Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 18:34:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260740 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
tendetiti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



« Új hozzászólás #800 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 13:43:50 »

Leírással kapcsolatban ha jól emlékszem Szeszka tud szolgálni, de mint mester (aki meg is oldja) Vik és Zacci -bocsi, ha valakit kihagytam  worship
Egyébként nyugodtan ledugózhatod, rosszabb nem lesz, sőt...

Tudtok valakit Baranyában aki képben van szívósor ügyileg?
Naplózva

2001 1.8 MkIII 110 Le EGR OFF
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #801 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:11:28 »


Nincs értelme hazudnom, a feltételezésed tartsd meg magadnak, de ha gondolod, köthetünk egy nagy értékű fogadást a fogyasztásomra. 4 éve az enyém az autó, az első időkben mértem, mint minden kíváncsi ember, 1-2 tized volt mindig az eltérés a fedélzetihez képest. Akkor is 7,3-7,4 volt a fogyim, azért kezdtem el mérni újra, mert olvastam itt a számomra horror fogyasztásokat, és gondoltam hátha tényleg rosszul méricskéltem.  Nem mértem rosszul, nekem ennyi, hogy miért azt nem tudom, nem vagyok egy öregapós vezető, de persze sumi sem. Egyetlen egyszer evett durván, amikor az M5-ön mentem tartósan, 180-200 km/h közt.

A világon te vagy az egyetlen ilyen fogyasztással. Mekkora a taknod? Mennyi km-t mész egy tankkal?

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #802 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:15:05 »

Hülye kérdés lehet, de azért inkább megkérdezem mint nem kérdezem meg.
Mindenki, a külföldi fórumok is írják ezt a szívósor ledugózást. A mérnökök is emberek, én simán elhiszem hogy nem kell oda amit kirámol belőle az ember. Smiley
De biztos biztos biztos hogy nem kell az oda?
Semmi nem fog változni? Fogyasztás, dinamika, stb?
Valaha valakinek volt rossz tapasztalata, történt valami rossz amit a ledugózás okozott esetleg?


Szia van erről már értekezés, hogy miért kell. Végülis a lényeg az, hogy a kartleben keletkező gázokat vezeti be az égéstérbe. A régi autóknál is volt ilyen,c sak nem ennyire precízen. Csak simán rá volt dugva a cső a szívó torokra. Ez annél jobb, de attól még ***. Nekem 1-2 hónapja lett ledugozóva. Azóta amiről beszámolhatok:
1. az autó dinamikusabb lett (nem fényévekkel, de érezhetően)
2. alacsony fordulatszámon (pl 1500-alatt, 3-asban), hirtelen gázadásnál, először egy picit rángat, aztán szépen megy
3. kevesebb lett a fogyasztás, kb 1-1.5 literrel
4. sokkal barátságosabban pörög fel

Szóval nem igazán van negatív.
Üdv
Csaba
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #803 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:39:59 »

A világon te vagy az egyetlen ilyen fogyasztással. Mekkora a taknod? Mennyi km-t mész egy tankkal?

Üdv
Csaba

Bár nekem 2.0 benyás van, 8.5 körül eszik nem éppen visszafogott vezetésí stílus mellett. De legutóbbi számolásnál pl. 7.5 lett (pont azért néztem meg, mert gyanusan sok km-t mentem mikor még a fedkomp 200km megtehető utat jelzett, egyébként nem szoktam számolgatni) Igaz, ez a 7.5 majdnem csak pálya és közút volt.

Szóval mikor 10litereket írtok, szerintem inkább az az irreális, és nem a 7.5-8körüli fogyasztás. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #804 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:48:52 »

Bár nekem 2.0 benyás van, 8.5 körül eszik nem éppen visszafogott vezetésí stílus mellett. De legutóbbi számolásnál pl. 7.5 lett (pont azért néztem meg, mert gyanusan sok km-t mentem mikor még a fedkomp 200km megtehető utat jelzett, egyébként nem szoktam számolgatni) Igaz, ez a 7.5 majdnem csak pálya és közút volt.

Szóval mikor 10litereket írtok, szerintem inkább az az irreális, és nem a 7.5-8körüli fogyasztás. wave
a 10 akár 11 (11,5) az városi döcögés eredménye.... szomoru1
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #805 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 17:51:46 »

a 10 akár 11 (11,5) az városi döcögés eredménye.... szomoru1

Igen, de mikor fogyasztásról beszélünk, akkor nem a városi araszolgatást nézzük hanem az átlagot...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ifju Balázs
Vendég
« Új hozzászólás #806 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:01:04 »

A világon te vagy az egyetlen ilyen fogyasztással. Mekkora a taknod? Mennyi km-t mész egy tankkal?

Üdv
Csaba

Én is 7-8 liter között járok vele, használattól függően. integet2
Naplózva
tendetiti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



« Új hozzászólás #807 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:10:11 »

Én is 7-8 liter között járok vele, használattól függően. integet2

Hosszú autópályázásnál 150-es átlagtempóval sikerült már 6.7-et is,
városban meg simán bekapja a 10.5 - 11-et.
Naplózva

2001 1.8 MkIII 110 Le EGR OFF
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #808 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:10:51 »

Szia van erről már értekezés, hogy miért kell. Végülis a lényeg az, hogy a kartleben keletkező gázokat vezeti be az égéstérbe. A régi autóknál is volt ilyen,c sak nem ennyire precízen. Csak simán rá volt dugva a cső a szívó torokra. Ez annél jobb, de attól még ***. Nekem 1-2 hónapja lett ledugozóva. Azóta amiről beszámolhatok:
1. az autó dinamikusabb lett (nem fényévekkel, de érezhetően)
2. alacsony fordulatszámon (pl 1500-alatt, 3-asban), hirtelen gázadásnál, először egy picit rángat, aztán szépen megy
3. kevesebb lett a fogyasztás, kb 1-1.5 literrel
4. sokkal barátságosabban pörög fel

Szóval nem igazán van negatív.
Üdv
Csaba

Köszönöm, ez így jól hangzik. Milyen összegért csinálják meg ezt a szakavatottak?
Illetve tudunk valakit aki a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza háromszög környékén csinál ilyet?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #809 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:12:33 »

Bár nekem 2.0 benyás van, 8.5 körül eszik nem éppen visszafogott vezetésí stílus mellett. De legutóbbi számolásnál pl. 7.5 lett (pont azért néztem meg, mert gyanusan sok km-t mentem mikor még a fedkomp 200km megtehető utat jelzett, egyébként nem szoktam számolgatni) Igaz, ez a 7.5 majdnem csak pálya és közút volt.

Szóval mikor 10litereket írtok, szerintem inkább az az irreális, és nem a 7.5-8körüli fogyasztás. wave

Persze, én is ezért kezdtem el vezetni elektronikusan, az van lent az aláírásban. Nekem is az autópályázás miatt és a szívósor dugózás miatt kezd lemenni. A városban 11L az 1.8-as.

A 2.0 kevesebbet eszik, mert a lóerő, sűrítés, fordulatszám, befecskendezés, technika összhangja sokkal kedvezőbb.

üdv
Csaba
Naplózva
Tonyka
Vendég
« Új hozzászólás #810 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:20:41 »

A világon te vagy az egyetlen ilyen fogyasztással. Mekkora a taknod? Mennyi km-t mész egy tankkal?

Üdv
Csaba

Ez miért fontos? Két-három naponta tankolok, mert szeretem, ha mindig tele van a tank, az első kattanás után kattintok még1 és kész. Tankolásnál lenullázom a napi számlálót, aztán a következő tankolásnál a megtett kilométerhez képest elvégzem a szükséges matematikai számítást. Nem hinném, hogy teljesen ki kéne fogyasztanom a tankot, ahhoz hogy megtudjam mennyit eszik az autó. De nem bocsátkozom veled vitába, ha elhiszed, elhiszed, ha nem az sem baj, nem leszek szegényebb és gazdagabb sem.
Naplózva
Tonyka
Vendég
« Új hozzászólás #811 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:30:37 »

Persze, én is ezért kezdtem el vezetni elektronikusan, az van lent az aláírásban. Nekem is az autópályázás miatt és a szívósor dugózás miatt kezd lemenni. A városban 11L az 1.8-as.

A 2.0 kevesebbet eszik, mert a lóerő, sűrítés, fordulatszám, befecskendezés, technika összhangja sokkal kedvezőbb.

üdv
Csaba

Én nem autópályázom sokat, sőt, Szigetszentmiklóson lakok, szolgáltatással foglalkozom, nap, mint nap bejárok Pestre, illetve Pest megye déli városait, faluit járom mindennap. Ezért írtam, hogy vegyes használatnál ennyi a fogyasztásom.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #812 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 20:53:35 »

Ez miért fontos? Két-három naponta tankolok, mert szeretem, ha mindig tele van a tank, az első kattanás után kattintok még1 és kész. Tankolásnál lenullázom a napi számlálót, aztán a következő tankolásnál a megtett kilométerhez képest elvégzem a szükséges matematikai számítást. Nem hinném, hogy teljesen ki kéne fogyasztanom a tankot, ahhoz hogy megtudjam mennyit eszik az autó. De nem bocsátkozom veled vitába, ha elhiszed, elhiszed, ha nem az sem baj, nem leszek szegényebb és gazdagabb sem.

Bocs félreérthető volt, de a lényeget megválaszoltad, vagyis egy héten ezerkm felett közlekedsz és gondolom nem városban. Az csodákra képes.

Üdv
Csaba
Naplózva
Tonyka
Vendég
« Új hozzászólás #813 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 21:31:48 »

Bocs félreérthető volt, de a lényeget megválaszoltad, vagyis egy héten ezerkm felett közlekedsz és gondolom nem városban. Az csodákra képes.

Üdv
Csaba

Mármint olyan csodákra gondolsz, mint a megbízható MO, vagy ma be a Moszkva térre, a délitől 30 perc alatt jutottam a Moszkvára. Ezek tényleg csodák, mi ez, ha nem vegyes fogyasztás, mert az autópályától messze van de nagyon.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #814 Dátum: 2010.06.03 csütörtök, 22:52:33 »

Mármint olyan csodákra gondolsz, mint a megbízható MO, vagy ma be a Moszkva térre, a délitől 30 perc alatt jutottam a Moszkvára. Ezek tényleg csodák, mi ez, ha nem vegyes fogyasztás, mert az autópályától messze van de nagyon.

Nem, hanem arra, hogy te egy tankkal kb 650km-t mész el, ha két három naponta tankolsz, akkor az 1300 és 1950 km között van hetente (attól függ, hogy mikot 2, mikor 3 naponta). vegyesen, mondjuk egy héten legyen ez kb 1500km-t. Vagyis havonta 6000km. Vagy taxizol, vagy sokat jársz vidéken. Nem akarok én semmit sem vájkálni, csak próbálom megtalálni a fogyasztás beli különbség okát Smiley

Üdv
Csaba
Naplózva
Tonyka
Vendég
« Új hozzászólás #815 Dátum: 2010.06.04 péntek, 08:13:15 »

Nem, hanem arra, hogy te egy tankkal kb 650km-t mész el, ha két három naponta tankolsz, akkor az 1300 és 1950 km között van hetente (attól függ, hogy mikot 2, mikor 3 naponta). vegyesen, mondjuk egy héten legyen ez kb 1500km-t. Vagyis havonta 6000km. Vagy taxizol, vagy sokat jársz vidéken. Nem akarok én semmit sem vájkálni, csak próbálom megtalálni a fogyasztás beli különbség okát Smiley

Üdv
Csaba

Félreértesz, nem üres tankkal tankolok 2-3 naponta, 7-8 ezerért szoktam csak rátankolni mindig, hogy tele legyen. Lehet hülye szokás, de valamiért jobban viselem, mint az egyszeri teli tankot. Persze azért van, hogy kitolódik 4-5 napra is, ha pl. csak helyben dolgozom.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #816 Dátum: 2010.06.04 péntek, 10:19:06 »

Félreértesz, nem üres tankkal tankolok 2-3 naponta, 7-8 ezerért szoktam csak rátankolni mindig, hogy tele legyen. Lehet hülye szokás, de valamiért jobban viselem, mint az egyszeri teli tankot. Persze azért van, hogy kitolódik 4-5 napra is, ha pl. csak helyben dolgozom.

Akkor olyan 300km-t mész 2-3 naponta? Mennyi a város? Gondolom nem bp.

Üdv
Csaba
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #817 Dátum: 2010.06.04 péntek, 10:34:57 »

Szia van erről már értekezés, hogy miért kell. Végülis a lényeg az, hogy a kartleben keletkező gázokat vezeti be az égéstérbe. A régi autóknál is volt ilyen,c sak nem ennyire precízen. Csak simán rá volt dugva a cső a szívó torokra. Ez annél jobb, de attól még ***. Nekem 1-2 hónapja lett ledugozóva. Azóta amiről beszámolhatok:
1. az autó dinamikusabb lett (nem fényévekkel, de érezhetően)
2. alacsony fordulatszámon (pl 1500-alatt, 3-asban), hirtelen gázadásnál, először egy picit rángat, aztán szépen megy
3. kevesebb lett a fogyasztás, kb 1-1.5 literrel
4. sokkal barátságosabban pörög fel

Szóval nem igazán van negatív.
Üdv
Csaba

hmmmm... szerintem itt egy picit össze lett keverve az EGR dugózása a szívosor kibelezésével és ledugózásával. a szívósornak tudtommal nincs nagy köze a kartergázokhoz, vagyis a benne levő örvénylapátoknak... fenti leírás inkább az EGR dugózására vonatkozik, a kérdés pedig a szívosorra vonatkozott ha nem tévedek.
de a inkább a szakik mondják meg...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tonyka
Vendég
« Új hozzászólás #818 Dátum: 2010.06.04 péntek, 10:51:17 »

Akkor olyan 300km-t mész 2-3 naponta? Mennyi a város? Gondolom nem bp.

Üdv
Csaba

Igen, de azért változó valamennyire, kb. 50-50% .
Naplózva
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #819 Dátum: 2010.06.04 péntek, 10:56:15 »

Nekem nincs computerem, de a múltkor lemértem a fogyasztást. Szigorúan lakott területen kívül csak 90-100-as tempónál (alig bírtam  Wink) 6,5 volt, de ha kicsit jobban nyomom, 100-130 között, akkor már inkább 7,5-8 körül mozog. Városban szerintem hozza a gyári 10-11 litert, szinte látni, ahogy megy lefelé a mutató.
Ha valóban a szívósor kibelezése vagy az EGR ledugózása (ami tudtommal benzinesnél nem lehetséges) javítana a fogyasztáson, már vinném is szerelőhöz.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #820 Dátum: 2010.06.04 péntek, 12:00:13 »

Nekem nincs computerem, de a múltkor lemértem a fogyasztást. Szigorúan lakott területen kívül csak 90-100-as tempónál (alig bírtam  Wink) 6,5 volt, de ha kicsit jobban nyomom, 100-130 között, akkor már inkább 7,5-8 körül mozog. Városban szerintem hozza a gyári 10-11 litert, szinte látni, ahogy megy lefelé a mutató.
Ha valóban a szívósor kibelezése vagy az EGR ledugózása (ami tudtommal benzinesnél nem lehetséges) javítana a fogyasztáson, már vinném is szerelőhöz.

Igaz 2000-es motorral (viszonyításképpen) 2 hete néztem a fogyasztást. Nem mértem, a komp adatait mondom, de nekem az szinte hajszálpontos.
A fogyasztás: 8,3 l/100 km.
Kb. 80 km 50-100 km-es sebességgel főúton és lakott területen, majd autópályán kb. 220 km 140-150-es (km óra szerint) sebességgel. Elég nagy oldalszél is volt. 2 személy + csomagok.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Gabor77
Vendég
« Új hozzászólás #821 Dátum: 2010.06.04 péntek, 21:16:55 »

Fel tudnátok pontokba sorolni, hogy a fogyasztást a vezetési stílustól, guminyomástól eltekintve mi befolyásolhajta negatívan?
Naplózva
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #822 Dátum: 2010.06.04 péntek, 21:26:43 »

Szevasztok,

A fogyasztási kérdés időnként felüti a fejét. Az elmúlt majdnem 5 évben én pontosan vezetem a fogyasztást, amit a főoldalon le lehet tölteni. (MK3 1.8 benzin).
A fogyasztási grafikonon látszik, hogy egy számot a fogyasztáshoz nem lehet rendelni, mert az túl sok mindentől függ. Nekem nyáron csökken a fogyasztásom, mert akkor sokat megyek városon kívüli hosszabb utakra. (mindig légkondival, ha lehet a megengedett max. sebességgel)
Ugyanitt van egy másik adatbázis, ami az előző MK2 autóm adatait tartalmazza.

Üdv

Sz.G.





Igaz 2000-es motorral (viszonyításképpen) 2 hete néztem a fogyasztást. Nem mértem, a komp adatait mondom, de nekem az szinte hajszálpontos.
A fogyasztás: 8,3 l/100 km.
Kb. 80 km 50-100 km-es sebességgel főúton és lakott területen, majd autópályán kb. 220 km 140-150-es (km óra szerint) sebességgel. Elég nagy oldalszél is volt. 2 személy + csomagok.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #823 Dátum: 2010.06.05 szombat, 00:17:42 »

Fel tudnátok pontokba sorolni, hogy a fogyasztást a vezetési stílustól, guminyomástól eltekintve mi befolyásolhajta negatívan?


Szerintem aki erre válalkozik, egy lexikont teleírhatna.

Csak hogy aprósággal kezdjem az is számít, hogy le, vagy felhúzott ablakokkal közlekedsz.
Legáltalánosabb az, hogy hol közlekedsz. Város, országút, pálya és milyen forgalmi körülmények közt. (Nálam a barátom, akitől a kocsim van Budapesten járt, de hosszabb távokat és kb.8,5L volt a fogyasztás. Nálam, szintén Bp. 14L , mert gyakran járok rövid távokra vele. Pl. beindítom, elmegyek a közértbe és vissza. Ez 1,4Km, gyakorlatilag végig hideg motorral)

Amit gondolom Te is tudsz, hogy a motor és befecskendező rendszer állapota, gyertyák, légszűrő, mind-mind befolyásolhaják a fogyit.
Elhasználódott, félig eltömődött katalizátor, működő, de "lelassult" lambdaszonda sem egészséges.
Amire kevesebben figyelnek, hogy akár egy nem rossz, de enyhén szoruló kerékagy csapágy, vagy féknyereg is negatív hatással van a fogyasztásra.
Számít, hogy hány személyel közlekedsz, hogy nem cipelsz-e a csomagtartóban felesleges ballasztot és még sorolhatnám reggelig.

A többiek majd folytatják, ha valami kimaradt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.05 szombat, 00:27:31 írta ezso » Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Gőzi
Vendég
« Új hozzászólás #824 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:05:07 »

A véleményeteket szeretném kikérni... szűkségem lesz egy új/abb szívósorra. Csak nem tudom eldönteni, hogy újat vagy fél használtat vegyek.  Az új 300 euró(Dublin), a félig használt bontott jóval olcsóbb. Az autót nincs szándékomban hosszú távon megtartani (még max 6 hónapig), mert csak baja volt mióta megvettem szomoru1. Az autóm 2001-es Ford Mondeo, benzines) Ha jól tudom ezt a típust 8 féle benzines motorral gyártották. A kérdés az, ha használt szívósor mellett döntök akkor fog-e találni az enyémbe bármelyik Mk3-as kategóriájú szívósora+örvénylapátokkal együtt?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #825 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:17:09 »

A véleményeteket szeretném kikérni... szűkségem lesz egy új/abb szívósorra. Csak nem tudom eldönteni, hogy újat vagy fél használtat vegyek.  Az új 300 euró(Dublin), a félig használt bontott jóval olcsóbb. Az autót nincs szándékomban hosszú távon megtartani (még max 6 hónapig), mert csak baja volt mióta megvettem szomoru1. Az autóm 2001-es Ford Mondeo, benzines) Ha jól tudom ezt a típust 8 féle benzines motorral gyártották. A kérdés az, ha használt szívósor mellett döntök akkor fog-e találni az enyémbe bármelyik Mk3-as kategóriájú szívósora+örvénylapátokkal együtt?
a 8 féle motor hogy jön össze??
1,8 110le
1,8 125le
1,8 sci
2,0 145le
2,5 170le
3,0 205le
3,0 220le
mit hagytam ki, vagy írtam rosszul??
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 16:50:54 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
K.Ghia
Vendég
« Új hozzászólás #826 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:45:46 »

+ 1.8 110le de az is csak 7 több nincs  Wink
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #827 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 14:46:28 »

+ 1.8 110le de az is csak 7 több nincs  Wink
ezen vaciláltam, nem voltam benne biztos
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #828 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 16:31:32 »

a 8 féle motor hogy jön össze??
1,8 125le
1,8 sci
2,0 145le
2,5 170le
3,0 205le
3,5 220le
mit hagytam ki, vagy írtam rosszul??

3,5-ös nincs!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #829 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 16:50:09 »

3,5-ös nincs!
bocs az 3,0 akart lenni Wink az st
javítom worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.06 vasárnap, 16:51:53 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gőzi
Vendég
« Új hozzászólás #830 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 18:48:06 »

Ha lehetne, a kérdésemre szeretnék választ kapni.  Wink

szűkségem lesz egy új/abb szívósorra. Csak nem tudom eldönteni, hogy újat vagy fél használtat vegyek.  Az új 300 euró itt Dublinban, a félig használt bontott jóval olcsóbb. Az autót nincs szándékomban hosszú távon megtartani (még max 6 hónapig), mert csak baja volt mióta megvettem szomoru1.2001-es Ford Mondeo, benzines a törzskönyvében Zetec van írva. A szerelőm szerint egy Zetec és  Duratec házasságából született. A kérdés az, ha használt szívósor mellett döntök akkor fog-e találni az enyémbe bármelyik Mk3-as kategóriájú szívósor+örvénylapátokkal együtt?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #831 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 21:23:59 »

Ha lehetne, a kérdésemre szeretnék választ kapni.  Wink

szűkségem lesz egy új/abb szívósorra. Csak nem tudom eldönteni, hogy újat vagy fél használtat vegyek.  Az új 300 euró itt Dublinban, a félig használt bontott jóval olcsóbb. Az autót nincs szándékomban hosszú távon megtartani (még max 6 hónapig), mert csak baja volt mióta megvettem szomoru1.2001-es Ford Mondeo, benzines a törzskönyvében Zetec van írva. A szerelőm szerint egy Zetec és  Duratec házasságából született. A kérdés az, ha használt szívósor mellett döntök akkor fog-e találni az enyémbe bármelyik Mk3-as kategóriájú szívósor+örvénylapátokkal együtt?

Ki is lehet iktatni azt a szívosort, talán még cikk is van róla. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gőzi
Vendég
« Új hozzászólás #832 Dátum: 2010.06.06 vasárnap, 23:05:48 »

Hát nem kaptam cikket róla, de ha valaki kap annak megköszönném.
Naplózva
Gőzi
Vendég
« Új hozzászólás #833 Dátum: 2010.06.07 hétfő, 10:54:23 »

Ha lehetne, a kérdésemre szeretnék választ kapni.  Wink

szűkségem lesz egy új/abb szívósorra. Csak nem tudom eldönteni, hogy újat vagy fél használtat vegyek.  Az új 300 euró itt Dublinban, a félig használt bontott jóval olcsóbb. Az autót nincs szándékomban hosszú távon megtartani (még max 6 hónapig), mert csak baja volt mióta megvettem szomoru1.2001-es Ford Mondeo, benzines a törzskönyvében Zetec van írva. A szerelőm szerint egy Zetec és  Duratec házasságából született. A kérdés az, ha használt szívósor mellett döntök akkor fog-e találni az enyémbe bármelyik Mk3-as kategóriájú szívósor+örvénylapátokkal együtt?

De ha nem szeretném kiiktatni használtat vegyek-e vagy újat?
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #834 Dátum: 2010.06.16 szerda, 17:50:08 »

Lehet ezeken a motorokon bármi módon gyújtást állítani vagy csak be van lőve egy fix pontra és onnantól computer?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #835 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:40:37 »

Lehet ezeken a motorokon bármi módon gyújtást állítani vagy csak be van lőve egy fix pontra és onnantól computer?
hogyne. CKP jeladó helyzetének változtatásával. nem hivatalos.
Amúgy a keverékarányhoz, motorhőfokhoz, terheléshez, stb. állítja a fedcomp az előgyújtás szögét.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #836 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:43:30 »

hogyne. CKP jeladó helyzetének változtatásával. nem hivatalos.
Amúgy a keverékarányhoz, motorhőfokhoz, terheléshez, stb. állítja a fedcomp az előgyújtás szögét.

És hol van ez a jeladó?

Mert szeretnék kicsit nagyobb előgyújtást az E85-höz. Magától biztosan nem állít akkorát mint ami nekem kéne Smiley
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #837 Dátum: 2010.06.16 szerda, 18:51:38 »

És hol van ez a jeladó?

Mert szeretnék kicsit nagyobb előgyújtást az E85-höz. Magától biztosan nem állít akkorát mint ami nekem kéne Smiley

megvan, úgy látom nem olyan egyszerű hozzáférni...
(itt találtam rá: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Auxiliary_belt_tensioner_replacement)
Naplózva
Kali 74
Vendég
« Új hozzászólás #838 Dátum: 2010.06.27 vasárnap, 22:02:52 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy mi lehet a gond hogy lustán gyorsul a hármas mondim ,ellentátben a kettes mondim jobban gyorsul és ráadásul azon 200 000 km felett van már a hármas meg 130 000km.
ki tudna segiteni köszi falbav
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #839 Dátum: 2010.06.28 hétfő, 00:25:50 »

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy mi lehet a gond hogy lustán gyorsul a hármas mondim ,ellentátben a kettes mondim jobban gyorsul és ráadásul azon 200 000 km felett van már a hármas meg 130 000km.
ki tudna segiteni köszi falbav

alap szervíz mikor volt rajta csinálva? Gyertya? légszűrő? szívosor tisztítás?

Amúgy vidd el LE mérésre és utána megtudod, hogy megvan-e a kellő erő.

Üdv
Csaba
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #840 Dátum: 2010.07.07 szerda, 09:59:10 »

Hali,

kezdek kiakadni az autómra. Kb. 1000km-el ezelőtt a nyaralásunk alatt Horvátországban lerobbant, vagyis a gyujtótrafó elfüstölt. Nagy rángatások mellett elmentem vele a zadari Ford márkaszervíbe ahol kicserélték a trafót (kb. 45000ft) de mivel épp kifogytak a gyujtógyertyákból (én kértem cseréljék azokat is mivel már 59000km volt bennük) a gyertyákat egy ismerős Ford szerelőnél cseréltettem kb. 700km-el később. A gyertyák se voltak sima ügy, mivel a zadari szerelők se az ismerős szerelő még nem találkozott olyan gyertyákkal ami az autóban volt (Motorcraft NGK a pontos jelzését nem tom) és ráadásul ami neki is volt raktáron annak a menete 1cm-el hosszabb. A Nagyautónál utólak megkérdeztem és Robi azt mondta az a Zetec morotokba való (enyém Duratec). Na most nekem ezek a gyertyák vannak az autóban és úgy tűnt minden ok.
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton egyenletlenül jár a motor, pár másodpercenként ránt egyet, de ugyanez a helyzet ha helyben pl. 1200 fordulaton tartom. Menet közben is érezhető olyan pulzáló működés, mindha pillanatra elvenné az ember a gázt és azonnal nyomna egy gázfröccsöt. Szóval menet közben is ha pl. 60-al megyek érezni mindha állandóan váltakozva gázd adnék neki majd azonnal elvenném.
Valakinek valami ötlete? Megbolondulok mostmár!!!  falbav  falbav  falbav  falbav
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #841 Dátum: 2010.07.07 szerda, 12:33:06 »

Hali,

kezdek kiakadni az autómra. Kb. 1000km-el ezelőtt a nyaralásunk alatt Horvátországban lerobbant, vagyis a gyujtótrafó elfüstölt. Nagy rángatások mellett elmentem vele a zadari Ford márkaszervíbe ahol kicserélték a trafót (kb. 45000ft) de mivel épp kifogytak a gyujtógyertyákból (én kértem cseréljék azokat is mivel már 59000km volt bennük) a gyertyákat egy ismerős Ford szerelőnél cseréltettem kb. 700km-el később. A gyertyák se voltak sima ügy, mivel a zadari szerelők se az ismerős szerelő még nem találkozott olyan gyertyákkal ami az autóban volt (Motorcraft NGK a pontos jelzését nem tom) és ráadásul ami neki is volt raktáron annak a menete 1cm-el hosszabb. A Nagyautónál utólak megkérdeztem és Robi azt mondta az a Zetec morotokba való (enyém Duratec). Na most nekem ezek a gyertyák vannak az autóban és úgy tűnt minden ok.
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton egyenletlenül jár a motor, pár másodpercenként ránt egyet, de ugyanez a helyzet ha helyben pl. 1200 fordulaton tartom. Menet közben is érezhető olyan pulzáló működés, mindha pillanatra elvenné az ember a gázt és azonnal nyomna egy gázfröccsöt. Szóval menet közben is ha pl. 60-al megyek érezni mindha állandóan váltakozva gázd adnék neki majd azonnal elvenném.
Valakinek valami ötlete? Megbolondulok mostmár!!!  falbav  falbav  falbav  falbav

Ez gyertya/kábal/trafó problémának tünik.  De leginkább gyertya, főleg ha nem is bele való....
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.07 szerda, 12:39:29 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #842 Dátum: 2010.07.07 szerda, 12:58:23 »

Ez gyertya/kábal/trafó problémának tünik.  De leginkább gyertya, főleg ha nem is bele való....
a csomagtartoban vannak a regi gyertyak, szerinted tegyem vissza hatha... aztan ha azokkal jo akkor vegyek belevalot?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #843 Dátum: 2010.07.07 szerda, 13:03:08 »

a csomagtartoban vannak a regi gyertyak, szerinted tegyem vissza hatha... aztan ha azokkal jo akkor vegyek belevalot?

Egy próbát megérne. De kérdéses hogy nem baszta-e már el a kábeleket ( nemtudom hogy ilyen lehetséges-e  vigyor3 )

Próbáld ki, veszíteni nem fogsz vele.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #844 Dátum: 2010.07.07 szerda, 16:09:52 »

Egy próbát megérne. De kérdéses hogy nem ***ta-e már el a kábeleket ( nemtudom hogy ilyen lehetséges-e  vigyor3 )

Próbáld ki, veszíteni nem fogsz vele.

Ugy nez ki megvan a valasz. Kiszedtem a gyertyakat es mind a 4 fel lett utve. Ezek szerint megis iciripicirit tul hosszuak...  falbav  falbav  falbav
Majd megkoszonom a szerelo haveromnak...
Holnap veszek 4 ujat es beteszem. Hazafele meg majd kiderul most 100% rendben van e.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
haro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #845 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 15:10:50 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék...

Kb. 1 hónapja boldog tulajdonosa lettem egy 1.8-as 2004-es csodának. A napokban figyeltem felrá, mikor hidegen beindítom kotyogó, klattyogó hangok jönnek a motortér felől. Mikor bemelegszik, ezek a hangok szinte teljesen megszűnnek. Menet közben úgy 2000-es fordulatszámtól halk kopogás, ciripelés hallható.
165.000 km van benne. Fogyasztás: város-autóút 8 L, csak autóút 6,9 L. Alapjárat stabil, menet közben nem rángat.

Mi lehet ez?
Naplózva

MK4 Mondeo 2007 2.0 TDCI 140 le
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #846 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 17:22:35 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék...

Kb. 1 hónapja boldog tulajdonosa lettem egy 1.8-as 2004-es csodának. A napokban figyeltem felrá, mikor hidegen beindítom kotyogó, klattyogó hangok jönnek a motortér felől. Mikor bemelegszik, ezek a hangok szinte teljesen megszűnnek. Menet közben úgy 2000-es fordulatszámtól halk kopogás, ciripelés hallható.
165.000 km van benne. Fogyasztás: város-autóút 8 L, csak autóút 6,9 L. Alapjárat stabil, menet közben nem rángat.

Mi lehet ez?

Esteleg szívósor?
Húzd le a vákumcsövet a szívósorról és ha megszűnik a hang, akkor az a ludas.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #847 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 17:49:53 »

Én azt olvastam 2004-re már kijavitották a szívósor hibáját, akkor mégsem igaz?
Esteleg szívósor?
Húzd le a vákumcsövet a szívósorról és ha megszűnik a hang, akkor az a ludas.

Naplózva
haro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #848 Dátum: 2010.07.08 csütörtök, 17:56:29 »

Esteleg szívósor?
Húzd le a vákumcsövet a szívósorról és ha megszűnik a hang, akkor az a ludas.


Esetleg egy képet fel tudna tenni valaki, hogy lássam melyik is az a cső?
Naplózva

MK4 Mondeo 2007 2.0 TDCI 140 le
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #849 Dátum: 2010.07.09 péntek, 23:17:42 »

Esetleg egy képet fel tudna tenni valaki, hogy lássam melyik is az a cső?

Ha pár oldalt visszaolvasol, megtaláltad volna Nebom jóvoltából Wink

Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.