Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 23:56:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 277 278 279 280 281 282 283 [284] 285 286 287 288 289 290 291 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569981 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14150 Dátum: 2011.11.22 kedd, 11:18:23 »

Én erről azt gondolom, hogy a fürdőkádban mindenki úgy matyizik magának, ahogy akar, de másoknak direkt életveszélyes tanácsokat adni súlyos felelőtlenség.
Amikor az autódat tervezték, a 195/65R15 méret már tudományosan fel volt fedezve, a mérnökök valami miatt mégsem azt választották. Azért ez elgondolkodtató, nem?

Komoly életveszélyben vannak azok az MK I-II-es Mondeosok, akik 195/65R15-tel járnak! Komolyban bizony! 10 autóból 9-en nincs is gyárilag keresztmerevítő a sárvédőben (Tudod egyáltalán miről van szó? Láttál már olyat? Egy 5mm vastag vasrúdacska, ami a lököst merevíti oldalra és az első padkázáskor elhajlik, majd letörik és 2-3 év után már csak az emléke marad az autó többségén, sőt sok modellre nem is raktak, annyira felesleges.) így nincs mibe beleérni. Ahol meg van, ott az első rugózáskor hozzáidomul a merevítő a kerék formájához (nagyjábol 1-2 mm-ert kifelé hajlik) és el is hárult a nagy életveszély.......

A parkolásnál koppra kitekert kormánynál a dobbetétbe beleérő gumiszél is jelentős életveszélyt hordoz magában, óvakodjon mindenki az életének ilyen módon való kockáztatásától! hehe

Szal ne futtasd magad ilyen blődliségekkel, nem vagy te versenyló. A drágább gumit meg hiába futtatod, a magyar közönséget az ár érdekli, nem a gyári váltóméret kérdése. De gondolom ez már szemet szúrt. 
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #14151 Dátum: 2011.11.22 kedd, 12:28:32 »

Komoly életveszélyben vannak azok az MK I-II-es Mondeosok, akik 195/65R15-tel járnak! Komolyban bizony! 10 autóból 9-en nincs is gyárilag keresztmerevítő a sárvédőben (Tudod egyáltalán miről van szó? Láttál már olyat? Egy 5mm vastag vasrúdacska, ami a lököst merevíti oldalra és az első padkázáskor elhajlik, majd letörik és 2-3 év után már csak az emléke marad az autó többségén, sőt sok modellre nem is raktak, annyira felesleges.) így nincs mibe beleérni. Ahol meg van, ott az első rugózáskor hozzáidomul a merevítő a kerék formájához (nagyjábol 1-2 mm-ert kifelé hajlik) és el is hárult a nagy életveszély.......

A parkolásnál koppra kitekert kormánynál a dobbetétbe beleérő gumiszél is jelentős életveszélyt hordoz magában, óvakodjon mindenki az életének ilyen módon való kockáztatásától! hehe

Szal ne futtasd magad ilyen blődliségekkel, nem vagy te versenyló. A drágább gumit meg hiába futtatod, a magyar közönséget az ár érdekli, nem a gyári váltóméret kérdése. De gondolom ez már szemet szúrt. 

Srácok ne marjátok egymást. Szó se volt 195/65 R15 -ös méretről. Amit én kérdeztem az 185/65 r 15 volt. Már ha ez számít. De nem érdekel mert ha egy Mk 2-es mondin megfelelt akkor az enyémen is menni fog. Ennyi.
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14152 Dátum: 2011.11.22 kedd, 17:10:34 »

Nem tudod véletlenül, ezt ki írta?

hajlamos beleérni elöl a kis keresztmervítő vasba, ami a pötsöm tudja mit merevít. Van akinek nincs is ilyen, van aki meghajtja egy kicsit. [...] Esetleg ha csutkára alá van tekerve a kormány és tolatsz, akkor is beleérhet a doblemezbe, de ez is csak éppenhogy. Szinte meg sem lehet látni a nyomát a doblemezen.


Tehát szerinted nyugodtan tegye fel valaki a nagyobb méretet, nem baj, ha egy kicsit beleér elől-hátul.  falbav

Én erről azt gondolom, hogy a fürdőkádban mindenki úgy matyizik magának, ahogy akar, de másoknak direkt életveszélyes tanácsokat adni súlyos felelőtlenség.

Amikor az autódat tervezték, a 195/65R15 méret már tudományosan fel volt fedezve, a mérnökök valami miatt mégsem azt választották. Azért ez elgondolkodtató, nem?
 
Azt is odaírtam, hogy ha "egy kicsit lóg a futómű", akkor ér (érhet) bele.
Ráadásul többen is autóznak evvel a mérettel közülünk, probléma mentesen. De gondolom, akkor azok mind egy szálig elmeroggyantak és közveszélyesek.
Csak egy példa így spontán belelapozva a fórumba
Életveszélyes tanács? Hogy fél centivel magasabb a gumik oldalfala? Biztos hogy tudod, miről beszélsz? (gumiszakértő létedre)
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.22 kedd, 17:29:04 írta Flyfish » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14153 Dátum: 2011.11.22 kedd, 17:32:45 »

Életveszélyes tanács? Hogy fél centivel magasabb a gumik oldalfala? Biztos hogy tudod, miről beszélsz? (gumiszakértő létedre)

Persze, hogy tudja, ért hozzá, ez a szakmája! Ezt nem vonhatod kétségbe ismeretlenül.

Pont azért mondja, hogy a gyári váltóméretet kell feltenni. Neki is jobb, meg a júzernek is.

Aki meg kellően leleményes és nem egy fhos futóművű kotvánnyal jár, az nem hallgat rá és felteszi a 195/65R15-öt télre. Neki jobb lesz, mert olcsóbb és télen el is kél a nagyobb ballon, a gumikereskedő meg majd jól jár valaki máson.  integet2
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14154 Dátum: 2011.11.22 kedd, 17:35:22 »

Persze, hogy tudja, ért hozzá, ez a szakmája! Ezt nem vonhatod kétségbe ismeretlenül.

Pont azért mondja, hogy a gyári váltóméretet kell feltenni. Neki is jobb, meg a júzernek is.

Aki meg kellően leleményes és nem egy fhos futóművű kotvánnyal jár, az nem hallgat rá és felteszi a 195/65R15-öt télre. Neki jobb lesz, mert olcsóbb és télen el is kél a nagyobb ballon, a gumikereskedő meg majd jól jár valaki máson.  integet2
Ja így már értem. worship Jó hogy eladtam  a kocsit. Biztos meghaltam volna vele a télen emiatt a fránya váltómérettől.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14155 Dátum: 2011.11.22 kedd, 22:28:13 »

Ja így már értem. worship Jó hogy eladtam  a kocsit. Biztos meghaltam volna vele a télen emiatt a fránya váltómérettől.

Így sajnos nem tudsz a kádban matyizni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #14156 Dátum: 2011.11.23 szerda, 10:48:02 »

Komoly életveszélyben vannak azok az MK I-II-es Mondeosok, akik 195/65R15-tel járnak! Komolyban bizony! 10 autóból 9-en nincs is gyárilag keresztmerevítő a sárvédőben
A parkolásnál koppra kitekert kormánynál a dobbetétbe beleérő gumiszél is jelentős életveszélyt hordoz magában, óvakodjon mindenki az életének ilyen módon való kockáztatásától! hehe

A doblemezbe beleérő gumi mindenképpen gondot okoz, kidörzsölheti a gumit. Alacsony sebességnél természetesen nem kapsz defektet, de az a gumi, ami alacsony sebességnél beleér a doblemezbe, az teljes terhelésnél, egy lejtőn, kanyarodás közben előadott fékezéskor is bele fog érni. (A terhelés, a lejtő, a fékezés, a kanyarodás mind olyan tényezők, amelyek miatt a kerék közelebb kerül a doblemezhez -- vagy a sárvédőhöz.)

Na, ebben a pozitúrában defektet kapni nem tekinthető jó jelnek.

Válasz
Szal ne futtasd magad ilyen blődliségekkel, nem vagy te versenyló. A drágább gumit meg hiába futtatod, a magyar közönséget az ár érdekli, nem a gyári váltóméret kérdése. De gondolom ez már szemet szúrt. 

Én nagyon merem remélni, hogy a magyar közönséget, ezen belül pedig különösen az autók iránt érdeklődő (pl. a Mondeo fórumban írogató) közönséget mindenekelőtt a biztonság érdekli. Ami viszont rendkívül szoros kapcsolatban áll a gyári váltómérettel.

Még akkor is, ha ez egyeseknek nem tetszik.
 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #14157 Dátum: 2011.11.23 szerda, 10:52:54 »

Azt is odaírtam, hogy ha "egy kicsit lóg a futómű", akkor ér (érhet) bele.


Terhelés, kanyar, lejtő, fékezés.

Válasz
Ráadásul többen is autóznak evvel a mérettel közülünk, probléma mentesen. De gondolom, akkor azok mind egy szálig elmeroggyantak és közveszélyesek.

Olyan ez, mint a dohányzás. Sok a dohányos ember, sőt, ott van a 101 éves láncdohányos Bakos Jóska bácsi is, de ettől még tény az, hogy a dohányzás káros az egészségre.



Válasz
Életveszélyes tanács? Hogy fél centivel magasabb a gumik oldalfala? Biztos hogy tudod, miről beszélsz? (gumiszakértő létedre)



Nézd, mi fel sem szerelünk a gyárinál nagyobb átmérőjű abroncsot.

A szakértelmemet pedig a hozzászólásaimmal szeretném bizonyítani. Visszakereshetőek.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #14158 Dátum: 2011.11.23 szerda, 10:59:36 »

Persze, hogy tudja, ért hozzá, ez a szakmája! Ezt nem vonhatod kétségbe ismeretlenül.
Pont azért mondja, hogy a gyári váltóméretet kell feltenni. Neki is jobb, meg a júzernek is.
Aki meg kellően leleményes és nem egy fhos futóművű kotvánnyal jár, az nem hallgat rá és felteszi a 195/65R15-öt télre. Neki jobb lesz, mert olcsóbb és télen el is kél a nagyobb ballon, a gumikereskedő meg majd jól jár valaki máson.  integet2

Ez egy elég csúnya feltételezés, mellesleg tök irreális, hogy én a világ egyik kiválasztott gumisának (akinél a kérdező fog gumit venni) akarok egy ezrest keresni. (Merthogy négy gumi eladása esetén kb ennyi az árrés különbsége egy 195/60R15 és egy 195/65R15 gumi között.)

Aki eltér a gyári mérettől, ráadásul felfelé, ráadásul úgy, hogy tudja, hogy szélsőséges esetben beleér(het) a karosszériába, az nem leleményes, hanem  idiota
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14159 Dátum: 2011.11.23 szerda, 11:19:03 »

Én nagyon merem remélni, hogy a magyar közönséget, ezen belül pedig különösen az autók iránt érdeklődő (pl. a Mondeo fórumban írogató) közönséget mindenekelőtt a biztonság érdekli. Ami viszont rendkívül szoros kapcsolatban áll a gyári váltómérettel.

Még akkor is, ha ez egyeseknek nem tetszik.

 nyes

Az a tapasztalatom, hogy nagy többséget nem a biztonsági kérdések foglalkoztatják, hanem a pénz. Emiatt járnak sokan nem gyári váltómérettel. Evvan.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14160 Dátum: 2011.11.23 szerda, 11:26:11 »

Ez egy elég csúnya feltételezés, mellesleg tök irreális, hogy én a világ egyik kiválasztott gumisának (akinél a kérdező fog gumit venni) akarok egy ezrest keresni. (Merthogy négy gumi eladása esetén kb ennyi az árrés különbsége egy 195/60R15 és egy 195/65R15 gumi között.)

Aki eltér a gyári mérettől, ráadásul felfelé, ráadásul úgy, hogy tudja, hogy szélsőséges esetben beleér(het) a karosszériába, az nem leleményes, hanem  idiota


Nem csúnya feltételezés az, hanem számolgatós!

A legalja gumival számolva:
Infinity INF-049  195/60 R15    88 T    14 990.- (akció)
Infinity INF-049  195/65 R15    91 T    13 990.- (akció)

www.startgumi.hu

Akárhonnan is adom össze, 4.000 lett a különbség.

Akinek nincs plusz 4.000-re a gumiszettre, az nem  idiota, hanem átlag magyar autós. wow1
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14161 Dátum: 2011.11.23 szerda, 12:09:01 »

Terhelés, kanyar, lejtő, fékezés.

Olyan ez, mint a dohányzás. Sok a dohányos ember, sőt, ott van a 101 éves láncdohányos Bakos Jóska bácsi is, de ettől még tény az, hogy a dohányzás káros az egészségre.

A szakértelmemet pedig a hozzászólásaimmal szeretném bizonyítani. Visszakereshetőek.

Nézd, mi fel sem szerelünk a gyárinál nagyobb átmérőjű abroncsot.

[/color]

Valószínű, hogy még mindíg nem érted ezt a "beleér" dolgot ezért nagybetűvel és szinessel szedem a kedvedért:
  "csak TELJESEN ALÁTEKERT KORMÁNYNÁL ér éppenhogy hozzá a "műanyag" doblemezhez.
Mikor is kanyarodunk koppra alátekert kormánnyal akkora sebességgel, ami már egy esetleges gumi kihasadásnál (ami kizárt, hiszen mindössze annyira ér hozzá, mintha Te a tenyereddel végigsimítanád) balesetet okozhat? Kb semikor. Tehát ez kilőve. De tudod mit? Csak kíváncsiságból tegyél föl egy ilyen méretet egy MK2-re és nézd meg a saját szemeddel! Akkor talán rájössz, hogy ez meg sem közelítí a "semmiképpen nem ajánlatos" szituációt.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14162 Dátum: 2011.11.23 szerda, 12:19:57 »

az teljes terhelésnél, egy lejtőn, kanyarodás közben előadott fékezéskor is bele fog érni. (A terhelés, a lejtő, a fékezés, a kanyarodás mind olyan tényezők, amelyek miatt a kerék közelebb kerül a doblemezhez -- vagy a sárvédőhöz.)

Na, ebben a pozitúrában defektet kapni nem tekinthető jó jelnek.

Szerény autós tapasztalataimból kiindulva, ha teljes terhelésnél, lejtőn, koppig kitekert kormánnyal (ugye az is kell, hogy beleérjen.....) kell fékezést előadnom úton haladás közben, parkolásnál szokásost meghaladó sebességtartományban, akkor már tökmindegy, hogy mi ér bele mibe, mert úgyis az árokban végzem.

Szerintem.

De ez nem tartozik a gumi kérdéshez. wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14163 Dátum: 2011.11.23 szerda, 13:10:47 »

Megérkeztek az Ultragrip 8-asaim, jöhet a hó! Cheesy
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #14164 Dátum: 2011.11.23 szerda, 13:18:59 »

Megérkeztek az Ultragrip 8-asaim, jöhet a hó! Cheesy

Mennyiért/darab?
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14165 Dátum: 2011.11.23 szerda, 13:27:37 »

Szerény autós tapasztalataimból kiindulva, ha teljes terhelésnél, lejtőn, koppig kitekert kormánnyal (ugye az is kell, hogy beleérjen.....) kell fékezést előadnom úton haladás közben, parkolásnál szokásost meghaladó sebességtartományban, akkor már tökmindegy, hogy mi ér bele mibe, mert úgyis az árokban végzem.

Szerintem.

De ez nem tartozik a gumi kérdéshez. wave
Így is ott végzed, mert mindenbe belevauzol, miközben semmihez sem értesz. eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.23 szerda, 13:29:57 írta Flyfish » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14166 Dátum: 2011.11.23 szerda, 13:29:13 »

Így is ott végzed, mert mindenbe belevauzol, miközben semmihaz sem értesz. eplus2
neki nem is kell, van aki megcsinálja helyette a dolgokat  hehe
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14167 Dátum: 2011.11.23 szerda, 14:04:33 »

Mennyiért/darab?

29 990 Ft / db
Ezt találtam legakciósabban, ez 91T (190 km/h), a 91H 38 990 Ft / db volt már.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #14168 Dátum: 2011.11.23 szerda, 14:15:41 »

29 990 Ft / db
Ezt találtam legakciósabban, ez 91T (190 km/h), a 91H 38 990 Ft / db volt már.

Az egész jó ár...
Szerintem a "T"-s index télire bőven elég lesz.  eljen
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #14169 Dátum: 2011.11.23 szerda, 14:32:24 »

29 990 Ft / db
Ezt találtam legakciósabban, ez 91T (190 km/h), a 91H 38 990 Ft / db volt már.

106,5 ill. 113 Euro a 91T es a 91H indexu, 205/55R16 meretben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14170 Dátum: 2011.11.23 szerda, 15:12:31 »

Az egész jó ár...
Szerintem a "T"-s index télire bőven elég lesz.  eljen

Szerintem is, nekem még nyárra is! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #14171 Dátum: 2011.11.23 szerda, 15:13:06 »

106,5 ill. 113 Euro a 91T es a 91H indexu, 205/55R16 meretben.

AndyA

Itt nagyobb volt a különbség. Sad
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #14172 Dátum: 2011.11.23 szerda, 15:14:41 »

Szerintem is, nekem még nyárra is! Smiley
Szerintem a fórumozók 99%-ának bőven elég a 190 km/h-s gumi. Nem sokan szoktak tartósan ilyen tempó felett közlekedni, de a fórumos autók szerintem 90%-a még soha nem ment ennyivel.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #14173 Dátum: 2011.11.23 szerda, 15:20:44 »

Szerintem a fórumozók 99%-ának bőven elég a 190 km/h-s gumi. Nem sokan szoktak tartósan ilyen tempó felett közlekedni, de a fórumos autók szerintem 90%-a még soha nem ment ennyivel.

Akkor Én abban a 10%-ban vagyok...
Egyszer mentem vele 205-öt (2007) óra szerint, meg egyszer 200-at (2010).

Néha-néha 160-180, de zömmel 140-es tempomat...

Szal Nekem is elég lenne!  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14174 Dátum: 2011.11.23 szerda, 20:12:44 »

Szerintem a fórumozók 99%-ának bőven elég a 190 km/h-s gumi. Nem sokan szoktak tartósan ilyen tempó felett közlekedni, de a fórumos autók szerintem 90%-a még soha nem ment ennyivel.
Domi legyél szíves ne gyanúsítgasd szabálysértéssel a forumon lévőket. Magyarországon 130km/h a megengedett maximális sebesség. Ebből következően így ennél többel bizonyára így senki sem megy, csak max ha van valami sürgős dolga kint a németeknél. Gondolom így értetted ugye?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14175 Dátum: 2011.11.23 szerda, 20:35:33 »

Domi legyél szíves ne gyanúsítgasd szabálysértéssel a forumon lévőket. Magyarországon 130km/h a megengedett maximális sebesség. Ebből következően így ennél többel bizonyára így senki sem megy, csak max ha van valami sürgős dolga kint a németeknél. Gondolom így értetted ugye?
Mint ahogy a te fordulatszámod is 180 km/h-nál mennyi is  hehe
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14176 Dátum: 2011.11.23 szerda, 20:36:45 »

Mint ahogy a te fordulatszámod is 180 km/h-nál mennyi is  hehe
ahol le van korlátozva a tempomat eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #14177 Dátum: 2011.11.23 szerda, 20:55:06 »

Domi legyél szíves ne gyanúsítgasd szabálysértéssel a forumon lévőket. Magyarországon 130km/h a megengedett maximális sebesség. Ebből következően így ennél többel bizonyára így senki sem megy, csak max ha van valami sürgős dolga kint a németeknél. Gondolom így értetted ugye?
Határozottan Smiley
Meg na neadjisten a 130 egy kicsit több is annál, és esetleg belecsíp a 190-be, a gumi akkor se robban szét 192-nél. Persze tudom, néha egyes helyekre nagyon kell sietni (a németeknél), de tartósan 190 felett ott se sokan mászkálnak (közülünk).
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14178 Dátum: 2011.11.23 szerda, 20:58:28 »

Határozottan Smiley
Meg na neadjisten a 130 egy kicsit több is annál, és esetleg belecsíp a 190-be, a gumi akkor se robban szét 192-nél. Persze tudom, néha egyes helyekre nagyon kell sietni (a németeknél), de tartósan 190 felett ott se sokan mászkálnak (közülünk).
Tényleg nem, mert mindig van egy fajankó aki kivánszorog eléd.... Nekem azóta is nagy trauma, mikor hoztam haza az autót kintről, na mondom nyomhatom büntetlenül, mint süket a csengőt... Hát nem mindig kijött valaki elém így max 200 tudtam menni óra szerint  szomoru1
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #14179 Dátum: 2011.11.23 szerda, 21:13:54 »

Tényleg nem, mert mindig van egy fajankó aki kivánszorog eléd.... Nekem azóta is nagy trauma, mikor hoztam haza az autót kintről, na mondom nyomhatom büntetlenül, mint süket a csengőt... Hát nem mindig kijött valaki elém így max 200 tudtam menni óra szerint  szomoru1
Legközelebb egy Maserati-t hozz haza. Annak nagyobb a tekintélye, nenm fognak kiugrálni eléd  nyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14180 Dátum: 2011.11.23 szerda, 21:32:02 »

Mint ahogy a te fordulatszámod is 180 km/h-nál mennyi is  hehe
Amikor utoljára voltam az autbahnon, akkor még 3150 volt.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #14181 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 08:46:11 »

És tudod mi a különbség a nettó bevétel és az árrés között?  falbav

A drágábban árult gumit -- jéééé -- a gumisnak is többe kerül beszerezni.

Ha egy nagyon optimista 10% árréssel számolunk, akkor abroncsonként 100 ft a profit különbsége. Egy szetten 400 forint.

Köszönöm a figyelmet  police
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #14182 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 08:52:50 »

Csak kíváncsiságból tegyél föl egy ilyen méretet egy MK2-re és nézd meg a saját szemeddel! Akkor talán rájössz, hogy ez meg sem közelítí a "semmiképpen nem ajánlatos" szituációt.

Igen egyszerű a szabály: a gyárinál nagyobb abroncsot nem teszünk fel.

Nem tudom, ezen mit nem lehet érteni  wow1

Mint említettem, az csak mérsékelten foglalkoztat, hogy egyeseknek milyen tévképzeteik vannak, engem az zavar, ha valaki "leleményességként" próbálja terjeszteni azokat.

Még egyszer kiemelem a lényeget: a fejlesztőközpontban a mérnökök a 195/60R15 méretet választották. Választhatták volna a /65-öt is, de valami rejtélyes okból mégsem tették.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #14183 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 10:03:17 »

Ennek nem igazán a gumiméret lehet az oka. Ha ugyanolyan széles a gumi, akkor a gördülési felület is ugyanakkora, meg a légellenállás is. Az alacsonyabb rugózatlan tömeg jelenthet valami minimális különbséget, de az tényleg minimális, nem lehet fél liter.
Viszont nagyobb a kerület,ezért a megforgatásához nagyobb erőre van szükség,hiszen a gördülő felület,illetve a tengely közötti távolság,azaz a kerék sugara adja a kerék kerületén mérhető forgatónyomaték erőkarját,ergo nagyobb a kerék ellenállása,amit a motornak le kell küzdeni.Tehát minden egyes gyorsításnál több energiára van szükség,amit a gép a gázolaj elégetéséből nyer.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #14184 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 10:16:07 »

Viszont nagyobb a kerület,ezért a megforgatásához nagyobb erőre van szükség,hiszen a gördülő felület,illetve a tengely közötti távolság,azaz a kerék sugara adja a kerék kerületén mérhető forgatónyomaték erőkarját,ergo nagyobb a kerék ellenállása,amit a motornak le kell küzdeni.Tehát minden egyes gyorsításnál több energiára van szükség,amit a gép a gázolaj elégetéséből nyer.

Viszont adott sebessegen alacsonyabb a motor fordulatszama, ami altalaban alacsonyabb fogyasztast szokott jelenteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14185 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 11:34:29 »

Igen egyszerű a szabály: a gyárinál nagyobb abroncsot nem teszünk fel.

Nem tudom, ezen mit nem lehet érteni  wow1

Mint említettem, az csak mérsékelten foglalkoztat, hogy egyeseknek milyen tévképzeteik vannak, engem az zavar, ha valaki "leleményességként" próbálja terjeszteni azokat.

Még egyszer kiemelem a lényeget: a fejlesztőközpontban a mérnökök a 195/60R15 méretet választották. Választhatták volna a /65-öt is, de valami rejtélyes okból mégsem tették.

Azt nem értik sokan, hogy miért is ne lehetne. Fel lehet, a következmények vállalásával együtt.

A leleményesség nem tévképzet, hanem ténykérdés. A /60 és a /65 közötti különbség 19mm, és a vásárlónak jelentősen olcsóbb számlát eredményez.
Namost, szerinted, aki 19mm-rel nagyobb átmérőjű gumit rak fel az  idiota és veszélyhelyzetet idéz elő, mert bele fog érni mindenhova. Kérdem én, hogy a gyártó nem tűréshatárokkal dolgozik? Nem tervezi bele a hóláncot például? De igen. Namost, ha a hólánc felmegy a 195/60R15-re és nem okoz gondot, akkor a hólánc nélküli 195/65R15 miért okozna?

A mérnökök pedig azért a kisebbet választották, mert tervezniük kellett a lógó futóművel, és a hólánccal példának okáért.

A haszon dolgot nézve: értem, neked nem biznisz a drágább gumi propagálása. A veőnek viszont biznisz az olcsóbb vásárlása. És itthon ez dominál, nem a gyári váltóméret.  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.24 csütörtök, 11:36:09 írta drof » Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #14186 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:28:22 »

fejezzétek má' be...
lexarom h /60 vagy /65 Smiley

én úgy is csak azt tehetem fel ami a forgalmiban van mert meg..sz a rendőr

amíg a magyar forgalmikban nem lesz benne a feltehető váltóméret, úgy azt csak a műszakin tudják szűrni (ha akarják) hogy benne van-e az adott méret a gépben
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.24 csütörtök, 16:30:43 írta ST220_Gab » Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14187 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:29:20 »

fejezzétek má' be...
lexarom h /60 vagy /65 Smiley

én úgy is csak azt tehetem fel ami a forgalmiban van mert meg..sz a rendőr
Hol van a forgalmiba feltüntetve a gumiméret?
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #14188 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:31:19 »

Hol van a forgalmiba feltüntetve a gumiméret?

SK forgalmiban és ha jól emlékszem a németbe is benne van
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #14189 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:33:14 »

SK forgalmiban és ha jól emlékszem a németbe is benne van
Akkor ráérek evvel akkor foglalkozni, ha majd SK forgalmim lesz. Addíg meg jó lesz az a /65.ös is.
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #14190 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:37:12 »

Akkor ráérek evvel akkor foglalkozni, ha majd SK forgalmim lesz. Addíg meg jó lesz az a /65.ös is.

azért kíváncsi lennék hogy esetleges balesetokozásnál, a rendőrségi műszaki szemléztetésnél ebből adódóan Rád tudják-e húzni a lepedőt
mert ha a vizsgán belekötnek, akkor ott még annyira
de ezek már elvetemült gondolatok részemről
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #14191 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:47:18 »

azért kíváncsi lennék hogy esetleges balesetokozásnál, a rendőrségi műszaki szemléztetésnél ebből adódóan Rád tudják-e húzni a lepedőt
mert ha a vizsgán belekötnek, akkor ott még annyira
de ezek már elvetemült gondolatok részemről
Egy apró érdekesség, az itthoni vizsgarendszerből:
én ma voltam vizsgázni, nem sunnyogva, hanem az NKH-nál, akik kb. mindenbe belekötnek. A lengéscsill. vizsgánál kirázták az egyik kerékből a centír súlyt, így utána mehettem gumishoz is. És ott a gumis vette észre, hogy az én gumisom (hogy kapná be) az egyik felnire futásiránnyíl szembe tette fel a gumit. Tehát 3 jó irányba gurult, egy meg nem. Az előtte kb. 20 perccel elvégzett műszaki vizsgán ez senkinek nem tűnt fel...  falbav
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #14192 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:49:50 »

Hol van a forgalmiba feltüntetve a gumiméret?

Enyemben is benne van (.at). Ezert kell 18-as felnit vennem, a 17-es nem hivatalos valtomeret... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14193 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 16:51:09 »

Egy apró érdekesség, az itthoni vizsgarendszerből:
én ma voltam vizsgázni, nem sunnyogva, hanem az NKH-nál, akik kb. mindenbe belekötnek. A lengéscsill. vizsgánál kirázták az egyik kerékből a centír súlyt, így utána mehettem gumishoz is. És ott a gumis vette észre, hogy az én gumisom (hogy kapná be) az egyik felnire futásiránnyíl szembe tette fel a gumit. Tehát 3 jó irányba gurult, egy meg nem. Az előtte kb. 20 perccel elvégzett műszaki vizsgán ez senkinek nem tűnt fel...  falbav

Ugye ugyanazon a rázópadon mentem át én is. A gyerek hátul szunyált, az biz fel se ébredt. Hazáig :-)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14194 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:01:06 »

Egy apró érdekesség, az itthoni vizsgarendszerből:
én ma voltam vizsgázni, nem sunnyogva, hanem az NKH-nál, akik kb. mindenbe belekötnek. A lengéscsill. vizsgánál kirázták az egyik kerékből a centír súlyt, így utána mehettem gumishoz is. És ott a gumis vette észre, hogy az én gumisom (hogy kapná be) az egyik felnire futásiránnyíl szembe tette fel a gumit. Tehát 3 jó irányba gurult, egy meg nem. Az előtte kb. 20 perccel elvégzett műszaki vizsgán ez senkinek nem tűnt fel...  falbav
Undecided részvétem
mennyit mentél vele mér mint a forditott gumival ?
nekem meg az alvázvédővel az egyik alufelnimet összekenték belül szerencsére kivülröl nem látszik  Lips Sealed
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #14195 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:08:12 »

Undecided részvétem
mennyit mentél vele mér mint a forditott gumival ?
nekem meg az alvázvédővel az egyik alufelnimet összekenték belül szerencsére kivülröl nem látszik  Lips Sealed
Nem sokat, talán 500km-t.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14196 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:10:16 »

Nem sokat, talán 500km-t.
talán nem lett benne szálszakadás  szomoru1
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14197 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:16:33 »

fejezzétek má' be...
lexarom h /60 vagy /65 Smiley

Monnyuk én is, mert nem használok ilyen gyerek méreteket. eplus2
Naplózva
KELCI
Vendég
« Új hozzászólás #14198 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:23:04 »

talán nem lett benne szálszakadás  szomoru1

Ez is egy örök vitakérdés.
Én is kérdeztem több gumistól is hogy vannak olyan gumik , amiknek nem kötött a forgás iránya és mi van ha egyik szezonban "így" fut a másikban meg "úgy". (Mármint a forgásirány megváltozik)...2-2  azt mondta semmi...
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14199 Dátum: 2011.11.24 csütörtök, 17:24:26 »

Ez is egy örök vitakérdés.
Én is kérdeztem több gumistól is hogy vannak olyan gumik , amiknek nem kötött a forgás iránya és mi van ha egyik szezonban "így" fut a másikban meg "úgy". (Mármint a forgásirány megváltozik)...2-2  azt mondta semmi...
hát nem tesz neki jót az tuti
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Oldalak: 1 ... 277 278 279 280 281 282 283 [284] 285 286 287 288 289 290 291 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.