Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 01:11:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 881210 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2012.11.23 péntek, 22:56:27 »

Pontosítom a kérdést annyival, hogy a fekete szelepfedeles miben különbözik egy 94-es MKI-től?
fekete a szelepfedél hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2012.11.23 péntek, 23:27:23 »

fekete a szelepfedél hehe

Azért van pár különbség még  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2012.11.23 péntek, 23:40:11 »

Azért van pár különbség még  hehe
konkrétan?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2012.11.23 péntek, 23:43:07 »

konkrétan?

Ez engem is érdekelne.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2012.11.24 szombat, 00:20:26 »

konkrétan?

a hengerfej már nem egyforma, hidrotökék, ezüst szelepfedelesnél még hidraulikus a szelep utánállítás, a feketénél már kézzel kell állítani x km után, más a kartergáz elvezetés, picit másabb a szivócsonk, gyújtó tekercs, kábelek, vízpumpa, olajdekni, olaj nyomás magasabb, befecsik, ha jól tudom a vezérműtengelyek sem egyformák..... De nem tudni miért kérdés hehe így ezek lehet lényegtelenek. azért nem is írtam
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2012.11.24 szombat, 09:52:48 »

Pontosítom a kérdést annyival, hogy a fekete szelepfedeles miben különbözik egy 94-es MKI-től?
Azon a véleményen vagyok, hogy túl sokban különböznek, így csak 1-2 dolgot tudnál a -194-esből hasznosítani - generátor pl.
Ha kompletten akarod a '94-es Mk1 motort berakni az Mk2-esedbe a fekete szelepfedeles helyére, azt én a helyedben nem tenném. Ugyanis akkor már a teljes motort, a kompótert és a kettő kötegét is kéne, de az a köteg nem fog összeilleni az Mk2-es motortér kötegével Sad. Én nem bajlódnék vele.
De miért is akar valaki egy - ismeretlen futású? - régebbi motort berakni egy újabb, fejlesztettebb helyébe? Vegyél angol keveset futottat, jobban jársz - kivéve ha a '94-es ingyé volt, de azzal meg megszivathatod magad.
Márha az a terv, amit fentebb írtam.
Üdv, HegeGabi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2012.11.24 szombat, 10:26:58 »

Azon a véleményen vagyok, hogy túl sokban különböznek, így csak 1-2 dolgot tudnál a -194-esből hasznosítani - generátor pl.
Ha kompletten akarod a '94-es Mk1 motort berakni az Mk2-esedbe a fekete szelepfedeles helyére, azt én a helyedben nem tenném. Ugyanis akkor már a teljes motort, a kompótert és a kettő kötegét is kéne, de az a köteg nem fog összeilleni az Mk2-es motortér kötegével Sad. Én nem bajlódnék vele.
De miért is akar valaki egy - ismeretlen futású? - régebbi motort berakni egy újabb, fejlesztettebb helyébe? Vegyél angol keveset futottat, jobban jársz - kivéve ha a '94-es ingyé volt, de azzal meg megszivathatod magad.
Márha az a terv, amit fentebb írtam.
Üdv, HegeGabi.
gondolom eladni akar...
olajkályhával jár, nem hinném, hogy le akarná cserélni egy hígítósra eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 13:57:20 »

Sziasztok!
Valószínű vennem kellene egy lambda szondát. Még nagyon régen misi107 itt egy univerzálisat ajánlott, ha jól emlékszem többeknek is bevált.
Első kérdésem, hogy hol találom a lambda szondát a motortérben?
Csináltam két képet, ez alapján a motor és a légszűrőház közötti részre tippelném. Talán itt lenne, ahol látszik egy kábel? Vagy máshol keressem?
Köszi. Smiley
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 14:43:56 »

Sziasztok!
Valószínű vennem kellene egy lambda szondát. Még nagyon régen misi107 itt egy univerzálisat ajánlott, ha jól emlékszem többeknek is bevált.
Első kérdésem, hogy hol találom a lambda szondát a motortérben?
Csináltam két képet, ez alapján a motor és a légszűrőház közötti részre tippelném. Talán itt lenne, ahol látszik egy kábel? Vagy máshol keressem?
Köszi. Smiley
az első kép bal alsó sarkában keresd inkább, 4 vezetékes szögletes csatit kell keresned
a kábel színei megegyeznek az általad linkelt szondánál láthatókkal
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 17:21:12 »

az első kép bal alsó sarkában keresd inkább, 4 vezetékes szögletes csatit kell keresned
a kábel színei megegyeznek az általad linkelt szondánál láthatókkal

Rendben, köszönöm!  worship
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 21:53:56 »

az első kép bal alsó sarkában keresd inkább, 4 vezetékes szögletes csatit kell keresned
a kábel színei megegyeznek az általad linkelt szondánál láthatókkal
sőt!
szerintem konkrétan ott a csati és a fehér zsineg a szervó nyomás kapcsoló alatt.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 23:13:58 »

sőt!
szerintem konkrétan ott a csati és a fehér zsineg a szervó nyomás kapcsoló alatt.

Köszi! Ha jól vettem ki a képről, akkor erre gondolsz. Holnap megnézem.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 23:26:54 »

Köszi! Ha jól vettem ki a képről, akkor erre gondolsz. Holnap megnézem.
szerintem igen nyes
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2012.11.27 kedd, 07:51:54 »

sőt!
szerintem konkrétan ott a csati és a fehér zsineg a szervó nyomás kapcsoló alatt.
én is gondoltam rá, de mintha lejjebb lenne annál  Huh?
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2012.11.27 kedd, 09:41:10 »

szerintem igen nyes

én is gondoltam rá, de mintha lejjebb lenne annál  Huh?

Az lesz az, ha a gégecsövet összehúzom, látszik a 2 szürke a fehér és a fekete kábel.
Viszont eléggé szűk a hely, nem tudom, hogy férnék hozzá.
(Aki tett már be ilyet a fordba: elég hosszú a szonda kábele? Kép és szemmérték alapján nem érne el a csatlakozóig...)
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2012.11.27 kedd, 10:03:20 »

Az lesz az, ha a gégecsövet összehúzom, látszik a 2 szürke a fehér és a fekete kábel.
Viszont eléggé szűk a hely, nem tudom, hogy férnék hozzá.
(Aki tett már be ilyet a fordba: elég hosszú a szonda kábele? Kép és szemmérték alapján nem érne el a csatlakozóig...)
alulról aláfekve kényelmesen ki lehet cserélni, akna nélkül is
elég hosszú lesz, mivel a régi szonda csatiján rajta hagyod a kábelt
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2012.11.27 kedd, 10:06:34 »

alulról aláfekve kényelmesen ki lehet cserélni, akna nélkül is
elég hosszú lesz, mivel a régi szonda csatiján rajta hagyod a kábelt

Rendben, köszönöm! Azt hiszem már van elég infóm, megveszem a szondát.  Cool
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2012.11.27 kedd, 10:07:44 »

Rendben, köszönöm! Azt hiszem már van elég infóm, megveszem a szondát.  Cool
22-es csillagvillás kulcs kell hozzá
amire figyelj nagyon, hogy egyenesen tekerd be az új szondát, könnyedén félre lehet kapatni
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2012.12.01 szombat, 12:11:36 »

Kartergáz szelep milyen újkorában? Arra gondolok hogy az enyémbe kotyog egy kis golyó, ha megrázom... Nem feszesen kellene benne lennie a golyónak? Mert így nem tudom betölti-e a szerepét. Szerintem ha kell ha nem, így átengedi a kartergázokat, ami nem igazán tesz jót....
Erre gondolok http://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220353-kartergaz-rendszer-alkatreszei/142843-kartergaz-szelep-ford-mondeo-1992-1998_05
Kis sz@rért ennyit elkérni falbav
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2012.12.01 szombat, 20:09:15 »

Rendben, köszönöm! Azt hiszem már van elég infóm, megveszem a szondát.  Cool

Tavasszal ugyan ilyen szondát raktam be, ( misi107 ajánlásával) rendesen működik, nincs vele gong.  nyes
Én a kipufogó hővédő burkolatát vettem le,  falbav (kicsit szívás) utána már könnyen hozzá lehetett férni. Fél óra alatt megvolt a csere.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 19:19:19 »

Kartergáz szelep milyen újkorában? Arra gondolok hogy az enyémbe kotyog egy kis golyó, ha megrázom... Nem feszesen kellene benne lennie a golyónak? Mert így nem tudom betölti-e a szerepét. Szerintem ha kell ha nem, így átengedi a kartergázokat, ami nem igazán tesz jót....
Erre gondolok http://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220353-kartergaz-rendszer-alkatreszei/142843-kartergaz-szelep-ford-mondeo-1992-1998_05
Kis sz@rért ennyit elkérni falbav

Senki nem tudja? Elsem hiszem, ha vita van mindenki aktiv hehe szep egy banda vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2012.12.03 hétfő, 22:39:06 »

Senki nem tudja? Elsem hiszem, ha vita van mindenki aktiv hehe szep egy banda vigyor3
hmmm...ez tényleg gáz...kartergáz... vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2012.12.04 kedd, 11:24:27 »

Senki nem tudja? Elsem hiszem, ha vita van mindenki aktiv hehe szep egy banda vigyor3
Szerintem hasonló cipőben jár szinte mindenki - nem sokan vannak, akik új korában nézegették/hallgatták a szelepet, hogy az hogyan kotyog. Lehet, hogy a tagoknak az a fél%a épp nincs a fórumon, aki már cserélt ilyet. Még az is előfordulhat, hogy senki nem tudja.
Vedd a cipőd, menj el egy autósboltba, kérj egyet, hasonlítsd össze, azt írd meg nekünk Smiley. Ennél egyszerűbb megoldást nem tudok. Smiley

Bocsi, hogy nem tudtam segíteni.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2012.12.04 kedd, 16:05:14 »

Szerintem hasonló cipőben jár szinte mindenki - nem sokan vannak, akik új korában nézegették/hallgatták a szelepet, hogy az hogyan kotyog. Lehet, hogy a tagoknak az a fél%a épp nincs a fórumon, aki már cserélt ilyet. Még az is előfordulhat, hogy senki nem tudja.
Vedd a cipőd, menj el egy autósboltba, kérj egyet, hasonlítsd össze, azt írd meg nekünk Smiley. Ennél egyszerűbb megoldást nem tudok. Smiley

Bocsi, hogy nem tudtam segíteni.

Na igen, csak ilyet a cromaxban kapni csak falbav az meg Szombathely  falbav pedig ez a kis *** ha nem egészen jó érdekes dolgokat tud művelni. Valakinek beragad, akkor nem tud az olajos gőz távozni a karterből, és távozik ahol talál utat...... Valakinek meg szét hullik a bele, és ha kell, ha nem, folyamatosan maxin folyik a motorba a trutyis gőz... nekem az utóbbi lehet. De az is lehet, kutya baja sincs (zörögni kell neki)....... mert már olvastam pár variációt róla. Csak a gond az, hogy írnak 100félét erről a kis sz@rról vigyor3 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Doressz
Vendég
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2012.12.05 szerda, 15:50:46 »



Szia!

100% hogy nem egyezik vele. Nekem is RKF-es motor kellene, a kocsimba. Megpróbáltak belerakni másikat.
Először is az olaj tartály öntvénye más helyen van mint a többi motoron. Másodszor a tartóbakok is más helyen vannak.
Nem fog beleilleni.

Üdv,

Doressz
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2012.12.05 szerda, 22:24:53 »


Szia!

100% hogy nem egyezik vele. Nekem is RKF-es motor kellene, a kocsimba. Megpróbáltak belerakni másikat.
Először is az olaj tartály öntvénye más helyen van mint a többi motoron. Másodszor a tartóbakok is más helyen vannak.
Nem fog beleilleni.

Üdv,

Doressz
ezt most mire írtad? idézhetnéd a hsz-t. tehát nem új hsz, hanem válasz.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2013.01.04 péntek, 14:21:40 »

Sziasztok!

Újabb probléma az autómban. Ha hidegen indítok, csörög, és úgy kopog egy darabig, mintha dízel lenne. 5-10 perc járatás után, ha újraindítom, semmi gond, indul, és jár szépen halkan, ahogy egy benzineshez illik. Ékszíjcsere, csapágyak ellenőrzése megvolt, mert kaptam egy tippet, hátha az a baj. Aztán nem szűnt meg, és most az újabb tipp: hidrotőke+szelep. Szerintetek is?
A másik, ami nem probléma, de kellemetlen, ha szükség lenne rá, és nincs. A vonószem hiánya. Barkácsolt már valaki ilyet, vagy én se próbáljam meg, hanem jobban járok az eredetivel?
Köszi
Üdv
Tomi
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2013.01.04 péntek, 17:43:12 »

Sziasztok!

Újabb probléma az autómban. Ha hidegen indítok, csörög, és úgy kopog egy darabig, mintha dízel lenne. 5-10 perc járatás után, ha újraindítom, semmi gond, indul, és jár szépen halkan, ahogy egy benzineshez illik. Ékszíjcsere, csapágyak ellenőrzése megvolt, mert kaptam egy tippet, hátha az a baj. Aztán nem szűnt meg, és most az újabb tipp: hidrotőke+szelep. Szerintetek is?
A másik, ami nem probléma, de kellemetlen, ha szükség lenne rá, és nincs. A vonószem hiánya. Barkácsolt már valaki ilyet, vagy én se próbáljam meg, hanem jobban járok az eredetivel?
Köszi
Üdv
Tomi
feltételezem, hogy nem 5w-30 olaj van a kocsiban, mert téged is meggyőztek az okos szerelők, hogy öreg autóba vékony az az olaj. olcsó 10w-40-es olajjal nem csoda, hogy csörögnek a hidrotőkék. mielőbb cseréld le, mert ha sokáig ezzel az olajjal mászkálsz, utána már a vékonyabb olajjal is csörögni fog.
vonószemet vegyél mk2 klubtárstól.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2013.01.04 péntek, 18:37:11 »

feltételezem, hogy nem 5w-30 olaj van a kocsiban, mert téged is meggyőztek az okos szerelők, hogy öreg autóba vékony az az olaj. olcsó 10w-40-es olajjal nem csoda, hogy csörögnek a hidrotőkék. mielőbb cseréld le, mert ha sokáig ezzel az olajjal mászkálsz, utána már a vékonyabb olajjal is csörögni fog.
vonószemet vegyél mk2 klubtárstól.

 nyes az eladókat kihagytad, azok is általában gépészmérnöknek képzelik magukat eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2013.01.04 péntek, 21:38:44 »

feltételezem, hogy nem 5w-30 olaj van a kocsiban, mert téged is meggyőztek az okos szerelők, hogy öreg autóba vékony az az olaj. olcsó 10w-40-es olajjal nem csoda, hogy csörögnek a hidrotőkék. mielőbb cseréld le, mert ha sokáig ezzel az olajjal mászkálsz, utána már a vékonyabb olajjal is csörögni fog.
vonószemet vegyél mk2 klubtárstól.
Nemtom milyen olaj van benne. Igazából nem gyanakodtam olajra, mert egyszer csak elkezdte a csattogást meg a kopogást.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2013.01.04 péntek, 21:58:24 »

Nemtom milyen olaj van benne. Igazából nem gyanakodtam olajra, mert egyszer csak elkezdte a csattogást meg a kopogást.
akkor még az is lehet, hogy kevés is van benne, meg régi...
nem tudok most sem mást mondani, mint sürgős csere. ez olcsóbb bármilyen más beavatkozásnál és szerintem hatásos is lesz...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2013.01.04 péntek, 22:51:58 »

akkor még az is lehet, hogy kevés is van benne, meg régi...
nem tudok most sem mást mondani, mint sürgős csere. ez olcsóbb bármilyen más beavatkozásnál és szerintem hatásos is lesz...
Az olajszint jó  smile  Nemsokára úgyis fizetésnap... smile
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2013.01.04 péntek, 23:11:36 »

Az olajszint jó  smile  Nemsokára úgyis fizetésnap... smile

Gyári ford olajat vegyél  wave
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2013.01.05 szombat, 19:42:43 »

feltételezem, hogy nem 5w-30 olaj van a kocsiban, mert téged is meggyőztek az okos szerelők, hogy öreg autóba vékony az az olaj. olcsó 10w-40-es olajjal nem csoda, hogy csörögnek a hidrotőkék. mielőbb cseréld le, mert ha sokáig ezzel az olajjal mászkálsz, utána már a vékonyabb olajjal is csörögni fog.
vonószemet vegyél mk2 klubtárstól.
Na ez tök jó. Elmentem utánaérdeklődni, hogy mennyi lenne az olajszűrő+olaj, aztán a 10W-40 Castrolt ajánlgatta nekem az eladó. Mondtam, hogy engem elsősorban 5W-30 érdekelne, aztán nézett egyet, hogy miért akarok egy '96-os kocsiba ilyet rakni. Említettem neki is a kopogást/csörgést, erre azt mondta, hogy ezeket az olajokat max 10 éves autókba teszik.   falbav
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2013.01.05 szombat, 20:06:40 »

Na ez tök jó. Elmentem utánaérdeklődni, hogy mennyi lenne az olajszűrő+olaj, aztán a 10W-40 Castrolt ajánlgatta nekem az eladó. Mondtam, hogy engem elsősorban 5W-30 érdekelne, aztán nézett egyet, hogy miért akarok egy '96-os kocsiba ilyet rakni. Említettem neki is a kopogást/csörgést, erre azt mondta, hogy ezeket az olajokat max 10 éves autókba teszik.   falbav

Na pont ezt tudják rosszul. Nem az alapján kell eldönteni, hogy hány éves. Az a mérvadó, hogy mi való bele. 5W30 való bele és kész.

Azért tetetnek bele sűrűbb olajat (10W40, 15W40), mert az idő és a kopás előrehaladtával a vékonyabbat elkezdi enni. Az olajfogyasztás megoldása viszont az utántöltögetés vagy a motorfelújítás és nem a sűrűbb olaj. A sűrűbb olajjal ugyanis megsokszorozódik a kopás mértéke és rövid időn belül azt is elkezdi enni, ami miatt át kell térni még sűrűbbre (15W40) aztán azzal még gyorsabban kopik és szépen eléri azt a szintet, amikor már generálozni sem érdemes, mert kuka lesz a motor a rossz olajtól.

Ha eszi az olajat, akkor utántölteni kell a gyárilag belevalóból mindaddig, amíg össze nem jön a pénzmag a szelepszár-szimering cserére/motorgenerálra.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2013.01.05 szombat, 22:25:15 »

Na ez tök jó. Elmentem utánaérdeklődni, hogy mennyi lenne az olajszűrő+olaj, aztán a 10W-40 Castrolt ajánlgatta nekem az eladó. Mondtam, hogy engem elsősorban 5W-30 érdekelne, aztán nézett egyet, hogy miért akarok egy '96-os kocsiba ilyet rakni. Említettem neki is a kopogást/csörgést, erre azt mondta, hogy ezeket az olajokat max 10 éves autókba teszik.   falbav
hát igen...tipikus... szomoru1
ahogy drof is leírta és még annyi hozzá, hogy az olajfogyás a hengerekben jelentkezik elsősorban. mert ott kopik a motor. de az olaj járatai és a többi köcölék áteresztőképessége a gyári sűrűségre van terveze. ha ettől eltér az ember akkor az eszetlenség...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2013.01.06 vasárnap, 10:44:18 »

hát igen...tipikus... szomoru1
ahogy drof is leírta és még annyi hozzá, hogy az olajfogyás a hengerekben jelentkezik elsősorban. mert ott kopik a motor. de az olaj járatai és a többi köcölék áteresztőképessége a gyári sűrűségre van terveze. ha ettől eltér az ember akkor az eszetlenség...
Viszont nekem valamiért nem fogy az olaj. Folyamatosan nézem, de ugyanaz a szint marad.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2013.01.06 vasárnap, 15:10:00 »

Viszont nekem valamiért nem fogy az olaj. Folyamatosan nézem, de ugyanaz a szint marad.
ez nem hiszem, hogy baj lenne. de ha kopott is egy kicsit a motorod, lehet a vastagabb olaj miatt nem fogy.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
SLA
Vendég
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2013.01.15 kedd, 21:39:40 »

Sziasztok!
Tegnap a kocsit (96" ford mondeo mk2) beindítottuk,kicsit hagytuk alapjáraton melegedni,majd mikor indultunk volna és gázt adtunk elkezdet köhécselni és amikor elengedtük a gázt leesett a fordulatszám,majdnem leállt,de ő is próbálta magát korrigálni,végül mindig leállt.Először azt hittük túl magas a hó alatta,ezért kilapátoltuk,majd amikor újraindítottuk nem volt semmi gond,tudtunk vele közlekedni.(többszöri indítás után is)
Ma azonban ez a jelenség megismétlődött,üresbe felpörgettük a motort,ismét köhécselt,aztán hiába nyomtuk a gázt,közbe is leesett a fordulatszám majdnem a nullára...majd végül leállt,ugyanez van 1-esben is..nem tudunk elindulni..de hó sehol nem volt és észrevettük,hogy szokásosnál több füst jön a kipufogóból,aminek kissé égett(emellett még benzin vagy behatárolhatatlan) szaga van,ha gázt nyomunk akkor meg a füst mennyisége megháromszorozódik.Ilyen sötétben nem biztos,hogy jól láttam,de fehér színe van a füstnek.Megnéztük az olaj mennyiségét,az egy picit alacsony volt,után töltöttük,de akkor sem szűnt meg.Nem nagyon merjük beindítani,mert elég aggasztó ez az szag,meg a sok füst,szeretnénk beszélni egy szerelővel,de azért megkérdezem itt is,hátha volt már ilyen tapasztalata valakinek és tud valami megoldást mondani erre.
Nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni!
Üdv
SLA
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2013.01.15 kedd, 21:54:11 »

Sziasztok!
Tegnap a kocsit (96" ford mondeo mk2) beindítottuk,kicsit hagytuk alapjáraton melegedni,majd mikor indultunk volna és gázt adtunk elkezdet köhécselni és amikor elengedtük a gázt leesett a fordulatszám,majdnem leállt,de ő is próbálta magát korrigálni,végül mindig leállt.Először azt hittük túl magas a hó alatta,ezért kilapátoltuk,majd amikor újraindítottuk nem volt semmi gond,tudtunk vele közlekedni.(többszöri indítás után is)
Ma azonban ez a jelenség megismétlődött,üresbe felpörgettük a motort,ismét köhécselt,aztán hiába nyomtuk a gázt,közbe is leesett a fordulatszám majdnem a nullára...majd végül leállt,ugyanez van 1-esben is..nem tudunk elindulni..de hó sehol nem volt és észrevettük,hogy szokásosnál több füst jön a kipufogóból,aminek kissé égett(emellett még benzin vagy behatárolhatatlan) szaga van,ha gázt nyomunk akkor meg a füst mennyisége megháromszorozódik.Ilyen sötétben nem biztos,hogy jól láttam,de fehér színe van a füstnek.Megnéztük az olaj mennyiségét,az egy picit alacsony volt,után töltöttük,de akkor sem szűnt meg.Nem nagyon merjük beindítani,mert elég aggasztó ez az szag,meg a sok füst,szeretnénk beszélni egy szerelővel,de azért megkérdezem itt is,hátha volt már ilyen tapasztalata valakinek és tud valami megoldást mondani erre.
Nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni!
Üdv
SLA



Fehér füst, hengerfejes. nézd meg úszik-e olaj a kiegyenlítő tartályban....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2013.01.15 kedd, 22:36:21 »


Fehér füst, hengerfejes. nézd meg úszik-e olaj a kiegyenlítő tartályban....
hidegben ha nyomok egy padlógázt nekem is jó sok fehér füst jön ki hátul....utoljára valami astrás volt a nagymenő,szépen lehagytam aztán beálltam elé.KEttes,padló és az idióta eltűnt a fellegben ami kipöffent hátul....egyszer fel kellene venni kamerával...de nem feltétlenül hengerfejes.ha gyújtásgond van,akkor is szarakszik.Első körben azért nézzétek meg a trafó csatlakozását,fújjátok le wd-40-vel.ha kint áll az autó,simán lepárásodik és vacakol.nekem volt,hogy el sem indult miatta.A gyertyák ellenőrzése sem árt,a kábelekkel együtt.A lambdát is próbáljátok ki,a motortéri biztosítéktáblából ki kell venni a 13. sz. biztosítékot.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.15 kedd, 22:40:49 írta szuperhangya » Naplózva
SLA
Vendég
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2013.01.15 kedd, 23:04:30 »

A gyertyákat és a gyújtáskábelt kicseréltettük,bár olvastam,hogy ha többször nehezen indult és gázadásokkal próbáltuk elindítani egyszer csak beköphette a gyertyákat,de remélem azért nem.Reményeim szerint nem hengerfejes,mert amiket leírtak ismertetőjelek a fehér füstön(ami sok egyéb más miatt is lehet elvileg) kívül semmi más nem jelentkezett.Soha semmi baj nem volt az autóval,szervizelve is normálisan volt,hőgomba-termosztát csere...egyebek.De ez a füst eléggé kiakaszt.Köszönöm a válaszodat,megnézem amiket mondtál,hátha beindul és a szerelőig elmegyünk vele,ha meg nem akkor fogalmam sincs...eltolom a szerelőhöz  vigyor3
Naplózva
Bertha85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


E-mail
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 11:24:14 »

Sziasztok, van egy 2.0 benzines Mk2 gépem és azt szeretném megtudni, hogy a termosztátház hátrafelé menő (vagyis a fűtőkör) csatlakozója mekkora átmérőjű, szeretném megtudni a sima átmérőt is valamint a peremezettet is, ill. szükségem lenne a rámenő cső belső átmérőjére is(ha van róla adat), előre is köszönöm

ciao wave
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:37:18 »

A gyertyákat és a gyújtáskábelt kicseréltettük,bár olvastam,hogy ha többször nehezen indult és gázadásokkal próbáltuk elindítani egyszer csak beköphette a gyertyákat,de remélem azért nem.Reményeim szerint nem hengerfejes,mert amiket leírtak ismertetőjelek a fehér füstön(ami sok egyéb más miatt is lehet elvileg) kívül semmi más nem jelentkezett.Soha semmi baj nem volt az autóval,szervizelve is normálisan volt,hőgomba-termosztát csere...egyebek.De ez a füst eléggé kiakaszt.Köszönöm a válaszodat,megnézem amiket mondtál,hátha beindul és a szerelőig elmegyünk vele,ha meg nem akkor fogalmam sincs...eltolom a szerelőhöz  vigyor3
khmm.szóval olyan,hogy beköpi a gyertyákat,hagyjuk meg a porlasztós-megszakítós autóknak.Tekintettel arra,hogy ez egy elektromos gyújtás vezérlésű autó nézzétek még át a jeladókat.MErt ha például elszakad vagy szétmegy a főtengely jeladója,elmászik az egész gyújtásidőzítés.Főtengely jeladó ugyanezt tudja produkálni.De az előbbivel már nem csak nekem de jópár embernek meggyűlt a baja.Ha végképp tönkremegy el sem indul az autó,a fehér füst meg simán lehet a túldúsított de nagy HC tartalmú kipufogógáztól.
Naplózva
Natrium
Vendég
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2013.01.23 szerda, 03:05:52 »

Üdv mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni. Első saját autóként használok egy 98-as 1.8 Zetec motoros Mondeot, szóval nem vagyok túl tapasztalt. A hibája a következő: Hideg indításnál az autó csúnyán fémesen felbőg, második indításnál már nem csinálja. Mikor felmelegszik a motor, az olajnyomás jelző lámpa elkezd pislákolni, majd a motor elkezd kopogni mintha dízel lenne, fordulatszám növekedésével egyre csúnyábban kopog. Az autóban 10w 40-es olaj van, de már eszegeti ezt is. 1 éve volt olajcsere és kb 12ezer km-t mentem vele. A hiba pedig 1-2 hete kezdődött. Az autóban egyébként 230ezer km van. Több szerelőt is kérdeztem, de mind mást mondott.  Esetleg ti tudnátok segíteni? Előre is köszönöm!
Naplózva
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2013.01.23 szerda, 08:28:30 »

Üdv mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni. Első saját autóként használok egy 98-as 1.8 Zetec motoros Mondeot, szóval nem vagyok túl tapasztalt. A hibája a következő: Hideg indításnál az autó csúnyán fémesen felbőg, második indításnál már nem csinálja. Mikor felmelegszik a motor, az olajnyomás jelző lámpa elkezd pislákolni, majd a motor elkezd kopogni mintha dízel lenne, fordulatszám növekedésével egyre csúnyábban kopog. Az autóban 10w 40-es olaj van, de már eszegeti ezt is. 1 éve volt olajcsere és kb 12ezer km-t mentem vele. A hiba pedig 1-2 hete kezdődött. Az autóban egyébként 230ezer km van. Több szerelőt is kérdeztem, de mind mást mondott.  Esetleg ti tudnátok segíteni? Előre is köszönöm!
Látatlanban nehéz, készülj fel egy motor felújításra v. cserére. Jó eséllyel hajtókarcsapágy, a hideg, sűrű olajjal még van valami olajnyomás, melegen a megnövekedett hézagoknál a híg olaj szépen kifolyik.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2013.01.23 szerda, 14:53:48 »

Látatlanban nehéz, készülj fel egy motor felújításra v. cserére. Jó eséllyel hajtókarcsapágy, a hideg, sűrű olajjal még van valami olajnyomás, melegen a megnövekedett hézagoknál a híg olaj szépen kifolyik.
csere olcsóbb még papírozással együtt is.
Naplózva
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2013.01.23 szerda, 19:51:06 »

csere olcsóbb még papírozással együtt is.
Az biztos, csak sokan élnek a számok bűvöletében. Smiley (én kiköszörültem a számot, ha esetleg valami eredetvizsgán kell, akkor jé, kirohadt... )
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2013.01.23 szerda, 19:53:22 »

Az biztos, csak sokan élnek a számok bűvöletében. Smiley (én kiköszörültem a számot, ha esetleg valami eredetvizsgán kell, akkor jé, kirohadt... )
ha a motorkód megegyezik, akkor kell egy adásvételi róla, berakatod, leműszakiztatod adatlapra onnan meg okmányiroda 2héten belül, forgalmi és törzskönyvcsere és kész
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2013.01.23 szerda, 19:58:28 »

ha a motorkód megegyezik, akkor kell egy adásvételi róla, berakatod, leműszakiztatod adatlapra onnan meg okmányiroda 2héten belül, forgalmi és törzskönyvcsere és kész
A cseremotorom az illegalitás határait feszegeti. beka3
Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.