Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 18:19:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260709 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
nemecsek68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25



E-mail
« Új hozzászólás #2300 Dátum: 2012.01.03 kedd, 15:02:30 »

Decemberben jutottam egy 1.8-as 4 ajtós Ghiahoz. 2001 novemberi, 71 ezer van most bene (1,5 évesen vette a cimborám és "szinte" végig a garázsban állt. Megfűztem, hogy adja el nekem). Kívül belül tökéletes. A gyári aksit lecseréltem egy újra, a CD váltó olvasó fejét megtisztítottam és ennyi. A fórumon olvasgatva belém vágtátok az ideget ezzel a szívósoros mizériával. Megyek haza és megnézem van e valami jele a problémának.
Van esetleg valakinek azzal kapcsolatosan tapasztalata, hogy kb mennyi üzemóra (kilóméter) után válik potenciális problémaforrássá a széteső szívósor?
Naplózva

1.8 16V Ghia 2001/11 FL első
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2301 Dátum: 2012.01.03 kedd, 18:13:10 »

Decemberben jutottam egy 1.8-as 4 ajtós Ghiahoz. 2001 novemberi, 71 ezer van most bene (1,5 évesen vette a cimborám és "szinte" végig a garázsban állt. Megfűztem, hogy adja el nekem). Kívül belül tökéletes. A gyári aksit lecseréltem egy újra, a CD váltó olvasó fejét megtisztítottam és ennyi. A fórumon olvasgatva belém vágtátok az ideget ezzel a szívósoros mizériával. Megyek haza és megnézem van e valami jele a problémának.
Van esetleg valakinek azzal kapcsolatosan tapasztalata, hogy kb mennyi üzemóra (kilóméter) után válik potenciális problémaforrássá a széteső szívósor?

100-200e körül. Sok mindentől függ, mikor megy tönkre. Ha már olyan erős szelepcsörgés hangja van, akkor van gond.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nemecsek68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25



E-mail
« Új hozzászólás #2302 Dátum: 2012.01.03 kedd, 19:36:16 »

100-200e körül. Sok mindentől függ, mikor megy tönkre. Ha már olyan erős szelepcsörgés hangja van, akkor van gond.

Köszi a választ. Meghallgattam a és semmi hangja. Egy kicsit megnyugodtam. Van időm felkészülni a cserére. Kerestem retrofit örvénylapátot, tengelyt, tömítést de csak tömítést találtam. Van még egyátalán forgalomban retrofit a módosítás elötti szívósorhoz vagy komplett kell cserélni (esetleg kibelezni)?
Naplózva

1.8 16V Ghia 2001/11 FL első
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2303 Dátum: 2012.01.03 kedd, 20:29:44 »

Autó vásárlás lesz a családban, és szóba jött a mondeo is.  3-as Benzines, nem kombi, kézi váltós,  szerintem max 2001-es.  A kérdések: mikre kell odafigyelni, h ne fájjon később? És ne vegyék le a fejem mert nekem kell megnézni... Nem ismerem a benzines mondeokat. 1.8 vagy 2.0 ? Mennyit esznek ezek normál használat esetén ? (város, országút)  Vezérlés láncos vagy szíjas?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.03 kedd, 20:55:34 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2304 Dátum: 2012.01.03 kedd, 21:17:10 »

Köszi a választ. Meghallgattam a és semmi hangja. Egy kicsit megnyugodtam. Van időm felkészülni a cserére. Kerestem retrofit örvénylapátot, tengelyt, tömítést de csak tömítést találtam. Van még egyátalán forgalomban retrofit a módosítás elötti szívósorhoz vagy komplett kell cserélni (esetleg kibelezni)?

A módosítás előttihez nincs semmi jav. készlet. Vagy belezés vagy csere az újabbra....nnna, ahhoz már van tengely meg lapát.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2305 Dátum: 2012.01.03 kedd, 22:33:22 »

Autó vásárlás lesz a családban, és szóba jött a mondeo is.  3-as Benzines, nem kombi, kézi váltós,  szerintem max 2001-es.  A kérdések: mikre kell odafigyelni, h ne fájjon később? És ne vegyék le a fejem mert nekem kell megnézni... Nem ismerem a benzines mondeokat. 1.8 vagy 2.0 ? Mennyit esznek ezek normál használat esetén ? (város, országút)  Vezérlés láncos vagy szíjas?

Nekem 2.0 van, és átlag 8, 8.5et eszik. 130-as autópálya tempónál 7litert, városban pedig gondolom 9-10, de mivel én leginkább hosszabb utakon járok, ezért arról nem tudok pontos adatot mondani. Szívósor: ha rossz, ki kell belezni és nem lesz rá panasz a későbbiekben. Figyelni csak arra kell, hogy megkapja időben az olajat. vigyor3

Ja, és láncos. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.03 kedd, 22:36:03 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2306 Dátum: 2012.01.03 kedd, 22:51:12 »

Nekem 2.0 van, és átlag 8, 8.5et eszik. 130-as autópálya tempónál 7litert, városban pedig gondolom 9-10, de mivel én leginkább hosszabb utakon járok, ezért arról nem tudok pontos adatot mondani. Szívósor: ha rossz, ki kell belezni és nem lesz rá panasz a későbbiekben. Figyelni csak arra kell, hogy megkapja időben az olajat. vigyor3

Ja, és láncos. wave

Kössz! worship  Szíjremegés  van, mint a dízelnél? A vásárlás utáni szerviz mennyi kb?  Szíj, görgők, olaj, szűrők, gyertyák. 100 nál és 120 nál mennyit pörög?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2307 Dátum: 2012.01.03 kedd, 23:10:00 »

Kössz! worship  Szíjremegés  van, mint a dízelnél? A vásárlás utáni szerviz mennyi kb?  Szíj, görgők, olaj, szűrők, gyertyák. 100 nál és 120 nál mennyit pörög?

Szíjremegés? Az meg mi? vigyor3 Vásárlás után én csak az olajat és a szűrőket (benzinszűrőt is) cserélném. A többit csak ha szükségszerű. Na azt passzolom, de kb. 3000-3500 között valahol.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
nemecsek68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25



E-mail
« Új hozzászólás #2308 Dátum: 2012.01.04 szerda, 12:19:14 »

A módosítás előttihez nincs semmi jav. készlet. Vagy belezés vagy csere az újabbra....nnna, ahhoz már van tengely meg lapát.

Köszönöm az infót. Elindítom a vadászatot egy módosított szívósorra, és figyelek a mostanira.
Naplózva

1.8 16V Ghia 2001/11 FL első
bodnis
Vendég
« Új hozzászólás #2309 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 10:54:18 »

Üdvözlök mindenkit.
Nekem van egy 1.8-as benzin-gáz üzemű MK3-as Mondeóm.Az a problémám vele,hogy míg benzinüzemben nincs vele gond,addig gázüzemben egyenetlen és alacsony a fordulatszám.Olyan,mintha kihagyna 1-2 henger.Ha a fordulat felmegy 1000 fölé,nincs vele semmi gond,szépen húz,stb.Azonban alapjáraton egyenetlen.Átváltok benzinre és néhány km után van szép alapjárat és nincs semmi probléma.Ha huzamosabb ideig járok gázzal,akkor a reggeli hidegindítás csak gázpedál lenyomásával megy és az alapjárat igen szélsőséges.Felszökik aztán majdnem leáll.Ezt csinálja periódikusan,míg nem melegszik egy kicsit a motor.Visszavittem oda,ahol beszerelték a gázt(Zavolli),rácsatlakoztatták a számítógépre de semmi hibát nem találtak,minden érték normális.Azt mondták,szerintük vmi gyújtásprobléma.Már cseréltem gyújtótrafót,gyújtáskábelt és gyújtógyertyákat is.Megtakarítottam az alapjárati szabályozó szelepet is.De a hiba továbbra is jelentkezik.Hibakódot nem ír ki.

Most már végképp tanácstalan vagyok.Ha valakinek volna megoldása vagy egy ügyes tippje szivesen venném.
Köszönettel.
Naplózva
automi
Vendég
« Új hozzászólás #2310 Dátum: 2012.01.05 csütörtök, 14:12:56 »

Sziasztok!

Van egy hűtőventillátor problémám amit az elektromos dolgok forumban leírtam és emiatt próbáltam szerezni egy részletes robbantott ábrát/leírást hogy működik a 2,0 16V mocinál a hűtőrendszer.

Egyáltalán 1 vagy 2 jeladó (CHT,ECT) van 1 külön a műszernek meg egy az ECUnak ?

Miért van a most kapható termosztátokon + 1 hőjeladó amíg a gyárimon(2003/12) nem volt ? A katalogus szerint 2000-2007 közti mk3 as benzines 1,8 vagy 2,0 ugyaz a termosztát való.

Köszi,
automi
Naplózva
pinkoczi
Vendég
« Új hozzászólás #2311 Dátum: 2012.01.06 péntek, 07:26:53 »

Sziasztok! Van egy 1.8 125le mondeom amivel az alábbi problémáim vannak. A szívósor zörög ezért a vákumcső le van húzva.Kb 3 hónapja igy működik. Az autó üzemanyag fogyasztása normális. Zöldkártya eredménye tökéletes. Az olajfogyasztása  viszont hirtelen megnőtt ( 1000km 1-1.5 l ) A motor alacsony fordulaton kb 2000-2500 ig dadog , főleg erőteljesebb gyorsításkor. Három oka lehet szerintem. motorkopás ( kompresszió végnyomásmérés? ) bár az autóban 200000km van ami nem sok. Szelepszár simering ( hát az meg nem ilyen hirtelen szokott problémát okozni) Az EGR mágnesszelepét  telenyomja olajos kokszos trutyival. Ezt kipucolták utána egy darabig jó volt. A szívósor kibelezése ( esetleg cseréje) segítene ezen, vagy tényleg nincs köze az olajfogyasztáshoz? A légszűrőnél a kartergázcsövet lehúzva nincs kartergáz és a kipufogónál sem látni különösebben kékes füstöt. Ha valakinek van tippje, vagy volt hasonló problémája kérem adjon tanácsot. Köszönöm.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2312 Dátum: 2012.01.06 péntek, 09:23:29 »

Sziasztok! Van egy 1.8 125le mondeom amivel az alábbi problémáim vannak. A szívósor zörög ezért a vákumcső le van húzva.Kb 3 hónapja igy működik. Az autó üzemanyag fogyasztása normális. Zöldkártya eredménye tökéletes. Az olajfogyasztása  viszont hirtelen megnőtt ( 1000km 1-1.5 l ) A motor alacsony fordulaton kb 2000-2500 ig dadog , főleg erőteljesebb gyorsításkor. Három oka lehet szerintem. motorkopás ( kompresszió végnyomásmérés? ) bár az autóban 200000km van ami nem sok. Szelepszár simering ( hát az meg nem ilyen hirtelen szokott problémát okozni) Az EGR mágnesszelepét  telenyomja olajos kokszos trutyival. Ezt kipucolták utána egy darabig jó volt. A szívósor kibelezése ( esetleg cseréje) segítene ezen, vagy tényleg nincs köze az olajfogyasztáshoz? A légszűrőnél a kartergázcsövet lehúzva nincs kartergáz és a kipufogónál sem látni különösebben kékes füstöt. Ha valakinek van tippje, vagy volt hasonló problémája kérem adjon tanácsot. Köszönöm.

Valamivel ledugóztátok a csonkot, amire a vákuumcső megy? Ha nem, akkor ott rendesen falsot fog szívni, vagy nem? Inkább a szelepfedéltől jobbra lévő kis kart akaszd ki, azzal ugyanúgy kiiktatod a lapátok működését.
Ha motorkopás lenne, az sem ilyen hirtelen jelentkezne szerintem, de ha már mértek, akkor szerintem egy veszteség-mérés teljesebb képet ad a motor állapotáról.
Az EGR-t szerintem telenyomhatja szeméttel az is, hogy a fals levegő miatt össze-vissza próbálja kompenzálni az ECU az üzemanyag-befecskendezést. Gyertyáid hogy néznek ki?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.06 péntek, 09:30:24 írta tpmportal » Naplózva
pinkoczi
Vendég
« Új hozzászólás #2313 Dátum: 2012.01.06 péntek, 09:45:27 »

Valamivel ledugóztátok a csonkot, amire a vákuumcső megy? Ha nem, akkor ott rendesen falsot fog szívni, vagy nem? Inkább a szelepfedéltől jobbra lévő kis kart akaszd ki, azzal ugyanúgy kiiktatod a lapátok működését.
Ha motorkopás lenne, az sem ilyen hirtelen jelentkezne szerintem, de ha már mértek, akkor szerintem egy veszteség-mérés teljesebb képet ad a motor állapotáról.
Az EGR-t szerintem telenyomhatja szeméttel az is, hogy a fals levegő miatt össze-vissza próbálja kompenzálni az ECU az üzemanyag-befecskendezést. Gyertyáid hogy néznek ki?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2314 Dátum: 2012.01.06 péntek, 10:44:14 »

A szívósor zörög

Itt lesz a gond. A szívósor örvénylapátjai kilazulnak. Annyira, hogy a motor be is tudja szippantani. Motorgenerál vagy csere.
Én sürgősen utánajárnék ennek, mert ha ez van, az nagy bajt okozhat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
pinkoczi
Vendég
« Új hozzászólás #2315 Dátum: 2012.01.06 péntek, 12:26:32 »


Igen le van dugozva. a gyertyákat nem néztem kb30000 van bennük, majd megnézem.
Naplózva
pinkoczi
Vendég
« Új hozzászólás #2316 Dátum: 2012.01.06 péntek, 12:35:08 »

Itt lesz a gond. A szívósor örvénylapátjai kilazulnak. Annyira, hogy a motor be is tudja szippantani. Motorgenerál vagy csere.
Én sürgősen utánajárnék ennek, mert ha ez van, az nagy bajt okozhat.
  Szerinted a vákum kiiktatással  megzavart motorvezérlés okozhatja az olajfogyasztást? A szívósor kibelezést megakarom csináltatni, már megvan a pontos leírás. köszönöm a hozzászólásod.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2317 Dátum: 2012.01.06 péntek, 13:00:09 »

  Szerinted a vákum kiiktatással  megzavart motorvezérlés okozhatja az olajfogyasztást? A szívósor kibelezést megakarom csináltatni, már megvan a pontos leírás. köszönöm a hozzászólásod.

Az olajfogyi a motor kopottsága, vagy inkább a szelepszár-szimeringek kopása miatt van.
Rossz vezérlés miatt nem hinném.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2318 Dátum: 2012.01.06 péntek, 13:14:57 »

Igen le van dugozva. a gyertyákat nem néztem kb30000 van bennük, majd megnézem.

Ha le van dugózva, akkor a lapátok nem működése, illetve az, hogy arra nem "megy" vákuum, elvileg nem kéne megzavarnia a motorvezérlést.
Dadogásra esetleg gyújtás környékén érdemes lehet szétnézni, olajfogyásra meg Angel már leírta.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2319 Dátum: 2012.01.07 szombat, 09:21:05 »

Tegnap lecsereltem a termosztatot...egyelore jonak tunik...
De hogy rohadna meg az a fjord mernok, aki ezt a qrva leszorito bilincset meg a szerelhetoseget kitalalta  falbav levele levele levele
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2320 Dátum: 2012.01.07 szombat, 09:21:48 »

Igen le van dugozva. a gyertyákat nem néztem kb30000 van bennük, majd megnézem.

a szivosorod miatt bugzik a geped !
Naplózva

blah blah blah
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2321 Dátum: 2012.01.07 szombat, 10:56:45 »

Tegnap lecsereltem a termosztatot...egyelore jonak tunik...
De hogy rohadna meg az a Ford mernok, aki ezt a qrva leszorito bilincset meg a szerelhetoseget kitalalta  falbav levele levele levele
Ne szidd őket mert még dicséretnek veszik.
Te idegeskedsz? Még nem láttad hogy nálam, hogy lehet olajszürőt cserélni  falbav falbav falbav falbav
Valamelyik idióta gondolom mielőtt belőtte magát elszivott egy füves cigit utána meg leitta magát a sárga földig. Ez után deleiriumos álmába alvajáró lett és ekkor találhatta ki az olajszürő helyét. Berakta egy olyan helyre amihez egy orángután alkar és egy nőgyógyász ügyesség kell de úgy hogy nem látod hogy mit csinálsz. Ezek a barmok a blokkba nem alulra hanem előre rakták.  idiot2 Ha csak 20cm el hosszabb lenen a klima cső akkor simán lehetne felülről is kényelmesen cserélni. Gondolom igy meg tudtak takaritani 0,0001 eurocentet  falbav Ha nem láttam volna mit küszküdtek vele akkor nem hiszem el hogy tényleg mennyit kell macerálni egy egyszerü olajcserével.
Naplózva
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2322 Dátum: 2012.01.07 szombat, 16:40:56 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Van egy mondeom 2002-es, 170k km erel. A gondom az lenne vele, hogy olaj csere után két héttel és 600km lefutott távolsággal az olaj mérő pálcika nem ér le a motorolajig. Nyoma veszett legalább 1 liter olajnak. A motor elsőre mindig jól indul, ugyan vannak kivételek, jól húz, nem füstől. A megszokott parkoló helyen sincs nyoma az olaj csöpögésének. De mégis eltünik az olaj  falbav Az előző olaj csere 12k km-t bírta, mire kigyúlladt a lámpa. (nem ellenőrzöm minden héten, de kb 1ok km-nél még a java megvolt). Az olaj amit tettem bele 15/40 es castrol.
Mi lehet vele a gond?

 help  help  help
Előre is köszönök minden segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.07 szombat, 16:57:25 írta dnc » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2323 Dátum: 2012.01.07 szombat, 16:56:01 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Van egy mondeom 2002-es, 170k km erel. A gondom az lenne vele, hogy olaj csere után két héttel és 600km lefutott távolsággal az olaj mérő pálcika nem ér le a motorolajig. Nyoma veszett legalább 1 liter olajnak. A motor elsőre mindig jól indul, ugyan vannak kivételek, jól húz, nem füstől. A megszokott parkoló helyen sincs nyoma az olaj csöpögésének. De mégis eltünik az olaj  falbav Az előző olaj csere 12k km-t bírta, mire kigyúlladt a lámpa. (nem ellenőrzöm minden héten, de kb 1ok km-nél még a java megvolt). Az olaj amit tettem bele 15/40 es castrol.
 help  help  help
Előre is köszönök minden segítséget!


A 600km alatt 1liter, az nagyon durva. Hasznos tanácsot nem tudok adni hogy mitől lehet, de az érdekelne, hogy miért 15W40-es olajat raksz bele? 5W30as való bele...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2324 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:03:07 »

A 600km alatt 1liter, az nagyon durva. Hasznos tanácsot nem tudok adni hogy mitől lehet, de az érdekelne, hogy miért 15W40-es olajat raksz bele? 5W30as való bele...

Igazából nekem fogalmam sincs milyen olaj való bele. Amikor megvettem a kocsit megszervízeltettem, és ott a tag ezt ajánlotta. Azóta csak 1x cseréltem én magam, otthon, és ugyan azt vettem... Gondoltam a szerelő csak nem ezzel fog átverni...
De köszi a tanácsott, legközelebb olyat veszek, ha lesz legközelebb...
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2325 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:06:30 »

Igazából nekem fogalmam sincs milyen olaj való bele. Amikor megvettem a kocsit megszervízeltettem, és ott a tag ezt ajánlotta. Azóta csak 1x cseréltem én magam, otthon, és ugyan azt vettem... Gondoltam a szerelő csak nem ezzel fog átverni...
De köszi a tanácsott, legközelebb olyat veszek, ha lesz legközelebb...

Nem tudom hogy az ennyivel vastagabb olaj okozhat-e valamiféle szimering tágulást, vagy kopást... ( lehet most nagy hülyeséget írtam vigyor3 )
Mindenesetre lesz majd itt nálam okosabb, aki megmondja mit nézz meg. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2326 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:30:22 »

Nem tudom hogy az ennyivel vastagabb olaj okozhat-e valamiféle szimering tágulást, vagy kopást... ( lehet most nagy hülyeséget írtam vigyor3 )
Mindenesetre lesz majd itt nálam okosabb, aki megmondja mit nézz meg. wave

A gond az hogy én angliában élek, itt meg olyan szervízdíjak vannak hogy annyit egy 700 fontos kocsira nem érdemes költeni. Nem vagyok szerelő, de azt tudom hogy ha nem csöpög ki akkor csak egy úton távozhat még az olaj... Még egy dologban bízok, mégpedig hogy menet közben szökik el valahogy. De akkor is kéne legyen legalább 1 csepp olaj a ház előtt. De nincs...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2327 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:45:41 »

A gond az hogy én angliában élek, itt meg olyan szervízdíjak vannak hogy annyit egy 700 fontos kocsira nem érdemes költeni. Nem vagyok szerelő, de azt tudom hogy ha nem csöpög ki akkor csak egy úton távozhat még az olaj... Még egy dologban bízok, mégpedig hogy menet közben szökik el valahogy. De akkor is kéne legyen legalább 1 csepp olaj a ház előtt. De nincs...

Arra meg nem gondoltal, hogy cska leeresztettek az olajat, de nem toltottek fel ?  vigyor3 Esetleg a felet lenyulta a szerelo  vigyor3 Tolts ra es nezd meg ujra 500km utan. Ha ennyi km alatt eltunik az olaj, es nem szivarog sehol, akkor azt a moci eszi meg, de az akkor rendesen fustolne ! Szerintem.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2328 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:47:31 »

Ne szidd őket mert még dicséretnek veszik.
Te idegeskedsz? Még nem láttad hogy nálam, hogy lehet olajszürőt cserélni  falbav falbav falbav falbav
Valamelyik idióta gondolom mielőtt belőtte magát elszivott egy füves cigit utána meg leitta magát a sárga földig. Ez után deleiriumos álmába alvajáró lett és ekkor találhatta ki az olajszürő helyét. Berakta egy olyan helyre amihez egy orángután alkar és egy nőgyógyász ügyesség kell de úgy hogy nem látod hogy mit csinálsz. Ezek a barmok a blokkba nem alulra hanem előre rakták.  idiot2 Ha csak 20cm el hosszabb lenen a klima cső akkor simán lehetne felülről is kényelmesen cserélni. Gondolom igy meg tudtak takaritani 0,0001 eurocentet  falbav Ha nem láttam volna mit küszküdtek vele akkor nem hiszem el hogy tényleg mennyit kell macerálni egy egyszerü olajcserével.

komolyan idiotak  falbav
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2329 Dátum: 2012.01.07 szombat, 17:53:13 »

Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Van egy mondeom 2002-es, 170k km erel. A gondom az lenne vele, hogy olaj csere után két héttel és 600km lefutott távolsággal az olaj mérő pálcika nem ér le a motorolajig. Nyoma veszett legalább 1 liter olajnak. A motor elsőre mindig jól indul, ugyan vannak kivételek, jól húz, nem füstől. A megszokott parkoló helyen sincs nyoma az olaj csöpögésének. De mégis eltünik az olaj  falbav Az előző olaj csere 12k km-t bírta, mire kigyúlladt a lámpa. (nem ellenőrzöm minden héten, de kb 1ok km-nél még a java megvolt). Az olaj amit tettem bele 15/40 es castrol.
Mi lehet vele a gond?

 help  help  help
Előre is köszönök minden segítséget!

Huh... 15/40? Ez kb láncfűrészbe való... de a mondeóba biztosan nem.
Kigyulladt a lámpa? Az az olajnyomásé... ha az kigyullad, ott nagy gáz van. Már jó alacsony a szint.
A mondeo kb 20e kilométer alatt sem eszi meg a maxtól a min-ig (nálam pl semennyi sem fogy).
A másik: amikor leereszted az olajat, az összes lefolyt a teknőbe. Ha újat raksz bele, beindítod, majd leállítás után nézed, ahol valószínűleg utána kell tölteni, mert az olaj egy része az alkatrészeken van. A lényeg, hogy mindig ugyanúgy nézd az olajszintet (pl közv a leállítás után).
A maradék 15/40-es olajat ajándékozd el az ellenségednek, vagy a láncfűrészed láncát olajozd vele (eseleg az ajtó zsanérját). Egyik autóba sem kell ilyen olaj.
Vegyél 5W30-at. De nem tetszik nekem az egész. Nem lehet, hogy már eleve iszonyúan eszi az olajat, és azért rakatott bele ilyet?
Gyűrűtörés, szelepszár szimmering... a motor olajos?
Én biz ennek utánajárnék, mert nagy gixert okozhat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2330 Dátum: 2012.01.07 szombat, 18:21:18 »

Arra meg nem gondoltal, hogy cska leeresztettek az olajat, de nem toltottek fel ?  vigyor3 Esetleg a felet lenyulta a szerelo  vigyor3 Tolts ra es nezd meg ujra 500km utan. Ha ennyi km alatt eltunik az olaj, es nem szivarog sehol, akkor azt a moci eszi meg, de az akkor rendesen fustolne ! Szerintem.


Ki van csukva, szemtanuja voltam az egésznek. Mind a 4 liter bele ment. Majd másnap miután kicsit megsétáltattam, ellenőriztem a szintet. Abból a megfontolásból, hogy úgyis vár rám egy hosszabb út, és vajon fogy e az út alatt valami. Mivel nem vettem észre semmi küllönlegeset, és a ház előtt sem áll egyenesen az auto, halasztottam a ellenőrzést egy kicsit. Most meg le sem ér a pálca az olajig. gun
Naplózva
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2331 Dátum: 2012.01.07 szombat, 18:38:46 »

Huh... 15/40? Ez kb láncfűrészbe való... de a mondeóba biztosan nem.
Kigyulladt a lámpa? Az az olajnyomásé... ha az kigyullad, ott nagy gáz van. Már jó alacsony a szint.
A mondeo kb 20e kilométer alatt sem eszi meg a maxtól a min-ig (nálam pl semennyi sem fogy).
A másik: amikor leereszted az olajat, az összes lefolyt a teknőbe. Ha újat raksz bele, beindítod, majd leállítás után nézed, ahol valószínűleg utána kell tölteni, mert az olaj egy része az alkatrészeken van. A lényeg, hogy mindig ugyanúgy nézd az olajszintet (pl közv a leállítás után).
A maradék 15/40-es olajat ajándékozd el az ellenségednek, vagy a láncfűrészed láncát olajozd vele (eseleg az ajtó zsanérját). Egyik autóba sem kell ilyen olaj.
Vegyél 5W30-at. De nem tetszik nekem az egész. Nem lehet, hogy már eleve iszonyúan eszi az olajat, és azért rakatott bele ilyet?
Gyűrűtörés, szelepszár szimmering... a motor olajos?
Én biz ennek utánajárnék, mert nagy gixert okozhat.

Az olajat nem kéne egye eleve. Mert az előző 10 km alatt nem fogyott szinte semmi. Ellenőriztem. Utánna kezdődhetett el... Huh?
Az olaj szintet korábban egy hosszabb állás útán néztem. Kivéve ma, mert se gyútás előtt , se útán 20 percel nem találtam olajat a pálcán.
Gondoltam is hogy kell majd tölteni utána olajat, mert 4 liter nem elég, de fontolóra vettem az adalékot is. Amit már megvettem ugyan, de még nem használtam fel.
A motor is olajos egy kicsit, de azt hogy mitől van egyenlőre a kapcsolószekrénynek tulajdonítottam, mert fentről csorog lefele...
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.07 szombat, 18:50:40 írta dnc » Naplózva
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2332 Dátum: 2012.01.07 szombat, 18:46:37 »

Talán az is fontos lehet hogy egy ezt a pár km-t inkább pályán futottam le. Ott pd hajlamos vagyok kicsit türelmetlen lenni, 2X le is feküdt a sebesség mutató 200-ig  eplus2
De a java normálisan 150 körul ment.
Vajon egy gyengülő szimering? Amit zolibácsi mondott (tök hüe vagyok ehhez)
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.07 szombat, 19:02:02 írta dnc » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2333 Dátum: 2012.01.07 szombat, 19:44:45 »

Talán az is fontos lehet hogy egy ezt a pár km-t inkább pályán futottam le. Ott pd hajlamos vagyok kicsit türelmetlen lenni, 2X le is feküdt a sebesség mutató 200-ig  eplus2
De a java normálisan 150 körul ment.
Vajon egy gyengülő szimering? Amit zolibácsi mondott (tök hüe vagyok ehhez)
vagy nem jól rakták össze az olajszűrőt,és az autó hasa csupa olaj,mert oda kente szét a menetszél a kifolyó anyagot.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2334 Dátum: 2012.01.07 szombat, 20:32:20 »

vagy nem jól rakták össze az olajszűrőt,és az autó hasa csupa olaj,mert oda kente szét a menetszél a kifolyó anyagot.... Roll Eyes

Köszi, jó ötlet! Le fogom ellenőrizni.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2335 Dátum: 2012.01.07 szombat, 22:51:38 »


Ki van csukva, szemtanuja voltam az egésznek. Mind a 4 liter bele ment. Majd másnap miután kicsit megsétáltattam, ellenőriztem a szintet. Abból a megfontolásból, hogy úgyis vár rám egy hosszabb út, és vajon fogy e az út alatt valami. Mivel nem vettem észre semmi küllönlegeset, és a ház előtt sem áll egyenesen az auto, halasztottam a ellenőrzést egy kicsit. Most meg le sem ér a pálca az olajig. gun

a 4 liter az nem elég bele, de talán el kellene érnie a min jelzést a pálcán
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2336 Dátum: 2012.01.07 szombat, 22:57:56 »

a 4 liter az nem elég bele, de talán el kellene érnie a min jelzést a pálcán
nem tudom milyen motor van a kocsidban, de a 2 literes autóba 6 liter olaj kell
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2337 Dátum: 2012.01.07 szombat, 23:24:34 »

nem tudom milyen motor van a kocsidban, de a 2 literes autóba 6 liter olaj kell

azért ne túlozzuk el. kb. másfél hónapja cseréltem olajat (2 literes a motor) és az 5 literből maradt kb 0.4 liter (max jelölésig feltöltve rövid motor járatás után)
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2338 Dátum: 2012.01.07 szombat, 23:27:44 »

azért ne túlozzuk el. kb. másfél hónapja cseréltem olajat (2 literes a motor) és az 5 literből maradt kb 0.4 liter (max jelölésig feltöltve rövid motor járatás után)

 vigyor3 semmit sem túlzok. Az én 2.0 dízelembe ennyi kell
Naplózva
dnc
Vendég
« Új hozzászólás #2339 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 05:59:40 »

1.8-as a motor csak, ha jól tudom 4.5 liter körül van a maxon.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2340 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 10:20:57 »

azért ne túlozzuk el. kb. másfél hónapja cseréltem olajat (2 literes a motor) és az 5 literből maradt kb 0.4 liter (max jelölésig feltöltve rövid motor járatás után)

A dízelbe 6 liter kell, a benzinesbe  4.5 körül.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2341 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 10:36:30 »

Milyen gyertyát érdemes tenni a 1.8-as 125 lós motorba? Ezt az egyet nem találtam a könyvben más minden megvan.

Lett a családban még 1 mondeo.  2001   sedan ghia.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2342 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 10:41:30 »

bordas szijjat mennyi km utan kell cserezni ?  fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2343 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 11:47:17 »

Nos!Mikor először ellenőriztem az olajszintet azt hittem a görcs összehúz!Nem érte a pácát!Ledugtam mégegyszer kihúztam és max.ot mutatott!Nem értem a dolgot de azóta is így van!Elsőre mindíg száraz a pálca,másodjára pedig mindíg mutatja a szintet.Próbáld meg te is hogy kihúzod vársz egy kicsit visszadugod és megint kihúzod.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2344 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 13:20:55 »

bordas szijjat mennyi km utan kell cserezni ?  fejvakaras
http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls
120e km. de szerintem,ha elvan repedezve,akkor tök mind1 mennyi van benne....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2345 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 13:59:17 »

http://www.angeltdci.atw.hu/mondeo_mk3_18_20_20tdci.xls
120e km. de szerintem,ha elvan repedezve,akkor tök mind1 mennyi van benne....

thx !  worship
kb. 150-160e-nel csereltettem es most van benne 247e
Akkor lassan esedekes lesz...

Elso gepteto es hatso ajto teleszkopra tudtok valami olcso es jo megoldast ? Gondolom a gyari horror.
Naplózva

blah blah blah
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2346 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 14:17:59 »

Nos!Mikor először ellenőriztem az olajszintet azt hittem a görcs összehúz!Nem érte a pácát!Ledugtam mégegyszer kihúztam és max.ot mutatott!Nem értem a dolgot de azóta is így van!Elsőre mindíg száraz a pálca,másodjára pedig mindíg mutatja a szintet.Próbáld meg te is hogy kihúzod vársz egy kicsit visszadugod és megint kihúzod.
biztos nagyon híg olajat használsz aztán lötyög  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2347 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 14:58:40 »

biztos nagyon híg olajat használsz aztán lötyög  eplus2

Vagy sűrűt és megdermedt eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2348 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 15:01:19 »

bordas szijjat mennyi km utan kell cserezni ?  fejvakaras

Szerintem az állapota mondja meg. Ha öreg és van repedés akkor csere. Meg nem drága, van vagy 6 ezer péz.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2349 Dátum: 2012.01.08 vasárnap, 17:15:19 »

thx !  worship
kb. 150-160e-nel csereltettem es most van benne 247e
Akkor lassan esedekes lesz...

Elso gepteto es hatso ajto teleszkopra tudtok valami olcso es jo megoldast ? Gondolom a gyari horror.
vannak jó u.gy-k 3-4e ftért.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.