Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 07:02:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
MK5 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
97
98
99
100
101
102
103
[
104
]
105
106
107
108
109
110
111
...
113
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK5 Általános kérdések (Megtekintve 1591829 alkalommal)
toby_as
és 9 vendég van a témában
N0R31
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 228
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5150 Dátum:
2021.04.30 péntek, 08:47:51 »
Idézetet írta: alf® - 2021.04.29 csütörtök, 16:47:47
Jellemzően az 1.0 és 1.6eco boost motoroknál fordult elő ez a szivárgásos probléma,aminek a legrosszabb vége lett a porig égett autó, vagy motorcsere.
Az 1,5 nem szerepelt nagyon ezekben a cikkekben, de érdemes komolyan venni,és megkeresni a szivárgás helyét,és javíttatni.Esetleg vond bele a ford hungáriát is márkaszervízzel együtt.Szaki: Németh Viktor az Autofort-ban a Könyyves Kálmán krt-on A lurdyval szemben.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/09/29/1_8_millio_forintos_ford_800_ezres_hibaval/
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost/
Sajnos néha a 2.0 dieselnél is van ez a jelenség csak kisebb mértékben. Pár ember már cserél hűtőt mert ott eresztett. De a korábban említett termosztát is lehet ludas. Nekem pl diesel van. Volt már olyanom hogy lement min szintig rátoltöttem aztán majdnem egy évig semmi. pl január elején voltam így utoljára. Feltöltöttem, hidegen egyenesen állva a min szó tetejénél van a szint, de azóta is. Igaz mondjuk mentem kb 5000ret de a szint nem változott. Mikor volt levéve a lökhárító, nem láttam a hűtőn narancsos foltot. De kitudja később 50k múlva mi lesz. Egyébként PSA motoros...
Naplózva
Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le - Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Banshee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5151 Dátum:
2021.04.30 péntek, 08:55:54 »
Idézetet írta: alf® - 2021.04.29 csütörtök, 16:47:47
Jellemzően az 1.0 és 1.6eco boost motoroknál fordult elő ez a szivárgásos probléma,aminek a legrosszabb vége lett a porig égett autó, vagy motorcsere.
Az 1,5 nem szerepelt nagyon ezekben a cikkekben, de érdemes komolyan venni,és megkeresni a szivárgás helyét,és javíttatni.Esetleg vond bele a ford hungáriát is márkaszervízzel együtt.Szaki: Németh Viktor az Autofort-ban a Könyyves Kálmán krt-on A lurdyval szemben.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/09/29/1_8_millio_forintos_ford_800_ezres_hibaval/
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost/
Szia!
Köszönöm, Németh Viktort közvetlen is el lehet érni valahogy vagy az Autofortnál őt kell kérni?
Naplózva
Banshee
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5152 Dátum:
2021.04.30 péntek, 08:57:13 »
Idézetet írta: N0R31 - 2021.04.30 péntek, 08:47:51
Sajnos néha a 2.0 dieselnél is van ez a jelenség csak kisebb mértékben. Pár ember már cserél hűtőt mert ott eresztett. De a korábban említett termosztát is lehet ludas. Nekem pl diesel van. Volt már olyanom hogy lement min szintig rátoltöttem aztán majdnem egy évig semmi. pl január elején voltam így utoljára. Feltöltöttem, hidegen egyenesen állva a min szó tetejénél van a szint, de azóta is. Igaz mondjuk mentem kb 5000ret de a szint nem változott. Mikor volt levéve a lökhárító, nem láttam a hűtőn narancsos foltot. De kitudja később 50k múlva mi lesz. Egyébként PSA motoros...
"Jó lenne", ha "csak" ennyi lenne a probléma nálam is, reménykedem
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5153 Dátum:
2021.04.30 péntek, 09:10:36 »
Idézetet írta: Banshee - 2021.04.30 péntek, 08:55:54
Szia!
Köszönöm, Németh Viktort közvetlen is el lehet érni valahogy vagy az Autofortnál őt kell kérni?
céges ügymenetben csak ott éred el. Dolgozik privatban is,csak annak nem lesz nyoma sehol. Van telefon szám hozzá,de kihívás elérni... míg a munkahelyén egyszerűbb.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
scitec600
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5154 Dátum:
2021.05.09 vasárnap, 20:57:31 »
Sziasztok! Valakinek P2000 es hibakóddal kapcsolatban van tapasztalata? 2.0 tdci
Naplózva
2017- Ford Mondeo ST line 2.0 tdci 180 le
pancsuri@freestart.hu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 60
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5155 Dátum:
2021.05.25 kedd, 20:07:16 »
Idézetet írta: scitec600 - 2021.05.09 vasárnap, 20:57:31
Sziasztok! Valakinek P2000 es hibakóddal kapcsolatban van tapasztalata? 2.0 tdci
A jármű ECM-ek egy P2000 kódot adnak, ha az NOx-csapdával (nitrogén-oxid-abszorber csapdával) kapcsolatos hibákat észlelik. Ez a sovány égésű benzin- és dízelmotorokban található eszköz a motor kipufogócsonkja után helyezkedik el, és a káros dinitrogén-oxidokat ártalmatlan nitrogénné alakítja, mielőtt visszavezetné a kipufogógázba. Az ECM akkor állítja be a P2000 hibakódot, ha az NOx-csapda hatékonysága nagyon alacsony, kibocsátási normák küszöbértéke alatt van. A Check Engine jelzőfény kigyullad, és jelzi a vezetőnek, hogy probléma van.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.05.25 kedd, 20:10:28 írta pancsuri@freestart.hu
»
Naplózva
2015. Mondeo MKV 2.0 TDCi Hatchback Titanium (total black)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5156 Dátum:
2021.05.30 vasárnap, 20:44:44 »
Szürke színű MK5-ös Mondeót keres egy filmstúdió film forgatáshoz, az alábbi napokra: 2021.06.05., 08.04.
Akit érdekel, a részletek miatt keressen.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Radvany_18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5157 Dátum:
2021.05.31 hétfő, 12:49:16 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.05.30 vasárnap, 20:44:44
Szürke színű MK5-ös Mondeót keres egy filmstúdió film forgatáshoz, az alábbi napokra: 2021.06.05., 08.04.
Akit érdekel, a részletek miatt keressen.
Khmm.... az én Mondim fekete, de esetleg különböző fények beállításával, vagy későbbi retusálással, digitális javításokkal a szürke effektus szinte olyan lesz, mint a gyári szürke, sőt még szebb!!
Naplózva
N0R31
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 228
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5158 Dátum:
2021.06.02 szerda, 09:48:14 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.05.30 vasárnap, 20:44:44
Szürke színű MK5-ös Mondeót keres egy filmstúdió film forgatáshoz, az alábbi napokra: 2021.06.05., 08.04.
Akit érdekel, a részletek miatt keressen.
Mennyire törik szét a filmben ?
Naplózva
Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le - Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5159 Dátum:
2021.06.05 szombat, 07:56:16 »
Sziasztok.
Most készülök lecserélni az mk3 benzines autómat és néhány tanácsra lenne szükségem.
Dízelt szeretnék, annak ellenére, hogy 11km a munkahelyem fogja bírni ezeket a rövid távokat ,ha havonta kiviszem pályára?
Milyen km-nél érdemes megvenni?(Arra gondolok nem szeretnék egyből vezermulanc cserével kezdeni)
A fent emlitet termosztát és egyéb hasonló dolgok már javitasra kerültek. És minden egyéb hasznos tanácsnak örülnék. Max 4 milliót szánok rá ezért gondolom már találok olyat amire egy darabig csak olajcserét kell költeni, vagy rosszul gondolom?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
daniel21
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5160 Dátum:
2021.06.05 szombat, 17:16:22 »
Sziasztok van egy Mondeo mk5 2.0 diesel 150LE 180.000km-es olajcsere előtt. Milyen olaj menjen bele mármint a viszkozitásra gondoltam.
Naplózva
Radvany_18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5161 Dátum:
2021.06.05 szombat, 19:27:12 »
Idézetet írta: daniel21 - 2021.06.05 szombat, 17:16:22
Sziasztok van egy Mondeo mk5 2.0 diesel 150LE 180.000km-es olajcsere előtt. Milyen olaj menjen bele mármint a viszkozitásra gondoltam.
Szia Dani!
A kocsi kézikönyvében (ha van ilyened, ha nincs az internetes kézikönyvet is megtalálod itt:
https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/az-en-fordom/download-your-manual
) megtalálod.
Egyébként a dizlihez
0W30
(ami még a víznél is hígabb
)
Üdv:
D
Naplózva
Radvany_18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5162 Dátum:
2021.06.05 szombat, 20:05:48 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.05 szombat, 07:56:16
Sziasztok.
Most készülök lecserélni az mk3 benzines autómat és néhány tanácsra lenne szükségem.
Dízelt szeretnék, annak ellenére, hogy 11km a munkahelyem fogja bírni ezeket a rövid távokat ,ha havonta kiviszem pályára?
Milyen km-nél érdemes megvenni?(Arra gondolok nem szeretnék egyből vezermulanc cserével kezdeni)
A fent emlitet termosztát és egyéb hasonló dolgok már javitasra kerültek. És minden egyéb hasznos tanácsnak örülnék. Max 4 milliót szánok rá ezért gondolom már találok olyat amire egy darabig csak olajcserét kell költeni, vagy rosszul gondolom?
Üdv Jani!
Összetett kérdés, a válaszok ezért sokfélék lehetnek. Mindenki a saját tapasztalataiból fog kiindulni.
"Milyen km-nél érdemes megvenni?"
- Saját tapasztalatok: Volt 2db MK4-esem (egy GHIA és egy TITANIUM). Az elsőt kb. 165.000km, a másodikak kb. 125.000km-vel hoztam be Dojcslandból. Mindkettő 300.000km fölött került eladásra, szerintem és a vevők szerint is (!) kifogástalan műszaki állapotban. Használt jármű esetében sok múlik az előző (jó)gazdán. Az Mk5-öst kb. 90.000km-vel vettem. Most valamivel 190.000km fölött vagyok. Ezeknél a járműveknél, ha azt akarod, hogy szépen zenéljenek a "csak az olajcsere" nem elég. Valamilyen szinten ismerem, látom, tapasztalom (munkámból eredően) az autóipar vergődését, iránykeresését (beszállítói oldalakon). Sajna minden (értsd minden) gyártónál, járgánynál előfordulhatnak váratlan - előre nem, vagy nagyon nehezen látható események. A MONDIK sem csodák. Az MK5 eddigi 100.000km-e alatt az olajcseréken kívül is beesett ilyen-olyan váratlan (NEM motorikus) esemény. Pl. akksicsere, szélvédőcsere, a legutóbb az egyik ködlámpám kapott valami irdatlan sziklát, mert atomjaira törött. Az olajcseréken kívül egy kocsinál a + kiadásokkal számolni kell (biztosítás, CASCO, autópályadíjak, parkolási, büntetési tételek, stb...). Céges járgányként még ez-az beesik, de ott az adóalap oldalon és más könyvelési tételeknél segít. Ha magánszemélyként veszed, számolnod kell a + ÁFA költségekkel is, stb. Ekkor már az a kb. 4MFt kezdi nagyon beszűkíteni a kört, ami a felszereltséget, kivitelt illeti.
No nagyon belemerültem, de a lényeg, hogy szerintem ha használt járműben gondolkozol és kb. 4MFt a célár, úgy valahol kevéssel 100ekm fölött gondolkodj (cca. 100-150ekm). Most egyébként láthatóan emelkednek a használtkocsi árak is.
Üdv:
D
Naplózva
sadam1989
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5163 Dátum:
2021.06.05 szombat, 21:39:37 »
Idézetet írta: Radvany_18 - 2021.06.05 szombat, 20:05:48
Üdv Jani!
Összetett kérdés, a válaszok ezért sokfélék lehetnek. Mindenki a saját tapasztalataiból fog kiindulni.
"Milyen km-nél érdemes megvenni?"
- Saját tapasztalatok: Volt 2db MK4-esem (egy GHIA és egy TITANIUM). Az elsőt kb. 165.000km, a másodikak kb. 125.000km-vel hoztam be Dojcslandból. Mindkettő 300.000km fölött került eladásra, szerintem és a vevők szerint is (!) kifogástalan műszaki állapotban. Használt jármű esetében sok múlik az előző (jó)gazdán. Az Mk5-öst kb. 90.000km-vel vettem. Most valamivel 190.000km fölött vagyok. Ezeknél a járműveknél, ha azt akarod, hogy szépen zenéljenek a "csak az olajcsere" nem elég. Valamilyen szinten ismerem, látom, tapasztalom (munkámból eredően) az autóipar vergődését, iránykeresését (beszállítói oldalakon). Sajna minden (értsd minden) gyártónál, járgánynál előfordulhatnak váratlan - előre nem, vagy nagyon nehezen látható események. A MONDIK sem csodák. Az MK5 eddigi 100.000km-e alatt az olajcseréken kívül is beesett ilyen-olyan váratlan (NEM motorikus) esemény. Pl. akksicsere, szélvédőcsere, a legutóbb az egyik ködlámpám kapott valami irdatlan sziklát, mert atomjaira törött. Az olajcseréken kívül egy kocsinál a + kiadásokkal számolni kell (biztosítás, CASCO, autópályadíjak, parkolási, büntetési tételek, stb...). Céges járgányként még ez-az beesik, de ott az adóalap oldalon és más könyvelési tételeknél segít. Ha magánszemélyként veszed, számolnod kell a + ÁFA költségekkel is, stb. Ekkor már az a kb. 4MFt kezdi nagyon beszűkíteni a kört, ami a felszereltséget, kivitelt illeti.
No nagyon belemerültem, de a lényeg, hogy szerintem ha használt járműben gondolkozol és kb. 4MFt a célár, úgy valahol kevéssel 100ekm fölött gondolkodj (cca. 100-150ekm). Most egyébként láthatóan emelkednek a használtkocsi árak is.
Üdv:
D
Én is egyetértek, ha használtan veszel autót, akkor ott biztosan kell majd költeni egyből, nem csak az átírásra meg az olajcserére.
Vételár: 3,25M
Induló KM: 150eKM
Aktuális KM: 164eKM
Tétellista (kb. összegek, nem akarok most számlákat vadászni):
- 16"-os használt, de hibátlan gyári alufelni szett: 140eFt
- 16"-os új téli gumi szett: 100eFt
- olajcsere (háznál): 25eFt
- szélvédő kavicsbenyalás: 12eFt
- vezérléscsere vízpumpával, hosszbordás szíj csere, klímatisztítás, tpms szenzor csere, üzemanyagszűrő csere, egyebek (szervizben): 261eFt
- ablak sötétítés: 32eFt
Ez a lista úgy jött össze, hogy sikerült egy jó használt autót venni.
Nyilván ebben vannak azért opcionális, nem kötelező vagy ráért volna még tételek is.
Valószínűleg nem 50eKM-t tervezel egy dízel autóval, szóval ha megveszel egy autót 120-150eKM környékén, akkor nem fogod megúszni a vezérléscserét.
Ha már ígyis-úgyis kell, akkor biztonságban érezheted magad, ha megvan az elején. Hiába van szervizkönyv, fogalma sincs senkinek ilyenkor mi történt valójában az előző gazdánál.
Ha a meghibásodásokból adódó kiadásoktól akarod megkímélni magad, akkor érdemes lehet garanciás autót venni, de ahhoz meg a 4 millió valószínűleg kevés lesz.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.05 szombat, 22:13:45 írta sadam1989
»
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5164 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 06:23:51 »
Idézetet írta: sadam1989 - 2021.06.05 szombat, 21:39:37
Én is egyetértek, ha használtan veszel autót, akkor ott biztosan kell majd költeni egyből, nem csak az átírásra meg az olajcserére.
Vételár: 3,25M
Induló KM: 150eKM
Aktuális KM: 164eKM
Tétellista (kb. összegek, nem akarok most számlákat vadászni):
- 16"-os használt, de hibátlan gyári alufelni szett: 140eFt
- 16"-os új téli gumi szett: 100eFt
- olajcsere (háznál): 25eFt
- szélvédő kavicsbenyalás: 12eFt
- vezérléscsere vízpumpával, hosszbordás szíj csere, klímatisztítás, tpms szenzor csere, üzemanyagszűrő csere, egyebek (szervizben): 261eFt
- ablak sötétítés: 32eFt
Ez a lista úgy jött össze, hogy sikerült egy jó használt autót venni.
Nyilván ebben vannak azért opcionális, nem kötelező vagy ráért volna még tételek is.
Valószínűleg nem 50eKM-t tervezel egy dízel autóval, szóval ha megveszel egy autót 120-150eKM környékén, akkor nem fogod megúszni a vezérléscserét.
Ha már ígyis-úgyis kell, akkor biztonságban érezheted magad, ha megvan az elején. Hiába van szervizkönyv, fogalma sincs senkinek ilyenkor mi történt valójában az előző gazdánál.
Ha a meghibásodásokból adódó kiadásoktól akarod megkímélni magad, akkor érdemes lehet garanciás autót venni, de ahhoz meg a 4 millió valószínűleg kevés lesz.
Köszönöm a segítséget.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.06 vasárnap, 06:27:01 írta jani vagyok
»
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5165 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 06:28:12 »
Idézetet írta: Radvany_18 - 2021.06.05 szombat, 20:05:48
Üdv Jani!
Összetett kérdés, a válaszok ezért sokfélék lehetnek. Mindenki a saját tapasztalataiból fog kiindulni.
"Milyen km-nél érdemes megvenni?"
- Saját tapasztalatok: Volt 2db MK4-esem (egy GHIA és egy TITANIUM). Az elsőt kb. 165.000km, a másodikak kb. 125.000km-vel hoztam be Dojcslandból. Mindkettő 300.000km fölött került eladásra, szerintem és a vevők szerint is (!) kifogástalan műszaki állapotban. Használt jármű esetében sok múlik az előző (jó)gazdán. Az Mk5-öst kb. 90.000km-vel vettem. Most valamivel 190.000km fölött vagyok. Ezeknél a járműveknél, ha azt akarod, hogy szépen zenéljenek a "csak az olajcsere" nem elég. Valamilyen szinten ismerem, látom, tapasztalom (munkámból eredően) az autóipar vergődését, iránykeresését (beszállítói oldalakon). Sajna minden (értsd minden) gyártónál, járgánynál előfordulhatnak váratlan - előre nem, vagy nagyon nehezen látható események. A MONDIK sem csodák. Az MK5 eddigi 100.000km-e alatt az olajcseréken kívül is beesett ilyen-olyan váratlan (NEM motorikus) esemény. Pl. akksicsere, szélvédőcsere, a legutóbb az egyik ködlámpám kapott valami irdatlan sziklát, mert atomjaira törött. Az olajcseréken kívül egy kocsinál a + kiadásokkal számolni kell (biztosítás, CASCO, autópályadíjak, parkolási, büntetési tételek, stb...). Céges járgányként még ez-az beesik, de ott az adóalap oldalon és más könyvelési tételeknél segít. Ha magánszemélyként veszed, számolnod kell a + ÁFA költségekkel is, stb. Ekkor már az a kb. 4MFt kezdi nagyon beszűkíteni a kört, ami a felszereltséget, kivitelt illeti.
No nagyon belemerültem, de a lényeg, hogy szerintem ha használt járműben gondolkozol és kb. 4MFt a célár, úgy valahol kevéssel 100ekm fölött gondolkodj (cca. 100-150ekm). Most egyébként láthatóan emelkednek a használtkocsi árak is.
Üdv:
D
Kicsit szomorúan hallom ezeket a dolgokat. Persze vannak szájbeszédek,hogy a mostani autók már nem olyanok mint régen, na de, hogy ennyire. 2008-ban vettem egy 4 éves fabiat és használtam 7 évig,úgyhogy csak a kötelező dolgokat kellett rá költeni. (Olajcsere, 2 első betét és 1-2 futómű alkatrész)Ezek szerint itt ebben már ne is remenykedjek, hogy kb 10 éves koráig költségmentes lesz.yNézegettem más fórumokat is más autókról, de igazából hasonló a helyzet a mondeohoz.
Gondolkodok még aztán meg látom. (Talán veszek egy 10 éves prémium autót, hátha azt még megcsinálták
)
Köszönöm a segítséget sokat segített.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bajkonur
Vendég
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5166 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 07:48:29 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 06:28:12
Kicsit szomorúan hallom ezeket a dolgokat. Persze vannak szájbeszédek,hogy a mostani autók már nem olyanok mint régen, na de, hogy ennyire. 2008-ban vettem egy 4 éves fabiat és használtam 7 évig,úgyhogy csak a kötelező dolgokat kellett rá költeni. (Olajcsere, 2 első betét és 1-2 futómű alkatrész)Ezek szerint itt ebben már ne is remenykedjek, hogy kb 10 éves koráig költségmentes lesz.yNézegettem más fórumokat is más autókról, de igazából hasonló a helyzet a mondeohoz.
Gondolkodok még aztán meg látom. (Talán veszek egy 10 éves prémium autót, hátha azt még megcsinálták
)
Köszönöm a segítséget sokat segített.
Szia!
Nem akarlak megbántani,de ha az utolsó mondat nem irónikus volt...akkor marhaság. Barátom most adta el 4 éves benzines Mondeóját (még egy év hajtáslánc garis)4,65M-ért. A diesel gondolom valamivel drágább.Ezzel csak arra próbálok utalni,hogy vagy a keret szűk,vagy az igények magasak. Nincs olyan autó,amire tuti csak a kötelezőket kell költeni. A prémium meg nem abban jobb,hogy nem romlik el...sőt. Keress valami flottás 4 év körülit,ellenőrizhető előéletűt és inkább várj (gyüjtögess) így talán kisebb lesz a rizikó,de nem nulla. Ültem olyan ismerősöm mellett,aki úgy dohányzik a kocsijában,hogy minden egyes rágyújtásnál ablak le,klíma ki,cigi elszív,ablak fel,klíma be....Ez egy 1.2-es Suzuki,autópályán pörgött 3800-at a motor...Kérdeztem tőle melyik klímakompresszor(kuplung) gyártó cégnek csinálja a tartós tesztet? Nem értette. Minél idősebbet veszel,annál nagyobb a rizikó,hogy ilyen(vagy rosszabb)gazdája volt. Persze ki lehet fogni a tutit...
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5167 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 08:09:30 »
Idézetet írta: Bajkonur - 2021.06.06 vasárnap, 07:48:29
Szia!
Nem akarlak megbántani,de ha az utolsó mondat nem irónikus volt...akkor marhaság. Barátom most adta el 4 éves benzines Mondeóját (még egy év hajtáslánc garis)4,65M-ért. A diesel gondolom valamivel drágább.Ezzel csak arra próbálok utalni,hogy vagy a keret szűk,vagy az igények magasak. Nincs olyan autó,amire tuti csak a kötelezőket kell költeni. A prémium meg nem abban jobb,hogy nem romlik el...sőt. Keress valami flottás 4 év körülit,ellenőrizhető előéletűt és inkább várj (gyüjtögess) így talán kisebb lesz a rizikó,de nem nulla. Ültem olyan ismerősöm mellett,aki úgy dohányzik a kocsijában,hogy minden egyes rágyújtásnál ablak le,klíma ki,cigi elszív,ablak fel,klíma be....Ez egy 1.2-es Suzuki,autópályán pörgött 3800-at a motor...Kérdeztem tőle melyik klímakompresszor(kuplung) gyártó cégnek csinálja a tartós tesztet? Nem értette. Minél idősebbet veszel,annál nagyobb a rizikó,hogy ilyen(vagy rosszabb)gazdája volt. Persze ki lehet fogni a tutit...
Vannak a keretemen belül csak már mind 200 körüli km-el. Ez nem lenne baj csak félek, hogy megveszem és pont nálam jönnek ki a nagy költségek. Lehet jobb, ha 300-hoz közelít a km mert ott már túl van a nagy javításon. Egyébként a benzines drágább .Az, hogy minél öregebb annál nagyobb a rizikó azért lehet igaz mert általában azok az autók több gazdán mentek át , de csak ezért szerintem.A prémium autón tényleg gondolkodom, de tisztában vagyok a rizikójával.Át kell még ezt nagyon rágnom.Szerencsére nem hajt a tatár.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bajkonur
Vendég
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5168 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 08:26:56 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 08:09:30
Vannak a keretemen belül csak már mind 200 körüli km-el. Ez nem lenne baj csak félek, hogy megveszem és pont nálam jönnek ki a nagy költségek. Lehet jobb, ha 300-hoz közelít a km mert ott már túl van a nagy javításon. Egyébként a benzines drágább .Az, hogy minél öregebb annál nagyobb a rizikó azért lehet igaz mert általában azok az autók több gazdán mentek át , de csak ezért szerintem.A prémium autón tényleg gondolkodom, de tisztában vagyok a rizikójával.Át kell még ezt nagyon rágnom.Szerencsére nem hajt a tatár.
Ez is egy lehetőség,DE: azzal,hogy nem 200 hanem 300-as futásteljesítményű kocsit veszel megspórolsz egy vezérlés cserét,viszont minden más(futómű,kettőstömegű,üzemanyagrendszer,
önindító,generátor stb.)annyival használtabb lesz,hogy akár a vezérléscsere többszörösét is rá lehet költeni.Nyilván nem feltétlenül kell is. Nagy dilemma,mint zsidónak az ingyen disznó hús...
Sok sikert
Naplózva
sadam1989
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5169 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 09:15:22 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 08:09:30
Vannak a keretemen belül csak már mind 200 körüli km-el. Ez nem lenne baj csak félek, hogy megveszem és pont nálam jönnek ki a nagy költségek. Lehet jobb, ha 300-hoz közelít a km mert ott már túl van a nagy javításon. Egyébként a benzines drágább .Az, hogy minél öregebb annál nagyobb a rizikó azért lehet igaz mert általában azok az autók több gazdán mentek át , de csak ezért szerintem.A prémium autón tényleg gondolkodom, de tisztában vagyok a rizikójával.Át kell még ezt nagyon rágnom.Szerencsére nem hajt a tatár.
Szerintem azért érdemes 150eKM-el venni, mert ott találsz Magyarországi autót, amit végig márkaszervizbe hordtak (jó eséllyel céges kocsi lesz, az a lényeg, hogy autópályán használt legyen, ne városban).
A szervizkönyv sem életbiztosítás, de azért egy jó támpont, hogy láthatod járt valaha olajcserén az autó.
Abban szinte biztos lehetsz, hogy 300eKM-el nem fogsz ilyet találni, tehát ki vagy szolgáltatva a 2. tulajdonosnak.
Ha még a 2. tulajdonos nagyon gondos is volt, akkor is 10-12 évesen 300-400eKM körül olyan tételek fognak jönni idővel egy dízel autónál, amihez képest egy vezérléscsere aprópénz. 4 injektor, nagynyomású szivattyú, turbo, részecskeszűrő. A kettőstömegű lendkereket nem is említem az viszonylag olcsó.
És nem azért mert sz@r a dízel, egyszerűen minden elromlik. Főleg akkor romlanak el ezek nagyon hamar, ha 400-500-600eKM-ről csalogatták vissza a kilométert a 200-300eKM környékére, még simán eladható tartományba.
Előző dízel autómmal 130eKM-t tettem meg 2. tulajdonosként úgy, hogy nem jött be nagyobb számla. ~1M Ft-t megmaradt egy régi megbízható szívó benzines autóhoz képest. Turbó benzinhez képest nem lesz ekkora megtakarításod, viszont azok már szintén nem számítanak életbiztosításnak, ahogy a dízel sem.
Alapszabály szerintem, hogy 2-300eFt-ot bármikor ki kell tudni fizetni egy bonyolultabb motorral szerelt autónál.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.06 vasárnap, 09:47:19 írta sadam1989
»
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5170 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 09:40:20 »
Idézetet írta: sadam1989 - 2021.06.06 vasárnap, 09:15:22
Szerintem azért érdemes 150eKM-el venni, mert ott találsz Magyarországi autót, amit végig márkaszervizbe hordtak (jó eséllyel céges kocsi lesz, az a lényeg, hogy autópályán használt legyen, ne városban).
A szervizkönyv sem életbiztosítás, de azért egy jó támpont, hogy láthatod járt valaha olajcserén az autó.
Abban szinte biztos lehetsz, hogy 300eKM-el nem fogsz ilyet találni, tehát ki vagy szolgáltatva a 2. tulajdonosnak.
Ha még a 2. tulajdonos nagyon gondos is volt, akkor is 10-12 évesen 300-400eKM körül olyan tételek fognak jönni idővel egy dízel autónál, amihez képest egy vezérléscsere aprópénz. 4 injektor, nagynyomású szivattyú, turbo, részecskeszűrő. A kettőstömegű lendkereket nem is említem az viszonylag olcsó.
És nem azért mert sz@r a dízel, egyszerűen minden elromlik. Főleg akkor romlanak el ezek nagyon hamar, ha 400-500-600eKM-ről csalogatták vissza a kilométert a 200-300eKM környékére, még simán eladható tartományba.
Értem és igazad van. Megpróbálok 150 el keresni, csak nem egyszerű. A szín ,combi vagy sedan ja és még a motor is nagy kérdés. A 2 ezreset szeretném, hogy legyen egy kis dinamika, viszont a rövidebb távok miatt jobb lenne a kisseb.
Egyébként milyen az autó a kissebb motorral?Nagy különbség van köztük?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
sadam1989
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5171 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 09:50:19 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 09:40:20
Értem és igazad van. Megpróbálok 150 el keresni, csak nem egyszerű. A szín ,combi vagy sedan ja és még a motor is nagy kérdés. A 2 ezreset szeretném, hogy legyen egy kis dinamika, viszont a rövidebb távok miatt jobb lenne a kisseb.
Egyébként milyen az autó a kissebb motorral?Nagy különbség van köztük?
Az 1.5 TDCI ilyen:
http://mondeo.hu/index.php?topic=11292.msg1189577#msg1189577
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5172 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 10:04:28 »
Idézetet írta: sadam1989 - 2021.06.06 vasárnap, 09:50:19
Az 1.5 TDCI ilyen:
http://mondeo.hu/index.php?topic=11292.msg1189577#msg1189577
Köszi.
Szerintem 2.0 lessz.
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5173 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 10:05:04 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 09:40:20
Értem és igazad van. Megpróbálok 150 el keresni, csak nem egyszerű. A szín ,combi vagy sedan ja és még a motor is nagy kérdés. A 2 ezreset szeretném, hogy legyen egy kis dinamika, viszont a rövidebb távok miatt jobb lenne a kisseb.
Egyébként milyen az autó a kissebb motorral?Nagy különbség van köztük?
ennyiből a nagy magyar álmot fogod tudni megvenni (olcsó, kevés km=tekert). én csak a ledest venném a gyári halogén projektor egy nagy rakás fhos. amit te keresel az inkább 4+mft
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5174 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 10:07:22 »
Idézetet írta: sadam1989 - 2021.06.06 vasárnap, 09:15:22
Szerintem azért érdemes 150eKM-el venni, mert ott találsz Magyarországi autót, amit végig márkaszervizbe hordtak
(jó eséllyel céges kocsi lesz, az a lényeg, hogy autópályán használt legyen, ne városban).
A szervizkönyv sem életbiztosítás, de azért egy jó támpont, hogy láthatod járt valaha olajcserén az autó.
Abban szinte biztos lehetsz, hogy 300eKM-el nem fogsz ilyet találni, tehát ki vagy szolgáltatva a 2. tulajdonosnak.
Ha még a 2. tulajdonos nagyon gondos is volt, akkor is 10-12 évesen 300-400eKM körül olyan tételek fognak jönni idővel egy dízel autónál, amihez képest egy vezérléscsere aprópénz. 4 injektor, nagynyomású szivattyú, turbo, részecskeszűrő. A kettőstömegű lendkereket nem is említem az viszonylag olcsó.
És nem azért mert sz@r a dízel, egyszerűen minden elromlik. Főleg akkor romlanak el ezek nagyon hamar, ha 400-500-600eKM-ről csalogatták vissza a kilométert a 200-300eKM környékére, még simán eladható tartományba.
Előző dízel autómmal 130eKM-t tettem meg 2. tulajdonosként úgy, hogy nem jött be nagyobb számla. ~1M Ft-t megmaradt egy régi megbízható szívó benzines autóhoz képest. Turbó benzinhez képest nem lesz ekkora megtakarításod, viszont azok már szintén nem számítanak életbiztosításnak, ahogy a dízel sem.
Alapszabály szerintem, hogy 2-300eFt-ot bármikor ki kell tudni fizetni egy bonyolultabb motorral szerelt autónál.
meséljek miket látok napi szinten 2015+os autóknál, márkaszervizek után/helyett...(nem egy ilyet, de akár fiatalabbat javítok mert nem hajlandóak bevinni a csodás javítások és lehúzások után többet). meg egyéb storyk is vannak pl pesti ford márkáról személyes tapasztalatból
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sadam1989
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5175 Dátum:
2021.06.06 vasárnap, 10:24:15 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2021.06.06 vasárnap, 10:07:22
meséljek miket látok napi szinten 2015+os autóknál, márkaszervizek után/helyett...(nem egy ilyet, de akár fiatalabbat javítok mert nem hajlandóak bevinni a csodás javítások és lehúzások után többet). meg egyéb storyk is vannak pl pesti ford márkáról személyes tapasztalatból
Nem méltatni akartam őket, de azért attól jobb, mint amit általában a 2. tulajdonos 300eKM-nél tud mutatni a "volt rendesen szervizelve" kérdésre?
Én is egyszer voltam márkaszervizben, a visszahívások miatt.
Naplózva
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5176 Dátum:
2021.06.07 hétfő, 09:12:05 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2021.06.06 vasárnap, 06:28:12
(Talán veszek egy 10 éves prémium autót, hátha azt még megcsinálták
)
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5177 Dátum:
2021.06.09 szerda, 09:16:06 »
A feleségem 2016-os mondeójának bal hátsó ajtaja nyitáskor nyikorog és szorul is. Hidegben nem nyikorgott ennyire, de akkor is szorult. A Ford márkaszerizben azt mondták, hogy ez nem garanciális hiba, augusztusban jár le az 5 éves garancia. Úgyhogy magamnak kell kezembe venni az ügyet. A WD40 után egy kicsit tompul a nyikorgás és a szorulás is. Az ajtó nyitásakor még a B oszlop enyhén ki is hajlik, ahol az ajtó rögzítő pántja csatlakozik hozzá. Tehát nagyon szorul. Az előző tulaj alig használta ezt az ajtót, de ő is mondta, hogy szorul és nyikorog. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Mit javasoltok mivel tudnám orvosolni a hibát?
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.09 szerda, 10:32:18 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5178 Dátum:
2021.06.10 csütörtök, 09:12:50 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.09 szerda, 09:16:06
A feleségem 2016-os mondeójának bal hátsó ajtaja nyitáskor nyikorog és szorul is. Hidegben nem nyikorgott ennyire, de akkor is szorult. A Ford márkaszerizben azt mondták, hogy ez nem garanciális hiba, augusztusban jár le az 5 éves garancia. Úgyhogy magamnak kell kezembe venni az ügyet. A WD40 után egy kicsit tompul a nyikorgás és a szorulás is. Az ajtó nyitásakor még a B oszlop enyhén ki is hajlik, ahol az ajtó rögzítő pántja csatlakozik hozzá. Tehát nagyon szorul. Az előző tulaj alig használta ezt az ajtót, de ő is mondta, hogy szorul és nyikorog. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Mit javasoltok mivel tudnám orvosolni a hibát?
Be kell állítani szerintem csak.
A kérdés, hogy miért... várhatóan nem így jött ki a gyárból.
Naplózva
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5179 Dátum:
2021.06.10 csütörtök, 13:59:31 »
Idézetet írta: Carmaged - 2021.06.10 csütörtök, 09:12:50
Be kell állítani szerintem csak.
A kérdés, hogy miért... várhatóan nem így jött ki a gyárból.
Az előző az első tulaj mondta, hogy a kezdetek óta szorul nyikorog az ajtó (őt nem zavarta mert nem használta), sérülés nincs és nem volt az ajtón.
Első körben a Ford szervizben ajtóhatárolót rendeltek, de szóltak, hogy ez nem garanciális javítás, úgyhogy lemondtam. Szerinten nem a gátlóval van a gond, hanem a két pánt közül valamelyik csavarja túl lett húzva. Hétvégen tüzetesebben megnézem.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.11 péntek, 09:35:53 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
sadam1989
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5180 Dátum:
2021.06.10 csütörtök, 15:58:37 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.09 szerda, 09:16:06
A feleségem 2016-os mondeójának bal hátsó ajtaja nyitáskor nyikorog és szorul is. Hidegben nem nyikorgott ennyire, de akkor is szorult. A Ford márkaszerizben azt mondták, hogy ez nem garanciális hiba, augusztusban jár le az 5 éves garancia. Úgyhogy magamnak kell kezembe venni az ügyet. A WD40 után egy kicsit tompul a nyikorgás és a szorulás is. Az ajtó nyitásakor még a B oszlop enyhén ki is hajlik, ahol az ajtó rögzítő pántja csatlakozik hozzá. Tehát nagyon szorul. Az előző tulaj alig használta ezt az ajtót, de ő is mondta, hogy szorul és nyikorog. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Mit javasoltok mivel tudnám orvosolni a hibát?
Kb. 5 hónapot állt a kereskedésben az autó, amit vásároltam és nálam is jelentkezett ugyanez. Szintén a bal hátsó + nekem a vezető ajtó is.
A vezető ajtó megoldódott a rendszeres nyitogatástól, semmi hangja azóta sem, nem fújtam rá semmit.
A hátsó ajtókat (különösen a bal oldalt) én se sokszor nyitottam ki az elmúlt fél-1 évben, erre most 2 hete mióta 30 fok van nálam is elkezdte a nyikorgást.
Egyelőre én is a lesz@rom állásponton vagyok, mint nálatok az előző tulaj, de azért próbálom észben tartani és kinyitni mielőtt ülök be a vezetőülésre.
Persze, ha találsz valami csodaszert, amit ráfújok és megoldódik, akkor ne tartsd magadban.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5181 Dátum:
2021.06.17 csütörtök, 14:29:03 »
Sziasztok.
Olvastam itt valohol, hogy melyik évjárat ajánlott az összeszerelést illetően,de nem találom. Tudnátok segíteni?
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5182 Dátum:
2021.06.18 péntek, 16:07:03 »
2.0TDCI MK5 2016 évjárat. 6 év (90 ezer km) szerviznél milyen kötelező cseréket végez a Ford szervíz?
Most 75 ezer van benne, és 2 éve volt szervizben:
Munka dátum : 29.07.2019
Olvasás : 56323 KM
Tervezem cserélni, az anyag hozzá 25eFt-ból megvan:
- Pollen-/szagszűrő
- Az olaj- és olajszűrő
- motor-levegőszűrő
Eddig az autó Ford szerzvizben volt szervizelve és ezeket a cseréket hajtották végre:
Tervezett Szerviz elvégezve
2 Év (30000 km)
Karosszéria és fényezés
ellenőrzés elvégezve
1 - Átment
Más kapcsolódó elemek
Nincs elvégzendő Szervizakció
Pollen-/szagszűrő cseréje
Az olaj- és olajszűrő cseréje
Tervezett Szerviz elvégezve
4 Év (60000 km)
Karosszéria és fényezés
ellenőrzés elvégezve
4 - Átment
Más kapcsolódó elemek
Nyitott Szervizakció azonosítva
Pollen-/szagszűrő cseréje
Az olaj- és olajszűrő cseréje
A tüzelőanyag-szűrő cseréje
Fékfolyadék cseréje
A motor-levegőszűrő cseréje
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Radvany_18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5183 Dátum:
2021.06.21 hétfő, 10:09:27 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.18 péntek, 16:07:03
2.0TDCI MK5 2016 évjárat. 6 év (90 ezer km) szerviznél milyen kötelező cseréket végez a Ford szervíz?
Szia Tibor!
Látom nem kapsz választ, ezért én tömören összefoglalom.
Nagy ördöngősségre ne számíts. Ugyanazeket a műveleteket fogják elvégezni, esetleg kihagyják az üzemanyagszűrő betét cseréjét (ha az előzőnél cserélték) és kihagyják a fékolaj cseréjét + még ehhez hozzájöhet a fékek környékén némi kis "apróság" (de amint nézem ilyen futásteljesítmény mellett talán a fékekkel sem állsz rosszul
) + ha nincs esetleg más panaszod mindezen kívül a működésre (de szeretnék én is csak minden 2 évben 30e km-n belül szervizbe járni...
)
Üdv:
D
Naplózva
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5184 Dátum:
2021.06.22 kedd, 13:33:26 »
Idézetet írta: Radvany_18 - 2021.06.21 hétfő, 10:09:27
Szia Tibor!
Látom nem kapsz választ, ezért én tömören összefoglalom.
Nagy ördöngősségre ne számíts. Ugyanazeket a műveleteket fogják elvégezni, esetleg kihagyják az üzemanyagszűrő betét cseréjét (ha az előzőnél cserélték) és kihagyják a fékolaj cseréjét + még ehhez hozzájöhet a fékek környékén némi kis "apróság" (de amint nézem ilyen futásteljesítmény mellett talán a fékekkel sem állsz rosszul
) + ha nincs esetleg más panaszod mindezen kívül a működésre (de szeretnék én is csak minden 2 évben 30e km-n belül szervizbe járni...
)
Üdv:
D
Az egyik Ford szerviz az alábbi ajánlatot adta:
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Miki4
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5185 Dátum:
2021.06.22 kedd, 16:33:14 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.22 kedd, 13:33:26
Az egyik Ford szerviz az alábbi ajánlatot adta:
Hibridre 90 ezres 78eFt, és az Assistance ingyen adták mellé.
Naplózva
Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5186 Dátum:
2021.06.29 kedd, 11:52:02 »
Valaki már használja a valós idejű forgalom szolgáltatást?
Nálunk sajnos nem működik, pedig előfizetés is van és be van kapcsolva a szolgáltatás.
Nincs kapcsolat, pedig a Wifi és BT is élő kapcsolat van:
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5187 Dátum:
2021.06.29 kedd, 11:54:34 »
Idézetet írta: Miki4 - 2021.06.22 kedd, 16:33:14
Hibridre 90 ezres 78eFt, és az Assistance ingyen adták mellé.
Tudtommal a Hybridbe nem 0W30 hanem 5W30 olaj kell, ami fele anyiba kerül.
És így ki is jön a matek.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5188 Dátum:
2021.06.29 kedd, 18:06:31 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.29 kedd, 11:54:34
Tudtommal a Hybridbe nem 0W30 hanem 5W30 olaj kell, ami fele anyiba kerül.
És így ki is jön a matek.
Szerintem meg 5w-20 és azért az nem sokkal olcsóbb
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5189 Dátum:
2021.06.29 kedd, 18:08:32 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.29 kedd, 11:52:02
Valaki már használja a valós idejű forgalom szolgáltatást?
Nálunk sajnos nem működik, pedig előfizetés is van és be van kapcsolva a szolgáltatás.
[img width=369 height=600]http://keptarhely.eu/download.php?file=20210629v01ww8y8p.jpeg
Nincs kapcsolat, pedig a Wifi és BT is élő kapcsolat van:
[img width=800 height=600]http://keptarhely.eu/download.php?file=20210629v01wi176b.jpeg
Nekem ugyan sync2, de a Ford azt mondta, hogy elvileg nem működik. Tudtommal ennek rádiójelen kellene jönnie.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5190 Dátum:
2021.06.30 szerda, 08:51:40 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.29 kedd, 11:52:02
Valaki már használja a valós idejű forgalom szolgáltatást?
Nálunk sajnos nem működik, pedig előfizetés is van és be van kapcsolva a szolgáltatás.
Nincs kapcsolat, pedig a Wifi és BT is élő kapcsolat van:
Nekem működik, kb. olyan mint a Waze, jelzi pirossal hol van dugó, ha útépítés van kiteszi az ikonokat, ha elötted dugul be, tervez más útvonalat.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5191 Dátum:
2021.06.30 szerda, 09:11:18 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.06.30 szerda, 08:51:40
Nekem működik, kb. olyan mint a Waze, jelzi pirossal hol van dugó, ha útépítés van kiteszi az ikonokat, ha elötted dugul be, tervez más útvonalat.
Az adatok min keresztül jönnen? Mobil telefon kell hozzá? Mobil telefon BT kapcsolat elég + telefon mobil internet?
Vagy csak Fordpass connect modemen keresztül működik?
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.30 szerda, 09:32:34 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5192 Dátum:
2021.06.30 szerda, 09:23:01 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2021.06.29 kedd, 18:06:31
Szerintem meg 5w-20 és azért az nem sokkal olcsóbb
Megnéztem
, igazad van
:
Az olaj hozzáadása: Ha nem áll rendelkezésére a Ford-Castrol Magnatec WSS-M2C948-B specifikációnak megfelelő motorolaj, akkor használjon olyan SAE 5W-20 motorolajat, amely megfelel az ACEA A5/B5 specifikáció általi előírásoknak.
Hybrid 2.0 vs 2.0TDCI
Castrol Magnatec 5W20 vs 0W30
11.000 vs 14.200 HUF/4 liter
Feltöltési menny.: 4,3l vs 6,1l
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5193 Dátum:
2021.06.30 szerda, 10:15:20 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.30 szerda, 09:11:18
Az adatok min keresztül jönnen? Mobil telefon kell hozzá? Mobil telefon BT kapcsolat elég + telefon mobil internet?
Vagy csak Fordpass connect modemen keresztül működik?
Csak a Fordpass-os modemen megy nálam.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5194 Dátum:
2021.06.30 szerda, 14:08:16 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.06.30 szerda, 10:15:20
Csak a Fordpass-os modemen megy nálam.
A Fordpass modem-ben tulajdonképpen egy 4G mobil sim kártya van? Milyen sávszélességet tud? Ki és hogyan fizeti a szolgáltatás díját?
Megtaláltam a választ:
http://strauss.hu/rolunk/hirek/ismerje-meg-a-fordpass-connect-nyujtotta-elonyoeket
WiFi az autóban? Már lehetséges!
A Ford - együttműködve a Vodafone vállalattal - kifejlesztette a FordPass Connect beépített modemet és WiFi-hotspotot, melynek segítségével 4G LTE kapcsolatot biztosít a járművek számára egész Európában.
A nagysebességű modem akár 10 készüléket is képes kiszolgálni és gond nélkül betölti a kívánt streaming szolgáltatásokat, így akár gyermekei számára is izgalmasabbá tehet egy hosszú utazást!
Érjen oda minden úticéljához a lehető leggyorsabban!
A FordPass Connect 3 hónapra vagy 3 GB-ra szóló ingyenes próbaidőszaka után a Vodafone-tól igény szerint vásárolhat adatcsomagokat egy napra, egy hónapra, vagy akár egy évre is.
A Live Traffic szolgáltatás minden eddiginél hatékonyabbá és pontosabbé teszi a SYNC 3 navigációs rendszert, ami minden útszakaszra kiterjed.A technológia képes arra, hogy a folyamatosan változó forgalmi viszonyoknak megfelelően menet közben is módosítsa az ajánlott útvonalat, így Ön rövidebb idő alatt és a problémás útszakaszokat gondosan elkerülve érkezhet úti céljához. A Valós idejű forgalmi adatok szolgáltatás a FordPass Connecttel együtt az első két évben ingyenes.
De a kérdés még fent áll, hogy működik-e a Live Traffic szolgáltatás Fordpass Connect modem nélkül, mobiltelefonos mobil interneten keresztül BT vagy Wifi kapcsolattal.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.06.30 szerda, 14:32:31 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48450
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5195 Dátum:
2021.06.30 szerda, 16:31:27 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.30 szerda, 14:08:16
A Fordpass modem-ben tulajdonképpen egy 4G mobil sim kártya van? Milyen sávszélességet tud? Ki és hogyan fizeti a szolgáltatás díját?
Megtaláltam a választ:
http://strauss.hu/rolunk/hirek/ismerje-meg-a-fordpass-connect-nyujtotta-elonyoeket
WiFi az autóban? Már lehetséges!
A Ford - együttműködve a Vodafone vállalattal - kifejlesztette a FordPass Connect beépített modemet és WiFi-hotspotot, melynek segítségével 4G LTE kapcsolatot biztosít a járművek számára egész Európában.
A nagysebességű modem akár 10 készüléket is képes kiszolgálni és gond nélkül betölti a kívánt streaming szolgáltatásokat, így akár gyermekei számára is izgalmasabbá tehet egy hosszú utazást!
Érjen oda minden úticéljához a lehető leggyorsabban!
A FordPass Connect 3 hónapra vagy 3 GB-ra szóló ingyenes próbaidőszaka után a Vodafone-tól igény szerint vásárolhat adatcsomagokat egy napra, egy hónapra, vagy akár egy évre is.
A Live Traffic szolgáltatás minden eddiginél hatékonyabbá és pontosabbé teszi a SYNC 3 navigációs rendszert, ami minden útszakaszra kiterjed.A technológia képes arra, hogy a folyamatosan változó forgalmi viszonyoknak megfelelően menet közben is módosítsa az ajánlott útvonalat, így Ön rövidebb idő alatt és a problémás útszakaszokat gondosan elkerülve érkezhet úti céljához. A Valós idejű forgalmi adatok szolgáltatás a FordPass Connecttel együtt az első két évben ingyenes.
De a kérdés még fent áll, hogy működik-e a Live Traffic szolgáltatás Fordpass Connect modem nélkül, mobiltelefonos mobil interneten keresztül BT vagy Wifi kapcsolattal.
Google térképpel vagy Waze val.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5196 Dátum:
2021.07.01 csütörtök, 08:40:46 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.30 szerda, 14:08:16
A Fordpass modem-ben tulajdonképpen egy 4G mobil sim kártya van? Milyen sávszélességet tud? Ki és hogyan fizeti a szolgáltatás díját?
Megtaláltam a választ:
http://strauss.hu/rolunk/hirek/ismerje-meg-a-fordpass-connect-nyujtotta-elonyoeket
WiFi az autóban? Már lehetséges!
A Ford - együttműködve a Vodafone vállalattal - kifejlesztette a FordPass Connect beépített modemet és WiFi-hotspotot, melynek segítségével 4G LTE kapcsolatot biztosít a járművek számára egész Európában.
A nagysebességű modem akár 10 készüléket is képes kiszolgálni és gond nélkül betölti a kívánt streaming szolgáltatásokat, így akár gyermekei számára is izgalmasabbá tehet egy hosszú utazást!
Érjen oda minden úticéljához a lehető leggyorsabban!
A FordPass Connect 3 hónapra vagy 3 GB-ra szóló ingyenes próbaidőszaka után a Vodafone-tól igény szerint vásárolhat adatcsomagokat egy napra, egy hónapra, vagy akár egy évre is.
A Live Traffic szolgáltatás minden eddiginél hatékonyabbá és pontosabbé teszi a SYNC 3 navigációs rendszert, ami minden útszakaszra kiterjed.A technológia képes arra, hogy a folyamatosan változó forgalmi viszonyoknak megfelelően menet közben is módosítsa az ajánlott útvonalat, így Ön rövidebb idő alatt és a problémás útszakaszokat gondosan elkerülve érkezhet úti céljához. A Valós idejű forgalmi adatok szolgáltatás a FordPass Connecttel együtt az első két évben ingyenes.
De a kérdés még fent áll, hogy működik-e a Live Traffic szolgáltatás Fordpass Connect modem nélkül, mobiltelefonos mobil interneten keresztül BT vagy Wifi kapcsolattal.
Nem erre van/lenne a TMC?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5197 Dátum:
2021.07.01 csütörtök, 09:42:37 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.06.30 szerda, 14:08:16
A Fordpass modem-ben tulajdonképpen egy 4G mobil sim kártya van? Milyen sávszélességet tud? Ki és hogyan fizeti a szolgáltatás díját?
Megtaláltam a választ:
http://strauss.hu/rolunk/hirek/ismerje-meg-a-fordpass-connect-nyujtotta-elonyoeket
WiFi az autóban? Már lehetséges!
A Ford - együttműködve a Vodafone vállalattal - kifejlesztette a FordPass Connect beépített modemet és WiFi-hotspotot, melynek segítségével 4G LTE kapcsolatot biztosít a járművek számára egész Európában.
A nagysebességű modem akár 10 készüléket is képes kiszolgálni és gond nélkül betölti a kívánt streaming szolgáltatásokat, így akár gyermekei számára is izgalmasabbá tehet egy hosszú utazást!
Érjen oda minden úticéljához a lehető leggyorsabban!
A FordPass Connect 3 hónapra vagy 3 GB-ra szóló ingyenes próbaidőszaka után a Vodafone-tól igény szerint vásárolhat adatcsomagokat egy napra, egy hónapra, vagy akár egy évre is.
A Live Traffic szolgáltatás minden eddiginél hatékonyabbá és pontosabbé teszi a SYNC 3 navigációs rendszert, ami minden útszakaszra kiterjed.A technológia képes arra, hogy a folyamatosan változó forgalmi viszonyoknak megfelelően menet közben is módosítsa az ajánlott útvonalat, így Ön rövidebb idő alatt és a problémás útszakaszokat gondosan elkerülve érkezhet úti céljához. A Valós idejű forgalmi adatok szolgáltatás a FordPass Connecttel együtt az első két évben ingyenes.
De a kérdés még fent áll, hogy működik-e a Live Traffic szolgáltatás Fordpass Connect modem nélkül, mobiltelefonos mobil interneten keresztül BT vagy Wifi kapcsolattal.
Igen, SIM van benne. A sebességet nem mértem, de simán tudok Teams-en videóhívást csinálni útközben.
Még nem fizettem érte, új autónál az első 1 évre 100GB-ot ingyen adtak, árakat sem tudtak akkor mondani, még új a szolgáltatás, a Vodafone adja.
Nekem alapból ezt használja a LiveTraffic, ha lejár a 100GB, kipróbálom saját telefonon megy-e.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26658
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5198 Dátum:
2021.07.01 csütörtök, 10:19:41 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.07.01 csütörtök, 09:42:37
Igen, SIM van benne. A sebességet nem mértem, de simán tudok Teams-en videóhívást csinálni útközben.
Még nem fizettem érte, új autónál az első 1 évre 100GB-ot ingyen adtak, árakat sem tudtak akkor mondani, még új a szolgáltatás, a Vodafone adja.
Nekem alapból ezt használja a LiveTraffic, ha lejár a 100GB, kipróbálom saját telefonon megy-e.
nekem a punára ford passban felugrott, hogy fizessek elő, de nem tettem és még működik
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37280
www.mondeo.hu
Válasz: MK5 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #5199 Dátum:
2021.07.01 csütörtök, 13:20:37 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2021.07.01 csütörtök, 10:19:41
nekem a punára ford passban felugrott, hogy fizessek elő, de nem tettem és még működik
Nekem mutatja az 1 évet, novemberben aktiváltam, addig jó idén is. Utána majd kiderül mennyibe kerül. Ha nem lesz túl drága, és valószínű megtartom.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak:
1
...
97
98
99
100
101
102
103
[
104
]
105
106
107
108
109
110
111
...
113
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ