Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:11:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 323 324 325 326 327 328 329 [330] 331 332 333 334 335 336 337 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569845 alkalommal)
0 Felhasználó és 46 vendég van a témában
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16450 Dátum: 2012.10.20 szombat, 22:20:51 »

Esküszöm felénél majdnem bealudtam. Ez esti mesének is jó!  eplus2 Azért ekkora különbség....
Esküszöm megnézném a nyári suhanásodat mínusz 20 fok lefagyott út esetén!!!
Hát ez azért nekem is túlzás... v nem tudom... de azért ennyire???
Ki tudja lehet a használttal is suhantál volna!  smile

Na mind1... ez is egy vélemény volt.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16451 Dátum: 2012.10.20 szombat, 22:24:15 »

Tavaszi mondeo találkozó: hungaroring tréningpálya. néhányan téli, mások nyári gumival. ott kideríthető. NAAA?Huh?
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16452 Dátum: 2012.10.20 szombat, 22:30:46 »

Tavaszi mondeo találkozó: hungaroring tréningpálya. néhányan téli, mások nyári gumival. ott kideríthető. NAAA?Huh?
Én adom!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16453 Dátum: 2012.10.20 szombat, 22:37:01 »

lenek. Valakinek jól jönnek. Egy gumi mit tudjon még?  De ezeket valamilyen határérték között kell tennie. Persze az is igaz, nem hiszem magamról hogy én vagyok Súmakker, így lehet nekem a gyöngébb (olcsóbb) minőség is jó.  eplus2
És van ilyen határérték megszabva?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #16454 Dátum: 2012.10.20 szombat, 22:58:38 »

Tavaszi mondeo találkozó: hungaroring tréningpálya. néhányan téli, mások nyári gumival. ott kideríthető. NAAA?Huh?

A napi bérleti díj 1.2 milla körül van a tréningpályára. Jó sok embernek kell ott lennie, hogy valami vállalható per fős ár jöjjön ki.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16455 Dátum: 2012.10.20 szombat, 23:34:56 »

Esküszöm felénél majdnem bealudtam. Ez esti mesének is jó!  eplus2 Azért ekkora különbség....
Szívesen megnézném a nyári suhanásodat mínusz 20 fok lefagyott út esetén!!!
Ónos eső, na ne már, mennyivel suhantál biztonságban 15-tel?  falbav Azon megcsúszol a jóisten nem fog meg, nem egy sz*ros gumi.
Persze ha Te úgy érezted.... vigyor3
majd egyszer ülj be mellém első hó vagy ónos esős parkolóban  eplus2 eplus2 eplus2
ha leesik a hó, én vagyok az aki farolva megy a nagykőrösin meg a nemes úton, vagy esetleg a soroksárin  eplus2 eplus2 engem nagyívben kell ilyenkor kerülni, mert élvezem hogy uralom a vasat. ez lesz az első tél a mondival, de egy ekkora picsát mozgatni... guluszem1 ez lesz csak az igazi sikítás  eplus2

-20 fok nyári suhanás?Huh? ezt honnan ollóztad össze? falbav kifejezetten imádok ónos esőben vezetni...ha valami, az kihívás. ezt a telet dunlop WS4D gumikkal nyitom, tavaly ezeken az utakon már bizonyított...
http://kepfeltoltes.hu/view/121020/IMG_1025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121020/IMG_1054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121020/IMG_1057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

lehet fikázódni, de ezeken a havas utakon 50-70 között simán jöttem mentem... igaz amint hazajöttem, egy nagypapa ezt tette velem,...
http://kepfeltoltes.hu/view/121020/IMG_1006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

de attól a gumikban még mindig csak 1400km van... eplus2 eplus2

lehet jelentkezni egy jó kis driftre. én továbbra is favorizálok egy első hó utáni parkolós csapatást, meleg teával és kürtös kaláccsal  nyes
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #16456 Dátum: 2012.10.20 szombat, 23:41:35 »

És most is van téli szettem, főleg, hogy manapság divat lett, hogy ha nincs, akkor  kocsog vagy.  vigyor3

Az is, akinek nincs, egy  kocsog Ha télen hátulról belém jönne valaki, azért mert én simán megtudtam állni, ő meg nem, mert szerinte a téligumi hülyeség, finoman szólva is szájba basznám eplus2
Én sokat ülök autóban, télen, nyáron, és nekem is volt szerencsém télen nyári gumis autót vezetni nem egyszer, szakadó hó jeges út, hát mint is mondjak egy művészet az szent hehe felesleg is erről beszélni,írkálni. Téli gumi, télen kell! Aki tényleg sokat jár az tudja........ Amit még kedvelek ABS az kell mert az tuti jó dolóóóóg!!!! Téligumi? minek aaaz!!
Inkább téli gumi mint abs az szent.
Új, vagy használt? Azt mindenki maga döntse el, a pénztárcája mit enged meg, de minimum egy középkategóriát célozzon meg, mert az ilyen ling long, csing cseng gumival tényleg nem sokra megy. Azért azt senki ne mondja, már ha autó van a segge alatt, hogy nincs 25ezre egy használt normális  téli szettre. Akkor az valamit nagyon el kalkulált mikor autót vett maga alá........... Ha tankolni jut ilyen üa árak mellett, akkor 3évente csak futja egy használt szettre is...
Nehogy félre értsd, ez nem neked szól, csak úgy általánosságban írtam, mert azért itt is olvastam már ilyet nem egyszer, aki így áll hozzá  integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16457 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:19:48 »

Halihó!

Annyira király, hogy minden év október végén megismétlődik szinte szóról szóra ugyanaz a vita ;-)

Az alábbiakban egy kis "best of" korábbi hozzászólásaimból:


Télen téli gumival járunk. Ez a legfontosabb. Lehet mondani mindenféle okosságot, egy részük talán igaz is. Pl. az igaz, hogy száraz és nedves útfelületen kb 0 fok az, ahol a téli elkezdi elérni fékezési- és menettulajdonságokban a nyári gumit. (Nyilván sok függ a gumikeveréktől is. A 0 fok az eleve jól tapadó, lágy keveréket használó sportgumikra vonatkozik. A komfortgumik, pláne az új eco-gumik már magasabb hőmérsékleten is rosszul tapadnak.)

Ha valaki garantálná, hogy télen sosem megy 0 fok alá a hőmérséklet, és akkor persze ugye hó sem esik, akkor én magam sem használnék téli gumit.

Ellenben 0 fok alatt a nyári gumi olyan gyorsan veszít a tapadásából, hogy emiatt a téli gumi a jó kompromisszum. És akkor a hóról még nem is beszéltünk.... A nyári gumik széles vízelvezető mintaárkai egyből telemennek hóval, és onnantól kezdve slick gumink van.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16458 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:20:34 »

"Bezzeg régen" témakör.

Régen, a Moszkvicsok és farmotoros Skodák idejében valóban nem volt külön téli és nyári gumi. Abban az időben amolyan négyévszakos gumik voltak minden autón. Mai szemmel nézve sem nyáron, sem télen nem voltak igazán jók. Az elmúlt 20-25 évben viszont az nyitott fejlődési útvonalat a nyári gumiknak, hogy megjelentek a téli gumik, és immár nem kellett kvázi négy évszakosként viselkedniük.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16459 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:21:25 »

"Különbség a gumik között" témakör.

Ha valaki csak oviba, isibe viszi a gyerekeket, aztán be a munkahelyre, adott esetben tényleg nem vesz észre semmit a gumik közötti különbségből. Városban 50-60-nal gurulva, minden sarkon befordulás előtt lassúra fékezve az autót valóban nincs érezhető különbség egy igen jó és egy igen rossz gumi között sem. (Talán csak a zaj, illetve hosszabb távon a futásteljesítmény.)

A különbség nyilván extrém helyzetekben jön ki. Elénk ugró gyerek, egy teherautó platójáról elénk leeső konténer, stb. Na ilyenkor még legnagypapásabb stílusban vezető sofőrnek is jól jön az az x százalékkal rövidebb fékút, az az x százalékkal pontosabban irányítható kerék...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16460 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:22:07 »

"Kínai gumi" témakör.


A kínai gumik ma szarok. Mint ahogy a kínai autók túlnyomó része is nevetséges.

Még.

Nyilván nem lesz ez mindig így, a "japán autó" minőség a hatvanas években egy vicces dolog volt, aztán tessék, mi lett belőle. Újabb példa a kóreaiaké, a Daewoo Racer még mókás autópótló volt, ma egy i40-est szerintem többen simán elfogadnánk...

Viszont ma ma van, és a kínai gumik még a Daewoo Racer szintjén (sem) állnak. Az összes mintájukat fotó alapján koppintották. Amúgy simán előfordulhat, hogy két, szemre azonos guminak tök más a márkaneve is, miközben ugyanolyan modellnéven egy hónap eltéréssel tök más gumit lehet kapni.

További gond az úgynevezett "márkaháttér." Kínai gumi esetén nemigen lehet garanciális problémát intézni, mert az importőr tipikusan valami kis bt, probléma esetén ráadásul megtalálhatatlan. Ha pótlást kellene rendelni egy gumiból, mondjuk defekt miatt, simán előfordulhat, hogy a pontosan egyező modellnév ellenére is más gumit kapsz...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16461 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:22:42 »

"Teherautók téli kerekei" témakör.

Alapvetően igaz, hogy ha minden délelőtt csak egy fél órára lemész a konditerembe, akkor egy idő után edzettebb leszel.

Nade vonatkozik-e ez Cseh Lacira? Elvileg igen, de ő még fél órával több edzéstől nem lesz már számottevően edzettebb, mert ő különben is napi 8 órát tölt testmozgással.

Így van ez a teherautók abroncsaival is. Egyszerűen mások a tengelyterhelések, mint személyautóknál, ami alapvetően meg is oldja a tapadási/stabilitási kérdéseket. A hajtott kerékre elsősorban a mintázat miatt kell a téli gumi, hogy havas-jeges úton is el tudjanak indulni az emelkedőn. Menet közben a mintázatból, gumikeverékből adódó előny már csak annyit számít, mint Cseh Lacinak a fél óra plusz mozgás....
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16462 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:23:17 »

Téli gumi és a gumilobbi extraprofitja: ha korábban valóban adott is egy lökést a gumiforgalmazásnak a téli gumik megjelenése, ez a hatás ma már nem érvényesül. Amíg a téli gumi van fenn, addig ugye a nyári gumi nem kopik, ergó azt ritkábban cserélik.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16463 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:23:50 »

"Gumik életkora" témakör.

Az biztos, hogy a gumik öregszenek. De nehéz következtetést levonni pusztán a gumi korából. Ott van pl. egy Madonna Louise Ciccone nevű 54 éves néni, akit azért szerintem nemcsak én vállalnék be :-)

A gumiknál alapvetően az számít, mennyi UV-sugárzás érte őket. A téli gumik tehát eleve kevésbé öregszenek, mint a nyáriak, mert ugye kevesebbet vannak autón (tipikusan csak 5 hónapot egy évben), másrészt télen rövidebbek a nappalok, a direkt napsütés meg sajnos pláne ritka. 

A gumik öregedése szemmel is jól látható tünetekkel jár. A gumi színe kifakul, szürkés árnyalatú lesz, esetleg egy kis barnás beütéssel. A gumi lágyabb részein apró repedések jelennek meg (pl. az oldalfal és a futófelület találkozásánál). A futófelület felkeményedik, felüvegesedik.

Hogy a tesztekben szereplő használt gumiabroncsok milyen állapotúak voltak, azt a jó ég sem tudja. Nyilván az öregedéssel a gumik is veszítenek a jó tulajdonságaikból, de nem gondolom, hogy a teljesítmény csökkenése az első pár évben drasztikus lenne. Legalábbis ha nyáron nem az udvar közepén napoztatjuk a leszerelt téli kerekeket.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16464 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:24:31 »

"Használt gumik" témakör.

Ne legyenek illúzióink: a használt gumik túlnyomó része nem véletlenül kerül a használt piacra. Egy jó részük egyszerűen csak kopott és/vagy öreg és/vagy sérült: ezeket szemre is viszonylag könnyű kiszúrni.

Egy másik részük azonban szemre tökéletesnek látszik, ugyanakkor valamilyen sérülése, hibája van, amit csak gumis vesz észre -- és ő is gyakran csak a centrírgépen.

A még használható mintaárok-mélységű, nem is túl koros abroncsok tipikus hibája a fűrészfogas kopás, magyarul, hogy zajosak mint a fene. Ez különösen tipikus a párban (tehát nem négyesével) árult gumik esetében!

Ezen kívül sokféle más rendellenes kopás, elfékezés is előfordulhat, illetve a vázszerkezet deformációja ("nyolcas" vagy "tojás"), vagy a peremhuzal-karika gondja (a gumi ereszti a levegőt).

A használt gumik egy része kétségtelenül tiszta forrásból kerül a piacra, az eladott használt autóhoz nem kérték a téli szettet meg ilyenek, de sok a kukából kiválogatott gumi is*, és aki látott már utcán autót kerék nélkül az aszfalton parkolni, az sejtheti, hogy egy rész használt gumi lopásból származik.

* nem vicc, a múltkor észrevettem, hogy a srácok, akik tőlünk viszi el a leszerelt, selejtes abroncsokat, még tartanak egy utóválogatást: a platóra dobált gumikat két sarokba csoportosítják, a "még használható" gumikat elteszik "maguknak"
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16465 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:34:19 »

"Gumik életkora" témakör.

Az biztos, hogy a gumik öregszenek. De nehéz következtetést levonni pusztán a gumi korából. Ott van pl. egy Madonna Louise Ciccone nevű 54 éves néni, akit azért szerintem nemcsak én vállalnék be :-)

A gumiknál alapvetően az számít, mennyi UV-sugárzás érte őket. A téli gumik tehát eleve kevésbé öregszenek, mint a nyáriak, mert ugye kevesebbet vannak autón (tipikusan csak 5 hónapot egy évben), másrészt télen rövidebbek a nappalok, a direkt napsütés meg sajnos pláne ritka. 

A gumik öregedése szemmel is jól látható tünetekkel jár. A gumi színe kifakul, szürkés árnyalatú lesz, esetleg egy kis barnás beütéssel. A gumi lágyabb részein apró repedések jelennek meg (pl. az oldalfal és a futófelület találkozásánál). A futófelület felkeményedik, felüvegesedik.

Hogy a tesztekben szereplő használt gumiabroncsok milyen állapotúak voltak, azt a jó ég sem tudja. Nyilván az öregedéssel a gumik is veszítenek a jó tulajdonságaikból, de nem gondolom, hogy a teljesítmény csökkenése az első pár évben drasztikus lenne. Legalábbis ha nyáron nem az udvar közepén napoztatjuk a leszerelt téli kerekeket.


hát... ezekkel sajnos maximálisan egyetértek... szép summázás, gratula worship
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16466 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:41:06 »

Esküszöm felénél majdnem bealudtam. Ez esti mesének is jó!  eplus2 Azért ekkora különbség....
Szívesen megnézném a nyári suhanásodat mínusz 20 fok lefagyott út esetén!!!
Ónos eső, na ne már, mennyivel suhantál biztonságban 15-tel?  falbav Azon megcsúszol a jóisten nem fog meg, nem egy sz*ros gumi.
Persze ha Te úgy érezted.... vigyor3


Én pont ezért vagyok itt a helyi kocsog mert én azt mondom hogy a téli gumi túlzott biztonság érzetet ad, de a fizikát nem lehet becsapni.  Wink Sokkal veszélyesebb egy tapasztalatlan téli gumis mint egy tapasztalt nyári gumis szvsz.

Persze 2 méteres hóban semmi esélye a nyári gumisnak, de mondjuk egy városi közlekedésre gondolok.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 00:45:43 írta Makker » Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16467 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 00:44:32 »

Az is, akinek nincs, egy  kocsog Ha télen hátulról belém jönne valaki, azért mert én simán megtudtam állni, ő meg nem, mert szerinte a téligumi hülyeség, finoman szólva is szájba basznám eplus2
Én sokat ülök autóban, télen, nyáron, és nekem is volt szerencsém télen nyári gumis autót vezetni nem egyszer, szakadó hó jeges út, hát mint is mondjak egy művészet az szent hehe felesleg is erről beszélni,írkálni. Téli gumi, télen kell! Aki tényleg sokat jár az tudja........ Amit még kedvelek ABS az kell mert az tuti jó dolóóóóg!!!! Téligumi? minek aaaz!!
Inkább téli gumi mint abs az szent.
Új, vagy használt? Azt mindenki maga döntse el, a pénztárcája mit enged meg, de minimum egy középkategóriát célozzon meg, mert az ilyen ling long, csing cseng gumival tényleg nem sokra megy. Azért azt senki ne mondja, már ha autó van a segge alatt, hogy nincs 25ezre egy használt normális  téli szettre. Akkor az valamit nagyon el kalkulált mikor autót vett maga alá........... Ha tankolni jut ilyen üa árak mellett, akkor 3évente csak futja egy használt szettre is...
Nehogy félre értsd, ez nem neked szól, csak úgy általánosságban írtam, mert azért itt is olvastam már ilyet nem egyszer, aki így áll hozzá  integet2


Miért ismertem magamra ebben az írásban?  eplus2  taps
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #16468 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 01:09:26 »





Miért ismertem magamra ebben az írásban?  eplus2  taps

Nem tudom. Ha rád céloztam volna oda írom  taps ha olvasod a fórumot akkor ismersz én nem kertelek eplus2 nem rád gondoltam sőt eszembe sem jutottál,, de most hogy mondod rémlik valami  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #16469 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 01:18:29 »


Én pont ezért vagyok itt a helyi kocsog mert én azt mondom hogy a téli gumi túlzott biztonság érzetet ad, de a fizikát nem lehet becsapni.  Wink Sokkal veszélyesebb egy tapasztalatlan téli gumis mint egy tapasztalt nyári gumis szvsz.

Persze 2 méteres hóban semmi esélye a nyári gumisnak, de mondjuk egy városi közlekedésre gondolok.  Wink

Hú azért erre páran ugrani fognak  eplus2
De ha már itt tartunk te mitől tartod magad tapasztalt "nyári gumis sofőrnek" vagy csak simán tapasztalt sofőrnek?
Tudod miért írsz ilyen badarságokat? Mert évi 5000 mész a hobbi mondidal amit télen elő sem veszel, ahogyan azt korábban írtad is, vagy csak extrém helyzetekben, meg mert még sosem volt téli gumid. Ha valóban tapasztalt lennél tudnád hogy nem csak túlzott biztonság érzetet ad hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16470 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 01:58:57 »

Hú azért erre páran ugrani fognak  eplus2
De ha már itt tartunk te mitől tartod magad tapasztalt "nyári gumis sofőrnek" vagy csak simán tapasztalt sofőrnek?
Tudod miért írsz ilyen badarságokat? Mert évi 5000 mész a hobbi mondidal amit télen elő sem veszel, ahogyan azt korábban írtad is, vagy csak extrém helyzetekben, meg mert még sosem volt téli gumid. Ha valóban tapasztalt lennél tudnád hogy nem csak túlzott biztonság érzetet ad hehe

Direkt azért írtam mert erre ugrani fognak! Annyira viccesnek találom hogy állandóan téma a téli gumi és akkor marják egymást, tudod egy kis olaj a tűzre.  Roll Eyes A múltkor emiatt kaptam 3 oldalnyi szidalmat hátha most megdöntöm.  eplus2

Én egész egyszerűen csak imádok vezetni, különleges érzékem van hozzá, de koránt sem vagyok tapasztalt. Nagyon szeretném még tovább fejleszteni a vezetési tudásomat, de a Mondeo nem egy olyan autó ami tanítja a gazdáját.
Hóba, csak és kizárólag a városba használom az autót, még mamáékhoz sem megyek át Tószegre (10km). Városban pedig tök nyugisan eljutok mindenhova, tökéletes síkságon élek, nincsenek dombok, emelkedők. Ilyen földrajzi helyzet és használat mellet fölösleges a téli gumma.

A túlzott magabiztosság dolgot az itt leírt kommentek alapján könnyen megállapítom, meg ugye amiket az utakon tapasztalok. Már több autósblog is felvetette ezt a problémát így nyilván nem alaptalan a megállapításom.  Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16471 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 09:26:30 »

Direkt azért írtam mert erre ugrani fognak! Annyira viccesnek találom hogy állandóan téma a téli gumi és akkor marják egymást, tudod egy kis olaj a tűzre.  Roll Eyes A múltkor emiatt kaptam 3 oldalnyi szidalmat hátha most megdöntöm.  eplus2

Én egész egyszerűen csak imádok vezetni, különleges érzékem van hozzá, de koránt sem vagyok tapasztalt. Nagyon szeretném még tovább fejleszteni a vezetési tudásomat, de a Mondeo nem egy olyan autó ami tanítja a gazdáját.
Hóba, csak és kizárólag a városba használom az autót, még mamáékhoz sem megyek át Tószegre (10km). Városban pedig tök nyugisan eljutok mindenhova, tökéletes síkságon élek, nincsenek dombok, emelkedők. Ilyen földrajzi helyzet és használat mellet fölösleges a téli gumma.

A túlzott magabiztosság dolgot az itt leírt kommentek alapján könnyen megállapítom, meg ugye amiket az utakon tapasztalok. Már több autósblog is felvetette ezt a problémát így nyilván nem alaptalan a megállapításom.  Smiley
Hajaj............  Túlzott magabiztosság......Az, h valaki imád vezetni, az jó dolog!  De  az nem azt jelenti, h különleges érzéke van hozzá...  

Csodálkozol, h 3 oldalon keresztül kaptál tavaly?  Szerintem ez amiket írsz ez nem vicces egyáltalán.

Hány km-t vezettél a hosszú, érzelmekkel teli együtt töltött évek alatt macikávalmedveboccsalmondikávaliciripiciriprüntyőkével?  
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 09:45:05 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16472 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 09:35:12 »

majd egyszer ülj be mellém első hó vagy ónos esős parkolóban  eplus2 eplus2 eplus2
ha leesik a hó, én vagyok az aki farolva megy a nagykőrösin meg a nemes úton, vagy esetleg a soroksárin  eplus2 eplus2 engem nagyívben kell ilyenkor kerülni, mert élvezem hogy uralom a vasat. ez lesz az első tél a mondival, de egy ekkora picsát mozgatni...


Szerintem ne akard bebizonyítani, h ónos esőben is milyen jól tapad a gumid, mert csúnya vége lesz.... A jég az jég, ott nincsenek csodák. Van különbség a gumik közt természetesen, de nem akkora.

A friss hó az tényleg jó és tényleg lehet gyorsan menni-időben megállni.  Sokat autózok hóban éjjel én is, forgalommentes helyen, régóta.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 09:37:05 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16473 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 10:58:08 »

majd egyszer ülj be mellém első hó vagy ónos esős parkolóban  eplus2 eplus2 eplus2
ha leesik a hó, én vagyok az aki farolva megy a nagykőrösin meg a nemes úton, vagy esetleg a soroksárin  eplus2 eplus2 engem nagyívben kell ilyenkor kerülni, mert élvezem hogy uralom a vasat.

-20 fok nyári suhanás?Huh? ezt honnan ollóztad össze? falbav
Hahó! Nem egyről beszélünk. Más egy parkolóban próbálgatni, feszegetni a határokat, és más az amit írtál, vagy amire abból következtettem, hogy közúton. Ezek a Te szavaid:
"3 hét múlva leesett a hó. ill. mentünk ki szlovákiába a magas tátrába. OLYAN ÉLMÉNY volt biztonságban majdnem nyári biztonsággal indulni és megállni, hogy én voltam a legbüszkébb ember ott a környéken!!! Hatalmas megnyugvás, biztonságérzet, a határok feszegetése, semmi nem okozott meglepetést, a gumi bírta, jég, ónos eső, semmi nem vette el az erejét."
Ha uralod a vasat, akkor minek nagyívben kerülni, hiszen minden körülmény között ura vagy a helyzetnek, ergó nem érhet gond. Ja, ha senki nincs a kilóméteres körzetedben....
Innen ollóztam ki ezt is. Mert nálam ezen szavak kombinációja egy szövegben ezt jelenti: leesett a hó, magas tátra, majdnem nyári biztonság, minusz jegesmedve (?), pingvinek szanaszét, nyugodtan suhansz. Bocs.
Próbáltam értelmesen "vitatkozni" a témában, a lényeg az lett volna, hogy mekkora különbség van gumi és gumi között (téli-nyári, olcsó-drága, használt új) NORMÁLIS használat mellett. Erre mindenki betámad, hogy kell a téli gumi és kész. Meg kell, mert hát ugye nagy és erős autó, és azt meg kell fogni. Értem én ezeket, ha a svéd ralin, vagy  nürburgringen akarok menni akkor professzionális gumi kell. De én a közúton közlekedem, koránt sem versenyzős stílusban. Részemről ez ennyi volt...
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16474 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:13:36 »

értem.

a lényeg, hogy egyszer próbálja ki mindenki az új és jó minőségű téli gumit. utána lesz összehasonlítási alap és nem lesz vita.
Naplózva
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16475 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:15:52 »

"Teherautók téli kerekei" témakör.

Alapvetően igaz, hogy ha minden délelőtt csak egy fél órára lemész a konditerembe, akkor egy idő után edzettebb leszel.

Nade vonatkozik-e ez Cseh Lacira? Elvileg igen, de ő még fél órával több edzéstől nem lesz már számottevően edzettebb, mert ő különben is napi 8 órát tölt testmozgással.

Így van ez a teherautók abroncsaival is. Egyszerűen mások a tengelyterhelések, mint személyautóknál, ami alapvetően meg is oldja a tapadási/stabilitási kérdéseket. A hajtott kerékre elsősorban a mintázat miatt kell a téli gumi, hogy havas-jeges úton is el tudjanak indulni az emelkedőn. Menet közben a mintázatból, gumikeverékből adódó előny már csak annyit számít, mint Cseh Lacinak a fél óra plusz mozgás....

Te magad írod, hogy a keverék, meg a mintázat szinte semmit se jelent.  wow1 Ok menet közben.
És megállásnál? Folyamatosan arról beszélünk, hogy kisebb baj, ha nem tudsz elindulni, mintha nem tudsz megállni. Ez tökéletes igaz is. Vagy a teherautók nyári gumijai nem rakódnak tele hóval, nem keményednek fel 0 fok körül, és a teherautó nem kerül extrém helyzetbe. Vagy esetleg megoldott, hogy mégis tudnak olyan gumit csinálni, ami jó télen-nyáron? É működik nagy terhelés mellett is, de személyautóra bocs nem tudunk ilyet.  Embarrassed
Ne haragudj, ez nem személyes, csak szimplán nem értem. Kicsit olyan, mint a vaj és margarin kérdés (ha már példák). Egyszer ez a jó, utána a másik. Mikor, ki, mit talál ki róla.  vigyor3 Ettük évekig a margarint, mert fujj szemét vaj, káros. Most meg inkább mégiscsak vajat kellene enni, mert a margarin károsabb. Ezzel azt akarom mondani, hogy mindig azt csináljuk, amit mondanak nekünk, de meg se próbálunk mögé látni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 11:28:22 írta CsZoli » Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16476 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:16:24 »

értem.

a lényeg, hogy egyszer próbálja ki mindenki az új és jó minőségű téli gumit. utána lesz összehasonlítási alap és nem lesz vita.
Így van!  smile
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16477 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:21:01 »

Szerintem ne akard bebizonyítani, h ónos esőben is milyen jól tapad a gumid, mert csúnya vége lesz.... A jég az jég, ott nincsenek csodák. Van különbség a gumik közt természetesen, de nem akkora.
Na ezt próbálom én is mondani, hogy jelentéktelen a különbség. De legalábbis nem akkora, mint amit mindenfelé beállítanak. + bátrabb leszel és már el is veszik a gumiból adódó előnyöd.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16478 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:42:18 »

Na ezt próbálom én is mondani, hogy jelentéktelen a különbség. De legalábbis nem akkora, mint amit mindenfelé beállítanak. + bátrabb leszel és már el is veszik a gumiból adódó előnyöd.

Itt a jégről/ónos esőről van szó, az megint más.  De én is azt mondom, h ki kell próbálni ezt-azt, és utána lehet változik a vélemény. Én tapasztalat alapján írok!   wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16479 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:54:57 »

Itt a jégről/ónos esőről van szó, az megint más.  De én is azt mondom, h ki kell próbálni ezt-azt, és utána lehet változik a vélemény. Én tapasztalat alapján írok!   wave
Nos ez úgy kezdődött, hogy leírtam mióta vezetek és mennyit, milyen gumikat használtam eddig, majd a véleményem, és szerettem volna, ha valaki megcáfol vagy megerősít. Ebben nem is volt hiba, rögtön nekem ugrott mindenki, de olyan magyarázatot ami érthető lenne számomra nem nagyon kaptam.
Összefoglalva:
CsZoli vagyok, 12 éve vezetek. Az év minden napján, néhány kivételtől eltekintve. 8 éve használok téligumit. Érzésem szerint nem akkora csoda, mint amekkora hírverése van. Csúszik az is, talán nem annyira. Összességében a különbségérzetet placebo hatásnak gondolom.
Még valami: MINDIG AZ ÚT ÉS LÁTÁSI VISZONYOK ALAPJÁN KELL A SEBESSÉGET MEGVÁLASZTANI!!!  wave
Tehát szépen megkérek minden téligumihuszárt, jégen, hóban óvatosan, mert ahogy lentebb írta valaki, ha valaki azért csúszik belém mert túl gyorsan közlekedik, én is orrbavágom. K*rvára lesz*rom hogy téligumija van-e.  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 11:57:43 írta CsZoli » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16480 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:57:16 »

Nos ez úgy kezdődött, hogy leírtam mióta vezetek és mennyit, milyen gumikat használtam eddig, majd a véleményem, és szerettem volna, ha valaki megcáfol vagy megerősít. Ebben nem is volt hiba, rögtön nekem ugrott mindenki, de olyan magyarázatot ami érthető lenne számomra nem nagyon kaptam.
Összefoglalva:
CsZoli vagyok, 12 éve vezetek. Az év minden napján, néhány kivételtől eltekintve. 8 éve használok téligumit. Érzésem szerint nem akkora csoda, mint amekkora hírverése van. Csúszik az is, talán nem annyira. Összességében a különbségérzetet placebo hatásnak gondolom.
Még valami: MINDIG AZ ÚT ÉS LÁTÁSI VISZONYOK ALAPJÁN KELL A SEBESSÉGET MEGVÁLASZTANI!!!
fejvakaras
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16481 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:59:34 »

fejvakaras
  angel vigyor3
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16482 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 12:25:04 »

 angel vigyor3
Közben visszaolvastam az 1. és  2. oldalt.  Azt nem láttam milyen gumikat használtál. Én írtam mindjárt választ, a lényeg benne volt. Kulani kifejtette bővebben, részletesen.  Vagy azért nem jók ezek mert nem az van benne, h nem olyan jó a téli gumi? Csúszik azis..  Nyilván hóban fagyban olyan tapadása nem lesz mint a nyárinak. Nem  értem mire vagy még kíváncsi?  
Placebó hatás a különbség? Ezt nem értem.  Arra gondolsz, h teljesen normálisan vezetve, vészhelyzet nélkül? Igen, úgy valóban mind1 milyen gumi van a kocsin, lehet kínai is, öreg is, kopott is.  

Ezt 1 dologgal kiegészíteném: ha eccer kerül az ember meleg helyzetbe, mind1 ki miatt, akkor az kicsi különbség amit a jobb gumi tud, életet/életeket menthet, vagy csak simán segít elkerülni 1 balesetet. Ez lehet 1-2 méteren, vagy azon múlik, h mikor csúszik meg! És akkor ott nem 20-50-100ezerről lesz szó. Én így nézem ezeket a dolgokat.  De mindenki csinálja ahogy jónak látja, csak baj ne legyen belőle! wave  Ez segített?

 Ha meg kimarad a meleg helyzet akkor biztonságosan lehet gyorsabban menni mint más, segítve a helyzet kialakulását  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 13:31:33 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16483 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:00:28 »

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=_XNrV2gTUOM&NR=1
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #16484 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:09:26 »

ez meg mi az isten?  wow1
http://www.youtube.com/watch?v=iOSAQjCbXZE&feature=related
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16485 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 15:37:40 »

Hólánc!
De hogy hólánc ez? nemértem
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16486 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 16:01:43 »

De hogy hólánc ez? nemértem
Bocs. Azt hittem az en linkemet kerdezi.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16487 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 23:38:53 »

Vagy a teherautók nyári gumijai nem rakódnak tele hóval, nem keményednek fel 0 fok körül [...] Vagy esetleg megoldott, hogy mégis tudnak olyan gumit csinálni, ami jó télen-nyáron? És működik nagy terhelés mellett is, de személyautóra bocs nem tudunk ilyet.  Embarrassed


Nagyjából jól látod a helyzetet :-)

A teherautókon teljesen más anyagból és más mintával készült abroncsok vannak, mint a személyautókon.

A teherautók tapadását ugyanis nagymértékben segíti a tengelyterhelés és/vagy a személyautókéhoz képest sokszoros futófelület, ezért ott teljesen más elvárások vannak a gumikkal kapcsolatban. A teherautóknál nem elsősorban téli- és nyári, hanem meghajtott kerékre, és kormányzott kerékre való gumikat különböztetünk meg. Ezeknek saját előírásai vannak, a kormányzott kerekeken például nem is lehet keresztben minta, tehát a hagyományos téli gumi koncepció, a fogaskerékszerűen megkapaszkodó minta eleve szóba sem jöhet.

Szintén előírás, hogy a kamiongumik nem tartalmazhatnak szilikát - vagyis éppen azt az anyagot, ami a személyautóknál a téli gumik hideg tapadásáért felelős.

Ez a topik azonban -- célszerűen -- a személyautó abroncsokkal foglalkozik.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16488 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 21:05:12 »

lecseréltem a 215/55/16-os nyárit (bridgestone er300) a télire: 205/55/16 dunlop wintersport 4D

nos, a fogyasztás kb 0,7-1 literrel alacsonyabb az elmúlt 280km alatt... remélem így marad...  wow1 nyes
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16489 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 21:13:21 »

lecseréltem a 215/55/16-os nyárit (bridgestone er300) a télire: 205/55/16 dunlop wintersport 4D

nos, a fogyasztás kb 0,7-1 literrel alacsonyabb az elmúlt 280km alatt... remélem így marad...  wow1 nyes
Az igen. Akkor nekem  a 225/45 17 helyett a 205/55 16-al  1.4-2 literrel lesz kevesebb?              falbav
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16490 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 21:20:58 »

Az igen. Akkor nekem  a 225/45 17 helyett a 205/55 16-al  1.4-2 literrel lesz kevesebb?              falbav
Persze. 135/80R13-mal meg 6.3-9 literrel.  falbav
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16491 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 22:27:50 »

Az igen. Akkor nekem  a 225/45 17 helyett a 205/55 16-al  1.4-2 literrel lesz kevesebb?              falbav
hülyék... eplus2 eplus2
6,7 helyett most 5,8 fele város, fele meg országút, ahogy szoktam menni. meglepett. ennyi. (astránál nem volt különbség, ezért örülök ennek...)
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16492 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 22:29:34 »

Persze. 135/80R13-mal meg 6.3-9 literrel.  falbav
sőt... visszatermel, nem?  crazya
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16493 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 22:38:29 »

lecseréltem a 215/55/16-os nyárit (bridgestone er300) a télire: 205/55/16 dunlop wintersport 4D

nos, a fogyasztás kb 0,7-1 literrel alacsonyabb az elmúlt 280km alatt... remélem így marad...  wow1 nyes

Azért mert a műszercsoport nem lett állítva az új gumimértre és így csal... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16494 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 22:41:42 »

Azért mert a műszercsoport nem lett állítva az új gumimértre és így csal... eplus2
Akartam kérdezni, h a gumi méret különbségnek nincs köze hozzá??!!
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16495 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 22:57:04 »

Azért mert a műszercsoport nem lett állítva az új gumimértre és így csal... eplus2
aha... és azt hogy kell? nem a fogyasztást méri a kompu hanem a gumeszt figyeli? sötétits fel légyszi...
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #16496 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 23:12:27 »

aha... és azt hogy kell? nem a fogyasztást méri a kompu hanem a gumeszt figyeli? sötétits fel légyszi...
A 205/55 R16-nak kisebb az átmérője így a kerülete is. A fordulatszám mért csak a fedcomp meg a nagyobb kerületű 215-el számol. Így azt hiszi többet mentél mint valójában.

http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/valtomeret/
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #16497 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 23:26:39 »

A 205/55 R16-nak kisebb az átmérője így a kerülete is. A fordulatszám mért csak a fedcomp meg a nagyobb kerületű 215-el számol. Így azt hiszi többet mentél mint valójában.

http://www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/valtomeret/
hogy lenne kisebb az átmérő?
/55/16 mindkettő, a szélessége kisebb... nem? (a felülete kisebb de csak egy x tengely mentén)
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16498 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 23:26:51 »

sőt... visszatermel, nem?  crazya

Azám! vigyor3
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16499 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 23:28:33 »

hogy lenne kisebb az átmérő?
/55/16 mindkettő, a szélessége kisebb... nem? (a felülete kisebb de csak egy x tengely mentén)
Hát ezt gondold át még1x.

215/55 és 205/55. Egy nem matematikusnak is mutatják a számok, hogy előbbi oldalfala (és így a kerülete is) nagyobb lesz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 323 324 325 326 327 328 329 [330] 331 332 333 334 335 336 337 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.115 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.