Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 00:20:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261644 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11900 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 16:19:27 »

Sziasztok!

Valaki hozzáértőtől kérdezném, hogy mitől van az,  2001-es 1,8 benzines mondeonál, hogy a hűtő ventillátora elindul! A víz hömérséklete a motorban normális, nem melegszik túl. A klima manuális, tehát nem attól kapcsol be. Egyszer már volt ilyen, akkor valamit cseréltek, és megjavult!  Sajna az a szaki, már nem tud segíteni  Mi lehet a gondja?   Kérem a segítségetek!  Üdv:
Első körben a ventin lévő csatlakozókat nézd át(tisztítás,kontakt + egy kis wd40)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11901 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 17:19:43 »

Sziasztok!

Valaki hozzáértőtől kérdezném, hogy mitől van az,  2001-es 1,8 benzines mondeonál, hogy a hűtő ventillátora elindul! A víz hömérséklete a motorban normális, nem melegszik túl. A klima manuális, tehát nem attól kapcsol be. Egyszer már volt ilyen, akkor valamit cseréltek, és megjavult!  Sajna az a szaki, már nem tud segíteni  Mi lehet a gondja?   Kérem a segítségetek!  Üdv:

Továbbá a radiátoron vannak ellenállások, azokat kell ellenőrizni.



Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11902 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 17:26:00 »

Továbbá a radiátoron vannak ellenállások, azokat kell ellenőrizni.


[img width=800 height=557]http://i275.photobucket.com/albums/jj297/lch08/010720091197.jpg[/
Ez a kép nem Ford benzinesé szerintem,de a lényeg az oké. worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.09 csütörtök, 18:06:54 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11903 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 18:17:48 »

Sziasztok.
Szelepfedél tömítés cserénél van valami "fondorlat" vagy csak szelepfedél le tömités ki-be és vidámság. wow1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11904 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 18:54:34 »

Sziasztok.
Szelepfedél tömítés cserénél van valami "fondorlat" vagy csak szelepfedél le tömités ki-be és vidámság. wow1

Semmi, kb ahogy mondod. Arra figyelj, hogy jót vegyél. Más van aluminiumhoz és más műanyag szelepfedélhez.
A blokk és a láncfedél találkozásánál nézd meg, ne legyen sérült a tömítés. Ha sérült, akkor tisztísd meg és pótold valami "gasket maker"-el.

« Utoljára szerkesztve: 2017.02.23 csütörtök, 19:01:03 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11905 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 19:10:04 »

Semmi, kb ahogy mondod. Arra figyelj, hogy jót vegyél. Más van aluminiumhoz és más műanyag szelepfedélhez.
A blokk és a láncfedél találkozásánál nézd meg, ne legyen sérült a tömítés. Ha sérült, akkor tisztísd meg és pótold valami "gasket maker"-el.

[img width=476 height=600]http://www.kephost.com/images/2017/02/23/szelepfedel2.md.jp
Köszönöm az infót.
Az alu-műanyag szelepfedél tömítést már pár hete ha jól "rémlik" kiveséztük. worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.23 csütörtök, 19:20:33 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11906 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 19:36:18 »

Köszönöm az infót.
Az alu-műanyag szelepfedél tömítést már pár hete ha jól "rémlik" kiveséztük. worship


Jaja  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #11907 Dátum: 2017.02.23 csütörtök, 21:04:11 »

Első körben a ventin lévő csatlakozókat nézd át(tisztítás,kontakt + egy kis wd40)

Köszönöm a segítséget neked, és Bleky-nek is!  Holnap délelött belenézek!  1 db vizgomba van az oldalán, annak semmi köze hozzá?  Igaz, a motorban jó a vizhömérséklet!  Mégegyszer köszönöm!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11908 Dátum: 2017.02.24 péntek, 14:10:26 »

sziasztok,

nemregen feltunt, hogy hangosak az orvenyfelpnik a szivocsoben. es mig el nem jutok szerelohoz (koszonom a korabbi ajanlatot) addig is gondoltam teszek valamit.
jol lehuztam a flepnik tengelyet mozgato aktuator aljarol a vakumcsovet (amit jol ledugoztam).
es az tunt fel miota igy jarok vele (amellett, hogy nem zorognek a flepnik), hogy alacsonyabb fordulaton (kb 2000-ig) mintha lelkesebben porogne a motor. elotte csereltetni akartam ezeket a flepniket, de a vezetesi tapasztalat alapjan inkabb kiszedetnem oket.
a kerdesem a T. forumhoz, hogy volt valakinek hasonlo elmenye (kis javulas a dinamikaban) aki kiszedette ezeket a flepniket, vagy csak nalam jott elo valami placebo 'feeling'?

elore is koszi!

udv,

g6b0r
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #11909 Dátum: 2017.02.24 péntek, 15:02:37 »

sziasztok,

nemregen feltunt, hogy hangosak az orvenyfelpnik a szivocsoben. es mig el nem jutok szerelohoz (koszonom a korabbi ajanlatot) addig is gondoltam teszek valamit.
jol lehuztam a flepnik tengelyet mozgato aktuator aljarol a vakumcsovet (amit jol ledugoztam).
es az tunt fel miota igy jarok vele (amellett, hogy nem zorognek a flepnik), hogy alacsonyabb fordulaton (kb 2000-ig) mintha lelkesebben porogne a motor. elotte csereltetni akartam ezeket a flepniket, de a vezetesi tapasztalat alapjan inkabb kiszedetnem oket.
a kerdesem a T. forumhoz, hogy volt valakinek hasonlo elmenye (kis javulas a dinamikaban) aki kiszedette ezeket a flepniket, vagy csak nalam jott elo valami placebo 'feeling'?

elore is koszi!

udv,

g6b0r

Nekem is le kéne dugóznom, had kérdezzem meg, te hogy oldottad meg?

Köszi!
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11910 Dátum: 2017.02.24 péntek, 15:57:23 »

sziasztok,

nemregen feltunt, hogy hangosak az orvenyfelpnik a szivocsoben. es mig el nem jutok szerelohoz (koszonom a korabbi ajanlatot) addig is gondoltam teszek valamit.
jol lehuztam a flepnik tengelyet mozgato aktuator aljarol a vakumcsovet (amit jol ledugoztam).
es az tunt fel miota igy jarok vele (amellett, hogy nem zorognek a flepnik), hogy alacsonyabb fordulaton (kb 2000-ig) mintha lelkesebben porogne a motor. elotte csereltetni akartam ezeket a flepniket, de a vezetesi tapasztalat alapjan inkabb kiszedetnem oket.
a kerdesem a T. forumhoz, hogy volt valakinek hasonlo elmenye (kis javulas a dinamikaban) aki kiszedette ezeket a flepniket, vagy csak nalam jott elo valami placebo 'feeling'?

elore is koszi!

udv,

g6b0r

Szerintem csak placebo. Nem megy tőle jobban a motor, de rosszabbul se. Amit érzel, az az, hogy nincs a csörgés, ezért tisztábban pörög a moci. Ezt én is tapasztaltam miután kibeleztem.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11911 Dátum: 2017.02.25 szombat, 14:00:15 »

Nekem is le kéne dugóznom, had kérdezzem meg, te hogy oldottad meg?

Köszi!
az aktuator aljara meno csovet huztam le.
a kepen a bal oldalon levo szurke cseszealj aljan levo kis csonkrol:
http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_04_2012/post-48561-0-89903400-1335213026.jpg
kicsit ugyeskedni kell, hogy elerd.  a cso vegebe dugtam egy kis muanyag csapot.  es hogy ne logjon a nagyvilagba ezert jol odakotoztem az elektromos kabelkoteghez.
azert nem a szivosoron levo csoveget huztam le, mert en ugy lattam, hogy az meg bele van vezetve feluton valamifele erzekelobe, amirol persze fogalmam nincs mit mereget (ha egyaltalan).
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11912 Dátum: 2017.02.25 szombat, 16:25:43 »

az aktuator aljara meno csovet huztam le.
a kepen a bal oldalon levo szurke cseszealj aljan levo kis csonkrol:
http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_04_2012/post-48561-0-89903400-1335213026.jpg
kicsit ugyeskedni kell, hogy elerd.  a cso vegebe dugtam egy kis muanyag csapot.  es hogy ne logjon a nagyvilagba ezert jol odakotoztem az elektromos kabelkoteghez.
azert nem a szivosoron levo csoveget huztam le, mert en ugy lattam, hogy az meg bele van vezetve feluton valamifele erzekelobe, amirol persze fogalmam nincs mit mereget (ha egyaltalan).

Szia.
Lehet,hogy rosszul gondolom,de szétakasztással a lapátok mozgása random megmarad.A lényeg ilyenkor a lapátok teljes nyitáson legyenek.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11913 Dátum: 2017.02.25 szombat, 18:48:10 »

Szia.
Lehet,hogy rosszul gondolom,de szétakasztással a lapátok mozgása random megmarad.A lényeg ilyenkor a lapátok teljes nyitáson legyenek.
a tengelyt nem akasztottam le az aktuatorrol, az stabilan alapallapotban, azaz teljesen nyitva tartja a lapatokat. a legkisebb aramlasi ellenallasa van a lapatoknak, igy zorognek a legkevesbe.
de nem sokaig zorognek mar igy sem...
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11914 Dátum: 2017.02.25 szombat, 18:51:27 »

a tengelyt nem akasztottam le az aktuatorrol, az stabilan alapallapotban, azaz teljesen nyitva tartja a lapatokat. a legkisebb aramlasi ellenallasa van a lapatoknak, igy zorognek a legkevesbe.
de nem sokaig zorognek mar igy sem...
poigneemain
Azt gondoltam,hogy csak szétakasztottad.(de nem) worship
Akkor tuti,ha már nincsenek benn a lapátok. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #11915 Dátum: 2017.02.25 szombat, 20:11:00 »

Első körben a ventin lévő csatlakozókat nézd át(tisztítás,kontakt + egy kis wd40)

Szia!   Sajnos a csati pucolása nem segített!  A kondikat melyik radiátoron találom?
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11916 Dátum: 2017.02.25 szombat, 20:18:06 »

Milyen kondik, milyen radiátor?  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11917 Dátum: 2017.02.25 szombat, 22:53:02 »

Szia!   Sajnos a csati pucolása nem segített!  A kondikat melyik radiátoron találom?

Az ellenállás a ventillátoron van. Benzinesen úgyis csak 1 van, mmint venti. De ha már itt kevered a szezont a fazonnal, szerintem inkább vidd szakemberhez.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #11918 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 06:53:12 »

Milyen kondik, milyen radiátor?  zavart2

Lehet hütőgépet javított éppen írás előtt  eplus2
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #11919 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 13:05:45 »

Sziasztok!

Valaki hozzáértőtől kérdezném, hogy mitől van az,  2001-es 1,8 benzines mondeonál, hogy a hűtő ventillátora elindul! A víz hömérséklete a motorban normális, nem melegszik túl. A klima manuális, tehát nem attól kapcsol be. Egyszer már volt ilyen, akkor valamit cseréltek, és megjavult!  Sajna az a szaki, már nem tud segíteni  Mi lehet a gondja?   Kérem a segítségetek!  Üdv:

Termosztát probléma esetleg?
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11920 Dátum: 2017.02.26 vasárnap, 13:51:57 »

Termosztát probléma esetleg?

"A víz hömérséklete a motorban normális, nem melegszik túl."
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11921 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 09:53:45 »

"A víz hömérséklete a motorban normális, nem melegszik túl."

en jartam igy. megpedig termosztat csere utan. az uj termosztat nem nyitott teljesen valamiert es a ventillator par km utan bekapcsolt , oszi idoben (~ +10 fokban). es nem kopte ki a vizet gep, a homeron is ok-nak latszott, viszont ment a ventillator. es addig jartam vissza a szerelohoz, hogy vegul kiszedtek a termosztatot es ujat raktak bele. es akkor csodalatos modon jo lett...
(elotte persze probaltak lepattintatni tobbszor is nagy arccal, hogy levegos, hogy vizgomba bedoglott, pedig lehetett erezni, hogy a huto also sarkan hideg a gumicso mikozben a felson meleg es megy ventillator->nem forog a viz a rendszerben.)
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11922 Dátum: 2017.03.03 péntek, 01:46:46 »

Sziasztok!

A mai napon készülök megvásárolni egy 2005-ös 2.0i benzines (manuális) Mondeo-t 194 000 km-el, van e valami amire okvetlen oda kell figyelnem? Ez láncos motor, de van e bármi kockázat egy ekkora valós km-el rendelkező, karbantartott 2.0 benzines (mazda) motornál? Amikor beindítom az autót, állóhelyzetben, majd tesztvezetés közben milyen előjelei lehetnek költséges kiadásoknak?

Válaszotokat előre is köszi, D.
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11923 Dátum: 2017.03.03 péntek, 14:57:09 »

Sziasztok!

A mai napon készülök megvásárolni egy 2005-ös 2.0i benzines (manuális) Mondeo-t 194 000 km-el, van e valami amire okvetlen oda kell figyelnem? Ez láncos motor, de van e bármi kockázat egy ekkora valós km-el rendelkező, karbantartott 2.0 benzines (mazda) motornál? Amikor beindítom az autót, állóhelyzetben, majd tesztvezetés közben milyen előjelei lehetnek költséges kiadásoknak?

Válaszotokat előre is köszi, D.

Az örvénylapátok ha kivannak, akkor azt lehet hallani is...kerepelő hangot ad ki, illetve elég sok benzines tulaj mondja és írja, hogy eszi az olajat nekik...és sajnos az olajfogyasztás engem is kezd utolérni..most még egyenlőre 10ezer km alatt olyan 1 liter ha sokat pályázok akkor 1-1.5 liter között eszik 10ezer km alatt. Elvileg alacsonyabb fordulaton elkezd rángatni az autó ha a gyújtás alkatrészek közül valamelyik rossz: trafó, gyertya, gyertyakábel...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
kustora
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11924 Dátum: 2017.03.05 vasárnap, 11:21:07 »

EGR hibát dobott az autóm. A check engine lámpa is világított. Lehet ezt tisztítani? Cserélni kell? Hol van ez egyáltalán? Le lehet dugózni?

Köszi
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.05 vasárnap, 16:09:39 írta kustora » Naplózva

2004. Mk3 Turnier  2.0 145hp LPG 300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11925 Dátum: 2017.03.05 vasárnap, 11:48:07 »

ERG hibát dobott az autóm. A check engine lámpa is világított. Lehet ezt tisztítani? Cserélni kell? Hol van ez egyáltalán? Le lehet dugózni?

Köszi
Benzinesnél nem nagyon szokták ledugózni, nem koszolódik. Ha hibát dob, akkor elromlott, cserélni kell. Esetleg lehet próbálni tisztítani.
Hozzáférés borzasztó, és mivel benne van a hűtőkörben, kb. 0.5-1L hűtővíz elfolyik mikor kiszeded, ezt pótólni kell.

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.06 hétfő, 08:47:28 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11926 Dátum: 2017.03.07 kedd, 11:02:19 »

EGR hibát dobott az autóm. A check engine lámpa is világított. Lehet ezt tisztítani? Cserélni kell? Hol van ez egyáltalán? Le lehet dugózni?

Köszi
nalam is volt egy idoben, hogy tobbszor volt check engine es a hibakod EGR szelep volt (az elso kettonel meg kitoroltuk, de utana mar csak mentunk vele es egy ido utan magatol elmult). viszont egy ido utan meghalt a termosztatom es a csereje utan (ami kalandos volt) elmult a check engine. az EGR-hez pedig nem piszkaltunk hozza semmit. ennek mar jo hosszu ideje es azota sem jott elo...
nem vagyok biztos benne, de talan lehetett kapcsolat a ketto kozott.
szoval sok szerencset...
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #11927 Dátum: 2017.03.07 kedd, 13:55:28 »

Üdv!

Mostanában melegen alapjárat gondjaim vannak, fordulatszámmérőn alig észrevehető de a hangján hallani meg a "remegésén". Lehet összefüggő dolog, katalizátorom csörög már, plusszba 2 ezer alatt és felett a következő jelenség tapasztalható:

Finomabb gyorsításnál (nem amikor odalépek, akkor semmi) 1800-2200-ig kb. rángat a kocsi, olyan mintha be akarna fulladni. Ha elveszem a gázt megszűnik, ha odalépek szintén megszűnik a rángatás. Üresben 2 ezer környékén ugyanezt érezni. 1000 és 2000 között csörög a katalizátor is. Afelett megszűnik. Van hogy 4.-ben és 5.-ben alig akar menni az autó. Check engine nem világít.

Ötletek?
Vételkor a tulaj adott egy teslás dobozban gyertyakábelt, plussz fordos gyertyákat, mondván ezeket akkor cserélte ki amikor tönkre ment a trafó. (számlával nem tudta igazolni...) Ha tönkremegy a trafó de az ember tévedésből kicseréli a kábeleket plussz gyertyát a rossz trafó tönkre teheti ezeket?
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11928 Dátum: 2017.03.07 kedd, 16:38:22 »

Üdv!

Mostanában melegen alapjárat gondjaim vannak, fordulatszámmérőn alig észrevehető de a hangján hallani meg a "remegésén". Lehet összefüggő dolog, katalizátorom csörög már, plusszba 2 ezer alatt és felett a következő jelenség tapasztalható:

Finomabb gyorsításnál (nem amikor odalépek, akkor semmi) 1800-2200-ig kb. rángat a kocsi, olyan mintha be akarna fulladni. Ha elveszem a gázt megszűnik, ha odalépek szintén megszűnik a rángatás. Üresben 2 ezer környékén ugyanezt érezni. 1000 és 2000 között csörög a katalizátor is. Afelett megszűnik. Van hogy 4.-ben és 5.-ben alig akar menni az autó. Check engine nem világít.

Ötletek?
Vételkor a tulaj adott egy teslás dobozban gyertyakábelt, plussz fordos gyertyákat, mondván ezeket akkor cserélte ki amikor tönkre ment a trafó. (számlával nem tudta igazolni...) Ha tönkremegy a trafó de az ember tévedésből kicseréli a kábeleket plussz gyertyát a rossz trafó tönkre teheti ezeket?

Igen, ezért szokták mind a 3-at egyszerre cserélni. Kényes az autó gyújtásrendszere, csak jó minőségű utángyártottat (bosch, ngk) vagy gyárit fogad el.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11929 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:43:33 »

Az örvénylapátok ha kivannak, akkor azt lehet hallani is...kerepelő hangot ad ki, illetve elég sok benzines tulaj mondja és írja, hogy eszi az olajat nekik...és sajnos az olajfogyasztás engem is kezd utolérni..most még egyenlőre 10ezer km alatt olyan 1 liter ha sokat pályázok akkor 1-1.5 liter között eszik 10ezer km alatt. Elvileg alacsonyabb fordulaton elkezd rángatni az autó ha a gyújtás alkatrészek közül valamelyik rossz: trafó, gyertya, gyertyakábel...

Köszönöm válaszod.
Megvettem az autót, műszerfal szerinti diagnosztikával hibakód mentes az autó.
Motorháztetőt felnyitva hallani egy minimális zajt járó motornál (kb 10km autózás után elvileg halkabb). Nem kerepelő hangot ad ki inkább ilyen "cicergő" hangja van, fordulatszám emelésével a cicergés is gyorsul, majd elengedve a gázpedált picit jobban ellehet különíteni a motor normál üzemű hangjától. Hidrotőke problémára gyanakszok amit bele is alkudtam az árba. Találkoztatok hasonló esettel?
2005 októberi gyártású (tehát ez már a második facelift) 2.0i benzines motornál is lehet szívósor probléma? Úgy tudtam, hogy a 2003 (első facelift) utáni modellekbe már nem a műanyag (leszakadható) örvénylapátok, hanem fém örvénylapátok kerültek az autókba ami orvosolta ezt a problémát, javítsatok ki ha tévedek.
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #11930 Dátum: 2017.03.07 kedd, 17:49:03 »

Köszönöm válaszod.
Megvettem az autót, műszerfal szerinti diagnosztikával hibakód mentes az autó.
Motorháztetőt felnyitva hallani egy minimális zajt járó motornál (kb 10km autózás után elvileg halkabb). Nem kerepelő hangot ad ki inkább ilyen "cicergő" hangja van, fordulatszám emelésével a cicergés is gyorsul, majd elengedve a gázpedált picit jobban ellehet különíteni a motor normál üzemű hangjától. Hidrotőke problémára gyanakszok amit bele is alkudtam az árba. Találkoztatok hasonló esettel?
2005 októberi gyártású (tehát ez már a második facelift) 2.0i benzines motornál is lehet szívósor probléma? Úgy tudtam, hogy a 2003 (első facelift) utáni modellekbe már nem a műanyag (leszakadható) örvénylapátok, hanem fém örvénylapátok kerültek az autókba ami orvosolta ezt a problémát, javítsatok ki ha tévedek.

Szia, Grat az autóhoz. Ebben nincs hidrotőke. wave
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11931 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:14:02 »

Szia, Grat az autóhoz. Ebben nincs hidrotőke. wave

Köszönöm!  Wink
Nagyon elégedett vagyok vele, az állapota olyan mintha most jött volna ki a gyárból. 
Azt nem tudtam, hogy nincs benne hidrotőke  wow1
Egyedül ez a zaj kérdéses, hogy mitől lehet? 2005 októberben a második faceliftnél még fenn állhat a szívósor probléma?
Érzésem szerint a zaj semmiben nem befolyásolja az autó tulajdonságait, nem rángat, jól gyorsul, fogyasztása 120 tempomatnál 7.3 liter volt (fed comp). Engem a hang sem zavar, csak szeretnék megelőzni egy komolyabb motorgenerált.  Grin
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11932 Dátum: 2017.03.07 kedd, 18:44:53 »

Köszönöm!  Wink
Nagyon elégedett vagyok vele, az állapota olyan mintha most jött volna ki a gyárból. 
Azt nem tudtam, hogy nincs benne hidrotőke  wow1
Egyedül ez a zaj kérdéses, hogy mitől lehet? 2005 októberben a második faceliftnél még fenn állhat a szívósor probléma?
Érzésem szerint a zaj semmiben nem befolyásolja az autó tulajdonságait, nem rángat, jól gyorsul, fogyasztása 120 tempomatnál 7.3 liter volt (fed comp). Engem a hang sem zavar, csak szeretnék megelőzni egy komolyabb motorgenerált.  Grin
A szívósor dilemma nálad is lehetséges,csak nem kell az egész szívósot cserélni,hanem elég az örvénylapátokat(ha xarok)
https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/szivocsonk_alkatreszei/szivocsonk_pillangoszelep_ford_mondeo_2000-2007_1_8_51704
A zajot hallok topik hamarosan megnyílik. eplus2 A cicergés lehet,hogy az ékszíj(feszítő) környékéről jön(próbáld megtalálni a zaj forrását,nézd meg az ékszíj futását,mennyire egyenletes).
sok balesetmentes kilómétert. eljen
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11933 Dátum: 2017.03.07 kedd, 19:53:38 »

Köszönöm válaszod.
Megvettem az autót, műszerfal szerinti diagnosztikával hibakód mentes az autó.
Motorháztetőt felnyitva hallani egy minimális zajt járó motornál (kb 10km autózás után elvileg halkabb). Nem kerepelő hangot ad ki inkább ilyen "cicergő" hangja van, fordulatszám emelésével a cicergés is gyorsul, majd elengedve a gázpedált picit jobban ellehet különíteni a motor normál üzemű hangjától. Hidrotőke problémára gyanakszok amit bele is alkudtam az árba. Találkoztatok hasonló esettel?
2005 októberi gyártású (tehát ez már a második facelift) 2.0i benzines motornál is lehet szívósor probléma? Úgy tudtam, hogy a 2003 (első facelift) utáni modellekbe már nem a műanyag (leszakadható) örvénylapátok, hanem fém örvénylapátok kerültek az autókba ami orvosolta ezt a problémát, javítsatok ki ha tévedek.

Gratula a kocsihoz. Nálad is van örvénylapát csak ahogy írták előttem cserélhető már a tidében. Meg egy jó tanács, hogy tényleg a gyári 5w30as olajat tedd bele és ne az öreg autó szindróma miatt a 10w40et.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11934 Dátum: 2017.03.07 kedd, 20:32:26 »

A szívósor dilemma nálad is lehetséges,csak nem kell az egész szívósot cserélni,hanem elég az örvénylapátokat(ha xarok)
https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/szivocsonk_alkatreszei/szivocsonk_pillangoszelep_ford_mondeo_2000-2007_1_8_51704
A zajot hallok topik hamarosan megnyílik. eplus2 A cicergés lehet,hogy az ékszíj(feszítő) környékéről jön(próbáld megtalálni a zaj forrását,nézd meg az ékszíj futását,mennyire egyenletes).
sok balesetmentes kilómétert. eljen

Köszönöm szépen!  Smiley
Igen, sajnos gondoltam arra is, néztem videót róla annyira nem tűnt bonyolultnak és nem is költséges, de szervizkönyves elvileg az autó és beszéltem telefonon ma egy márkaszervizzel amivel korábbról kapcsolatban álltam ahol azt mondták lehet folytatni a szervizkönyvet is. Októberben volt az utolsó szerviz, de egy motordiagnosztika (+ munkadíj árajánlat) és 2 fontos extra miatt (szoftver frissítés) meg kéne majd őket látogatnom. Sajnálom, hogy az örvénylapátok 2005 után is problémásak maradtak, 195 000 valós km van benne, úgyhogy lehet hogy már a halálukon vannak. Sajnos pénteken tudom csak újra vezetni.

Induljon a zajt hallok topik  vigyor3 vigyor3
Nem kereplő, hanem cicergő de leginkább ciripelő hangja volt, közel a motor tetejéhez hajolva Cheesy




Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #11935 Dátum: 2017.03.07 kedd, 21:38:03 »

Köszönöm szépen!  Smiley
Igen, sajnos gondoltam arra is, néztem videót róla annyira nem tűnt bonyolultnak és nem is költséges, de szervizkönyves elvileg az autó és beszéltem telefonon ma egy márkaszervizzel amivel korábbról kapcsolatban álltam ahol azt mondták lehet folytatni a szervizkönyvet is. Októberben volt az utolsó szerviz, de egy motordiagnosztika (+ munkadíj árajánlat) és 2 fontos extra miatt (szoftver frissítés) meg kéne majd őket látogatnom. Sajnálom, hogy az örvénylapátok 2005 után is problémásak maradtak, 195 000 valós km van benne, úgyhogy lehet hogy már a halálukon vannak. Sajnos pénteken tudom csak újra vezetni.

Induljon a zajt hallok topik  vigyor3 vigyor3
Nem kereplő, hanem cicergő de leginkább ciripelő hangja volt, közel a motor tetejéhez hajolva Cheesy






Induljon a zajt - hangot - hallok topik  vigyor3 vigyor3  taps eljen
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 kedd, 21:54:59 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Deniell89
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11936 Dátum: 2017.03.07 kedd, 22:57:36 »

Gratula a kocsihoz. Nálad is van örvénylapát csak ahogy írták előttem cserélhető már a tidében. Meg egy jó tanács, hogy tényleg a gyári 5w30as olajat tedd bele és ne az öreg autó szindróma miatt a 10w40et.


Köszi!  worship

Megfogom csináltatni. Addig is, hogy tudom kímélni ha mindenképp mennem kell vele?


http://www.autoolajshop.hu/index.php/szemelygepjarm-olaj/5w-30/valvoline-maxlife-fe-5w-30-4-l-ford-olaj-detail

Szerencsére eddig is csak 5w30 került bele, amúgy az előző autómba is 5w30-at tettem  Wink Meg voltam elégedve vele, 300 000km felett se kellett rátöltögetni.
Naplózva

2005 Mondeo MK3 Ghia 2.0i B5Y Stardust Silver (Metallic), Alcantara, Napfénytető 

Ex 1999 Mondeo mk2 1.8i Tempomat, Bőr + ülésfűtés + elektromos állítás, Trip computer, Digit klíma, Pioneer rendszer
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11937 Dátum: 2017.03.08 szerda, 08:25:03 »


Köszi!  worship

Megfogom csináltatni. Addig is, hogy tudom kímélni ha mindenképp mennem kell vele?


http://www.autoolajshop.hu/index.php/szemelygepjarm-olaj/5w-30/valvoline-maxlife-fe-5w-30-4-l-ford-olaj-detail

Szerencsére eddig is csak 5w30 került bele, amúgy az előző autómba is 5w30-at tettem  Wink Meg voltam elégedve vele, 300 000km felett se kellett rátöltögetni.

Vegyél bele Ford olajat, még olcsóbb is.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11938 Dátum: 2017.03.08 szerda, 08:58:06 »


Köszi!  worship

Megfogom csináltatni. Addig is, hogy tudom kímélni ha mindenképp mennem kell vele?


http://www.autoolajshop.hu/index.php/szemelygepjarm-olaj/5w-30/valvoline-maxlife-fe-5w-30-4-l-ford-olaj-detail

Szerencsére eddig is csak 5w30 került bele, amúgy az előző autómba is 5w30-at tettem  Wink Meg voltam elégedve vele, 300 000km felett se kellett rátöltögetni.
itt occó:
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=1154
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #11939 Dátum: 2017.03.08 szerda, 09:19:09 »

Köszönöm válaszod.
Megvettem az autót, műszerfal szerinti diagnosztikával hibakód mentes az autó.
Motorháztetőt felnyitva hallani egy minimális zajt járó motornál (kb 10km autózás után elvileg halkabb). Nem kerepelő hangot ad ki inkább ilyen "cicergő" hangja van, fordulatszám emelésével a cicergés is gyorsul, majd elengedve a gázpedált picit jobban ellehet különíteni a motor normál üzemű hangjától. Hidrotőke problémára gyanakszok amit bele is alkudtam az árba. Találkoztatok hasonló esettel?
2005 októberi gyártású (tehát ez már a második facelift) 2.0i benzines motornál is lehet szívósor probléma? Úgy tudtam, hogy a 2003 (első facelift) utáni modellekbe már nem a műanyag (leszakadható) örvénylapátok, hanem fém örvénylapátok kerültek az autókba ami orvosolta ezt a problémát, javítsatok ki ha tévedek.

Szia! Nekem a generátor szíjtárcsája adta a cicergő hangot és ha már ott voltunk ki kellett cserélni a csapágyat is.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
g6b0r
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



E-mail
« Új hozzászólás #11940 Dátum: 2017.03.08 szerda, 09:39:23 »


Köszi!  worship

Megfogom csináltatni. Addig is, hogy tudom kímélni ha mindenképp mennem kell vele?



az enyembol a mult heten szedtek ki ezeket a lapatokat. elotte mar annyira zavart, hogy lehuztam es ledugoztam a vakumcsovet ami az aktuatort vezerli. igy allandoan nyitva voltak.
ha nem akarsz vele babralni akkor egyszeruen csak probald 2000 fole forgatni a motort es akkor mar nagyjabol nyitva van teljesen ez a lapatsor.
(az enyemben ranezesre messze volt attol, hogy eltorjon a tengely vagy letorjon a lapat annak ellenere, hogy zavaroan csorogtek ~2000 alatt, foleg 1500-2000 kozott.)
Naplózva

mondeo mk3, 4 door, 1.8 benzin, 110LE Smiley
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #11941 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:03:16 »

Off: Ford Galaxy 2.0 benzin,1996-os.85 kw. A vezerles láncos?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11942 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:08:31 »

Off: Ford Galaxy 2.0 benzin,1996-os.85 kw. A vezerles láncos?

Igen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #11943 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:12:44 »

Igen.
Köszi!
Naplózva
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #11944 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 16:38:33 »


Üdv! Sok balesetmentest kívánok, nekem is 2.0 ghia van, és nekem is ez van. Ha megtaláltad a megoldást írd le légyszi mert érdekelne. Nekem a következő a jelenség: 12 órát áll az autó majd első inditás után nincs alapjárat. Ha megtartom gázzal akkor beáll 20mp után, ha nem akkor 3-4szer kell indítani mire megtalálja. 8 óra állás után semmi. Van hogy beindul és 1400 ra megy, hirtelen leesik 1000-re majd vissza 1400-ra majd a normál 1200-on cövekel.

Sajnos még nem volt időm venni, de van egy protech üzemanyagrendszer tisztító adalék, állítólag az hatásos és kipucolja a rendszert. kb fél tankhoz kell önteni.




Úgy néz ki megtaláltam a megoldást, két hete szombaton délután nekiugrottam, és kitakarítottam a fojtószelepet és az alapjárati szelepet is! Szerintem a gyártás óta nem járt arra senki! (Loctite injektor és karburátortisztítót vettem) Kicsit talán szorult is a fojtószelep, most finomabban adagolható a gáz a pedál útjának elején! És lett alapjárat hidegindításkor!!!  taps
Már a takarítás utáni első indítás is jó volt, és azóta is könnyedén indul, rögtön meg is találja a hideg alapjáratot. Boldogság van!
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #11945 Dátum: 2017.03.09 csütörtök, 17:44:26 »


Úgy néz ki megtaláltam a megoldást, két hete szombaton délután nekiugrottam, és kitakarítottam a fojtószelepet és az alapjárati szelepet is! Szerintem a gyártás óta nem járt arra senki! (Loctite injektor és karburátortisztítót vettem) Kicsit talán szorult is a fojtószelep, most finomabban adagolható a gáz a pedál útjának elején! És lett alapjárat hidegindításkor!!!  taps
Már a takarítás utáni első indítás is jó volt, és azóta is könnyedén indul, rögtön meg is találja a hideg alapjáratot. Boldogság van!

Ezer köszönet! Megcsinálom én is!  worship nyes
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #11946 Dátum: 2017.03.10 péntek, 12:32:04 »

Üdv!

Tegnap egy jó barátommal neki álltunk átnézni az autó gyújtás rendszerét. Megtisztítottuk a gyertyákat, kicseréltük a kábeleket is egy másikra de a probléma nem szűnt meg vagy nem itt keresendő. Azért írok újra meg újra hogy hátha valakinek van ötlete.

Az autó üzem melegen a következőt csinálja: 60-tól, amikor a ford.szám.mérő 1800-nál jár ha tartani akarom a sebességet finom gázzal, elkezd rángatni. Sokszor akkor jön elő ha belemegyek egy kátyúba, vagy egy emelkedőre megyünk felfele. Hogyha ilyenkor elveszem a gázt vagy odalépek a rángatás megszűnik. Ezt csak 4.-ben és 5.-ben csinálja. Plusz ha állok egy helyben, 2 ezres fordulatnál fura remegést, illetve vibrációt érezni. Mindegy hogy kuplungolok e vagy sem ezt csinálja. Néha teljesítmény csökkenést is tapasztalok. Hideg motornál minden príma.

Check engine nincs. Egr-t a szerelő elméletileg január végén kipucolta.

Off: esetleg ha valaki dél pesten, gyömrő környékén tud hibakódot olvasni akkor elgurulnék hozzá.

Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #11947 Dátum: 2017.03.10 péntek, 12:42:10 »

Sziasztok!

Írtam már párszor ezzel a problémával kapcsolatban, megy a ventilátor folyamatosan, ha eléri az üzemi hőfokot, álló helyben alapjáraton 98-99 °C-os a víz. Gyári termosztát van benne (amúgy előtte a Mahle is ugyan ezt produkálta). A ventilátor csatiját lehúzva úgysem melegedett tovább, akkor is maximum 99 °C-os volt a hőfok alapjáraton műszerteszten nézve.
Ha van fordulat pl 4.-be 70 km/h-nál forog 2500at úgy vissza is hűl 94-95-re. Persze hogyha még jobban forgatom akkor még jobban vissza is hűl.

Hidegebb időben hideg motornál a hosszbordás szíj felől mintha ciripelő hang jött volna, vagy valamelyik feszítő görgő, csapágy. Ezt se mindig csinálta, mikor milyen kedve volt.
Lehet esetleg, hogy megcsúszna a vízpumpán és nem bírja eléggé forgatni a vizet? Vagy a hűtő lenne eldugulva.

Már gondolok mindenre.  nyes 3. termosztát, 1 vízpumpa csere után.  taps Hűtő tavaly ki lett szedve, ki lett takarítva kívül-belül (elég sok bogár meg minden sz.r volt a lamellák közt hehe). A vízhűtő alján, ahol már a klíma hűtő nem ér le addig ott eléggé össze vannak nyomkodva a lamellák, lehet, hogy az miatt is lassabban bír megfordulni a víz.
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11948 Dátum: 2017.03.10 péntek, 12:48:20 »

Üdv!

Tegnap egy jó barátommal neki álltunk átnézni az autó gyújtás rendszerét. Megtisztítottuk a gyertyákat, kicseréltük a kábeleket is egy másikra de a probléma nem szűnt meg vagy nem itt keresendő. Azért írok újra meg újra hogy hátha valakinek van ötlete.

Az autó üzem melegen a következőt csinálja: 60-tól, amikor a ford.szám.mérő 1800-nál jár ha tartani akarom a sebességet finom gázzal, elkezd rángatni. Sokszor akkor jön elő ha belemegyek egy kátyúba, vagy egy emelkedőre megyünk felfele. Hogyha ilyenkor elveszem a gázt vagy odalépek a rángatás megszűnik. Ezt csak 4.-ben és 5.-ben csinálja. Plusz ha állok egy helyben, 2 ezres fordulatnál fura remegést, illetve vibrációt érezni. Mindegy hogy kuplungolok e vagy sem ezt csinálja. Néha teljesítmény csökkenést is tapasztalok. Hideg motornál minden príma.

Check engine nincs. Egr-t a szerelő elméletileg január végén kipucolta.

Off: esetleg ha valaki dél pesten, gyömrő környékén tud hibakódot olvasni akkor elgurulnék hozzá.




Szelephézagok ellenőrzése.
Szerintem melegen kitámaszt néhány kipufogó szelep. Ebből később még nagyobb baj lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11949 Dátum: 2017.03.10 péntek, 12:55:22 »

Sziasztok!

Írtam már párszor ezzel a problémával kapcsolatban, megy a ventilátor folyamatosan, ha eléri az üzemi hőfokot, álló helyben alapjáraton 98-99 °C-os a víz. Gyári termosztát van benne (amúgy előtte a Mahle is ugyan ezt produkálta). A ventilátor csatiját lehúzva úgysem melegedett tovább, akkor is maximum 99 °C-os volt a hőfok alapjáraton műszerteszten nézve.
Ha van fordulat pl 4.-be 70 km/h-nál forog 2500at úgy vissza is hűl 94-95-re. Persze hogyha még jobban forgatom akkor még jobban vissza is hűl.

Hidegebb időben hideg motornál a hosszbordás szíj felől mintha ciripelő hang jött volna, vagy valamelyik feszítő görgő, csapágy. Ezt se mindig csinálta, mikor milyen kedve volt.
Lehet esetleg, hogy megcsúszna a vízpumpán és nem bírja eléggé forgatni a vizet? Vagy a hűtő lenne eldugulva.

Már gondolok mindenre.  nyes 3. termosztát, 1 vízpumpa csere után.  taps Hűtő tavaly ki lett szedve, ki lett takarítva kívül-belül (elég sok bogár meg minden sz.r volt a lamellák közt hehe). A vízhűtő alján, ahol már a klíma hűtő nem ér le addig ott eléggé össze vannak nyomkodva a lamellák, lehet, hogy az miatt is lassabban bír megfordulni a víz.


Már korábban írtam neked, hogy meg kell mérni (lézeres hőmérő) a hűtőbe bemenő vízcsövet, mivel a benne lévő hűtőfolyadékot nem lehet és meg kell mérni a hűtőből kivezető vízcsövet. Mindkettőt közvetlenül a hűtőnél. Így azonos feltételekkel, de lehet látni hány fokot hűl a folyadék a hűtőn áthaladva. Nyilván üzem meleg motor és nyitott termosztát feltétel. Ebből lehet következtetni, hogy eléggé lehűl-e a hűtőfolyadék a hűtőn áthaladva.
Gondolom ezt azóta sem csináltad meg. Nem értem, hogy így hogyan akarsz tovább menni a hibakeresésben?  fejvakaras A többszöri kérdezgetéssel nem fog menni.

A hűtőn kívül lévő lamellák deformálódása nincs hatással a hűtőben áramló folyadék átfolyására.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 232 233 234 235 236 237 238 [239] 240 241 242 243 244 245 246 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.