Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 21:50:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261186 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #3550 Dátum: 2012.08.07 kedd, 12:37:21 »

Szikragondot mi okozhat? és az lehet hogy csak gázon jelentkezik? Benzinen minden ok. Szikragon miatt leveszi az injektorjelet?
Hát igen a 055 az nekem is nagyon kevésnek tűnik, mondjuk azt olvastam több helyen, hogy kissebb hézag kell a gáznak??
A benzipumpa az mindíg megy a zavartalan átváltás miatt, csak az injektorjelet veszi el a zavoli a rendes injektoroktól, ilyenkor előfordulhat hogy nem zár rendesen a benzininjektor és becsepeg egy kis plusz benzin a gáz mellé ami miatt dús a keverék és nem jól megy...
de mivel én kikapsoltam a pumpát így ez ki lett zárva.
azt hogy járó pumpával miért erősődik a jelenség azt én sem értem, de plusszban még ez is van csak hogy nagyobb legyen a kérdőjel...
Jó lenne ha valakinek lenne ebben a típusban lpg, vagy csak én vagyok az egyetlen szerencsétlen???Smiley


Köszönöm a tippeket, ezeket végigjátszom, és jelzem hogy mi az eredmény.
Üdv worship
Naplózva
bdemeny
Vendég
« Új hozzászólás #3551 Dátum: 2012.08.08 szerda, 14:30:43 »

Sziasztok!

Elgondolkodtam egy motorcserén olajfogyasztás miatt (a mostanihoz nemigen nyúlna a szerelő, mert gányolva volt). 2 literes benzines. Körülnéztem a neten és a CJBA valamint a CJBB kódú motorokat keresztbekompatibilisnek írják. Nekem CJBA van, egy bontós ajánlott CJBB-t, hogy az az automata, az A meg a manuális. Arról, hogy mi a különbség 1 dolgot találtam, más a kipufogó tartó(? - exhaust stand angolul) Volt valakinek ilyen tapasztalata, esetleg keresztülvihető egy CJBA->CJBB csere mind szerelés ügyileg, mind adminisztratíve? (a nyüves közlekedésfelügyeletet lehetetlen elérni) Köszönöm a segítséget!
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3552 Dátum: 2012.08.08 szerda, 14:40:57 »

Sziasztok!

Elgondolkodtam egy motorcserén olajfogyasztás miatt (a mostanihoz nemigen nyúlna a szerelő, mert gányolva volt). 2 literes benzines. Körülnéztem a neten és a CJBA valamint a CJBB kódú motorokat keresztbekompatibilisnek írják. Nekem CJBA van, egy bontós ajánlott CJBB-t, hogy az az automata, az A meg a manuális. Arról, hogy mi a különbség 1 dolgot találtam, más a kipufogó tartó(? - exhaust stand angolul) Volt valakinek ilyen tapasztalata, esetleg keresztülvihető egy CJBA->CJBB csere mind szerelés ügyileg, mind adminisztratíve? (a nyüves közlekedésfelügyeletet lehetetlen elérni) Köszönöm a segítséget!

én csak annyit tudok, hogy a generátor nem egyforma a manuál és az automata váltósnál. tudom nem sokat segítettem   szomoru1
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3553 Dátum: 2012.08.08 szerda, 15:04:00 »

Külső hőmérséklet: 26 oC
Maximum sebesség: 40 km.
Maximum rpm: 3000.
Váltó: automata
Üzemi hőmérséklet (óra szerint) 450 m után.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3554 Dátum: 2012.08.08 szerda, 16:20:46 »

Külső hőmérséklet: 26 oC
Maximum sebesség: 40 km.
Maximum rpm: 3000.
Váltó: automata
Üzemi hőmérséklet (óra szerint) 450 m után.

 eljen
Melegbe könnyű, meg ugye az óra is csal. Azt sajnálom hogy az olajhőmérsékletnek mindenféle figyelését kiirtották a mai kocsikból, pedig (szerintem) az
teljesebb képet ad a motor "üzemmelegségéről".
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3555 Dátum: 2012.08.08 szerda, 16:25:43 »

eljen
Melegbe könnyű, meg ugye az óra is csal. Azt sajnálom hogy az olajhőmérsékletnek mindenféle figyelését kiirtották a mai kocsikból, pedig (szerintem) az
teljesebb képet ad a motor "üzemmelegségéről".

Azért írtam ezt ide, mert van egy külső mondeős, akivel itt ping-pongozok. Neki kb 3-4 km kell ahhoz, hogy bemelegedjen a motor, télen viszont sosem éri el a közepét. Hátha más is kedvet kap a termosztátcseréhez.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3556 Dátum: 2012.08.08 szerda, 22:07:02 »

Külső hőmérséklet: 26 oC
Maximum sebesség: 40 km.
Maximum rpm: 3000.
Váltó: automata
Üzemi hőmérséklet (óra szerint) 450 m után.
Ilyent én is tudok:
Külső hőmérséklet: 26 oC
Maximum sebesség: 40 km.
Maximum rpm: 3000.
Váltó: automata
Üzemi hőmérséklet (óra szerint) 450 m után.
Eltelt idő: 10 perc  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3557 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 18:53:08 »

Sziasztok!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni az autómmal kapcsolatban. 2001 mk3 1.8 benyós 125le 192e km. (kombi)
Két olajcsere között szerintem sok olajat eszik kb 2,5 liter ment bele talán kicsit több (gyári Ford formula olajból).
Nem füstöl, sehol nem folyik az olaj...  Ez normális ?
A 2. kérdés ha menet közben gázadásnál egy pillanatra csörren a motor gondolom gyűrűk, az cserére érett?
A 3. 8,4 literes átlagot ír átlag fogyasztásnak a fed computer ,de szerintem jóval több 10-11,5 körül van. (normális kutakon tankolok)
Szokott a motor visszajelző is jelezni (folyamatosan világít) aztán egyszer csak megszűnik mondjuk 400 km után (eddig 3x csinálta), egyszer kiolvastattam a hibát, de semmi különlegest nem találtak...(?!)
Van autószerelőm, de nem kimondottan ford szaki  levele. Elvinném Vik-hez is, de Ford márkaszervizre nem futja sajnos rinya.

Köszi a válaszokat Smiley ! eljen
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 19:01:24 írta Night » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3558 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 19:49:09 »

Szeretnék egy kis tanácsot kérni az autómmal kapcsolatban. 2001 mk3 1.8 benyós 125le 192e km. (kombi)
Két olajcsere között szerintem sok olajat eszik kb 2,5 liter ment bele talán kicsit több (gyári Ford formula olajból).
Nem füstöl, sehol nem folyik az olaj...  Ez normális ?
Szerintem nem normális, még ha a Ford állítja is, hogy 1000 km-enként 0,5-1 liter elfogadott. Együtt lehet vele élni, de jobb a végére járni. Ha nincs a motor alatt olajfolt, akkor én szelepszár szimeringre gondolok. Hány km van a motorban.

A 2. kérdés ha menet közben gázadásnál egy pillanatra csörren a motor gondolom gyűrűk, az cserére érett?

Ennek semmi köze a gyűrűhöz.

A 3. 8,4 literes átlagot ír átlag fogyasztásnak a fed computer ,de szerintem jóval több 10-11,5 körül van. (normális kutakon tankolok)

A fogyasztásmérő nekem is kb 8%-kal kevesebbet mutat mint a számolt érték. A 10-11 literes fogyasztás városban elfogadható, azon kívül csak ha nagyon taposod. Gyakorolj kicsit gazdaságosabban vezetni (alacsonyabb fordulaton felváltasz, nem taposod nagyon hirtelen le a pedált)

Szokott a motor visszajelző is jelezni (folyamatosan világít) aztán egyszer csak megszűnik mondjuk 400 km után (eddig 3x csinálta), egyszer kiolvastattam a hibát, de semmi különlegest nem találtak...(?!)
Van autószerelőm, de nem kimondottan ford szaki  levele. Elvinném Vik-hez is, de Ford márkaszervizre nem futja sajnos
Olvastasd ki a hiba kódot. Lehet sok oka. Ha éppen nem világít akkor a mentettek közt meglesz. Ha a kódot tudod, itt jó eséllyel megmondjuk mi a teendő vele.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 20:14:52 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3559 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 19:59:07 »

Szerintem nem normális, még ha a Ford állítja is, hogy 500/1000 km-enként 1 liter elfogadott. Együtt lehet vele élni, de jobb a végére járni. Ha nincs a motor alatt olajfolt, akkor én szelepszár szimeringre gondolok. Hány km van a motorban.

Ennek semmi köze a gyűrűhöz.

A fogyasztásmérő nekem is kb 8%-kal kevesebbet mutat mint a számolt érték. A 10-11 literes fogyasztás városban elfogadható, azon kívül csak ha nagyon taposod. Gyakorolj kicsit gazdaságosabban vezetni (alacsonyabb fordulaton felváltasz, nem taposod nagyon hirtelen le a pedált)
Olvastasd ki a hiba kódot. Lehet sok oka. Ha éppen nem világít akkor a mentettek közt meglesz. Ha a kódot tudod, itt jó eséllyel megmondjuk mi a teendő vele.


Köszi a választ. 192 ezer km van benne 100%-ra.
A  kérdésemre akkor mi lehet a megfejtés  ( csörgést mindig hallom a gyorsítás kezdetekor)?

Honnan lehet megtudni hogy szelepszárszimering a ludas konkrétan?

2500-3000 nél szoktam váltani, nem gyilkolom . Veresegyház Újpest a napi távom, ami inkább nem városi szerintem, ezért sokallom a fogyasztást.

Köszönöm ! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 20:05:56 írta Night » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3560 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:07:48 »

Köszi a választ. 192 ezer km van benne 100%-ra.
A 2. kérdésemre akkor mi lehet a megfejtés (mindig hallom a gyorsítás kezdetekor)?

Honnan lehet megtudni hogy szelepszárszimering a ludas konkrétan?

Nem szelepcsörgést hallasz, kisebb fordulaton mikor erőlködik.  Keresd meg Hyperborgot, ő elég sokat foglalkozott az olajfalójával.

A fogyasztás sok szerintem. Nézesd meg a lambda szondát jó e. Lehet azért világít a lámpa is.  Fojtószelep takarítás volt már?

Ha meg minden jó akkor másképp kell vezetned. De ugye a lámpa nem véletlen világít.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 20:13:11 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3561 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:17:09 »

Köszi a választ. 192 ezer km van benne 100%-ra.
A  kérdésemre akkor mi lehet a megfejtés  ( csörgést mindig hallom a gyorsítás kezdetekor)?

Honnan lehet megtudni hogy szelepszárszimering a ludas konkrétan?

2500-3000 nél szoktam váltani, nem gyilkolom . Veresegyház Újpest a napi távom, ami inkább nem városi szerintem, ezért sokallom a fogyasztást.

Köszönöm ! worship

Hát országúti vagy vegyes fogyasztásnak tényleg sok a 10-11. És tényleg összefügghet a lambda szondával. Szóval olvastasd csak ki újra a hibakódot aztán lehet folytatni a nyomozást.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3562 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:17:26 »

Nem szelepcsörgést hallasz, kisebb fordulaton mikor erőlködik.  Keresd meg Hyperborgot, ő elég sokat foglalkozott az olajfalójával.

A fogyasztás sok szerintem. Nézesd meg a lambda szondát jó e. Lehet azért világít a lámpa is.  Fojtószelep takarítás volt már?

Ha meg minden jó akkor másképp kell vezetned. De ugye a lámpa nem véletlen világít.

Őt inkább ne keresse, mert akkor generálozhatja a motort... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3563 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:19:03 »

Nem szelepcsörgést hallasz, kisebb fordulaton mikor erőlködik.  Keresd meg Hyperborgot, ő elég sokat foglalkozott az olajfalójával.

A fogyasztás sok szerintem. Nézesd meg a lambda szondát jó e. Lehet azért világít a lámpa is.  Fojtószelep takarítás volt már?

Ha meg minden jó akkor másképp kell vezetned. De ugye a lámpa nem véletlen világít.

Fojtószelep takarítás nem volt, azt se tudom mi fán terem . Lambdaszondát gondolom nem kiolvastatni kell, vagy igen?
A csörgés nekem gyűrűnek tűnik, bár sokat nem értek hozzá, de valóban kisebb fordulatnál csinálja egyébként.( pl alapjáraton, vagy gázadásnál alapjáraton nem hallom csak menet közben)
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #3564 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:20:47 »

Fojtószelep takarítás nem volt, azt se tudom mi fán terem . Lambdaszondát gondolom nem kiolvastatni kell, vagy igen?
A csörgés nekem gyűrűnek tűnik, bár sokat nem értek hozzá, de valóban kisebb fordulatnál csinálja egyébként.( pl alapjáraton, vagy gázadásnál alapjáraton nem hallom csak menet közben)

Szívósoroddal mi a helyzet, volt már vele foglalkozva? Próbáld meg hogy lehúzod oldalt a mozgató kart(ez gyakorlatilag kiiktatja a szívósor lapátokat, mivel nem tudnak mozogni), és figyeld meg hogy ezután is van-e még a hang.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3565 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:26:44 »

Őt inkább ne keresse, mert akkor generálozhatja a motort... vigyor3

Az okát megtalálta úgytudom. Aztán mindenki úgy folytatja ahogy jónak látja  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3566 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 20:30:15 »

Fojtószelep takarítás nem volt, azt se tudom mi fán terem . Lambdaszondát gondolom nem kiolvastatni kell, vagy igen?
A csörgés nekem gyűrűnek tűnik, bár sokat nem értek hozzá, de valóban kisebb fordulatnál csinálja egyébként.( pl alapjáraton, vagy gázadásnál alapjáraton nem hallom csak menet közben)
A lambdát értékeket megnézik diaggal és abból lehet tudni jó e. Merre vagy? Ha nem értesz hozzá akkor valakit keresni kell aki megnézi. Legjobb ha innen. A fogyasztáscsökkenésen megtérül.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3567 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 21:01:04 »

A lambdát értékeket megnézik diaggal és abból lehet tudni jó e. Merre vagy? Ha nem értesz hozzá akkor valakit keresni kell aki megnézi. Legjobb ha innen. A fogyasztáscsökkenésen megtérül.

Újpest Veresegyház vonalon. Mindenképpen megnézetem, de még nem tudom kivel.Sad
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3568 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 21:56:24 »

Fojtószelep takarítás nem volt, azt se tudom mi fán terem . Lambdaszondát gondolom nem kiolvastatni kell, vagy igen?
A csörgés nekem gyűrűnek tűnik, bár sokat nem értek hozzá, de valóban kisebb fordulatnál csinálja egyébként.( pl alapjáraton, vagy gázadásnál alapjáraton nem hallom csak menet közben)
A csörgés lehet kopogásérzékelő miatt is (gázadásra, vagy hegymenetben pl.)
Naplózva
haro
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #3569 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 19:17:07 »

Sziasztok!

Diagnózist szeretnék! Smiley
Beteg:
Mondeo MK III 2004 1,8 92kw facelift utáni
Tünet:
Gyenge gyorsításkor, sebesség tartásakor alacsony fordulaton vagy pl. mikor emelkedőn nem váltok vissza, a motortér felől csörgő hang hallatszik, tehát csak enyhébb mértékű motorterhelésnél. Kicsit több gáz sík úton és teljesen megszűnik, ellenben gyorsul. Smiley Alapjáraton nem csörög, üresben gázfröccsnél és egyenletes fordulatszám emelésnél nem csinálja. Nem dadog, nem remeg. Ha dinamikusan közlekedem, akkor hamar átlépem ezt a tartományt. Elvileg 200e körül van a kocsiban. 8000 km-el ezelőtt volt gyertyacsere.
Anno volt egy Opel Astra-m aminek ugyanilyen hangja volt, ugyanilyen terhelésnél, ott a hosszanti bordás szíj feszítője okozta ezt a hangot. Ennél is hasonlóra számíthatok?

Előre is köszönöm a válaszokat,
Naplózva

MK4 Mondeo 2007 2.0 TDCI 140 le
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3570 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 22:46:53 »

Sziasztok!Előkerültem ismét pár kérdéssel!!Ma le szedtem végre a szívótorkot ezzel kapcsolatban kellene pár információ!!
 Mondeo 2.0 16V CJBA

1. Kitördeltem az örvénylaptokat a helyéről.Az egyes hengerek közötti lyukakat is le kell dugózni vagy csak a végénél ahol a gömbcsukló van??
2. A blokkelején van egy műanyag fedél amiből megy egy cső a szívósor hátuljába (nyilván kartergáz kivezetés) ez alatt van a "PVC" szelep???Érdemes kitakarítani ha már úgyis előttem van???Csak azért mert találtam egy kis olajat a szívósor aljában(amit természetesen a pólóm szívott fel).Vagy az nem ott van??
3.

Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3571 Dátum: 2012.08.14 kedd, 06:01:20 »

Sziasztok!Előkerültem ismét pár kérdéssel!!Ma le szedtem végre a szívótorkot ezzel kapcsolatban kellene pár információ!!
 Mondeo 2.0 16V CJBA

1. Kitördeltem az örvénylaptokat a helyéről.Az egyes hengerek közötti lyukakat is le kell dugózni vagy csak a végénél ahol a gömbcsukló van??
2. A blokkelején van egy műanyag fedél amiből megy egy cső a szívósor hátuljába (nyilván kartergáz kivezetés) ez alatt van a "PVC" szelep???Érdemes kitakarítani ha már úgyis előttem van???Csak azért mert találtam egy kis olajat a szívósor aljában(amit természetesen a pólóm szívott fel).Vagy az nem ott van??
3.



1. Csak a végénél kell ledugózni/betömni, mert csak ott szívna fals levegőt.
2. Igen, az a PCV szelep. Kitakarítani biztos nem árt. Mennyi volt az a kis olaj? Mintha írtad volna, hogy van valamennyi olajfogyasztásod, lehet hogy ez egy jelzés, hogy merrefelé távozik.

Amúgy főtengely problémáddal mi a helyzet?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 kedd, 08:32:26 írta tpmportal » Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3572 Dátum: 2012.08.14 kedd, 11:56:23 »

Olajfogyasztás elhanyagolható!10.000-ren kb fél nívó!A mennyiség. hát.... a betonon kb. CD nagyságú foltot hagyott.szerintem az kb. 2-3 cl.Delehet az csak páralecsapódásból gyűlt össze az idők során.Szerinted??

Főtengely probléma:Teljesen bel vagyok már hülyülve.Kopog ahogy kell.De már magam se tudom hogy mi.Lehet nekem is a dugók kezdenek kolompolni.vagy a bokám se tudja. Nézegetem folyamatosan hogy mivel járnék jobban.Bontott motor vagy felújítás.De minden program mást ír:Valamelyik kereső oldalon találtam 12.000 Ft ért is főtengelycsapágysort. Mások meg azt írják hogy nem lehet kapni.Van aki meg azt írja hogy megegyezik az összes 1.8,2.0 '95-től.Sőt volt olyan is amelyik a Dízellel is össze szinonímázta.De az "okosok" azt mondják nem a csapágy hanem a tengely szokott elkopni a Fordoknál így fölösleges a csapágy csere.Úgíhogí szerintem nem tudom!!  vigyor3  vigyor3

PCV tisztítás?? Leveszem a fedelet kifújkálom féktisztítóval és kész?? Vagy van ott valami turpisság? Ha már ott van előttem csak megkéne csinálni most még ha nem is vacakol. (TMK).Szerintem.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3573 Dátum: 2012.08.14 kedd, 12:32:14 »

Olajfogyasztás elhanyagolható!10.000-ren kb fél nívó!A mennyiség. hát.... a betonon kb. CD nagyságú foltot hagyott.szerintem az kb. 2-3 cl.Delehet az csak páralecsapódásból gyűlt össze az idők során.Szerinted??

Főtengely probléma:Teljesen bel vagyok már hülyülve.Kopog ahogy kell.De már magam se tudom hogy mi.Lehet nekem is a dugók kezdenek kolompolni.vagy a bokám se tudja. Nézegetem folyamatosan hogy mivel járnék jobban.Bontott motor vagy felújítás.De minden program mást ír:Valamelyik kereső oldalon találtam 12.000 Ft ért is főtengelycsapágysort. Mások meg azt írják hogy nem lehet kapni.Van aki meg azt írja hogy megegyezik az összes 1.8,2.0 '95-től.Sőt volt olyan is amelyik a Dízellel is össze szinonímázta.De az "okosok" azt mondják nem a csapágy hanem a tengely szokott elkopni a Fordoknál így fölösleges a csapágy csere.Úgíhogí szerintem nem tudom!!  vigyor3  vigyor3

PCV tisztítás?? Leveszem a fedelet kifújkálom féktisztítóval és kész?? Vagy van ott valami turpisság? Ha már ott van előttem csak megkéne csinálni most még ha nem is vacakol. (TMK).Szerintem.

PCV ügyben Hyperborg tudja, ha van valami trükk, de szerintem annyi, amit írtál.

Az olajfogyasztás ténylég nem vészes, a szívósorban lévő olaj pedig akár lehet az olajpárából összegyűlve. Emiatt valóban nem érdemes aggódni.

A csapágysorokat, hogy egyeznek-e gyári cikkszámok alapján lehet talán kideríteni. Az, hogy valaki azt mondja, hogy Fordnál a főtengely szokott kopni, az olyan mintha én azt mondanám, hogy az olasz autók eszik az olajat. Lehet, hogy régen jellemző volt, de a mai motoroknál az ilyen "sztereotípiák" szerintem érvényüket vesztik. Talkford-on volt egy ember, akinek folyamatosan kopogott a motor fordulatszámnak megfelelően, neki pl. hajtókar-csapágyas lett.
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3574 Dátum: 2012.08.14 kedd, 12:38:34 »

Próbáltam már én is cikkszám alapján mivel autó alkatrész nagykerben dolgozok de a gond az hogy benzines fordnál a gyár sem bontja a motort!Csak komlett motornak van cikkszáma.Így akár egyezhet is csak nincs mivel összehasonlítani.Se cikkszámok se méretek. :/ Ez valaki olyan tudná megmondani aki szedett már szét 2.0 benzint és méret alaján (szemrevételezéssel) addig keresgélt míg nem talált hozzávalót.Nekem jelenleg a keret nem engedi hogy nagyon belefollak így egyenlőre járok vele kopogósan.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
BokiESF
Vendég
« Új hozzászólás #3575 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 11:06:07 »

sziasztok,

már sokszor olvastam erről a "szívósor" dologról - kérdéseim a következőek: tulajdonképpen mi is a szerepe és a kiiktatásának milyen következményei vannak?

előre is köszönöm a segítségeteket!
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3576 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 15:48:49 »

sziasztok! szerintetek az normális,hogy a benzines hidegen nem indul be csak kb 4-ik próbálgatásra,vagy beindul és kb 1 másodperc mulva durván fullad,és leáll... melegen nem csinál ijet. most lett cserélve kábel,trafó,akksi /ford/ ,alapjárati motor,benzinpumpa. hibakód nincs,mintha tök normális lenne az egész. most kimentem pályára,meghajtottam ebben a melegben. laállítottam a motort és aventilátor nem bőgött föl ahogy azt ilyenkor szokta. nemértem az egészet.... valakinek ötlete??
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3577 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 16:19:43 »

sziasztok! szerintetek az normális,hogy a benzines hidegen nem indul be csak kb 4-ik próbálgatásra,vagy beindul és kb 1 másodperc mulva durván fullad,és leáll... melegen nem csinál ijet. most lett cserélve kábel,trafó,akksi /ford/ ,alapjárati motor,benzinpumpa. hibakód nincs,mintha tök normális lenne az egész. most kimentem pályára,meghajtottam ebben a melegben. laállítottam a motort és aventilátor nem bőgött föl ahogy azt ilyenkor szokta. nemértem az egészet.... valakinek ötlete??

Van üzemanyagnyomás indítózásnál?

sziasztok,

már sokszor olvastam erről a "szívósor" dologról - kérdéseim a következőek: tulajdonképpen mi is a szerepe és a kiiktatásának milyen következményei vannak?

előre is köszönöm a segítségeteket!

Szerepe valami olyasmi, hogy amikor zárt állapotban vannak a lapátok, akkor örvényeket keltenek a beáramló levegőben, és ilyenkor jobb az égés. Gyakorlatilag
nem nagyon fogsz észrevenni különbséget, ha megszabadulsz tőlük.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #3578 Dátum: 2012.08.17 péntek, 19:58:46 »

sziasztok! szerintetek az normális,hogy a benzines hidegen nem indul be csak kb 4-ik próbálgatásra,vagy beindul és kb 1 másodperc mulva durván fullad,és leáll... melegen nem csinál ijet. most lett cserélve kábel,trafó,akksi /ford/ ,alapjárati motor,benzinpumpa. hibakód nincs,mintha tök normális lenne az egész. most kimentem pályára,meghajtottam ebben a melegben. laállítottam a motort és aventilátor nem bőgött föl ahogy azt ilyenkor szokta. nemértem az egészet.... valakinek ötlete??

Lehet a nyomástartó szelep nem jó. Próbáld meg hidegen úgy indítani, hogy mielőtt indítasz, ráadott vagy 3-4X a gyújtást, hogy felnyomja a rendszert a szivattyú rendesen.
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3579 Dátum: 2012.08.17 péntek, 23:50:40 »

Van üzemanyagnyomás indítózásnál? nem tudom.  hogyan nezzem meg?

Szerepe valami olyasmi, hogy amikor zárt állapotban vannak a lapátok, akkor örvényeket keltenek a beáramló levegőben, és ilyenkor jobb az égés. Gyakorlatilag
nem nagyon fogsz észrevenni különbséget, ha megszabadulsz tőlük.
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #3580 Dátum: 2012.08.17 péntek, 23:52:36 »

Lehet a nyomástartó szelep nem jó. Próbáld meg hidegen úgy indítani, hogy mielőtt indítasz, ráadott vagy 3-4X a gyújtást, hogy felnyomja a rendszert a szivattyú rendesen.
ok. köszi!
Naplózva
Norexpert
Vendég
« Új hozzászólás #3581 Dátum: 2012.08.25 szombat, 12:28:05 »

Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy lehet-e javítani a klímakompresszort, mert nincs fölös 150eFt -m  Sad újra.

Üdv. Norbi
(MK III, 2004., 2.0)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3582 Dátum: 2012.08.25 szombat, 12:32:57 »

Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy lehet-e javítani a klímakompresszort, mert nincs fölös 150eFt -m  Sad újra.

Üdv. Norbi
(MK III, 2004., 2.0)


Mindent lehet... kérdés, hogy mennyibe kerülne.
Néznék én egy bontottat...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3583 Dátum: 2012.08.25 szombat, 12:49:34 »

Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy lehet-e javítani a klímakompresszort, mert nincs fölös 150eFt -m  Sad újra.

Üdv. Norbi
(MK III, 2004., 2.0)

Mi a baja? Mert attól függ, hogy lehet-e gazdaságosan javítani.
Naplózva
Norexpert
Vendég
« Új hozzászólás #3584 Dátum: 2012.08.25 szombat, 13:09:02 »

Mi a baja? Mert attól függ, hogy lehet-e gazdaságosan javítani.

Nem vagyok szaki, ma voltam a Marsonál klímatöltésen és ott mondta a szerelő, hogy szerinte kampec mert nem változik a nyomás(?). A klíma hűt de mintha gyengébben szolgálna (ezért is vittem klímatöltésre), nagy melegben (35-37 C) csak az utópályán nyomatja tényleg a nagyon hideget, amúgy meg csak hűvöset. Szóval itt tartok most.

Köszi a válaszokat
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3585 Dátum: 2012.08.25 szombat, 13:28:20 »

Nem vagyok szaki, ma voltam a Marsonál klímatöltésen és ott mondta a szerelő, hogy szerinte kampec mert nem változik a nyomás(?). A klíma hűt de mintha gyengébben szolgálna (ezért is vittem klímatöltésre), nagy melegben (35-37 C) csak az utópályán nyomatja tényleg a nagyon hideget, amúgy meg csak hűvöset. Szóval itt tartok most.

Köszi a válaszokat


Kezdésnek mosd ki a hűtőket, mert a felgyülemlett dzsuva rendesen vissza tudja fogni a hűtési teljesítményt. Ventilátor amúgy megy, ha bekapcsolod a klímát?
Ha mosással megvagy, és venti is megy, és még mindig nem hűt, akkor vidd el direkt klímáshoz, aki meg tudja mondani neked, hogy mi a kínja a rendszernek, és csak azután kezdj el felújítani meg cserélni.
Azt nem mondta melyik oldali nyomás nem változik?
Naplózva
Norexpert
Vendég
« Új hozzászólás #3586 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 07:00:42 »

Kezdésnek mosd ki a hűtőket, mert a felgyülemlett dzsuva rendesen vissza tudja fogni a hűtési teljesítményt. Ventilátor amúgy megy, ha bekapcsolod a klímát?
Ha mosással megvagy, és venti is megy, és még mindig nem hűt, akkor vidd el direkt klímáshoz, aki meg tudja mondani neked, hogy mi a kínja a rendszernek, és csak azután kezdj el felújítani meg cserélni.
Azt nem mondta melyik oldali nyomás nem változik?

Köszi, Köszi, legalább el tudok indulni, a venti megy, sőt szerintem túl sűrűn bekapcsol, de lehet, hogy ez csak a nagyon meleg napok miatt volt így és ezért tűnt fel. A hűtő szakszerű mosására találok v.mit a fórumon? Sajna többet nem mondtak ezzel kapcsolatban.

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3587 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 09:42:45 »

Köszi, Köszi, legalább el tudok indulni, a venti megy, sőt szerintem túl sűrűn bekapcsol, de lehet, hogy ez csak a nagyon meleg napok miatt volt így és ezért tűnt fel. A hűtő szakszerű mosására találok v.mit a fórumon? Sajna többet nem mondtak ezzel kapcsolatban.



Ha klímázol, azonnal bekapcsol? Két fokozata van a ventilátornak, benzinesen már az első is elég hangos, és általában elég, hogy a klímát és a motort is visszahűtse, a másodikkal meg én még csak néhányszor találkoztam (meg is lepődtem, hogy mekkora hangja van). Hűtőhöz nyisd ki a motorháztetőt, vedd le a hűtőmaszkot, és amennyire tudod, elölről-hátulról, meg a két hűtő között mosd át egy slaggal, meg esetleg valamilyen alumínium-barát tisztítószerrel, vigyázva elektromos dolgokra. Dízelen nekünk most nyáron kellett tisztítani, mert túlmelegedett, és egy kisebb halom föld jött ki (350 ezer km alatt nem volt hozzányúlva).
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #3588 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 16:55:18 »

Fojtószelep takarítás nem volt, azt se tudom mi fán terem . Lambdaszondát gondolom nem kiolvastatni kell, vagy igen?
A csörgés nekem gyűrűnek tűnik, bár sokat nem értek hozzá, de valóban kisebb fordulatnál csinálja egyébként.( pl alapjáraton, vagy gázadásnál alapjáraton nem hallom csak menet közben)

Hellóka

Nekem 1.8/110 mondim van!
olajfogyás nekem is van, és a csörgés is hallatszik.igazi okokat én sem tudom, de azt már észrevettem, hogy olajcsere után (10w40) nem volt hallható!
eddig 5w30-at használtam és az elég vékony volt! 160ezer van óra szerint!
olajfolt nekem sincs! bár a motorburkolat alatt elég olajos a dolog!
cserélek tömítést és majd lesz valami! pedig az auto nem füstöl és a fogyasztásom 6 liter!fed.szerint is meg számításom szerint is!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3589 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:04:40 »

Hellóka

Nekem 1.8/110 mondim van!
olajfogyás nekem is van, és a csörgés is hallatszik.igazi okokat én sem tudom, de azt már észrevettem, hogy olajcsere után (10w40) nem volt hallható!
eddig 5w30-at használtam és az elég vékony volt! 160ezer van óra szerint!
olajfolt nekem sincs! bár a motorburkolat alatt elég olajos a dolog!
cserélek tömítést és majd lesz valami! pedig az auto nem füstöl és a fogyasztásom 6 liter!fed.szerint is meg számításom szerint is!

Ha mentél vele 4-6eKm-t akkor rakjál bele valvoline olajadalékot. Megint nem fog csörögni.
Naplózva
gery1986
Vendég
« Új hozzászólás #3590 Dátum: 2012.08.31 péntek, 13:39:23 »

Ha mentél vele 4-6eKm-t akkor rakjál bele valvoline olajadalékot. Megint nem fog csörögni.

Helló!
Neked volt már hasonló probléma?
Vagy miért van ez a csörgés szerinted?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3591 Dátum: 2012.08.31 péntek, 23:03:48 »

Hi!
Akinek köll a szîvósör herílésínek folyamata,
Irgyon privátba aztá megkaptya!
(vagy ki lehet é tenni ide fönökség?) ölig hosszú!
Hi!

nekem küldhetnél! Köszi!
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3592 Dátum: 2012.08.31 péntek, 23:11:13 »

Sziasztok!

Az a kérdésem, hogy lehet-e javítani a klímakompresszort, mert nincs fölös 150eFt -m  Sad újra.

Üdv. Norbi
(MK III, 2004., 2.0)

Nekem van aki azt mondta, hogy nem lehet felújítani, egy másik szaki meg azt mondta, hogy felújíthatatlan kompresszor nincs. Egy jó bontott klímakompresszoron is érdemes elgondolkodnod. Én 25k-ért vettem Nyíregyházán egyet kb. két éve, azóta szuperál. Szerintem 40k-ért már jót tudsz venni bontottam. Aztán gáz le, kompresszorcsere és gáz föl.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3593 Dátum: 2012.08.31 péntek, 23:19:38 »

Helló!
Neked volt már hasonló probléma?
Vagy miért van ez a csörgés szerinted?

Azt érdemes konkretizálni, hogy a csörgés a motorból vagy a motoron kívülről hallatszik. A csörgések jellemző okai szerintem a hosszbordásszíj feszítő/vezető csapágyak, a szívósor, lendkerék hibája miatt lehetnek. Bár biztosan más oka is lehet a csörgésnek. Hallottam már dugattyúcsapszeg és gyűrűsor hiba miatti csörgésről. Az első három hibaokot tudod nagyjából otthon diagnosztizálni. Az utsó kettő csak bontás után. Sajna ez van. Ha valaki azt mondja, hogy a hidrotőke csörög az hazudik, mert nincs benne ilyen, csak lapkák vannak, az meg kb. 200e km mások tapasztalati alapján. A Cromax pesti szervízében is évente kb. 1-2 ilyen fordul meg.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3594 Dátum: 2012.09.01 szombat, 08:57:56 »

Milyen ragasztót használjak a szívósor kibelezésekor tömítésre. Mennyire kell hőálló legyen. Én fémgyurmára gondoltam, az jó lehet?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3595 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:16:08 »

Milyen ragasztót használjak a szívósor kibelezésekor tömítésre. Mennyire kell hőálló legyen. Én fémgyurmára gondoltam, az jó lehet?

150°C szerintem elég, fémgyurma, vagy valami kétkomponensű epoxi (a fémgyurmák is általában epoxiból vannak) jó lesz.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3596 Dátum: 2012.09.01 szombat, 15:10:36 »

150°C szerintem elég, fémgyurma, vagy valami kétkomponensű epoxi (a fémgyurmák is általában epoxiból vannak) jó lesz.

Magnum epoxy steel gyurmát vettem. 150 fokig hőálló kétkomponensű gyurma. Szerintem ez jó lesz.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3597 Dátum: 2012.09.01 szombat, 15:35:06 »

Magnum epoxy steel gyurmát vettem. 150 fokig hőálló kétkomponensű gyurma. Szerintem ez jó lesz.

Szerintem is  eljen
Leírást megtaláltad?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3598 Dátum: 2012.09.01 szombat, 18:07:45 »

Szerintem is  eljen
Leírást megtaláltad?

Ha neked megvan a belezés pontos magyar nyelvű leírása azt megköszönném!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3599 Dátum: 2012.09.01 szombat, 19:12:54 »

Ha neked megvan a belezés pontos magyar nyelvű leírása azt megköszönném!

Csak angol van fenn, az nem jó? A képek nagyon jól mutatják, hogy hol mit kell csinálni, a szövegben pedig tudok segíteni, ha gondolod.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.