Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 21:40:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 253 254 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261161 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12300 Dátum: 2017.06.10 szombat, 09:48:49 »

Nagyon izgi.  worship  Hónolni fogod a hengereket? Hamár új gyűrűk lesznek. Hengerfej jól néz ki? Az is felújítod picit, vagy csak gyűrű, szelepszárszimering csere?
Én semmi izgalmasat nem látok.  Roll Eyes


Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A hengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 10:13:53 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #12301 Dátum: 2017.06.10 szombat, 09:56:00 »

Én semmi izgalmasat nem látok.  Roll Eyes


Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A tengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.
és akkor hogyan kell eljárni,ha folyóvízen történik beavatkozás? nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12302 Dátum: 2017.06.10 szombat, 09:59:12 »

Én semmi izgalmasat nem látok.  Roll Eyes


Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A tengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.

Neked nehéz újat mondani ha autókról van szó, de nekem nagyon izgi. Cheesy
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12303 Dátum: 2017.06.10 szombat, 10:14:32 »

és akkor hogyan kell eljárni,ha folyóvízen történik beavatkozás? nevetes1

Genyó telefon....mindig felülbírál...  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12304 Dátum: 2017.06.10 szombat, 19:05:14 »


Ha már le van szedve, érdemes mindent megcsinálni a hengerfejen. (gépműhely)
A hengeren történő beavatkozáshoz ki kell venni a motorblokkot. (gépműhely)
Vagyis abban az esetben kár volt a helyén szétszedni. Egészben kivenni, majd szétszedni. Visszafelé kint összerakni és kompletten berakni.

Mivel a hengertömbön nem volt tervben, hogy gépmunka lesz ( előzetes állapotfelmérés endoszkóp kamerával, amin látszott minden hengeren a gyári hónolás nyoma ), így nem szívattam magam az egész kiemelésével.
Na meg ha már lehúzom a váltóról, akkor a kuplung résszel is szembesülök, hogy hamarosan csereérett, stb... így ezzel se izgattam magam. eplus2

Hengerfejet elviszem gépműhelybe természetesen.
Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is.
Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel.

Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:20:10 írta Freestyle » Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12305 Dátum: 2017.06.10 szombat, 19:08:41 »


Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.
meg szépen rá is van égve. milyen olajjal volt használva?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12306 Dátum: 2017.06.10 szombat, 19:15:36 »

meg szépen rá is van égve. milyen olajjal volt használva?

Erről semmi infóm nincs, nemrég került hozzám.
Nem örülök neki, hogy bontanom kellett, de elfogadható költségvetéssel rendbe hozom, és elhasználgatom nyugodtan, évi ~4000km-es futásteljesítménnyel..
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12307 Dátum: 2017.06.10 szombat, 19:33:32 »

Erről semmi infóm nincs, nemrég került hozzám.
Nem örülök neki, hogy bontanom kellett, de elfogadható költségvetéssel rendbe hozom, és elhasználgatom nyugodtan, évi ~4000km-es futásteljesítménnyel..

"Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is."
A szívó és kipufogó hézagok eltérnek. szívó: 0,25mm+-0,03  kipuff: 0,30mm+-0,03

Hajtókarcsapágyak jók voltak? Azokról nincs kép?
Ha kellenek adatok, nyomatékok, tudok segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:39:01 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12308 Dátum: 2017.06.10 szombat, 19:57:11 »

Mivel a hengertömbön nem volt tervben, hogy gépmunka lesz ( előzetes állapotfelmérés endoszkóp kamerával, amin látszott minden hengeren a gyári hónolás nyoma ), így nem szívattam magam az egész kiemelésével.
Na meg ha már lehúzom a váltóról, akkor a kuplung résszel is szembesülök, hogy hamarosan csereérett, stb... így ezzel se izgattam magam. eplus2

Hengerfejet elviszem gépműhelybe természetesen.
Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is.
Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel.

Viszont az olajlehúzó gyűrűk rendesen be voltak rakodva olajsárral, a horonyban szinte nem is mozogtak.


Most tényleg ez az itiner?  Shocked   Inkább ne, bízd a gépműhelyre a tennivalókat.  Cool

"Mondjuk a Fiesta 1.3 Duratec motorról találtam kósza leírást, miszerint:
A hengerfej tömítőfelületét nem szabad megmunkálni.
Szelepcserénél a szelepülést nem szabad maróval utánmunkálni, elegendő a pasztás becsiszolás.
Az Autótechnika 2003/4 lapszámban jelent meg, Ford Hungária kft forrásmegjelöléssel. "


A hengert, tapintókaros mérőórával szokták ellenőrizni/mérni, nem endoszkóppal. Azzal csak nézni lehet.... vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 19:59:59 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #12309 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:04:17 »

Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda
Naplózva
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12310 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:08:02 »

"Végignéztem minden szelepnél a hézagot, szinte jók. Némelyikhez a 0.25-ös hézagoló nehezen ment be, de a 0.2-es meg lazán azoknál is."
A szívó és kipufogó hézagok eltérnek. szívó: 0,25mm+-0,03  kipuff: 0,30mm+-0,03

Hajtókarcsapágyak jók voltak? Azokról nincs kép?
Ha kellenek adatok, nyomatékok, tudok segíteni.

Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is Roll Eyes



A szelephézagnál írtam, hogy szinte jók, és nem azt, hogy tökéletesek  Wink (é rtettem ez alatt, hogy nincs egyik szelephézag se lecsökkenve a gyáritól tized milliméternyit)  óra szerinti 254500 km után, meg ki tudja mennyi van visszatekerve.

Nyomatékadatokat a gyári Assembly manuálból gondoltam kilesni, de a segítséged, építő jellegű kritikát is szívesen olvasok.

Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
A másik, hogy a hengerfejet ha a gépműhely síkolni akarja, hagyjam, vagy maradjon így.
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12311 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:09:34 »

Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda
Szívó oldali tömítetlenség....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12312 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:13:15 »

Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is Roll Eyes



A szelephézagnál írtam, hogy szinte jók, és nem azt, hogy tökéletesek  Wink (é rtettem ez alatt, hogy nincs egyik szelephézag se lecsökkenve a gyáritól tized milliméternyit)  óra szerinti 254500 km után, meg ki tudja mennyi van visszatekerve.

Nyomatékadatokat a gyári Assembly manuálból gondoltam kilesni, de a segítséged, építő jellegű kritikát is szívesen olvasok.

Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
A másik, hogy a hengerfejet ha a gépműhely síkolni akarja, hagyjam, vagy maradjon így.

Gyári javítási technológia/adatok nincsenek, mivel ez a blokk gyárilag nem felújítható.
De mivel a mazdával közösen fejlesztett motorról van szó, így ahhoz -ami szinte ugyanez- vannak adatok. Mindenki használja, belátása szerint.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12313 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:18:58 »

A hengert, tapintókaros mérőórával szokták ellenőrizni/mérni, nem endoszkóppal. Azzal csak nézni lehet.... vigyor3


Igazad van. De mikor még egyben volt, és kíváncsi voltam, hogy mégis mekkora a gáz, hogy 800km-en 1l olajat zabál, ekkor belenéztem a hengerbe endoszkóppal.
És azért az megnyugvást jelentett, hogy mind a 4 hengerben látszódtak a hónolási mikrobarázdák. Ebből azért lehet következtetni, hogy túl nagy méretű kopás nincs a hengerfalon.
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12314 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:31:19 »

Sziasztok. Ma megtettem pályán 650 km-t.Es a következőt produkálja az autó. 1500 alá nem megy a fordulatszám alapjaraton.. Illetve megállásnál felporog 3000ig aztán elmegy 1500re, de nem esik le 800ra.Mi lehet a gond? Illetve tudtok Pesten jó szerelőt aki megnézné? 2000 benzin a verda

A szívósor és a motorblokk (olajszeparátor) közötti gumicsövet kell megnézni. Jellemzően ez szakad ki.
6 perc 50-nél: https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg&t
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.10 szombat, 20:54:30 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12315 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:39:10 »

Válasz

Arról valakinek van infója, hogy a hajtórúd csavarjait itt is kötelezően cserélni kellene? Mert abból nem nagyon találtam forrást.
 

Cserélni szokták, mert nyúlásig van húzva és nagy terhelést kap. A kézikönyvben ki van kötve, hogy semmiképp nem felhasználható, ha a csavar hossza több mint 46mm.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12316 Dátum: 2017.06.10 szombat, 20:46:31 »

Igazad van. De mikor még egyben volt, és kíváncsi voltam, hogy mégis mekkora a gáz, hogy 800km-en 1l olajat zabál, ekkor belenéztem a hengerbe endoszkóppal.
És azért az megnyugvást jelentett, hogy mind a 4 hengerben látszódtak a hónolási mikrobarázdák. Ebből azért lehet következtetni, hogy túl nagy méretű kopás nincs a hengerfalon.


Mindegyikben látszanak, sajnos ez még biztosíték semmire.
Nyomásveszteség mérés viszont elég pontos képet ad a henger/gyűrűk állapotáról. Megbontás nélkül....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #12317 Dátum: 2017.06.10 szombat, 21:03:30 »

A szívósor és a motorblokk (olajszeparátor) közötti gumicsövet kell megnézni. Jellemzően ez szakad ki.
6 perc 50-nél: https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg&t
 


És ezt a szívósor leszedese nélkül is lehet cserélni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12318 Dátum: 2017.06.10 szombat, 21:09:19 »

 


És ezt a szívósor leszedese nélkül is lehet cserélni?

Laparoszkópiás eljárással lehetne, de nem igazán van ilyenre lehetőség.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #12319 Dátum: 2017.06.10 szombat, 21:27:42 »

Laparoszkópiás eljárással lehetne, de nem igazán van ilyenre lehetőség.  vigyor3


Értem, és esetleg tudsz olyan szerelőt aki megnezne, hogy mi a probléma?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12320 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 02:27:21 »

Cserélni szokták, mert nyúlásig van húzva és nagy terhelést kap. A kézikönyvben ki van kötve, hogy semmiképp nem felhasználható, ha a csavar hossza több mint 46mm.
én inkább azt mondanám, hogy csere, még ha csak gyáriban is lehet kapni.

2.5T-nél az volt a probléma, hogy baxtak kicserélni, az 1ik csavar kilazult, kiesett és kitámasztotta a dugót vigyor3 önindító simán lekattant, mintha nem lenne áram vigyor3 szétszedéskor meg pislogtam milyen szakszerű munkát végeztek előttem vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
charly
Vendég
« Új hozzászólás #12321 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 17:07:52 »

Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12322 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 18:23:28 »

Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?

Az a gondod, hogy nem mindig eszi?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12323 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 20:00:19 »

Sziasztok remélem tudtok segiteni nekem, van egy 3mondeom nem mindig eszi az olajat, ez mitöl lehet?
Szia.
Egy kicsit konkrétabban(pl: mennyi L/km).A nem mindig-et fejtsd ki,hogy megértsük,mert így számítógép mögül csak találgatni tudunk.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12324 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 20:45:35 »

Szia.
Egy kicsit konkrétabban(pl: mennyi L/km).A nem mindig-et fejtsd ki,hogy megértsük,mert így számítógép mögül csak találgatni tudunk.
hát, ha nem indítja be akkor nem eszi, ha beindítja akkor eszi. kb ezt tudom elképzelni ami lefedi a nem mindig körülményt vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12325 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 20:52:49 »

Sziasztok! Motor felújítás után vagyok és jobban füstől a kipufogó mint előtte és baromi büdös is. Dugattyúkat és hajtókar csapágyat is cserélt a szerelő, valamint hosszbordás szíjjat és láncot is. Ő azt mondta, hogy szerinte a kipufogóban összegyült olaj ég kifelé. Mi lehet az igazság?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12326 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 20:54:30 »

Sziasztok! Motor felújítás után vagyok és jobban füstől a kipufogó mint előtte és baromi büdös is. Dugattyúkat és hajtókar csapágyat is cserélt a szerelő, valamint hosszbordás szíjjat és láncot is. Ő azt mondta, hogy szerinte a kipufogóban összegyült olaj ég kifelé. Mi lehet az igazság?

Mennyi kilométert mentél vele a motor felújítás óta?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12327 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 21:00:44 »

Mennyi kilométert mentél vele a motor felújítás óta?
KB 15 km-t. A motor is elég erőtlen szerintem.
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12328 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 21:04:38 »

KB 15 km-t. A motor is elég erőtlen szerintem.

A 15 km semmi.
Erőtlennek nem kellene lennie egy motorfelújítás után.

Többet nem tudok innen mondani. Én nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12329 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 22:01:27 »

A 15 km semmi.
Erőtlennek nem kellene lennie egy motorfelújítás után.

Többet nem tudok innen mondani. Én nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom.

Ezek szerint ez természetes is lehet? Tehát tényleg a kipufogóból éghet ki az olaj?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12330 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 23:03:18 »

Ezek szerint ez természetes is lehet? Tehát tényleg a kipufogóból éghet ki az olaj?

"nem láttam előtte mennyire füstölt és most sem látom"   wave

"Ezek szerint ez természetes is lehet?"  - Írtam valami erre utalót?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12331 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 12:40:56 »

EGR lezárása után a fedélzeti komputer adhat hibakódot?
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #12332 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 12:43:01 »

Sziasztok. Szívósor mögötti vákumcső csere kB mennyi időt vesz igénybe egy szervizben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12333 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 12:48:28 »

EGR lezárása után a fedélzeti komputer adhat hibakódot?

Nem.
De a motorvezérlő annál inkább.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12334 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 13:00:25 »

Nem.
De a motorvezérlő annál inkább.
Köszi a választ! Bocsánat, de amatör lennék. worship
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12335 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 13:01:23 »

Sziasztok. Szívósor mögötti vákumcső csere kB mennyi időt vesz igénybe egy szervizben?

A kartergáz visszavezető csőre gondolsz, az nem vákuum cső.
Függ attól is, aki csinálja. Kb. 2 órát számolhatnak el....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12336 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 13:04:21 »

GSR! A füstölő kipufogóval kapcsolatban csak azt szerettem volna megtudni, hogy essek e pánikba vagy vigyem azzonal vissza a kocsit a szerelőhöz. Esetleg nyugodjak meg és autókázzak még pár ezer km-t.
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #12337 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 13:35:28 »

A kartergáz visszavezető csőre gondolsz, az nem vákuum cső.
Függ attól is, aki csinálja. Kb. 2 órát számolhatnak el....



Igen arra.. Ami olyan jó helyen van Smiley
Köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12338 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 14:00:52 »

Köszi a választ! Bocsánat, de amatör lennék. worship

No problem.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12339 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 14:02:03 »

GSR! A füstölő kipufogóval kapcsolatban csak azt szerettem volna megtudni, hogy essek e pánikba vagy vigyem azzonal vissza a kocsit a szerelőhöz. Esetleg nyugodjak meg és autókázzak még pár ezer km-t.


De ééééén mééééég mindig nem tudom/látom mennyire füstöl most és azt már nem is fogom, hogy előtte milyen volt!  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12340 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 14:58:26 »

Sziasztok. A 110 lovas és a 125 lovas mondeo-ban csak a "szoftver", vagy a "hardver" is felelős a 15 paci különbségért?
Naplózva
T-modell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


E-mail
« Új hozzászólás #12341 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 20:47:18 »


De ééééén mééééég mindig nem tudom/látom mennyire füstöl most és azt már nem is fogom, hogy előtte milyen volt!  Roll Eyes
Szóval a szemed az nincs itt  nyes, ez a baj! Miskolcra küld el és láthatod. A motorfelújítás elött csak magas fordulaton volt látható kékes szüke füst. Most indításkor füstfelhőben úszik a kocsi és büdös is. Hibakódok: P0172, P1000, P1246, P1432. A motor felmelegedése után csökken a füstölés. A flexibilis csőnél nem zárt a kipufogó. Indításkor ingadozó alapjárati fordulatszám - hideg motornál. Champion iridiumos gyertyák. Új Starline gyújtáskábelek, új NGK trafó. Motor felújítva - 4 új dugattyú, új hajtókarcsapágyak, hengerfej felújítva, új lánc és hosszbordásszíj.
Naplózva

Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12342 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 20:49:31 »

Szóval a szemed az nincs itt  nyes, ez a baj! Miskolcra küld el és láthatod. A motorfelújítás elött csak magas fordulaton volt látható kékes szüke füst. Most indításkor füstfelhőben úszik a kocsi és büdös is. Hibakódok: P0172, P1000, P1246, P1432. A motor felmelegedése után csökken a füstölés. A flexibilis csőnél nem zárt a kipufogó. Indításkor ingadozó alapjárati fordulatszám - hideg motornál. Champion iridiumos gyertyák. Új Starline gyújtáskábelek, új NGK trafó. Motor felújítva - 4 új dugattyú, új hajtókarcsapágyak, hengerfej felújítva, új lánc és hosszbordásszíj.


Meg van a hiba!
Nincsenek dugattyúgyűrűk!  Persze, hogy füstöl.....   vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12343 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 21:46:18 »

Találkozott valaki ilyennel? Ha hosszabb állás pl. 1 nap után kihúzom a nívópálcát, akkor száraznak látszik. Megijedek rinya vísszadugom, megint kihúzom és normál olajszint látszik rajta... Ez mi lehet? Egyéb hibajelenség nincs.
Köszi előre is!

Azt hiszem ebből a két képről rájöttök, miért ilyen "cseles" a nívószint ellenörzése...

Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12344 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 21:51:46 »

Azt hiszem ebből a két képről rájöttök, miért ilyen "cseles" a nívószint ellenörzése...


Hogy megy a generál? Halad?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12345 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 21:56:06 »

Hogy megy a generál? Halad?
nem csak hosszabb nívópálca lesz, hogy beleérjen az olajba? vigyor3 vigyor3 mint a viccben vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12346 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 21:59:37 »

Sajnos az 1-es henger csapágya kissé berágott... A forgattyús csap sértetlen, nincs berágódva. Majd megmérem mikrométerrel is, az most nincs kéznél. De veszek bele egy Glyko készletet, nem egy ökör összeg.
Tudom, nem lesz olyan pontos, mint a gyári mérés alapján beválogatott, de a jelenleginél csak jobb lesz.
Viszont így lehet csak meg kellene bontanom a nyugvó csapágyakat is Roll Eyes

miért nem gyárit veszel bele? nem szokott sokkal drágább lenni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12347 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 22:03:11 »

Hogy megy a generál? Halad?

Persze, csinálgatom.
Holnap a hengerfej bekerül gépműhelybe, péntekre saccolták, hogy elhozhatom. Akkor a hétvégén össze is pakolom  Wink
Azért lett a Glyko csapágy, mert abból sikerült hamar beszereznem.
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12348 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 22:04:20 »

No, hogy ne csak mindig kérdés legyen, írok egy tapasztalatot is.
Ma kicserélésre került a termosztát, mert hűvös volt a víz. Télen 60-65 fok körül, most így nyár elején 70 és 80 között, országúton inkább 70-hez közelebb.
Gyári Ford került bele, Finis kód alapján 90 fokos.
Esti tesztút tapasztalata: Szépen, gyorsan melegszik be, kb 93-96 fok között tartja folyamatosan az értéket. (Országút, rövid lakott.)
Beállva a kapu elé, 99-nél indul a venti, 96-nál áll le.
A motor 2.0 benzin, az értékeket meg a szervizmenüből lestem ki.
Azt gondolom ez így rendben van.


Üdv: Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12349 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 22:07:46 »

No, hogy ne csak mindig kérdés legyen, írok egy tapasztalatot is.
Ma kicserélésre került a termosztát, mert hűvös volt a víz. Télen 60-65 fok körül, most így nyár elején 70 és 80 között, országúton inkább 70-hez közelebb.
Gyári Ford került bele, Finis kód alapján 90 fokos.
Esti tesztút tapasztalata: Szépen, gyorsan melegszik be, kb 93-96 fok között tartja folyamatosan az értéket. (Országút, rövid lakott.)
Beállva a kapu elé, 99-nél indul a venti, 96-nál áll le.
A motor 2.0 benzin, az értékeket meg a szervizmenüből lestem ki.
Azt gondolom ez így rendben van.


Üdv: Hanzsi

Valami nagy probléma lehet nálad, mert a FL-esnél a ventilátor alacsony fokozat 98°C-nál indul.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 253 254 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.