Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:03:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)  (Megtekintve 440200 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #600 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 12:53:43 »

Hát kedves klub társak! Ott kezdem hogy maga a gép egy 2007-es kedves kis ghia felszereltségű 2000-es benzines kombi. Ugye MK négyes.
Alaphelyzetben ha minden fogyasztó be van kapcsolva járó motornál, folyamatosan próbálja kompenzálni a zuhanó fordulatszámot. Ha bemelegszik, erre kevésbé hajlamos, vagy csak szimplán kihagyja. Ezt a mutatványt kb minden harmadik indításnál adja elő ez a fostalicska.
Ez alaphelyzetben a szervókormány működtetésénél, főúton, kanyarodásra várva lefulladás szélén, ma már veszélyes lett. Folyamatosan túráztatni a motort, nagyon lada érzés volt...
Kérlek segítsetek mivel itt csak annyit kapjon kaptam, hogy menjek egy fórumos (Mindeközben pont az ő neve körül áltt a fcbk csoportban a botrány) szerelőhöz aki majd szoftvert frissít.
Azért kapott új gyertyákat, akksit 85Ah /tökfeleslegesen/ az alapjárati fúvókát kipucoltam te csak nem jutunk a végére! Bármilyen ötlet, hozzászólás, beszólás Smiley leszólás segít, ha témára irányú!
A MAI GYANUSÍTOTT AZ EGR SZELEP...
köszöntem


Alapjárathoz nem sok köze van az EGR-nek.
Ha egy rossz alkatrészt (alapjárati) tisztogatsz az attól még nem javul meg. A fojtószelep házat tisztogasd inkább.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.14 vasárnap, 12:58:51 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #601 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 12:56:20 »

Helló bigcet ! Pont ugyanezzel a kérdêssel akartam ma a fórumhoz fordulni :-). Dettó ugyanez a problémàm, ugyanúgy 2000 benzin ghia 2007 csak nem kombi. Mi leszedtük az egr- t tiszta volt ,azert lepucoltuk kicsit ,átmozgattuk. Nem segített. Ha kideríted a problêmát légyszíves írd le ide ,vagy privat üzenetbe légyszi. Engem is idegesít, mert ezen kívül nincs gond a kocsival. Köszi

Alapjárati probléma esetén miért piszkáljátok az EGR-t?
Ennyi erővel kereket is cserélhettek....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #602 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:07:56 »

Alapjárati probléma esetén miért piszkáljátok az EGR-t?
Ennyi erővel kereket is cserélhettek....  wave

Nekem a rossz EGR dobálta az alapjáratot.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #603 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:19:07 »

Nekem a rossz EGR dobálta az alapjáratot.

Leállt?  vigyor3
Tudja befolyásolni -a nyitva maradt- a szívótér nyomást, ami miatt megnőhet a fordulatszám, de folyamatosan ugráltatni aligha.
Lehet, hogy a vélt ok közbeni szerelgetés oldotta meg. (tömítés...)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #604 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:21:22 »

Leállt?  vigyor3
Tudja befolyásolni -a nyitva maradt- a szívótér nyomást, ami miatt megnőhet a fordulatszám, de folyamatosan ugráltatni aligha.
Lehet, hogy a vélt ok közbeni szerelgetés oldotta meg. (tömítés...)

Gondoltam hogy majd ez lesz a válasz, hogy biztos más miatt javult meg, nem pedig az EGR csere miatt. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #605 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:27:03 »

Gondoltam hogy majd ez lesz a válasz, hogy biztos más miatt javult meg, nem pedig az EGR csere miatt. vigyor3

Rendben.
Nálad mindig furcsa dolgok történnek!  wave

Keresd meg a különbséget az mk3 2.0 és az mk4 2.0 motor között.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #606 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:29:24 »

Rendben.
Nálad mindig furcsa dolgok történnek!  wave

Keresd meg a különbséget az mk3 2.0 és az mk4 2.0 motor között.  Wink

Mivel az én esetemről volt szó és te is arra válaszoltál,így nem kell keresni.Wink

De valóban, nem is néztem hogy MK4, ott lehet igazad van. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #607 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 13:50:47 »

Nem ismerem a benzinest, de barátom mondta hogy náluk az 1.6 benzin fókánál az alapjárati pótlevegőszelep koszolódott le rendszeresen, beragadt, így nem volt alapjárat. Csak egy ötlet...

MK4 2.0-án nincs alapjárati szabályzó. Elektromos fojtószelep van.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Rytsye
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 14:40:51 »

Mi a folytoszelepet megpucoltuk,ami szinte alig volt koszos,utána is maradt a probléma. Lehet ,hogy folytószelepházat kellene cserélni ?  Az egr szelep hibája akkor nem szólhat bele az alapjáratba? Legtöbbször hidegindításnál  szarakodik van ,hogy kicsit felpörög van hogy úgy leesik ,hogy leáll a motor ,ez indulas után kinyomott kuplungnal jelntkezi,elég *** gurulas közben megallt motorral kanyarodni szervo nelkul :-). Van hogy csak gázadásra indul a motor. Ötletek ?  Ja igen, mikor nehezebben indul, van h felgyullad a motorcheck lámpa ,majd gondol egyet es valamikor menet közben elalszik.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.14 vasárnap, 14:47:29 írta Rytsye » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #609 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 15:29:39 »

Mi a folytoszelepet megpucoltuk,ami szinte alig volt koszos,utána is maradt a probléma. Lehet ,hogy folytószelepházat kellene cserélni ?  Az egr szelep hibája akkor nem szólhat bele az alapjáratba? Legtöbbször hidegindításnál  szarakodik van ,hogy kicsit felpörög van hogy úgy leesik ,hogy leáll a motor ,ez indulas után kinyomott kuplungnal jelntkezi,elég *** gurulas közben megallt motorral kanyarodni szervo nelkul :-). Van hogy csak gázadásra indul a motor. Ötletek ?  Ja igen, mikor nehezebben indul, van h felgyullad a motorcheck lámpa ,majd gondol egyet es valamikor menet közben elalszik.

Ki kell olvasni a hibatárolót, ha van/volt MIL, akkor van tárolt hibaüzenet. Abból már el lehet indulni.
Ha engedi a vezérlő, akkor a fojtószelepházat adaptálni kell. (diag célműszer)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Rytsye
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 17:16:51 »

A hibakodot mar tobbszor kiolvastak es mindenhol valami sebesseg jelados vagy nem is tudtak pontosan megmondani h mi problema jott ki. De tuti h ezzel a gonddal kapcsolatos mert mindig  ilyenkor jon elo. Szoval az nem segít. Mit ertesz folytoszelephaz adaptalas alatt ? Esetleg azt is lehet cserelni ,lehet tonkrement?
Naplózva
chaby7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 22:35:59 »

Sziasztok,

VAn egy mk4-es 2.0 benzines mondeom. eléggé olaj szerető lett az utóbbi időben. érdeklődnék, hogy volt e másnak is hasonló problémája és mi lett az eredménye? Az, hogy mitől van azt még nem tudom, az autót még nem nézte át senki.
Érdeklődés szintjén kérdezem még csak, hogy milyen megoldások lehetnek, mert szeretnénk az autót megtartani.
Teljes motorfelújítást javasoltok vagy csak szelepszárszimering és gyűrűk?
Bármilyen tanács ötlet most jól jönne!!!!

előre is köszi mindenkitől.
Naplózva

Mk4 Ghia Executive 2.0
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #612 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 07:24:23 »

Sziasztok,

VAn egy mk4-es 2.0 benzines mondeom. eléggé olaj szerető lett az utóbbi időben. érdeklődnék, hogy volt e másnak is hasonló problémája és mi lett az eredménye? Az, hogy mitől van azt még nem tudom, az autót még nem nézte át senki.
Érdeklődés szintjén kérdezem még csak, hogy milyen megoldások lehetnek, mert szeretnénk az autót megtartani.
Teljes motorfelújítást javasoltok vagy csak szelepszárszimering és gyűrűk?
Bármilyen tanács ötlet most jól jönne!!!!

előre is köszi mindenkitől.

Kellenének kicsit részletesebb infók.
Mennyi kilométer van ténylegesen a motorban?
Mennyi az olajfogyasztás?  (L/1000 km)
Mikor fogy több, város vagy pálya?
Füstöl is?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
chaby7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 07:37:47 »

Kellenének kicsit részletesebb infók.
Mennyi kilométer van ténylegesen a motorban?
Mennyi az olajfogyasztás?  (L/1000 km)
Mikor fogy több, város vagy pálya?
Füstöl is?

Szia,

km: 176.000
eddig 2 dl / 1000 km volt, most 1 liter / 1000 km.

én vegyesen használom, napi 70 km amibe kb 10 km város a többi pálya.
nem füstöl, alul sincs folyás. hűtővíz is ok.

Köszi
Naplózva

Mk4 Ghia Executive 2.0
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #614 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 07:41:36 »

Szia,

km: 176.000
eddig 2 dl / 1000 km volt, most 1 liter / 1000 km.

én vegyesen használom, napi 70 km amibe kb 10 km város a többi pálya.
nem füstöl, alul sincs folyás. hűtővíz is ok.

Köszi

Ez így elsőre szelepszár szimmering. De amúgy is mindenképp érdemes azzal kezdeni.
Reggel, első indításnál nem lök egy kisebb füst pamacsot?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #615 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 08:11:35 »

Ez így elsőre szelepszár szimmering. De amúgy is mindenképp érdemes azzal kezdeni.
Reggel, első indításnál nem lök egy kisebb füst pamacsot?

Ha szelepszár szimmering lenne, akkor lökne, és azt ilyen fogyasztásnál szerintem észre is venné.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
chaby7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 09:08:24 »

Ha szelepszár szimmering lenne, akkor lökne, és azt ilyen fogyasztásnál szerintem észre is venné.

Nincs semmilyen füst reggel.
Naplózva

Mk4 Ghia Executive 2.0
Peak
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 10:02:43 »

Urak, az 1.6os VCT benyás motor egy mondeoban elég lehet?
Hogy alakul a használhatóság? Fogyasztás?
Érdemes rámennem egyre?
Köszönöm!
Naplózva

Mondeo 2.0TDCi Titanium+ 163LE (2014/9)
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #618 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 10:22:35 »

Urak, az 1.6os VCT benyás motor egy mondeoban elég lehet?
Hogy alakul a használhatóság? Fogyasztás?
Érdemes rámennem egyre?
Köszönöm!
attól függ, hogy mire használod és mit vársz el tőle.
egyik kollégám ~8éve használ ilyet, szinte csak városban. a fogyasztás így 9körül van neki. ő meg van vele elégedve.
ahhoz képest az én 1.8-as s-max-om egy erőgépnek érződik  Smiley
nekem az s-max előtt egy 1.6-os mk1 focusom volt, kb az 1.6-os mondeo is úgy meg, de 90-nél már ~3ezret forog, autópályán ~4e foroghat, ami elég zajos.
próbálj ki egyet  Wink
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #619 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 20:20:42 »

Ha szelepszár szimmering lenne, akkor lökne, és azt ilyen fogyasztásnál szerintem észre is venné.

Nem feltétlenül, mert olyankor ugye pályázik és annyira nem éstrevehető.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mr.C.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 15:16:03 »

Sziasztok!

Egy mk4-es 1,6-os benzines 125 lóerős mondeom van (140e km) . Tavaly volt rajta a két hosszbordás szíj cserélve és egy hónapja a komplett vezérlés csere volt. Múlt hétvégi hegyi autókázás alatt kijött rajta egy fúra fémes kerregés hang vagy kávéfőző (kinek hogy tetszik), alapjáraton (kinyomott kuplunggal vagy üresben is ugyanaz). A hang a motor generátor felüli oldaláról jön. Eddig nem tudtam megfigyelni semmi ismértlődést, nem feltétetlen hideg indítást követően adja a hangot, és ha van, akkor is max 4-5 percen belül abbahagyja. Ez az oka, hogy szervízbe se tudtak eddig mit mondani, mivel eddig ott nem produkálta.
Tegnap még arra lettem figyelmes, hogy mikor adta a hangot és elhallgatott tekertem helyben a kormányt, akkor újra lett egy kicsit a hangja, majd megint elhallgatott, ezt többször megcsinálva is ugyanez volt a helyzet.

Valakinek ötlet, vélemény? Én generátorra szavazok, de nem vagyok autószerelő sem nagyon hozzáértő.

Köszi előre is!

Dávid, Pécs
Naplózva
Mr.C.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 15:21:57 »

attól függ, hogy mire használod és mit vársz el tőle.
egyik kollégám ~8éve használ ilyet, szinte csak városban. a fogyasztás így 9körül van neki. ő meg van vele elégedve.
ahhoz képest az én 1.8-as s-max-om egy erőgépnek érződik  Smiley
nekem az s-max előtt egy 1.6-os mk1 focusom volt, kb az 1.6-os mondeo is úgy meg, de 90-nél már ~3ezret forog, autópályán ~4e foroghat, ami elég zajos.
próbálj ki egyet  Wink

Szia!

Nekem 1,6-os 125 le mk4-es kombim van, 2 fővel cuccokkal használható, városban jól megy, az igazi felhasználási helye az országút 100-110 körül fogyaszt 6,7-7 litert is. De az autópályán a 130-140 km/h az olyan 9-10 l használattól függően klímával. Város az valóban egy 9 liter.
Meg azért egy előzést meg kell tervezni, de 100ról egész jól gyorsul.

üdv:

Dávid
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 19:15:25 »

Szia!

Nekem 1,6-os 125 le mk4-es kombim van, 2 fővel cuccokkal használható, városban jól megy, az igazi felhasználási helye az országút 100-110 körül fogyaszt 6,7-7 litert is. De az autópályán a 130-140 km/h az olyan 9-10 l használattól függően klímával. Város az valóban egy 9 liter.
Meg azért egy előzést meg kell tervezni, de 100ról egész jól gyorsul.

üdv:

Dávid
hehe hehe na erre befizetnék
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2017.06.16 péntek, 22:51:04 »

Sziasztok!
Pár hete vettem egy 2007-es MK4 Mondeot, 2 liter benzin, elvileg 227e km.(a fene tudja, a szerelő szerint akár igaz is lehet). Nagyon tetszik.
Van pár gondom vele, komolyak és apróbbak:
1.: a motortérben valami ficereg, keceg, azt hittem valami gördő, szervópumpa, de a szerelő szerint nem onnan jön, hanem a szívósorból, a híresen jólsikerült örvénylapátok készülnek kifingani, ami veszélyes lehet. Kihez vigyem cserére/kibelezésre, melyik az üdvözítőbb?
2.: pár nappal a vásárlás után kigyulladt a check engine, a szerelő méricskélt, a lambdaszonda ok, a katalizátor ***, szét is volt vágva, összehegesztve. H,l találok alkatrészt szakit ehhez a feladathoz  és nagyságrendileg mit kóstál? Érdemes veszekednem ezen az eladóval? Puccos Suzuki szalonból vettem, azért is mertem megvenni szerelő nélkül + azt állították, minden fasza a géppel.
és pár nem annyira életbevágó tétel:
3.: váltásoknál kicsit kelletlen kettesbe, hármasba váltáskor nagyon ki kell centiznem a fordulatot, gázt, hogy ne rántson-bólogasson. A 20 éves korábbi mondeomon seamless  volt a váltás, ahogy a művelt francia mondja. A már idézett szerelő szerint nincs semmi beaje, ez egy ilyen nyers autó " ez ilyen". Most akkor tanuljak meg vezetni, vagy ez valami kuplung/lenkerék/motortartó bak/üzemanyagrendszer nyavalya? Idetartozik még, hogy a váltón picit érzem a motor remegését, váltásnál nagyon picit mozdul is, a vén Mondeon(MK2) a váltó semmit sem adott át a motorból, ez is a bakon múlik? Vagy az bovdenes volt, ez nem?
4.: vásárlás után pár nappal elvesztettem a jobboldali kormánykapcsolót, ami a fedkompot vezérli, majd kicsit újra élt, azóta megint megszűnt, még jó, hogy nem a külső hőmérséklet maradt az egyetlen infó. A rádióvezérlő oldali teszi a dolgát. Cserélni kell az egész kapcsolót? Ha igen, cserélhetem tempomatosra, nagy átalakítás kell, vagy csak összedug, átprogramoz (Trend felszereltség, de sok jósággal)? Tudtok valakit, aki összevarázsolja?

Bocs, hosszú lett, de szeretem a böhöm kombiját, szeretném, ha jóban lennénk, és nem megy rá a gatyám.  help
Gyurka.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #624 Dátum: 2017.06.16 péntek, 22:59:02 »

Sziasztok!
Pár hete vettem egy 2007-es MK4 Mondeot, 2 liter benzin, elvileg 227e km.(a fene tudja, a szerelő szerint akár igaz is lehet). Nagyon tetszik.
Van pár gondom vele, komolyak és apróbbak:
1.: a motortérben valami ficereg, keceg, azt hittem valami gördő, szervópumpa, de a szerelő szerint nem onnan jön, hanem a szívósorból, a híresen jólsikerült örvénylapátok készülnek kifingani, ami veszélyes lehet. Kihez vigyem cserére/kibelezésre, melyik az üdvözítőbb?
2.: pár nappal a vásárlás után kigyulladt a check engine, a szerelő méricskélt, a lambdaszonda ok, a katalizátor ***, szét is volt vágva, összehegesztve. H,l találok alkatrészt szakit ehhez a feladathoz  és nagyságrendileg mit kóstál? Érdemes veszekednem ezen az eladóval? Puccos Suzuki szalonból vettem, azért is mertem megvenni szerelő nélkül + azt állították, minden fasza a géppel.
és pár nem annyira életbevágó tétel:
3.: váltásoknál kicsit kelletlen kettesbe, hármasba váltáskor nagyon ki kell centiznem a fordulatot, gázt, hogy ne rántson-bólogasson. A 20 éves korábbi mondeomon seamless  volt a váltás, ahogy a művelt francia mondja. A már idézett szerelő szerint nincs semmi beaje, ez egy ilyen nyers autó " ez ilyen". Most akkor tanuljak meg vezetni, vagy ez valami kuplung/lenkerék/motortartó bak/üzemanyagrendszer nyavalya? Idetartozik még, hogy a váltón picit érzem a motor remegését, váltásnál nagyon picit mozdul is, a vén Mondeon(MK2) a váltó semmit sem adott át a motorból, ez is a bakon múlik? Vagy az bovdenes volt, ez nem?
4.: vásárlás után pár nappal elvesztettem a jobboldali kormánykapcsolót, ami a fedkompot vezérli, majd kicsit újra élt, azóta megint megszűnt, még jó, hogy nem a külső hőmérséklet maradt az egyetlen infó. A rádióvezérlő oldali teszi a dolgát. Cserélni kell az egész kapcsolót? Ha igen, cserélhetem tempomatosra, nagy átalakítás kell, vagy csak összedug, átprogramoz (Trend felszereltség, de sok jósággal)? Tudtok valakit, aki összevarázsolja?

Bocs, hosszú lett, de szeretem a böhöm kombiját, szeretném, ha jóban lennénk, és nem megy rá a gatyám.  help
Gyurka.

Ez már nem olyan megoldású örvénylapát, mint az MK3-ban. Biztos az zörög?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2017.06.16 péntek, 23:05:43 »

Ez már nem olyan megoldású örvénylapát, mint az MK3-ban. Biztos az zörög?
2
Nem tudom, én elhittem a szerelőnek, söt, utána bele is hallottam a zajba a "kikopott örvénylapát-hangot", bár fogalmam sincs milyen lehet az.
Naplózva
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2017.06.16 péntek, 23:10:20 »

Ez már nem olyan megoldású örvénylapát, mint az MK3-ban. Biztos az zörög?
Az MK4-en már nem tartósabb megoldást alkalmaztak? Hogy lehetne kiderteni, onnan származik-e a zörgés?
Naplózva
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 00:10:41 »

Sziasztok, segítsetek, komoly gondom van!!!

A kb 1 hónapja vásárolt Mk4 mondeom ma éktelen csipogással kísérve leállt, "engine malfunction" és ezt még négyszer, de nem vészüzemmód, csökkentett teljesíttmény, hanem azonnal. 2,0 benzin, 2007-es, motorkód:AOBA7S44861. Vásárlás után pár nappal kigyulladt a check engine, szerelőnél járt(a motort nem nézték), kiderült, a katalizátor hibás. Vettem egy bloetooth-os obd olvasót, az is katalizátorra panaszkodott, illetve nem állandó hibának légtömegmérő (P0104) hibát írt ki. Azonkívül a szívósor is kellemetlen kecegő hangot ad, a szerelő szerint legalábbi sonnan jön.
Pár napja elkezdett sípolásokkal figyelmeztetni, három rövid sípjel, ez váltott ma kéttónusú síporgiába leállást megelőzően.
Egy barátom egyel komolyabb készülékével, laptoppal kiolvastuk és ijesztő adag hibát dobott:

-iUPĦ:    Ford - Mondeo [07-10] - 2007
Hibakódok
Benzin (TBBA - Duratec-HE)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Fék (ABS (ABS fékrendszer) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
U0140   - Kommunikáció vesztés a felépítmény modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0100   - ECM/PCM „A”-val megszűnt a kommunikáció
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0126   - Kommunikáció megszűnt a kormányzási szög érzékelő modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0123   - Összeköttetés ,megszakadása a jármű forgását érzékelő modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
P1635   - Gumi/Tengely Elfogadható Tartományon Kívül
- Programozási hiba
- szakadt
Műszer (Műszer – IPC (Műszerfal modul))
DTC   Leírás
P1607   - MIL (Hibás működést jelző fény kimenet áramkör
- Aktiválás/sorszám számláló helytelen/nincs aktualizálva
- szakadt
B10BD   - Többfunkciós kapcsoló
- Nyitott áramkör
- Érvényes
U0422   - érvénytlen adat fogadása a motorvezérlő modultól/meghajtásvezérlő modultól
- Esemény információ
- szakadt
U0401   - Événytelen adat fogadása a motorvezérlő modultól/meghajtásvezérlő modultól
- Esemény információ
- szakadt
U0415   - az ABS vezérlőmodultól fogadott érvénytelen adatok
- Esemény információ
- szakadt
U0416   - A jármű dinamika vezérlőmodultól fogadott érvénytelen adatok
- Esemény információ
- szakadt
Többfunksió (BCMii (felépítmény vezérlő modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
B10E5   - érzékelő jel PCM (Hajtáslány vezérlőmodul)
- Zárt áramkör a pozitívhoz, illetve nyitott áramkör
- Függő
U0100   - ECM/PCM „A”-val megszűnt  a kommunikáció
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0121   - Megszakadt a kommunikáció a blokkolásgátló fékrendszer (ABS)
vezérlőmoduljával
- Nincs szimptóma
- szakadt
Többfunkció (DDM (Első vezérlő modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Többfunkció (PDM (Utas oldali ajtó modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Többfunkció (SASM (Kormányzási szög érzékelő modul) - Diagnosztika)
DTSÓC                  Leírás
Nincs hibakód

Valakinek egy jó meglátása? Megsült az ECU, vagy valami vezeték?
Kihez vigyem, vissza az eladóhoz? Vic hangpostája azt mondja, aug. 10.-ig szabin van. Szeretném megtartani az autót, de ez ijesztő, HELP!!!
Gyurka.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #628 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 07:20:39 »

Sziasztok, segítsetek, komoly gondom van!!!

A kb 1 hónapja vásárolt Mk4 mondeom ma éktelen csipogással kísérve leállt, "engine malfunction" és ezt még négyszer, de nem vészüzemmód, csökkentett teljesíttmény, hanem azonnal. 2,0 benzin, 2007-es, motorkód:AOBA7S44861. Vásárlás után pár nappal kigyulladt a check engine, szerelőnél járt(a motort nem nézték), kiderült, a katalizátor hibás. Vettem egy bloetooth-os obd olvasót, az is katalizátorra panaszkodott, illetve nem állandó hibának légtömegmérő (P0104) hibát írt ki. Azonkívül a szívósor is kellemetlen kecegő hangot ad, a szerelő szerint legalábbi sonnan jön.
Pár napja elkezdett sípolásokkal figyelmeztetni, három rövid sípjel, ez váltott ma kéttónusú síporgiába leállást megelőzően.
Egy barátom egyel komolyabb készülékével, laptoppal kiolvastuk és ijesztő adag hibát dobott:

-iUPĦ:    Ford - Mondeo [07-10] - 2007
Hibakódok
Benzin (TBBA - Duratec-HE)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Fék (ABS (ABS fékrendszer) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
U0140   - Kommunikáció vesztés a felépítmény modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0100   - ECM/PCM „A”-val megszűnt a kommunikáció
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0126   - Kommunikáció megszűnt a kormányzási szög érzékelő modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0123   - Összeköttetés ,megszakadása a jármű forgását érzékelő modullal
- Nincs szimptóma
- szakadt
P1635   - Gumi/Tengely Elfogadható Tartományon Kívül
- Programozási hiba
- szakadt
Műszer (Műszer – IPC (Műszerfal modul))
DTC   Leírás
P1607   - MIL (Hibás működést jelző fény kimenet áramkör
- Aktiválás/sorszám számláló helytelen/nincs aktualizálva
- szakadt
B10BD   - Többfunkciós kapcsoló
- Nyitott áramkör
- Érvényes
U0422   - érvénytlen adat fogadása a motorvezérlő modultól/meghajtásvezérlő modultól
- Esemény információ
- szakadt
U0401   - Événytelen adat fogadása a motorvezérlő modultól/meghajtásvezérlő modultól
- Esemény információ
- szakadt
U0415   - az ABS vezérlőmodultól fogadott érvénytelen adatok
- Esemény információ
- szakadt
U0416   - A jármű dinamika vezérlőmodultól fogadott érvénytelen adatok
- Esemény információ
- szakadt
Többfunksió (BCMii (felépítmény vezérlő modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
B10E5   - érzékelő jel PCM (Hajtáslány vezérlőmodul)
- Zárt áramkör a pozitívhoz, illetve nyitott áramkör
- Függő
U0100   - ECM/PCM „A”-val megszűnt  a kommunikáció
- Nincs szimptóma
- szakadt
U0121   - Megszakadt a kommunikáció a blokkolásgátló fékrendszer (ABS)
vezérlőmoduljával
- Nincs szimptóma
- szakadt
Többfunkció (DDM (Első vezérlő modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Többfunkció (PDM (Utas oldali ajtó modul) - Diagnosztika)
DTC   Leírás
Nincs hibakód
Többfunkció (SASM (Kormányzási szög érzékelő modul) - Diagnosztika)
DTSÓC                  Leírás
Nincs hibakód

Valakinek egy jó meglátása? Megsült az ECU, vagy valami vezeték?
Kihez vigyem, vissza az eladóhoz? Vic hangpostája azt mondja, aug. 10.-ig szabin van. Szeretném megtartani az autót, de ez ijesztő, HELP!!!
Gyurka.


Hibatároló törlése után mi maradt bent?
Utána indítható lett az autó?
Akku jó?
Össze biztosíték ellenőrzése megtörtént?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 09:34:00 »

Ha Suzuki szalonból vetted, akkor az egy fogyasztói szerződés keretében vásárolt autó, s fél évig bizony jótállásod van rá. Kor-és futásteljesítményhez egyik alábbi hiba sem elfogadható. Ha ezen hibák mellett szereted az autót, akkor mi lesz majd, ha ezek a hibák nem lesznek. Fordulj hozzájuk, hogy orvosolják a hibát, bár én lehet, hogy egyből elállnék a szerződéstől, ha nem tudják / akarják a hibákat kijavítani. Az milyen dolog már, hogy nincs az autó alatt katalizátor... Fontos, hogy azt jelezd nekik, hogy a hibák jelentkezése után egyből a lehető leghamarabb hozzájuk fordultál. S ami a legfontosabb: NEM SZABAD AZ AUTÓN SEMMILYEN BEAVATKOZÁST VÉGEZNED!!!! Ha lehet, jegyzőkönyved / munkalapod is legyen, hogy milyen hibákkal és mikor vitted be az autót.

Üdv.
D.

 
Sziasztok!
Pár hete vettem egy 2007-es MK4 Mondeot, 2 liter benzin, elvileg 227e km.(a fene tudja, a szerelő szerint akár igaz is lehet). Nagyon tetszik.
Van pár gondom vele, komolyak és apróbbak:
1.: a motortérben valami ficereg, keceg, azt hittem valami gördő, szervópumpa, de a szerelő szerint nem onnan jön, hanem a szívósorból, a híresen jólsikerült örvénylapátok készülnek kifingani, ami veszélyes lehet. Kihez vigyem cserére/kibelezésre, melyik az üdvözítőbb?
2.: pár nappal a vásárlás után kigyulladt a check engine, a szerelő méricskélt, a lambdaszonda ok, a katalizátor ***, szét is volt vágva, összehegesztve. H,l találok alkatrészt szakit ehhez a feladathoz  és nagyságrendileg mit kóstál? Érdemes veszekednem ezen az eladóval? Puccos Suzuki szalonból vettem, azért is mertem megvenni szerelő nélkül + azt állították, minden fasza a géppel.
és pár nem annyira életbevágó tétel:
3.: váltásoknál kicsit kelletlen kettesbe, hármasba váltáskor nagyon ki kell centiznem a fordulatot, gázt, hogy ne rántson-bólogasson. A 20 éves korábbi mondeomon seamless  volt a váltás, ahogy a művelt francia mondja. A már idézett szerelő szerint nincs semmi beaje, ez egy ilyen nyers autó " ez ilyen". Most akkor tanuljak meg vezetni, vagy ez valami kuplung/lenkerék/motortartó bak/üzemanyagrendszer nyavalya? Idetartozik még, hogy a váltón picit érzem a motor remegését, váltásnál nagyon picit mozdul is, a vén Mondeon(MK2) a váltó semmit sem adott át a motorból, ez is a bakon múlik? Vagy az bovdenes volt, ez nem?
4.: vásárlás után pár nappal elvesztettem a jobboldali kormánykapcsolót, ami a fedkompot vezérli, majd kicsit újra élt, azóta megint megszűnt, még jó, hogy nem a külső hőmérséklet maradt az egyetlen infó. A rádióvezérlő oldali teszi a dolgát. Cserélni kell az egész kapcsolót? Ha igen, cserélhetem tempomatosra, nagy átalakítás kell, vagy csak összedug, átprogramoz (Trend felszereltség, de sok jósággal)? Tudtok valakit, aki összevarázsolja?

Bocs, hosszú lett, de szeretem a böhöm kombiját, szeretném, ha jóban lennénk, és nem megy rá a gatyám.  help
Gyurka.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:11:31 »

Ha Suzuki szalonból vetted, akkor az egy fogyasztói szerződés keretében vásárolt autó, s fél évig bizony jótállásod van rá. Kor-és futásteljesítményhez egyik alábbi hiba sem elfogadható. Ha ezen hibák mellett szereted az autót, akkor mi lesz majd, ha ezek a hibák nem lesznek. Fordulj hozzájuk, hogy orvosolják a hibát, bár én lehet, hogy egyből elállnék a szerződéstől, ha nem tudják / akarják a hibákat kijavítani. Az milyen dolog már, hogy nincs az autó alatt katalizátor... Fontos, hogy azt jelezd nekik, hogy a hibák jelentkezése után egyből a lehető leghamarabb hozzájuk fordultál. S ami a legfontosabb: NEM SZABAD AZ AUTÓN SEMMILYEN BEAVATKOZÁST VÉGEZNED!!!! Ha lehet, jegyzőkönyved / munkalapod is legyen, hogy milyen hibákkal és mikor vitted be az autót.

Üdv.
D.

 
jótállásba ebből kb 1 se esik bele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:11:41 »

Hibatároló törlése után mi maradt bent?
Utána indítható lett az autó?
Akku jó?
Össze biztosíték ellenőrzése megtörtént?

Köszönöm a választ!
Törlés után csak a régi üzenetek maradtak, a katalizátor és a kormány mikrokapcsoló. Törlés után beindítottuk, helyben járt pár percet, nem tiltott le, elindulni nem mertem vele. Az akku gyengének tűnik, 12,3 Volt gyujtás nélkül, az is okozhat ilyen komoly tüneteket? Ráadásul valami aprócska akku van benne, a paramétereket nem láttam, de bőven nem tölti ki az üreget. A biztosítékokat még nem néztem végig, ma átnézem őket.
Gy.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:19:19 »

Köszönöm a választ!
Törlés után csak a régi üzenetek maradtak, a katalizátor és a kormány mikrokapcsoló. Törlés után beindítottuk, helyben járt pár percet, nem tiltott le, elindulni nem mertem vele. Az akku gyengének tűnik, 12,3 Volt gyujtás nélkül, az is okozhat ilyen komoly tüneteket? Ráadásul valami aprócska akku van benne, a paramétereket nem láttam, de bőven nem tölti ki az üreget. A biztosítékokat még nem néztem végig, ma átnézem őket.
Gy.
A kormány mikrokapcsolós hiba az lehet a tempomat gombok hülyéskedése is. A konkrét hibakódot nem tudom sajnos, de a magyar fordítás megtévesztő lehet. Majd ha nem felejtem el kiolvasom, hogy az enyém milyen hibakódot ír a tempomat gombokra.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:29:30 »

A kormány mikrokapcsolós hiba az lehet a tempomat gombok hülyéskedése is. A konkrét hibakódot nem tudom sajnos, de a magyar fordítás megtévesztő lehet. Majd ha nem felejtem el kiolvasom, hogy az enyém milyen hibakódot ír a tempomat gombokra.
Nincs tempomat, a jobb oldali kijelző vezérlő kapcsoló szarakodik, hol működik, hol nem. Mostanában inkább nem, gondolom kábel szakadás.
Gy.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:44:56 »

Nincs tempomat, a jobb oldali kijelző vezérlő kapcsoló szarakodik, hol működik, hol nem. Mostanában inkább nem, gondolom kábel szakadás.
Gy.
Akkor nem szóltam.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 14:27:26 »

Na. S miért nem?

Hibás teljesítés esete. Hibásan teljesített az eladó, hiszen az autó a - még a kor-és futásteljesítményhez arányos - tulajdonságait sem tudta, tudja biztosítani. Első 6 hónapban ráadásul nem őt, hanem az Eladót terheli a bizonyítás.




jótállásba ebből kb 1 se esik bele
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 14:58:47 »

Na. S miért nem?

Hibás teljesítés esete. Hibásan teljesített az eladó, hiszen az autó a - még a kor-és futásteljesítményhez arányos - tulajdonságait sem tudta, tudja biztosítani. Első 6 hónapban ráadásul nem őt, hanem az Eladót terheli a bizonyítás.




mert főegységre szól a szavatosság. jóhogynem fél évig mindenféle hülyeséggel vissza lehetne vinni az autót. ahhoz újat kell venni, aminél úgyhívják, hogy garancia. két dolog nagyon más
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 14:59:10 »

Nincs tempomat, a jobb oldali kijelző vezérlő kapcsoló szarakodik, hol működik, hol nem. Mostanában inkább nem, gondolom kábel szakadás.
Gy.
lehet beletenni tempomatos gombsort
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 15:27:57 »

Ebben most tévedsz. Remélem ezért persze nem zársz ki a fórumozók köréből.  Wink

Ad1. A hibás teljesítés nem szorítkozik a fő egységek körére, ahogy a szavatosság sem ( más az, ha főegységre szóló "Garanciát" vásárolsz, ld. alább). Szavatosság ahogy írtad, nem egyenlő a jótállással. A jótállás ( más néven - garancia (ez nem jogi, hanem hétköznapban használt fogalom ) fogyasztói szerződés első hat hónapjára biztosított a vásárló (fogyasztó részére), használt autónál is (!!!), míg ha pld. magánszemélytől vásárolsz, akkor nem, ott csak szavatosság van. Ezért jobb "kereskedéstől" vásárolni, mert ott ez automatikusan - jogszabály erejénél fogva - jár, legkedvezőbb ha márkakereskedőnél/szerviznél vásárolsz, mert ott még komolyan is veszik, szemben az 1-2 éve alakult, állandóan tulajdonosi kört és elnevezést változtató kereskedésekkel.

Nevetek sokszor azon, hogy a vásárlás első hat hónapjára is megvásároltatják a kereskedők a jótállást ( Mapfre), ráadásul csak főegységekre, míg ez e nélkül is kötelezi az eladót! Nem más ez, mint átteszi a nepper a kötelezettséget a biztosítóra, s ráadásul ezért a Vevő még fizet is... Az megint más, hogyha fél év elteltét követően (mikor már véget ér a jótállás ideje) nem akar a szavatosság bizonyítási kérdéseibe belemenni a kedves Ügyfél, akkor vásárolhat ilyen biztosítást.

Fontos, amit fentebb is írtam, a kor-és futásteljesítmény, s az ehhez "igazítható" hiba.

Ad2. Mindenféle hülyeséggel nem viheted vissza az autót. Ilyet nem is állítottam, ha pld. elkopik a fék, kuplungtárcsa, cserélni kéne a vezérlést, mert elkopott, stb. azzal nem. De bizony azzal igen, hogy -az egyik példát kiemelve - az autónak nincs meg vagy hibás a katalizátorja (át sem menne a CO mérésen, ergo rendeltetésének megfelelően, környezeti normákat batartva nem is lehetne forgalomban), vagy nem működik a kormánykapcsoló.  De ha olyan szervizkönyvet adnak hozzá, amelyben 10e km-re előtt igazolt a vezérléscsere,  (főképp, ha még úgy is hirdeti, hogy "új vezérléssel", s mégis szakad a szíj, akkor bizony vissza lehet vinni az autót!

Ad3. Természetesen új autónál is  jogszabály írja elő, ugyan a mértéke minimum 1 év, de általában a min 2 évet megadják, sok gyártónál kibővíthető.



 
mert főegységre szól a szavatosság. jóhogynem fél évig mindenféle hülyeséggel vissza lehetne vinni az autót. ahhoz újat kell venni, aminél úgyhívják, hogy garancia. két dolog nagyon más
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.03 hétfő, 17:20:17 írta danidoki » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 16:21:26 »

Ebben most tévedsz. Remélem ezért persze nem zársz ki a fórumozók köréből.  Wink

Ad1. A hibás teljesítés nem szorítkozik a fő egységek körére, ahogy a szavatosság sem ( más az, ha főegységre szóló "Garanciát" vásárolsz, ld. alább). Szavatosság ahogy írtad, nem egyenlő a jótállással. A jótállás ( más néven - garancia (ez nem jogi, hanem hétköznapban használt fogalom ) fogyasztói szerződés első fél hónapjára biztosított a vásárló (fogyasztó részére), használt autónál is (!!!), míg ha pld. magánszemélytől vásárolsz, akkor nem, ott csak szavatosság van. Ezért jobb "kereskedéstől" vásárolni, mert ott ez automatikusan - jogszabály erejénél fogva - jár, legkedvezőbb ha márkakereskedőnél/szerviznél vásárolsz, mert ott még komolyan is veszik, szemben az 1-2 éve alakult, állandóan tulajdonosi kört és elnevezést változtató kereskedésekkel.

Nevetek sokszor azon, hogy a vásárlás első hat hónapjára is megvásároltatják a kereskedők a jótállást ( Mapfre), ráadásul csak főegységekre, míg ez e nélkül is kötelezi az eladót! Nem más ez, mint átteszi a nepper a kötelezettséget a biztosítóra, s ráadásul ezért a Vevő még fizet is... Az megint más, hogyha fél év elteltét követően (mikor már véget ér a jótállás ideje) nem akar a szavatosság bizonyítási kérdéseibe belemenni a kedves Ügyfél, akkor vásárolhat ilyen biztosítást.

Fontos, amit fentebb is írtam, a kor-és futásteljesítmény, s az ehhez "igazítható" hiba.

Ad2. Mindenféle hülyeséggel nem viheted vissza az autót. Ilyet nem is állítottam, ha pld. elkopik a fék, kuplungtárcsa, cserélni kéne a vezérlést, mert elkopott, stb. azzal nem. De bizony azzal igen, hogy -az egyik példát kiemelve - az autónak nincs meg vagy hibás a katalizátorja (át sem menne a CO mérésen, ergo rendeltetésének megfelelően, környezeti normákat batartva nem is lehetne forgalomban), vagy nem működik a kormánykapcsoló.  De ha olyan szervizkönyvet adnak hozzá, amelyben 10e km-re előtt igazolt a vezérléscsere,  (főképp, ha még úgy is hirdeti, hogy "új vezérléssel", s mégis szakad a szíj, akkor bizony vissza lehet vinni az autót!

Ad3. Természetesen új autónál is  jogszabály írja elő, ugyan a mértéke minimum 1 év, de általában a min 2 évet megadják, sok gyártónál kibővíthető.



 
na ez papiron/monitoron leírva jól néz ki, az életben meg nem tudod érvényesíteni. pereskedni persz lehet, csak az meg sok idő (1-2 év is akár).
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #640 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:03:33 »

Ebben most tévedsz. Remélem ezért persze nem zársz ki a fórumozók köréből.  Wink

Ad1. A hibás teljesítés nem szorítkozik a fő egységek körére, ahogy a szavatosság sem ( más az, ha főegységre szóló "Garanciát" vásárolsz, ld. alább). Szavatosság ahogy írtad, nem egyenlő a jótállással. A jótállás ( más néven - garancia (ez nem jogi, hanem hétköznapban használt fogalom ) fogyasztói szerződés első fél hónapjára biztosított a vásárló (fogyasztó részére), használt autónál is (!!!), míg ha pld. magánszemélytől vásárolsz, akkor nem, ott csak szavatosság van. Ezért jobb "kereskedéstől" vásárolni, mert ott ez automatikusan - jogszabály erejénél fogva - jár, legkedvezőbb ha márkakereskedőnél/szerviznél vásárolsz, mert ott még komolyan is veszik, szemben az 1-2 éve alakult, állandóan tulajdonosi kört és elnevezést változtató kereskedésekkel.

Nevetek sokszor azon, hogy a vásárlás első hat hónapjára is megvásároltatják a kereskedők a jótállást ( Mapfre), ráadásul csak főegységekre, míg ez e nélkül is kötelezi az eladót! Nem más ez, mint átteszi a nepper a kötelezettséget a biztosítóra, s ráadásul ezért a Vevő még fizet is... Az megint más, hogyha fél év elteltét követően (mikor már véget ér a jótállás ideje) nem akar a szavatosság bizonyítási kérdéseibe belemenni a kedves Ügyfél, akkor vásárolhat ilyen biztosítást.

Fontos, amit fentebb is írtam, a kor-és futásteljesítmény, s az ehhez "igazítható" hiba.

Ad2. Mindenféle hülyeséggel nem viheted vissza az autót. Ilyet nem is állítottam, ha pld. elkopik a fék, kuplungtárcsa, cserélni kéne a vezérlést, mert elkopott, stb. azzal nem. De bizony azzal igen, hogy -az egyik példát kiemelve - az autónak nincs meg vagy hibás a katalizátorja (át sem menne a CO mérésen, ergo rendeltetésének megfelelően, környezeti normákat batartva nem is lehetne forgalomban), vagy nem működik a kormánykapcsoló.  De ha olyan szervizkönyvet adnak hozzá, amelyben 10e km-re előtt igazolt a vezérléscsere,  (főképp, ha még úgy is hirdeti, hogy "új vezérléssel", s mégis szakad a szíj, akkor bizony vissza lehet vinni az autót!

Ad3. Természetesen új autónál is  jogszabály írja elő, ugyan a mértéke minimum 1 év, de általában a min 2 évet megadják, sok gyártónál kibővíthető.



Elsőnél fél évet akartál írni először, majd 6 hónapot, javítsd!  vigyor3

Illetve nagyon röviden egy kis plusz, hogy a jótállás és a szavatosság között a fő különbség, hogy a bizonyítási teher megfordul.

Jótállásnál az eladónak kell bizonyítania, hogy nem hibásan teljesített, míg a szavatosságnál a vevőnek, hogy hibás volt a teljesítés.
 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:16:42 »

Ha pereskedsz, lehet több is. De ha már úgy mész oda, hogy tisztában van a jogszabályokkal, kevésbé néznek madárnak.
S nagyon nem mindegy, ki az eladó, esetünkben a Suzuki szerencsésebbek közé tartozik. 
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:17:51 »

Kösziii!

Elsőnél fél évet akartál írni először, majd 6 hónapot, javítsd!  vigyor3

Illetve nagyon röviden egy kis plusz, hogy a jótállás és a szavatosság között a fő különbség, hogy a bizonyítási teher megfordul.

Jótállásnál az eladónak kell bizonyítania, hogy nem hibásan teljesített, míg a szavatosságnál a vevőnek, hogy hibás volt a teljesítés.
 
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:29:52 »

Ebben most tévedsz. Remélem ezért persze nem zársz ki a fórumozók köréből.  Wink

Ad1. A hibás teljesítés nem szorítkozik a fő egységek körére, ahogy a szavatosság sem ( más az, ha főegységre szóló "Garanciát" vásárolsz, ld. alább). Szavatosság ahogy írtad, nem egyenlő a jótállással. A jótállás ( más néven - garancia (ez nem jogi, hanem hétköznapban használt fogalom ) fogyasztói szerződés első fél hónapjára biztosított a vásárló (fogyasztó részére), használt autónál is (!!!), míg ha pld. magánszemélytől vásárolsz, akkor nem, ott csak szavatosság van. Ezért jobb "kereskedéstől" vásárolni, mert ott ez automatikusan - jogszabály erejénél fogva - jár, legkedvezőbb ha márkakereskedőnél/szerviznél vásárolsz, mert ott még komolyan is veszik, szemben az 1-2 éve alakult, állandóan tulajdonosi kört és elnevezést változtató kereskedésekkel.

Nevetek sokszor azon, hogy a vásárlás első hat hónapjára is megvásároltatják a kereskedők a jótállást ( Mapfre), ráadásul csak főegységekre, míg ez e nélkül is kötelezi az eladót! Nem más ez, mint átteszi a nepper a kötelezettséget a biztosítóra, s ráadásul ezért a Vevő még fizet is... Az megint más, hogyha fél év elteltét követően (mikor már véget ér a jótállás ideje) nem akar a szavatosság bizonyítási kérdéseibe belemenni a kedves Ügyfél, akkor vásárolhat ilyen biztosítást.

Fontos, amit fentebb is írtam, a kor-és futásteljesítmény, s az ehhez "igazítható" hiba.

Ad2. Mindenféle hülyeséggel nem viheted vissza az autót. Ilyet nem is állítottam, ha pld. elkopik a fék, kuplungtárcsa, cserélni kéne a vezérlést, mert elkopott, stb. azzal nem. De bizony azzal igen, hogy -az egyik példát kiemelve - az autónak nincs meg vagy hibás a katalizátorja (át sem menne a CO mérésen, ergo rendeltetésének megfelelően, környezeti normákat batartva nem is lehetne forgalomban), vagy nem működik a kormánykapcsoló.  De ha olyan szervizkönyvet adnak hozzá, amelyben 10e km-re előtt igazolt a vezérléscsere,  (főképp, ha még úgy is hirdeti, hogy "új vezérléssel", s mégis szakad a szíj, akkor bizony vissza lehet vinni az autót!

Ad3. Természetesen új autónál is  jogszabály írja elő, ugyan a mértéke minimum 1 év, de általában a min 2 évet megadják, sok gyártónál kibővíthető.



 
Kösz, Danidoki és HZsolt92, sejtem, hogy nem lesz egyszerű. Azóta egyébként a katalizátor a kisebbik fájdalmam, ahogy korábban írtam, tegnap leállt a motor, engine malfunctioning és utána egy rakat hibát mutat a számítógép, itt fent bemásoltam egy csinos listát. Mit javasolsz, Danidoki, vigyem márkaszervízbe, hogy feltárják és jegyzőkönyvezzék az összes hibát? Félek, ez sem lesz olcsó mulatság. Vagy hívjam most fel a kereskedőt, azzal a kevéssel, amit tudok,  bár attól tartok, üres kézzel fölösleges nekimennem a dolognak. Azóta elértem Vic-et, azt mondja, két hét múlva lenne időpontja.
Gy.
 
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:38:01 »

Kösz, Danidoki és HZsolt92, sejtem, hogy nem lesz egyszerű. Azóta egyébként a katalizátor a kisebbik fájdalmam, ahogy korábban írtam, tegnap leállt a motor, engine malfunctioning és utána egy rakat hibát mutat a számítógép, itt fent bemásoltam egy csinos listát. Mit javasolsz, Danidoki, vigyem márkaszervízbe, hogy feltárják és jegyzőkönyvezzék az összes hibát? Félek, ez sem lesz olcsó mulatság. Vagy hívjam most fel a kereskedőt, azzal a kevéssel, amit tudok,  bár attól tartok, üres kézzel fölösleges nekimennem a dolognak. Azóta elértem Vic-et, azt mondja, két hét múlva lenne időpontja.
Gy.
 
ezekkommunikációs hibák. töröld ki őket és nézd meg mi jön vissza. valahol kontakthiba lesz valszeg
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 17:49:59 »

ezekkommunikációs hibák. töröld ki őket és nézd meg mi jön vissza. valahol kontakthiba lesz valszeg
Ma ismét bepróbálkoztam, akku továbbra is 12,3 V, a motortéri biztosítéktáblában nem látok kiégett biztosítékot. A hibakódokat tegnap töröltük. Ma beindítottam az autót, amíg helyben állok alapjáraton nem tilt, amint elindulok, vége a a dalnak, csipogás, rögtön leáll. Ezúttal égve maradtak ilyen piktogrammok, mint a hópelyhecske (?wtf 30 fok van!), motorolaj, ESP, motorolaj és persze a check engine. Remélni szeretném, hogy csak valami banális kontakthiba lesz.  *** akku nem csinálhat ekkora felfordulást, ugye? gun
Gy.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 18:04:02 »

Ma ismét bepróbálkoztam, akku továbbra is 12,3 V, a motortéri biztosítéktáblában nem látok kiégett biztosítékot. A hibakódokat tegnap töröltük. Ma beindítottam az autót, amíg helyben állok alapjáraton nem tilt, amint elindulok, vége a a dalnak, csipogás, rögtön leáll. Ezúttal égve maradtak ilyen piktogrammok, mint a hópelyhecske (?wtf 30 fok van!), motorolaj, ESP, motorolaj és persze a check engine. Remélni szeretném, hogy csak valami banális kontakthiba lesz.  *** akku nem csinálhat ekkora felfordulást, ugye? gun
Gy.
nem. kábelkötegrágás, vagy motorvezérlő megdöglés tud ilyeneket produkálni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 18:48:27 »

Most akkor ki volt az Eladó? Suzuki kereskedés vagy egy szimpla kereskedő? Ő volt az Eladó vagy megbízás / bizomány keretében értékesítették?

Vissza kell vinni az autót, elmondani, hogy mik a hibák. Ha Suzuki, akkor otthagyni a kulcsot és kérni egy munkalapot, amin átveszik az autót, s ezen Te rögzíted (mindegyik!!!) hibát, amelyet észleltél. Így van nyoma, mikor milyen hibával adtad át az autót javításra. 

Üdv.
D.

A lényeg, legyen róla papír, hogy
Kösz, Danidoki és HZsolt92, sejtem, hogy nem lesz egyszerű. Azóta egyébként a katalizátor a kisebbik fájdalmam, ahogy korábban írtam, tegnap leállt a motor, engine malfunctioning és utána egy rakat hibát mutat a számítógép, itt fent bemásoltam egy csinos listát. Mit javasolsz, Danidoki, vigyem márkaszervízbe, hogy feltárják és jegyzőkönyvezzék az összes hibát? Félek, ez sem lesz olcsó mulatság. Vagy hívjam most fel a kereskedőt, azzal a kevéssel, amit tudok,  bár attól tartok, üres kézzel fölösleges nekimennem a dolognak. Azóta elértem Vic-et, azt mondja, két hét múlva lenne időpontja.
Gy.
 
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
NAW-751
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 21:15:48 »

Egy pár éve benzines Renault Meganom Kb ugyan ezt csinálta, elindulás után le is állt, világított a műszerfalon szinte minden. Az akkumulátort kellet cserélni utána tökéletes lett. Egy kölcsön aksival megérne egy próbát.

Lovas
Naplózva

Mk4 2011/11 2.0 TDCI kombi  140-163 Le
Gregoár
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #649 Dátum: 2017.07.04 kedd, 00:35:54 »

Most akkor ki volt az Eladó? Suzuki kereskedés vagy egy szimpla kereskedő? Ő volt az Eladó vagy megbízás / bizomány keretében értékesítették?

Vissza kell vinni az autót, elmondani, hogy mik a hibák. Ha Suzuki, akkor otthagyni a kulcsot és kérni egy munkalapot, amin átveszik az autót, s ezen Te rögzíted (mindegyik!!!) hibát, amelyet észleltél. Így van nyoma, mikor milyen hibával adtad át az autót javításra. 

Üdv.
D.

A lényeg, legyen róla papír, hogy
Nem bizomány, én egy XVI kerületi Suzuki márkakereskedés anya(?)cégétől vettem az autót, ezért bíztam az eladóban, ezért nem nézettem át egy márkaszervízben, ki volt írva a forgalomból, csak tréleren vihettem volna átvizsgálásra. Rábasztam. Most már csak tréleren vihetem vissza.
Üdv,
Gy.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.