Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:25:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 [211] 212 213 214 215 216 217 218 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260858 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10500 Dátum: 2016.06.24 péntek, 18:25:17 »

Köszönöm a javaslatokat! A fojtószelep már ki lett takarítva, de a hiba fenn áll! A motornak teljesen eltünt az alapjárata. Legalábbis indulás után. Pontosítva a helyzetet: Indításkor 1300-900 között mozgott az első másodpercben és a kormány mozgatásakor sem állt le a motor. De már alig egy perc után ebben a melegben az üzem meleg motornál fékezéskor - ha alapjáratnak kellett volna maradnia csak - a motor fordulat eltünt és leállt a motor. A motor diagnosztikai lámpa most nem ég! Kevés volt a hűtővizem és feltöltöttem. Az akkuról levettem a pozitív sarut egy percre és ezzel kinulláztam a fedélzeti komputert. Azóta nem jelez egyet sem a három hiba közül. Megmértük a hengerekben a kompressziót és az egyesben kisebb mint a másik háromban. A szívósornál van egy vákumos vezérlő aminek a gömbcsuklója fojamatosan leesik, mert ki van kopva. A kocsiban - 2002.08 havi gyártású - 153.000 km van. A szerelőm a lambda szonda cserét is emlegette. A gyertyák nem Motorcraftosak hanem Championok. Állítólag ezeket is érdemes lenne eredetire cserélni.
A motor egyenetlenül rázósan jár és nagyon sokat fogyaszt.
Üdv! Tibor
Üzem meleg motornál állóhelyzetben is leáll? Vagy csak gurulás közben? Az egyéb motorállapotokban (hideg, félmeleg, stb) a fékezésre van fordulatszám vagy hangbeli változás? Nem lehet, hogy a fékrásegítés kavar be? Ha jól gondolom itt is a szívóoldalt megcsapolva kerítenek vákumot a fékdevanderhez.
Lambda tud magas fogyasztást generálni, de ilyen leállást nem hiszem. Ha lehúzod a lambda kábelét, akkor is van ilyen effektus?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10501 Dátum: 2016.06.24 péntek, 20:23:37 »

Üzem meleg motornál állóhelyzetben is leáll? Vagy csak gurulás közben? Az egyéb motorállapotokban (hideg, félmeleg, stb) a fékezésre van fordulatszám vagy hangbeli változás? Nem lehet, hogy a fékrásegítés kavar be? Ha jól gondolom itt is a szívóoldalt megcsapolva kerítenek vákumot a fékdevanderhez.
Lambda tud magas fogyasztást generálni, de ilyen leállást nem hiszem. Ha lehúzod a lambda kábelét, akkor is van ilyen effektus?

Szia!

Lényegében hideg motor állapot kivételével az alapjárat leesésével megáll a motor. Ha jól emlékszem akkor álló helyzetben megtartja a fordulatot. A lambda vezetékét még nem húztam le, de meg fogom nézni!
Üdv! Tibor
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10502 Dátum: 2016.06.24 péntek, 21:15:33 »

Szia!

Lényegében hideg motor állapot kivételével az alapjárat leesésével megáll a motor. Ha jól emlékszem akkor álló helyzetben megtartja a fordulatot. A lambda vezetékét még nem húztam le, de meg fogom nézni!
Üdv! Tibor
Ha hidegen van alapjáratod, melegen nem akkor az szerintem a dúsítás miatt lehet, azaz valahol falsot szív a rendszer, ezért áll le. A plusz levegőhőz meg plusz üa-got ad a rendszer. Diagot néztetek?Nem a hibakódokra gondolok. Hanem:  LTFT (hosszútávú befecskendezési idő korrekciós tényező)érték? Lambda értékek jók? Nem jársz túl dús/híg keverékkel?
De még a hideg/meleg állapot között nagy különbség a lambda sazbályozás állapota. Amíg a motor nem ér el egy kritikus hőmérsékletet, addig nincs lambda szabályozás. Azaz addig az ECU nem néz lambdajelet, hanem egy előre leprogramozott menetrend szerint adagolja a benzint a levegőhöz. Utána jön a lambda szabályzós rész, amikor is a lambda jele alapján dúsít/hígit.
Diag mutatja, hogy mikortól vált lambda szabályozás aktívra, sanszos, hogy előtte van utána nincs alapjáratod.
Nézzétek meg a lamda értékeket, az szerintem informatív lehet.
Üdv, Ferqo
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10503 Dátum: 2016.06.24 péntek, 22:02:36 »

Válasz
...
A motor egyenetlenül rázósan jár és nagyon sokat fogyaszt.
Üdv! Tibor

Ezt meg eddig nem írtad, ezt tudva a motorhőfok jeladót cserélném, bár ha az nem jó, akkor melegen nehezen is kellene indulnia.
Naplózva
Pacal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #10504 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 00:33:06 »

Sziasztok! Tudna valaki segiteni, hogy mire szàmitsak? Mondom, mi a szitu: 200.000 km nèl jàrok. Kb 1 honapja ellenöriztem az olajszintet , ami picivel a min alatt volt, hàt feltöltöttem. Ma szèpen haladok ,  majd egyszer csak èrzem, hogy gàzadàsnàl darabosan gyorsul ès mintha nem is lenne ereje. Na mondom ez mi a franc. Kb 3 km mùlva megàltam , de ekkor màr hallom, hogy furin kopog a motor föleg alapjàraton.  Mondom megnèzem az olajat. Hàt a minusz alatt van. ( kb 1300 km utàn) feltöltöm rendesen , motor indit, finoman gàzt ad, ugyanaz a kopogàs ès alapjàrat ingadozàs. Mondom akkor most haza. Elindulok ès kigyullad a motor check. Fèlreàlok, motor leàllit, kicsit vàr, motor indit, ugyanaz. Na mondom csak hazamegyek valahogy. Finom indulok , ovatos gàzzal csorgok hazafelè, egyszer csak màr villog a motor check . Ha lassitok akkor megint nem villog, "csak" folyamatosan èg. Hazaèrtem..... ! Van tippetek? Köszi ès üdv!
Naplózva

Mondeo 1.8 benzin 125LE Ambiente illetve épített Ghia
2002.02.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10505 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 04:54:01 »

Sziasztok! Tudna valaki segiteni, hogy mire szàmitsak? Mondom, mi a szitu: 200.000 km nèl jàrok. Kb 1 honapja ellenöriztem az olajszintet , ami picivel a min alatt volt, hàt feltöltöttem. Ma szèpen haladok ,  majd egyszer csak èrzem, hogy gàzadàsnàl darabosan gyorsul ès mintha nem is lenne ereje. Na mondom ez mi a franc. Kb 3 km mùlva megàltam , de ekkor màr hallom, hogy furin kopog a motor föleg alapjàraton.  Mondom megnèzem az olajat. Hàt a minusz alatt van. ( kb 1300 km utàn) feltöltöm rendesen , motor indit, finoman gàzt ad, ugyanaz a kopogàs ès alapjàrat ingadozàs. Mondom akkor most haza. Elindulok ès kigyullad a motor check. Fèlreàlok, motor leàllit, kicsit vàr, motor indit, ugyanaz. Na mondom csak hazamegyek valahogy. Finom indulok , ovatos gàzzal csorgok hazafelè, egyszer csak màr villog a motor check . Ha lassitok akkor megint nem villog, "csak" folyamatosan èg. Hazaèrtem..... ! Van tippetek? Köszi ès üdv!


Tippünk rengeteg van de az autód pontosan megmondja majd mi van. Olvastass ki kódot elszőször.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.27 hétfő, 09:30:07 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Pacal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #10506 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 08:33:29 »

 Pròbàltam , de nekem valahogy màshogy dobàlja fel ezeket a kòdokat, mint ahogy a listàn van.  Igy nem tudom hogy mikor èrek el a hibakòdokhoz. Ha minden ogaz akkor ez lehet: dt6164. Ezt meg nem talàlom hogy mit jelent. Ha egyàltalàn ez a hibakòd. 
Szerk: ujra probàltam ès ezt irja "dtc none" tehàt elvileg semmi....
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.27 hétfő, 08:58:40 írta Pacal » Naplózva

Mondeo 1.8 benzin 125LE Ambiente illetve épített Ghia
2002.02.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10507 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 10:18:53 »

Pròbàltam , de nekem valahogy màshogy dobàlja fel ezeket a kòdokat, mint ahogy a listàn van.  Igy nem tudom hogy mikor èrek el a hibakòdokhoz. Ha minden ogaz akkor ez lehet: dt6164. Ezt meg nem talàlom hogy mit jelent. Ha egyàltalàn ez a hibakòd. 
Szerk: ujra probàltam ès ezt irja "dtc none" tehàt elvileg semmi....

Akkor kell olvasni mikor ég vagy felvillan a lámpa.
Az alacsony olajszint és a motorból hallható kopogàs sosem jó. Bízzunk benne, hogy nem pörgettél meg egy hajtókar csapágyat.... szomoru1
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10508 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 12:19:14 »

Pròbàltam , de nekem valahogy màshogy dobàlja fel ezeket a kòdokat, mint ahogy a listàn van.  Igy nem tudom hogy mikor èrek el a hibakòdokhoz. Ha minden ogaz akkor ez lehet: dt6164. Ezt meg nem talàlom hogy mit jelent. Ha egyàltalàn ez a hibakòd. 
Szerk: ujra probàltam ès ezt irja "dtc none" tehàt elvileg semmi....
Sztem a műszerteszttel nem mész sokra, kell egy ELM+Forscan vagy egyéb diagnosztikai eszköz.
Ha nincs ilyened, akkor keress hozzád közeli Fórumtársat aki segít, vagy szervíz.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Pacal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #10509 Dátum: 2016.06.27 hétfő, 12:29:02 »

Közeli forumtàrs az ràzòs( freiburg) most elvittem egy szerelöhöz aki ràdugta a gèpre. Ismeretlen hibàt irt ki. Szerelö azt mondta hogy igy elsőre lehet gyùjtàs, esetleg gyertya, mert szerinte nem megy egy henger. Vagy ha szerencsèm van akkor csak valami szenzor ķàbel. Remèlem nem nagy a gond, mert itt elègè zsebbe nyùlòsan szerelnek! Majd mèg jelentkezem
Naplózva

Mondeo 1.8 benzin 125LE Ambiente illetve épített Ghia
2002.02.
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10510 Dátum: 2016.06.28 kedd, 22:01:08 »

Helo kedves fórumtársak!

Gondoltam mivel lassan a végére ér a történetem,leírom az egészet, szolgáljon tanulságul..
Nos tavaly Novemberben vettem egy 2003-as évjáratú MKIII-as Mondeo kombit, 1.8 Duratec motorral, 125LE CHBB-s motorral,136000km-el, kereskedésben. Vásárláskor az egyetlen dolog ami feltünt az az első féktárcsák kopása, de mivel az autó nem volt még beregisztrálva,így nem aggódtam rajta, gondoltam a "hatósági műszaki" némiképp biztonságot ad. (mint utólag kiderült sajnos tévedtem). Tehát friss műszakival, névre írva 900K HUF-ért megvettem a kocsit. Már a hazafele úton előjött az első hiba, nem akart felmenni a vízhőfok. No sebaj gondoltam ennyi belefér, 35K-ért kaptam hozzá termosztátot, megvolt az olajcsere, fagyálló stb. összesen 50K ugrott...
Ezután egy ideig nemvolt gond, kb. március elejéig (hozzátenném ez idő alatt kb. 1000km-t mentünk vele). Asszonykám szólt, hogy világít az olaj lámpa, olajszint a nívó alatt, 3 liter olajat rákellett töltenem. Foltot nem találtam alatta, na mindegy. A következő 300km-en ismét megevett 3 kiter olajat, füstölt nemakart menni,ennek fele se tréfa irány a szerelőhöz. Első ránézésre motorkopásra gyanakodott.. Gyűrűzés, pár tömítés és jó lesz (gondoltuk mi) Sajnos már a szétszedésnél kiderült, hogy nagyobb a baj, az 1-es hengernél elszabadult az egyik örvénylapát, a tengelye bekerült a hengerhez, meghúzta a hengerfalat és nyomot hagyott a hengerfejen is. Ekkor jött a dilemma, vegyek egy bontott motor amiről ki tudja milyen állapotban van, vagy felújíás. Az utóbbi melett döntöttemés itt indult el a lavina.. Az első ajánlat amit kaptam a felújításra majdnem kórházba juttatott. (biztos kihordtam lábon egy infarktust) Némi alkudozás után sikerült kiharcolni egy viszonylag elfogadható árat: 170K HUF-ért megcsinálták a felújítást, ahogy   kell, túlméretes dugóval, gyűrűkkel és felújították a hengerfejet is. Közben mivel a kocsi darabokban volt beszereztem a szükséges alkatrészeket, alsó, felső tömítés készlet, első féktárcsák, betétek, motorolaj, váltóolaj, gyertyák. Mikor kint volt a motor a szerelő mondta, hogy a kuplung sem áll a helyzet magaslatán, és a trapézgömbfejek is tropák, szóval jött egy kuplungszett (kinyomócsapágy nélkül) és a trapézgönbfejek. Időközben elkészült a motor, összerak, betesz, kipróbál, nem jó. Hidegen megyeget, melegen kalimpál, leáll, nincs alapjárat. Hibakód nincs, diagnosztika (Forscan) nem mutat semmit. Gyújtás, vezérlés ellenőrizve minden jónak tűnik. Szerelőm kapott egy tippet, hogy ezt okozhatja a vezérműlánc nyúlása is, nosza motor ki, kapott egy új vezérműlánc szettet. Motor vissza, hiba ugyanaz.. Szerelőm itt kezdte eleveszíteni a hitét, megvallom én is. A lényeg nem adtuk fel, hosszas nyomozás után kiderült, mivel marták a szelepfészkeket, 4 henger-ből 3-nál nincs szelephézag. Itt megint jött a kétségbe esés, nem korongos a hézagállítás, hanem poharas és ezeket magyarországon nem lehet kapni, Angliában találtunk 4600/db na bumm.. Ezen a ponton komolyan gondolkodóba estem, az első Ford-om és ekkora szívás (nem is beszélve a haverok megjegyzéseiről, a vételárba egy 1.9 TDI VW Golf 4-et hagytam ott).  Na mindegy, felhívtam a műhelyt ahol csinálták a felújítást, elmondtam mi a gondom, közölték semmi probléma, 5000-ért belövik a szelephézagot. Itt már nem térnék ki rá, miért nem lőtték be akkor mikor ott volt darabokban a motor, örültem, hogy van meoldás. A szerelőm már nem annyira, motor ki, hengerfej le, elvisz. Kész van, elmegy érte (hézagmérővel a zsebében), hézag okés, összerak, índít, láss csodát működik... (persze a járulékos költségek, mint hengerfejtömítés, csavarok stb..hozzáadótak a számlához) Jelenleg még a hátsófékek felújítása folyamatban van (tárcsák, betétek, munkahenger felújítás, mert be van rohadva)
Ha végre járóképes lesz, elviszem még egy futómű beállításra, klímafeltöltésre aztán meglátjuk mi lesz...

Elnézést, hogy ilyen hosszúra nyúlt, próbáltam rövidre fogni (több oldalt is tudnék róla írni). Szumma szummárum 900-ért vettem, eddig kb. 400-at költöttem rá, viszont majdnem "teljesen" fel van újítva. Ezúton is köszönöm a szerelőm kitartását és fórumozók segítségét.
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10511 Dátum: 2016.06.28 kedd, 22:24:48 »

Ha hidegen van alapjáratod, melegen nem akkor az szerintem a dúsítás miatt lehet, azaz valahol falsot szív a rendszer, ezért áll le. A plusz levegőhőz meg plusz üa-got ad a rendszer. Diagot néztetek?Nem a hibakódokra gondolok. Hanem:  LTFT (hosszútávú befecskendezési idő korrekciós tényező)érték? Lambda értékek jók? Nem jársz túl dús/híg keverékkel?
De még a hideg/meleg állapot között nagy különbség a lambda sazbályozás állapota. Amíg a motor nem ér el egy kritikus hőmérsékletet, addig nincs lambda szabályozás. Azaz addig az ECU nem néz lambdajelet, hanem egy előre leprogramozott menetrend szerint adagolja a benzint a levegőhöz. Utána jön a lambda szabályzós rész, amikor is a lambda jele alapján dúsít/hígit.
Diag mutatja, hogy mikortól vált lambda szabályozás aktívra, sanszos, hogy előtte van utána nincs alapjáratod.
Nézzétek meg a lamda értékeket, az szerintem informatív lehet.
Üdv, Ferqo

Szia Ferqo!

Nos a mostani helyzet: A szerelőmhöz elvittem a kocsit a motor leállás miatt. A kocsit otthagytam nála. Másnap hívott hogy ment a kocsival kb. 6-7 km-t és nála minden OK volt, vihetem a kocsit. Elmentem és kérdésemre hogy mi volt a gond azt válaszolta, hogy a MAF-ot kellett kitisztítania, mert nagyon olajos-koszos volt. Pedig már az előző alkalommal azt állították, hogy kitisztították a MAF-ot az alapjárati motort és a pillangószelepet is. A kocsival nem értem haza és a motor újra leállt. A szerelő szerint MAF-ot kell cserélnem mert a lerakódott kormot nem tudta rendesen eltávolítani. Az 1-es henger alacsony kompressziója miatt a motor felújítást is sürgette. Amig nem nyult bele észre sem lehetett venni a motornál a kékes füstöt. Sajnos most már igen. A motor diag lámpa újra ég.
A drága szerelőm a kocsi motortakaró fedelét elfelejtette visszatenni... Július végén mennék a kocsival nyaralni ami kb. 700 km lenne de nem merek elindulni két gyerekkel. Sajnos mivel csak én dolgozom a családban most nincs 150-200 eFt a javításra. De ezt a szerelőt leírtam. Most kerestem Miskolcon egy autószerelő műhelyt megfelelő műszerezettséggel és fogok csináltatni egy teljes motor diagnosztikát a kocsin, ahogy te is javasoltad. És keresek egy jó és hozzáértő szerelőt.
Köszönöm a javaslataidat! Sokat tanultam belőle!
Üdv! Tibor
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10512 Dátum: 2016.06.29 szerda, 00:15:57 »

Nos tavaly Novemberben vettem egy 2003-as évjáratú MKIII-as Mondeo kombit, 1.8 Duratec motorral, 125LE CHBB-s motorral,136000km-el, kereskedésben...
...a tünetek alapján a föld hold távolság már 1x megvolt az autódban, ezért még ráköltöttek 8 ezer forintot optikai tuningra, amitől a futott kilométer egy hangyányit megfiatalodott...reméljük most már sok gondtalan kilometer var rad.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10513 Dátum: 2016.06.29 szerda, 00:28:36 »

Szia Ferqo!

Nos a mostani helyzet: A szerelőmhöz elvittem a kocsit a motor leállás miatt. A kocsit otthagytam nála. Másnap hívott hogy ment a kocsival kb. 6-7 km-t és nála minden OK volt, vihetem a kocsit. Elmentem és kérdésemre hogy mi volt a gond azt válaszolta, hogy a MAF-ot kellett kitisztítania, mert nagyon olajos-koszos volt. Pedig már az előző alkalommal azt állították, hogy kitisztították a MAF-ot az alapjárati motort és a pillangószelepet is. A kocsival nem értem haza és a motor újra leállt. A szerelő szerint MAF-ot kell cserélnem mert a lerakódott kormot nem tudta rendesen eltávolítani.
El lehet a mocskot gond nélkül távolítani a MAF-ból...duma...és mocskos maf-fal is jó lesz az alapjáratod nagyon sokáig egy jól működő alapjárati szeleppel. Az alapjárati szelepnek van egy véges ideje,utána szorul majd,hiába tisztítgatod, akkor már csak a csere oldja meg. Próbáld ki ezt a motor leállásos dolgot úgy hogy nem világítasz, nincs rádió, nincs klíma, semmi elektromos extra, majd második körben kapcsolj lámpát,klímát, hátsó szélvédő fűtést, szervó mindent amit be bírsz kapcsolni az autón, és úgy is menj egy kört teljesen üzem meleg autóval...ha jelentős lesz a különbség, esetleg álló helyzetben is zavarba jön az alapjáratod a sok fogyasztótól, akkor vegyél egy új alapjárati szelepet....

Az előttem szólóktól kaptál egyébként jó tippeket is, meg néha orbitális csacskaságokat is...könnyű lehet eligazodni rinya...
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.29 szerda, 00:50:11 írta Fokadriver1 » Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #10514 Dátum: 2016.06.29 szerda, 01:08:22 »

Megmértük a hengerekben a kompressziót és az egyesben kisebb mint a másik háromban. A szívósornál van egy vákumos vezérlő aminek a gömbcsuklója fojamatosan leesik, mert ki van kopva. A kocsiban - 2002.08 havi gyártású - 153.000 km van. A szerelőm a lambda szonda cserét is emlegette. A gyertyák nem Motorcraftosak hanem Championok. Állítólag ezeket is érdemes lenne eredetire cserélni.
A motor egyenetlenül rázósan jár és nagyon sokat fogyaszt.
Üdv! Tibor
Kompressziónál nem információ a kevesebb. mennyi az a kevesebb, és mennyi a többi henger szám szerint ?
A vákumos vezérlő gömbcsuklója nem kéne hogy magától leessen,(patkolták eladásra?) így legalább nem csörög a szívósorod (csörög ha visszateszed?).
Ha a motor egyenetlenül és rázósan jár akkor a gyújtásrendszeredre költeni kell (gyertya,kábel,trafó).

Check engine-ed is van gazdagon...többszörös hibáid lehetnek, ilyenkor tanácsot is nehéz adni, hacsak nem azt hogy kölcsön autóval menj nyaralni.

Újraolvastam a saját mondataim...szerintem neked a szívósorodból már elszabadult az örvénylapát egy része, az megdolgozta az 1-es hengert...csak szerencésen, és még nagyjából működik az autód,,,így már logikusak a tüneteid...
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.29 szerda, 01:14:55 írta Fokadriver1 » Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #10515 Dátum: 2016.06.29 szerda, 10:15:00 »

Helo kedves fórumtársak!

Gondoltam mivel lassan a végére ér a történetem,leírom az egészet, szolgáljon tanulságul..
Nos tavaly Novemberben vettem egy 2003-as évjáratú MKIII-as Mondeo kombit, 1.8 Duratec motorral, 125LE CHBB-s motorral,136000km-el, kereskedésben. Vásárláskor az egyetlen dolog ami feltünt az az első féktárcsák kopása, de mivel az autó nem volt még beregisztrálva,így nem aggódtam rajta, gondoltam a "hatósági műszaki" némiképp biztonságot ad. (mint utólag kiderült sajnos tévedtem). Tehát friss műszakival, névre írva 900K HUF-ért megvettem a kocsit. Már a hazafele úton előjött az első hiba, nem akart felmenni a vízhőfok. No sebaj gondoltam ennyi belefér, 35K-ért kaptam hozzá termosztátot, megvolt az olajcsere, fagyálló stb. összesen 50K ugrott...
Ezután egy ideig nemvolt gond, kb. március elejéig (hozzátenném ez idő alatt kb. 1000km-t mentünk vele). Asszonykám szólt, hogy világít az olaj lámpa, olajszint a nívó alatt, 3 liter olajat rákellett töltenem. Foltot nem találtam alatta, na mindegy. A következő 300km-en ismét megevett 3 kiter olajat, füstölt nemakart menni,ennek fele se tréfa irány a szerelőhöz. Első ránézésre motorkopásra gyanakodott.. Gyűrűzés, pár tömítés és jó lesz (gondoltuk mi) Sajnos már a szétszedésnél kiderült, hogy nagyobb a baj, az 1-es hengernél elszabadult az egyik örvénylapát, a tengelye bekerült a hengerhez, meghúzta a hengerfalat és nyomot hagyott a hengerfejen is. Ekkor jött a dilemma, vegyek egy bontott motor amiről ki tudja milyen állapotban van, vagy felújíás. Az utóbbi melett döntöttemés itt indult el a lavina.. Az első ajánlat amit kaptam a felújításra majdnem kórházba juttatott. (biztos kihordtam lábon egy infarktust) Némi alkudozás után sikerült kiharcolni egy viszonylag elfogadható árat: 170K HUF-ért megcsinálták a felújítást, ahogy   kell, túlméretes dugóval, gyűrűkkel és felújították a hengerfejet is. Közben mivel a kocsi darabokban volt beszereztem a szükséges alkatrészeket, alsó, felső tömítés készlet, első féktárcsák, betétek, motorolaj, váltóolaj, gyertyák. Mikor kint volt a motor a szerelő mondta, hogy a kuplung sem áll a helyzet magaslatán, és a trapézgömbfejek is tropák, szóval jött egy kuplungszett (kinyomócsapágy nélkül) és a trapézgönbfejek. Időközben elkészült a motor, összerak, betesz, kipróbál, nem jó. Hidegen megyeget, melegen kalimpál, leáll, nincs alapjárat. Hibakód nincs, diagnosztika (Forscan) nem mutat semmit. Gyújtás, vezérlés ellenőrizve minden jónak tűnik. Szerelőm kapott egy tippet, hogy ezt okozhatja a vezérműlánc nyúlása is, nosza motor ki, kapott egy új vezérműlánc szettet. Motor vissza, hiba ugyanaz.. Szerelőm itt kezdte eleveszíteni a hitét, megvallom én is. A lényeg nem adtuk fel, hosszas nyomozás után kiderült, mivel marták a szelepfészkeket, 4 henger-ből 3-nál nincs szelephézag. Itt megint jött a kétségbe esés, nem korongos a hézagállítás, hanem poharas és ezeket magyarországon nem lehet kapni, Angliában találtunk 4600/db na bumm.. Ezen a ponton komolyan gondolkodóba estem, az első Ford-om és ekkora szívás (nem is beszélve a haverok megjegyzéseiről, a vételárba egy 1.9 TDI VW Golf 4-et hagytam ott).  Na mindegy, felhívtam a műhelyt ahol csinálták a felújítást, elmondtam mi a gondom, közölték semmi probléma, 5000-ért belövik a szelephézagot. Itt már nem térnék ki rá, miért nem lőtték be akkor mikor ott volt darabokban a motor, örültem, hogy van meoldás. A szerelőm már nem annyira, motor ki, hengerfej le, elvisz. Kész van, elmegy érte (hézagmérővel a zsebében), hézag okés, összerak, índít, láss csodát működik... (persze a járulékos költségek, mint hengerfejtömítés, csavarok stb..hozzáadótak a számlához) Jelenleg még a hátsófékek felújítása folyamatban van (tárcsák, betétek, munkahenger felújítás, mert be van rohadva)
Ha végre járóképes lesz, elviszem még egy futómű beállításra, klímafeltöltésre aztán meglátjuk mi lesz...

Elnézést, hogy ilyen hosszúra nyúlt, próbáltam rövidre fogni (több oldalt is tudnék róla írni). Szumma szummárum 900-ért vettem, eddig kb. 400-at költöttem rá, viszont majdnem "teljesen" fel van újítva. Ezúton is köszönöm a szerelőm kitartását és fórumozók segítségét.

Érdemes lett volna a vásárlás előtt csinálni egy komolyabb állapotfelmérést. Talán 900-ért nem, de ugyan így 1,3M körül lehet találtál volna egy jobb állapotút, amivel ezt az idegeskedést megúszhattad volna.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Jimmi12
Vendég
« Új hozzászólás #10516 Dátum: 2016.06.29 szerda, 16:56:58 »

Érdemes lett volna a vásárlás előtt csinálni egy komolyabb állapotfelmérést. Talán 900-ért nem, de ugyan így 1,3M körül lehet találtál volna egy jobb állapotút, amivel ezt az idegeskedést megúszhattad volna.
Valóban érdemes lett volna, de nem gondoltam, hogy a "hatósági" műszakit is ennyire könnyű megbundázni. A sima műszakival tisztában vagyok, hogy amit a kereskedés végeztet el az semmi, de nem hittem, hogy a hatóságit is így megbundázzák. Igazából azzal vigasztalom magam, hogy 1,3M-ért van egy felújított kocsim amiről tudom, hogy mi van benne....
Ui.: még gondolkodom, hogy esetleg valami úton feljelentem a műszaki állomást ahol csinálták, már csak azért is, hogy más ne járhasson így.
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10517 Dátum: 2016.06.29 szerda, 17:00:54 »

Kompressziónál nem információ a kevesebb. mennyi az a kevesebb, és mennyi a többi henger szám szerint ?
A vákumos vezérlő gömbcsuklója nem kéne hogy magától leessen,(patkolták eladásra?) így legalább nem csörög a szívósorod (csörög ha visszateszed?).
Ha a motor egyenetlenül és rázósan jár akkor a gyújtásrendszeredre költeni kell (gyertya,kábel,trafó).

Check engine-ed is van gazdagon...többszörös hibáid lehetnek, ilyenkor tanácsot is nehéz adni, hacsak nem azt hogy kölcsön autóval menj nyaralni.

Újraolvastam a saját mondataim...szerintem neked a szívósorodból már elszabadult az örvénylapát egy része, az megdolgozta az 1-es hengert...csak szerencésen, és még nagyjából működik az autód,,,így már logikusak a tüneteid...
Szia!

A kompresszió értékeit nem tudom pontosan, mert csak hablatyoltak 10 bar a 2, 3, 4-es hengerben és hogy az 1-es kevesebb, de pontos értéket nem mondtak kétszeri rákérdezésre sem. A vákumos vezérlő gömbcsuklója le volt esve már a kocsi vásárláskor is, de csak utána vettem észre hogy lötyög is. a vákumos vezérlő elektromos része be sincs kötve. Csörgést nem hallok. Gyújtás teljesen fel lett újítva (gyertya champion, starline vezetékek, NGK trafó). Ma szétszedtem az alapjárati motor csupa olaj volt, a szívótorok is és a fojtószelep csupa mocsok. A MAF szenzort nem találom... (1.8 benzines 2002-es). Mi szerinted a jó javaslat és mi a butaság?
Köszi a segítséget!
Üdv!
Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #10518 Dátum: 2016.06.29 szerda, 17:35:15 »

Szia!

A kompresszió értékeit nem tudom pontosan, mert csak hablatyoltak 10 bar a 2, 3, 4-es hengerben és hogy az 1-es kevesebb, de pontos értéket nem mondtak kétszeri rákérdezésre sem. A vákumos vezérlő gömbcsuklója le volt esve már a kocsi vásárláskor is, de csak utána vettem észre hogy lötyög is. a vákumos vezérlő elektromos része be sincs kötve. Csörgést nem hallok. Gyújtás teljesen fel lett újítva (gyertya champion, starline vezetékek, NGK trafó). Ma szétszedtem az alapjárati motor csupa olaj volt, a szívótorok is és a fojtószelep csupa mocsok. A MAF szenzort nem találom... (1.8 benzines 2002-es). Mi szerinted a jó javaslat és mi a butaság?
Köszi a segítséget!
Üdv!
Tibi
Szia!
Vidd el vmi normális helyre, ahol nem csak mondják, hogy megcsinálták, hanem valóban meg is csinálják.
Sajnos így nem fog tudni senki érdemben segíteni, mármint fórumon keresztül.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10519 Dátum: 2016.06.29 szerda, 17:36:21 »

Szia!

A kompresszió értékeit nem tudom pontosan, mert csak hablatyoltak 10 bar a 2, 3, 4-es hengerben és hogy az 1-es kevesebb, de pontos értéket nem mondtak kétszeri rákérdezésre sem. A vákumos vezérlő gömbcsuklója le volt esve már a kocsi vásárláskor is, de csak utána vettem észre hogy lötyög is. a vákumos vezérlő elektromos része be sincs kötve. Csörgést nem hallok. Gyújtás teljesen fel lett újítva (gyertya champion, starline vezetékek, NGK trafó). Ma szétszedtem az alapjárati motor csupa olaj volt, a szívótorok is és a fojtószelep csupa mocsok. A MAF szenzort nem találom... (1.8 benzines 2002-es). Mi szerinted a jó javaslat és mi a butaság?
Köszi a segítséget!
Üdv!
Tibi

Szia,

Még mindig nem hiszel nekem?

Fojtószelep takarítás: kiveszed, és kipucolod féktisztítóval és ronggyal tisztára.

A MAF szenzor a légtömegmérő, a légszűrőház után van, lyukas torx kulcs kell hozzá, ennek a tisztítása is fent van a neten.

Zsolio
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.29 szerda, 17:38:17 írta zsolio » Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10520 Dátum: 2016.06.29 szerda, 20:07:06 »

Szia,

Még mindig nem hiszel nekem?

Fojtószelep takarítás: kiveszed, és kipucolod féktisztítóval és ronggyal tisztára.

A MAF szenzor a légtömegmérő, a légszűrőház után van, lyukas torx kulcs kell hozzá, ennek a tisztítása is fent van a neten.

Zsolio

Az csak a V6-osba van ott. Meg dizlikben.
1.8 ás 2.0 motoroknál T-Map van:


Itt egy video a tisztításról: (látni is az elején, hogy semmi nincs a szűrőház után)
https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.29 szerda, 20:12:49 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10521 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 09:34:21 »

Szia,

Még mindig nem hiszel nekem?

Fojtószelep takarítás: kiveszed, és kipucolod féktisztítóval és ronggyal tisztára.

A MAF szenzor a légtömegmérő, a légszűrőház után van, lyukas torx kulcs kell hozzá, ennek a tisztítása is fent van a neten.

Zsolio

Szia!

Oly annyira hiszek neked, hogy már szét is szedtem a fojtószelepet! Természetesen tele van korom lerakódással és sajna olajjal. A T-MAP-ot is megtudtam már hol találhat és ma ki is szedem tisztításhoz.

Üdv! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10522 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 09:36:34 »

Az csak a V6-osba van ott. Meg dizlikben.
1.8 ás 2.0 motoroknál T-Map van:


Itt egy video a tisztításról: (látni is az elején, hogy semmi nincs a szűrőház után)
https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc

Szia!

Köszönöm a hasznos infót! Műhely könyved vagy Haynes könyved vagy bármi más nincs esetleg a javítások segítéséhez? Jöhet privátban is!

Üdv! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #10523 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 10:00:34 »

Válasz
Szia!

Köszönöm a hasznos infót! Műhely könyved vagy Haynes könyved vagy bármi más nincs esetleg a javítások segítéséhez? Jöhet privátban is!

Üdv! Tibi

Van Haynes-em, de az tisztogatással nem foglalkozik. Mindent cserél ha rossz.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #10524 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 12:22:29 »

Valóban érdemes lett volna, de nem gondoltam, hogy a "hatósági" műszakit is ennyire könnyű megbundázni. A sima műszakival tisztában vagyok, hogy amit a kereskedés végeztet el az semmi, de nem hittem, hogy a hatóságit is így megbundázzák. Igazából azzal vigasztalom magam, hogy 1,3M-ért van egy felújított kocsim amiről tudom, hogy mi van benne....
Ui.: még gondolkodom, hogy esetleg valami úton feljelentem a műszaki állomást ahol csinálták, már csak azért is, hogy más ne járhasson így.

Igen, nézd a jó oldalát, már tudod, hogy minden rendben vele!  eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10525 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 13:06:55 »

Szia!

Oly annyira hiszek neked, hogy már szét is szedtem a fojtószelepet! Természetesen tele van korom lerakódással és sajna olajjal. A T-MAP-ot is megtudtam már hol találhat és ma ki is szedem tisztításhoz.

Üdv! Tibi

Szia!

Nos, az olaj lehet attól is , hogy a szerelő befújta WD40-el (vagy valami hasonlóval) hogy könnyeben járjon. Koromlerakódást pedig az EGR-szelepen keresztül visszaáramló kipufogógáz is okozhat. A fojtószelep takarítást érdemes évente megcsinálni, sok bosszúságtól mentesít. Szerelőre nem bíznám, nagy általánosságban belefújnak valami tisztítósprét és kész. Kevés az, aki szétszedi és kipucolja.

Zsolio
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10526 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 15:52:45 »

Szia Ferqo!

Nos a mostani helyzet: A szerelőmhöz elvittem a kocsit a motor leállás miatt. A kocsit otthagytam nála. Másnap hívott hogy ment a kocsival kb. 6-7 km-t és nála minden OK volt, vihetem a kocsit. Elmentem és kérdésemre hogy mi volt a gond azt válaszolta, hogy a MAF-ot kellett kitisztítania, mert nagyon olajos-koszos volt. Pedig már az előző alkalommal azt állították, hogy kitisztították a MAF-ot az alapjárati motort és a pillangószelepet is. A kocsival nem értem haza és a motor újra leállt. A szerelő szerint MAF-ot kell cserélnem mert a lerakódott kormot nem tudta rendesen eltávolítani. Az 1-es henger alacsony kompressziója miatt a motor felújítást is sürgette. Amig nem nyult bele észre sem lehetett venni a motornál a kékes füstöt. Sajnos most már igen. A motor diag lámpa újra ég.
A drága szerelőm a kocsi motortakaró fedelét elfelejtette visszatenni... Július végén mennék a kocsival nyaralni ami kb. 700 km lenne de nem merek elindulni két gyerekkel. Sajnos mivel csak én dolgozom a családban most nincs 150-200 eFt a javításra. De ezt a szerelőt leírtam. Most kerestem Miskolcon egy autószerelő műhelyt megfelelő műszerezettséggel és fogok csináltatni egy teljes motor diagnosztikát a kocsin, ahogy te is javasoltad. És keresek egy jó és hozzáértő szerelőt.
Köszönöm a javaslataidat! Sokat tanultam belőle!
Üdv! Tibor

A poen, hogy az autodban nincs is MAF  vigyor3 De azert vegyel bele, hatha... Grin
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10527 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 15:55:32 »

Szia,

Még mindig nem hiszel nekem?

Fojtószelep takarítás: kiveszed, és kipucolod féktisztítóval és ronggyal tisztára.

A MAF szenzor a légtömegmérő, a légszűrőház után van, lyukas torx kulcs kell hozzá, ennek a tisztítása is fent van a neten.

Zsolio

Ne szopasd szerencsetlent, mert 2 hetig fogja keresni a nem letezo MAF-ot  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10528 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 15:59:07 »

Szia!

A kompresszió értékeit nem tudom pontosan, mert csak hablatyoltak 10 bar a 2, 3, 4-es hengerben és hogy az 1-es kevesebb, de pontos értéket nem mondtak kétszeri rákérdezésre sem. A vákumos vezérlő gömbcsuklója le volt esve már a kocsi vásárláskor is, de csak utána vettem észre hogy lötyög is. a vákumos vezérlő elektromos része be sincs kötve. Csörgést nem hallok. Gyújtás teljesen fel lett újítva (gyertya champion, starline vezetékek, NGK trafó). Ma szétszedtem az alapjárati motor csupa olaj volt, a szívótorok is és a fojtószelep csupa mocsok. A MAF szenzort nem találom... (1.8 benzines 2002-es). Mi szerinted a jó javaslat és mi a butaság?
Köszi a segítséget!
Üdv!
Tibi

Sajnalom, teged atvernek a szerelok. Ha nem tudja megmondani, hogy mennyi a kompresszio, akkor meg sem merte.
A szerelo keresse meg a MAF-ot ! sok sikert hozza 8D
Az a gond, hogy cipeszhez vitted az autodat szervizelni.
A vakuumdob elektromos resze, nem is kell, hogy bekotve legyen.
A a gombcsuklo le volt esve, akor abban a motorban valoszinuleg tobb mint 150k van, de inkabb tobb.
Naplózva

blah blah blah
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #10529 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 16:15:22 »

Ne szopasd szerencsetlent, mert 2 hetig fogja keresni a nem letezo MAF-ot  vigyor3

De ha ezt kérdezte.  Smiley (iil. a szerelő mondta neki)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10530 Dátum: 2016.06.30 csütörtök, 16:58:29 »

De ha ezt kérdezte.  Smiley (iil. a szerelő mondta neki)

Milyen szerelo az amelyik latatlanban MAF szenzort akar csereltetni az auton, mikozben nincs is benne MAF  vigyor3
ugy hijjak kokler  levele
Naplózva

blah blah blah
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #10531 Dátum: 2016.07.01 péntek, 21:48:32 »

Milyen szerelo az amelyik latatlanban MAF szenzort akar csereltetni az auton, mikozben nincs is benne MAF  vigyor3
ugy hijjak kokler  levele

Szia!

Való igaz, hogy így már csak kóklernek nevezhetem! falbav Azt mondta, hogy a kocsi eszi az olajat - bár én ezt nem vettem észre - és jóindulatból túltöltötte az olajat a motorban. Lehet, hogy ezért van most az alapjárati motorban is motorolaj? A gyújtógyertyát is azt hiszem cserélnem kell mert most Champion van benne, de mindenki a Motorcraft gyertyát mondja nekem.... Teljes felfüggesztés csere is kell majd. A kipufogó flexibilis csöve is szét van esve. A lambda szondát is beméretem műszeresen mert szerintem cserélni kell (sokat fogyaszt a kocsi). Az óra szerint most 153500 km-re. Két hátsó ajtó csere is kell majd, mert az aljuk szét van rohadva. STB......

Üdv! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
MarK3
Vendég
« Új hozzászólás #10532 Dátum: 2016.07.01 péntek, 22:20:58 »

Sziasztok.

2.0 benzines mondeom also tartomanyban kb 3500as fordulat alatt nem igazan akar gyorsulni. Ha gyorsul is akkor is azt erzem h hullamzik. 3500-4000felett megindul ahogy kell de sajnos gyorsabb elindulasnal amikor raengedem a kuplungot torpan, visszaesik a fordulat es csak szenved. Motorhiba visszajelzo neha eg. Amikor kiolvastuk azt irta h levego aramlasi problema. Lamdaszonda lehet?Huh? Vagy esetleg mas?

Koszi:
MarK3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10533 Dátum: 2016.07.02 szombat, 10:12:41 »

Sziasztok.

2.0 benzines mondeom also tartomanyban kb 3500as fordulat alatt nem igazan akar gyorsulni. Ha gyorsul is akkor is azt erzem h hullamzik. 3500-4000felett megindul ahogy kell de sajnos gyorsabb elindulasnal amikor raengedem a kuplungot torpan, visszaesik a fordulat es csak szenved. Motorhiba visszajelzo neha eg. Amikor kiolvastuk azt irta h levego aramlasi problema. Lamdaszonda lehet?Huh? Vagy esetleg mas?

Koszi:
MarK3
falsot szívhat valahol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10534 Dátum: 2016.07.02 szombat, 18:12:08 »

Szia!

Való igaz, hogy így már csak kóklernek nevezhetem! falbav Azt mondta, hogy a kocsi eszi az olajat - bár én ezt nem vettem észre - és jóindulatból túltöltötte az olajat a motorban. Lehet, hogy ezért van most az alapjárati motorban is motorolaj? A gyújtógyertyát is azt hiszem cserélnem kell mert most Champion van benne, de mindenki a Motorcraft gyertyát mondja nekem.... Teljes felfüggesztés csere is kell majd. A kipufogó flexibilis csöve is szét van esve. A lambda szondát is beméretem műszeresen mert szerintem cserélni kell (sokat fogyaszt a kocsi). Az óra szerint most 153500 km-re. Két hátsó ajtó csere is kell majd, mert az aljuk szét van rohadva. STB......

Üdv! Tibi

Jo indulatbol tultoltotte...inkabb kibaxasbol!
Felejtsd el azt a szerelonek mondott valamit.
Naplózva

blah blah blah
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #10535 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 00:01:46 »

Van valami szerelési útmutató 2003-as Mondeohoz? Jövőhéten szelepfedél tömítést kell cserélni, talán valami plussz okosság a könyvben.
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #10536 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 09:18:42 »

falsot szívhat valahol.

Az enyém a mai napig ezt csinálja! Úgy, hogy Nekem 3000km-es motor van benne  falbav

Volt olvasva Szívócső hibát írt, kicseréltük az IMCR- vezérlőt most mintha jobb lenne! Elvittem Ford szervízbe is, ott meg azt írta az okos, hogy túl szegény keverék! Lambda szonda vagy Potenciométer vagy mi a fenét mondott a gyerek! Utána elvileg jó lesz!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10537 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 09:32:58 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint 1000km/4,5dl olajfogyasztás mennyire "rossz", érdemes-e komolyabban foglalkozni a dologgal, vagy öntesm utána az olajat, oszt jónapot?!
Gyári előírásoknak megfelelő Valvoline 5-30-as olaj van benne.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10538 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 10:59:28 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint 1000km/4,5dl olajfogyasztás mennyire "rossz", érdemes-e komolyabban foglalkozni a dologgal, vagy öntesm utána az olajat, oszt jónapot?!
Gyári előírásoknak megfelelő Valvoline 5-30-as olaj van benne.
Szia.
Szerintem kicsit sok(csereperiódus 10000 km alatt max nívóról a min-ig az még elmegy).Egy átvizsgálás szerintem ráférne(külső tömitettség,belső tömitetlenség)Ha javasolhatom inkább gyári Ford 5w30-ast rakjál bele.Most néztem az árakat kb. egyforma,de a ford olaj 5 literes
http://www.olajwebshop.hu/valvoline-durablend-fe-5w-30-4-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/valvoline-p314586.html
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=1154
Gugli a jóbarát szerint 0,6 L/1000 km. Ha csak rövid távon és keveset használod,első körben mindenképp pótold az olajat,és ha nő az olajfogyasztásod nézesd meg a fogyasztás miértjét.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10539 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 23:09:44 »

Szia.
Szerintem kicsit sok(csereperiódus 10000 km alatt max nívóról a min-ig az még elmegy).Egy átvizsgálás szerintem ráférne(külső tömitettség,belső tömitetlenség)Ha javasolhatom inkább gyári Ford 5w30-ast rakjál bele.Most néztem az árakat kb. egyforma,de a ford olaj 5 literes
http://www.olajwebshop.hu/valvoline-durablend-fe-5w-30-4-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/valvoline-p314586.html
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=1154
Gugli a jóbarát szerint 0,6 L/1000 km. Ha csak rövid távon és keveset használod,első körben mindenképp pótold az olajat,és ha nő az olajfogyasztásod nézesd meg a fogyasztás miértjét.

Szia!

Mit értesz az alatt, hogy "külső tömítettség,belső tömítetlenség"?
Mit/miket lenne érdemes megnézetni?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10540 Dátum: 2016.07.03 vasárnap, 23:17:21 »

Szia!

Mit értesz az alatt, hogy "külső tömítettség,belső tömítetlenség"?
Mit/miket lenne érdemes megnézetni?
Szia
 A motor külső tömítettsége:Újabb autóknál nem tipikus, de meg kell említeni, mint egyszerű olajfogyási okot, a szivárgási, tömítetlenségi veszteségek különböző válfajait  ( pl. olajteknő szivárgás, szelepfedél tömítés hibája…). Ezek nagyrészt könnyen észrevehetők lennének, jókora olajfolt árulkodik róluk az autó alatt, vagy a motortérben. Persze csak ha időnként felnyitjuk a motortér tetőt.

Elsősorban korosabb, nagyobb futásteljesítményű, és/vagy nem megfelelő motorolajjal használt motor belső olajfogyasztásának tipikus oka lehet például a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának kopása, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítetlenség.

egy kis olvasmány,mit nézess meg: http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i
Ez csak egy hibafeltárási lehetőség,nem szentírás. vigyor3
Nem kell a legrosszabbra gondolni,de a fogyás okát meg kell találni.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10541 Dátum: 2016.07.04 hétfő, 14:09:28 »

Szia
 A motor külső tömítettsége:Újabb autóknál nem tipikus, de meg kell említeni, mint egyszerű olajfogyási okot, a szivárgási, tömítetlenségi veszteségek különböző válfajait  ( pl. olajteknő szivárgás, szelepfedél tömítés hibája…). Ezek nagyrészt könnyen észrevehetők lennének, jókora olajfolt árulkodik róluk az autó alatt, vagy a motortérben. Persze csak ha időnként felnyitjuk a motortér tetőt.

Elsősorban korosabb, nagyobb futásteljesítményű, és/vagy nem megfelelő motorolajjal használt motor belső olajfogyasztásának tipikus oka lehet például a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának kopása, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítetlenség.

egy kis olvasmány,mit nézess meg: http://injektor.hu/kezdolap/13-alapok/19-a-motor-mechanikus-vizsgalata-i
Ez csak egy hibafeltárási lehetőség,nem szentírás. vigyor3
Nem kell a legrosszabbra gondolni,de a fogyás okát meg kell találni.

Köszönöm a hsz-ást!
Valami ilyesmin töröm én is a fejem,csak nem tudok számolni a várható költségekkel.
Egyenlőre olcsóbb megoldás az olaj folyamatos pótlása.
Nem tudom,hogy megéri-e ilyen szinten foglalkozni egy koros autóval.
Kb 2 évig szeretnénk még használni,utána mindenképp egy nagyobbra kell cserélni (Galaxy).
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10542 Dátum: 2016.07.04 hétfő, 15:24:47 »

Köszönöm a hsz-ást!
Valami ilyesmin töröm én is a fejem,csak nem tudok számolni a várható költségekkel.
Egyenlőre olcsóbb megoldás az olaj folyamatos pótlása.
Nem tudom,hogy megéri-e ilyen szinten foglalkozni egy koros autóval.
Kb 2 évig szeretnénk még használni,utána mindenképp egy nagyobbra kell cserélni (Galaxy).
Szerintem első körben méressél kompressziót a hengereknél,nem akkora összeg és nem kell szétkapni az egész motort. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10543 Dátum: 2016.07.05 kedd, 07:35:01 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es èvjàratú, CHBA motorkódú Mondeóm, ami nagyon durvàn eszi az olajat (500 km/liter).
Motorcserèben gondolkodom. Tudnàtok segíteni hogy kihez forduljak ha egy megbízható motort szeretnèk? Köszönök minden vàlaszt előre is!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10544 Dátum: 2016.07.05 kedd, 07:51:22 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es èvjàratú, CHBA motorkódú Mondeóm, ami nagyon durvàn eszi az olajat (500 km/liter).
Motorcserèben gondolkodom. Tudnàtok segíteni hogy kihez forduljak ha egy megbízható motort szeretnèk? Köszönök minden vàlaszt előre is!

http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=3388
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10545 Dátum: 2016.07.05 kedd, 07:59:47 »

Sziasztok!
Van egy 2001-es èvjàratú, CHBA motorkódú Mondeóm, ami nagyon durvàn eszi az olajat (500 km/liter).
Motorcserèben gondolkodom. Tudnàtok segíteni hogy kihez forduljak ha egy megbízható motort szeretnèk? Köszönök minden vàlaszt előre is!

Szia.
mk2 de csak telefonon,ja és munkaidőben(8-17 h)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
PL4734
Vendég
« Új hozzászólás #10546 Dátum: 2016.07.05 kedd, 12:13:28 »

Köszönöm szèpen, akkor felkeresem mk2 kollègàt... worship
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10547 Dátum: 2016.07.05 kedd, 12:51:56 »

Szia.
mk2 de csak telefonon,ja és munkaidőben(8-17 h)

Ezen már én is elgondolkoztam,de mi a garancia, hogy az jobb lesz,minta mostani?!
Az is lehet lutri,nem?!
Vagy ezekre a bontott motorokra van valami biztosíték, ha mégis grízes lenne.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #10548 Dátum: 2016.07.05 kedd, 12:55:44 »

Ezen már én is elgondolkoztam,de mi a garancia, hogy az jobb lesz,minta mostani?!
Az is lehet lutri,nem?!
Vagy ezekre a bontott motorokra van valami biztosíték, ha mégis grízes lenne.
Szia.
Jó pár fórumtársunk már cserélt motort,még nem hallottam panaszt az mk2-től vásárolt jobbára Angol mondeókról.
Szerintem az a biztos,ha megkérdezed tőle.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.05 kedd, 12:58:06 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #10549 Dátum: 2016.07.05 kedd, 13:18:54 »

Sziasztok!

Alapjárati motorból meg szabad venni az utangyartottat,vagy csak a gyári a javasolt?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 [211] 212 213 214 215 216 217 218 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.