Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 15:26:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219496 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #4150 Dátum: 2009.03.17 kedd, 22:06:38 »

Egy gázpalackot anyagából adódóan aránylag könnyen meg lehet sérteni. Az én autópalackomat (ami a pótkerék helyén van) ütheted nagykalapáccsal is, nem sok kárt teszel benne. Mert az olyan acélból készült. Mértékadó lehet talán az, hogy 10 évente kell hitelesíttetni újra. NEM CSERÉLNI!!! Csak felülvizsgáltatni. Akkor csak tud valamit. Azonkívül hány olyan balesetről hallottál, ahol az autógáz rendszer berobbant? (itt most nem a 20 évvel ezelőtti fusiban átfejtett Zsigulista időkre gondolok) És ha valaki, én már csak tudom, mennyit lehet evvel az üzemmel spórolni. A következő autóm is ilyen lesz, ha csak tehetem. Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)

Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam. integet2
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4151 Dátum: 2009.03.17 kedd, 22:10:19 »

Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam. integet2
Bármi lehetséges ebben a kései órában. Félig alszom is már. Azért kíváncsi vagyok, miért "nem kívántad" meg? De majd csak holnap olvasom el, mert már minden betűt melléütöm. 
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #4152 Dátum: 2009.03.17 kedd, 22:23:32 »

Bármi lehetséges ebben a kései órában. Félig alszom is már. Azért kíváncsi vagyok, miért "nem kívántad" meg? De majd csak holnap olvasom el, mert már minden betűt melléütöm. 
Mert a dízelre nem jó?  vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4153 Dátum: 2009.03.17 kedd, 23:40:17 »

Egy gázpalackot anyagából adódóan aránylag könnyen meg lehet sérteni. Az én autópalackomat (ami a pótkerék helyén van) ütheted nagykalapáccsal is, nem sok kárt teszel benne. Mert az olyan acélból készült. Mértékadó lehet talán az, hogy 10 évente kell hitelesíttetni újra. NEM CSERÉLNI!!! Csak felülvizsgáltatni. Akkor csak tud valamit. Azonkívül hány olyan balesetről hallottál, ahol az autógáz rendszer berobbant? (itt most nem a 20 évvel ezelőtti fusiban átfejtett Zsigulista időkre gondolok) És ha valaki, én már csak tudom, mennyit lehet evvel az üzemmel spórolni. A következő autóm is ilyen lesz, ha csak tehetem. Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)

Valami olyan statisztikát olvastam, hogy a gáz balesetnél ritkábban robban be, mint a benzin.
És nem csak skodri van gázos kivitelben, hanem fóka is, sőt a mondeo most fog megjelenni 3 üzemmódban (benzin, gáz, alkesz).
Flexifuel. Szerintem a gáz méltatlanul alul van értékelve. Ez gáz...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #4154 Dátum: 2009.03.18 szerda, 10:09:31 »

Ja! És a skodákat már gyártják "DUAL" motorral. (benzin+gáz)

már??? haver offtávia kombija 6 v 7 éves 1,8T, motorral gyárilag benzin-gáz üzemű ... szóval elég régen gyártják már dualba wave
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4155 Dátum: 2009.03.18 szerda, 16:52:35 »

már??? haver offtávia kombija 6 v 7 éves 1,8T, motorral gyárilag benzin-gáz üzemű ... szóval elég régen gyártják már dualba wave
Vágom én, csak nem jutott jobb szó az eszembe. Egy a lényeg gázra fel, amíg még megéri.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4156 Dátum: 2009.03.18 szerda, 18:22:27 »

Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!

biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4157 Dátum: 2009.03.18 szerda, 18:24:37 »

Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!

biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Meg is indokolta? Mert az úgy illene! Kérdezz meg engem! Én megindokolom.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4158 Dátum: 2009.03.23 hétfő, 13:16:29 »

Ezen a héten 3-3 Ft-al emelkednek az üzemanyagárak.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #4159 Dátum: 2009.03.23 hétfő, 18:52:30 »

Hát nekünk van van gázos ügyfelünk, és még az első mondimnál gondolkodtam rajta, ennyit volt a válasz mikor megkérdeztem mi lenne ha.: Felejtsd el!

biztos jó ,de ők lebeszéltek róla...
Ez érdekes, v.mi indokot mondhatott volna!
Nekem az első gázos autóm 120l csoda volt, kalaptartó alatt befektetve a sima pb palack. A második citrom bx, hivatalos Lovato készülék 80l-es acéltartállyal.
Hátránya ami volt: büdös az autó, leállítod kicsi gáz mindig elenged a reduktor után. Rengeteg kondenzvíz miatt ette a kipufogót. Más nem volt velük.
Szépen mentek, de nem úgy mint benzinnel.
Más.
Győr melletti ügyfelemnek Mercedes kisteherjei vannak, benzinest rendelt amire várt jópár hónapot, majd alakította át gázosra. Minden autója gázos.
Neki meg ez a véleménye.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4160 Dátum: 2009.03.24 kedd, 09:44:42 »

Ez érdekes, v.mi indokot mondhatott volna!
Nekem az első gázos autóm 120l csoda volt, kalaptartó alatt befektetve a sima pb palack. A második citrom bx, hivatalos Lovato készülék 80l-es acéltartállyal.
Hátránya ami volt: büdös az autó, leállítod kicsi gáz mindig elenged a reduktor után. Rengeteg kondenzvíz miatt ette a kipufogót. Más nem volt velük.
Szépen mentek, de nem úgy mint benzinnel.
Más.
Győr melletti ügyfelemnek Mercedes kisteherjei vannak, benzinest rendelt amire várt jópár hónapot, majd alakította át gázosra. Minden autója gázos.
Neki meg ez a véleménye.

Az nem kondenzvíz, hanem ha a gázt elégeted, co2+víz keletkezik.
Amúgy meg, ha rászánod az időt, be lehet lőni úgy, hogy gázzal sem megy gyengébben.
Szerintem sincs semmi gond a gázzal. Régen azt mondták, hiányzik a szelepek kenése (ólmos benzinnél), de ma már ez sem áll fenn.
A motort egy kicsit jobban igénybe veszi, mert agresszívebb az égés, azaz robbanás, de nem számottevően. Teherautón meg simán meg tudod oldani, hogy raksz rá egy jó nagy tartályt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4161 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:31:37 »

Az nem kondenzvíz, hanem ha a gázt elégeted, co2+víz keletkezik.
Amúgy meg, ha rászánod az időt, be lehet lőni úgy, hogy gázzal sem megy gyengébben.
Szerintem sincs semmi gond a gázzal. Régen azt mondták, hiányzik a szelepek kenése (ólmos benzinnél), de ma már ez sem áll fenn.
A motort egy kicsit jobban igénybe veszi, mert agresszívebb az égés, azaz robbanás, de nem számottevően. Teherautón meg simán meg tudod oldani, hogy raksz rá egy jó nagy tartályt.
Az sem törvényszerű, hogy gyengébb legyen. Az enyémbe 6 éve van benne a "Lovato" szett, az autóba meg 200ezer km. Ha meg kéne határoznom, hogy mennyivel gyengébb gázzal, azt mondanám: a 136 lóerőből hiányzik 6-8. (Még így is felső kategóriás erőgépem van)  De ez sem biztos. Lehet hogy 5 évvel és 80 ezerrel ezelőtt semmi különbség nem volt.
Ezek után nekem istenítheti bárki a diesel-ek kis fogyasztását. Én is óccsón járok, csak nekem a járulékos költségek sem szöknek a csillagos égbe. (p.csúcs, go szűrő, turbocső, stb)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4162 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:34:20 »

csak nekem a járulékos költségek sem szöknek a csillagos égbe. (p.csúcs, go szűrő, turbocső, stb)
nemtudom......tévhit........ Wink wave
off.az üza árolló meg egyre nagyobbra nyílik.On pias
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4163 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:42:08 »

nemtudom......tévhit........ Wink wave
off.az üza árolló meg egyre nagyobbra nyílik.On pias
Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...  wave taps
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4164 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:43:57 »

Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...  wave taps

Csak hogy én is Smiley

Már alig várom a hibrid-e85 v6 mondeo mk5-öt, bár mintha úgy hallottam volna, hogy usa tervezésű lesz, az meg azt jelenti, hogy majd kereshetek más típust  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4165 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:44:08 »

Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...  wave taps
worship
éljen az osszes mondi(s) ,akármivel is megy! eljen pias nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4166 Dátum: 2009.03.24 kedd, 19:44:48 »

worship
éljen az osszes mondi(s) ,akármivel is megy! eljen pias nyes Wink wave
Kócvágennel, pl...  eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4167 Dátum: 2009.03.24 kedd, 23:20:57 »

Az sem törvényszerű, hogy gyengébb legyen. Az enyémbe 6 éve van benne a "Lovato" szett, az autóba meg 200ezer km. Ha meg kéne határoznom, hogy mennyivel gyengébb gázzal, azt mondanám: a 136 lóerőből hiányzik 6-8. (Még így is felső kategóriás erőgépem van)  De ez sem biztos. Lehet hogy 5 évvel és 80 ezerrel ezelőtt semmi különbség nem volt.

Érzésből nem tudod megállapítani, hogy 5 vagy 15 lóerő hiányzik. Talán a végsebességből. De nem is ez a lényeg.
Szerintem a gázos autók méltatlanul alul vannak értékelve. Ne feledjük, hogy szinte csak co2-őt is vizet ad ki a kipuff, azaz megtaláltuk az egyik legtisztább üzemű autót...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kovermadar
Vendég
« Új hozzászólás #4168 Dátum: 2009.03.25 szerda, 07:44:49 »

Nagy kár, hogy nincs diesel-gáz üzemű autó... az lenne csak az igazi Cheesy
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4169 Dátum: 2009.03.25 szerda, 13:02:24 »

Ez kicsit megint BD vitaindítónak tűnik...
Sztem legyen a gázos is király...  wave taps
Én soha nem vitázom ezen senkivel. Csak állítom, hogy a gáz jó dolog. Evvel együtt NEM állítom, hogy a többi nem. Ergo: nem vita, csak az ebben nem hívőknek próbálok valamiféle írányadó dolgot prezentálni. Aztán mindenki dönt, hite és pénztárcája szerint. Mindösszesen csak a gázról szóló tévhiteket kell "kiölni" a fejekből.  Egyébként jól látod: a gázos is nagyon-nagyon király. Legalábbis havi tankolás szinten. Meg persze én is király vagyok. Meg a dumám is. Meg még a pecatudományom is. Meg még a frizurám is. Ja! Az nem. Bocs! Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.25 szerda, 13:05:37 írta flyfish » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4170 Dátum: 2009.03.25 szerda, 13:37:10 »

Mindösszesen csak a gázról szóló tévhiteket kell "kiölni" a fejekből. 

Egyetértünk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4171 Dátum: 2009.03.25 szerda, 13:37:44 »

Nagy kár, hogy nincs diesel-gáz üzemű autó... az lenne csak az igazi Cheesy

Pedig meg lehet csinálni. Anno volt rá terv, hogy a BKV buszokat erre alakítják át.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4172 Dátum: 2009.03.25 szerda, 14:32:01 »

Pedig meg lehet csinálni. Anno volt rá terv, hogy a BKV buszokat erre alakítják át.

Gázzal működő busz van...... Fehérváron egy csomó. De azokat eleve így gyártották.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4173 Dátum: 2009.03.25 szerda, 15:29:20 »

Gázzal működő busz van...... Fehérváron egy csomó. De azokat eleve így gyártották.

De öngyulladós, vagy szikrázós?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4174 Dátum: 2009.03.25 szerda, 15:35:26 »

De öngyulladós, vagy szikrázós?

Passz......
cseppfólyós pb gázzal mennek azaz LPG-vel. Gondolom ugyanazon elven működnek mint  a személyautók..
Hangos süvítő hangot adnak ki  vigyor3
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4175 Dátum: 2009.03.25 szerda, 15:43:39 »

Passz......
cseppfólyós pb gázzal mennek azaz LPG-vel. Gondolom ugyanazon elven működnek mint  a személyautók..
Hangos süvítő hangot adnak ki  vigyor3

Szerintem a pb nem ua mint az lpg... lásd lenn.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #4176 Dátum: 2009.03.25 szerda, 15:45:20 »

Szerintem a pb nem ua mint az lpg... lásd lenn.

a pb a gázra utal az lpg meg a rendszerre az autóban...


Mikor még vezetni tanultam palackból fejtettük át a gázt a Samarába...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4177 Dátum: 2009.03.25 szerda, 15:58:42 »

a pb a gázra utal az lpg meg a rendszerre az autóban...

Liquid Petrol Gas. A kőolajlepárlás mellékterméke.
A PB meg földgáz. De az autó elmegy a PB gázzal is.
Én is palackoztam már.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #4178 Dátum: 2009.03.27 péntek, 22:30:06 »

Liquid Petrol Gas. A kőolajlepárlás mellékterméke.
A PB meg földgáz. De az autó elmegy a PB gázzal is.
Én is palackoztam már.
LPG és a PB gáz majdnem ugyanaz...

http://hu.wikipedia.org/wiki/LPG
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.27 péntek, 22:33:14 írta GoFerrari » Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4179 Dátum: 2009.03.27 péntek, 22:39:23 »

LPG és a PB gáz majdnem ugyanaz...

http://hu.wikipedia.org/wiki/LPG
Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
GoFerrari
Vendég
« Új hozzászólás #4180 Dátum: 2009.03.27 péntek, 22:48:36 »

Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?

Senkit sem akarok meggyőzni,de úgy gondolom hogy ezek egyszerűen tények,akár hisznek benne,akár nem...
Naplózva
Atta
Vendég
« Új hozzászólás #4181 Dátum: 2009.03.27 péntek, 22:50:08 »

Azt hiszem félre értettél! Nem a gázos autó ellen irtam, ha jól megvan csinálva, nagyon jó lehet.
Az egy másik történet, hogy én nem kivántam meg. Amit írtam a tűzoltóságról szólt nem a gázos autók ellen.
Valószínűleg, félreértetted amit írtam. integet2

Hát jahhhh. rinya rinya rinya
Az enyém gázos,és elég gáz!!
Nem is tudom használni,mert durrog,nem kicsit,én meg nem szeretnék elszállni... szomoru1
Egyszerűen nem tudják mi lehet a baja,csak találgatnak,nekem viszont nincs keshem találomra egy csomó mindent kicserélgetni hátha jó lesz. rinya
Úgyhogy csak benyóval merek pötyögni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4182 Dátum: 2009.03.28 szombat, 12:10:49 »

Angelnak ne hivatkozz a Wiki-re, mert szerinte amit önkéntesek írnak az nem mérvadó. Van benne valami..., de miért írna bele bárki is direkt hülyeséget?

Miért írna bele valaki direkt hséget?
Ehun-e. A magyarok valójában hungarizált szlávok
Mindezt egy kormányzati címről.
Amúgy a wikit hivatalos helyen (egyetemeken, főiskolákon) nem fogadják el.
Most nem ez a lényeg.
Egy kicsit elbizonytalanodtam. Az lpg az nyilvánvalóan a kőolajlepárlás mellékterméke. A földgáz meg a földből bújik el.
Méginkább: az lpg valószínűleg csak a gáz cseppfolyósságát jelzi, nem pedig a származását, és maga a gáz pedig propán-bután.
De ezekre a kérdésekre a wiki ezen címszava nem ad választ. Hátha erre jár Stealt, és tiszta gázt önt a poharunkba.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4183 Dátum: 2009.03.28 szombat, 14:59:28 »

Hátha erre jár Stealt, és tiszta gázt önt a poharunkba.
Biztosan jókat mulat a háttérben!
Stealt! Help!  worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4184 Dátum: 2009.03.28 szombat, 18:55:48 »

Autógáz

Sok érdekes dolgot összehordtatok de a lényeg az hogy külön van motorhajtóanyag gáz. Ami alapvetően abban különbözik a sima PB-től hogy tisztább.

A PB-ben van kénhidrogén ami a motorgázokban nincs vagy duplája a kéntartalom (max 100 mg/kg) továbbá olyan komponensek vannak benne ami az autogázban nincs pl: Telítetlen monooolefinek , Diének, N2+O2+H2, C5 és C5 szénhidrogének

Motorhajtóanyag gázok:
Két fajta van Butándús (MSZ EN 589:2008) és a Pentándús
Motor oktánszám:89 (ehhez kell +10 adni ami megadja  a kisérleti oktánszámot ami 99-es benzin kompresszió tűrésének felel meg AMI NEM AZ ENERGIA TARTALMAT JELENETI! Mert abban rosszabb. (Ennyivel is eszik többet)
Lényegi különbség a butándús és a pentándús között nincsen a sűrűségűk is ua. 525-555 g/cm3

Az hogy LPG az csak annyit jelent hogy cseppfolyósított, ami lehet finomítói melléktermék de lehet a földgázt is cseppfolyósítani mert a gáz az csak olyan hogy ha összenyomják akkor gázból folyadék fázisba megy át, ha nincs csővezeték akkor csak cseppfolyósítva éri meg szállítani. Mehetnétek sima földgázzal azonkívül, hogy sok egyéb motorgyilkos komponens is van benne (lásd fenn) emellett jó nagy lufit kellene húznotok magatok után eplus2 Ezért marad az hogy nagyobb nyomáson így nagyobb költségen (a nagyobb nyomásának ellenálló erősebb falú tartály stb) cseppfolyósított gázt cipel az aki akar.
Hogy megéri -e? Döntse el mindenki magának.
Annyit elárulok nem ezé a jövő van (lesz) jobb tisztább alternatíva. (kb 10-15 év)

Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4185 Dátum: 2009.03.28 szombat, 20:09:16 »

Hát jahhhh. rinya rinya rinya
Az enyém gázos,és elég gáz!!
Nem is tudom használni,mert durrog,nem kicsit,én meg nem szeretnék elszállni... szomoru1
Egyszerűen nem tudják mi lehet a baja,csak találgatnak,nekem viszont nincs keshem találomra egy csomó mindent kicserélgetni hátha jó lesz. rinya
Úgyhogy csak benyóval merek pötyögni.
Én olyan szinten csak gázzal járok, (probléma mentesen) hogy  ha benzinre váltok, mert elfogy a gázom, van olyan, hogy nem akar gyorsulni a verda csak ha kövéret nyomok neki. Ennek a valószínűsíthető oka a következő: minden olyan alkatrész, ami a benzintől kapná a kenést (gondolok itt különböző membránokra) ki van már száradva, meg van keményedve. Aztán ez a tünet megszűnik 50 km után. Sokadszor írom le itt a fórumon: 100km-enként 1000 froncsit találok a gázon. Ettől kezdve lehet számolgatni, hány vadi új motor árát spórolja meg a gáz amig tönkremegy (már ha tönkremegy) a motor. Ahova járok tankolni, oda jár egy Astra taxi, 8, azaz nyolcszázezer km-el, első pillanattól kezdve gázzal jár. Biztos volt már rajta generál, de még mindíg megéri. Bárki beülhet az autómba és kipróbálhatja a gázüzemet, aztán számoljon és döntsön. Azért a 12l-es fogyi nem mindegy hogy benzinből, vagy gázból van. Ennyi!!!    ...és ha a gáz olyan "gáz" lenne, nem gyártanának "dual" motoros autókat és az olaszok ill. a hollandok fele nem járna gázzal. (lásd a múlt heti linkemet!)
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.28 szombat, 20:12:15 írta flyfish » Naplózva
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #4186 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 14:04:30 »

A kollégámnak van egy mercije 4,2-es gáz üzemmel. Benyából 16l evett gázból 20l-t Neki jelentős a megtakarítás. De teljesítményben azért van elmaradás.
Nagyobb tempónál érezhető a gázzal lényegesen gyengébb rinya.
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4187 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 16:51:39 »

A kollégámnak van egy mercije 4,2-es gáz üzemmel. Benyából 16l evett gázból 20l-t Neki jelentős a megtakarítás. De teljesítményben azért van elmaradás.
Nagyobb tempónál érezhető a gázzal lényegesen gyengébb rinya.
Lehet, hogy egy kicsit gyengébb, valóban. Az én méréseim szerint gázból talán egy literrel fogyaszt többet. (12l) De lehet, hogy benzinből is megeszi ezt, egyszer-kétszer mértem, nem teljesen mérvadó adatokból. Csak kb. Meg én taposom is egy kicsit és az is lehet, hogy nem egyformán tapostam.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #4188 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:03:30 »

azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4189 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:23:36 »

azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
ennek annyiban mondanék ellent, hogy amikor vezetni tanultam, az összes szutyuki b+g üzemű volt és nem nagyon volt kiesésre idejük, elég rendesen be voltak táblázva  eljen
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4190 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:26:24 »

ennek annyiban mondanék ellent, hogy amikor vezetni tanultam, az összes szutyuki b+g üzemű volt és nem nagyon volt kiesésre idejük, elég rendesen be voltak táblázva  eljen
de te már ebben az évezredben vizsgáztál ,nem? nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4191 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:28:45 »

de te már ebben az évezredben vizsgáztál ,nem? nyes Wink wave
ofc, de semmi köze nincs ahhoz, hogy b+g vagy d  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4192 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:35:18 »

ofc, de semmi köze nincs ahhoz, hogy b+g vagy d  wave
de igen! pias
Az ezredforduló után már korszerűbb ,megbízhatóbb gázrendszerrel szerelték az autókat.Az utólagos rendszerek meg általában sosem olyan tökéletesek,mint a gyáriak.Egy új vásárlású verdánál az első vevő megfizeti a gázüzem töblet árát,majd a továbbiakban ezt az árkülönbözetet úgy sem tudja tovább vinni a verda.A 2 vagy 3ik tulajnál ugyan akkora lesz az értéke mint a sima benyásnak.(kivételek lehetnek) vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.29 vasárnap, 17:39:48 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4193 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 17:39:22 »

de igen! pias
Az ezredforduló után már korszerűbb ,megbízhatóbb gázrendszerrel szerelték az autókat.Az utólagos rendszerek meg általában sosem olyan tökéletesek,mint az utólagosak.Egy új vásárlású verdánál az első vevő megfizeti a gázüzem töblet árát,majd a továbbiakban ezt az árkülönbözetet úgy sem tudja tovább vinni a verda.A 2 vagy 3ik tulajnál ugyan akkora lesz az értéke mint a sima benyásnak.(kivételek lehetnek) vigyor3
9 évvel ezelőtt az sem gyári volt, mégis sok ezer km ment bele a gépekbe és inkább volt gond a futóművel, mint ezzel Cheesy
meg azzal, hogy elfelejtettünk tankolni és a drága benzint kellett használni  hehe hehe
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4194 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 19:45:35 »

azért aztse felejtsük el hogy egy gáz átépités 2-300.000ft és előszőr azt kell visszahozni megtakaritásban, ami szerintem elég nehéz mert mindig lessz valami baja az autónak.......főleg utólagos átépitésnél...
énszerintem inkább diesel mint gáz+benzin.....
Nekem utólagos gázom van, nem is a legújabb. (6 éves Lovato rendszer) Lassan két éve van nálam az autó, kb 20 ezret költöttem a karbantartásra. Eközben megtettem 35.000 km-t. 100km-enként 1000forint-tal olcsóbb a gáz. Számoljunk csak! Meghozta az árát? (még ha én szereltettem volna be akkor is) ...és azt is elmondtam már néhány embernek, hogy azért nem vettem dizlit, mert az én anyagi helyzetem nem olyan, hogy rá tudjak készülni egy 60ezer forintos nem várt bármilyen eldurrant cső cseréjére. A porlasztócsúcsokról már nem is beszélve. Ugyebár 10 évesen vettem a kocsit, bármi előjöhet. Elő is jött. Így is elég sokat költöttem rá, hátmég ha a diesel tipikus bajai is lettek volna. Már nem lenne mondeom, mert nem tudom kifizetni. Nem vagyok dieselellenes, csak nem nekem való. Másképpen világítok rá: én kb40%-ot spórolok az üzemanyag árán, Te ugyanennyit a fogyaszásodon. De eközben az én járulékos költségeim töredéke a Tiédnek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.29 vasárnap, 19:56:19 írta flyfish » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4195 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 20:10:08 »

Nekem utólagos gázom van, nem is a legújabb. (6 éves Lovato rendszer) Lassan két éve van nálam az autó, kb 20 ezret költöttem a karbantartásra. Eközben megtettem 35.000 km-t. 100km-enként 1000forint-tal olcsóbb a gáz. Számoljunk csak!

A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td. Annál azért olyan nagy költségek nincsenek, de nem is ez a lényeg.
Ha neked bejött a gáz (miért ne jött volna), örülj neki, mi is örülünk, és ennyi.
Nem kellenek az összehasonlítások. Ahogy d-b vita nem kell, ue a helyzet a g-b vagy g-d-vel is. Tartsuk tiszteletben egymás döntését.
(mindenkinek szól, nem csak neked)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #4196 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 20:15:43 »

A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td. Annál azért olyan nagy költségek nincsenek, de nem is ez a lényeg.
Ha neked bejött a gáz (miért ne jött volna), örülj neki, mi is örülünk, és ennyi.
Nem kellenek az összehasonlítások. Ahogy d-b vita nem kell, ue a helyzet a g-b vagy g-d-vel is. Tartsuk tiszteletben egymás döntését.
(mindenkinek szól, nem csak neked)
Parancs! Értettem. Bár a vita és az ésszerű érvelgetés között látok némi különbséget.Itt csak tapasztalatokat írtam le az üzemanyagról az üzemanyag topic-ban. Nem érzem vitajellegűnek  az elhangzott beszélgetést, de tudomásul vettem.  Akkor miről is lehet itt írni?
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4197 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 20:16:11 »

A tiédnek nem a tddi az alternatívája, hanem a td.
Én a TD-re csak a futóműre kellett költsek a karbantartáson kívül az elmúlt 1,5évben, azaz 65.000 km óta. Nem erőbajnok, de nekem megfelel. A bennzinnel lehet sietni, a gáz meg ócó. Mi szeressük az összeset.  nyes taps
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4198 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 20:17:12 »

...Akkor miről is lehet itt írni?
Hogy megen emelkednek az üzemanyagárak.  szomoru1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4199 Dátum: 2009.03.29 vasárnap, 20:19:02 »

Én a TD-re csak a futóműre kellett költsek a karbantartáson kívül az elmúlt 1,5évben, azaz 65.000 km óta. Nem erőbajnok, de nekem megfelel. A bennzinnel lehet sietni, a gáz meg ócó. Mi szeressük az összeset.  nyes taps
Nem tudjátok,hogy a kerozin ára hogy alakul?Holnaptól repcsivel akarok járni! eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 [84] 85 86 87 88 89 90 91 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.