Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 20:04:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 236 237 238 239 240 241 242 [243] 244 245 246 247 248 249 250 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260946 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12100 Dátum: 2017.04.25 kedd, 08:32:00 »

Eddig 160 km-t mentem vele, talán mintha kicsit javult volna a helyzet. A szívósorhoz nem nyúltam, de ellenőrzöm amiket leírtál, köszönöm!

Az alapjárati motor mozgó részét nem kellett volna bezsírozni vagy befújni wd40-el?


Én nem szoktam, de megpróbálhatod.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bayernestomi
Vendég
« Új hozzászólás #12101 Dátum: 2017.04.26 szerda, 13:10:19 »

Van egy 2001 -ben gyártott Mondeom. Benzines, 2000 ccm -s automata váltós. Egy motorra lenne szükségem, mert már nem csak az olajat, hanem a hűtőfolyadékot is nagy tempóban fogyasztja...
Naplózva
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #12102 Dátum: 2017.04.26 szerda, 13:42:29 »

Van egy 2001 -ben gyártott Mondeom. Benzines, 2000 ccm -s automata váltós. Egy motorra lenne szükségem, mert már nem csak az olajat, hanem a hűtőfolyadékot is nagy tempóban fogyasztja...

Szia,

Ezért még nem biztos, hogy azonnal motort kellene cserélni. Az olajfogyasztás leggyakrabban az olajlehúzó gyűrűk kopása/letapadása miatt van, de a szelepszár-szimmeringek is lehetnek rosszak. Ezek - ha nem is olcsón - de cserélhetők. A hűtővíz fogyása is lehet valamelyik rossz tömítés miatt, amit úgyis cserélnek a motorgenerálnál. De gyakran reped meg a hűtővíz kiegyenlítő tartály is, és ott folyik el sok víz. Szerintem keress egy jó szerelőt, aki vállal felújítást. Ha nem kopottak a hengerek is, az egészet kijöhet valamivel 200 ezer felett.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12103 Dátum: 2017.04.26 szerda, 18:56:01 »

Sziasztok.Autóm: 2005 1.8 110le nem fűtött termosztát.A következő problémával küzdök/ szerintem nem egyedül./ Állandóan megy a hűtőventilátorom. A műszerteszt szerint 100 fokos a víz, 10 fokos külső hőmérsékletnél nyílt úton haladva 100-as tempóval. Csak akkor hül pár fokot ha a motort magasabb fordulatszámon járatom, ilyenkor vissza hül 97-98 fokra. Visszaolvasva másnak is van -volt hasonló problémája. A második termosztát van az autóba az első egy calorstat márkájú, volt. A másodikat tegnap tettük bele, ez motorrad, cromax-nál vettem, gyári beszállító. Ez még rosszabb mint az előző volt.... Páran ilyen hibajelenségnél vízpumpát is cseréltek már,-hiába, a hiba nem szűnt meg.Szerintetek mivel próbálkozzak? Esetleg hűtőfolyadék csere? A hűtőrendszer teljes átmosatása? Szerintem valami a hűtőfolyadék áramlásának a sebességével lesz a gond, nem hiszem hogy 2 termosztát egyformán ***. A hűtőrendszert mivel lehet tisztíítani? Van akinek volt hasonló problémája és megoldódott valahogy?

Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.26 szerda, 19:12:30 írta preludium75 » Naplózva
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #12104 Dátum: 2017.04.26 szerda, 19:18:35 »

Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/
 
Ha akarnál se tudnál beletenni 98°-osat, mert azokon van az elektromos csatlakozó és azt tudjuk hogy nem az való bele.
Ezen már mindenki át ment.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12105 Dátum: 2017.04.26 szerda, 19:27:26 »

Ha akarnál se tudnál beletenni 98°-osat, mert azokon van az elektromos csatlakozó és azt tudjuk hogy nem az való bele.
Ezen már mindenki át ment.
De 95 fokos van, és azon nincs elektromos csatlakozó. Figyelmesebben kellett volna végigolvasnod az írásomat, azután okoskodni.
Naplózva
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #12106 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 06:03:27 »

De 95 fokos van, és azon nincs elektromos csatlakozó. Figyelmesebben kellett volna végigolvasnod az írásomat, azután okoskodni.
Akkor nem megfelelő helyen vetted mert én nem találtam 95°-on nyitásit.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12107 Dátum: 2017.04.27 csütörtök, 07:08:07 »

Akkor nem megfelelő helyen vetted mert én nem találtam 95°-on nyitásit.
A cromax-nál vettem....
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #12108 Dátum: 2017.04.28 péntek, 09:14:26 »

Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/
 

Köszi az infot, nagyon hasznos. Az enyémben csatlakozóval ellátott, de csatlakozó híjján anélkül használt termosztát van és búg is rendesen az autó. Mentem vele autópályán dugóban nyáron, amikor a külső hőmérő 38 fokot mutatott és nem volt semmi baja, de tény, hogy nem így kellene viselkednie.
A "mahle 88 fokos termosztát" pontos típusát el tudnád küldeni?

Köszi
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #12109 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 19:52:15 »

Sziasztok!

Az egyik injektor mellett elkezdett szivárogni az üzemanyag, jó kis benzinszag lett az utastérben.
Nem tudja valaki a tömítőgyűrű méreteit, és esetleg egy beszerzési forrást?
Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #12110 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 09:51:11 »

sziasztok
Adott egy 2002-es Mondeo kombi, 2.0-s CJBA motorral. Majdnem két hónapja van meg, cserélve lettek a folyadékok, szűrők, komplett gyújtásrendszer. Egy kérdésem volna motorral kapcsolatban. Alapvetően finoman jár, pöccre indul, kívülről sem hangos, alapjárat általában sima, nagy ritkán ráz egy kicsit. Viszont ha a gázhoz érek, már egy kicsit is, akkor kezd "dízelesedni" a hangja, főleg nagyobb fokozaton. 5-ösben emelkedőn 90-es tempót tartva (pl M2 Vác környéke) pedig olyan kereplős lesz, hogy apám régi dízel Fusion gépe is elismerően csettintene. Nem volt még ekkora motorú autóm, 1.6-os régi Swiftnél nagyobbat hosszú távon nem vezettem, nem tudom ez mennyire normális dolog egy két literestől, de valahogy finomabbra számítottam. Pár éves dízel C-Max van a családban, érezhetően finomabban megy fel ugyanott, bár nyilván az egy bő évtizeddel fiatalabb járgány.
Tipp? Gondolat?
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12111 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 09:56:52 »

sziasztok
Adott egy 2002-es Mondeo kombi, 2.0-s CJBA motorral. Majdnem két hónapja van meg, cserélve lettek a folyadékok, szűrők, komplett gyújtásrendszer. Egy kérdésem volna motorral kapcsolatban. Alapvetően finoman jár, pöccre indul, kívülről sem hangos, alapjárat általában sima, nagy ritkán ráz egy kicsit. Viszont ha a gázhoz érek, már egy kicsit is, akkor kezd "dízelesedni" a hangja, főleg nagyobb fokozaton. 5-ösben emelkedőn 90-es tempót tartva (pl M2 Vác környéke) pedig olyan kereplős lesz, hogy apám régi dízel Fusion gépe is elismerően csettintene. Nem volt még ekkora motorú autóm, 1.6-os régi Swiftnél nagyobbat hosszú távon nem vezettem, nem tudom ez mennyire normális dolog egy két literestől, de valahogy finomabbra számítottam. Pár éves dízel C-Max van a családban, érezhetően finomabban megy fel ugyanott, bár nyilván az egy bő évtizeddel fiatalabb járgány.
Tipp? Gondolat?

Szívósor állapotáról tudsz valamit? Eredeti még? Kibelezett? Csináld meg a tesztet.

https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12112 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 11:56:44 »

Köszi az infot, nagyon hasznos. Az enyémben csatlakozóval ellátott, de csatlakozó híjján anélkül használt termosztát van és búg is rendesen az autó. Mentem vele autópályán dugóban nyáron, amikor a külső hőmérő 38 fokot mutatott és nem volt semmi baja, de tény, hogy nem így kellene viselkednie.
A "mahle 88 fokos termosztát" pontos típusát el tudnád küldeni?

Köszi
Mahle TI 200 90
70582202
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12113 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 12:23:56 »

Sikerült megoldani a problémát. Ajánlom mindenki figyelmébe aki termosztátot cserél, vagy cserélt az autójában.
A fűtőpatron nélküli termosztátokba /amelyiknél nincs elektromos csatlakozó/ többféle nyitási hőfokú létezik-márkától függetlenül. Ez van amikor rá van írva a termosztátra valamilyen módon /lézergravírozás valamelyik fém alkatrészen, pld vernet-calorstat, vagy matrica a termosztát házon, pld mahle. Van amelyiken semmilyen nyitási hőfok sincs feltüntetve sehol, még a dobozon sem pld. a cromaxnál gyáriként árult motorad-on. A fűtőpatron nélküli termosztátos -ba 88 vagy 90 fokos termosztát való. Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát. Így a hűtőmotor rengeteget megy hiába. A motor hőmérséklete is megemelkedik a termosztát nyitási hőfoka felé egy két fokkal.
Normális nyitási hőfokú termosztát esetén a motor hőmérséklete visszaesik kb 92-95 fokra, felé csak nagyon hosszú alapjárati üzem  /vagy nagy hőség/ emelkedik a víz hőmérséklete. 98 foknál bekapcsol a fűtőventillátor, de ekkor már nyitva van a termosztát /kb90fok nyitási hőmérséklet/ a motor kb 15 másodpercen belül visszahül kb 92-93 fokra. Ezután a ventilátor kikapcsol. Így kell működni ha jó a rendszer, már nekem is így működik.
A cromaxnál alvázszám alapján kétszer adtak rossz nyitási hőmérsékletű termosztátot. Már a szerelőm is hülyének nézett, hogy nem igaz hogy egymás után két termosztát a rossz.Szerinte itt valami más baj lesz... Vízkeverő, vízhőfok jeladó, hűtörendszer tisztítás stb... Nem a termosztátok voltak rosszak, csak nem ebbe az autóba valók.Magasabb a nyitási hőfokuk mint 90 fok. Ugyanilyen kinézetű termosztátok valók egyes mazda és volvo tipusokba. Az is lehet hogy ba is raknak 95 fok vagy feletti nyitási hőmérsékletű termosztátokat egyes éghajlati helyeken, de akkor ott a motorvezérlő szoftverben átírják a fűtőventilátor kapcsolási fokát is magasabbra. Így a motor pár fokkal magasabban üzemel, de mégsem megy egyfolytában hiába a hűtőmotor. Ez csak az én elgondolásom.
Remélem segítettem aki termosztát problémával küzd majd. Ez a termosztátcsere project bele került vagy 70000 ft-ba, egy pár nap idegeskedésbe, de megérte.
/nekem a mahle 88 fokos termosztát lett végül a jó/
 

" Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát."

A "hőgomba" a hűtőfolyadékban van, azt érzi nem a hengerfejet.
Matematika és fizika alapján a 95°C-os hőmérséklet alacsonyabb, mint a 98°C. Vagyis ami 98°C-os az már 95°C-os is. Tehát olyan nincs, hogy a 95°-os termosztát esetén 98°C-nál nincs áramlás, mert nincs nyitva.

Nyilván ha minél alacsonyabb hőmérsékleten nyitva lévő termosztátot rakunk be, akkor korábban elkezdődik a hűtés és egyáltalán nem vagy álló helyzetben/dugóban még később fog indulni a ventilátor.

Alvázszám, eCat + hozzáértő eladó = megfelelő gyári alkatrész.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12114 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 16:25:58 »

" Ha 95 fokosat rakunk bele, akkor későn fog kinyitni a termosztát. Felmelegszik kb 98 fokra a hengerfej, vele egyutt a hőgomba, az elektronika bekapcsolja a hűtőventillátort. Semmi nem fog történni, mert a hűtő felőli vízkörbe még nincs áramlás, mivel nincs nyitva a termosztát."

A "hőgomba" a hűtőfolyadékban van, azt érzi nem a hengerfejet.
Matematika és fizika alapján a 95°C-os hőmérséklet alacsonyabb, mint a 98°C. Vagyis ami 98°C-os az már 95°C-os is. Tehát olyan nincs, hogy a 95°-os termosztát esetén 98°C-nál nincs áramlás, mert nincs nyitva.

Nyilván ha minél alacsonyabb hőmérsékleten nyitva lévő termosztátot rakunk be, akkor korábban elkezdődik a hűtés és egyáltalán nem vagy álló helyzetben/dugóban még később fog indulni a ventilátor.

Alvázszám, eCat + hozzáértő eladó = megfelelő gyári alkatrész.  Cool
A hengerfejben, ahol a hőfok gomba van, valószínű hogy pár fokkal magasabb a hőmérséklet mint a motor közepén elhelyezkedő termosztát. A termosztátot visszahűti a fűtőradiátor visszatérő csövében visszaáramló hűtőfolyadék is. Valószínű ez okozza azt hogy a ventillátor 98 fokos hőmérsékleten bekapcsol, de a 95 fokos termosztát még nem nyit ki, vagy csak elkezd kinyitni, de még nem elégge.
Alvázszám +2 különböző cromax-os eladó= 2 nem megfelelő /nem rossz!/ termosztát. + 3szerelési munkadíj , szerelői mellébeszélések stb....
Aki nem hiszi, járjon utána!
Egyébként piszok egyszerű így utólag a diagnosztika: Ha hideg motort kezdünk járatni/melegíteni/és a hűtőventilátor üzem meleg hőfok körül bekapcsol, akkor jó a rendszer, ha a lefújt levegőt igen melegnek érezzük. Ha a lefújt levegő nem meleg, akkor a hűtőben nincs folyadékáramlás. Felesleges csöveket tapogatni, az alsóhoz a lámpa kivétele nélkül nem is férünk oda. Ha esetleg odaférünk akkor egy idő után azt is langyosnak fogjuk érezni mivel a termosztáton lévő szelep, vagy maga a termosztát is átenged/het/ egy kicsit...
Nem csak nálam fordul/t/ elő a fórumot olvasgatva, hogy feltűnt hogy indokolatlanul is sokat megy a hűtőventilátor, akár hűvösebb időben is, általában akkor ha az autóval megállnak. Sokan azt mondják,/szerelők is/ hogy ez teljesen normális. Hát nem az. A motornak nem lesz baja, de a fűtőventilátor idő előtt fog tönkremenni, hangos, zavaró, stb...
Mennyibe kerülhet egy új hűtőventilátor?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 hétfő, 17:01:42 írta preludium75 » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12115 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 17:02:26 »

A hengerfejben, ahol a hőfok gomba van, valószínű hogy pár fokkal magasabb a hőmérséklet mint a motor közepén elhelyezkedő termosztát. Valószínű ez okozza azt hogy a ventillátor 98 fokos hőmérsékleten bekapcsol, de a 95 fokos termosztát még nem nyit ki, vagy csak elkezd kinyitni, de még nem elégge.
Alvázszám +2 különböző cromaxos eladó= 2 nem megfelelő /nem rossz!/ termosztát. + 3szerelési munkadíj , szerelői mellébeszélések stb....
Aki nem hiszi, járjon utánna!
Egyébként piszok egyszerű így utólag a diagnosztika: Ha hideg motort kezdünk járatni/melegíteni/és a hűtőventillátor üzemmeleg hőfok körül bekapcsol, akkor jó a rendszer, ha a lefújt levegőt igen melegnek érezzük. Ha a lefújt levegő nem meleg, akkor a hűtőben nincs folyadékáramlás. Felesleges csöveket tapogatni, az alsóhoz a lámpa kivétele nélkül nem is férünk oda. Ha esetleg odaférünk akkor egy idő után azt is langyosnak fogjuk éreznim mivel a termosztáton lévő szelep, vagy maga a termosztát is átenged/het/ egy kicsit...

Eleve nem tudom, hogy azt a 95 fokot honnan veszed.
Én nem láttam a gyárira ráírva. Szóval ez így egy kitalált adat. Szerintem.Ha már a cromaxot emlegetjük nekem is onnan van a gyári termosztátom. De nyilván a hozzáértés számít nem a bolt.
Amit régebben megírtam gyári cikkszámot, hidd el, az való a motorodba.
Ha azzal, amit a gyártó ad hozzá nem működik megfelelően, akkor ott valami nincs teljesen rendben. Ezt vagy elfogadod vagy nem. Lehet megoldásnak érzed és annak tűnik, hogy egy alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáttal hamarabb kezdődik meg a hűtés. Ez csak a pillanatnyi helyzet megoldása. Nyitott termosztáttal is későn indulna a ventilátor...
A jól működő rendszerben a gyári termosztát tökéletes és hibátlan üzemet biztosít. Ennyi. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12116 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 18:13:08 »

Eleve nem tudom, hogy azt a 95 fokot honnan veszed.
Én nem láttam a gyárira ráírva. Szóval ez így egy kitalált adat. Szerintem.Ha már a cromaxot emlegetjük nekem is onnan van a gyári termosztátom. De nyilván a hozzáértés számít nem a bolt.
Amit régebben megírtam gyári cikkszámot, hidd el, az való a motorodba.
Ha azzal, amit a gyártó ad hozzá nem működik megfelelően, akkor ott valami nincs teljesen rendben. Ezt vagy elfogadod vagy nem. Lehet megoldásnak érzed és annak tűnik, hogy egy alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztáttal hamarabb kezdődik meg a hűtés. Ez csak a pillanatnyi helyzet megoldása. Nyitott termosztáttal is későn indulna a ventilátor...
A jól működő rendszerben a gyári termosztát tökéletes és hibátlan üzemet biztosít. Ennyi. wave
A 95 fokot onnan veszem hogy az első termosztátra/amit a cromax küldött az alvázszám alapján/ ez volt lézergravírozva. Ezt már csak akkor láttam,mikor a termosztát a fenti hiba miatt kikerült az autóból. Ezután történt a cromaxból a "gyári" termosztát rendelése. Ez motorad márkájú volt, szép ford feliratú dobozba érkezett, erre viszont nem volt semmilyen nyitási hőfokra utaló írás. A dobozára sem. Ez még egy-két fokkal később nyitott mint az előző. A hőfok itt már 99-100 fok volt a hengerfejbe, a hűtő ugyanúgy hideg ventilátor pörög. A harmadik a bárditól, mahle, dobozán,termosztáton is 88 fok felirattal. Mind a 3 alvázszám, évjárat szerint rendelve. Többet nem írok mert ezeket már egyszer leírtam, aki ennek ellenére sem érzette meg az írásaim lényegét az ez után sem fogja, vagy nem is akarja.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12117 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 21:03:33 »

A 95 fokot onnan veszem hogy az első termosztátra/amit a cromax küldött az alvázszám alapján/ ez volt lézergravírozva. Ezt már csak akkor láttam,mikor a termosztát a fenti hiba miatt kikerült az autóból. Ezután történt a cromaxból a "gyári" termosztát rendelése. Ez motorad márkájú volt, szép ford feliratú dobozba érkezett, erre viszont nem volt semmilyen nyitási hőfokra utaló írás. A dobozára sem. Ez még egy-két fokkal később nyitott mint az előző. A hőfok itt már 99-100 fok volt a hengerfejbe, a hűtő ugyanúgy hideg ventilátor pörög. A harmadik a bárditól, mahle, dobozán,termosztáton is 88 fok felirattal. Mind a 3 alvázszám, évjárat szerint rendelve. Többet nem írok mert ezeket már egyszer leírtam, aki ennek ellenére sem érzette meg az írásaim lényegét az ez után sem fogja, vagy nem is akarja.

Hidd el GSR tudja mit beszél.
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12118 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 22:32:49 »

Hidd el GSR tudja mit beszél.
Nem hiszem el. Az a baj hogy vakon hisztek egyesek által felsztárolt embereknek. Azt hiszitek hogy mert kb 25000 hozzászólásuk van a mondeo fórumban, mindent tudnak. Ez nem így van. Nagyon sok mindent tudnak,de nem mindent, vakon nem lehet bízni senkiben.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12119 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 22:43:42 »

Nem hiszem el. Az a baj hogy vakon hisztek egyesek által felsztárolt embereknek. Azt hiszitek hogy mert kb 25000 hozzászólásuk van a mondeo fórumban, mindent tudnak. Ez nem így van. Nagyon sok mindent tudnak,de nem mindent, vakon nem lehet bízni senkiben.

ez a 61 hozzászólással kicsit irónikus hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12120 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 22:56:09 »

Más téma. Sokan panaszkodnak hogy nem mindig indul elsőre az autó, pontosabban 10-ből egyszer-kétszer elég hosszan kell indítózni míg beindul. Az okosok írták hogy az üzemanyag rendszer hibája, az üzemanyag vezetékben felhabosodik a benzin, és így valami oknál fogva nem indul be az autó, csak hosszanti indítózásra. Pontosan nem idézek, mert nincs időm visszaolvasni, de a jelenséget a caisson betegséghez hasonlítják. Ez akár lehet igaz is. Nekem is így indult az autóm, vagyis minden negyedik-ötödik indításkor csak igen hosszú indítózásra indult be. Teljesen kiszámíthatatlanul. Elég ciki ez, mikor valami ismerős előtt köszörültetem az autót, mint valami romot.Az önindítót is nyövi/azóta tönkre is ment/ a kettős tönegűnek sem használ az állandó köszörültetés szerintem. Szerelőm  azt mondta hogy ne foglalkozzak vele, majd ha egyáltalán nem indul be, akkor szétszedi az özemanyag rendszert. Nem vígasztalt meg.
A téli minusz 10-15 fokos reggelekben azt vettem észre hogy ha nem nyomom a gázpedált, akkor nem indul az autó be reggel. Ha beindul, és leveszem a gázról a lábam akkor leáll. Egyértelmű hiba-alapjárati motor. Vettem is gyorsan a jófogásról egy bontott alapjárati motort valami pesti bontós neppertől 5000ft+ pk-ért. Másnap meg is jött, be is szereltem, a hiba megjavult. Viszont ezzel egy időben elmúlt a néha nem indul elsőre hiba, azóta nem volt olyan hogy egy pöccre ne induljon az autó.
Ezért azt gondolom hogy a nem indulást nem csak a "caisson betegség" okozhatja hanem az alapjárati motor is. Mivel indításkor soha nem adok gázt, ezért nem tudom hogy ha a neminduláskor gázt adva beindult volna-e az autó..../ezt jól megfogalmaztam.../
Az biztos hogy az alapjárati motor cseréje óta egyfolytában pöccre indul.
Ha nagyon akarnám ki tudnám próbálni ha visszatenném a régi alapjárati szelepet és tesztelném pár napig.
Próba szerencse, lehet próbálkozni!!!
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12121 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 22:58:50 »

ez a 61 hozzászólással kicsit irónikus hehe
Kb ezt vártam egy 21000 hozzászólású moderátortól. Gondolon személyesen ismeritek egymást és piszok jó autószerelők vagytok.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12122 Dátum: 2017.05.02 kedd, 00:31:03 »

Kb ezt vártam egy 21000 hozzászólású moderátortól. Gondolon személyesen ismeritek egymást és piszok jó autószerelők vagytok.
személyesen nem ismerjük egymást, de a másikba beletaláltál nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12123 Dátum: 2017.05.02 kedd, 05:09:32 »

Más téma. Sokan panaszkodnak hogy nem mindig indul elsőre az autó, pontosabban 10-ből egyszer-kétszer elég hosszan kell indítózni míg beindul. Az okosok írták hogy az üzemanyag rendszer hibája, az üzemanyag vezetékben felhabosodik a benzin, és így valami oknál fogva nem indul be az autó, csak hosszanti indítózásra. Pontosan nem idézek, mert nincs időm visszaolvasni, de a jelenséget a caisson betegséghez hasonlítják. Ez akár lehet igaz is. Nekem is így indult az autóm, vagyis minden negyedik-ötödik indításkor csak igen hosszú indítózásra indult be. Teljesen kiszámíthatatlanul. Elég ciki ez, mikor valami ismerős előtt köszörültetem az autót, mint valami romot.Az önindítót is nyövi/azóta tönkre is ment/ a kettős tönegűnek sem használ az állandó köszörültetés szerintem. Szerelőm  azt mondta hogy ne foglalkozzak vele, majd ha egyáltalán nem indul be, akkor szétszedi az özemanyag rendszert. Nem vígasztalt meg.
A téli minusz 10-15 fokos reggelekben azt vettem észre hogy ha nem nyomom a gázpedált, akkor nem indul az autó be reggel. Ha beindul, és leveszem a gázról a lábam akkor leáll. Egyértelmű hiba-alapjárati motor. Vettem is gyorsan a jófogásról egy bontott alapjárati motort valami pesti bontós neppertől 5000ft+ pk-ért. Másnap meg is jött, be is szereltem, a hiba megjavult. Viszont ezzel egy időben elmúlt a néha nem indul elsőre hiba, azóta nem volt olyan hogy egy pöccre ne induljon az autó.
Ezért azt gondolom hogy a nem indulást nem csak a "caisson betegség" okozhatja hanem az alapjárati motor is. Mivel indításkor soha nem adok gázt, ezért nem tudom hogy ha a neminduláskor gázt adva beindult volna-e az autó..../ezt jól megfogalmaztam.../
Az biztos hogy az alapjárati motor cseréje óta egyfolytában pöccre indul.
Ha nagyon akarnám ki tudnám próbálni ha visszatenném a régi alapjárati szelepet és tesztelném pár napig.
Próba szerencse, lehet próbálkozni!!!

Itt 2 dolgot keversz. Ha állandóan indítózni kell, akkor igen, lehet alapjárati/fojtószelep hiba. Az üzemanyag rendszer fellevegősödése jellemzően "félmeleg" motornál jelentkezik. Hidegen és üzemmeleg motornál pöccre indul mert a buborékok nem alakulnak még ki vagy már kiegyenlítődött a rendszer. Viszont ha mondjuk 20 percet áll az autó, akkor indítózni kell sokat, hogy elkapja.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 05:50:58 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12124 Dátum: 2017.05.02 kedd, 10:46:23 »

Sziasztok! Ma egyszer csak kigyulladt a check engine lámpám. Az autó érezhetően nem megy rosszabbul, nem rángat, igazából minden ugyanúgy működik. Viszont azért szeretném kiolvastatni a hibakódot. Márkaszervízben milyen árban van egy ilyen művelet? megnéztem a műszeregységen az önteszt módot, ott a DTC menüpontnál azt írja ki , hogy "NoNe", tehát oda nem tárolt el semmit. fura. Esetleg akksi lehúzás segíthet?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 10:58:17 írta razsa » Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12125 Dátum: 2017.05.02 kedd, 11:49:36 »

Nem hiszem el. Az a baj hogy vakon hisztek egyesek által felsztárolt embereknek. Azt hiszitek hogy mert kb 25000 hozzászólásuk van a mondeo fórumban, mindent tudnak. Ez nem így van. Nagyon sok mindent tudnak,de nem mindent, vakon nem lehet bízni senkiben.


Hidd el, jó páran személyesen ismerjük és innen a fórumról sokan hordják hozzá (is) az autót javításra. Pont azért írtam azt, amit. Ha vakon nem is, de megbízunk benne, mert eddig nem vert át senkit. Azért annak van egy diszkrét bája, hogy úgy mondasz valakiről véleményt, hogy semmit nem tudsz az illetőről. Te jöttél ide segítséget kérni, amikor pedig megkaptad azt, kritizálod. Akkor miért is kérsz segítséget, ha nem fogadod el?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 11:52:30 írta Lacika71 » Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12126 Dátum: 2017.05.02 kedd, 12:16:27 »

Hidd el, jó páran személyesen ismerjük és innen a fórumról sokan hordják hozzá (is) az autót javításra. Pont azért írtam azt, amit. Ha vakon nem is, de megbízunk benne, mert eddig nem vert át senkit. Azért annak van egy diszkrét bája, hogy úgy mondasz valakiről véleményt, hogy semmit nem tudsz az illetőről. Te jöttél ide segítséget kérni, amikor pedig megkaptad azt, kritizálod. Akkor miért is kérsz segítséget, ha nem fogadod el?
Igazad van. Kérem a moderátoroktól hogy töröljék az összes termosztáttal kapcsolatos írásomat. Az. alapjárati motorosat is. Nehogy nekem legyen véletlen igazam. Ha valaki majd ilyen problémával küzd majd az okosok megoldják. Ők az összes hozzászólásomban a hibát keresték. Azért volt olyan is aki hasznosnak ítélte a hozzászólásomat....
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12127 Dátum: 2017.05.02 kedd, 14:30:24 »

Igazad van. Kérem a moderátoroktól hogy töröljék az összes termosztáttal kapcsolatos írásomat. Az. alapjárati motorosat is. Nehogy nekem legyen véletlen igazam. Ha valaki majd ilyen problémával küzd majd az okosok megoldják. Ők az összes hozzászólásomban a hibát keresték. Azért volt olyan is aki hasznosnak ítélte a hozzászólásomat....

Mond már el légy szíves, miért vagy ennyire cinikus? Senki nem kérdőjelezte meg az írásodat, én csak arra reagáltam, hogy nekiálltál kötekedni olyannal, aki valóban tudja, mit beszél. De tudod mit? Legyen igazad. Csak te tudod a tutit, mindenki más hülye hozzá. Amúgy a saját hozzászólásaid te is tudod törölni.
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12128 Dátum: 2017.05.02 kedd, 15:43:43 »

Sziasztok! Ma egyszer csak kigyulladt a check engine lámpám. Az autó érezhetően nem megy rosszabbul, nem rángat, igazából minden ugyanúgy működik. Viszont azért szeretném kiolvastatni a hibakódot. Márkaszervízben milyen árban van egy ilyen művelet? megnéztem a műszeregységen az önteszt módot, ott a DTC menüpontnál azt írja ki , hogy "NoNe", tehát oda nem tárolt el semmit. fura. Esetleg akksi lehúzás segíthet?



Ezek a hibakódok valóban a felső (katalizátor előtti ) lambdaszonda hibájára utalnak? 
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12129 Dátum: 2017.05.02 kedd, 16:16:21 »

Mond már el légy szíves, miért vagy ennyire cinikus? Senki nem kérdőjelezte meg az írásodat, én csak arra reagáltam, hogy nekiálltál kötekedni olyannal, aki valóban tudja, mit beszél. De tudod mit? Legyen igazad. Csak te tudod a tutit, mindenki más hülye hozzá. Amúgy a saját hozzászólásaid te is tudod törölni.
Kérlek olvasd végig figyelmesen!!!!

"Senki nem kérdőjelezte meg az ításodat":

1. Bleky hozzászólása a cromax által gyárinak minősített termosztátra:   "motorrad" Huh? Nem Motorcraft? Az a gyári, igen.  En is tudom hogy a motorcraft volt /van/a gyári beszállítója a fordnak Csak mint utólag kiderült termosztátot nem gyárt. A cromax szerint.Ezért ha gyárit rendelsz motorad-ot kapsz. Ez volt az első dolog amiben totál hülyének néztek.

2.Lala81 hozzászólása:"Ha akarnál se tudnál beletenni 98°-osat, mert azokon van az elektromos csatlakozó és azt tudjuk hogy nem az való bele.
Ezen már mindenki át ment." Én végig a fűtopatron nélküli termosztátoktól beszéltem az írásomban. Mivel olyan való az autómba. Van 98 fokos fűtőpatron nélküli termosztát is, a Vernet-Calorstat gyártja.

3.Lala81 újabb okfejtése:" Akkor nem megfelelő helyen vetted mert én nem találtam 95°-on nyitásit." Attól még akár megfelelő helyen is vehettem volna, ha ő nem is talált 95 fokos nyitásút. Tehát ha ő nem talált akkor nem is létezik. Szerinte.

4.GSR okfejtése: "A "hőgomba" a hűtőfolyadékban van, azt érzi nem a hengerfejet." Igaza van, de ez csak kötekedés, mindenki tudja hogy a höfokgomba a hengerfej vizét méri, ezzel együtt a motor hőmérsékletére lehetne következtetni.
Második okfejtése:"Matematika és fizika alapján a 95°C-os hőmérséklet alacsonyabb, mint a 98°C. Vagyis ami 98°C-os az már 95°C-os is. Tehát olyan nincs, hogy a 95°-os termosztát esetén 98°C-nál nincs áramlás, mert nincs nyitva" A termosztátot hűti a kis vízkör visszatérő ága is. Még ha nem megy a fűtés akkor is. Tehát lehet olyan hogy a hegerfejben a víz 98 fokos, megy a ventilátor, de a termosztátnál a víz 95fok alatti, tehát nem nyit ki.
Ennyit a matematikáról. Ez inkább fizika.

5. GSR okfejtése:" Eleve nem tudom, hogy azt a 95 fokot honnan veszed." "Én nem láttam a gyárira ráírva" A sokszor leírtak alapján a cromax gyári termosztátként motorad márkájút ad mindenféle felirat nélkül, 95 fokosat. Onnan tudom hogy 95 fokos hogy edénybe összemértem egy olyan 95 fokossal amire rá is van írva a 95 fok Vernet-calorstat/. Teljesen egyformán nyitnak, max 1 fok az eltérés közöttük. Mondjuk azt hogy "Én nem láttam a gyárira ráírva" nem tudom melyik gyári márkára /beszállítóra/ érti.

6.Lacika71:"Hidd el GSR tudja mit beszél." Elhiszem. akkor csak felületesen olvas, vagy szövegértési problémái vannak.

7.Bleky válasza a 10-ből 2 szer nehezen indul problémára: "Itt 2 dolgot keversz. Ha állandóan indítózni kell, akkor igen, lehet alapjárati/fojtószelep hiba. Az üzemanyag rendszer fellevegősödése jellemzően "félmeleg" motornál jelentkezik. Hidegen és üzemmeleg motornál pöccre indul mert a buborékok nem alakulnak még ki vagy már kiegyenlítődött a rendszer. Viszont ha mondjuk 20 percet áll az autó, akkor indítózni kell sokat, hogy elkapja." Az elején le van írva hogy 10-ből 2-szer. Nem álandóan.

Higgyétek el, nem vagyok hülye, tényleg csak segíteni akarok azoknak akik hasonló cipőben járnak.Hogy egy tetves termosztát csere ne ketüljön 70000 ft-ba. Ha nem figyelmesen olvassák el amit írok, hanem felületesen,nem fogják fel az írásom lényegét,  erre pedig adnak valami lekezelő választ az okosok, azt egyszerűen nem viselem el.

Gyengébb felfogásúak kedvéért azért leírom: Előfordulhat hogy akár alvázszám alapján történő termosztátrendelés esetén nem az autóba való termosztátot fogják a Cromax-tól küldeni, még ha gyári minőségűt rendelnek-akkor sem. Van amelyikre rá van írva valamilyen hőfok, van amire nincs semmi /gyári motorad/. Ha beépíted a gyárit és kiderül hogy nem jó, nem fogják azonnal cserélni, mert már be volt építve. Ennyi lett volna a mondanivalóm az egész termosztátos sztoriról.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12130 Dátum: 2017.05.02 kedd, 16:39:27 »

Válasz

1. Bleky hozzászólása a cromax által gyárinak minősített termosztátra:   "motorrad" Huh? Nem Motorcraft? Az a gyári, igen.  En is tudom hogy a motorcraft volt /van/a gyári beszállítója a fordnak Csak mint utólag kiderült termosztátot nem gyárt. A cromax szerint.Ezért ha gyárit rendelsz motorad-ot kapsz. Ez volt az első dolog amiben totál hülyének néztek.

7.Bleky válasza a 10-ből 2 szer nehezen indul problémára: "Itt 2 dolgot keversz. Ha állandóan indítózni kell, akkor igen, lehet alapjárati/fojtószelep hiba. Az üzemanyag rendszer fellevegősödése jellemzően "félmeleg" motornál jelentkezik. Hidegen és üzemmeleg motornál pöccre indul mert a buborékok nem alakulnak még ki vagy már kiegyenlítődött a rendszer. Viszont ha mondjuk 20 percet áll az autó, akkor indítózni kell sokat, hogy elkapja." Az elején le van írva hogy 10-ből 2-szer. Nem álandóan.


Valaki üldözési mániás...

1.) Én csupán azt hittem egyszerű elírás. Megnéztem a cromax.hu-n nem láttam Motorrad termosztátot és nagyon hasonlít a motorcraftra. Ennyi. Nem válaszoltál nekem és miután láttam, hogy többször is leírtad, én nem szóltam többet.

7.) Én csupán felhívtam a figyelmedet, hogy nem azt a hibát javítottad ki, amit feltételeztél. Nem értettem, hogy jön ide az üzemanyag rendszer levegősödése, aminek más a tünete. Viszont igazad van, nekem nem kellett volna használnom az állandóan szót. A hangsúly a motor hőmérsékletén van.

Nem haragszik itt rád senki.

Tudod engem hányszor javítottak már ki?.....
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 16:59:55 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12131 Dátum: 2017.05.02 kedd, 16:41:20 »


Tudod engem hányszor javítottak már ki?.....
viszont a jó infó nálad mindig megmarad és az kerül vissza is, ha megint kérdeznek eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12132 Dátum: 2017.05.02 kedd, 16:43:52 »

viszont a jó infó nálad mindig megmarad és az kerül vissza is, ha megint kérdeznek eljen

Köszönöm!  worship
Én tanulni és segíteni vagyok itt.  wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12133 Dátum: 2017.05.02 kedd, 17:13:11 »

Sziasztok! Meg van az 1-es henger kompresszió hiányának az okozója. A dugattyú a gyűrűknél el van égve. Na ezt mi okozhatta? Tapasztalt már valaki ilyet egy 1.8-as benzines motornál? A henger fala meg sérülés mentes  worship Érdemes minden dugattyút kicserélni? Valami javaslat a költséghatékonyság jegyében (persze fél év múlva nem lenne jó megint szétkapni!). Gyűrűsorra és a dugattyúra tudnátok gyártót megnevezni? HELP!! ÜDV! Tibi
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12134 Dátum: 2017.05.02 kedd, 17:16:04 »

Sziasztok! Meg van az 1-es henger kompresszió hiányának az okozója. A dugattyú a gyűrűknél el van égve. Na ezt mi okozhatta? Tapasztalt már valaki ilyet egy 1.8-as benzines motornál? A henger fala meg sérülés mentes  worship Érdemes minden dugattyút kicserélni? Valami javaslat a költséghatékonyság jegyében (persze fél év múlva nem lenne jó megint szétkapni!). Gyűrűsorra és a dugattyúra tudnátok gyártót megnevezni? HELP!! ÜDV! Tibi

Az én véleményem szerint érdemes egyszerre cserélni. Csak gondold végi. Lesz egy pl 11-es kompresszióval rendelkező hengered meg lesz egy 9-essel. (a számok csak tippek) Szerinted meddig fog normálisan működni a dolog?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12135 Dátum: 2017.05.02 kedd, 17:41:48 »

Sziasztok! Meg van az 1-es henger kompresszió hiányának az okozója. A dugattyú a gyűrűknél el van égve. Na ezt mi okozhatta? Tapasztalt már valaki ilyet egy 1.8-as benzines motornál? A henger fala meg sérülés mentes  worship Érdemes minden dugattyút kicserélni? Valami javaslat a költséghatékonyság jegyében (persze fél év múlva nem lenne jó megint szétkapni!). Gyűrűsorra és a dugattyúra tudnátok gyártót megnevezni? HELP!! ÜDV! Tibi

Nehéz lesz. Leírom mit tudok. Fogalmam sincs hogy cserélik az autószerelők a dugattyúkat (szerintem felhasználják a régi csapágyakat, vagy csináltatnak), talán HZsolt vagy GSR megírja, de jó lenne mindet cserélni, ha már ott vagy. A következő a gond: Gyári csapágyat nem fogsz kapni. Nincs, kész. A gyári csapágyakat 3 féle vastagságból (Piros, kék, zöld) párosítják úgy össze, hogy egyenletesen kihozzák az elvárt specifikációt mind a 4 hengeren. Lehet ugyan kapni a Mahle-től csapágysort, de annak nem tudom a cikkszámát. http://www.burtonpower.com/mahle-con-rod-bearing-set-1-8-2-0-ford-duratec-std-kk3480.html  Csak a jóisten tudja ezek milyen vastagok, mivel ha jól megnézed, a méretük az egész tartományt lefedik, vagyis, ezek valószínű a tűréshatár "tágabb" felén vannak. Vagyis vagy mindet cseréled, vagy egyet se.
A dugattyúkat a Koblenschmidt gyártja. Nem fogsz kapni olyat se. Fórumos kollégák, ha jól tudom keveset futott bontottat tettek bele például.
Gyűrűsort egyszerűbb venni, azt gyárt a Mahle vagy a Goetze is.

A szerelőd meg fogja mondani, hogy fog eljárni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 17:51:21 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12136 Dátum: 2017.05.02 kedd, 17:58:57 »

Valaki üldözési mániás...

1.) Én csupán azt hittem egyszerű elírás. Megnéztem a cromax.hu-n nem láttam Motorrad termosztátot és nagyon hasonlít a motorcraftra. Ennyi. Nem válaszoltál nekem és miután láttam, hogy többször is leírtad, én nem szóltam többet.

7.) Én csupán felhívtam a figyelmedet, hogy nem azt a hibát javítottad ki, amit feltételeztél. Nem értettem, hogy jön ide az üzemanyag rendszer levegősödése, aminek más a tünete. Viszont igazad van, nekem nem kellett volna használnom az állandóan szót. A hangsúly a motor hőmérsékletén van.

Nem haragszik itt rád senki.

Tudod engem hányszor javítottak már ki?.....

Köszönöm.
Azért a tünet kísértetiesen hasonló: kb 10-ből 2-szer csak hosszas indítózásra indult az autó. Most hogy mondod:tényleg tök hidegen mindig beindult elsőre, meg szerintem üzem melegen is /de ebbe nem vagyok biztos..../ Szerintem minden harmadik benzines mondeo-nál van ilyen hiba...
Ezzel is csak azt akarom hangsúlyozni, hogy másnak is a néha nem egyből indulás is lehet az alapjárati motor hibájából. Soha nem gondoltam erre. hiszen mindaddig volt egyenletes alapjáratom, amíg gáz nélkül nem indult be az autó,és gázról levéve a lábam azonnal le is állt.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12137 Dátum: 2017.05.02 kedd, 18:05:20 »

Köszönöm.
Azért a tünet kísértetiesen hasonló: kb 10-ből 2-szer csak hosszas indítózásra indult az autó. Most hogy mondod:tényleg tök hidegen mindig beindult elsőre, meg szerintem üzem melegen is /de ebbe nem vagyok biztos..../ Szerintem minden harmadik benzines mondeo-nál van ilyen hiba...
Ezzel is csak azt akarom hangsúlyozni, hogy másnak is a néha nem egyből indulás is lehet az alapjárati motor hibájából. Soha nem gondoltam erre. hiszen mindaddig volt egyenletes alapjáratom, amíg gáz nélkül nem indult be az autó,és gázról levéve a lábam azonnal le is állt.


 eljen
"amíg gáz nélkül nem indult be az autó,és gázról levéve a lábam azonnal le is állt" - Ez a tünet ordítja az arcodba, hogy alapjárati motor a bibi. Lehet, hogy csak akadozott, néha beragadt és azért volt a 10ből 2.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12138 Dátum: 2017.05.02 kedd, 18:26:55 »

eljen
"amíg gáz nélkül nem indult be az autó,és gázról levéve a lábam azonnal le is állt" - Ez a tünet ordítja az arcodba, hogy alapjárati motor a bibi. Lehet, hogy csak akadozott, néha beragadt és azért volt a 10ből 2.


Neked indul az autód egyébként mindíg elsőre?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12139 Dátum: 2017.05.02 kedd, 18:37:40 »

Neked indul az autód egyébként mindíg elsőre?

Hidegen és melegen igen, mindig. Nekem az van, hogy ha állt valamennyit az autó, akkor kicsit tovább kell tekerni, mondjuk 3-4 mp-et. Egyértelmű fellevegősödés. Egyébként mindig pöcc. Még -25-ben is.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12140 Dátum: 2017.05.02 kedd, 19:10:00 »

Kérlek olvasd végig figyelmesen!!!!


4.GSR okfejtése: "A "hőgomba" a hűtőfolyadékban van, azt érzi nem a hengerfejet." Igaza van, de ez csak kötekedés, mindenki tudja hogy a höfokgomba a hengerfej vizét méri, ezzel együtt a motor hőmérsékletére lehetne következtetni.
Második okfejtése:"Matematika és fizika alapján a 95°C-os hőmérséklet alacsonyabb, mint a 98°C. Vagyis ami 98°C-os az már 95°C-os is. Tehát olyan nincs, hogy a 95°-os termosztát esetén 98°C-nál nincs áramlás, mert nincs nyitva" A termosztátot hűti a kis vízkör visszatérő ága is. Még ha nem megy a fűtés akkor is. Tehát lehet olyan hogy a hegerfejben a víz 98 fokos, megy a ventilátor, de a termosztátnál a víz 95fok alatti, tehát nem nyit ki.
Ennyit a matematikáról. Ez inkább fizika.

5. GSR okfejtése:" Eleve nem tudom, hogy azt a 95 fokot honnan veszed." "Én nem láttam a gyárira ráírva" A sokszor leírtak alapján a cromax gyári termosztátként motorad márkájút ad mindenféle felirat nélkül, 95 fokosat. Onnan tudom hogy 95 fokos hogy edénybe összemértem egy olyan 95 fokossal amire rá is van írva a 95 fok Vernet-calorstat/. Teljesen egyformán nyitnak, max 1 fok az eltérés közöttük. Mondjuk azt hogy "Én nem láttam a gyárira ráírva" nem tudom melyik gyári márkára /beszállítóra/ érti.






Ha már meg lettem említve, bár kár a betűért veled kapcsolatban....

A hőgombában nagy tévedésben van, mert a dízeleknél nem érintkezik a hűtőfolyadékkal és EZÉRT kell kiemelni külön a benzineseknél, hogy itt valóban a hűtőfolyadék hőmérsékletét mutatja és nem a hengerfejét!
Most bölcs maradtál volna, ha csendben maradsz. No.1.

A 95 kevesebb, mint a 98 és ez pedig színtiszta matematika. Nem fizika!
Bölcs maradtál volna, ha csendben maradsz. No.2.

Mondtam már sokszor, hogy NE példálozzál a cromax-os dolgokkal, bár tudom te cromax hívő vagy! Amit a cromax(ban dolgozó akárkivalaki) mond az ne legyen már etalon! Főleg, hogy folyamatosan baromságokat beszélnek!
Nekik meg lenne a lehetőségük az alvázszám alapján kikeresni a pontos belevaló gyári alkatrészt, de ha nem tudja kezelni/értelmezni az ott lévő akárkivalaki a programot és annak utalásait, megjegyzéseit, hivatkozásait, dátumait...stb. hát akkor veszett fejsze nyele!
"A sokszor leírtak alapján a cromax gyári termosztátként motorad márkájút ad mindenféle felirat nélkül, 95 fokosat. Onnan tudom hogy 95 fokos hogy edénybe összemértem egy olyan 95 fokossal amire rá is van írva a 95 fok Vernet-calorstat/. Teljesen egyformán nyitnak, max 1 fok az eltérés közöttük. Mondjuk azt hogy "Én nem láttam a gyárira ráírva" nem tudom melyik gyári márkára /beszállítóra/ érti."
A sokszor leírtak alapján kiderült már, hogy nem az a gyári alkatrész, amit annak adnak...főleg a cromaxban! Én pedig megmutatom, hogy melyik a valóban gyári termosztát!
http://kephost.com/image/wyOg
http://kephost.com/image/wyOP
Amíg nem ilyet kaptál/kapsz....addig nem beszélhetünk (gyártói) gyári termosztátról.
De ahogy kiderült, te már kívánod azt, hogy baromságokat mondjanak és nem megfelelő alkatrészt adjanak....mert továbbra is odajársz.
Ez kicsit olyan, mint a medve és a vadász esete.....amikor ugye mindenki tudja, hogy a medve miért mondja a végén, hogy...vadász, vadász....

A gyári és pontosan belevaló termosztáton NINCS hőmérséklet ráírva. Amire rá van, az nem gyári. Ennyire egyszerű ez. Persze te elhiszel mindent, mert a cromaxban mondták....
A megfelelő gyári alkatrész vásárlásakor nincs szükség a fokokkal bajlódni és azzal foglalkozni. A gyártó tudja milyen kell bele és nyugodt legyél, hogy az az alkatrész oda való. Be kell szerelni, örülni.
Amennyiben nem hozza a kívánt eredményt, akkor -ahogyan korábban is írtam már- valami nincs teljesen rendben. Átmeneti megoldás a trükközés, hogy kezdjük előbb a hűtést, de lássuk be....ilyen javítási utasítás nem létezik!
Kopott alkatrész nyikorgását is lehet javítani egy kis kenőanyaggal is és a hibás alkatrész cseréjével is. Melyik nevezhető javításnak? Az utóbbi, ha nem erre gondoltál. Az első pedig egy tüneti kezelés, ami látszólag megoldást szimulál, de messze nem az.

Az alapjárati motoros dologra meg már kedvem sincs írni. A neve is mutatja, hogy mi, mikor és mi a funkciója. Semmi köze az indításhoz, de higgy benne nyugodtan! Hozzáteszem, ki tudja mit/miket mozgattál meg stb. a csere közben, aminek talán nagyobb szerepe van az indításban. De hagyjuk, ügyes vagy!


A varázslatos autójavítási megoldásaidat nyugodtan írd majd meg, hadd tanuljunk!  eplus2

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12141 Dátum: 2017.05.02 kedd, 19:43:52 »

Nehéz lesz. Leírom mit tudok. Fogalmam sincs hogy cserélik az autószerelők a dugattyúkat (szerintem felhasználják a régi csapágyakat, vagy csináltatnak), talán HZsolt vagy GSR megírja, de jó lenne mindet cserélni, ha már ott vagy. A következő a gond: Gyári csapágyat nem fogsz kapni. Nincs, kész. A gyári csapágyakat 3 féle vastagságból (Piros, kék, zöld) párosítják úgy össze, hogy egyenletesen kihozzák az elvárt specifikációt mind a 4 hengeren. Lehet ugyan kapni a Mahle-től csapágysort, de annak nem tudom a cikkszámát. http://www.burtonpower.com/mahle-con-rod-bearing-set-1-8-2-0-ford-duratec-std-kk3480.html  Csak a jóisten tudja ezek milyen vastagok, mivel ha jól megnézed, a méretük az egész tartományt lefedik, vagyis, ezek valószínű a tűréshatár "tágabb" felén vannak. Vagyis vagy mindet cseréled, vagy egyet se.
A dugattyúkat a Koblenschmidt gyártja. Nem fogsz kapni olyat se. Fórumos kollégák, ha jól tudom keveset futott bontottat tettek bele például.
Gyűrűsort egyszerűbb venni, azt gyárt a Mahle vagy a Goetze is.

A szerelőd meg fogja mondani, hogy fog eljárni.

Volt olyan javaslat is, hogy cseréjek motort. Beszerelés és KM garanciásat kellene találnom CHBA típust. Azért javasolták a motorcserét mert az új dugattyúnál megnövekedett kompresszió szétverheti a főtengelycsapágyat. Amit most a dugattyúkkal együtt kellene köszörűltetnem és csapágyakat cserélnem...
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12142 Dátum: 2017.05.02 kedd, 19:57:56 »

Ha már meg lettem említve, bár kár a betűért veled kapcsolatban....

A hőgombában nagy tévedésben van, mert a dízeleknél nem érintkezik a hűtőfolyadékkal és EZÉRT kell kiemelni külön a benzineseknél, hogy itt valóban a hűtőfolyadék hőmérsékletét mutatja és nem a hengerfejét!
Most bölcs maradtál volna, ha csendben maradsz. No.1.

A 95 kevesebb, mint a 98 és ez pedig színtiszta matematika. Nem fizika!
Bölcs maradtál volna, ha csendben maradsz. No.2.

Mondtam már sokszor, hogy NE példálozzál a cromax-os dolgokkal, bár tudom te cromax hívő vagy! Amit a cromax(ban dolgozó akárkivalaki) mond az ne legyen már etalon! Főleg, hogy folyamatosan baromságokat beszélnek!
Nekik meg lenne a lehetőségük az alvázszám alapján kikeresni a pontos belevaló gyári alkatrészt, de ha nem tudja kezelni/értelmezni az ott lévő akárkivalaki a programot és annak utalásait, megjegyzéseit, hivatkozásait, dátumait...stb. hát akkor veszett fejsze nyele!
"A sokszor leírtak alapján a cromax gyári termosztátként motorad márkájút ad mindenféle felirat nélkül, 95 fokosat. Onnan tudom hogy 95 fokos hogy edénybe összemértem egy olyan 95 fokossal amire rá is van írva a 95 fok Vernet-calorstat/. Teljesen egyformán nyitnak, max 1 fok az eltérés közöttük. Mondjuk azt hogy "Én nem láttam a gyárira ráírva" nem tudom melyik gyári márkára /beszállítóra/ érti."
A sokszor leírtak alapján kiderült már, hogy nem az a gyári alkatrész, amit annak adnak...főleg a cromaxban! Én pedig megmutatom, hogy melyik a valóban gyári termosztát!
http://kephost.com/image/wyOg
http://kephost.com/image/wyOP
Amíg nem ilyet kaptál/kapsz....addig nem beszélhetünk (gyártói) gyári termosztátról.
De ahogy kiderült, te már kívánod azt, hogy baromságokat mondjanak és nem megfelelő alkatrészt adjanak....mert továbbra is odajársz.
Ez kicsit olyan, mint a medve és a vadász esete.....amikor ugye mindenki tudja, hogy a medve miért mondja a végén, hogy...vadász, vadász....

A gyári és pontosan belevaló termosztáton NINCS hőmérséklet ráírva. Amire rá van, az nem gyári. Ennyire egyszerű ez. Persze te elhiszel mindent, mert a cromaxban mondták....
A megfelelő gyári alkatrész vásárlásakor nincs szükség a fokokkal bajlódni és azzal foglalkozni. A gyártó tudja milyen kell bele és nyugodt legyél, hogy az az alkatrész oda való. Be kell szerelni, örülni.
Amennyiben nem hozza a kívánt eredményt, akkor -ahogyan korábban is írtam már- valami nincs teljesen rendben. Átmeneti megoldás a trükközés, hogy kezdjük előbb a hűtést, de lássuk be....ilyen javítási utasítás nem létezik!
Kopott alkatrész nyikorgását is lehet javítani egy kis kenőanyaggal is és a hibás alkatrész cseréjével is. Melyik nevezhető javításnak? Az utóbbi, ha nem erre gondoltál. Az első pedig egy tüneti kezelés, ami látszólag megoldást szimulál, de messze nem az.

Az alapjárati motoros dologra meg már kedvem sincs írni. A neve is mutatja, hogy mi, mikor és mi a funkciója. Semmi köze az indításhoz, de higgy benne nyugodtan! Hozzáteszem, ki tudja mit/miket mozgattál meg stb. a csere közben, aminek talán nagyobb szerepe van az indításban. De hagyjuk, ügyes vagy!


A varázslatos autójavítási megoldásaidat nyugodtan írd majd meg, hadd tanuljunk!  eplus2



Kicsit eldurvult ez a beszélgetés, gondolom az én értetlenségem, és nem a te lekezelő, megmondó, kioktató stílusod miatt... Ez van. Ilyen a stílusod... A képen látható termosztát tényleg gyárinak néz ki a fomoco felirat miatt. Kár hogy én nem ilyet fogtam ki elsőre...Egyébként ez akkor 90 fokos? Tehát gyárilag 90 fokos jár bele?
Más. Ez után a termosztát csere után, és sok más hibás alkatrész miatt pld ROSSZ lambdaszonda, törött gyujtótrafó,stb.. már nekem is megrendült a bizalmam a Cromax-nál. kb 20 éve van fordom, 20 éve vásárolok náluk, régen csak fordhoz árultak alkatrészt. Mára már mindent árulnak, lehet még sültkrumplit is.
Mi most a fordhoz a legtájékozottabb alkatrész kereskedő? Nem föltétlen tőled várom a választ, ezután a magasröptű eszmecsere után megértem ha nem adsz felvilágosítást. Hátha más ad.
Üdv:Zoli
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 20:00:44 írta preludium75 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12143 Dátum: 2017.05.02 kedd, 20:13:57 »

Kicsit eldurvult ez a beszélgetés, gondolom az én értetlenségem, és nem a te lekezelő, megmondó, kioktató stílusod miatt... Ez van. Ilyen a stílusod... A képen látható termosztát tényleg gyárinak néz ki a fomoco felirat miatt. Kár hogy én nem ilyet fogtam ki elsőre...Egyébként ez akkor 90 fokos? Tehát gyárilag 90 fokos jár bele?
Más. Ez után a termosztát csere után, és sok más hibás alkatrész miatt pld ROSSZ lambdaszonda, törött gyujtótrafó,stb.. már nekem is megrendült a bizalmam a Cromax-nál. kb 20 éve van fordom, 20 éve vásárolok náluk, régen csak fordhoz árultak alkatrészt. Mára már mindent árulnak, lehet még sültkrumplit is.
Mi most a fordhoz a legtájékozottabb alkatrész kereskedő? Nem föltétlen tőled várom a választ, ezután a magasröptű eszmecsere után megértem ha nem adsz felvilágosítást. Hátha más ad.
Üdv:Zoli

el sem hiszed,hogy soxor a legegyszerűbb egy márkakaereskedésben is árajánlatot kérni,mert vannak dolgok amik ott is simán versenyképesek.Pl műanyag alkatrészek a motortér takarásban, vagy felniközép,vagy egyéb apróságok.
De ott van a nagyautó is.
www.nagyauto.hu
vagy
www.mindenamiford.hu
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12144 Dátum: 2017.05.02 kedd, 20:42:55 »

Üdvözlet a tagoknak.
Van egy 2001-es évjáratú 1.8 Duratec motoros mondeom, óra szerint 253000km-el. Sajnos enyém is eszi az olajat rendesen. Körbe néztem a hengerekben egy gagyi kamerával.
Azt hiszem a képeken jól látszik, hogy az olajlehúzó gyűrűk a problémásak.
Ami biztató jel, hogy elég jól kivehetőek a hónolás nyomai.
Ezen felbátorodva nekiláttam beszerezni az alkatrészeket a motorgenerálhoz. ( Götze gyűrűk, hengerfej csavarok. Angolból tömítéskészlet )
1-2 héten belül tervezem szétborítani, meggyűrűzni. Jelenleg még nincs megbontva, a szelepvezetők, a szelepülék, szeleptányér állapota lesz a meglepi.
Kicsit bízom benne, hogy megúszom szelepszárszimmering cserével a hengerfejet.



Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12145 Dátum: 2017.05.02 kedd, 21:10:07 »

el sem hiszed,hogy soxor a legegyszerűbb egy márkakaereskedésben is árajánlatot kérni,mert vannak dolgok amik ott is simán versenyképesek.Pl műanyag alkatrészek a motortér takarásban, vagy felniközép,vagy egyéb apróságok.
De ott van a nagyautó is.
www.nagyauto.hu
vagy
www.mindenamiford.hu
Köszönöm szépen az infót!
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12146 Dátum: 2017.05.02 kedd, 22:11:32 »

Üdvözlet a tagoknak.
Van egy 2001-es évjáratú 1.8 Duratec motoros mondeom, óra szerint 253000km-el. Sajnos enyém is eszi az olajat rendesen. Körbe néztem a hengerekben egy gagyi kamerával.
Azt hiszem a képeken jól látszik, hogy az olajlehúzó gyűrűk a problémásak.
Ami biztató jel, hogy elég jól kivehetőek a hónolás nyomai.
Ezen felbátorodva nekiláttam beszerezni az alkatrészeket a motorgenerálhoz. ( Götze gyűrűk, hengerfej csavarok. Angolból tömítéskészlet )
1-2 héten belül tervezem szétborítani, meggyűrűzni. Jelenleg még nincs megbontva, a szelepvezetők, a szelepülék, szeleptányér állapota lesz a meglepi.
Kicsit bízom benne, hogy megúszom szelepszárszimmering cserével a hengerfejet.


Szia!
Jujj, de érdekes téma! Engem nagyon érdekel!
Magad fogod csinálni?
Javaslom csinálj egy blogot a projektek helyen és akkor minden egy helyen lesz. Remélem lesz sok kép.  vigyor3
Itt: http://mondeo.hu/index.php?board=32.0
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 kedd, 22:29:04 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12147 Dátum: 2017.05.05 péntek, 19:41:22 »

Szia!
Jujj, de érdekes téma! Engem nagyon érdekel!
Magad fogod csinálni?
Javaslom csinálj egy blogot a projektek helyen és akkor minden egy helyen lesz. Remélem lesz sok kép.  vigyor3
Itt: http://mondeo.hu/index.php?board=32.0


Igen, itthon, magam fogom csinálni, amint időm engedi.
Képeket fogok készíteni. Blog is idő függő.
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12148 Dátum: 2017.05.06 szombat, 19:14:49 »

Sziasztok!

Úgy néz ki alapjárati szelepet kell cserélnem...
Tisztítottam már, de nem lett sokkal jobb. Néha leáll, ill. hullámzik az alapjárata.
Melyik márkát ajánlanátok? )Tudom vegyek "eredeti" Fordot, de az horror drága (45e) rinya (egy ilyen kis sz@rért ennyit elkérni... Smiley )
Ha nagyon muszáj akkor az lesz, de hátha van valakinek alternatív javaslata...
Tehát a jelöltek (Cromax-tól) ár szerinti növekvő sorrendben: Era olasz, spanyol, HansPries, Meat & Dorina, Hella, és az eredeti Ford
Kösz, ha valaki tud segíteni!

ps.: Az a fura hogy az Era-hoz azt írják, hogy az erdetivel megegyező prémium alkatrész... Az ára meg 16e... Ez hogy lehet?  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.06 szombat, 19:17:04 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12149 Dátum: 2017.05.06 szombat, 19:26:57 »

Sziasztok!

Úgy néz ki alapjárati szelepet kell cserélnem...
Tisztítottam már, de nem lett sokkal jobb. Néha leáll, ill. hullámzik az alapjárata.
Melyik márkát ajánlanátok? )Tudom vegyek "eredeti" Fordot, de az horror drága (45e) rinya (egy ilyen kis sz@rért ennyit elkérni... Smiley )
Ha nagyon muszáj akkor az lesz, de hátha van valakinek alternatív javaslata...
Tehát a jelöltek (Cromax-tól) ár szerinti növekvő sorrendben: Era, spanyol, HansPries, Meat & Dorina, Hella, és az eredeti Ford
Kösz, ha valaki tud segíteni!

Ha üzem melegen hullámzik az alapjárat, leáll az nem feltétlen ICV hiba. Fojtószelepház tisztítása segíthet. (ahogy nézem, gázos vagy....így lehetnek más problémák is.... Teszteld csak benzin üzemben!)
De ha mindenképpen ICV-t akarsz cserélni, akkor van használt és hibátlanul működő gyárim. (Jelenleg is az van az autómon.)
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.06 szombat, 19:29:17 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 236 237 238 239 240 241 242 [243] 244 245 246 247 248 249 250 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.115 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.