Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 22:56:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3219965 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8200 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:34:59 »

Hát az én autóm nem egy erőgép, de nem kell üveghangig pergetni a motort, hogy fel tudjak menni a parkolóház emelkedőjén.  integet2

az enyém meg erőgép, de azt sem kell  eplus2
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép  falbav
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8201 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:36:01 »

Ja persze, vagy süket és vak volt a benzinkutas? vigyor3
jól elkalandoztunk az üzemanyagoktól.

Amúgy meg járó motorba nem is töltenek üzemanyagot hehe jó reggelt.

Oda nem is szabad.....töltsenek inkább a tüzelőanyag tartályba.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8202 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:38:45 »

az enyém meg erőgép, de azt sem kell  eplus2
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép  falbav
Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját. integet2
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8203 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:39:46 »

Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját. integet2

ezért is van benzinesem és dízelem is Cheesy
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #8204 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:41:21 »

Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját. integet2
Igaz.
Az ember mindig önigazolást szeret keresni.  worship Attól jobban érzi magát.
Így születünk, csak van aki közben meggyógyul.  eplus2
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8205 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:46:01 »

Az ember mindig önigazolást szeret keresni.

Akkor neked van igazad  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8206 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:47:19 »

Te nem láttál még közelről benzines autót  eplus2

De nem is akarok! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8207 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:47:59 »

De nem is akarok! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Akkor Neked is igazad van  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8208 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:49:18 »

az enyém meg erőgép, de azt sem kell  eplus2
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép  falbav

Most nem az 1.4-es TD-ről van szó a Fifiben... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8209 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:50:27 »

Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját. integet2

Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először  tdci-m.
Egy csomó olyan júzert tudok, aki hívő benzines volt. És jött, hogy mit mndja a szomszédomnak, akinek dízele van (másik márka),
és most ment tönkre a pcsúcs. Hát azt, hogy te komám (neki v6-osa volt) minden évben kifizetsz legalább egy pcsúcs árát.
Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...
Ma „találkoztam” egy teherszállítóval, amelyikben 285 ezer volt, 12 hónap alatt. Íííííí Puma motor...
Egy másik, (az év 365 napjára számítva,) napi 1400 kilométert ment.
Havonta cseréltek rajta gumit...
3 sofőr vezette... éjjel nappal. Szerintem annak soha nem hűlt ki a motorja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8210 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:53:08 »

Most nem az 1.4-es TD-ről van szó a Fifiben... Smiley

AndyA

nemáá, mk2 td, nem írtam hogy off  wave
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8211 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:54:41 »

Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először  tdci-m.

Ja tényleg,
Akkor Neked is igazad van   eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8212 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:59:01 »

Na, akkor meg van a megoldás!  vigyor3

Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8213 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:00:50 »

Na, akkor meg van a megoldás!  vigyor3

Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!  eplus2

Neked is igazad van   eljen
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8214 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:01:33 »

Ja tényleg,
Akkor Neked is igazad van   eplus2
És nekem? integet2
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8215 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:02:40 »

És nekem? integet2

Na jó neked is  taps
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8216 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:03:47 »

Na jó neked is  taps
Na azé'! worship
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8217 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:05:52 »

Íííííí Puma motor...
Az meg milyen?
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #8218 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:14:50 »

Az meg milyen?

Az oroszlán unokatesója!  eplus2
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #8219 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:19:37 »

Az oroszlán unokatesója!  eplus2
Cirmos cica? eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #8220 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 06:58:15 »

Az meg milyen?
a kiinduló tdci....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #8221 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:41:25 »

Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...
és vannak sokan mások, akik akkor sem biztos hogy lennének dízel tulajok, ha fizetnél érte  vigyor3
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8222 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:46:49 »

Én nem ismerek senkit, aki ez alapján választott volna benzinest, dízel helyett, hogy milyen az alapjárati hangja...    Roll Eyes
Ez már nem szempont, hanem csak ugratás. duhos2

Viszont az ciki ám, nem kicsit, amikor a mély parkolóházból a benyásoknak üveghangon kell kijönni, a dízel meg alapjárat + 1 % gázzal kimegy (úgy, hogy köt maga után egy benzinest) eplus2 Ez utóbbit nem tudom ki írta az aláírásába, de megtetszett.

Hát azért azt megnézném, hogy mennyi nyomatékod lehet alapjáraton az én benzinesemhez képest.  hehe
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8223 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:47:48 »

és vannak sokan mások, akik akkor sem biztos hogy lennének dízel tulajok, ha fizetnél érte  vigyor3

Ez nem így van. Van az a pénz, hidd el. taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8224 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 08:01:39 »

Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először  tdci-m.
Egy csomó olyan júzert tudok, aki hívő benzines volt. És jött, hogy mit mndja a szomszédomnak, akinek dízele van (másik márka),
és most ment tönkre a pcsúcs. Hát azt, hogy te komám (neki v6-osa volt) minden évben kifizetsz legalább egy pcsúcs árát.
Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...


Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.

Aki ugyanis túl szegény/spúr/meggyőződéses dízeles ahhoz, hogy a 10 literes benyafogyasztás helyett a 6 literes dízelfogyasztást válassza, az bizony nem úgy megy el tankolni, hogy na most ha 10 litert enne, akkor X lenne havonta az üzemanyag számlám, de mivel dízellel járok és csak hatot eszik ezért most csak X-Y az üzemanyag számlám, így az üzemanyagon megspórolt különbözetet félreteszem arra az esetre, ha meghalna a pcsúcs/lendkerék/turbó szentháromság és majd akkor nem vész el a dízel üzemmel megspórolt pénz......
Na persze. a valóság az, hogy aki dízellel jár az örül, hogy csak 6-ot eszik, 1000+ km a hatótáv és kevesebb az üzemanyag költség havonta. A megspórolt pénzt meg elkölti másra. Gyerekre, feleségre, szeretőre, autós kiegészítőre, nyaralásra, meg mittudom én még mire.
Az autóra természetesen vigyáz, mert nem szeretne drága felújításokra költeni. Majd eladja 5-10 év használat után, mondván, hogy semmi baja ezeknek a dízeleknek. Aztán megveszi valaki visszapörgetett órával bízva abban, hogy még több évig költségmentes lesz az autó. Aztán jönnek a mechanikai gondok, a magas számlák és a qrvaanyázás. Meg az ebből eredő "xar a dízel, mé' nem benyásat vettem".

Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék.

A vita meg szerintem - nálam legalábbis - a benya javára dőlt el. Egyszerűen csak azért, mert örülök, hogy belefér a 10-20 literes fogyasztás a büdzsémbe. Amire tekintettel pont nem érdekel a dízelnek se az előnye, se a kompromisszumok, amikkel ezek az előnyök járnak. Még úgy sem, hogy van otthon dízel.

Egyébként meg nem probléma az, ha valaki elégedett a dízelével. Legalábbis annak a benyásnak nem, aki elégedett a benyásával. Az a probléma, hogy amikor valaki elkezdi ezt a B-D vitát, akkor mindig csak arról szól a nóta, hogy a dízel magasabb evolúciós lépcsőt képvisel a benyáshoz képest. A valóság meg az, hogy csak több fejlesztést kapott az elmúlt 30 évben, mint a benyás. Ez a folyamat pedig éppen most fordul át az autóiparban. Még 5-10 év és a turbós benyások lesznek takarékosabbak, erősebbek és gazdaságosabbak. Aminek mellékszála lesz, hogy drágább lesz javítani őket.

A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni. integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #8225 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 08:52:29 »

Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.  szerintem nem.


A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni. integet2
Cheesy kérek engedélyt meghunyászkodni! nyes

amúgy meg a turbóbenzinesek miatt ismét drágább lesz 2 éven belül a benzin.csak a nagyságrend lesz 1szinttel feljebb......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8226 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 09:12:53 »

Cheesy kérek engedélyt meghunyászkodni! nyes

amúgy meg a turbóbenzinesek miatt ismét drágább lesz 2 éven belül a benzin.csak a nagyságrend lesz 1szinttel feljebb......

Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.

Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8227 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 09:33:44 »

Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.

Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?

AndyA



Mondtam már, hogy igazad van?  eplus2
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #8228 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 09:35:31 »

Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.

Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?

AndyA


a multkor olvastam az IPM ben:
http://kapitalizmus.hvg.hu/2012/02/15/klimavaltozas-az-egesz-egy-nagy-csalas/

csalas az is!
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8229 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 09:48:50 »

Igazad van neked is! vigyor3
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8230 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 09:49:12 »


Mondtam már, hogy igazad van?  eplus2

Milyen igazad van! nyes
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8231 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 10:35:04 »

Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.

Aki ugyanis túl szegény/spúr/meggyőződéses dízeles ahhoz, hogy a 10 literes benyafogyasztás helyett a 6 literes dízelfogyasztást válassza, az bizony nem úgy megy el tankolni, hogy na most ha 10 litert enne, akkor X lenne havonta az üzemanyag számlám, de mivel dízellel járok és csak hatot eszik ezért most csak X-Y az üzemanyag számlám, így az üzemanyagon megspórolt különbözetet félreteszem arra az esetre, ha meghalna a pcsúcs/lendkerék/turbó szentháromság és majd akkor nem vész el a dízel üzemmel megspórolt pénz......
Na persze. a valóság az, hogy aki dízellel jár az örül, hogy csak 6-ot eszik, 1000+ km a hatótáv és kevesebb az üzemanyag költség havonta. A megspórolt pénzt meg elkölti másra. Gyerekre, feleségre, szeretőre, autós kiegészítőre, nyaralásra, meg mittudom én még mire.
Az autóra természetesen vigyáz, mert nem szeretne drága felújításokra költeni. Majd eladja 5-10 év használat után, mondván, hogy semmi baja ezeknek a dízeleknek. Aztán megveszi valaki visszapörgetett órával bízva abban, hogy még több évig költségmentes lesz az autó. Aztán jönnek a mechanikai gondok, a magas számlák és a qrvaanyázás. Meg az ebből eredő "xar a dízel, mé' nem benyásat vettem".

Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék.

A vita meg szerintem - nálam legalábbis - a benya javára dőlt el. Egyszerűen csak azért, mert örülök, hogy belefér a 10-20 literes fogyasztás a büdzsémbe. Amire tekintettel pont nem érdekel a dízelnek se az előnye, se a kompromisszumok, amikkel ezek az előnyök járnak. Még úgy sem, hogy van otthon dízel.

Egyébként meg nem probléma az, ha valaki elégedett a dízelével. Legalábbis annak a benyásnak nem, aki elégedett a benyásával. Az a probléma, hogy amikor valaki elkezdi ezt a B-D vitát, akkor mindig csak arról szól a nóta, hogy a dízel magasabb evolúciós lépcsőt képvisel a benyáshoz képest. A valóság meg az, hogy csak több fejlesztést kapott az elmúlt 30 évben, mint a benyás. Ez a folyamat pedig éppen most fordul át az autóiparban. Még 5-10 év és a turbós benyások lesznek takarékosabbak, erősebbek és gazdaságosabbak. Aminek mellékszála lesz, hogy drágább lesz javítani őket.

A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni. integet2

"Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék."

Pontosan. De ilyenre nekem meg nincs lehetőségem..... ezért nem vállalok be dízelt.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #8232 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 10:55:21 »

Na, akkor meg van a megoldás!  vigyor3

Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!  eplus2
és akinek 18-20 litert eszik a dizel annak is kell ?  beka3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8233 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 10:55:53 »

és akinek 18-20 litert eszik a dizel annak is kell ?  beka3

Azzal menj a Hummer fórumba. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #8234 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 10:56:53 »

Azzal menj a Hummer fórumba. Smiley

AndyA
Grin   Wink
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8235 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 11:07:45 »

Igazából az a teljes hülyeség ebben az egész B-D kérdésben, hogy a marketing elhiteti a fogyasztókkal, hogy minden egyes kategória (pl. dízel Mondeo) egymagában univerzális csodafegyver és minden célra megfelel, minden igényt kielégít. Aztán ebből fakad az a téves kiinduló álláspont, hogy akinek másmilyen van, az nyilván rosszul döntött, mert hát nem olyanja van, mint nekem. Én viszont nem dönthettem rosszul, hiszen én ÉN vagyok.

A vita hátralévő része pedig már csak arról szól, hogy ki hogyan racionalizálja meg magának a saját igazát a többiekkel szemben és hogy ezt milyen stílusban kommunikálja.

A való élet meg arról szól, hogy minden célra van megfelelő céljármű. Hosszútávra/cuccolásra nagymotoros dízelek, gyereket oviba vinni kismotoros igénytelen benzinesek és dízelek, országúti örömautózásra nagymotoros benzinesek, terepre nagymotoros dízel/benzines terepjárók, stb. Gyakorlatilag nincs olyan jármű, ami minden helyzetre alkalmas lenne, ami miatt egy átlagos családban is legalább 2 autónak kellene lennie. Egy nagynak nagy takarékos dízelmotorral és egy kicsinek kicsi igénytelen benzinessel. Ehhez jöhetne még a hobbijármű tetszőleges konfigurációban. Ennek lenne csak értelme. Szerencsésebb gazdasági helyzetű országokban ez pontosan így is van. wave  
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8236 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 12:17:50 »

Ez környezetbarát!

http://indavideo.hu/video/Kamion_a_pokolbol
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #8237 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 12:25:32 »


Mennyit fogyaszt százon?  taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8238 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 12:31:26 »

Szerintem nem helyes kifejezés az "igénytelen benzines" megnevezés.
Minden autót karban kell tartani, csak akkor marad megbízható társ.
Nem véletlen vannak szervizintervallumok, ahol az olajcserén kívül még előír időnként mást a gyártó. Attól függetlenül, hogy az a plusz éppen tönkrement vagy még nem. Ki kell cserélni, kár okosabbnak lenni és szembeszállni a gyártóval, aki ezt -bízzunk benne- tesztelte, de legalább ismeri az alkatrész élettartamát.
A hagyományos (injektor és már nem a karburátor) benzinesre valóban kevesebb odafigyelés szükséges, de KELL arra is. Ha elhanyagolják az sem lesz "jó autó". Ezek ugye néhány alkatrésszel kevesebbet tartalmaznak, mint a dízel társai és olyanokat amik költséges darabok.
De ha az elmúlt 5 évet nézzük csak, akkor a benzines is common rail rendszerű lett sokszor turbóval is. Persze kisebb a nyomás, de legalább kenési képesség nélküli benzinnel működik.
Szóval közvetlen befecskendezéses benzines autó -szerintem- azonos "időzített bomba" , mint a CR dízel autó.
Ezek javítása simán vetekszik a dízel CR rendszerrel talán még drágább is, mert kevesebb van belőle így a gyártási mennyiség alapján -még- drága hozzá az alkatrész.

Az a jó autó, aminek megadják ami jár/kell neki és nem spórolják el mert......há' még jó az, nem kell cserélni!

Volt már dolgom sok olyan autóval, aminek a hatjegyű km számlálója 5-6-7-8-9(!) -essel kezdődött! Nem gondolom, hogy előretekerték. Egyszerűen kell az autó és rendszeresen karban van tartva.

Kicsit hosszúra sikerült....de szerintem ez a történet lényege. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8239 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 12:33:00 »

Mennyit fogyaszt százon?  taps taps taps taps taps

AndyA

Melyik alkatrészéből?  nyes  nyes

Mondjuk nem ismert, mert sosem ment ez még 100 km-et folyamatosan.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8240 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 13:05:24 »

Szerintem nem helyes kifejezés az "igénytelen benzines" megnevezés.

De az. Azért nem mindegy, hogy 80 ezrenként vezérműszíj és vízpumpa csere kell jó kis szervízes számlával megspékelve, vagy 300 ezerig semmit nem kell csinálni a láncos vezérléssel és akkor is csak ellenőrzés/szükség szerinti csere jön.

"Igénytelen benzines" nem azt jelenti, hogy minden benzines igénytelen a dízelekhez képest. Azt jelenti, hogy vannak még olyan felülvezérelt, egyszerű láncos motorok (nyomórúddal, központi befecsivel) a piacon, amik sokkal kevesebb törődéssel és odafigyeléssel is elmennek még évekig.

Ilyen pl. a Fiesta 1.3-as OHV motorja, egészen 2007-ig gyártva.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8241 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 13:34:33 »

De az. Azért nem mindegy, hogy 80 ezrenként vezérműszíj és vízpumpa csere kell jó kis szervízes számlával megspékelve, vagy 300 ezerig semmit nem kell csinálni a láncos vezérléssel és akkor is csak ellenőrzés/szükség szerinti csere jön.

"Igénytelen benzines" nem azt jelenti, hogy minden benzines igénytelen a dízelekhez képest. Azt jelenti, hogy vannak még olyan felülvezérelt, egyszerű láncos motorok (nyomórúddal, központi befecsivel) a piacon, amik sokkal kevesebb törődéssel és odafigyeléssel is elmennek még évekig.

Ilyen pl. a Fiesta 1.3-as OHV motorja, egészen 2007-ig gyártva.


Van ám sok láncos benzines is. A 80-as csereperiódus pedig már 120-150 ....ami a szíjas dízelnél ugyanígy van.
Nem ez a döntő.

Hívjuk inkább kevésbé karbantartás igényesnek, de ne igénytelennek. Az olyan degradáló.  wave
Nem véletlen említettem a cr benzineseket...... máris nincs nagy kontraszt.

Az az öntöttvas hengerfejes motor meg egy őskövület, de emiatt nem igénytelen a benzines.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8242 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 14:57:42 »

Van ám sok láncos benzines is. A 80-as csereperiódus pedig már 120-150 ....ami a szíjas dízelnél ugyanígy van.
Nem ez a döntő.

Hívjuk inkább kevésbé karbantartás igényesnek, de ne igénytelennek. Az olyan degradáló.  wave
Nem véletlen említettem a cr benzineseket...... máris nincs nagy kontraszt.

Az az öntöttvas hengerfejes motor meg egy őskövület, de emiatt nem igénytelen a benzines.

Persze, de az egyszerű droid szemében csak az számít, hogy 300e-t tett az autóba '94 óta és egyszer sem kellett vezérlést/vízpumpát cserélnie míg a szomszédnak ezalatt 3-5x kellett összesen 250-500e forint értékben. Máris ott vagyunk, hogy a szomszédé túl igényes az övé meg igénytelen. Hiába degradáló, így mondják a kevésbé differenciáltan gondolkodók.

És nagyon is perdöntő dolog ez. Az eddig eladott Fordjaimnál rendre ez volt az első kérdés, hogy mikor volt és mikor kell vezérlést cserélni. Egy jól karbantartott benzines középkategória beli autónál ugyanis ez a legkomplexebb és legdrágább művelet szervízben.

A V6 Mondeonál azt sem tudtam megértetni a droiddal, hogy nem kell láncot cserélni és nem is volt cserélve soha. Egyszerűen nem fogadta be az agya ezt a valószerűtlen információt.

A csereperiódusról meg csak annyit, hogy pl. a FIAT-om gépkönyve azt írja, hogy 120e, de külön kiemeli, hogy 80e-nél ajánlott a csere, mert utána könnyen elszakadhat. Szóval 120e persze, de ha 80e-ként nem cseréled, akkor akár egy motorcsere/felújítás is benézhet az ablakon. Láncosnál ilyen nincs, max átugrik a lánc az újabb turbósoknál (ahol szintén nem véletlen a láncos vezérlés, szíjra bízni egy motor vezérlését nagyon nagy felelőtlenség....).
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8243 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:16:27 »

Persze, de az egyszerű droid szemében csak az számít, hogy 300e-t tett az autóba '94 óta és egyszer sem kellett vezérlést/vízpumpát cserélnie míg a szomszédnak ezalatt 3-5x kellett összesen 250-500e forint értékben. Máris ott vagyunk, hogy a szomszédé túl igényes az övé meg igénytelen. Hiába degradáló, így mondják a kevésbé differenciáltan gondolkodók.

És nagyon is perdöntő dolog ez. Az eddig eladott Fordjaimnál rendre ez volt az első kérdés, hogy mikor volt és mikor kell vezérlést cserélni. Egy jól karbantartott benzines középkategória beli autónál ugyanis ez a legkomplexebb és legdrágább művelet szervízben.

A V6 Mondeonál azt sem tudtam megértetni a droiddal, hogy nem kell láncot cserélni és nem is volt cserélve soha. Egyszerűen nem fogadta be az agya ezt a valószerűtlen információt.

A csereperiódusról meg csak annyit, hogy pl. a FIAT-om gépkönyve azt írja, hogy 120e, de külön kiemeli, hogy 80e-nél ajánlott a csere, mert utána könnyen elszakadhat. Szóval 120e persze, de ha 80e-ként nem cseréled, akkor akár egy motorcsere/felújítás is benézhet az ablakon. Láncosnál ilyen nincs, max átugrik a lánc az újabb turbósoknál (ahol szintén nem véletlen a láncos vezérlés, szíjra bízni egy motor vezérlését nagyon nagy felelőtlenség....).


Hát pedig az MKIV-esnél megint szíjas a vezérlés, ha jól tudom. Lehet, hogy az előzőeknél olyan jól sikerült, hogy nem vitték cserélgetni, aztán inkább visszahozták, hogy a szerencsétlen a fél fizetését ott költse el a szervizben?  hehe
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #8244 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:19:55 »

ez a láncos dolog érdekes, a cimbim hayabusa motorán cserélni kell a láncot mert megnyúlik  pias
a motorokon miért nyúlik meg az autóba meg nem  Huh?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
« Új hozzászólás #8245 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:22:02 »

Hát pedig az MKIV-esnél megint szíjas a vezérlés, ha jól tudom. Lehet, hogy az előzőeknél olyan jól sikerült, hogy nem vitték cserélgetni, aztán inkább visszahozták, hogy a szerencsétlen a fél fizetését ott költse el a szervizben?  hehe

Fogyasztói társadalom = tervezetten avuló/elromló termékek.  taps
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8246 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:32:50 »

Fogyasztói társadalom = tervezetten avuló/elromló termékek.  taps

Hát igen. Anno a LEGO is majdnem tönkre ment, mert minőségi játékot gyártottak. Most is azt gyártanak, csak most már csak 1 max 2 félét tud belőle a gyerek kirakni.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8247 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:47:51 »

ez a láncos dolog érdekes, a cimbim hayabusa motorán cserélni kell a láncot mert megnyúlik  pias
a motorokon miért nyúlik meg az autóba meg nem  Huh?


a motoroknál teljesen más igénybevétele van a láncnak. Ott nincs finomkodás, meg 2000nél elváltok, ott tizenX ezres fordulat van, meg odarántás, "kis köbcenti" kissebb, könnyebb felépítés sokka gyorsabb fordulat változások, váltóval közös olaj. A lánc is teljesen más felépítésű.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #8248 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:50:31 »

a motoroknál teljesen más igénybevétele van a láncnak. Ott nincs finomkodás, meg 2000nél elváltok, ott tizenX ezres fordulat van, meg odarántás, "kis köbcenti" kissebb, könnyebb felépítés sokka gyorsabb fordulat változások, váltóval közös olaj. A lánc is teljesen más felépítésű.
nyugtáztam  eljen valszeg a láncos rendszer jobb lehet ha láncal szerelik őket oszt fene tudja
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8249 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:57:47 »

nyugtáztam  eljen valszeg a láncos rendszer jobb lehet ha láncal szerelik őket oszt fene tudja

motornál vicces lenne megoldani a szíjas vezérlést. csoppereken szokott a primer hajtás szíjas lenni. A kihajtás az gyakrabban szíjas de inkább a csopper/túra motorokon, de a tulajok egy idő után hordanak magukkal felszerelést és tarcsi szíjat  eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.