Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 00:38:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 230 231 232 233 234 235 236 [237] 238 239 240 241 242 243 244 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261679 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11800 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 17:19:14 »

Szia,

nem feltétlen kell a lendkereket is cserélni, benzinesnél nem jellemző hogy tönkremegy. Szerintem elég csak a kuplungot.

...meg a kinyomót.  Wink
Ebben van igazság, nekem mostanság kezdett kicsi hangot adni mikor leállítom. 470e+
Mennyi van a gépben Maarki?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.13 hétfő, 17:22:33 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11801 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 18:07:56 »

...meg a kinyomót.  Wink
Ebben van igazság, nekem mostanság kezdett kicsi hangot adni mikor leállítom. 470e+
Mennyi van a gépben Maarki?

Nekem 500nál kezdett kicsit csúszni a kuplung. Cseréltettem mindent, mondván ha meg van bontva...De utólag megbántam, mert kb rosszabb lett mint előtte. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11802 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 18:13:23 »

Nekem 500nál kezdett kicsit csúszni a kuplung. Cseréltettem mindent, mondván ha meg van bontva...De utólag megbántam, mert kb rosszabb lett mint előtte. vigyor3

Miért lett rosszab? Nem csinálták meg jól vagy mi?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11803 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 18:32:52 »

Miért lett rosszab? Nem csinálták meg jól vagy mi?

De, minden jó volt vele, de x km után (már nem tudom mennyi,100-150ezer kb) hangosabb lett. (Luk vagy Sachs került bele) A szerelő is mondta, hogy a réginek nem sok baja volt.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #11804 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 19:05:10 »

...meg a kinyomót.  Wink
Ebben van igazság, nekem mostanság kezdett kicsi hangot adni mikor leállítom. 470e+
Mennyi van a gépben Maarki?

Na ez egy nagyon jó kérdés Cheesy az órában vagy az autóban  rinya falbav vigyor3  az órában 147k de amiket már javítottam szerintem egy föld hold távolság  szomoru1 falbav
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #11805 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 19:08:15 »

Szia,

nem feltétlen kell a lendkereket is cserélni, benzinesnél nem jellemző hogy tönkremegy. Szerintem elég csak a kuplungot.

Akkor ez jövő hónapban ki derül addigra lesz meg a kívánt összeg addig még bírnia kell egy kicsit!  szomoru1
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #11806 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 20:12:24 »

Sziasztok!

2 hét után készlet az autó. Kis motorgenerál lett amibe hengerfej felújítás, gyűrűzés, generátor felújítás, feszítőgörgő, vezetőgörgő, tömítések olajok vannak ami 200-ba volt úgy hogy én vittem/vettem a cuccokat kedvezménnyel. A szerelő azt mondta hogy úgy bánjak/menjek mint egy hímes tojással. 2 ezres fordulatnál már váltok. 2-3 ezer km és olajcsere. Szerintetek ez így jó hogy 3 ezer km és olajcsere? Mennyire lehet húzatni persze lassan pl: 2500 ig felmehetek?   Az autó jobban, szebben megy/menne a hanga is sokkal halkabb mint volt. De valamiért néha alapjáraton érzem hogy mintha pulzálna az alapjárat ilyenkor alapjárat ingadozik fel-le 780-700-ig kb de nem áll le. Kis gázt adok és már jó is.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #11807 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 20:16:31 »

Sziasztok!

2 hét után készlet az autó. Kis motorgenerál lett amibe hengerfej felújítás, gyűrűzés, generátor felújítás, feszítőgörgő, vezetőgörgő, tömítések olajok vannak ami 200-ba volt úgy hogy én vittem/vettem a cuccokat kedvezménnyel. A szerelő azt mondta hogy úgy bánjak/menjek mint egy hímes tojással. 2 ezres fordulatnál már váltok. 2-3 ezer km és olajcsere. Szerintetek ez így jó hogy 3 ezer km és olajcsere? Mennyire lehet húzatni persze lassan pl: 2500 ig felmehetek?   Az autó jobban, szebben megy/menne a hanga is sokkal halkabb mint volt. De valamiért néha alapjáraton érzem hogy mintha pulzálna az alapjárat ilyenkor alapjárat ingadozik fel-le 780-700-ig kb de nem áll le. Kis gázt adok és már jó is.

A 3 e km utáni olajcserével ártani nem ártasz a motornak (csak a pénztárcádnak), csak felesleges. Használattól függően 10-15 e után ráérsz. A gyári Ford Formula 5w30 nagyon jó bele (ugyanis az való bele). Az alapjárat ingadozásra én azt mondanám nézd meg az alapjárati motort. Kicsit olvass vissza. Szerintem pont a napokban volt szó róla.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11808 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 20:21:15 »

Sziasztok!

2 hét után készlet az autó. Kis motorgenerál lett amibe hengerfej felújítás, gyűrűzés, generátor felújítás, feszítőgörgő, vezetőgörgő, tömítések olajok vannak ami 200-ba volt úgy hogy én vittem/vettem a cuccokat kedvezménnyel. A szerelő azt mondta hogy úgy bánjak/menjek mint egy hímes tojással. 2 ezres fordulatnál már váltok. 2-3 ezer km és olajcsere. Szerintetek ez így jó hogy 3 ezer km és olajcsere? Mennyire lehet húzatni persze lassan pl: 2500 ig felmehetek?   Az autó jobban, szebben megy/menne a hanga is sokkal halkabb mint volt. De valamiért néha alapjáraton érzem hogy mintha pulzálna az alapjárat ilyenkor alapjárat ingadozik fel-le 780-700-ig kb de nem áll le. Kis gázt adok és már jó is.
érdemes az olajcsere, hogyha netán a gépmunka után maradt benne fémszemcse, forgács, akkor az kikerüljön belőle. nyílván szűrőcserével együtt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11809 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 20:22:26 »

érdemes az olajcsere, hogyha netán a gépmunka után maradt benne fémszemcse, forgács, akkor az kikerüljön belőle. nyílván szűrőcserével együtt
így van.új autóknál is így kell eljárni,sőt ez az olajcsere ingyenes néhol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabó1985
Vendég
« Új hozzászólás #11810 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 21:16:55 »

sziasztok,
Segítségre lenne szükségem. Probléma a következő: kis fordulatól (1000-2000) gyorsításnál elkezd rángatni az autó illetve az alapjárat sem stabil ha üzemi a hőfok. ECT szenzort már cseréltem mert azt kidobta hibakódnak. Sajnos a probléma nem oldódott meg...

Tudna esetleg valaki tanácsot adni? worship Wink
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11811 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 21:34:10 »

sziasztok,
Segítségre lenne szükségem. Probléma a következő: kis fordulatól (1000-2000) gyorsításnál elkezd rángatni az autó illetve az alapjárat sem stabil ha üzemi a hőfok. ECT szenzort már cseréltem mert azt kidobta hibakódnak. Sajnos a probléma nem oldódott meg...

Tudna esetleg valaki tanácsot adni? worship Wink
Szia.
Üdv a klubban.
Ez igy elég sokminden lehet,gyújtás rendszer átnézése,alapjárati motor,folytoszelep tisztitása első körben.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Gabó1985
Vendég
« Új hozzászólás #11812 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 21:36:11 »

Szia.
Üdv a klubban.
Ez igy elég sokminden lehet,gyújtás rendszer átnézése,alapjárati motor,folytoszelep tisztitása első körben.

Folytószelep tisztítás? Azt hogyan kell? A többivel képben vagyok.  worship
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11813 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 21:42:25 »

Folytószelep tisztítás? Azt hogyan kell? A többivel képben vagyok.  worship
https://www.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #11814 Dátum: 2017.02.14 kedd, 08:48:48 »

Tudjátok-e, hogy mi alapján számolja a fedélzeti a "pillanatnyi" fogyasztást?
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11815 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:17:39 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a szívósort akkor is érdemes megnézni/levenni, ha abszolút nincsen arra utaló hang (kerepelés) hogy bármi gondja lenne? Mióta megvan az autó azóta én nem vettem le nem nézettem meg, mert nem hallottam semmilyen hangot azok közül amiket itt a fórumon gyakran tünetként említenek a szívósor "halálával" kapcsolatban. Mielőtt megadná magát mindenképpen jelentkezik valamilyen hang (kerepelés) vagy simán mindenféle előzmény nélkül is megtörténhet a baj? Egyébként ez a FL-es autóknál is ugyanolyan gyakori típushiba lehet? Ezen nem "varrtak ráncot" a mérnökök? A másik kérdésem, hogy bizonyos alkatrészeknél vagy javítással kapcsolatos videóknál látom, hogy nagyon sokszor egy lapon említik a Mondeo MK3-at Mazdával együtt, amit sose értettem hogy mi köze a kettőnek egymáshoz? Beírtam gugliba is, de nem találtam semmit erről (legalábbis magyar oldalon).
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11816 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:27:53 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a szívósort akkor is érdemes megnézni/levenni, ha abszolút nincsen arra utaló hang (kerepelés) hogy bármi gondja lenne? Mióta megvan az autó azóta én nem vettem le nem nézettem meg, mert nem hallottam semmilyen hangot azok közül amiket itt a fórumon gyakran tünetként említenek a szívósor "halálával" kapcsolatban. Mielőtt megadná magát mindenképpen jelentkezik valamilyen hang (kerepelés) vagy simán mindenféle előzmény nélkül is megtörténhet a baj? Egyébként ez a FL-es autóknál is ugyanolyan gyakori típushiba lehet? Ezen nem "varrtak ráncot" a mérnökök? A másik kérdésem, hogy bizonyos alkatrészeknél vagy javítással kapcsolatos videóknál látom, hogy nagyon sokszor egy lapon említik a Mondeo MK3-at Mazdával együtt, amit sose értettem hogy mi köze a kettőnek egymáshoz? Beírtam gugliba is, de nem találtam semmit erről (legalábbis magyar oldalon).

Szia, nekem a szívósor 680ezer km után adta meg magát, úgy, hogy semmi előjele nem volt. szomoru1 Konkrétan azt is hittem, hogy nincs benne, mert teljesen csendes volt...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11817 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:48:10 »

680e km?  wow1 Azt mind Te raktad bele? De gondolom előtte volt már benne cserélve párszor a komplett szívósor nem? Főleg hogy itt általánosságban nem adnak neki többet 200e km-nél vagy még annyit se. Tudom függ attól is, hogy autópályán volt e használva, de azért gondolom 680e km-t nem tud egy szívósor sem főleg, hogy néha azért le is kell jönni arról a bizonyos autópályáról  vigyor3 Az enyémben 185000km van (tudom mindenkinek ennyi van benne  nyes de ez elvileg tényleg valós km) magyar számlákkal igazolható az előélete és minden ami cserélve volt eddig, de szívósor az nincs a tételek között. Semmiféle kerepelő hang nincsen. Annyira nem szeretek hozzányúlni valamihez amivel nincs gond, de ha azt mondjátok, hogy ennyi km után azért már esélyes hogy kikopjanak azok a lapátok vagy tengelyek akkor ezt nem fogom megúszni.

Szia, nekem a szívósor 680ezer km után adta meg magát, úgy, hogy semmi előjele nem volt. szomoru1 Konkrétan azt is hittem, hogy nincs benne, mert teljesen csendes volt...
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11818 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:48:30 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a szívósort akkor is érdemes megnézni/levenni, ha abszolút nincsen arra utaló hang (kerepelés) hogy bármi gondja lenne? Mióta megvan az autó azóta én nem vettem le nem nézettem meg, mert nem hallottam semmilyen hangot azok közül amiket itt a fórumon gyakran tünetként említenek a szívósor "halálával" kapcsolatban. Mielőtt megadná magát mindenképpen jelentkezik valamilyen hang (kerepelés) vagy simán mindenféle előzmény nélkül is megtörténhet a baj? Egyébként ez a FL-es autóknál is ugyanolyan gyakori típushiba lehet? Ezen nem "varrtak ráncot" a mérnökök? A másik kérdésem, hogy bizonyos alkatrészeknél vagy javítással kapcsolatos videóknál látom, hogy nagyon sokszor egy lapon említik a Mondeo MK3-at Mazdával együtt, amit sose értettem hogy mi köze a kettőnek egymáshoz? Beírtam gugliba is, de nem találtam semmit erről (legalábbis magyar oldalon).

Én 400e fölött heréltem. Sok autópályás használatnál kitolódik a határidő. FL előttit csak herélni lehet, FL utánihoz lehet kapni/cserélni a lapátokat, perselyeket. A Duratec HE mazda fejlesztés. Ez a motor található a mondeókban és a 6-os mazdákban.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11819 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:50:06 »

680e km?  wow1 Azt mind Te raktad bele? De gondolom előtte volt már benne cserélve párszor a komplett szívósor nem? Főleg hogy itt általánosságban nem adnak neki többet 200e km-nél vagy még annyit se. Tudom függ attól is, hogy autópályán volt e használva, de azért gondolom 680e km-t nem tud egy szívósor sem főleg, hogy néha azért le is kell jönni arról a bizonyos autópályáról  vigyor3 Az enyémben 185000km van (tudom mindenkinek ennyi van benne  nyes de ez elvileg tényleg valós km) magyar számlákkal igazolható az előélete és minden ami cserélve volt eddig, de szívósor az nincs a tételek között. Semmiféle kerepelő hang nincsen. Annyira nem szeretek hozzányúlni valamihez amivel nincs gond, de ha azt mondjátok, hogy ennyi km után azért már esélyes hogy kikopjanak azok a lapátok vagy tengelyek akkor ezt nem fogom megúszni.


Próbáltad lehúzni a csövet? Tök ugyanolyan a hangja?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11820 Dátum: 2017.02.14 kedd, 11:54:41 »

680e km?  wow1 Azt mind Te raktad bele? De gondolom előtte volt már benne cserélve párszor a komplett szívósor nem? Főleg hogy itt általánosságban nem adnak neki többet 200e km-nél vagy még annyit se. Tudom függ attól is, hogy autópályán volt e használva, de azért gondolom 680e km-t nem tud egy szívósor sem főleg, hogy néha azért le is kell jönni arról a bizonyos autópályáról  vigyor3 Az enyémben 185000km van (tudom mindenkinek ennyi van benne  nyes de ez elvileg tényleg valós km) magyar számlákkal igazolható az előélete és minden ami cserélve volt eddig, de szívósor az nincs a tételek között. Semmiféle kerepelő hang nincsen. Annyira nem szeretek hozzányúlni valamihez amivel nincs gond, de ha azt mondjátok, hogy ennyi km után azért már esélyes hogy kikopjanak azok a lapátok vagy tengelyek akkor ezt nem fogom megúszni.


Igen, 680. vigyor3 150ezerrel vettem a kocsit, és én nem cseréltem. Hogy előtte volt-e cserélve azt nem tudom(több mint valószínű hogy nem). Nekem le volt húzva róla a mozgató mechanizmus, de ha ráakasztottam és a csövet lehúztam se volt más hangja.

Ha biztosra akarsz menni, ki kell szedni belőle, kb semmivel nem másabb tőle a kocsi.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11821 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:06:12 »

Öööö, azt még nem. Láttam a videót erről, de gondoltam ha nincs hang akkor nincs mire figyeljek. Végül is egy próbát megér ahhoz aztán tényleg nem kell lebontani semmit, hátha tényleg valami minimális változást hallani. Hang egyébként persze van, csak az a kuplung/lendkerék felől sajnos alapjáraton és kopogó... Természetesen ez sem volt még benne cserélve. Egyébként ha a kerepelő hangoknál tartunk van egy halkabb kerepelő hang, amit ha kint hallanék akkor szinte biztos lennék benne, hogy a szívósort hallanám, de ez a kerepelő hang az utastérben hallatszik csak valahonnan a műszerfal környékén menet közben gázadáskor.  Na ennek tényleg szó szerint kerepelő hangja van, de eléggé halk és nem a motortérből jön. Nem tudom mi kerepel egyébként bent semmilyen ventilátor nem megy és csak gázpedál lenyomásakor csinálja.

Próbáltad lehúzni a csövet? Tök ugyanolyan a hangja?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.14 kedd, 12:08:01 írta Peti06 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11822 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:14:06 »

És te mit vettél észre a kocsin hogy a szívósort "bekapta" a motor? Mert ugye valamitől pontosan tudod, hogy 680e km-nél adta meg magát végleg, tehát gondolom valami jele volt abban a pillanatban?

Igen, 680. vigyor3 150ezerrel vettem a kocsit, és én nem cseréltem. Hogy előtte volt-e cserélve azt nem tudom(több mint valószínű hogy nem). Nekem le volt húzva róla a mozgató mechanizmus, de ha ráakasztottam és a csövet lehúztam se volt más hangja.

Ha biztosra akarsz menni, ki kell szedni belőle, kb semmivel nem másabb tőle a kocsi.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11823 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:17:53 »

Zolibácsi asztronauta. Napi szinten ingázik a mondival a Föld és Hold között. Ezért a sok km.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11824 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:20:14 »

Ja, akkor az Ő kocsiját a NASA fejlesztette  vigyor3

Zolibácsi asztronauta. Napi szinten ingázik a mondival a Föld és Hold között. Ezért a sok km.  Wink
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11825 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:31:20 »

És te mit vettél észre a kocsin hogy a szívósort "bekapta" a motor? Mert ugye valamitől pontosan tudod, hogy 680e km-nél adta meg magát végleg, tehát gondolom valami jele volt abban a pillanatban?


Egy intenzív gyorsítás közben egy kattanás, majd mintha nem menne minden henger. Aztán ment tovább, mintha mi sem történt volna. Hazaértem, leállítottam, majd kb 1 óra múlva indítottam volna, de alig akarta beröffenni, majd amikor sikerült neki, össze vissza kelepelt. Leszedtem a szívósort, és láttam az egyik hengernél a lapát darabkáit...Komplett új(használt) motor mellett döntöttem, mert nem volt kedvem szétszedetni hogy megnézzük mi baja lett. Azóta is a garázsban pihen, talán egyszer szétkapom, lehet kis anyagi ráfordítással újra működőképes lenne.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11826 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:32:10 »

Zolibácsi asztronauta. Napi szinten ingázik a mondival a Föld és Hold között. Ezért a sok km.  Wink

Az utóbbi hónapokban alig, így csak 752ezer km van benne. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11827 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:38:23 »

De akkor ez a km már nem ebben a motorban van, mert akkor ez már a cserés motor. Ebben gondolom jóval kevesebb van nem?

Az utóbbi hónapokban alig, így csak 752ezer km van benne. vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11828 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:43:53 »

De akkor ez a km már nem ebben a motorban van, mert akkor ez már a cserés motor. Ebben gondolom jóval kevesebb van nem?


Persze, az "új" motorba 70ezret tettem, és elvileg 120ezer km-rel vettem. De a szívósor a régiről került át.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11829 Dátum: 2017.02.14 kedd, 12:47:31 »

Amit vettél 120e km-es motort azon volt szívósor vagy anélkül vetted? Ha volt akkor azon milyen állapotban voltak a lapátok?

Persze, az "új" motorba 70ezret tettem, és elvileg 120ezer km-rel vettem. De a szívósor a régiről került át.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11830 Dátum: 2017.02.14 kedd, 13:01:28 »

A szívósor is ugyanaz a Mazda 6-ban? Vagy ott okosabban megoldották?

Én 400e fölött heréltem. Sok autópályás használatnál kitolódik a határidő. FL előttit csak herélni lehet, FL utánihoz lehet kapni/cserélni a lapátokat, perselyeket. A Duratec HE mazda fejlesztés. Ez a motor található a mondeókban és a 6-os mazdákban.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #11831 Dátum: 2017.02.14 kedd, 13:03:07 »

Amit vettél 120e km-es motort azon volt szívósor vagy anélkül vetted? Ha volt akkor azon milyen állapotban voltak a lapátok?


Azon nem volt.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11832 Dátum: 2017.02.14 kedd, 13:18:45 »

A szívósor is ugyanaz a Mazda 6-ban? Vagy ott okosabban megoldották?


Szerintem tök ugyanaz. Aztért ne hidd azt hogy olyan rossz konstrukció. Sok mondeo van ezért sokat hallani róla. Más autókban is széthullik a szívósor, csak nem hallani róla mert nem "népautó". Anyukám Minicooperén már cseréltek szívósort mert szét akart esni. 150e km van benne, BMW motor.
A duratec egy nagyon fajintos motor.
Én mentem az enyémmel 450ezret mielőtt hozzányúltam volna. Az azért elég jó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.14 kedd, 13:20:30 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11833 Dátum: 2017.02.14 kedd, 13:37:12 »

Szerintem tök ugyanaz. Aztért ne hidd azt hogy olyan rossz konstrukció. Sok mondeo van ezért sokat hallani róla. Más autókban is széthullik a szívósor, csak nem hallani róla mert nem "népautó". Anyukám Minicooperén már cseréltek szívósort mert szét akart esni. 150e km van benne, BMW motor.
A duratec egy nagyon fajintos motor.
Én mentem az enyémmel 450ezret mielőtt hozzányúltam volna. Az azért elég jó.

Nem ugyanaz! Ahogy sok minden nem!
A csupasz motorblokk azonos. Már a szelepfedél, karter sem.....stb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11834 Dátum: 2017.02.14 kedd, 14:21:44 »

Nem ugyanaz! Ahogy sok minden nem!
A csupasz motorblokk azonos. Már a szelepfedél, karter sem.....stb.

Köszönöm. Tippeltem, mert a duratec szervízkönyvem címe az, hogy Mazda/Ford Duratec, tehát mindkettőre igaz, vagyis ugyanaz. Viszont te már élőben láttad mindkettőt. Smiley Egyezünk ki annyiban, hogy nem azonos, de rohadtul hasonlít.  worship

Mazda


Ford
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #11835 Dátum: 2017.02.14 kedd, 15:01:57 »

Az alsó képen a Mondeo motor nem látszik ugye teljesen, de amennyi látszik az nagggyon hasonlít a felső Mazda motorra. Lehetne egy ilyen játékot játszani, hogy találj és karikázz be 5 különbséget a képeken  vigyor3  Persze ahhoz két azonos kép kellene.

Köszönöm. Tippeltem, mert a duratec szervízkönyvem címe az, hogy Mazda/Ford Duratec, tehát mindkettőre igaz, vagyis ugyanaz. Viszont te már élőben láttad mindkettőt. Smiley Egyezünk ki annyiban, hogy nem azonos, de rohadtul hasonlít.  worship

Mazda


Ford

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11836 Dátum: 2017.02.14 kedd, 15:14:36 »

Válasz
Az alsó képen a Mondeo motor nem látszik ugye teljesen, de amennyi látszik az nagggyon hasonlít a felső Mazda motorra. Lehetne egy ilyen játékot játszani, hogy találj és karikázz be 5 különbséget a képeken  vigyor3  Persze ahhoz két azonos kép kellene.


Az én avatatlan szemem nem lát különbséget, de Tibi nem szokott a levegőbe beszélni. Hiszek neki.  worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.14 kedd, 15:18:51 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11837 Dátum: 2017.02.14 kedd, 15:17:59 »

Tibi nem szokott a levegőbe beszélni. Hiszek neki.  worship

Ja-ja, ő másba szokott belebeszélni... Mikrofonpórba...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11838 Dátum: 2017.02.14 kedd, 15:20:52 »

Ja-ja, ő másba szokott belebeszélni... Mikrofonpórba...  eplus2

Néha úgy érzem, hogy csak a magas labdákat lecsapni vagy itt.  worship  2funny  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11839 Dátum: 2017.02.14 kedd, 15:22:03 »

Néha úgy érzem, hogy csak a magas labdákat lecsapni vagy itt.  worship  2funny  hehe

Hát itt biztos, mk3-ban esetleg a tdci-t tudom szapulni, de a benzineshez sem/nem értek...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ard
Vendég
« Új hozzászólás #11840 Dátum: 2017.02.14 kedd, 19:58:00 »

Klasszikus módon kerested már a fals szívást helyét? (karbi spray-vel)
Nem meg, majd megnezem. Fals szivasnak mi a tunete? Merthogy ha meleg a motor, minden tokeletes, az alapjarat meg se moccan. Hidegen inditassal van a baj. Melegen tokeletesen indul es jar.
Naplózva
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #11841 Dátum: 2017.02.14 kedd, 20:11:45 »

Jó estét.
Németben találtam első gazditól egy 2005-ös 1.8-as sci modeot. 120000 km. Bőrön kivül minden benne van(nagynavi,ülés első szélvédőfütés,tempomat)
3000 eurót kér érte a gazdi.Ma megnéztem,karcmentes gyári állapotban van.Csak ford olaj volt benne(5w-30).Szerintetek nagy csalodas lenne a 2.0 tdci-m után?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11842 Dátum: 2017.02.14 kedd, 20:28:26 »

Jó estét.
Németben találtam első gazditól egy 2005-ös 1.8-as sci modeot. 120000 km. Bőrön kivül minden benne van(nagynavi,ülés első szélvédőfütés,tempomat)
3000 eurót kér érte a gazdi.Ma megnéztem,karcmentes gyári állapotban van.Csak ford olaj volt benne(5w-30).Szerintetek nagy csalodas lenne a 2.0 tdci-m után?

Nagy
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #11843 Dátum: 2017.02.14 kedd, 20:44:22 »

Nagy
Szóval,ne foglalkozzak vele
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11844 Dátum: 2017.02.14 kedd, 20:59:10 »

Szóval,ne foglalkozzak vele

Sci vel főleg ne
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #11845 Dátum: 2017.02.14 kedd, 21:00:41 »

Sci vel főleg ne
Köszi! Üdv
Naplózva
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11846 Dátum: 2017.02.14 kedd, 22:11:15 »

Jó estét.
Németben találtam első gazditól egy 2005-ös 1.8-as sci modeot. 120000 km. Bőrön kivül minden benne van(nagynavi,ülés első szélvédőfütés,tempomat)
3000 eurót kér érte a gazdi.Ma megnéztem,karcmentes gyári állapotban van.Csak ford olaj volt benne(5w-30).Szerintetek nagy csalodas lenne a 2.0 tdci-m után?

Egy hibátlan állapotú, megkímélt benzinest ? Ha látszólag vigyáztak is rá, sokáig különösebb költséged sem merülne fel. Irracionális...semmiképp...felejtős...
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #11847 Dátum: 2017.02.15 szerda, 07:16:55 »

Mostanában azt csinálja az autóm hogy beindítom, azonnal indul is, majd elejti a fordulatszámot és le is áll. Ez idáig kábé háromszor fordult elő a héten, második indításra indulni szokott, de tegnap pl. csak harmadikra. Utána persze semmi hiba, de még hibakód se.

Gyertya/kábelek tavaly cserélve.

Mihez nyúljak? (magamon kívül)
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #11848 Dátum: 2017.02.15 szerda, 07:41:31 »

Mostanában azt csinálja az autóm hogy beindítom, azonnal indul is, majd elejti a fordulatszámot és le is áll. Ez idáig kábé háromszor fordult elő a héten, második indításra indulni szokott, de tegnap pl. csak harmadikra. Utána persze semmi hiba, de még hibakód se.

Gyertya/kábelek tavaly cserélve.

Mihez nyúljak? (magamon kívül)

Pillangószelep és alapjárati motor kitakarítás. Nekem is ezt csinálja, várom a jobb időt és megcsinálom.
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #11849 Dátum: 2017.02.15 szerda, 07:57:20 »

Mostanában azt csinálja az autóm hogy beindítom, azonnal indul is, majd elejti a fordulatszámot és le is áll. Ez idáig kábé háromszor fordult elő a héten, második indításra indulni szokott, de tegnap pl. csak harmadikra. Utána persze semmi hiba, de még hibakód se.

Gyertya/kábelek tavaly cserélve.

Mihez nyúljak? (magamon kívül)

Szia!

http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
Oldalak: 1 ... 230 231 232 233 234 235 236 [237] 238 239 240 241 242 243 244 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.