Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 15:27:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219496 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #450 Dátum: 2006.04.09 vasárnap, 21:46:00 »

a 20%-ot hol írják? vagy miből gondolod?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Vendég
« Új hozzászólás #451 Dátum: 2006.04.15 szombat, 21:08:00 »

Ma hosszú idő óta újból tankoltam egy kaposvári kagylós kútnál sima 95-öst. Muszáj volt. Pár hónapja csak Tecsonál tankoltam kevés pénzért, de cserébe erőtlen motort és fél literrel magasabb fogyasztást tapasztalhattam. (Egyszer be is csörrent a moci)
Lényeg. Ma már mélyről is jól húzott a verda és a pillanatnyi fogyi is mindig 1 literrel kevesebbet mutatott.
 Talán mostanra már kevesebb víz kerülhet a tartályokba?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2006.04.15 szombat, 21:22:00 »

Ha ez a fogysztáscsökkentő és ráadásul még turbosítja is a verdát szerkezet akkora nagy dolog lenne, akkor miért nincs még minden magyar verdában? Mert mi aztán ötlesek vagyunk ám! Szőkítettünk, meg itt a bio, akarom mondani "ét" olaj, kijárunk az ukránokhoz benzinért...stb. Ja és olyan gagyi honlapon nem hírdetnék semmit!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #453 Dátum: 2006.04.15 szombat, 22:31:00 »

Ha ez a fogysztáscsökkentő és ráadásul még turbosítja is a verdát szerkezet akkora nagy dolog lenne, akkor miért nincs még minden magyar verdában? Mert mi aztán ötlesek vagyunk ám! Szőkítettünk, meg itt a bio, akarom mondani "ét" olaj, kijárunk az ukránokhoz benzinért...stb. Ja és olyan gagyi honlapon nem hírdetnék semmit!
Nekem is fura egy picit...már az oldal puritánsága.
 
Styleair, 1.8-astól egy picit sok nem? Nekem eszik ennyit városban
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 18:49:00 »

Nekem is fura egy picit...már az oldal puritánsága.
 
Styleair, 1.8-astól egy picit sok nem? Nekem eszik ennyit városban
Nekem ennyi jött ki városban, használtam is kondit meg nem is (fele-fele). Ráadásul általába sok rovidet megyek.
Gyanaítom, hogy a kúton se annyit kapok mint amit az óra mutat.
Vagy akkor mitől fogyaszthat ennyit, mitől lehet túlfogyasztás?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Vendég
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 19:13:00 »

2.0 TDDI 115 chippelve kb 140LE 7l alá normális közlekedéssel nem megy a fogyasztásom, pedig a chipptől vártam -0,5litert.Szerintem a TDDI(transit motor)ahhoz hogy,7 liter alatt produkáljon hát nem tudom talán ha nem haladok vele de akkor meg minek ilyen autó
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 19:18:00 »

Egyébként a ford motorok nem a fogyasztásukról híresek
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 19:49:00 »

2.0 TDDI 115 chippelve kb 140LE 7l alá normális közlekedéssel nem megy a fogyasztásom, pedig a chipptől vártam -0,5litert.Szerintem a TDDI(transit motor)ahhoz hogy,7 liter alatt produkáljon hát nem tudom talán ha nem haladok vele de akkor meg minek ilyen autó
badjo,
 
Az enyém tartósan 7 alatt megy (6,2 - 6,8), 7 fölé a karácsonyi időszakban ment, amikor  70 %-ban csak városban, hidegben és rövid utakon jártam vele.
Általában 110-120 as tempomattal közlekedek az autópályán, időnként hegynek fel megnyomom  erősebben csak a nyomatékélvezet miatt.
Sok múlik a gázpedálhazsnálaton.
A TDCi-sek meg szoktak írni rendszeresen 6 l alatti átlag fogyasztásról, igaz, az 6 sebességes és erősebb motor.
Úgyhogy megcsippelve és macsósan használva a 7 liter szerintem elfogadható.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:05:00 »

badjo,
 
Az enyém tartósan 7 alatt megy (6,2 - 6,8), 7 fölé a karácsonyi időszakban ment, amikor  70 %-ban csak városban, hidegben és rövid utakon jártam vele.
Általában 110-120 as tempomattal közlekedek az autópályán, időnként hegynek fel megnyomom  erősebben csak a nyomatékélvezet miatt.
Sok múlik a gázpedálhazsnálaton.
A TDCi-sek meg szoktak írni rendszeresen 6 l alatti átlag fogyasztásról, igaz, az 6 sebességes és erősebb motor.
Úgyhogy megcsippelve és macsósan használva a 7 liter szerintem elfogadható.
Nem igazán "macsósan" hanem rugalmasan közlekedem a chip tuning meg minden esetben (általában) lefelé tornássza a fogyit!De nem akarok panaszkodni csak haverom PDTDI passatja körülbelül ugyanezekkel a kondiciókkal 5,5-6,5litert fogyaszt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:06:00 »

badjo!
Mennyiért chipelik meg??? az mennyi ló pluszba?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:18:00 »

badjo,
 
Az enyém tartósan 7 alatt megy (6,2 - 6,8), 7 fölé a karácsonyi időszakban ment, amikor  70 %-ban csak városban, hidegben és rövid utakon jártam vele.
Általában 110-120 as tempomattal közlekedek az autópályán, időnként hegynek fel megnyomom  erősebben csak a nyomatékélvezet miatt.
Sok múlik a gázpedálhazsnálaton.
A TDCi-sek meg szoktak írni rendszeresen 6 l alatti átlag fogyasztásról, igaz, az 6 sebességes és erősebb motor.
Úgyhogy megcsippelve és macsósan használva a 7 liter szerintem elfogadható.
Egyébként tomi3118 ha nem chippes az autód próbáld ki érdemes,már csak azért mondom mert az én autóm olyan lett mintha 1 TDCI 130Le motort kapott volna!Csak sajna az a fránya TDDI motor hangja nem változott
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #461 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:25:00 »

badjo!
Mennyiért chipelik meg??? az mennyi ló pluszba?
R.Zsolti nagyon akciósan 70.000 huf ha érdekel!A lóerőt pedig nagyon nehéz megállapítani, de a papírforma általában 20-25% a nyomaték érzet az valami bődület én nagyot döbbentem a változáson
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:27:00 »

Egyébként tomi3118 ha nem chippes az autód próbáld ki érdemes,már csak azért mondom mert az én autóm olyan lett mintha 1 TDCI 130Le motort kapott volna!Csak sajna az a fránya TDDI motor hangja nem változott
Jaja, kopog bizony... Ez van.
A chipen gondolkoztam egy ideig, de aztán letettem róla, nekem végülis jó így.
 
A chiptuningról nekem mindig az jut eszembe, hogy az autó erősebb, dinamikusabb lesz és azt a tulajok szeretik kihasználni, mermivelhogy azért van. Az autó meg a legtöbb esetben tényleg jobban megy, de jobban is iszik. Ezt gondolom én, dehát persze tapasztalat nélkül, mert nekem még nem volt ilyen tuningolt autóm.
És bizony voltak itt rossz tapasztalatok a chipelést végző cégek szakértelméről...
Ha jössz a talira, akkor majd beszélgetünk úgyis ilyen dolgokról, az a legjobb alkalom az ilyen tapasztalatcserére.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 20:54:00 »

Jaja, kopog bizony... Ez van.
A chipen gondolkoztam egy ideig, de aztán letettem róla, nekem végülis jó így.
 
A chiptuningról nekem mindig az jut eszembe, hogy az autó erősebb, dinamikusabb lesz és azt a tulajok szeretik kihasználni, mermivelhogy azért van. Az autó meg a legtöbb esetben tényleg jobban megy, de jobban is iszik. Ezt gondolom én, dehát persze tapasztalat nélkül, mert nekem még nem volt ilyen tuningolt autóm.
És bizony voltak itt rossz tapasztalatok a chipelést végző cégek szakértelméről...
Ha jössz a talira, akkor majd beszélgetünk úgyis ilyen dolgokról, az a legjobb alkalom az ilyen tapasztalatcserére.
tomi3118 a chiptuningról nagyon sokat tudsz olvasni a neten csak üsd be valamelyik keresőbe "Chiptuning" és olvass!Egyébként gyárilag is elfogadot dolog csak tripla annyiba kerül.A kihasználtságról meg annyit,hogy abból nem lehet baj ha 1 autóban van tartalék ,mert a gondolkodó ember ezt tudja kezelni
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:01:00 »

tomi3118 a chiptuningról nagyon sokat tudsz olvasni a neten csak üsd be valamelyik keresőbe "Chiptuning" és olvass!Egyébként gyárilag is elfogadot dolog csak tripla annyiba kerül.A kihasználtságról meg annyit,hogy abból nem lehet baj ha 1 autóban van tartalék ,mert a gondolkodó ember ezt tudja kezelni
Igen, igazságod van!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #465 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:28:00 »

Szendre,Wyctor!
A Ti gépeteknek is "fránya" TDDI hangja van?Legalábbis Badjo kolléga szerint.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #466 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:29:00 »

tomi3118 a chiptuningról nagyon sokat tudsz olvasni a neten csak üsd be valamelyik keresőbe "Chiptuning" és olvass!Egyébként gyárilag is elfogadot dolog csak tripla annyiba kerül.A kihasználtságról meg annyit,hogy abból nem lehet baj ha 1 autóban van tartalék ,mert a gondolkodó ember ezt tudja kezelni
Nagyon jó dolog, ha van erő az autóban!!!Rettentő jó érzés vezetni egy több száz lovas autót, de a gondolkodó ember a 60 lovas autót is tudja kezelni és előzni is tud vele.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #467 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:40:00 »

Zoli79 a gondolkodó embert azért írtam,mert van aki ökör módjára közlekedik a lóerő hegyekkel rendelkező autójával
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:43:00 »

Szendre,Wyctor!
A Ti gépeteknek is "fránya" TDDI hangja van?Legalábbis Badjo kolléga szerint.
KBtddi igen sajnos a TDCI motorhoz képest "fránya" hangja van és sajnos tény
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #469 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 21:50:00 »

Zoli79 a gondolkodó embert azért írtam,mert van aki ökör módjára közlekedik a lóerő hegyekkel rendelkező autójával
Bocsi, akkor kicsit félre értettem!
Rengeteg nagyautós azt hiszi mert van a feneke alatt 2-3-4 száz lóerő Ő már mindenre fel van jogosítva és különben is milyen fasza vezető.
Persze van másik oldal is!!!:)DE, ha valaki normális az már nem mindig tűnik fel az embereknek .
Bocs az off-ért!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 22:03:00 »

Badjo,kedves fiatal barátunk!Ha Téged ennyire zavar az egészséges dízelhang,akkor vegyél trolibuszt.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 22:14:00 »

Badjo,kedves fiatal barátunk!Ha Téged ennyire zavar az egészséges dízelhang,akkor vegyél trolibuszt.
Születési évem 1972 és örülök neki hogy,fiatal vagyok(relative)A másik dolog a "fránya" szócskán úgy látom kiakadtál BOCS!!!Csak annyira halad a DIESEL technológia,hogy mostanában már idegesít ez a dolog
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 22:43:00 »

Te 34,én 43,téged zavar a hangja,én szeretem!Szerintem a lényeg hogy "MONDEO"!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2006.04.17 hétfő, 22:48:00 »

Te 34,én 43,téged zavar a hangja,én szeretem!Szerintem a lényeg hogy "MONDEO"!
Így van ez a lényeg
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2006.04.18 kedd, 21:11:00 »

hűde elkanyarodtatoka kérdésemtől!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Vendég
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2006.04.22 szombat, 10:34:00 »

a 20%-ot hol írják? vagy miből gondolod?
Igy hirdették, arra klikkeltem rá. Magában a cikkben tényleg nem szerepel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2006.04.22 szombat, 14:16:00 »

tomi3118 a chiptuningról nagyon sokat tudsz olvasni a neten csak üsd be valamelyik keresőbe "Chiptuning" és olvass!Egyébként gyárilag is elfogadot dolog csak tripla annyiba kerül.A kihasználtságról meg annyit,hogy abból nem lehet baj ha 1 autóban van tartalék ,mert a gondolkodó ember ezt tudja kezelni
A chiptuningról: a turbódízel motoroknál a chiptuning - első körben - abból áll, hogy megemelik a turbónyomást. Ez persze nem elég, több üzemanyag is kell. Megemelik az üzemanyagnyomást, és megváltoztatják a befecskendezést is.
 
A turbónyomás megemelése egyértelműen jelenti a motor, és a turbó rövidebb élettartamát. Hogy ez mennyi, a fene se tudja. Ha 20%? Mondjuk a motor 250e km-re lett tervezve (szerintem ennyire van), akkor visszaesik 200-ra, és ha te mondjuk 180e-rel vetted (persze az óra 80-at mutat), akkor nem jó üzletet csináltál. Arról nem is beszélve, hogy nem a kalapos taták teszik be a tuningot, hanem olyan, aki ki is használja a teljesítményt, így lehet, hogy a 200 visszaesik 160-ra. A számokat természetesen hasraütéssel alkottam.
Ha 400e-re lett a motor tervezve, és ez esik vissza 300-ra, nyilvánvalóan tökmind1, mert lehet, az autó soha nem megy le annyit. Ez most a turbóra és a motorra vonatkozik.  
 
Befecskendező rendszer. A magasnyomású szivattyú egy precíz dolog, ki tudja, mennyire szereti a mindenféle magasabb nyomást, a bef. szelepekről nem is szólva.
 
Az üzemanyagfogyiról annyit, az valóban csökken, a magasabb nyomás, és az annak köszönhető jobb hatásfok miatt, de ezt vissza fogod még fizetni.
 
A gyár egyértelműen nem támogatja a chiptuningot, és minden esetben garanciavesztéssel jár. De a más gyárak, akik engedélyezik a chiptuningot, előírják, hogy csak 100e alatt lehet ilyet tenni - ha nem károsítaná a motort, miért nem csinálják korosabb motornál is.
 
A tddi-nél egy kicsivel árnyaltabb a dolog. Ott ugye mechanikus befecskendezés van, csak az üzemanyag mennyiségét tudod fixre beállítani, ott tulajdonképpen csak turbónyomást lehet állítani.
 
Az egyik haveromnak golf tdi-je volt, na ő chippelte ám rendesen (majd 50%-al növelte a motor erejét), először cserélt vagy 2-3 turbót, majd felrobbant a motor, és kuka lett.
 
Én nem azt mondom, hogy nem szabad tuningolni, hanem azt, hogy óvatosan, meggondoltan.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2006.04.22 szombat, 14:30:00 »

A chiptuningról: a turbódízel motoroknál a chiptuning - első körben - abból áll, hogy megemelik a turbónyomást. Ez persze nem elég, több üzemanyag is kell. Megemelik az üzemanyagnyomást, és megváltoztatják a befecskendezést is.
 
A turbónyomás megemelése egyértelműen jelenti a motor, és a turbó rövidebb élettartamát. Hogy ez mennyi, a fene se tudja. Ha 20%? Mondjuk a motor 250e km-re lett tervezve (szerintem ennyire van), akkor visszaesik 200-ra, és ha te mondjuk 180e-rel vetted (persze az óra 80-at mutat), akkor nem jó üzletet csináltál. Arról nem is beszélve, hogy nem a kalapos taták teszik be a tuningot, hanem olyan, aki ki is használja a teljesítményt, így lehet, hogy a 200 visszaesik 160-ra. A számokat természetesen hasraütéssel alkottam.
Ha 400e-re lett a motor tervezve, és ez esik vissza 300-ra, nyilvánvalóan tökmind1, mert lehet, az autó soha nem megy le annyit. Ez most a turbóra és a motorra vonatkozik.  
 
Befecskendező rendszer. A magasnyomású szivattyú egy precíz dolog, ki tudja, mennyire szereti a mindenféle magasabb nyomást, a bef. szelepekről nem is szólva.
 
Az üzemanyagfogyiról annyit, az valóban csökken, a magasabb nyomás, és az annak köszönhető jobb hatásfok miatt, de ezt vissza fogod még fizetni.
 
A gyár egyértelműen nem támogatja a chiptuningot, és minden esetben garanciavesztéssel jár. De a más gyárak, akik engedélyezik a chiptuningot, előírják, hogy csak 100e alatt lehet ilyet tenni - ha nem károsítaná a motort, miért nem csinálják korosabb motornál is.
 
A tddi-nél egy kicsivel árnyaltabb a dolog. Ott ugye mechanikus befecskendezés van, csak az üzemanyag mennyiségét tudod fixre beállítani, ott tulajdonképpen csak turbónyomást lehet állítani.
 
Az egyik haveromnak golf tdi-je volt, na ő chippelte ám rendesen (majd 50%-al növelte a motor erejét), először cserélt vagy 2-3 turbót, majd felrobbant a motor, és kuka lett.
 
Én nem azt mondom, hogy nem szabad tuningolni, hanem azt, hogy óvatosan, meggondoltan.
Így van. Azt mindenféle képpen el kel döntened, hogy meddig akarod használni az autót. Szerintem alapban azért legalább 4-500e km-t el kell futnia egy diesel motornak. A turbó az már más tészta.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2006.04.22 szombat, 17:28:00 »

A chiptuningról: a turbódízel motoroknál a chiptuning - első körben - abból áll, hogy megemelik a turbónyomást. Ez persze nem elég, több üzemanyag is kell. Megemelik az üzemanyagnyomást, és megváltoztatják a befecskendezést is.
 
A turbónyomás megemelése egyértelműen jelenti a motor, és a turbó rövidebb élettartamát. Hogy ez mennyi, a fene se tudja. Ha 20%? Mondjuk a motor 250e km-re lett tervezve (szerintem ennyire van), akkor visszaesik 200-ra, és ha te mondjuk 180e-rel vetted (persze az óra 80-at mutat), akkor nem jó üzletet csináltál. Arról nem is beszélve, hogy nem a kalapos taták teszik be a tuningot, hanem olyan, aki ki is használja a teljesítményt, így lehet, hogy a 200 visszaesik 160-ra. A számokat természetesen hasraütéssel alkottam.
Ha 400e-re lett a motor tervezve, és ez esik vissza 300-ra, nyilvánvalóan tökmind1, mert lehet, az autó soha nem megy le annyit. Ez most a turbóra és a motorra vonatkozik.  
 
Befecskendező rendszer. A magasnyomású szivattyú egy precíz dolog, ki tudja, mennyire szereti a mindenféle magasabb nyomást, a bef. szelepekről nem is szólva.
 
Az üzemanyagfogyiról annyit, az valóban csökken, a magasabb nyomás, és az annak köszönhető jobb hatásfok miatt, de ezt vissza fogod még fizetni.
 
A gyár egyértelműen nem támogatja a chiptuningot, és minden esetben garanciavesztéssel jár. De a más gyárak, akik engedélyezik a chiptuningot, előírják, hogy csak 100e alatt lehet ilyet tenni - ha nem károsítaná a motort, miért nem csinálják korosabb motornál is.
 
A tddi-nél egy kicsivel árnyaltabb a dolog. Ott ugye mechanikus befecskendezés van, csak az üzemanyag mennyiségét tudod fixre beállítani, ott tulajdonképpen csak turbónyomást lehet állítani.
 
Az egyik haveromnak golf tdi-je volt, na ő chippelte ám rendesen (majd 50%-al növelte a motor erejét), először cserélt vagy 2-3 turbót, majd felrobbant a motor, és kuka lett.
 
Én nem azt mondom, hogy nem szabad tuningolni, hanem azt, hogy óvatosan, meggondoltan.
Abban is van némi igazság amit írtál de, sok chipes autót ismerek ahhoz ,hogy ne bíznék ebben a dologban.A felrobbanós motor meg turbo tönkremenetel,ez nem csak chip-től fordulhat elő( ha valaki nem vaddisznó módon közlekedik
szerintem max 5%-al döglik meg előbb a motor)de hát egyszer élünk,és ki tudja meddig
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2006.04.22 szombat, 18:08:00 »

Világ életemben szerettem az autóimat de, minél jobban kiméltem annál jobban szívatott!Azt nem mondhatom ,hogy nagyon megváltoztam, csak annyira dühítő volt,az hogy voltak (vannak)emberek akik tulajdonképpen rá se xarnak autóra csak ütik-vágják nap mint nap.És az üzemanyagon kívül semmire nem költenek,csak a kötelező dolgokra(ha!)és nem veszik a szivükreMi pedig meg adunk minden + vagy jó dolgot autóinknak és mégis huncutkodnak velünk az alkatrészek
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2006.04.22 szombat, 20:01:00 »

A chiptuningról: a turbódízel motoroknál a chiptuning - első körben - abból áll, hogy megemelik a turbónyomást. Ez persze nem elég, több üzemanyag is kell. Megemelik az üzemanyagnyomást, és megváltoztatják a befecskendezést is.
 
A turbónyomás megemelése egyértelműen jelenti a motor, és a turbó rövidebb élettartamát. Hogy ez mennyi, a fene se tudja. Ha 20%? Mondjuk a motor 250e km-re lett tervezve (szerintem ennyire van), akkor visszaesik 200-ra, és ha te mondjuk 180e-rel vetted (persze az óra 80-at mutat), akkor nem jó üzletet csináltál. Arról nem is beszélve, hogy nem a kalapos taták teszik be a tuningot, hanem olyan, aki ki is használja a teljesítményt, így lehet, hogy a 200 visszaesik 160-ra. A számokat természetesen hasraütéssel alkottam.
Ha 400e-re lett a motor tervezve, és ez esik vissza 300-ra, nyilvánvalóan tökmind1, mert lehet, az autó soha nem megy le annyit. Ez most a turbóra és a motorra vonatkozik.  
 
Befecskendező rendszer. A magasnyomású szivattyú egy precíz dolog, ki tudja, mennyire szereti a mindenféle magasabb nyomást, a bef. szelepekről nem is szólva.
 
Az üzemanyagfogyiról annyit, az valóban csökken, a magasabb nyomás, és az annak köszönhető jobb hatásfok miatt, de ezt vissza fogod még fizetni.
 
A gyár egyértelműen nem támogatja a chiptuningot, és minden esetben garanciavesztéssel jár. De a más gyárak, akik engedélyezik a chiptuningot, előírják, hogy csak 100e alatt lehet ilyet tenni - ha nem károsítaná a motort, miért nem csinálják korosabb motornál is.
 
A tddi-nél egy kicsivel árnyaltabb a dolog. Ott ugye mechanikus befecskendezés van, csak az üzemanyag mennyiségét tudod fixre beállítani, ott tulajdonképpen csak turbónyomást lehet állítani.
 
Az egyik haveromnak golf tdi-je volt, na ő chippelte ám rendesen (majd 50%-al növelte a motor erejét), először cserélt vagy 2-3 turbót, majd felrobbant a motor, és kuka lett.
 
Én nem azt mondom, hogy nem szabad tuningolni, hanem azt, hogy óvatosan, meggondoltan.
És az milyen kategória, hogy ugyan azt a motort gyártják 115LE és 130LE-s változatban. Az erősebb nem a gyengébb gyári chiptuningja? És akkor a gyengébbet én is tuningolhatom, az erősebbet meg már nem? Vagy a 130 LE-s nek kissebb az élettartama? Vagy hogy van ez valójában?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #481 Dátum: 2006.04.22 szombat, 20:17:00 »

Szia Petidoki!
 
A 115 és 130 lóerős közti különbség nem csak a számítógépben rejlik ha jól tudom, hanem a 130-asban változó geometriás turbo van, míg a 115 lóerősben "sima".
 
Péter
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2006.04.22 szombat, 20:33:00 »

Szia Petidoki!
 
A 115 és 130 lóerős közti különbség nem csak a számítógépben rejlik ha jól tudom, hanem a 130-asban változó geometriás turbo van, míg a 115 lóerősben "sima".
 
Péter
Értem. De gondolom ez nem igaz minden motorra, mert nagyon sok motort gyártanak többféle teljesítménnyel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #483 Dátum: 2006.04.23 vasárnap, 15:06:00 »

a 130-as szivattyúja 2 szer fecskendez ben elősször keveset aztán sokat meg a geometriás turbó így érték el a nagy lóerőt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2006.04.23 vasárnap, 16:48:00 »

egy kérdés! A TDDI motorok porlasztócsúcsa is olyan ***, mint a TDCI-ké? vagy teljesen mások? általában mindig azt olvasom, hogy a TDCI csúcsok mennek tönkre! Jól látom?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2006.04.23 vasárnap, 17:57:00 »

egy kérdés! A TDDI motorok porlasztócsúcsa is olyan ***, mint a TDCI-ké? vagy teljesen mások? általában mindig azt olvasom, hogy a TDCI csúcsok mennek tönkre! Jól látom?
Szia!
A TDDI-k többet bírnak. Kisebb üa.nyomás, érzéketlenebbek a gázolaj-minőségre. Bár maga a TDCI-motor nagyon jó, de kényes. A faceliftesek egyenlőre jobban bírják. 2003.09.-tól gyártottak.
Azt hogy ez csak Mondeo-probléma lenne, élből cáfolnám. Más gyártók is " küzdenek" Mo.-n a Common rail dízelekkel.
Üdv.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2006.04.23 vasárnap, 20:58:00 »

a 130-as szivattyúja 2 szer fecskendez ben elősször keveset aztán sokat meg a geometriás turbó így érték el a nagy lóerőt
Nem csak 2x fecskendez be, hanem 3.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #487 Dátum: 2006.04.23 vasárnap, 21:11:00 »

Szia!
A TDDI-k többet bírnak. Kisebb üa.nyomás, érzéketlenebbek a gázolaj-minőségre. Bár maga a TDCI-motor nagyon jó, de kényes. A faceliftesek egyenlőre jobban bírják. 2003.09.-tól gyártottak.
Azt hogy ez csak Mondeo-probléma lenne, élből cáfolnám. Más gyártók is " küzdenek" Mo.-n a Common rail dízelekkel.
Üdv.
ja a bmw,pl nem vállal garit az üzemanyag rendszerre....
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2006.04.24 hétfő, 13:59:00 »

egy kérdés! A TDDI motorok porlasztócsúcsa is olyan ***, mint a TDCI-ké? vagy teljesen mások? általában mindig azt olvasom, hogy a TDCI csúcsok mennek tönkre! Jól látom?
A TDDI-nek van porlasztócsúcsa, és ezekkel nem szokott gond lenni. A TDCi-nek magas nyomású befecskendező szelepei vannak, és ezek szokták beadni a kulcsot...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2006.04.24 hétfő, 14:02:00 »

2.0 TDDI 115 chippelve kb 140LE 7l alá normális közlekedéssel nem megy a fogyasztásom, pedig a chipptől vártam -0,5litert.Szerintem a TDDI(transit motor)ahhoz hogy,7 liter alatt produkáljon hát nem tudom talán ha nem haladok vele de akkor meg minek ilyen autó
Egy kissé magas ez a fogyi! A haver ha nyolcvannal közlekedik, akkor simán közelít az 5l-hez (5,1-5,2), és nyomott iramban is 6,4 szokott neki lenni(ez egy Bécsiből icaka hazafelé 130-140-es tempót jelent közúton igyekezve...)...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2006.04.24 hétfő, 14:29:00 »

Nem csak 2x fecskendez be, hanem 3.
És ugyanezért nem kopog annyira, mert egyenletesebb a gyulladás. A fiat multijet pl. 2 picit egy nagyot majd 2 picit szór be.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2006.05.02 kedd, 22:40:00 »

Kipróbáltam, hogy sárga lámpa kigyulladása után még hány km-t tudok megtenni - azaz mikor áll meg a verda.
108 km-t sikerult mikor kifogyott a nyál.
5 liter kannából, majd 2 km múlva kúton 60egészvalamennyi ment bele (első pisztolykikapcsnál abbahagyva).
Kb 65 literes a tank, vagy 5 literrel vágnak át minden 60 liter nyál után.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Vendég
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2006.05.03 szerda, 08:54:00 »

Kipróbáltam, hogy sárga lámpa kigyulladása után még hány km-t tudok megtenni - azaz mikor áll meg a verda.
108 km-t sikerult mikor kifogyott a nyál.
5 liter kannából, majd 2 km múlva kúton 60egészvalamennyi ment bele (első pisztolykikapcsnál abbahagyva).
Kb 65 literes a tank, vagy 5 literrel vágnak át minden 60 liter nyál után.
A tank és a zinyektor közötti csövekben keresd a pluszt
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2006.05.03 szerda, 08:56:00 »

Kipróbáltam, hogy sárga lámpa kigyulladása után még hány km-t tudok megtenni - azaz mikor áll meg a verda.
108 km-t sikerult mikor kifogyott a nyál.
5 liter kannából, majd 2 km múlva kúton 60egészvalamennyi ment bele (első pisztolykikapcsnál abbahagyva).
Kb 65 literes a tank, vagy 5 literrel vágnak át minden 60 liter nyál után.
No meg a betöltö csőben. Bár minek is írom ezt, ha egyszer nem akarom védeni a kutakat?!
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2006.05.03 szerda, 08:56:00 »

Kipróbáltam, hogy sárga lámpa kigyulladása után még hány km-t tudok megtenni - azaz mikor áll meg a verda.
108 km-t sikerult mikor kifogyott a nyál.
5 liter kannából, majd 2 km múlva kúton 60egészvalamennyi ment bele (első pisztolykikapcsnál abbahagyva).
Kb 65 literes a tank, vagy 5 literrel vágnak át minden 60 liter nyál után.
Ja, 61,5l!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2006.05.03 szerda, 08:56:00 »

A tank és a zinyektor közötti csövekben keresd a pluszt
Ami még 3-4 liter.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2006.05.03 szerda, 09:00:00 »

Kipróbáltam, hogy sárga lámpa kigyulladása után még hány km-t tudok megtenni - azaz mikor áll meg a verda.
108 km-t sikerult mikor kifogyott a nyál.
5 liter kannából, majd 2 km múlva kúton 60egészvalamennyi ment bele (első pisztolykikapcsnál abbahagyva).
Kb 65 literes a tank, vagy 5 literrel vágnak át minden 60 liter nyál után.
Jut eszembe: mennyi volt a fogyasztásod, azaz ez mennyi litert jelentett(108km)?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #497 Dátum: 2006.05.03 szerda, 14:00:00 »

Jut eszembe: mennyi volt a fogyasztásod, azaz ez mennyi litert jelentett(108km)?
Nem tudom, mert nekem csak órám van középen, pill.+átlag fogyasztásokat nem jelez ki (nocomputer).
Annyit tudok, hogy mikor a kijelző kigyulladt onnan mértem és nem tapostam ki a belét, inkább mondjuk úgy, hogy a "forgalommal haladtam".
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2006.05.03 szerda, 14:05:00 »

1ébnként a kutfejeken lévő matrica dátuma az az utolsó ellenörzés dátuma, vagy, hogy mikor kell újra ellenőrizni?
Ha az utolsó hitelesítés dátuma, akkor az a kérdés, hogy milyen időközönként kell hitelesíteni?
(Mert ahol tankoltam ott a 2005.11. dátumnál volt jelölve/kaparva)
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2006.05.03 szerda, 15:16:00 »

Nem tudom, mert nekem csak órám van középen, pill.+átlag fogyasztásokat nem jelez ki (nocomputer).
Annyit tudok, hogy mikor a kijelző kigyulladt onnan mértem és nem tapostam ki a belét, inkább mondjuk úgy, hogy a "forgalommal haladtam".
Matekóránhiányoztál?Smiley
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.