Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 22:08:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219938 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5750 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:31:51 »

minden esetre a promója tetszik  Smiley
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5751 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:33:45 »

egyébként mire céloztál azzal, hogy olajos?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5752 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:35:04 »

egyébként mire céloztál azzal, hogy olajos?
az volt a kérdés,hogy milyen?!

Hát olajos.Gáz olajos.Remélem..... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5753 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:35:56 »

 taps
az volt a kérdés,hogy milyen?!

Hát olajos.Gáz olajos.Remélem..... hehe
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5754 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:39:37 »

az volt a kérdés,hogy milyen?!

Hát olajos.Gáz olajos.Remélem..... hehe
jogos tied az 5 pont fontos a kenése a hatékonyabb égés ronthatja a kenést ami nekünk adagolósoknál halálos lehet.
kérdés: skerült e megfelelő kenst fenntartani ami a V-powrnél nem sikerült
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5755 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:47:48 »

jogos tied az 5 pont fontos a kenése a hatékonyabb égés ronthatja a kenést ami nekünk adagolósoknál halálos lehet.
kérdés: skerült e megfelelő kenst fenntartani ami a V-powrnél nem sikerült
arol 2t???
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5756 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:50:01 »

arol 2t???
úgy már nem gazdaságos + költség ,macerás ,a jó gázolajnak megfelelő a kenése
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5757 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:54:25 »

úgy már nem gazdaságos + költség ,macerás ,a jó gázolajnak megfelelő a kenése
most lehet, hogy hülyén hangzik, de én a nem prémium gázolajat veszem az enyémbe, de szoktam bele rakni kevéske arolt. féltem a magasnyomásút.. aztán vagy jót teszek vele, vagy nem..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5758 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 20:57:57 »

most lehet, hogy hülyén hangzik, de én a nem prémium gázolajat veszem az enyémbe, de szoktam bele rakni kevéske arolt. féltem a magasnyomásút.. aztán vagy jót teszek vele, vagy nem..
figyi. CI motoroknál fontosabb a tisztaság.én nem tennék bele mert mikronokról van szó.de a CI-sek jobban tudják mint én.Mk1 TD-hez értek  Roll Eyes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5759 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 21:03:07 »

figyi. CI motoroknál fontosabb a tisztaság.én nem tennék bele mert mikronokról van szó.de a CI-sek jobban tudják mint én.Mk1 TD-hez értek  Roll Eyes
értem, elfogadom, de az is nyilvánvaló, hogy a mai gázolajaknak (idehaza) elég silány a kenése.
illetve 2mikronos szűrő van a kocsimban.. remélem elég sűrű Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.25 vasárnap, 21:05:24 írta GiN » Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5760 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 21:05:28 »

értem, elfogadom, de az is nyilvánvaló, hogy a mai gázolajaknak (idehaza) elég silány a kenése.
az omw nem prémium gázolaj a jó mifelénk
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5761 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 21:07:43 »

az omw nem prémium gázolaj a jó mifelénk
úgy érted ez valóban lecsekkolható az adagolódon?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5762 Dátum: 2011.09.25 vasárnap, 21:09:58 »

úgy érted ez valóban lecsekkolható az adagolódon?
a rutin meg az évek előző vedám is dízel volt több mint 10 éve dizelezek minden létező gázolajat kipróbáltam . . .
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5763 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 13:40:59 »

Ezen a héten egy négyest kapnak a dízelesek. Persze pluszban.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5764 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 17:21:22 »


Ezt nem kellett volna megtudnom  falbav
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5765 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 19:22:20 »

Ezt nem kellett volna megtudnom  falbav
És igen!!!! Elfogadta a kormány a jövedékiadó emelést!  eljen worship
A neten legtöbb helyen +13 Ft-ot írnak, néhol +16 Ft-ot, de a híradó is 16 Ft-ról beszélt.
Jan. 1-től pedig az ÁFA emelés jelent majd kb. plusz 6-8 Ft-ot.

 worship worship
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #5766 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 19:42:45 »

És igen!!!! Elfogadta a kormány a jövedékiadó emelést!  eljen worship
A neten legtöbb helyen +13 Ft-ot írnak, néhol +16 Ft-ot, de a híradó is 16 Ft-ról beszélt.
Jan. 1-től pedig az ÁFA emelés jelent majd kb. plusz 6-8 Ft-ot.

 worship worship
+ a szerdai 4 forint és +heti x január 1-ig.  wave  eplus2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5767 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 20:19:19 »

+ a szerdai 4 forint és +heti x január 1-ig.  wave  eplus2

1,312-ert tankoltam ma reggel. Az kb. fillerre pont 380 Ft. Es itt nem emelik se az AFA-t, se a jovedeki adot... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #5768 Dátum: 2011.09.26 hétfő, 20:31:37 »

a rutin meg az évek előző vedám is dízel volt több mint 10 éve dizelezek minden létező gázolajat kipróbáltam . . .
az omw nem prémium gázolaj a jó mifelénk
tifelétek merre található?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
mbdeb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 426



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5769 Dátum: 2011.09.27 kedd, 09:16:56 »

Az üzemanyag árak kapcsán van-e valaki aki Debrecen vagy környéki és van tapasztalata az Érmihályfalvi üzemanyag kutakkal kapcsolatban. Gondolok itt arra, hogy myleik az az üzemanyagkút ahol érdemes tankolni (gázolaj). Továbbá mi helyzet ezzel a "rovineta"-val. Mo-on meg lehet vásárolni?
Kinek mi a tapasztalata?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.27 kedd, 09:28:29 írta mbdeb » Naplózva

Olcsó minőségi tárhely honlapodnak -> www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5770 Dátum: 2011.09.27 kedd, 10:38:53 »

Sziasztok, Jók ezek a gáz-benzin-ethanol viták. Nem találom azt a cikket a neten, ahol a fogyasztást nem literben, hanem Ft/km-ben nézték.

ne kövezetek meg és nem szeretnék ordibálást, vérremenő vitát, de meg szeretném ezt és a véleményemet is osztani veletek.

Nyilván ebben az esetben nem a teljesítmény volt a lényeg, de adott idő alatt el kellett érni A-ból B-be.
A csúcson végeztek a kis ccm-es dieselek (1.3-1.5)
Utána jöttek a hibrid benzonesek, majd a gázosak és végül az etanolosak
//tudom, mindenkinek más a tapasztalata, de a tesztben ez volt, folyamatosan googlizem, hogy újra megtaláljam, lehet, hogy valamelyik ADAC teszt fordítása volt//

az ok, amiért az ethanol ennyire a végén végzett, hogy ugyan azon teljesítményhez több üzemanyag kell, volt a cikk elemzésében.

saját magam az ethanolt nem próbáltam annó a benzines  autóban, mivel:
- a nem erre gyártott autóknál a tömítéseket kikezdi
- a gyujtást folyamatosan piszkálni kell
- csökkent teljesítmény

aztán vettem egy dieselt.

Ennyit a fogyasztásról.

Az LPG-ről:
Az autógáz, más néven LPG, vagy LP Gáz folyékony halmazállapotú szénhidrogén gázok elegye, amelyet gépjárművek üzemenyagaként, valamint fűtésre használnak. A cseppfolyós gáz nemzetközi jelölése az LPG (Liquefied Petroleum Gas). Általában röviden PB-gáznak nevezik.
A háztartási PB-gázhoz képest az autógázban például kevesebb szennyeződés lehet, kénhidrogént, vizet nem tartalmazhat. A bányászott szénhidrogénekből finomítás során, gyakorlatilag melléktermékként nyerik. A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll

Szóval az LPG az PB, csak valmivel tisztább.
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C

Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C

Na ebből az látszik, hogy több mint kétszer akkora hőt kap a rendszer.

Ha valaki olyan öreg mint én, az emlékszik még, hogy annó az ólommentes üzemanyagra történő átalakítás miről is szólt. Az olmozott üzemanyag gyulladás pontja valami 110 °C körül volt. Na a megemelkedett hőt és a kenés hiányát a szelepek nem bírták (a hő volt a fontosabb), ezért azokat olyanra cserélték (a szelepágyakkal együtt), ami bírta.

Namost én nem kockáztattam annó a benyás autómál, hogy esetlegesen a megemelkedett hő miatt gond legyen. A 105-ös skodámban volt gáz üzem (akkor még tilos volt), na az megszenvedte de nagyon. Szerintem nagy ccm-be (lehetőleg 3L felett) berakható, alacsony fordulatszám, nagy vasak, nagy hőveszteség, de alatta én nem merném. Persze ettől még vannak szerencsés emberek.

Remélem nem akasztottam ki senkit
Üdv
Csaba
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5771 Dátum: 2011.09.27 kedd, 10:51:45 »

saját magam az ethanolt nem próbáltam annó a benzines  autóban, mivel:
- a nem erre gyártott autóknál a tömítéseket kikezdi
- a gyujtást folyamatosan piszkálni kell
- csökkent teljesítmény
ezért is jó a net, mert az ilyen hülyeségek mellett lehet értelmes információkat is lehet olvasni erről

Válasz
aztán vettem egy dieselt.
nyes
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5772 Dátum: 2011.09.27 kedd, 10:55:33 »

ezért is jó a net, mert az ilyen hülyeségek mellett lehet értelmes információkat is lehet olvasni erről
 nyes

A tömítést és a gyútás problémák nem csak a netről valók. Vik is megerősítette annó ezeket.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5773 Dátum: 2011.09.27 kedd, 11:06:58 »

Én próbáltam az E85-öt 40L benzinhez, kevertem 20L-t. Így marad a benzin kenése. Tömítést nem oldja, áztattunk E85-be Ford tömítéseket, semmi bajuk.
Viszon már ilyen arnyú keverésnél is +1L-el többet evett, viszont alsó fordulat tartományban érezhetően erősebb volt!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5774 Dátum: 2011.09.27 kedd, 11:25:02 »

Elhiszem és én nem alkalmaztam ethanolt. Egyenlőre a szerelők tapasztalatát vettem figyelembe (most meg a dieselt Smiley )

és tényleg internet idézet:
"Az etanolnak mint üzemanyagnak a benzinnel összevetve egy jó és sok rossz tulajdonsága van. Rendkívül jó, 105-ös oktánszámnak megfelelő kompressziótűrése miatt (újra) alkalmazzák oktánszámnövelő adalékanyagként, és önmagában vagy benzinnel különböző arányban keverve kiválóan használható versenybenzinként. Rossz tulajdonsága, hogy kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás kb. harmadával több.

További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül.

kenőképessége még a benzinénél is sokkal rosszabb, ami a befecskendező fúvókák és a benzinpumpa élettartamára nézve kedvezőtlen. Másrészt az alkohol a benzinnel ellentétben vezeti az elektromos áramot, így azt a benzinszivattyú hajtómotorján hűtési célzattal átáramoltatni több, mint megfontolandó. Ja, és a hidegindítási problémák.

"

bocsánat a hosszú idézetért. megjegyzem nem vagyok Ethanol ellenes, egy ideje diesel függő vagyok. Szóval nekem ok a dolog.

Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5775 Dátum: 2011.09.27 kedd, 12:00:48 »

Elhiszem és én nem alkalmaztam ethanolt. Egyenlőre a szerelők tapasztalatát vettem figyelembe (most meg a dieselt Smiley )

és tényleg internet idézet:
"Az etanolnak mint üzemanyagnak a benzinnel összevetve egy jó és sok rossz tulajdonsága van. Rendkívül jó, 105-ös oktánszámnak megfelelő kompressziótűrése miatt (újra) alkalmazzák oktánszámnövelő adalékanyagként, és önmagában vagy benzinnel különböző arányban keverve kiválóan használható versenybenzinként. Rossz tulajdonsága, hogy kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás kb. harmadával több.

További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül.

kenőképessége még a benzinénél is sokkal rosszabb, ami a befecskendező fúvókák és a benzinpumpa élettartamára nézve kedvezőtlen. Másrészt az alkohol a benzinnel ellentétben vezeti az elektromos áramot, így azt a benzinszivattyú hajtómotorján hűtési célzattal átáramoltatni több, mint megfontolandó. Ja, és a hidegindítási problémák.

"

bocsánat a hosszú idézetért. megjegyzem nem vagyok Ethanol ellenes, egy ideje diesel függő vagyok. Szóval nekem ok a dolog.



http://www.reszecskeszuro.hu/dizel_kipufogogaz.html
 eplus2

Én azt mondom, benzinesbe benzin való, dízelbe gázolaj, gyárilag etanolosba etanol. PErsze aki saját kárán akar tanulni, kísérletezhet..
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5776 Dátum: 2011.09.27 kedd, 12:10:48 »

http://www.reszecskeszuro.hu/dizel_kipufogogaz.html
 eplus2

Én azt mondom, benzinesbe benzin való, dízelbe gázolaj, gyárilag etanolosba etanol. PErsze aki saját kárán akar tanulni, kísérletezhet..

egyetértek
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5777 Dátum: 2011.09.27 kedd, 12:57:02 »

"Szóval az LPG az PB, csak valmivel tisztább.
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C

Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C

Na ebből az látszik, hogy több mint kétszer akkora hőt kap a rendszer."

Na ezt nem értem. wilting
Mi köze az anyag gyulladáspontjának ahhoz, hogy mekkora az energiatartalma, mennyi hő termelődik az elégetéskor (=mekkora a hőterhelés a motoron)?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5778 Dátum: 2011.09.27 kedd, 13:35:08 »

Na ezt nem értem. wilting
Mi köze az anyag gyulladáspontjának ahhoz, hogy mekkora az energiatartalma, mennyi hő termelődik az elégetéskor (=mekkora a hőterhelés a motoron)?
Nos én nem vagyok gépjármű tervező, de ebben az esetben az adatközpontok hasonlóképpen működnek (hő szempontból).
Vagyis van valami, amit arra terveztek, hogy kb 220°C hőmérséklet termelődik. Ezt a max fordulatszám és az átlag fordulatszám fügvényében kiszámolják, hogy mekkora hőelvezetés kell, nomeg az anyagokat az adott hőmérséklet fölé tervezik valamivel. Ennek megfelelően több mint 2x nagyobb hőt adsz neki. Minden borul és senki nem garantálja, hogy rendben is lesz sok-sok 100eKm-ig. Vagyis lutrit vittél az életedbe. Egyszer már ezen a fórumon számoltam, hogy aki évi 8-10eKm-t megy az autóval, annak 4-5 éva alatt megy 0-ra a beruházás. Lehet, hogy a mostani árak mellett ez már 3-4 év. Akkor is egy öreg autó lesz gázzal, amit nem egyszerű eladni és mélygarázst el lehet felejteni.

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5779 Dátum: 2011.09.27 kedd, 13:42:54 »

Egyszer már ezen a fórumon számoltam, hogy aki évi 8-10eKm-t megy az autóval, annak 4-5 éva alatt megy 0-ra a beruházás. Lehet, hogy a mostani árak mellett ez már 3-4 év. Akkor is egy öreg autó lesz gázzal, amit nem egyszerű eladni és mélygarázst el lehet felejteni.
10e-s futásteljesítménnyel 2 év kell, úgyhogy nem tudom, mit számoltál ..
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5780 Dátum: 2011.09.27 kedd, 13:51:56 »

Nos én nem vagyok gépjármű tervező, de ebben az esetben az adatközpontok hasonlóképpen működnek (hő szempontból).
Vagyis van valami, amit arra terveztek, hogy kb 220°C hőmérséklet termelődik. Ezt a max fordulatszám és az átlag fordulatszám fügvényében kiszámolják, hogy mekkora hőelvezetés kell, nomeg az anyagokat az adott hőmérséklet fölé tervezik valamivel. Ennek megfelelően több mint 2x nagyobb hőt adsz neki. Minden borul és senki nem garantálja, hogy rendben is lesz sok-sok 100eKm-ig. Vagyis lutrit vittél az életedbe. Egyszer már ezen a fórumon számoltam, hogy aki évi 8-10eKm-t megy az autóval, annak 4-5 éva alatt megy 0-ra a beruházás. Lehet, hogy a mostani árak mellett ez már 3-4 év. Akkor is egy öreg autó lesz gázzal, amit nem egyszerű eladni és mélygarázst el lehet felejteni.



Azt hiszem félreértetted a kérdésemet. A gyulladáspont (tudtommal) nem befolyásolja az elégetéskor felszabaduló energiát, amelynek egy része hőként jelenik meg, amit el kell vezetnie a hűtőrendszernek. Tehát nem 220°C termelődik, ennél jóval magasabb a hőmérséklet robbanáskor. Ettől függetlenül úgy emlékszem, hogy az lpg ténylegesen magasabb hőmérsékleten ég, tehát nagyobb hőterhelést jelent a motornak. De szerintem ez nem a gyulladásponttól van.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5781 Dátum: 2011.09.27 kedd, 14:25:49 »

10e-s futásteljesítménnyel 2 év kell, úgyhogy nem tudom, mit számoltál ..

Igazad van. A mostani árak mellett két év, ha mész minimum 10eKm-t. sőt esetleg kevesebb, ha nagy fogyasztású a kocsi. minékl kissebb figyasztású és minél kevesebbet mész, annál kevésbé éri meg.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5782 Dátum: 2011.09.27 kedd, 14:37:42 »

Azt hiszem félreértetted a kérdésemet. A gyulladáspont (tudtommal) nem befolyásolja az elégetéskor felszabaduló energiát, amelynek egy része hőként jelenik meg, amit el kell vezetnie a hűtőrendszernek. Tehát nem 220°C termelődik, ennél jóval magasabb a hőmérséklet robbanáskor. Ettől függetlenül úgy emlékszem, hogy az lpg ténylegesen magasabb hőmérsékleten ég, tehát nagyobb hőterhelést jelent a motornak. De szerintem ez nem a gyulladásponttól van.

Igazad, van a gyulladáspont nem befolyásolja a felszabaduló energiát. nem is erre akartam reflektálni. A gyulladáspont vagy a felett ég a motorban az üzemanyag. Ez az a minimum pont, ahol a gáz begyullad és munkát fog végezni. ez azt jelenti, hogy az égéstérben (üzemi hőmérésletre melegedett motorban), ezen hömérséklet körül keletkezik robbanás vagy felette. Ez a hőelvezetés tervezésekor figyelembe kell venni. Mint azt írtam, a keletkező hő, amit el kell vezetni, az az átlag és a max fordulatszám figyelembevételével kell történjen, mivel nem mindegy, hogy az adott robbanás percenként egyszer, vagy 15ezerszer történik meg. Persze vannak hőveszteségek az alkatrészeken is. Node ezeket is az adott hőmérsékletre tervezik. Ha ezt megduplázod, az biztos nem tesz jót az alkatrésznek.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5783 Dátum: 2011.09.27 kedd, 14:43:57 »

Az üzemanyag árak kapcsán van-e valaki aki Debrecen vagy környéki és van tapasztalata az Érmihályfalvi üzemanyag kutakkal kapcsolatban. Gondolok itt arra, hogy myleik az az üzemanyagkút ahol érdemes tankolni (gázolaj). Továbbá mi helyzet ezzel a "rovineta"-val. Mo-on meg lehet vásárolni?
Kinek mi a tapasztalata?

debrecenben mi a házgyárnál szoktunk tankolni, a volvo/citroen/tudjathököm márkakereskedés mellett. ez a legolcsóbb a megyében és a minőségével sincs gond eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5784 Dátum: 2011.09.27 kedd, 14:47:42 »


Szóval az LPG az PB, csak valmivel tisztább.
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C

Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C

Na ebből az látszik, hogy több mint kétszer akkora hőt kap a rendszer.

Ha valaki olyan öreg mint én, az emlékszik még, hogy annó az ólommentes üzemanyagra történő átalakítás miről is szólt. Az olmozott üzemanyag gyulladás pontja valami 110 °C körül volt. Na a megemelkedett hőt és a kenés hiányát a szelepek nem bírták (a hő volt a fontosabb), ezért azokat olyanra cserélték (a szelepágyakkal együtt), ami bírta.


nekünk sem bírta a benyás, 60ekm körül már beindulni sem nagyon akart. pedig újonnan vettük Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5785 Dátum: 2011.09.27 kedd, 15:12:26 »

Igazad, van a gyulladáspont nem befolyásolja a felszabaduló energiát. nem is erre akartam reflektálni. A gyulladáspont vagy a felett ég a motorban az üzemanyag. Ez az a minimum pont, ahol a gáz begyullad és munkát fog végezni. ez azt jelenti, hogy az égéstérben (üzemi hőmérésletre melegedett motorban), ezen hömérséklet körül keletkezik robbanás vagy felette. Ez a hőelvezetés tervezésekor figyelembe kell venni. Mint azt írtam, a keletkező hő, amit el kell vezetni, az az átlag és a max fordulatszám figyelembevételével kell történjen, mivel nem mindegy, hogy az adott robbanás percenként egyszer, vagy 15ezerszer történik meg. Persze vannak hőveszteségek az alkatrészeken is. Node ezeket is az adott hőmérsékletre tervezik. Ha ezt megduplázod, az biztos nem tesz jót az alkatrésznek.

Még mindig nem értem. Mitől duplázódna meg a hőmérséklet? A begyújtott benzin és levegő keverék hőmérséklete 2-3 ezer fok körül van, az lpg esetén ez valamivel magasabb, de nem kétszer akkora. A robbanás előtti hőmérsékletet pedig a beszívott levegő hőmérséklete, a befecskendezett üzemanyag hőmérséklete és a kompresszió-viszony befolyásolja. Ezután a robbanást egy elektromos ív indítja be, szigorúan véve nem hőmérsékleti alapon. Dombon ülő fűcsomó legyek, ha értem, hogy ennek mi köze a gyulladásponthoz. (hacsak nem kopogás-elkerülésről van szó)

nekünk sem bírta a benyás, 60ekm körül már beindulni sem nagyon akart. pedig újonnan vettük Undecided

Nem azt vitatom, hogy nagyobb hőterhelést jelent a motornak, de ennek a gyulladáspontokhoz, és azok arányához való kapcsolata az, ami nekem nem tiszta.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5786 Dátum: 2011.09.27 kedd, 15:27:53 »

gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C

Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C

Az olmozott üzemanyag gyulladás pontja valami 110 °C körül volt.

Bocsi, mit értesz gyulladáspontnak (ez inkább gázolajnál van)? Mert ugye a benzin/gáz/szesz szerencsés esetben nem gyulladással, hanem robbanással alakul át.
Így nekem elsőre két hőmérséklet jut eszembe: öngyulladási hőmérséklet, és égési hőmérséklet.
Te melyikre gondoltál?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5787 Dátum: 2011.09.27 kedd, 15:31:58 »

Bocsi, mit értesz gyulladáspontnak (ez inkább gázolajnál van)? Mert ugye a benzin/gáz/szesz szerencsés esetben nem gyulladással, hanem robbanással alakul át.
Így nekem elsőre két hőmérséklet jut eszembe: öngyulladási hőmérséklet, és égési hőmérséklet.
Te melyikre gondoltál?

Itt már én sem értek semmit, de talán nem is ez a legfontosabb kérdés gázos autónál. Inkább a gyári gázos autók felé kellene vetni a tekintetünket. Miért? Mert a gyárilag gázos autók blokkja, motorterének mérete és hőcserélődése, hűtőrendszere és hőcserélője (hűtő) tudtommal semmiben sem tér el a benyás változatétól. Kis túlzással mondhatnám, hogy a egy gyári 1.6 benyás pl.: Skoda csak a befecskendező rendszerében tér el a gázos változattól.

Ennek fényében nem igazán értem, hogy milyen hőtöbblet által okozott problémákról beszéltek úgy általában. Mert hőtöbblet nyilván van, de problémát nem okoz.  vigyor3
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5788 Dátum: 2011.09.27 kedd, 15:52:11 »

Bocsi, mit értesz gyulladáspontnak (ez inkább gázolajnál van)? Mert ugye a benzin/gáz/szesz szerencsés esetben nem gyulladással, hanem robbanással alakul át.
Így nekem elsőre két hőmérséklet jut eszembe: öngyulladási hőmérséklet, és égési hőmérséklet.
Te melyikre gondoltál?


minden éghető anyagnak gyulladás pontja van, attól függetlenül, hogy az égés milyen természetű (robbanás, vagy lobbanás, vag...). Tehát gyulladás pontról beszéltem, mert a benzinnek is az van. Jelen pillanatban az adott anyagok gyulladáspontja az a pont, ahol meggyulladnak. Vagyis, az adott hőmérséklet esetén az adott gáz, folyadék... begyullad.

Az öngyulladás is ilyen (főleg a dieselnél, csak ott az adott hőmérsékletet, a nyomással állítjuk elő, vagyis térfogat csökkenéssel).

namos az öngyulladás és az égés egy folyamat. Az öngyulladás adott körülményekhez kötik, csak úgy mint az égést. Ezen felül van egy forrás pont is, meg halmazállapot változás.
Mindegyik esetében sok-sok mindent meg kell határozni. pl a víz erősen csökkentett légnyomás esetén (még nem vákum), már 20C vagy alatta is forrni kezd (ezt használják ki a légkondisok).

tehát az adott gyulladás pontot adott légnyomás (esetlegesen egyéb körülmények) esetén mondják.

Nos ennek megfelelően én gyulladáspontról beszéltem, ami van a benzinnek is és még sok mindennek.
Az öngyulladást valamilyen paraméterhez kötik. Álltalában ez a nyomás, ahol az adott anyag begyullad. Nem meglepő módon, az adott nyomás, megint csak a hőmérséklettel függ össze (lásd a víz kérdését).

Az égési hőmérséglet az, amilyen hőméréskletet az adott anyag saját égéséből előállít. Ez folyamat és nem keverendő össze a gyulladásponttal, ahol az adott anyagot meg lehet gyújtani.

 Minden robbanóanyag közös jellemzõje egy nagyon gyors energia felszabadulás. Az energia képzõdése szerint megkülönböztetünk:

-mechanikai robbanást - túlnyomás vagy vákuum felszabadulásának eredménye.  
-elektromos robbanást -  az elektromos energia gyors átalakulása mechanikai- és hõenergiára (pl.villámcsapás)
-nukleáris robbanást - ellenõrizetlen nukleáris reakció eredménye
-kémiai robbanást - gyors energia felszabadulás melyet nagy mennyiségû hõ- és gázképzõdés kísér.

Fontos megjegyezni, hogy a robbanás hatásai elsõsorban az energia felszabadulás extrém nagy sebességébõl adódnak, nem pedig a mennyiségébõl. Robbanóanyagoknál a felszabadult energia nagysága inkább kicsi, mint sem nagy. Viszont minden energia a másodperc tört része alatt szabadul fel.

Összehasonlításképp: 1 kg benzinbõl 2x több energia szabadul fel, mint ugyanekkora mennyiségû TNT-bõl. Mivel a energia felszabadulás nagy sebességgel történik, ezért az összteljesítmény az adott pillanatban nagyobb, mint a paksi atomerõmû pillanatnyi teljesítménye.

Ennek megfelelően az adott folyamat (a gyulladás után) megkülönböztethető a terjedési sebességük szerint:
Égés
Robbanás
Detonáció

Vagyis a gyulladás pont, az a gyulladás pont.

üdv
Csaba
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.27 kedd, 15:56:50 írta kotta_cs » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5789 Dátum: 2011.09.27 kedd, 15:56:17 »

Itt már én sem értek semmit, de talán nem is ez a legfontosabb kérdés gázos autónál. Inkább a gyári gázos autók felé kellene vetni a tekintetünket. Miért? Mert a gyárilag gázos autók blokkja, motorterének mérete és hőcserélődése, hűtőrendszere és hőcserélője (hűtő) tudtommal semmiben sem tér el a benyás változatétól. Kis túlzással mondhatnám, hogy a egy gyári 1.6 benyás pl.: Skoda csak a befecskendező rendszerében tér el a gázos változattól.

Ennek fényében nem igazán értem, hogy milyen hőtöbblet által okozott problémákról beszéltek úgy általában. Mert hőtöbblet nyilván van, de problémát nem okoz.  vigyor3

Ez így ebben a formában nem igaz. Az adott gépjármű, amit arra terveztek, hogy akár gázüzemmel is lehet használni, olyan anyagokkal készül, amelyek az adott (a benzinnél magasabb) hőméréskleten is teszik a dolgukat. A termosztát lényege is itt jön be, ami esetlegesen a motor belső állandó hőmérsékletét hivatott szavatolni. Ebben az esetben egy gázüzemmel is használható autóban, ez többször nyit ki, mint a benzin üzeműnél.
Azzal, hogy nem gyártanak két fajta motort, rengeteg költséget takarítanak meg. Érdemesebb ebben az esetben egy kicsivel drágább eljárással készülő anyagot használni (esetlegesen a vevőre terhelni, hogy mostantól 200eFt-al drágább az autó), mint több motort gyártani.

A hőtöbblet problémát okoz, ha a gyártás folyamán (vagy inkább a tervezés folyamán) nem vették figyelembe, hogy többlet hő is előfordúlhat, tartósan, mint gázüzem esetében.

Amúgy én nem a mostani, már gáz üzemre is tervezett járművekről beszéltem, hanem a régi, erre még nem tervezett autókról.

üdv
Csaba
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.27 kedd, 15:58:11 írta kotta_cs » Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5790 Dátum: 2011.09.27 kedd, 16:43:05 »

Igazad van. A mostani árak mellett két év, ha mész minimum 10eKm-t. sőt esetleg kevesebb, ha nagy fogyasztású a kocsi. minékl kissebb figyasztású és minél kevesebbet mész, annál kevésbé éri meg.
Segítek kiszámolni.
Vegyünk egy átlagfogyasztású 2000-es Mondeot, ami benzinből fogyaszt 10 litert. Ugyanez a motor gázból 11-et kajál.
Számszerűen: 10L benzin=közel 4000 HUF
                    11L LPG   =        2200 HUF
Tehát 100km-en 1800HUF "megtakaraítás".
10 ezer km-en 180 ezer forint, tehát kb 14 ezer után térül meg a 250 ezer pénz.
Amennyiben mindössze 8 ezer km-t megyünk egy évben, akkor is 140 ezer HUF "spórolás". Ez havonta több mint 10 rugó. Akinek ez nem jó befektetés, az magára vessen.
Én megértem, hogy nincs 250 ezer "befektetni való" pénze valakinek, (nekem sem) csak a "nem éri meg"-et nem értem.
Mélygarázs? Levettem minden olyan jelet, ami a gázüzemről árulkodik és lemegyek a mélygarázsba. (a szabály szerintem egy nem rossz, de kissé túlbiztosított szabály)
Nehezen eladható? Ezek mellett a benzinárak mellett, szerintem pont az ellenkezője a jellemző.
...és most ne gyertek avval, hogy mégsem tudom eladni, mert ez független attól, hogy gázos-e a kocsim, vagy sem. Annál inkább függ attól, hogy senkinek nincs pénze, tehát alig lehet most autót (is) eladni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5791 Dátum: 2011.09.27 kedd, 16:59:31 »

Mélygarázs? Levettem minden olyan jelet, ami a gázüzemről árulkodik és lemegyek a mélygarázsba. (a szabály szerintem egy nem rossz, de kissé túlbiztosított szabály)

A szabaly nem azert van, mert felnek tole, hogy felrobbansz, hanem azert, mert ha kiszivarog a gaz, leven nehezebb a levegonel, kiszoritja azt. Aki pedig olyan gazkeverekbol lelegzik egyet, amiben nincs legalabb 14-16% oxigen, az gyakorlatilag masodpercekent belul elveszti az eszmeletet es ott fullad meg, ahol osszeesett. Buvarok probaltak ki ezt anno Nyekladhazan, egy uszalyroncs belsejeben, ahol a rothado szerves anyag miatt valami 4% volt az oxigentartalom. Harman fulladtak meg osszesen, az elso paros, es a mentesukre utanok igyekvo masodik paros egyik fele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5792 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:21:12 »

A szabaly nem azert van, mert felnek tole, hogy felrobbansz, hanem azert, mert ha kiszivarog a gaz, leven nehezebb a levegonel, kiszoritja azt. Aki pedig olyan gazkeverekbol lelegzik egyet, amiben nincs legalabb 14-16% oxigen, az gyakorlatilag masodpercekent belul elveszti az eszmeletet es ott fullad meg, ahol osszeesett. Buvarok probaltak ki ezt anno Nyekladhazan, egy uszalyroncs belsejeben, ahol a rothado szerves anyag miatt valami 4% volt az oxigentartalom. Harman fulladtak meg osszesen, az elso paros, es a mentesukre utanok igyekvo masodik paros egyik fele.

AndyA

Pontosan tudom, hogy miért van a szabály, mint mondtam, nem is vitatom a jogosságát.
De egy mélygarázs légköbméterét tekintve, hány darab gázüzemű autó parkolna lenn egyszerre és mi az esély arra, hogy mindegyiknek szivárog a rendszere?
Mégegyszer mondom: nincs semmi bajom a szabállyal, én csak egyszerű paraszti ésszel számolgatok itt.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5793 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:34:29 »

A szabaly nem azert van, mert felnek tole, hogy felrobbansz, hanem azert, mert ha kiszivarog a gaz, leven nehezebb a levegonel, kiszoritja azt. Aki pedig olyan gazkeverekbol lelegzik egyet, amiben nincs legalabb 14-16% oxigen, az gyakorlatilag masodpercekent belul elveszti az eszmeletet es ott fullad meg, ahol osszeesett. Buvarok probaltak ki ezt anno Nyekladhazan, egy uszalyroncs belsejeben, ahol a rothado szerves anyag miatt valami 4% volt az oxigentartalom. Harman fulladtak meg osszesen, az elso paros, es a mentesukre utanok igyekvo masodik paros egyik fele.

AndyA

Te erről a búváros történetről honnan tudsz vigyor3 Elég régen volt és csak a helyiek előtt ismert.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5794 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:38:01 »

Segítek kiszámolni.
Vegyünk egy átlagfogyasztású 2000-es Mondeot, ami benzinből fogyaszt 10 litert. Ugyanez a motor gázból 11-et kajál.
Számszerűen: 10L benzin=közel 4000 HUF
                    11L LPG   =        2200 HUF
Tehát 100km-en 1800HUF "megtakaraítás".
10 ezer km-en 180 ezer forint, tehát kb 14 ezer után térül meg a 250 ezer pénz......
Félreértettél. Én nem azt modntam, hogy nem térül meg (mostmár). Sőt azt mondtam, hogy lehet, hogy kevesebb idő alatt vagy 0-n mint két év (amikor reflektáltál az előző ilyen bejegyzésre). Azt mondom, hogy szerintem az autónak nem tesz jót (persze sokan mondják, hogy évek óta probléma nélkül járnak, de látok sok ellenkezőt). Én nem kedvelem, mert ha gond van, az nagyon drága. Nomeg amiket már lepötyögtem itten. A másik, hogy én sokat mentem (és megyek) motorral, így a 14e hosszú idő alatt jött meg. Előtte, amikor évi 80eKm-t mentem, akkor volt benzines is és diesel is.

Szóval nem barátkoztam meg vele. Amúgy ha gond van a mélygarázsban és a te kocsid megsérül, akkor szart se fizetnek, mert nem mehettél volna le.


Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5795 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:48:56 »

Pontosan tudom, hogy miért van a szabály, mint mondtam, nem is vitatom a jogosságát.
De egy mélygarázs légköbméterét tekintve, hány darab gázüzemű autó parkolna lenn egyszerre és mi az esély arra, hogy mindegyiknek szivárog a rendszere?
Mégegyszer mondom: nincs semmi bajom a szabállyal, én csak egyszerű paraszti ésszel számolgatok itt.

Mondjuk 40 liter folyekony gazbol lesz tobb, mint 9 m3 gaz halmazallapotban, ami meg levegovel valamelyest keveredve is eleg gondot okozhat egy kisebb garazsban. Arrol nem is beszelve, hogy levegovel keveredve mar igen konnyen robbanhat is. Szoval azert van annak a szabalynak valamelyes letjogosultsaga.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5796 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:51:35 »

... Azt mondom, hogy szerintem az autónak nem tesz jót 

ITT megtalálod a válaszokat, amit én maximálisan alá tudok támasztani a tapasztalataimmal.
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5797 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:55:48 »

Mondjuk 40 liter folyekony gazbol lesz tobb, mint 9 m3 gaz halmazallapotban, ami meg levegovel valamelyest keveredve is eleg gondot okozhat egy kisebb garazsban. Arrol nem is beszelve, hogy levegovel keveredve mar igen konnyen robbanhat is. Szoval azert van annak a szabalynak valamelyes letjogosultsaga.

AndyA
Te melyik topicot olvasod? Most írom le harmadszor, hogy NINCS BAJOM a szabállyal.
Aki nem érzi szagról, hogy ereszt a gázrendszere, az egy fhasz. 40 liter gáz elszökéséhez igen komoly sérülés kell hogy legyen a rendszeren és az meg a másik fhasz, aki ezt sem veszi észre.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5798 Dátum: 2011.09.27 kedd, 17:59:53 »

ITT megtalálod a válaszokat, amit én maximálisan alá tudok támasztani a tapasztalataimmal.


Ez tök jó oldal. kár, hogy olyan csinálja, aki abban érdekelt, hogy gázüzemre állítson át. kt észrevételem:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni."
ez két dolog miatt nem igaz, 1. 200-250 fokkal ég magasabban, 2. ha a motor kétszer akkora hőterhelést kap, az szerintem nem normális. Persze itt most nem a mai 0km-es autókról beszélek, amik többynire már gázüzem figyelembevételével vannak gyártva, hanem az 5 évnél idősebb autókat mondom.

A másik észrevételem, hogy pont azzal kezdi, hogy a mai modern atóknál...

Elfogadomn és értem, hogy kedvelitek a gázüzemet. én egyenlőrre nem.

üdv
Csaba

Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5799 Dátum: 2011.09.27 kedd, 18:00:55 »

Te melyik topicot olvasod? Most írom le harmadszor, hogy NINCS BAJOM a szabállyal.
Aki nem érzi szagról, hogy ereszt a gázrendszere, az egy fhasz. 40 liter gáz elszökéséhez igen komoly sérülés kell hogy legyen a rendszeren és az meg a másik fhasz, aki ezt sem veszi észre.

Nekem sincs bajom a KRESZ-szel, csak éppen nem tartom be. eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.105 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.