Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:17:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260842 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3500 Dátum: 2012.07.25 szerda, 19:30:58 »

És mi az a tipp? vigyor3

Nekem is van. Ha minden igaz van egy szelep a motor tetején, ami akadályozza az üzemanyag visszafolyását. Szerintem az sz@rakodik amikor indítási gond van...
Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű, ami azt jelenti, hogy nincs visszatérő üzemanyag ág a rendszerben. Lényegében csak egy fő üa. vezeték megy előre a motortérbe. Amit a pumpa a szállít az részben előre megy az injektorokhoz (rail) részben a szűrőtől visszatér a tankba. A rövidített visszatérő szakasz végén ül a nyomásszabályzó szelep -benne az üa ellátó rendszerben- , ami beállítja a nyomást a tank és az injektorok közti szakaszon. Ha a motor keveset fogyaszt (pl alapjárat) rengeteg folyik át a nyomásszabályzón vissza a tankba, ha a motor igénye nagy, akkor kevesebb.

Van ennek a rendszernek előnye és hátránya is. Az előnyét szerintem a Ford bezsebelte.

A hátránya maradt nekünk.

Van a nyomás alatt álló benzinnek ugyanis egy rossz tulajdonsága: Hajlamos a "keszonbetegségre". Ha egy 3.8 baros rendszerben a gyújtást, ergó a szivattyút leállítod akkor annak csökkenni kezd a nyomása a belső komponensek kismértékű szivárgása miatt (pl pumpa visszacsapó szelep, nyomásszabályzó). A szivárgás nem gond bizonyos mértékig, pláne, hogy ebben a rendszerben, ezen komponensek szivárgása a tankon belül marad.

A nyomás esése viszont nem haladhat meg egy bizonyos értéket (legyen mondjuk 10 perc múlva is 3 bar fölött) mert a benzinben "forrni kezd" és a benne lévő gázok buborékot kezdenek formálni. Pont, ahogy a vérünkben az oldott nitrogén, amikor búvárkodás után hirtelen jövünk fel és keszonbetegek leszünk.
A forrás létrejötte függ a nyomástól és a hőmérséklettől. Ha magas hőmérsékleten (ne feledjük a railben lévő benzin egy meleg napon, bemelegedett motornál igencsak forró tud lenni) leesik a nyomás, akkor a benzin forrni kezd és megindul a buborékképződés. Ha az injektorok előtt nem benzin, hanem gáz van, akkor az autó nem indul el elsőre.

Ilyenkor a gáznak kell először átpréselődnie az injektoron és csak utána ér oda a bezin, amitől beindul az autó.

Hogy ezt a jelenséget elkerüljük, annyit kell biztosítani, hogy a benzin relatíve nagy nyomása legalább addig megmaradjon, amíg a hőmérséklete jelentősen visszacsökken a benzinnek. Amikor ugyanis már nem túl magas a benzin hőmérséklete, alacsony nyomáson se kezd el forrni.

Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után. Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza.

Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3501 Dátum: 2012.07.25 szerda, 19:58:47 »

Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű,

Ez egy nagyon hasznos szösszenet. Érdemes lenne vagy a wikibe, vagy a faq-ba berakni, miért indul nehezen a meleg motor (v ilyesmi) címmel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3502 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 11:43:39 »

Az milyen már....

este leállítom semmi baja, reggel indítom traktorhang. Kiderült a 4-es henger nem megy.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3503 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 20:03:11 »

Az milyen már....

este leállítom semmi baja, reggel indítom traktorhang. Kiderült a 4-es henger nem megy.
De legalább megvan a hiba helye és így valszeg a hiba oka is. Még mindig jobb, mint egy misztikus hiba, amit sose tudsz normálisan felderíteni és elhárítani.
Mi az ok? Gyertya, kábel, trafó, befecskendező?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3504 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 11:59:03 »

De legalább megvan a hiba helye és így valszeg a hiba oka is. Még mindig jobb, mint egy misztikus hiba, amit sose tudsz normálisan felderíteni és elhárítani.
Mi az ok? Gyertya, kábel, trafó, befecskendező?
Csak az a szomorú, hogy 1,5 év alatt ez lesz a harmadik trafó. (Volt már gyertya és kábel csere is.)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3505 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 12:11:04 »

Csak az a szomorú, hogy 1,5 év alatt ez lesz a harmadik trafó. (Volt már gyertya és kábel csere is.)

Azért ez nem normális. Gyári kábelt, gyertyát veszel? A trafónál jó a földelés? (nem tudom, ez a trafónál testel, vagy pedig a két gyertya sorba van kötve)
Valami oka van, hogy ilyen sűrűn kinyírja a trafót. Ebben 2 különálló trafó van? Mindkettő tönkremegy, v csak az egyik?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3506 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:03:17 »

Azért ez nem normális. Gyári kábelt, gyertyát veszel? A trafónál jó a földelés? (nem tudom, ez a trafónál testel, vagy pedig a két gyertya sorba van kötve)
Valami oka van, hogy ilyen sűrűn kinyírja a trafót. Ebben 2 különálló trafó van? Mindkettő tönkremegy, v csak az egyik?

Ilyen van benne...

http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=40600212&flypage=shop.flypage&product_id=7554&option=com_virtuemart&Itemid=26
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3507 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:16:07 »


Ezeknél az utángyártott trafóknál a számozás kicsit összevissza van. Nem lehet hogy ezért megy tönkre idő előtt? Ha megvan még a gyári trafód, hasonlítsd össze vele, hogy azonos-e a számozás.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3508 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:39:36 »

Ezeknél az utángyártott trafóknál a számozás kicsit összevissza van. Nem lehet hogy ezért megy tönkre idő előtt? Ha megvan még a gyári trafód, hasonlítsd össze vele, hogy azonos-e a számozás.

Sajnos nincs. nincs valami leírás, hogy mi a gyári számozás?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3509 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:42:08 »

Sajnos nincs. nincs valami leírás, hogy mi a gyári számozás?

Az enyémen úgy van, hogy: felül: 2, 3, alul: 4, 1.

Pont fordítva, mint a kép amit linkeltél.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 14:47:36 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3510 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:49:50 »

Az enyémen úgy van, hogy: felül: 2, 3, alul: 4, 1.

Pont fordítva, mint a kép amit linkeltél.

De az csak azt jelenti, hogy a házban a két trafó helyet cserélt. Ha a gyári szerinti számozás szerint dugná rá, akkor el sem indul
a kocsi, mert 180°-kal eltolva menne a gyújtás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3511 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:54:13 »

De az csak azt jelenti, hogy a házban a két trafó helyet cserélt. Ha a gyári szerinti számozás szerint dugná rá, akkor el sem indul
a kocsi, mert 180°-kal eltolva menne a gyújtás.


Ja... ha meg összecseréled pl a 2. és a 3. hegert, akkor 2 henger nem fog menni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3512 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:57:35 »


Ja... ha meg összecseréled pl a 2. és a 3. hegert, akkor 2 henger nem fog menni.

Szerintem menni fog, csak nem olyan simán, mintha jó helyen lennének. Végül is ugyanazon tekercs két kivezetése, és nincs nagy eltérés a kábelhosszak között.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 15:01:21 írta tpmportal » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3513 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 14:59:26 »

Szerintem menni fog, csak nem olyan simán, mintha jó helyen lennének. Végül is ugyanazon tekercs két kivezetése, és nincs nagy eltérés a kábelhosszak
között.

Jaj, de h. vagyok... nem ezt akartam írni, hanem pl 1 és 2-őt cserél fel. A 2 és 3 dugattyú egyszerre mozog. És mivel parazita szikrás... igen, max a kábelhossz okoz gondot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3514 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:18:35 »

Jaj, de h. vagyok... nem ezt akartam írni, hanem pl 1 és 2-őt cserél fel. A 2 és 3 dugattyú egyszerre mozog. És mivel parazita szikrás... igen, max a kábelhossz okoz gondot.

Most ami tönkre ment HÜCO márka és így van bekötve, az új még nem jött meg, majd 5 óra körül.
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3515 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:21:23 »

Most ami tönkre ment HÜCO márka és így van bekötve, az új még nem jött meg, majd 5 óra körül.


Jah és a 4-es nem reagál semmit, ha lehúzom. (Az 1-es is elég gyenge, de ott áthúz a gyergyához, a legjobban amire reagált a motor
szinte majd leállt az a 2-es és 3-as.)

Próbáltam, hogy másik kábelt dugtam a 4-esre úgy sem volt semmi, így szerintem "csak" a trafó lesz rossz.
Majd kiderül ha megjött az új.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3516 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:29:03 »

Jah és a 4-es nem reagál semmit, ha lehúzom. (Az 1-es is elég gyenge, de ott áthúz a gyergyához, a legjobban amire reagált a motor
szinte majd leállt az a 2-es és 3-as.)

Próbáltam, hogy másik kábelt dugtam a 4-esre úgy sem volt semmi, így szerintem "csak" a trafó lesz rossz.
Majd kiderül ha megjött az új.

Ez valóban trafó hibának hangzik, bár ha ilyen gyakran hullanak lehet rá kéne mérni a rá menő kábelekre (egyik lábon folyamatos - vagy + -t kell
kapnia, másik lábakon a trafó kapcsolgatja az ellenkezőjét a két tekercshez). Gyertyakábelek, gyertyák mikor lettek cserélve, milyen márkára?
Garancia nincs már a trafóra?
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3517 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:34:24 »

Ez valóban trafó hibának hangzik, bár ha ilyen gyakran hullanak lehet rá kéne mérni a rá menő kábelekre (egyik lábon folyamatos - vagy + -t kell
kapnia, másik lábakon a trafó kapcsolgatja az ellenkezőjét a két tekercshez). Gyertyakábelek, gyertyák mikor lettek cserélve, milyen márkára?
Garancia nincs már a trafóra?

Garancia lenne, ha nem lettem volna f@sz és elhozom a papírjait a szerelőtől. Nem tudom most (nem emléxem), hogy milyen gyertya van benne.
A kábelek "Premium Silicone Cable 7mm Made In USA" van ráírva. Januárban volt cserélve az egész kóceráj.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3518 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 15:51:54 »

A trafók meg tudnak dögleni túl nagy gyeryta hézag miatt is. Azt is csekkold le.
Én mondjuk rendbe raknám inkább gyári cuccokból egyszer. Tudom, hogy drága, de a benzin, a katalizátor és a munkadíj is az.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3519 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:16:00 »

A trafók meg tudnak dögleni túl nagy gyeryta hézag miatt is. Azt is csekkold le.
Én mondjuk rendbe raknám inkább gyári cuccokból egyszer. Tudom, hogy drága, de a benzin, a katalizátor és a munkadíj is az.

Motorcraft gyertyák vannak benne, megnéztem a gyertya hézagot. 1,6 volt. Mennyinek kell lennie? Én most 1mm -re állítottam.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3520 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:32:54 »

Motorcraft gyertyák vannak benne, megnéztem a gyertya hézagot. 1,6 volt. Mennyinek kell lennie? Én most 1mm -re állítottam.

1,3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3521 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:43:46 »

1,3

 worship
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3522 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:10:27 »

worship

Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép  nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3523 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:54:11 »

Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép  nyes

Meg kéne nézni a kábelt is. Elvileg az is kinyírhatja a trafót. Írod, hogy év elején vettél újat (kábel).
Trafót cseréltél azóta?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3524 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 20:25:57 »

Meg kéne nézni a kábelt is. Elvileg az is kinyírhatja a trafót. Írod, hogy év elején vettél újat (kábel).
Trafót cseréltél azóta?
Azóta nem,csak most. Akkor viszont mind a 3 ki lett cserelve. Gyertya,kabel,trafo.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3525 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:28:56 »

Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép  nyes

És a régi (rossz?) trafóval nem volt jó, miután beállítottad a gyertyahézagot?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3526 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:08:36 »

És a régi (rossz?) trafóval nem volt jó, miután beállítottad a gyertyahézagot?

Hát nem tudom, nem próbáltam akkor már le, és ki is volt szerelve a "rossz".
De lehet lepróbálom ma.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3527 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:20:53 »

Hát nem tudom, nem próbáltam akkor már le, és ki is volt szerelve a "rossz".
De lehet lepróbálom ma.

Mérd meg a trafót ohm mérővel, abból kiderül.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3528 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:26:03 »

Mérd meg a trafót ohm mérővel, abból kiderül.

Ezt a tanácsot kapta a racinges srác pár utcával lejebb. Rámért a trafóra működő motornál ....
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3529 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:52:35 »

Ezt a tanácsot kapta a racinges srác pár utcával lejebb. Rámért a trafóra működő motornál ....

Jaj... ellenállást lehet ugyan mérni feszültség alatt, de egyszerűbb ha nincs  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3530 Dátum: 2012.07.31 kedd, 18:54:46 »

Beraktam az új trafót és újra 4 hengeres a gép  nyes

és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.  rinya
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3531 Dátum: 2012.07.31 kedd, 19:58:15 »

és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.  rinya

meg kéne nézni, mi a hiba kódja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #3532 Dátum: 2012.08.01 szerda, 10:06:55 »

Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin)  Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.

Szabvány: API SM/CF; ACEA A3/B3/B4
Engedély:  VW 502.00/505.00 (1997 januártól);  MB 229.5;  BMW LL-01;  PORSCHE-A40;  OPEL/GM  LL B-025;  Renault RN0700/RN0710; Ajánlott LPG üzemű autókhoz.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3533 Dátum: 2012.08.01 szerda, 10:23:08 »

Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin)  Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.

Szerintem nem. A "FE" olajak lesznek jók a motorba.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3534 Dátum: 2012.08.01 szerda, 10:45:08 »

Szevasztok,
Segítség kellene. Ajándékba kaptam 5 liter Motul 8100 x-cess 5w40 szintetikus olajat.
Bele tehetem ezt a Mk3-as 2000-es motorba ? (LPG/benzin)  Nincs semmilyen Ford-os jóváhagyása az olajnak, ezért aggódok egy kicsit.
Kösz, FD.

Szabvány: API SM/CF; ACEA A3/B3/B4
Engedély:  VW 502.00/505.00 (1997 januártól);  MB 229.5;  BMW LL-01;  PORSCHE-A40;  OPEL/GM  LL B-025;  Renault RN0700/RN0710; Ajánlott LPG üzemű autókhoz.

Elvileg nem. Előírás a Ford szabvány. (Valahol megtalálható, hogy mik is vannak a Ford olajszabványában?)

Gyakorlatilag...  Megengedett a használatiban 5w-40 olaj. Megengedett a használatiban ACEA A3/B3, ami magasabb HTHS viszkozitást jelent, mint az A1/B1 besorolása mint pl. a Ford olajnak. Ez azt jelenti, hogy elvileg egy "robusztusabb" olaj, jobban bírja a terhelést pl csapágyaknál, de cserébe lehet kicsit feljebb mehet a fogyasztás. Az API besorolása eggyel "újabb" a Motul olajnak, mint a Fordnak. Teljesen szintetikus olaj. Ha ingyen adnák beletölteném a benzinesbe.
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3535 Dátum: 2012.08.01 szerda, 11:39:52 »

és még mindig nem 100%-os. Most meg lepadlózáskor betorpan,bedadog és a motor lámpa is világit. Lehet kicsi lett a gyertya hézag? Holnapra hoznak egy kábelszettet is.  rinya

Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...

ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)  nyes
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3536 Dátum: 2012.08.01 szerda, 11:51:40 »

Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...

ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)  nyes

Lehet, hogy a nem működő henger miatt kicsit koszos lett valami és idővel kitisztult ...
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3537 Dátum: 2012.08.01 szerda, 11:53:09 »

Lehet, hogy a nem működő henger miatt kicsit koszos lett valami és idővel kitisztult ...

Remélem tényleg csak ennyi volt...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3538 Dátum: 2012.08.01 szerda, 12:47:36 »

Akkor ezt magyarázza meg valaki, nem értem már...

ma reggel indítom a kocsit, a hibakód eltűnt és lepadlózva megindul mint a barom.
(Kihasználom ezt a kis időt és örülök neki, mert biztos be fog sz@rni ismét valami rajta.)  nyes

Ha komoly változás áll be a verdánál, érdemes egy resete+újratanítást csinálni. Mert ugyi a szgép állandóan korrigál, és lehet, hogy jól felemelte a befecskendezett üa mennyiségét.
A fiestánál volt olyan, hogy nem jól működött a map. Amikor kicseréltem, jobb lett, de még mindig nem az igaz. Majd aksi le... és tök más lett a viselkedés.
Sokkal jobban reagált a gázra, meg ilyesmi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3539 Dátum: 2012.08.01 szerda, 14:36:56 »

Ha komoly változás áll be a verdánál, érdemes egy resete+újratanítást csinálni. Mert ugyi a szgép állandóan korrigál, és lehet, hogy jól felemelte a befecskendezett üa mennyiségét.
A fiestánál volt olyan, hogy nem jól működött a map. Amikor kicseréltem, jobb lett, de még mindig nem az igaz. Majd aksi le... és tök más lett a viselkedés.
Sokkal jobban reagált a gázra, meg ilyesmi.

Ez a "reset+újraindtás", hogy kell elvégezni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3540 Dátum: 2012.08.01 szerda, 15:08:32 »

Ez a "reset+újraindtás", hogy kell elvégezni?

Lehúzod az aksit vagy negyedórára (a rádió kérni fogja a kódot). Majd beröffented a gépet, egy darabig alapjáraton, majd egy darabig emelt fordulaton,aztán meg menj pár kilométert.
Tán a wikiben van újratanításos cikk. Szóval ilyenkor törlődnek a korrekciós adatok, és újra elkészíti azokat, folyamatosan hozzáátlagolva az újakat.
Ha ezt nem csinálod meg, kb 1000 kilométer után így is felülírja a régieket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #3541 Dátum: 2012.08.01 szerda, 17:42:56 »

Lehúzod az aksit vagy negyedórára (a rádió kérni fogja a kódot). Majd beröffented a gépet, egy darabig alapjáraton, majd egy darabig emelt fordulaton,aztán meg menj pár kilométert.
Tán a wikiben van újratanításos cikk. Szóval ilyenkor törlődnek a korrekciós adatok, és újra elkészíti azokat, folyamatosan hozzáátlagolva az újakat.
Ha ezt nem csinálod meg, kb 1000 kilométer után így is felülírja a régieket.

Még sem volt jó a kocsi. A szerelőhöz menet közben ismét produkálta magát és berángatott, nem húzott. Kicseréltük a kábeleket és most "hibamentes" elvileg. A hibakód "4-es henger égéshiba volt". A szerelőnél épp egy benzines 2000 -es mondeo volt padon.
350eKm volt benne és azt mondta a tulaj, hogy még nem volt trafó cserélve rajta. Az enyémen meg másfél év alatt a 3. Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3542 Dátum: 2012.08.01 szerda, 17:58:06 »

Még sem volt jó a kocsi. A szerelőhöz menet közben ismét produkálta magát és berángatott, nem húzott. Kicseréltük a kábeleket és most "hibamentes" elvileg. A hibakód "4-es henger égéshiba volt". A szerelőnél épp egy benzines 2000 -es mondeo volt padon.
350eKm volt benne és azt mondta a tulaj, hogy még nem volt trafó cserélve rajta. Az enyémen meg másfél év alatt a 3. Smiley

Nem véletlenül mondták itt már többen is a gyári trafó+kábel+gyertya kombinációt. Az a biztos.
Naplózva
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #3543 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 14:11:26 »

Sziasztok!

Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?

Előre is köszönöm
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3544 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 15:20:55 »

Sziasztok!

Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?

Előre is köszönöm

-> gázos topic.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3545 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:44:44 »

Sziasztok!

Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?

Előre is köszönöm

Vagyis nem fecskendez be... milyen benzinen? Ott minden rendben van?
Pillangószelep-poti, vagy valamilyen érzékelő jelét elveszíti... mindenképpen olvasnék hibatárolót, és logolnék pár adatot menet közben, amikor a hiba előfordul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #3546 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 13:14:53 »

Vagyis nem fecskendez be... milyen benzinen? Ott minden rendben van?
Pillangószelep-poti, vagy valamilyen érzékelő jelét elveszíti... mindenképpen olvasnék hibatárolót, és logolnék pár adatot menet közben, amikor a hiba előfordul.

Nézte a szerelő menet közben, benzinen nincs semmi gond sem érzetre sem a gép szerint.
Ha átkapcsolok gázra akkor a befecskendezési idő visszaesik néha (rendszertelenül), amit mutat a gép és érezni is lehet. Alapjáraton, és fordulattartásnál lehet érezni, gyorsításnál nem. Ami a legmeglepőbb számomra, hogy mindez benzinpumpa nélkül még elviselhető, de ha megy a pumpa, akkor katasztrófális.
A pillangószelep potit nem ismerem, de mondom majd a tippet a szerelőnek.
Hibaüzenetnek 4 es henger gyújtáskimaradást ír, de ez lehet több minden az ember szerint???
Kaptam egy tippet hogy gyertyahézagot állítsak 0.55 re, de mivel a gyári érték 1.3 egyenlőre utána akarok kérdezni.
Szóval egyenlőre homály van sajnos.
Van esetleg valakinek 2.0 Duratech motorban lpg?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3547 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 13:28:21 »

Nézte a szerelő menet közben, benzinen nincs semmi gond sem érzetre sem a gép szerint.
Ha átkapcsolok gázra akkor a befecskendezési idő visszaesik néha (rendszertelenül), amit mutat a gép és érezni is lehet. Alapjáraton, és fordulattartásnál lehet érezni, gyorsításnál nem. Ami a legmeglepőbb számomra, hogy mindez benzinpumpa nélkül még elviselhető, de ha megy a pumpa, akkor katasztrófális.
A pillangószelep potit nem ismerem, de mondom majd a tippet a szerelőnek.
Hibaüzenetnek 4 es henger gyújtáskimaradást ír, de ez lehet több minden az ember szerint???
Kaptam egy tippet hogy gyertyahézagot állítsak 0.55 re, de mivel a gyári érték 1.3 egyenlőre utána akarok kérdezni.
Szóval egyenlőre homály van sajnos.
Van esetleg valakinek 2.0 Duratech motorban lpg?

A 4-es hengernél szikragond? Amíg ez meg nem oldódik, mással kár foglalkozni... A gyertyahézagot ne állítsd 0,55-re. Jó a gyári érték.
Azt nem értem, hogy van ez a benzinpumpa-dolog... ha gázon megy, annak nem kell mennie... mikor megy?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #3548 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 15:55:06 »

A 4-es hengernél szikragond? Amíg ez meg nem oldódik, mással kár foglalkozni... A gyertyahézagot ne állítsd 0,55-re. Jó a gyári érték.
Azt nem értem, hogy van ez a benzinpumpa-dolog... ha gázon megy, annak nem kell mennie... mikor megy?

Szikragondot mi okozhat? és az lehet hogy csak gázon jelentkezik? Benzinen minden ok. Szikragon miatt leveszi az injektorjelet?
Hát igen a 055 az nekem is nagyon kevésnek tűnik, mondjuk azt olvastam több helyen, hogy kissebb hézag kell a gáznak??
A benzipumpa az mindíg megy a zavartalan átváltás miatt, csak az injektorjelet veszi el a zavoli a rendes injektoroktól, ilyenkor előfordulhat hogy nem zár rendesen a benzininjektor és becsepeg egy kis plusz benzin a gáz mellé ami miatt dús a keverék és nem jól megy...
de mivel én kikapsoltam a pumpát így ez ki lett zárva.
azt hogy járó pumpával miért erősődik a jelenség azt én sem értem, de plusszban még ez is van csak hogy nagyobb legyen a kérdőjel...
Jó lenne ha valakinek lenne ebben a típusban lpg, vagy csak én vagyok az egyetlen szerencsétlen???Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3549 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 16:16:32 »

Szikragondot mi okozhat? és az lehet hogy csak gázon jelentkezik? Benzinen minden ok. Szikragon miatt leveszi az injektorjelet?
Hát igen a 055 az nekem is nagyon kevésnek tűnik, mondjuk azt olvastam több helyen, hogy kissebb hézag kell a gáznak??
A benzipumpa az mindíg megy a zavartalan átváltás miatt, csak az injektorjelet veszi el a zavoli a rendes injektoroktól, ilyenkor előfordulhat hogy nem zár rendesen a benzininjektor és becsepeg egy kis plusz benzin a gáz mellé ami miatt dús a keverék és nem jól megy...
de mivel én kikapsoltam a pumpát így ez ki lett zárva.
azt hogy járó pumpával miért erősődik a jelenség azt én sem értem, de plusszban még ez is van csak hogy nagyobb legyen a kérdőjel...
Jó lenne ha valakinek lenne ebben a típusban lpg, vagy csak én vagyok az egyetlen szerencsétlen???Smiley

A szikragondot több minden okozhat. Az egyik, ha mondjuk szakadás van a kábelben, kis fordulaton, vagy nagy terhelésnél lehet, hogy nem tudja begyújtani a szikrát. Nagy fordulaton semmi gond. A mondeónál az úgynevezett parazita szikrás gyújtás van, vagyis 2 trafó, és szikra az 1,4 és 2,3 hengerben akkor is van, amikor a másikban kell (mind1, hogy az 1 v 4-ben kéne gyújtani, szikrát ad mindkettőben). Tehát vezérelni sem lehet külön, csak úgy, hogy abban a pillanatban nem adja, amikor a 4-esnél kell, de semmi oka nincs rá, hogy ilyet tegyen.
Nem tudom, hogy leveszi-e az injektorjelet, de el tudom képzelni. Ha nincs szikra, benzin se legyen... mert az nem jó.
Ha a gyertya jó, nem üt át sehol, akkor kábel v trafó. Van rá több módszer, az egyik a víz permetezése, de inkább csinálja olyan, aki ért hozzá, nehogy még agyoncsapjon.
Ha cseréled, a gyertyát a kábellel illik, sőt, célszerű lenne a trafót is szemrevételezni. Ha csak egyik hengernél hagy ki, az inkább kábel (v gyertya), és nem trafó.
A befecskendezésnél a szgép figyelembe veszi az üa nyomást. Ha nincs nyomás, hogy fecskendezzen be? Persze egy darabig még tartja a nyomást.
Így, akár a becsepegés is előfordulhat. Hogy járó pumpánál miért más? Nem tudom. A gáz befecskendezési időzítést honnan veszi? Ha a benzines injektor jelről, akkor az elképzelhető, ahogy csökken a nyomás, úgy növeli az időzítést. Vagy ilyenkor kap egy fix nyomásértéket, esetleg a gáz nyomsásának az értékét? Meg kéne kérdeni a gázostól.
A szgép tanul, és korrigál. Ha túl dús, csökkent, és így tovább. Ha te kapcsolgatod, és hol ilyen, hol olyan...
Próbáld ki a következőt. Húzd le az aksit egy negyed órára (rádiókód). Majd fel, és csak gáz, menjen az AC. Így járasd hidegen 1-2 percig alapjáraton, 1-2 percig 1200-on, majd menj vele egy pár kilométeres kört. Ha továbbra is csinálja, máshol a gond.
De amíg meg nem szüntettétek a szikra gondot, addig kár remélni, hogy a problémád megoldódik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.