Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 23:38:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 344 345 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569955 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #16850 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 19:53:57 »

205/55/R16-ban a 205 a perem szélesség, 55 perem magasság, R16 a gumi átmérője, v nem???
55 a perem magassága, de úgy, hogy a 205-nek az 55%-a
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16851 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 19:57:04 »

55 a perem magassága, de úgy, hogy a 205-nek az 55%-a
az oké, de mi a 205, ha nem a szélesség?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16852 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 19:59:19 »

az oké, de mi a 205, ha nem a szélesség?
A gumi felületének a szélessége, ami a talajjal közvetlenül érintkezik nem?Huh?
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16853 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:02:17 »

A gumi felületének a szélessége, ami a talajjal közvetlenül érintkezik nem?Huh?
nem. annak a résznek a távolsága, ami a felnire feszül
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16854 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:03:44 »

nem. annak a résznek a távolsága, ami a felnire feszül
http://gumibiznisz.hu/jelolesek-a-gumiabroncson/
Tessék itt a magyarázat!!
Ezt mondtam én is csak leegyszerűsítve!!!  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16855 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:05:44 »

205/55/R16-ban a 205 a perem szélesség, 55 perem magasság, R16 a gumi átmérője, v nem???
igen, a belső peremek közti távolság, nem pedig a futófelüle szélessége
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16856 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:07:40 »

igen, a belső peremek közti távolság, nem pedig a futófelüle szélessége
Az abroncs szélessége!! Én ezt tudom, h abba mi tartozik - tehát a belső peremek közti távolság vagy a futófelület szélessége - azt nem tudom.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #16857 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:32:11 »

Köszönöm az üdvözletet. Aktualizáloma profilt.
Szia! Látom szép új az autód!  eljen Gratula hozzá!  taps

Ha van kedved "bemutatni" többeknek, akkor gyere most pénteken az Aréna plázába egy találkozóra. Részletek, és jelentkezés itt: http://mondeo.hu/index.php?topic=92.4850 (bár a jelentkezés csak formális, az jön aki akar)  integet2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #16858 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:55:40 »

Szia! Látom szép új az autód!  eljen Gratula hozzá!  taps


inkább csak olvasod  nyes
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #16859 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 20:57:35 »

igen, a belső peremek közti távolság, nem pedig a futófelüle szélessége
ilyet se hallottam még
 falbav falbav falbav

ha így lenne mi értelme lenne???

az első jelölés bezzzeg a futófelület szélességét jelöli mm-ben
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16860 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 21:00:53 »

Most komolyan:

Ha estleg a gumi szélessége nem a fútófelületét jelzi, hanem a peremtávolságot, vagy fordítva, akkor öngyilkos lesz valaki?

Ne rugózzatok már...

Kuani, mondd meg a frankót.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #16861 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 21:04:31 »

http://gumibiznisz.hu/jelolesek-a-gumiabroncson/
Tessék itt a magyarázat!!
Ezt mondtam én is csak leegyszerűsítve!!!  eplus2
ebben a linkben a perem szó sincs benne nem,hogy a perem szélességet jelölje a gumin az elsö szám  wow1
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #16862 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 21:06:53 »

Most komolyan:

Ha estleg a gumi szélessége nem a fútófelületét jelzi, hanem a peremtávolságot, vagy fordítva, akkor öngyilkos lesz valaki?

Ne rugózzatok már...

Kuani, mondd meg a frankót.
lehet a gumi átméröjét jelöli nem?szerintem ezen azért te is elgondolkodtál,hogy akkor most mit is jelent
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #16863 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 21:13:23 »

A nyári gumi mérete 215/55/R16. Most veszek téli gumit. Maradjak a nyári méretnél?
Hasonló problémával küzdöttem pár hete. Én maradtam a nyári méretnél.
Itt nézd meg a szerelt kerék árakat: http://www.ivanics.hu/feltoltesek/pdf/teligumi_szereltkerek1.pdf
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16864 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 21:33:40 »

Most komolyan:

Ha estleg a gumi szélessége nem a fútófelületét jelzi, hanem a peremtávolságot, vagy fordítva, akkor öngyilkos lesz valaki?

Ne rugózzatok már...

Kuani, mondd meg a frankót.
Én egyébként lesz.arom, h mit jelöl, csak ha már belementünk...  eplus2
Feldobtuk a topic forgalmát!!!  cheesy1

De tőlem off ez a téma!!! A lényeg az hogy én simán váltottam télre kisebb méretet!!!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #16865 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 22:28:02 »

Én egyébként lesz.arom, h mit jelöl, csak ha már belementünk...  eplus2
Feldobtuk a topic forgalmát!!!  cheesy1

De tőlem off ez a téma!!! A lényeg az hogy én simán váltottam télre kisebb méretet!!!  Wink
A 205/55R16 nem csak szélességben, hanem átmérőben is kisebb, de nem nagy a különbség, csak 1 centi. Mint egy erősen kopott 215/55R16
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #16866 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 22:37:27 »

Nem akartam ennyire felkavarni az állóvizet Smiley
Átlagolom a válaszokat és 2.3-ra fújom a gumikat  integet2
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
gornya
Vendég
« Új hozzászólás #16867 Dátum: 2012.11.06 kedd, 04:33:54 »

Szia! Látom szép új az autód!  eljen Gratula hozzá!  taps

Ha van kedved "bemutatni" többeknek, akkor gyere most pénteken az Aréna plázába egy találkozóra. Részletek, és jelentkezés itt: http://mondeo.hu/index.php?topic=92.4850 (bár a jelentkezés csak formális, az jön aki akar)  integet2

Köszönöm a meghívást.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16868 Dátum: 2012.11.06 kedd, 10:08:34 »

ilyet se hallottam még
 falbav falbav falbav

ha így lenne mi értelme lenne???

az első jelölés bezzzeg a futófelület szélességét jelöli mm-ben
akkor sétálj ki, és mérd meg a 205-ös gumid Wink lesz vagy 18-19cm a futófelülete
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
CsZoli
Vendég
« Új hozzászólás #16869 Dátum: 2012.11.06 kedd, 16:21:15 »

akkor sétálj ki, és mérd meg a 205-ös gumid Wink lesz vagy 18-19cm a futófelülete
Na most én is jól meglepődtem!  vigyor3
Csakazért is kimentem lemérni, és tényleg a 215-ös gumi tényleges futófelülete 19 cm.  Roll Eyes
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16870 Dátum: 2012.11.06 kedd, 17:34:42 »

Mivel én télen is nyári gumival járok így én a megadottnál alacsonyabb nyomáson használom őket mint jó időben, de szerintem ugyan úgy a téli gumit sem kell maxig fújni. (ez olyan kis házi praktika) Most pontos számot nem tudok mondani, de mikor sokat havazik akkor ilyen 1,5 bar nyomáson használom a gumikat és úgy jobban tapad mint mondjuk 2,2-ön, persze nem is megyek 50 fölé városba.


Néha el kéne azon gondolkozni, hogy moderálni lehessen a fórumokat.

Én utálom a fórum moderációt, szerintem az nagyon fontos, hogy mindenki leírhassa a véleményét, ugyanakkor van az a fajta hozzászólás, ami egyszerűen veszélyes, és ezért kellene eltávolítani.

Most nem is azon akadok ki, hogy valaki télen nyári gumit használ -- ez a téma minden évben lefut kétszer, idén is megvolt már, köszönjük.

Ellenben a gyári minimum érték alá 25-30 százalékkal belőtt nyomás az KÖZVESZÉLYES BAROMSÁG!

 falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav

A nyári gumi nem azért nem tapad télen, mert nagy benne a nyomás, hanem azért mert a gumikeveréke 0 fok alatt felkeményedik. Minél hidegebb van, annál inkább. Hóban meg azért nem tapad, mert a nyáron olyannyira hasznos vízelvezető barázdák egy fordulat alatt telemennek hóval, és onnantól kezdve nem vesznek részt a tapadásban, a gumi úgy viselkedik, mint egy slick, pedig a hóba éppenhogy "beleharapni" kellene -- ezért van a sok recés (= nagyobb hasznos felületű) merőleges mintaelem a téli gumikon.

Az alacsony nyomás mindezeken egy icipicit sem segít, ellenben rendellenesen koptatja a gumit magát, kicsinálja a futóművet (kevesebb rezonanciát nyel el maga a gumiabroncs, több megy át a futómű rugalmas elemeire), és bizonytalanná teszi az autó viselkedését. (Mindenki tudja: a leeresztett focilabda elég hülyén viselkedik, nem úgy pattan, ahogy egy rendesen felpumpált.)

Ha valaki télen is nyári gumit használ egy Mondeón, ám tegye (de ha pont énbelém csúszik, akkor meghal), de hogy még tetézze is a butaságot -- az már nincs Isten hírével.







Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16871 Dátum: 2012.11.06 kedd, 17:43:20 »

Ha estleg a gumi szélessége nem a futófelületét jelzi, hanem a peremtávolságot, vagy fordítva, akkor öngyilkos lesz valaki?
Ne rugózzatok már... Kulani, mondd meg a frankót.


Ez egy igen jó kérdés :-)

Én szoktam járni mindenféle gumis fejtágítókra, és ott is elhangzott már ez a kérdés.

A hivatalos válasz az volt, hogy a gumi méretjelölésében az első szám ("205") a gumi mintalenyomatának a legnagyobb szélessége. Azaz a gyári értékre felfújt, a gumi súlyindexének megfelelően terhelt 205-ös gumi mintalenyomata (homokban vagy hóban) 205 mm legnagyobb szélességet jelent.

Mondjuk szerintem eleve nem egyszerű megmérni egy abroncs futófelületének szélességét, hiszen 1) minden abroncs széle "le van kerekítve,"  2) az szemmel is látszik, hogy ahol a talajjal érintkezik (és közben ránehezedik az autó tömegének negyede), ott kissé belapul, és ugye pont ott nem lehet mérni.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16872 Dátum: 2012.11.06 kedd, 17:49:10 »

A nyári gumi mérete 215/55/R16. Most veszek téli gumit. Maradjak a nyári méretnél?

Alapvetően igen.

De nem feltétlenül :-)

Megfontolásra ajánlom a 205/60R16 váltóméret használatát.

Kérésre szívesen küldök árlistát az éppen elérhető gumikról. Az email címem itt alul látható. (A legjobb netes áraknál egy picit olcsóbb szoktam lenni, ha klubtársakról van szó.)
 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16873 Dátum: 2012.11.06 kedd, 17:50:39 »

Mivel én télen is nyári gumival járok így én a megadottnál alacsonyabb nyomáson használom őket mint jó időben, de szerintem ugyan úgy a téli gumit sem kell maxig fújni. (ez olyan kis házi praktika) Most pontos számot nem tudok mondani, de mikor sokat havazik akkor ilyen 1,5 bar nyomáson használom a gumikat és úgy jobban tapad mint mondjuk 2,2-ön, persze nem is megyek 50 fölé városba.

Az ilyen jellegű házi praktikákat inkább tartsd meg magadnak.  szomoru1 vigyor3
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16874 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:01:10 »

A 205/55r16-os téligumimat mennyire fújjam fel szerintetek?

Szia Andris,

röviden: a nyári érték fölé fújjad 10 százalékkal.

A guminyomást ugye hideg gumin állítjuk be, azaz mielőtt egy métert is gurulnánk.

(Jó, nyilván mindenki benzinkúton állítja be  nyomást, nem az utcán, elindulás előtt, de akkor is.)

A nyári gumik szezonjában az abroncs menet közben jobban felmelegszik, mert az aszfalt tipikusan melegebb, mint a levegő. A különbség durva is lehet. Akinek a tengerparton égette már a lábát a (világos színű) homok, az pontosan érti, mire gondolok :-) Nyáron menet közben egészen biztosan emelkedik a guminyomás az előre beállítotthoz képest.

Télen ellenben az aszfalt fordítva működik, nemhogy nem "fűti" az abroncsot, de egyenesen hűti, így mondjuk 10 kilométer futás után szélsőséges esetben még kisebb is lehet a gumiban a nyomás, mint amikor előírásszerűen indulás előtt beállítottuk.

Ezt valahogy kompenzálni kell.

A "szakma" tapasztalata az, hogy télen a nyári értéknél 10 százalékkal magasabban beállított nyomás kompenzálja a legjobban ezt a hatást. Több autó kezelési kézikönyvében le is írják ezt a módszert.



Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16875 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:01:59 »

Az ilyen jellegű házi praktikákat inkább tartsd meg magadnak.  szomoru1 vigyor3

 eljen
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16876 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:23:00 »

Én azt gondoltam, hogy télen a szélesebb guminak nagyobb a felfekvése, ezért csúszós úton talán biztonságosabb. Latyakos úton viszont a keskenyebb gumi jobban vág. Szóval lehet, hogy maradok a nyári méretnél. Köszi.

A szélesebb gumi minden útviszony esetén jobb tapadást nyújt, KIVÉVE a friss és/vagy mély havat.

Ha hógolyózunk, a golyót igyekszünk jó keményre gyúrni, ehhez pedig erő kell. A gumi is szereti a keményre gyúrt havat, mert jobban "bele tud harapni," könnyebben fogást talál benne. Minél nagyobb erővel gyúrja maga alá a "hógolyót," annál inkább nő a beleharapási képesség, azaz a vonóerő. Mivel az autó tömege adott, a tapadó felület csökkentésével nagyobb nyomás éri a havat (a talajra jutó nyomás ugyebár fordítottan arányos a felület nagyságával). Ezért van az, hogy ha téli rallye versenyről látunk tévés összefoglalót, a havas szakaszokon a menők viccesen vékony virsligumikkal tolják.

Ha közúti használatban gondolkozunk, egy 215 és egy 205 mm széles gumi szélessége közötti <5% különbség pont így fog jelentkezni a tapadásban is: száraz és simán nedves úton <5% lesz a széles gumi előnye, havon <5% a keskeny gumié.

Innentől kezdve egyéni döntés és mérlegelés kérdése, melyik méretet választjuk.

Mivel a 215/55R16 és a 205/60R16 váltóméretek (átmérőben 642 kontra 652 mm, azaz 1.5% a különbség), és a 215/55R16 minden felnijére tökéletesen passzol a 205/60R16 abroncs, a választás elvileg szabad.

Szerintem a döntést a két méret közötti (nem jelentéktelen) árkülönbség fogja befolyásolni ;-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #16877 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:44:49 »

A szélesebb gumi minden útviszony esetén jobb tapadást nyújt, KIVÉVE a friss és/vagy mély havat.

Ha hógolyózunk, a golyót igyekszünk jó keményre gyúrni, ehhez pedig erő kell. A gumi is szereti a keményre gyúrt havat, mert jobban "bele tud harapni," könnyebben fogást talál benne. Minél nagyobb erővel gyúrja maga alá a "hógolyót," annál inkább nő a beleharapási képesség, azaz a vonóerő. Mivel az autó tömege adott, a tapadó felület csökkentésével nagyobb nyomás éri a havat (a talajra jutó nyomás ugyebár fordítottan arányos a felület nagyságával). Ezért van az, hogy ha téli rallye versenyről látunk tévés összefoglalót, a havas szakaszokon a menők viccesen vékony virsligumikkal tolják.

Ha közúti használatban gondolkozunk, egy 215 és egy 205 mm széles gumi szélessége közötti <5% különbség pont így fog jelentkezni a tapadásban is: száraz és simán nedves úton <5% lesz a széles gumi előnye, havon <5% a keskeny gumié.

Innentől kezdve egyéni döntés és mérlegelés kérdése, melyik méretet választjuk.

Mivel a 215/55R16 és a 205/60R16 váltóméretek (átmérőben 642 kontra 652 mm, azaz 1.5% a különbség), és a 215/55R16 minden felnijére tökéletesen passzol a 205/60R16 abroncs, a választás elvileg szabad.

Szerintem a döntést a két méret közötti (nem jelentéktelen) árkülönbség fogja befolyásolni ;-)

Nah akkor sztem mindre kimerítő és tartalmas választ kaptunk!!
Köszönjük!!  worship

Nekem nincs több kérdésem!!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #16878 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:45:42 »

Az én gyári 9 küllős Trend felnimen most 205/55R16 gumik vannak. Felmennek erre a 215-ös gumik? Milyen változást várhatok a nagyobb méretre váltástól?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #16879 Dátum: 2012.11.06 kedd, 18:53:28 »


Mivel a 215/55R16 és a 205/60R16 váltóméretek (átmérőben 642 kontra 652 mm, azaz 1.5% a különbség), és a 215/55R16 minden felnijére tökéletesen passzol a 205/60R16 abroncs, a választás elvileg szabad.


Ilyen erővel a 205/55R16 is váltóméret, hiszen 643 kontra 632 mm, azaz 1,7% különbség.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16880 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:03:09 »

Ilyen erővel a 205/55R16 is váltóméret, hiszen 643 kontra 632 mm, azaz 1,7% különbség.

Viszont a 205/55R16 gumiknak kisebb az alap súlyindexe.

205/55R16 - 91 (615 kg - 2,460 kg*)
205/60R16 - 92 (630 kg - 2,520 kg)
215/55R16 - 93 (650 kg - 2,600 kg)

Egy egységgel lejjebb lépni talán belefér, kettővel már csak akkor, ha biztos, hogy az ember nem megy a gyári terhelési maximum közelébe sem.

* az autó összsúlya nem feltétlenül mérvadó: a Mondeo súlyeloszlása az első és a hátsó tengely között nem 50-50%, a mellső tengelyre a fronthajtás miatt nagyobb tömeg nehezedik. Ráadásul gyorsítás/lassítás során a súlypont is elmozdul. Mivel lassítani sokkal hatékonyabban lehet, a mellső tengelyre még nagyobb terhelés eshet -- a gyár ezt is figyelembe veszi, amikor méretet választ.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16881 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:05:22 »

Viszont a 205/55R16 gumiknak kisebb az alap súlyindexe.

Vannak persze emelt súlyindexű (XL, RF) gumik, ezek viszont ritkábbak, ezért drágábbak lehetnek, akár jelentősen is. (Egy esetleges gumipótlásnál pedig szinte lehetetlen küldetést jelentenek.)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16882 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:11:34 »


Néha el kéne azon gondolkozni, hogy moderálni lehessen a fórumokat.

Én utálom a fórum moderációt, szerintem az nagyon fontos, hogy mindenki leírhassa a véleményét, ugyanakkor van az a fajta hozzászólás, ami egyszerűen veszélyes, és ezért kellene eltávolítani.

Most nem is azon akadok ki, hogy valaki télen nyári gumit használ -- ez a téma minden évben lefut kétszer, idén is megvolt már, köszönjük.

Ellenben a gyári minimum érték alá 25-30 százalékkal belőtt nyomás az KÖZVESZÉLYES BAROMSÁG!

 falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav falbav

A nyári gumi nem azért nem tapad télen, mert nagy benne a nyomás, hanem azért mert a gumikeveréke 0 fok alatt felkeményedik. Minél hidegebb van, annál inkább. Hóban meg azért nem tapad, mert a nyáron olyannyira hasznos vízelvezető barázdák egy fordulat alatt telemennek hóval, és onnantól kezdve nem vesznek részt a tapadásban, a gumi úgy viselkedik, mint egy slick, pedig a hóba éppenhogy "beleharapni" kellene -- ezért van a sok recés (= nagyobb hasznos felületű) merőleges mintaelem a téli gumikon.

Az alacsony nyomás mindezeken egy icipicit sem segít, ellenben rendellenesen koptatja a gumit magát, kicsinálja a futóművet (kevesebb rezonanciát nyel el maga a gumiabroncs, több megy át a futómű rugalmas elemeire), és bizonytalanná teszi az autó viselkedését. (Mindenki tudja: a leeresztett focilabda elég hülyén viselkedik, nem úgy pattan, ahogy egy rendesen felpumpált.)

Ha valaki télen is nyári gumit használ egy Mondeón, ám tegye (de ha pont énbelém csúszik, akkor meghal), de hogy még tetézze is a butaságot -- az már nincs Isten hírével.



Tudom hogy te vagy itt a helyi kemény gumi témában. De hóba nem aszfalton HÓBA sokkal kellemesebb az alacsony gumi nyomás, nem én találtam ki ez így van. Mikor én 2,2-2,4 fújt gumikkal járkáltam,télen-hóban akkor bizony hajlamos volt a kerék elpörgésre. Nekem ezt tavaly mondta egy nagyon jó ismerős hogy próbáljam ki az alacsonyabb nyomást (ő sem használt még életében sem téligumit). Nekem bejött, forgalom mentes havas úton kipróbáltam. Satufék ABS kapcsol megáll, na most újra alacsony nyomással fékezés ugyanakkor ABS kapcsol és nézd már hamarabb állt meg.  Roll Eyes Nekem így jött le a dolog, sok havazás után jó. Viszont latyakos, vizes úton nem tudom hogy hogyan viselkedik mondjuk 1,5 bar de télen 2,0 fölé soha nem fújom.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #16883 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:24:51 »

Nekem ezt tavaly mondta egy nagyon jó ismerős hogy próbáljam ki az alacsonyabb nyomást (ő sem használt még életében sem téligumit). Nekem bejött, forgalom mentes havas úton kipróbáltam. Satufék ABS kapcsol megáll, na most újra alacsony nyomással fékezés ugyanakkor ABS kapcsol és nézd már hamarabb állt meg.  Roll Eyes

Úgy vagyok én ezzel, mint az extrém szexszel. Én pártolom, hogy egy kapcsolaton belül egy fiú és egy lány (vagy több) azt csináljon egymással, ami nekik jól esik, és mind a ketten (többen) élvezik.

Ellenben ha az utcán odajön hozzám egy csaj, hogy jól megkorbácsoljon, akkor én az ellen tiltakozom, mégpedig elég határozottan :-)

Lehet filozofálni az alacsony guminyomás előnyeiről. Talán még érveket is lehet felhozni mellette: a Párizs-Dakar sivatagi szakaszain például normális az extrém alacsony guminyomás.

Ellenben ezt a megoldást normál körülmények közé alkalmazni igen erősen ellenjavallott. Egyszerűen kurvára nem igaz, hogy nyári gumi + alacsony keréknyomás = téli gumi.

Valójában télen a nyári gumi + alacsony keréknyomás = gyorsan tönkremenő, az autóban is károkat okozó, ellenben továbbra is balesetveszélyes nyári gumi.

 police
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16884 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:33:26 »

Egyszerűen kurvára nem igaz, hogy nyári gumi + alacsony keréknyomás = téli gumi.

Valójában télen a nyári gumi + alacsony keréknyomás = gyorsan tönkremenő, az autóban is károkat okozó, ellenben továbbra is balesetveszélyes nyári gumi.

 police


Lehet ezt még cifrázni, de a lényeg akkor is ennyi marad.

Az meg ne magyarázzon már a nyárigumiból kerékleeresztéssel téligumit varázsolásról, aki életében nem használt még téligumit. Honnan is tudná, hogy milyen az? A filmekből, vagy az elbeszélésekből? Jajj, ugyan már. Ne fokozzuk tovább, mert csak ennyi lesz belőle:



Ps: ha komolyan hisz valaki ebben a sületlenségben, akkor eressze le teljesen a nyárigumiját hóban, fizikai tény, hogy még az 1.5 bar-os állapotnál is hamarabb fog úgy megállni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #16885 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:39:35 »

Úgy vagyok én ezzel, mint az extrém szexszel. Én pártolom, hogy egy kapcsolaton belül egy fiú és egy lány (vagy több) azt csináljon egymással, ami nekik jól esik, és mind a ketten (többen) élvezik.

Ellenben ha az utcán odajön hozzám egy csaj, hogy jól megkorbácsoljon, akkor én az ellen tiltakozom, mégpedig elég határozottan :-)

Lehet filozofálni az alacsony guminyomás előnyeiről. Talán még érveket is lehet felhozni mellette: a Párizs-Dakar sivatagi szakaszain például normális az extrém alacsony guminyomás.

Ellenben ezt a megoldást normál körülmények közé alkalmazni igen erősen ellenjavallott. Egyszerűen kurvára nem igaz, hogy nyári gumi + alacsony keréknyomás = téli gumi.

Valójában télen a nyári gumi + alacsony keréknyomás = gyorsan tönkremenő, az autóban is károkat okozó, ellenben továbbra is balesetveszélyes nyári gumi.

 police

na azért egy bőrszerkós dominát korbáccsal a kezében biztosan útbaigazítanám,ha velem szembe jönne az utcán! vigyor3 finom Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16886 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:40:15 »

Úgy vagyok én ezzel, mint az extrém szexszel. Én pártolom, hogy egy kapcsolaton belül egy fiú és egy lány (vagy több) azt csináljon egymással, ami nekik jól esik, és mind a ketten (többen) élvezik.

Ellenben ha az utcán odajön hozzám egy csaj, hogy jól megkorbácsoljon, akkor én az ellen tiltakozom, mégpedig elég határozottan :-)

Lehet filozofálni az alacsony guminyomás előnyeiről. Talán még érveket is lehet felhozni mellette: a Párizs-Dakar sivatagi szakaszain például normális az extrém alacsony guminyomás.

Ellenben ezt a megoldást normál körülmények közé alkalmazni igen erősen ellenjavallott. Egyszerűen kurvára nem igaz, hogy nyári gumi + alacsony keréknyomás = téli gumi.

Valójában télen a nyári gumi + alacsony keréknyomás = gyorsan tönkremenő, az autóban is károkat okozó, ellenben továbbra is balesetveszélyes nyári gumi.

 police


"nyári gumi + alacsony keréknyomás = téli gumi. "

Ezt te hol olvastad? Én arról beszélek hogy a nyári gumi egy fokkal jobban tapad alacsony nyomáson, a hóban de nem hasonlítom a télihez. Alapvetően használt téli gummába már gondolkodtam mondjuk egy Conti. De amíg nincs, addig így vészelem át a teleket minden féle ügyeskedéssel és jól meggondolt útvonal választással eddig nem volt gond (kopp-kopp).

Most is leírom, nem vagyok téli gumi ellenes, ha lenne felraknám. Tudom és elhiszem illetve elfogadom hogy a téli gumi télen jobb! Nekem télen csak város, itt a puszta középen a legnagyobb emelkedő egy vasúti felüljáró. Sok hó azért szerencsére nem esik így nem létszükséglet számomra a téli gumma. Ha a hegyekben élnék, dimbes-dombos tájakon kellene kocsikáznom vagy minden nap országúton kellene vezetnem akkor hülye lennék téli gumi nélkül elindulni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16887 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:42:52 »

na azért egy bőrszerkós dominát korbáccsal a kezében biztosan útbaigazítanám,ha velem szembe jönne az utcán! vigyor3 finom Grin

Na, rádküldöm Szecsődit... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16888 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:44:00 »

Lehet ezt még cifrázni, de a lényeg akkor is ennyi marad.

Az meg ne magyarázzon már a nyárigumiból kerékleeresztéssel téligumit varázsolásról, aki életében nem használt még téligumit. Honnan is tudná, hogy milyen az? A filmekből, vagy az elbeszélésekből? Jajj, ugyan már. Ne fokozzuk tovább, mert csak ennyi lesz belőle:



Ps: ha komolyan hisz valaki ebben a sületlenségben, akkor eressze le teljesen a nyárigumiját hóban, fizikai tény, hogy még az 1.5 bar-os állapotnál is hamarabb fog úgy megállni.


Te is hol olvastál ilyet hogy a téligumihoz hasonlítom??

Not sure if i can't write or everbody else can't read.

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.06 kedd, 19:47:55 írta Makker » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16889 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:44:30 »

Mivel télen rövidebbek a nappalok, ezért nem kapcsolok lámpát, úgyis sötét van. Persze nyáron, még napsütésben is felkapcsolom. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16890 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:46:29 »

Mivel télen rövidebbek a nappalok, ezért nem kapcsolok lámpát, úgyis sötét van. Persze nyáron, még napsütésben is felkapcsolom. hehe

 taps  2funny
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16891 Dátum: 2012.11.06 kedd, 19:50:35 »

Na megnéztem a Ford adatkönyvecskéjét.

Csak mk3-asra ezt írja:

Téli gumiabr-nál a gumiabr-nyomást 0,1 barral emelni
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16892 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:16:01 »

Na megnéztem a Ford adatkönyvecskéjét.

Csak mk3-asra ezt írja:

Téli gumiabr-nál a gumiabr-nyomást 0,1 barral emelni

Igen mert télen a tartós hideg levegő miatt a nyomást többnek mutatja mint amennyi valójában.  worship
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16893 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:18:29 »

Mivel télen rövidebbek a nappalok, ezért nem kapcsolok lámpát, úgyis sötét van.  hehe
Ismerősök most voltak egyiptomba, és azt mondja a taxisok pont így csinálnak. Aki véletlen felkapcsolja arra villognak, h kapcsója ki  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #16894 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:30:35 »

még mindig nem raktam fel a télit  Undecided egyszerüen nálunk jó idő van  Undecided
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #16895 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:30:46 »

Ismerősök most voltak egyiptomba, és azt mondja a taxisok pont így csinálnak. Aki véletlen felkapcsolja arra villognak, h kapcsója ki  hehe
Azt szerintem mindannyian tudjuk, ha mégcsak híradásokból is, hogy hogyan vezetnek az egyiptomi sofőrök.  gun
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #16896 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:32:26 »

Galád módon most egy gyakorlatibb, viszont hülyébb kérdéssel szakítanám meg az eszmecseréteket:
Adott a szép kis kékségem (bár lassan szürkül..., eshetne már egy kicsit az eső). Nyári gumi+alufelni le, téli+lemezfelni fel. Eddig OK. A lemezfelnihez van olyan fordos-emblémás közepű műanyag dísztárcsám, aminek kb. 6-8eFT darabja és 10 perc alatt lelopják szinte bárhol.  Persze van triviális megoldás: 4eFt/4db nagyáruházi és elég "csúnya". Amúgy nem zavarna a lemezfelni feketesége, csakhát a tengely közepén ott a luk. Tehát a dísztárcsának van védelmi funkciója is. Na most jön a hülye kérdés: nincs valami tisztességes megoldás (valami sapka vagy kupak féle), amit a lemezfelni közepébe lehet?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #16897 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:40:26 »

Galád módon most egy gyakorlatibb, viszont hülyébb kérdéssel szakítanám meg az eszmecseréteket:
Adott a szép kis kékségem (bár lassan szürkül..., eshetne már egy kicsit az eső). Nyári gumi+alufelni le, téli+lemezfelni fel. Eddig OK. A lemezfelnihez van olyan fordos-emblémás közepű műanyag dísztárcsám, aminek kb. 6-8eFT darabja és 10 perc alatt lelopják szinte bárhol.  Persze van triviális megoldás: 4eFt/4db nagyáruházi és elég "csúnya". Amúgy nem zavarna a lemezfelni feketesége, csakhát a tengely közepén ott a luk. Tehát a dísztárcsának van védelmi funkciója is. Na most jön a hülye kérdés: nincs valami tisztességes megoldás (valami sapka vagy kupak féle), amit a lemezfelni közepébe lehet?
olyan kupak van ami a tengely végére kell
de vegyél rá alufelnit télre is nekem is az van.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #16898 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:50:42 »


"olyan kupak van ami a tengely végére kell" Ezt pontosítsad légyszi!
"de vegyél rá alufelnit télre is nekem is az van."
 Most sajnos nem futja... Az FX még mindig nem jó, a fekete SD-kártya kb. 25eFT, és még sorolhatnám. Bár ha eladnám a 4 gyári dísztárcsát, amit úgy sem merek felrakni, mert félek, hogy lelopják (hát akkor meg minek porosodjon a pincébe), esetleg 1 db kifutná :-)
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #16899 Dátum: 2012.11.06 kedd, 20:56:25 »

Most sajnos nem futja... Az FX még mindig nem jó, a fekete SD-kártya kb. 25eFT, és még sorolhatnám. Bár ha eladnám a 4 gyári dísztárcsát, amit úgy sem merek felrakni, mert félek, hogy lelopják (hát akkor meg minek porosodjon a pincébe), esetleg 1 db kifutná :-)
Talán nem a legszebb megoldás, de: nekem is gyári dísztárcsám van, és én kábelkötegelővel szoktam feltenni. Dísztárcsánként 2-t. Aki akarja, nyílván így is elviszi. De hátha elmegy a kedve attól, hogy fogó is kell hozzá, és keres inkább másikat, amin nincs kötegelő.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Oldalak: 1 ... 331 332 333 334 335 336 337 [338] 339 340 341 342 343 344 345 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.113 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.