Ford Mondeo Club Hungary

Szakmai fórum => Mondeo MK3 leírások => A témát indította: HZsolt92 - 2011.02.09 szerda, 20:18:47



Cím: MK3 / GEM teszt
Írta: HZsolt92 - 2011.02.09 szerda, 20:18:47
Működés ismertetése

A központi elektronikus vezérlőegység (GEM) a WDS-sel diagnosztizálható. Továbbá egy integrált szerviz-üzemmóddal lehetőség nyílik a be- és kimeneti jelek ellenőrzésére további szerszámok igénybevétele nélkül. A szerviz-üzemmód aktiválásához

a gyújtásnak és az összes további elektromos fogyasztónak kikapcsolva kell lennie,
a kéziféknek behúzva kell lennie,
a sebességváltó karnak üresjáratban ill. automata sebességváltónál az előválasztó karnak a "P" helyzetben kell lennie,
a vezetőoldali biztonsági övnek az övzárba becsatolva kell lennie (csak Japán),
és az ajtóknak zárva kell lenniük
.

A szerviz-üzemmód aktiválása

A szerviz-üzemmód aktiválása a következő lépésekkel történik:

MEGJEGYZÉS: ha riasztóberendezéses gépkocsiknál a riasztás kioldott, akkor a szerviz-üzemmód nem aktiválható.

A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A gyújtásT KIKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót MŰKÖDTETNI és TARTANI
A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót ELENGEDNI
A sikeres aktiválást egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

Bemenőjelek

A bemenőjelek ellenőrzésére az ablakmosó-kapcsolót a "Ki"-helyzetbe kell KAPCSOLNI. A következő lista felvilágosítást ad az ellenőrizendő jelek szabadon választott sorrendjéről:

Villogóberendezés (jobb oldali, bal oldali, vészvillogó)
Helyzetjelző
Első szakaszos törlés
Első törlő-/mosóberendezés
Hátsó ablaktörlő
Hátsó törlő-/mosóberendezés
Ajtók nyitása/zárása
Csomagtérfedél/ötödikajtó távnyitó kapcsoló a középkonzolban
Csomagtérfedél/ötödikajtó-nyitógomb a csomagtérfedélben ill. ötödikajtóban
Csomagtérfedél/ötödikajtót nyitás kulccsal
Távirányítás zárógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Távirányítás nyitógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Csomagtérfedél/ötödikajtó távirányítás nyitógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Motorháztető nyitás/zárás (riasztóberendezéses gépkocsiknál)
Hátsóablak-fűtés
Fűthető szélvédő (ha van)
Gyújtás bekapcsolva
Automata sebességváltó "P" előválasztókar-állásban
Vezetőoldali biztonságöv-zár (csak Japán)
Hátrameneti sebességfokozat (csak Japán)
A mindenkori jel bemenetét a központi elektronikus vezérlőegységbe (GEM) egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

Kimeneti jelek

A kimeneti jelek ellenőrzésére az ablakmosó-kapcsolót a "Szakaszos"-helyzetbe kell KAPCSOLNI. A hátsóablakfűtés-kapcsoló MŰKÖDTETÉSE aktiválja ill. deaktiválja a kimeneti jeleket a következő sorrendben:

Első ablaktörlő (az alaphelyzet elérését egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák felgyulladása jelzi)
Hátsóablak-fűtés
Belső világítás(ok) (a belső világítás kapcsolónak az "ajtónyitás"-helyzetben kell lennie)
"Ajtó nyitva" figyelmeztető lámpa a kombinált műszerben
Hátsó ablaktörlő
Szélvédőfűtés (csak járó motornál kapcsol be)
"Biztonsági öv" figyelmeztető lámpa a kombinált műszerben (csak Japán)
Első ablaktörlő
stb.
A szerviz-üzemmód befejezése

Az utolsó bevitelt ill. az elindulást követő 20 másodperc elteltével a GEM automatikus befejezi a szerviz-üzemmódot. Ezt 3 akusztikus jelek és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.