Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 21:59:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261216 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2800 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 17:36:18 »

Viszont kisebb a hirtelen terhelésváltás és a alacsony fordulatú nagy terhelés (5-ben 50-el, stb)
Ez igaz, de ez inkább a hajtásláncot veszi igénybe.
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2801 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 19:52:12 »

 
Azt nem tudom még nem néztem! De nem hinném hogy a pumpa rossz mert folyamatos 90-es tempónál (kb. 2600rpm) is megteszi hogy annyira megmelegszik hogy menetközben bekapcsol a venti.Olyankor lépek egy padlót kinyomott kuplungnál és rögtön visszahül a motor.Én ezért inkább termosztáton töröm a fejem hogy az akad. De azért még várok hátha mondtok még okosakat!!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2802 Dátum: 2012.03.18 vasárnap, 20:02:07 »

Péntek este bandáztunk a városban.Az asszony fázott úgyhogy beindítottam neki az autót.Kb. 2-2és fél órát járt alapjáraton a vas. kb. 15-20 percenként kapcsolt be néhány másodpercre a venti.És örültem is neki mert szerintem így kellene működnie.aztán beültem,hazamentünk.A ház előtt mikor megálltam megint bekapcsolt és onnantól kezdve 6 percig bírtam türelemmel.(gondolom megint megakadt a termo) lerugtam a gázt 4-5ezerig és rögtön kikapcsolt. De nyugodtan szóljatok rám ha nem jól gondolom.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2803 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 00:25:52 »

Pici update a részemről:

- termosztát cserélve. (mind a két karma le volt törve, így állandóan nyitott volt) Az eddigi 4 km helyett, már 300 m-en  középre áll a mutató. Fogyasztási adataim még nincsenek, de rossz termosztáttal -8 oC-ban 8.8l/100, +16 oC-ben pedig 7.9/100 volt a 140-es utazó autópályán, 240 km-en. (fedcomp)

Rossz hír, hogy az olajfogyasztásom viszont 3l/1000 km Sad Pedig a kocsi nem füstöl?  (Asszem megy szelepszálszimmeringre meg hengerfejre Sad ) Egyéb ötletek mielőtt szétbombázom a motort? Smiley

Miért cserélted a termosztátot? Milyen hibajelenséged volt?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2804 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 07:11:06 »

Miért cserélted a termosztátot? Milyen hibajelenséged volt?

Nagy fogyasztás, alig fűtés a kocsiban, kint hideg, ha bekapcsolom, akkor rögtön lefekszik a mutató.

Hétvégén cseréltem a termot (utólag is köszönet wyctornak az alkatrészért). Mind a kettő karja le volt törve, így mindig nyitott állapotban volt. Csere után, 2+2 személy, kb 100 kg csomag, 120-as tempomattal a Budapest-Bécs távot 7.5-ös átlaggal (fedcomp) tette meg a kocsi.

Egyelőre 140-nél limitál, afölé nem tudom gyorsítani padlógázzal sem, de gondolom ez amiatt van, hogy a sok bekerült olaj miatt elveszi a benzint a keverékből.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2805 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 11:54:05 »

Meleg, járó motornál húzd ki a nívó pálcát. Ha nincs kartergáz akkor örülj.

Amin gondolkodok. Ha ovális vagy gyűrű miatt lenne nagy az olajfogyasztás, akkor azt mondjátok, hogy kellene lenni nagy kartergáznak.
Elképzelhető-e hogy a kartergáz az EGR irányába megy el? Vagy más irányba a szívócsonk felé? Ergo, kartergáz van, de a nívópálcánál nem jelenik meg?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2806 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 12:02:59 »

Amin gondolkodok. Ha ovális vagy gyűrű miatt lenne nagy az olajfogyasztás, akkor azt mondjátok, hogy kellene lenni nagy kartergáznak.
Elképzelhető-e hogy a kartergáz az EGR irányába megy el? Vagy más irányba a szívócsonk felé? Ergo, kartergáz van, de a nívópálcánál nem jelenik meg?

Olajlehúzó a kompressziógyűrűktől függetlenül lehet hibás, és olyankor nincs kartergáz, de olajfogyasztás van.
Kompressziógyűrűk nem tudják rendesen lehúzni az olajat.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2807 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 12:09:59 »

Olajlehúzó a kompressziógyűrűktől függetlenül lehet hibás, és olyankor nincs kartergáz, de olajfogyasztás van.
Kompressziógyűrűk nem tudják rendesen lehúzni az olajat.

Lehet, nem tettem fel a kérdést jól Smiley

- Ha nincs a nívópálcánál kartergáz (délutáni fényben semmi sem látszik, megnyalt ujjal pettingelve sem érezhető szelelés, nívópálca kihúzva a motor alapjárat majd tiltásik felpörgetve) akkor állítható, hogy nem termelődik jelentős mennyiségű kartergáz? Azaz nincs olyan, hogy baromi sok a kartergáz, de nem jut el a nívópálcáig? (más irányba elmegy a szívósor felé?)
- Ha a henger oválisra kopott, akkor a kompressziógyűrűk sem tudnak rendesen tömíteni, ergo van kartergáz + olajfogyasztás?

A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni Smiley Most nincs kedvem bontott motorra vadászni Sad Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2808 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 12:20:33 »

Lehet, nem tettem fel a kérdést jól Smiley

- Ha nincs a nívópálcánál kartergáz (délutáni fényben semmi sem látszik, megnyalt ujjal pettingelve sem érezhető szelelés, nívópálca kihúzva a motor alapjárat majd tiltásik felpörgetve) akkor állítható, hogy nem termelődik jelentős mennyiségű kartergáz? Azaz nincs olyan, hogy baromi sok a kartergáz, de nem jut el a nívópálcáig? (más irányba elmegy a szívósor felé?)
- Ha a henger oválisra kopott, akkor a kompressziógyűrűk sem tudnak rendesen tömíteni, ergo van kartergáz + olajfogyasztás?

A gyűrűzés/szelepszárszimmering nem probléma, megoldható, belefér. Az ovális hengereket szeretném valahogy elkerülni Smiley Most nincs kedvem bontott motorra vadászni Sad Főleg hogy ezeket nem is lehet felfúrni ...

Elvileg a PCV rendszeren keresztül el tud menni, ha nem túl vészes.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2809 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 12:24:40 »

Elvileg a PCV rendszeren keresztül el tud menni, ha nem túl vészes.

Gondolom a 3l/1000 km olajfogyasztást már a PCV sem eszi meg ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2810 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 12:35:04 »

Gondolom a 3l/1000 km olajfogyasztást már a PCV sem eszi meg ...

Nem az olajra, hanem a kartergázra gondoltam. Azt írtad kompressziómérésnél nem volt gond, szóval
az ovális henger nem annyira valószínű. De majd úgyis kiderül.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2811 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 13:07:44 »

Nem az olajra, hanem a kartergázra gondoltam. Azt írtad kompressziómérésnél nem volt gond, szóval
az ovális henger nem annyira valószínű. De majd úgyis kiderül.

Kezd ki is derülni. Most voltam a kocsinál és pöpec kis olajtócsa van alatta. A klímakompresszor nyaka sáros, egy pillanatra elkaptam egy lehulló cseppet is, a szívósor magasságából érkezett. A jelek szerint vagy vezérműtengely szimmering vagy szelepfedél lesz az. A menetirány szerinti jobb oldalon volt.
Ez természetesen a nagy gázadásra előtörő füstöt nem magyarázza, de ha a szelepszárak mellett egy pici elmegy füstbe, a többi meg elcsöpög, akkor összességében megvan a mennyiség.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2812 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 13:20:05 »

Kezd ki is derülni. Most voltam a kocsinál és pöpec kis olajtócsa van alatta. A klímakompresszor nyaka sáros, egy pillanatra elkaptam egy lehulló cseppet is, a szívósor magasságából érkezett. A jelek szerint vagy vezérműtengely szimmering vagy szelepfedél lesz az. A menetirány szerinti jobb oldalon volt.
Ez természetesen a nagy gázadásra előtörő füstöt nem magyarázza, de ha a szelepszárak mellett egy pici elmegy füstbe, a többi meg elcsöpög, akkor összességében megvan a mennyiség.

Szíjrendszer oldalon nincs vezérműtengely szimmering, az egész dolog a lánccal együtt "olajban" forog. Szelepfedél lehet.
Nagy gázadásra füst az nem szelepszár szimmering szokott lenni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2813 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 13:23:08 »

Szíjrendszer oldalon nincs vezérműtengely szimmering, az egész dolog a lánccal együtt "olajban" forog. Szelepfedél lehet.
Nagy gázadásra füst az nem szelepszár szimmering szokott lenni.

Ok, akkor csak simán egy tárcsa van ott. Na annak a töve körülről jön az olaj ...
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #2814 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 15:28:54 »

Ilyen füstös játékot nekem is űz, de csak ha alapjáraton felpörgetem (szerviz alatt, stb.). Viszont a múltkor úgy álltam, hogy az autó jobb oldana kb. 30-40 centivel magasabban állt, ekkor volt a bal oldalán egy tenyérnyi olajtócsa. Vízszintesen állva ilyen nincs. Lehet olyan, hogy csak oldalt dőlve ereszt olajat?!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2815 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 15:33:34 »

Ilyen füstös játékot nekem is űz, de csak ha alapjáraton felpörgetem (szerviz alatt, stb.). Viszont a múltkor úgy álltam, hogy az autó jobb oldana kb. 30-40 centivel magasabban állt, ekkor volt a bal oldalán egy tenyérnyi olajtócsa. Vízszintesen állva ilyen nincs. Lehet olyan, hogy csak oldalt dőlve ereszt olajat?!

Érdekes felvetés. A garázsban otthon nem volt olajfolt a padlón. Most viszont van alatta, ez viszont egy teremgarázs, aminek van meredek rámpája. Tehát beparkolás előtt a kocsi meg volt "emelve".

A füstölést viszont ez biztosan nem okozza.

Egyelőre az a terv, hogy valamikor hazasántikálok vele. Motor teljesen szétbont. Ami kell, azt megcsináljuk és meg vagy 5 évig rendszerben tartjuk az autót ...
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2816 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 19:45:53 »

Érdekes felvetés. A garázsban otthon nem volt olajfolt a padlón. Most viszont van alatta, ez viszont egy teremgarázs, aminek van meredek rámpája. Tehát beparkolás előtt a kocsi meg volt "emelve".

A füstölést viszont ez biztosan nem okozza.

Egyelőre az a terv, hogy valamikor hazasántikálok vele. Motor teljesen szétbont. Ami kell, azt megcsináljuk és meg vagy 5 évig rendszerben tartjuk az autót ...


Én nem zárnám ki a PCV-t.  http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/  Ugyan ez Opel, meg máshol is van ez a szelep, de ......
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2817 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:05:09 »

Én nem zárnám ki a PCV-t.  http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/  Ugyan ez Opel, meg máshol is van ez a szelep, de ......

Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...

Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:07:51 írta Hyperborg » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2818 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:11:04 »

//Hülyeséget írtam, bocsánat//
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:14:43 írta tpmportal » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2819 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:11:46 »

Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...

Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?
Ennek a kis csövecskéje mindig bele van vezetve a levegő szívócsőbe!A benyásnál és a dízelnél is.Azt keresd meg,és "dugózd" le!
Tunyingbótban ezekre még lehet kapni ilyen speci szelepes marhaságot is.Asszem Styleair-nek volt ilyen a benyás mondiján.Facca volt meg minden,de pont arra volt jó,hogy ne szippantsa kia motorolajat maga alól a gép.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2820 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:14:34 »

Ennek a kis csövecskéje mindig bele van vezetve a levegő szívócsőbe!A benyásnál és a dízelnél is.Azt keresd meg,és "dugózd" le!
Tunyingbótban ezekre még lehet kapni ilyen speci szelepes marhaságot is.Asszem Styleair-nek volt ilyen a benyás mondiján.Facca volt meg minden,de pont arra volt jó,hogy ne szippantsa kia motorolajat maga alól a gép.

Ok megpróbálom ... esetleg valakinek Haynes mk3 manual biztonsági mentést őrizhetek? Smiley
Érzés alapján ez ki tud szívni 1 liter olajat 100 km-ként?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2821 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:16:20 »

Ok megpróbálom ... esetleg valakinek Haynes mk3 manual biztonsági mentést őrizhetek? Smiley
Érzés alapján ez ki tud szívni 1 liter olajat 100 km-ként?
Miért ne?Amúgy nem vesztesz vele semmit,csak nyersz.Kizársz 1 hibalehetőséget.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2822 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:21:27 »

Miért ne?Amúgy nem vesztesz vele semmit,csak nyersz.Kizársz 1 hibalehetőséget.

A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem Cheesy

(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2823 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:22:47 »

A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem Cheesy

(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)
Akkor meg mindenképpen dugózd le az a csövet.Ha továbbra is eszi az olajat,akkor a hengered kopott oválra.... szomoru1
Kompressziómérés talán segít behatárolni..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2824 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:30:38 »

A kocsival haza kellene menni a szervizbe. Probléma, hogy 300 km-re van a szerviz. Most van 2 hibám: a szervó megadta magát, mert az egyik tömítésen kilőtte a szervóolajat (termosztát miatt volt megmozgatva a cső). Illetve a motorolaj fogyás. Most azt kell eldöntenem, hogy haza tudok-e ezzel érni vagy sem Cheesy

(Tegnap este jöttünk vissza 250 km-en megevett 3 l olajat .... nem volt olajnyomás lámpa)

Háát, ha mész 300km-t úgy, hogy a szervóban nincs olaj, akkor a pumpa biztos tönkremegy.
Ha az olaj fogy el menet közben, akkor nem lehet, hanem biztos motorcsere. Ilyenkor már fontolandó a tréler/vontatás.

Meg ha a henger ovális, akkor zaklatni az eladót (ha jól emlékszem nem régen történt a vásárlás).

PCV1: Szelepfedél jobb felül, cső megy a szívócsőbe. PCV2: Szívósor mögött, nem nagyon lehet hozzáférni szívósor leszedése nélkül.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.19 hétfő, 20:39:10 írta tpmportal » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2825 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:36:08 »

Háát, ha mész 300km-t úgy, hogy a szervóban nincs olaj, akkor a pumpa biztos tönkremegy.
Ha az olaj fogy el menet közben, akkor nem lehet, hanem biztos motorcsere. Ilyenkor már fontolandó a tréler/vontatás.

Meg ha a henger ovális, akkor zaklatni az eladót (ha jól emlékszem nem régen történt a vásárlás).

Szervó: max-ról min alá picivel ment le 5 km alatt, amíg a melóhelyről hazaértem. Végig zizegett, de a szervórásegítés véglegesen pontosan akkor fogyott el, amikor a garázsba beálltam. Nem futott szárazon.

Motorolaj: abban bízom, hogy az olajnyomás lámpa nem villant fel, nincs semmilyen gyanús hangja a motornak és a fogyasztás is teljesen normális (7.4/100, 120-al autópályán). Egy oválisra kopott motor szerintem nem hoz ilyen értékeket.

Holnap kipróbálom, aztán meglátjuk.... gondolom ha a PCV a ludas, akkor ha ledugózom, akkor ha eddig füstölt nagyobb gázadásnál, akkor most már nem szabadna, vagy legalábbis nem annyira ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2826 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:41:28 »

Szervó: max-ról min alá picivel ment le 5 km alatt, amíg a melóhelyről hazaértem. Végig zizegett, de a szervórásegítés véglegesen pontosan akkor fogyott el, amikor a garázsba beálltam. Nem futott szárazon.

Motorolaj: abban bízom, hogy az olajnyomás lámpa nem villant fel, nincs semmilyen gyanús hangja a motornak és a fogyasztás is teljesen normális (7.4/100, 120-al autópályán). Egy oválisra kopott motor szerintem nem hoz ilyen értékeket.

Holnap kipróbálom, aztán meglátjuk.... gondolom ha a PCV a ludas, akkor ha ledugózom, akkor ha eddig füstölt nagyobb gázadásnál, akkor most már nem szabadna, vagy legalábbis nem annyira ...
A fogyi nem nő meg ha ovál a henger,de az olaj lehúzú gyűrűk nem funkcionálnak rendesen.Ezért fogy olyankor az olaj.De kívánom,hogy ne erről legyen szó.5km alatt elfogyott a szervóből kb 1dl,akkor 300km-en mennyi fog?Ez a hét találós kérdése..... Cheesy És minden 5ik km-en megfogsz állni? Shocked
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2827 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:46:41 »

A fogyi nem nő meg ha ovál a henger,de az olaj lehúzú gyűrűk nem funkcionálnak rendesen.Ezért fogy olyankor az olaj.De kívánom,hogy ne erről legyen szó.5km alatt elfogyott a szervóből kb 1dl,akkor 300km-en mennyi fog?Ez a hét találós kérdése..... Cheesy És minden 5ik km-en megfogsz állni? Shocked

Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?

Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2828 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:54:44 »

Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?

Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani Smiley
szerintem a te egr-ednél csak víz van,meg füst.... Roll Eyes
Szervó:  eljen meg kell javítani!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2829 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 20:55:30 »

Ok, ok ... de gondolom oválnál a kompressziógyűrűk sincsenek a helyzet magaslatán, így nagyon sok kartergáznak kellene lennie, ami meg nincs. Az nekem kevéssé hihető, hogy csak az olajlehúzók problémásak ovál esetén. Egyelőre - remélem - csak arról van szó, hogy letapadt az olajlehúzó, esetleg minimáls olajveszteség a szelepszárakon, meg az EGR, PVC-t kell dugózni. EGR is szívhat olajat?

Szervó: értelemszerűen nem állnék meg 5 km-ként. Mivel O gyűrű hiba, azt meg tudom még házilag is javítani Smiley

EGR nem foglalkozik olajjal, kipufogógázt tol a szívórendszerbe. Ledugózni benzinesen nem lehet anélkül, hogy
folyton CheckEngine-t kapcsoljon.

OFF kocsim szervójából én is leejtettem a motortérben egy tömítést, ráadásul a nyomóoldalról. Ennek már egy éve. Soha nem lett meg, azóta is a cső csavarjának menetes részén
lévő teflon szalag tömít, és soha egy cseppet nem láttam ott, teljesen száraz.  taps
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2830 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 21:16:13 »

szerintem a te egr-ednél csak víz van,meg füst.... Roll Eyes
Szervó:  eljen meg kell javítani!

Ok, PCV: ez az a nagy, hüvelykujjamnnyi cső, ami a szelepfedél jobb hátsó sarkából indul és közvetlenül a levegőszűrő után csatlakozik be? Ezek szerint a szelep itt is a fedél része?

Mert ha ez az a cső, akkor holnap szétszedem és belenézek. Ha vastagon olajos, akkor ...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2831 Dátum: 2012.03.19 hétfő, 21:22:39 »

Ok, PCV: ez az a nagy, hüvelykujjamnnyi cső, ami a szelepfedél jobb hátsó sarkából indul és közvetlenül a levegőszűrő után csatlakozik be? Ezek szerint a szelep itt is a fedél része?

Mert ha ez az a cső, akkor holnap szétszedem és belenézek. Ha vastagon olajos, akkor ...

Az az egyik PCV. A másik a szívósor alatt van, ahhoz nem nagyon lehet hozzáférni szívósor leszedése nélkül.
Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2832 Dátum: 2012.03.20 kedd, 19:22:12 »

Nos, ha ez a megoldás, akkor pár üveg sörre a vendégem vagy ...

Már csak az a kérdés, hogy:
-hol a nyunyóban van
- lehet-e önmagában cserélni, vagy mindenféleképpen a komplett szelepfedéllel együtt megy?




A szívosor levétele nélkül lehetetlen cserélni. falbav  Hogy legyen valami jó hír is, nem túl drága 4-5 ezer ft.  Egy próbát lehet megér...... ja, a Mondeonál nem a szelepfedélben van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.20 kedd, 19:33:21 írta Zsozsesz » Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2833 Dátum: 2012.03.20 kedd, 19:55:42 »

A szívosor levétele nélkül lehetetlen cserélni. falbav  Hogy legyen valami jó hír is, nem túl drága 4-5 ezer ft.  Egy próbát lehet megér...... ja, a Mondeonál nem a szelepfedélben van.

Köszi ... majd kérd számon a sörödet rajtam a talin Smiley
(Amúgy nem csak ennél a kocsinál vannak ilyen fura megoldások Smiley )

A szívósor tömítését szerinted minden esetben cserélni kell? Alig 2 hete van fent a teljesen új gyári szívósor .... Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.21 szerda, 15:20:37 írta Joe » Naplózva
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2834 Dátum: 2012.03.20 kedd, 20:42:33 »

Köszi ... majd kérd számon a sörödet rajtam a talin Smiley
(Amúgy nem csak ennél a kocsinál vannak ilyen fura megoldások Smiley )

A szívósor tömítését szerinted minden esetben cserélni kell? Alig 2 hete van fent a teljesen új gyári szívósor .... Smiley

Szerintem nyugodtan maradhat.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2835 Dátum: 2012.03.21 szerda, 17:51:35 »

Szerintem nyugodtan maradhat.
Már ha a tömítés is 2 hetes
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2836 Dátum: 2012.03.21 szerda, 18:07:44 »

Már ha a tömítés is 2 hetes

Annyi. Cromax-ból hoztam teljesen gyári újat (bontott éppen nem volt elérhető ...)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2837 Dátum: 2012.03.21 szerda, 19:08:51 »

Annyi. Cromax-ból hoztam teljesen gyári újat (bontott éppen nem volt elérhető ...)
Akkor simán maradhat (persze ha nem sérül meg szerelés közben).
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2838 Dátum: 2012.03.21 szerda, 20:23:16 »

Akkor simán maradhat (persze ha nem sérül meg szerelés közben).

 eljen
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2839 Dátum: 2012.03.22 csütörtök, 15:01:34 »

Szóval, ha kihúzom a nívópálcát és az alapjárat nem ugrál, akkor a PCV-nek annyi, ugye?

Szerk: Most ugrik a majom a szökőkútba ... ma megérkezett a PCV szelepem Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.23 péntek, 15:08:04 írta Hyperborg » Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2840 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 12:31:11 »

sziasztok!

a kérdésem az lenne,hogy milyen viszkozitású olajat tegyek a kocsiba? közel 200 ezer van benne. Volt aki azt ajánlotta,hogy az 5w 30 helyett mehet bele a 10w 40 is......no hol itt az igazság?? vigyor3
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2841 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 12:47:47 »

sziasztok!

a kérdésem az lenne,hogy milyen viszkozitású olajat tegyek a kocsiba? közel 200 ezer van benne. Volt aki azt ajánlotta,hogy az 5w 30 helyett mehet bele a 10w 40 is......no hol itt az igazság?? vigyor3

Fogyasztja az olajat?
Ha nem, akkor miért tennél bele 10W-40-et?
Ha igen, akkor inkább az olajfogyás okát kéne megkeresni, minthogy rosszabb minőségű olajat öntesz bele (10W-40 általában félszintetikus).

De ez csak az én véleményem.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2842 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 13:40:33 »

Fogyasztja az olajat?
Ha nem, akkor miért tennél bele 10W-40-et?
Ha igen, akkor inkább az olajfogyás okát kéne megkeresni, minthogy rosszabb minőségű olajat öntesz bele (10W-40 általában félszintetikus).

De ez csak az én véleményem.

igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2843 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 13:41:50 »

igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!

Majd értesíts, mert nekem is így kezdődött. Most 1l/100 km-nél tartok. Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2844 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 13:46:05 »

igen,eszi sajna..nem nagyon de észrevehető. Folyás,szivárgás nincs egyenlőre,de ráállok aknára hamarosan!

Mennyi az a nem nagyon?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2845 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 13:51:07 »

Mennyi az a nem nagyon?
olajcserénél a nivo max pomtja alatt volt, mentem kb 9 ezret és igy van a minimum jelzésnél...........off márkánál nem volt ilyen anno.....ezért furcsa!

1/100km nem sok ?? Lips Sealed
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2846 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 13:58:16 »

olajcserénél a nivo max pomtja alatt volt, mentem kb 9 ezret és igy van a minimum jelzésnél...........off márkánál nem volt ilyen anno.....ezért furcsa!
1/100km nem sok ?? Lips Sealed

Dehogynem. Én maxra töltöttem, lenyomtam vele 270 km-t és a nívópálca már csak nyomokban tartalmazott olajat Smiley
Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2847 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 14:03:00 »

Dehogynem. Én maxra töltöttem, lenyomtam vele 270 km-t és a nívópálca már csak nyomokban tartalmazott olajat Smiley
Az 1 liter/9000 is soknak tűnik nekem ...

súlyos! azt hittem elírtad! vigyor3 
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2848 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 14:40:15 »

súlyos! azt hittem elírtad! vigyor3 
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...

1l/9000 szerintem nem olyan vészes, de ha akarod rákölthetsz egy adag pénzt, hogy megszüntesd (olajlehúzó/szelepszárszimmering/neadjisten hengerfalkopás).
De az is lehet, hogy valamelyik PCV nem jó.

Kormos kipufogó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy motor zabálja az olajat. Városi használattól, sok rövid, hidegen megtett úttól is be tud
feketedni (dús keveréktől, akárcsak a gyertya). De mivel nálad nem kifelé folyik el, és párologni sem párolog annyit az olaj, mint amennyit fogy, ezért valamilyen úton
megeszi.

Megintcsak személyes vélemény, de én emiatt nem váltanék vastagabb olajra. Egyrészt nem garantált, hogy kevesebbet fog enni belőle,
másrészt ez tüneti kezelés, amivel a problémát nem oldod meg, csak "eltakarod", harmadrészt a már említett minőségbeli aggályok miatt sem.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2849 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 14:43:23 »

súlyos! azt hittem elírtad! vigyor3 
az egyik szaki azt mondta,hogy ezért is rakjak másik olajat. jah,ha kormos a kipufogó,akkor tuti eszi...............és nézzek egy kompressziót...

Az elmúlt hetekben kezdtem kikupálni magam olajfogyasztás ügyében. Nem biztos, hogy minden korrekt, amit mondok, de a következők miatt fogyhat az olaj:

PCV szelep hiba (+ vélhetően magas olajsár a teknőben) -> kiszívja az olajat (nem csak az olajgőzt). Jellemzője, hogy nagyobb terhelésnél füstül a motor, alapjáraton nem annyira.
Szelepszálszimmering hiba: nagy terhelés után motorféknél füstöl a kocsi.
Dugattyú gyűrű hiba: nívópálcát kihúzva a nívópálcánál füstnek kell előjönnie. Füst mindig van, fordulatszám arányosan.
Hengerfej: hűtőfolyadék olajos.

Naplózva
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.