Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:50:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260916 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11350 Dátum: 2016.11.09 szerda, 06:40:57 »

Most jó áron van gyári Ford 10w40: http://olajshopnet.hu/CASTROL-FORD-FORMULA-PLUS-10W40-5-liter
Ja és ez 5 liter

Van különbség egyébként a rész-szintetikus, illetve a full szintetikus olajok között?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #11351 Dátum: 2016.11.09 szerda, 09:13:10 »

Kifele nem jön (sajnos), belül tűnik el valahol Sad


Olajlehúzó gyűrű és a szelepszár szimering bekeményedése tud ilyet.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11352 Dátum: 2016.11.09 szerda, 09:34:13 »

Olajlehúzó gyűrű és a szelepszár szimering bekeményedése tud ilyet.

Sokmindere költöttem már erre az autóra, de egy nagyobb szerelési költség már nem fog belefésri sajnos.
Bővül a család hamarosan és máhova kell majd a pénz.
Kell egy áthidaló megoldás amivel húzhatom még egy darabig.
Ezért vacilálok az olajak között.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11353 Dátum: 2016.11.09 szerda, 11:05:49 »

Sokmindere költöttem már erre az autóra, de egy nagyobb szerelési költség már nem fog belefésri sajnos.
Bővül a család hamarosan és máhova kell majd a pénz.
Kell egy áthidaló megoldás amivel húzhatom még egy darabig.
Ezért vacilálok az olajak között.

Az a baj, hogy a vastagabb olajjal idővel, csak még több lesz az olajfogyasztás szerintem. Nekem volt egy 1.6os Escortom és ahogy elkezdte enni az olajat egyre és egyre vastagabbat öntöttem bele. Aztán a vége az lett, hogy nem volt olajcserém mert a kocsi folyamatosan megette Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11354 Dátum: 2016.11.09 szerda, 11:40:51 »

Nos mindenki a sajátjába azt és úgy és ahogy önt a motorjába.Nincs ezzel gond.
Ford gyári 5W30 motorolaj specifikációk:
ACEA A5/B5
Ford WSS-M2C-913-A
Ford WSS-M2C-913-B
Ford WSS-M2C-913-C  csak a pontosítás miatt. vigyor3

http://www.olajsziget.hu/webshop/details/34/101455/markanev-szerint/ford-motorolajak/ford-formula-f-5w-30-5l.html

A pontosítás miatt... Vagy még sem?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11355 Dátum: 2016.11.09 szerda, 12:22:24 »


De.
Vagyokabajnok teljesen jól írta. Biztos volt már a kezében ilyen olajoskanna....  Cool
Te pedig értelmezd, amit egy amúgy sem hiteles forrásból olvastál egy olajkereskedelemmel foglalkozó oldalon.
"Megfelel a következő előírásoknak: ACEA A1/B1, WSS-M2C913-B,API SL"

Igen, megfelel, de nem csak ennyit tud.
Ennél sokkal jobb specifikációi is vannak, ami jelen esetben az A5/B5.



Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11356 Dátum: 2016.11.09 szerda, 12:27:35 »

A saját kannámon van ez most fotóztam:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Közben látom megelőztek. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11357 Dátum: 2016.11.09 szerda, 13:12:26 »

Sziasztok!
Segítsen valaki egy kis információval, hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályon a kisebb átmérőjű csövek közül melyik megy a hűtőhöz és melyik a termosztáthoz? Ugyanis levettem a tartályt kimosni, de nem jegyeztem meg melyik hol volt...  falbav
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #11358 Dátum: 2016.11.09 szerda, 13:41:17 »

Sokmindere költöttem már erre az autóra, de egy nagyobb szerelési költség már nem fog belefésri sajnos.
Bővül a család hamarosan és máhova kell majd a pénz.
Kell egy áthidaló megoldás amivel húzhatom még egy darabig.
Ezért vacilálok az olajak között.

Legutóbb Mannol Classic 10W 40 olajat töltöttem az autómba, bő 3 000 km után kb. a min és max jel között van, közelebb talán a max jelhez.
Régebben ennyi km után hasonló felhasználásnál már kellett bele tölteni olajat, mert ha sokat mentem pályán, a min jel alá ment a szint.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
szoszi413
Vendég
« Új hozzászólás #11359 Dátum: 2016.11.09 szerda, 21:55:42 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. MK3 1.8 benzin 2002-es gyártás 110 LE. Az autó 6 éve van nálam, óra szerint 250.000-nél járunk, valószínűleg 350.000 körül van már benne. Már pár évvel ezelőtt is csinálta, viszont az utóbbi időben szinte folyamatosan előfordul, hogy menet közben sebességtől függetlenül a váltó felőli oldalról egy csörgő hang szűrődik be az utastérbe. A jelenséget hidegen sohasem csinálja, csak meleg motornál. Hirtelen gázadásra a csörgés egy pillanatra felerősödik, majd megszűnik, illetve kb. fél - 1 perc elteltével ismét visszatér. A csörgést a régi dízel 2-es Golfok csörgő motorjához tudnám hasonlítani. A hiba normál városi illetve 100-120 km/h-s haladásnál is jelentkezik és elég hangosnak mondható. Tavaly ősszel komplett trafó kábelekkel illetve NGK gyertyák cserélve lettek, mivel gyújtáshibára gondoltunk. Mivel a hiba továbbra sem szűnt meg, ezért a szerelő szerint a kettőstömegű okozza a csörgést. Többekkel is beszéltem, és mindenki csodálkozva nézett rám, hogy benzinesben lendkereket kellene cserélni. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Volt valakinek hasonló hibája? Kuplung szett kb. 2 éve lett cserélve, azóta max. 60.000 km-t mentem vele, illetve a csörgést előtte is csinálta, csak sokkal ritkábban. Szeretnék helyette egy új Mondeot, viszont ezt így eladni nem tudom és nem is akarom.

Segítségetek előre is köszi!
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11360 Dátum: 2016.11.09 szerda, 22:29:23 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. MK3 1.8 benzin 2002-es gyártás 110 LE. Az autó 6 éve van nálam, óra szerint 250.000-nél járunk, valószínűleg 350.000 körül van már benne. Már pár évvel ezelőtt is csinálta, viszont az utóbbi időben szinte folyamatosan előfordul, hogy menet közben sebességtől függetlenül a váltó felőli oldalról egy csörgő hang szűrődik be az utastérbe. A jelenséget hidegen sohasem csinálja, csak meleg motornál. Hirtelen gázadásra a csörgés egy pillanatra felerősödik, majd megszűnik, illetve kb. fél - 1 perc elteltével ismét visszatér. A csörgést a régi dízel 2-es Golfok csörgő motorjához tudnám hasonlítani. A hiba normál városi illetve 100-120 km/h-s haladásnál is jelentkezik és elég hangosnak mondható. Tavaly ősszel komplett trafó kábelekkel illetve NGK gyertyák cserélve lettek, mivel gyújtáshibára gondoltunk. Mivel a hiba továbbra sem szűnt meg, ezért a szerelő szerint a kettőstömegű okozza a csörgést. Többekkel is beszéltem, és mindenki csodálkozva nézett rám, hogy benzinesben lendkereket kellene cserélni. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Volt valakinek hasonló hibája? Kuplung szett kb. 2 éve lett cserélve, azóta max. 60.000 km-t mentem vele, illetve a csörgést előtte is csinálta, csak sokkal ritkábban. Szeretnék helyette egy új Mondeot, viszont ezt így eladni nem tudom és nem is akarom.

Segítségetek előre is köszi!

A kettőstömegű a benzinesben sem örökéletű, csak tovább bírja mint a dízliben. Eredeti még a lendkerék?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szoszi413
Vendég
« Új hozzászólás #11361 Dátum: 2016.11.09 szerda, 22:50:00 »

A kettőstömegű a benzinesben sem örökéletű, csak tovább bírja mint a dízliben. Eredeti még a lendkerék?

Biztosan eredeti még. Ehhez lehet kapni átalakító kittet? Vagy esetleg érdemes bontottat beletenni? Újabb Mondeot vennék, erre már sajnos sok pénz ráment, így további százezreket nem szeretnék rákölteni.

köszi
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11362 Dátum: 2016.11.09 szerda, 23:16:23 »

Sziasztok!
Segítsen valaki egy kis információval, hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályon a kisebb átmérőjű csövek közül melyik megy a hűtőhöz és melyik a termosztáthoz? Ugyanis levettem a tartályt kimosni, de nem jegyeztem meg melyik hol volt...  falbav
Szerintem ha végigköveted a hűtő felett a két cső helyzetét akkor az adja magát. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11363 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 06:59:04 »

Biztosan eredeti még. Ehhez lehet kapni átalakító kittet? Vagy esetleg érdemes bontottat beletenni? Újabb Mondeot vennék, erre már sajnos sok pénz ráment, így további százezreket nem szeretnék rákölteni.

köszi

Nem úszod még olcsón mert a munkadíj jelentős. Bontott dmf? Nem tudom. Ha nem akarsz rá költeni akkor miért érdekel mi csörög?  vigyor3  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11364 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 08:54:56 »

Sziasztok!
Segítsen valaki egy kis információval, hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartályon a kisebb átmérőjű csövek közül melyik megy a hűtőhöz és melyik a termosztáthoz? Ugyanis levettem a tartályt kimosni, de nem jegyeztem meg melyik hol volt...  falbav

Az alsó a hűtőbe megy, a felső pedig a trafó alatt lévő csonkba.
A harmadikat ami a termosztát felé megy, azt nem tudod összekeverni az előző kettővel mert sokkal vastagabb.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.10 csütörtök, 10:22:34 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11365 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 10:06:18 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. MK3 1.8 benzin 2002-es gyártás 110 LE. Az autó 6 éve van nálam, óra szerint 250.000-nél járunk, valószínűleg 350.000 körül van már benne. Már pár évvel ezelőtt is csinálta, viszont az utóbbi időben szinte folyamatosan előfordul, hogy menet közben sebességtől függetlenül a váltó felőli oldalról egy csörgő hang szűrődik be az utastérbe. A jelenséget hidegen sohasem csinálja, csak meleg motornál. Hirtelen gázadásra a csörgés egy pillanatra felerősödik, majd megszűnik, illetve kb. fél - 1 perc elteltével ismét visszatér. A csörgést a régi dízel 2-es Golfok csörgő motorjához tudnám hasonlítani. A hiba normál városi illetve 100-120 km/h-s haladásnál is jelentkezik és elég hangosnak mondható. Tavaly ősszel komplett trafó kábelekkel illetve NGK gyertyák cserélve lettek, mivel gyújtáshibára gondoltunk. Mivel a hiba továbbra sem szűnt meg, ezért a szerelő szerint a kettőstömegű okozza a csörgést. Többekkel is beszéltem, és mindenki csodálkozva nézett rám, hogy benzinesben lendkereket kellene cserélni. Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Volt valakinek hasonló hibája? Kuplung szett kb. 2 éve lett cserélve, azóta max. 60.000 km-t mentem vele, illetve a csörgést előtte is csinálta, csak sokkal ritkábban. Szeretnék helyette egy új Mondeot, viszont ezt így eladni nem tudom és nem is akarom.

Segítségetek előre is köszi!
Nekem is van hasoló problémám,én inkább "daráló" hangnak mondanám.Ez a hang csak hosszú utnál(üzemmmeleg motornál) Minden sebességnél,csak 2000-es fordulatszám környékén(bár lehet gázpedál állás függő?),gázadásnál jelentkezik.Benyomod a pedált egy bizonyos szögnél előjön ,de ha tovább nyomod elmúlik.
Nem hinném ,hogy a kettöstömegű lenne,ha csak melegen csinálja.Amúgy leállításnál semmi hangja nincs.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11366 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 12:05:07 »

Sziasztok

Nem konkrétan ez a motor a kérdésem tárgya, de talán általános kérdésként is tekinthető. (Amúgy a Ford 1.4 benzinese)

A kérdés az lenne, hogy hosszabb állás után, előfordulhat-e, hogy némileg csúszik a kuplung? És ha igen, akkor ez némi használat után elmúlhat-e magától?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #11367 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 16:37:06 »

Nekem is van hasoló problémám,én inkább "daráló" hangnak mondanám.Ez a hang csak hosszú utnál(üzemmmeleg motornál) Minden sebességnél,csak 2000-es fordulatszám környékén(bár lehet gázpedál állás függő?),gázadásnál jelentkezik.Benyomod a pedált egy bizonyos szögnél előjön ,de ha tovább nyomod elmúlik.
Nem hinném ,hogy a kettöstömegű lenne,ha csak melegen csinálja.Amúgy leállításnál semmi hangja nincs.
Én is tapasztaltam hasonlót, kifejezetten csak autópályán. Olyan, mintha kopogásos égés lenne a motorban bizonyos részterheléses állapotban.
Nekem most lesz lendkerék cserém, meglátjuk, elmúlik-e.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11368 Dátum: 2016.11.10 csütörtök, 20:20:26 »

Sziasztok

Nem konkrétan ez a motor a kérdésem tárgya, de talán általános kérdésként is tekinthető. (Amúgy a Ford 1.4 benzinese)

A kérdés az lenne, hogy hosszabb állás után, előfordulhat-e, hogy némileg csúszik a kuplung? És ha igen, akkor ez némi használat után elmúlhat-e magától?
elmúlik? A fogfájás...talán.

Inkább a hibának kellene utánanézni.Találkoztam olyannal,hogy a főtengely szimering folyatott,és azért csúszott a kuplung,de jól tönkre is tette a ferodolt rajta.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #11369 Dátum: 2016.11.11 péntek, 07:25:26 »

elmúlik? A fogfájás...talán.

Inkább a hibának kellene utánanézni.Találkoztam olyannal,hogy a főtengely szimering folyatott,és azért csúszott a kuplung,de jól tönkre is tette a ferodolt rajta.

Igazából úgy tudnám leírni,  hogy amikor a kuplungot engedem fel,  akkor fent,  kb.  70%—nál érezni hogy csuszik,  kb 85%-os állásig,  majd rendesen befog.



Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
lali002
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 66


E-mail
« Új hozzászólás #11370 Dátum: 2016.11.11 péntek, 09:10:24 »

Sziasztok,

 Mondeon kívül van a családunkban egy 2003-as 1.6 benzines Focus is. Az lenne a próblémája, hogy a hidegebb reggelek beköszöntével mindig eljátsza azt, hogy 2. 3. önindítózásra indul csak el. Az AC-t hallani, hogy betölt. Az indításokat ilyenkor megkönnyíti az, hogy egymás után kétszer ráadom a gyújtást, így 2X feltölt az AC is, akkor indul. A hibát okozhatja az üzemanyagcső  végén lévő nyomásszabályzó szelep? Vagy inkább alapjárati motor hiba lehet?

Köszönöm segítségeteket!
Naplózva

2006. Mondeo 2.2 ST Tdci (Performance Blue)
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #11371 Dátum: 2016.11.12 szombat, 19:33:48 »

Sziasztok,

MK3 Mondeon hol találom a motorkódot beütve,már ha van ilyen neki.Köszönöm.
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11372 Dátum: 2016.11.12 szombat, 19:59:14 »

Sziasztok,

MK3 Mondeon hol találom a motorkódot beütve,már ha van ilyen neki.Köszönöm.
Motorkód az ajtónál lévő matricán is rajta van szerintem.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11373 Dátum: 2016.11.12 szombat, 20:15:41 »

Sziasztok,

MK3 Mondeon hol találom a motorkódot beütve,már ha van ilyen neki.Köszönöm.
Szia.
Linkeltem,és alatta pár hozzászólás erről szól.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg988018#msg988018
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #11374 Dátum: 2016.11.13 vasárnap, 10:44:35 »

Szia.
Linkeltem,és alatta pár hozzászólás erről szól.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg988018#msg988018

Sziasztok,

Köszönöm a segítséget,szép napot kívánok.
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #11375 Dátum: 2016.11.13 vasárnap, 15:19:37 »

Sziasztok. Mivel fura hangja van a kocsinak alapjáraton, leszedtem a hosszbordás szíjat és átnéztem a görgőket. A vízpumpa kotyog, fura hangja van, csapágyas talán. Gondolom csereérett ezzel nem lehet már mit kezdeni... A jelenlegi szíjtárcsa felhasználható vagy abból is ajánlott venni egy újat?
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #11376 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 09:00:28 »

Sziasztok. Mivel fura hangja van a kocsinak alapjáraton, leszedtem a hosszbordás szíjat és átnéztem a görgőket. A vízpumpa kotyog, fura hangja van, csapágyas talán. Gondolom csereérett ezzel nem lehet már mit kezdeni... A jelenlegi szíjtárcsa felhasználható vagy abból is ajánlott venni egy újat?

Fordítva közelítsd meg.
Amikor a hosszbordás szíj csereérett, AJÁNLOTT cserélni a görgőket és a vízpumpát is.
Mi következik ebből?  vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11377 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:22:26 »

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy ha vettem használtan egy komplett téli kerékgarnitúrát (gumik a felniken) amelyek az előző tulajnál persze korábban már centírozva voltak mikor még ő használta, de én most mielőtt feltenném őket a kocsimra érdemes előtte újra kicentíroztatni? Valamint még egy kérdés, hogy mindegyik MK3-as Mondeo-ban kettőstömegű a főtengely szíjtárcsa? Ha nem, akkor az enyémben az van? (2004. benzin 2.0 CJBA) Olvastam itt, hogy annak is lehet furcsa kopogó hangja alapjáraton, na most ugye ezt ékszíj leszedésével nem lehet kiszűrni, mert a főtengely szíjtárcsa forog akkor is ha leszedem az ékszíjat. Előre is köszönöm a segítséget! integet2
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11378 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:26:59 »

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy ha vettem használtan egy komplett téli kerékgarnitúrát (gumik a felniken) amelyek az előző tulajnál persze korábban már centírozva voltak mikor még ő használta, de én most mielőtt feltenném őket a kocsimra érdemes előtte újra kicentíroztatni? Valamint még egy kérdés, hogy mindegyik MK3-as Mondeo-ban kettőstömegű a főtengely szíjtárcsa? Ha nem, akkor az enyémben az van? (2004. benzin 2.0 CJBA) Olvastam itt, hogy annak is lehet furcsa kopogó hangja alapjáraton, na most ugye ezt ékszíj leszedésével nem lehet kiszűrni, mert a főtengely szíjtárcsa forog akkor is ha leszedem az ékszíjat. Előre is köszönöm a segítséget! integet2

A benzinesen a főtengely szíjtárcsa nem kettőstömegű. 1 db vasbòl van, nem megy tönkre. Hacsak nem kitörnek a fogai. A lendkerék viszont kettős minden mk3-ban.
A kerekeket én elvinném centíroztatni, csak hogy minden tuti legyen.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11379 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:34:44 »

A benzinesen a főtengely szíjtárcsa nem kettőstömegű. 1 db vasbòl van, nem megy tönkre. Hacsak nem kitörnek a fogai. A lendkerék viszont kettős minden mk3-ban.
A kerekeket én elvinném centíroztatni, csak hogy minden tuti legyen.

Köszi, akkor legalább az nem kettőstömegű vigyor3 Én nekem is csak most jutott eszembe ez a centírozós dolog, tegnap megvettem őket aztán mondom ma feldobálom a kocsira, csak közben bevillant, hogy hát lehet érdemes lenne megnézetni őket a gépen. Roll Eyes
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11380 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:46:43 »

A benzinesen a főtengely szíjtárcsa nem kettőstömegű. 1 db vasbòl van, nem megy tönkre. Hacsak nem kitörnek a fogai. A lendkerék viszont kettős minden mk3-ban.
A kerekeket én elvinném centíroztatni, csak hogy minden tuti legyen.

Szerintem a főtengely szíjtárcsája is kettőstömegű. A közepében ott a gumi csillapító. Csak nem szokott tönkremenni mint a dizlié.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.14 hétfő, 12:52:38 írta tpmportal » Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11381 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 14:58:12 »

Szerintem a főtengely szíjtárcsája is kettőstömegű. A közepében ott a gumi csillapító. Csak nem szokott tönkremenni mint a dizlié.

OK, végülis van rajta egy gumi gyűrű, nem középen, hanem a széle felé, de az csupán a nyíróerő csökkentésére szolgál, nem az a többrészes kettőstömegű mint a dízelekben. Nyugodtan mondhatjuk, hogy ez egyben van.  Wink
Az CBJA CJBB ilyen, hogy később változtattak e rajta, azt nem tudom.


A benzinesen a főtengely szíjtárcsa nem kettőstömegű. 1 db vasbòl van, nem megy tönkre. Hacsak nem kitörnek a fogai. A lendkerék viszont kettős minden mk3-ban.
A kerekeket én elvinném centíroztatni, csak hogy minden tuti legyen.

Kivéve FL előtti V6 (köszi ...  integet2)
 
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.14 hétfő, 15:03:27 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11382 Dátum: 2016.11.15 kedd, 19:24:34 »

OK, végülis van rajta egy gumi gyűrű, nem középen, hanem a széle felé, de az csupán a nyíróerő csökkentésére szolgál, nem az a többrészes kettőstömegű mint a dízelekben. Nyugodtan mondhatjuk, hogy ez egyben van.  Wink
Az CBJA CJBB ilyen, hogy később változtattak e rajta, azt nem tudom.


Kivéve FL előtti V6 (köszi ...  integet2)
 

Jogos  eljen

EGR szelep szivatós csavarjához van valami tuti trükkje valakinek?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11383 Dátum: 2016.11.15 kedd, 19:33:51 »

Jogos  eljen

EGR szelep szivatós csavarjához van valami tuti trükkje valakinek?

Én nem tudom mitől szivatós az. Pár hete tisztogattam, semmi bonyolultra nem emlékszem. Ha kiszeded a szűrőházat a vastag gégecsővel együt, a fojtószelepnél megbontva, van bőven helyed. A vízicső a trafó alatt torzul annyira, hogy egy sima mezei csuklós krovakészlettel kitekered. Mitől akadsz el? Nem férsz hozzá, vagy nem megy rá a dugóskulcs?
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.15 kedd, 19:44:14 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11384 Dátum: 2016.11.15 kedd, 21:28:25 »

Én nem tudom mitől szivatós az. Pár hete tisztogattam, semmi bonyolultra nem emlékszem. Ha kiszeded a szűrőházat a vastag gégecsővel együt, a fojtószelepnél megbontva, van bőven helyed. A vízicső a trafó alatt torzul annyira, hogy egy sima mezei csuklós krovakészlettel kitekered. Mitől akadsz el? Nem férsz hozzá, vagy nem megy rá a dugóskulcs?

Még nem akadtam el, csak nézegettem, és elég nehezen hozzáférősnek tűnt, és többen is írták hogy nehéz. Na majd hétvégén kiderül, ha megjön addig Cheesy
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11385 Dátum: 2016.11.15 kedd, 21:30:28 »

Még nem akadtam el, csak nézegettem, és elég nehezen hozzáférősnek tűnt, és többen is írták hogy nehéz. Na majd hétvégén kiderül, ha megjön addig Cheesy

Cserélned kell? Ha igen, milyen hibajelenségeket produkál?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11386 Dátum: 2016.11.15 kedd, 21:31:16 »

Sziasztok,

alapjárati motorból milyen márkát ajánlott venni? (nem túl nagy a választék)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11387 Dátum: 2016.11.15 kedd, 21:44:41 »

Még nem akadtam el, csak nézegettem, és elég nehezen hozzáférősnek tűnt, és többen is írták hogy nehéz. Na majd hétvégén kiderül, ha megjön addig Cheesy

Nem kell fhosni  vigyor3 Szűrőház le, gégecsővel együtt, és legyenek különböző méretű toldalékok, meg krova csukló. Hűtőfolyadék is legyen kéznél, mert el fog folyni kb. 1.5 Liter.
Illetve sokszor az a kis víztömlő nehezen jön le. Csak türelemmel.  wave

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #11388 Dátum: 2016.11.16 szerda, 07:14:32 »

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy nagyobb sebességnél (autópálya) a hűtővíz visszahűl a műszer szerint. A városban beáll a mutató középre és folyamatosan normál hőmérsékletet mutat. Fűtés van folyamatosan, a termosztát pedig tavaly volt cserélve. Előre is köszi a válaszokat. Üdv
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11389 Dátum: 2016.11.16 szerda, 07:21:17 »

Nem kell fhosni  vigyor3 Szűrőház le, gégecsővel együtt, és legyenek különböző méretű toldalékok, meg krova csukló. Hűtőfolyadék is legyen kéznél, mert el fog folyni kb. 1.5 Liter.
Illetve sokszor az a kis víztömlő nehezen jön le. Csak türelemmel.  wave



 worship

Cserélned kell? Ha igen, milyen hibajelenségeket produkál?

Nem nekem, barátom városban használt benzinesén. A tünet kizárólag csekkendzsin. De már egyszer végignéztem, ahogy főnököm feleségének a mondóján tisztítgatással  próbálkoznak ugyanerre a hibakódra, és így is úgy is csere lett a vége, szóval ezt a játékot gondolnám kihagyni.

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy nagyobb sebességnél (autópálya) a hűtővíz visszahűl a műszer szerint. A városban beáll a mutató középre és folyamatosan normál hőmérsékletet mutat. Fűtés van folyamatosan, a termosztát pedig tavaly volt cserélve. Előre is köszi a válaszokat. Üdv

Pedig ez termosztát. Csak gyárit vagy vernet-et.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #11390 Dátum: 2016.11.16 szerda, 08:41:37 »

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy nagyobb sebességnél (autópálya) a hűtővíz visszahűl a műszer szerint. A városban beáll a mutató középre és folyamatosan normál hőmérsékletet mutat. Fűtés van folyamatosan, a termosztát pedig tavaly volt cserélve. Előre is köszi a válaszokat. Üdv

A menetszél.
Most ráadásul hidegebb is. Szerintem teljesen normális.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11391 Dátum: 2016.11.16 szerda, 08:54:30 »

A menetszél.
Most ráadásul hidegebb is. Szerintem teljesen normális.

Nem az. Ha a műszer is elfekszik, akkor nagyon nincs rendben valami, mert az már 55c-nél közepén áll.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11392 Dátum: 2016.11.16 szerda, 08:54:43 »

A menetszél.
Most ráadásul hidegebb is. Szerintem teljesen normális.

Nemnem. Svédországban élek és a legnagyobb hidegben se megy le annyira a vízhőmérséklet, hogy a mutató kimozdulna középállásból. Autopályán, 140 km/h, -10C. Ha a mutató kimozdul  lefelé, az azt jelenti 65 fok alá ment: nem jó.
Termosztát
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ordogj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84



E-mail
« Új hozzászólás #11393 Dátum: 2016.11.16 szerda, 10:41:58 »

Nem az. Ha a műszer is elfekszik, akkor nagyon nincs rendben valami, mert az már 55c-nél közepén áll.

Köszönöm a válaszokat, már be is jelentettem a szervizben. Üdv
Naplózva

MK4, 2008, Trend kombi, 2.0 benzin.
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #11394 Dátum: 2016.11.16 szerda, 22:27:35 »

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy nagyobb sebességnél (autópálya) a hűtővíz visszahűl a műszer szerint. A városban beáll a mutató középre és folyamatosan normál hőmérsékletet mutat. Fűtés van folyamatosan, a termosztát pedig tavaly volt cserélve. Előre is köszi a válaszokat. Üdv

Hali, nekem pontosan ez volt a problémám : a műszerfalon a mutató mindíg pont középen, de laptopra kötve kiírta, hogy csak 55-65 fok ; a fogyasztás is magasabb > "mert állandóan dúsabb keveréket fecskendez be, mivel még nem érte el az üzemi hőmérsékletet" - mondta a szerelő
Tegnap kicseréltettem a termosztátot (40e / Bárdi +szerelés...), aztán a fagyállófeltöltésnél kiderült, hogy a kiegyenlítő tartály / hűtő  közti cső el volt dugulva !! A régi termosztát val'szeg jó !   falbav  falbav  A fogyasztásról még nincs eredmény, a csere óta 30-40 km-t mentem, most áll vissza lassan az "eredményjelző" az akkusaru levétel után...!

Nézesd meg a csöveket, mindenek előtt !!

Fentiekről egy kérdés a t. Társakhoz : lehet-e, hogy csak az ECU kapott/kap rossz jelet a hőmérsékletről, ami valójában megfelelő, és emiatt tólja be a benzint !??

Üdv / köszi előre is, ha valaki válaszol...!  Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.17 csütörtök, 00:10:07 írta LiZo » Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Thanator
Vendég
« Új hozzászólás #11395 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 01:01:59 »

Sziasztok!
MK3 2.0 benzinben volt motorcsere és szűrőcsere. A csere óta azt tapasztalom, hogy fyorsításkor rángst az autó. Ez mitől lehet?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11396 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 08:45:19 »

Sziasztok!
MK3 2.0 benzinben volt motorcsere és szűrőcsere. A csere óta azt tapasztalom, hogy fyorsításkor rángst az autó. Ez mitől lehet?

Triumvirátus. Gyertya, kábel, trafó.
Mindháromra nagyon érzékeny a kicsike. Szinte kizárólag gyári, vagy magas minőségű utángyártott a jó.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #11397 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 09:21:07 »

Sziasztok!
A hidben sajnos indítási rendellenességet tapasztalok. Hideg motort elindítva, visszaesik a fordulatszám majd leáll. Második inditásnál pedig már minden rednben, megtartja a kellő fordulatszámot - ha fogyasztókat kapcsolok fel akkor is-.
Mi lehet a gond?
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11398 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 09:55:24 »

Sziasztok!
A hidben sajnos indítási rendellenességet tapasztalok. Hideg motort elindítva, visszaesik a fordulatszám majd leáll. Második inditásnál pedig már minden rednben, megtartja a kellő fordulatszámot - ha fogyasztókat kapcsolok fel akkor is-.
Mi lehet a gond?

Alapjárati motor. Egy tisztítással nem teszel neki rosszat.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #11399 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 13:09:26 »

Alapjárati motor. Egy tisztítással nem teszel neki rosszat.

Nekem is hasonló indítási gondom van, de megtisztított alapjárati motorral is. Kb. 3-4 percet kell alapjáraton hagyni, különben gázadásra fulladozik és leáll. Hibakód nincs  falbav
Naplózva
Oldalak: 1 ... 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.