Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 19:11:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219625 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1250 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 17:05:44 »

talán külföldön haladva több az autópályás szakasz...
nagy távolságokat teszünk meg egyszerre, jó kis tüzes motorral, és nem csak 4-5 kilométereket
nincs munkábamenetel és ebből kifolyólag dugóban ácsorgás
s
t
b
.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1251 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 17:40:18 »

egyszer sikerült Mihályfalván tankolni valami pocsék anyagot
a fél tank kiürüléséig 30 literes fogyasztást számoltam, a fél tankot a MOL-os kutas javaslatára feljavítottam 100-as benzinnel, és ahogy az anyag kisvártatva odaért a motorhoz, mintha valaki beletaposott volna helyettem a gázba
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1252 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 21:05:27 »

Stealt,

"úgy vagyok az üzemanyaggal is mint valahogy a nagymama lekvárjával, nekem jobban ízlik az amiben tudom hogy mi van."

De pont eza lenyeg, hogy fingod nincs arrol, hogy mi van benne, hisz nem a finomitobol tankolsz, hanem egy kutbol. Hiaba atom ultra franko az anyag, ha a kutakon megokositjak. Innentol kezdve gyakorlatilag majdnem mind1 hol tankolsz. En OMV-nel szivtam meg eccer a harcit, na nem azert mert rossz minosegu lett volna az anyag, csak hat nem vart adalekokat is kaptam a benyahoz ajandekba. Biztos valami akcijo vot, mint most a Shell-nel a Ferrari automodellek. Kepzelheted mennyire orult neki a gep, velem 1ut. AC puma es szuro csere, majd tanktisztitas es bonuszkent meg egy kati csere is bejaccott. Nah ez gyakorlatilag barmellik kutnal elofordulhat, mind1 mi van rairva.
Egyebkent a tobbivel maximalisan 1et ertek.
Naplózva

blah blah blah
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1253 Dátum: 2007.08.10 péntek, 09:24:19 »



Ha akarnák, megtalálnák a pancsoló kutasokat, ilyen nagyüzemben nem lehet adhoc csinálni. Engem az zavar, hogy nem akarják, hanem a te szövegedhez hasonló indifferens dolgokat mantráznak (amit korábban le is írtam).

Az én méréseim természetesen nem hitelesek. Csak példaként: akkor is tapasztaltam ezt, amikor budapesten tankoltam és mentem villachig, másik esetben meg bécs elött (ugyanez Stutgart vagy Munchen viszonylatban is több gépkocsival, üzemanyaggal is).

Hidd el, jobb a benzin, hidd el jobban megy a kocsi és kevesebbet fogyaszt. Nem tudom ki mit mér és hogyan, de egyszerűen nem jól mérnek ha nem tudják kimérni miért (nem is akarják szerintem). Ez a szabványba beleférünk duma meg azért hülyeség, mert senki nem állította az ellenkezőjét. Biztosan lehet találni olyan mérési módszert, hogy egy suzuki jobb kocsi, mint egy mondeo, ami ugye szintiszta baromság.

Állítólag a kamionosok is igyekeznek határon túl tankolni pont ezért. Na ez lehet urban legend... (nem tudom így van-e).

De nem akarok én ezen feleslegesen vitatkozni, én a tapasztalatomnak hiszek, mert sem a MOLnak sem a kormánznak sem a kutaknak nem tudok. Leginkább ezért, mert félrebeszélnek.
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #1254 Dátum: 2007.08.10 péntek, 09:32:36 »

Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Naplózva
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #1255 Dátum: 2007.08.10 péntek, 09:44:33 »

Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Hasonlóan én is....
Naplózva
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #1256 Dátum: 2007.08.10 péntek, 09:54:58 »

Igen van különbség, de nem minden esetben.
Minap láttam egy filmecskét (angol) ahol pont ezt tesztelték egy műszeres lóerővizsgálat mellett. 3 üzemanyagot próbáltak 3 autóval. (benzines)
twingo 1.4
Golf GTI
Impreza STI :-)

Hagyományos 98-as
Shell és BP csúcsbenyája (angol piacon lévő)
A rönyónál semmi változás mivel a takarékosságr hangolt autóknál SEMMILYEN hatással nincs a jobb üzemanyag a teljesítményre.
Ellenben a GTI-nél már 5 LE különbség volt a legxarabb és a BP csúcs között,
az Impreza-nál viszont 15LE !!!!

A lényeg, hogy sima mezei utcai autóknál nincs igazán jelentősége a csúcs üzemanyagoknak.

Persze ettől még a tisztaság...stb az egy más tészta. Én is érzem, hoyg simábban fut az autó az ausztriában tankolt OMV gázolajjal.


Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1257 Dátum: 2007.08.10 péntek, 13:43:10 »

Mindenki félrebeszél talán még a programozók is....
Hiszel nekik? Smiley
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1258 Dátum: 2007.08.10 péntek, 14:16:40 »

Sziasztok!

Én úgy vagyok vele, hogy mondhat bárki bármit, nekem jobb a v-power benzin.
Sokan hülyének is néznek de mostmár én csak 100ast tankolok.
Mivel nem megyek évi 100.000 km-t, így nem vág földhöz tankonként az a pár ezer forint.
Nekem megéri, tényleg kicsivel jobb. És ez a kicsi is számít egy 1.6nál.  Tongue
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1259 Dátum: 2007.08.10 péntek, 14:24:47 »

Hogy ezen belül a gázolaj paramétereire mi vonatkozik az itt van lent, érdeklődéssel várom, hogy kitalálja ki, hogy mely két további paramétert hagytam ki szándékosan.

User elégedettség faktor
urban legend faktor
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1260 Dátum: 2007.08.10 péntek, 17:49:25 »

Én az elmúlt 1évben szinte csak shellnél tankoltam és semmi gondom nem volt eddig.
Az előző tank üzemanyagommal 1340km-t tettem meg és még tudtam volna menni menni 23-at.
De az uccsó kb200km-t már nem olyan óvatosan tettem meg és lehet, hogy ezért nem dőlt meg az 1382km-es rekordom.
Na meg az is a shell mellett szól már, hogy van 9700pontom.
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1261 Dátum: 2007.08.10 péntek, 18:19:36 »

A Shell jó, kérdezd meg Sratchot magánba miért  Grin Grin Grin érdeklődj egy kép iránt Grin probálom összeszámolni hogy hány shell finomító van közelben Grin
Hiába vigyorogsz Grin
Nekem eddig nem volt gondom vele és bizonyított. Sokat elmegyek egy tankal és még megy is az autó, ha odalépek neki.
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1262 Dátum: 2007.08.10 péntek, 18:38:52 »

nem azé vigyorogtam. A Shell anyaga szerintem is rendben van, mit tom én miért;D Grin
Már nem tudom, hogy mire gondoltál.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1263 Dátum: 2007.08.10 péntek, 18:41:59 »

Most nem azért, de ha kerüljük az urban legendeket, akkor a Scratch példája sem jó. Az papa autója lement 220+ ezer kilométert - ez pro. Ha a Scratchét övét nézzük, ő benyalt valami vaczak anyagot - kontra. Melyikre gondolsz? Egyébként meg mind1, ez túl kicsi minta.

Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).

Ha megyek kifelé, akkor még magyar anyaggal. Akkor egy kicsivel többet fogyaszt. Ha jövök haza, akkor német meg osztrák, oszt kevesebbet. Pedig a logika azt diktálná, siessek haza fórumozni... tehát mindenképpen a külföldivel mennék gyorsabban... és mégis kevesebbet iszik a külföldivel. Ja, és az osztrákoknál 140 tempomat (fizessen büntit, aki siet). Nálunk 150 tempomat. Hacsak nem lejt a németektől hazafelé... na mind1, le az elmléettel, mérjünk bele.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #1264 Dátum: 2007.08.10 péntek, 19:57:01 »

A Shell jó, kérdezd meg Sratchot magánba miért  Grin Grin Grin érdeklődj egy kép iránt Grin probálom összeszámolni hogy hány shell finomító van közelben Grin

Szia Drusza!
Megvan még a tanker-töltős képed valahol? Sok mindent elMONDana...
Már ha publikus.

Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1265 Dátum: 2007.08.10 péntek, 20:39:43 »

Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).
Ezzel az a baj, hogy aki ért hozzá simán tud olyat mérni, amiben a MOL jobb. Főleg mivel m imeg nem értünk hozzá. Aki itthon ilyesmivel foglalkozik, az többé kevésbé a moltól függ, nem független.
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1266 Dátum: 2007.08.10 péntek, 22:13:56 »

Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).
Ezzel az a baj, hogy aki ért hozzá simán tud olyat mérni, amiben a MOL jobb. Főleg mivel m imeg nem értünk hozzá. Aki itthon ilyesmivel foglalkozik, az többé kevésbé a moltól függ, nem független.

De az lenne a lényeg, hogy nem mondom meg előre, melyik minta melyik kútról jött.
Namármost, ha igaz az, hogy a magyar anyag pont olyan, mint a külföldi, akkor esély nincs rá hogy kitalálják, melyik melyik.
De nyilván tudják, hogy a xxx anyagból több/kevesebb van a magyarban. Innen meg megdőlt az elmélet.
De - csapjunk a húrok közé és usgyi, mérjünk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1267 Dátum: 2007.08.10 péntek, 22:19:05 »

95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

Nem szünt az meg!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1268 Dátum: 2007.08.10 péntek, 22:28:09 »


95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

Azért csak óvatosan ezekkel a bagas oktánszámú benzinekkel. Több szerelő is mondta, hogy sokkal magasabb hőtermelés miatt szétégetheti a motort rendszeres használat során.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1269 Dátum: 2007.08.10 péntek, 22:46:29 »

Én olyat is mérnék, hogy az ország különböző részein egy cég üzemanyagait összehasonlítanám.
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1270 Dátum: 2007.08.11 szombat, 11:12:29 »

Gratulálok a kollégáknak eljen teljesen önnálóan feltaláltátok az ÁMEI-t azaz az Ásványolajtermék Minőségellenőrzési Zártkörűen Működő Részvénytársaság Tanúsító Szervezetét mely potom 124 000 Jó magyar Forintért minden benzin vagy gázolaj mintát bevizsgál Így merő önszorgalomból ellenőrizgetni nem annyira bolt. (Bár ahogy hallom azE412 bevizsgálás mintánként 400eFt-ba kerül, akkor ez még olcsó is fejvakaras) Esetleg ha valaki válalja a költséget Grin Akit érdekel www.amei.hu
Ezekszerint valamilyen szinten levédték magukat a kis :kocsog:ök.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1271 Dátum: 2007.08.11 szombat, 14:50:40 »

Pedig annakidején valaki erősködött (nem te), hogy márpedig ő tud ilyen mérést csináltatni cégen belül, ingyér... na mind1.

Nézzük az tényeket. Te azt állítod, hogy ami a finomítót elhagyja, az van olyan jó, mint bármelyik labanc, vagy német. Ezt mi készséggel elhisszük. De mi nem a finomító kapujába tankolunk, hanem a kúton. Hogy addig mi történik - azt senki sem tudja.
Azt is leírtad, hogy ilyen überpontosak meg minden a mérőórák. Ezt is készséggel elhisszük, csak akkor miért van, hogy helyenként jóval (5%) többet tudunk betankolni. Én azt mondom, leleményes a magyar kutas, valahogy csak megoldja. Mind a liter, mind a minőség problémáját. Pl rátöl egy kis gyengébb minőségűt...
A másik, hogy a külföldön jobb az anyag - szerinted urban legend. Lehet. De eddig csak elméletek hangzottak el, és csak te állítod, hogy a miénk is ugyanolyan jó (persze simán elképzelhető, hogy igazad van). Mivel kutas nem vagy, így a stiklikről nem feltétlenül kell tudnod.

Az én álláspontom a következő. Amíg bizonyíték nincs ellene, én azt hiszem, hogy a külföldi anyag jobb, és kevesebbet is fogyaszt vele. Tehát amíg bizonyíték nincs ellene, ez az elmélet marad meg a számomra. (Minden tiszteletem mellett)
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.11 szombat, 15:07:54 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1272 Dátum: 2007.08.11 szombat, 16:51:16 »

Én is ezt állitom osztrák OMV-diseltől halkabb és kevesebbet fogyaszt az autó.Ha nem tudok kinn tankolni akkor a blue dieselt szoktam beletenni de nem olyan jó mint a kinti anyag.Kb 3 hete beszélgettem egy kamionossal.Ő hordja mifelénk(Szombathelyre) a gázolajat a kutakra.Azt mondta hogy amikor fejtik át a kamionból a kutba az üzemanyagot akkor teszik bele az adalékot.És sok kuton ezt az adalékot nem teszik hozzá.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #1273 Dátum: 2007.08.13 hétfő, 17:18:07 »

Asszem hosszú, hosszú hónapokkal ezelőtt egyszer már kollektíve megállapítottuk, hogy nem az üzemanyag a különbség hanem a kút, illetve a kutas(ok).
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #1274 Dátum: 2007.08.13 hétfő, 23:29:31 »

Asszem hosszú, hosszú hónapokkal ezelőtt egyszer már kollektíve megállapítottuk, hogy nem az üzemanyag a különbség hanem a kút, illetve a kutas(ok).

Kimondtad azt, ami miatt felesleges ezt a vitát folytatni. worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #1275 Dátum: 2007.08.14 kedd, 09:08:03 »

Én is támogatom, hogy kútfüggő a dolog.
Ha Szolnokon jártok, a Shell kutat nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, ott jó nyálat adnak.
A 2/a-n a Shell-en egyszer tankoltam, többet sem fogok. Na, ott rendesen szart adtak.
Dízel Fiat Tipo majdnem letolt az útról, annyira nem akart tőle menni az enyém. Meg megevett egy negyed tankkal mire Szolnokra értem. Ja, és ez V-power volt.
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1276 Dátum: 2007.08.14 kedd, 10:51:45 »

Én is támogatom, hogy kútfüggő a dolog.
Ha Szolnokon jártok, a Shell kutat nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, ott jó nyálat adnak.
A 2/a-n a Shell-en egyszer tankoltam, többet sem fogok. Na, ott rendesen szart adtak.
Dízel Fiat Tipo majdnem letolt az útról, annyira nem akart tőle menni az enyém. Meg megevett egy negyed tankkal mire Szolnokra értem. Ja, és ez V-power volt.

Akkor tovább mennék a dologban... Szóval valóban kútfüggő a dolog, de! Szerintem az sem mindegy, hogy mit tankolsz. A 2/a-n drágább a gázolaj mint a városban (tőle pár km-re), tehát valamire alapoznak a kutasok. Attól függ, hogy mit tudnak értékesíteni, felhasználni illegálisan. És hát ugye azt pótolni kell valamivel a tartályokban.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #1277 Dátum: 2007.08.23 csütörtök, 12:01:48 »

Itt egy gyenge cikk arról, hogy miért nem OK a bioüzemanyag. Nem a mocikról szól, hanem az "egyszerű" környezetvédelemről.
http://idojaras.origo.hu/20070822-felejtsuk-el-a-biouzemanyagot.html
Naplózva

MKI 2.0i
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1278 Dátum: 2007.08.23 csütörtök, 12:26:43 »

Itt egy gyenge cikk arról, hogy miért nem OK a bioüzemanyag. Nem a mocikról szól, hanem az "egyszerű" környezetvédelemről.
http://idojaras.origo.hu/20070822-felejtsuk-el-a-biouzemanyagot.html

tényleg gyenge cikk
de mondjuk a bioüzemanyagtermelés lényege a napenergia hasznosítása, csak ehhez olyan növényeket kellene felhasználni, amelyek termesztése nem károsítja tovább a környezetet, pl. tengerimoszatok felhasználása, holnap le is védetem az ötletet
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1279 Dátum: 2007.08.27 hétfő, 11:23:19 »

erről az E85-ről néhány kérdés:

- állítólag hagyományos motorokba 5-10%-ig jó az etilalkohol, felette már átállítás hiányában káros
- az etilalkohol oldja az elektromos berendezések rezét (a tankban pl.), de ez szerintem hülyeség, mert a pálinkafőzőkben is rezet használnak
- valaki itt írta, hogy alkohollal feldúsítva sokkal jobban vette az autó a zöldkártyát (az alkoholt természetesen az autó, és nem a vizsgáló kapta... police), mekkora az az arány, ami ennyire meglátszik a kibocsátáson, de nem rontja el az autót
- E85 hiányában boltban kapható denaturáltszeszt használnék, amely viszont 400Ft körül van, és rettentő büdös, úgyhogy meggondolandó a dolog
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #1280 Dátum: 2007.08.27 hétfő, 11:44:04 »

- az etilalkohol oldja az elektromos berendezések rezét (a tankban pl.), de ez szerintem hülyeség, mert a pálinkafőzőkben is rezet használnak

Tudtommal a benzinesekben használt gumi és műanyag alkatrészeket oldja.
Naplózva
Csupi
Vendég
« Új hozzászólás #1281 Dátum: 2007.08.27 hétfő, 21:41:35 »

Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1282 Dátum: 2007.08.28 kedd, 10:35:36 »

Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....

egy amerikai, alkoholos átalakítással foglalkozó cikkben olvastam, hogy (a szerző el is végezte a vizsgálatokat) az üzemanyagrendszerben felhasznált benzinálló anyagok etikalkoholra méginkább ellenállnak, táblázat is van

zöldkártya jobb eredményt mutat? érdekes lenne benzinnel, majd keverékkel is végigvmérni
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1283 Dátum: 2007.08.28 kedd, 10:57:14 »

Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....

Lassan 1 hónapja...

És mi van, ha már elindult egy folyamat, és lassan marja szét a bélését? A fékbetét se rögtön kopik el. Meg a kuplung. Meg az összes alkatrész.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1284 Dátum: 2007.08.28 kedd, 11:29:54 »

DURABILITY OF VARIOUS PLASTICS: ALCOHOLS VS. GASOLINE

                                         Ethanol   Methanol   Gasoline

Conventional Polyethylene         good   excellent   poor
High-density Polyethylene        excellent   excellent   good
Teflon                                       excellent   excellent   excellent
Tefzel                                     excellent   excellent   excellent
Polypropylene                               good   excellent   fair
Polymethylpentene                   good     excellent      fair
Polycarbonate                               good   fair           fair
Polyvinyl Chloride                           good     fair          poor
Excellent: Will tolerate years of exposure.
Fair: Some signs of deterioration after one week of exposure.
Good: No damage after 30 days of exposure, should tolerate several years of exposure.
Poor: Deteriorates readily.
NOTE: All tests were made with liquids at 122 deg F.

http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me1.html
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html

annyira nem egyszerű a dolog, pl. a benzines 8 fokos előgyújtást 22 fokra lehet levinni, és bármilyen ilyen jellegű változtatást ECU-s autón nem lehet elvégezni
érdekes lehet az alkoholos focus-ok kialakítása, ahogy egyetlen üa.tartályból használják fel a teljesen változó összetételű keveréket
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.28 kedd, 14:18:22 írta Rob » Naplózva
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #1285 Dátum: 2007.08.28 kedd, 12:16:50 »

Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1286 Dátum: 2007.08.28 kedd, 12:28:28 »

Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
A tartály mérete biztos annyi, de hát ott vannak még a csövek amiben tuti elfér még néhány liter. Persze ezzel nem azt akarom mondni, hogy nem csalnak a kutak, sőt! Biztos csalnak! Undecided
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1287 Dátum: 2007.08.28 kedd, 14:55:22 »

Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Nem 58,5liter???
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1288 Dátum: 2007.08.28 kedd, 17:16:32 »

Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Nem 58,5liter???

Uhh, tényleg annyi.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1289 Dátum: 2007.09.09 vasárnap, 17:58:49 »

A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...

Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.

A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.

Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #1290 Dátum: 2007.09.09 vasárnap, 20:31:54 »

A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...

Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.

A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.

Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
Az akkor a subinál kb. 3.6% plusz.
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #1291 Dátum: 2007.09.10 hétfő, 12:28:20 »

A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...

Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.

A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.

Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
A múltkor tankoltam valami 98 nak mondott szart(bocs) a Subaruba. 210 km alatt 140-160-as tempó mellett 39 litert fogyasztott a drága. Aztán vettem bele evo-t, az már hozta a 11.5 -s átlagot, ennél a tempónál, ugyanazon az úton visszafelé. Ennyit a magyar kutak minőségéről.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1292 Dátum: 2007.09.10 hétfő, 13:33:54 »

ma reggel a parkolóban jött egy Subaru, nagy szárnnyal, kék színnel, arany felnivel, ahogy kell, mutattam is az ujjammal a söfőr felé  eljen
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1293 Dátum: 2007.09.10 hétfő, 13:45:05 »

egy ismerősöm versenyez, ő mondta, hogy a jóval 100+-os benzint nagy tételben 400Ft-ért veszik, és ebből fogyasztanak 60-70 litert 100 km-enként

de kiröhögött a bolti 100-as benzinekkel laugh
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1294 Dátum: 2007.09.15 szombat, 07:54:23 »

Sziasztok.Kinn szoktam tankolni.Minap itthon tankoltam AGIP blue dieselt.Azt vettem észre hogy a fordulatszámmérő többet mutatott mint amit szokott a kinnti anyagtól.A motornak milehet a jobb az hogy magasabb az alapjáratifordulat vagy az alacsonyabb a jobb?Vajon a fogyasztás mikor kisebb melyik esetben?Én nem tudom.Valaki már vett észre külömbséget a fordulatszámba üzemanyagok között? kerdes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
PasztoBence
Vendég
« Új hozzászólás #1295 Dátum: 2007.09.16 vasárnap, 00:55:20 »

Sziasztok!

Írhatnám élménybe is de itt jobb helye van. OMW-vel kapcsolatban aki a legtöbb anyagot hozza magyarországra bla-bla hogy
A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a
legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!

Üdv: Bence
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1296 Dátum: 2007.09.16 vasárnap, 08:35:49 »

Sziasztok!

Írhatnám élménybe is de itt jobb helye van. OMW-vel kapcsolatban aki a legtöbb anyagot hozza magyarországra bla-bla hogy
A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a
legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!

Üdv: Bence

Akkor már értem hogyan tankolhattam 65 litert OMV-nél. Bár már eléggé üres volt már a tank.
Naplózva
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #1297 Dátum: 2007.09.16 vasárnap, 08:39:55 »

A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!

szerintem kútja válogatja ezt a dolgot... én a shell-ben megbízom úgy ahogy, de tudok pár kutat (pl. Herend), ahol több ásványvíz van a cuccban, mint gázolaj. amíg a régi verdám normális esetben egy tankkal elment 800km-t, addig az első ott tankolásom után 560km-t, majd fél évre rá egy másik alkalommal 510km-t tudtam megtenni.  Undecided police
Naplózva
vik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1298 Dátum: 2007.09.22 szombat, 10:41:20 »

Igértem pár képet a rossz gázolajró.
Ez biztos nem tesz jót egyik rendszernek.  gun violent boxer ijedt rinya

A baloldali a referencia minta. Bár ez asszem látszik.
És bocs a minőségért de telóval készült.


Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1299 Dátum: 2007.09.22 szombat, 10:45:52 »

Igértem pár képet a rossz gázolajró.
Ez biztos nem tesz jót egyik rendszernek.  gun violent boxer ijedt rinya

Hát ez elég durva!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.