Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 22:01:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261219 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10350 Dátum: 2016.05.25 szerda, 21:38:48 »

Sziasztok.
Adott egy 1,8-as 110 lovas 2005-ös mondeo
Pár napja kigyulladt a motor snarancssárga visszajelzője. Vagy 3 napig világított, majd egyszer kialudt. Most már nem világít. / Nincs kiégve, mert gyujtáson világít.../ Ez normális?
nem, nem az
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10351 Dátum: 2016.05.25 szerda, 22:30:27 »

Sziasztok.
Adott egy 1,8-as 110 lovas 2005-ös mondeo
Pár napja kigyulladt a motor snarancssárga visszajelzője. Vagy 3 napig világított, majd egyszer kialudt. Most már nem világít. / Nincs kiégve, mert gyujtáson világít.../ Ez normális?

Lehet zarlatos lett, de 2 nap alatt sikerult eloltani  vigyor3
Van ra sansz, hogy EGR-re dobott hibat. Az neha kepes elmulni...majd visszajonni  vigyor3
A hibat tarolta, szoval erdemes lehet kiolvastatni, vagy majd akkor ha megint KIGYULLAD  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #10352 Dátum: 2016.05.25 szerda, 22:39:41 »

Sziasztok.
Adott egy 1,8-as 110 lovas 2005-ös mondeo
Pár napja kigyulladt a motor snarancssárga visszajelzője. Vagy 3 napig világított, majd egyszer kialudt. Most már nem világít. / Nincs kiégve, mert gyujtáson világít.../ Ez normális?
Benzinesnél bármi előfordulhat. Addig örülj, amig csak a lámpa gyullad ki, és nem a kocsi  vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10353 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 09:11:17 »

Benzinesnél bármi előfordulhat. Addig örülj, amig csak a lámpa gyullad ki, és nem a kocsi  vigyor3

De mocsok vagy!  taps
Naplózva

blah blah blah
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10354 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 16:34:42 »

De mocsok vagy!  taps

Mit vársz tőle hiszen dieseles  eplus2 beka3 vigyor3
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #10355 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 17:00:51 »

mi a baj a papirbetétes szűrővel? Roll Eyes

arra azér készülj fel, hogy mk3nál nem fogja megoldani ezt a problémát egy olajgyártó váltás...

Szia HZsolt92 !

Köszönöm, hogy írtál.

Ki fog derülni.
Írok majd ide.

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10356 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 17:06:06 »

Mit vársz tőle hiszen dieseles  eplus2 beka3 vigyor3

Közben azon remeg, nehogy csúcsos legyen az autó, vagy porlasztós, meg nagynyomásús, meg süllyedő fékes, meg kilyukadt turbócsöves, meg kettőstömegűs... hehe hehe hehe de biztos jó a dízel... hehe hehe
 worship
Csak viccelek gyerekek, mindanyiotokat imádlak, csak nem hagyhattam ki a magaslabdát.  taps
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10357 Dátum: 2016.05.26 csütörtök, 17:59:03 »

Közben azon remeg, nehogy csúcsos legyen az autó, vagy porlasztós, meg nagynyomásús, meg süllyedő fékes, meg kilyukadt turbócsöves, meg kettőstömegűs... hehe hehe hehe de biztos jó a dízel... hehe hehe
 worship
Csak viccelek gyerekek, mindanyiotokat imádlak, csak nem hagyhattam ki a magaslabdát.  taps

Azon mar nem remeg... Hozzaszokott  vigyor3
Olyan mint nalunk tankolni. Megszokasbol csinalod, de o meg levesz a polcrol 2 pcsucsot meg 1 dugattyut hozza  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10358 Dátum: 2016.05.31 kedd, 22:00:20 »

Üdv mindenkinek!

Sokat olvasgattam eddig a fórumot, gondoltam megpróbálok egy kis segítséget kérni tőletek. A történet röviden: tavaly novemberben vettem egy MK3-as 1.8 benzines Mondit CHBB-s motorral (az első Ford-om).
Egy ideig nem volt gondd vele, aztán egyszer csak elkezdte enni az olajat (300km-en 3 litert). Elvittem egy ismerős szerelőhöz, szétszedte, sajnos a Mondeo átok lesujtott, a szívócsonkban az egyik örvénylapát elszabadult, valószínűleg a tengelye bekerült a hengerbe, meghúzta a hengerfalat......
A motor kapott egy komplett felújítást, plussz pár egyéb alkatrészt. Össze lett rakva, viszont azóta melegen nincs alapjárat. Hidegen pöccre indul, amint kicsit bemelegszik leláll.
Alapjárati motor jó, fojtószelepház tisztítva, nem szorul, gyújtótrafó, kábelek, gyertyák jók, generátor tölt rendesen, lambda szonda ellenőrizve, üzemanyag nyomás rendben, vákuum csövek ellenőrizve, hibakód nincs. Gyakorlatilag minden jónak tűnik, mégsincs alapjárat melegen és ahhoz képest, hogy fúrva lett gyengének tűnik. Valakinek van ötlete mi okozhat ilyen hibát?
Lassan benne van 400kHUF-ban és nagyon kezd bosszantani, hogy nem akar jó lenni. A felújítás elött nem volt gondd az alapjárattal.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10359 Dátum: 2016.05.31 kedd, 23:32:41 »

Üdv mindenkinek!

Sokat olvasgattam eddig a fórumot, gondoltam megpróbálok egy kis segítséget kérni tőletek. A történet röviden: tavaly novemberben vettem egy MK3-as 1.8 benzines Mondit CHBB-s motorral (az első Ford-om).
Egy ideig nem volt gondd vele, aztán egyszer csak elkezdte enni az olajat (300km-en 3 litert). Elvittem egy ismerős szerelőhöz, szétszedte, sajnos a Mondeo átok lesujtott, a szívócsonkban az egyik örvénylapát elszabadult, valószínűleg a tengelye bekerült a hengerbe, meghúzta a hengerfalat......
A motor kapott egy komplett felújítást, plussz pár egyéb alkatrészt. Össze lett rakva, viszont azóta melegen nincs alapjárat. Hidegen pöccre indul, amint kicsit bemelegszik leláll.
Alapjárati motor jó, fojtószelepház tisztítva, nem szorul, gyújtótrafó, kábelek, gyertyák jók, generátor tölt rendesen, lambda szonda ellenőrizve, üzemanyag nyomás rendben, vákuum csövek ellenőrizve, hibakód nincs. Gyakorlatilag minden jónak tűnik, mégsincs alapjárat melegen és ahhoz képest, hogy fúrva lett gyengének tűnik. Valakinek van ötlete mi okozhat ilyen hibát?
Lassan benne van 400kHUF-ban és nagyon kezd bosszantani, hogy nem akar jó lenni. A felújítás elött nem volt gondd az alapjárattal.

Előre is köszönöm a válaszokat!

tipp: meress melegen kompressziot.
Naplózva

blah blah blah
Boáz
Vendég
« Új hozzászólás #10360 Dátum: 2016.06.01 szerda, 14:54:06 »

Üdv mindenkinek!

Sokat olvasgattam eddig a fórumot, gondoltam megpróbálok egy kis segítséget kérni tőletek. A történet röviden: tavaly novemberben vettem egy MK3-as 1.8 benzines Mondit CHBB-s motorral (az első Ford-om).
Egy ideig nem volt gondd vele, aztán egyszer csak elkezdte enni az olajat (300km-en 3 litert). Elvittem egy ismerős szerelőhöz, szétszedte, sajnos a Mondeo átok lesujtott, a szívócsonkban az egyik örvénylapát elszabadult, valószínűleg a tengelye bekerült a hengerbe, meghúzta a hengerfalat......
A motor kapott egy komplett felújítást, plussz pár egyéb alkatrészt. Össze lett rakva, viszont azóta melegen nincs alapjárat. Hidegen pöccre indul, amint kicsit bemelegszik leláll.
Alapjárati motor jó, fojtószelepház tisztítva, nem szorul, gyújtótrafó, kábelek, gyertyák jók, generátor tölt rendesen, lambda szonda ellenőrizve, üzemanyag nyomás rendben, vákuum csövek ellenőrizve, hibakód nincs. Gyakorlatilag minden jónak tűnik, mégsincs alapjárat melegen és ahhoz képest, hogy fúrva lett gyengének tűnik. Valakinek van ötlete mi okozhat ilyen hibát?
Lassan benne van 400kHUF-ban és nagyon kezd bosszantani, hogy nem akar jó lenni. A felújítás elött nem volt gondd az alapjárattal.

Előre is köszönöm a válaszokat!


esetleg fars levegőt szív valahol a motor. talán a szívósoron ...
Naplózva
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10361 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 22:07:42 »

tipp: meress melegen kompressziot.

Hali, a motor fúrva lett, új dugók gyűrűk, a henerfej is fel lett újítva.
Naplózva
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10362 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 22:09:03 »


esetleg fars levegőt szív valahol a motor. talán a szívósoron ...

Helo, ellenőrizve, nem szív fars-ot...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10363 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 22:16:28 »

Hali, a motor fúrva lett, új dugók gyűrűk, a henerfej is fel lett újítva.
attól még lehet *** vigyor3 azokból kiindulva, amiket láttam már gépműhelyekből kikerülni nem csodálkoznék ha a felújítás során ment volna valami tévútra...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10364 Dátum: 2016.06.02 csütörtök, 23:49:28 »

Hali, a motor fúrva lett, új dugók gyűrűk, a henerfej is fel lett újítva.

Attól még törhetett gyűrű. Csináld csak meg a kompressziót melegen.
Ok, új dugattyúk meg minden, de remélem tudod, hogy amennyiben fel lett fúrva a henger, onnantól kezdve nem jó a gyári méretű dugattyú illetve gyűrű. Túlméretes kell, na az meg csak vadi új van, és az bizony ultra borsos. Nem hiszem, hogy annyit áldoztál volna erre. Valami nem kerek.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.03 péntek, 11:54:15 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10365 Dátum: 2016.06.03 péntek, 11:00:09 »

Üdv mindenkinek!

Sokat olvasgattam eddig a fórumot, gondoltam megpróbálok egy kis segítséget kérni tőletek. A történet röviden: tavaly novemberben vettem egy MK3-as 1.8 benzines Mondit CHBB-s motorral (az első Ford-om).
Egy ideig nem volt gondd vele, aztán egyszer csak elkezdte enni az olajat (300km-en 3 litert). Elvittem egy ismerős szerelőhöz, szétszedte, sajnos a Mondeo átok lesujtott, a szívócsonkban az egyik örvénylapát elszabadult, valószínűleg a tengelye bekerült a hengerbe, meghúzta a hengerfalat......
A motor kapott egy komplett felújítást, plussz pár egyéb alkatrészt. Össze lett rakva, viszont azóta melegen nincs alapjárat. Hidegen pöccre indul, amint kicsit bemelegszik leláll.
Alapjárati motor jó, fojtószelepház tisztítva, nem szorul, gyújtótrafó, kábelek, gyertyák jók, generátor tölt rendesen, lambda szonda ellenőrizve, üzemanyag nyomás rendben, vákuum csövek ellenőrizve, hibakód nincs. Gyakorlatilag minden jónak tűnik, mégsincs alapjárat melegen és ahhoz képest, hogy fúrva lett gyengének tűnik. Valakinek van ötlete mi okozhat ilyen hibát?
Lassan benne van 400kHUF-ban és nagyon kezd bosszantani, hogy nem akar jó lenni. A felújítás elött nem volt gondd az alapjárattal.


Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia,

Nekem ilyen bajom hála égnek nincs de biztos ,hogy minőségi cucokból lett össze rakva ?

Mert nekem is teljes szelep sor csere nekem az reccsent, plusz "új dugattyúk" mivel gyári ford már nincs utángyártott meg hát nem igazán ezért kerestünk és tlaáltunk 61k km totálkára tört mondit a szerelőm egy év garit vállalt a dugattyúkra plusz gyűrű stb és én vagyok most 350nél. Ha felfúrták akkor az is ha minőségi munka, helyen csináljak az is 70-80k kb ha nem több. Nekem nem kelet. A másik, hogy a szerelőm 3 hét után hívott hogy vigyem vissza mert szeretné átnézni minden rendben van-e vele. Nem, fogy-e az olaj stbstb és most minden patika vele ezen a téren. kopkop  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10366 Dátum: 2016.06.03 péntek, 12:00:45 »


Szia,

Nekem ilyen bajom hála égnek nincs de biztos ,hogy minőségi cucokból lett össze rakva ?

Mert nekem is teljes szelep sor csere nekem az reccsent, plusz "új dugattyúk" mivel gyári ford már nincs utángyártott meg hát nem igazán ezért kerestünk és tlaáltunk 61k km totálkára tört mondit a szerelőm egy év garit vállalt a dugattyúkra plusz gyűrű stb és én vagyok most 350nél. Ha felfúrták akkor az is ha minőségi munka, helyen csináljak az is 70-80k kb ha nem több. Nekem nem kelet. A másik, hogy a szerelőm 3 hét után hívott hogy vigyem vissza mert szeretné átnézni minden rendben van-e vele. Nem, fogy-e az olaj stbstb és most minden patika vele ezen a téren. kopkop  worship

Mint írtam, ha fúrták neki a hengert, oda nem jó a gyári méretű dugattyú/gyűrű. Azt kéne kiderítenie mit raktak bele. Nem lepődnék meg azon, ha felfúrták, visszarakták a gyári dugattyúkat, és most a kollégának szépen nincs kompressziója melegen, mikor kitágult a motor.  szomoru1
UI: miújság van a kuplungoddal?
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.03 péntek, 12:03:56 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10367 Dátum: 2016.06.03 péntek, 14:33:30 »

Attól még törhetett gyűrű. Csináld csak meg a kompressziót melegen.
Ok, új dugattyúk meg minden, de remélem tudod, hogy amennyiben fel lett fúrva a henger, onnantól kezdve nem jó a gyári méretű dugattyú illetve gyűrű. Túlméretes kell, na az meg csak vadi új van, és az bizony ultra borsos. Nem hiszem, hogy annyit áldoztál volna erre. Valami nem kerek.

Pedig áldoztam rá, fúrva lett (rendes helyen), új dugók, gyűrűk, szelepek, "baráti" kedvezménnyel fizettem érte 170k-t. A motort ott és hengerfejet összefűzve kaptam vissza.... De mindezek ellenére megméretem a kompressziót.
Naplózva
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10368 Dátum: 2016.06.03 péntek, 14:35:00 »

Mint írtam, ha fúrták neki a hengert, oda nem jó a gyári méretű dugattyú/gyűrű. Azt kéne kiderítenie mit raktak bele. Nem lepődnék meg azon, ha felfúrták, visszarakták a gyári dugattyúkat, és most a kollégának szépen nincs kompressziója melegen, mikor kitágult a motor.  szomoru1
UI: miújság van a kuplungoddal?

miújság van a kuplungoddal? -> most lett cserélve a kuplungszerkezet is...
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10369 Dátum: 2016.06.03 péntek, 14:39:37 »

miújság van a kuplungoddal? -> most lett cserélve a kuplungszerkezet is...

Maarki-nak címeztem. Bocsi
Te hívd fel a szerelőt, derítsd ki mit tett az autóba egészen pontosan.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10370 Dátum: 2016.06.03 péntek, 21:38:12 »

Maarki-nak címeztem. Bocsi
Te hívd fel a szerelőt, derítsd ki mit tett az autóba egészen pontosan.

Smiley néha nem old ki rendesen Cheesy akkor gyorsan megint rá lépek és oké most sajnos nicns megint 100ezrem Cheesy ha havi ennyit autóra tudnék fordítani akkor nem egy 15éves verdám lenne Cheesy
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10371 Dátum: 2016.06.03 péntek, 21:52:54 »

Smiley néha nem old ki rendesen Cheesy akkor gyorsan megint rá lépek és oké most sajnos nicns megint 100ezrem Cheesy ha havi ennyit autóra tudnék fordítani akkor nem egy 15éves verdám lenne Cheesy

 hehe Okok, nem siettetlek, csak érdeklődtem. Mintha nekem is csörrent volna egy picit a kettős tömegű mikor ma leállítottam, de nem biztos, majd még megfigyelem. Bár, akkor is ki kell bírnia jövő nyárig, addig semmi nem lesz.  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10372 Dátum: 2016.06.03 péntek, 22:13:53 »

hehe Okok, nem siettetlek, csak érdeklődtem. Mintha nekem is csörrent volna egy picit a kettős tömegű mikor ma leállítottam, de nem biztos, majd még megfigyelem. Bár, akkor is ki kell bírnia jövő nyárig, addig semmi nem lesz.  hehe

Nem a kettős tömegű kattog nekem hála égnek az még egyben van mikkor kint volt a motor a szerelőm megnézte megkértem rá. Valószínű a kinyomó csapágy vagy a kuplung.... az így egy 100 plusz a munka díj ha kettős is kell akkor az nagyon sok Cry szerintem akkor megint 300 menne az autóra  falbav rinya és akkor tökön is szúrom magam mert akkor 1,5m leszek :O  szomoru1
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10373 Dátum: 2016.06.04 szombat, 08:23:50 »

Mint írtam, ha fúrták neki a hengert, oda nem jó a gyári méretű dugattyú/gyűrű. Azt kéne kiderítenie mit raktak bele. Nem lepődnék meg azon, ha felfúrták, visszarakták a gyári dugattyúkat, és most a kollégának szépen nincs kompressziója melegen, mikor kitágult a motor.  szomoru1
UI: miújság van a kuplungoddal?

azert is lehet erdekes a melegen kompresszio meres, mert ha elbaxtak a szelephezagot, akkor melegen ki fog tartani a szelepemelo es ott megy el a cucc.
Benyas mociknal neha elofordul, hogy nem novekszik a szelephezag, hanem csokken. Hidegen meg jo, de melegen mar annyit tagul a szelep stb., hogy nem zar rendesen.
En mindenkeppen visszavinnem a szerelohoz. Elvegre nem sikerult megjavitani a motort.
Naplózva

blah blah blah
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10374 Dátum: 2016.06.04 szombat, 16:07:58 »

Urak, berohadt gyertyával mit lehet kezdeni? Valószínűleg párszor beázhatott már, mert a fedelet már lespórolták róla, és még a gyartyapipa is rozsdás volt kívülről amikor lehúztam.

Egy 500 forintos (tehát kiemelkedő minőségű  vigyor3 ) T kulcsot már puszta kézzel elgörbítettem Cheesy
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #10375 Dátum: 2016.06.04 szombat, 18:09:39 »

Urak, berohadt gyertyával mit lehet kezdeni? Valószínűleg párszor beázhatott már, mert a fedelet már lespórolták róla, és még a gyartyapipa is rozsdás volt kívülről amikor lehúztam.

Egy 500 forintos (tehát kiemelkedő minőségű  vigyor3 ) T kulcsot már puszta kézzel elgörbítettem Cheesy

A  T-kulccsal nekem még a nem berohadt gyertyát sem sikerül kiszednem. Nekem is megcsavarodott a kezembe. (örültem is, hogy milyen erős vagyok Grin)

Lehet kapni crova gyertya kulcsot. Arra egy hosszú szár + fix hajtókar és ki kell jönnie.
Valami ilyesmire gondolok: http://www.szerszamkell.hu/jonnesway_gyertyakulcs_12_16mm_454?utm_source=argep&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10376 Dátum: 2016.06.04 szombat, 18:41:47 »

A  T-kulccsal nekem még a nem berohadt gyertyát sem sikerül kiszednem. Nekem is megcsavarodott a kezembe. (örültem is, hogy milyen erős vagyok Grin)

Lehet kapni crova gyertya kulcsot. Arra egy hosszú szár + fix hajtókar és ki kell jönnie.
Valami ilyesmire gondolok: http://www.szerszamkell.hu/jonnesway_gyertyakulcs_12_16mm_454?utm_source=argep&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link

 eljen

Urak, berohadt gyertyával mit lehet kezdeni? Valószínűleg párszor beázhatott már, mert a fedelet már lespórolták róla, és még a gyartyapipa is rozsdás volt kívülről amikor lehúztam.

Egy 500 forintos (tehát kiemelkedő minőségű  vigyor3 ) T kulcsot már puszta kézzel elgörbítettem Cheesy

Mikor berakod az új gyertyákat, nem megtépni, könnyen beszakad, a végén még cserélheted a hengerfejet. A nyomaték 15Nm (kb. 1.5Kg) csupán. Ehhez még izomnak se kéne megfeszülnie.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vityirobert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #10377 Dátum: 2016.06.04 szombat, 19:25:58 »

Duratec HE 1.8l 125 Le Mondeoban tervezem az EGR szelep tisztítását/opcionális dugózását. Nos amit eddig megtudtam aszerint elég gáz az elhelyezése, nem lesz egyszerű kiszedni. Bazi vízcső van útban...
Valaki elkövette már ezt a műveleletet benzinesen?
Nem találtam videót youtube-n csak dieselt.
Naplózva

Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10378 Dátum: 2016.06.04 szombat, 19:28:06 »

eljen

Mikor berakod az új gyertyákat, nem megtépni, könnyen beszakad, a végén még cserélheted a hengerfejet. A nyomaték 15Nm (kb. 1.5Kg) csupán. Ehhez még izomnak se kéne megfeszülnie.

Köszi, a nyomatékot úgyis kérdeztem volna még.  worship

Nyomatékkulcsom mondjuk 18nm-t tud, de az gondolom nem akkora gond, legfeljebb még azt se várom meg hogy lekattanjon.

Megnéztem, 28Nm. Akkor marad a kézidézi.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.04 szombat, 19:41:12 írta kcs » Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10379 Dátum: 2016.06.04 szombat, 19:55:07 »

Köszi, a nyomatékot úgyis kérdeztem volna még.  worship

Nyomatékkulcsom mondjuk 18nm-t tud, de az gondolom nem akkora gond, legfeljebb még azt se várom meg hogy lekattanjon.

Megnéztem, 28Nm. Akkor marad a kézidézi.

Én ilyet használok hozzá:  nyes Egyszerű de nagyszerű.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10380 Dátum: 2016.06.04 szombat, 20:09:25 »

Én ilyet használok hozzá:  nyes Egyszerű de nagyszerű.  Wink

Rendeltem is egyet, inkább megvárom. Ma már úgysem lesz kész görbe T kulccsal Cheesy
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10381 Dátum: 2016.06.04 szombat, 20:29:46 »

Duratec HE 1.8l 125 Le Mondeoban tervezem az EGR szelep tisztítását/opcionális dugózását. Nos amit eddig megtudtam aszerint elég gáz az elhelyezése, nem lesz egyszerű kiszedni. Bazi vízcső van útban...
Valaki elkövette már ezt a műveleletet benzinesen?
Nem találtam videót youtube-n csak dieselt.
Szia.
Nagyon nem sűrűn szokták a benzineseknél az egr dugózást megcsinálni.Nincs értelme,inkább a dizeleseknél van jelentősége a korom miatt. vigyor3
De ha te úgy gondolod,ne tartson vissza semmi és senki sem. eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
vityirobert
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



E-mail
« Új hozzászólás #10382 Dátum: 2016.06.04 szombat, 21:08:20 »

Szia.
Nagyon nem sűrűn szokták a benzineseknél az egr dugózást megcsinálni.Nincs értelme,inkább a dizeleseknél van jelentősége a korom miatt. vigyor3
De ha te úgy gondolod,ne tartson vissza semmi és senki sem. eplus2
A leszerelés és tisztítás érdekelne főként, bejelzett már rá a figyelmeztető. A dugózás csak opcionálisként írtam Tongue Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo 2003 MK3 Hatchback 1.8 125PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10383 Dátum: 2016.06.04 szombat, 21:22:41 »

A leszerelés és tisztítás érdekelne főként, bejelzett már rá a figyelmeztető. A dugózás csak opcionálisként írtam Tongue Cheesy

Fogod es leszereled. Nem egy nagy tudomany.
Naplózva

blah blah blah
hunagyp
Vendég
« Új hozzászólás #10384 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 11:17:28 »

Üdv.
Sajnos nekem is ez a problémám emelkedőnek stb. elkezd csörögni majd jobban rálépek a gázra elhallgat. nekem is lett már vezérműlánc is cserélve és még nagyon sok minden /más hiba miatt motor felújítás/ ,de a csörgés megmaradt. MOL RON100 prémium üzemannyaggal szebb lett a hangja mondhatom hogy eltűnik a csörgés . Azt mondják a szerelők hogy előgyújtásból adódik a hiba de komolyabb diag.-ra még nem tudtam elvinni.
Itt a fórumon régebbi hsz.-ekben írják a kopogásjeladót is hiba oknak , de szerintem az beadná a hibakódot .

Sziasztok,
Dettó ugyanez a jelenség nalam is megvan.
Szerelőm beult mellem,meghallgatta,azt mondta "user error", mert tul hamar valtok magasabb sebessegbe, igy a motor "erolkodik". DE konyorgom,1esbe is erolkodik? Siman elofordul lampanal indulaskor, kumplung lassan enged gaz lassan ad es jon a csorgo hangakar 2500as fordulatnal is. Fogok meg vele targyalni errol a temarol, de erdekelne, hogy nektek sikerult e kitörpölni a valós okot?
Nalam miota megvettem aktiv ez a hiba,1eve,es egyre bosszantobb. Arrol nem beszelve h korabban csak 2/3ba fordult elo. Mostmar 1be meg 4be is. Azt hiszem 5be nincs meg. Egy bizonyos ponton tartom a gazpedalt,csorog. Ha kevessebbet nyomom vagy tobbet szinte azonnal elhallgat...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10385 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 15:34:09 »

Sziasztok,
Dettó ugyanez a jelenség nalam is megvan.
Szerelőm beult mellem,meghallgatta,azt mondta "user error", mert tul hamar valtok magasabb sebessegbe, igy a motor "erolkodik". DE konyorgom,1esbe is erolkodik? Siman elofordul lampanal indulaskor, kumplung lassan enged gaz lassan ad es jon a csorgo hangakar 2500as fordulatnal is. Fogok meg vele targyalni errol a temarol, de erdekelne, hogy nektek sikerult e kitörpölni a valós okot?
Nalam miota megvettem aktiv ez a hiba,1eve,es egyre bosszantobb. Arrol nem beszelve h korabban csak 2/3ba fordult elo. Mostmar 1be meg 4be is. Azt hiszem 5be nincs meg. Egy bizonyos ponton tartom a gazpedalt,csorog. Ha kevessebbet nyomom vagy tobbet szinte azonnal elhallgat...

Tipp: ellenorizd a kipuf leomlo hovedo lemezet. Kopogtasd, mozgasd meg.
Naplózva

blah blah blah
bajakiferi
Vendég
« Új hozzászólás #10386 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 20:11:17 »

Sziasztok!
A napokban lettem büszke tulajdonosa egy 1.8-as MK III-nak, és egy problémám merült fel a mai nap, hogy egy hosszabb út közben olyan, 2400-2600-as fordulatnál elkezdett szaggatni az autó. Utána a teljesítmény is visszaesett ha 80-90 km/h között tartottam akkor semmi gond nem volt vele. De csak, hogy szép legyen a nap kigyulladt a check engine lámpa is... rinya
Van valami ötletetek? Gyertya, kábel, gyújtótrafó, esetleg egr? Vagy egészen rossz helyen keresgélek? szomoru1
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Naplózva
hunagyp
Vendég
« Új hozzászólás #10387 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 22:07:58 »

Tipp: ellenorizd a kipuf leomlo hovedo lemezet. Kopogtasd, mozgasd meg.
Koszonom! Felveszem a lehetosegek listajara. Szombaton lesz nagyobb szerviz,akkor kiproszalom,nekem nincs akna es piciny testem meg nem fer a kocsi ala utcan Cheesy
Ha akad meg hasonlo tipp,nagyra ertekelem! (Egyebkent az orvenylapatoknak nem lehet ilyesmi hangja? Azoknak amugy full csendben kellene tenniuk s dolgukat? Mert ma teszteltem es eleg hangosak mikor megrangattama a pillango szelepet. Na nem brutalis kerepelo hang meg,de kihallatszik,h van egy enyhe kerepelo zorej. Azok nem lehetnek ludasak,nem lehet, jogy ha tovig nyomom a gazt akkor azok kiesnek a jazekbol es nem zorognek de ha alacsanyabb a fordulatszam akkor meg meg zorgo hangot hallatnak? Vagy ha ezek egyszer kerepelnek akkor fordulat fuggetlen mindig kerepelnek?)
Naplózva
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10388 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 07:44:05 »

Koszonom! Felveszem a lehetosegek listajara. Szombaton lesz nagyobb szerviz,akkor kiproszalom,nekem nincs akna es piciny testem meg nem fer a kocsi ala utcan Cheesy
Ha akad meg hasonlo tipp,nagyra ertekelem! (Egyebkent az orvenylapatoknak nem lehet ilyesmi hangja? Azoknak amugy full csendben kellene tenniuk s dolgukat? Mert ma teszteltem es eleg hangosak mikor megrangattama a pillango szelepet. Na nem brutalis kerepelo hang meg,de kihallatszik,h van egy enyhe kerepelo zorej. Azok nem lehetnek ludasak,nem lehet, jogy ha tovig nyomom a gazt akkor azok kiesnek a jazekbol es nem zorognek de ha alacsanyabb a fordulatszam akkor meg meg zorgo hangot hallatnak? Vagy ha ezek egyszer kerepelnek akkor fordulat fuggetlen mindig kerepelnek?)

A legjobb az egészben, hogy hátul-felül van a leömlő, nem pedig alul, szóval nem kell bepréselned magad Smiley

Az örvénylapátok pedig csak bizonyos fordulatig üzemelnek tudomásom szerint, hangja valamekkora biztosan van, hiszen elég egyszerű szerkezet.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10389 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 10:55:21 »

Koszonom! Felveszem a lehetosegek listajara. Szombaton lesz nagyobb szerviz,akkor kiproszalom,nekem nincs akna es piciny testem meg nem fer a kocsi ala utcan Cheesy
Ha akad meg hasonlo tipp,nagyra ertekelem! (Egyebkent az orvenylapatoknak nem lehet ilyesmi hangja? Azoknak amugy full csendben kellene tenniuk s dolgukat? Mert ma teszteltem es eleg hangosak mikor megrangattama a pillango szelepet. Na nem brutalis kerepelo hang meg,de kihallatszik,h van egy enyhe kerepelo zorej. Azok nem lehetnek ludasak,nem lehet, jogy ha tovig nyomom a gazt akkor azok kiesnek a jazekbol es nem zorognek de ha alacsanyabb a fordulatszam akkor meg meg zorgo hangot hallatnak? Vagy ha ezek egyszer kerepelnek akkor fordulat fuggetlen mindig kerepelnek?)
Siman lehet. Ha zorognek az orvenylapok, akkor azt gyorsan javittasd meg. Mindaddig minden 1es km amit megteszel ajandek.
Naplózva

blah blah blah
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10390 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 15:32:14 »

Siman lehet. Ha zorognek az orvenylapok, akkor azt gyorsan javittasd meg. Mindaddig minden 1es km amit megteszel ajandek.


Szia,,

Esetleg tudsz nekem videót linkelni, hogy milyen hangra kell oda figyelni? Válaszodat előre is köszönöm!
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10391 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 15:45:27 »


Szia,,

Esetleg tudsz nekem videót linkelni, hogy milyen hangra kell oda figyelni? Válaszodat előre is köszönöm!
https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10392 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 20:25:25 »


Szia,,

Esetleg tudsz nekem videót linkelni, hogy milyen hangra kell oda figyelni? Válaszodat előre is köszönöm!

Csorgo hangra. Mintha szelep hang lenne.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10393 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 20:26:27 »


Meresz! A vegen meg addig szekalja az orvenylapokat, mig ki nem szakadnak  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #10394 Dátum: 2016.06.07 kedd, 06:51:35 »

Sziasztok,

1,8-as és 2,0 benzinmotorok üzemanyagszivattyúja különbözik valamiben? Csere miatt kérdezem.
Köszi a segítséget!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10395 Dátum: 2016.06.07 kedd, 18:56:52 »

Sziasztok,

1,8-as és 2,0 benzinmotorok üzemanyagszivattyúja különbözik valamiben? Csere miatt kérdezem.
Köszi a segítséget!
Szerintem nincs különbség. Pl. a cromaxnál csak annyi választás,hogy dizel vagy benzin. https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagszivattyuszintjelado/?kereso_modell=6
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #10396 Dátum: 2016.06.07 kedd, 22:19:06 »

OK, köszi Smiley

Szerintem nincs különbség. Pl. a cromaxnál csak annyi választás,hogy dizel vagy benzin. https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagszivattyuszintjelado/?kereso_modell=6
Naplózva
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #10397 Dátum: 2016.06.08 szerda, 08:55:31 »

Urak, berohadt gyertyával mit lehet kezdeni? Valószínűleg párszor beázhatott már, mert a fedelet már lespórolták róla, és még a gyartyapipa is rozsdás volt kívülről amikor lehúztam.

Egy 500 forintos (tehát kiemelkedő minőségű  vigyor3 ) T kulcsot már puszta kézzel elgörbítettem Cheesy

No, csak okulásul, íme a kiszerelt gyertyák:

https://drive.google.com/file/d/14aOq64L0ziAXyXnyOtFPwr867KjeO5rPyw/view?usp=sharing

Egy éve van nálam a kocsi, most gondoltam ránézek, de szerintem ez a gyári 9 éves lehet.

Három délutánt b.sztam el rá, még az egyébként tényleg jó minőségű Beta gyertyakulcs is inkább anyagában-hosszában rugózott (nagyon nem mertem tépni, mert 16k értékű a kulcs, és nem az enyém Cheesy ), a végén két nap WD40-es áztatás és egy félcollos crova fejre való gyertyakulcs segített, és még így is rendes erőt kellett kifejtenem hozzá, féltem is hogy beszakad a menet.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10398 Dátum: 2016.06.08 szerda, 10:03:30 »

No, csak okulásul, íme a kiszerelt gyertyák:

https://drive.google.com/file/d/14aOq64L0ziAXyXnyOtFPwr867KjeO5rPyw/view?usp=sharing

Egy éve van nálam a kocsi, most gondoltam ránézek, de szerintem ez a gyári 9 éves lehet.

Három délutánt b.sztam el rá, még az egyébként tényleg jó minőségű Beta gyertyakulcs is inkább anyagában-hosszában rugózott (nagyon nem mertem tépni, mert 16k értékű a kulcs, és nem az enyém Cheesy ), a végén két nap WD40-es áztatás és egy félcollos crova fejre való gyertyakulcs segített, és még így is rendes erőt kellett kifejtenem hozzá, féltem is hogy beszakad a menet.


Ismerős....
Nekem akkor nézet így ki mikkor ette az olajat a verda és szelep gáz volt meg a dugattyúm is ... '(
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #10399 Dátum: 2016.06.08 szerda, 10:03:55 »



Köszi. Na akkor nincs ilyen problémám Smiley
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Oldalak: 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.