Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 03:40:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2054746 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #6550 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 18:41:15 »

idézet:.....A lamda szonda élettartama kb. 1305160 ezer kilomét
er. Az elromlása mindenféle hibákat
okoz a motor futásában, hiányzik az ereje, plusz ro
ssz alapjárat melegen. (Hidegen nem.) ......
http://mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf

Az alapjárati leírás még a Zetec motoros Mondiról szólt.
A lambda szonda élettartama (gondolom 130-160 ezer km akar lenni) igen változó, nekem 384 ezer van bennük és tökéletesek. Mérni kell a működőképességüket, ha szabályoznak akkor OK.
A lambda szondákat indításkor nem használja az ECU csak kb 1,5 perccel később, addig melegszik. Ha addig van alapjárat és utána hirtelen elromlik, akkor lehetnek a szondák (2 van). Ha kiveszed a lambdák biztosítékát, ki kéne derüljön... Csak hogy megnyugtassalak, ha nem működnek jól, az ECU nem veszi figyelembe (asszony kocsijában nem mennek, de széttépi az aszfaltot - és tele van hibakódokkal).
Az injektorok vezérlése működik-e?
MAF szenzor bizony beleszól rendesen, nem elég tisztítani, cserés lehet...
De éppúgy lehet vákuum gond (gyakori a motor mögötti csövek keményedése és repedése), nekem előbb ilyen gondom volt, miután sikerült megoldani tudtam foglalkozni a többi problémával.
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #6551 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 19:01:38 »

Az alapjárati leírás még a Zetec motoros Mondiról szólt.
A lambda szonda élettartama (gondolom 130-160 ezer km akar lenni) igen változó, nekem 384 ezer van bennük és tökéletesek. Mérni kell a működőképességüket, ha szabályoznak akkor OK.
A lambda szondákat indításkor nem használja az ECU csak kb 1,5 perccel később, addig melegszik. Ha addig van alapjárat és utána hirtelen elromlik, akkor lehetnek a szondák (2 van). Ha kiveszed a lambdák biztosítékát, ki kéne derüljön... Csak hogy megnyugtassalak, ha nem működnek jól, az ECU nem veszi figyelembe (asszony kocsijában nem mennek, de széttépi az aszfaltot - és tele van hibakódokkal).
Az injektorok vezérlése működik-e?
MAF szenzor bizony beleszól rendesen, nem elég tisztítani, cserés lehet...
De éppúgy lehet vákuum gond (gyakori a motor mögötti csövek keményedése és repedése), nekem előbb ilyen gondom volt, miután sikerült megoldani tudtam foglalkozni a többi problémával.
Teljesen igazad van,köszönöm a kioktatást.Eddig fogalmam sem volt róla,hogy a v6-ban kettő szonda van és hogy a legegyszerűbb megoldást ajánlottam a kedves klubtársnak.Másrészt meg igaz,a motor üzemanyagellátási rendszere és felépítése tök ugyanaz mint a sornégynek csak kettővel több henger van plusz eggyel több szonda,dehát ez van én nem értek a lovakhoz.Én kérek elnézést mégegyszer,ígérem a büdös életben többet ide se fogok írni semmit.
Naplózva
jani66
Vendég
« Új hozzászólás #6552 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 20:05:02 »

Hé-hé-hé!
Kedves klubtársak, mentorok!
Össze ne vesszetek miattam!
Na, úgy néz ki működött a pucolás...
Visszaraktam, beindítottam, nem is tudom pár 10 másodperc után beállt kb 750-re, vártam míg teljesen bemelegedett.
kormánymozgatásra nem naon reagált, de arra előtte se. Klímára változott, de nem azonnal, inkább csak gázadásra, akkor fönn maradt olyan 1500-on, de ha kikapcsoltam akkor kis késéssel visszaállt 750-re...Bár a klímakuplungom nem jó 2éve Smiley . Állítólag nyomásadó, de le..rom.
Aztán próbakör. Minden olyan, mint előtte. Szépen ejti a fordulatot, nem nagyon ingadozik... Visszaesik 750-650 körülire, kuplungra, fékre nem reagál. Szal sztem jó Smiley.

Azért kételkedtem a "lambda-szonda" hibában, mert nem igazán volt semmi előjele, ingadozás, ilyesmi... Egyszer csak elment és kész.  De ettől még holnapra bes...hat Smiley.
Köszi még egyszer!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6553 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 20:25:03 »

Teljesen igazad van,köszönöm a kioktatást.Eddig fogalmam sem volt róla,hogy a v6-ban kettő szonda van és hogy a legegyszerűbb megoldást ajánlottam a kedves klubtársnak.Másrészt meg igaz,a motor üzemanyagellátási rendszere és felépítése tök ugyanaz mint a sornégynek csak kettővel több henger van plusz eggyel több szonda,dehát ez van én nem értek a lovakhoz.Én kérek elnézést mégegyszer,ígérem a büdös életben többet ide se fogok írni semmit.

Na ezen kár volt megsértődni, hiszen nem is mondott neked ellent Smiley Remélem most ezért nem ment el neked is a kedved végleg a fórumtól, a végén nem marad senki. Igazából csak kiegészítést olvastam Orion68 írásában, lényegében mindketten azt mondtátok, hogy melegen, amikor van lambda szabályzás, akkor okozhat gondot amennyiben hibásak.

"ha nem működnek jól, az ECU nem veszi figyelembe (asszony kocsijában nem mennek, de széttépi az aszfaltot - és tele van hibakódokkal).
Naná, hogy széttépi, hiszen gyorsításkor sosem veszi figyelembe a lambdák jelét az ECU. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.29 csütörtök, 20:30:02 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6554 Dátum: 2014.05.29 csütörtök, 20:35:59 »

Az alapjárati leírás még a Zetec motoros Mondiról szólt.
A lambda szonda élettartama (gondolom 130-160 ezer km akar lenni) igen változó, nekem 384 ezer van bennük és tökéletesek. Mérni kell a működőképességüket, ha szabályoznak akkor OK.
A lambda szondákat indításkor nem használja az ECU csak kb 1,5 perccel később, addig melegszik. Ha addig van alapjárat és utána hirtelen elromlik, akkor lehetnek a szondák (2 van). Ha kiveszed a lambdák biztosítékát, ki kéne derüljön... Csak hogy megnyugtassalak, ha nem működnek jól, az ECU nem veszi figyelembe (asszony kocsijában nem mennek, de széttépi az aszfaltot - és tele van hibakódokkal).
Az injektorok vezérlése működik-e?
MAF szenzor bizony beleszól rendesen, nem elég tisztítani, cserés lehet...
De éppúgy lehet vákuum gond (gyakori a motor mögötti csövek keményedése és repedése), nekem előbb ilyen gondom volt, miután sikerült megoldani tudtam foglalkozni a többi problémával.
Kisokos, most örülsz? Sikerült az utolsó mohikánt elhajtanod. Szerintem maradj magadnak, ne szólj semmit, ha nem értesz hozzá. Csak találgatsz, közben másokat égetsz. Akit elűztél nagyon sok jó tanáccsal bírt, Te meg? Majd ha Te is adtál annyi jó tanácsot, mint elődöd, lesz jogod okoskodni. Addig jobb, ha k.ssolsz!  vigyor3 integet2
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6555 Dátum: 2014.05.30 péntek, 07:44:54 »

Kisokos, most örülsz? Sikerült az utolsó mohikánt elhajtanod. Szerintem maradj magadnak, ne szólj semmit, ha nem értesz hozzá. Csak találgatsz, közben másokat égetsz. Akit elűztél nagyon sok jó tanáccsal bírt, Te meg? Majd ha Te is adtál annyi jó tanácsot, mint elődöd, lesz jogod okoskodni. Addig jobb, ha k.ssolsz!  vigyor3 integet2


Jóindulatból adott tanácsot. Különben mindenkinek joga van találgatni, hiszen látatlanban nem is lehet mást. Én semmi sértőt nem vélek felfedezni az írásában.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6556 Dátum: 2014.05.30 péntek, 11:46:56 »


Jóindulatból adott tanácsot. Különben mindenkinek joga van találgatni, hiszen látatlanban nem is lehet mást. Én semmi sértőt nem vélek felfedezni az írásában.

 eljen
Naplózva
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #6557 Dátum: 2014.05.30 péntek, 12:00:14 »

Kisokos, most örülsz? Sikerült az utolsó mohikánt elhajtanod. Szerintem maradj magadnak, ne szólj semmit, ha nem értesz hozzá. Csak találgatsz, közben másokat égetsz. Akit elűztél nagyon sok jó tanáccsal bírt, Te meg? Majd ha Te is adtál annyi jó tanácsot, mint elődöd, lesz jogod okoskodni. Addig jobb, ha k.ssolsz!  vigyor3 integet2
Hahó! Mi van itt? Tényleg nem szabad beírni, mert ha beírsz akkor megbánthatsz valakit, ha meg nem írsz akkor meg nem lesz pontos az infó.
Bocs, ha valakit megbántottam érzékenységében, de szerintem nem volt igaza, nem ő volt a célpont, hanem az információ.
De inkább nem írok, mert a hangnem zavar.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.30 péntek, 12:21:29 írta Orion68 » Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6558 Dátum: 2014.05.30 péntek, 12:47:29 »

Hahó! Mi van itt? Tényleg nem szabad beírni, mert ha beírsz akkor megbánthatsz valakit, ha meg nem írsz akkor meg nem lesz pontos az infó.
Bocs, ha valakit megbántottam érzékenységében, de szerintem nem volt igaza, nem ő volt a célpont, hanem az információ.
De inkább nem írok, mert a hangnem zavar.
Teljesen igazad van. Nem tudom, hogy miért van ezen a fórumon, hogy szinte minden kezdő, újonc fórumozót megkóstolnak így ahogy téged is.
Jó magam is több ilyen arrogáns választ kaptam anno a hozzászólásaimra. Most már azért csak ritkán írok és csak olyanoknak akik nem voltak velem szemben tiszteletlenek. Tartsál ki, ha figyeled a fórumot, idővel kitudod szűrni, hogy kivel lehet eszmét cserélni s ha szerencséd lesz, akkor nem lesznek ilyen beleugatók. wave
Naplózva
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #6559 Dátum: 2014.05.30 péntek, 13:22:34 »

Teljesen igazad van. Nem tudom, hogy miért van ezen a fórumon, hogy szinte minden kezdő, újonc fórumozót megkóstolnak így ahogy téged is.
Jó magam is több ilyen arrogáns választ kaptam anno a hozzászólásaimra. Most már azért csak ritkán írok és csak olyanoknak akik nem voltak velem szemben tiszteletlenek. Tartsál ki, ha figyeled a fórumot, idővel kitudod szűrni, hogy kivel lehet eszmét cserélni s ha szerencséd lesz, akkor nem lesznek ilyen beleugatók. wave

Még a régi portálon fent voltam, előtte a SierraCorneren is, ide később regisztráltam. Nem értem, miért abból kell elindulni, hogy valaki mennyi hozzászólást írt már ide?
Még jó hogy az eddigi tapasztalataim jók voltak, sok kedves embert ismertem meg személyesen is, így egy-két szurka nem fog elzavarni (meg amúgy is)  smile
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
padlógáz
Vendég
« Új hozzászólás #6560 Dátum: 2014.05.30 péntek, 15:08:15 »

Valakinek van tapasztalata mekkora alapjárti fordulatszám ingadozás elfogatható 170 000 km-t futott motornál?  OBD -vel megjelenítve, javítás után, megfelelően működő motoromnál 20 ford/perc  néha 50 esetleg 70 ford/perc (ez nem nagy szám, de érezhetően be-be remeg).
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6561 Dátum: 2014.05.30 péntek, 15:32:52 »

Még a régi portálon fent voltam, előtte a SierraCorneren is, ide később regisztráltam. Nem értem, miért abból kell elindulni, hogy valaki mennyi hozzászólást írt már ide?
Még jó hogy az eddigi tapasztalataim jók voltak, sok kedves embert ismertem meg személyesen is, így egy-két szurka nem fog elzavarni (meg amúgy is)  smile
eljen
Naplózva
takzso
Vendég
« Új hozzászólás #6562 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 07:38:06 »

Sziasztok!

A véleményeteket, illetve a segítségeteket szeretném kérni. Kb. 6 hónapja vettem egy MKII. 2.5 v6-os mondeót. Felújításra került a teljes futómű, fékrendszer, az ülésfűtésen kívül minden működik rajta. Azonban sajnos úgy néz ki, hogy hengerfejes lett. Felújításra horror összegeket mondanak, bár a motorcsere sem tűnik túl olcsónak. Ráadásul akiket kérdeztem szerelőket, mindenki csak a fejét fogta a v6-os motor hallatán.
Arra lennék kíváncsi ki melyik megoldást választaná; eladás, motorcsere, felújítás. Esetleg van e ötlete valakinek arra, hogy kihez vigyem javításra, motorcserére. Ja és honnan tudok normális motort venni, ha úgy alakul? Budapesti vagyok.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv
Zsolt
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6563 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 14:03:54 »

Sziasztok!

A véleményeteket, illetve a segítségeteket szeretném kérni. Kb. 6 hónapja vettem egy MKII. 2.5 v6-os mondeót. Felújításra került a teljes futómű, fékrendszer, az ülésfűtésen kívül minden működik rajta. Azonban sajnos úgy néz ki, hogy hengerfejes lett. Felújításra horror összegeket mondanak, bár a motorcsere sem tűnik túl olcsónak. Ráadásul akiket kérdeztem szerelőket, mindenki csak a fejét fogta a v6-os motor hallatán.
Arra lennék kíváncsi ki melyik megoldást választaná; eladás, motorcsere, felújítás. Esetleg van e ötlete valakinek arra, hogy kihez vigyem javításra, motorcserére. Ja és honnan tudok normális motort venni, ha úgy alakul? Budapesti vagyok.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv
Zsolt


Én a motorcserére szavaznék. Bontottan egész emberi áron lehet szerezni egész jó darabokat (keresd pl. Kery -t itt az oldalon, ő szokott bontani 2-es Mondeo-kat, múltkor volt is nála egy komplett V6-os motor), csak tényleg kell egy olyan szerelő a mutatványhoz, aki már látott közelről V6-os MK2-t. Többiek megvárjuk hogy milyen tippeket mondanak erre, nekem se ártana egy szerelő, aki ért ehhez Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6564 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 17:38:09 »

"Hála" a sok új okostojásnak elfogytak innen azok, akik rengeteg személyes tapasztalat alapján rengeteg jó tanáccsal szolgáltak az ilyen kérdezőknek (Misi107-Szuperhangya, drof, yooccoo, astor72).
Magam is sokat kérdeznék, de ma már csak telefonon tudok jó tanácshoz jutni, Ők már nincsenek itt a fórumon. Még egyszer "hála" okostojás uraknak, akik azt hiszik, mindent tudnak (igaz, még nem próbálták, de biztos igazuk van!).
Jelen helyzetben valóban egy motorcsere olcsóbb, mint felújítani. A Kery féle motor nálam van, folyamatban a cseréje. Ha kész, privátban megírom. A sok okostojás találgasson, jó lett-e. vigyor3 eplus2
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6565 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 19:39:21 »

"Hála" a sok új okostojásnak elfogytak innen azok, akik rengeteg személyes tapasztalat alapján rengeteg jó tanáccsal szolgáltak az ilyen kérdezőknek 

Nem hiszem, hogy amiatt törölné magát valaki, mert más tagok is tanácsot osztogatnak.. Viszont vannak itt bizonyos "Fórumfüggő", admin, moderátor figurák, akiknek kétséges a hozzáértése sokszor egy témában, ők a tipikus okostojások, ráadásul hobbijuk a virtuális kötekedés.. A megoldás, hogy nem kell annyit lógni a fórumon, és akkor nem fogsz a rosszindulatú tagokkal törődni (akik mellesleg pont nem az újabban regisztráltak általában).
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.05 csütörtök, 19:44:20 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6566 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 19:43:48 »


Jelen helyzetben valóban egy motorcsere olcsóbb, mint felújítani. A Kery féle motor nálam van, folyamatban a cseréje. Ha kész, privátban megírom. A sok okostojás találgasson, jó lett-e. vigyor3 eplus2

Csak addig olcsóbb, amíg nem lesz az is hengerfejes.. Ez alól kivételt képez, ha már garantáltan volt cserélve a tömítés hozzáértő kezek által, vagy nagyon kevés km van benne.
Bővebben a Mesteremberek topikban kifejtettem a véleményem takzsonak, amiből az is kiderül, hogy nem feltétlen sokkal olcsóbb művelet a motorcsere a hf-ezésnél.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6567 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 21:02:26 »

Sziasztok!

A véleményeteket, illetve a segítségeteket szeretném kérni. Kb. 6 hónapja vettem egy MKII. 2.5 v6-os mondeót. Felújításra került a teljes futómű, fékrendszer, az ülésfűtésen kívül minden működik rajta. Azonban sajnos úgy néz ki, hogy hengerfejes lett. Felújításra horror összegeket mondanak, bár a motorcsere sem tűnik túl olcsónak. Ráadásul akiket kérdeztem szerelőket, mindenki csak a fejét fogta a v6-os motor hallatán.
Arra lennék kíváncsi ki melyik megoldást választaná; eladás, motorcsere, felújítás. Esetleg van e ötlete valakinek arra, hogy kihez vigyem javításra, motorcserére. Ja és honnan tudok normális motort venni, ha úgy alakul? Budapesti vagyok.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv
Zsolt

Szia! Ha motorcsere mellett döntesz, akkor érdemes MK 3 mondeóbol venni motort, abból is a fiatalabbakat, 2007-ig gyártották azt a V6-t ami neked jó. Azokra már nem annyira jellemző a hengerfejességre való hajlam, na meg nagyobb az esély, hogy azokban kevesebb km van, mint egy 10 évvel idősebb mociban.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6568 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 21:08:14 »

Csak addig olcsóbb, amíg nem lesz az is hengerfejes.. Ez alól kivételt képez, ha már garantáltan volt cserélve a tömítés hozzáértő kezek által, vagy nagyon kevés km van benne.
Bővebben a Mesteremberek topikban kifejtettem a véleményem takzsonak, amiből az is kiderül, hogy nem feltétlen sokkal olcsóbb művelet a motorcsere a hf-ezésnél.
Igazad van Dávid, csak úgy olcsóbb a motorcsere, ha csak kicserélik a kér motort és azt hiszik innentől minden jó, bent hagyják a régi *** kuplungot meg átrakják a régi motorról a már 2-3 csere intervallumot futott cuccokat. Azt én sem értem, hogy így meg minek motort cserélni.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6569 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 21:18:50 »

Nem hiszem, hogy amiatt törölné magát valaki, mert más tagok is tanácsot osztogatnak..
Nem a mások által adott tanácsok miatt mentek el az említettek, hanem az "okosok" miatt. Abból van elég, aki azt hiszi, Ő találta ki a spanyol viaszt. Ezek az emberek tapasztalatból írtak, nem találgattak.

"Viszont vannak itt bizonyos "Fórumfüggő", admin, moderátor figurák, akiknek kétséges a hozzáértése sokszor egy témában, ők a tipikus okostojások, ráadásul hobbijuk a virtuális kötekedés."- ebben van valami, de ez most nem volt téma.
 wave
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6570 Dátum: 2014.06.05 csütörtök, 21:26:21 »

Csak addig olcsóbb, amíg nem lesz az is hengerfejes.. Ez alól kivételt képez, ha már garantáltan volt cserélve a tömítés hozzáértő kezek által, vagy nagyon kevés km van benne.
Bővebben a Mesteremberek topikban kifejtettem a véleményem takzsonak, amiből az is kiderül, hogy nem feltétlen sokkal olcsóbb művelet a motorcsere a hf-ezésnél.
Miért is kellene cserélni mindent, ha a motor a rossz? Természetesen, ha van pénz, érdemes cserélni mindent, de ha nincs lóvé, miért kellene ugrálni, cserélgetni mindent? Egy jó motor néha elkapható, annak cseréje még mindig sokkal olcsóbb, mint a teljes felújítás, tömítésekkel, feszítőkkel, stb. Mindig van olyan, amit érdemes megvenni, csak ki kell várni, meg kell találni.
De mindenki úgy csinálja a dolgait, ahogy akarja. Vannak vélemények, javaslatok, de a döntés mindig a tulajé. Van, aki jól dönt, van aki rosszul.  szomoru1
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #6571 Dátum: 2014.06.06 péntek, 18:33:07 »

Ha valaki hasonló problémával küzd, mint én (V6 klíma csere) ajánlom ezt: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=151312657726  2 hete van a kocsiban, eddig jó.
Gyári új, még postával együtt is az itthoni ár feléért. A bontókat sajnos el lehet felejteni, a V6-hoz való klíma kihalt állatfaj.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6572 Dátum: 2014.06.07 szombat, 02:41:55 »


Korábban arról számoltam be, hogy teljesen kiakasztott IMRC-vel alacsony fordulaton rángat, és erőtlen a motor, mert kedvezőtlen az áramlás és a keveredés. Nos ez mégsem helytálló. Illetve csak olyan 1000 rpm körül enyhén érezhetően. 1500-ról már jobban harap, nagyon egyenletes a nyomatékgörbe (nem érezhető hirtelen váltás, mint amikor nyit az IMRC). A probléma az volt, hogy a szelepnyitó vezérlőegység csatlakozóját nem dugtam vissza, így az ECU nem tudott kommunikálni vele, és nem találta el a keveréket. Jelenleg, hogy orvosoltam ezt a hibát, nagyon élvezetes lett ismét a közlekedés. Egyébként teljesen kiheréltem a rendszert, se szelepek se a tengelyük nincs az áramlás útjában. Ráadásul a gyári ECU-val vannak most bent az ST injektorok, mellé pedig az ST szívórendszer, mégis hibátlan a keverék, sehogy nem tudom már rávenni egy kis durrogásra, rotyogásra sem, ellenben veszettül megy. Az ST ecu-hoz még előbb át kell majd sajnos kábeleznem, így azért a 205 lovacska nyilván nincs meg még, de jobb mint volt az biztos (Audi Q7 szépen lemaradt egymás után többször is).
Szóval, aki fontolgatta a kiakasztást kíváncsiságból, vagy mert nem nyílik ki mindig, annak tudom ajánlani. Plusz a légszűrőház aljának kilyukasztásával a gázreakció maximálisan közvetlenné válik.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6573 Dátum: 2014.06.10 kedd, 19:27:32 »

Reggelt!
Új probléma: néha túlmelegszik a motortér (Huh? - inkább a motortérben.. *valami*), és ha akkor állítom le a motort, akkor utána nem lehet beindítani (AC pumpa zúg ahogy kell, világít minden aminek kell, de egy árva elektron se jut el az önindítóhoz - valami blokkolja); motorház felnyit, 1-2 perc várakozás, és akkor már probléma nélkül indítható.
Még azt nem próbáltam ki, hogy mi van ha megvárom a hűtőventit, hogy az eszeveszett pörgés csillapodjon, és ha utána állítom le akkor mi van, lehet csak az a probléma.
Tud erre valaki valami okosságot? Additional info: a hűtővíz hőmérséklet mutatója sose megy tovább féltávnál, ha indulás után bemelegszik a motor, akkor azt a pozíciót stabilan tartja. Mondjuk a motorháztetőt felnyitva gyanúsan nagy meleg áramlik ki ilyenkor.

Thnx előre is!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6574 Dátum: 2014.06.13 péntek, 10:34:03 »

Nem hiszem, hogy amiatt törölné magát valaki, mert más tagok is tanácsot osztogatnak.. Viszont vannak itt bizonyos "Fórumfüggő", admin, moderátor figurák, akiknek kétséges a hozzáértése sokszor egy témában, ők a tipikus okostojások, ráadásul hobbijuk a virtuális kötekedés.. A megoldás, hogy nem kell annyit lógni a fórumon, és akkor nem fogsz a rosszindulatú tagokkal törődni (akik mellesleg pont nem az újabban regisztráltak általában).

??
Ezt kifejtenéd?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #6575 Dátum: 2014.06.13 péntek, 10:50:40 »

??
Ezt kifejtenéd?
Már bele is kötöttél? eplus2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #6576 Dátum: 2014.06.13 péntek, 11:22:44 »

??
Ezt kifejtenéd?

Talán nem így van?  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6577 Dátum: 2014.06.13 péntek, 11:25:22 »

??
Ezt kifejtenéd?

Nem, nem kívánom már ezt a témát feszegetni.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6578 Dátum: 2014.06.13 péntek, 11:30:06 »

Korábban arról számoltam be, hogy teljesen kiakasztott IMRC-vel alacsony fordulaton rángat, és erőtlen a motor, mert kedvezőtlen az áramlás és a keveredés. Nos ez mégsem helytálló. Illetve csak olyan 1000 rpm körül enyhén érezhetően. 1500-ról már jobban harap, nagyon egyenletes a nyomatékgörbe (nem érezhető hirtelen váltás, mint amikor nyit az IMRC). A probléma az volt, hogy a szelepnyitó vezérlőegység csatlakozóját nem dugtam vissza, így az ECU nem tudott kommunikálni vele, és nem találta el a keveréket. Jelenleg, hogy orvosoltam ezt a hibát, nagyon élvezetes lett ismét a közlekedés. Egyébként teljesen kiheréltem a rendszert, se szelepek se a tengelyük nincs az áramlás útjában. Ráadásul a gyári ECU-val vannak most bent az ST injektorok, mellé pedig az ST szívórendszer, mégis hibátlan a keverék, sehogy nem tudom már rávenni egy kis durrogásra, rotyogásra sem, ellenben veszettül megy. Az ST ecu-hoz még előbb át kell majd sajnos kábeleznem, így azért a 205 lovacska nyilván nincs meg még, de jobb mint volt az biztos (Audi Q7 szépen lemaradt egymás után többször is).
Szóval, aki fontolgatta a kiakasztást kíváncsiságból, vagy mert nem nyílik ki mindig, annak tudom ajánlani. Plusz a légszűrőház aljának kilyukasztásával a gázreakció maximálisan közvetlenné válik.

Megérte váltani pár mondatot, mielőtt felraktad volna azt a szívósort amit adtam volna.  Cool  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6579 Dátum: 2014.06.14 szombat, 15:40:29 »

Megérte váltani pár mondatot, mielőtt felraktad volna azt a szívósort amit adtam volna.  Cool  wave

Megérte  worship
Mivel csak 3000 alatt volt probléma, felette pedig megjött az erő, mintha nyitott volna a nemlétező szelepsor, abból én arra következtettem, hogy az ECU csak a fojtószelepállás, légtömeg és fordulatszám jel alapján "tudja", hogy mikor kell nyitva lennie és aszerint csak jelet küld a nyitáshoz, a többi paramétert pedig onnantól hozzá igazítja. Úgy gondoltam, hogy azért is *** a keverék 3000 alatt, mert olyankor zárt állást feltételez.

Habár most sem világos, hogy miként számol az ECU, mert rádugott csatival tökmindegy, hogy melyik végállásban van az IMRC vezérlő, egyformán jó a keverék. Ha lehúzom, akkor pedig tele lesz a kipuffgáz elégetlen CH-val.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6580 Dátum: 2014.06.14 szombat, 15:42:29 »

És a legfontosabb tapasztalat: méricskéltem egy kis gyorsulást. Korábban 8.9 volt a legjobb az alap V6 alkatrészekkel. Most viszont egymás után 8.2 jött ki. Ami ugyan nem 7.7, de még a 2 kilóval könnyebb ST lendkerék nincs betéve. Innentől kezdve nem látom értelmét, hogy az ST ECU-t befaragjam az autóba. Anélkül is sikerülni fog 8 alá vinni. De már így is érezhetően vadabb Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #6581 Dátum: 2014.07.04 péntek, 07:37:16 »

Sziasztok!

Egy kis  help-re lenne szükségem. (Ha valakiben van affinitás, akkor az MK3 V6 fórumon az legfrissebb 1-2 oldalon leírtam mindent, de próbálom itt is csokorba szedni.)
Motorfék problémával küszködök már egy ideje, vagyis nincs motorfék! Próbáltam már mindenfélét, átnéztem az összes vákuum csövet, de nem találtam sérülést. Fújkodtam a motortérben minden lehetséges helyet féktisztítóval a fals levegő kiszűrésére, de semmi. Kipucoltam az alapjárati motort, az sem! Pucolás előtt "lakott egy kis Bagoly" a motortérben, jó fej volt, sokat dumáltunk, de az alapjárati motor kipucolása elnémította egy jó időre, de mostanában néha megint "dumálunk" egy kicsit..., főleg melegben!  Elmentem az autóvillamosságis ismerősömhöz és szétszedettem vele az alapjárati motort, de nem találtunk szembe tűnő rendellenességet, a membrán épp volt és feszültségre behúzott a mágnes szelep is, így visszaraktam. Majd lehúztam az alapjárati motorról az elektromos csatlakozót és úgy mentem vele. Alapjáratom nem volt, de viszont motorfékem igen! Bár ekkor sem fejeltem le a szélvédőt, de érezhetően közvetlen lassult az autó, mikor levettem a gázról a lábam. Ekkor elhatároztam, hogy veszek egy új alapjárati motort bele, mert "biztos", hogy az lesz a baja. Megvettem, kicseréltem és mentem vele egy próba háztömb kört, de a vadonat új gyári Ford alapjárati motor, sajnos úgy tűnik nem válltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert azzal sem volt motorfékem! falbav
Visszaraktam a régit! szomoru1
Azt tanácsolták, hogy járjak egy darabig vele, hátha újra tanítja magát a computer és megjavul.
Ezen felbuzdulva vissza raktam, lekötöttem az akkumulátort pár percre és utána mentem vele kb. 10km-ert, de ez sem hozta meg a várt javulást! rinya
Van valakinek valami használható ötlete, hol keressem tovább a hibát, mert én már kifogytam az ötletekből!
Most ott tartok, hogy vettem egy számomra felesleges alkatrészt, ami a garázs polcán díszeleg, mert már nem veszik vissza...! szomoru1
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Zoli83
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 149



E-mail
« Új hozzászólás #6582 Dátum: 2014.07.08 kedd, 22:13:52 »

Sziasztok!

Azt tudja valaki, hogy Mk1 v6-nál mi alapján szabályozza a motorvezérlő a lambdaszonda fűtés relét? Mert a feszültség eljut a reléhez, de az mégsem kapcsol. Próbáltuk teszt lámpával is, de az sem világít. Tehát akkor vajon mi alapján szabályoz?

Üdv,
Zoli
Naplózva

2.0 TDCi Turnier Ghia Executive (2005)
ex:MK1-96' 2.5 v6 Mondeo kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #6583 Dátum: 2014.07.09 szerda, 11:23:08 »

Ma újabb fejlemény: Levéve az akksi sarut az autó és az akksi közé téve amper mérő műszerrel 2,85- 2,9 Amper áramot mértem. Minden ajtó csukva, lámpák lekapcsolva, gyújtás kulcs nélkül. Ez magyarázza, hogy miért merül le az akksi 1-2 nap alatt. Új 77 ah akksi  2 nap után megint nem indult. Kiszedtem a lehető legtöbb biztosítékot, de semmi változás, nem tűnt el az ismeretlen fogyasztás. Nem lehet, hogy tényleg generátor probléma? Valamelyik dióda lehet zárlatos, vagy valami ilyesmi? Hogyan lehet hozzáférni a generátorhoz? Le kéne szedjem a csatlakozóit, hogy meggyőződjek, a generátor okozza-e a bajt. Mivel nem értek hozzá, ezért kérem a segítségeteket. szomoru1 help
mindkét helyen (motortér és kormány alatt) kiszedted a biztiket és reléket?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6584 Dátum: 2014.09.12 péntek, 23:44:58 »

Járt már úgy valaki új Motorcraft termosztáttal, hogy selejtes volt? Kicseréltem, de ez is mintha túl hamar nyitna (szinte egyből)..
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.12 péntek, 23:47:39 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6585 Dátum: 2014.09.26 péntek, 20:33:04 »

Valaki hozzáértő segítségét kérem. Hamarosan (remélem végre tényleg) ki lesz cserélve a motorom a szürke nyílban. Több kérdésem van. Mit érdemes cserélni a donor motoron, berakás előtt? Főtengely szimering az biztos. Bordás feszítő görgő biztos. Ékszíj biztos. Olaj biztos, de milyenre? 5W40 vagy 5W30? Az, hogy csak Fordos, az tiszta. Mit érdemes, vagy kell még cserélni? Ezek újban mennyit kóstálhatnak, valami kb összeg?
A régi szerelőmet kirúgtam, most egy másik szerelő csinálja majd, jó szerelőnek mondják, majd elválik. Csak az anyagok, alkatrészek érdekelnének, mire készüljek.  worship
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6586 Dátum: 2014.09.27 szombat, 13:31:36 »

Valaki hozzáértő segítségét kérem. Hamarosan (remélem végre tényleg) ki lesz cserélve a motorom a szürke nyílban. Több kérdésem van. Mit érdemes cserélni a donor motoron, berakás előtt? Főtengely szimering az biztos. Bordás feszítő görgő biztos. Ékszíj biztos. Olaj biztos, de milyenre? 5W40 vagy 5W30? Az, hogy csak Fordos, az tiszta. Mit érdemes, vagy kell még cserélni? Ezek újban mennyit kóstálhatnak, valami kb összeg?
A régi szerelőmet kirúgtam, most egy másik szerelő csinálja majd, jó szerelőnek mondják, majd elválik. Csak az anyagok, alkatrészek érdekelnének, mire készüljek.  worship

Olajból nekem az 5W-30 vált be, azt tudom ajánlani. Alkatrészárakat nézd meg a cromax, meg bárdi meg láng autó, meg akármelyik másik oldalán, az tárgyalási alapnak már jó. Láng-nál 30% kedvezményt adnak bárkinek, bárdinál 10-et ha jól emlékszem. Aztán a nagyauto-nál ezek után rá kell kérdezni hogy mennyiért hozzák, általában ők még olcsóbbak is.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #6587 Dátum: 2014.10.04 szombat, 21:01:05 »

Valaki hozzáértő segítségét kérem. Hamarosan (remélem végre tényleg) ki lesz cserélve a motorom a szürke nyílban. Több kérdésem van. Mit érdemes cserélni a donor motoron, berakás előtt? Főtengely szimering az biztos. Bordás feszítő görgő biztos. Ékszíj biztos. Olaj biztos, de milyenre? 5W40 vagy 5W30? Az, hogy csak Fordos, az tiszta. Mit érdemes, vagy kell még cserélni? Ezek újban mennyit kóstálhatnak, valami kb összeg?
A régi szerelőmet kirúgtam, most egy másik szerelő csinálja majd, jó szerelőnek mondják, majd elválik. Csak az anyagok, alkatrészek érdekelnének, mire készüljek.  worship
Milyen motor lesz az?
Lehet egy síkolás és hf tömítés csere nem ártana
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6588 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 05:34:15 »

Milyen motor lesz az?
Lehet egy síkolás és hf tömítés csere nem ártana
Az enyémbe már nagyon sok van, abban a motorban kétszázzal kevesebb. Legalább is Kery szerint. Tőle vettem. Azért vettem, hogy ne kelljen a motort megbontani, mert az nem kevésbe kerülne. Meg vezérmű láncot is kéne cserélni meg ..... Ki tudja.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #6589 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 16:20:27 »

Az enyémbe már nagyon sok van, abban a motorban kétszázzal kevesebb. Legalább is Kery szerint. Tőle vettem. Azért vettem, hogy ne kelljen a motort megbontani, mert az nem kevésbe kerülne. Meg vezérmű láncot is kéne cserélni meg ..... Ki tudja.
azviszont ígyis-úgyis bontás ...
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6590 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 17:14:10 »

azviszont ígyis-úgyis bontás ...
Ezt hogy érted?

A régiben van majd 400, amit berakok 180. Miért kell bontani, vagy miért?
 szomoru1
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6591 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 21:16:57 »

Ezt hogy érted?

A régiben van majd 400, amit berakok 180. Miért kell bontani, vagy miért?
 szomoru1

Amit most beraksz, abban már volt cserélve az eredeti hengerfejtömítés? Ha nem, akkor lassacskán időszerű.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #6592 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:49:13 »

Ezt hogy érted?

A régiben van majd 400, amit berakok 180. Miért kell bontani, vagy miért?
 szomoru1
200-250e km körül illik cserélni benne a hengerfejtömítést, azt viszont kiszedett motornál egyszerűbb megcsinálni
a lánc tudomásom szerint 400e km környékéig garantált, tehát azt nem kell cserélni benne
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6593 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 16:17:05 »

200-250e km körül illik cserélni benne a hengerfejtömítést, azt viszont kiszedett motornál egyszerűbb megcsinálni
a lánc tudomásom szerint 400e km környékéig garantált, tehát azt nem kell cserélni benne

Én azt olvastam, a vezérmű lánc 300 000 után esedékes, vagy ha zörög, illetve 400 000-nél kötelező, mert elkopik a feszítő, átugorhat a lánc, oszt kész a baj.
Megmondom őszintén, most ezt a motort nem akartam szétszedni. Mennyibe fáj, ha kiszedett állapotban ki kell cserélni a hengerfej tömítést és mit kell cserélni igazából? Hol érdemes venni, ha mégis megcsináltatom? szomoru1
Naplózva
laco988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #6594 Dátum: 2014.10.08 szerda, 07:21:51 »

Üdv Kedves Fórum illetve Mondi társak!

Nem régen vásároltam egy 99-es v6 ferdehátú Mondeot, (elvileg st24, de a fórum olvasgatása után már elbizonytalanodtam Tongue )
Olyan gonddal fordulnék hozzátok, hogy  a reggeli első hideg inditásnál csörömpölést hallok amig felpörög a motor és be nem áll az alapjáratra (kb 2-3 sec) utánna menet közben semmi nyoma sincs ennek a hangnak. Olvasva a korábbi hsz-ket lehetséges, hogy vezérműlánc érett  meg a cserére?

Előre is köszönöm!

Üdv: laco
Naplózva
Bumbi
Vendég
« Új hozzászólás #6595 Dátum: 2014.10.08 szerda, 15:44:35 »

Üdv Kedves Fórum illetve Mondi társak!

Nem régen vásároltam egy 99-es v6 ferdehátú Mondeot, (elvileg st24, de a fórum olvasgatása után már elbizonytalanodtam Tongue )
Olyan gonddal fordulnék hozzátok, hogy  a reggeli első hideg inditásnál csörömpölést hallok amig felpörög a motor és be nem áll az alapjáratra (kb 2-3 sec) utánna menet közben semmi nyoma sincs ennek a hangnak. Olvasva a korábbi hsz-ket lehetséges, hogy vezérműlánc érett  meg a cserére?

Előre is köszönöm!

Üdv: laco

nekemis hasonló gondom van!csak nekem már alapjáraton a vezérműlánc burkolattól ilyen cittegő hang is van!gondolom a vezérműlánc feszítőm kezd elfáradni és csörög már a lánc!?Cheesy de tud valaki valamit a vezérlés cseréről hogy honnan olcsóbb beszerezni?mert én 120.000 forint környékén tudom!
Naplózva
Christof
Vendég
« Új hozzászólás #6596 Dátum: 2014.10.09 csütörtök, 08:46:43 »

Helló mindenkinek! Még új vagyok a fórumon,és viszonylag friss mk2 v6 automata tulaj vagyok. Lenne pár észrevételem,gondoltam megosztom veletek. Az első ami rögtön szemet szúrt,hogy sokan a fogyasztáson aggódnak. Szerény véleményem az,hogy aki véhatban gondolkodik pláne automatában az ne akarjon alacsony fogyasztást. Ez az konstrukció nem takarékos városi bevásárlókocsi. Ha ekkora problémát okoz a tankolás akkor mi lesz ha bele kell nyúlni az autóba? Váltó,futómű,motor esetleg elektronika vagy egyéb más zsebbenyúlós javítás is beeshet. Ha a fogyasztáson aggódók is olvassák,akkor az adataim a következők : város,nyugodt nagypapás tempo,óvatos elindulás,óvatos kigyorsítás,sebesség korlátozások betartásával overdrive kikapcsolva 13 liter. Ugyan így de overdrive bekapcsolva 11-12 liter. Város,gyakran nagygáz,intenzív gyorsításokkal,néha nagyon intenzíven  bekapcsolt overdrive 12-13 liter. Város,állat módjára,pedál koppan 15 liter. Országút,autópálya,város tehát vegyes, normális stílusban,néha egy egy előzés, overdrive ki,10 liter. Csak pályán (német) 150-170- es tempoval 9 liter körül alakul. Overdrive hasznos gomb,de városban felesleges. Nem hagyom,hogy negyedikbe kapcsoljon mert alacsony fordulaton(1000-1200) erőlködik és többet kér. Ha csak hármasig vált fel akkor 50km/h 1500, 70km/h 1800-2000 a fordulat. Ott érzi jól magát a motor. Ez csupán az én tapasztalatom. Nálam így alakul a fogyasztás. Egyébként lehet ha játszom vele és óvatoskodom akkor lemehetne 10 alá. De akkor minek a véhat? Minek a 170 lovacska? Így megfelel. Élvezem. A fogyasztásért kárpótol az automata kényelme,a motor hangja és ereje,a bőr recsegése és illata. További élvezetes kilómétereket kívánok mindenkinek!
Naplózva
laco988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #6597 Dátum: 2014.10.21 kedd, 14:51:17 »

nekemis hasonló gondom van!csak nekem már alapjáraton a vezérműlánc burkolattól ilyen cittegő hang is van!gondolom a vezérműlánc feszítőm kezd elfáradni és csörög már a lánc!?Cheesy de tud valaki valamit a vezérlés cseréről hogy honnan olcsóbb beszerezni?mert én 120.000 forint környékén tudom!

Én is utána jártam és nem olcsó mulatság a lánc csere..... :S 60 per db + 30-40 per darab a feszitő is kb szal elvette a kedvem azonnal! Cheesy
Naplózva
M.Zoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



E-mail
« Új hozzászólás #6598 Dátum: 2014.10.21 kedd, 22:37:16 »

  szia én ezt vettem tök jó                                                                           http://www.ebay.com/itm/FORD-MERCURY-2-5L-3-0L-V6-DOHC-00-99-98-97-96-TAURUS-SABLE-NEW-TIMING-CHAIN-SET-/230919031779?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35c3d8cbe3&vxp=mtr
Naplózva

Mondeo Turnier 2.5 24V Ghia
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #6599 Dátum: 2014.10.25 szombat, 23:16:08 »

Sziasztok!
Egy kis helpre lenne szükségem. Mk3 fórumban már feltettem a kérdést, de sajnos napok óta nem érkezett rá válasz pedig úgy érzem egyre sürgetőbb lenne, így megpróbálom itt is, hátha aktívabb ez a fórum. Hengerfejezéshez ki kell szedni a motort, vagy megoldható kiszerelés nélkül is a helyén? Ha mind a kettő megoldás működik, akkor melyiket javasoljátok? Hol érdemes tömítés szettet vásárolni és milyet? Látom, hogy Ebay-ről is beszerezhető hozzá minden, szinte töredékéért mint itthon. Ha érdemes vele foglalkozni, akkor valaki Linkelne nekem egyet, hogy milyet érdemes venni? Olvastam, hogy a gyári tömítés "gyártási hibás", ezért és a magas ára miatt azt lehet, hogy inkább hanyagolnám. 2001-es V6 Mondeoról lenne szó. A másik dolog, hogy lassan 350e kilométer van a motorban és nem tudom, hogy mikor aktuális a vezérműláncokat/vezetőket és feszítőket is cserélni? Bár annak még úgy hallom, hogy semmi baja. A vezérlés cseréjéhez is le kell szedni a hengerfejet, vagy a hengerfej bontása nélkül is cserélhető, mert akkor azt nem piszkálnám amíg nincs baja, vagy nem érkezett még el az ideje. Vezérműlánc szettből milyet érdemes venni és hol? Ha kérhetlek benneteket, akkor arról is Linkelnétek egyet?!;)
A hengerfejességnek milyen ciklusai szoktak lenni és meddig lehet, vagy érdemes húzni a javítását, annélkül, hogy nagyobb galibát okozna az ember? Egyenlőre úgy látom, hogy csak beledolgozik valamelyik henger a rendszerbe, de nem eszi a vizet és nem is forralja, legalábbis a műszerfalon az óra tökéletesen középre beáll és nem mocorog. Indításkor van pár másodpercig csordogáló patak hang a műszerfal mögött és nagy nyomás alatt marad a rendszer, még teljesen hidegen is, melegen a hűtősapka kompenzálja a túlnyomást úgy hallom, mert leállítás után van egy kis szolíd zubogás a műszerfal mögött és a hűtősapka halkan szuszog...
Vízpumpa és hűtősapka most lett cserélve...
Még nem döntöttem el, hogy motorcsere legyen az esetleges magas javítási költség miatt és a sok, ~350e Km miatt, bár más bajom nem nagyon van a kocsival, nem eszi az olajat,....
Vagy javítás, mert akkor az tuti jó lesz jódarabig és nincs benne az a rizikó, mint a bontott motornál, hogy ki tudja az is mikor lesz hengerfejes...
A válaszokat és segítséget előre is köszönöm!;)
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.