Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:20:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 881167 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
nyikus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #1350 Dátum: 2014.01.06 hétfő, 20:34:06 »

És ez mennyire befolyásolja a fogyasztást? Mennyi lenne egy katalizátor? Köszi az eddigi választ! Smiley
Naplózva

'99. 1.8 GLX Kombi (MK2)
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #1351 Dátum: 2014.01.07 kedd, 19:22:03 »

És ez mennyire befolyásolja a fogyasztást? Mennyi lenne egy katalizátor? Köszi az eddigi választ! Smiley

Egy univerzális katalizátor 20.000 Ft körül van, pl:
http://www.katalizatorok.hu/unicat.html
Én legalább 55mm-eset vennék, mert az ovál csővel nehéz összehozni az 50-est a belépő oldalon.

De miből gondolod, hogy rossz a katalizátorod?
Van bármi élő hibakód a vezérlődben? MAF jel, lambda jel, motorhőfok jel rendben megvannak hidegen-melegen?
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1352 Dátum: 2014.01.14 kedd, 16:09:35 »

Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni.

MK2 1.8 benzin zetec motor gondolt egyet és az alapjárat melegen ugrál a majdnem 0 és az 1500 között. Gondolom megfulladna szerencsétlen
de az automatika nem hagyja.
Ezzel egyidőben megemelkedett a fogyasztás, a legjobb szó rá hogy ömlik bele a benzin valamint a motorfék mintha erősebb lenne.
Nincs meg az ,hogy amig mozog az auto emelt fordulatszám van amikor megállok leesik alapjáratra. Illetve van csak a mozgó alapjárat is csak 1000 vagy alatta.
Ahogy elengedem a gázt 70 nél mondjuk már horkol is be az auto.

Hidegen nem füstöl viszont melegen nagyon. Ami vizgőz szerintem. Nem is melegszik be a motor rendesen. a Normal szot el se éri.
Termosztát cserélve ma (ez majd kiderül mit segitett) Vizet , olajat nem eszi.

Azt észrevettem már hogy mondjuk közlekedek a városban jön egy piros lámpa. Kuplung benyom ,lassitok alapjárat 1000 körül normális. majd amikor megállok ugrál vagy megfullad.
Következő lámpánál meg minden normális.
Ha be is áll az alapjárat jóra adok egy gázfröccsöt és kezdődik a hullámvasut.

tapasztalt valaki valami hasonlót?

előre is kösz
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #1353 Dátum: 2014.01.14 kedd, 19:28:56 »

Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni.

MK2 1.8 benzin zetec motor gondolt egyet és az alapjárat melegen ugrál a majdnem 0 és az 1500 között. Gondolom megfulladna szerencsétlen
de az automatika nem hagyja.
Ezzel egyidőben megemelkedett a fogyasztás, a legjobb szó rá hogy ömlik bele a benzin valamint a motorfék mintha erősebb lenne.
Nincs meg az ,hogy amig mozog az auto emelt fordulatszám van amikor megállok leesik alapjáratra. Illetve van csak a mozgó alapjárat is csak 1000 vagy alatta.
Ahogy elengedem a gázt 70 nél mondjuk már horkol is be az auto.

Hidegen nem füstöl viszont melegen nagyon. Ami vizgőz szerintem. Nem is melegszik be a motor rendesen. a Normal szot el se éri.
Termosztát cserélve ma (ez majd kiderül mit segitett) Vizet , olajat nem eszi.

Azt észrevettem már hogy mondjuk közlekedek a városban jön egy piros lámpa. Kuplung benyom ,lassitok alapjárat 1000 körül normális. majd amikor megállok ugrál vagy megfullad.
Következő lámpánál meg minden normális.
Ha be is áll az alapjárat jóra adok egy gázfröccsöt és kezdődik a hullámvasut.

tapasztalt valaki valami hasonlót?

előre is kösz
Hát,amit leírtál az elég jól jellemzi azt,hogy meghalt a lambdaszondád.Vedd ki a biztosítékját a motortéri dobozban (13.sz.)és menj vele pár km-t.Ha normalizálódik a helyzet,akkor máris kereshetsz egy újat.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1354 Dátum: 2014.01.14 kedd, 20:34:44 »

Hát,amit leírtál az elég jól jellemzi azt,hogy meghalt a lambdaszondád.Vedd ki a biztosítékját a motortéri dobozban (13.sz.)és menj vele pár km-t.Ha normalizálódik a helyzet,akkor máris kereshetsz egy újat.

Kösz a választ! Én is arra kezdek gyanakodni.
Lehuztam már a csatiját és mentem vele úgyis. A jelenség az volt , hogy egyszer csinálta utána már nem.
Viszont a benzin evés meg a gőzölés melegen megmaradt.

Amugy Nagyon szép oszcillálóan kezd az alapjárat beállni a megfelelő értékre gázadás után.
tehát először marhára kileng le és fel is majd szépen egyre kisebbeket , majd beáll.

Unixnál csak univerzálist látok. Van róla tapasztalat? Érdemes megpróbálni?

kösz.
FZ
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1355 Dátum: 2014.01.14 kedd, 21:12:54 »

Sziasztok és BUÉK! NGD motor kódú 2.0 16v van. 2000 gyártás. Következő a kérdésem, cseréltem pillangó szelepházat, és nincs benne alapjárati motor, csak egy lyuk. Hogy képződik az alapjárat?
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1356 Dátum: 2014.01.14 kedd, 21:58:47 »

Sziasztok és BUÉK! NGD motor kódú 2.0 16v van. 2000 gyártás. Következő a kérdésem, cseréltem pillangó szelepházat, és nincs benne alapjárati motor, csak egy lyuk. Hogy képződik az alapjárat?

üdv!
nem biztos hogy a 2000esnél is ott van mint nálam(1.8 ) de a pillangoszelepház alatt , kicsit talán jobbra található egy hengeres ezüst szinű tárgy, 2 csavar rögziti a hengerfejhez. ez a te embered . ha ugyanugy van mint nálam.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1357 Dátum: 2014.01.14 kedd, 23:20:00 »

Sziasztok és BUÉK! NGD motor kódú 2.0 16v van. 2000 gyártás. Következő a kérdésem, cseréltem pillangó szelepházat, és nincs benne alapjárati motor, csak egy lyuk. Hogy képződik az alapjárat?

Talán nem jó helyen kerested?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1358 Dátum: 2014.01.14 kedd, 23:21:14 »

üdv!
nem biztos hogy a 2000esnél is ott van mint nálam(1.8 ) de a pillangoszelepház alatt , kicsit talán jobbra található egy hengeres ezüst szinű tárgy, 2 csavar rögziti a hengerfejhez. ez a te embered . ha ugyanugy van mint nálam.


igen, de attól h leveszi a pillházat még nem biztos h észre veszi.. a csonk alatt van.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1359 Dátum: 2014.01.15 szerda, 07:54:52 »

igen, de attól h leveszi a pillházat még nem biztos h észre veszi.. a csonk alatt van.

Én nőgyógyász módszerrel szoktam levenni. Smiley
a pillházat se veszem le, csak kitapogatom.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1360 Dátum: 2014.01.15 szerda, 11:22:55 »

Én nőgyógyász módszerrel szoktam levenni. Smiley
a pillházat se veszem le, csak kitapogatom.


szintén zenész  eplus2 elsőre nem ment valami gyorsan, de most már vakon is levenném  Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1361 Dátum: 2014.01.15 szerda, 15:52:30 »

szintén zenész  eplus2 elsőre nem ment valami gyorsan, de most már vakon is levenném  Cheesy
Levenni nem akkora művészet, mint aztán visszatenni! Smiley Na az igényel igencsak hajlékony kezet és ujjakat! Cheesy
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1362 Dátum: 2014.01.16 csütörtök, 20:58:43 »

üdv!
nem biztos hogy a 2000esnél is ott van mint nálam(1.8 ) de a pillangoszelepház alatt , kicsit talán jobbra található egy hengeres ezüst szinű tárgy, 2 csavar rögziti a hengerfejhez. ez a te embered . ha ugyanugy van mint nálam.

Vakujjak meg! De nem láttam, a szívó soron van?
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1363 Dátum: 2014.01.17 péntek, 08:57:09 »

Vakujjak meg! De nem láttam, a szívó soron van?
Talán ez alapján megtalálod.
Alulról van fényképezve, az a világosszürke dolog a szelep.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #1364 Dátum: 2014.01.18 szombat, 19:30:35 »

Kösz a választ! Én is arra kezdek gyanakodni.
Lehuztam már a csatiját és mentem vele úgyis. A jelenség az volt , hogy egyszer csinálta utána már nem.
Viszont a benzin evés meg a gőzölés melegen megmaradt.

Amugy Nagyon szép oszcillálóan kezd az alapjárat beállni a megfelelő értékre gázadás után.
tehát először marhára kileng le és fel is majd szépen egyre kisebbeket , majd beáll.

Unixnál csak univerzálist látok. Van róla tapasztalat? Érdemes megpróbálni?

kösz.
FZ
Itt találsz mindenfélét:
http://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_ii_bap_1996_09_2000_11_1__5817/kipufogo_alkatreszek_1__lambdaszonda__lambdaszonda__mind?gyakori=I
A helyzet az,hogy ha nincs a rendszerben a lambda,akkor a vezérlő beáll a gyári értékre.Ezzel a fogyasztás nagyobb lesz mint a jó szondával,cserébe nem fog fulladni és leállni a motor.Én a magam részéről az ngk univerzálist szoktam ajánlani,én azt használom jóideje (sornégyben és véhatban is) Nem tudom Joe foglalkozik-e még vele,egy ideig árult ő is szondákat
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.18 szombat, 19:33:39 írta szuperhangya » Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1365 Dátum: 2014.01.19 vasárnap, 14:39:32 »

Talán ez alapján megtalálod.
Alulról van fényképezve, az a világosszürke dolog a szelep.
Köszönöm már világos minden.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
feribacsi001
Vendég
« Új hozzászólás #1366 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 11:21:32 »

mondeo MKI-MKII..1.6benzin,1.8 benzin.ötlet? : alapjárat,le 2-300ig szinte lefullad,majd feldobja 1500-2000 fordulatra.azt gondol egyett és abbahagyja,menet közben szintén,mész 90-100al,110el,,eegyszer csak befullad,és a kocsi lassul,,azt ha jo kedve van,elkapja,és visszaáll rendesen.csinálja hidegbe,melegbe,hidegen és melegen is. lambda cserélve,üzemanyagszürő cserélve,légszürő cserélve,teljes vezérlés csere.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1367 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 15:30:10 »

Menet közbe egyenesben csinálja vagy ha kanyarodsz esetleg?

Nekem szép fokozatosan hagyogatott ki egyre erősebben mignem rájöttem hogy jobbos kanyarokban hagy ki. Meg már brutál rángatással gyorsult. cseréltem én is mindent ami elektromos
de a végén a tankban a szivattyút néztem meg. az alján a pipa szűrőt kipucoltam és jó lett. semmi rángás. Nagy tanulság volt mert abszolute elektromosnak tünt a probléma.

Lamdbaszondád?


mondeo MKI-MKII..1.6benzin,1.8 benzin.ötlet? : alapjárat,le 2-300ig szinte lefullad,majd feldobja 1500-2000 fordulatra.azt gondol egyett és abbahagyja,menet közben szintén,mész 90-100al,110el,,eegyszer csak befullad,és a kocsi lassul,,azt ha jo kedve van,elkapja,és visszaáll rendesen.csinálja hidegbe,melegbe,hidegen és melegen is. lambda cserélve,üzemanyagszürő cserélve,légszürő cserélve,teljes vezérlés csere.
Naplózva
feribacsi001
Vendég
« Új hozzászólás #1368 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 16:05:48 »

mindegy hogy kanyarodok-e vagy sem..a szürők tiszták,mint irtam,és lambda is cserélve.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1369 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 21:30:43 »

mindegy hogy kanyarodok-e vagy sem..a szürők tiszták,mint irtam,és lambda is cserélve.
A csatlakozókat nézd át, nincsenek e le lazulva. Pl.: légtömeg mérő, pillangó szelep állás, gyújtás elosztó. Vagy (és én ezzel szívtam meg) főtengely jel adó el koszolódott.
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1370 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 23:46:39 »

mindegy hogy kanyarodok-e vagy sem..a szürők tiszták,mint irtam,és lambda is cserélve.

falsot szív valahol, valószínű megtört valamelyik vákumcső, és ezért nem állandó a gondod.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1371 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 20:35:40 »

Itt találsz mindenfélét:
http://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_ii_bap_1996_09_2000_11_1__5817/kipufogo_alkatreszek_1__lambdaszonda__lambdaszonda__mind?gyakori=I
A helyzet az,hogy ha nincs a rendszerben a lambda,akkor a vezérlő beáll a gyári értékre.Ezzel a fogyasztás nagyobb lesz mint a jó szondával,cserébe nem fog fulladni és leállni a motor.Én a magam részéről az ngk univerzálist szoktam ajánlani,én azt használom jóideje (sornégyben és véhatban is) Nem tudom Joe foglalkozik-e még vele,egy ideig árult ő is szondákat



Megtörtént a Lambda csere.
Megcsináltam a programozást is. kétszer leállt alapjáratkor ugyan de ez ha jól tudom normális.
Utána szépen beállt az alapjárat olyan 1000 körülre.
De! nincs emelt fordulatszámom ha mozog az autó.
Még mindig melegen füstöl.
Gáz finom adásakor először egyet hullámzik és utána lesz állandó húzás.
Ugyanez igaz gáz elengedéskor motorféknél. Himbálódzik egyet.

Majd a bejáratás végén otthon megálltam és az alapjárat ismét hullámzott 1500 és 0 között.
le is fulladt.

holnap kicserélem az univerzális szonda kötéseit mert az valami siralmas.
és meglátjuk ugy.

ötlet?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1372 Dátum: 2014.01.25 szombat, 17:38:47 »

hello. most jól belekavarodtam valamibe megint.

van ez:


a szürke fedeles mocimhoz volt ilyen, de a feketét amit beraktam abban nem. a kábelt is cseréltem motorral együtt, és azon nem volt ez a két csati rajta, igy nem is raktam be. Ez volna az EGR szelep ha jól tudom. Jobb vagy rosszabb ha nincs benne?
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #1373 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:19:31 »

hello. most jól belekavarodtam valamibe megint.

van ez:


a szürke fedeles mocimhoz volt ilyen, de a feketét amit beraktam abban nem. a kábelt is cseréltem motorral együtt, és azon nem volt ez a két csati rajta, igy nem is raktam be. Ez volna az EGR szelep ha jól tudom. Jobb vagy rosszabb ha nincs benne?
az egr szelep egy ufo kinézetű cucc. amit lefényképeztél a szürke színű EGPD szelep,a másik pedig egy vákumszelep.Ajánlom figyelmedbe a "rossz alapjárat könyve" c. művet,mindent megtalálsz.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1374 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:27:05 »

az egr szelep egy ufo kinézetű cucc. amit lefényképeztél a szürke színű EGPD szelep,a másik pedig egy vákumszelep.Ajánlom figyelmedbe a "rossz alapjárat könyve" c. művet,mindent megtalálsz.
akkor már nem értem végképp. melyik az egr, az alapjárati motor az a szürke? mert ezekre akkor eddig mindenki mást mondott. ez a vákum szelep meg izé, ez gyárilag sem volt ezen a motoron csak a régin, az egr, meg vmi kipufógázhoz van köze,de akkor az melyik és hol van, de már belekavarodtam teljesen.. mindjárt olvasok is egyet.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1375 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:57:36 »

Hát megnéztem, nekem még olyan egr szelepem sincs ezen a fekete fedeles motoron. Így érthető hogy az a tűzfalon lévő cucc is hiányzik. Létezhet hogy gyárilag nincs benne ebben a 98.12-havi motorban!? külföldi volt. az injektor is más, a régin ha szemből állsz akkor jobb oldalt volt az üzemanyag csatlakozás, ezen meg bal oldalt van, amikor beraktam a mocit meg kellett hosszabítanim a csöveket hogy elérjen a másik oldalra.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #1376 Dátum: 2014.01.25 szombat, 20:37:55 »

Hát megnéztem, nekem még olyan egr szelepem sincs ezen a fekete fedeles motoron. Így érthető hogy az a tűzfalon lévő cucc is hiányzik. Létezhet hogy gyárilag nincs benne ebben a 98.12-havi motorban!? külföldi volt. az injektor is más, a régin ha szemből állsz akkor jobb oldalt volt az üzemanyag csatlakozás, ezen meg bal oldalt van, amikor beraktam a mocit meg kellett hosszabítanim a csöveket hogy elérjen a másik oldalra.
Hát,én ebben már passzolok.Bár egr-nek lennie kellene benne.Ha nincs,örülj neki,egy gonddal kevesebb.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1377 Dátum: 2014.01.25 szombat, 23:54:43 »

Hát megnéztem, nekem még olyan egr szelepem sincs ezen a fekete fedeles motoron. Így érthető hogy az a tűzfalon lévő cucc is hiányzik. Létezhet hogy gyárilag nincs benne ebben a 98.12-havi motorban!? külföldi volt. az injektor is más, a régin ha szemből állsz akkor jobb oldalt volt az üzemanyag csatlakozás, ezen meg bal oldalt van, amikor beraktam a mocit meg kellett hosszabítanim a csöveket hogy elérjen a másik oldalra.


Ugyanez a motorom van nekem is. balos benya, tűzfalon nincs semmi kapcsoló vagy szelep.
Nincs T elem hanem egyenesen megy vissza a karterszuszogó hátulra a szivósorba.
EGR-t se találtam.
egyetlen egy valamit találtam . a pillangószelepház alatt 3 vákumcső fut ki. kettő fent, egy alul. az alsó megy egy valamilyen senzorra vagy kapcsolóra.

ennyi.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1378 Dátum: 2014.01.26 vasárnap, 00:02:16 »

Ma szétkaptam amit csak tudtam a verdán.

Lambda csere óta még mindig ugrál alapjárat, hol van mozgás közbeni emelt alapjárat hol nincs.

Pillangószelepház le, kitisztít. Vákumcsövek rendben. kartercső légszürőházba kicsit olajsáros de amugy átereszt szépen.
alapjárati motort beáztattam wd40-el. amit tudtam tisztittom rajta, rugoját megmozgattam.
A 4-es hengeren az injektor csatiról lemálott a szigetelés, lehet néha összeérhetett, javitottam.
Összerak, újratanit.

első meglepetés hogy rohadt nyomatékos lett. alig kell gázt adni megy mint barom.
tanitás után leálltam vele mesegyönyörű alapjáratom volt. a motoron még csak ingadozást sem lehetett észlelni.

viszont kicsit később mentem vele, megint leálltam és alapjárat megint 1500 és 0 között ugrál.
Nem akar bemelegedni sem. most az N alját súrolta.

vadiuj termosztát, hőfokjeladó, lambdaszonda.

amit észrevettem hogy amikor igy ugrál alapjárat adok egy gázfröccsöt és beáll. majd a kövi gázfröccsre megint elkezdni.

holnap megnézem a pillangópotit, meg cserélek egy másik alapjárati motorra.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1379 Dátum: 2014.01.26 vasárnap, 03:20:40 »

Ma szétkaptam amit csak tudtam a verdán.

Lambda csere óta még mindig ugrál alapjárat, hol van mozgás közbeni emelt alapjárat hol nincs.

Pillangószelepház le, kitisztít. Vákumcsövek rendben. kartercső légszürőházba kicsit olajsáros de amugy átereszt szépen.
alapjárati motort beáztattam wd40-el. amit tudtam tisztittom rajta, rugoját megmozgattam.
A 4-es hengeren az injektor csatiról lemálott a szigetelés, lehet néha összeérhetett, javitottam.
Összerak, újratanit.

első meglepetés hogy rohadt nyomatékos lett. alig kell gázt adni megy mint barom.
tanitás után leálltam vele mesegyönyörű alapjáratom volt. a motoron még csak ingadozást sem lehetett észlelni.

viszont kicsit később mentem vele, megint leálltam és alapjárat megint 1500 és 0 között ugrál.
Nem akar bemelegedni sem. most az N alját súrolta.

vadiuj termosztát, hőfokjeladó, lambdaszonda.

amit észrevettem hogy amikor igy ugrál alapjárat adok egy gázfröccsöt és beáll. majd a kövi gázfröccsre megint elkezdni.

holnap megnézem a pillangópotit, meg cserélek egy másik alapjárati motorra.

nekem meg az alapjáratommal semmi probléma, de gázadáskor vagy bedadog a motor, vagy megtorpan, húzni sem akar rendesen hegynek felfelé...
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1380 Dátum: 2014.01.26 vasárnap, 08:06:27 »

nekem meg az alapjáratommal semmi probléma, de gázadáskor vagy bedadog a motor, vagy megtorpan, húzni sem akar rendesen hegynek felfelé...

hát ha túl vagy a szokásos elektromos cseréken akkor kukkantsd meg a tankban a benzinszivattyú alatti szürőt.
nekem az csinálta. a probléma az volt hogy ahogy ment fel a fordulat szépen be be rángatott. minél magasabbra ment fel annál jobban.

Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1381 Dátum: 2014.01.26 vasárnap, 09:13:49 »

hát ha túl vagy a szokásos elektromos cseréken akkor kukkantsd meg a tankban a benzinszivattyú alatti szürőt.
nekem az csinálta. a probléma az volt hogy ahogy ment fel a fordulat szépen be be rángatott. minél magasabbra ment fel annál jobban.


nekem pont fordítva van, kisseb fordulaton csinálja, magason megy 'rendesen'.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1382 Dátum: 2014.01.29 szerda, 08:04:04 »

Az injektoroknak milyen hangosan kellene müküdnie? kellene azt hallanom egyáltalán járó motornál?

A hátsó vezérmütengelyem felől brutál óra kattogás jön. mintha több óra ketyegne jó hangosan.
az elsőtől nem érzékelem.

Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1383 Dátum: 2014.01.31 péntek, 14:22:08 »

Nem értek valamit. ha tudtok segitsetek plz.

Nem melegszik be az autó.
Reggel 8 km után a Normal szóból az N-et sem érte el.Vegyesen dugóban meg haladva is.
igazából nem is melegedett tovább. ott megállt N alatt jocskán.
Termosztátból a hűtő felé menő cső hideg , nem ereszt át.

akkor mitől nem melegszik be? Ez ellentmond mindennek amit ismerek.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1384 Dátum: 2014.01.31 péntek, 14:25:01 »

Az injektoroknak milyen hangosan kellene müküdnie? kellene azt hallanom egyáltalán járó motornál?

A hátsó vezérmütengelyem felől brutál óra kattogás jön. mintha több óra ketyegne jó hangosan.
az elsőtől nem érzékelem.


valószínűleg azt hallod csak, bár én varrógéphangnak hallom  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1385 Dátum: 2014.01.31 péntek, 14:32:08 »

Nem értek valamit. ha tudtok segitsetek plz.

Nem melegszik be az autó.
Reggel 8 km után a Normal szóból az N-et sem érte el.Vegyesen dugóban meg haladva is.
igazából nem is melegedett tovább. ott megállt N alatt jocskán.
Termosztátból a hűtő felé menő cső hideg , nem ereszt át.

akkor mitől nem melegszik be? Ez ellentmond mindennek amit ismerek.

akkor is hideg marad, ha full nyitva van, és folyamatosan hideg a víz. vedd ki, próbáld ki a termosztátot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1386 Dátum: 2014.01.31 péntek, 14:51:03 »

akkor is hideg marad, ha full nyitva van, és folyamatosan hideg a víz. vedd ki, próbáld ki a termosztátot

Termosztát előtt forró, csövek szintén melegek , egyedül a hütőbe menő hideg és maga a hütő is hideg.
Mintha jól müködne hogy még nem nyit ki.
csak nem melegszik be. nem értem én eztetet.

Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1387 Dátum: 2014.02.01 szombat, 13:59:49 »

Termosztát előtt forró, csövek szintén melegek , egyedül a hütőbe menő hideg és maga a hütő is hideg.
Mintha jól müködne hogy még nem nyit ki.
csak nem melegszik be. nem értem én eztetet.
Rossz a hő jeladó, ami a műszercsoportba megy.
Naplózva
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1388 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 09:57:22 »

Hosszú távon voltam hétvégén vele.

Autopályán bemelegedett igy nem a jeladó a rossz szerintem.
Viszont produkáltam egy 14 literes fogyasztást.

Motorféken továbbra is kap anyagot , rángat.
Mintha folyamatosan folyna bele a benya.

Tudtok Pesten valakit aki tudna hibakódot kiolvasni?
Illetve egy jo szervizest aki megnézné miért nyomja az injektor fulladásig az autót?
Thx.

Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1389 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 14:09:09 »

Hosszú távon voltam hétvégén vele.
Autopályán bemelegedett igy nem a jeladó a rossz szerintem.
Viszont produkáltam egy 14 literes fogyasztást.

Motorféken továbbra is kap anyagot , rángat.
Mintha folyamatosan folyna bele a benya.

Tudtok Pesten valakit aki tudna hibakódot kiolvasni?
Illetve egy jo szervizest aki megnézné miért nyomja az injektor fulladásig az autót?
Az alant leírtak mind csak eszmefuttatások, nincs gyakorlati tapasztalatom egyikben sem.

Bemelegedés passz, talán tényleg van valami a termosztáttal. Esetleg még az lehet, hogy mégis a jeladó a bibis, mondjuk vízköves, vagy csak le van lassulva mert koszos/régi. Ez abból is látszódhat, hogy hosszú idő után vette fel a megfelelő hőmérsékletet. Lehet, hogy a munkába/vásárlásba menő idő nem elég neki ehhez. Szerintem csere, de ha nem akarsz a hűtővíz utántöltéssel szórakozni most hidegben, akkor jó lesz ez így még nyárig.

Nekem azt mondta márkatárs, hogy 3500rpm alatt nem zárja el a benzin útját a motorfék.

Egyébként az is lehet, hogy piszok került az injektorba, és nyitva marad, vagy megállt. Hallgasd meg a működésüket sztetoszkóppal vagy végig fémes nyelű csavarhúzóval vagy vasrúddal. Ha nem egyforma a hangjuk, akkor a különböző a bibis.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1390 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 14:59:07 »

...

Nekem azt mondta márkatárs, hogy 3500rpm alatt nem zárja el a benzin útját a motorfék.

...

Ez nem igaz; kb. pont az alapjárati fordulatig kell hogy legyen motorfék. Onnantól lejjebb már nem megy, mert az alapjárati motor próbál annyi naftát tolni a hengerekbe, hogy tartsa a motor azt a fordulatszámot. Az még lehetséges hiba, hogy nem azonnal kezd fékezni, vagy nem zárja el a rendszer teljesen az üzemanyagot. Nálam is ez van, gyaníthatóan az alapjárati motor szarakszik, bár szét még nem szedtem h megnézzem pontosan mi van vele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1391 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 16:24:00 »

Ez nem igaz; kb. pont az alapjárati fordulatig kell hogy legyen motorfék. Onnantól lejjebb már nem megy, mert az alapjárati motor próbál annyi naftát tolni a hengerekbe, hogy tartsa a motor azt a fordulatszámot. Az még lehetséges hiba, hogy nem azonnal kezd fékezni, vagy nem zárja el a rendszer teljesen az üzemanyagot. Nálam is ez van, gyaníthatóan az alapjárati motor szarakszik, bár szét még nem szedtem h megnézzem pontosan mi van vele.

Ez sem igaz, mert nekem is kb 1500-ig (vagy 2000-ig?) van motorfék.Most nem emlékszem pontosan,de határozottan érezhető,amikor már kap anyagot.A focusomba volt fedkomp, ott látszott is,hogy mikortól nem 0 a pillanatnyi fogyasztás... Az alapjárati meg tudtommal a levegővel játszik,nem a benzinnel. De lehet tévedek.  vigyor3
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1392 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 21:12:37 »

Az alant leírtak mind csak eszmefuttatások, nincs gyakorlati tapasztalatom egyikben sem.

Bemelegedés passz, talán tényleg van valami a termosztáttal. Esetleg még az lehet, hogy mégis a jeladó a bibis, mondjuk vízköves, vagy csak le van lassulva mert koszos/régi. Ez abból is látszódhat, hogy hosszú idő után vette fel a megfelelő hőmérsékletet. Lehet, hogy a munkába/vásárlásba menő idő nem elég neki ehhez. Szerintem csere, de ha nem akarsz a hűtővíz utántöltéssel szórakozni most hidegben, akkor jó lesz ez így még nyárig.

Nekem azt mondta márkatárs, hogy 3500rpm alatt nem zárja el a benzin útját a motorfék.

Egyébként az is lehet, hogy piszok került az injektorba, és nyitva marad, vagy megállt. Hallgasd meg a működésüket sztetoszkóppal vagy végig fémes nyelű csavarhúzóval vagy vasrúddal. Ha nem egyforma a hangjuk, akkor a különböző a bibis.

ez nem is jutott eszembe. Holnap megnézem injektorokat. ill. meghallgatom.
Viszont 2 hete cseréltem termosztátot ,vizhőfok jeladót , lambdaszondát. semmi nem változott.
Majd leszedtem pillangószelepházat, vákuumcsöveket, alapjárati motort és mindent kipucoltam.
Computer ujratanit. első utján jó is volt. majd második inditásra megint ***.

A lényeg : az auto annyi benyát kap hogy megy mint ökör. 140-160 nál erőlködés nélkül megy. alapjárat ha be is áll pár másodpercre hallani a motoron a pulzálást.majd jön a fordulat 1500-0 közötti ugrálás vagy leállás.

Anno lambda csere előtt ha lehuztam nagyjábol beállt az alapjárat. de nem volt tökéletes az sem. néha ugy is csinálta.
de lambda cserélve lett.

Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1393 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 23:39:33 »

Ez sem igaz, mert nekem is kb 1500-ig (vagy 2000-ig?) van motorfék.Most nem emlékszem pontosan,de határozottan érezhető,amikor már kap anyagot.A focusomba volt fedkomp, ott látszott is,hogy mikortól nem 0 a pillanatnyi fogyasztás... Az alapjárati meg tudtommal a levegővel játszik,nem a benzinnel. De lehet tévedek.  vigyor3

Na ma hazafele sikerült lepróbálni; magasabb fordulatról indítva megy le valóban 0-ra a fogyasztás, 2500 környékéről indítva 3 L a minimum a pillanatnyi fogyasztásmérőn; valamint 1400 felett egy picivel nyit a pillangószelep. Annyi a turpisság, hogy ezek V6-nál Cheesy Bár a 4-hengereseknél is hasonlóknak illene lenni. ...elvileg  vigyor3
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1394 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:19:59 »

egyikőtöké sem jó hehe 1150-ig van motor fék, addig 0 a fogyi. ehhez jó alapjárat motor kell (gyári) és tökéletes kartergáz szelep  Wink talán az utóbbi kis biszbasz a legfontosabb.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1395 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:34:38 »

erre a bemelegedéses sztorihoz annyit fűznék hozzá, h jó vízpumpa és jó termosztát kell. A termosztát lehet részben rossz, olyan is van hogy néha jó, néha nem, és olyan is h részben nyitott állapotban ragad... viszont ha teljesen nyitott állapotban lenne, akkor nem lenne fűtés, csak langyos levegő, főleg menet közben.... Az alsó jeladóra nagyon is jellemző h néha működik néha pedig, nem. Emberünknél az utolsó lesz a hiba. Viszont ettől nem nő meg a fogyasztás  smile én a felső jeladóra tippelek (vízhőfok) ez könnyen ellenőrizhető egy multi méterrel, ellenállást kell mérni rajta. (cikk segít a wikiben) (ha az említett alkatrész kukás, meleg motornál hideget mutat az ecunak, ezért a többlet benzin befecsi, és ezért nincsen motorfék 3500alatt)........ szóval sanszos h mind két vízhőfok jeladó cserés lesz. integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1396 Dátum: 2014.02.04 kedd, 13:53:13 »

egyikőtöké sem jó hehe 1150-ig van motor fék, addig 0 a fogyi. ehhez jó alapjárat motor kell (gyári) és tökéletes kartergáz szelep  Wink talán az utóbbi kis biszbasz a legfontosabb.

Na ezt megfigyelem pontosan,ha legközelebb megyek vele. Kàrörvendő...  beka3
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
_FZ_
Vendég
« Új hozzászólás #1397 Dátum: 2014.02.04 kedd, 14:49:13 »

erre a bemelegedéses sztorihoz annyit fűznék hozzá, h jó vízpumpa és jó termosztát kell. A termosztát lehet részben rossz, olyan is van hogy néha jó, néha nem, és olyan is h részben nyitott állapotban ragad... viszont ha teljesen nyitott állapotban lenne, akkor nem lenne fűtés, csak langyos levegő, főleg menet közben.... Az alsó jeladóra nagyon is jellemző h néha működik néha pedig, nem. Emberünknél az utolsó lesz a hiba. Viszont ettől nem nő meg a fogyasztás  smile én a felső jeladóra tippelek (vízhőfok) ez könnyen ellenőrizhető egy multi méterrel, ellenállást kell mérni rajta. (cikk segít a wikiben) (ha az említett alkatrész kukás, meleg motornál hideget mutat az ecunak, ezért a többlet benzin befecsi, és ezért nincsen motorfék 3500alatt)........ szóval sanszos h mind két vízhőfok jeladó cserés lesz. integet2

kösz az infókat.

Felső vizhőfokjeladó cseréltem.
Alsó a müszerhez megy szerintem. Az nem müködik hibásan.
Ha vizpumpa lenne hibás akkor az inkább forrna . termosztát új de láttam már én is gyárilag rosszat.

Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1398 Dátum: 2014.02.04 kedd, 18:44:47 »

egyikőtöké sem jó hehe 1150-ig van motor fék, addig 0 a fogyi. ehhez jó alapjárat motor kell (gyári) és tökéletes kartergáz szelep  Wink talán az utóbbi kis biszbasz a legfontosabb.

Valahogy sejtettem.. Cheesy Megesik, hogy a kuplung kinyomásakor elengedett gázzal (is) felpörög a motor még 4-5 másodpercre. Lehet cserélnem kell mindkét alkatrészt.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1399 Dátum: 2014.02.04 kedd, 22:11:37 »

kösz az infókat.

Felső vizhőfokjeladó cseréltem.
Alsó a müszerhez megy szerintem. Az nem müködik hibásan.
Ha vizpumpa lenne hibás akkor az inkább forrna . termosztát új de láttam már én is gyárilag rosszat.



Azért mérjél csak rá arra a jeladóra (felső)  smile
Alsó jeladó attól lehet rossz, h néha működik és be áll középre. Az enyém azt csinálta h néha rézben mutatott valamicskét, néha egész fel ment az N betűig, néha teljesen ki volt feküdve. Kicseréltem egyből jó lett  smile viszont ez másba nem szól bele, pusztán az műszernek küld jelet.
Ha vzpumpa lenne hibás, forrna csak mire észre vennéd lehet késő lenne, mert ugye nem fordulna körben a víz időben (jeladó sajnos nem a blokkon van) ezt csak érdekesség kép írtam.
Nem okoskodni akarok, csak már bejártam ezzel az autóval minden hiba lehetőséget ami csak lehetséges, és viszonylag sokat is megy az autó  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Oldalak: 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.