Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 17:51:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2906463 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 20:37:41 »

Tehát akkor vszínű a kormánymű megúszta? Jó esetben centírozható, rossz esetben új felni?
én ilyensorrendben esnék neki:
1.centírozás, felni\gumi átnézése
ha még mindig csinálja:
2.futómű állítás - ott ha valami műszaki gondja van azt megmondják. csakis olyanhelyre menj ahol lézerrel mérnek
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 20:41:49 »

Tehát akkor vszínű a kormánymű megúszta? Jó esetben centírozható, rossz esetben új felni?

Szia!

Hát az nem biztos, de ahogy HZsolt92 is írta az a sorrend jó. Nekem az előző nyári gumik (Bridgestone ER30) ezért lettek eldobva, teljesen tojás volt, tapsoltak és 100 körül berázták a kormányt. Gumicsere, alukerék felújjítás és minden rendben is lett.
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2010.04.17 szombat, 15:35:52 »

Köszönöm srácok, egy kis felnikalapálás + centírozás segített, így mostmár megoldódott a probléma. Bemértük, már minden határértéken belül van. Rosszabbra számítottam, viszonylag olcsón megúsztam.  worship
Naplózva
skorpio79
Vendég
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 19:39:55 »



segítséget szeretnék kérni valami nagyon kopog az első futóművembe

köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #204 Dátum: 2010.04.18 vasárnap, 20:05:39 »


segítséget szeretnék kérni valami nagyon kopog az első futóművembe

köszönöm
sötétben tapogatózás!
-toronycsapágy
-féltengej
-lengőkar szilent
-kormánygömbfej
-gömbtámasz
-rugótörés-lengéscsillapító,stb
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
skorpio79
Vendég
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 20:46:45 »

Szia ALF féltengely
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #206 Dátum: 2010.04.19 hétfő, 20:54:02 »

Szia ALF féltengely

És hogy derült ki?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #207 Dátum: 2010.04.20 kedd, 08:47:15 »

Szia ALF féltengely
Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TB
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



« Új hozzászólás #208 Dátum: 2010.04.20 kedd, 09:44:04 »

Sziasztok!

Csereérettek az első lengéscsillapítóim. Vett már valaki gázos meylét? Tapasztalat?

És van még egy érdekes morgó/búgó hang az első traktus felől, ami elmúlik balra kanyarodásnál. Kerékcsapágyra tippelek. Szerintetek mi lehet?

Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.20 kedd, 10:07:27 írta TB » Naplózva

2004 MKIII TDCi kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #209 Dátum: 2010.04.20 kedd, 10:09:07 »

Sziasztok!

Csereérettek az első lengéscsillapítóim. Vett már valaki gázos meylét? Tapasztalat?

És van még egy érdekes morgó/búgó hang az első traktus felől, ami elmúlik balra kanyarodásnál. Kerékcsapágyra tippelek. Szerintetek mi lehet?

Üdv!
2.kerékcsapágy! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TB
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



« Új hozzászólás #210 Dátum: 2010.04.20 kedd, 10:24:01 »

2.kerékcsapágy! vigyor3
worship Jól tippeltem.. Smiley Azt hogy derítem ki hogy melyik oldal? Lövésem sincs hogy a nagyobb terheléstől múlik el a morgás, vagy attól hogy nincs rajta terhelés..
Naplózva

2004 MKIII TDCi kombi
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2010.04.20 kedd, 10:30:01 »

worship Jól tippeltem.. Smiley Azt hogy derítem ki hogy melyik oldal? Lövésem sincs hogy a nagyobb terheléstől múlik el a morgás, vagy attól hogy nincs rajta terhelés..

Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #212 Dátum: 2010.04.20 kedd, 10:31:12 »

Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TB
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



« Új hozzászólás #213 Dátum: 2010.04.20 kedd, 10:35:17 »

Ha balra kanyarnál múlik el, akkor a bal kerékcsapágy lesz az! ( akkor csökken rajta a terhelés )
köszönöm! eljen wave
Naplózva

2004 MKIII TDCi kombi
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2010.04.22 csütörtök, 23:52:20 »

Szervusztok!

Mióta megvan a gépsárkány, még nem volt igazán megrakodva. A minap viszont négyen utaztunk, és a jobb hátsó futómű felől egyenetlen úton valami huhogó hang hallatszik, de csak akkor, ha tényleg többen utaznak az autóban.
Az öreg MZ-men ilyen hangja volt a lengéscsillapítónak, amikor nem volt benne elég olaj, de mivel a csillapítás a rázópad szerint 75%-os, az olajhiányt kizárnám. Lehetséges, hogy csak a porvédő műanyag részek súrlódnak egymáson?  Huh? Várom a tippeket.

Gabe
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2010.04.24 szombat, 10:21:15 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktól, hogy lengéscsillapítót mennyire szabad hátul nem párban cserélni? Valamint, hogy miben különbözik a gázos és az olajos (legalábbis felhasználói szinten) az áron kívül?
Egy 2006-os  2.0 tdci kombiról van szó! (f2)

Előre is nagyon köszönöm a választ, valamint bocsánat, ha ezt a kérdést már feltette valaki régebben!:)

Üdv!

Gergő
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #216 Dátum: 2010.04.24 szombat, 11:49:05 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktól, hogy lengéscsillapítót mennyire szabad hátul nem párban cserélni? Valamint, hogy miben különbözik a gázos és az olajos (legalábbis felhasználói szinten) az áron kívül?
Egy 2006-os  2.0 tdci kombiról van szó! (f2)

Előre is nagyon köszönöm a választ, valamint bocsánat, ha ezt a kérdést már feltette valaki régebben!:)

Üdv!

Gergő

Ha csak 1et cserélsz,hamarosan tönkre megy az új is.Párban szokás cserélni.Azt mondják a gázos tartósabb.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2010.04.24 szombat, 12:35:38 »

Ha csak 1et cserélsz,hamarosan tönkre megy az új is.Párban szokás cserélni.Azt mondják a gázos tartósabb.... Roll Eyes

Értem, nagyon köszönöm!
Akkor ezek szerint itt kivételesen az "olcsóbb" megoldás a tartósabb? Mert úgy láttam, hogy a gázosak olcsóbbak!
Naplózva
zoltabencsik
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2010.04.27 kedd, 09:00:45 »

Sziasztok!
Az a kérdésem hogy milyen szerszámokra lesz szükségem ha neki állok kicserélni a függőleges stabilizátorokat?
Van e valami speciális dolog amit tudnom kellene az operáció megkezdése előtt? wow1
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:29:21 »

Sziasztok!

Van egy kis idegesítő rázása az autónak, ami csak 110-120 körül jön elő és akkor se mindig. Az egész kasztni ráz, nem csak a kormány. Tavaly is csinálta az alufelni-nyárigumi kombinációval, de gondoltam, hogy centrírozni kell, majd tavasszal. A lemezfelni-téligumi kombóval vagy nem csinálta vagy nem zavaróan, meg is feledkeztem róla. A nyárival megint csinálta.
Amiken eddig túl vagyok:
-3-szori centrírozás
-futáskép ellenőrzése forgatás közben, egyszem gyanúsnak látszó felni kigörgőzése
-összes gumi lecserélése vadiúj Cinturato P7 Pirellikre, újracentrírozás (egyébként 4,5-6mm-es gumijaim voltak előtte  gun )
-szilentek, gömbfejek fordos szerelő által emelőn átnézve, megfeszegetve, nem lógnak. Jobb féltengely picit kottyan, bal feszes. Szerinte nem olyan vészes, hajtsam, amíg nem megy tönkre. De végül is nem mondta, hogy ettől van vagy sem.

Ha a jelenség nem is olyan durva, mint a régi gumikon, de azért megmaradt.
Van ötletetek, hogy mi lehet az oka? Ismer valaki olyan szerelőt, aki holtbiztosan megmondja, hogy mit kéne kicserélnem, hogy ez a dolog megszünjön? A gumivásárlás se esett jól feleslegesen de ott még bemagyarázom magamnak, hogy jövőre úgyis kellett volna.  nyes  A féltengelycserére már nem tudnék ilyen optimistán tekinteni ha az se oldaná meg.
Köszi minden ötletet.
Robi


Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #220 Dátum: 2010.04.27 kedd, 13:37:37 »

Sziasztok!

Van egy kis idegesítő rázása az autónak, ami csak 110-120 körül jön elő és akkor se mindig.

Szerintem centrírozás. Nekem is csinálták tavaly 3-szor, mindig rázott egy kicsit. Érdekes, hogy idén a centrír sikerült, így most meg sem libben a kormány.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2010.04.27 kedd, 20:24:55 »

Mondjuk még a centrírozást újracsinálni a legolcsóbb. Ha belegondolok a 3 centrírt ugyanazon (az egyébként profinak és újnak látszó, kalibráltnak mondott) a gépen csinálták... De tartok tőle, hogy nem ez lesz a megoldás. Viszont kipróbálom tök másik műhelyben.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2010.04.28 szerda, 18:44:19 »

Sziasztok Szakik!

Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.

Köszönöm!
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #223 Dátum: 2010.04.28 szerda, 19:28:17 »

Sziasztok Szakik!

Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.

Köszönöm!
Lengéscsillapítót ellenőriztetted? Roll Eyes A huppogás jellemző hiba olyankor.....esetleg féltengely...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2010.04.28 szerda, 20:22:09 »

Lengéscsillapítót ellenőriztetted? Roll Eyes A huppogás jellemző hiba olyankor.....esetleg féltengely...

Szia Alf!

Igen ellenőriztettem, sőt 2 hátsó cserélve is lett. Marad a féltengely. Már csak azt nem tudom, hogy várjak még vele, hogy egyértelműbb legyen a hibajelenség azaz a hang forrása, vagy megint szétszedetni és cserélni vaktában mindent???
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #225 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 05:01:08 »

Szia Alf!

Igen ellenőriztettem, sőt 2 hátsó cserélve is lett. Marad a féltengely. Már csak azt nem tudom, hogy várjak még vele, hogy egyértelműbb legyen a hibajelenség azaz a hang forrása, vagy megint szétszedetni és cserélni vaktában mindent???
....akkor várj vele még.ha féltengely akkor kopogni is fog...... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 09:23:16 »

Sziasztok Szakik!

Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.

Köszönöm!

A féltengely tartó csapágyát nézted már??? A blokkra van felrögzítve, a jobbos féltengelyt vezeti meg. Nekem ugyanez volt a jelenség, 2001-es TDDI-n!
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 11:02:31 »

A féltengely tartó csapágyát nézted már??? A blokkra van felrögzítve, a jobbos féltengelyt vezeti meg. Nekem ugyanez volt a jelenség, 2001-es TDDI-n!

Köszönöm  worship

A ABS hiba a csapágyat fordítva tették be. MI a tanulság? 2x nézd meg előtte, hogy mit csinálsz. Szerelőnek -17.000,- Be fájt, nekem fél napomba+ideg....
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
lullaby
Vendég
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 11:18:06 »

Sziasztok!

Szeretnék 4 lengéscsilapítót cserélni és kérdezném, hogy tud-e valaki "jó árban" alkatrészeket beszerezni?

TDCI Mondeo 2004 130 LE

Köszi előre is!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2010.04.29 csütörtök, 11:31:29 »

Sziasztok Szakik!

Megint lenne egy kis gondom. Ma cseréltettem kereket és ezzel együtt a gyanúsnak vélt kerékcsapágyat (jobb). A hibajelenség nem szűnt meg. Sőt most az ABS visszajelző világit. Nem tudom, hogy nem rakta vissza a szerelő a csatit, vagy valamit elszúrt.
A főbb hiba, hogy az első keréknél jobbról huppogó, majdnem morgó hang jön elő, (olyan lapos gumi féle) ami kisebb fémes surlódó hanggal is párosul, apró kormánymozdulatoknál, menet közben. A zaj 30Km/h tól 90-100 között jelentkezik. Cserélve volt még az alsó gömbcsukló is mindkét oldalon.

Köszönöm!

féltengely csapágy?
nekem úgy zúgott 80kmh felett, hogy azt hittem sugármeghajtású lett az autó...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #230 Dátum: 2010.04.30 péntek, 16:43:03 »

Sziasztok!

Szeretnék 4 lengéscsilapítót cserélni és kérdezném, hogy tud-e valaki "jó árban" alkatrészeket beszerezni?

TDCI Mondeo 2004 130 LE

Köszi előre is!
Keres-kínál témakör: http://mondeo.hu/index.php?board=12.0
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
sundi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 147


E-mail
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2010.05.05 szerda, 17:35:15 »

Sziasztok!

2002-es  évjáratú, 2.0-esTDDI kombihoz keresek jobbos külső gömbfejet és kormány összekötőt, vagy másként szólva külső és belső gömbfejet.
Gyárira gondoltam, ha tud valaki segíten, örülnék.
Ja és sajna ékszíjtárcsa is kell majd...

Előre is köszi, Sündi.
Naplózva

2.0 TDDI-2002
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #232 Dátum: 2010.05.06 csütörtök, 18:36:09 »

A négyből három kutyacsontot cserélni kell (akkor inkább már mindet), pontosabban a szilent ment ki belőlük, és nagyon mozognak ha rázós útra kerülök, vagy egyenetlenségre.
Sajnos nem tudom most megcsináltatni, nincs kavicsom, de mennem kell az autóval.
Lehet azokban valahogy házilag szilentet cserélni? Tudom, hogy nem szabad belekontárkodni, de most S.O.S. van.
A hátsó lengéscsillapítók is már ki vannak fáradva, de azokat még valahogy korrigálom, óvatosabban vezetek.
Tudtok vmi megoldást kutyacsont feljavítás ügyben?
Vagy lesz-e valami komolyabb baj, még tovább kockáztatom ezeket?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #233 Dátum: 2010.05.06 csütörtök, 21:05:04 »

A négyből három kutyacsontot cserélni kell (akkor inkább már mindet), pontosabban a szilent ment ki belőlük, és nagyon mozognak ha rázós útra kerülök, vagy egyenetlenségre.
Sajnos nem tudom most megcsináltatni, nincs kavicsom, de mennem kell az autóval.
Lehet azokban valahogy házilag szilentet cserélni? Tudom, hogy nem szabad belekontárkodni, de most S.O.S. van.
A hátsó lengéscsillapítók is már ki vannak fáradva, de azokat még valahogy korrigálom, óvatosabban vezetek.
Tudtok vmi megoldást kutyacsont feljavítás ügyben?
Vagy lesz-e valami komolyabb baj, még tovább kockáztatom ezeket?
Szerintem ne mókold, inkább hallgasd addíg a kopogást, amíg nem tudsz újakat venni....igazából azon kívül, hogy kopognak ha vacakok, más negatív hatás nincs....a lengéscsillapítók sokkal fontosabbak, hogy jók legyenek!
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 csütörtök, 21:33:53 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #234 Dátum: 2010.05.06 csütörtök, 21:20:41 »

Szerintem ne mókold, inkább halgasd addíg a kopogást, amíg nem tudsz újakat venni....igazából azon kívül, hogy kopognak ha vacakok, más negatív hatás nincs....a lengéscsillapítók sokkal fontosabbak, hogy jók legyenek!

Hála és  worship köszönet
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
keki
Vendég
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2010.05.08 szombat, 13:47:14 »

Sziasztok!

Tegnap igen pórul jártam, még Budapesten belül megyek egy sima úton, nagy fémes pattanást hallok (PENG!), a bal lábammal is éreztem a padlólemezen az ütést. Kiszállok, körülnézek, alánézek, semmi. Az úton se. Megyek tovább, egy körforgalomba behajtáskor ropogó hang. Lassan megyek tovább, tekergetem a kormányt, belemegyek egy-két hupliba, semmi. Megállok, kihajtom a kormányt, hát le van szakadva a bal első stabilizátor összekötő műanyag elem felülről (ez a kutyacsont?) Szilent szétszakadva, gömbcsukló szabadon. Nézelődök, egyszer csak észreveszem, hogy a rugó furán áll. Lelóg a rugótányérról, feltámaszkodik a leszakadt szilent gömbcsuklójára...  Shocked Úgy néz ki, eltört alul, és lerúgta az összekötőt is. Kb. 2 ujjnyival lejjebb van a kaszni is. Hazavánszorogtam, jövő héten megyek szerelőhöz.
Nagyon csalódott vagyok, a kocsiban van 106000 km, a szerelő szerint megállhat a víz a rugó alsó végén lévő gumiborításban. Volt már valakinek ilyen esete? Normális ez ennyi idő/km után? Még jó pár évig meg akartam tartani a kocsit, de most nagyon meginogtam.  szomoru1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #236 Dátum: 2010.05.08 szombat, 14:50:31 »

Sziasztok!

.....de most nagyon meginogtam.  szomoru1
Ennyitől? fejvakaras nemtudom nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keki
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:05:21 »

Ennyitől? fejvakaras nemtudom nyes
Szerinted túlreagálom? 7,5 év, 106e km után normális ez? Egy autóm (öregebb, többet futott) esetében se volt ilyen, sőt, ismeretségi körben sem hallottam még. Ha pechem van, az autópályán törik el, esetleg kihasítja a gumit, aztán nézhetek.
Mindenesetre írok a Fordnak, ha másra nem, arra jó lesz, hogy kiírom magamból a mérget  vigyor3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #238 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:12:50 »

Szerinted túlreagálom? 7,5 év, 106e km után normális ez? Egy autóm (öregebb, többet futott) esetében se volt ilyen, sőt, ismeretségi körben sem hallottam még. Ha pechem van, az autópályán törik el, esetleg kihasítja a gumit, aztán nézhetek.
Mindenesetre írok a Fordnak, ha másra nem, arra jó lesz, hogy kiírom magamból a mérget  vigyor3
szerintem igen.....a pályán nem tört volna el,ahhoz kátyú kellett...De ettől még bosszanthat a hiba! nyes
7,5éves...örülj,hogy csak ennyi gondod van...... hehe
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keki
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:28:11 »

...a pályán nem tört volna el,ahhoz kátyú kellett...
Lehet, hogy igazad van... nem sokszor kaptam be kátyút, lekopogom, még gumisérülésem se volt ilyen okból, de néha azért megtalálom őket. Aztán ez biztos összejön idővel  rinya
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:30:33 »

Sziasztok!

Tegnap igen pórul jártam, még Budapesten belül megyek egy sima úton, nagy fémes pattanást hallok (PENG!), a bal lábammal is éreztem a padlólemezen az ütést. Kiszállok, körülnézek, alánézek, semmi. Az úton se. Megyek tovább, egy körforgalomba behajtáskor ropogó hang. Lassan megyek tovább, tekergetem a kormányt, belemegyek egy-két hupliba, semmi. Megállok, kihajtom a kormányt, hát le van szakadva a bal első stabilizátor összekötő műanyag elem felülről (ez a kutyacsont?) Szilent szétszakadva, gömbcsukló szabadon. Nézelődök, egyszer csak észreveszem, hogy a rugó furán áll. Lelóg a rugótányérról, feltámaszkodik a leszakadt szilent gömbcsuklójára...  Shocked Úgy néz ki, eltört alul, és lerúgta az összekötőt is. Kb. 2 ujjnyival lejjebb van a kaszni is. Hazavánszorogtam, jövő héten megyek szerelőhöz.
Nagyon csalódott vagyok, a kocsiban van 106000 km, a szerelő szerint megállhat a víz a rugó alsó végén lévő gumiborításban. Volt már valakinek ilyen esete? Normális ez ennyi idő/km után? Még jó pár évig meg akartam tartani a kocsit, de most nagyon meginogtam.  szomoru1

Nekem mind2 oldalon eltört már....... az egyik autópályán, sávváltáskor....... a másik garázsból kifelé gyökkettővel mentem és bamm....... szériahiba.. ez ilyen 7-8 évente belefér... mármint szerintem nem de, az árát nézve nem vészes.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
keki
Vendég
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:52:53 »

.... szériahiba..
De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről? Úgy tudtam, hogy régi autóknál leülnek a rugók idővel, de nem törnek el.
Számomra ez fődarabnak tűnik, ki kellene szolgálja a kocsit. Legközelebb mi lesz, kiesik a motor, mert eltörik egy tartóbak? Vagy kettétörik a kaszni?
Azért vagyok szkeptikus, mert én is az autóiparban dolgozom, és látom, hogy egyre pontosabb módszerek vannak az élettartam tervezésre, és ha 15 év van előírva, akkor annyit fog tudni, nem többet...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2010.05.08 szombat, 15:57:36 »

De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről? Úgy tudtam, hogy régi autóknál leülnek a rugók idővel, de nem törnek el.
Számomra ez fődarabnak tűnik, ki kellene szolgálja a kocsit. Legközelebb mi lesz, kiesik a motor, mert eltörik egy tartóbak? Vagy kettétörik a kaszni?
Azért vagyok szkeptikus, mert én is az autóiparban dolgozom, és látom, hogy egyre pontosabb módszerek vannak az élettartam tervezésre, és ha 15 év van előírva, akkor annyit fog tudni, nem többet...
Enyémben 153eKm van, de még a futómű nem volt bontva. Ebből 50eKm Budapest....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2010.05.08 szombat, 16:10:43 »

Enyémben 153eKm van, de még a futómű nem volt bontva. Ebből 50eKm Budapest....

Nekem óra szerint 210.000. plusz a Tiéd szerintem fiatalabb is. Nálam 1 hónapra rá, mikor megvettem törött el és mind a 4 gátlót is cseréltem. Akkor volt benne 130.000 km, de Németo-ból behozott, tehát szvsz már akkor megvolt a 210.000. Az előző gazdája viszont tuti patka- és kátyúgyilkos volt mert  2 felnit görgőzni kellett beka3
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
keki
Vendég
« Új hozzászólás #244 Dátum: 2010.05.08 szombat, 16:46:06 »

Nekem óra szerint 210.000. plusz a Tiéd szerintem fiatalabb is. Nálam 1 hónapra rá, mikor megvettem törött el és mind a 4 gátlót is cseréltem. Akkor volt benne 130.000 km, de Németo-ból behozott, tehát szvsz már akkor megvolt a 210.000. Az előző gazdája viszont tuti patka- és kátyúgyilkos volt mert  2 felnit görgőzni kellett beka3
A két hátsó gátlót nemrég cseréltettem (az egyik olajos volt), de ezzel kiegyeztem, az előző kocsimon is 140000 km-nél már nem működtek.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #245 Dátum: 2010.05.08 szombat, 20:38:08 »

Azé nem mind1,hogy az előző gazdija mondjuk 400kg-mal terhelte mondjuk a verdát, mert éppen sokat cuccolt vele.Nem jellemző a futómű gond,de ugyanúgy előforduló hiba mint bármelyik másiknál.Én azt mondom,hogy egy 7év fölötti autónál semmi ilyesmin nem kell csodálkozni.Bosszantahtnak ezek a hibák bennünket,de ezzel együtt kell élni,akár bömije van az embernek akár fordja.Csak annál sokkal többe kerül.De egy japóba is(pl madzag6-os).

Még mindig azt mondom,örülj a "csak ennyi hibának"!

De most komolyan... én érzem rosszul, hogy régebbi autókkal ilyen nem volt jellemző, vagy csak nem hallottam ilyen esetekről?

Hát....szerintem csak nem hallod a dicsekvést!Ezzel nem nagyon dicsekszik az ember.Nekem A4 ódin kellett cserélni az első lengőkarokat törés miatt.Aluöntvény,elöl,egy oldalon 4db van,és 37e ft darabja.és van 4 kerék.... nyes
Neked "csak" 1 stab összekötőd szakadt el.....ezért érzem,hogy picit túlreagálod,de ettől persze lehetsz dühös! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keki
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2010.05.08 szombat, 23:17:08 »

...

Még mindig azt mondom,örülj a "csak ennyi hibának"!

Hát....szerintem csak nem hallod a dicsekvést!...
Ez is igaz lehet  Undecided Kicsit utánanéztem külföldi oldalakon, és többeknek fordult elő ilyesmi (nem csak Fordokon).
Azért vagyok csak szomorú, mert most majd gyanakodva fogok minden zörejre odafigyelni, meg azon fogok aggódni, hogy vajon eljutunk-e A-ból B-be  Sad.
Köszönöm a vigasztalást, idővel összeszedem magam, és derűsebben látom majd a dolgokat  lookaround
Naplózva
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2010.05.09 vasárnap, 21:16:49 »

Ez is igaz lehet  Undecided Kicsit utánanéztem külföldi oldalakon, és többeknek fordult elő ilyesmi (nem csak Fordokon).
Azért vagyok csak szomorú, mert most majd gyanakodva fogok minden zörejre odafigyelni, meg azon fogok aggódni, hogy vajon eljutunk-e A-ból B-be  Sad.
Köszönöm a vigasztalást, idővel összeszedem magam, és derűsebben látom majd a dolgokat  lookaround
Sajna a magyar úthálózat állapotát jelzi,hogy a külföldről behozott autók,motorikusan vannak inkább lelakva,mint szerkezetileg,előbb-utóbb,ha az ember vigyáz az autójára a motor továb bírja mint a felfüggesztése
hála neki MAGYAR KK-KHT
Naplózva
keki
Vendég
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2010.05.11 kedd, 10:12:14 »

Sziasztok!

A kocsi a szerelőnél van, rugó- és stabilizátor összekötő csere lesz, mindkét oldalon (kotyogott már a másik kutyacsont is).
Végül is viszonylag olcsón megúszom, toronyszilentek, toronycsapágyak, gólyalábak rendben vannak.
Naplózva
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2010.05.18 kedd, 12:31:08 »

Üdv!
Nekem 7vgn adta meg magát a jobb első rugóm, szerencsére helyben, az udvaron állva. Már kicserélték, megkapta az újat, de kíváncsi lennék mások tapasztalatára is: nekem valahogy az lenne logikus, hogy rugót cserélni csak párban. (persze a pénztárcám nagyon tiltakozik ellene Smiley ).
- Ha a kocsi a csere után nem ferde, nem húz a kormány semerre (gyorsítva és fékezve sem), akkor örülünk?
- Érdemes a csere után elvinni futóművet ellenőrizni / beállíttatni?
- Vagy ne aggódjak, mert úgyis mindjárt eltörik a bal oldali is, és máris párban lesz cserélve?  Cry

m
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.