Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 21:34:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261149 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3300 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 07:40:22 »





Szia pepe!
Próbáld meg: lehuzni a vákumcsövet a szívósor tetejéről.
Próbáld ki így a vasat.
Fingom nincs miért de az enyim csak így műkszik tökíletessen!!
Persze e szűrőt beiktattam hogy ne szívjom a masina port!
Amúgy melegen az enyim simán lefulladna a terhelés utáni fordulatvisszaeséstül!
Nem tom miez de már 3 éve igy köll mennem vele.
Aki megfejti kap e fé disznót!!
Szia!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3301 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 12:00:09 »





Szia pepe!
Próbáld meg: lehuzni a vákumcsövet a szívósor tetejéről.
Próbáld ki így a vasat.
Fingom nincs miért de az enyim csak így műkszik tökíletessen!!
Persze e szűrőt beiktattam hogy ne szívjom a masina port!
Amúgy melegen az enyim simán lefulladna a terhelés utáni fordulatvisszaeséstül!
Nem tom miez de már 3 éve igy köll mennem vele.
Aki megfejti kap e fé disznót!!
Szia!


Alapjárati motor. Tisztítsd meg, vagy csere. Aztán jöhet a 1/2 disznó. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3302 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 12:22:42 »





Szia pepe!
Próbáld meg: lehuzni a vákumcsövet a szívósor tetejéről.
Próbáld ki így a vasat.
Fingom nincs miért de az enyim csak így műkszik tökíletessen!!
Persze e szűrőt beiktattam hogy ne szívjom a masina port!
Amúgy melegen az enyim simán lefulladna a terhelés utáni fordulatvisszaeséstül!
Nem tom miez de már 3 éve igy köll mennem vele.
Aki megfejti kap e fé disznót!!
Szia!



Megfejtést nem tudok, csak tippelgetni tudnék, de annyit mondanék, hogy szerintem simán szűrés helyett dugózd le a szívósoron azt a lyukat,
hogy ne szívjon falsot a motor.
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3303 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 17:40:56 »

Szevasztok!Én is kérdeznék egyet!Ma nézegettem a gyári programot és feltűnt valami!Ezek a "drága jó" autók nem hidrotőkések??Ezt azért kérdezem mert az enyém úgy zakatok mint egy marék kavics a turmixban (nem örvény lapát hang).És gondoltam kicserélem benne a tőkéket.Hát,nem! Kb. 10 féle méreteet dob fel pár ezredes eltérésekkel.Kérdés:Mikor ezek elkezdenek csörögni akkor általában mi kopik el jobban?Maga a szelepemelő vagy a himba(ha van benne) vagy a szelep vége???Ezt azért nem tartom mindegynek mert ha a szelepemelőkopik csak akkor elég azonos méretűt venni újba. Ha viszont más is akkor bizony már azt is hozzá kell számolni a kopáshoz és +-os méretet venni.DE!Hogy lehet megállapítani hogy minek a kopása okozta a nagyszelephézagot???Erre van valami tuti módszer???

Nem tudom mennyire érthető  a logikám.Ha nem akkor egpróbálom érthetőbben is leírni!

Ja,a kolompolás a motorban még mindíg meg van.Még nem jártam utána aóta mióta  a lendkerék,kuplungszett kombót kicseréltették velem és nem segített rajta.
Megint elkeseredtem hogy látom hány embernek állt meg megint a benzines motor.Erősen vívódok magammal hogy lehet meg kéne válni a géptől addig míg utól nem ér engem is a végzet. Sad
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3304 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 17:53:59 »

Alapjárati motor. Tisztítsd meg, vagy csere. Aztán jöhet a 1/2 disznó. vigyor3


Zoli bá!
Hun keressem meg a ezta fránya alapmocit?
Hétvégi programnak jóu lenne e kicsit!
Kipucúnám ha tudnám merre leledzik eme szerkezet.
Ha tudod Zoli báttyám,nyújdzsd felém segítő kezed!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3305 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:29:07 »

Szevasztok!Én is kérdeznék egyet!Ma nézegettem a gyári programot és feltűnt valami!Ezek a "drága jó" autók nem hidrotőkések??Ezt azért kérdezem mert az enyém úgy zakatok mint egy marék kavics a turmixban (nem örvény lapát hang).És gondoltam kicserélem benne a tőkéket.Hát,nem! Kb. 10 féle méreteet dob fel pár ezredes eltérésekkel.Kérdés:Mikor ezek elkezdenek csörögni akkor általában mi kopik el jobban?Maga a szelepemelő vagy a himba(ha van benne) vagy a szelep vége???Ezt azért nem tartom mindegynek mert ha a szelepemelőkopik csak akkor elég azonos méretűt venni újba. Ha viszont más is akkor bizony már azt is hozzá kell számolni a kopáshoz és +-os méretet venni.DE!Hogy lehet megállapítani hogy minek a kopása okozta a nagyszelephézagot???Erre van valami tuti módszer???

Nem tudom mennyire érthető  a logikám.Ha nem akkor egpróbálom érthetőbben is leírni!

Ja,a kolompolás a motorban még mindíg meg van.Még nem jártam utána aóta mióta  a lendkerék,kuplungszett kombót kicseréltették velem és nem segített rajta.
Megint elkeseredtem hogy látom hány embernek állt meg megint a benzines motor.Erősen vívódok magammal hogy lehet meg kéne válni a géptől addig míg utól nem ér engem is a végzet. Sad


Hát szerintem szelepfedél le, és ellenőrizd a hézagértékeket, és onnan van értelme találgatni hogy mi kopott el (ha elkopott valami). Mennyit ment az autó?
Nem lánc csörög esetleg? Változik fordulatszámmal a hang?
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3306 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:33:18 »

Óra swzerint 128000 körül van.És igen változik.arányosan.Nem lánc mert végig füleltem a szelepfedelet. Meg azért van némi rálátásom a szakmára is. Csak ezzel vagyok gondba hogy nagyobb méretűt vegyek vagy olyat amit gyárilag raktak bele.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3307 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:40:55 »

Óra swzerint 128000 körül van.És igen változik.arányosan.Nem lánc mert végig füleltem a szelepfedelet. Meg azért van némi rálátásom a szakmára is. Csak ezzel vagyok gondba hogy nagyobb méretűt vegyek vagy olyat amit gyárilag raktak bele.

Szerintem ne vegyél semmit, amíg nem bizonyosodtál meg arról, hogy ez a gond. Főleg mivel az angoloknál azt olvastam, hogy jó drágán mérik a tőkéket.
Ha belesel az olajbetöltőn látszik berágódás a "bütykön", amire rálátsz?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3308 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:43:24 »

Óra swzerint 128000 körül van.És igen változik.arányosan.Nem lánc mert végig füleltem a szelepfedelet. Meg azért van némi rálátásom a szakmára is. Csak ezzel vagyok gondba hogy nagyobb méretűt vegyek vagy olyat amit gyárilag raktak bele.

A motor korongos, de 128e-nél még nem kell állítani... amúgy az eljárás a következő... megméred mind a 16 szelepnél a hézagot, és felírod. Kiszedegeted a korongokat, megméred, és a gyárihoz hézag értékre korrigáld, veszel új korongot. A szelepek állítását kb 200e-nél lehet tervezni. Annyira ritka a szelepállítás, hogy ihaj. Korongot sem lesz egyszerű venni, azt rendelni kell, az adott értékre.

Nálad nem ez lesz a baj, hanem a jó öreg szívósor, az zörög, és ad olyan hangot, mint a szelepcsörgés. A baj nagy, mert ha ezt hallod, akkor kezdenek elszabadulni az örvénylapátok.
Kikopik a tengely... ha egy elszabadul, beszippantja a motor... és generál lesz a vége.
Nézesd meg hozzáértővel, mert baj lehet a vége.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3309 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:52:44 »

Köszi Angel!De a szívósor már iktatva van!!Legalábbis annyira hogy a vákuum le van kötve róla így állandóan nyitva van és nincs hangja! Ezen már túl agyok.Ez az autó tele van meglepetésekkel így nem csodálkoznék ha mégis szelephézag lenne!Anno a városban az összes szerelőt(kicsit,nagyot,hivatalos,sufni,szakszervíz) végig jártam.mind egyöntetűen állította hogy a lendkerék kopog.Meg vettem szettbe hogy illik kicserélték.Nagyon jó csak a kopogó hang maradt a helyén. Sad Azóta minden dzerelő a vállát húzgálja vagy az én pénztárcám rovására akar tapasztalatot szerezni!Lényeg hogy tréfált már meg jó pár embert.És szerintem az szelep hang. Smiley
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3310 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:55:16 »

Köszi Angel!De a szívósor már iktatva van!!Legalábbis annyira hogy a vákuum le van kötve róla így állandóan nyitva van és nincs hangja! Ezen már túl agyok.Ez az autó tele van meglepetésekkel így nem csodálkoznék ha mégis szelephézag lenne!Anno a városban az összes szerelőt(kicsit,nagyot,hivatalos,sufni,szakszervíz) végig jártam.mind egyöntetűen állította hogy a lendkerék kopog.Meg vettem szettbe hogy illik kicserélték.Nagyon jó csak a kopogó hang maradt a helyén. Sad Azóta minden dzerelő a vállát húzgálja vagy az én pénztárcám rovására akar tapasztalatot szerezni!Lényeg hogy tréfált már meg jó pár embert.És szerintem az szelep hang. Smiley

Ha esetleg megtalálnád a kopogó hangot, megírod nekem is, hogy mi volt? Barátom 2.0 benzinese is alapjáraton kopog,
ha gázra lehel, vagy kuplungot kinyom akkor megszűnik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3311 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:56:30 »

Köszi Angel!De a szívósor már iktatva van!!Legalábbis annyira hogy a vákuum le van kötve róla így állandóan nyitva van és nincs hangja! Ezen már túl agyok.Ez az autó tele van meglepetésekkel így nem csodálkoznék ha mégis szelephézag lenne!Anno a városban az összes szerelőt(kicsit,nagyot,hivatalos,sufni,szakszervíz) végig jártam.mind egyöntetűen állította hogy a lendkerék kopog.Meg vettem szettbe hogy illik kicserélték.Nagyon jó csak a kopogó hang maradt a helyén. Sad Azóta minden dzerelő a vállát húzgálja vagy az én pénztárcám rovására akar tapasztalatot szerezni!Lényeg hogy tréfált már meg jó pár embert.És szerintem az szelep hang. Smiley

Hát... a lendkerék hangja tök más.
Menj el a Vic-hez, az ért is hozzá, és szelepet is tud állítani. Én továbbra sem hiszem, hogy szelepet kellene állítani... vagy menj el minire, ott lehetnek páran, akik meg tudják mondani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3312 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:22:11 »


Zoli bá!
Hun keressem meg a ezta fránya alapmocit?
Hétvégi programnak jóu lenne e kicsit!
Kipucúnám ha tudnám merre leledzik eme szerkezet.
Ha tudod Zoli báttyám,nyújdzsd felém segítő kezed!

http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51947081&termek_al_id=13957

Itt egy kép róla hogy pontosan mit is keress,
megbújni a pillangószelepnél bizony nem rest,
takarításnál néha add rá a gyújtást,
locsold féktisztítóval folyton-folyvást,
remélem segít majd eme művelet,
egy kis kóbásszal megtölteném a belemet. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3313 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:23:11 »

Köszi Angel!De a szívósor már iktatva van!!Legalábbis annyira hogy a vákuum le van kötve róla így állandóan nyitva van és nincs hangja! Ezen már túl agyok.Ez az autó tele van meglepetésekkel így nem csodálkoznék ha mégis szelephézag lenne!Anno a városban az összes szerelőt(kicsit,nagyot,hivatalos,sufni,szakszervíz) végig jártam.mind egyöntetűen állította hogy a lendkerék kopog.Meg vettem szettbe hogy illik kicserélték.Nagyon jó csak a kopogó hang maradt a helyén. Sad Azóta minden dzerelő a vállát húzgálja vagy az én pénztárcám rovására akar tapasztalatot szerezni!Lényeg hogy tréfált már meg jó pár embert.És szerintem az szelep hang. Smiley
Hi kormos!
Nekem a bordásszíj feszitőgörgő addot hasonló hangot,,
Azt hittem szét van hullva a moci!
Aztán 3500. Ft ből megvolt az egész!
Küld el mp3- ba a zajt aztán megsubizom az é e!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3314 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:23:33 »

Óra swzerint 128000 körül van.És igen változik.arányosan.Nem lánc mert végig füleltem a szelepfedelet. Meg azért van némi rálátásom a szakmára is. Csak ezzel vagyok gondba hogy nagyobb méretűt vegyek vagy olyat amit gyárilag raktak bele.

Folyamatosan csinálja, vagy csak hideg motornál?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3315 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:27:38 »

http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51947081&termek_al_id=13957

Itt egy kép róla hogy pontosan mit is keress,
megbújni a pillangószelepnél bizony nem rest,
takarításnál néha add rá a gyújtást,
locsold féktisztítóval folyton-folyvást,
remélem segít majd eme művelet,
egy kis kóbásszal megtölteném a belemet. vigyor3


Zolibácsi köszönöm!
Rád ürítem köcsögöm.
Megejtem a müveletet amint lehet.
Te meg nem kocát kapsz hanem e tehenet!!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3316 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:29:58 »

Zolibácsi köszönöm!
Rád ürítem ***öm.
Megejtem a müveletet amint lehet.
Te meg nem kocát kapsz hanem e tehenet!!


Egyébként nem biztos hogy az a baj, de egy próbát megér. És azért kell ráadni a gyújtást, mert olyankor elmozdul a dugattyú, és oda is be tudsz locsolni tisztítót. Sok sikert. integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3317 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 22:03:37 »

Ha esetleg megtalálnád a kopogó hangot, megírod nekem is, hogy mi volt? Barátom 2.0 benzinese is alapjáraton kopog,
ha gázra lehel, vagy kuplungot kinyom akkor megszűnik.
Megszűnik vagy csak halkul kuplung kinyomásra? Nekem is kopogott/zörgött főleg alapjáraton (bár vége felé menetközben is hallatszott), kuplungra elhalkult, volt, h meg is szűnt. Nekem az oválisra kopott hengerben vergődött a dugattyú.  Angry Angry
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3318 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 23:09:19 »

Megszűnik vagy csak halkul kuplung kinyomásra? Nekem is kopogott/zörgött főleg alapjáraton (bár vége felé menetközben is hallatszott), kuplungra elhalkult, volt, h meg is szűnt. Nekem az oválisra kopott hengerben vergődött a dugattyú.  Angry Angry

Teljesen megszűnik, még alapjáraton se mindig van, csak amikor éppen kedve van hozzá. Viszont neki az olaj a pálcán nagyon ragaszkodik a max jelzéshez,
illetve minimális nyomásveszteséget mértek mind a négy hengeren, szóval szerintem nem ovális henger lesz
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3319 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 23:21:21 »

Hi kormos!
Nekem a bordásszíj feszitőgörgő addot hasonló hangot,,
Azt hittem szét van hullva a moci!
Aztán 3500. Ft ből megvolt az egész!
Küld el mp3- ba a zajt aztán megsubizom az é e!
[/quote]
A kopogó hanggal az a baj hogy nagyon kell fülelni hogy meghalld.Ha a kocsin kívűl állok akkor nem is lehet meghallani mert elnyomja a motor zaj.Ha viszont a kocsiban ülsz akkortisztán lehet hallani a kopogó vagyis inkább kolompoló hangot bár csak nagyon hallkan.Én tegnap körbefüleltem mindent.Szíjhajtást is váltót is.De semmi akkor hallom a legjoban ha az olajteknőnél hallgatózok.
Mini talival az a gond hogy odavissza 450 km.  Sad
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3320 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 23:23:29 »


Hidegen melegen.Mindegy neki!mindíg ugyanolyan erős a hang.És kuplungra se reagál.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3321 Dátum: 2012.06.08 péntek, 18:53:42 »

Valakinek van részletes (esetleg fényképes) dokumentációja a szívósor örvénylapátlanításáról?Ha igen azt megköszönném!Mert el jött az ideje.Aztán meg mehet a piacra
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3322 Dátum: 2012.06.08 péntek, 18:56:33 »

Na ma végig hallgattuk sztetoszkóppal az egész nyamvadt motort.A generátorszíj feszítő meg vezető+ vízpumpa gatya. Sad de a kopompoló hang nem lokalizálható. Sad Le akasztott szíjjal csinálja.Úgyhogy asszem lassan mehet is a használtautóra a gép. Ezeket még megcsinálom és "for sale". Asszem Sad
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3323 Dátum: 2012.06.09 szombat, 23:53:24 »

Na ma végig hallgattuk sztetoszkóppal az egész nyamvadt motort.A generátorszíj feszítő meg vezető+ vízpumpa gatya. Sad de a kopompoló hang nem lokalizálható. Sad Le akasztott szíjjal csinálja.Úgyhogy asszem lassan mehet is a használtautóra a gép. Ezeket még megcsinálom és "for sale". Asszem Sad

Sajnálom hogy így ér véget egy mondeós története  szomoru1 pedig lehet csak egy apró hibája van az autódnak, és egy fordhoz értő embernek kellene rá nézzen. Milyen olajat használsz?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3324 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 09:50:52 »

Liqui moly 5w30. Én is sajnálom.De belefáradtam.Mindenki azzal jön hogy vigye el egy hozzáértőhöz.Mindenhol ismétlem MINDENHOL volt már az autó a Ford szervíztől a ford motort építő zsenin keresztül az utolsó fáskamrában szerelő kóklerig. A válasz mindenhol ugyan az."Hát b...meg!!Nem tudom."Talán...... Na, ezetőll a talánoktól lehet rengeteg pénzt kidobni az ablakon.200-at már kidobtam.nincs kedvem mégegyszer annyit vagy többet.Az autó meg ér 900-at.Nem akarom megvárni míg ezt is fúrni meg csapágyazni kellesz.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #3325 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 10:12:43 »

Liqui moly 5w30. Én is sajnálom.De belefáradtam.Mindenki azzal jön hogy vigye el egy hozzáértőhöz.Mindenhol ismétlem MINDENHOL volt már az autó a Ford szervíztől a ford motort építő zsenin keresztül az utolsó fáskamrában szerelő kóklerig. A válasz mindenhol ugyan az."Hát b...meg!!Nem tudom."Talán...... Na, ezetőll a talánoktól lehet rengeteg pénzt kidobni az ablakon.200-at már kidobtam.nincs kedvem mégegyszer annyit vagy többet.Az autó meg ér 900-at.Nem akarom megvárni míg ezt is fúrni meg csapágyazni kellesz.

 szomoru1 Sajnálatos olvasni. És mi lesz helyette?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3326 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 11:39:19 »

Liqui moly 5w30. Én is sajnálom.De belefáradtam.Mindenki azzal jön hogy vigye el egy hozzáértőhöz.Mindenhol ismétlem MINDENHOL volt már az autó a Ford szervíztől a ford motort építő zsenin keresztül az utolsó fáskamrában szerelő kóklerig. A válasz mindenhol ugyan az."Hát b...meg!!Nem tudom."Talán...... Na, ezetőll a talánoktól lehet rengeteg pénzt kidobni az ablakon.200-at már kidobtam.nincs kedvem mégegyszer annyit vagy többet.Az autó meg ér 900-at.Nem akarom megvárni míg ezt is fúrni meg csapágyazni kellesz.

Igazad van! Csak az a sajnálatos, rá költöttél 200k, és az elvész. Veszel egy másik használt autót, ami ugyan ilyen lutri lesz amire megint csak lehet költeni kell majd egy rakás pénzt szomoru1
Egyébként hibás gyújtás alkatrészek is okozhatnak kopogást, pl:nem megfelelő gyertyák. De nem akarok találgatni neked.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3327 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 17:23:17 »

Őszintén!Még nem tudom.Fáj a szívem mert amúgy imádom!De ennél labilisabb autóm még nem volt.Szerintem építek az árából egy másik zsigulit. Smiley Az a baj hogy minden autó egy sz.r!Látom mert alkatrész szállítok nap mint nap.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3328 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 17:31:40 »

A motor korongos, de 128e-nél még nem kell állítani... amúgy az eljárás a következő... megméred mind a 16 szelepnél a hézagot, és felírod. Kiszedegeted a korongokat, megméred, és a gyárihoz hézag értékre korrigáld, veszel új korongot. A szelepek állítását kb 200e-nél lehet tervezni. Annyira ritka a szelepállítás, hogy ihaj. Korongot sem lesz egyszerű venni, azt rendelni kell, az adott értékre.

Nálad nem ez lesz a baj, hanem a jó öreg szívósor, az zörög, és ad olyan hangot, mint a szelepcsörgés. A baj nagy, mert ha ezt hallod, akkor kezdenek elszabadulni az örvénylapátok.
Kikopik a tengely... ha egy elszabadul, beszippantja a motor... és generál lesz a vége.
Nézesd meg hozzáértővel, mert baj lehet a vége.

Abban mégis igazad van hogy nem a szelepek zörögnek.Hanem a befecskendező fejek csattognak mint az állat.!!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3329 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 18:14:23 »

Örvénylapát kiiktatásról valakinek tapasztalat??VAgy egy kis segítség hogy mit hogy kell??Mert meg akarom csinálni az enyémen.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
napu
Vendég
« Új hozzászólás #3330 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 11:31:47 »

Tezsvírek!
Aztán ha a 2.0-es sokat fogyaszt, mondjuk 8.8 alá nem megy, akkor micsináztok?  hehe
Persze, rövid láb ... de tényleg, mik a kis trükkök, amiket otthon is bénázhatok egy kis csökkenés eléréséhez??
Kevés város, sok országút.
Na elő a titkokkal  eplus2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3331 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 11:40:10 »

Tezsvírek!
Aztán ha a 2.0-es sokat fogyaszt, mondjuk 8.8 alá nem megy, akkor micsináztok?  hehe
Persze, rövid láb ... de tényleg, mik a kis trükkök, amiket otthon is bénázhatok egy kis csökkenés eléréséhez??
Kevés város, sok országút.
Na elő a titkokkal  eplus2

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/egyeb/magneses_uzemanyag_fogyasztas_csokkento_2in1_1ft_1600797794.html
 hehe hehe

Esetleg gyújtás alkatrészek állapotát érdemes leellenőrizni, vagy lambdát.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3332 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 11:58:41 »

Tezsvírek!
Aztán ha a 2.0-es sokat fogyaszt, mondjuk 8.8 alá nem megy, akkor micsináztok?  hehe
Persze, rövid láb ... de tényleg, mik a kis trükkök, amiket otthon is bénázhatok egy kis csökkenés eléréséhez??
Kevés város, sok országút.
Na elő a titkokkal  eplus2

Kb ennyi várható... sok lejtő, sok hátszél... sok motorfék...    wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3333 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 13:41:05 »

Kb ennyi várható... sok lejtő, sok hátszél... sok motorfék...    wow1
[/quHol használod javarészt az autót??Mert ha városban akkor szerintem hallgass a 8,8-al!! vigyor3 vigyor3 Ha pályán akkor se mondanám soknak.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
napu
Vendég
« Új hozzászólás #3334 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:38:43 »

Hol használod javarészt az autót??Mert ha városban akkor szerintem hallgass a 8,8-al!! vigyor3 vigyor3 Ha pályán akkor se mondanám soknak.

"Kevés város, sok országút." Én viszont tudom, hogy fog az még lejjebb is menni  Wink

- Esetleg gyújtás alkatrészek állapotát érdemes leellenőrizni, vagy lambdát.
- ...

Többiek? ... Angel ugyan összefoglalta  hehe falbav
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3335 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:48:24 »

"Kevés város, sok országút." Én viszont tudom, hogy fog az még lejjebb is menni  Wink

- Esetleg gyújtás alkatrészek állapotát érdemes leellenőrizni, vagy lambdát.
- ...

Többiek? ... Angel ugyan összefoglalta  hehe falbav
most komolyan, mit vártál, mennyit fog ennie egy 2.0 benya?? 5-öt?? Roll Eyes

dízelt nem mertél venni, szóval lehet fizetni a többletet a kúton taps integet2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3336 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:49:41 »

Örvénylapát kiiktatásról valakinek tapasztalat??VAgy egy kis segítség hogy mit hogy kell??Mert meg akarom csinálni az enyémen.


Ugyan nem én csináltam, de végignéztem, meg nem is sok segítség, amit írok, de hátha. Nem a lapátok kiiktatása a macera, hanem a szívósor kiszedése. Azért az nem egyszerű és kell is hozzá tapasztalat, még ha nem kell feltétlenül profi autószerelőnek lenni hozzá.

Leírás szerintem pont ezért nem nagyon van, mert ha nem áll olyan szintem az ember, mint pl. én, aki nagyon nem ért hozzá, de amit tud, kisebb hibákat maga próbál orvosolni, az ne álljon neki. Ha meg van tapasztalata, akkor úgyis tudja, mi hol mennyi.

De valami konkrétabb is: néhány csavart nehéz kiszedni, ezért profi kulcskészlet kell hozzá és ajánlott mágnesen kulcs is a visszarakáshoz.
Csavarokat kiszedni, vezetékeket lehúzni, gázbowdent kiakasztani, majd szívósort leszedni. A szívsor bújtatással, kis kábelfeszítéssel kijön, érdekes módon nekünk vissza könnyebben ment.
Örvénylapátokat úgy lehet kiszedni, ha a tengelyt kihúzzuk fogóval és akkor a lapátok szépen kivehetőek. És utána lehet ledugózni ott, ahol a kis tengely megy a szívósorba, a gumicsövet meg, ami az elejére megy egy csavarral lehet pl. kiiktatni.

Vissza fordított a sorrend, itt kell már a mágnesen kulcs, azzal könnyebb visszatenni a csavarokat.

Aki ért hozzá, annak könnyű, aki meg nem, annak szerintem nehéz.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3337 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:54:11 »

Aki ért hozzá, annak könnyű, aki meg nem, annak szerintem nehéz.

Én 1 órát gyakoroltam a műtét előtt és utána könnyen ment. Az első dolog, hogy szívósornál mind a 8 csavart keresd meg, mielőtt nekiállsz. 1 kivételével mindegyiknek a feje látszik megfelelő szögből. Visszarakásnál érdemes vékony papírzsebkendőt rakni a kulcs és a csavar közé, így a csavar nem esik ki, a papír meg eltávolítható a csavarról könnyen.

A mágneses pálca tényleg nem árt Smiley Bár nekem sikerült elkerülnöm. Komplett szerszámkészlet javallott. Amit én vettem, az megfelelő volt erre a célra. (Crescent 110)
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3338 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:58:11 »

Én 1 órát gyakoroltam a műtét előtt és utána könnyen ment. Az első dolog, hogy szívósornál mind a 8 csavart keresd meg, mielőtt nekiállsz. 1 kivételével mindegyiknek a feje látszik megfelelő szögből. Visszarakásnál érdemes vékony papírzsebkendőt rakni a kulcs és a csavar közé, így a csavar nem esik ki, a papír meg eltávolítható a csavarról könnyen.

A mágneses pálca tényleg nem árt Smiley Bár nekem sikerült elkerülnöm. Komplett szerszámkészlet javallott. Amit én vettem, az megfelelő volt erre a célra. (Crescent 110)

Én nem mertem nekiállni egyedül, bevallom, egy kedves fórumtárs csinálta meg, én csak asszisztáltam.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #3339 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:00:12 »

Liqui moly 5w30. Én is sajnálom.De belefáradtam.Mindenki azzal jön hogy vigye el egy hozzáértőhöz.Mindenhol ismétlem MINDENHOL volt már az autó a Ford szervíztől a ford motort építő zsenin keresztül az utolsó fáskamrában szerelő kóklerig. A válasz mindenhol ugyan az."Hát b...meg!!Nem tudom."Talán...... Na, ezetőll a talánoktól lehet rengeteg pénzt kidobni az ablakon.200-at már kidobtam.nincs kedvem mégegyszer annyit vagy többet.Az autó meg ér 900-at.Nem akarom megvárni míg ezt is fúrni meg csapágyazni kellesz.

Sokáig Focus-os voltam. Sokan elköltöttek szervízekben 200 ezreket mire rákérdeztek az öregeknél hogy hova kell vinni az autót ha már a márkaszervíz feladta.
2 tipp :
essmotor.hu - Göd - Csak Forddal foglalkozik, felső fokon.  A focus-okat hozzá viszik akár 150-200 km távolságból is ha már a márkaszervízeknek nincs ötlete.  (Én a Mondeóval is csak hozzá járok ha kell.)
injektor.hu - Érd - komoly műszerezettséggel, ők minden típust vállalnak, és nagyon jók.

Ők nem sima szerelők, hanem villamos és gépészmérnökök.
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #3340 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:03:01 »

most komolyan, mit vártál, mennyit fog ennie egy 2.0 benya?? 5-öt?? Roll Eyes

dízelt nem mertél venni, szóval lehet fizetni a többletet a kúton taps integet2

Dízlit nem is kerestem  duhos2  angel
8.0 már jónak számít! Az meg nincs messze  eljen
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3341 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:06:59 »

most komolyan, mit vártál, mennyit fog ennie egy 2.0 benya?? 5-öt?? Roll Eyes

dízelt nem mertél venni, szóval lehet fizetni a többletet a kúton taps integet2

Most akkor melyiknek is rövidebb a féktávja? Benzines széles gumival vagy dízel keskennyel? Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3342 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:15:49 »

Dízlit nem is kerestem  duhos2  angel
8.0 már jónak számít! Az meg nincs messze  eljen

8.8? Jön a nyár, a klíma, lesz az még 10 liter is...  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3343 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:44:13 »

8.8? Jön a nyár, a klíma, lesz az még 10 liter is...  Wink

Azt írja sok országút, szerintem nem kéne annyira felmennie.

Most akkor melyiknek is rövidebb a féktávja? Benzines széles gumival vagy dízel keskennyel? Smiley

Dobd még be oda, hogy jó-e a Ford 5W-30 olaj, illetve hogy jó minőségű-e a magyar gázolaj.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3344 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:59:57 »

Most akkor melyiknek is rövidebb a féktávja? Benzines széles gumival vagy dízel keskennyel? Smiley
mf1 mf2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3345 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:07:22 »


Dobd még be oda, hogy jó-e a Ford 5W-30 olaj, illetve hogy jó minőségű-e a magyar gázolaj.
gázolaj minőségével nekem semmi bajom vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3346 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:07:48 »

Akkor szögezzünk le pár dolgot:

A dízel:
- keveset fogyaszt
- nagyon gyors
- megbízható (khöm)
- kényelmes
- és akár széles, akár keskeny gumival, de nagyon rövid a fékútja...

 vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3347 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:11:24 »

Akkor szögezzünk le pár dolgot:

A dízel:

Ha a dízelt leszögezed, az nem megy sehová...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3348 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:18:10 »

Dízlit nem is kerestem  duhos2  angel
8.0 már jónak számít! Az meg nincs messze  eljen
persze, mert itt-ott olvastad/hallottad, hogy miket kell(het) cserélni rajta x összegért.

Scrítch írta asszem egyszer, hogy inkább a kúton kifizeti a különbséget, minthogy egyszer nagy összeget költsön rá.

fogyasztásra meg nemm tudom mit vártál egy 1.5tonnás 2.0 benyás autótól...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3349 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 16:19:50 »

Akkor szögezzünk le pár dolgot:
- és akár széles, akár keskeny gumival, de nagyon rövid a fékútja...
 vigyor3

Há mer mindig bedöglenek rajta a pcs-k, osztan nem menő autót nem is kő fékezni! Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.