Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:46:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 177 178 179 180 181 182 183 [184] 185 186 187 188 189 190 191 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260909 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9150 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:37:37 »

Mit "pedig ezt"?

EGR hibát EGR-el kapcsolatban "dob".
LAMBDA hibát lambda szodával kapcsolatosan "dob".

Nem keverednek ezek és egyik alkatrész sem generál a másik "nevében" hibaüzenetet.

Nekem anno generalt  vigyor3 Vedd ki az EGR tengelyet es nekem akkor dobott egy ilyen hibat  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #9151 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:39:48 »

Nekem újabban azt csinálja (2004-es 2000-es benzin) ,hogy már régen lassításban vagyok, gázadás nincs, és amíg a kerék konkrétan meg nem áll, addig 1500-2000-en tartja a fordulatot. Az alapjáratom üzem meleg motornál 900 körül van.
Amúgy szerintem ez az átlag fogyasztás mérő szart sem ér, mert tegyük fel, hogy rövideket megyek vele, úgy, hogy mire szinte eléri a tényleges üzemi hőfokot, addigra meg is állok. Ha ezt rendszeresen csinálom városban, akkor lesz egy baromi magas átlag fogyasztásom, és egy nagyon alacson átlag sebességem. Majd ezután mennem kell egy csomót autópályán, hogy ezek az értékek csökkenjenek, ill. nőjenek, és ezek után mi alapján tudom én eldönteni, hogy valójában mennyit is fogyaszt? Szóval marad a jól bevált (tele tankolom oszt számolgatok módszer)

....tele tankolom oszt számolgatok módszer.....
ennél pontosabbat nem fogsz találni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9152 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:40:28 »

Nekem anno generalt  vigyor3 Vedd ki az EGR tengelyet es nekem akkor dobott egy ilyen hibat  vigyor3

Mivaaan?  Shocked

EGR tengelye?  Te tényleg be vagy b.szva....  nyes
Meg lehet akkor is be voltál!  eplus2

Utoljára és csak neked!  EGR ---> EGR hiba
                                 LAMBDA szonda ---> LAMBDA szonda hiba

 zavart2



Ja és egyébként sem frankó amit írsz, mert én nem vettem ki az EGR "tengelyét" -nincs is olyan- így neked nem dobhatott emiatt semmilyen hibát!  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.01 vasárnap, 19:42:27 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9153 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:42:19 »

Mivaaan?  Shocked

EGR tengelye?  Te tényleg be vagy b.szva....  nyes
Meg lehet akkor is be voltál!  eplus2

Utoljára és csak neked!  EGR ---> EGR hiba
                                 LAMBDA szonda ---> LAMBDA szonda hiba

 zavart2

Van tengelye, ilyen orsos menet. Vedd le az eletronyos reszet es ott van. Siman ki lehet tekergetni beloel a orsos menetet es akkor elszeparlatad az eletronyikat a mechanikatul  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9154 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:46:11 »

Van tengelye, ilyen orsos menet. Vedd le az eletronyos reszet es ott van. Siman ki lehet tekergetni beloel a orsos menetet es akkor elszeparlatad az eletronyikat a mechanikatul  vigyor3


Zacci.......te ma mindenképp le akarsz fárasztani?
Az EGR szelep -ahogy a nevében is benne van- egy szelep. Nincs kivehető tengelye. Axiális irányban mozog, ennyi.
Egybe van építve az actuator résszel, ami egy elektromágnes.

Tengely az, ami forog vagy amin forog valami.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9155 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:47:50 »

Nekem újabban azt csinálja (2004-es 2000-es benzin) ,hogy már régen lassításban vagyok, gázadás nincs, és amíg a kerék konkrétan meg nem áll, addig 1500-2000-en tartja a fordulatot. Az alapjáratom üzem meleg motornál 900 körül van.
Amúgy szerintem ez az átlag fogyasztás mérő szart sem ér, mert tegyük fel, hogy rövideket megyek vele, úgy, hogy mire szinte eléri a tényleges üzemi hőfokot, addigra meg is állok. Ha ezt rendszeresen csinálom városban, akkor lesz egy baromi magas átlag fogyasztásom, és egy nagyon alacson átlag sebességem. Majd ezután mennem kell egy csomót autópályán, hogy ezek az értékek csökkenjenek, ill. nőjenek, és ezek után mi alapján tudom én eldönteni, hogy valójában mennyit is fogyaszt? Szóval marad a jól bevált (tele tankolom oszt számolgatok módszer)
Mert az gondolja,hogy váltani készülsz és toppon van  eplus2 (alapjárati szelep tisztítás esetleg)
Az nem egy szentírás,különben is ott az infókar,és nyomd át más adatra pl:hőfok
Az köztudott tény,a rövid távon minden autó többet(sokat) kajál,jobban kopik(nem éri el mindig az üzemi hőfokot,és ez tudjuk,hogy mivel jár)Én mát több hónapja nem nullázom a fogyimérőmet,ha fogy tolok bele benyát és ennyi. hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9156 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:50:12 »


Zacci.......te ma mindenképp le akarsz fárasztani?
Az EGR szelep -ahogy a nevében is benne van- egy szelep. Nincs kivehető tengelye. Axiális irányban mozog, ennyi.
Egybe van építve az actuator résszel, ami egy elektromágnes.

Tengely az, ami forog vagy amin forog valami.  Cool
Igen  hehe
Pedig van benne egy orsos menetszar, ami mozgatja a kis dugot vigyor3

http://i1361.photobucket.com/albums/r679/markhicken/IMAG0050_zps2b23fd26.jpg

Itt mondjuk pot nem latszik az a kis lofaxkarika, de a fekete hazban lakik  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9157 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:53:26 »

Igen  hehe
Pedig van benne egy orsos menetszar, ami mozgatja a kis dugot vigyor3

http://i1361.photobucket.com/albums/r679/markhicken/IMAG0050_zps2b23fd26.jpg

Itt mondjuk pot nem latszik az a kis lofaxkarika, de a fekete hazban lakik  vigyor3

Zacci, tényleg nekem akarod bemutatni, hogy hogyan néz ki az EGR szelep?  zavart2
Ne fárassz már....  eplus2

A "kis dugó" maga az EGR szelep.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9158 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:57:28 »

Zacci, tényleg nekem akarod bemutatni, hogy hogyan néz ki az EGR szelep?  zavart2
Ne fárassz már....  eplus2

A "kis dugó" maga az EGR szelep.  Cool

igen es az azt lenyomo kis menetes xart vettem ki. Jo lehet nem az nyomja le, de hogy van benne ilyen kis menetes orsos tengely az tutko es arra dobta ezt a fura hibat, hogy "EGR vagy lambda szonda hiba".
Probald ki !  vigyor3
Sajna nem tudom mar a hibakodot, mert asszem a regi forumra irtam be  szomoru1
Naplózva

blah blah blah
multitool
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #9159 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 19:58:50 »

Mert az gondolja,hogy váltani készülsz és toppon van  eplus2 (alapjárati szelep tisztítás esetleg)
Az nem egy szentírás,különben is ott az infókar,és nyomd át más adatra pl:hőfok
Az köztudott tény,a rövid távon minden autó többet(sokat) kajál,jobban kopik(nem éri el mindig az üzemi hőfokot,és ez tudjuk,hogy mivel jár)Én mát több hónapja nem nullázom a fogyimérőmet,ha fogy tolok bele benyát és ennyi. hehe

Akkor ez normális? Augusztus óta van meg, de még mindig úgy figyelem, mintha tegnap vettem volna. Van egy 1-es focusom is, átadtam az asszonynak, előtte azt hajtottam 5 évig, de annyira külöbözik a kettő karakterisztikája mintha nem is egy bolygón gyártották vona őket. a focus pl. nem hiszi azt, hogy váltani akarok, és nem pörög fel. Nincs sok időm szervízbe szaladgálni, ráadásul nincs összehasonlítási alapom, csak más típusokkal.
Naplózva

2004. 09. Mk.III. 2000 benzin, Ghia kombi. Még nem mélyült el a szerelem...
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9160 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 20:06:08 »

Akkor ez normális? Augusztus óta van meg, de még mindig úgy figyelem, mintha tegnap vettem volna. Van egy 1-es focusom is, átadtam az asszonynak, előtte azt hajtottam 5 évig, de annyira külöbözik a kettő karakterisztikája mintha nem is egy bolygón gyártották vona őket. a focus pl. nem hiszi azt, hogy váltani akarok, és nem pörög fel. Nincs sok időm szervízbe szaladgálni, ráadásul nincs összehasonlítási alapom, csak más típusokkal.
Azért annyira nem,mert az emelt fordulat ha sok másodpercig tart(10-15 mp),akkor ott valami nem tuti.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9161 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 20:12:38 »

igen es az azt lenyomo kis menetes xart vettem ki. Jo lehet nem az nyomja le, de hogy van benne ilyen kis menetes orsos tengely az tutko es arra dobta ezt a fura hibat, hogy "EGR vagy lambda szonda hiba".
Probald ki !  vigyor3
Sajna nem tudom mar a hibakodot, mert asszem a regi forumra irtam be  szomoru1

Ne fárassz már!
Generálódik egy hibakód. Nincs olyan hibakód, hogy "EGR vagy lambda szonda hiba".
Egyrészt a kettőnek nem sok köze egymáshoz, másrészt egy hibaüzenet nem találgatás. Előre programozott, hogy milyen hibaüzenetet milyen körülmények generál.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9162 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 20:35:40 »

Ne fárassz már!
Generálódik egy hibakód. Nincs olyan hibakód, hogy "EGR vagy lambda szonda hiba".
Egyrészt a kettőnek nem sok köze egymáshoz, másrészt egy hibaüzenet nem találgatás. Előre programozott, hogy milyen hibaüzenetet milyen körülmények generál.

Jo nem vitatkozom, de ezt dobta a gep na  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9163 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 20:39:15 »

Jo nem vitatkozom, de ezt dobta a gep na  vigyor3






Bizonyára emiatt újítottad fel a hengerfejet is....   eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.01 vasárnap, 20:49:33 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9164 Dátum: 2015.11.01 vasárnap, 20:42:12 »




 taps wave
 duhos2
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.01 vasárnap, 21:10:17 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
antaln
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #9165 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 09:02:04 »

Sziasztok,

1.8-as benzines erős olajfogyás. Tudnátok ajánlani szerelőt, aki megbízható, nem lehúzós és ért is hozzá?
Nem kékes a füst, viszont olajbetöltő sapkát lecsavarom, akkor az olajat apró cseppekben "kifújja", mintha kipufogna... szelepszár szimeringre gondolnék, de nem vagyok ennyire hozzáértő. Volt már valakinek ilyen? Javítása mennyibe fáj kb?

köszi
Norbi
Naplózva

2002/11 1.8 B

2002/02 2.0 TDCI Trend
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #9166 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 10:13:20 »

Sziasztok,

1.8-as benzines erős olajfogyás. Tudnátok ajánlani szerelőt, aki megbízható, nem lehúzós és ért is hozzá?
Nem kékes a füst, viszont olajbetöltő sapkát lecsavarom, akkor az olajat apró cseppekben "kifújja", mintha kipufogna... szelepszár szimeringre gondolnék, de nem vagyok ennyire hozzáértő. Volt már valakinek ilyen? Javítása mennyibe fáj kb?

köszi
Norbi

GSR-t ajánlom szeretettel. Nekem ő csinálta, konzultálj vele. Megbízható, tökéletesen érti a dolgát és nagyon tisztességes.
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
nagyvk
Vendég
« Új hozzászólás #9167 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 11:04:12 »

Akkor ez normális? Augusztus óta van meg, de még mindig úgy figyelem, mintha tegnap vettem volna. Van egy 1-es focusom is, átadtam az asszonynak, előtte azt hajtottam 5 évig, de annyira külöbözik a kettő karakterisztikája mintha nem is egy bolygón gyártották vona őket. a focus pl. nem hiszi azt, hogy váltani akarok, és nem pörög fel. Nincs sok időm szervízbe szaladgálni, ráadásul nincs összehasonlítási alapom, csak más típusokkal.

Nekem is ezt csinálja, l. leírásomat egy oldallal előrébb Smiley Szerelő szerint normális, valóban "gondolkodik" a motorvezérlés, hátha nem állsz meg hanem újra elindulsz. Engem egyre jobban idegesít, fogy az üzemanyag feleslegesen, hidegen is pörgeti a motort és parkoláskor mintha vmi kezdő lennék, úgy bőg a motor - mintha én bőgetném.
Más autóban én sem tapasztaltam ilyet.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #9168 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 12:24:32 »

Sziasztok,

1.8-as benzines erős olajfogyás. Tudnátok ajánlani szerelőt, aki megbízható, nem lehúzós és ért is hozzá?
Nem kékes a füst, viszont olajbetöltő sapkát lecsavarom, akkor az olajat apró cseppekben "kifújja", mintha kipufogna... szelepszár szimeringre gondolnék, de nem vagyok ennyire hozzáértő. Volt már valakinek ilyen? Javítása mennyibe fáj kb?

köszi
Norbi


Ha így mész el szerelőhöz, akkor borítékolom a lehúzást és a szelepszárszimering cserét a kocsidban.A szelepfedél alatt van olaj és pár forgó alkatrész.Ha leveszed a turmixgép tetejét mikor működik és nem üres,akkor mi fog történni?Szerintem.  integet2
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9169 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 12:35:04 »


Ha így mész el szerelőhöz, akkor borítékolom a lehúzást és a szelepszárszimering cserét a kocsidban.A szelepfedél alatt van olaj és pár forgó alkatrész.Ha leveszed a turmixgép tetejét mikor működik és nem üres,akkor mi fog történni?Szerintem.  integet2

Megjött a turmixgép?  Levehető ajtós?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #9170 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 13:12:50 »

Megjött a turmixgép?  Levehető ajtós?  eplus2


Az egy másik topic....Ez a benzines!  eplus2
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
antaln
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #9171 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 16:13:43 »


Ha így mész el szerelőhöz, akkor borítékolom a lehúzást és a szelepszárszimering cserét a kocsidban.A szelepfedél alatt van olaj és pár forgó alkatrész.Ha leveszed a turmixgép tetejét mikor működik és nem üres,akkor mi fog történni?Szerintem.  integet2

"Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?"  smile
a dízel mondim nem fröcsögte az olajat és nem is jött ki ütemesen a levegő az olajbetöltőn.
Jó jó, nem ugyanaz a két motor, de benzinessel nincs sok tapasztalatom. még.
Viszont nem örülnék, ha ugyanannyit kéne rákölteni, mint a dízelre kellett...
Naplózva

2002/11 1.8 B

2002/02 2.0 TDCI Trend
multitool
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #9172 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 19:26:17 »

Ma bepofátlankodtam egy szervízbe, rárakták gépre, és valami olyat írt, hogy "vezérlésdiagnosztika II fázis nem lett befejezve" vagy valami ilyesmi. Egyszóval megint csak mélyebbre süllyedtem a prolémában, mert a szaki feje fölött csak egy büdös nagy képzeletbeli kérdőjelet láttam. Én nem értek az autókhoz, de azt mégiscsak furcsának találom, hogy egy kb. 15 éves technológia problémái elött tanácstalanul állnak a szakik. El sem akarom képzelni, hogy mi lesz ezekkel a maguktól parkoló űrhajókkal, ha jönnek a hibák. Lassan a műszaki egyetemen kell konzíliumot összehívni, ha elromlik egy autó. 
Naplózva

2004. 09. Mk.III. 2000 benzin, Ghia kombi. Még nem mélyült el a szerelem...
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9173 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 19:30:12 »

Ma bepofátlankodtam egy szervízbe, rárakták gépre, és valami olyat írt, hogy "vezérlésdiagnosztika II fázis nem lett befejezve" vagy valami ilyesmi. Egyszóval megint csak mélyebbre süllyedtem a prolémában, mert a szaki feje fölött csak egy büdös nagy képzeletbeli kérdőjelet láttam. Én nem értek az autókhoz, de azt mégiscsak furcsának találom, hogy egy kb. 15 éves technológia problémái elött tanácstalanul állnak a szakik. El sem akarom képzelni, hogy mi lesz ezekkel a maguktól parkoló űrhajókkal, ha jönnek a hibák. Lassan a műszaki egyetemen kell konzíliumot összehívni, ha elromlik egy autó. 
És mi a hibakód?
Talán P1000  wow1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
multitool
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #9174 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:33:45 »

Nekem is ezt csinálja, l. leírásomat egy oldallal előrébb Smiley Szerelő szerint normális, valóban "gondolkodik" a motorvezérlés, hátha nem állsz meg hanem újra elindulsz. Engem egyre jobban idegesít, fogy az üzemanyag feleslegesen, hidegen is pörgeti a motort és parkoláskor mintha vmi kezdő lennék, úgy bőg a motor - mintha én bőgetném.
Más autóban én sem tapasztaltam ilyet.

Pontosan így van. Szerintem tiszta hülyének néznek. Ez a 7. autóm a kezdve a ladától, skoda, seat, focus, és vezettem már vagy 10 féle benzinest dízelt vegyesen, de ezt még egy sem csinálta. Ettől kapok agyhúgykövet, mikor egy újkorában 6 millás autóra azt mondják, hogy ez normális. Szerintem, ha eztényleg normális lenne, akkor nem adtak volna el belőle 10-et sem. Szívesen venném, ha jutsz vele valamire, akkor leírnád a tapasztalatot. Én holnap viszem a XVII. kerbe egy sráchoz, és addig el sem hozom amíg ki nem deríti, hogy mi van vele.
Naplózva

2004. 09. Mk.III. 2000 benzin, Ghia kombi. Még nem mélyült el a szerelem...
multitool
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #9175 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:38:37 »

És mi a hibakód?
Talán P1000  wow1

A szaki nem mondott ilyet. Delphi programmal nézte, szövegesen írta ki amit írtam. Kezdő vagyok ebben és a felét sem értem annak amiket itt látok. Ha már itt tartunk, lehet, hogy hülye kérdés, de magában az autóban is van valami menü, ami hibakódokat írkál?
Naplózva

2004. 09. Mk.III. 2000 benzin, Ghia kombi. Még nem mélyült el a szerelem...
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9176 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 20:45:33 »

A szaki nem mondott ilyet. Delphi programmal nézte, szövegesen írta ki amit írtam. Kezdő vagyok ebben és a felét sem értem annak amiket itt látok. Ha már itt tartunk, lehet, hogy hülye kérdés, de magában az autóban is van valami menü, ami hibakódokat írkál?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
vagy ELM 327 hibakód kiolvasó+ Forscan program(laptopra)
Amit irtál az valószínűleg ez volt:
A 2. ciklus a teljesen üzemmeleg motor és katalizátor-lambdaszonda. Ezt csak akkor tekinti befejezettnek, amikor üzemmelegen mindent átnézett. Kétszer annyi ideig tart, így ez csak azt jelenti, hogy a folyamat még nem ment végbe és mielőtt kész lett volna a második ciklus, le lett állítva a motor. Nem gond...
(kieg: Műkődés közben folyamatosan tesztel ciklusokban bizonyos fokozatokat. Az 1. ciklus a hideg periódus, amiben is alapvető értékeket figyel.)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9177 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 22:02:19 »

http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
vagy ELM 327 hibakód kiolvasó+ Forscan program(laptopra)
Amit irtál az valószínűleg ez volt:
A 2. ciklus a teljesen üzemmeleg motor és katalizátor-lambdaszonda. Ezt csak akkor tekinti befejezettnek, amikor üzemmelegen mindent átnézett. Kétszer annyi ideig tart, így ez csak azt jelenti, hogy a folyamat még nem ment végbe és mielőtt kész lett volna a második ciklus, le lett állítva a motor. Nem gond...
(kieg: Műkődés közben folyamatosan tesztel ciklusokban bizonyos fokozatokat. Az 1. ciklus a hideg periódus, amiben is alapvető értékeket figyel.)

Luxus ciklus  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9178 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 22:23:50 »

Pontosan így van. Szerintem tiszta hülyének néznek. Ez a 7. autóm a kezdve a ladától, skoda, seat, focus, és vezettem már vagy 10 féle benzinest dízelt vegyesen, de ezt még egy sem csinálta. Ettől kapok agyhúgykövet, mikor egy újkorában 6 millás autóra azt mondják, hogy ez normális. Szerintem, ha eztényleg normális lenne, akkor nem adtak volna el belőle 10-et sem. Szívesen venném, ha jutsz vele valamire, akkor leírnád a tapasztalatot. Én holnap viszem a XVII. kerbe egy sráchoz, és addig el sem hozom amíg ki nem deríti, hogy mi van vele.

PCV cső a szívósor mögött. Meg lett nézve? Tipikus hiba ha pörgeti az alapjáratot.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9179 Dátum: 2015.11.02 hétfő, 22:26:28 »

Nekem is ezt csinálja, l. leírásomat egy oldallal előrébb Smiley Szerelő szerint normális, valóban "gondolkodik" a motorvezérlés, hátha nem állsz meg hanem újra elindulsz. Engem egyre jobban idegesít, fogy az üzemanyag feleslegesen, hidegen is pörgeti a motort és parkoláskor mintha vmi kezdő lennék, úgy bőg a motor - mintha én bőgetném.
Más autóban én sem tapasztaltam ilyet.

Ugyancsak PCV cső sztem. Amit a szerelő mond, tényleg létezik, de csak nagyon enyhén emeli meg és rövid időre.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9180 Dátum: 2015.11.03 kedd, 00:01:32 »

Ugyancsak PCV cső sztem. Amit a szerelő mond, tényleg létezik, de csak nagyon enyhén emeli meg és rövid időre.
Hát elég valószínű. Az angoloknál is téma volt korábban. A tünet megegyezik.
http://www.talkford.com/community/topic/222867-pcv-pipe/
http://www.talkford.com/community/topic/186953-pvc-pipe-behind-inlet-manifold-is-split/

Egyébként egy jó zseblámpával és egy kis ügyességgel be is lehet lesni a PCV csőre, kis szerencsével azonosítható a kihasadás...
Naplózva
nagyvk
Vendég
« Új hozzászólás #9181 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 15:28:23 »

Pontosan így van. Szerintem tiszta hülyének néznek. Ez a 7. autóm a kezdve a ladától, skoda, seat, focus, és vezettem már vagy 10 féle benzinest dízelt vegyesen, de ezt még egy sem csinálta. Ettől kapok agyhúgykövet, mikor egy újkorában 6 millás autóra azt mondják, hogy ez normális. Szerintem, ha eztényleg normális lenne, akkor nem adtak volna el belőle 10-et sem. Szívesen venném, ha jutsz vele valamire, akkor leírnád a tapasztalatot. Én holnap viszem a XVII. kerbe egy sráchoz, és addig el sem hozom amíg ki nem deríti, hogy mi van vele.

Nem jutottam még el szerelőhöz és egy darabig nem is fogok, úgyhogy Te leszel hamarabb a tudás birtokában Smiley Persze megosztom majd hogy mire jutottunk.
Naplózva
nagyvk
Vendég
« Új hozzászólás #9182 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 15:30:36 »

PCV cső a szívósor mögött. Meg lett nézve? Tipikus hiba ha pörgeti az alapjáratot.

Nem tudtam még megnézni, élni se nagyon van most időm. Amit viszont megfigyeltem: ha megállásnál végig benyomva tartom a kupplungot, nem emeli a fordulatszámot. Csak tartja olyan 1000-1200 körül és amint 0-át mutat a sebességmérő, leesik alapjáratra. Így azt gondolnám, nem a csővel van a gond, vagy tévednék?
Naplózva
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9183 Dátum: 2015.11.06 péntek, 16:11:06 »

hilo,

egy kis segitsegre lenne szuksegem termosztat es hutes témakörben.
termosztátot cseréltek a gépemen és utána feltűnt , hogy üzemmeleg motornál beindul a hűtőventillátor menet közben(most amikor hüvös van kint!).
persze visszavittem (ma már harmadjára) , hogy nem frankó a gép.
az érdekelne, hogy a hűtőviz milyen irányban áramlik át a hűtőn, fentről lefelé, vagy lentről felfelé? én a lentről felfelé irányra tippelnék, de nem találtam erről leirást a nagy neten.
azért lenne érdekes, mert amikor beindul a hűtőventillátor a hűtő alsó sarka, ahol a gumicső csatlakozik, az hideg. és emiatt gyanus, hogy termosztát amit beletettek az sz@r (bár alitottak, hogy uj a cucc és biztosan jó).

azért cseréltek termosztátot, mert a hüvös időben visszahűlt a gép laza országuti tempónál (lement a hőmérő akár 60 fokra is , bemelegedett gépnél , dombról lefelé gurulva)

ma délután arról fantáziált az egyik szerelő, hogy a vizszivattyu nem forog. tudja valaki hogy a mondeoban muanyag vagy fém lapátos a vizszivattyu? (ha műanyag akkor az leválhat a hajtótengelyről, VW Polo-nál már láttam ilyet)

előre is köszi, ha valakinek van 5lete, tanácsa.

üdv,

Gabor
(és persze szétvet az ideg, mert egy hete nem használható a gép és már kifizettem 50K-t a termosztát cserére és nincs autó)
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9184 Dátum: 2015.11.06 péntek, 17:24:40 »

hilo,

egy kis segitsegre lenne szuksegem termosztat es hutes témakörben.
termosztátot cseréltek a gépemen és utána feltűnt , hogy üzemmeleg motornál beindul a hűtőventillátor menet közben(most amikor hüvös van kint!).
persze visszavittem (ma már harmadjára) , hogy nem frankó a gép.
az érdekelne, hogy a hűtőviz milyen irányban áramlik át a hűtőn, fentről lefelé, vagy lentről felfelé? én a lentről felfelé irányra tippelnék, de nem találtam erről leirást a nagy neten.
azért lenne érdekes, mert amikor beindul a hűtőventillátor a hűtő alsó sarka, ahol a gumicső csatlakozik, az hideg. és emiatt gyanus, hogy termosztát amit beletettek az sz@r (bár alitottak, hogy uj a cucc és biztosan jó).

azért cseréltek termosztátot, mert a hüvös időben visszahűlt a gép laza országuti tempónál (lement a hőmérő akár 60 fokra is , bemelegedett gépnél , dombról lefelé gurulva)

ma délután arról fantáziált az egyik szerelő, hogy a vizszivattyu nem forog. tudja valaki hogy a mondeoban muanyag vagy fém lapátos a vizszivattyu? (ha műanyag akkor az leválhat a hajtótengelyről, VW Polo-nál már láttam ilyet)

előre is köszi, ha valakinek van 5lete, tanácsa.

üdv,

Gabor
(és persze szétvet az ideg, mert egy hete nem használható a gép és már kifizettem 50K-t a termosztát cserére és nincs autó)

2004-es autó? Hajjaj, lesz itt gond...  vigyor3
Naplózva
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9185 Dátum: 2015.11.06 péntek, 17:56:45 »

2004-es autó? Hajjaj, lesz itt gond...  vigyor3
no, meselj lecci, mire szamitsak (az orbitalis szivason kivul) ezzel az ipari hulladek mondeoval...?
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9186 Dátum: 2015.11.06 péntek, 18:52:12 »

2004-es autó? Hajjaj, lesz itt gond...  vigyor3
Húúú,2004.  wow1 már majdnem megijedtem,szóval az én 2001-s mondimnak akkor nem lehet baja. eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9187 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:11:51 »

Húúú,2004.  wow1 már majdnem megijedtem,szóval az én 2001-s mondimnak akkor nem lehet baja. eplus2

Ilyen, mint neki, nem is lesz.

no, meselj lecci, mire szamitsak (az orbitalis szivason kivul) ezzel az ipari hulladek mondeoval...?

Megy a termosztátodra elektromos csatlakozó?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9188 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:14:49 »

no, meselj lecci, mire szamitsak (az orbitalis szivason kivul) ezzel az ipari hulladek mondeoval...?
Wikin egy cikk: http://mondeo.hu/wiki/index.php/H%C5%B1t%C5%91rendszer_%C3%A1ltal%C3%A1nos_le%C3%ADr%C3%A1sok,_hibakeres%C3%A9s,_jav%C3%ADt%C3%A1sok
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9189 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:28:13 »

Ilyen, mint neki, nem is lesz.

Megy a termosztátodra elektromos csatlakozó?
nem, ezen mar nincs.
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9190 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:44:53 »

nem, ezen mar nincs.

És milyen került bele? Évszám / alvázszám alapján hozatták? Gyári v. utángyártott?
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 19:47:38 írta tpmportal » Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9191 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:49:58 »

nem, ezen mar nincs.
Rémlik,régebbről valakinek a relé összeégett a motortéri biztiben.Egy megnézést megér. vigyor3
PCM module relay K 163 (ha jól tudom)
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 20:12:35 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9192 Dátum: 2015.11.06 péntek, 20:03:09 »

És milyen került bele? Évszám / alvázszám alapján hozatták? Gyári v. utángyártott?
elvileg Gates gyartmanyt raktak bele, remelnem, hogy meg tudtak rendelni alvazszam alapjan.
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9193 Dátum: 2015.11.06 péntek, 20:09:54 »

ez alapjan a leiras alapjan az uj termosztat mukodik, valamit legalabbis, mert a huto felso csove meleg volt.
kivancsi vagyok mit allapitanak majd meg a villanyasszal...
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9194 Dátum: 2015.11.06 péntek, 20:13:30 »

elvileg Gates gyartmanyt raktak bele, remelnem, hogy meg tudtak rendelni alvazszam alapjan.


Akkor szerintem neked is ugyanaz lesz mint GSR-nek.

A probléma a következő. 2005 előtt ezeket a motorokat egy fűtött, 98 fokon nyitó termosztáttal szerelték, és ennek megfelelően a ventilátor alacsony fokozata 103 foknál indul csak. 2005-ben váltottak nem fűtött, 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztátra, és ehhez igazították a ventilátor vezérlését is. 2004-ben (úgy néz ki) jöttek ki autók nem fűtött, hamarabb nyitó termosztáttal, és ehhez igazított hűtőventilátor vezérléssel (ha jól emlékszem GSR írta, hogy a csatlakozó helye ott volt, csak le volt dugózva, és nem volt fűtőtest). És ezekhez még a gyári program is a régi, fűtött termosztátot hozza. Ha bekerül a később nyitó termosztát, az alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáthoz igazított hűtésvezérlésű autóba, akkor az történik, hogy a ventilátor folyton futni fog, mert a termosztát még ki se nyitott teljesen, mikor már hűteni akar a PCM.

Azért kérdeztem, hogy mi alapján rendelték, mert ha szépen alvázszám alapján, akkor gondolom a fűtött került bele.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9195 Dátum: 2015.11.06 péntek, 20:45:39 »

Akkor szerintem neked is ugyanaz lesz mint GSR-nek.

A probléma a következő. 2005 előtt ezeket a motorokat egy fűtött, 98 fokon nyitó termosztáttal szerelték, és ennek megfelelően a ventilátor alacsony fokozata 103 foknál indul csak. 2005-ben váltottak nem fűtött, 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztátra, és ehhez igazították a ventilátor vezérlését is. 2004-ben (úgy néz ki) jöttek ki autók nem fűtött, hamarabb nyitó termosztáttal, és ehhez igazított hűtőventilátor vezérléssel (ha jól emlékszem GSR írta, hogy a csatlakozó helye ott volt, csak le volt dugózva, és nem volt fűtőtest). És ezekhez még a gyári program is a régi, fűtött termosztátot hozza. Ha bekerül a később nyitó termosztát, az alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáthoz igazított hűtésvezérlésű autóba, akkor az történik, hogy a ventilátor folyton futni fog, mert a termosztát még ki se nyitott teljesen, mikor már hűteni akar a PCM.

Azért kérdeztem, hogy mi alapján rendelték, mert ha szépen alvázszám alapján, akkor gondolom a fűtött került bele.

worship ezt az infót én is mentem,hátha szükség lesz rá valamikor.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #9196 Dátum: 2015.11.06 péntek, 22:11:42 »

Akkor szerintem neked is ugyanaz lesz mint GSR-nek.

A probléma a következő. 2005 előtt ezeket a motorokat egy fűtött, 98 fokon nyitó termosztáttal szerelték, és ennek megfelelően a ventilátor alacsony fokozata 103 foknál indul csak. 2005-ben váltottak nem fűtött, 92 (95?) fokon nyitó, nem fűtött termosztátra, és ehhez igazították a ventilátor vezérlését is. 2004-ben (úgy néz ki) jöttek ki autók nem fűtött, hamarabb nyitó termosztáttal, és ehhez igazított hűtőventilátor vezérléssel (ha jól emlékszem GSR írta, hogy a csatlakozó helye ott volt, csak le volt dugózva, és nem volt fűtőtest). És ezekhez még a gyári program is a régi, fűtött termosztátot hozza. Ha bekerül a később nyitó termosztát, az alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáthoz igazított hűtésvezérlésű autóba, akkor az történik, hogy a ventilátor folyton futni fog, mert a termosztát még ki se nyitott teljesen, mikor már hűteni akar a PCM.

Azért kérdeztem, hogy mi alapján rendelték, mert ha szépen alvázszám alapján, akkor gondolom a fűtött került bele.

amit mutattak a szerelok rossz termosztátot, azon nem volt fűtő csatlakozó. remelném, h ilyet is raktak vissza. de majd rakérdezek. köszi a tippet!
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #9197 Dátum: 2015.11.06 péntek, 23:02:02 »

Úgy tűnik, hogy harkályok költöztek a motoromba, egy ideje a következő nem túl barátságos mellékzajt hallani:
https://goo.gl/photos/26JwiT869ZMXmYyXA
Belül is hallatszik, hidegen kevésbé. Olajat nem eszi, a "dinamikában" Smiley nem érzek változást. Tudom, hogy ilyesmit nehéz távdiagnosztizálni, de várok ötleteket, hogy mi okozhatja. Szelepek, hajtókkarcsapágy, henger stb? Gondolom gyűjtsek új motorra Smiley, de azért remélem nem annyira súlyos a dolog.

U.i: szívósor már régen ki van belezve.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 23:09:13 írta zsombi » Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9198 Dátum: 2015.11.06 péntek, 23:10:05 »

Úgy tűnik, hogy harkályok költöztek a motoromba, egy ideje a következő nem túl barátságos mellékzajt hallani:
https://goo.gl/photos/26JwiT869ZMXmYyXA
Belül is hallatszik, hidegen kevésbé. Olajat nem eszi, a "dinamikában" Smiley nem érzek változást. Tudom, hogy ilyesmit nehéz távdiagnosztizálni, de várok ötleteket, hogy mi okozhatja. Szelepek, hajtókkarcsapágy, henger stb? Gondolom gyűjtsek új motorra Smiley, de azért remélem nem annyira súlyos a dolog.
Örvénylapátok(szivósor) szerintem.
szerk.ha minden ok,és herélve a szivósor,akkor kicsit macera.próbáld behatárolni a hangot,honnan jön.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.06 péntek, 23:16:03 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #9199 Dátum: 2015.11.07 szombat, 07:25:00 »

Úgy tűnik, hogy harkályok költöztek a motoromba, egy ideje a következő nem túl barátságos mellékzajt hallani:
https://goo.gl/photos/26JwiT869ZMXmYyXA
Belül is hallatszik, hidegen kevésbé. Olajat nem eszi, a "dinamikában" Smiley nem érzek változást. Tudom, hogy ilyesmit nehéz távdiagnosztizálni, de várok ötleteket, hogy mi okozhatja. Szelepek, hajtókkarcsapágy, henger stb? Gondolom gyűjtsek új motorra Smiley, de azért remélem nem annyira súlyos a dolog.

U.i: szívósor már régen ki van belezve.


Belülről is hallatszik? Ha benyomod a kuplungot csökken a zaj? Ha igen akkor kettőstömegű? De sok minden lehet!
Nekem alapjárati hangon kerepelt az klímakompresszor volt.
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Oldalak: 1 ... 177 178 179 180 181 182 183 [184] 185 186 187 188 189 190 191 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.