Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:51:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260917 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
tendetiti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70



« Új hozzászólás #2950 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 14:11:11 »

Emberek,
Mennyit eszik százon egy 1,8-as benzin mondeo? mk3
Nekem a gyengébbik van. városban 10-10,5 autópályán 7. Nagyjából megfelel a gyár által megadottaknak, persze függ attól is mennyire nehéz a lábad.
Naplózva

2001 1.8 MkIII 110 Le EGR OFF
szaszjoca
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #2951 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 16:21:11 »



Köszi a tanácsot, tapasztalatot! A csavarokkal, stb. megküzdök nem lesz gondom vele, időm mint a tenger. Naponta vagyok ilyen szituba, merthogy melóba automata szerelőgépeket bütykölünk és a német testvéreink is úgy terveznek, hogy sok alkatrész férjen el kis helyen.

 Azért néhány sor a hasonló gondokkal küzdőknek a szívósorról:

Autó elkezdett minden előjel nélkül rángatni, hibaüzenet semmi, hibakódot nem ad rá kiíratáskor sem. Olvasgatás, stb. Fény az agyban!!! A szívósor vákumérzékelőjével lehet valami. Autóhoz le, csati le, autó ok!!! Nem rángat, simán megy stb. Irány a bolt, csere 12500 pénz és már kész is. 3 napig jó is volt.
Hidegen leáll, de másodikra már megy.
Menet közben rángat, de pörgetve csak eldöcög.
Műszeres vizsgálat és az is azt írja, hogy a szívósor érzékelője hibásan működik. Persze az autő csak ugrál meg hörög.

Következtetés: Szívósor kuka!!! Ínséges idők révén herélés, aztán spórolás. Valamikor a szoci autókat szerelgettük ennyit sajnos, de ott az ember tudomásul vette, hogy munka után autószerelés Shocked

Holnap, ha marad energiám, akkor beszámolok szívesen a műtétről majd.

Addig kitartást kívánok minden rendellenesen működő autó tulajdonosának!
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.05 csütörtök, 19:07:28 írta szaszjoca » Naplózva

szaszjoca
MK 3 1.8 benzin Duratec
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2952 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 16:34:13 »

MK3 FL előttin van szénszűrős visszafolyó ága a benzinnek?
Kicsit nagy a vákum az üa. tartályban.
Eldugult volna valami?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2953 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 17:30:54 »

MK3 FL előttin van szénszűrős visszafolyó ága a benzinnek?
Kicsit nagy a vákum az üa. tartályban.
Eldugult volna valami?

Na erre én is kíváncsi vagyok, mert akárhányszor elkezdem a kupakot letekerni sziszeg egy jót.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2954 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 18:33:59 »

MK3 FL előttin van szénszűrős visszafolyó ága a benzinnek?
Kicsit nagy a vákum az üa. tartályban.
Eldugult volna valami?
nekem szellőző cső volt, de hogy szűrős volt-e, azt nem tudom
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2955 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 18:34:17 »

nekem szellőző cső volt, de hogy szűrős volt-e, azt nem tudom

Hol van az?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2956 Dátum: 2012.04.05 csütörtök, 18:36:25 »

Hol van az?
a betöltőnyíláshoz jött vissza fel asszem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2957 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:27:34 »

Vannak ezek a letapadt gyűrűk. Sokan azt mondják, hogy mielőtt az ember szétborítaná a motort, érdemes megjátszani azt, hogy gázolajat (kb 1dl per henger) rak a gyertyanyíláson keresztül és ott hagyja pár napot.
Így a gázolaj, ahogyan lassan lefelé csurog, kioldja a szennyeződést. Hihető? Valakinek tapasztalata ilyennel? Hallomás? Esetleg egyéb motortisztító adalékok?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2958 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 16:54:16 »

Vannak ezek a letapadt gyűrűk. Sokan azt mondják, hogy mielőtt az ember szétborítaná a motort, érdemes megjátszani azt, hogy gázolajat (kb 1dl per henger) rak a gyertyanyíláson keresztül és ott hagyja pár napot.
Így a gázolaj, ahogyan lassan lefelé csurog, kioldja a szennyeződést. Hihető? Valakinek tapasztalata ilyennel? Hallomás? Esetleg egyéb motortisztító adalékok?
szerintem placebo.
Ha azon a párszáz fokon beégett már a gyűrűkhöz a cucc,kizárt,hogy azt csak úgy feloldja mindenféle fizikai behatás nélkül a go.
nem tudom-magánvélemény.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #2959 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 21:11:06 »

Vannak ezek a letapadt gyűrűk. Sokan azt mondják, hogy mielőtt az ember szétborítaná a motort, érdemes megjátszani azt, hogy gázolajat (kb 1dl per henger) rak a gyertyanyíláson keresztül és ott hagyja pár napot.
Így a gázolaj, ahogyan lassan lefelé csurog, kioldja a szennyeződést. Hihető? Valakinek tapasztalata ilyennel? Hallomás? Esetleg egyéb motortisztító adalékok?

1 dl/henger?!  wow1
Nem sok az?! Ki tudja mikorra ürülne ki a hengertérből és szerintem aztán a motorolajba bekerülő 4 dl gázolaj se lehet nagyon egészséges...
Én inkább valami ilyen célra készült motortisztító adalékra szavaznék...
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2960 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 21:25:19 »

1 dl/henger?!  wow1
Nem sok az?! Ki tudja mikorra ürülne ki a hengertérből és szerintem aztán a motorolajba bekerülő 4 dl gázolaj se lehet nagyon egészséges...
Én inkább valami ilyen célra készült motortisztító adalékra szavaznék...

Azt mondták, hogy 1 nap alatt átürül és utána értelemszerűen olajcserét kell végezni.
Egy totalcar-os cikk azt mondta (Motordoktor) hogy a fékolaj oldja a legjobban a gyantás letapadásokat.

Valaki motortisztító adalékkal kapcsolatosan rendelkezik tapasztalattal?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2961 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 23:57:52 »

Azt mondták, hogy 1 nap alatt átürül és utána értelemszerűen olajcserét kell végezni.
Egy totalcar-os cikk azt mondta (Motordoktor) hogy a fékolaj oldja a legjobban a gyantás letapadásokat.

Valaki motortisztító adalékkal kapcsolatosan rendelkezik tapasztalattal?

Én régebben használtam motoröblítő adalékot. Nem vettem észre se negatív se pozitív változást ahhoz képest mint mikor nem használtam.  vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2962 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 06:55:59 »

Én régebben használtam motoröblítő adalékot. Nem vettem észre se negatív se pozitív változást ahhoz képest mint mikor nem használtam.  vigyor3

Nem a benzinbe öntős verzió érdekelne, hanem a motorolajba öntős ...
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2963 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 08:31:18 »

Nem a benzinbe öntős verzió érdekelne, hanem a motorolajba öntős ...

Én is arra gondoltam...Amit olajcsere előtt kell beönteni, járatni vele kicsit, aztán csere.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #2964 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 08:50:40 »

Nem a benzinbe öntős verzió érdekelne, hanem a motorolajba öntős ...

Egyszer próbáltam a kopott motorhoz való adalékot másik kocsimon. Nekem úgy tűnt használt valamit, de lehet csak placebo hatás... Vagy a hit ereje...  Grin
Naplózva
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2965 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 09:31:52 »

Sziasztok!
Sajnos az én benzines mondeom  is átment diesel-be, valószínű nálam is örvénylapát probléma van.
Ha jól olvastam 2004 előttiekben nem lehet külön lapátot cserélni?!
Az lenne a kérdésem, hogy fel lehet rakni az újfajta szívócsonkot a 2001 mondeora?
Ha lehetséges a csere kb menyit szabad adni érte bontottan?
A válaszotokat előre is köszönöm.

 
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2966 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 09:44:24 »

Sziasztok!
Sajnos az én benzines mondeom  is átment diesel-be, valószínű nálam is örvénylapát probléma van.
Ha jól olvastam 2004 előttiekben nem lehet külön lapátot cserélni?!
Az lenne a kérdésem, hogy fel lehet rakni az újfajta szívócsonkot a 2001 mondeora?
Ha lehetséges a csere kb menyit szabad adni érte bontottan?
A válaszotokat előre is köszönöm.

Nem lehet FL előttiekben külön lapátot cserélni.
Fel lehet rakni az új szívócsonkot a régire.
A bontott érdekes kérdés, mivel a bontottra kell mindenféleképpen 4 db szigetelő gyűrű, ami 2100 Ft/db. A bontott ára 10-20 EFt körül mozog és a legtöbb bontósnál várósor van. Általában jók, de lukra is lehet velük futni.
Az új a Cromax-ból 80 EFt körül van.

Van plusz egy lehetőség is: fogod, leveszed, kiveszed az örvénylapátokat és ahol kell ledugózod. Ezzel a nagyobb baj elkerülhető és hagy időt gondolkodni a megoldáson. Elméleti síkon egy picit megemelkedik az alapjárati és nem terheléses fogyasztásod.
Naplózva
apci
Vendég
« Új hozzászólás #2967 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 12:42:08 »

sziasztok! automata váltó ügyben ki tud segíteni?Huh???
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2968 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 12:46:21 »

sziasztok! automata váltó ügyben ki tud segíteni?Huh???

Általában nagyban emeli a hozzászólások számát, ha azért elmondod, mi a probléma Smiley
Naplózva
apci
Vendég
« Új hozzászólás #2969 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 12:55:41 »

Bocsi,jogos! 4 sebességes automata váltóról van szó. megszűnt a 4.sebesség és 1 és 2 között nagyot rántva vált! olaj szint tökéletes!
Naplózva
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2970 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 15:05:40 »



Van plusz egy lehetőség is: fogod, leveszed, kiveszed az örvénylapátokat és ahol kell ledugózod. Ezzel a nagyobb baj elkerülhető és hagy időt gondolkodni a megoldáson. Elméleti síkon egy picit megemelkedik az alapjárati és nem terheléses fogyasztásod.
[/quote]
Megnéztem tüzetesebben a rudazat ami mozgatja a lapátokat  (fehér kis gömb) hol szétugrik és nyitott állapotban van vagy helyére ugrik és akkor lezárja alacsony fordulaton ilyenkor zörög is.
Kipróbáltam nyitott helyzetben kikötni, mivel amúgy is kellett mennem a városba lenulláztam a computert eddig 10,5l kürűl evett most 99,9l indulva 30km után 8,8l állt meg (nem volt nagy forgalom).
A lapátokat mindenképp kiszedem. Az bontottat Angliából hozatnám egy rokonommal a nyáron, gyanítom ott nem kapkodnak a bontott szívócsonkért.
Ott megveszik az újat, vagy lecseréli az autót.
A rokonomnak kint garanciába cseréltét  mind a 4 porlasztócsúcsot pedig csak 1 romlott el (5 éves diesel), mondván ne rontsa a márka hírnevét.
Ez nálunk 80e /db. Magyarország!     
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2971 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 15:10:44 »

Kipróbáltam nyitott helyzetben kikötni, mivel amúgy is kellett mennem a városba lenulláztam a computert eddig 10,5l kürűl evett most 99,9l indulva 30km után 8,8l állt meg (nem volt nagy forgalom).

Nekem most (fedcomp) szerint 7.4-et eszik. Termosztátcsere és szívósorcsere után. Ennyit valószínű/talán nem jelent az, hogy nekem működik benne az összes lapát. Viszont a Te 2 literes fogyasztás csökkenésed mindenesetre figyelemre méltó.

A lapátokat mindenképp kiszedem. Az bontottat Angliából hozatnám egy rokonommal a nyáron, gyanítom ott nem kapkodnak a bontott szívócsonkért.

Szerintem ott is lesz ára egy ilyennek, mert aki üzemben akarja tartani, az megcsinálja ott is. Ott sem kolbászból van a kerítés! Smiley
Naplózva
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2972 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:02:02 »

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2973 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:03:33 »

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Mármint arra akartam célozni, hogy ha a bontott mellett döntesz, akkor szerintem ugyanott leszel, ha itthon veszed meg és nem vársz a rokonra. (Behozva sem biztos, hogy olcsóbb, ráadásul ez baromi nagy ...)
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #2974 Dátum: 2012.04.10 kedd, 09:14:21 »

ha mar temak ezek a lapatkak(szivocsonk) akkor olyan kerdesem lenne hogy honnan tudom meg hogy az enyem nem veletlen FL utani darab??? mert akitol vettem ijenrol nembeszelt de nekem ugy tunt mikor szet volt kapva hogy abban lehetne cserelni alapatkakat....ha valaki esetleg megtudna mondani mi a kulombseg azt megkoszonnem Smiley worship
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2975 Dátum: 2012.04.13 péntek, 12:23:46 »

Tudna valaki adni linket, hogy milyen speciális felületkezelés van a CJBB-s motorok hengerfalán?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2976 Dátum: 2012.04.13 péntek, 12:41:50 »

Tudna valaki adni linket, hogy milyen speciális felületkezelés van a CJBB-s motorok hengerfalán?

Gyári eplus2   Ha felületkezelt akkor igaz lesz az, h a gyárinak nincs párja? Tudnak ilyesmit utólag?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2977 Dátum: 2012.04.13 péntek, 12:58:18 »

Gyári eplus2   Ha felületkezelt akkor igaz lesz az, h a gyárinak nincs párja? Tudnak ilyesmit utólag?

Ok, de láttad/tudod/simizted/megkóstoltad vagy csak hallottál róla? Páran azt mondják, hogy ebben a szériában nincs felületkezelés, csak későbbi 2007-es motoroknál. Én ezt a motort nem ismerem és azért kicsit meglepődtem, hogy valaki így valaki meg úgy tudja.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2978 Dátum: 2012.04.13 péntek, 14:59:38 »

Ok, de láttad/tudod/simizted/megkóstoltad vagy csak hallottál róla? Páran azt mondják, hogy ebben a szériában nincs felületkezelés, csak későbbi 2007-es motoroknál. Én ezt a motort nem ismerem és azért kicsit meglepődtem, hogy valaki így valaki meg úgy tudja.

Perselyek/betétek vannak benne. Azokat én biztos nem fúratnám, legfeljebb cseréltetném. Conor-nak is elvileg cserélve lettek az 1.8-asábasn.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2979 Dátum: 2012.04.13 péntek, 15:01:49 »

Perselyek/betétek vannak benne. Azokat én biztos nem fúratnám, legfeljebb cseréltetném. Conor-nak is elvileg cserélve lettek az 1.8-asábasn.

Én sem szeretném furatni, de egyelőre azt kellene letisztázni, hogy mire lövök.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2980 Dátum: 2012.04.13 péntek, 15:16:56 »

ha mar temak ezek a lapatkak(szivocsonk) akkor olyan kerdesem lenne hogy honnan tudom meg hogy az enyem nem veletlen FL utani darab??? mert akitol vettem ijenrol nembeszelt de nekem ugy tunt mikor szet volt kapva hogy abban lehetne cserelni alapatkakat....ha valaki esetleg megtudna mondani mi a kulombseg azt megkoszonnem Smiley worship

Az olajleválasztóról jövő gumicsőnek a vastagságát kéne megnézni, elvileg azt egyszerre változtatták meg
a szívósorral. Ha 13mm, akkor régi (és rossz), ha 19mm, akkor újabb (és elvileg nem rossz). Elég nehéz hozzáférni, a szívósor alatt/mögött van.

Szerk: Mondjuk ebből nem derül ki, hogy a szívósor le lett-e cserélve időközben a kocsin.
Illetve attól, hogy Fl előtti, lehet, hogy az új fajta van rajta. Angolok szerint már 2002 végétől volt autó, amin javított szívósorral jött ki.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.13 péntek, 18:10:55 írta tpmportal » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2981 Dátum: 2012.04.14 szombat, 12:26:22 »

Na. Van infóm a motor 2 éves garanciális felújításáról:
- blokk: bruttó 200-480 EFt
- hengerfej: bruttó 60-120 EFt

A hengerfalon semmilyen speciális bevonat nincs. Lehet kapni túlméretes dugattyút és minden egyebet.
Probléma, hogy a főtengely csapágy speciális, a Ford nem ad hozzá, nem forgalmazza. Csak komplett fűzött blokkokat ad.
Így azokat gyártatni kell, speciálisan erre szakosodott céggel. Magyarországon nincs ilyen. A csapágysor ára megközelítőleg bruttó 100.

(Ha valakinek mégis van ilyen új csapágysora, az ne hallgassa el előlem Cheesy )
Naplózva
kovacsgergo
Vendég
« Új hozzászólás #2982 Dátum: 2012.04.14 szombat, 12:31:51 »

Sziasztok!

Egy barátom most készül benzines 3-as mondeot venni (2001-es, 2000ccm, 146le), és azt szeretném kérdezni, hogy mire érdemes odafigyelni, amikor megnézzük? Nagyjából tudom, de szerintem ezer okosságot tudtok, ami nekem eszembe se jutna...Smiley Ne haragudjatok, ha ez már 100szor ki lett tárgyalva itt, de sajnos most épp nem volt időm végigfutni!


Előre is hálás köszönet!!

Üdv!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2983 Dátum: 2012.04.14 szombat, 12:37:04 »

Egy barátom most készül benzines 3-as mondeot venni (2001-es, 2000ccm, 146le), és azt szeretném kérdezni, hogy mire érdemes odafigyelni, amikor megnézzük? Nagyjából tudom, de szerintem ezer okosságot tudtok, ami nekem eszembe se jutna...Smiley Ne haragudjatok, ha ez már 100szor ki lett tárgyalva itt, de sajnos most épp nem volt időm végigfutni!

- szívósor ne legyen kelepelős
- menjetek hosszabb úta: padlógáz, padlófék, motorfék, nézni hol jön ki belőle füst
- hosszabb út után olajfogyasztás nézése
- motor nem hagyhat ki
- ha lehet vigyetek endoszkópot is, hogy a hengerekbe bele tudjatok nézni
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2984 Dátum: 2012.04.14 szombat, 21:36:33 »

Sziasztok!

Egy barátom most készül benzines 3-as mondeot venni (2001-es, 2000ccm, 146le), és azt szeretném kérdezni, hogy mire érdemes odafigyelni, amikor megnézzük? Nagyjából tudom, de szerintem ezer okosságot tudtok, ami nekem eszembe se jutna...Smiley Ne haragudjatok, ha ez már 100szor ki lett tárgyalva itt, de sajnos most épp nem volt időm végigfutni!


Előre is hálás köszönet!!

Üdv!

Motoron kívül: Rozsda. Fl előtt nem olyan ritka. Tükrök háromszögei alatt, hátsó ajtók belsején alul, króm fellépő alatt, küszöbök legelején.
Központi zár szeret hülyéskedni. Hátsó féknyergek be tudnak rohadni. (+még amit minden autónál megnéznél).
Hozzátenném, hogy a fentiek mind facelift előttiekre jellemzőek, utána nem.

Na. Van infóm a motor 2 éves garanciális felújításáról:
- blokk: bruttó 200-480 EFt
- hengerfej: bruttó 60-120 EFt

A hengerfalon semmilyen speciális bevonat nincs. Lehet kapni túlméretes dugattyút és minden egyebet.
Probléma, hogy a főtengely csapágy speciális, a Ford nem ad hozzá, nem forgalmazza. Csak komplett fűzött blokkokat ad.
Így azokat gyártatni kell, speciálisan erre szakosodott céggel. Magyarországon nincs ilyen. A csapágysor ára megközelítőleg bruttó 100.

(Ha valakinek mégis van ilyen új csapágysora, az ne hallgassa el előlem Cheesy )

Hát a 200k és a 480k között elég nagy a különbség. Conornak elvileg a betéteket cserélték, és így ha nem kopott a dugattyú (ami valószínű),
akkor az mehet vissza,és máris annyival olcsóbb a dolog. Meg én ezt az eljárást egészségesebbnek tartom a felfúrás+túlméretezés útnál.
Azt, hogy nincs bevonat a ford mondta, vagy a műhely?
Amúgy mennyi egy fűzött blokk?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2985 Dátum: 2012.04.14 szombat, 21:38:08 »

Hát a 200k és a 480k között elég nagy a különbség. Conornak elvileg a betéteket cserélték, és így ha nem kopott a dugattyú (ami valószínű),
akkor az mehet vissza,és máris annyival olcsóbb a dolog. Meg én ezt az eljárást egészségesebbnek tartom a felfúrás+túlméretezés útnál.
Azt, hogy nincs bevonat a ford mondta, vagy a műhely?
Amúgy mennyi egy fűzött blokk?

Tessék, a válasz alant. Korrekt? Nem korrekt? Vélemények?

Ami nekem probléma, hogy az endoszkópos képen 3 ember 3 különböző állásponton volt.
Egyesek szerint a pirossal jelölt területen már ki van kopva a hengerfal (pedig ez az alsó holtpontja a dugattyúnak). A gépműhely szerint csak kokszos, de amúgy rendben lévőnek tűnik.
Nekem meg fogalmam sincs, hogy mi az ábra Smiley Ha akkora lenne a lefújás, akkor nem indulna pöccre a motor ... egyenetlen lenne az alapjárat. De per pill úgy megy a motor, ahogy kell.
Viszont az összes gyertya teljesen olajos. 1000 km-el ezelőtt az összes gyertya gyönyörű volt. Azóta csak olaj/gyertya/vízpumpa/termosztát csere volt. Elvileg egyik sem okozhatta volna azt, hogy hirtelen masszív legyen az olajfogyasztás. Talán arról van szó, hogy a szívósor mozgatása miatt a PCV is meg lett mozgatva és folyamatos nyitása miatt dől az olaj a motorba?

Mit tippeltek?

" Köszönjük, hogy megkeresett bennünket árajánlat kérésével.

Az endoszkópos videót megnéztem, ez alapján sajnos sok minden nem derült ki,
csak annyi, hogy kokszosodás van a dugattyúk tetején. Ez még nem utal
önmagában semmire sem.

 Ehhez a motorhoz kapható túlméretes dugattyú, gyári minőségű Kolbenschmidtben,
vagy utángyártott, de szintén nagyon jó minőségű egyéb dugattyúban is.  Nincs
 a henger falán semmilyen különleges bevonat.  A fő probléma azonban az, hogy
a Ford nem ad ehhez a motorhoz semmit, csak komplett fűzött blokkot.  Nem kapható
hozzá csapágysor sem utángyártottban, sem gyáriban, még alapméretes sem.  Nem
hasonlít egyik létező csapágyra sem, átalakítani sem lehet.

Ennek egyetlen, általunk már kipróbált megoldása van, mégpedig a csapágyak
legyártatása egy egyedi csapágyak készítésre szakosodott gyárral.  (ilyen csapágyat
Magyarországon senki sem gyárt).  A gyár azonban a tél folyamán költözött egyik városból
 a másikba, így nem működött mostanában a rendelés. Hétfőn fogom tudni megkérdezni,
hogy lehet-e már rendelni egyedi csapágyakat.
 
  Három megoldást számoltam ki a blokk felújítására.  

Mindhárom megoldás esetén a blokk el van teljesen tisztítva, a főtengely meg van köszörülve
új csapágyakkal, a hajtókarok meg vannak javítva, a blokk teteje le van síkköszörülve, illetve
a blokk össze van fűzve, ki van derékszögelve.

1.) Hengereket megfúrjuk, utángyártott dugattyúkkal:
  bruttó 280.000-300.000 forint

2.) Hengereket megfúrjuk, gyári minőségű Kolbenschmidt dugattyúkkal:
bruttó 380.000-400.000 forint

3.) A hengereket csak hónoljuk, gyűrűsort cserélünk
bruttó 200.000-250.000 forint

Azt tudni kell, hogy ebből az összegből hozzávetőlegesen 100.000 forint a csapágysor ára.
Mivel nincs most aktív rendelésünk a gyárból, ezért nem tudom, most mennyibe kerül, hétfőn
megpróbálom kideríteni. A gyártás határideje is erősen kétséges.

A hengerfej felújítása sokkal inkább állapotfüggő, arra nehéz pontos árkalkulációt készíteni.

A legjobb esetben, ha nem kell a szimmeringeken kívül semmit cserélni, akkor
hozzávetőlegesen bruttó 60.000 forintból fel lehet újítani a hengerfejet.
Ha kicseréljük mind a 16 szelepvezetőt, esetleg szelepüléket vagy szelepet is cserélni kell, akkor
pedig bruttó 120.000 forint is lehet a végösszeg.  

Mindkét fődarabra érvényes, hogy szétszerelés és hibafelvételezés után tudunk fillérre pontos
árat mondani, ezek csak tájékoztató jellegű árak.

 Ha sor kerül a felújításra, akkor majd hívjon fel előtte, és el tudom mondani pontosan, hogy
mit és hogyan kell elhozni hozzánk.

 Amennyiben további kérdése van, szívesen válaszolunk."
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.14 szombat, 21:45:30 írta Hyperborg » Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #2986 Dátum: 2012.04.14 szombat, 22:34:45 »

Conornak elvileg a betéteket cserélték, és így ha nem kopott a dugattyú (ami valószínű),
akkor az mehet vissza,és máris annyival olcsóbb a dolog. Meg én ezt az eljárást egészségesebbnek tartom a felfúrás+túlméretezés útnál.
Azt, hogy nincs bevonat a ford mondta, vagy a műhely?
Amúgy mennyi egy fűzött blokk?
Nem vagyok teljesen biztos, hogy a betéteket cserélték, az a része biztos, hogy jól megcsinálták, mert neves szakember csinálta és megy is szépen. Dugattyúkat is cserélték szerintem, de majd megérdeklődöm, hogy pontosan mit csináltak rajta (mivel nem értek hozzá letudtam annyival, hogy legyen teljesen jó). A nyugvócsapágyakat is cserélték benne (szerintem ez lehet az a speciális csapágysor, amit Hyperborg ír), de aki csinálta tudott a Ford gyárából rendelni (igaz, ezért tartott kb 5 hétig a generál, mert lassan szállították ki) 28 ezer Ft-ért.
Hyperborg: szerintem érdeklődd meg ezt a generált másik cégnél is. ( nekem ők csinálták: http://www.borosmotorgeneral.hu/ )
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2987 Dátum: 2012.04.14 szombat, 22:51:24 »

Nem vagyok teljesen biztos, hogy a betéteket cserélték, az a része biztos, hogy jól megcsinálták, mert neves szakember csinálta és megy is szépen. Dugattyúkat is cserélték szerintem, de majd megérdeklődöm, hogy pontosan mit csináltak rajta (mivel nem értek hozzá letudtam annyival, hogy legyen teljesen jó). A nyugvócsapágyakat is cserélték benne (szerintem ez lehet az a speciális csapágysor, amit Hyperborg ír), de aki csinálta tudott a Ford gyárából rendelni (igaz, ezért tartott kb 5 hétig a generál, mert lassan szállították ki) 28 ezer Ft-ért.
Hyperborg: szerintem érdeklődd meg ezt a generált másik cégnél is. ( nekem ők csinálták: http://www.borosmotorgeneral.hu/ )

Megérdeklődöm. S folyamatosan beszámolok a dolgok állásáról Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2988 Dátum: 2012.04.14 szombat, 22:52:34 »

Megérdeklődöm. S folyamatosan beszámolok a dolgok állásáról Smiley
kint nem boldogultak vele?? Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2989 Dátum: 2012.04.14 szombat, 22:53:48 »

kint nem boldogultak vele?? Undecided

Ha azt mondom, hogy 85 EUR csak az óradíj, akkor el tudod képzelni, hogy egy ilyen művelet 3-5000 EUR-ba is kerül. Ragozzam? Smiley
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2990 Dátum: 2012.04.14 szombat, 22:54:45 »

Ha azt mondom, hogy 85 EUR csak az óradíj, akkor el tudod képzelni, hogy egy ilyen művelet 3-5000 EUR-ba is kerül. Ragozzam? Smiley
annyiból másik mondeo-t adnak Undecided

bontott motor nem megoldás??

xenon ügyletet mikor rendezzük??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2991 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:41:45 »

Tessék, a válasz alant. Korrekt? Nem korrekt? Vélemények?

...

 Amennyiben további kérdése van, szívesen válaszolunk."

A válasz korrekt, bár az, hogy nem lehet csapágyakat kapni, az egy kicsit furcsa.
Endoszkóppal hengerfalkopást megállapítani meg nem egy egzakt tudomány. Ahogy már írtam, szét kell szedni,
és lemérni mindent, addig nem lehet tudni, hogy mit kell csinálni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2992 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:45:27 »

annyiból másik mondeo-t adnak Undecided

Ja, pontosan Smiley 2 kasztni + 1 motor nem lesz közelebb a megoldáshoz Smiley

bontott motor nem megoldás??

B-tervként megoldás. Viszont a bontott motor ugyanolyan lutri. Elvileg az enyémben is 119EKm van és látod hol tartok vele. Semmi sem garantálja, hogy a bontott motorral nem ugyanígy járok. Viszont akkor lesz 1 kasztni + 2 kuka motor + kevesebb pénz. Ha már így jártam, akkor szétkapom a motort, kimosom mindenét és átellenőriztetem. Így lehet, hogy drágább lesz, viszont bejáratás után mintha új motor lenne. S mivel minden motoromra vigyázok, ezért tudom, hogy sokáig fog szolgálni: s pont ez a cél, hogy 5-8 évig ez a kocsi rohangáljon még. Ha másik oldalról nézzük, akkor az új motor várhatóan nem pukkan le (talán a generátorhoz és az olajszivattyúhoz nem nyúltam még, minden másból új gyári van benne) Ha bontott motort rakok bele, akkor most nyerek valamennyi pénzt, de azt majd akkor kell elköltenem, amikor trélerrel kell vitetnem a kocsit, ha menet közben lepukkanok.

A bontott motor egy esetben jöhet szóba: ha a jelenlegi hengerfalam olyan kopott lenne, hogy bontott motorból építkezve olcsóbban lehetne elérni a célt. De még ott is ott van a lutrifaktor, hogy mi van akkor, ha megvettem a bontott motort és ugyanolyan vállas a hengerfal?

xenon ügyletet mikor rendezzük??

A héten mindenféleképpen elkezdjük az izzó részét. A lámpa akkor lesz aktuális, ha a motor mizérián túl vagyok.
(Általában a rendeléseimet gyorsan megoldom, viszont egy picit félek most Tőled, mert az álmoskönyvek és privát becsípődött babonáim szerint nem hoz szerencsét gumit vagy izzót rendelni egy motorhibás autóhoz. Az olyan előre iszol a medve bőrére jellegű dolog. Így várnom kell vele addig, amíg nem látjuk a dugattyúk hogy érzik magukat ...)
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2993 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:46:27 »

annyiból másik mondeo-t adnak Undecided

bontott motor nem megoldás??

xenon ügyletet mikor rendezzük??

Uhh basszus...Így olvasva egy bontott motorral árban jobban jönnél ki. Ekkora összegből(kb. fél millió rossz esetben) szerintem 2-3 bontott motor kijön...Lehet kéne valami jobb állapotú benzinest kint nézni(angliában?) behozni,és átrakni a blokkot... szomoru1
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2994 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:51:35 »

Uhh basszus...Így olvasva egy bontott motorral árban jobban jönnél ki. Ekkora összegből(kb. fél millió rossz esetben) szerintem 2-3 bontott motor kijön...Lehet kéne valami jobb állapotú benzinest kint nézni(angliában?) behozni,és átrakni a blokkot... szomoru1

Vagy inkább akkor már valami V6-ot berakni.  vigyor3  Kár, hogy kis hazánkban legálisan ezt egy rémálom megcsinálni.  falbav
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2995 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:53:20 »

Vagy inkább akkor már valami V6-ot berakni.  vigyor3  Kár, hogy kis hazánkban legálisan ezt egy rémálom megcsinálni.  falbav

Erről ez jut az eszembe...

http://www.youtube.com/watch?v=UtM5CdL-Y_w

 eplus2 eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2996 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:53:23 »


A héten mindenféleképpen elkezdjük az izzó részét. A lámpa akkor lesz aktuális, ha a motor mizérián túl vagyok.
(Általában a rendeléseimet gyorsan megoldom, viszont egy picit félek most Tőled, mert az álmoskönyvek és privát becsípődött babonáim szerint nem hoz szerencsét gumit vagy izzót rendelni egy motorhibás autóhoz. Az olyan előre iszol a medve bőrére jellegű dolog. Így várnom kell vele addig, amíg nem látjuk a dugattyúk hogy érzik magukat ...)
tőlem miért kell félni?? vigyor3

amúgy ha gondolod megoldhatjuk utána is, és akkor nyugodtan alhatsz Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2997 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:53:43 »

A válasz korrekt, bár az, hogy nem lehet csapágyakat kapni, az egy kicsit furcsa.
Endoszkóppal hengerfalkopást megállapítani meg nem egy egzakt tudomány. Ahogy már írtam, szét kell szedni,
és lemérni mindent, addig nem lehet tudni, hogy mit kell csinálni.

Előre bocsátom, hogy nem vagyok szakmabeli, csak hallomásra tudok támaszkodni.
Ezen én is meglepődtem, mert a Ford számára hatalmas öngól lenne, ha nem lehetne a motorjait javítani. A használt Fordokat nem lehetne eladni, mert a nagy költség miatt a béka feneke alatt lenne az áruk. Viszont itt felvetődik a kérdés, hogy miért mondanának ilyet? Ha nem értenek hozzá, akkor mi van, ha a hengerfal bevonatával is tévednek? Ha értenek hozzá, de ezt mondják, akkor pedig lehúzás szaga van a dolognak, ami ugyancsak nem korrekt. Hétfőn jön a válasz a nyugvócsapágyakra, akkor sok minden ki fog derülni. Egyelőre én még tanácstalan vagyok a gépműhellyel kapcsolatosan.

Endoszkóppal készített kép necces, tudom. De ez van, ebből kell dolgozni. Megpróbáltam meghajlítani az endoszkópot, hátha lehet látni vele a hónolási csíkokat, hogy látszódjon mennyire kopott a hengerfal. Ez egyelőre nem sikerült (nem is akartam erőltetni, mert a kocsi jelenleg nagyjából üzemképes, így ha nagy olajfogyasztással is, de lehet mozgatni, ami a trélerre való felálláshoz azért jó dolog. De ha beletöröm az endoszkóp fejét a hengerbe, akkor nagyobb slamasztikában vagyok.

Node, vissza a dugattyúra. Korábban nem foglalkoztam ennyire mélyen a motor lelkivilágával. Nem is nagyon láttam közelről üzemben lévő dugattyút, csak ami már el lett mosva. Ezért fogalmam sincs, hogy mit kellene ott látnom. Valaki azt mondta, hogy ha teljesen kormos mindenhol, az a jó. Valaki azt, hogy ha tiszta, az a jó. A kérdés, hogy azt a sávot ott, pirossal keretezve, mi okozza? Mitől nem rakódik le ott korom, holott mindenhol máshol vastagon van az olaj?
Van valakinek tapasztalata arra vonatkozóan, hogy milyennek kellene lennie-e a dugattyúnak? Mitől alakulhat ki az a tiszta rész? (A dugattyú az alsó holtponton van)
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2998 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:56:17 »

Van valakinek tapasztalata arra vonatkozóan, hogy milyennek kellene lennie-e a dugattyúnak? Mitől alakulhat ki az a tiszta rész? (A dugattyú az alsó holtponton van)
mk2-t lenne érdemes megkérdezni, hogy bontott motorban milyen szokott lenni Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2999 Dátum: 2012.04.14 szombat, 23:59:08 »

Uhh basszus...Így olvasva egy bontott motorral árban jobban jönnél ki. Ekkora összegből(kb. fél millió rossz esetben) szerintem 2-3 bontott motor kijön...Lehet kéne valami jobb állapotú benzinest kint nézni(angliában?) behozni,és átrakni a blokkot... szomoru1

Lehet. Annyit tudok, hogy szerintem tetemes mennyiségű olajsár van a motorban. Az sem biztos, hogy minden olajjárat teljesen tiszta.  Így a motort így is úgy is ki kell venni, vagy legalábbis ki kell fűzni a tisztításhoz. A tisztításkor meglátjuk, hogy az egyes hengerek mennyire vannak elkopva és akkor eldöntjük, hogy hogyan tovább.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 [60] 61 62 63 64 65 66 67 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.