Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 16:16:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219520 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:43:00 »

Persze hogy van , ismerem is az egyik parafingyár üzemvezetőjét.:-)
Ja a kérdés mindig az hogy hol. Magyarországon az üzemanyag piac liberalizát, tehát verseny van, mindenki annál a kútnál tankol ahol akar. Persze vannak olyan kutacskák ahol bizonyos feltételek hiányoznak vagy esetleg olyan forrásból jöb az anyag ami ami. Mint mondottam mindenki ott tankol ahol akar. Én is csak tavaly mertem megvenni az első dieselt
üdv olvastam!
van benn igazság.
Klacska eltaláltad!amugy rengeteg kút anygaját hordtam omv aral shell esso agip stb és az az érdekes hogy ugyanonan hordtuk az összes kutra az anyagot csak más volt irva a papirra
de az anyag az ugyanaz volt.
mára biztos változott nem tudom nagyon nem mozgat otthagytam nyugodtabb vizekre evickéltem.
de hallok egy két érdekes dolgot.
de gondolom tapasztal mindenki érdekeset.
üdv
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:59:00 »

Na ez mit jelent? ez a 10 ppm alatti?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2007.01.07 vasárnap, 00:04:00 »

Nem dolgozik valaki a MOL-nál innen? Smiley Ha igen, küldjön egy privát üzenetet.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2007.01.07 vasárnap, 00:14:00 »

Én egyszer egy TV műsorban láttma egy autószakit, akinek egy mondata a fülemben van most is:
" az üzemanyag adalékok, a gyártóknak jelent bevételt, mi használók örüljünk annak, ha nem okoz kárt. A legdrágább adalékok maximum kárt nem okoznak, de hasznot semmiképp nem hot."  
Az aza adalék ami mindenre jó /savasság, víz, kosz,.../ az szerintem semmire sem jó!! Ez olyan mint a Calgon, 5 év alatt röhögve veszel új mosógépet az árából.
Calgon ügybe. Smiley A napokba próbálgattuk a dolgot, volt 2 db Calgon tesztcsík, ami a víz keménységét méri. Egyiket egy sima mindentől mentes vízbe tettük, a másikat Calgon-os vízbe, nem sajnálva az anyagot, szinte fehér volt a víz. Mind2 csík max. piros lett, ami a legkeményebb vizet jelenti. Most vagy a Calgon nem igazán ér semmit, vagy a tesztcsík van direkt úgy belőve, hogy minden vízre azt mutatja, hogy kell a Calgon bele. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2007.01.07 vasárnap, 01:32:00 »

A metabond árán sporolok az új Mk4-re. (Remélem össze jön és addigra abban lesz már V6 diesel is).  
nem attól megy jobban egy motor hogy milyen marketing pirulát kap hanem attól hogy mekkora. A 2,2 több mint a 2,0 de sajnos kevesebb mint 3,0. Ezenbelül még vannak motortechnikai finomságok, ez még befolyásolja +-20%-ban.
Az mindegy hogy melyik kút egy lényeg: szines tehát múlti legyen akinek van esetleg logisztikai bázisa is magyarországon. Én anno még 5 évvel ezelőtt a MOL-nál dolgoztam. Ott és azóta is néha azért látom a tényleges gyártás tecnológiát. Azóta egy olyan cégnél vagyok ahol az olaj és gáziparban is használt összes berendezést javítjuk karbantartjuk. Tehát ha nem tudnánk hogy jó-e vagy müxik-e egy ilyen berendezés vagy mit is mér és mennyit is kellene mérnie leszednék a fejünket szerződés szegés, anyós elárverezése stb. lenne.  
Egyébként én 10 ppm kéntartalom alatti  üzemanyagot tankolok
Bocs tévedtem, km óra szerint 220km alatt 1mm el mutatta a végsebességet. (M7 Budaörs- B.akarattya) Mivel ÖKÖR nem vagyok csak egy alkalommal próbáltam.
A vas kmóra pontossága 110km helyett radarral mérve 107km/h, ( a 205/55-16-os abroncsok a kopás miatt már nem 632mm átmérőjűek)
 
-A 4500-as fordulatotnál a leszabályozás üresjárati padlógáznál is érezhető. Ezért természetes egy 5 gangosnál, hogy 4400-4500 között elfogy a kraft.
 
-A külön adalékolást a prémium minőségű gázolajoknál kemény forintokkal mérik többért literenként. A szagértővel részben egyetértek, de vajon miért vannak akkor Blue diesel, V-pover dieselek a kutaknál. Nekem literenként a többlet ktg-em 6-7 Ft és nem 280-290Ft-os gázolajat tankolok.  
 
A külön adalékolást legtöbben csak amikor már kezd baj lenni kezdik el ( motor, üza.)Én a megelőzést helyezem előre, ennél mondeonál sem szeretnék 100 ezreket adagoló és porlasztócsúcs cserére-felújítasra költeni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2007.01.07 vasárnap, 08:55:00 »

Bocs tévedtem, km óra szerint 220km alatt 1mm el mutatta a végsebességet. (M7 Budaörs- B.akarattya) Mivel ÖKÖR nem vagyok csak egy alkalommal próbáltam.
A vas kmóra pontossága 110km helyett radarral mérve 107km/h, ( a 205/55-16-os abroncsok a kopás miatt már nem 632mm átmérőjűek)
 
-A 4500-as fordulatotnál a leszabályozás üresjárati padlógáznál is érezhető. Ezért természetes egy 5 gangosnál, hogy 4400-4500 között elfogy a kraft.
 
-A külön adalékolást a prémium minőségű gázolajoknál kemény forintokkal mérik többért literenként. A szagértővel részben egyetértek, de vajon miért vannak akkor Blue diesel, V-pover dieselek a kutaknál. Nekem literenként a többlet ktg-em 6-7 Ft és nem 280-290Ft-os gázolajat tankolok.  
 
A külön adalékolást legtöbben csak amikor már kezd baj lenni kezdik el ( motor, üza.)Én a megelőzést helyezem előre, ennél mondeonál sem szeretnék 100 ezreket adagoló és porlasztócsúcs cserére-felújítasra költeni.
4800-nál van elektronikus leszabályzás. Nálad az említett sebességnél egyenlítődik a motor hajtó ereje szemben a légellenállássalés a gördülési ellenállással estleg ha hegynek mész akkor még mínusz a G sinus akányhányszorosa attól függ hány fokos az emelkedő. Szóval hidd már el, hogy nem a leszabályzás miatt nem megy többet.
Én nem is tudok olyan normál felhasználású dízel autót amelyet utolsó fokozatban leszabályzásig lehet forgatni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2007.01.07 vasárnap, 13:26:00 »

Köszi Ervin!
 
A gond az 5 gangosnál nekem nem a végsebességgel, hanem a magas fordulattal van. 110-120 felett már feljebb váltanék, nem is szólva a 160-180 közötti tempóról.
A tddi-k 5 gangosa szerintem sportos és nem takarékosan hosszú áttételű.  
Arra kiváncsi lennék, hogy a 6 gangosok végsebességre mennyit tudnak (óra szerint)
Azt én is tudom, hogy 4000-es fordulat felett elfogy a kraft, ezért csak 200 körüli végsebességre számítottam, ekkora tartalékra nem.
Angel cikkében jól látható, a dízeleket 4500-as fordulatig tudták mérni, 4000 fordulat felett folyamatos és jelentős a teljesítmény csökkenés.
NYOMATÉK ÉS TELJESÍTMÉNY GÖRBÉK
 
Visszatérve az üza-ra, tankoltam színes kútnál is xart amitől a fogyasztás jelentősen, minden ok nélkül megugrott. Nem csodálkozom, hogy sok első szériás tdci-vel kínlódnak. Kint minden OK volt az autóval, itthon meg költik rá a 100 ezreket.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2007.01.08 hétfő, 16:25:00 »

Az hogy színes kút, az mit jelent? A fekete is egy szín! (fú ez nagyon szőke nős volt tőlem). No a Shell az jó?
És maga a Mol, az nem színes, nem játékos?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2007.01.09 kedd, 07:09:00 »

1 millió db gázolaj molekulábol 10 db a kén molekkula. Kénmentes
Szia Stealt!
Mi a különbség az arab, és az orosz nyersolaj közt, ami a feldolgozási technologiánál okozhat problémát?

Üdv:
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2007.01.09 kedd, 07:34:00 »

Bazsa!
 
A nem diszkont kutat értem a színes alatt!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2007.01.09 kedd, 08:13:00 »

Szia Stealt!
Mi a különbség az arab, és az orosz nyersolaj közt, ami a feldolgozási technologiánál okozhat problémát?

Üdv:
elvileg nem, de az ár emelésekor biztos hivatkozni fognak rá
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2007.01.09 kedd, 23:15:00 »

Minőség,pl. kéntartam. Az orosz urali tipusra optimalizált üzem nem ideális pl. az arabra. A technológiát ha kell azért át lehet állítani (csak némi idő és némi pénz....) (az atnoszférikus és vákuum desztillácio itt most nem kerül ismertetésre)  de  egyáltalán nem a lehetetlen kategoriába tartozik. Egyébként pont az ilyen eshetőségek miatt van a  stratégiai tartalék. (90nap)
Nagysegrendileg egyetértek, bár nem olyan vészes átállni, én finomítóban dolgozok és az alapanyag minőségének függvényében, folyamatosan változtatni kell a desztillációs paramétereket az orosz olaj egyébként vizesebb, magasabb a kéntartalma de természetesen ezeket megoldjuk:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2007.01.10 szerda, 07:29:00 »

Nagysegrendileg egyetértek, bár nem olyan vészes átállni, én finomítóban dolgozok és az alapanyag minőségének függvényében, folyamatosan változtatni kell a desztillációs paramétereket az orosz olaj egyébként vizesebb, magasabb a kéntartalma de természetesen ezeket megoldjuk:)
Meg mi? Azért döglenek meg a csúcsok...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2007.01.10 szerda, 09:12:00 »

Meg mi? Azért döglenek meg a csúcsok...
Hidd el, hogy ami a finomítóból kikerül annak a minősége megegyezik a NY-EU minőséggel, azt viszont senki nem tudja, hogy melyik kúton hogyan okoskodnak a kutasok!!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2007.01.10 szerda, 13:16:00 »

4800-nál van elektronikus leszabályzás. Nálad az említett sebességnél egyenlítődik a motor hajtó ereje szemben a légellenállássalés a gördülési ellenállással estleg ha hegynek mész akkor még mínusz a G sinus akányhányszorosa attól függ hány fokos az emelkedő. Szóval hidd már el, hogy nem a leszabályzás miatt nem megy többet.
Én nem is tudok olyan normál felhasználású dízel autót amelyet utolsó fokozatban leszabályzásig lehet forgatni.
Szia! Nekem 215-öt ment a kocsim *** csúcsokkal. Most 220-nál tovább nem mertem menni. Ja, és 183-nál pörög pontosan 3000-et
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2007.01.10 szerda, 13:20:00 »

Szia! Nekem 215-öt ment a kocsim *** csúcsokkal. Most 220-nál tovább nem mertem menni. Ja, és 183-nál pörög pontosan 3000-et
Sziasztok. Igen, tapasztalatom szerint tökmindegy milyen kúton tankolunk, ha a kutas keveri az anyagot. :-) Konkrétam tudom hogy Gárdonyban a MOL kúton volt régen egy ilyen eset. Tipikus eset: a naftás lenyúlják, helyette meg ugye kell valami. Fáradt olaj, víz, stb
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2007.01.16 kedd, 20:34:00 »

Még néhány hónap és nekünk fognak fizetni a benzinkutakon ahol megint csökken szerdátol az üzemanyag ár
(Persze kamillateánál erősebb mérget ne vegyetetek rá...)
Én 180ft/l tankolok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2007.01.16 kedd, 22:46:00 »

A hét végén először történt meg velem az Agip kútnál, hogy annyit tankoltam, amennyit szerintem kellett volna. Még nem volt a pirosban a mutató és 56,5 liter ment bele.
 
A Shellnél ilyen állásnál simán belement 58 liter is, vagy több.
 
Na, most mellik az igaz? Egy ideje Agip BluDieselt tankolok, de eddig nem tűnt fel, hogy kb. annyi megy a tankba, mint amit gondolok. Na, majd jobban figyelek eztán.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2007.01.17 szerda, 08:38:00 »

Én 180ft/l tankolok
Tesco gazdaságos étolajat?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2007.01.17 szerda, 10:37:00 »

A hét végén először történt meg velem az Agip kútnál, hogy annyit tankoltam, amennyit szerintem kellett volna. Még nem volt a pirosban a mutató és 56,5 liter ment bele.
 
A Shellnél ilyen állásnál simán belement 58 liter is, vagy több.
 
Na, most mellik az igaz? Egy ideje Agip BluDieselt tankolok, de eddig nem tűnt fel, hogy kb. annyi megy a tankba, mint amit gondolok. Na, majd jobban figyelek eztán.
Furcsa, én pont kivételesen a kagylósnál itattam és eddig rendben ... viszont az jutott erről eszembe, hogy talán, TALÁN annak is van jelentősége, hogy merrefelé tankolsz: monygyuk a határszéleken TALÁN nem csalnak, hogy ne odaát tankolj, de nem tudom, csak úgy eszembe jutott
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2007.01.17 szerda, 10:45:00 »

Tesco gazdaságos étolajat?
Az is drágább
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2007.01.17 szerda, 13:16:00 »

Az is drágább
Akkor lehet, hogy HusQy-tól kéne venni gázolajat és abban sütögetni a pecsenyénket?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2007.01.17 szerda, 15:10:00 »

Akkor lehet, hogy HusQy-tól kéne venni gázolajat és abban sütögetni a pecsenyénket?
aztat csak egye maga, én benyás vagyok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2007.01.17 szerda, 15:49:00 »

Ha van kapcsolat van 180-ért grafta
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2007.01.17 szerda, 15:54:00 »

dízelnafta olcsóért, vissza kell valahogy téríttetni a jövedéki adót, benzinből problémás
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2007.01.17 szerda, 21:18:00 »

Ha van kapcsolat van 180-ért grafta
Azt te beletöltenéd a TDCi-be? Kannás gázolaj? Hát nem tudom...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2007.01.17 szerda, 21:52:00 »

Ja. És csodálkozunk a sok porlasztótcsúcson... nem kell visszatekert óra: a júzer szétcseszi a motort önként és dalolva.
Bár azt nem értem, ha az embernek van egy olyan jópármillás gépe, ami egyébként nem fogyaszt sokat, akkor minek kannázni?
Vagy vegyek egy ST-t, és rakjam bele a gázt, és hallgassak?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2007.01.17 szerda, 22:01:00 »

Ja. És csodálkozunk a sok porlasztótcsúcson... nem kell visszatekert óra: a júzer szétcseszi a motort önként és dalolva.
Bár azt nem értem, ha az embernek van egy olyan jópármillás gépe, ami egyébként nem fogyaszt sokat, akkor minek kannázni?
Vagy vegyek egy ST-t, és rakjam bele a gázt, és hallgassak?
Én még a jó kis kutaktól is tartok. Lehet, hogy aki kannázik, de jól szűri, esetleg adalékot is ad az anyaghoz, az jobb gázolajat kap, mint a benzinkúton?
A kútból szűrés nélkül ömlik a kosz is a tankba. (Csak 1 költői kérdés)
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2007.01.17 szerda, 22:29:00 »

Szerintem indítsunk egy tesztet, én eddig sem és ezután sem fogok "kannábol" tankolni mert eredete kétes eredménye meg lehet pl. kénes (akár ukrán gázolaj is lehet, na ők sem tudják az Eu 2005 szabványt pl.)
Nézzük meg, hogy mikor mennek ki a csúcsaim, most van a gépben 29ekm kb 3 év mulva eladósorba fog kerülni mert addigra kb 240-260ekm lesz benne. Szerintem ez alatt ki kell hogy derüljön. Valaki akar esetleg kontrol lenni, azaz innentől csak kannázni??
Jó ötlet. Az eredményre kiváncsi vagyok, de nem én leszek a kannás. Mint írtam is, csak elgondolkodtam , hogy akár ez is lehet. De én nem tervezem még 3 év múlva sem eladni a paripát, tovább kell bírnia.
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
Vendég
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2007.01.17 szerda, 22:53:00 »

Ja. És csodálkozunk a sok porlasztótcsúcson... nem kell visszatekert óra: a júzer szétcseszi a motort önként és dalolva.
Bár azt nem értem, ha az embernek van egy olyan jópármillás gépe, ami egyébként nem fogyaszt sokat, akkor minek kannázni?
Vagy vegyek egy ST-t, és rakjam bele a gázt, és hallgassak?
Ez nagyon ott van amit írtál!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2007.01.17 szerda, 23:49:00 »

Sokat ezen nem kell agyalni. A Scratch faterjáéban (tdci) már kb 200e van. A csúcsok eredetiek. Itt ugyi nincs visszatekert óra, nincs kannázás, nincs tuning.
 
Nem tudom, kell-e ehhez különösebb kommentár.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2007.01.18 csütörtök, 00:01:00 »

Sokat ezen nem kell agyalni. A Scratch faterjáéban (tdci) már kb 200e van. A csúcsok eredetiek. Itt ugyi nincs visszatekert óra, nincs kannázás, nincs tuning.
 
Nem tudom, kell-e ehhez különösebb kommentár.
194e Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2007.01.18 csütörtök, 09:30:00 »

Hú, micsoda klassz vihart kavartunk! Bezzeg, ha tettem volna egy -t a pecsenyesütögetés végére, senki nem írt volna ide. Nem baj, jól van ez így.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2007.01.18 csütörtök, 15:43:00 »

Ha van kapcsolat van 180-ért grafta
Tök jól beindítottátok magatokat.Smiley
Nem hinném, hogy kannázna. Van erre már más módszer is, azaz kútfejből maradék ócsóér...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2007.01.18 csütörtök, 15:44:00 »

A hét végén először történt meg velem az Agip kútnál, hogy annyit tankoltam, amennyit szerintem kellett volna. Még nem volt a pirosban a mutató és 56,5 liter ment bele.
 
A Shellnél ilyen állásnál simán belement 58 liter is, vagy több.
 
Na, most mellik az igaz? Egy ideje Agip BluDieselt tankolok, de eddig nem tűnt fel, hogy kb. annyi megy a tankba, mint amit gondolok. Na, majd jobban figyelek eztán.
Én nem tankolnék Agip-nál. Főleg, hogy ott van az a finom kis OMV nálatok!:)
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2007.01.18 csütörtök, 21:32:00 »

Én nem tankolnék Agip-nál. Főleg, hogy ott van az a finom kis OMV nálatok!:)
Hát igen, az OMV... Ott ugyanennél az óraállásnál 3-4 literrel többet tankolnék.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2007.01.19 péntek, 11:20:00 »

Hát igen, az OMV... Ott ugyanennél az óraállásnál 3-4 literrel többet tankolnék.
Mondom, hogy finom!
Nekem nem volt Velük bajom. Biztos csak a dízlit lopják, mert ott több a lehetőség...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2007.01.19 péntek, 13:10:00 »

Nem kell mindent túldramnatizálni.Azt sem tudod honan van a cucc.A szürő mek akkor minek van a kocsiba diszenk?Mindig megszüröm mielött beleöntöm.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2007.01.19 péntek, 13:15:00 »

Nem kell mindent túldramnatizálni.Azt sem tudod honan van a cucc.A szürő mek akkor minek van a kocsiba diszenk?Mindig megszüröm mielött beleöntöm.
Csak az 1 év gari-d ne bánja ön dönt ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2007.01.19 péntek, 13:20:00 »

Csak az 1 év gari-d ne bánja ön dönt ...
Nem bánya.Nem kell számlát felmutatnom hol tankolok.Meg nagyon jó batátom a kereskedő akitöl vettem.Oda visza alapon müködik a dolog.Én azért vettem dizelt hogy ne keljen évi 500 ezert eltankolnom hanem csak 300-at.Meg ugye a nyomaték
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2007.01.20 szombat, 19:06:00 »

Husqy, nem elsősorban a szilár szennyeződés gyilkolja le a motorodat, a szűrővel csak ezt tudod kivédeni, és a többi komponens? Bár remélem, hogy ne lesz problémád, erre azomban attol tartok kamillateánál nem szabad erősebb mérget venni....
Ha arra gondolsz hogy higitva van az anyag akkor megnyugtatlak,haver tankol a tank mellé kanába.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 08:19:00 »

Ne haragudj, de egyáltalán nem erre gondoltam. Ha csak az merül fel benned, hogy esetleg kosz lehet a gázolajban vagy higithatják akkor nagyon sűrgősen eltanácsollak ettől a megoldástol. Hidd el tudnák csináltatni neked olyan összetételű gázolajat amiben semmi piszok nem lenne, sőt nem lenne se higabb se sűrübb, még a szaga szine is ua. lenne, de azért már 1-2 litertől generálozni kellene a blokkodat. Ezen azért gondolkodjál el.
Azomban ha tényleg valami nagyon jó ismerősöd nehézgépéből van kiszopácsolva a normálisan itthon tankolt anyag akkor a szűrő tényleg kell és használ is( ne szedd át a másik tank üledékét), ebben az esetben működik a dolog. Egyéb esetben nem.
Csak tiszta eredetü anyagot rakok bele.Azért köszi az infokat.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 20:29:00 »

Van valakinek otlete/tapasztalata, hogy benzines motor, mindenfele atalakitas nelkul, menne-e boi-ethanol-al? Milyen teljesitmenyelteres erezheto?
(Par honapja megnyilt nem messze egy hivatalos boi-ethanol-t is arusito kut, es kb 25%-al olcsobb, mint a benzin.)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2007.01.21 vasárnap, 20:55:00 »

Van valakinek otlete/tapasztalata, hogy benzines motor, mindenfele atalakitas nelkul, menne-e boi-ethanol-al? Milyen teljesitmenyelteres erezheto?
(Par honapja megnyilt nem messze egy hivatalos boi-ethanol-t is arusito kut, es kb 25%-al olcsobb, mint a benzin.)
Nem igazán javaslom, csak azokba az autókba lehet ameyik kifejezetten fel van rá készítve/át van alakítva.
A hagyományos motorokat károsíthatja.
Igaz a repceolaj is a dízelekt mégis jártak vele egy páran.
Azért mondeoba nem tenném:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 09:44:00 »

Van valakinek otlete/tapasztalata, hogy benzines motor, mindenfele atalakitas nelkul, menne-e boi-ethanol-al? Milyen teljesitmenyelteres erezheto?
(Par honapja megnyilt nem messze egy hivatalos boi-ethanol-t is arusito kut, es kb 25%-al olcsobb, mint a benzin.)
mindenféle átalakítás nélkül nem megy
a mondi semmiesetre sem megy a 85%-os bio-ethanollal, szerintem 1/4 arányban tankolása kitisztítja a tankból a vizes üledéket
 
túl sokat kellene állítani a motoron, többet kell fecskendezni, előgyújtás, kompresszió, a gumi- és rézalkatrészek esetleg károsodhatnak
 
csak karburátoros autót lehet átalakítani házilag, gyárilag csak SAAB van Mo.-n, meg talán alkesz Focus is lesz
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 09:47:00 »

mindenféle átalakítás nélkül nem megy
a mondi semmiesetre sem megy a 85%-os bio-ethanollal, szerintem 1/4 arányban tankolása kitisztítja a tankból a vizes üledéket
 
túl sokat kellene állítani a motoron, többet kell fecskendezni, előgyújtás, kompresszió, a gumi- és rézalkatrészek esetleg károsodhatnak
 
csak karburátoros autót lehet átalakítani házilag, gyárilag csak SAAB van Mo.-n, meg talán alkesz Focus is lesz
telente a PUG205-ösömbe a benzinrendszer elfagyásának megakadályozására szoktam 40 liter benzinhez adni 1 liter denaturáltszeszt,  
 
a mondinál valahogy nem fagyveszélyes a benzinrendszer
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 10:12:00 »

telente a PUG205-ösömbe a benzinrendszer elfagyásának megakadályozására szoktam 40 liter benzinhez adni 1 liter denaturáltszeszt,  
 
a mondinál valahogy nem fagyveszélyes a benzinrendszer
Ahelyett, hogy meginnád...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 11:51:00 »

Ahelyett, hogy meginnád...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2007.01.22 hétfő, 22:36:00 »

Koszi a valaszokat, mind nagyon hasznos. Meg marad a benzin akkor.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2007.01.23 kedd, 09:18:00 »

Négyfajta alkoholt lehet előállítani biologiai alapról: methanol, ethanol (E100), propanol, butanol. Nem szénhidrogén alapú tehát OK megujuló energia (elméletileg annyi CO2 keletkezik mint ammennyit a mezőgazdasági termény leköt, nincs üvegházhatás, hurrá lehet örülni vagy mégse?
Ethanol előnyei:  
1.)magasabb oktászám mint a benzinnek 129!!!! minden adalék nélkül
2.) nincs CO kibocsájtás (CO2, víz és hő a végtermék tiszta anyag hurrá)
Hátrány: az ethanolnak kb 37%-al kissebb az energiatartama literenként mint a benzinnek (Opppszzz!!)
A metanol mégrosszabb ott 55%-al kissebb az energiatartam és ráadásúl korroziv meg mérgező.
 
Akkor maradjunk az ethanolnál. Gyakorlatilag csak azt kelle megoldanod hogy kb 30%-al kissebb energiatartamú üzemanyagot akarsz használni.  
Ja még egy "apróság" mint tudjuk az alkohol korlátlanul oldodik vizben. Tehát ha esetleg vizkerül az üzemanyagba abból nagy baj lehet.
Na jó ennyire azért nem vészes a helyzet a Saab ugye már nálunk is piacra dobta a saját autoját. De azt kell látni az egész olyan mintha átálnál gázüzemre.
Ha át akarsz állni akkor :  
Barkács ötlet (sajna angol)
szerintem a SAAB-nál is úgy oldják meg az átkapcsolást alkohol/benzin üzemre, hogy két külön tartály van, folytonosan változó keverékre biztos nem tus beállni semmilyen befecskendező és gyújtásrendszer
 
ja, miért veszélyes ez? "Ja még egy "apróság" mint tudjuk az alkohol korlátlanul oldodik vizben. Tehát ha esetleg vizkerül az üzemanyagba abból nagy baj lehet."
hiszen én pont azért teszem  a tartályba az alkoholt, hogy a tartály alján 50%-os alkohol/víz keveréket képezzen, és ha már kezd fogyni a benzin, és esetleg az aljából is hörpint az autó, akkor ne álljon le a motor a bejutó vízcsepptől, vagy ne fagyjon el a rendszer (vízdugó)
 
azért 50%, mert a felesleges alkohol beleoldódik a benzinbe
Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.