Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:55:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260922 alkalommal)
0 Felhasználó és 46 vendég van a témában
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2750 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:31:13 »

Nekem idén télen 3x leállt indításnál (két-három héten belül volt mind a 3). Előtte sem csinálta és azóta sem.  miaz
Személy szerint betudtam annak, hogy "F". Az enyémnél alapjárati motorra és üzemanyagnyomásra gyanakodtam, de egyelőre nem foglalkozom vele, mert most nem produkálja.
Látom azért belenyúltál a jóba.  Shocked

Naná, nemhogy a jóba, a tutiba  wave
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2751 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:34:26 »

Naná, nemhogy a jóba, a tutiba  wave

Nyugi, majd elmúlik Smiley
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2752 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:39:37 »

Nyugi, majd elmúlik Smiley

Én vicceltem  vigyor3
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2753 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:46:18 »

Az ülésmagasságállítót!  nyes Meg jó lenne eltennem valahová, ugyanis, ha volt ilyen fedél gyárilag rajta a kiosztással, az eltűnt  szomoru1

Annyit találtam,hogy az F66 ülésműködtető kapcsoló a vezető oldalon F83 ülésfűtés. Ez a kettő amit az autodata ír. Akkor csak a 66-os lehet
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2754 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 18:34:36 »

Nálam is van ilyen de teljesen kikövetkeztethetetlenűl csinálja úgyhogy hozzás se kezdek a kideríéséhez.Mindegy hogy 4 nap állás vagy csak 1 fűtött garázsban vagy mínusz húszban.Akkor csinálja amikor eszébe jut.
[/quote]
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #2755 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 20:45:43 »

Nana, tudod, minden bontás rontás. Amig nem szivárog nem cserélünk gyári tömítést max ráhúzunk a csavarokra.  wave
...

Megvannak a cuczok! Szombaton tömítés csere. Germániából hozták, megjött a paszta (Loctite 5920) is. Majd dokumentálok képileg Smiley
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2756 Dátum: 2012.03.09 péntek, 10:38:23 »

... kikövetkeztethetetlenűl ...

 worship a szóért pedig külön gratula  eljen
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2757 Dátum: 2012.03.09 péntek, 10:39:16 »

Annyit találtam,hogy az F66 ülésműködtető kapcsoló a vezető oldalon F83 ülésfűtés. Ez a kettő amit az autodata ír. Akkor csak a 66-os lehet

Naná, én is '66-os vagyok  hehe

(majd kuplungoljunk  wave)
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2758 Dátum: 2012.03.09 péntek, 11:41:23 »

Naná, én is '66-os vagyok  hehe

(majd kuplungoljunk  wave)

Mit is beszéltünk? Jövő tavasszal kuplungozunk? hehe hehe hehe
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2759 Dátum: 2012.03.09 péntek, 11:53:21 »

Mit is beszéltünk? Jövő tavasszal kuplungozunk? hehe hehe hehe

Neeem! Az úgy volt, hogy "jövő héten tavasz van" smile én meg folyton kuplungozok  idiota
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2760 Dátum: 2012.03.09 péntek, 12:10:52 »

Ha a lambda szonda bedöglik, akkor nem muszáj világítania a Check Engine-nek, ugye? Smiley
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2761 Dátum: 2012.03.09 péntek, 17:06:44 »

Ha a lambda szonda bedöglik, akkor nem muszáj világítania a Check Engine-nek, ugye? Smiley

szvsz nem
Naplózva
peskerene
Vendég
« Új hozzászólás #2762 Dátum: 2012.03.10 szombat, 11:52:43 »

Sziasztok!
Tegnap vezetés közben elkezdett világítani a műszerfalon a motort jelző sárga ikon.
Ma elmentem szerelőhöz aki azt olvasta ki a hogy EGR szelep hiba.
Azt mondta hogy lehet vele így is járni és majd megcsinálja.
A kérdésem az lenne hogy ha az emlékem nem csak olvastam valahol hogy meg lehet pucolni,tisztítani valahogy.
Ha tud valaki segíteni hogy hol találok leírást róla akkor megköszönöm!!
Naplózva
harrys
Vendég
« Új hozzászólás #2763 Dátum: 2012.03.10 szombat, 12:52:00 »

Üdv Mindenkinek!
Olyan problémával fordulok a fentlévökhőz, hogy van egy MKIII 2.0   2001 08. évj. benyás Ghia-m.
Tempomatot probáltam beépiteni de nincs sehol a tempomat motor csati a bal torony mögött.
Létezik ,hogy nincs benne gyárilag?
Érdemes a bekötésével foglalkozni ezek után ,vagy haggyam az egészet? 

Köszönet: Harrys
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2764 Dátum: 2012.03.10 szombat, 13:00:45 »

Sziasztok!
Tegnap vezetés közben elkezdett világítani a műszerfalon a motort jelző sárga ikon.
Ma elmentem szerelőhöz aki azt olvasta ki a hogy EGR szelep hiba.
Azt mondta hogy lehet vele így is járni és majd megcsinálja.
A kérdésem az lenne hogy ha az emlékem nem csak olvastam valahol hogy meg lehet pucolni,tisztítani valahogy.
Ha tud valaki segíteni hogy hol találok leírást róla akkor megköszönöm!!

Szemből a motor jobb oldalán http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-MK6-7-ST-150-2-0-DURATEC-EGR-VALVE-FREE-POSTAGE-/110757896880?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19c9af62b0#ht_2549wt_1163 <- így néz ki, fekete fele van felfelé.

Én még nem csináltam, csak nézelődtem arra az esetre ha kéne, meg olvasgattam angol fórumot a témában:
Hozzáféréshez le kell szedni szedni az ott futó levegőcsöveket, meg némi kábelezést el kell takarítani az útból.
Két cső megy rá, ezeket le kell szedni, illetve két 10-es csavar tartja a motorhoz, állítólag az egyikhez szenvedés hozzáférni.
Ha lent van, akkor féktisztítóval, vagy hasonló dologgal ki lehet tisztítani.
Hűtése is van, a nagyobbik cső lehúzásakor el fogsz veszíteni 0.5-1 liter vizet.

Nagyjából ennyi.

Esetleg érdemes lehet egy hosszabb autópályás/magas fordulatos tisztítással is megpróbálkozni.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #2765 Dátum: 2012.03.10 szombat, 14:26:11 »

Sziasztok!
Tegnap vezetés közben elkezdett világítani a műszerfalon a motort jelző sárga ikon.
Ma elmentem szerelőhöz aki azt olvasta ki a hogy EGR szelep hiba.
Azt mondta hogy lehet vele így is járni és majd megcsinálja.
A kérdésem az lenne hogy ha az emlékem nem csak olvastam valahol hogy meg lehet pucolni,tisztítani valahogy.
Ha tud valaki segíteni hogy hol találok leírást róla akkor megköszönöm!!

Szia!

Még annyit hozzátennék az előző korrekt leíráshoz, hogy érdemes leszedni az EGR szelep tetején lévő fedeler (4 csavar), mert a második csavart tényleg "rút szo.pás" kiszedni és ha nem szeded le a tetejét, akkor a csatlakozótól nem fog elfordulni a crowa.
Legalább is nekem így jött szét, 3 óra után  falbav
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #2766 Dátum: 2012.03.10 szombat, 16:53:28 »

Szevasz,

Az enyém 2003-as volt és nem volt benne semmi előkészítés. Beépítettem, jól működött. A TIS-ben szépen le van rajzolva minden az beépítéshez.
Ne feledd, hogy kell hozzá kormánykapcsoló és pedálkapcsolók is.
A tempomat visszajelzést engedélyeztetni kell, gyári diaggal.

Üdv

Sz.G.


Üdv Mindenkinek!
Olyan problémával fordulok a fentlévökhőz, hogy van egy MKIII 2.0   2001 08. évj. benyás Ghia-m.
Tempomatot probáltam beépiteni de nincs sehol a tempomat motor csati a bal torony mögött.
Létezik ,hogy nincs benne gyárilag?
Érdemes a bekötésével foglalkozni ezek után ,vagy haggyam az egészet? 

Köszönet: Harrys
Naplózva
harrys
Vendég
« Új hozzászólás #2767 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 19:47:08 »

Szia.
Mindenem megvan a kellékekből. Azt mondod ,hogy érdemes tovább dolgozni vele?
Mi az a TIS?

köszi
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.11 vasárnap, 19:53:24 írta harrys » Naplózva
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #2768 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 21:00:28 »

TIS Technical Information System.
Benne van faceliftig sok minden az autóról.
A címedre küldtem egy általam csinált rajzot.

Üdv



Szia.
Mindenem megvan a kellékekből. Azt mondod ,hogy érdemes tovább dolgozni vele?
Mi az a TIS?

köszi
Naplózva
peskerene
Vendég
« Új hozzászólás #2769 Dátum: 2012.03.12 hétfő, 07:28:09 »

Szia!

Még annyit hozzátennék az előző korrekt leíráshoz, hogy érdemes leszedni az EGR szelep tetején lévő fedeler (4 csavar), mert a második csavart tényleg "rút szo.pás" kiszedni és ha nem szeded le a tetejét, akkor a csatlakozótól nem fog elfordulni a crowa.
Legalább is nekem így jött szét, 3 óra után  falbav

Köszönöm a segítséget!
Ma szép idő van meg is csinálom.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2770 Dátum: 2012.03.13 kedd, 15:07:30 »

Köztudott, hogy a termosztátom önbizalom hiányos, ha minden igaz, akkor a hétvégén cserélem.
Viszont így, hogy melegebb lett az idő, a városi fogyasztásom 16-ról 14.3-ra ment le Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2771 Dátum: 2012.03.13 kedd, 15:25:49 »

Köztudott, hogy a termosztátom önbizalom hiányos, ha minden igaz, akkor a hétvégén cserélem.
Viszont így, hogy melegebb lett az idő, a városi fogyasztásom 16-ról 14.3-ra ment le Smiley

Addig tegyél kartont a hűtő elé...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2772 Dátum: 2012.03.14 szerda, 17:30:15 »

helllouuuu Cheesy
ojan kerdes hogy valakinek van gazositva az autoja?Huh? ha van milyen tapasztalatja van rola??? megeri vagy nem???
kossszi elore is Smiley
tovabbi szep napot
 integet2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2773 Dátum: 2012.03.14 szerda, 18:10:22 »

helllouuuu Cheesy
ojan kerdes hogy valakinek van gazositva az autoja?Huh? ha van milyen tapasztalatja van rola??? megeri vagy nem???
kossszi elore is Smiley
tovabbi szep napot
 integet2

Van gázos topic... a generációfüggetlen főtopicból nyílik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2774 Dátum: 2012.03.14 szerda, 18:10:53 »

Van gázos topic... a generációfüggetlen főtopicból nyílik.

De általában itt minden autó gázos Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2775 Dátum: 2012.03.14 szerda, 21:14:47 »

De általában itt minden autó gázos Smiley
minden benyás gáz eplus2 vagy nem erre gondoltál?? Roll Eyes hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2776 Dátum: 2012.03.14 szerda, 21:27:55 »

minden benyás gáz eplus2 vagy nem erre gondoltál?? Roll Eyes hehe

 duhos2 
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2777 Dátum: 2012.03.16 péntek, 12:21:25 »

Van gázos topic... a generációfüggetlen főtopicból nyílik.
koszi Smiley
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2778 Dátum: 2012.03.17 szombat, 21:22:09 »

Sziasztok!!!Tegnap utána jártam a ventllátor problémámnak.Leírom miket tapasztaltam hátha van ötlet valakinek.Nekem is van csak kíváncsi vagyok jók e a megérzéseim. 
 Bekapcsoltam a műszerfal tesztet és így kocsikáztam vele városon kívűl-belűl kb. 60km-t.

1, A vízhőfok mutató a teszt szerint 50foknál mozdul meg ÉS!!!! 60 foknál már beáll közép alá egy mutatóval!!!!4 (szerintem ez így nem normális) És ezzel az ő szerepe ki is fújt ezután bármi i történt ő csak ott állt!!!!!!!
2,106 foknál kapcsol a ventillátor.
3,90km/h tempomat:a víz szétlassan felkúszott 108 fokig és ott állt sokáig majd gázadásra hirtelen leesett 88 fokig majd megint elindult és megérkezett 106 fokig.
4,álltam egyhelyben és járattam: felment 106-ig bekapcsolt a venti. a motor pedig melegedett tovább 109-ig a hűtőről már hideg levegőt szívtak a lapátok. gázfröccs (kb.1200-ig) a hőfok visszaesett 96-ra és rögtön leállt a ventillátor is és felmelegedett a hűtő. majd megint elértük a 106 fokot venti. bekapcs. 10mp és ki. víz vissza 102-re megint 106 venti be 2perc még mindíg megy 109 fok hűtő hideg,gáz, venti ki, víz 95.

Szerintem a termosztát akad.kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Még valami:találtam a trafó alatt a vízcső elosztón egy érzékelőt lehúztam a csatiját de semmi változást nem vettem észre.Minden hibátlanul ment tovább.Az minek az érzékelője lehet?

És mégegyszer felhívnám figyelmeteket az 1, es pontra. 60 foknál közép alatt 1 mutatónyival és amikor a motor épp 108 fokos volt ez a nyomorult akkor is ugyanott állt. mert ő nem vette észre az a cirka 50 fok különbséget.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2779 Dátum: 2012.03.17 szombat, 22:34:36 »

És mégegyszer felhívnám figyelmeteket az 1, es pontra. 60 foknál közép alatt 1 mutatónyival és amikor a motor épp 108 fokos volt ez a nyomorult akkor is ugyanott állt. mert ő nem vette észre az a cirka 50 fok különbséget.

Szia!

Esetleg nem lehet magyarázat, hogy pl két külön helyen mér? A teszt a hengerfeji hőmérőről, a műszerfali mutatóóra meg más hőmérőről?
Nem tudom, hogy így van-e, de ez lehetne egy elfogadható magyarázat az eltérő hőfok megjelenítésre.
Benzinesnél nem tudom hogy van megoldva a vízpumpa hajtása, de az én autómból kiindulva a jelenségeddel kapcsolatosan a vízpumpa ellenőrzését gondolnám elvégezni. Talán a legjobb az lenne, ha leveszed a vízpumpa fedelét és megrpóbálod a szivattyú járókerekét forgatni, ha megmozdul, biztosan megkopott a szervó szivattyú-vízpumpa körmös tengelykapcsoló.
Termosztát szorulás a benzineseknél rossz hír, ha jól tudom, mert csak házzal együtt cserélhető, talán.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.17 szombat, 22:37:49 írta V.Tamás » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2780 Dátum: 2012.03.17 szombat, 22:42:41 »

Szia!

Esetleg nem lehet magyarázat, hogy pl két külön helyen mér? A teszt a hengerfeji hőmérőről, a műszerfali mutatóóra meg más hőmérőről?
Nem tudom, hogy így van-e, de ez lehetne egy elfogadható magyarázat az eltérő hőfok megjelenítésre.
Benzinesnél nem tudom hogy van megoldva a vízpumpa hajtása, de az én autómból kiindulva a jelenségeddel kapcsolatosan a vízpumpa ellenőrzését gondolnám elvégezni. Talán a legjobb az lenne, ha leveszed a vízpumpa fedelét és megrpóbálod a szivattyú járókerekét forgatni, ha megmozdul, biztosan megkopott a szervó szivattyú-vízpumpa körmös tengelykapcsoló.
Termosztát szorulás a benzineseknél rossz hír, ha jól tudom, mert csak házzal együtt cserélhető, talán.

Ez benzines, a vízpumpát közvetlenül a szíj hajtja.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2781 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 01:46:22 »

Sziasztok!!!Tegnap utána jártam a ventllátor problémámnak.Leírom miket tapasztaltam hátha van ötlet valakinek.Nekem is van csak kíváncsi vagyok jók e a megérzéseim. 
 Bekapcsoltam a műszerfal tesztet és így kocsikáztam vele városon kívűl-belűl kb. 60km-t.

1, A vízhőfok mutató a teszt szerint 50foknál mozdul meg ÉS!!!! 60 foknál már beáll közép alá egy mutatóval!!!!4 (szerintem ez így nem normális) És ezzel az ő szerepe ki is fújt ezután bármi i történt ő csak ott állt!!!!!!!
2,106 foknál kapcsol a ventillátor.
3,90km/h tempomat:a víz szétlassan felkúszott 108 fokig és ott állt sokáig majd gázadásra hirtelen leesett 88 fokig majd megint elindult és megérkezett 106 fokig.
4,álltam egyhelyben és járattam: felment 106-ig bekapcsolt a venti. a motor pedig melegedett tovább 109-ig a hűtőről már hideg levegőt szívtak a lapátok. gázfröccs (kb.1200-ig) a hőfok visszaesett 96-ra és rögtön leállt a ventillátor is és felmelegedett a hűtő. majd megint elértük a 106 fokot venti. bekapcs. 10mp és ki. víz vissza 102-re megint 106 venti be 2perc még mindíg megy 109 fok hűtő hideg,gáz, venti ki, víz 95.

Szerintem a termosztát akad.kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Még valami:találtam a trafó alatt a vízcső elosztón egy érzékelőt lehúztam a csatiját de semmi változást nem vettem észre.Minden hibátlanul ment tovább.Az minek az érzékelője lehet?

És mégegyszer felhívnám figyelmeteket az 1, es pontra. 60 foknál közép alatt 1 mutatónyival és amikor a motor épp 108 fokos volt ez a nyomorult akkor is ugyanott állt. mert ő nem vette észre az a cirka 50 fok különbséget.

A motor üzemi hőmérséklete nem egy adott hőfok, hanem egy tartomány. Ugyana 60 fok nekem kevésnek tűnik, a tdci 75 körül áll be középre, és mondjuk 110 fokig közepet mutat, mert ez az üzemi hőmérséklet. Nem lineárisan mutat a mutató, és ezt pont így csinálja a többi korabeli autó is.
Pl a fiestánk régebbi, annál látszik, hogy nyit-zár a termó. Az ilyen. A hármasnál meg nem.
Viszont, olyan az egész, mintha alapjáraton nem működne a vízpumpád. Hogy ez hogy lehet... ennyire nem csúszhat a szíj.
Esetleg rajzolj rá állóhelyzeben egy vonalat krétával, és járó motornál nézd meg. Esetleg baromira szorul...  Huh?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #2782 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 02:09:25 »

Viszont, olyan az egész, mintha alapjáraton nem működne a vízpumpád. Hogy ez hogy lehet... ennyire nem csúszhat a szíj.
Esetleg rajzolj rá állóhelyzeben egy vonalat krétával, és járó motornál nézd meg. Esetleg baromira szorul...  Huh?

A felvetésedre egy másik ötlet: a vízpumpa tengelyén, a szivattyú járókerék, vagy a szíjtárcsa rögzítése esetleg elforoghat?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2783 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 06:59:31 »

Pici update a részemről:

- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en  középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)

Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km Sad Pedig a kocsi nem füstöl?  (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre Sad ) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort? Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2784 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 07:25:19 »

A felvetésedre egy másik ötlet: a vízpumpa tengelyén, a szivattyú járókerék, vagy a szíjtárcsa rögzítése esetleg elforoghat?

Amikor másik topikban hozta fel ezt a problémát én is ilyesmit írtam.

Pici update a részemről:

- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en  középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)

Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km Sad Pedig a kocsi nem füstöl?  (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre Sad ) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort? Smiley

Termócsere : eljen

Olajfogyasztás:  levele Ha már szét van szedve, nézzetek rá a hangerekre, hogy nem oválisak-e, illetve az olajlehúzó gyűrűkre, hogy nem tapadtak-e le, vagy ilyesmi.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2785 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 07:59:28 »

Pici update a részemről:

- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en  középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)

Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km Sad Pedig a kocsi nem füstöl?  (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre Sad ) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort? Smiley

Nekem ugyan ez volt. Nem oldotta meg a szelepszárszimering csere. Ovalis volt a henger, meg az olajlehúzó volt letapadva.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2786 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 09:24:32 »

Pici update a részemről:

- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en  középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)

Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km Sad Pedig a kocsi nem füstöl?  (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre Sad ) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort? Smiley

Ennyi olajat a szelepszárnál szerintem nemtud enni.
Meleg, járó motornál húzd ki a nívó pálcát. Ha nincs kartergáz akkor örülj.
 Ha van rendesen akkor kopott a henger és az sokba lesz... Gyűrűzésre ne hagyd magad rábeszélni mert oválisra kopik a henger és nem lesz jobb semmivel csak a pénzed lesz kevesebb. De azt meg lehet mérni mint már írták is. Meg a lehúzó gyűrűk.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2787 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 10:15:03 »

Ennyi olajat a szelepszárnál szerintem nemtud enni.
Meleg, járó motornál húzd ki a nívó pálcát. Ha nincs kartergáz akkor örülj.
 Ha van rendesen akkor kopott a henger és az sokba lesz... Gyűrűzésre ne hagyd magad rábeszélni mert oválisra kopik a henger és nem lesz jobb semmivel csak a pénzed lesz kevesebb. De azt meg lehet mérni mint már írták is. Meg a lehúzó gyűrűk.

Kipróbáltam Smiley
Nívópálca kihúz, üzemmeleg motor, tiltásig leforgat. A nívópálcánál semmi. Abszolúte. Se füst, se más egyéb. Ellenben tiltásnál a kipufogón meghatározhatatlan (talán kékesszürke színű) füst jön. Alapjáratra állás után még 3-7 mp-ig egyre gyengülve, de jön a füst, utána alapjáraton hagyva teljesen megszűnik.

Ami furcsa, hogy a motor tökéletesen jár. Pöccre indul, akár -20 fokban is, alapjárata egyenletes, nagykönyv szerinti (1000-el kezd, majd üzemmelegen 750-re beáll). Hallgatva a kipuffogóját, a motor egyenletesen duruzsol, nincs kihagyott ütem. Letiltásig teljesen gyorsan és rangatás nélkül pörög fel. Volt gyertya, olaj, hűtővíz, termosztát, vízpumpa, légszűrő, benzinszűrő csere. Olajcsere óta elvileg hiányzik 3 liter olaj a motorból (1000 km alatt) azonban az olajnyomás jelző egyszer sem nyikkant meg (holott indításkor felgyullad, majd motorindítás után rögtön kialszik, ahogy kell). A motor alja és a motortér teljesen száraz, parkolóban nem hagy foltot.

Valami nem teljesen kerek a történetben, mert 3 liter elvesztését az olajnyomás lámpának szerintem jeleznie kellene.

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.18 vasárnap, 10:24:00 írta Hyperborg » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2788 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 10:24:27 »

Kipróbáltam Smiley
Nívópálca kihúz, üzemmeleg motor, tiltásig leforgat. A nívópálcánál semmi. Abszolúte. Se füst, se más egyéb. Ellenben tiltásnál a kipufogón meghatározhatatlan (talán kékesszürke színű) füst jön. Alapjáratra állás után még 3-7 mp-ig egyre gyengülve, de jön a füst, utána alapjáraton hagyva teljesen megszűnik.

Én elsősorban olajlehúzókra tippelnék, de az ilyen távolról tippelgetés nem sokat jelent.
Ha szétszeditek, akkor biztos meglesz a hiba. Már csak abban kell reménykedni, hogy nem a henger lett ovális.

Valami nem teljesen kerek a történetben, mert 3 liter elvesztését az olajnyomás lámpának szerintem jeleznie kellene.

Olajnyomás akkor esne le, ha a csapágyak kukák lennének. Ha az olajlehúzó le van tapadva, akkor a motor úgymond hibátlanul működik,
csak az égéstérbe jut a hengerfalon lévő olaj, amit a gyűrűnek le kellett volna húznia.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.18 vasárnap, 10:35:22 írta tpmportal » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2789 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 10:57:20 »

Én elsősorban olajlehúzókra tippelnék, de az ilyen távolról tippelgetés nem sokat jelent.
Ha szétszeditek, akkor biztos meglesz a hiba. Már csak abban kell reménykedni, hogy nem a henger lett ovális.

Olajnyomás akkor esne le, ha a csapágyak kukák lennének. Ha az olajlehúzó le van tapadva, akkor a motor úgymond hibátlanul működik,
csak az égéstérbe jut a hengerfalon lévő olaj, amit a gyűrűnek le kellett volna húznia.

Csak eszmefuttatok, tessék javítani engem, bátran!
Ha nincs a nívópálcánál kartergáz, akkor gondolom az oválisnak kicsi az esélye (mert akkor ugye ott elfújna).
Olajnyomás lámpának világítani illene a csapágyaktól függetlenül, ha a motorban nincs elég olaj és nem tud szipkázni eleget. Ez szerintem 3 l olajveszteségnél meg kellene, hogy történjen, nem?
Olajhúzó letapadását nem tudom elvetni, majd megnézem. Elméletileg elfogadható az indoklás.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2790 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 11:31:37 »

Csak eszmefuttatok, tessék javítani engem, bátran!
Ha nincs a nívópálcánál kartergáz, akkor gondolom az oválisnak kicsi az esélye (mert akkor ugye ott elfújna).
Olajnyomás lámpának világítani illene a csapágyaktól függetlenül, ha a motorban nincs elég olaj és nem tud szipkázni eleget. Ez szerintem 3 l olajveszteségnél meg kellene, hogy történjen, nem?
Olajhúzó letapadását nem tudom elvetni, majd megnézem. Elméletileg elfogadható az indoklás.

A lámpa 0.25 bar-nál kapcsol. Az már nagyon-nagyon(-nagyon) alacsony. 2 literrel a minimum alatt szerintem
normál használat mellett ezt teljesíteni tudja, hiszen komoly kanyarvadászt közepette sem szabad levegőt szívnia, amikor az olaj
a teknő egyik felébe zúdul.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2791 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 11:42:48 »

A szelepszár szimmeringet akkor tudod a legjobban ellenőrizni, ha mész tartósabban pl országúton vagy pályán, majd motorfékezel egy jó fél percig/1 percig, és megint rálépsz a gázra. Ha ilyenkor homályba veszik a mögötted lévő táj (füstöl egy szépet a kipu gázadásra) akkor csöcsön vannak a szimmeringek.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2792 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 12:01:45 »

A szelepszár szimmeringet akkor tudod a legjobban ellenőrizni, ha mész tartósabban pl országúton vagy pályán, majd motorfékezel egy jó fél percig/1 percig, és megint rálépsz a gázra. Ha ilyenkor homályba veszik a mögötted lévő táj (füstöl egy szépet a kipu gázadásra) akkor csöcsön vannak a szimmeringek.

A motorfék ez esetben csak azért kell, hogy ne legyen benne üzemanyag (ergo egyértelmű legyen a "mérés"? Smiley )
Ez megvan, egyébként: autópályán padlógáznál visszavált vagy 2-t az automata, majd füstre támaszkodik az autó ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2793 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 12:08:36 »

Azért, mert a magas fordulatról, zárt pillangószeleppel való motorfékezésnél igen nagy vákuum van a szívórendszerben, és a szívóoldali
szimmeringek, ha rosszak, töltik be az olajat rendesen, amit utána gázra lépéskor jól begyújtasz, és kékre fested a tájat magad mögött  finom
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2794 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 12:25:27 »

Azért, mert a magas fordulatról, zárt pillangószeleppel való motorfékezésnél igen nagy vákuum van a szívórendszerben, és a szívóoldali
szimmeringek, ha rosszak, töltik be az olajat rendesen, amit utána gázra lépéskor jól begyújtasz, és kékre fested a tájat magad mögött  finom

Igen, igen ... értem most már Smiley Akkor ezt ma majd tesztelem (ilyet csináltam már. Megy a füst padlógáznál is Smiley )
De akkor, ha a nívópálcánál nincs füst, akkor a gyűrűzést nagyjából megúszom, ugye?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2795 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 12:40:44 »

Igen, igen ... értem most már Smiley Akkor ezt ma majd tesztelem (ilyet csináltam már. Megy a füst padlógáznál is Smiley )
De akkor, ha a nívópálcánál nincs füst, akkor a gyűrűzést nagyjából megúszom, ugye?

Elvileg igen.  Még 1 kompresszió mérés is jó lenne szerintem szétszedés előtt.  De elég ám normál fordulaton hibamegállapítani nem kell padlózni meg tiltani smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2796 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 13:28:46 »

Elvileg igen.  Még 1 kompresszió mérés is jó lenne szerintem szétszedés előtt.  De elég ám normál fordulaton hibamegállapítani nem kell padlózni meg tiltani smile

Elvileg volt kompressziómérés és ott nem volt hiba. A hengerfej leszedést meg nem úszom meg a jelek szerint. De a szelepszálszimmering csere nem egy akkor beavatkozás. amitől félek. A gyűrű még csak-csak. Amit szeretnék megúszni, az az ovális henger.

(A kocsiban elméletileg 119.000 km van. Használt autó, tudjuk hogy tekerhető. De a kocsi teljesen egyben van. Nincs rohadás, nem nyiszorog. No meg automata. Elméletben nem lehet szétgyilkolni ... szóval hihető a km-je....)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2797 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 13:34:41 »

Elvileg volt kompressziómérés és ott nem volt hiba. A hengerfej leszedést meg nem úszom meg a jelek szerint. De a szelepszálszimmering csere nem egy akkor beavatkozás. amitől félek. A gyűrű még csak-csak. Amit szeretnék megúszni, az az ovális henger.

(A kocsiban elméletileg 119.000 km van. Használt autó, tudjuk hogy tekerhető. De a kocsi teljesen egyben van. Nincs rohadás, nem nyiszorog. No meg automata. Elméletben nem lehet szétgyilkolni ... szóval hihető a km-je....)

A szelepszárszimeringet ki lehet cserélni fej levétel nélkül is.
A tied automata, kizártnak tartom, hogy széthajtották. Még ha 300e kilométer is van benne, akkor sincs gond.
Elvileg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2798 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 17:12:50 »

A szelepszárszimeringet ki lehet cserélni fej levétel nélkül is.
A tied automata, kizártnak tartom, hogy széthajtották. Még ha 300e kilométer is van benne, akkor sincs gond.
Elvileg.

Pedig pont úgy vagyok vele, hogy az ottómata mindig magasabb fordulaton üzemel/indul stb, mint egy manuális. (amelyiket nem nyélen hajtják)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2799 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 17:25:20 »

Pedig pont úgy vagyok vele, hogy az ottómata mindig magasabb fordulaton üzemel/indul stb, mint egy manuális. (amelyiket nem nyélen hajtják)

Viszont kisebb a hirtelen terhelésváltás és a alacsony fordulatú nagy terhelés (5-ben 50-el, stb)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.