Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:01:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 6569832 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3250 Dátum: 2006.01.19 csütörtök, 19:06:00 »

Az ET  
Nem értem, eddig azt hittem, hogy az a hülye kinézetű, hosszú ujjú műanyagszerű alak, aki tud a levegőben biciklizés közben telefonálni haza....
 
Most meg mégse Huh?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3251 Dátum: 2006.01.19 csütörtök, 19:34:00 »

Nem értem, eddig azt hittem, hogy az a hülye kinézetű, hosszú ujjú műanyagszerű alak, aki tud a levegőben biciklizés közben telefonálni haza....
 
Most meg mégse Huh?
"Az ember holtig tanul"
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3252 Dátum: 2006.01.19 csütörtök, 23:02:00 »

Sziasztok kérnék 1 kis segítséget a 195/50 R 15 méretű gumi megfelelő egy M1-re?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3253 Dátum: 2006.01.20 péntek, 11:48:00 »

Sziasztok kérnék 1 kis segítséget a 195/50 R 15 méretű gumi megfelelő egy M1-re?
Ezen az oldalon van táblázat a válótóméretekhez!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3254 Dátum: 2006.01.20 péntek, 15:29:00 »

Hali!
Van valakinek arról információja, a gyárilag szerelt gumik mennyit bírnak, saccperköbö.
Tudom , szerteágazó az élettartam, kopás, sérülés, és egyéb, de úgy mégis?! Cirka.
Köszönettel, Üdv.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3255 Dátum: 2006.01.20 péntek, 16:52:00 »

Van valakinek tapasztalata a 225/40 ZR 18 gumikkal? A magyar utakon guimistól gumisig kell vele menni?
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3256 Dátum: 2006.01.20 péntek, 17:10:00 »

Van valakinek tapasztalata a 225/40 ZR 18 gumikkal? A magyar utakon guimistól gumisig kell vele menni?
Ez ügyben Milos és REF100 tud nyilatkozni, nekik van ilyen gumijuk. Szerintem gyönyörű a 18-as felni, de nekem még az én 17-esemmel is fájni fog a szívem kimenni tavasszal ezekre a magyar utakra.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3257 Dátum: 2006.01.20 péntek, 17:15:00 »

Ez ügyben Milos és REF100 tud nyilatkozni, nekik van ilyen gumijuk. Szerintem gyönyörű a 18-as felni, de nekem még az én 17-esemmel is fájni fog a szívem kimenni tavasszal ezekre a magyar utakra.
Én is így vagyok vele, az autóhoz adták, ezért szívesen elfogadtam, gyári fordos imbuszos szerelt felni, de félek, hogy a gumit hamar tönkreteszik a kátyúk, és ez nem ócsó gumi, a méretéből adódóan
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3258 Dátum: 2006.01.20 péntek, 17:16:00 »

Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?  
 
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3259 Dátum: 2006.01.20 péntek, 17:24:00 »

itt megtalálod ez is
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3260 Dátum: 2006.01.20 péntek, 17:31:00 »

Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?  
 
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Szia Srac!
Most nézegetem a katalógust, aszerint Neked most
6,5x17" osnak kell lennie...A 225/40-esek méretei a gyártó szerint már 7x...est ír!
De konzultálj az eladóval, nekik hivatalból tudniuk kell!
Üdv.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3261 Dátum: 2006.01.20 péntek, 20:41:00 »

Van valakinek saját kerékfújó kompresszora? Itthonra kéne egy ilyen, festékszóróhoz, de egyelőre csak egy 12,5 W teljesítményt leadó egyszerű tápom van, ami 12 Voltot tud. Ennyi elég meghajtani a kompresszort, vagy kell egy 220V-12V-os átlakító, ami nagyobb teljesítményt tud leadni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3262 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:03:00 »

Van valakinek saját kerékfújó kompresszora? Itthonra kéne egy ilyen, festékszóróhoz, de egyelőre csak egy 12,5 W teljesítményt leadó egyszerű tápom van, ami 12 Voltot tud. Ennyi elég meghajtani a kompresszort, vagy kell egy 220V-12V-os átlakító, ami nagyobb teljesítményt tud leadni?
A dobozán (kompresszoron) írja, mekkora teljesítményt vesz fel. Nekem egyébként van itthon, de szerintem ez kevés a festékszóróhoz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3263 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:07:00 »

Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?  
 
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
és nem 18" kerekeket teszel alá??
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3264 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:17:00 »

A dobozán (kompresszoron) írja, mekkora teljesítményt vesz fel. Nekem egyébként van itthon, de szerintem ez kevés a festékszóróhoz.
A fiamnak a modellező festékszóróhoz kell, mert ahhoz egy tubus PB gáz majdnem 2000 forint. Tehát ez egy pici festékszóró inkább ceruza, mint pisztoly. De ez jó ötlet, megnézem a dobozát.
Ez nyilván túl egyszerű, ezért nem juthatott az eszembe.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3265 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:24:00 »

Ma elmentem a gumishoz, ahol a téligumikat feltetettem. Akkor gázzal töltettem fel a kerekeket, új Conti TS 810-esek. Fel is fújattam 2.4 bárra. Na, ma mind a 4 kerék 2.0-n állt, de kb. ezred bárra! Gondolkoztunk az emberrel, hogy mi lehet az ok, mertmivelhogy ezek a gumik nemigen eresztenek, aztán kitaláltuk, hogy az összeszerelést a meleg műhelyben végezték, meleg gázzal (az is a műhelyben állt), most meg hideg gumikkal, pár száz méter megtétele után mértük meg, kb. -2 fokban. Ennyit számít a hőmérséklet változás. És azt gondolom, hogy most jó a kerékben a 2.4 bár, tényleg hidegen fújva.  
Szóval tanulságképpen, még a gázzal fújt új gumikat is ellenőrizni kell!
Az csak a hab volt a tortán, hogy a 4 x 0.4 báros utántöltésért fizettem 1000 forintot.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3266 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:36:00 »

Bocsi, de a gázzal töltésnek nem az az apropója, hogy a gáznak nincs (nagyon kicsi) hőtégulása, ezért nem lesz laposabb hidegben sem?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3267 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:51:00 »

Bocsi, de a gázzal töltésnek nem az az apropója, hogy a gáznak nincs (nagyon kicsi) hőtégulása, ezért nem lesz laposabb hidegben sem?
Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3268 Dátum: 2006.01.20 péntek, 21:55:00 »

Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Ez a gáz hőtágulása ez érdekes dolog...
Ha tényleg nincsen neki ilyenje, akkor az üzemi guminyomást hogyan kell kialakítani? Azért kérdezem, mert a gyári érték azt jelenti, hogy azt is hidegen kell mérni és menet közbe a gumi melegszik, és nő a nyomás, így alakul ki a gumi tényleges optimális belső nyomása. Ha a gáznál ilyen nincs, akkor annál eleve az melegen kialakuló nyomást kellene kialakítani?
Tud ebben valaki segíteni? Van gázos tapasztalat?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3269 Dátum: 2006.01.21 szombat, 11:50:00 »

Dísztárcsa ügy
 
Szépen lassan végre elfogytak a nálam lévő megrendelt dísztárcsák, de egy garnitúra gazdátlan 14 colos cuccos még itt árválkodik a garázsomban. Ára 5000 Ft - aki elsőként jelentkezik, már viheti is! (30/9823107
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3270 Dátum: 2006.01.21 szombat, 17:56:00 »

A fiamnak a modellező festékszóróhoz kell, mert ahhoz egy tubus PB gáz majdnem 2000 forint. Tehát ez egy pici festékszóró inkább ceruza, mint pisztoly. De ez jó ötlet, megnézem a dobozát.
Ez nyilván túl egyszerű, ezért nem juthatott az eszembe.
tomi3118
Próbáld ki a patronos szódás szifont víz nélkül.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3271 Dátum: 2006.01.21 szombat, 18:55:00 »

Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
 
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?Smiley.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3272 Dátum: 2006.01.21 szombat, 20:25:00 »

Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
 
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?Smiley.
A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3273 Dátum: 2006.01.21 szombat, 22:22:00 »

A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Amilyen hamar lejárjuk a gumikat, sztem nem igen számít neki, hogy milyen "koszos" cuccal volt töltve...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3274 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 00:17:00 »

Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
 
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?Smiley.
Hű azannyát, ez aztán tudományos kiszámítolás volt! Én utoljára ilyet középiskolában tanultam és hát az nem tegnap volt, de nem is tíz éve (több, mint 20).
Mindenesetre kíváncsi leszek, úgy 2 hét múlva megmérem megint a keréknyomást, hogy mit mutat.
 
A fentiek szerint egyedül nekem van gázzal töltött abroncsom? Az eszem megáll!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3275 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 11:09:00 »

Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
 
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?Smiley.
Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
JOCi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



E-mail
« Új hozzászólás #3276 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 11:50:00 »

Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
Naplózva

2007.06. ezüst "cápa" Ghia kombi TDCi Mondi + BMW Motorrad
A Mondeo elkelt!!!!
Vendég
« Új hozzászólás #3277 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 11:54:00 »

Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Angel,
Ez szép volt! Most megint tanultam valamit.
Mondjuk ez a kisebb oxigén molekulák érdekesek. A régi Suzukimon Michelin volt a téli meg a nyári gumi is - levegővel fújva, na abból semennyi nyomás nem ment el. Időnként ránéztem, de sose kellett utántölteni. Igaz lehet, hogy a vastagabb, belső nélküli gumik már azokat se engedik át. Ha a gumiszerelő rendesen eltömíti a gumi széleit, ahogy bekeni a gumit a pasztával, akkor ott se tud szökni a levegő.
Ez a vízbefagyás marha jó. Ettől is rázhat a futómű rendesen, mi? Mintha nem is lenne kisúlyozva  a felni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3278 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 12:17:00 »

Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
A www.xenonlampa.hu oldalon nézz szét. 7e ft egy pár izzó, de az irányjelzők+féklámpa+ellenállások már vagy 30e. Meg azt is meg kellene nézni, hogy jól szórja-e a fényt a led, és nem csak 1 irányba. Az oldalsó izzót is ki lehet cserélni led-re.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3279 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 12:19:00 »

Angel,
Ez szép volt! Most megint tanultam valamit.
Mondjuk ez a kisebb oxigén molekulák érdekesek. A régi Suzukimon Michelin volt a téli meg a nyári gumi is - levegővel fújva, na abból semennyi nyomás nem ment el. Időnként ránéztem, de sose kellett utántölteni. Igaz lehet, hogy a vastagabb, belső nélküli gumik már azokat se engedik át. Ha a gumiszerelő rendesen eltömíti a gumi széleit, ahogy bekeni a gumit a pasztával, akkor ott se tud szökni a levegő.
Ez a vízbefagyás marha jó. Ettől is rázhat a futómű rendesen, mi? Mintha nem is lenne kisúlyozva  a felni.
A vastag gumin is átmegy, csak sokkal lasabban, így gyakorlatilag észre sem veszed. A víz, ami belefagy(hat), sem túl jellemző, és egyébként is menet közben a gumi felmelegszik, így a jég kiolvad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Janika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 383


E-mail
« Új hozzászólás #3280 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 13:37:00 »

Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?  
 
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Szia Srác!
 
Szerintem kiindulva a gyári 205/55R16-os méretből (átm: 632 mm) az alábbi méretek jönnek váltóméretnek: 205/50R17 (átm: 638 mm; +0,8 % eltérés), 225/45R17 (átm: 633 mm; + 0,4 % eltérés). Ekkor még egyáltalán nem kell a méreteket állítani a szervízben. Amennyiben 215/50R17 (átm: 648mm; +2,4 % eltérés), 225/40R17 (612 mm; -3,2 % eltérés), akkor már lehet minden tavaszal és ősszel menned gumiméretet állítani a szervízben (ha azt akarod, hogy mindig helyesen mutasson a km órád)
Ha tévedel Laczik majd kiegészít!
Naplózva

2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
« Új hozzászólás #3281 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 14:42:00 »

Szia Srác!
 
Szerintem kiindulva a gyári 205/55R16-os méretből (átm: 632 mm) az alábbi méretek jönnek váltóméretnek: 205/50R17 (átm: 638 mm; +0,8 % eltérés), 225/45R17 (átm: 633 mm; + 0,4 % eltérés). Ekkor még egyáltalán nem kell a méreteket állítani a szervízben. Amennyiben 215/50R17 (átm: 648mm; +2,4 % eltérés), 225/40R17 (612 mm; -3,2 % eltérés), akkor már lehet minden tavaszal és ősszel menned gumiméretet állítani a szervízben (ha azt akarod, hogy mindig helyesen mutasson a km órád)
Ha tévedel Laczik majd kiegészít!
Az átmérő nagyban függ a felni szélességétől. Mekkorával számoltad?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3282 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 15:08:00 »

Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?  
 
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Sok féle van de ha itt van akkor megtudod nézni. Egyébként a 7"-ra 205  8"-ra 225 az ideális méret persze ettől el lehet térni de a magasságal kompenzálni kell. Speciel engem a diagonál kinézetű vonz és a 9"-ra 215/40-et teszek.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3283 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 16:15:00 »

Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
JOCi,
 
eBay -en láttam 3szögbe is. De ha sima LED -et teszel bele, nem lesz gyorsabb, kipróbáltam. Viszont probléma, hogy pontba világít, nem szóra a fényt szét a búrába.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3284 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 16:18:00 »

A www.xenonlampa.hu oldalon nézz szét. 7e ft egy pár izzó, de az irányjelzők+féklámpa+ellenállások már vagy 30e. Meg azt is meg kellene nézni, hogy jól szórja-e a fényt a led, és nem csak 1 irányba. Az oldalsó izzót is ki lehet cserélni led-re.
Azt mondja az oldal tulajdonosa (Viso), hogy ha azt akarod, hogy ne menjen tönkre, kell még egy stabilizátor a LED elé, ami olyan 500Ft körül van.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3285 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 16:19:00 »

Hello nem tudjátok hol a pollenszürő a mondeo III-ba?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3286 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 17:08:00 »

Hello nem tudjátok hol a pollenszürő a mondeo III-ba?
Ahol az I-II-ben: a szélvédő alatt, anyósülésnél. Nyisd fel a motorháztetőt, és látni fogod. Ha szemből nézetd, bal oldal. De a cikkek között, Zsoel olajcserés cikkjénél látsz képet is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3287 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 18:06:00 »

A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Suritett levegobol 1 sima szurovel ki lehet "szedni" az olajat, ennek ne doljon be senki.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3288 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 18:31:00 »

Ahol az I-II-ben: a szélvédő alatt, anyósülésnél. Nyisd fel a motorháztetőt, és látni fogod. Ha szemből nézetd, bal oldal. De a cikkek között, Zsoel olajcserés cikkjénél látsz képet is.
Olajcserés cikkben?
Naplózva
Janika
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 383


E-mail
« Új hozzászólás #3289 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 18:47:00 »

Az átmérő nagyban függ a felni szélességétől. Mekkorával számoltad?
Hát, "ideális" felniszélességgel 7,5*17 és  ezzel a programmal.
Naplózva

2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
« Új hozzászólás #3290 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 18:55:00 »

Hát, "ideális" felniszélességgel 7,5*17 és  ezzel a programmal.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3291 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 19:08:00 »

Sziasztok!
 
14-s dísztárcsákat vennék... Ford gyárit. Van ajánlott helyetek? Típus vagy jótanács?
üdv,  
Viking
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3292 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 19:10:00 »

Sziasztok!
 
14-s dísztárcsákat vennék... Ford gyárit. Van ajánlott helyetek? Típus vagy jótanács?
üdv,  
Viking
Srácnál maradt egy garnitúra #3327 hivd fel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3293 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 19:40:00 »

Srácnál maradt egy garnitúra #3327 hivd fel.
Köszönöm
Ezennel jelentem az utolsó tárcsa is elkelt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3294 Dátum: 2006.01.22 vasárnap, 20:17:00 »

Köszönöm
Ezennel jelentem az utolsó tárcsa is elkelt
Hát ezért vagyunk.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3295 Dátum: 2006.01.23 hétfő, 11:07:00 »

Nitrogén töltésű gumikhoz:
Szerintem ez is a parasztvakítás a javából.
Ugyanis (előre bocsátom hogy a kémia mint tudomány messze áll tőlem, de) megnézve a Periódusos rendszert nem ez jön ki. A propaganda ugye úgy szól, hogy elszökik az Oxigén mert kisebb. Miért lenne kisebb, mikor egymás mellett vannak a táblázatban, és épphogy az Oxigén a nagyobb súlyú nem pedig a Nitrogén. Tehát az elszökésre inkább a tiszta Nitrogénes gáz alkalmas, nem pedig a 21% Oxigént tartalmazó Levegő.
Az Nitrogén 7-es, míg az Ox- 8-as protonszámú.
Na itt ki is merült a kémia tudományom, de erre elég is volt.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3296 Dátum: 2006.01.23 hétfő, 11:23:00 »

Nitrogén töltésű gumikhoz:
Szerintem ez is a parasztvakítás a javából.
Ugyanis (előre bocsátom hogy a kémia mint tudomány messze áll tőlem, de) megnézve a Periódusos rendszert nem ez jön ki. A propaganda ugye úgy szól, hogy elszökik az Oxigén mert kisebb. Miért lenne kisebb, mikor egymás mellett vannak a táblázatban, és épphogy az Oxigén a nagyobb súlyú nem pedig a Nitrogén. Tehát az elszökésre inkább a tiszta Nitrogénes gáz alkalmas, nem pedig a 21% Oxigént tartalmazó Levegő.
Az Nitrogén 7-es, míg az Ox- 8-as protonszámú.
Na itt ki is merült a kémia tudományom, de erre elég is volt.
De nem a tömeg számít, hanem a méret, és állítólag az oxigénmolekulák affajta hegyes kis dolgok, azért tudnak átbújni a gumin.
Valami lehet abba, hogy a nitrogén vmi miatt jobb: a szüleim műanyag frröccsöntő gépeinél a nyomást egy nitrogénnel töltött palack tárolja. Pedig a levegő egyszerűbb lenne, mer' azt 30.000 liter vízből elő lehet állítani... meg a zoxigén.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3297 Dátum: 2006.01.23 hétfő, 13:19:00 »

De nem a tömeg számít, hanem a méret, és állítólag az oxigénmolekulák affajta hegyes kis dolgok, azért tudnak átbújni a gumin.
Valami lehet abba, hogy a nitrogén vmi miatt jobb: a szüleim műanyag frröccsöntő gépeinél a nyomást egy nitrogénnel töltött palack tárolja. Pedig a levegő egyszerűbb lenne, mer' azt 30.000 liter vízből elő lehet állítani... meg a zoxigén.
Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3298 Dátum: 2006.01.23 hétfő, 13:32:00 »

Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Nyomástárolás. Hogy a szivattyú terhelése kiegyenlítődjön. Affajta kondenzátor. De ez már off... 300.000 liter víz, meg a zokszigén.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3299 Dátum: 2006.01.24 kedd, 13:59:00 »

Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Egy biztos, amióta gázzal fújatom a gumikat, nem kellett utántölteni még, pedig elején kiváncsian ellenöriztem. Tehát tartja. Főleg a pótguminál érvényes. Alig van használva. A usernek (tisztelet a kivételnek) általában hosszú út előtt jut eszébe elenörizni annak nyomását és többnyire mindig határérték alatt van.
Kémia ide, vagy oda, tapasztalataim szerint ok a dolog.
Üdv,
Naplózva
Oldalak: 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.