Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 23:58:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 169 170 171 172 173 174 175 [176] 177 178 179 180 181 182 183 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261595 alkalommal)
0 Felhasználó és 46 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8750 Dátum: 2015.08.25 kedd, 16:22:22 »

Sziasztok!

Új mondeos vagyok és rögtön egy kis segítségre lenne szükségem.
A 2001-es MK3 1.8 125LE gépben a gázbowdenem elszakadt és nem találok hozzá sehol.
(Se márkaszervíz, se cromax)
Alvázszám alapján folyamatosan olyan érkezik ami 115cm hosszú, mindenben megegyezik, kivéve rövid. Ami a kocsiban volt sokkal hosszabb, kb 186cm lehetett fénykorában.

Minden rendszerben a rövidet ajánlják hozzá, de az nem jó, a hosszabb az újabbakban van de abból meg nincs az országban és nem hozzák be mert lehet az se lesz jó hozzá.

Tudnátok segíteni?
Előre is köszi!
Üdv:Roba


Ez most valami vicc, ugye?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8751 Dátum: 2015.08.25 kedd, 17:10:47 »

Ez most valami vicc, ugye?
miért? a csomagtartó felé is el lehet vinni a felesleget..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #8752 Dátum: 2015.08.25 kedd, 18:40:28 »

Sziasztok!
Le tudna nekem valaki irni a benzinszuro csere menetet?
Koszonom szepen!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8753 Dátum: 2015.08.25 kedd, 18:45:29 »

Sziasztok!
Le tudna nekem valaki irni a benzinszuro csere menetet?
Koszonom szepen!

Leveszed a régit és felrakod a helyére az újat.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8754 Dátum: 2015.08.25 kedd, 18:46:19 »

miért? a csomagtartó felé is el lehet vinni a felesleget..... eplus2

Nem a méret miatt, hanem mert "nem létezik és nem rendelhető"?!  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #8755 Dátum: 2015.08.25 kedd, 18:47:28 »

Leveszed a régit és felrakod a helyére az újat.  vigyor3

Koszonom gyors valaszt!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8756 Dátum: 2015.08.25 kedd, 18:52:14 »

Koszonom gyors valaszt!

Gondolom felismered a két gyors bilincset a cső csatlakozásoknál.
Érdemesebb a konzollal együtt levenni és úgy ki-be a szűrőt, majd vissza a konzolt, csövek rá és bonthatod a sört.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8757 Dátum: 2015.08.25 kedd, 19:19:16 »

Csüsz!

Kérdésem annyi volna, hogy a benzines vasba ha fent fog a kuplung, de még nem csúszik akkor a kuplungcserénél mit szoktak cserélni, továbbá a benzinesbe is van kettőstömegű lendkerék és azt is kell cserélni a kuplunggal!

Köszi a választ!  integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8758 Dátum: 2015.08.25 kedd, 19:23:28 »

Csüsz!

Kérdésem annyi volna, hogy a benzines vasba ha fent fog a kuplung, de még nem csúszik akkor a kuplungcserénél mit szoktak cserélni, továbbá a benzinesbe is van kettőstömegű lendkerék és azt is kell cserélni a kuplunggal!

Köszi a választ!  integet2


Kuplung cserénél kuplungot.  vigyor3
Vizsgálat és véleményezés után akár lendkereket is. Igen, kettős tömegű van benne. Nem kell, de ha szükséges....
Ha fent fog.... hát ez akár furcsa is lehet, mert hidraulikus kuplungról beszélünk és önállító kinyomószerkezetről. Ezért a fogáspontnak nem szabad változnia.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
roba
Vendég
« Új hozzászólás #8759 Dátum: 2015.08.26 szerda, 08:43:20 »

Nem a méret miatt, hanem mert "nem létezik és nem rendelhető"?!  zavart2
Figy, alvázszám alapján 3 helyen megnézettem, mindenhol a rövidebbet hozták.
Cromaxnak volt egy ötlete hogy egy másik cikkszám jó lehet, de azt németországból kell berendelni de linkre nem akarják..
Ezért gondoltam megkérdezem itt akik elvileg már láttak mondeot közelről és tudják miről van szó. (Márkaszervízbe is hátravitték a hozott cuccot és rögtön rávágta a szaki hogy ez nem hozzá való, pedig a rendszer meg ezt hozza)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8760 Dátum: 2015.08.26 szerda, 12:28:41 »

Figy, alvázszám alapján 3 helyen megnézettem, mindenhol a rövidebbet hozták.
Cromaxnak volt egy ötlete hogy egy másik cikkszám jó lehet, de azt németországból kell berendelni de linkre nem akarják..
Ezért gondoltam megkérdezem itt akik elvileg már láttak mondeot közelről és tudják miről van szó. (Márkaszervízbe is hátravitték a hozott cuccot és rögtön rávágta a szaki hogy ez nem hozzá való, pedig a rendszer meg ezt hozza)


Vajon milyen alkatrész jó egy autóba, ami benne volt vagy amit egy program hoz hozzá?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
roba
Vendég
« Új hozzászólás #8761 Dátum: 2015.08.26 szerda, 14:31:04 »


Vajon milyen alkatrész jó egy autóba, ami benne volt vagy amit egy program hoz hozzá?
Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a szopón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?  vigyor3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8762 Dátum: 2015.08.26 szerda, 15:13:28 »

Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a ***ón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?  vigyor3
ez a GSR gyerek is mindig csak vicceskedik,pedig közelről még nem is látott autót... Roll Eyes Tongue
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8763 Dátum: 2015.08.26 szerda, 16:10:41 »

Vajon, amilyen van benne. Csak arra vártam volna tippet hogy tudom a tudtukra adni hogy arra van szükségem, hátha valaki közületek túl van ezen a ***ón.
Most hogy tisztázódott van esetleg értelmes hozzászólás is? Vagy vajon csak vicceskedni tudtok?  vigyor3

Azt mondtad, kivetted már.
Nos, akkor leteszed az asztalra, hogy neked egy ilyen kell újban. Így kell a tudtukra adni.
Rohadtul nem számít, hogy mit hoz a gép....ha nem olyan van benne! Nincs ezen mit agyalni.
Ha csak olyanokhoz mentél eddig, akik annyira kockák, hogy csak annyit tudnak, hogy kikeresik alvázszámra mi kell bele......akkor keres rutinosabb embert, aki ezután alvázszám nélkül is ki tudja listázni milyen bowdenek vannak, majd abból -a minta alapján- kiválasztja azt, amire szükséged van, mert OLYAN van az autódban.
Ez azért nem ennyire megoldhatatlan probléma, mint ahogy előadod.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 16:12:15 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8764 Dátum: 2015.08.26 szerda, 18:54:54 »

Valaki tudja esetleg, hogy mondeo mk3  főtengely csapágy felújítás mennyibe fáj? THX
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8765 Dátum: 2015.08.26 szerda, 19:00:52 »

Valaki tudja esetleg, hogy mondeo mk3  főtengely csapágy felújítás mennyibe fáj? THX

Csapágyat nem újítunk fel. Cserélni kell és ha szükséges, akkor főtengely köszörülés + túlméretes csapágy..... ha létezik!
Valamint van hajtókar csapágy és nyugvó csapágy.

Vannak motorok, ahol nincs túlméretes alkatrész így nem köszörülhető a főtengely. Valamint a gyártó sem engedi a köszörülést.



Mivel fordulatszám növekedéskor jelentkező a kopogás, így feltételezem, hogy hajtókar csapágyról van szó.
Ki kell venni őket, megnézni mennyire kopottak. Ha szép a tengely felülete, akkor egy új azonos méretű csapágysor megoldás lehet.

Vegyél másik, keveset futott motort
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8766 Dátum: 2015.08.26 szerda, 19:35:39 »

Csapágyat nem újítunk fel. Cserélni kell és ha szükséges, akkor főtengely köszörülés + túlméretes csapágy..... ha létezik!
Valamint van hajtókar csapágy és nyugvó csapágy.

Vannak motorok, ahol nincs túlméretes alkatrész így nem köszörülhető a főtengely. Valamint a gyártó sem engedi a köszörülést.



Mivel fordulatszám növekedéskor jelentkező a kopogás, így feltételezem, hogy hajtókar csapágyról van szó.
Ki kell venni őket, megnézni mennyire kopottak. Ha szép a tengely felülete, akkor egy új azonos méretű csapágysor megoldás lehet.

Vegyél másik, keveset futott motort
Holnap kerül szétszerelésre és hajtókar csapágyról van szó remélhetőleg pontosabb infókat holnap tudok egyenlőre csak kalkulálni akarok, de már remélem holnap többet tudok! köszi a válaszod!
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8767 Dátum: 2015.08.26 szerda, 19:44:31 »

Itt van hajtókar csapágy erről volna szó?

http://www.jofogas.hu/tolna/Ford_Mondeo_hajtokar_csapagyak_30531789.htm?first=1
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8768 Dátum: 2015.08.26 szerda, 20:49:47 »



Ilyen alkatrészeket ne már a jófogásról!  vomit
Csak megtéveszt a sok zagyvaság, ami ilyen helyeken olvasható.

Alapméretes 4db ív? Miiii?
A csapágy párban "számolandó".
Aztán van 6 db ív ( Undecided ) +25-ös?  Tehát 3 pár....hol a negyedik? Az alapból miért csak kettő pár van?   Shocked

Ez így pont SEMMIT nem ér!   A márkanévről ne is beszéljünk...

Egyébként meg nem előre veszünk csapágyat, hanem utólag! (szétszedés és ha kell/lehet...köszörülés után)

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8769 Dátum: 2015.08.26 szerda, 21:05:18 »


Ilyen alkatrészeket ne már a jófogásról!  vomit
Csak megtéveszt a sok zagyvaság, ami ilyen helyeken olvasható.

Alapméretes 4db ív? Miiii?
A csapágy párban "számolandó".
Aztán van 6 db ív ( Undecided ) +25-ös?  Tehát 3 pár....hol a negyedik? Az alapból miért csak kettő pár van?   Shocked

Ez így pont SEMMIT nem ér!   A márkanévről ne is beszéljünk...

Egyébként meg nem előre veszünk csapágyat, hanem utólag! (szétszedés és ha kell/lehet...köszörülés után)


Nem innen akarom venni csak azt kérdeztem, hogy ez lehet a ludas, mert akkor kb be tudom lőni az árat! A feltevés, hogy csapágy miatt kerepel magas fordulaton, de az is lehet hogy komolyabb a baj, mint írtad szétszedés után derül ki! Egyenlőre csak google keresőbe nézegetem, hogy mi lehet a ludas! Szeretek tanulni a hibákból! A szerelő annyit mondott, hogy a motor csapágyas és te is sokat segítettél! Ezután írtam be, hogy kb mennyi árfekvésbe gondolkozzak!
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8770 Dátum: 2015.08.26 szerda, 21:06:34 »

Nem innen akarom venni csak azt kérdeztem, hogy ez lehet a ludas, mert akkor kb be tudom lőni az árat! A feltevés, hogy csapágy miatt kerepel magas fordulaton, de az is lehet hogy komolyabb a baj, mint írtad szétszedés után derül ki! Egyenlőre csak google keresőbe nézegetem, hogy mi lehet a ludas! Szeretek tanulni a hibákból! A szerelő annyit mondott, hogy a motor csapágyas és te is sokat segítettél! Ezután írtam be, hogy kb mennyi árfekvésbe gondolkozzak!


Ez nem a lottó műfaja, ahol találgatni kell.....

A google sem fogja megmondani, hogy "mi lehet a ludas".
Írtam, hogy előre nem tudsz gondolkozni, mert:
- teljes szétszedés (ez már eleve nem kis munka és szükséges pár tömítés), majd a gépműhely (!) mondja meg, hogy a motor melyik részén milyen beavatkozás szükséges...és lehet-e.
   Csak ezután tudsz számolni. Majd a számolás után kell gondolkodnod csak.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 21:09:35 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8771 Dátum: 2015.08.26 szerda, 21:14:12 »


Ez nem a lottó műfaja, ahol találgatni kell.....

A google sem fogja megmondani, hogy "mi lehet a ludas".
Írtam, hogy előre nem tudsz gondolkozni, mert:
- teljes szétszedés (ez már eleve nem kis munka és szükséges pár tömítés), majd a gépműhely (!) mondja meg, hogy a motor melyik részén milyen beavatkozás szükséges...és lehet-e.
   Csak ezután tudsz számolni. Majd a számolás után kell gondolkodnod csak.

Értem és köszi, holnap remélem többet tudok! Jo piht! üdv
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #8772 Dátum: 2015.08.26 szerda, 22:09:39 »

Hello mindenki, 2004 es 1.8 benzines 16 szelepes 125 le motornál a szelepszárszimeringezés rázos dolog? 2000-3000 km alatt minimumra esik az olajszint, 225 ezer km van bent ora szerint, olaj sehol nem folyik sajnos elcsipegeti, vagy inkább gyürük? Gondolom hengerfej le a szimeringezéshez..
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8773 Dátum: 2015.08.26 szerda, 22:13:14 »

Hello mindenki, 2004 es 1.8 benzines 16 szelepes 125 le motornál a szelepszárszimeringezés rázos dolog? 2000-3000 km alatt minimumra esik az olajszint, 225 ezer km van bent ora szerint, olaj sehol nem folyik sajnos elcsipegeti, vagy inkább gyürük? Gondolom hengerfej le a szimeringezéshez..

A szelepszár szimmering cseréhez nem kell levenni a hengerfejet.
Veszteséget kellene mérni, hogy a hengerek/gyűrűk milyen állapotban vannak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Snoci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



« Új hozzászólás #8774 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 09:18:07 »

Sziasztok!

Kigyulladt a motor lámpa. Akksit lekötöttem, de ez nem segített. (Egy ideje a normál benzintől csörög a motor, de még nem találtam meg az okát)
Most, hogy ég a lámpa mit javasoltok, hogyan kezdjem a hiba feltárását?
(Ford szerviz: 10+áfa a kiolvasás szemrevételezés) Merre lehet a kopogás érzékelő?
Jó helyen kapirgálok szerintetek?


Naplózva

1,8  2003-as 5 ajtós
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #8775 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 09:37:41 »

Ha már szelepszár szimering, akkor lehet hogy szelepvezető csere stb....ez a művelet kb 150.000Ft mindennel együtt. De a hengerfejet le kell ehhez venni.
Ha viszont le van szedve akkor meg kell nézni a hengerek gyűrűk állapotát is...Szerintem akkor már jobban jársz egy bontott motorral...

Nah az fasza Sad most vettem az autót, nem örülök neki annyira!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8776 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 09:41:52 »

Ha már szelepszár szimering, akkor lehet hogy szelepvezető csere stb....ez a művelet kb 150.000Ft mindennel együtt. De a hengerfejet le kell ehhez venni.
Ha viszont le van szedve akkor meg kell nézni a hengerek gyűrűk állapotát is...Szerintem akkor már jobban jársz egy bontott motorral...


Nekem nincs semmi probléma a motorommal.

Miért kellene szelepvezetőt cserélni egy szelepszár szimmering cserénél?
Komolyan le kell venni a szelepvezető cseréhez a hengerfejet? Ki akar szelepvezetőt cserélni?  Shocked
Ha jól emlékszem, akkor 150e km körül lehet a motorban.

Ha leveszed a hengerfejet, akkor még a gyűrűk állapotát nem tudod megnézni, de a hengereken sem látni szemmel semmit.
A méréshez pedig teljesen szét kell szedni a motort.  Cool




Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8777 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 09:43:50 »

Nah az fasza Sad most vettem az autót, nem örülök neki annyira!

Ne vegyél mindent "készpénznek"....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #8778 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 09:56:15 »

Ne vegyél mindent "készpénznek"....

Már egy két helyes olvastam hogy az olajfogyasztást megoldotta a szelepszárszimerigezés, ezen gondolkodok most hogy ki kellene cseréltetnem!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8779 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 10:03:17 »

Már egy két helyes olvastam hogy az olajfogyasztást megoldotta a szelepszárszimerigezés, ezen gondolkodok most hogy ki kellene cseréltetnem!

Hidd el, tudom. (Ha írtam, nem véletlen.)
Első körben mindenképpen ezt érdemes. Ennyit megér kockáztatni is.  (~ 100 km/ 0.5 dl motorolaj, inkább szelepszár szimmering, mintsem gyűrű kopás)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8780 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 11:23:50 »

Hidd el, tudom. (Ha írtam, nem véletlen.)
Első körben mindenképpen ezt érdemes. Ennyit megér kockáztatni is.  (~ 100 km/ 0.5 dl motorolaj, inkább szelepszár szimmering, mintsem gyűrű kopás)

Nem neked szántam amit írtam, de gondolom ezt vágtad. Akinek szántam tudta neki szól! Akkor is egy szelep szárcsere mindennel együtt kb 150.000Ft / ez vidéki ár/. És ahhoz le kell venni a hengerfejet....Veszteség mérés nem minden esetben mutat pontos képet a motor állapotáról. Sajnos szét kell szedni és márő műszerrel kell megvizsgálni a henger belsejét. Üdv...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8781 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 11:39:12 »

Nem neked szántam amit írtam, de gondolom ezt vágtad. Akinek szántam tudta neki szól! Akkor is egy szelep szárcsere mindennel együtt kb 150.000Ft / ez vidéki ár/. És ahhoz le kell venni a hengerfejet....Veszteség mérés nem minden esetben mutat pontos képet a motor állapotáról. Sajnos szét kell szedni és márő műszerrel kell megvizsgálni a henger belsejét. Üdv...

Jó reggel!

Ha nem nekem írod, akkor ne nekem írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:12:23 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8782 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:07:35 »

Jó reggel!

Ha nem nekem írod, akkor ne neked írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.

Jó reggel!

Ha nem nekem írod, akkor ne neked írd válaszban.
"szelep szárcsere" Ilyenről még nem hallottam. Komplett szelepe(ke)t lehet csak cserélni, szelepszár+szeleptányér.
A szelepvezető cseréhez valóban le kell venni a hengerfejet, de megint megkérdezem, hogy -rajtad kívül- ki beszél ilyesmiről?
A veszteség mérés pedig igenis pontos -talán a legpontosabb- képet mutatja a hengerek állapotáról.

Tisztelt GSR!

Elhiszem hogy te vagy itt a bakter, de a hangnemed kissé zavaró olykor-olykor. Mindenki tudja mire gondoltam, de köszönöm az utólagos helyreigazításokat, és szives elnézésedet kérem amiért bambaságom miatt neked írtam. Én csak a magam kárán tanult tapasztalatokat osztottam meg, tehát amit most írok, ne is olvasd el, nem rád tartozik, nem neked szól:


Naplózva
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8783 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:09:42 »

Nekem is ette az olajat. Levetettem a hengerfejet, mert általában nem csak a szelepszár szimering a ludas, hanem akkor már célszerű átnézetni és amit cserélni kell azt pótolni kell.  Ez az egész művelet itt Miskolcon olyan 140.000Ft állt meg. Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt.Utána jó volt minden, majd eladtam a kocsit, és rá kb. egy hónapja hívott a vevő hogy az autó eszi  az olajat.............Mondtam neki hogy ezzel nem tudok mit kezdeni, de ez már egy másik történet... wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8784 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:11:33 »

Tisztelt GSR!

Elhiszem hogy te vagy itt a bakter, de a hangnemed kissé zavaró olykor-olykor. Mindenki tudja mire gondoltam, de köszönöm az utólagos helyreigazításokat, és szives elnézésedet kérem amiért bambaságom miatt neked írtam. Én csak a magam kárán tanult tapasztalatokat osztottam meg, tehát amit most írok, ne is olvasd el, nem rád tartozik, nem neked szól:



Pedig ismét nekem írtad. Elolvastam, nem baj?  vigyor3
Elnézést, ha a hangnemem zavaró.....de itt csak olvasni lehet a szavakat. Amik aztán úgy értelmeződnek, ahogy az olvasó ideg/lelki állapota hozza.
Én személy szerint nem rejtek el a szavakban semmilyen "hangnemet".
Egy a lényeg, nem szabad abból kiindulni, hogy ami valakivel megtörténik és meg van/volt az oka, akkor hasonló/azonos tünet (olajfogyasztás) esetén csakis azonos lehet a problémát kiváltó ok is.  wave

Abban, hogy én vagyok a BAKter csak a BAK stimmel, mert az a horoszkópom.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:26:13 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8785 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:14:47 »

Nekem is ette az olajat. Levetettem a hengerfejet, mert általában nem csak a szelepszár szimering a ludas, hanem akkor már célszerű átnézetni és amit cserélni kell azt pótolni kell.  Ez az egész művelet itt Miskolcon olyan 140.000Ft állt meg. Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt.Utána jó volt minden, majd eladtam a kocsit, és rá kb. egy hónapja hívott a vevő hogy az autó eszi  az olajat.............Mondtam neki hogy ezzel nem tudok mit kezdeni, de ez már egy másik történet... wave

Itt van a "kutya elásva".  Cool
Én veszteség mérésről beszéltem, de te amit annak gondolsz az szimplán egy kompresszió mérés.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8786 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:24:47 »

Itt van a "kutya elásva".  Cool
Én veszteség mérésről beszéltem, de te amit annak gondolsz az szimplán egy kompresszió mérés.  wave

http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8787 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:40:42 »



Aztaa....  folyik a csapból langyos víz is?   Shocked

Most komolyan nekem küldözgeted a linkeket?   taps
Ha már így megvannak, akkor olvasd el a "nyomásveszteség" részt, ne csak a sűrítési végnyomást(kompresszió).   wave

idézlek:
"Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt."

Ugye, hogy -a linken található írásból is kiderül- a veszteségmérés eredménye nem bar-ban mutatkozik?
A kompresszió méréssel kell kezdeni, de az csak -ahogy a nevében is benne van- a sűrítési végnyomást mutatja meg. Az olaj nem ilyenkor "szökik" el.
A dugattyú középállásában, ahol a kopott gyűrűk, hengerfal miatt szépen "felpumpálja" a dugattyú. De olvashattad is......
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 12:44:32 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8788 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 12:55:09 »


Aztaa....  folyik a csapból langyos víz is?   Shocked

Most komolyan nekem küldözgeted a linkeket?   taps
Ha már így megvannak, akkor olvasd el a "nyomásveszteség" részt, ne csak a sűrítési végnyomást(kompresszió).   wave

idézlek:
"Veszteséget előtte természetesen mértünk, mindegyik hengerben olyan 14-15 bar volt."

Ugye, hogy -a linken található írásból is kiderül- a veszteségmérés eredménye nem bar-ban mutatkozik?
A kompresszió méréssel kell kezdeni, de az csak -ahogy a nevében is benne van- a sűrítési végnyomást mutatja meg. Az olaj nem ilyenkor "szökik" el.
A dugattyú középállásában, ahol a kopott gyűrűk, hengerfal miatt szépen "felpumpálja" a dugattyú. De olvashattad is......



Aztaa....  folyik a csapból langyos víz is?  Hihetetlen mennyire nagy képű vagy. Mester!  wave
Igaz veszteség mérést írtam, kompresszió helyett, valóban a kettő nem ugyan az, mert ha jól tudom dieseleknél szoktak veszteségmérést csinálni.De hagyjuk, még egyszer: légy szíves ne is foglalkozz velem, én csak egy egyszerű mezei tűzoltó vagyok......

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8789 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 13:02:24 »


Aztaa....  folyik a csapból langyos víz is?  Hihetetlen mennyire nagy képű vagy. Mester!  wave
Igaz veszteség mérést írtam, kompresszió helyett, valóban a kettő nem ugyan az, mert ha jól tudom dieseleknél szoktak veszteségmérést csinálni.De hagyjuk, még egyszer: légy szíves ne is foglalkozz velem, én csak egy egyszerű mezei tűzoltó vagyok......



Ráadásul sértődős tűzoltó.  vigyor3
Ja, én meg nagyképű!  taps
Szégyenkeznem kellene, hogy nem mondtál újat egy link-en található dolgokkal?  fejvakaras Megyek és kiugrom a földszintről....  hehe
Ami azért öngól volt, mert ha ennyire "tájékozott" ill. olvasott vagy, akkor nem beszélnél félre.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 14:07:42 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8790 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 13:55:08 »

Ráadásul sértődős tűzoltó.  vigyor3
Ja, én meg nagyképű!  taps
Szégyenkeznem kellene, hogy nem mondtál újat egy linke-en található dolgokkal?  fejvakaras Megyek és kiugrom a földszintről....  hehe
Ami azért öngól volt, mert ha ennyire "tájékozott" ill. olvasott vagy, akkor nem beszélnél félre.  wave
megen veled van a gond-pont azzal,aki nem látott még autót... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8791 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:37:24 »

A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!

Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #8792 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 17:41:23 »

A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!

Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat

GSR
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8793 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 18:05:48 »

GSR

köszi remélem lesz majd valami hasznos mondanivalója  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #8794 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 18:35:01 »



A motorfedelet levették a vasamról és felülről nem látható semmi, annyi furcsaság van, hogy a vezérműlánc nagyon lazának tűnik, kézzel lehet föl le mozgatni. Valaki esetleg tudja, hogy a vezérműláncnak mennyire kell szorosnak lennie, hogy ez normális jelenség-e? Amúgy a motorfedélen lánctól való ütésnyom nem látható!

Ui.. Holnap szedik le az olajteknőt, hogy alulról is kiderüljön, hogy mi okozhatja a magas-fordulaton azt a hangot.
Valaki esetleg foglalkozik ilyen nemű problémával aki szakavatott a mondeok motor szerelésében?
Köszi a válaszokat


Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......

Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet?  Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8795 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:12:39 »



Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......

Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet?  Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?

Szelepfedél az került levételre, laza a lánc. A kartelt holnap szereli le és akkor derül ki, hogy a hajtókar csapágyak vagy alulról látszódik-e valami hibajelenség
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8796 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:17:50 »



Mi az a motorfedél? Szelepdeknire gondolsz vagy a fölötte lévő motortakaróra?
Kicsit fura az egész......

Ha laza (vagy annak ítéli, de az is fura hogy ezt a szerelő nem tudja eldönteni) a lánc akkor miért az olajteknő lebontása a következő művelet?  Miért nem a vezérlés pajzsot veszi le....?
Biztos jó helyre vitted az autót?


A hajtókar csapágyak ellenőrzése miatt kell levenni az olajteknőt.

https://www.youtube.com/watch?v=IMhqTR6-Ku8
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8797 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:19:01 »

Szelepfedél az került levételre, laza a lánc. A kartelt holnap szereli le és akkor derül ki, hogy a hajtókar csapágyak vagy alulról látszódik-e valami hibajelenség

A karter-t lehet leszerelni. A kartel az valami más....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #8798 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:20:35 »

A karter-t lehet leszerelni. A kartel az valami más....  vigyor3

Az ganxsta  eplus2
No mindegy a lánc mennyire lehet laza? GSR esetleg valamikor tudnánk találkozni?
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8799 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:27:09 »

Az ganxsta  eplus2
No mindegy a lánc mennyire lehet laza? GSR esetleg valamikor tudnánk találkozni?

Nem lehet laza a lánc.





« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 20:16:25 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 169 170 171 172 173 174 175 [176] 177 178 179 180 181 182 183 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.