Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 22:36:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 239 240 241 242 243 244 245 [246] 247 248 249 250 251 252 253 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261320 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
MZoli80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12250 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 11:16:31 »


Ügyes, és mi volt a gond szerinted?

Valószínűleg fals levegőt szívott valahol.

Közben meghallgattam a vákumcsöves lehúzással, hogy mekkora hangja van az örvénylapátoknak. Hát sajnos van egy kis hangjuk, bár nem tűnik vészesnek. Egyelőre a vákumcsőnél ledugóztam, hogy nyitott állásban maradjanak a lapátok és a tengely ne kopjon tovább. Így semmi hangja. Szerintetek elég ha így hagyom vagy heréljem ki a lapátokat? Nincs sok kedvem megbontani... Egyébként nagy változást nem érzek, talán mintha 2000-es fordulat alatt a nyomaték kisebb lenne, viszont szerintem simábban és egyenletesebben jár a motor. A fogyasztás még tesztelés alatt van.
Naplózva

2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12251 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 15:13:55 »

Valószínűleg fals levegőt szívott valahol.

Közben meghallgattam a vákumcsöves lehúzással, hogy mekkora hangja van az örvénylapátoknak. Hát sajnos van egy kis hangjuk, bár nem tűnik vészesnek. Egyelőre a vákumcsőnél ledugóztam, hogy nyitott állásban maradjanak a lapátok és a tengely ne kopjon tovább. Így semmi hangja. Szerintetek elég ha így hagyom vagy heréljem ki a lapátokat? Nincs sok kedvem megbontani... Egyébként nagy változást nem érzek, talán mintha 2000-es fordulat alatt a nyomaték kisebb lenne, viszont szerintem simábban és egyenletesebben jár a motor. A fogyasztás még tesztelés alatt van.
Szia.
Mivel már egy kicsit kopottak a lapátok,azért én a "herélést " a közeljövőben megejteném(km-t nem tudok mondani,de jó pár hónapot várhat).Döntés a te kezedben van. wow1 A nyitott állással egy darabig biztos megfelelő.Sokan járunk így kinyitott állapottal.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #12252 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 20:48:03 »

Sziasztok
Segítséget kérnék.
Meg tudná egy hozzáértő nekem mondani, hogy milyen gyújtótrafó kell az enyémhez?
Cromax-nál kettőt látok:
https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtotekercs/gyujtotekercs_ford_6944
https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtotekercs/gyujtotekercs_ford_mondeo_2000-2007_18453

Igen, látom, hogy 2005.02 a választó határ, de az  enyém 2014 novemberi és nem feltétlenül bízok a hónap alapján való elkülönítésben.

Alvázszám: WF04XXGBB44S82889
Motorszám: CGBA4S82889

Köszönöm
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #12253 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 22:36:25 »

Sziasztok
Segítséget kérnék.
Meg tudná egy hozzáértő nekem mondani, hogy milyen gyújtótrafó kell az enyémhez?
Cromax-nál kettőt látok:
https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtotekercs/gyujtotekercs_ford_6944
https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtotekercs/gyujtotekercs_ford_mondeo_2000-2007_18453

Igen, látom, hogy 2005.02 a választó határ, de az  enyém 2014 novemberi és nem feltétlenül bízok a hónap alapján való elkülönítésben.

Alvázszám: WF04XXGBB44S82889
Motorszám: CGBA4S82889

Köszönöm

Nagyon egyszerű. Megnézed a képeket, és látni fogod, hogy más a csatlakozó a két fajtán. Kimész az autóhoz, és megnézed, hogy neked milyen csatlakozós van. Ezután megrendeled a megfelelőt.
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #12254 Dátum: 2017.05.26 péntek, 09:01:22 »

Nagyon egyszerű. Megnézed a képeket, és látni fogod, hogy más a csatlakozó a két fajtán. Kimész az autóhoz, és megnézed, hogy neked milyen csatlakozós van. Ezután megrendeled a megfelelőt.

Most hogy írod, tényleg...
Köszi :-)
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #12255 Dátum: 2017.05.28 vasárnap, 13:47:46 »

Sziasztok!

Ma tisztítás céljából elkezdtük leszedni a folytószelepet de a szívócső levétele után észrevettem hogy a pillangó szelep nem egyenes, hanem homorú mint ez a zárójel: (
Ha jól tudom akkor ennek egyenesnek kellene lennie hiszen így a beszívott levegőt pont akkor zárja el a motor elöl amikor pici gázt adok és mondjuk tartok egy 50km/h sebességet. Képek és videó készült küldök szívesen ha kell.
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
MZoli80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12256 Dátum: 2017.05.29 hétfő, 09:28:56 »

Sziasztok!

Ma tisztítás céljából elkezdtük leszedni a folytószelepet de a szívócső levétele után észrevettem hogy a pillangó szelep nem egyenes, hanem homorú mint ez a zárójel: (
Ha jól tudom akkor ennek egyenesnek kellene lennie hiszen így a beszívott levegőt pont akkor zárja el a motor elöl amikor pici gázt adok és mondjuk tartok egy 50km/h sebességet. Képek és videó készült küldök szívesen ha kell.

Nekem is homorú. Amikor leszedtem ugyanúgy meglepődtem mint te, de ha jobban megnézed rendesen illeszkedik a fojtószelepházba.
Naplózva

2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #12257 Dátum: 2017.06.02 péntek, 14:46:06 »

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni Smiley

Egyik ismerősömnek a mk3 Mondeojának a motorja kilehelte a lelkét és motor cserén gondolkozik!

Kérdésem tehát van valaki a fórumon aki esetleg tudna motort szerezni, vagy kifejezetten ezzel foglalkozik ? ?

Válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12258 Dátum: 2017.06.02 péntek, 14:56:46 »

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni Smiley

Egyik ismerősömnek a mk3 Mondeojának a motorja kilehelte a lelkét és motor cserén gondolkozik!

Kérdésem tehát van valaki a fórumon aki esetleg tudna motort szerezni, vagy kifejezetten ezzel foglalkozik ? ?

Válaszotokat előre is köszönöm!

2-3hónapos várólista van rá szinte mindenhol, hiánycikk
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12259 Dátum: 2017.06.02 péntek, 15:36:02 »

2-3hónapos várólista van rá szinte mindenhol, hiánycikk
navajon miért. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #12260 Dátum: 2017.06.02 péntek, 16:49:23 »

2-3hónapos várólista van rá szinte mindenhol, hiánycikk

Ez már nem az én problémám  eplus2 én csak annyit mondtam neki ,hogy a forúmon valoszinű van olyan aki tud és akkor valaki tud?  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12261 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:03:31 »

navajon miért. vigyor3
mert egy jó benzines sose megy tönkre. azért eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12262 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:13:10 »

Ez már nem az én problémám  eplus2 én csak annyit mondtam neki ,hogy a forúmon valoszinű van olyan aki tud és akkor valaki tud?  worship

Mk2-t hívd fel, kérdezd meg
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12263 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:14:34 »

Motor felújítás során leszedett kormányszervó a visszaszerelése után szivárog a szervó olaj. Mi lehet a gond és hol találok hozzá alkatrészt (tömítést)?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12264 Dátum: 2017.06.02 péntek, 18:39:35 »

Motor felújítás során leszedett kormányszervó a visszaszerelése után szivárog a szervó olaj. Mi lehet a gond és hol találok hozzá alkatrészt (tömítést)?

Szia.
Most cseréltem szervószivattyút egyben(tartály a régi).Kettő tömítést találtam,1. a szervó hollander anyánál(ezt lehet külön is cserélni filléres dolog pl:Cromax) itt szokott legtöbbször szivárogni az olaj.
2 a műa.tartálynál,ahol csatlakozik 2db  csavarral a szivattyúhoz,ott van egy o gumigyűrű.Az megvan?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12265 Dátum: 2017.06.02 péntek, 18:40:17 »

Motor felújítás során leszedett kormányszervó a visszaszerelése után szivárog a szervó olaj. Mi lehet a gond és hol találok hozzá alkatrészt (tömítést)?




Kár volt szétkötni a csöveket.
Csak a motorról kell leszerelni és félrerakni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rizzsa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #12266 Dátum: 2017.06.03 szombat, 08:24:27 »

Sziasztok! Velem is hasonló  történt  mint ami az előző kollégánal. Mentem autópályán és egyszer csak erőtlen lett az autó és rángatni mintha muszáj lenne. Felrealltam  a kis obd bluetoothos kutyu kiírja hogy 2-3as henger nincs gyújtás megneztem a gyertyákat el voltak kokszolodva  és usztak az olajban. Kicseréltem őket nem lett jobb. Akkor go szerviz. Ott aztmondtak le kell szedni a hf et és korulnezni  de nem lesz olcsó. Hármas hengerbe 0 kompresszio  a többinél 12-13 körül Lehetséges hogy beszippantotta az orvenylapatokat? Elegem van ebből a kocsiból  esetleg így notorhibasan mennyiért tudnám elpaaszolni? Köszi mindenkinek kinek.    2002 Mk 3 1.8  falbav rinya
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12267 Dátum: 2017.06.03 szombat, 10:00:30 »

Sziasztok! Velem is hasonló  történt  mint ami az előző kollégánal. Mentem autópályán és egyszer csak erőtlen lett az autó és rángatni mintha muszáj lenne. Felrealltam  a kis obd bluetoothos kutyu kiírja hogy 2-3as henger nincs gyújtás megneztem a gyertyákat el voltak kokszolodva  és usztak az olajban. Kicseréltem őket nem lett jobb. Akkor go szerviz. Ott aztmondtak le kell szedni a hf et és korulnezni  de nem lesz olcsó. Hármas hengerbe 0 kompresszio  a többinél 12-13 körül Lehetséges hogy beszippantotta az orvenylapatokat? Elegem van ebből a kocsiból  esetleg így notorhibasan mennyiért tudnám elpaaszolni? Köszi mindenkinek kinek.    2002 Mk 3 1.8  falbav rinya

Egy kis odafigyeléssel megmenekülhettél volna ettől.
Kb. hetente szóba kerül az örvénylapát és van is zaja.
De még lehet szelep átégés is....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #12268 Dátum: 2017.06.06 kedd, 11:55:17 »

Szia, közben sikerült megoldani a problémákat, a rángatás megszűnt, miután kicseréltem a gyertyát + kábeleket. A kiherélés is meg van.

Köszi a segítséget.



Szia.
Elég a tengelynél ledugózni.(kiherélés= lapátok,tengely,persely kidob)Tömítéseket nézd meg,ha jó állapotban vannak csak tisztítás és vissza.Mivel a tiéd FL ,akár cserélheted az örvénylapátokat is.(+25-35 e Ft)de ha cseréled nézd meg elöbb melyik fajta szívósor vann benne,mert vannak néha meglepik. wow1
másik:nézd át a gyújtásrendszert.
Majd ha csattog,akkor cseréld.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
hajbazs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #12269 Dátum: 2017.06.06 kedd, 15:19:08 »

Sziasztok!

Egy 2004-es Ford Mondeo 1.8-as benzinesem van. Az utóbbi időben gyorsításoknál amikor odalépek a gázpedálra jellegzetes csörgő hang hallatszik a motorból ami leginkább egy régebbi disel motorhanghoz hasonlít. A hang kb. 1-2 másodpercig hallatszik utána megszűnik, de szinte mindegyik sebességfokozatba való felkapcsoláskor és gyorsításkor hallatszik. Az autó egyébként hat éve van nálam és 250000 km van benne, folyamatosan szervizelt. Olajfogyasztás átlagosnak mondható, 20000-es olajcsere ciklus alatt 4-5 liter, illetve nincs jellegzetes olajfogyasztásra utaló füst sem.
Akinek volt hasonló problémája, vagy van tippje mi okozza kérem segítsen.
Előre is köszönöm!
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12270 Dátum: 2017.06.06 kedd, 17:31:56 »

Sziasztok!

Egy 2004-es Ford Mondeo 1.8-as benzinesem van. Az utóbbi időben gyorsításoknál amikor odalépek a gázpedálra jellegzetes csörgő hang hallatszik a motorból ami leginkább egy régebbi disel motorhanghoz hasonlít. A hang kb. 1-2 másodpercig hallatszik utána megszűnik, de szinte mindegyik sebességfokozatba való felkapcsoláskor és gyorsításkor hallatszik. Az autó egyébként hat éve van nálam és 250000 km van benne, folyamatosan szervizelt. Olajfogyasztás átlagosnak mondható, 20000-es olajcsere ciklus alatt 4-5 liter, illetve nincs jellegzetes olajfogyasztásra utaló füst sem.
Akinek volt hasonló problémája, vagy van tippje mi okozza kérem segítsen.
Előre is köszönöm!

Szia.
Az örvénylapátokat nézted?Az olajcsere periódus itt a fórumon általában 10ezer km 5w30 ford gyári olajjal.
https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=15s
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.06 kedd, 17:41:34 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
hajbazs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #12271 Dátum: 2017.06.06 kedd, 18:02:51 »

Szia.
Az örvénylapátokat nézted?Az olajcsere periódus itt a fórumon általában 10ezer km 5w30 ford gyári olajjal.
https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ&t=15s


Szia!
Megnéztem a videót és nem ilyen hang hallatszik. A videón inkább kopogó hang van és folyamatosan jön, az enyém meg tipikus csörgő hang és csak nagyon rövid időre hallatszik gyorsításkor aztán elmúlik. Viszont nagyon ronda és kellemetlen hang, mintha szét akarna esni valami. Az olajcserét a gépkönyve alapján szoktam cserélni 20 ezrenként, de a mostani olajjal is még csak kb. 7-8 ezer kilométert mentem. Total olajat szoktam amúgy használni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12272 Dátum: 2017.06.06 kedd, 19:37:38 »

Sziasztok!

Egy 2004-es Ford Mondeo 1.8-as benzinesem van. Az utóbbi időben gyorsításoknál amikor odalépek a gázpedálra jellegzetes csörgő hang hallatszik a motorból ami leginkább egy régebbi disel motorhanghoz hasonlít. A hang kb. 1-2 másodpercig hallatszik utána megszűnik, de szinte mindegyik sebességfokozatba való felkapcsoláskor és gyorsításkor hallatszik. Az autó egyébként hat éve van nálam és 250000 km van benne, folyamatosan szervizelt. Olajfogyasztás átlagosnak mondható, 20000-es olajcsere ciklus alatt 4-5 liter, illetve nincs jellegzetes olajfogyasztásra utaló füst sem.
Akinek volt hasonló problémája, vagy van tippje mi okozza kérem segítsen.
Előre is köszönöm!


Hát nem tudom miből számítottad az átlagot, de ez nem átlagos. Ez sok!


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #12273 Dátum: 2017.06.06 kedd, 19:44:21 »

sziasztok..

Valaki tud segíteni?
Még mindig keresem a hibát,miért nem indul a mondeom..
megnéztem a jeladókat, mind a kettő jó.
kimértem ohm os  értéke kb annyi,ami az uj alkatrészé : főtengely jeladó:458 ohm
vezérműtengely jeladó: 465 ohm

A legrosszabb amire gondolok,hogy a szelepek,vagy a vezérműtengely ami elmászott, és rosszkor nyitogat..
ez lehet ilyen benzinmotornál?  MK-3  1,8
vagy a láncos vezérműtengely nem tud egymáshoz képest elállítodni? csak ha elszakad a lánc?

Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12274 Dátum: 2017.06.07 szerda, 13:09:09 »

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni! Sajnos a szerelők már feladták és "törödjek bele... ez ilyen" kifejezéssel utamra engedtek! Van egy 2.0 benzines Mondim és olyat csinál reggeli első indulásra, hogy ingadozik az alapjárat, de csak 2-3 másodpercig utána szépen beáll későbbi indulásokra ez javul, de nem szűnik meg! Van egy olyan hibája is, hogy kb. 1500-as fordulaton ránt egyett sajnos ezt is kicsit rapszódikusan csinálja, de mindig a legrosszabbkor mikor kanyarodok ki és odalépek neki.. modjuk gurulok a kereszteződésbe 2.-ban látom, hogy még beleférek a kereszteződésbe, hogy nem akadájozom a forgalmat erre ránt egyet vagy rángat, de csak kb. 1500- fordulaton... valakinek valami ötlete eléggé kétségbe vagyok esve mivel meg akarom tartani, és ha kell rá is fordítanám a pénzt csak jó volna arra a részére ahonnan a hiba származik...
Mióta megvettem cserélve lett az összes folyadék, az összes szíj, vezérlés szett, ki lett szerelve a torló tárcsa szett, ki lett takarítva az EGR a folytószelep az alapjárat szabályozó, farsot szívott a befecskendezők mellett ki lettek cserélve az "O" gyűrűk, gyári gyújtó gyertya, gyári trafó  szomoru1 help
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12275 Dátum: 2017.06.07 szerda, 13:27:12 »

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni! Sajnos a szerelők már feladták és "törödjek bele... ez ilyen" kifejezéssel utamra engedtek! Van egy 2.0 benzines Mondim és olyat csinál reggeli első indulásra, hogy ingadozik az alapjárat, de csak 2-3 másodpercig utána szépen beáll későbbi indulásokra ez javul, de nem szűnik meg! Van egy olyan hibája is, hogy kb. 1500-as fordulaton ránt egyett sajnos ezt is kicsit rapszódikusan csinálja, de mindig a legrosszabbkor mikor kanyarodok ki és odalépek neki.. modjuk gurulok a kereszteződésbe 2.-ban látom, hogy még beleférek a kereszteződésbe, hogy nem akadájozom a forgalmat erre ránt egyet vagy rángat, de csak kb. 1500- fordulaton... valakinek valami ötlete eléggé kétségbe vagyok esve mivel meg akarom tartani, és ha kell rá is fordítanám a pénzt csak jó volna arra a részére ahonnan a hiba származik...
Mióta megvettem cserélve lett az összes folyadék, az összes szíj, vezérlés szett, ki lett szerelve a torló tárcsa szett, ki lett takarítva az EGR a folytószelep az alapjárat szabályozó, farsot szívott a befecskendezők mellett ki lettek cserélve az "O" gyűrűk, gyári gyújtó gyertya, gyári trafó  szomoru1 help

Gyertyát trafót cseréltél, de kábeleket nem? A triumvirátust együtt érdemes cserélni, mert képesek egymást tönkretenni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12276 Dátum: 2017.06.07 szerda, 14:15:17 »

Gyertyát trafót cseréltél, de kábeleket nem? A triumvirátust együtt érdemes cserélni, mert képesek egymást tönkretenni.

kábelből igényli a gyárit vagy mehet bele valami komolyabb utángyártott?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12277 Dátum: 2017.06.07 szerda, 14:40:12 »

kábelből igényli a gyárit vagy mehet bele valami komolyabb utángyártott?

A triumvirátusból sajnos csak gyári jó. Van aki bele tett jó utángyártottat (pl. én) és szerencséje volt, de nagyon sokan vannak, akik 2 vettek mindent. A gyári a biztos.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12278 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:17:28 »

A triumvirátusból sajnos csak gyári jó. Van aki bele tett jó utángyártottat (pl. én) és szerencséje volt, de nagyon sokan vannak, akik 2 vettek mindent. A gyári a biztos.

rendeltem egy Bosch (gar. 20.000)és egy magneti marellit (gar. 12.000) nagyon sokallom a gyárit 10000Ft/db áron....
Te milyet tettél bele?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #12279 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:21:29 »

rendeltem egy Bosch (gar. 20.000)és egy magneti marellit (gar. 12.000) nagyon sokallom a gyárit 10000Ft/db áron....
Te milyet tettél bele?

Tehát rendeltél 32ezerért két szettet, ahelyett hogy 40-ért vettél volna gyárit, miközben mondták, hogy a gyári a biztos.
Főleg úgy, hogy a hulladék kábel a trafót is tönkre tudja tenni.

  idiot2
Naplózva
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12280 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:25:46 »

Sziasztok
Valaki el tudná nekem mondani hogy hogy tudom megnézni hogy rendben van-e a szívósorom?

fars levegőre gondolsz?
Naplózva
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12281 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:26:50 »

Tehát rendeltél 32ezerért két szettet, ahelyett hogy 40-ért vettél volna gyárit, miközben mondták, hogy a gyári a biztos.
Főleg úgy, hogy a hulladék kábel a trafót is tönkre tudja tenni.

  idiot2

alkatrész kereskedő vagyok ami nem kell vissza tudom küldeni  hehe
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12282 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:37:03 »

rendeltem egy Bosch (gar. 20.000)és egy magneti marellit (gar. 12.000) nagyon sokallom a gyárit 10000Ft/db áron....
Te milyet tettél bele?

Én Bosch-t raktam bele, 8mm-eset. De mint írta Tpm, lehet már tönkre tette a trafót és/vagy a gyertyákat.
De most már mindegy. Rakd bele a kábeleket és imádkozz.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12283 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:48:36 »

Én Bosch-t raktam bele, 8mm-eset. De mint írta Tpm, lehet már tönkre tette a trafót és/vagy a gyertyákat.
De most már mindegy. Rakd bele a kábeleket és imádkozz.  Wink

a gyertya kb. 2 hónapos a trafót tegnap raktam bele holnap reggelre itt vannak a kábelek...
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12284 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:51:47 »

fars levegőre gondolsz?
Hát elég későn kapta meg a válaszodat. hehe (2009.09.28-án kérdezte)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12285 Dátum: 2017.06.07 szerda, 16:06:05 »

Hát elég későn kapta meg a válaszodat. hehe (2009.09.28-án kérdezte)
a szándék a fontos Smiley szoknom kell még a fórumot, de igyekszem Cheesy
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12286 Dátum: 2017.06.07 szerda, 17:53:39 »

a szándék a fontos Smiley szoknom kell még a fórumot, de igyekszem Cheesy
Alakul ez még. poigneemain
A kábelekről csak annyit,hogy én Kugler féle 8 miliset tettem bele kb 3 éve.(és még mindig jó)
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 17:56:04 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #12287 Dátum: 2017.06.07 szerda, 18:18:36 »

alkatrész kereskedő vagyok ami nem kell vissza tudom küldeni  hehe

Úgy könnyű   vigyor3
Naplózva
MadPjotr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53


E-mail
« Új hozzászólás #12288 Dátum: 2017.06.07 szerda, 18:43:48 »

Úgy könnyű   vigyor3
Ha ne mondja, hogy a fő profilom a Ford alkatrész értékesítés 10 éve csinálom, de most akasztják a hóhért mivel magamnak is Fordot vettem eddig Hondám volt
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12289 Dátum: 2017.06.07 szerda, 18:58:24 »

fars levegőre gondolsz?

A fars a falsch! A levegő is falsch, ha éppen máshol közlekedik, mint kéne.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
LiZo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 105



« Új hozzászólás #12290 Dátum: 2017.06.07 szerda, 22:19:25 »


Szia!
Megnéztem a videót és nem ilyen hang hallatszik. A videón inkább kopogó hang van és folyamatosan jön, az enyém meg tipikus csörgő hang és csak nagyon rövid időre hallatszik gyorsításkor aztán elmúlik. Viszont nagyon ronda és kellemetlen hang, mintha szét akarna esni valami. Az olajcserét a gépkönyve alapján szoktam cserélni 20 ezrenként, de a mostani olajjal is még csak kb. 7-8 ezer kilométert mentem. Total olajat szoktam amúgy használni.

Hali,

   A hővédő lemeznek szokott elég hangos, csörömpölő hangja lenni, s mivel csak néha  rezeg annyira, hogy csörömpöljön, talán nálad is ez a baj - szerencsés esetben !
   A hővédő lemezt a motorblokk hátsó, utastér felőli oldalán találod, a kipufogó rendszer leömlő csöveit takarja el. Egy nagy, amorf, ezüst színű fém elem, aminek az egyik felső felfogatása szokott elrepedni a rázkódástól. Próbáld megmozgatni, ill. nyitott motorháztetőnél, indításkor viszonylag jól hallatszik...! Vigyázz mert forró lehet !

Olajjal térj át a Ford Formulára (5w30), az a gyári, és nem is drága, nem sokkal korábban írtam hol lehet olcsón kapni...!

 wave
Naplózva

2001 /  2.0 benz. aut. Ghia   /Sedan   (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés)   300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #12291 Dátum: 2017.06.09 péntek, 07:31:13 »

Sziasztok!

Egy 2004-es Ford Mondeo 1.8-as benzinesem van. Az utóbbi időben gyorsításoknál amikor odalépek a gázpedálra jellegzetes csörgő hang hallatszik a motorból ami leginkább egy régebbi disel motorhanghoz hasonlít. A hang kb. 1-2 másodpercig hallatszik utána megszűnik, de szinte mindegyik sebességfokozatba való felkapcsoláskor és gyorsításkor hallatszik. Az autó egyébként hat éve van nálam és 250000 km van benne, folyamatosan szervizelt. Olajfogyasztás átlagosnak mondható, 20000-es olajcsere ciklus alatt 4-5 liter, illetve nincs jellegzetes olajfogyasztásra utaló füst sem.
Akinek volt hasonló problémája, vagy van tippje mi okozza kérem segítsen.
Előre is köszönöm!


Ne haragudj nem le és beszólni akarok hisz mindenki azt csinál amit akar, de ez a 20ezres olajcsere ciklust miért tartod be? Akár mit mondanak a gyártók én sose hittem és nem is fogok a hosszú olajcsere periódusban.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12292 Dátum: 2017.06.09 péntek, 13:51:06 »

Sziasztok,

Kaptam egy csekk endzsin lámpát:

Forscan azt írja hogy P0400as és P0400-C s és egy P1520 (IMRC circuit malfunction) as kódom van. Ahogy látom az EGR-re vonatkoznak ezek a hibakódok főként, de volt egy ismerős aki azt mondta hogy ezt a felső lambdaszonda is okozhatja..

Menettulajdonságokban semmi változás nincs, az autó úgy megy ahogy kell, nem rángat, nem gyenge, nem csinál semmi rendelleneset.

SZóval hogyan tudnám orvosolni ezt a hibát? EGR szelep csere? vagy valóban lambdaszonda?
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
e_david
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #12293 Dátum: 2017.06.09 péntek, 14:28:53 »

Sziasztok!

Szívósor belezést, dugózást vállal valaki?
Megnéztem a videót, de egyedül nem merek belevágni a dologba. (https://www.youtube.com/watch?v=vBxm5QjD0PY&t=796s)
Naplózva

MK3 Futura 2.0i (2003) pre-FL -- 5 doors --  Moondust Silver -- 146 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12294 Dátum: 2017.06.09 péntek, 19:05:43 »

Sziasztok,

Kaptam egy csekk endzsin lámpát:

Forscan azt írja hogy P0400as és P0400-C s és egy P1520 (IMRC circuit malfunction) as kódom van. Ahogy látom az EGR-re vonatkoznak ezek a hibakódok főként, de volt egy ismerős aki azt mondta hogy ezt a felső lambdaszonda is okozhatja..

Menettulajdonságokban semmi változás nincs, az autó úgy megy ahogy kell, nem rángat, nem gyenge, nem csinál semmi rendelleneset.

SZóval hogyan tudnám orvosolni ezt a hibát? EGR szelep csere? vagy valóban lambdaszonda?

Arra az ismerősre nem hallgass.

A P400 EGR nem megfelelő áramlás. Töröld, ne foglalkozz vele. Ha sűrűn visszajön és zavar, EGR csere.
A P1520 pedig az örvénylapátok mozgató actuatorának a vákuum vezérlő szolenoid áramköri hibája. Ha nincs már lapát a szívósorban, akkor hagyhatod is, de ha törölni akarod, akkor meg kell nézni a szolenoidot. Rá van-e dugva a csatlakozó, vezetékek rendben, szelep rendben....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12295 Dátum: 2017.06.09 péntek, 22:29:04 »

Szia!
Jujj, de érdekes téma! Engem nagyon érdekel!
Magad fogod csinálni?
Javaslom csinálj egy blogot a projektek helyen és akkor minden egy helyen lesz. Remélem lesz sok kép.  vigyor3
Itt: http://mondeo.hu/index.php?board=32.0


Mondhatom, hogy kezdődik...  nyes

Mai napon ennyire jutottam. Holnap folytatom a bontást.
Amire nem gondoltam, a hajtórúd csavarjaihoz nincs megfeleő méretű kulcsom. Remélem reggel sikerül venni. És akkor napvilágot látnak a beteg olajlehúzó gyűrűk is.
Továbbá vízpumpát is kell cserélnem, mert csöpögni kezdett...
Szíjfeszítő, és vezető görgők csapágycserések.
A kiegyenlítő tartályra menő felső vízcső totálisan el volt tömődve, valami iszapos féle akármivel. 8 bar nem tudta kinyomni  wow1


Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12296 Dátum: 2017.06.09 péntek, 23:21:10 »

Arra az ismerősre nem hallgass.

A P400 EGR nem megfelelő áramlás. Töröld, ne foglalkozz vele. Ha sűrűn visszajön és zavar, EGR csere.
A P1520 pedig az örvénylapátok mozgató actuatorának a vákuum vezérlő szolenoid áramköri hibája. Ha nincs már lapát a szívósorban, akkor hagyhatod is, de ha törölni akarod, akkor meg kell nézni a szolenoidot. Rá van-e dugva a csatlakozó, vezetékek rendben, szelep rendben....

Köszi szépen a válaszokat!
Ma töröltem mindent, lapátok már ki vannak szedve belőle.. pontosan mi az a szolenoid? hol találom ?  és mi a jele annak ha nem jól működik? lesz belőle gond ha úgy töröltem a kódját hogy ezeket még nem ellenőriztem , ahogy tanácsoltad?  szomoru1

P400-as hibakódra olyat találtam még angol oldalakon, hogy akkor jöhet még vissza ha városban alacsony fordulaton használgatom..és van egy bizonyos mennyiségű indítás amit figyel, 15 talán, és ha addig nem azt érzékeli hogy így használom az autót utána kevesebb esélye van h újra bedobja..de ezt nem tudom mennyire igaz. Mindenestre igyekszem nem hamar elváltani, hanem normálisan 2-3000 között.

Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12297 Dátum: 2017.06.09 péntek, 23:50:12 »

Köszi szépen a válaszokat!
Ma töröltem mindent, lapátok már ki vannak szedve belőle.. pontosan mi az a szolenoid? hol találom ?  és mi a jele annak ha nem jól működik? lesz belőle gond ha úgy töröltem a kódját hogy ezeket még nem ellenőriztem , ahogy tanácsoltad?  szomoru1

P400-as hibakódra olyat találtam még angol oldalakon, hogy akkor jöhet még vissza ha városban alacsony fordulaton használgatom..és van egy bizonyos mennyiségű indítás amit figyel, 15 talán, és ha addig nem azt érzékeli hogy így használom az autót utána kevesebb esélye van h újra bedobja..de ezt nem tudom mennyire igaz. Mindenestre igyekszem nem hamar elváltani, hanem normálisan 2-3000 között.



Elsőre is leírtam pontosan.
"az örvénylapátok mozgató actuatorának a vákuum vezérlő szolenoid áramköri hibája"
Ha már nincsenek benne lapátok, akkor találkozhattál az őket mozgató actuátorral és ahonnan arra megy a vákuum cső, az a szolenoid.
Ne foglalkozz vele....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12298 Dátum: 2017.06.10 szombat, 00:08:15 »

Elsőre is leírtam pontosan.
"az örvénylapátok mozgató actuatorának a vákuum vezérlő szolenoid áramköri hibája"
Ha már nincsenek benne lapátok, akkor találkozhattál az őket mozgató actuátorral és ahonnan arra megy a vákuum cső, az a szolenoid.
Ne foglalkozz vele....


Rendben köszönöm, ez megnyugtató, éreztem is hogy nagy baj nem lehet, mert az autó jól működik. Köszi!  worship
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12299 Dátum: 2017.06.10 szombat, 09:37:58 »

Mondhatom, hogy kezdődik...  nyes

Mai napon ennyire jutottam. Holnap folytatom a bontást.
Amire nem gondoltam, a hajtórúd csavarjaihoz nincs megfeleő méretű kulcsom. Remélem reggel sikerül venni. És akkor napvilágot látnak a beteg olajlehúzó gyűrűk is.
Továbbá vízpumpát is kell cserélnem, mert csöpögni kezdett...
Szíjfeszítő, és vezető görgők csapágycserések.
A kiegyenlítő tartályra menő felső vízcső totálisan el volt tömődve, valami iszapos féle akármivel. 8 bar nem tudta kinyomni  wow1


Nagyon izgi.  worship  Hónolni fogod a hengereket? Hamár új gyűrűk lesznek. Hengerfej jól néz ki? Az is felújítod picit, vagy csak gyűrű, szelepszárszimering csere?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 239 240 241 242 243 244 245 [246] 247 248 249 250 251 252 253 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.