Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 18:49:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219607 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4800 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:06:13 »

Nálam ilyen problémák nincsenek ugye... Smiley
Az enyém egyszerűen...csak...hogy is mondjam...megy Smiley  duhos2  eplus2

Amúgy CR rendszerben van biodiesel? Át kell, illetve át lehet alakítani?
Vagy CR nem bírja...Huh?



CR semmit sem bir. Meg onmagat sem  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4801 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:10:17 »

CR semmit sem bir. Meg onmagat sem  vigyor3

apa, apa kezdődik.........

Szóval last minute Banári szigeteket szeretnél?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4802 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:11:14 »

CR semmit sem bir. Meg onmagat sem  vigyor3

Nagyon vitzes  duhos2 duhos2 duhos2

Amúgy azt olvastam valahol, hogy csomó mindent ki kell cserélni dieselnél, mert a biodiesel megeszik mindent...tömítések, csövek, satöbbi...  Undecided
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4803 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:11:37 »

apa, apa kezdődik.........

Szóval last minute Banári szigeteket szeretnél?  eplus2

 duhos2 vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4804 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:14:59 »

Nagyon vitzes  duhos2 duhos2 duhos2

Amúgy azt olvastam valahol, hogy csomó mindent ki kell cserélni dieselnél, mert a biodiesel megeszik mindent...tömítések, csövek, satöbbi...  Undecided

 vigyor3

Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.  wave
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.
Naplózva

blah blah blah
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4805 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:18:25 »

vigyor3

Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.  wave
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.

Az üa. rendszerben nem csak fém csövek vannak he!  duhos2
Na de a kérdés, hogy CR rendszerű biodieselt kajoló verda van-IK-E!?!?!?  Huh? Roll Eyes
Te kis benyahuszár, te...  Wink duhos2 hehe eljen
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4806 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:21:17 »

Az üa. rendszerben nem csak fém csövek vannak he!  duhos2
Na de a kérdés, hogy CR rendszerű biodieselt kajoló verda van-IK-E!?!?!?  Huh? Roll Eyes
Te kis benyahuszár, te...  Wink duhos2 hehe eljen
Szerintem itt senkinek sincs...Eppen eleg bajuk van E nelkul is  vigyor3
hihi  vigyor3 Most mar szeszhuszar  Cheesy

De mee lenne jobb a bijodizli ?
Naplózva

blah blah blah
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4807 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:26:17 »

Szerintem itt senkinek sincs...Eppen eleg bajuk van E nelkul is  vigyor3
hihi  vigyor3 Most mar szeszhu***  Cheesy

De mee lenne jobb a bijodizli ?

Nimmá, még a huszÁr szót is kicsillagozza...nincs ekezeted???  duhos2 Grin
Akkor a szesz már nem csak a te torkodon csúszik le?  eplus2
Amúgy csak érdeklődés szinten megy a dolog, a biodiesel még ahogy hallom elég gyerekcipőben jár...  Undecided
De ha megcsinálják CR-ben is, akkor ugyanakkora teljesítmény (vagy nagyobb) mellett kevesebb károsanyag, fogyi, satöbbi...
Aztán talán te is elgondolkozol, hogy szeszeljél-e tovább  action duhos2 Grin eplus2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4808 Dátum: 2009.07.08 szerda, 09:56:37 »

Nimmá, még a huszÁr szót is kicsillagozza...nincs ekezeted???  duhos2 Grin
Littam  vigyor3
Válasz
Akkor a szesz már nem csak a te torkodon csúszik le?  eplus2
Amúgy csak érdeklődés szinten megy a dolog, a biodiesel még ahogy hallom elég gyerekcipőben jár...  Undecided
Akko pont olyan lyukas cipoben jar, mint a CR technika  vigyor3
Válasz
De ha megcsinálják CR-ben is, akkor ugyanakkora teljesítmény (vagy nagyobb) mellett kevesebb károsanyag, fogyi, satöbbi...
Aztán talán te is elgondolkozol, hogy szeszeljél-e tovább  action duhos2 Grin eplus2
Ezt nemtom...Nincs infom a bijodizlirol...nemtom mitol jobbabb, mint a sima... fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4809 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:11:34 »

Sziasztok.

Nem vagyok mágus a dolgokban de annyit tudok hogy a dieselről a BIO Dieselre való átálás kevesebb fogyasztást jelentősen kevesebb a  károsanyagkibocsájtás és minimum 25% al erősebb az autó tőle de a diesel autót átkell alakítani a Bio fogyasztásra azt nemtudom hogy mit meg hogy de kb félnapos munka láttam róla már 1-2 dolgot.

( Dieseles Dodge-ról láttam felvételt amit átalakítottak BIO ra és annyira nagyvolt az autó nyomatéka ereje hogy eltörte a hátcsó tengelyt amit kicseréltek mondván hogy biztos gyenge volt a gyári így rendeltek alá 1 másikat és a 3adik próbakör után eltörte azt is 1nagyobb gázadás után  taps rinya eljen nyes )

 integet2
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4810 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:13:02 »

Sziasztok.

Nem vagyok mágus a dolgokban de annyit tudok hogy a dieselről a BIO Dieselre való átálás kevesebb fogyasztást jelentősen kevesebb a  károsanyagkibocsájtás és minimum 25% al erősebb az autó tőle de a diesel autót átkell alakítani a Bio fogyasztásra azt nemtudom hogy mit meg hogy de kb félnapos munka láttam róla már 1-2 dolgot.

( Dieseles Dodge-ról láttam felvételt amit átalakítottak BIO ra és annyira nagyvolt az autó nyomatéka ereje hogy eltörte a hátcsó tengelyt amit kicseréltek mondván hogy biztos gyenge volt a gyári így rendeltek alá 1 másikat és a 3adik próbakör után eltörte azt is 1nagyobb gázadás után  taps rinya eljen nyes )

 integet2

De az CR volt?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4811 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:14:22 »

De az CR volt?

Ketlem  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4812 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:14:57 »

vigyor3

Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.  wave
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.

Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...
Na mind1, nem is ez a lényeg. A biodízel ugyi egészen más alkotókból áll, mint a sima. A károsanyag is úgy módosul, azaz a hagyományoshoz képest sokkal kevesebb mondjuk kén-dioxid van (csak a hasamra csaptam). A fogyi viszon nem valószínű, hogy csökkenne.
De ugye a lényeg az, hogy a kibocsátott CO2 úgymond ugyanannyi, mint amennyit az a növény meegkötött (ez igaz az alkoholra is). Persze a feldolgozás, szállítás... ezek is co2 kibocsátással járnak.
De remélhetőleg nagyságrendekkel kisebb.
A sima go-ban is van bio, asszem most 5%, rajta szokott lenni a blokkon. Ezt fogják szépen növelni, minden évben. Ahogy a benzinben is van szesz (és fordítva).

Amennyire én tudom, a bioanyagoknál az egy komoly probléma, hogy nehéz állandó minőséget biztosítani, azaz a paraméterei ugyanazok legyenek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4813 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:19:53 »

Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...

Amennyire én tudom, a bioanyagoknál az egy komoly probléma, hogy nehéz állandó minőséget biztosítani, azaz a paraméterei ugyanazok legyenek.

Jahhh...milyen sz*r lenne mi, hogy:
- Óóóó basszus, gond volt a porlasztócsúcsokkal...
- Na, mi volt?
- Há biodieselt tankoltam, oszt eltömítette egy kukoricaszem a pcsúcsot...E!

 eplus2 taps hehe
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4814 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:23:09 »

Jahhh...milyen sz*r lenne mi, hogy:
- Óóóó basszus, gond volt a porlasztócsúcsokkal...
- Na, mi volt?
- Há biodieselt tankoltam, oszt eltömítette egy kukoricaszem a pcsúcsot...E!

 eplus2 taps hehe

A kipuffon meg potyogna kifele a pattogatott kukurica  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4815 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:24:47 »

Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...


10bol jo ha 2 elmegy ennyit gond nelkul. De meg ez a 200e is harmat gyengusz a regi jol bevalt technikakhoz kepest.  wave
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4816 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:34:52 »

10bol jo ha 2 elmegy ennyit gond nelkul. De meg ez a 200e is harmat gyengusz a regi jol bevalt technikakhoz kepest.  wave

Inkább 10-ből 8. De ez a technológia ilyen. A másik márkáknál sem megy el többet. A régi adagoló is tönkrement mondjuk 300e-nél.
Ott is kellett pcsúcsot cserélni, mondjuk 200e-nél, persze jóval olcsóbb volt. De most már kínálnak 22e-ért gyári, új csúcsot...
A mostani adagoló is 2-300e, persze valamennyivel többet megy le, ez igaz. De adagolóval soha nem fogod elérni az eu5-öt.
Tehát nem az a baj, hogy tönkremegy (a benzinesben is tönkremegy a gyertya), hanem hogy drága. Ha valóban 22e egy csúcs, és az full gyári, minden trükk nélkük, a négy csúcs 88, ez már közel nem tragikus.
Ha lemenne monnyuk 10-re... az már teljesen elviselhető lenne, és akár elő is lehetne írni pl 200e km után.
Ehhez az kellene, hogy legyen egy egységes pcsúcs, ami minden autóhoz jó, nagy tételben lehessen gyártani (aza, 2-3 méret, mert a kisebb motorhoz nyilván kisebb kell).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4817 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:41:39 »

amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a  feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót láttam pöfögni amit a figura saját magának alakított át dieselről biora és az alhsznált olajat amivel kisütöd a burgonyát vagy a húst sütöd meg azt az olajat a fószer átszürte különböző tartályon  párlatot csinált vagy mit igaziból nememlékszem már de a  végén kicsöpögött a  bio cucc beletöltötte a  verdájába és nyomult vele tovább. de ez már 1 régi autóba volt kb20 éves  se turbó se IC natur dieselmotoros autóba töltötte de ő is átalakította ő azt mondta neki ez azért jó mert szinte ingyen hozzájut az éttermektől is sőt örülnek neki ha elviszi  neki ez ingyen van az átalakítás megoldotta sufnituningba és lazán elpöfög vele.

A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a  nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4818 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:45:27 »

amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a  feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót láttam pöfögni amit a figura saját magának alakított át dieselről biora és az alhsznált olajat amivel kisütöd a burgonyát vagy a húst sütöd meg azt az olajat a fószer átszürte különböző tartályon  párlatot csinált vagy mit igaziból nememlékszem már de a  végén kicsöpögött a  bio cucc beletöltötte a  verdájába és nyomult vele tovább. de ez már 1 régi autóba volt kb20 éves  se turbó se IC natur dieselmotoros autóba töltötte de ő is átalakította ő azt mondta neki ez azért jó mert szinte ingyen hozzájut az éttermektől is sőt örülnek neki ha elviszi  neki ez ingyen van az átalakítás megoldotta sufnituningba és lazán elpöfög vele.

A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a  nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.

Na várj. A sütőolaj, az egy más tészta. Ezt CR autóba biztosan nem szabad belerakni, mert abban 2 mikronos szűrő van, az úgy eldugul a használt olajtól, hogy ihaj. De még a sima, új étaolajat sem szabad belerakni, mert túl sűrű, és azt sem tudja olyan jól elporlasztani.
Az ára azért nem reális, mert ezeket tilos a tankba önteni, ez nem üzemanyag (büntethetnek is érte).
Hogy többet le lehetne vele menni? Volt itt pár td-s, ők használták, de nem emlékszem, hogy arról számoltak volna be, hogy sokkal kevesebb a fogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4819 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:46:11 »

amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a  feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót

A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a  nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.

Az rendben, az előző autóm ( cseppkadett 1.6D) is elment volna azzal...
De ami turbós, vagy újabb pcsúcsos (nem kizárólag CR) , az már nem nagyon szereti a használt étolajat...
A biodiesel kicsit másabb, mint a szűrt étolaj...
Naplózva
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4820 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:52:53 »

mondok frankóbbat Cheesy van 1 olyan rokonom aki akkora 1 ipari szakbarbár van 1 Citroen Bx-e és olyan igénytelen hogy még a  trafó olajal is elmegy a kocsi.
én sajnálom szegény autót Cheesy

pedig a  trafó olaj azmár eléggé gázosan sűrű.
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4821 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:55:14 »

pedig a  trafó olaj azmár eléggé gázosan sűrű.
Az pedig már kitömíti a kopott adagolóelemet, tehát elképzelhető hogy jobban is megy tőle...   eplus2
Naplózva
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #4822 Dátum: 2009.07.08 szerda, 10:58:52 »

Az pedig már kitömíti a kopott adagolóelemet, tehát elképzelhető hogy jobban is megy tőle...   eplus2

Tényleg Tádé, te nem próbálkoztál még valamilyen más "alternatív" üzemanyaggal a jó öreg TD-be?
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4823 Dátum: 2009.07.08 szerda, 12:08:24 »

Tényleg Tádé, te nem próbálkoztál még valamilyen más "alternatív" üzemanyaggal a jó öreg TD-be?
A Mávos gázolajnak látszó olcsó izé megeszi az adagolót, ez bizonyított tény.  szomoru1

Volt egy ismerősöm, valamelyik öreg Alfa TDben a trafóoil úgy dolgozoztt, mint az állat, jobban ment tőle, de jobban füstölt is.

Én már inkább nem rakok bele semmit, így hosszú távon olcsóbb.
Aki a sokbetűs dizlibe eztazt beletölt, az meg meg is érdemli. Mondjuk ez az én véleményem.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4824 Dátum: 2009.07.09 csütörtök, 10:01:39 »


Én már inkább nem rakok bele semmit, így hosszú távon olcsóbb.
Ha nem raksz bele semmit, az rövid távon, sőt, azonnal is olcsóbb  eplus2
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4825 Dátum: 2009.07.09 csütörtök, 11:20:50 »

Ha nem raksz bele semmit, az rövid távon, sőt, azonnal is olcsóbb  eplus2
Bringa rulez!  nyes
Naplózva
Gunga
Vendég
« Új hozzászólás #4826 Dátum: 2009.07.09 csütörtök, 17:40:54 »

Bringa rulez!  nyes

várunk Mohácson!  eplus2 eplus2
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #4827 Dátum: 2009.07.09 csütörtök, 20:33:08 »

várunk Mohácson!  eplus2 eplus2
Elég lesz minden nap bejárni melóba Tatabányáról Székesfehérvárra. Heti 600km...
Naplózva
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #4828 Dátum: 2009.07.10 péntek, 09:30:03 »

Inkább 10-ből 8. De ez a technológia ilyen. A másik márkáknál sem megy el többet. A régi adagoló is tönkrement mondjuk 300e-nél.
Ott is kellett pcsúcsot cserélni, mondjuk 200e-nél, persze jóval olcsóbb volt. De most már kínálnak 22e-ért gyári, új csúcsot...

Hmm, 22ezerért sok embert érdekelne... Ez biztos? Ki árul ennyiért?
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4829 Dátum: 2009.07.10 péntek, 09:53:31 »

Hmm, 22ezerért sok embert érdekelne... Ez biztos? Ki árul ennyiért?

Alkatrészek 20-40% kedvezménnyel topicban írta robi 19.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4830 Dátum: 2009.07.10 péntek, 19:02:28 »

Nuh, megvot az elso ethanolos szamolas...

224km-t gurultam es 25littyot taknyoltam. Ez igy 11.1-es fogyi varos legkondival. Ez 17%-os fogyi novekedes.
Most meg tesztelem a cuccost, mivel allithato az alap dusitas. Szal lehet ez a fogyi meg kevesebb vagy tobb is.
Jah es 5k-ert tankoltam a 25littyo cuccost. Ugyan ez benyabol kb. 7500 lett vona  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 19:04:52 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4831 Dátum: 2009.07.10 péntek, 21:18:43 »

Srácok minek nagyobb az oktáv számja a benzinnek vagy a kerozinnak a  benzinét kb tudom de a  kerozinét saccra se  tudom segítsetek mert komoj vita alakult ki belőle ithol XD
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #4832 Dátum: 2009.07.10 péntek, 21:24:23 »

Srácok minek nagyobb az oktáv számja a benzinnek vagy a kerozinnak a  benzinét kb tudom de a  kerozinét saccra se  tudom segítsetek mert komoj vita alakult ki belőle ithol XD
Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb  eplus2
Amire te gondolsz, az az oktán  vigyor3 wave
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #4833 Dátum: 2009.07.10 péntek, 21:25:57 »

Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb  eplus2
Amire te gondolsz, az az oktán  vigyor3 wave
taps taps eplus2
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
takee
Vendég
« Új hozzászólás #4834 Dátum: 2009.07.10 péntek, 21:27:09 »

Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb  eplus2
Amire te gondolsz, az az oktán  vigyor3 wave

Ne piszkáld, látod hogy nehézségei vannak a helyesírással. szomoru1
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #4835 Dátum: 2009.07.10 péntek, 21:34:58 »

Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb  eplus2
Amire te gondolsz, az az oktán  vigyor3 wave

Így aztán nem csoda, hogy ekkora a vita!
Na de nézzük a kémiát:
A motorhajtó anyagok közül a benzinek kompressziótűrésének jellemzésére használják az ún. oktánszámot. Oktánszámon annak a (normál) heptán - izooktán (2,2,4-trimetilpentán) elegynek a százalékos izooktán tartalmát értjük, melynek kompressziótűrése azonos a vizsgált benzinével. Az izooktán oktánszáma tehát 100, a heptáné 0. Az egyenesláncú szénhidrogének ugyanis a motorban öngyulladásra hajlamosak (a levegő - szénhidrogén elegy a komprimálás közben felmelegedve gyújtás nélkül is berobban), vagyis rossz a kompressziótűrésük. A gázelegy idő előtti gyulladása a motor káros "kopogását" okozza. Üzemanyagként tehát elsősorban a nagy oktánszámú, főleg elágazóláncú szénhidrogéneket, vagy nagy oktánszámú adalékokat (pl. terc-butil-metiléter) tartalmazó benzinek alkalmasak. A benzinek oktánszámát régebben ún. kopogásgátló adalékokkal (pl. tetraetil-ólom) is javították, az ólomtartalmú benzinek felhasználását azonban környezetvédelmi okokból mára már betiltották.

A kőolajtermékek között legértékesebb motorhajtó benzin mennyiségének növelésére szolgáló különböző eljárások közül a magasabb szénhidrogéneket tartalmazó párlatok katalitikus krakkolását, az aromás szénhidrogének arányát növelő reformálást, az izobutánnak C3-C4 alkénekkel végzett alkilezését (alkilát benzin), valamint az egyenesláncú alkánoknak elágazó láncúvá való izomerizálását említjük meg.
Ugye világos? wow1

A Diesel-motorok működése, a benzinmotorokkal ellentétben, az üzemanyag öngyulladására épül, vagyis a főleg egyenesláncú szénhidrogéneket tartalmazó gázolaj (Diesel-olaj) tekinthető jobb üzemanyagnak. A gázolajok jellemzésére használatos ún. cetánszám olyan (normál) cetán - α-metilnaftalin elegy százalékos cetántartalmát jelenti, melynek gyulladási tulajdonságai a vizsgált olajéval azonosak.

És ez komoj!  hehe

Összefoglava:

Termék              Forrpont [°C]   C atomszám
Fűtőgáz              - 100                1 – 2
PB(lepárlási) gáz  -100 – 0                3 – 4
Benzin              0 – 200                5 – 10
Kerozin              160 – 270                9 – 15
Petróleum           180 – 270                10 – 15
Gázolaj              193 – 343                15 – 45
Fűtőolaj              > 343                > 40

Tehát, minél magasabb a lepárlási hőmérséklet, annál nagyobb a kompressziótűrés. Amennyiben a benzinek jellemzésésre szolgáló oktánszámot a kompressziótűréssel azonosítjuk.

Jól mondom?
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 21:59:58 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4836 Dátum: 2009.07.10 péntek, 22:37:27 »

Nuh, megvot az elso ethanolos szamolas...

224km-t gurultam es 25littyot taknyoltam. Ez igy 11.1-es fogyi varos legkondival. Ez 17%-os fogyi novekedes.
Most meg tesztelem a cuccost, mivel allithato az alap dusitas. Szal lehet ez a fogyi meg kevesebb vagy tobb is.
Jah es 5k-ert tankoltam a 25littyo cuccost. Ugyan ez benyabol kb. 7500 lett vona  vigyor3

Nekem nem igazán világos ez az átszerelés.
Addig tiszta, hogy bemegy az autóba ez a kütyü, járhatok csak E85-el. Ehhez a szerkezetnek dúsítani kell az üzemanyagot.
De mi van akkor, ha csak tiszta, sima 95-ös benzint tankolok? Azzal is elmegy?
Dúsít ilyenkor is? És ha dúsít, akkor benzinnel is megnő a fogyasztás? És korábban már valaki kérdezte, jobban megy így benzinnel is az autó? (Ez engem nem igazán érdekel, csak kíváncsiság.)
És ha tetszőleges arányban keverem?

Azért érdekel ez engem, mert szüleim keleten élnek, ahol nincs E85-ös kút. Oda-vissza 600 km. Benzinnel ez nekem majd egy tank. Ha E85-el megnő a fogyasztás, akkor nem elég egy tank, és akkor a környéken nem is járkáltam.
De ha nem igazán éri meg keverni a két üzemanyagot, akkor nekem nem éri meg a beszerelés.
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 22:55:58 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4837 Dátum: 2009.07.10 péntek, 22:46:26 »

Nekem nem igazán világos ez az átszerelés.
Addig tiszta, hogy bemegy az autóba ez a kütyü, járhatok csak E85-el. Ehhez a szerkezetnek dúsítani kell az üzemanyagot.
De mi van akkor, ha csak tiszta, sima 95-ös benzint tankolok? Azzal is elmegy?
Dúsít ilyenkor is? És ha dúsít, akkor benzinnel is megnő a fogyasztás? És korábban már valaki kérdezte, jobban megy így benzinnel is az autó? (Ez engem nem igazán érdekel, csak kiváncsiság.)
És ha tetszőleges arányban keverem?

Azért érdekel ez engem, mert szüleim keleten élnek, ahol nincs E85-ös kút. Oda-vissza 600 km. Benzinnel ez nekem majd egy tank. Ha E85-el megnő a fogyasztás, akkor nem elég egy tank, és akkor a környéken nem is járkáltam.
De ha nem igazán éri meg keverni a két üzemanyagot, akkor nekem nem éri meg a beszerelés.

Ha teszel a kutyu tapjara egy kapcsolot, akkor lekapcsolahto a cucc es akkor nem fog dusitani. Ha benyaval mesz, akkor tul nagy lesz a dusitas, elvileg jobban fog menni, de tobbet is fog zabalni. Ethanolnal aze kell dusitani, hogy kb. ugy menjen mint benyaval. Tobb kell belole a mocinak.
Szal pl. megoldhato az, hogy E85el elindulsz, es mikor kb. negyed tank van mar csak hatra, es ratankolsz benyat, akkor kikapcsolod a joszagot. Egyebkent lehet keverni, de a dusitas fix, tehat mindig utana kene allitanod. Persze nem kell ezt nagyon komolyan venni, mert a moci vezerlo egyebkent is korrigal. E85-benya feles aranyu keveressel meg elboldogul az ECU, a felett meg mar kell a kutyu. PErsze, ha kevered a benyat az E85-el, a moci vezerlo ezt erzekelni fogja, es elkezd dusitani (E85 miatt), ergo felesben tobb lesz a fogyid, mint tiszta benyaval, de ugye az E85 207,- JMF, ami kompenzal  vigyor3
Ha van a kozeledben E85 kutacska akkor erdemes elgondolkodni rajta...De akkor ugy eri meg a legjobban, ha csak E85-ot tankolsz.  vigyor3 wave
Naplózva

blah blah blah
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4838 Dátum: 2009.07.10 péntek, 22:57:13 »

Ha teszel a kutyu tapjara egy kapcsolot, akkor lekapcsolahto a cucc es akkor nem fog dusitani. Ha benyaval mesz, akkor tul nagy lesz a dusitas, elvileg jobban fog menni, de tobbet is fog zabalni. Ethanolnal aze kell dusitani, hogy kb. ugy menjen mint benyaval. Tobb kell belole a mocinak.
Szal pl. megoldhato az, hogy E85el elindulsz, es mikor kb. negyed tank van mar csak hatra, es ratankolsz benyat, akkor kikapcsolod a joszagot. Egyebkent lehet keverni, de a dusitas fix, tehat mindig utana kene allitanod. Persze nem kell ezt nagyon komolyan venni, mert a moci vezerlo egyebkent is korrigal. E85-benya feles aranyu keveressel meg elboldogul az ECU, a felett meg mar kell a kutyu. PErsze, ha kevered a benyat az E85-el, a moci vezerlo ezt erzekelni fogja, es elkezd dusitani (E85 miatt), ergo felesben tobb lesz a fogyid, mint tiszta benyaval, de ugye az E85 207,- JMF, ami kompenzal  vigyor3
Ha van a kozeledben E85 kutacska akkor erdemes elgondolkodni rajta...De akkor ugy eri meg a legjobban, ha csak E85-ot tankolsz.  vigyor3 wave

Köszi a gyors választ, valahogy így gondoltam én is. És emiatt nem egyértelmű nálam a helyzet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4839 Dátum: 2009.07.10 péntek, 23:55:13 »

tehát akkor a  benzinnek több az oktán száma mint a  kerozinnak?
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4840 Dátum: 2009.07.11 szombat, 00:00:59 »

tehát akkor a  benzinnek több az oktán száma mint a  kerozinnak?
nem Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4841 Dátum: 2009.07.11 szombat, 11:39:05 »

tehát akkor a  benzinnek több az oktán száma mint a  kerozinnak?
Benzin-oktán
Kero-cetán
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #4842 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 14:40:15 »

jövő héten mind két üzemanyag (dizel-benzin)  4-5 forinttal olcsóbb lesz 
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4843 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:46:49 »

jövő héten mind két üzemanyag (dizel-benzin)  4-5 forinttal olcsóbb lesz 
Én úgy emlékszem 7-7 forinttal lesznek olcsóbbak.De ez lehet dezinformáció.... Roll Eyes Grin Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #4844 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:47:03 »

A héten jártam a Shell kúton és ajánlottak valami spéci benzint, nevét nem tudom…
Állítólag áttisztítja a rendszert meg ilyesmi.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van értelme néha ilyennel tankolni, vagy esetleg nagyobb oktánszámú benzinnel?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4845 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:49:57 »

A héten jártam a Shell kúton és ajánlottak valami spéci benzint, nevét nem tudom…
Állítólag áttisztítja a rendszert meg ilyesmi.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van értelme néha ilyennel tankolni, vagy esetleg nagyobb oktánszámú benzinnel?

Mennyiért 330/l ? pias
Az is tisztítja,ha alkeszt teszel bele x% arányban.Vagy adalékolsz. vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4846 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:50:20 »

Mennyiért 330/l ? pias
Az is tisztítja,ha alkeszt teszel bele x% arányban.Vagy adalékolsz. vigyor3 Wink wave
a pénztárcád is tisztíccsa  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4847 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:53:46 »

a pénztárcád is tisztíccsa  eplus2
Biztos.
Ha keveri e86-tal,még spórol is pár forintot.
Ha adalékol,az kb 7-800ft.
Ha megveszi a drága anyagot,az is tisztíccsa +1500-2000e ft-ért.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #4848 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 15:57:49 »

Nem teli akarom tankolni vele a kocsit vigyor3
Csak olyan 5-10L.
Szóval van értelme?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4849 Dátum: 2009.07.12 vasárnap, 16:00:35 »

Nem teli akarom tankolni vele a kocsit vigyor3
Csak olyan 5-10L.
Szóval van értelme?
Ezt nem tom.Én ha tankolok,az 50-és 60l között van.
Én a helyedben e86 ot tennék bele 10litert egy fél tankba.Még úgy is jobban jössz ki.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98 99 100 101 102 103 104 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.