Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 20:19:02
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1548
1549
1550
1551
1552
1553
1554
[
1555
]
1556
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19915605 alkalommal)
Koniman
és 49 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77700 Dátum:
2023.07.25 kedd, 17:22:47 »
Idézetet írta: GG - 2023.07.25 kedd, 11:28:51
A jobb oldalon működik rendesen a ki be hajtás. De a bal oldalon kb a feléig behajtja aztán ott megáll. Szerintem áramot kap a motor. Arra gyanakszok hogy esetleg a fogaskerék mehetett tönkre vagy csúszott szét, ha van benne egyáltalán.
Szóval ha leszedem a tükör lapot akkor már bele tudok nyúlni a belébe?!
Ezt bele van pattintva valamibe a hátoldalon vagy hogy kell elképzelni az összeillesztését?
hajszáríróval meleglevegőt fújj be a tükör lap mögé.Picit rugalmas lesz az a műanyag korona,amibe az üveg bele van pattintva.
Aztán ha nem törted el, utána a törött műanyag fogaskerékkel vagy foghíjas kerékkel semmit nem fogsz tudni kezdeni.
Ergo,jobban jársz,ha veszel bontóba működőt és a cserére szánod az időt.
Hozzá teszem,én nem kerestem behajtósat annak idején.Raktam rá helyette sima manuálisokat,mert egyszer sem hajtottam be egy évben.
Cserébe minden télen belefolyik a hólé,eső latyak,amivel bármikor széttépi magát,ha belefagy,és úgy akarod kinyitni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77701 Dátum:
2023.07.26 szerda, 07:19:52 »
Idézetet írta: GG - 2023.07.25 kedd, 11:28:51
A jobb oldalon működik rendesen a ki be hajtás. De a bal oldalon kb a feléig behajtja aztán ott megáll. Szerintem áramot kap a motor. Arra gyanakszok hogy esetleg a fogaskerék mehetett tönkre vagy csúszott szét, ha van benne egyáltalán.
Szóval ha leszedem a tükör lapot akkor már bele tudok nyúlni a belébe?!
Ezt bele van pattintva valamibe a hátoldalon vagy hogy kell elképzelni az összeillesztését?
Azt nem mondtad elsőre, hogy a be-kihajtás nem megy. :-)
Sajnos jó eséllyel Alfnak lesz igaza. Amit előtte próbálj meg, hogy kézzel becsukod, és onnan nyitod ki gépileg, hogy azután visszcsukja-e.
Ha akkor sem, akkor 99%, hogy törött benne valami, amivel úgysem nagyon tudsz mit kezdeni. Ne hajtogasd...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77702 Dátum:
2023.07.27 csütörtök, 10:17:33 »
Idézetet írta: alf® - 2023.07.25 kedd, 17:22:47
hajszáríróval meleglevegőt fújj be a tükör lap mögé.Picit rugalmas lesz az a műanyag korona,amibe az üveg bele van pattintva.
Aztán ha nem törted el, utána a törött műanyag fogaskerékkel vagy foghíjas kerékkel semmit nem fogsz tudni kezdeni.
Ergo,jobban jársz,ha veszel bontóba működőt és a cserére szánod az időt.
Hozzá teszem,én nem kerestem behajtósat annak idején.Raktam rá helyette sima manuálisokat,mert egyszer sem hajtottam be egy évben.
Cserébe minden télen belefolyik a hólé,eső latyak,amivel bármikor széttépi magát,ha belefagy,és úgy akarod kinyitni.
Ahh… Ez így elég rizikósnak hangzik, mert még ha szét is tudom szedni törés nélkül lehet hogy összerakni már nem menni szépen.
Bár műanyag fogaskereket még talán tudnék is lemodellezni és nyomtatni…
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77703 Dátum:
2023.07.27 csütörtök, 10:21:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.07.26 szerda, 07:19:52
Azt nem mondtad elsőre, hogy a be-kihajtás nem megy. :-)
Sajnos jó eséllyel Alfnak lesz igaza. Amit előtte próbálj meg, hogy kézzel becsukod, és onnan nyitod ki gépileg, hogy azután visszcsukja-e.
Ha akkor sem, akkor 99%, hogy törött benne valami, amivel úgysem nagyon tudsz mit kezdeni. Ne hajtogasd...
AndyA
Így egyre inkább hajlok rá hogy bontós legyen a megoldás. Ilyenkor a külső vázat ami egyezik az auto színével azt csak lepattintom és felpattintom az újra?
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77704 Dátum:
2023.07.27 csütörtök, 16:06:16 »
Idézetet írta: GG - 2023.07.27 csütörtök, 10:21:07
Így egyre inkább hajlok rá hogy bontós legyen a megoldás. Ilyenkor a külső vázat ami egyezik az auto színével azt csak lepattintom és felpattintom az újra?
Igen. De csak úgy tudod garantáltan egyben kiszedni, ha kiveszed a tükörlapot, mert az egyik kipattanó fülhöz másképp nem férsz hozzá.
Ha mégis törne a füle, akkor alaposan megpucolni, és kétoldalas ragasztócsíkot alá, ahol a törött füle van. Örök élet, meg egy nap.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GG
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77705 Dátum:
2023.07.28 péntek, 17:23:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.07.27 csütörtök, 16:06:16
Igen. De csak úgy tudod garantáltan egyben kiszedni, ha kiveszed a tükörlapot, mert az egyik kipattanó fülhöz másképp nem férsz hozzá.
Ha mégis törne a füle, akkor alaposan megpucolni, és kétoldalas ragasztócsíkot alá, ahol a törött füle van. Örök élet, meg egy nap.
AndyA
Köszi az infokat. Megpróbálom.
Naplózva
diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
jack2
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77706 Dátum:
2023.08.04 péntek, 11:13:01 »
Sziasztok,
mk3 2004-es mondeonál a bal oldali ablakemelő nagyon recseg, de működik. Szétszedtem, kiszereltem az ablakemelőt, tökéletesen működik. Végigfújtam wd40-nel, de még mindig recseg, mivel a működésben nem látok hibát, és a sínekben sem lehet, így a motor melletti műanyag tárcsa környékén keresgélnék. Sajnos nem látom, h az szétbontható-e. Csinált már ilyet valaki? Mi okozhat recsegést? Szétbontható a műanyag ház? Van valakinek esetleg képe erről?
Köszönöm,
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77707 Dátum:
2023.08.04 péntek, 12:42:01 »
Idézetet írta: jack2 - 2023.08.04 péntek, 11:13:01
Sziasztok,
mk3 2004-es mondeonál a bal oldali ablakemelő nagyon recseg, de működik. Szétszedtem, kiszereltem az ablakemelőt, tökéletesen működik. Végigfújtam wd40-nel, de még mindig recseg, mivel a működésben nem látok hibát, és a sínekben sem lehet, így a motor melletti műanyag tárcsa környékén keresgélnék. Sajnos nem látom, h az szétbontható-e. Csinált már ilyet valaki? Mi okozhat recsegést? Szétbontható a műanyag ház? Van valakinek esetleg képe erről?
Köszönöm,
Nemrég még lehetett kapni ablakemelő felújítókészletet az Alin. Nézz rá, hátha ott kiteregetve az alkatrészeket meglátsz valamit, ami segít.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Andras_Sci 1.8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77708 Dátum:
2023.08.06 vasárnap, 13:49:16 »
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hogy ez a vékony cső pontosan mi?Ford Mondeo MK3 1.8 SCI. Sajnos elrepedt, szigszalaggal orvosoltam. Jövő héten cserélném csak nem tudom milyen funkciója van, illetve ha leválnak műanyag darabok a csőből az mit okoz:(
Előre is köszönöm a segítséget
https://cdn.rios.hu/dl/upc/2023-08/13914_kep_2.jpg
Naplózva
jaxi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 200
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77709 Dátum:
2023.08.12 szombat, 13:07:15 »
Sziasztok!
A segítségeteket kérem,milyen lengéscsillapítóval szerelték az autómat,és milyet lehet bele szerelni a régi helyett?
2004,07,06 TDCI alváz szám:wfowxxgbbw4c85235 Motor kód:HJBC
Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
MK-III TDCI 2.0 115LE 2004 kombi EGR OFF by Ervin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77710 Dátum:
2023.08.12 szombat, 13:36:29 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 13:07:15
Sziasztok!
A segítségeteket kérem,milyen lengéscsillapítóval szerelték az autómat,és milyet lehet bele szerelni a régi helyett?
2004,07,06 TDCI alváz szám:wfowxxgbbw4c85235 Motor kód:HJBC
Előre is köszönöm a segítséget!
szia.
Biztos helyes alvázszámot írtál?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77711 Dátum:
2023.08.12 szombat, 13:50:05 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 13:07:15
Sziasztok!
A segítségeteket kérem,milyen lengéscsillapítóval szerelték az autómat,és milyet lehet bele szerelni a régi helyett?
2004,07,06 TDCI alváz szám:wfowxxgbbw4c85235 Motor kód:HJBC
Előre is köszönöm a segítséget!
Szerintem sima van benne.Első készlet,tehát jobb és bal.
Rendelhető cikkszám
Cikkszám: 2001212
Márka: FORD
E.LENGÉSCSILLAPÍTÓ KLT. MO01-
Ford bruttó listaár: 72.942 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Online bruttó ár/db: 65.648 Ft
Üllői út: 0 darab
Kerepesi út: 0 darab
Budaörsi út: 0 darab
Hátsók pedig szintszabályzósak.Ezek helyett kell a Bárdiban simát kérni olcsóbban.
Ez is mindkét oldal,tehát készlet ár.
Keresett cikkszám
Cikkszám: 1130114
Márka: FORD
Megnevezés: H.LENGÉSCSILLAPÍTÓ +SZINT.SZAB
Ford bruttó listaár: 245.734 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Online bruttó ár/db: 221.160 Ft
Üllői út: 0 darab
Kerepesi út: 0 darab
Budaörsi út: 0 darab
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
jaxi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 200
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77712 Dátum:
2023.08.12 szombat, 13:51:23 »
Idézetet írta: alf® - 2023.08.12 szombat, 13:36:29
szia.
Biztos helyes alvázszámot írtál?
Szia! Igen! WFOWXXGBBW4C85235
Naplózva
MK-III TDCI 2.0 115LE 2004 kombi EGR OFF by Ervin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77713 Dátum:
2023.08.12 szombat, 13:53:15 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 13:51:23
Szia! Igen! WFOWXXGBBW4C85235
ok.lásd lejjebb.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
jaxi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 200
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77714 Dátum:
2023.08.12 szombat, 14:10:06 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 13:51:23
Szia! Igen! WFOWXXGBBW4C85235
Köszönöm a segítségedet!
Üdv:jaxi
Naplózva
MK-III TDCI 2.0 115LE 2004 kombi EGR OFF by Ervin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77715 Dátum:
2023.08.12 szombat, 20:38:18 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 14:10:06
Köszönöm a segítségedet!
Üdv:jaxi
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77716 Dátum:
2023.08.16 szerda, 15:58:39 »
Idézetet írta: alf® - 2023.08.12 szombat, 13:50:05
Szerintem sima van benne.Első készlet,tehát jobb és bal.
Rendelhető cikkszám
Cikkszám: 2001212
Márka: FORD
E.LENGÉSCSILLAPÍTÓ KLT. MO01-
Ford bruttó listaár: 72.942 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Online bruttó ár/db: 65.648 Ft
Üllői út: 0 darab
Kerepesi út: 0 darab
Budaörsi út: 0 darab
Hátsók pedig szintszabályzósak.Ezek helyett kell a Bárdiban simát kérni olcsóbban.
Ez is mindkét oldal,tehát készlet ár.
Keresett cikkszám
Cikkszám: 1130114
Márka: FORD
Megnevezés: H.LENGÉSCSILLAPÍTÓ +SZINT.SZAB
Ford bruttó listaár: 245.734 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Online bruttó ár/db: 221.160 Ft
Üllői út: 0 darab
Kerepesi út: 0 darab
Budaörsi út: 0 darab
A szintszabályzós csillapító mellett gyengébb rugó van, mint a hagyományos csillapítónál, azt is cserélni kell normál, erősebbre! Itt részben a szintszabályzós csillapító tartja az autó súlyát, nem teljes egészben a rugó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77717 Dátum:
2023.08.16 szerda, 15:59:16 »
Idézetet írta: jaxi - 2023.08.12 szombat, 13:51:23
Szia! Igen! WFOWXXGBBW4C85235
Duplavé-ef-nulla...
Ha "O" betűt írsz, az nem mindenhol lesz jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77718 Dátum:
2023.08.29 kedd, 21:59:11 »
Sziasztok!
Meg mindig nyűglódom a turbónyomás túllovessel,de már vannak fejlemenyek.Elmentem Szekszárdra a Rigotec-hez.Kiderult,hogy a programokkal semmi baj nem volt,jól vannak megírva,így a sásdi Szabó Robie is rendben van.Viszont a Rigotec-nel a srác nezett egy diagot,es kiderult,hogy a MAF jel nagyon kileng.Az 1,55-re állított nyomás alacsonyabb ford.szám tartományból gyorsítva ki-kileng akár 2 barig is.Viszont lehúzott MAF csatinál stabil 1,4 bar bármilyen gyorsításnál,es nincs túllenges es visszaállás sem.Ugye ennek az oka,hogy lehúzott csatinál a számított ertek a mervadó,míg csatlakoztatva a mert ertek.Amit szeretnek kerdezni ,hogy ez MAF szenzor,vagy a turbó vákuum szelepe miatt lehet?Illetve ha lehúzott csatival megyek,dob-e hibát elóbb-utóbb?Ha viszont a vákuumszelep a hunyó,akkor hol tudok venni/rendelni/mert ahol eddig inteztem az alkatreszeimet/Kovács Autó/Náluk-es meg sok más helyen-nem beszerezhetó.Az autóm:Mk3 2.0TDCI 2005.
Koszonettel:Nyers Csaba- Kaposvár
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1123
csak vagyok
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77719 Dátum:
2023.08.30 szerda, 06:47:46 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.29 kedd, 21:59:11
Sziasztok!
Meg mindig nyűglódom a turbónyomás túllovessel,de már vannak fejlemenyek.Elmentem Szekszárdra a Rigotec-hez.Kiderult,hogy a programokkal semmi baj nem volt,jól vannak megírva,így a sásdi Szabó Robie is rendben van.Viszont a Rigotec-nel a srác nezett egy diagot,es kiderult,hogy a MAF jel nagyon kileng.Az 1,55-re állított nyomás alacsonyabb ford.szám tartományból gyorsítva ki-kileng akár 2 barig is.Viszont lehúzott MAF csatinál stabil 1,4 bar bármilyen gyorsításnál,es nincs túllenges es visszaállás sem.Ugye ennek az oka,hogy lehúzott csatinál a számított ertek a mervadó,míg csatlakoztatva a mert ertek.Amit szeretnek kerdezni ,hogy ez MAF szenzor,vagy a turbó vákuum szelepe miatt lehet?Illetve ha lehúzott csatival megyek,dob-e hibát elóbb-utóbb?Ha viszont a vákuumszelep a hunyó,akkor hol tudok venni/rendelni/mert ahol eddig inteztem az alkatreszeimet/Kovács Autó/Náluk-es meg sok más helyen-nem beszerezhetó.Az autóm:Mk3 2.0TDCI 2005.
Koszonettel:Nyers Csaba- Kaposvár
Nem kevés az a 1.5 bar ?
2.5 barnak kell lennie tudomásom szerint. Az én 3-s mondin élő adatnál ezt mutatja.
2,5 bar tartja mig gyorsitok. Az elméletileg 190 Le 4-s mondimat simán lenyomja gyorsulásba. Élmény vele menni.
Igaz ez ugy lett elérve hogy turbó csere után a turbógeo finom beálltgatáson eset át ,ami azt jelenti hogy a gyári értékhez számitva 0.5 fokot kellet nyitni a geon.
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
bari012
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 237
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77720 Dátum:
2023.08.30 szerda, 14:41:32 »
Idézetet írta: rstwingo - 2023.08.30 szerda, 06:47:46
Nem kevés az a 1.5 bar ?
2.5 barnak kell lennie tudomásom szerint. Az én 3-s mondin élő adatnál ezt mutatja.
2,5 bar tartja mig gyorsitok. Az elméletileg 190 Le 4-s mondimat simán lenyomja gyorsulásba. Élmény vele menni.
Igaz ez ugy lett elérve hogy turbó csere után a turbógeo finom beálltgatáson eset át ,ami azt jelenti hogy a gyári értékhez számitva 0.5 fokot kellet nyitni a geon.
1.55 bar az abszolút turbónyomás maximuma, a légköri nyomás nélkül, azoban az OBD-s diag a légkörivel együtt mutatja, igy ott tuningmentes állapotban a diag 255 kPa, vagyis 2.55 bart mutat, legalábbis a 2.2 TDCI-n.
Tuning szoftverrel ez az érték valamivel magasabb (nyilván szoftverfüggő), azonban ezt a diag nem fogja mutatni, hanem egy kissé kileng és randomnak tűnő egyjegyű számokat mutat helyette, de ahogy szabályoz a geo, ez ingadozik is egy kissé.
«
Utoljára szerkesztve: 2023.08.30 szerda, 14:49:20 írta bari012
»
Naplózva
2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm
Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77721 Dátum:
2023.08.30 szerda, 18:47:22 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.29 kedd, 21:59:11
Sziasztok!
Meg mindig nyűglódom a turbónyomás túllovessel,de már vannak fejlemenyek.Elmentem Szekszárdra a Rigotec-hez.Kiderult,hogy a programokkal semmi baj nem volt,jól vannak megírva,így a sásdi Szabó Robie is rendben van.Viszont a Rigotec-nel a srác nezett egy diagot,es kiderult,hogy a MAF jel nagyon kileng.Az 1,55-re állított nyomás alacsonyabb ford.szám tartományból gyorsítva ki-kileng akár 2 barig is.Viszont lehúzott MAF csatinál stabil 1,4 bar bármilyen gyorsításnál,es nincs túllenges es visszaállás sem.Ugye ennek az oka,hogy lehúzott csatinál a számított ertek a mervadó,míg csatlakoztatva a mert ertek.Amit szeretnek kerdezni ,hogy ez MAF szenzor,vagy a turbó vákuum szelepe miatt lehet?Illetve ha lehúzott csatival megyek,dob-e hibát elóbb-utóbb?Ha viszont a vákuumszelep a hunyó,akkor hol tudok venni/rendelni/mert ahol eddig inteztem az alkatreszeimet/Kovács Autó/Náluk-es meg sok más helyen-nem beszerezhetó.Az autóm:Mk3 2.0TDCI 2005.
Koszonettel:Nyers Csaba- Kaposvár
Szia Csaba.
Akkor: MAP !
A turbó felső határértékét csipptuning alkalmával módosítják az sw-ben....kell a több üza,amihez kell a több levegő.
Miután a gyári sw ezt korlátozza 1,5nél,nem állítanám, hogy nem a megírt sw okozza.
A turbó vákum szelep beállításán sok minden múlik.A rendszer a nyomást tudja.
Ha a MAP ban nem bízol, comax-nál 10től indul egy új....
Ha lehúzod a MAP-ról a csatit, az ecu vészüzemre vált.
https://cromax.hu/autoalkatresz/ford/mondeo/MONDEO-III-2000-2007-Turnier-BWY/map_szenzor-3947/16454
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77722 Dátum:
2023.08.30 szerda, 19:55:31 »
Tisztelt fórumtársak!
Koszonom a hozzászólásokat.Nehány dolgot pontosítsunk meg.A tuningcegnel a srác mondta,hogy a gyári 1,4 -ról 1,55-re húzta a nyomást,ez a legkori 1 bar+1,55.Alacsonyabb fordulatról odalepve szokott felugrani akár 2-ig is.Ha a MAF csati le van húzva, max.1,4-ig lehet feltolni.A MAP szenzor tavaly lett cserelve,e miatt a dolog miatt.Viszont amikor vissza lett rakva a gyári progi,ugyan az maradt minden.Az is le lett csekkolva ,hogy valóban gyári -e a visszaírás,es az.Ahonnan en el tudnek indulni ezek után az a vákuum szelep,ami a turbót vezerli,es a legtomegmeró a MAF szenzor.Ha ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata,vagy otlete azt megkoszonnem.Tehát hol tudnek vákuumszelepet / 2S7Q-9S 468-BH / venni,illetve mivel jár,ha a legtomegmeró csatija hosszabb távon ki van húzva?Elóre is koszonom.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77723 Dátum:
2023.08.30 szerda, 22:30:37 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.30 szerda, 19:55:31
Tisztelt fórumtársak!
Koszonom a hozzászólásokat.Nehány dolgot pontosítsunk meg.A tuningcegnel a srác mondta,hogy a gyári 1,4 -ról 1,55-re húzta a nyomást,ez a legkori 1 bar+1,55.Alacsonyabb fordulatról odalepve szokott felugrani akár 2-ig is.Ha a MAF csati le van húzva, max.1,4-ig lehet feltolni.A MAP szenzor tavaly lett cserelve,e miatt a dolog miatt.Viszont amikor vissza lett rakva a gyári progi,ugyan az maradt minden.Az is le lett csekkolva ,hogy valóban gyári -e a visszaírás,es az.Ahonnan en el tudnek indulni ezek után az a vákuum szelep,ami a turbót vezerli,es a legtomegmeró a MAF szenzor.Ha ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata,vagy otlete azt megkoszonnem.Tehát hol tudnek vákuumszelepet / 2S7Q-9S 468-BH / venni,illetve mivel jár,ha a legtomegmeró csatija hosszabb távon ki van húzva?Elóre is koszonom.
bontóban keress.
De a logikáját továbbra sem értem,miert húzod le a MAF csatiját?Az kell a szabályzáshoz.
A turbón lévő vákumlabda rudazatával lehet beállítani a maximális töltönyomást.
Ha a vákumszelep ragad,max rosszkor ad nyomást a turbó,de nem tud nagyobbat,mint ami mechanikusan bevan állítva a vákumlabda rudazat hosszával.
A lehúzott MAF csati egy idő után csekkendzsin lámpát gyújt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77724 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 10:24:27 »
Köszönöm,Alf.
A logikája az volt,hogy a MAF diag.jele nagyon kilengett,es ez nem normális.Ezert gondolta a srác,hogy tesztejük lehúzott csatival,ami úgy jó is lettMax 1,4-ig ment és nem lengett be.Es pont az általad leírt,általam akkor még nem tudott hibaüzenet miatt nem akartam hosszabb távon lehúzva használni.es mivel a lehúzott csati úgy néz ki hogy megoldaná a gondot,ezert monta a srác,hogy vagy a MAF szenzor,vagy a kis vákuumszelep ami a szívósoron van.A jobb oldali az EGR,a bal a turbó.Jut eszembe,mivel az EGR-em dugózva van,a vákuumszelepe nem rakható át a turbóra,mivel látszólag egyforma??
Naplózva
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77725 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 13:54:37 »
Szia RSTWINGO!
Azert erdekelne hogy még mitől tud annyit a 3-as Mondid?Mi van rajt,ami nem széria,ja és a turbó beállítás hol keszült??
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77726 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 16:16:15 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.31 csütörtök, 10:24:27
Köszönöm,Alf.
A logikája az volt,hogy a MAF diag.jele nagyon kilengett,es ez nem normális.Ezert gondolta a srác,hogy tesztejük lehúzott csatival,ami úgy jó is lettMax 1,4-ig ment és nem lengett be.Es pont az általad leírt,általam akkor még nem tudott hibaüzenet miatt nem akartam hosszabb távon lehúzva használni.es mivel a lehúzott csati úgy néz ki hogy megoldaná a gondot,ezert monta a srác,hogy vagy a MAF szenzor,vagy a kis vákuumszelep ami a szívósoron van.A jobb oldali az EGR,a bal a turbó.Jut eszembe,mivel az EGR-em dugózva van,a vákuumszelepe nem rakható át a turbóra,mivel látszólag egyforma??
Na látod ezt nem értem.
A MAF értékek kilengtek,de az 1,4 az a töltőnyomás?Tehát a MAP által mért érték?Akkor nem a töltőnyomás lengett ki 2barig?Vagy mégis?
Bar értéket ami 1,4 vagy 1,5 és kileng 2ig, kizárólag a MAP tudja szolgáltatni.
A MAF az légtömegmérő,levegő
mennyiséget
és nem nyomást mér a (turbó előtti szakaszon)szívó oldalon(ergo ott vákum van),és hőmérsékletet. Érted az értetlenkedésemet?
A turbó nyomást,amit a MAP mér,a turbón lévő vákumdob rudazatával lehet elállítani(a vgt lapátok álllásával).
Össze lehet cserélni a szelepeket,egyforma.Sőt egy alapos tisztítás szokott segíteni,mert egy apró szűrő van benne,ami elszennyeződik,és akkor kezd xarakodni.
A szűrőt cserélni nem lehet,azt hiszem....
A légszűrő milyen állapotban van amúgy?
«
Utoljára szerkesztve: 2023.08.31 csütörtök, 16:18:04 írta alf®
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77727 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 17:23:42 »
Szia Alf!
Nekifutok meg egyszer:
Mivel a chipmódosítás után a teszt alkalmával is ugyan úgy túllengett a turbónyomás akár 2 bar-ig, mint a módosítás elótt a gyári beállítással,ezert a srác rátette a diagot,es azt látta,hogy a MAF ertekei nagyon kilengenek.Ezert úgy gondolta hogy lehúzza a MAF csatit ,s úgy megyunk tesztelni.Akkor a lehúzott csatival a turbónyomás nem ment feljebb 1,4 bar-nál erós gyorsításnál sem.Ezt a beepített nyomásmeró órám hitelesen mutatja. Erre ó azt mondta,ez azert van ,mert ebben az esetben a vezerles egy számított ertek alapján műkodik,ha viszont rá van dugva a MAF stekker,akkor az általa mert ertek alapján.Es ezert van a turbónyomás túllenges.De csak akkor leng túl,ha alacsonyabb fordulatról,vagy eggyel magasabb sebessegfokozatból akarok kigyorsítani.Ha finoman feltolom 2500-3000 ford.szám koze,es onnan gyorsítok,akkor nem leng túl a turbónyomás.Ezek miatt a dolgok miatt mondta ó,hogy vagy MAF / ami nelkul teljesen jól műkodott/,vagy a kis vákuumszelep.Na roviden ezek az elózmenyek,es ezert rágódok rajt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77728 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 19:18:42 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.31 csütörtök, 17:23:42
Szia Alf!
Nekifutok meg egyszer:
Mivel a chipmódosítás után a teszt alkalmával is ugyan úgy túllengett a turbónyomás akár 2 bar-ig, mint a módosítás elótt a gyári beállítással,ezert a srác rátette a diagot,es azt látta,hogy a MAF ertekei nagyon kilengenek.Ezert úgy gondolta hogy lehúzza a MAF csatit ,s úgy megyunk tesztelni.Akkor a lehúzott csatival a turbónyomás nem ment feljebb 1,4 bar-nál erós gyorsításnál sem.Ezt a beepített nyomásmeró órám hitelesen mutatja. Erre ó azt mondta,ez azert van ,mert ebben az esetben a vezerles egy számított ertek alapján műkodik,ha viszont rá van dugva a MAF stekker,akkor az általa mert ertek alapján.Es ezert van a turbónyomás túllenges.De csak akkor leng túl,ha alacsonyabb fordulatról,vagy eggyel magasabb sebessegfokozatból akarok kigyorsítani.Ha finoman feltolom 2500-3000 ford.szám koze,es onnan gyorsítok,akkor nem leng túl a turbónyomás.Ezek miatt a dolgok miatt mondta ó,hogy vagy MAF / ami nelkul teljesen jól műkodott/,vagy a kis vákuumszelep.Na roviden ezek az elózmenyek,es ezert rágódok rajt.
de ha levestzed a MAF csatiját az nem azt jelenti,hogy rossz vagy jó,hanem csak annyit,hogy nélküle a szabályzás nem üzemi állapotban működik.
Ezért áll meg a turbó nyomásod is 1,4en. Ha visszateszed, benne van a hiba a normál üzemben.Ennél többet a MAF-al nem foglalkoznék-elvisz az erdőben.
Én a maximális turbónyomást állítanám a turbó vákumdob rudazatával, és a vákumszelepet cserélném össze és vagy tisztítanám.Sőt a turbót is tisztíttatnám a kipuff oldalon a lapátoknál legelső körben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77729 Dátum:
2023.08.31 csütörtök, 20:48:02 »
Koszi Alf!
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1123
csak vagyok
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77730 Dátum:
2023.09.01 péntek, 16:31:55 »
Idézetet írta: nyerscsaba - 2023.08.31 csütörtök, 13:54:37
Szia RSTWINGO!
Azert erdekelne hogy még mitől tud annyit a 3-as Mondid?Mi van rajt,ami nem széria,ja és a turbó beállítás hol keszült??
Szia
Minden széria, csak itt ott hallot olvasot dolgokat csinálgattam meg rajta.
egr dugózva
minden kitisztitva ,szivóoldal főleg
A turbó csövek szövetbandázzsal körbetekerve ,bandázsolva a lufi efekt elkerülése miatt (hamarabb áll fel a turbó nyomás)
A turbó geometriája 0.5 fokkal megnyitva jó pár élőadatos autókázás eredménye volt (ezt javasolja Alf is a vákuumdob rudazatának állításával)
Az állítást turbo felujitónál csinálták, miután beépitettem az általuk felujitott turbót és nem felelt meg a teljesitménye az autónak számomra.
nem ugy ment ,gyorsult mint az előtt és sikerült egy jobbat kihozni belőle
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
nyerscsaba
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77731 Dátum:
2023.09.01 péntek, 17:34:23 »
Szia !
Kosznom az infot!!
Naplózva
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77732 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 19:05:55 »
Sziasztok!
Tudom látatlanba nincs diagnosztika, de sztetek mi lehet a gond. A szerelő csak egy hét mulva tud ránézni, engem meg idegesít
Reggel elindultam az autoval kitolattam és ütött egy nagyot, és sziszegő hangot adott ki gyorsítéskor. azt hittem rámentem egy nagy kőre, és defektem lett, de elindultam és amikor eszébe jut főleg gyorsításkor váltáskor ránt, üt egy hatalmasat, majd kiesik a motor a helyéről. félre álltam akkor a motor szépen járt, de visszaálltam inkább a garázsba vele nyilván, a kb 50 méter alatt vagy 5x csinálta. Ahogy leállítottam alánztem csöpögött az olaj de csak pár csepp, azota semmi. A motorolaj maxon, hutővíz maxon.sztem a váltobol folyhatott az olaj. Jah 1,8 benzines az autó. Sztetek mi lehet váltó, féltengely, motor, kupling, lendkerék? Mit tudok kizárni valami egyszerű modszerrel. Beinditani nem nagyon merem, nehogy nagyobb kárt tegyek benne.
Köszi elöre is az őtleteket!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77733 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 19:34:09 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.09.14 csütörtök, 19:05:55
Sziasztok!
Tudom látatlanba nincs diagnosztika, de sztetek mi lehet a gond. A szerelő csak egy hét mulva tud ránézni, engem meg idegesít
Reggel elindultam az autoval kitolattam és ütött egy nagyot, és sziszegő hangot adott ki gyorsítéskor. azt hittem rámentem egy nagy kőre, és defektem lett, de elindultam és amikor eszébe jut főleg gyorsításkor váltáskor ránt, üt egy hatalmasat, majd kiesik a motor a helyéről. félre álltam akkor a motor szépen járt, de visszaálltam inkább a garázsba vele nyilván, a kb 50 méter alatt vagy 5x csinálta. Ahogy leállítottam alánztem csöpögött az olaj de csak pár csepp, azota semmi. A motorolaj maxon, hutővíz maxon.sztem a váltobol folyhatott az olaj. Jah 1,8 benzines az autó. Sztetek mi lehet váltó, féltengely, motor, kupling, lendkerék? Mit tudok kizárni valami egyszerű modszerrel. Beinditani nem nagyon merem, nehogy nagyobb kárt tegyek benne.
Köszi elöre is az őtleteket!
nem vagyok általában vészmadár,de az álmos könyv szerint kísértetiesen hasonlít a sztory egy dugattyú törésre,ami kikönyökölt a blokk oldalán.....
Be sem indítsd amíg nem böngészed körbe a motort. Ha nincs nagy baj,a lendkerék szabadulhatott el,bár ott olaj nem kezd csepegni.
«
Utoljára szerkesztve: 2023.09.14 csütörtök, 19:35:48 írta alf®
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77734 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 20:11:21 »
Idézetet írta: alf® - 2023.09.14 csütörtök, 19:34:09
nem vagyok általában vészmadár,de az álmos könyv szerint kísértetiesen hasonlít a sztory egy dugattyú törésre,ami kikönyökölt a blokk oldalán.....
Be sem indítsd amíg nem böngészed körbe a motort. Ha nincs nagy baj,a lendkerék szabadulhatott el,bár ott olaj nem kezd csepegni.
Hat sajnos lehet igazad lesz. Kivülről gyors pillantásra nem látok semmit, de mInden is tiszta olaj. Bár a motorolajszint maxon van. DE a két középső gyertya áll az olajban
Naplózva
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77735 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 20:18:19 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.09.14 csütörtök, 20:11:21
Hat sajnos lehet igazad lesz. Kivülről gyors pillantásra nem látok semmit, de mInden is tiszta olaj. Bár a motorolajszint maxon van. DE a két középső gyertya áll az olajban
Lehet a durva rángás annak a következménye hogy csak 2 henger ment akkor.? Olyan volt már hogy 3 ment az is elég nagyot rántott
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77736 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 20:59:39 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.09.14 csütörtök, 20:11:21
Hat sajnos lehet igazad lesz. Kivülről gyors pillantásra nem látok semmit, de mInden is tiszta olaj. Bár a motorolajszint maxon van. DE a két középső gyertya áll az olajban
a gyertya is kiszakadhatott a hengerfejből....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77737 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 20:59:56 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.09.14 csütörtök, 20:18:19
Lehet a durva rángás annak a következménye hogy csak 2 henger ment akkor.? Olyan volt már hogy 3 ment az is elég nagyot rántott
igen
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77738 Dátum:
2023.09.14 csütörtök, 21:37:42 »
Idézetet írta: alf® - 2023.09.14 csütörtök, 20:59:56
igen
Hát már nem is tudom miért imádkozzak
Egyik rosszabbul hangzik, mint a másik. Már 14 éve nálam van ugy hozzám nött, már családtag.13 évig semmi most egy év alatt összetörtem az elejét, 2 honapja belémjöttek hátulrol, most ez, de ugyis rendbe rakatom kerül amibe kerül
Már eddig is minimum kétszeres GTK
Naplózva
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77739 Dátum:
2023.10.12 csütörtök, 19:17:10 »
Sziasztok!
A mai napon ahogy jöttem hazafelé kigyorsítottam, és hirtelen elkezdett villogni a "malacfarok". Éreztem azonnal hogy gyengébb lett az autó, de semmi egyéb tünetet nem produkált. Hazajöttem vele, átnéztem a motorteret, a csöveket is nem e durrant el valamelyik. A turbó megy azt hallottam menet közben. MK3 Turnier 2.0 TDCI egyébként, 2003-as. Az autó nincs lelakva, mindig prémium dízellel járt, 175ezer valós km van benne, olaj és szűrő időben cserélve. Bár ettől függetlenül még lehet bármi baja, csak leírtam hogy vigyázva van rá és sosem volt kitaposva a szeme sem. Ahogy hazaértem letettem az autót, majd pár órára rá beindítottam de a hiba nem tűnt el ugyanúgy villog. Egyből indul, nem ráng az alapjárat, és nincs szokatlan hangja sem. Mikor bedobta a hibakódot azonnal elkezdtem nézni a visszapillantó tükörben hogy kormolok-e, de azt sem véltem felfedezni. Szerintetek mi lehet ez első blikkre? Hibakódolvasót veszek hozzá de azt már csak a jövő héten tudok így addig ha valakinek van bármi ötlete szívesen fogadom amit ellenőrizni tudok. Illetve hibakódolvasóból láttam hogy kétféle is van, az egyik ELM327-esen rajta van a ford logó, a másikon meg nincs. Melyiket vegyem meg hozzá hogy biztos ki tudjam olvasni?
Láttam ilyet:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/13/a6/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-autodiagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-8e5c_1_big.jpg?v=2
És ezt:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/8e/e2/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-7c5c_7_big.jpg?v=2
Köszönöm előre is a válaszokat!
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.12 csütörtök, 19:19:42 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77740 Dátum:
2023.10.12 csütörtök, 19:36:35 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.09.14 csütörtök, 21:37:42
Hát már nem is tudom miért imádkozzak
Egyik rosszabbul hangzik, mint a másik. Már 14 éve nálam van ugy hozzám nött, már családtag.13 évig semmi most egy év alatt összetörtem az elejét, 2 honapja belémjöttek hátulrol, most ez, de ugyis rendbe rakatom kerül amibe kerül
Már eddig is minimum kétszeres GTK
na,van valami azóta?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77741 Dátum:
2023.10.12 csütörtök, 19:39:55 »
Idézetet írta: Mondeo93TDCI - 2023.10.12 csütörtök, 19:17:10
Sziasztok!
A mai napon ahogy jöttem hazafelé kigyorsítottam, és hirtelen elkezdett villogni a "malacfarok". Éreztem azonnal hogy gyengébb lett az autó, de semmi egyéb tünetet nem produkált. Hazajöttem vele, átnéztem a motorteret, a csöveket is nem e durrant el valamelyik. A turbó megy azt hallottam menet közben. MK3 Turnier 2.0 TDCI egyébként, 2003-as. Az autó nincs lelakva, mindig prémium dízellel járt, 175ezer valós km van benne, olaj és szűrő időben cserélve. Bár ettől függetlenül még lehet bármi baja, csak leírtam hogy vigyázva van rá és sosem volt kitaposva a szeme sem. Ahogy hazaértem letettem az autót, majd pár órára rá beindítottam de a hiba nem tűnt el ugyanúgy villog. Egyből indul, nem ráng az alapjárat, és nincs szokatlan hangja sem. Mikor bedobta a hibakódot azonnal elkezdtem nézni a visszapillantó tükörben hogy kormolok-e, de azt sem véltem felfedezni. Szerintetek mi lehet ez első blikkre? Hibakódolvasót veszek hozzá de azt már csak a jövő héten tudok így addig ha valakinek van bármi ötlete szívesen fogadom amit ellenőrizni tudok. Illetve hibakódolvasóból láttam hogy kétféle is van, az egyik ELM327-esen rajta van a ford logó, a másikon meg nincs. Melyiket vegyem meg hozzá hogy biztos ki tudjam olvasni?
Láttam ilyet:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/13/a6/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-autodiagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-8e5c_1_big.jpg?v=2
És ezt:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/8e/e2/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-7c5c_7_big.jpg?v=2
Köszönöm előre is a válaszokat!
p0251 lesz a hibakód-minden valószínűség szerint,vagy hasonló üza rendszeri probléma.
https://www.aliexpress.com/item/4000995546207.html
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77742 Dátum:
2023.10.13 péntek, 08:26:31 »
Idézetet írta: Mondeo93TDCI - 2023.10.12 csütörtök, 19:17:10
Sziasztok!
A mai napon ahogy jöttem hazafelé kigyorsítottam, és hirtelen elkezdett villogni a "malacfarok". Éreztem azonnal hogy gyengébb lett az autó, de semmi egyéb tünetet nem produkált. Hazajöttem vele, átnéztem a motorteret, a csöveket is nem e durrant el valamelyik. A turbó megy azt hallottam menet közben. MK3 Turnier 2.0 TDCI egyébként, 2003-as. Az autó nincs lelakva, mindig prémium dízellel járt, 175ezer valós km van benne, olaj és szűrő időben cserélve. Bár ettől függetlenül még lehet bármi baja, csak leírtam hogy vigyázva van rá és sosem volt kitaposva a szeme sem. Ahogy hazaértem letettem az autót, majd pár órára rá beindítottam de a hiba nem tűnt el ugyanúgy villog. Egyből indul, nem ráng az alapjárat, és nincs szokatlan hangja sem. Mikor bedobta a hibakódot azonnal elkezdtem nézni a visszapillantó tükörben hogy kormolok-e, de azt sem véltem felfedezni. Szerintetek mi lehet ez első blikkre? Hibakódolvasót veszek hozzá de azt már csak a jövő héten tudok így addig ha valakinek van bármi ötlete szívesen fogadom amit ellenőrizni tudok. Illetve hibakódolvasóból láttam hogy kétféle is van, az egyik ELM327-esen rajta van a ford logó, a másikon meg nincs. Melyiket vegyem meg hozzá hogy biztos ki tudjam olvasni?
Láttam ilyet:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/13/a6/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-autodiagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-8e5c_1_big.jpg?v=2
És ezt:
https://p1-ssl.vatera.hu/photos/8e/e2/elm327-usb-hibakod-olvaso-elm-327-diagnosztika-ford-mazda-forscan-hs-can-ms-can-obd-7c5c_7_big.jpg?v=2
Köszönöm előre is a válaszokat!
Ilyet keress:
https://www.amazon.de/-/en/VINT-TT55502-Modified-Forscan-ELMconfig-HS-CAN/dp/B01N18TOFB/ref=sr_1_1
Amazonon is van, eBay-en is találsz, de Aliról is tudsz rendelni, ahogy tetszik.
Ez a VIN-T 55502 fajta biztosan működik. Célszerű a vezetékest, a kékfogú bizonyos helyzetekben nem tudja elég gyorsan tolni az adatot, bár előnye, hogy egy mobiltelóról is tudod használni. A droidos Forscan viszont buta a számítógépeshez képest, a géphez meg jó a vezetékes. :-)
Azután akkor kell hibakódot olvasni, amikor villog a malacfarok, a
motor leállítása nélkül
!
Ha a tipikus hibák valamelyike, akkor egy kellemesen meredek hegyoldalban hármasban lepadlózva általában ki lehet belőle kényszeríteni a hibakódot.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77743 Dátum:
2023.10.13 péntek, 13:21:31 »
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget! Azóta állapotváltozás következett be: Elbíztam magam a tegnapi sikeres hazajövet utáni beindulást követően, ugyanis ma délelőtt tervben volt hogy megyek el az autóval és most már nem volt hajlandó beindulni. 4 szer próbáltam, ahogy beindulna azonnal le is áll...
És délutánra plusz infó, megint beindul. Büdösebb szaga van a megszokottnál illetve ugyanúgy gyengébb.
2023.10.17. holnap ha minden igaz gépre teszem a paripát, utána jövök az infókkal
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.17 kedd, 12:14:46 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77744 Dátum:
2023.10.18 szerda, 13:22:45 »
Sziasztok!
Ma végre kiolvastam az autót, egy vagon hibakódot hozott. Szerintetek cseréljek légtömegmérőt? Végig kerestem neten egyenként ezeket a hibakódokat, de hát ennyi minden egyszerre nem mehetett tönkre. Előtte soha nem volt semmi baja az autónak, valami elszállhatott amitől így megbolondult hogy be sem indul és ennyire sok a hibakód. EGR még vákuumos egyébként, mikor megvettem szétszedtem a szívósorral együtt takarítva lett és dugóztam is tehát ezt kizárhatjuk szerintem. A többi meg hogy maf, map, üzemanyagnyomás, porlasztó áramkör szakadás mind a négy hengernél meg ehhez hasonlók kizártnak tartom. Nem tudom mi a fene lehet ez...Azt hittem előrébb leszek a hibakódolvasóval, de eddig nem úgy néz ki. Oké hogy "híres" ez a delphi rendszer, de érdekesnek találnám ha egy csettintés alatt elszállt volna úgy az üzemanyagrendszerben valami hogy beindulni is képtelen, mindezt előjelek nélkül. Nem kopogott nem kerregett se hidegen se melegen, porlasztóknak se volt hangja, ereje sem ment el soha a motornak.
A hibakódok:
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.18 szerda, 18:44:26 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48456
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77745 Dátum:
2023.10.18 szerda, 18:45:59 »
Idézetet írta: Mondeo93TDCI - 2023.10.18 szerda, 13:22:45
Sziasztok!
Ma végre kiolvastam az autót, egy vagon hibakódot hozott. Szerintetek cseréljek légtömegmérőt? Végig kerestem neten egyenként ezeket a hibakódokat, de hát ennyi minden egyszerre nem mehetett tönkre. Előtte soha nem volt semmi baja az autónak, valami elszállhatott amitől így megbolondult hogy be sem indul és ennyire sok a hibakód. EGR még vákuumos egyébként, mikor megvettem szétszedtem a szívósorral együtt takarítva lett és dugóztam is tehát ezt kizárhatjuk szerintem. A többi meg hogy maf, map, üzemanyagnyomás, porlasztó áramkör szakadás mind a négy hengernél meg ehhez hasonlók kizártnak tartom. Nem tudom mi a fene lehet ez...Azt hittem előrébb leszek a hibakódolvasóval, de eddig nem úgy néz ki. Oké hogy "híres" a ez a delphi rendszer, de érdekesnek találnám ha egy csettintés alatt elszállt volna úgy az üzemanyagrendszerben valami hogy beindulni is képtelen, mindezt előjelek nélkül. Nem kopogott nem kerregett se hidegen se melegen, porlasztóknak se volt hangja, ereje sem ment el soha a motornak.
A hibakódok:
[img width=800 height=451]https://i.imgur.com/5eYxX8J.png
[img width=800 height=451]https://i.imgur.com/AOpSUOf.png
Nos, az értékes információ a sorok között van.A MAF hiba azért került be, mert nem indul az autó az üza rendszeri hiba miatt.
P2339 Cylinder #4 Above Knock Threshold
4es henger kopogás érzékelő bejelzett. Na ez lehet a gyökér ok.
Amit rövid távon tenni lehet,újraprogramozni a csúcsokat....egyébként meg üza rendszer felújítás a csúccsal kezdve...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77746 Dátum:
2023.10.18 szerda, 18:47:19 »
Szia!
Igen ezt én is láttam, de az összes hengernél bedobta ezt a hibakódot, ezért találtam furcsának. Az 1-estől kezdve a 4-esig mindegyik ott van...
P2336 (Cylinder #1 Above Knock Threshold),
P2337 (Cylinder #2 Above Knock Threshold),
P2338 (Cylinder #3 Above Knock Threshold)
P2339 (Cylinder #4 Above Knock Threshold)
De akkor megpróbálom ezt az újrakódolást. A porlasztók kódjait sorban megtalálom valahol a blokkra ragasztva? 2003-as 2.0 TDCI kombi 131 lóerős. Motortérnél állva balról jobbra 1-2-3-4 a hengersor ha jól tudom.
Azt az egyet egyébként furcsállom, hogy egyáltalán nem volt semmi hangja/baja a porlasztóimnak se hidegen se melegen, bármiféle előzetes baljós jelek nélkül ez történik. Havernak ugyanilyen van és konkrétan csattog, kopog, az összes porlasztó kivan benne teljesen, de még mindig megy. Nyilván nem úgy ahogy kéne, de megy...
Idézetet írta: alf® - 2023.10.18 szerda, 18:45:59
Nos, az értékes információ a sorok között van.A MAF hiba azért került be, mert nem indul az autó az üza rendszeri hiba miatt.
P2339 Cylinder #4 Above Knock Threshold
4es henger kopogás érzékelő bejelzett. Na ez lehet a gyökér ok.
Amit rövid távon tenni lehet,újraprogramozni a csúcsokat....egyébként meg üza rendszer felújítás a csúccsal kezdve...
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.18 szerda, 20:35:36 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77747 Dátum:
2023.10.18 szerda, 20:43:25 »
Idézetet írta: alf® - 2023.10.18 szerda, 18:45:59
Nos, az értékes információ a sorok között van.A MAF hiba azért került be, mert nem indul az autó az üza rendszeri hiba miatt.
P2339 Cylinder #4 Above Knock Threshold
4es henger kopogás érzékelő bejelzett. Na ez lehet a gyökér ok.
Amit rövid távon tenni lehet,újraprogramozni a csúcsokat....egyébként meg üza rendszer felújítás a csúccsal kezdve...
Az injektorokat nem is kell, elég csak a porlasztócsúcsot...?
Legalább te ne írj hülyeséget, aki jól tudod, hogy miről van szó. Különösen, ha segíteni akarsz, amiért amúgy minden tiszteletem a tiéd.
Mondeo93TDCI: az INJEKTOROKAT kell felújíttatni, kompletten, egyben, nem elég csak a porlasztóCSÚCSOKAT.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77748 Dátum:
2023.10.18 szerda, 22:51:17 »
Köszönöm mindkettőtöknek! Igazából ha már erre kerülne a sor, akkor fél munkát nem is csináltatnék. Megpróbálom holnap felkódolni az injektorokat és meglátjuk.
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.18 szerda, 20:43:25
Az injektorokat nem is kell, elég csak a porlasztócsúcsot...?
Legalább te ne írj hülyeséget, aki jól tudod, hogy miről van szó. Különösen, ha segíteni akarsz, amiért amúgy minden tiszteletem a tiéd.
Mondeo93TDCI: az INJEKTOROKAT kell felújíttatni, kompletten, egyben, nem elég csak a porlasztóCSÚCSOKAT.
AndyA
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26983
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77749 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 09:00:50 »
Idézetet írta: Mondeo93TDCI - 2023.10.18 szerda, 22:51:17
Köszönöm mindkettőtöknek! Igazából ha már erre kerülne a sor, akkor fél munkát nem is csináltatnék. Megpróbálom holnap felkódolni az injektorokat és meglátjuk.
Jó eséllyel egy darabig segíteni fog, de nem hozza el a megváltást, abban sajnos biztos lehetsz.
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
1548
1549
1550
1551
1552
1553
1554
[
1555
]
1556
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ