Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.29 szerda, 19:29:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
694
695
696
697
698
699
700
[
701
]
702
703
704
705
706
707
708
...
742
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 10338886 alkalommal)
SBandi1
és 12 vendég van a témában
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35000 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 09:27:56 »
Idézetet írta: zsozso68 - 2018.11.25 vasárnap, 09:17:48
Nekem új akkumlátor,és felújított generátor csere után is bevillan nagy hidegekben.
Nekem mindig villan, villog/világít.
De ez nem normális szerintem.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
zsozso68
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 116
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35001 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 09:30:40 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.11.25 vasárnap, 09:27:56
Nekem mindig villan, villog/világít.
De ez nem normális szerintem.
Akkor az akksid gyenge.Nekem is így kezdődött a régi akksimnál.
Naplózva
2004/12 TDCI Ghia 115LE
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35002 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 09:46:28 »
Idézetet írta: zsozso68 - 2018.11.25 vasárnap, 09:17:48
Nekem új akkumlátor,és felújított generátor csere után is bevillan nagy hidegekben.
Nekem évek óta világítanak indításkor, hidegben, melegben. Volt cserélve akku, önindító (egyik sem ezért), és azóta is világítanak. Amíg egy hét állás után is indul a síeléskor a hegyekben, addig én biztos nem kezdek neki szellemeket kergetni és testproblémákat keresni
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1125
csak vagyok
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35003 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 11:25:19 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.11.25 vasárnap, 09:46:28
Nekem évek óta világítanak indításkor, hidegben, melegben. Volt cserélve akku, önindító (egyik sem ezért), és azóta is világítanak. Amíg egy hét állás után is indul a síeléskor a hegyekben, addig én biztos nem kezdek neki szellemeket kergetni és testproblémákat keresni
egyet értek veled
az enyém is állandóan villog , pedig fulra fel van minden ujitva, generátor 115A-s cserélve , aksi tökéletes fullon és mégis
szóval engem se nagyon érdekel
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35004 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 12:03:56 »
Idézetet írta: rstwingo - 2018.11.25 vasárnap, 11:25:19
egyet értek veled
az enyém is állandóan villog , pedig fulra fel van minden ujitva, generátor 115A-s cserélve , aksi tökéletes fullon és mégis
szóval engem se nagyon érdekel
De akkor mitől villog?
Ha normális lenne akkor mindenkié csinálná!?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35005 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 13:23:39 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.11.25 vasárnap, 12:03:56
De akkor mitől villog?
Ha normális lenne akkor mindenkié csinálná!?
Valahol egy csatlakozási ponton, vezetéken, valamin feszültségesés van. Emiatt az ABS kocka alacsony feszültséget lát, és lámpát gyújt. Ha ez a hiba nem lenne, akkor nem gyújtana lámpát, mint mindenkinek akinek minden jó. El lehet kezdeni keresgélni, méregetni, de ha az akku és az önindító is jó, akkor 700-800 A-es kezdeti áramcsúcs simán kialakulhat, ott meg az olyan ellenállások is szerepet játszanak, amit sima multiméterrel már nem is látsz.
Vagy csak simán gyenge az akksi, vagy szorul az önindító, vagy 20 egyéb dolog.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35006 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 13:44:41 »
Idézetet írta: tpmportal - 2018.11.25 vasárnap, 13:23:39
Valahol egy csatlakozási ponton, vezetéken, valamin feszültségesés van. Emiatt az ABS kocka alacsony feszültséget lát, és lámpát gyújt. Ha ez a hiba nem lenne, akkor nem gyújtana lámpát, mint mindenkinek akinek minden jó. El lehet kezdeni keresgélni, méregetni, de ha az akku és az önindító is jó, akkor 700-800 A-es kezdeti áramcsúcs simán kialakulhat, ott meg az olyan ellenállások is szerepet játszanak, amit sima multiméterrel már nem is látsz.
Vagy csak simán gyenge az akksi, vagy szorul az önindító, vagy 20 egyéb dolog.
Értem, vagyis nem tudom miről beszélsz
A lényeg, hogy okozhat bármi hibát? Mondjuk az abs rendszerben vagy bárhol?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35007 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 14:36:09 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2018.11.25 vasárnap, 13:44:41
Értem, vagyis nem tudom miről beszélsz
A lényeg, hogy okozhat bármi hibát? Mondjuk az abs rendszerben vagy bárhol?
Egy kérdés: az ABS aminek a lámpája világít indításkor az miután beindult az autód akkor is világít? Mert ugye akkor egyértelműen hibás. Ha kialszik és nem bízol a lámpában egyszerűen próbáld ki, beleállsz a fékbe ha "ropog" a pedál a lábad alatt akkor jó az ABS, ha nem akkor aggódj
. (Több ezer fékezésből egyszer vennéd hasznát akkor se biztos, hogy tudsz vele mit kezdeni
) Tudtommal ez a rendszer helyreáll a hiba elmúltával,(ha nem így van valaki helyesbíteni fog) nem jegyzi a vezérlő. Fotelból egyébként se lehet kontakt jellegű hibát megoldani, túl sok lehetőség van.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35008 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 19:16:49 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.11.25 vasárnap, 14:36:09
Egy kérdés: az ABS aminek a lámpája világít indításkor az miután beindult az autód akkor is világít? Mert ugye akkor egyértelműen hibás. Ha kialszik és nem bízol a lámpában egyszerűen próbáld ki, beleállsz a fékbe ha "ropog" a pedál a lábad alatt akkor jó az ABS, ha nem akkor aggódj
. (Több ezer fékezésből egyszer vennéd hasznát akkor se biztos, hogy tudsz vele mit kezdeni
) Tudtommal ez a rendszer helyreáll a hiba elmúltával,(ha nem így van valaki helyesbíteni fog) nem jegyzi a vezérlő. Fotelból egyébként se lehet kontakt jellegű hibát megoldani, túl sok lehetőség van.
Köszönöm. A lámpa azonnal kialszik, mikor beindul.
Valóban az abs ontesztes, más hiba nincs, mert nem világít.
Az abs működik, ha azzal lenne baj, már a szervizben lenne
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Coppfy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35009 Dátum:
2018.11.26 hétfő, 18:13:04 »
Sziasztok. Nagy kérdéssel fordulnék ide. Van egy 60 A. sárga biztosíték elöl. Elméletileg a ventillátor biztosítéka. No ez a jószág elfüstölt. Kapott a gép ujj venti vezérlést. Ismét elfüstölt a biztosíték. Majd kapott ujj ventit, vezérlést. És ismét elfüstölt. Valaki találkozott már ilyesmivel? Azért egy 60 as biztit elfüstölni az már nem gyenge.
Előre is köszönöm .
2005. MK3 2.0 TDCI 115 paci
Naplózva
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35010 Dátum:
2018.11.26 hétfő, 20:55:11 »
Idézetet írta: Coppfy - 2018.11.26 hétfő, 18:13:04
Sziasztok. Nagy kérdéssel fordulnék ide. Van egy 60 A. sárga biztosíték elöl. Elméletileg a ventillátor biztosítéka. No ez a jószág elfüstölt. Kapott a gép ujj venti vezérlést. Ismét elfüstölt a biztosíték. Majd kapott ujj ventit, vezérlést. És ismét elfüstölt. Valaki találkozott már ilyesmivel? Azért egy 60 as biztit elfüstölni az már nem gyenge.
Előre is köszönöm .
2005. MK3 2.0 TDCI 115 paci
Szia!
Nálam, TDDi-nél a ventilátor biztosítéka együtt van az izzítógyertyákéval, lehet zárlatos valamelyik izzítógyertyád vagy a vezetéke valahol letestel.
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Defoe
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35011 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 11:01:41 »
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne! A fényszóró állító műanyag fogaskerekét le lehet valahogy szedni? Az enyémet cserélni kellene, de nem tudom leszedni! Köszönöm a segítséget előre is!
Naplózva
Mondeo III 1,8 Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35012 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 13:21:01 »
Idézetet írta: Defoe - 2018.11.29 csütörtök, 11:01:41
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne! A fényszóró állító műanyag fogaskerekét le lehet valahogy szedni? Az enyémet cserélni kellene, de nem tudom leszedni! Köszönöm a segítséget előre is!
Szétfaragod, lejön az. Csak azt hogyan szeded le, amit utána feltennél a helyébe, hogy egyben maradjon...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Elektromos javitas
«
Új hozzászólás #35013 Dátum:
2018.11.30 péntek, 12:42:01 »
Idézetet írta: drhf - 2017.08.21 hétfő, 20:36:00
Sziasztok,
Keresek valakit aki ert az MKIII elektromos dolgokhoz, ulesfutes, gps antenna, hatso zar a kombiban. szivargyujto.
Oke, do it yourself, de szaki most jobban esne
koszi
Még mindig keresek, mondhanám úgyis, mostmár muszáj
Köszi ha valaki tud Budapesten szakit.
A tolatólámpám nem ég amióta bebikáztam a kocsit. Remélem csak kontakthiba valahol.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35014 Dátum:
2018.12.01 szombat, 07:59:52 »
Hali!
A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
etekefiloz
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 347
Válasz: Elektromos javitas
«
Új hozzászólás #35015 Dátum:
2018.12.01 szombat, 09:18:29 »
Idézetet írta: drhf - 2018.11.30 péntek, 12:42:01
Még mindig keresek, mondhanám úgyis, mostmár muszáj
Köszi ha valaki tud Budapesten szakit.
A tolatólámpám nem ég amióta bebikáztam a kocsit. Remélem csak kontakthiba valahol.
Üdvözöllek! Próbálkozzál a Csurka Autovillamossággal. Nekem beváltak.
https://aranyoldalak.hu/autok-es-koezlekedes/autovillamossag/csurka-karoly.htm
Naplózva
2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF, Chip sok ló!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35016 Dátum:
2018.12.01 szombat, 09:44:57 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.01 szombat, 07:59:52
Hali!
A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?
az mindig attól függ mennyi fogyasztó terheli.A maximális 90A. Amíg izzít, ez lehet akár 70A is...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Coppfy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35017 Dátum:
2018.12.01 szombat, 14:48:06 »
Idézetet írta: geri93 - 2018.11.26 hétfő, 20:55:11
Szia!
Nálam, TDDi-nél a ventilátor biztosítéka együtt van az izzítógyertyákéval, lehet zárlatos valamelyik izzítógyertyád vagy a vezetéke valahol letestel.
Futok benne egy kört köszönöm
Naplózva
Nyírimondi
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35018 Dátum:
2018.12.01 szombat, 14:49:02 »
Szevasztok Mondejósok!
Olybá tűnik, hogy kiment a tolatólámpa kapcsolóm. Az izzókat kicseréltem, azokkal biztosan nem lesz probléma. Már-már zavaró, hogy estefelé nem látok semmit a visszapillantóban tolatás közben, ráadásul egy ilyen szép autónál ez illúzióromboló. Megtudnátok adni a kapcsoló pontos pozícióját a motortérben?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35019 Dátum:
2018.12.01 szombat, 14:57:54 »
Idézetet írta: Nyírimondi - 2018.12.01 szombat, 14:49:02
Szevasztok Mondejósok!
Olybá tűnik, hogy kiment a tolatólámpa kapcsolóm. Az izzókat kicseréltem, azokkal biztosan nem lesz probléma. Már-már zavaró, hogy estefelé nem látok semmit a visszapillantóban tolatás közben, ráadásul egy ilyen szép autónál ez illúzióromboló. Megtudnátok adni a kapcsoló pontos pozícióját a motortérben?
az akksi alatt lakik a váltó tetején.nem drága 6-8e ft talán(nem pontos adat),érdemes cserélni ha kontakt hibás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nyírimondi
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35020 Dátum:
2018.12.01 szombat, 15:44:22 »
Idézetet írta: alf® - 2018.12.01 szombat, 14:57:54
az akksi alatt lakik a váltó tetején.nem drága 6-8e ft talán(nem pontos adat),érdemes cserélni ha kontakt hibás.
Köszi szépen, le fogom csekkolni!
Meg is rendeltem Cromaxéktól, 4 ezer pénzbe került a Metzger.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.12.01 szombat, 18:16:26 írta Nyírimondi
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35021 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 08:34:08 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.01 szombat, 07:59:52
Hali!
A generátor alapjáraton mekkora áramerősséggel tölt?
Amekkorát felvesz az akksi.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35022 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 08:34:45 »
Idézetet írta: alf® - 2018.12.01 szombat, 09:44:57
az mindig attól függ mennyi fogyasztó terheli.A maximális 90A. Amíg izzít, ez lehet akár 70A is...
Azt kérdezte, hogy tölt. Az akkumulátort. Minden más az fogyasztó, azt nem "tölti" a generátor.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35023 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 08:41:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.03 hétfő, 08:34:45
Azt kérdezte, hogy tölt. Az akkumulátort. Minden más az fogyasztó, azt nem "tölti" a generátor.
AndyA
ülj le egyes.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35024 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 09:05:37 »
Idézetet írta: alf® - 2018.12.03 hétfő, 08:41:23
ülj le egyes.
Miért is...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35025 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 09:19:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.03 hétfő, 09:05:37
Miért is...?
AndyA
ne vitatkozz, ülj le, könnyebben szabadulsz
Naplózva
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35026 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 10:53:05 »
Na most akkor!
A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35027 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 10:58:47 »
Idézetet írta: VZoli - 2018.12.03 hétfő, 09:19:55
ne vitatkozz, ülj le, könnyebben szabadulsz
te necsigázz, Bagoly!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35028 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 11:00:09 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.03 hétfő, 10:53:05
Na most akkor!
A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.
Minden körülmény között max 90A-t.Ennyit tud.A fordulattól ez tökre független.
EndyE-é nem, mert neki 115A-es van, de az útólagos átalakított.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35029 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 11:03:19 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.03 hétfő, 10:53:05
Na most akkor!
A generátor alapjáraton maximálisan mekkora áramerősséget képes leadni? Így értettem.
90A a névleges a szabvány generátornál, ill. van olyan, ami 115A-re képes (más az állórésze). Viszont max. terhelés környékén elkezd lekókadni a feszültség, így a leadott teljesítmény sem egészen lineáris a vége felé. Ha túlterheled, akkor is ez van, hogy úgy "kompenzál" a generátort, hogy leesik a fesz, vagyis adott teljesítménynél többet nem tudsz kihúzni belőle.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35030 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 11:27:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.03 hétfő, 11:03:19
90A a névleges a szabvány generátornál, ill. van olyan, ami 115A-re képes (más az állórésze). Viszont max. terhelés környékén elkezd lekókadni a feszültség, így a leadott teljesítmény sem egészen lineáris a vége felé. Ha túlterheled, akkor is ez van, hogy úgy "kompenzál" a generátort, hogy leesik a fesz, vagyis adott teljesítménynél többet nem tudsz kihúzni belőle.
AndyA
Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.12.03 hétfő, 11:29:48 írta spyware
»
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35031 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 12:54:47 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.03 hétfő, 11:27:50
Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.
Mérj áramfelvételt abban az egy percben. Indítás után a dízel még izzít egy picit, lehet, az vész össze a kieg. fűtéssel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vagol
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35032 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 17:23:50 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.03 hétfő, 11:27:50
Na már most az van, hogy a mostani hidegekben indítás után ingadozik az alapjárat. Világítás bekapcsolva, kieg.fűtés bekapcsolva(utólagos, 2 izzító megy), belső venti kettes fokozaton. Feszültség alapjáraton 13V alatt. Fordulaton 14,5V körül.
Viszont 1 percen belül kisímúl az lapjárat.
Az autók generátora képes akár 100 A-rel is tölteni. Az enyém Motorcraft 115A-es. Vagy akár még többel, ha olyanja van. Viszont a generátor és az akkutöltő működése egészen más.
Mikor otthon töltőre teszed az akkut, kényelmesen, alacsony áramerősséggel töltögeted. Ez azért kell, hogy ne forrjon fel az elektrolit, ne deformálódjanak a lemezek. Viszont az akku ennél nagyobb áramerősséget is elbír, csak nem sokáig. Van neki indítóárama, ezt rá szokták írni és általában több száz amperes értéket jelent. Ezt viszont nem sokáig tudja leadni, általában egy 10-15 másodperces indítózást kibír, de ha hosszabb ideig tekered az önindítót, nem csak az indítómotor fog füstölni, hanem az akku is rosszul fogja érezni magát.
Na, de visszatérve a töltőre: a töltő árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.
A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor.
Ez egyébként a mai autóknál nem is olyan könnyű, mint hinnéd. Az üzemanyagot elektromos szivattyú nyomja a tartályból, a befecskendező elektronikus, másodpercenként akár több százszor nyitja-zárja a megfelelő szelepeket, ehhez komoly teljesítmény kell. A gyújtás is igényli a wattokat, nem a semmiből lesznek bődületes méretű szikrák. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifiből a "kottonájdzsó", nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. Úgyhogy nem kell félteni az akkut, a generátor által megtermelt teljesítménynek bőven van más helye is, nem csak az elektrolit forralására mennek az amperek. A generátor minél nagyobb teljesitményt ad le, annál több teljesitményt von el a motortól vagyis csökken a fordulatszám és ezért az ECU az alapjárat emelgetésével próbálja ezt kompenzálni. Amennyiben az egyensúly egy idő után helyreáll az alapjárat is kisimul.
Üdv: László
Naplózva
1998-as MK-2 2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35033 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 19:44:56 »
Idézetet írta: Vagol - 2018.12.03 hétfő, 17:23:50
Az autók generátora képes akár 100 A-rel is tölteni. Az enyém Motorcraft 115A-es. Vagy akár még többel, ha olyanja van. Viszont a generátor és az akkutöltő működése egészen más.
Mikor otthon töltőre teszed az akkut, kényelmesen, alacsony áramerősséggel töltögeted. Ez azért kell, hogy ne forrjon fel az elektrolit, ne deformálódjanak a lemezek. Viszont az akku ennél nagyobb áramerősséget is elbír, csak nem sokáig. Van neki indítóárama, ezt rá szokták írni és általában több száz amperes értéket jelent. Ezt viszont nem sokáig tudja leadni, általában egy 10-15 másodperces indítózást kibír, de ha hosszabb ideig tekered az önindítót, nem csak az indítómotor fog füstölni, hanem az akku is rosszul fogja érezni magát.
Na, de visszatérve a töltőre: a töltő árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli. A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.
A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között. Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor.
Ez egyébként a mai autóknál nem is olyan könnyű, mint hinnéd. Az üzemanyagot elektromos szivattyú nyomja a tartályból, a befecskendező elektronikus, másodpercenként akár több százszor nyitja-zárja a megfelelő szelepeket, ehhez komoly teljesítmény kell. A gyújtás is igényli a wattokat, nem a semmiből lesznek bődületes méretű szikrák. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifiből a "kottonájdzsó", nem fújja a levegőt a szellőzőventillátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. Úgyhogy nem kell félteni az akkut, a generátor által megtermelt teljesítménynek bőven van más helye is, nem csak az elektrolit forralására mennek az amperek. A generátor minél nagyobb teljesitményt ad le, annál több teljesitményt von el a motortól vagyis csökken a fordulatszám és ezért az ECU az alapjárat emelgetésével próbálja ezt kompenzálni. Amennyiben az egyensúly egy idő után helyreáll az alapjárat is kisimul.
Üdv: László
Egy picit pontosítanék. A feszszabályzó próbálja kb. állandó értéken tartani a feszültséget a terhelés függvényében. Ha alacsonyabb a terhelés, visszavesz a gerjesztésből, ha nagyobb, rátesz. Amikor már nincs mit rátenni, akkor hiába próbálkozik tovább, elkezd lekonyulni a fesz. Ha elég intelligens a fedélzeti elektronika (a Mondeóban az), akkor ezen a ponton lép be, és kezdi egy picit ráhúzni a gázt, hogy a magasabb fordulattal megpróbálja kompenzálni a generátorból kihúzott teljesítményt. Ez az egyik fele.
A másik fele az, hogy az akku által felvett töltőáramhoz a feszszabályzónak semmi köze. Senki, sehogyan nem "erőltet bele" villanyt az akksiba. Van neki egy olyan névleges töltőfeszültsége, amit ha ráadsz, akkor az akksi a saját belső ellenállásától "szabályozva" felvesz valamennyi áramot. A belső ellenállás a töltöttség függvénye is, a kialakítás függvénye is, több dologtól függ. Ezért írtam, hogy annyival tölt a generátor, amennyit felvesz az akksi, merthogy ez történik. Ezt az áramot kizárólag úgy lehet növelni, ha a töltőfeszt növeled. Az viszont az akksi belső ellenállásán hőt fejleszt, és idővel meg tudja forralni a savat, ha soká és/vagy túl magas fesszel csinálod. Amikor hideg van, egy ilyen akksi belső hőmérséklet növelés éppenhogy kívánatos is lehet. Ezt csinálja a Ford Smart Charge töltőrendszere, és ezért tud akár 16V körül is tölteni mondjuk -15 fokban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Jankobra
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35034 Dátum:
2018.12.04 kedd, 05:28:35 »
Üdv.
A következő problémával fordulok hozzátok. Az alany egy 2001-es tddi Mondeo, a jelenség a következő: kulcs „1”-es állásban a rádió nem kapcsol be csak gombnyomásra illetve a kombinált műszer sem jelzi a km állást illetve a külső hőmérsékletet. Biztosíték (699 ellenőrizve (kiégett) cseréltem (újra kiégett), csere után 2X működött, harmadszorra már nem.
Valaki találkozott már ilyen problémával?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35035 Dátum:
2018.12.04 kedd, 08:05:16 »
Idézetet írta: Jankobra - 2018.12.04 kedd, 05:28:35
Üdv.
A következő problémával fordulok hozzátok. Az alany egy 2001-es tddi Mondeo, a jelenség a következő: kulcs „1”-es állásban a rádió nem kapcsol be csak gombnyomásra illetve a kombinált műszer sem jelzi a km állást illetve a külső hőmérsékletet. Biztosíték (699 ellenőrizve (kiégett) cseréltem (újra kiégett), csere után 2X működött, harmadszorra már nem.
Valaki találkozott már ilyen problémával?
Valahol zárlatos a kábel, kidörzsölődött a szigetelés, ilyesmi. Végig kell bogarászni.
A rádió meg mintha programozható lenne, vagy úgy indul, ahogy legutóbb hagytad, be- vagy kikapcsolva, valami ilyesmi.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35036 Dátum:
2018.12.06 csütörtök, 08:05:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.03 hétfő, 12:54:47
Mérj áramfelvételt abban az egy percben. Indítás után a dízel még izzít egy picit, lehet, az vész össze a kieg. fűtéssel.
AndyA
Háát alapjáraton beindítás után a kezdeti ~68A csökenget ~54A-ig majd leesik 10A körülire. Kezdetben a fordszám is magasabb majd beáll. Ekkor még semmit sem kapcsoltam be. Ha bekapcsolok mindent(összes világítás.venti maxon, kieg fűtés) egymás után növekszik az áram 53-55A-ig, feszültség leesik 12V alá, alapjárt meg nem emelkedik. Ha emelem a fordulatot nő feszültség, 1500-as fordulatnál ~14,5V. Ez van nagyjából.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35037 Dátum:
2018.12.06 csütörtök, 16:10:22 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.06 csütörtök, 08:05:07
Háát alapjáraton beindítás után a kezdeti ~68A csökenget ~54A-ig majd leesik 10A körülire. Kezdetben a fordszám is magasabb majd beáll. Ekkor még semmit sem kapcsoltam be. Ha bekapcsolok mindent(összes világítás.venti maxon, kieg fűtés) egymás után növekszik az áram 53-55A-ig, feszültség leesik 12V alá, alapjárt meg nem emelkedik. Ha emelem a fordulatot nő feszültség, 1500-as fordulatnál ~14,5V. Ez van nagyjából.
Ott valami nem jó. 12V alá nagyon nem kellene menni a fesznek, pláne ennyi áramfelvétel mellett. 12,7 V alatt az akksit meríted, akkor már nem a generátor dolgozik.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xegox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35038 Dátum:
2018.12.08 szombat, 09:16:06 »
Hello mindenki.
Mk III. 2006 ban generátor csere után 14.2 töltést mérek, de indítás után kb 20 másodperc mulva kigyullad a töltésjelző lámpa.
Töltés így is megvan 14.2.
Csak a lámpa kiéeti a szemem
Most hogy bejöttek a hidegek, észrevettem , hogy a töltésjelző kigyulladásával lekapcsol a szélvédő fűtés.
Esetleg valaki tudna valami okosat erre a problémára?
előre is köszi
üdv. szép napot
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35039 Dátum:
2018.12.08 szombat, 10:55:44 »
Idézetet írta: xegox - 2018.12.08 szombat, 09:16:06
Hello mindenki.
Mk III. 2006 ban generátor csere után 14.2 töltést mérek, de indítás után kb 20 másodperc mulva kigyullad a töltésjelző lámpa.
Töltés így is megvan 14.2.
Csak a lámpa kiéeti a szemem
Most hogy bejöttek a hidegek, észrevettem , hogy a töltésjelző kigyulladásával lekapcsol a szélvédő fűtés.
Esetleg valaki tudna valami okosat erre a problémára?
előre is köszi
üdv. szép napot
Bontott Visteon kerül bele, vagy valami más.Mert akkor az a baj...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
xegox
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35040 Dátum:
2018.12.08 szombat, 13:44:44 »
Idézetet írta: alf® - 2018.12.08 szombat, 10:55:44
Bontott Visteon kerül bele, vagy valami más.Mert akkor az a baj...
Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35041 Dátum:
2018.12.08 szombat, 14:02:59 »
Idézetet írta: xegox - 2018.12.08 szombat, 13:44:44
Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért
Ha Visteon akkor jó, ha nem, az lehet a baj.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35042 Dátum:
2018.12.08 szombat, 14:34:11 »
Idézetet írta: xegox - 2018.12.08 szombat, 13:44:44
Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért
Szerelő rakta be, szerelő szerezte be? Akkor nem igazán értem a problémát, nem neked kell diagnosztizálni, meg megoldani, hanem neki. És nem azzal hogy leragasztja a visszajelzőt.
Naplózva
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35043 Dátum:
2018.12.08 szombat, 15:40:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.06 csütörtök, 16:10:22
Ott valami nem jó. 12V alá nagyon nem kellene menni a fesznek, pláne ennyi áramfelvétel mellett. 12,7 V alatt az akksit meríted, akkor már nem a generátor dolgozik.
AndyA
Az mitől lehet, hogy az alapjáratot nem emeli meg?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Jani18
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35044 Dátum:
2018.12.08 szombat, 19:29:23 »
Sziasztok szeretném lecserélni a kazettás magnót a kocsiból kijelzős fejegységre tudnátok segíteni hogy milyen méretű megy a helyére meg mire figyeljek a vásárlásnál?
Naplózva
2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35045 Dátum:
2018.12.09 vasárnap, 09:48:04 »
Idézetet írta: xegox - 2018.12.08 szombat, 13:44:44
Bárdis felújított .
A szerelő ezt mondta. 65 000-ért
Kertész utcában ennyiért ki is cserélik, és még vissza is adnak belőle...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26985
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35046 Dátum:
2018.12.09 vasárnap, 09:48:58 »
Idézetet írta: spyware - 2018.12.08 szombat, 15:40:05
Az mitől lehet, hogy az alapjáratot nem emeli meg?
Talán, mert eleve a hideg miatt magasabb a fordulat a nyárinál? Csak tipp, nem tudom.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35047 Dátum:
2018.12.09 vasárnap, 11:08:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2018.12.09 vasárnap, 09:48:04
Kertész utcában ennyiért ki is cserélik, és még vissza is adnak belőle...
AndyA
Sőt, még jó is lesz
Naplózva
geza840731
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35048 Dátum:
2018.12.10 hétfő, 08:35:10 »
sziasztok átalakitottam a műszerfalat Fl-esre ahogy le van irva a Talkfordon,de nem fúj meleg levegőt,valaki tud a lábkiosztásrol rajzot vagy mi lehet,gondolom valamelyik kábel nem jo helyen van..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48459
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #35049 Dátum:
2018.12.10 hétfő, 08:43:18 »
Idézetet írta: geza840731 - 2018.12.10 hétfő, 08:35:10
sziasztok átalakitottam a műszerfalat Fl-esre ahogy le van irva a Talkfordon,de nem fúj meleg levegőt,valaki tud a lábkiosztásrol rajzot vagy mi lehet,gondolom valamelyik kábel nem jo helyen van..
http://mondeo.hu/index.php?topic=19627.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
694
695
696
697
698
699
700
[
701
]
702
703
704
705
706
707
708
...
742
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ