Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 15:25:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219496 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2011.09.27 kedd, 18:01:43 »

Ez tök jó oldal. kár, hogy olyan csinálja, aki abban érdekelt, hogy gázüzemre állítson át. kt észrevételem:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni."
ez két dolog miatt nem igaz, 1. 200-250 fokkal ég magasabban, 2. ha a motor kétszer akkora hőterhelést kap, az szerintem nem normális. Persze itt most nem a mai 0km-es autókról beszélek, amik többynire már gázüzem figyelembevételével vannak gyártva, hanem az 5 évnél idősebb autókat mondom.

A másik észrevételem, hogy pont azzal kezdi, hogy a mai modern atóknál...

Elfogadomn és értem, hogy kedvelitek a gázüzemet. én egyenlőrre nem.

üdv
Csaba



Kedveli a fene. vigyor3
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2011.09.27 kedd, 18:03:57 »

Nekem sincs bajom a KRESZ-szel, csak éppen nem tartom be. eplus2
Ennyi! eljen
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2011.09.27 kedd, 18:58:33 »

Ez tök jó oldal. kár, hogy olyan csinálja, aki abban érdekelt, hogy gázüzemre állítson át. kt észrevételem:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni."
ez két dolog miatt nem igaz, 1. 200-250 fokkal ég magasabban, 2. ha a motor kétszer akkora hőterhelést kap, az szerintem nem normális. Persze itt most nem a mai 0km-es autókról beszélek, amik többynire már gázüzem figyelembevételével vannak gyártva, hanem az 5 évnél idősebb autókat mondom.

A másik észrevételem, hogy pont azzal kezdi, hogy a mai modern atóknál...

Elfogadomn és értem, hogy kedvelitek a gázüzemet. én egyenlőrre nem.

üdv
Csaba



Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2011.09.27 kedd, 19:30:23 »

üzemanyag nagy mesterek kemikálé-démonok  worship

kipróbáltátok az új shell dízelt Huh?
milyen  Huh?
én még nem mert még bőven van a tankban  Wink
de majd kipróbáom

na kipróbáltam.levettem a fejet,betankoltam,fizettem.eddig ugyan az,mint a másik....... vigyor3
Még nem mentem értékelhető km-t vele.de megkérdeztem a kollégáimat,akik az első naptól kezdve tankolják.Egyenlőre semmi különöst nem vettek ők sem észre.A baj velük az,hogy mindegyik nagymellénnyel shell üzakártyára taknyol,és nem érdekli,hogy mikor mennyit......Na egyébként ha 1 tanknál -1liter lesz a megtakarítható,akkor azt egy normális közlekedési tempóval is meglehet csinálni.Szóval jó a piárduma.
Amúgy az előző anyagból 1040re öntöttem 60litert.Most tankoltam 780ra az új anyagból 47litert.szóval még tesztelni kell a gépet..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2011.09.27 kedd, 20:23:56 »

Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.
Szerintem erre nem fogsz választ kapni... vigyor3 mert úgy hülyeség ahogy van.. worship kétszres hőterhelés esetén arányosan emelkedne a teljesítmény is a csúcsnyomás növekedés miatt, pont az elégetett hő mennyisége alakul át mozgási energiává levonva a veszteségeket.stb.... rég volt fizika, de ez alap... azt is tudom valakinek ez sem számít és lesz magyarázat, de hát akkor is ez van.. vigyor3
Én ezt pártatlanul dízelesként írtam.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2011.09.27 kedd, 20:40:28 »

Szerintem erre nem fogsz választ kapni... vigyor3 mert úgy hülyeség ahogy van.. worship kétszres hőterhelés esetén arányosan emelkedne a teljesítmény is a csúcsnyomás növekedés miatt, pont az elégetett hő mennyisége alakul át mozgási energiává levonva a veszteségeket.stb.... rég volt fizika, de ez alap... azt is tudom valakinek ez sem számít és lesz magyarázat, de hát akkor is ez van.. vigyor3
Én ezt pártatlanul dízelesként írtam.. eplus2
(nem neked írom, hanem csak általában)

Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.

Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2011.09.27 kedd, 20:57:41 »

(nem neked írom, hanem csak általában)

Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.

Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.
Na maga a robbanás benzinesnél úgy kezdődik, hogy hőt viszel a rendszerbe (isteni szikra) ez maga körül láncreakciót indít (begyújt) és az ekkor keletkező jelenséget nevezed robbanásnak ez így is van, csak ez mind a létrejövő hőenergiából van...abból a benzinből (energia hordozó) amit oda betettél, mert anélkül ott se nem melegedne se nem mozdulna semmi...lehet ezt csűrni csavarni, kuva okosnak lenni, de ami ott történik az minden attól a beadott benzintől, és az elégetésének hatékonyságától függ...energiahordozó nélkül a motor egy vas-alu-műanyag kupac lenne ami az életben nem mozdulna..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2011.09.27 kedd, 21:27:26 »

(nem neked írom, hanem csak általában)

Nem öngyulladás, hanem robbanás. Még az sem elég, hogy hány fokon ég, mert nem mindegy, mekkora a tömege, inkább én a felszabadult energiával számolnék.
És nem igaz az sem, hogy csak az elégetett hő alakul át mozgási energiává (- veszteségek). Maga a robbanás tágulással, és mozgási energiával jár. Tehát nem csak hó szabadul fel.

Az, hogy hol van az öngyulladási pontja, még nem mondja meg, hogy hány fokon megy végbe az égés. A gáz egy kicsit agresszívebben robban, mint a benya, ezért nyomatékosabb gázzal a motor.
A hőterhelés valóban nagyobb, de nem hinném, hogy 20%-nál nagyobb (azaz kb annyi, amennyivel többet fogyaszt).
Az autó hűtőrendszere bőven elbírja, mert az arra lett tervezve hogy a sivatag közepén emelkedőn tudjunk vontatni egy tevét.

Tényleg nyomatékosabb a motor gázzal? Én mindig azt hallottam, hogy lomhább az autó. Nem tudom, mert sose mentem gázos autóval, csak kérdezem...
Viszont az tiszta sor, hogy a metán nagyobb hőterhelést jelent, bár ezt én inkább a kémiai összetételben látom. Egységnyi metánban a szénatomok számához viszonyítva több hidrogén van, ami az égéskor több víz keletkezését jelenti (több vizet is kell elpárologtatni, ezért nagyobb a hőveszteség).
A víz (itt túlhevített gőzként van jelen, ami munkát is végez) pedig remekül átadja a hőt a motor alkatrészeinek azzal, hogy lecsapódik rajtuk, így "fűti" a motort.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2011.09.27 kedd, 21:58:59 »

Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t vigyor3)
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2011.09.27 kedd, 22:03:58 »

Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t vigyor3)
Ennyi... a pV=nkT-ben minden benne van a többi mese... nyes Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2011.09.27 kedd, 22:47:24 »

Már rákérdeztem párszor, de nem válaszoltál... Honnan jön ki neked a kétszeres hőterhelés? Mert a gyulladási hőmérséklethez ennek nincs sok köze.

Kiszámolta egyszer, neki kijött. A fizika szabályai nem számítanak, 450-500 fokon (2x magasabban, mint a benzin) ég a gáz a kombuszciós kamrában, neki kijött ez az érték, akkor az úgy is van minden autóban!

Ne is kérdezd többet, mert evidenciákra nem válaszol! eplus2

Én is kiszámoltam a vasam tényleges teljesítményét egyszer! 410 le és 470Nm jött ki, mert valahol hallottam, hogy 2x jobban megy, ha 2x erősebben nyomom a gázt. eplus2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2011.09.27 kedd, 23:02:29 »

Kiszámolta egyszer, neki kijött. A fizika szabályai nem számítanak, 450-500 fokon (2x magasabban, mint a benzin) ég a gáz a kombuszciós kamrában, neki kijött ez az érték, akkor az úgy is van minden autóban!

Ne is kérdezd többet, mert evidenciákra nem válaszol! eplus2

Én is kiszámoltam a vasam tényleges teljesítményét egyszer! 410 le és 470Nm jött ki, mert valahol hallottam, hogy 2x jobban megy, ha 2x erősebben nyomom a gázt. eplus2
akkor jól éreztem én, hogy több az, mint 170 ló  hehe
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2011.09.27 kedd, 23:37:39 »

na kipróbáltam.levettem a fejet,betankoltam,fizettem.eddig ugyan az,mint a másik....... vigyor3
Még nem mentem értékelhető km-t vele.de megkérdeztem a kollégáimat,akik az első naptól kezdve tankolják.Egyenlőre semmi különöst nem vettek ők sem észre.A baj velük az,hogy mindegyik nagymellénnyel shell üzakártyára taknyol,és nem érdekli,hogy mikor mennyit......Na egyébként ha 1 tanknál -1liter lesz a megtakarítható,akkor azt egy normális közlekedési tempóval is meglehet csinálni.Szóval jó a piárduma.
Amúgy az előző anyagból 1040re öntöttem 60litert.Most tankoltam 780ra az új anyagból 47litert.szóval még tesztelni kell a gépet..... Wink wave
eljen ja a piárduma az nekem is bejött.majd én is ki próbálom
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2011.09.28 szerda, 01:00:08 »

Szerintem felesleges azon vitatkozni, hogy hő, vagy energia szabadul fel, illetve hogy hőt adunk-e át a szikrával, vagy energiát, mert ugyan az. A keletkező energia egy része hőként, másik része nyomásként jelentkezik, amiből a végén nagyobb térfogat (mozgási munka) és valamennyi hőenergia marad.
(elég barbár módon leegyszerűsítve, a kémiai reakció miatt feltekered a pV=nRT-ben az n-t és a T-t vigyor3)

Csak így azt feltételezted, amit bizonyítani óhajtottál. Így persze hogy kijön.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2011.09.28 szerda, 06:25:05 »

Csak így azt feltételezted, amit bizonyítani óhajtottál. Így persze hogy kijön.

Bizonyítani? Két dolgot állítottam, az egyik, hogy a gyulladáspont nem mérvadó hőterhelés szempontjából, illetve hogy nem érdemes összeveszni azon, hogy energia, vagy hőenergia.
Nem értem, hogy mire gondolsz.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2011.09.28 szerda, 07:37:51 »

Az volt már hogy dízel a traktorokba való?  vigyor3
Gáz meg a lufikba. Attól száll szép magasra. Flyfish, vigyázz, hogy te fel ne szállj. Jobb is ha mélygarázsba parkolsz, ott nem tud elszállni messzire.
Az alkoholt meg igyuk meg. Én nem pazarolnám kocsikba.

Minden más vita fölösleges  nyes
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2011.09.28 szerda, 09:00:49 »

Az volt már hogy dízel a traktorokba való?  vigyor3
Gáz meg a lufikba. Attól száll szép magasra. Flyfish, vigyázz, hogy te fel ne szállj. Jobb is ha mélygarázsba parkolsz, ott nem tud elszállni messzire.
Az alkoholt meg igyuk meg. Én nem pazarolnám kocsikba.

Minden más vita fölösleges  nyes
a benzin a sebre való a gázolaj a technikába  beka3 duhos2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2011.09.28 szerda, 09:50:49 »


De fogsz, csak tegnap este már volt jobb dolgom is, mint butaságokat olvasni Smiley
amúgy miből gondolod, hogy hülyeség. Amit te írsz az nem hülyeség, szimplán butaság, mivel nincs köze a valósághoz.

Kedves Ervin, Angel, Alf, itt vannak a válaszok összefűzve. Remélem most végig tudjátok olvasni

Szóval:
- miből gondolod, hogy a hőnek bármi köze van a teljesítményhez. Az adott hő energia egy mellék termék, veszteség ebben a folyamatban. Köze nincs a teljesítményhez. Sőt, ha a rendszer össz energiáját tekintjük, akkor az adott energia mint veszteség jelentkezik.
- mivel nem olvastad el:  30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma. Ez a lényeg a teljesítménynél. Szóval ne told a butaságot
- fizikából szerintem nem voltál túl jó. Energia megmaradás törvényére emlékszel? Na ha valaminek alacsonyabb a térfogat egységre vetített energia tartalma, de nagyobb a hőveszteségre elment energiája, akkor hogy a bánatban lesz nagyobb a tágulási energiája? Egyes fiam, leülhetsz
- A másik olyan fogalom nincs, hogy gyulladási hőmérséklet. Gyulladási pont van. Bizony ezzel összefügg a növekedett hőterhelés. Az adott gáz, adott nyomáson, ezen a hőméréskleti ponton gyullad be. Vagyis ekkora hőt kell közölni vele, hogy égjen. Az égés folyamán a hőmérséklet nem alacsonyabb (néhány speckó esetet kivéve), mint a gyulladási pont. A lényeg, hogy a gáz, magasabb hőmérsékleten ég, mint a benzin, magasabb a gyulladáspontja, ezért több hőt termel, mert magasabb hőmérsékleten ég. Ha ezt nem érted meg, akkor keres egy orvost, vagy egy fizika tanárt.
- Semilyen csúcsnyomás növekedésről nincs szó.
- Angel, mint látod, a gáznak 30%-al kevesebb a térfogategységre vetített energia tartalma
- Az öngyulladás pontját ne keverjük a gyulladás ponttal.
- mivel most a hőről beszélnünk, a felszabadúlt energia nem teljesítmény vonzatát kezdtem el feszegetni
- A hűtő renszer nem sivatagra/teve vontatásra lett tervezve. Egyszerű dolog. Az autógyárak más hűtővel, thermosztáttal szerelik azokat az autókat, amik skandináviába mennek, európába, vagy melegebb helyekre. Szóval sajna nincs igazad. Egyébként az adott ideális hőmérsékletet a thermosztát próbálja szabályozni, hogy adott hőmérséiklet után engedi a vizet a hűtő felé. Ami a leginkább érdekes, hogy olyan alkatrészek (gyűrű, szelep, csapágy...), ami nem erre a hőre lett tervezve elképzelhető, hogy nem bírja. Sehol nem azt állítottam, hogy tönkre megy, hanem azt, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásra.
- Ervin, a hőenergia-robbanás- lőerő vonalat ne eröltesd, mert butaság. Az össz energia=mozgási+veszteségek. A veszteségben van benne a hő is. A mozgásit érzed lóerőben. az össz energia, pedig az adott elegyenergiatartalma. Rém egyszerű, a hő csökkenti a mozgási energiát. Így már kb érted ugye?
- az autó gázzal lomhább. Legalább olvassátok el a szervízek ezen írásait.

Amúgy az ugye nem baj, ha az időmben mással is foglalkozok, mint ezzel a fórummal?

Üdv
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:06:50 »

Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?

Megannyi fontos kérdés.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:31:22 »

- Angel, mint látod, a gáznak 30%-al kevesebb a térfogategységre vetített energia tartalma

Pontos adatokat nem tudok, de. Te azt írtad, hogy 2x akkora a hőterhelés, ami szimplán nem igaz. Azt is tudom, hogy a gáz energiatartalma kisebb, ha pl a mondeónál (de tk bármelyik másik autónál) veszed a gyári adatokat, látszik, hogy olyan 25-30%-kal többet eszik egy gázos, mint egy benzines. Nyilván a mérésnél figyeltek az ugyanolyan körülményekre és a reprodukálhatóságra - ami az otthoni körülmények között lehetetlen. A csak +10% csak egy vágyálom, semmi köze a valósághoz.

Válasz
- Az öngyulladás pontját ne keverjük a gyulladás ponttal.

ÉN nem keverem. Azért írtam, mert ennél a folyamatnál az öngyulladás is felmerülhet, és könnyen félreérthető.

Válasz
- mivel most a hőről beszélnünk, a felszabadúlt energia nem teljesítmény vonzatát kezdtem el feszegetni

Te a hőmérséklet alapján számoltad ki, hogy márpedig 2x annyi a hőterhelés. Ami, ugyi... nem így van.

Válasz
- A hűtő renszer nem sivatagra/teve vontatásra lett tervezve. Egyszerű dolog. Az autógyárak más hűtővel, thermosztáttal szerelik azokat az autókat, amik skandináviába mennek, európába, vagy melegebb helyekre. Szóval sajna nincs igazad. Egyébként az adott ideális hőmérsékletet a thermosztát próbálja szabályozni, hogy adott hőmérséiklet után engedi a vizet a hűtő felé.

Na ez nem így van. Bontanak sokféle mondeót. Másfajta hűtő? Egy túróst. Az olasznak nagyobb van, mint a skandinávnak? Hol érné meg többféle hűtőt gyártani? És a bontós majd nézegeti... ez a 007-es végű, angol, az nem jó neked, mert a tiédben 036-os volt, ami ugyi magyar... a termosztát meg minden esetben ugyanazt a hőmérsékletet kell, hogy tartsa.

Válasz
Ami a leginkább érdekes, hogy olyan alkatrészek (gyűrű, szelep, csapágy...), ami nem erre a hőre lett tervezve elképzelhető, hogy nem bírja. Sehol nem azt állítottam, hogy tönkre megy, hanem azt, hogy nagyobb az esélye a meghibásodásra.

Na, itt már más a helyzet. A fejet valóban jobban kellene hűteni. De mint ahogy a turbós motornál is bírja a tnyomás emelését, ezt is bírja.

Válasz
- Ervin, a hőenergia-robbanás- lőerő vonalat ne eröltesd, mert butaság. Az össz energia=mozgási+veszteségek. A veszteségben van benne a hő is. A mozgásit érzed lóerőben. az össz energia, pedig az adott elegyenergiatartalma. Rém egyszerű, a hő csökkenti a mozgási energiát. Így már kb érted ugye?

Szerintem meg nem butaság, csak némi kiegészítéssel, de a lényeg benne van.

Válasz
- az autó gázzal lomhább. Legalább olvassátok el a szervízek ezen írásait.

Tényleg lomhább, de alul meg nyomatékosabb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:32:32 »

Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?

Megannyi fontos kérdés.

Nem hát... az angol ló nem annyi, mint a német. Hp meg ps.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:36:44 »

Már csak azt nem tudjuk, hány lóerő kell egy teve elvontatásához.
És vajon a német lovakkal szerelt autók ugyan olyan erősek, mint a japán lovakkal felszereltek?
Skandináviába milyen nemzetiségű lovakat építenek lóerőnek az autóba?

Megannyi fontos kérdés.

De olyan jó, nem? Egyiknek sincs gázos autója, de mindegyik felsőfokon ért hozzá! És meg is mondja az egyik, hogy nem jó az, a másik meg hogy jó az!

Szegény Flájfis meg csak olvasgatja itt a sok okosságot, miközben dupla hőterheléssel és féláron autózik.  taps
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:41:56 »

De olyan jó, nem? Egyiknek sincs gázos autója, de mindegyik felsőfokon ért hozzá! És meg is mondja az egyik, hogy nem jó az, a másik meg hogy jó az!

Szegény Flájfis meg csak olvasgatja itt a sok okosságot, miközben dupla hőterheléssel és féláron autózik.  taps

 eplus2
A konkluzió meg annyi, hogy Flyfishnek hőlégballonja van.
A nagy hővel vigyázni kell. Mennyi a lovak öngyulladási pontja?
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:55:25 »

Nem hát... az angol ló nem annyi, mint a német. Hp meg ps.

Illetve BHP es PS, egeszen pontosan, meg persze kW.

http://www.which.co.uk/cars/driving/driver-tools/power-converter/

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2011.09.28 szerda, 10:57:05 »

Angel, utánanéztél már mekkora a gyulladás pontja a LPG-nek és mekkor a benzinnek? Gondolom nem, mert különben nem írnád ezeket. Itt a segítség:
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C

Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C


A gyulladás pont azér fontos, mert ezen hő alatt a gáz nem gyullad meg és nem megy végbe égés. Tök mindegy, hogy ezt a hőméréskletet mivel állítod elő.

Én a hőmérséklet alapján, a fentiek szerint mondom, hogy mekkora a hőterhelés, és ugyi így van, mert így van.

Szerencsére öngyulladás a benzines járműveknél nem merül fel.

a turbónak sok köze nincs a hőmérséklethez, de a nyomáshoz van, amint azt írtad. A nyomást a hőmérséklettel ne keverjük össze. Ugyebár a turbó azért nyom be levegőt az égéstérbe, hogy ahőmérséklet növekedésből adódóan a gáz tágulása nagyobb legyen. (Nyomás, hőmérséklet, térfogat fügvények gázok esetében). A turbónál azt használják ki, hogy a térfogat, hőmérséklet állandó mellet, a betolt többlet gáz (jelenleg levegő) nagyobb nyomást eredményez.

Sajnos a hőnek semmi köze a lóerőhöz. A hő egy veszteség a folyamatban. Ha valaminek az energia tartalma kissebb, a hővesztesége nagyobb, akkor egyértelmű, hogy a hasznos energiája kissebb. Ezért fogyaszt többet gázból az autó, hogy megközelítste azt az erőt, ami benzinnel lenne.

Mindazonáltal, egy tisztább égést eredményez. Az égés hosszabb (elnyújtottabb) mint a benziné, ezért lágyabb a járás. Ettől még több hő termelődik és nagyobb a hiba lehetősége.

Namost a több hőből az egyik link (amit tőletek kaptam) is ennyit azért említ:
"A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb"
amiben annyi igazság van, hogy magasabb, de 200-250 fokkal. Egy pici szépítés van benne.

Ha rákeresel a gyulladási hőméréskletre (ami jellemző a géz égési hőmérsékletére), akkor a fenti adatokat megtalálod.

Ha a szélső értékeket veszzk (minimális különbség) 490-220 = 270 fok
Lehet ezzel vitatkozni, attól még a tény, az tény.

Lehet, olyan gáz, ahol a gyulladási pontot alacsonyabra vitték egyéb gázok hozzáadásával. Ezt nem vitatom, de azt te magyarországon nem fogsz tankolni

Drof, valószínúleg nem olvastál el mindent. Nem vitatkozom, hogy jó vagy sem. Mindenki dönts el magának, hogy neki jó-e vagy sem. Azt is elhiszem, hogy van akinek megéri ez a méréskelten emelkedett rizikó, mert sokat autózik. Azt is elhiszem, hogy még környezet barát is, mert a CO tartalma ugyebár jóval kissebb. Azt is elhiszem, hogy alul nyomatékosabb és a lágyabb járás miatt szerethetőbb. nem is akarok diesel-benzin-gáz vitát nyomni.

Az biztos, hogy kávéfőzővel nem célszerű palacsintát sütni. Ha valamit nem arra terveztek amire, az vissza üthet, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy vissza is üt.

itt jegyezném meg, hogy nem törtem pálcát ellene vagy mellette. Azon egyszerű fizikai tényeket jegyeztem meg, amivel számolni kell és sajnos vagy nem sajnos, de a gázüzemet érintik. Tök mindegy, hogy ezt valaki elfogadja-e vagy sem. Elég jó voltam fizikából és csípem is a témát. Az 1.8-as mondiom 12l-es fogyasztása mellett minden évben kétszer végigjártam a témát. mindent elolvastam róla és megnéztem. A mondimban akkor 206e bevallot km volt. Gyönyörűen járt, pöccre indúlt. Nem vállaltam be a gázt.

Üdv
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2011.09.28 szerda, 11:09:42 »

Angel, utánanéztél már mekkora a gyulladás pontja a LPG-nek és mekkor a benzinnek? Gondolom nem, mert különben nem írnád ezeket. Itt a segítség:
gyulladási hőmérséklete: 490-510 °C. Amit fontos tudni: 95-benzin gyulladáspontja 220 °C

Nem néztem utána, elhittem neked.

Válasz
Szerencsére öngyulladás a benzines járműveknél nem merül fel.

Már hogyne merülne fel... itt kerül a képbe az oktánszám.

Válasz
a turbónak sok köze nincs a hőmérséklethez, de a nyomáshoz van, amint azt írtad. A nyomást a hőmérséklettel ne keverjük össze. Ugyebár a turbó azért nyom be levegőt az égéstérbe, hogy ahőmérséklet növekedésből adódóan a gáz tágulása nagyobb legyen. (Nyomás, hőmérséklet, térfogat fügvények gázok esetében). A turbónál azt használják ki, hogy a térfogat, hőmérséklet állandó mellet, a betolt többlet gáz (jelenleg levegő) nagyobb nyomást eredményez.

Persze, hogy nem így van. Ugyanakkora térfogatra több gázt tolsz be. Nő a nyomás és a hőmérséklet.

Válasz
Sajnos a hőnek semmi köze a lóerőhöz. A hő egy veszteség a folyamatban. Ha valaminek az energia tartalma kissebb, a hővesztesége nagyobb, akkor egyértelmű, hogy a hasznos energiája kissebb. Ezért fogyaszt többet gázból az autó, hogy megközelítste azt az erőt, ami benzinnel lenne.

Pedig van köze...

Válasz
Mindazonáltal, egy tisztább égést eredményez. Az égés hosszabb (elnyújtottabb) mint a benziné, ezért lágyabb a járás. Ettől még több hő termelődik és nagyobb a hiba lehetősége.

Én meg azt hallottam, hogy a gáz sokkal agresszívebben ég, mint a b-l keverék. Ezért nyomatékosabb alacsony fordulaton.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2011.09.28 szerda, 11:21:56 »

na kellően összezavarodtam  Huh?
akkor hogy van ez  Huh?
a gáz üzemű motor csak azért gazdaságos mert olcsó a gáz.
az a kérdés ha azonos áron lenne a benzin,gáz,dizel akkor melyik a takarékosabb.
én a dízelre gondolok
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2011.09.28 szerda, 11:33:30 »

Nem néztem utána, elhittem neked.

Köszönöm.

Már hogyne merülne fel... itt kerül a képbe az oktánszám.

"Az LPG oktánszáma általában 90 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz."

Persze, hogy nem így van. Ugyanakkora térfogatra több gázt tolsz be. Nő a nyomás és a hőmérséklet.

Nyilván valamivel nő a hőmérséklet, de ebben az esetben az nem annyira szignifikáns, mint a nyomás növekedés.

Pedig van köze...
Ezen vitatkozhatunk. Érdekes módon, a magasabb hőmérsékleten égő LPG-nek kissebb az ereje = nincs köze. Már miért lenne köze hozzá.

Én meg azt hallottam, hogy a gáz sokkal agresszívebben ég, mint a b-l keverék. Ezért nyomatékosabb alacsony fordulaton.

rosszúl hallottad. Javaslom az olvasást. Lágyabb, elnyújtottabb égése van. Ezért jár símábann az autó


na kellően összezavarodtam  Huh?
akkor hogy van ez  Huh?
a gáz üzemű motor csak azért gazdaságos mert olcsó a gáz.
az a kérdés ha azonos áron lenne a benzin,gáz,dizel akkor melyik a takarékosabb.
én a dízelre gondolok

igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2011.09.28 szerda, 11:36:11 »

 Wink tudtam én hogy a dizel a tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2011.09.28 szerda, 12:01:38 »

Wink tudtam én hogy a dizel a tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti-tuti

Az a Kispok, az meg nem dizel! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2011.09.28 szerda, 12:06:52 »

"Az LPG oktánszáma általában 90 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz."

Ha például csak 90, már meg is van a baj... de általában a gáz inkább 100 körül van.

Válasz
Nyilván valamivel nő a hőmérséklet, de ebben az esetben az nem annyira szignifikáns, mint a nyomás növekedés.

Nem valamicskével, hanem esetenként elég jelentős.

Válasz
Ezen vitatkozhatunk. Érdekes módon, a magasabb hőmérsékleten égő LPG-nek kissebb az ereje = nincs köze. Már miért lenne köze hozzá.

Tegyük meg. Például azt tudjuk, hogy 1 liter benzin hány kiló, és egy liter cseppfolyós gáz?

Válasz
rosszúl hallottad. Javaslom az olvasást. Lágyabb, elnyújtottabb égése van. Ezért jár símábann az autó

Majd... most idő híján inkább elhiszem.

Válasz
igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.

Nem hát... azért éri meg a dízel, mert sokkal jobb a hatásfoka. Úgy nagyjából 60%-át eszi a benzineshez képest.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2011.09.28 szerda, 12:21:33 »

Nem hát... azért éri meg a dízel, mert sokkal jobb a hatásfoka. Úgy nagyjából 60%-át eszi a benzineshez képest.

akkor nem eszik kevesebbet? Smiley  Most ugye ezt csak dühből írtad a végén (kb ugyan azt írtad)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2011.09.28 szerda, 13:36:36 »

Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2011.09.28 szerda, 14:50:28 »

Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.
mondanám:
<a href="http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf" target="_blank">http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf</a>

ezt most mindenki ossza be magának Cheesy  eplus2
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:08:17 »

mondanám:
...

ezt most mindenki ossza be magának Cheesy  eplus2
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)

Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek wave
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:14:39 »

Na az még mindig megy, hogy a gyulladási pont alapján számolható a hőterhelés...
Mi az hogy ekkora hőt kell közölni vele? A gyertyát nem érdekli, hogy milyen hőt kell közölni, az előállítja a pár ezer fokos szikráját,
ettől a közvetlen környezetében lévő keverék berobban, és elindul egy lángfront. A benzin esetében ez 2-3 ezer fok között van, gáznál azonos körülmények között
valamivel magasabb. Hol jön itt képbe a gyulladási pont? A hőterhelés attól függ, hogy a robbanásban felszabaduló energia mekkora része jelenik meg hőként.

Igen igazad van. gyulladási pontból indúltam ki, hogy így mekkora hő keletkezik. igazad van, hogy az égésnél a tényleges égésnek a hőmérsékletét kell figyelembe venni és ott már nek ekkora a különbség, de nem elhanyagolható. Amúgy a gyertya hőt közöl a gázzal, ezért gyújt be.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:20:59 »

mondanám:
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf

ezt most mindenki ossza be magának Cheesy  eplus2
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)

Valóban, a gőz lecsapódását itt nem említettem, de feljebb volt már róla szó. (De a kazánnál ez ugye hasznos, nálunk pedig pont hogy hőterhelés.)
Nade, ha ebben nekem megmutatod, hogy gyulladási pont hol szerepel a hőmennyiség kiszámításában (mint elsőfokon szereplő szorzó tényező), akkor postázok neked egy sört.

Igen igazad van. gyulladási pontból indúltam ki, hogy így mekkora hő keletkezik. igazad van, hogy az égésnél a tényleges égésnek a hőmérsékletét kell figyelembe venni és ott már nek ekkora a különbség, de nem elhanyagolható. Amúgy a gyertya hőt közöl a gázzal, ezért gyújt be.

 worship Utánaolvasgattam, állítólag 100-150 fokkal magasabb hőfokon ég az lpg, szelepbeállításoknál, ha nagyon hajtva van az autó, akkor érdemes lehet figyelembe venni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:24:04 »

akkor nem eszik kevesebbet? Smiley  Most ugye ezt csak dühből írtad a végén (kb ugyan azt írtad)

Ezt írtad:

igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.

Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Black
Vendég
« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:26:08 »

Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek wave

Hülye! taps
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:27:46 »

Te erről a búváros történetről honnan tudsz vigyor3 Elég régen volt és csak a helyiek előtt ismert.

En is buvar vagyok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:30:50 »

mondanám:
<a href="http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf" target="_blank">http://siva.banki.hu/jegyzetek/Belsoegesu_motorok_I/9Motorhoszamitas.pdf</a>

ezt most mindenki ossza be magának Cheesy  eplus2
(a BMF-ről származó anyag, érdemes szétnézni a mappában..)

B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3

Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint: A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:33:17 »

Hasztazannya. Én már ki is számoltam mennyi a skandináv lovak gyulladáspontja. Pontosan a kétszerese a sivatagi tevéknek! Ellenőríztem!
Tehát megállapíthatjuk, hogy Flyfish hazudik, nem is jár olcsóbban. Minimum 50%al többet fogyaszt a kocsija, és a gázt is drágábban veszi mint a Shell Vpower racinget.
Ugye mindenki erre jutott?
További szép napot mindenkinek wave

és mi a helyzet az afrikai fecskékkel?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:34:15 »

Ezt írtad:

igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.

Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
A mai napi árakkal a sorrend:
0. céges üzemanyagkártya
1. LPG
2. Diesel
3. benzin

Ha az ára mindegyiknek egyforma lenne:
1. Diesel
2. benzin
3. LPG

Kategóriákban összehasonlítva, a diesel átlegban 40%-al fogyaszt kevesebbet (nálam mondjuk az 1.8 benzin 12L-hez képest a 2.0 diesel 6.2)

Tehát, amig a diesel = benzin x 1.4 árat nem érjük el, addig a diesel jobban megéri. Ezen mondjuk kormányunk erősen dolgozik.

Az LPG akkor kezdi nem megérni, ha az ára = benzin *0.7. Ha sok LPG-s lesz, akkor ez is elképzelhető eplus2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:36:53 »

B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3

Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint: A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?

Hali, nem a vízgőz miatt, hanem: kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:39:26 »

és mi a helyzet az afrikai fecskékkel?
Veszélyes faj. Random öngyulladnak szobahőn.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:39:49 »

Veszélyes faj. Random öngyulladnak szobahőn.
az számít, hogy tökkel vagy anélkül?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:42:05 »

Valóban, a gőz lecsapódását itt nem említettem, de feljebb volt már róla szó. (De a kazánnál ez ugye hasznos, nálunk pedig pont hogy hőterhelés.)
Nade, ha ebben nekem megmutatod, hogy gyulladási pont hol szerepel a hőmennyiség kiszámításában (mint elsőfokon szereplő szorzó tényező), akkor postázok neked egy sört.
nem az én ötletem volt. Én csak segítséget nyújtok a vita zárásához, mielőtt mondeo fórumból átalakulunk III.éves fizikiai kémia tantárgy fórumba. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:43:56 »

az számít, hogy tökkel vagy anélkül?
ez beugratós kérdés, rájöttem ám! Afrikában nincs is tök! Pláne tökös fecske XD
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:46:58 »

B: 44 MJ/kg
D: 42,5 MJ/kg
Földgáz: 35,0 MJ/m3
Peopán: 85,5 MJ/m3
Bután: 112,0 MJ/m3

Na, most... az autógázunk, az LPG. A wiki szerint: A cseppfolyós gáz 95%-ban propánt (C3H8) és butánt (C4H10) tartalmaz. A fennmaradó 5% nehezebb szénhidrogénekből áll. A propán és a bután aránya kb 40%-60%.
Tehát nagyságrendileg 101 MJ/m3.
Akkor miért eszik belőle többet? A vízgőz miatt?

MJ/m3, de milyen nyomás és hőmérséklet miatt? Ha kg-ban lenne megadva, az szerintem jobb összehasonlítási alapot adna. Bár ugye a benzin és dízel között meg pont kg alapján nem nagy az eltérés, csak ugye a dízel sűrűbb, így "koncentráltabb" az energiatartalma. Legjobb a MJ/HUF mértékegység lenne. nyes

nem az én ötletem volt. Én csak segítséget nyújtok a vita zárásához, mielőtt mondeo fórumból átalakulunk III.éves fizikiai kémia tantárgy fórumba. Smiley

Jogos, kicsit elharapódzott, de csak sikerült megegyeznünk.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2011.09.28 szerda, 15:54:55 »

Ezt írtad:

igazad van. km/l-ben a diesel nyer. Azért éri meg, mert egyenlőre olcsóbb.

Ezt úgy értettem, hogy a gázolaj egyelőre olcsóbb, mint a benzin.
Mert dízellel autózni addig éri meg, amíg ha a benzin 400, a go 666 ft alatt van.
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/09/28/van_menekves_a_benzinado_elol_1._resz/
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.1 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.