Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 01:47:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 218 219 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 231 232 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261850 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #11200 Dátum: 2016.10.21 péntek, 18:19:26 »

Sziasztok!   Egy kis segítséget szeretnék kérni!   2001-es mk3 benzines mondeomon hol találom a vízhőfok jeladót?   Sajnos a ventillátorom mindig bekapcsol, pedig a motor hömérséklet normális az óra szerint!   Elöre is köszi a segítséget!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #11201 Dátum: 2016.10.22 szombat, 19:46:36 »

Sziasztok,

Alábbi a feladvány. 2002-es 2.0 Duratec motor jó karban (250ekm), de néha 1500 és 2000 fordulat között kis gázon be be rángat, mintha gyújrtás rendszer para lenne. Kapott egy új trafót, de megvan ezzel ez a jelenség. Azért nem gondolom hogy gyújtás rendszer mert sokszor megcsináltam vele trafó csere előtt és után is hogy kettesből négyyesbe váltok és lepadlózom...olyankor nem rángat morogva, de gyorsul ahogy tőle tellik.....csak akkor rángat ha csak egy hajszálnyi gázt nyomok neki 3-asban, vagy inkább 4-esben városi csorgás/vonulás alkalmával...ha ilyenkor berángat, akkor nyomok neki picit több gázt, és azonnal abbahagyja a rángatást.

Van valakinek tippje ? Valami szenzor, vagy gázpedál állás érzékelő...valami összevissza jelet ad ?

Előre is köszönöm a tippeket.
FD.

Nekem is ezt csinálja néha,már jó pár hónapja.Előtte sosem baszakodott így.
Nálam új a triumvirátus,az EGR is max egy éves...nem tudom,ha valaki dűlőre jut vele és megosztja,nagyon hálás leszek!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11202 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 17:10:09 »

Sziasztok. A benzines mk3as mondinál mennyire jellemző a láncos vezérlésre a probléma? Azért kérdezem mert néha olyan mintha becsörögne a lánc.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11203 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 17:20:06 »

Sziasztok. A benzines mk3as mondinál mennyire jellemző a láncos vezérlésre a probléma? Azért kérdezem mert néha olyan mintha becsörögne a lánc.
Szia.
Nagyon nem jellemző,elméletben "örök"időig. eplus2 3-400 ezer km-t is simán elmennek,de nagyban függ a használótól.Ja és a pontatlan km állások(tekergetett)miatt nem biztos semmi sem. falbav
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11204 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 17:40:42 »

Szia.
Nagyon nem jellemző,elméletben "örök"időig. eplus2 3-400 ezer km-t is simán elmennek,de nagyban függ a használótól.Ja és a pontatlan km állások(tekergetett)miatt nem biztos semmi sem. falbav

És ilyen feszítőpatron vagy láncvezetők is bírják elméletileg?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
buso
Vendég
« Új hozzászólás #11205 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 18:47:55 »

Sziasztok, nemrég vettem mk3 2003-as  1,8-as benzin 110 ló-as gépet, a sokat emlegetett szívósort hogy lehet ellenőrizni ?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11206 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 19:26:26 »

És ilyen feszítőpatron vagy láncvezetők is bírják elméletileg?
Nálam még bírják 300+ ezer km.  vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11207 Dátum: 2016.10.23 vasárnap, 19:29:06 »

Sziasztok, nemrég vettem mk3 2003-as  1,8-as benzin 110 ló-as gépet, a sokat emlegetett szívósort hogy lehet ellenőrizni ?
Szia.
Egy kérdést csak egy helyre és egyszer elég feltenni. wow1 wow1 wow1
itt már kaptál választ katt ide : http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg1080665#msg1080665
olvass sokat....
ja és most jó helyen kérdeztél. taps
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11208 Dátum: 2016.10.24 hétfő, 11:26:59 »

Sziasztok!

Tudna valaki belinkelni nekem egy hosszbordás szíj "alakzatot", hogy hogyan kell "befűzni" tehát hogyan megy fel a helyére véglegesen? Próbáltam rákeresni interneten, de mindenhol csak a szíjról van kép (boltok képei), egyik sem azt mutatja, hogy milyen alakzatként van a helyén. Természetesen benzines 2.0 (2004). Köszi ha valaki tudna egy képet berakni ide, lehet én keresem rossz címszó alatt a dolgot.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11209 Dátum: 2016.10.24 hétfő, 11:45:20 »

Sziasztok!

Tudna valaki belinkelni nekem egy hosszbordás szíj "alakzatot", hogy hogyan kell "befűzni" tehát hogyan megy fel a helyére véglegesen? Próbáltam rákeresni interneten, de mindenhol csak a szíjról van kép (boltok képei), egyik sem azt mutatja, hogy milyen alakzatként van a helyén. Természetesen benzines 2.0 (2004). Köszi ha valaki tudna egy képet berakni ide, lehet én keresem rossz címszó alatt a dolgot.

Bittesőn: http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/fordwiki.html/_/mondeo/mondeo-mk3/auxiliary-belt-tensioner-replacement-r28
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11210 Dátum: 2016.10.24 hétfő, 12:52:15 »


Dánkesőn, akkor mégis én voltam a béna a keresésben  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11211 Dátum: 2016.10.25 kedd, 06:50:44 »

Sziasztok,

Az elmúlt 2-3 évben főként városban , rövid távon használtuk az autót. Egy évben két három alkalommal van hosszabb úton.  EGR hibát, már vagy kétszer is töröltem. A fenti használatból eredhet az, hogy az elkoszolódott egr miatt kevésbé "harap" az autó?

Néztem, elég sz.pás kiszedni. Ilyen csuklós racsnis hosszabbító kell hozzá. Van valakinek bevált trükkje a leszedéshez vagy marad a küzdés?

Illetve van valami spray amivel célszerű tisztítani? Gondolok itt szeleptisztító sprayre. http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szeleptisztitok/-CRB609705
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11212 Dátum: 2016.10.25 kedd, 07:40:33 »

Sziasztok,

Az elmúlt 2-3 évben főként városban , rövid távon használtuk az autót. Egy évben két három alkalommal van hosszabb úton.  EGR hibát, már vagy kétszer is töröltem. A fenti használatból eredhet az, hogy az elkoszolódott egr miatt kevésbé "harap" az autó?

Néztem, elég sz.pás kiszedni. Ilyen csuklós racsnis hosszabbító kell hozzá. Van valakinek bevált trükkje a leszedéshez vagy marad a küzdés?

Illetve van valami spray amivel célszerű tisztítani? Gondolok itt szeleptisztító sprayre. http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szeleptisztitok/-CRB609705
Szia.
Első körben egy tisztítás és kiderül,hogy a "harapás" változik-e.  eplus2 Nem annyira xopás leszedni az EGR-t.  hehe
Ha a tisztításnál először leveszed a szolenoid házat az EGR tetejéről(4 csillagcsavar) akkor könnyebben hozzá férsz a macerásabb csavarhoz. vigyor3
Hallottam már féktisztítóval történő pucolásról,de ez a spec.spray is megfelelő.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #11213 Dátum: 2016.10.25 kedd, 08:31:28 »

Sziasztok,

Az elmúlt 2-3 évben főként városban , rövid távon használtuk az autót. Egy évben két három alkalommal van hosszabb úton.  EGR hibát, már vagy kétszer is töröltem. A fenti használatból eredhet az, hogy az elkoszolódott egr miatt kevésbé "harap" az autó?

Néztem, elég sz.pás kiszedni. Ilyen csuklós racsnis hosszabbító kell hozzá. Van valakinek bevált trükkje a leszedéshez vagy marad a küzdés?

Illetve van valami spray amivel célszerű tisztítani? Gondolok itt szeleptisztító sprayre. http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szeleptisztitok/-CRB609705

Sima egyszerű szerszámokkal percek alatt lent van,ha leszeded a alatta menő vízcsövet,a pillangószelep házát,még jobban hozzáférsz.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11214 Dátum: 2016.10.25 kedd, 08:53:03 »

Sziasztok,

Az elmúlt 2-3 évben főként városban , rövid távon használtuk az autót. Egy évben két három alkalommal van hosszabb úton.  EGR hibát, már vagy kétszer is töröltem. A fenti használatból eredhet az, hogy az elkoszolódott egr miatt kevésbé "harap" az autó?

Néztem, elég sz.pás kiszedni. Ilyen csuklós racsnis hosszabbító kell hozzá. Van valakinek bevált trükkje a leszedéshez vagy marad a küzdés?

Illetve van valami spray amivel célszerű tisztítani? Gondolok itt szeleptisztító sprayre. http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szeleptisztitok/-CRB609705

Azt se felejtsd el, hogy ha a fojtószelepnél oldod a bilincset és megfogod az egész levegőszűrő házat, egy határozott rántással a kezedben van az egész. Nem csavarozva van. A csövet felül húzd ki előtte. Sokkal jobb így a hozzáférés. Ja, és fogsz veszíteni kb. 1 liter hűtőfolyadékot, legyen kéznél.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.25 kedd, 08:58:04 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11215 Dátum: 2016.10.25 kedd, 13:30:23 »

Azt se felejtsd el, hogy ha a fojtószelepnél oldod a bilincset és megfogod az egész levegőszűrő házat, egy határozott rántással a kezedben van az egész. Nem csavarozva van. A csövet felül húzd ki előtte. Sokkal jobb így a hozzáférés. Ja, és fogsz veszíteni kb. 1 liter hűtőfolyadékot, legyen kéznél.

Ezzel számoltam, ezért nem szándékoztam azt a csövet levenni. Inkább küzdök. Cheesy
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #11216 Dátum: 2016.10.25 kedd, 14:25:00 »

Ezzel számoltam, ezért nem szándékoztam azt a csövet levenni. Inkább küzdök. Cheesy

Mindenképpen veszíteni fogsz hűtővizet, mert vízkörbe van kötve az EGR. Ha ezt akartad megspórolni, nem fogod Smiley
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
lorien
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #11217 Dátum: 2016.10.25 kedd, 14:54:17 »

Sziasztok!

Remélhetőleg még az iden autót /és márkát/ cserélek, valószínűleg széria végi benzines mk3 kombit fogok venni. Bár kevés eladó példányt látni, a titanium elég szimpatikusnak tűnik, különösen amiatt, hogy 6 sebességes a váltója. Erről milyen a tapasztalatotok? Ha 1.8-as lesz, elég a motor erejje a 6-os váltóhoz?
Naplózva

Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11218 Dátum: 2016.10.25 kedd, 15:11:21 »

Sziasztok!

Remélhetőleg még az iden autót /és márkát/ cserélek, valószínűleg széria végi benzines mk3 kombit fogok venni. Bár kevés eladó példányt látni, a titanium elég szimpatikusnak tűnik, különösen amiatt, hogy 6 sebességes a váltója. Erről milyen a tapasztalatotok? Ha 1.8-as lesz, elég a motor erejje a 6-os váltóhoz?
Ha 1.8 Sci-t akarsz az nagyon ritka lesz és szerintem túlárazottak..Amúgy ne tévesszen a 6-os váltó,nem hosszabb mint az 5ös csak jobban el van osztva.Ha pályázni akarsz vele,nem fog kevesebbet forogni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.25 kedd, 18:54:58 írta AgressoR » Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
lorien
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #11219 Dátum: 2016.10.25 kedd, 15:19:38 »

Ha 1.8 Sci-t akarsz az nagyon ritka lesz és szerintem túlárazottak..Amúgy ne tévesszen a 6-os váltó,nem hoszabb mint az 5ös csak jobban el van osztva.Ha pályázni akarsz vele,nem fog kevesebbet forogni.
Köszi!
Amúgy nem ragaszkodom a titánhoz, így meg főleg nem, inkább az állapot és az ár/érték a lényeges.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier Ghia Mk3 2005.04 1.8i 125 Le
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11220 Dátum: 2016.10.25 kedd, 22:12:56 »

Sziasztok,

Alábbi a feladvány. 2002-es 2.0 Duratec motor jó karban (250ekm), de néha 1500 és 2000 fordulat között kis gázon be be rángat, mintha gyújrtás rendszer para lenne. Kapott egy új trafót, de megvan ezzel ez a jelenség. Azért nem gondolom hogy gyújtás rendszer mert sokszor megcsináltam vele trafó csere előtt és után is hogy kettesből négyyesbe váltok és lepadlózom...olyankor nem rángat morogva, de gyorsul ahogy tőle tellik.....csak akkor rángat ha csak egy hajszálnyi gázt nyomok neki 3-asban, vagy inkább 4-esben városi csorgás/vonulás alkalmával...ha ilyenkor berángat, akkor nyomok neki picit több gázt, és azonnal abbahagyja a rángatást.

Van valakinek tippje ? Valami szenzor, vagy gázpedál állás érzékelő...valami összevissza jelet ad ?

Előre is köszönöm a tippeket.
FD.

No beleboritottam 1 flakon injektor tisztitót, és eljártam 400 km-t pályán olyan 4000-es fordulat körül, azóta volt város is és mivel műszaira készülök váltottam benzinkutat is. Eredmény : a hidegindításom is szinte megjavult, és ez az emlitett remegés is sokkal kevésbé észrevehető. Megvan még, de már nem hasonlit gyújtáshibára, max némi bizonytalanságra. Ennyi, nem találtam fel az örökmozgót, de sokkal jobb lett a jelenség, szinte elmúlt, már csak azért veszem észre mert tudom mit kell érezni.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #11221 Dátum: 2016.10.26 szerda, 11:26:37 »

Nekem is ilyen hangja volt, a bordás szij,feszitő görgö,vezető görgő, ill. a generátor szabadon futoja lett kicserélve és megoldodott a probléma.
 
Gates készlet(szíj,feszítő görgő,vezető görgő) kb 38eFT
Szabadonfuto (valeo) kb 16EFT

Ezek persze teljes árak.

Na ezeken túl vagyok én is kivéve a szíj azt nem cseréltük és még mindig kattog  falbav falbav falbav falbav falbav
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #11222 Dátum: 2016.10.26 szerda, 13:10:40 »

Na ezeken túl vagyok én is kivéve a szíj azt nem cseréltük és még mindig kattog  falbav falbav falbav falbav falbav

Nekem is hasonlóképp kattog, szerintem kettős tömegű lesz... Nálam már betegeskedik, és álló helyzetben ilyen hangot ad. Érdekes módon a légbefúvás teljes kikapcsolása esetén (tehát nem csak a klíma) álló helyzetben csendben marad.
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #11223 Dátum: 2016.10.26 szerda, 20:50:07 »

Nekem is hasonlóképp kattog, szerintem kettős tömegű lesz... Nálam már betegeskedik, és álló helyzetben ilyen hangot ad. Érdekes módon a légbefúvás teljes kikapcsolása esetén (tehát nem csak a klíma) álló helyzetben csendben marad.

Nekem teljesen mindegy, hogy megy-e a klíma vagy a légbefúvás, álló helyzetben vagy egyesben gurulok mindig kattog :S nem érdekel pénteken indulok Németországa ha meg áll valahol felgyújtom. És haza sétálok  eplus2

Neked miben nyílvánul meg a kettős tömegű hiba? nekem szépen veszi a sebességeket igaz lassan kuplungszettet cserélni kellene de még nem vészes kicsit magasan fog de ennyi
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11224 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:58:03 »

1,8 benzinesen hogyan lehet, ill. érdemes-e ledugózni a kipufogógáz visszavezetést? Erre nem találtam a korábbi beszélgetésekben leírást...
Tegnap belenéztem a pillangószelep mögé és eléggé kormosak ott a dolgok... Kitisztítanám, de meg kellene előzni a további kormozódást...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11225 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:50:12 »

1,8 benzinesen hogyan lehet, ill. érdemes-e ledugózni a kipufogógáz visszavezetést? Erre nem találtam a korábbi beszélgetésekben leírást...
Tegnap belenéztem a pillangószelep mögé és eléggé kormosak ott a dolgok... Kitisztítanám, de meg kellene előzni a további kormozódást...
Szia.
Nem voltál elég kitartó. eplus2 eplus2 eplus2 Ha minden igaz ugyanúgy kell,mint a 2.0-at. Nem nagyon elterjedt a benyás EGR dugózás,de te tudod.
Lehetőség szerint egy tisztítás,de nem mindig van megfelelő eredmény.
Nem kell visszaolvasnod,csak idáig:  hehe
Leirom röviden:
1. levegőszűrő ház tetejét levettem a nagy gumicsővel együtt ami a pillangószelep házra megy.
2. pillangószelep házat levettem (4 csavar), gázbovdent kiakasztottam (jó alkalom ennek a tisztitására is)
3. Ha előszor leveszed a szolenoid házat az EGR tetejéről(4 csillagcsavar) akkor  könnyebben hozzá lehet férni a 2.csavarhoz.(az elsővel nincs semmi gond)
4. az EGR-re megy egy vékony  gumicső, a hűtőrendszernek egy leágazása, azt le kel húzni,  ki fog folyni némi hűtővíz kb 0.5 L
5. kipucolod a járatokat.
Elvileg érdemes kicserélni az EGR és a motorblokk közötti tömitést is.
Ha ledugózod,akkor is így szétszeded,a tömítést átmásolod egy lemezre(saválló)és beteszed a tömítéssel együtt.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11226 Dátum: 2016.10.26 szerda, 23:13:03 »

1,8 benzinesen hogyan lehet, ill. érdemes-e ledugózni a kipufogógáz visszavezetést? Erre nem találtam a korábbi beszélgetésekben leírást...
Tegnap belenéztem a pillangószelep mögé és eléggé kormosak ott a dolgok... Kitisztítanám, de meg kellene előzni a további kormozódást...
Lesz tőle egy idő múlva check engine-ed. Én ezért tettem le róla, némi érdeklődés után. Olvass vissza, itt volt beszédtéma.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11227 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 14:38:58 »

Lesz tőle egy idő múlva check engine-ed. Én ezért tettem le róla, némi érdeklődés után. Olvass vissza, itt volt beszédtéma.
Csekkendzsinnt nem szeretnék Wink Akkor csak kitisztítom a Bajnok leírása szerint.
Köszönöm mindkettőtöknek!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11228 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 16:24:59 »

Vájá vájá vájá.... ha leveszem a csövet, akkor elfolyik a hűtővíz. De nem vagyok autószerelő, így kicsit ovisan kell elmondani.  vigyor3 Szóval elfolyik. Végeztem a pucolással, visszarakom az EGR-t, csövet....a kifolyt hűtővízet a kiegyenlítő tartályon keresztűl pótolom ha jól gondolom.  Roll Eyes Közben ugye minimum az egr-nél levegő lesz a rendszerbe, tehát járassam az autót alapjáraton, nyitott kiegyenlítő tartállyal kicsit (mennyit?), aztán ha jött bubi, amit elbámészkodva nem vettem észre, de a szint lentebb ment, akkor  töltsem szintig megint?


Illetve, az EGR előtt van egy nagy vastag cső... ha azt lehúzom,akkor is víz folyik el elvileg. Sok víz?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11229 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 19:23:00 »

Vájá vájá vájá.... ha leveszem a csövet, akkor elfolyik a hűtővíz. De nem vagyok autószerelő, így kicsit ovisan kell elmondani.  vigyor3 Szóval elfolyik. Végeztem a pucolással, visszarakom az EGR-t, csövet....a kifolyt hűtővízet a kiegyenlítő tartályon keresztűl pótolom ha jól gondolom.  Roll Eyes Közben ugye minimum az egr-nél levegő lesz a rendszerbe, tehát járassam az autót alapjáraton, nyitott kiegyenlítő tartállyal kicsit (mennyit?), aztán ha jött bubi, amit elbámészkodva nem vettem észre, de a szint lentebb ment, akkor  töltsem szintig megint?


Illetve, az EGR előtt van egy nagy vastag cső... ha azt lehúzom,akkor is víz folyik el elvileg. Sok víz?
Keine pánik..., sok víz nem folyik el.
Én a múlt héten cseréltem azt a vastag csövet... Kilyukadt az autópályán...  rinya De szerencsére volt nálam csavarhúzó, kést meg kértem egy benzinkúton. Nem eret vágni magamon...  nyes
Semmi különös, ami elfolyt pótolod a tartályon keresztül, oszt óvatosan mész vele, és ellenőrizgeted a szintet a tartályon. Kikergeti magából a levegőt.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11230 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 21:32:34 »

Keine pánik..., sok víz nem folyik el.
Én a múlt héten cseréltem azt a vastag csövet... Kilyukadt az autópályán...  rinya De szerencsére volt nálam csavarhúzó, kést meg kértem egy benzinkúton. Nem eret vágni magamon...  nyes
Semmi különös, ami elfolyt pótolod a tartályon keresztül, oszt óvatosan mész vele, és ellenőrizgeted a szintet a tartályon. Kikergeti magából a levegőt.




Illetve, az EGR előtt van egy nagy vastag cső... ha azt lehúzom,akkor is víz folyik el elvileg?

Nagy gond, ha azt a kevés elfolyó vizet ioncseréltel pótolom?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11231 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 21:58:58 »

Milyen tünetek alapján döntötök úgy hogy ideje EGR-t tisztítani ?
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11232 Dátum: 2016.10.28 péntek, 12:22:13 »



Illetve, az EGR előtt van egy nagy vastag cső... ha azt lehúzom,akkor is víz folyik el elvileg?

Nagy gond, ha azt a kevés elfolyó vizet ioncseréltel pótolom?
Ha arra a vastag gumicsőre gondolsz ami a termosztátháztól megy a hűtőhöz, természetesen akkor is folyi el valamennyi (kb. 1-1,5 liter)
Nem tudom milyen a töménységű a bekevert fagyállód, ha elég tömény akkor nem gond ha csak ioncselélt vízzel pótolod, vagy utána méresd meg hány fokig jó! Tudod, Winter is coming...  Wink
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11233 Dátum: 2016.10.28 péntek, 12:31:52 »

Milyen tünetek alapján döntötök úgy hogy ideje EGR-t tisztítani ?
Nekem igazából nincs tünet, csak le akartam dugózni, mert a fojtószelep mögött ahova bemegy a visszavezetett kipufgáz, eléggé soknak találtam a korom mennyiségét, és ha kitisztítom ne kerüljön oda több. De az urak itt a fórumon lebeszéltak róla...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11234 Dátum: 2016.10.28 péntek, 12:33:08 »

Ha arra a vastag gumicsőre gondolsz ami a termosztátháztól megy a hűtőhöz, természetesen akkor is folyi el valamennyi (kb. 1-1,5 liter)
Nem tudom milyen a töménységű a bekevert fagyállód, ha elég tömény akkor nem gond ha csak ioncselélt vízzel pótolod, vagy utána méresd meg hány fokig jó! Tudod, Winter is coming...  Wink

Epp fagyállót veszek.  Smiley  Gondolom akkor azt a vastag csövet is jobb levenni nem?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11235 Dátum: 2016.10.28 péntek, 12:42:35 »

Epp fagyállót veszek.  Smiley  Gondolom akkor azt a vastag csövet is jobb levenni nem?
Nem muszáj levenni, de ha úgy gondolod hogy úgy jobban hozzáférsz, és amúgy is hűtőfolyadékot cserélsz, akkor semmi akadálya.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11236 Dátum: 2016.10.28 péntek, 13:53:51 »

Nem muszáj levenni, de ha úgy gondolod hogy úgy jobban hozzáférsz, és amúgy is hűtőfolyadékot cserélsz, akkor semmi akadálya.

Dehogyis...nyáron volt hűtő, kiegyenlítő tartály és full hűtővíz csere. most csak a szerelés miatt gondoltam. De akkor meglátom miként férek hozzá, aztán vagy leveszem vagy nem.

megvan minden. Bárdiban vettem EGR tisztító sprayt kifejezetten (céges kedvezménnyel 1300 forint volt a 200ml), ami még jó pár  dologhoz a leírás szerint. megcsinálom az alapjárati motort és a pillangószelepet is egyúttal.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11237 Dátum: 2016.10.28 péntek, 16:11:46 »

No,  aki már szedte le az EGR-t adhatna tanácsot.  Levettem a legszűrőt,  házzal,  csővel.  Levettem az egr tetejét.  De azt a belső csavart nem tudom megnyekkenteni sem.  szomoru1  Hiába húzom le a vízcsövet,  annak a fém csonkja ott marad és attól egyenesen nem lehet rátenni csőkulcsot vahy krova toldót...
Ahogy kinéz,  nem nagyon volt leszedve,  lehet rá is van gyógyulva.

Valakinek az Europarkbál nincs spéci szerszáma hozzá?  Smiley
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11238 Dátum: 2016.10.28 péntek, 17:25:03 »

No,  aki már szedte le az EGR-t adhatna tanácsot.  Levettem a legszűrőt,  házzal,  csővel.  Levettem az egr tetejét.  De azt a belső csavart nem tudom megnyekkenteni sem.  szomoru1  Hiába húzom le a vízcsövet,  annak a fém csonkja ott marad és attól egyenesen nem lehet rátenni csőkulcsot vahy krova toldót...
Ahogy kinéz,  nem nagyon volt leszedve,  lehet rá is van gyógyulva.

Valakinek az Europarkbál nincs spéci szerszáma hozzá?  Smiley

Az egr tetejét nem kell levenni. 2 csavar fogja hozza a motorblokkhoz, azt kell kitekerni. Igen a fém csonk ott marad, az jol van ugy. Kb. 2 hete vettem le az egr-t. Kitekered a 2 csavart, csonkrol csö le, csatlakozo le es mar a kezedben is van.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11239 Dátum: 2016.10.28 péntek, 17:35:26 »

Az egr tetejét nem kell levenni. 2 csavar fogja hozza a motorblokkhoz, azt kell kitekerni. Igen a fém csonk ott marad, az jol van ugy. Kb. 2 hete vettem le az egr-t. Kitekered a 2 csavart, csonkrol csö le, csatlakozo le es mar a kezedben is van.
A tetejét csak kényelmi szempontból kell(lehet)levenni,de mindenki a saját módszerével oldja meg a feladatot. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11240 Dátum: 2016.10.28 péntek, 18:06:44 »

Az egr tetejét nem kell levenni. 2 csavar fogja hozza a motorblokkhoz, azt kell kitekerni. Igen a fém csonk ott marad, az jol van ugy. Kb. 2 hete vettem le az egr-t. Kitekered a 2 csavart, csonkrol csö le, csatlakozo le es mar a kezedben is van.

A belső csavart te mivel tekerted ki?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11241 Dátum: 2016.10.28 péntek, 19:14:42 »

A belső csavart te mivel tekerted ki?

Milyen belsö csavart? Hol? A fedel alatt?
Ezt a ket csavart kell kitekerni es a kezedben van a szelep. Utana lehet valami spray-el kitisztitani.


Egy sima ilyen mezei krovakeszletet hasznaltam hozza:
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.28 péntek, 19:23:59 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11242 Dátum: 2016.10.28 péntek, 19:23:48 »

Milyen belsö csavart? Hol? A fedel alatt?
Ezt a ket csavart kell kitekerni es a kezedben van a szelep. Utana lehet valami spray-el kitisztitani.

A jobb oldalira gondolt. vigyor3
Nálam 2/1 jelü

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11243 Dátum: 2016.10.28 péntek, 19:25:38 »

A jobb oldalira gondolt. vigyor3
Nálam 2/1 jelü

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerintem az a gond, hogy van krovakbol vastagabb meg vekonyabb es szerintem neki vastag van es nem fer hozza.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11244 Dátum: 2016.10.28 péntek, 19:29:55 »

Szerintem az a gond, hogy van krovakbol vastagabb meg vekonyabb es szerintem neki vastag van es nem fer hozza.
Nekem ilyen segédem van,de nem annyira hajlékony(kb.90°)

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
buso
Vendég
« Új hozzászólás #11245 Dátum: 2016.10.28 péntek, 20:56:59 »

Sziasztok ,a vàltoban kell olajat cserélni? És milyen?
Ill milyen motor olaj kell? Melyik jó?
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11246 Dátum: 2016.10.28 péntek, 20:59:53 »

Sziasztok ,a vàltoban kell olajat cserélni? És milyen?
Ill milyen motor olaj kell? Melyik jó?
Gyárilag nem kell,de 100 E km-ként itt a fórumon ajánlották.
Váltóolaj
Manuális váltó (MTX75, 5 seb) : 75W-90 (Ford ESDM-2C186-A)
feltöltési mennyiség: 1,9l
Manuális váltó (MMT6, 6 seb) : 75W-90 (Ford ESDM-2C186-A)
feltöltési mennyiség: 1,75l
Autómata váltóval : ATF III (Ford ESP-M2C166-H)
feltöltési mennyiség: 7,5l
ha jól tudom.
Motorolaj
Benzines motorok : 5W-30 (API/ACEA SJ/A3-96)
feltöltési mennyiség: 4,3l
Dízel motorok : 5W-30 (API/ACEA CF/B1-98)
feltöltési mennyiség: 6l
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.28 péntek, 21:04:41 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #11247 Dátum: 2016.10.29 szombat, 12:58:29 »

Nekem ilyen segédem van,de nem annyira hajlékony(kb.90°)

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nekem van valahonnan egy akkora crova készletem,ami elfér a tenyeremben  nyes
Azzal gyerekjáték volt a művelet.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


E-mail
« Új hozzászólás #11248 Dátum: 2016.10.29 szombat, 21:02:39 »

Sziasztok
Napokban alkalmam volt osszehasonlitani az en automat egy hasonlo Trend felszereltsegu de 2001.01-ben gyartott 1.8-125LE mondeoval. Letezik az hogy a 2001-es verzio meg nagyon az elejen gyartott es jobban osszerakott auto volt? A kesobbi modelekben pedig beindult az olcsositas?
pl:
- motorburkolat felso resze a 2001-ben egy  fem otvozet  wow1 , az enyemben , 2002, fekete muanyag
- a motorvedo muanyagon a Ford emblema nalam egy sima lehuzos, az 2001-ben egy rendes dombornyomasu jel van
- a futesracsok kozepso allito pocke krombevonatu
- a pohartarto a valtokar hata megett szinten krombevonatu, nalam sima olcso muanyag

Persze tudom hogy ezek kis hulyesegek, viszont a motor felso burkolatanal a fem-muanyag kulonbseg eleg furcsa, a motor hangja is tejesen mas, sokkal eroteljeseb, dinamikusab.




« Utoljára szerkesztve: 2016.10.29 szombat, 21:06:27 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11249 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 15:52:31 »

Sziasztok
Napokban alkalmam volt osszehasonlitani az en automat egy hasonlo Trend felszereltsegu de 2001.01-ben gyartott 1.8-125LE mondeoval. Letezik az hogy a 2001-es verzio meg nagyon az elejen gyartott es jobban osszerakott auto volt? A kesobbi modelekben pedig beindult az olcsositas?
pl:
- motorburkolat felso resze a 2001-ben egy  fem otvozet  wow1 , az enyemben , 2002, fekete muanyag
- a motorvedo muanyagon a Ford emblema nalam egy sima lehuzos, az 2001-ben egy rendes dombornyomasu jel van
- a futesracsok kozepso allito pocke krombevonatu
- a pohartarto a valtokar hata megett szinten krombevonatu, nalam sima olcso muanyag

Persze tudom hogy ezek kis hulyesegek, viszont a motor felso burkolatanal a fem-muanyag kulonbseg eleg furcsa, a motor hangja is tejesen mas, sokkal eroteljeseb, dinamikusab.

Inkább csak ha nem volt a gy.soron Trend alkatrész, logisztikai probléma miatt, akkor rakták azt ami elérhető volt, az 1-el magasabb felszereltség alkatrészét. A sor nem állhat meg...ez szabály.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Oldalak: 1 ... 218 219 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 231 232 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.