Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 06:52:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3218774 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1150 Dátum: 2007.04.08 vasárnap, 09:31:00 »

köstönöm szépen a hozzászólásokat akkor ezek szerint egy teljesen teli tank gázolajjal több mint 1000 km-t kellene hogy tudjak menni? régen 1100-1200 körül mentem. Ugyanis  volt időközben egy adagoló problémám mégpedig az alpjárat állitó kar tövéből folyt a gázolaj amit disel adagoló szakszerviz orvosolt is 160 ezer forintért amibe /vezérmüszij szett , főtengely szimmering , előtöltés állitó mágnesszelep/ és most hatátozottan megy az autóm.Mint utólag kiderült most a turbója is megy a kocsinak határozott átmenet van 2000es fordulat felett , de még mindig csak 750-800 km-t tudok menni egy tank gázolajjal és nincs viszonyitási alapom.Igaz az alapjáratával nem vagyok kibékülve meg 160Kmh felett ha teljes gázt adok inkább lassul az autó mint hogy gyorsulna.Visszább kell engedni a gázpedált hogy gyorsitson valamit is.Egyszóval szerintem nem tökéletes.Még valami óra szerint nektek mennyit megy ez az autó max?, mit lehet ettöl elvárni nekem most 160-170 ez gps szerint 140-150 Kmh gondolom nektek is csalja ezt a 10-15km-t az óra
Szerintem a tiéd léghiánnal küszködik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1151 Dátum: 2007.04.23 hétfő, 10:36:00 »

Összeolvadhat az OMV és a Mol?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1152 Dátum: 2007.04.23 hétfő, 11:53:00 »

Vagy csak szeretnék...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #1153 Dátum: 2007.04.23 hétfő, 12:10:00 »

A benzinkutaknak 2-3 Ft haszon van egy liter üzemanyagon. Az árat általában központilag határozzák meg figyelembe véve, hogy mennyire van a közelben konkurencia. Én pl ott szeretek tankolni ahol egymás hegyén hátán vannak a kutak. Pl a pálya kutakhoz képest néha 20Ft/l is a difi
Kétlem gátolom hogy 2-3 Ft hasznuk van a kutaknak literenként. Melyikeknek? Amelyiknél most 243 a dizli, vagy améknél most 280? Kicsit szűk tűrés ez a 2-3 Ft a majd 40Ft-os árkülönbözethez képest.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1154 Dátum: 2007.05.31 csütörtök, 14:45:00 »

Sziasztok!
 
2003/4 2.0 benzines 145le kombi.
Amikor megvettem a fogyasztás 13.2-n állt.
Budáról Pesten át végig a 4-esen le Szolnokig.
Mire leértem tempomat nélkül kb 90-el lement 7.8-ra.
A problémám csak az hogy azóta se tudom megismételni ezt a fogyasztási teljesítményt.
Még 1500km-en sem.
Azóta 9.5-nél megáll a mutató és ha 90-el vagy 160-al megyek is max. 1-2 tizedet változik.
Már próbáltam Mol 98-asal is de nem lett jobb sőt...
99-100-at még nem próbáltam.
Sajnos az előző tulajt nem tudom mit tankolt.
Ha valaki tud tippet mivel lehetne elővarázsolni újra a 8 körüli fogyasztást akkor kérem írjon.
Mit tankoljak és hol?
 
Köszi Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1155 Dátum: 2007.05.31 csütörtök, 15:02:00 »

Sziasztok!
 
2003/4 2.0 benzines 145le kombi.
Amikor megvettem a fogyasztás 13.2-n állt.
Budáról Pesten át végig a 4-esen le Szolnokig.
Mire leértem tempomat nélkül kb 90-el lement 7.8-ra.
A problémám csak az hogy azóta se tudom megismételni ezt a fogyasztási teljesítményt.
Még 1500km-en sem.
Azóta 9.5-nél megáll a mutató és ha 90-el vagy 160-al megyek is max. 1-2 tizedet változik.
Már próbáltam Mol 98-asal is de nem lett jobb sőt...
99-100-at még nem próbáltam.
Sajnos az előző tulajt nem tudom mit tankolt.
Ha valaki tud tippet mivel lehetne elővarázsolni újra a 8 körüli fogyasztást akkor kérem írjon.
Mit tankoljak és hol?
 
Köszi Smiley
Szerintem eleg lenne lenullazni a fogyimerot, es menni vele utana orszaguton, es az segithet.
En szinte allandoan varosban jarok. Eloszor engem is bosszantott, de ezzel idolegesen meg lehet oldani, utana ugy is fel fog menni. Nekem mar egy honapja 11.3-on all folyamatosan.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1156 Dátum: 2007.05.31 csütörtök, 18:34:00 »

Szia Charlie!
 
Én is gondoltam már a mérő "hibájára" mivel a kereskedésbe leszedik az akku sarukat és talán kell egy kis idő mire "észhez tér"a rendszer.?
De a gyári adatok szerint is kevesebbnek kéne lenni még akkor is ha az se teljesen mérvadó általában.
Ráadásul nálam a tényleges fogysztás is az óra szerint alakul.
Általában 600km egy teli tankkal városba és autópályán is +,-50km.
De köszi a tippet.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1157 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 17:24:00 »

Pontosan hol van a MAF szenzor? A turbo előtt vagy a turbo után? Nekem a turbo előtti kis műanyag csövecske kicsit olajos, de kollégák szerint a szervotól olajos egy kicsit. Gőzborotvával szabad mosni a motorteret?
Szia Greko, egy hete vettem egy Mondeo-t és hozzád hasonlóan magaslom a fogyasztását. Érdeklődnék, hogy neked sikerült-e lehoznod a fogyasztást és hogy sikerült-e megtalálnod a MAF szenrort és, hogy volt-e jelentőssége, mert már nekem is ajánlotta valaki. Az enyém automata, tehát elfogadmo, ha többet fogyaszt, de a 10.8 l városban szerintem így is sok. Még ha sok is benne a piros lámpa (Bp. belváros).
kösz előre is
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1158 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 20:57:00 »

Szia Charlie!
 
Én is gondoltam már a mérő "hibájára" mivel a kereskedésbe leszedik az akku sarukat és talán kell egy kis idő mire "észhez tér"a rendszer.?
De a gyári adatok szerint is kevesebbnek kéne lenni még akkor is ha az se teljesen mérvadó általában.
Ráadásul nálam a tényleges fogysztás is az óra szerint alakul.
Általában 600km egy teli tankkal városba és autópályán is +,-50km.
De köszi a tippet.
En megoldottam. Hetvegen mentem autopalyan es orszaguton egy kicsit. Volt mikor 6l alatt mutatta a fogyasztas. Minden esetre most 8l all..., egeszen holnapig, talan estere megint visszemegy 11l-re.
Naplózva
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #1159 Dátum: 2007.06.04 hétfő, 21:59:00 »

nem dicsekvésképpen, de nagyon örültem, amikor a találkozóra menet kb. negyed úton ezt láttam
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
Vendég
« Új hozzászólás #1160 Dátum: 2007.06.05 kedd, 07:27:00 »

Sziasztok!
 
Szerintetek, ha a kocsin a computerébe a benzin 100-asra lenne beállítva, akkor egy kis teljesítmény növekedés várható lenne. Persze, ha azt is tankolok bele. Mert elvileg akkor az előgyújtást másként lövi be elvileg. Nem?!  
pl. a kisrobogóm is jobban megy 100assal, mint 95 v-powerrel. Mondjuk min 98as kell is neki. A beöntőnyílásnál van ráírva.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1161 Dátum: 2007.06.05 kedd, 08:02:00 »

Sziasztok!
 
2003/4 2.0 benzines 145le kombi.
Amikor megvettem a fogyasztás 13.2-n állt.
Budáról Pesten át végig a 4-esen le Szolnokig.
Mire leértem tempomat nélkül kb 90-el lement 7.8-ra.
A problémám csak az hogy azóta se tudom megismételni ezt a fogyasztási teljesítményt.
Még 1500km-en sem.
Azóta 9.5-nél megáll a mutató és ha 90-el vagy 160-al megyek is max. 1-2 tizedet változik.
Már próbáltam Mol 98-asal is de nem lett jobb sőt...
99-100-at még nem próbáltam.
Sajnos az előző tulajt nem tudom mit tankolt.
Ha valaki tud tippet mivel lehetne elővarázsolni újra a 8 körüli fogyasztást akkor kérem írjon.
Mit tankoljak és hol?
 
Köszi Smiley
Csabibmx,
 
Eloszoris en a helyedben kikapcsolnam a legkondit. Nem kell, hogy allandoan menjen. Ha ettol nem csokken a fogyi, akkor megvizsgaltatnam szivosort. Ha azzal nincs gond, akkor a vizhofok jeladot.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1162 Dátum: 2007.06.05 kedd, 08:05:00 »

PadarZoli,
 
Ezt mar regebben is beszeltuk. Nos az ECU-ban az oktanszamot eleg szeles skalan lehet allitani, de nincs ertelme, mert az csak egy tajekoztato jellegu szam a computer fele. Automatice all be a betoltott benyara. A kopogaserzekelon keresztul mindenkeppen kopogashataron jaratja a mocit. Tehat elvileg semmi hatasa nem lenne az oktanszam allitasnak. Sot, vik mar probalta, es csak rosszabb lett a verda.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #1163 Dátum: 2007.06.05 kedd, 08:31:00 »

PadarZoli,
 
Ezt mar regebben is beszeltuk. Nos az ECU-ban az oktanszamot eleg szeles skalan lehet allitani, de nincs ertelme, mert az csak egy tajekoztato jellegu szam a computer fele. Automatice all be a betoltott benyara. A kopogaserzekelon keresztul mindenkeppen kopogashataron jaratja a mocit. Tehat elvileg semmi hatasa nem lenne az oktanszam allitasnak. Sot, vik mar probalta, es csak rosszabb lett a verda.
köszönöm a választ.
Csak nem emlékeztm, hogy milyen okosság lett tanácsolva erre a dologra.
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #1164 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 13:08:00 »

Tegnap Shell kúton magyarázni kezdte a kutas, hogy a Shell cég "mostantól" minden benyába 5% bioetanolt kever (mintha környezetvédelmi okokból?), és ehhez az autók 99%-a nincs a felhasználhatóság birtokában.
Ezáltal -mondja- ne lepődjek meg, ha fogyasztásnövekedést tapasztalok mostantól a normál 95-ös használatával.
Igaz, a kékpowerbe is belekeverik a maga 5%-át, de annak fogyasztásra gyakorolt káros hatását az abban levő adalékok kiküszöbölik.
És hogy az egészről épp most írt/vagy ír a HVG, mert amúgy a benyacégnek esze ágában sincs reklámozni a helyzet ilyetén "rosszabbodását".
Én meg hunyorogtam erősen. Tán a nap a szemembe sütött!
Tudtok e témáról valamit? Lehet, az egész kútkezelő-előadást félreértettem?
Naplózva

MKI 2.0i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1165 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 13:11:00 »

ocsigep1,
 
Lehet igy akarta megmagyarazni, hogy mostantol ha 50littyot tankolsz, az valojaban csak 48, mert azta 2 littyot ellopjak, szal ha fogyi novekedest tapasztalsz, akkor az nem azert van am, mert csalunk, hanem mert 5% biobigyot tolt a ceg a naftaban
Naplózva

blah blah blah
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1166 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 13:42:00 »

Tegnap Shell kúton magyarázni kezdte a kutas, hogy a Shell cég "mostantól" minden benyába 5% bioetanolt kever (mintha környezetvédelmi okokból?), és ehhez az autók 99%-a nincs a felhasználhatóság birtokában.
Ezáltal -mondja- ne lepődjek meg, ha fogyasztásnövekedést tapasztalok mostantól a normál 95-ös használatával.
Igaz, a kékpowerbe is belekeverik a maga 5%-át, de annak fogyasztásra gyakorolt káros hatását az abban levő adalékok kiküszöbölik.
És hogy az egészről épp most írt/vagy ír a HVG, mert amúgy a benyacégnek esze ágában sincs reklámozni a helyzet ilyetén "rosszabbodását".
Én meg hunyorogtam erősen. Tán a nap a szemembe sütött!
Tudtok e témáról valamit? Lehet, az egész kútkezelő-előadást félreértettem?
Sztem csak ezzel a hülye dumával akart rábeszélni a drágább üa-ra. Sztem a többi vakítás...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #1167 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 14:07:00 »

Tegnap Shell kúton magyarázni kezdte a kutas, hogy a Shell cég "mostantól" minden benyába 5% bioetanolt kever (mintha környezetvédelmi okokból?), és ehhez az autók 99%-a nincs a felhasználhatóság birtokában.
Ezáltal -mondja- ne lepődjek meg, ha fogyasztásnövekedést tapasztalok mostantól a normál 95-ös használatával.
Igaz, a kékpowerbe is belekeverik a maga 5%-át, de annak fogyasztásra gyakorolt káros hatását az abban levő adalékok kiküszöbölik.
És hogy az egészről épp most írt/vagy ír a HVG, mert amúgy a benyacégnek esze ágában sincs reklámozni a helyzet ilyetén "rosszabbodását".
Én meg hunyorogtam erősen. Tán a nap a szemembe sütött!
Tudtok e témáról valamit? Lehet, az egész kútkezelő-előadást félreértettem?
Az előttem hozzászóló 3 Úrnak igaza van.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1168 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 14:17:00 »

Infoim szerint a bioethanol E86 os oktánszámot tud, szóval ha hozzákeverik a E95-öshöz - (ami persze E91 esetleg E92) tuti lerontja az üzemanyagot. Van valami előírás hogy 2007 vége mennyi % bioethanolt kell már felhasználni lehet így oldják meg?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1169 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 14:59:00 »

Infoim szerint a bioethanol E86 os oktánszámot tud, szóval ha hozzákeverik a E95-öshöz - (ami persze E91 esetleg E92) tuti lerontja az üzemanyagot. Van valami előírás hogy 2007 vége mennyi % bioethanolt kell már felhasználni lehet így oldják meg?
Nagyjából:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/molbio/
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #1170 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 15:15:00 »

Ez ok, olvastam már.
De ettől függetlenül maradt még a "sima" 95-ös?
És a shell megtehetei, hogy minden jelzés nélkül minden benzinjébe belekeveri?
Folyosói okos kollégáim tudni vélik, hogy a bioetanol egyik komponense erősen korrodálja a gumi alkatrészeket. Bár valszeg ez a 4-5% nem szabad, hogy számítson e téren.
Naplózva

MKI 2.0i
Vendég
« Új hozzászólás #1171 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 15:27:00 »

Ez ok, olvastam már.
De ettől függetlenül maradt még a "sima" 95-ös?
És a shell megtehetei, hogy minden jelzés nélkül minden benzinjébe belekeveri?
Folyosói okos kollégáim tudni vélik, hogy a bioetanol egyik komponense erősen korrodálja a gumi alkatrészeket. Bár valszeg ez a 4-5% nem szabad, hogy számítson e téren.
Az az igazság, hogy nagyon nem értek hozzá.
De ez az alacsony százalék nem hiszem, hogy árthatna...
Egy félelmem azért van: a benzinnel/gázolajjal ellentétben az alkohol oldódik vízben, így a benzin víztartalmának egy része sajnos eladhatóvá válik üzemanyagként (mármint ami eddig különvált, annak egy része most bele tud oldódni).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1172 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 15:36:00 »

Én erről a kutassal beszélve hallottam, és azt is mondta, hogy 10Ft-al drágább lesz valójában, de bevezetésként nem lesz eltérés az ddigiektől.
Majd később lesz drágább, amikor mindenki rááll.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1173 Dátum: 2007.06.25 hétfő, 17:10:00 »

agostonb,
 
Egy ujabb ideologia az aremelesre
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #1174 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:04:00 »

Az az igazság, hogy nagyon nem értek hozzá.
De ez az alacsony százalék nem hiszem, hogy árthatna...
Egy félelmem azért van: a benzinnel/gázolajjal ellentétben az alkohol oldódik vízben, így a benzin víztartalmának egy része sajnos eladhatóvá válik üzemanyagként (mármint ami eddig különvált, annak egy része most bele tud oldódni).
ez így ebben a formában nem teljesen igaz
az etanol (meg a metanol is) egy OH-gyökkel rendelkeznek, azaz vagy egy benzin-molekulához (ilyen persze nem létezik) vagy egy egy vízmolekulához kötődnek, a kettőhöz egyszerre soha
 
csinálj benzin:víz:etanol 8:1:1 keveréket, a víz-alkohol fázis a benya alján fog lötyögni, a keveredés legkisebb szándéka nélkül
 
ami kiveszi a benzinből a vizet (azaz oldatba viszi) többvegyértékű alkohol, például izopropilalkohol
 
a hozzáadott etanol ezek szerint a tartály alján levő kondenzvízzel elegyedik és ott marad, a kiszolgált anyagban már nem is lesz benne
 
szerintem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1175 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:42:00 »

ez így ebben a formában nem teljesen igaz
az etanol (meg a metanol is) egy OH-gyökkel rendelkeznek, azaz vagy egy benzin-molekulához (ilyen persze nem létezik) vagy egy egy vízmolekulához kötődnek, a kettőhöz egyszerre soha
 
csinálj benzin:víz:etanol 8:1:1 keveréket, a víz-alkohol fázis a benya alján fog lötyögni, a keveredés legkisebb szándéka nélkül
 
ami kiveszi a benzinből a vizet (azaz oldatba viszi) többvegyértékű alkohol, például izopropilalkohol
 
a hozzáadott etanol ezek szerint a tartály alján levő kondenzvízzel elegyedik és ott marad, a kiszolgált anyagban már nem is lesz benne
 
szerintem
Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1176 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:43:00 »

Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1177 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:46:00 »

Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1178 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:47:00 »

ez így ebben a formában nem teljesen igaz
az etanol (meg a metanol is) egy OH-gyökkel rendelkeznek, azaz vagy egy benzin-molekulához (ilyen persze nem létezik) vagy egy egy vízmolekulához kötődnek, a kettőhöz egyszerre soha
 
csinálj benzin:víz:etanol 8:1:1 keveréket, a víz-alkohol fázis a benya alján fog lötyögni, a keveredés legkisebb szándéka nélkül
 
ami kiveszi a benzinből a vizet (azaz oldatba viszi) többvegyértékű alkohol, például izopropilalkohol
 
a hozzáadott etanol ezek szerint a tartály alján levő kondenzvízzel elegyedik és ott marad, a kiszolgált anyagban már nem is lesz benne
 
szerintem
Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1179 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:51:00 »

Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Marketing...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1180 Dátum: 2007.06.26 kedd, 10:52:00 »

Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
Bár én nem ilyen szépen fogalmaztam volna meg, én is pont erre gondoltam.
 
Alkoholt azért kevernek bele, hogy kevesebb maradjon az embereknek... vagy az is lehet, hogy így próbálják kiváltani az európában nem előállítható kőolajat... ha ez a biznisz beindul komolyabban, Mo üzemanyag-nagyhatalom lesz? még most is van elég sok föld... lehet termelni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1181 Dátum: 2007.06.26 kedd, 12:11:00 »

Ok, mondtam, hogy nem értek hozzá. Te amúgy foglalkozol vegyészettel, vagy csak érdeklődés?
 
Amúgy azt én sem mondtam, hogy az összes vized oldatba viszi, csak, hogy egy részét. De ezexerint annyit sem.
 
És jól értelek, azt mondod, hogy a hozzáadott alkohol gyakorlatilag a kondenzvízben fog oldódni, nem is a benzinben?
Mert akkor mi értelme, hogy hozzákeverik?
csak érdeklődés, amúgy építőmérnök lennék szakma szerint
 
régebben volt egy projekttervem, be akartam szerezni nagy mennyiségű izopropilalkoholt, hogy az üzemanyagba vizet juttassak szándékosan, vízbefecskendezés bonyolult elektronikai megoldások nélkül
 
viszont telente szoktam a PUG-ba tankolásonként egy liter denaturáltszeszt önteni, hogy a vízcseppek bejutva a rendszerbe ne fagyjanak meg és ezzel indíthatatlanná téve az autót, hanem alkoholos vízcseppek jussanak a karbiba, legfeljebb kis teljesítménycsökkenést okozva
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1182 Dátum: 2007.06.26 kedd, 13:14:00 »

95
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1183 Dátum: 2007.06.26 kedd, 21:30:00 »

Na, akkor a MOL-hoz se szabad menni dízelt tankolni januártól.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1184 Dátum: 2007.06.27 szerda, 01:01:00 »

Nem csak az EVO Neo, hanem a sima 95-ös is. Én tankoltam 99-es EVO Neo-t, semmi különbség a másik EVO-hoz képest, és nem drágább, hanem olcsóbb 10 forinttal. Igaz, a gép 91-essel is menne:-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1185 Dátum: 2007.07.02 hétfő, 12:13:00 »

Megnéztem egy MOL kúton a biodízelt. A sima 265, míg a bio 25 Ft-al drágább, 290 Ft. Mikor fogok én ilyet tankolni? Soha, ha ennyivel drágább. Ennél a biónál a kormánynak le kéne felezni a jövedéki adót vagy mi a szart, és akkor ócsóbb lenne mint a sima, és akkor mindenki ezt tankolná, és akkor jobb lenne a Föld-nek is, meg nekem is. Így ha ezt tankolnám, akkor mindegy ha benyás ótóm van, mert elviszi a kisebb fogyit az árkülönbözet. Adtak a SZARnak egy pofot ezzel a bio nyavajával. Írtó rühellem, ha még ezer egyéb adó mellett még +25 Ft-al literenként adjak a Föld megmentéséért.
Már 300Ft-ér kellene tudni venni 1m2-es napelemet is, hogy ne szannyezzük a Földet, erre kéne az állami támogatás, nem a Buzukis-traktoros útlezáró parasztoknak.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1186 Dátum: 2007.07.02 hétfő, 12:34:00 »

Megnéztem egy MOL kúton a biodízelt. A sima 265, míg a bio 25 Ft-al drágább, 290 Ft. Mikor fogok én ilyet tankolni? Soha, ha ennyivel drágább. Ennél a biónál a kormánynak le kéne felezni a jövedéki adót vagy mi a szart, és akkor ócsóbb lenne mint a sima, és akkor mindenki ezt tankolná, és akkor jobb lenne a Föld-nek is, meg nekem is. Így ha ezt tankolnám, akkor mindegy ha benyás ótóm van, mert elviszi a kisebb fogyit az árkülönbözet. Adtak a SZARnak egy pofot ezzel a bio nyavajával. Írtó rühellem, ha még ezer egyéb adó mellett még +25 Ft-al literenként adjak a Föld megmentéséért.
Már 300Ft-ér kellene tudni venni 1m2-es napelemet is, hogy ne szannyezzük a Földet, erre kéne az állami támogatás, nem a Buzukis-traktoros útlezáró parasztoknak.
:-) yes.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1187 Dátum: 2007.07.02 hétfő, 12:42:00 »

Megnéztem egy MOL kúton a biodízelt. A sima 265, míg a bio 25 Ft-al drágább, 290 Ft. Mikor fogok én ilyet tankolni? Soha, ha ennyivel drágább. Ennél a biónál a kormánynak le kéne felezni a jövedéki adót vagy mi a szart, és akkor ócsóbb lenne mint a sima, és akkor mindenki ezt tankolná, és akkor jobb lenne a Föld-nek is, meg nekem is. Így ha ezt tankolnám, akkor mindegy ha benyás ótóm van, mert elviszi a kisebb fogyit az árkülönbözet. Adtak a SZARnak egy pofot ezzel a bio nyavajával. Írtó rühellem, ha még ezer egyéb adó mellett még +25 Ft-al literenként adjak a Föld megmentéséért.
Már 300Ft-ér kellene tudni venni 1m2-es napelemet is, hogy ne szannyezzük a Földet, erre kéne az állami támogatás, nem a Buzukis-traktoros útlezáró parasztoknak.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1188 Dátum: 2007.07.03 kedd, 18:49:00 »

Infoim szerint a bioethanol E86 os oktánszámot tud, szóval ha hozzákeverik a E95-öshöz - (ami persze E91 esetleg E92) tuti lerontja az üzemanyagot. Van valami előírás hogy 2007 vége mennyi % bioethanolt kell már felhasználni lehet így oldják meg?
Misi
 
Az E85 nem oktánszámot jelent, hanem 85% bioetanol(alkohol) és 15% benzin keveréke. Ezt még nem árulják Magyarországon, de már ideje lenne. Az alkohol oktánszáma 100-nál magasabb, ezért ha ezentúl minden benzinbe 4,4% alkoholt kevernek, az nem rontja le az oktánszámot, hanem helyettesíti a benzinben lévő oktánszámjavító anyagokat, tehát az oktánszámot ezután is pontosan annyira állítják be, amennyi eddig volt. Eddig 2% alkoholt kevertek a benzinekbe, ezt emelik fel most 4,4%-ra. Viszont az alkoholból 20-30%-al többet fogyaszt az autó, ezért ezentúl kb 0,5%-al többet fognak fogyasztani az autók, ezért legalább 1 Ft-al csökkenteni kellene a benzin árát, lehet, hogy csökkentik is ennyivel, de azt úgyse lehet észrevenni.
Úniós előírás, hogy növelni kell a bioüzemanyagok részarányát, azért növelik a benzinben a %-ot. Persze úgy is növelhetnék a részarányt, ha külön kúton árulnának alkoholt, és külön tiszta benzint, de ezt a benzinkutas cégek nem akarják.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1189 Dátum: 2007.07.05 csütörtök, 16:59:00 »

A blue-disel-ről van valakinak tapasztalata?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1190 Dátum: 2007.07.05 csütörtök, 20:49:00 »

A blue-disel-ről van valakinak tapasztalata?
Én azt használom már fél éve, nekem tetszik. Kevésbé kopog az autó, mint a normál dízellel, de mégsem VPower árban van. Az autó se megy roszul. Ráadásul van EDC kártyám azzal 6 Ft kedvezmény jár, így még olcsóbb is. Hétvégén meg még olcsóbb, az Agip akcióban minden üzemanyag.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1191 Dátum: 2007.07.06 péntek, 13:29:00 »

Üdv mindenkinek.
Nem tudom jó helyre írok, lehet a dieselmondiba kéne, de majd mondjátok.
Belefutottam a tipikus tdci porlasztócsúcs kopásba. Eddig egyet cseréltek, de most megint villog a lámpa.
És most harmadjára is akkor kezdte el, mikor már nagyon kevés volt a tankban, és úgy tankoltam.
Nem látom azösszefüggést. Általában OMV-nél tankolok azt a drágábbat mióta mondták, hogy az osztrák és nem olyan kénes meg vizes. (Ez igaz?).
Mondjuk elötte véletlenül Shell-nél. Ez hiba volt?
Egyáltalán mely kutak/cégek vannak feketelistán, és melyik dieselt szabad tankolni?
Vagy mosassam ki a tankot?
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1192 Dátum: 2007.07.06 péntek, 14:02:00 »

Üdv mindenkinek.
Nem tudom jó helyre írok, lehet a dieselmondiba kéne, de majd mondjátok.
Belefutottam a tipikus tdci porlasztócsúcs kopásba. Eddig egyet cseréltek, de most megint villog a lámpa.
És most harmadjára is akkor kezdte el, mikor már nagyon kevés volt a tankban, és úgy tankoltam.
Nem látom azösszefüggést. Általában OMV-nél tankolok azt a drágábbat mióta mondták, hogy az osztrák és nem olyan kénes meg vizes. (Ez igaz?).
Mondjuk elötte véletlenül Shell-nél. Ez hiba volt?
Egyáltalán mely kutak/cégek vannak feketelistán, és melyik dieselt szabad tankolni?
Vagy mosassam ki a tankot?
Nem márkafüggő, hanem kútfüggő a feketelista.
Km mennyi a verdában?
Egyébként Mondeo dízeles topic #9267  csúcs ügyben...
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1193 Dátum: 2007.07.07 szombat, 15:46:00 »

Szóval inkább itt fejtse ki a Zacci, hogy miért is nem jó a dizil. Bár egy kicsit olyan, mint amikor a kutya a holdat ugatja, mert egyre kevesebben vesznek benzinest.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #1194 Dátum: 2007.07.07 szombat, 16:05:00 »

Ez ok, olvastam már.
De ettől függetlenül maradt még a "sima" 95-ös?
És a shell megtehetei, hogy minden jelzés nélkül minden benzinjébe belekeveri?
Folyosói okos kollégáim tudni vélik, hogy a bioetanol egyik komponense erősen korrodálja a gumi alkatrészeket. Bár valszeg ez a 4-5% nem szabad, hogy számítson e téren.
Úgy tudom, az országban minden kúton, minden benzinbe beleteszik a 4,4% alkoholt, amelyikbe nem , az jóval drágább lessz, a magasabb adótartalom miatt.
A benzinesként gyártott autók tipustól függően 5-15% alkoholt viselnek el károsodás nélkül, ezért kap mindenki 4,4%-ot. Így senkinél nem okoz kárt, elméletileg.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #1195 Dátum: 2007.07.07 szombat, 16:08:00 »

Zacci!
Na és, ha esetleg lerohadok? Abból az 5 millkóból futja autómentőre, meg kölcsönverdára is, de akár taxival is mehetek a tárgyalásra és hazafelé vehetek egy 2-3 éves diesel Mondit!
Naplózva
Csupi
Vendég
« Új hozzászólás #1196 Dátum: 2007.07.28 szombat, 22:02:46 »

Kollégák!
Végeztem egy kis felmérést E85 fronton. Érdekes, hogy az összes magyar oldalon eszméletlen szörnyűségeket írnak le az E85-tel kapcsolatban ( szétmarja a gumit, fémet és mindent amivel kapcsolatba kerül).  Na ez után körülnéztem külföldön is. Rajtunk kívül senki nem parázik az E85-tel kapcsolatban. Léteznek átalakító kitek hagyományos benzines autókhoz. Ez összesen egy elektromos kütyüből áll ami megváltoztatja a befecskendezett mennyiséget ( az E85 alacsonyabb energiatartalma miatt). Szó nincs a tömítésekről üzemanyagtömlőkröl stb.
 Hozzám közel van az egyik E85-öt árusító benzinkút, úgyhogy meglátogattam. Értekeztem a kutasnál, hogy mik az eddigi tapasztalatok. Volt nála egy srác egy tizenéves BMW-vel. Zöldkártyán megbukott és próba képpen tankolt a kocsiba E85-öt. Visszament újra megnézetni a kocsit és a motor simán produkálta a gyári értékeket.
  Ez után vettem 20 liter E85 nedűt.Amikor kigyulladt az tankolás közelségét jelző lámpa akkor beleöntöttem 10 litert. Ez kb 40% etanol tartalomnak felelt meg (E40). Mentem 60 km távot és a kocsi gond nélkül működött. Ezen kissé felbátorodva beleöntöttem a maradék 10 litert is. Na, ekkor már volt egy kis változás. Normális gyorsitás során bedadogott a motor ( elszegényedett a keverék). Valószínűleg itt segítene az elektormos kütyü.
   Szóval szerintem egy újabb néphülyítés áldozatai vagyunk. Nem tudom, kinek jó, hogy megint csak nálunk nem működik az amit rajtunk kívül az egész világ használ. Pl. az USA-ban lehet saját etanol lepárlód. Ha tényleg olyan rossz lenne az E85, vagy bármilyen arányú keveréke, akkor sehol sem forgalmaznák.
Na, dióhéjban ennyit erről. Én úgy döntöttem, hogy felesben fogom használni a kisautómban és kiváncsian várom, mikor marja szét az üzemanyag rendszeremet az etanol.
Naplózva
gez
Vendég
« Új hozzászólás #1197 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 08:15:05 »

Kezdő dízeles vagyok, úgyhogy lenne egy kérdésem laugh. Tegnap voltam a MOL kútnál tankolni, és láttam, hogy a "hagyományos" dinyó (264 Ft-os) mellett - amit eddig tankoltam - volt egy 290 Ft-os is, egy neo....mittudomén, és rá volt írva, hogy kén mentes. Inkább ezt kellene tankolnom? A "hagyományosban" van kén?
Naplózva
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1198 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 08:36:41 »

Erre stealt hsz-ét tudom linkelni innen:


Ezekután barátom, (Fordos alkalmazott) mesélt a magyar üzemanyagminőségről, illetve hogy mit is oktatnak nekik céges foglalkozásokon.
Tulajdonképpen nincs magyarországon kénmentes üanyag. Erősen ajánlott közös nyomócsöves gépekbe prémium minőségű üzamanyagot rakni.


Nem vitatkozni akarok, de magyarországon a Fordnak mintha nem lenne K+F tevékenysége kutatólaborja, szerintem még az egész magyar Fordban sincs olyan aki egyáltalán még cetánszámot is megtudna határozni........ Ami van nekik az raktár + marketing . Nem hiszem hogy pl sok vegyészmérnököt alkalmaznának. Tulajdonképpen magyarországon szinte csak kénmentes üzemanyag VAN. Egyébként a normál gázolaj is 10 ppm kéntartalom alatti = 1 000 000 gázolaj molekkulábol csak max 10 db lehet kén. Ez a 2005-ös szabvány. Mellesleg nem a kén üti ki csúcsod. Hanem pl. a víz, szilárdszennyeződés (rossz üzemanyag szűrő).
« Utoljára szerkesztve: 2007.07.30 hétfő, 09:39:42 írta Szappy » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1199 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 08:59:48 »

Kollégák!
Végeztem egy kis felmérést E85 fronton. Érdekes, hogy az összes magyar oldalon eszméletlen szörnyűségeket írnak le az E85-tel kapcsolatban ( szétmarja a gumit, fémet és mindent amivel kapcsolatba kerül).  Na ez után körülnéztem külföldön is. Rajtunk kívül senki nem parázik az E85-tel kapcsolatban. Léteznek átalakító kitek hagyományos benzines autókhoz. Ez összesen egy elektromos kütyüből áll ami megváltoztatja a befecskendezett mennyiséget ( az E85 alacsonyabb energiatartalma miatt). Szó nincs a tömítésekről üzemanyagtömlőkröl stb.
 Hozzám közel van az egyik E85-öt árusító benzinkút, úgyhogy meglátogattam. Értekeztem a kutasnál, hogy mik az eddigi tapasztalatok. Volt nála egy srác egy tizenéves BMW-vel. Zöldkártyán megbukott és próba képpen tankolt a kocsiba E85-öt. Visszament újra megnézetni a kocsit és a motor simán produkálta a gyári értékeket.
  Ez után vettem 20 liter E85 nedűt.Amikor kigyulladt az tankolás közelségét jelző lámpa akkor beleöntöttem 10 litert. Ez kb 40% etanol tartalomnak felelt meg (E40). Mentem 60 km távot és a kocsi gond nélkül működött. Ezen kissé felbátorodva beleöntöttem a maradék 10 litert is. Na, ekkor már volt egy kis változás. Normális gyorsitás során bedadogott a motor ( elszegényedett a keverék). Valószínűleg itt segítene az elektormos kütyü.
   Szóval szerintem egy újabb néphülyítés áldozatai vagyunk. Nem tudom, kinek jó, hogy megint csak nálunk nem működik az amit rajtunk kívül az egész világ használ. Pl. az USA-ban lehet saját etanol lepárlód. Ha tényleg olyan rossz lenne az E85, vagy bármilyen arányú keveréke, akkor sehol sem forgalmaznák.
Na, dióhéjban ennyit erről. Én úgy döntöttem, hogy felesben fogom használni a kisautómban és kiváncsian várom, mikor marja szét az üzemanyag rendszeremet az etanol.

az alkohol, mint hajtóanyag:
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me1.html


mit kell átalakítani a kocsin?
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html

azaz ebből is látszik, hogy csak számítógép nélküli, karburátoros autót lehet házilag átalakítani, az E85-höz pedig nem kell semmit állítani, viszont az autó cserébe többet fog fogyasztani a drágább üzemanyagból gunyos1
Naplózva
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.