Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 20:49:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261036 alkalommal)
0 Felhasználó és 36 vendég van a témában
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3600 Dátum: 2012.09.01 szombat, 20:05:09 »

Csak angol van fenn, az nem jó? A képek nagyon jól mutatják, hogy hol mit kell csinálni, a szövegben pedig tudok segíteni, ha gondolod.

Annyit tudok, hogy a szétszerelés után a lapkákat ki kell tördelni, a tengelyt kihúzni, lyukat betömködni a már megbeszélt ragaccsal, a vákuumcsövet csavarral lezárni, meg a szívosoron elöl levő furatot is be kell tömködni. Ugye jól tudom?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3601 Dátum: 2012.09.01 szombat, 20:15:20 »

Annyit tudok, hogy a szétszerelés után a lapkákat ki kell tördelni, a tengelyt kihúzni, lyukat betömködni a már megbeszélt ragaccsal, a vákuumcsövet csavarral lezárni, meg a szívosoron elöl levő furatot is be kell tömködni. Ugye jól tudom?

Csak a végén lévő egy lyukat kell feltétlenül betömni, a többi csak a különböző hengerek szívócsövei közötti átjárás teszi lehetővé (amiről persze lehet vitatkozni, hogy jó-e), nem fog rajtuk falsot szívni. Meg ha kihúzod a tengelyt először, akkor a lapátokat sem kell tördelni. Vákuumcsövet nem kell lezárni, a kar nyugodtan kalimpálhat, ha már nincs lapát amit mozgasson, és ha a csövet lezárod csavarral, akkor a szívósoron középen lévő csonkot (amire a cső ment) külön le kell dugózni, hogy ne szívjon ott falsot, szerintem egyszerűbb csak visszadugni.

Itt az angol leírás: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3602 Dátum: 2012.09.01 szombat, 20:29:25 »

Csak a végén lévő egy lyukat kell feltétlenül betömni, a többi csak a különböző hengerek szívócsövei közötti átjárás teszi lehetővé (amiről persze lehet vitatkozni, hogy jó-e), nem fog rajtuk falsot szívni. Meg ha kihúzod a tengelyt először, akkor a lapátokat sem kell tördelni. Vákuumcsövet nem kell lezárni, a kar nyugodtan kalimpálhat, ha már nincs lapát amit mozgasson, és ha a csövet lezárod csavarral, akkor a szívósoron középen lévő csonkot (amire a cső ment) külön le kell dugózni, hogy ne szívjon ott falsot, szerintem egyszerűbb csak visszadugni.

Itt az angol leírás: http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/

Király! Köszi! Valami csörgést hallok a motortér felől. Először azt mondta a szerelő, hogy hidrotőke. Kiderült nincs is benne olyan. Azért elköltöttem 140k-t az új vezérlésre. Most kicsit simább a hangja, de csak megmaradt valami csörgés. Most rendeltem a netről hosszbordásszíj feszítő görgőt 17k-ért (nem a legjobb minőség, de még így is jóval karcsúbb a kapott 35k-s ajánlatnál), szerintem annak is van baja. Remélem nem dugattyúcsapszeg vagy valami hasonló komoly gyíkja lesz.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3603 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 09:22:02 »

Király! Köszi! Valami csörgést hallok a motortér felől. Először azt mondta a szerelő, hogy hidrotőke. Kiderült nincs is benne olyan. Azért elköltöttem 140k-t az új vezérlésre. Most kicsit simább a hangja, de csak megmaradt valami csörgés. Most rendeltem a netről hosszbordásszíj feszítő görgőt 17k-ért (nem a legjobb minőség, de még így is jóval karcsúbb a kapott 35k-s ajánlatnál), szerintem annak is van baja. Remélem nem dugattyúcsapszeg vagy valami hasonló komoly gyíkja lesz.

Fordulatszámmal együtt változik a hang?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3604 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 12:14:20 »

Fordulatszámmal együtt változik a hang?

Alapjáraton nincs hangja, de úgy 2000-től kis csattogásszerű hangja kezd lenni, de mintha csak egy-két henger felől jönne a hang. Most a vezérléscsere után sokat tompult ez a hang. A vákuumcső levétele után sem szűnik meg.

Az egyik hang forrása szerintem a hosszbordásszíj feszítő csapágy. Hidegen nem kattog, de melegen gázadásnál ad kattanó hangot, meg elindulásnál is csilingel egy cseppet. Mikor cseréltünk a feszítő szerkezeten csak csapágyat akkor elmúlt egy időre, aztán visszajőtt. Generátorcsre, hosszbordásszíjcsere és klímakompresszorcsere után is így volt. Mivel mindet a hosszbordásszíj hajtja, ezért szerintem a feszítője a hibás. Legutóbb a szerelő megmozgatta a feszítőt aminek nem kicsi fémes hangja volt. A dolgát végzi csak hangja is van. Szóval szerintem ott az a baj.

Na persze a szívosor hibája is közrejátszhat. A gömbcsuklója már kivan, az később megy tönkre, mint a lapát meg a tengely, ezért biztos hogy a szívósor is herélésérett.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3605 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:34:59 »

Hi all.
Amint olvasom,tobben vannak itt akik motorcsorgest hallanak.sajnos en is kozejuk tartozom Cry
Az olajfogyasztasom meglepett,mikor ellenoriztem az olajszintet.a minimum alatt volt :O
Miutan felontottem,picit csendesebb lett a csorges,gondolom nem kapott kenest a lanc es az csergett nagyon alapjaraton.a csorgesem csak alapjaraton hallhato es folytonos.ha esetleg valami tippetek lenne hogy megis mit csereljek vagy mit allitsak megkoszonnem szepen :-) most fogok olajat valtani 5w40rol 5w30ra az olajfogyasztas vegett.
Elore is koszonok minden valaszt es segitseget :-)
Tovabbi szep napot
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3606 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:45:44 »

Hi all.
Amint olvasom,tobben vannak itt akik motorcsorgest hallanak.sajnos en is kozejuk tartozom Cry
Az olajfogyasztasom meglepett,mikor ellenoriztem az olajszintet.a minimum alatt volt :O
Miutan felontottem,picit csendesebb lett a csorges,gondolom nem kapott kenest a lanc es az csergett nagyon alapjaraton.a csorgesem csak alapjaraton hallhato es folytonos.ha esetleg valami tippetek lenne hogy megis mit csereljek vagy mit allitsak megkoszonnem szepen :-) most fogok olajat valtani 5w40rol 5w30ra az olajfogyasztas vegett.
Elore is koszonok minden valaszt es segitseget :-)
Tovabbi szep napot

Sok-sok ideig volt MK3-as 1.8-as benzinesem. Melegben csörgött egészen addig, amig el nem kezdtem azt, hogy tavasz közepént, amikor lőjött a csörgés, raktam bele Valvoline olajadalékot. A lényeg, hogy nyáron túl lágy az olaj. Az 5W30 tök jó, de még lágyabb. Jön a tél, szóval az 5w30 jó választás. Télen szerintem nem fog csörögni, aztán ha jön a tavasz, akkor rakjál bele adalékot az első csörgés után.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3607 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:51:02 »

Sok-sok ideig volt MK3-as 1.8-as benzinesem. Melegben csörgött egészen addig, amig el nem kezdtem azt, hogy tavasz közepént, amikor lőjött a csörgés, raktam bele Valvoline olajadalékot. A lényeg, hogy nyáron túl lágy az olaj. Az 5W30 tök jó, de még lágyabb. Jön a tél, szóval az 5w30 jó választás. Télen szerintem nem fog csörögni, aztán ha jön a tavasz, akkor rakjál bele adalékot az első csörgés után.

olajadalek?waow.ilyenrol nem halottam meg,de majd szerintem kiprobalom.es nem jottel ra mi csoroghetett? :-)  amugy koszi a tippet ;-)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3608 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:53:31 »

olajadalek?waow.ilyenrol nem halottam meg,de majd szerintem kiprobalom.es nem jottel ra mi csoroghetett? :-)  amugy koszi a tippet ;-)

ami csörög az a szelep. Nagyon macera állítani őket és értelme sem nagyon van. Ezért ilyenkor célszerűbb csak az olajat sűríteni. Figyeld meg, hogy amikor friss olaj van benne akkor nem vagy kevésbé csörög. Amúgy is szerintem célszerű az olajadalékot félidőnél használni, hogy a kenési tulajdonságok megint jók legyenek.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3609 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:56:07 »

ami csörög az a szelep. Nagyon macera állítani őket és értelme sem nagyon van. Ezért ilyenkor célszerűbb csak az olajat sűríteni. Figyeld meg, hogy amikor friss olaj van benne akkor nem vagy kevésbé csörög. Amúgy is szerintem célszerű az olajadalékot félidőnél használni, hogy a kenési tulajdonságok megint jók legyenek.

Csak az a kérdés, hogy vajon a vékony furatoknál is pont olyan jól át fog menni az olaj? A válasz: nem... Szerintem ez nem jó megoldás. Ahogy az adalékanyag  vigyor3 sem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3610 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 16:58:24 »

ami csörög az a szelep. Nagyon macera állítani őket és értelme sem nagyon van. Ezért ilyenkor célszerűbb csak az olajat sűríteni. Figyeld meg, hogy amikor friss olaj van benne akkor nem vagy kevésbé csörög. Amúgy is szerintem célszerű az olajadalékot félidőnél használni, hogy a kenési tulajdonságok megint jók legyenek.

ertem.akkor szerintem ki is probalom a kozeljovoben.koszi szepen megegyszer a tippet  worship
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3611 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:01:45 »

Csak az a kérdés, hogy vajon a vékony furatoknál is pont olyan jól át fog menni az olaj? A válasz: nem... Szerintem ez nem jó megoldás. Ahogy az adalékanyag  vigyor3 sem.

Eléggé régóta használom így az autókat és soha nem volt gondom. óra szerint 70eKm-el vettem az 1.8-ast 2007-ben és 205ekm-el adtam el 2011-ben. Soha nem volt gond a motorral. Ugyan ezt tudom elmondani az összes többi autómra, ami eddig volt. Nem litereket adsz hozzá, hanem 2-3dl, ami elég ahoz, hogy az elgyengült olaj némileg magához térjen. Amint írtam, az olaj használatának a felénél célszerű adagolni.

Amúgy az írt 5W40 és az 5w30 esetében az 5w30-as lágyabb. Nyár miatt az 5w40-es jobb, a tél szempontjából majdnem mindegy.

Szóval nekem az idő igazolta, hogy jó megoldás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3612 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:11:59 »

Eléggé régóta használom így az autókat és soha nem volt gondom.

A szelepeket be is lehet állítani...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3613 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:22:19 »

A szelepeket be is lehet állítani...

A szelephézag megnövekedése által okozott csörgést mitől szünteti meg egy adalék, vagy egy vastagabb olaj?  Huh?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3614 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:25:37 »

A szelephézag megnövekedése által okozott csörgést mitől szünteti meg egy adalék, vagy egy vastagabb olaj?  Huh?

Ahogy forog a tengely, visszajött a szelep, majd mielőtt nyomná le, egy kicsit rácsap a tetejére.
Ha nagy a hézag, jobban, és elkezd hallatszani. A vastagabb olaj elnyomja ezt, mintegy rugóként működik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3615 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:34:46 »

Ahogy forog a tengely, visszajött a szelep, majd mielőtt nyomná le, egy kicsit rácsap a tetejére.
Ha nagy a hézag, jobban, és elkezd hallatszani. A vastagabb olaj elnyomja ezt, mintegy rugóként működik.

Thx  worship
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3616 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 20:04:14 »

Thx  worship

Sokaknak a csörgő hangot a hosszbordásszíjfeszítő csapágy okozta, de asszem lehet még generátorszabadonfutó probléma is.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3617 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 20:12:45 »

Sokaknak a csörgő hangot a hosszbordásszíjfeszítő csapágy okozta, de asszem lehet még generátorszabadonfutó probléma is.

Igen, de azokra nem nagyon lehet hatással az olaj vastagsága  Wink
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3618 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 20:19:54 »

Igen, de azokra nem nagyon lehet hatással az olaj vastagsága  Wink

Ez tökéletesen így van, de én csak a lehetséges hibaokokat írtam le.

Csak még annyit, hogy beszéltem egy szerelővel, aki szerint a dugattyúcsapszeg hibája is okozhat ilyen hangot. Ott viszont játszhat szerepet az olaj.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3619 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 20:45:40 »

Ma kibelezték a szívosoromat. Hál' Istennek a lapátok még egyben voltak, de a tengelynek már nem kis játéka volt, már a gömbcsukló is kikopott. Holnap hozom el a doktortól, de kíváncsi vagyok, hogy milyen lett.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3620 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 20:53:40 »

Ez tökéletesen így van, de én csak a lehetséges hibaokokat írtam le.

Csak még annyit, hogy beszéltem egy szerelővel, aki szerint a dugattyúcsapszeg hibája is okozhat ilyen hangot. Ott viszont játszhat szerepet az olaj.

Vagy hajtókarcsapágy, vagy főtengelycsapágy (bár ez erősebb hanggal járna). Ha a motor szereti enni az olajat, és valamikor túl sokáig fogyott, míg után lett töltve, ezek bármelyikének a végét jelentheti.

Ma kibelezték a szívosoromat. Hál' Istennek a lapátok még egyben voltak, de a tengelynek már nem kis játéka volt, már a gömbcsukló is kikopott. Holnap hozom el a doktortól, de kíváncsi vagyok, hogy milyen lett.

Szerintem nagy különbséget nem fogsz észrevenni.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3621 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 21:00:38 »

Vagy hajtókarcsapágy, vagy főtengelycsapágy (bár ez erősebb hanggal járna). Ha a motor szereti enni az olajat, és valamikor túl sokáig fogyott, míg után lett töltve, ezek bármelyikének a végét jelentheti.

Szerintem nagy különbséget nem fogsz észrevenni.

Hát ha bármelyik gyíkja is van az nem óccó, meg még a motort is meg kell bontani hozzá.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3622 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 21:05:09 »

Hát ha bármelyik gyíkja is van az nem óccó, meg még a motort is meg kell bontani hozzá.

Van az a sztetoszkópos (levágott) hallgatódzós módszer. Azzal elég jól lehet lokalizálni a csörgést.
Pl egyértelmű, hogy a motorból jön-e, vagy valami huncut helyről.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3623 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:23:12 »

Ne megvót az operácijó, már a szívósorra gondoltam. Lapátok egyben voltak, de a tengely már erősen lógott 162e km után. Nagy meglepetést nem okozott az eredmény, mert nekem a gömbcsuklós rész is szét volt esve, szóval nálam változás nincs dinamikában és szerintem fogysztásban sem. Én 7-7,5 liter között jártam el vele átlagban. A Balatonra mentünk Szolnokról, kb. 520km-t tettem bele, nem siettem nagyon, de a megengedettnél kb. 10-20km/h-val talán gyorsabban mentem még autópályán is. Na így jött ki nekem 7,2-re a fogyasztás bekapcsolt klímával, 3 de inkább 2,5 fővel.

Most cseréltettem hosszbordásszíjfeszítőt is.

Hogy melyik okozhatta a csörgést meg a kerregést nem tudom, mert megszűnt. Szerintem a csörgést a feszítő, a kerregést meg a kiheréletlen szívósor okozta.

Ja csak annyi gebasz volt, hogy a szerelő egy csatlakozót nem dugott össze rendesen és a motor be lett indítva. Motordiagnosztika jel világított, de az autó ment hiba nélkül. Neki hibakiolvasója nincs, szóval gyorsan el egy nagyobb szervízbe. Rákuksiztak és valami hiba volt egy szeleppel, ami a tankban lebő gázt szabályozza vagy valami ilyesmi. Rámértek, szelep mégiscsak jó. Csati össze, hibakód ki, autó OK! Szóval ennyi a javítás története.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.07 péntek, 11:24:48 írta joxer » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #3624 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:24:51 »

A szelepeket be is lehet állítani...

Jaja, bár ezt nem nagyon kedvelik, mert alul vannak a tárcsák Smiley  vigyor3
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3625 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:29:52 »

Jaja, bár ezt nem nagyon kedvelik, mert alul vannak a tárcsák Smiley  vigyor3

Én beszéltem egyszer egy Ford szerelővel, aki szerint kb. 200e km-nél lehet esetleg baj a szelephézaggal, de annyira ritka ez a hiba, hogy évente kb. egy ilyen autó fordul meg náluk. Éppen ezért a hézagoló lapkák is annyira ritkák, hogy rendelni kell azokat is, raktáron nem nagyon vannak. Ja meg sokféle méret van azokból is és nem ugyanolyan kell az összes szelephez.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3626 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:43:18 »

Én beszéltem egyszer egy Ford szerelővel, aki szerint kb. 200e km-nél lehet esetleg baj a szelephézaggal, de annyira ritka ez a hiba, hogy évente kb. egy ilyen autó fordul meg náluk. Éppen ezért a hézagoló lapkák is annyira ritkák, hogy rendelni kell azokat is, raktáron nem nagyon vannak. Ja meg sokféle méret van azokból is és nem ugyanolyan kell az összes szelephez.

Cserélgetős... megméred, mennyivel kell vastagabb, megméred, most mennyi, hozzáadod, és olyan kell.
De asszem a warbi korongjai is jók. Talán. De lehet köszörülgetni is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3627 Dátum: 2012.09.07 péntek, 12:26:34 »

Cserélgetős... megméred, mennyivel kell vastagabb, megméred, most mennyi, hozzáadod, és olyan kell.
De asszem a warbi korongjai is jók. Talán. De lehet köszörülgetni is.

Az kizárt dolog, mert nem tudom...   vigyor3

A jenlegi hézagoló vastagságát nem kell mérni, mert bele van ütve asszem. Hát mondjuk a kopása miatt azért érdemes talán mérni.  wave
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3628 Dátum: 2012.09.07 péntek, 18:13:09 »

Ne megvót az operácijó, már a szívósorra gondoltam. Lapátok egyben voltak, de a tengely már erősen lógott 162e km után. Nagy meglepetést nem okozott az eredmény, mert nekem a gömbcsuklós rész is szét volt esve, szóval nálam változás nincs dinamikában és szerintem fogysztásban sem. Én 7-7,5 liter között jártam el vele átlagban. A Balatonra mentünk Szolnokról, kb. 520km-t tettem bele, nem siettem nagyon, de a megengedettnél kb. 10-20km/h-val talán gyorsabban mentem még autópályán is. Na így jött ki nekem 7,2-re a fogyasztás bekapcsolt klímával, 3 de inkább 2,5 fővel.

Most cseréltettem hosszbordásszíjfeszítőt is.

Hogy melyik okozhatta a csörgést meg a kerregést nem tudom, mert megszűnt. Szerintem a csörgést a feszítő, a kerregést meg a kiheréletlen szívósor okozta.

Ja csak annyi gebasz volt, hogy a szerelő egy csatlakozót nem dugott össze rendesen és a motor be lett indítva. Motordiagnosztika jel világított, de az autó ment hiba nélkül. Neki hibakiolvasója nincs, szóval gyorsan el egy nagyobb szervízbe. Rákuksiztak és valami hiba volt egy szeleppel, ami a tankban lebő gázt szabályozza vagy valami ilyesmi. Rámértek, szelep mégiscsak jó. Csati össze, hibakód ki, autó OK! Szóval ennyi a javítás története.  wave

 eljen
Naplózva
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3629 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:01:43 »

Kis segítséget kérnék hozzáértőktől, és nem okostojásoktól Wink !

A problémám még mindig ugyan az, és a szerelőmnek lövése sincs hogy mitől csörög be a motor 1500-2500 közötti fordulaton menet közben.(jó benya van benne mindig de a hang ugyan az mint amikor gagyi a benzin) Keresgéltem google segítségével, és nekem úgy tűnik hogy a probléma a gyújtással lehet, konkrétabban az előgyújtással mármint ezt én gondolom (az olvasottak alapján). Nagyon idegesítő, főleg hogy ezen a fordulaton használom a legtöbbet és van egy olyan érzésem hogy ez sokáig így nem fog menni.
Voltam kiolvastatni hogy van e valami hiba, de Semmi!
A kérdésem hogy hol kezdjem vagy kezdje a szerelő a vizsgálatot, és hogy mi lehet szerintetek amit cserélni kell egyáltalán mi lehet a hiba. Huh?
Az értelmes válaszadóknak köszönöm a segítséget előre is! worship

(2001-es 1.8 benya 125le 192e km)

Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3630 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:20:33 »

Kis segítséget kérnék hozzáértőktől, és nem okostojásoktól Wink !

A problémám még mindig ugyan az, és a szerelőmnek lövése sincs hogy mitől csörög be a motor 1500-2500 közötti fordulaton menet közben.(jó benya van benne mindig de a hang ugyan az mint amikor gagyi a benzin) Keresgéltem google segítségével, és nekem úgy tűnik hogy a probléma a gyújtással lehet, konkrétabban az előgyújtással mármint ezt én gondolom (az olvasottak alapján). Nagyon idegesítő, főleg hogy ezen a fordulaton használom a legtöbbet és van egy olyan érzésem hogy ez sokáig így nem fog menni.
Voltam kiolvastatni hogy van e valami hiba, de Semmi!
A kérdésem hogy hol kezdjem vagy kezdje a szerelő a vizsgálatot, és hogy mi lehet szerintetek amit cserélni kell egyáltalán mi lehet a hiba. Huh?
Az értelmes válaszadóknak köszönöm a segítséget előre is! worship

(2001-es 1.8 benya 125le 192e km)



Nekem terhelés alatt (hegynek fel, vagy ha hirtelen nagyobb gázt adtam) csinált ilyet. Kopogásérzékelő volt a rossz. (tavaly 8 ezer Ft-s alkatrész, valahol a szívósor alatt van állítólag) Hibakódot nekem sem dobott.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3631 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:20:59 »

Kis segítséget kérnék hozzáértőktől, és nem okostojásoktól Wink !

A problémám még mindig ugyan az, és a szerelőmnek lövése sincs hogy mitől csörög be a motor 1500-2500 közötti fordulaton menet közben.(jó benya van benne mindig de a hang ugyan az mint amikor gagyi a benzin) Keresgéltem google segítségével, és nekem úgy tűnik hogy a probléma a gyújtással lehet, konkrétabban az előgyújtással mármint ezt én gondolom (az olvasottak alapján). Nagyon idegesítő, főleg hogy ezen a fordulaton használom a legtöbbet és van egy olyan érzésem hogy ez sokáig így nem fog menni.
Voltam kiolvastatni hogy van e valami hiba, de Semmi!
A kérdésem hogy hol kezdjem vagy kezdje a szerelő a vizsgálatot, és hogy mi lehet szerintetek amit cserélni kell egyáltalán mi lehet a hiba. Huh?
Az értelmes válaszadóknak köszönöm a segítséget előre is! worship

(2001-es 1.8 benya 125le 192e km)



no,kíváncsi lennék én is,mert hasonló a problémám. ....és az autóm is ugyanilyen paraméterekkel rendelkezik. Wink
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3632 Dátum: 2012.09.08 szombat, 10:22:29 »

Nekem terhelés alatt (hegynek fel, vagy ha hirtelen nagyobb gázt adtam) csinált ilyet. Kopogásérzékelő volt a rossz. (tavaly 8 ezer Ft-s alkatrész, valahol a szívósor alatt van állítólag) Hibakódot nekem sem dobott.

mi a szerepe ennek az alkatrésznek??
nekem is terhelés alatt csinálja. okozhat nagyobb kárt,ha még futok így vele??
Naplózva
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3633 Dátum: 2012.09.08 szombat, 11:23:41 »

Nekem terhelés alatt (hegynek fel, vagy ha hirtelen nagyobb gázt adtam) csinált ilyet. Kopogásérzékelő volt a rossz. (tavaly 8 ezer Ft-s alkatrész, valahol a szívósor alatt van állítólag) Hibakódot nekem sem dobott.

Ezt az ötletet is köszönöm, de arra azért kíváncsi vagyok hogy az előgyújtással kapcsolatos hiba hol keresendő, mert én inkább arra tippelek.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3634 Dátum: 2012.09.08 szombat, 14:08:20 »

sziasztok

a benyás 125 lovasban az EGR hol van? Ha szembe állok a kocsival,akkor a szívósor mellett jobbra???  kitakarítanám és lehet ki is iktatnám! worship Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3635 Dátum: 2012.09.08 szombat, 15:03:47 »

sziasztok

a benyás 125 lovasban az EGR hol van? Ha szembe állok a kocsival,akkor a szívósor mellett jobbra???  kitakarítanám és lehet ki is iktatnám! worship Wink
ezt keresd!

http://kepfeltoltes.hu/view/110701/duratec_egr_blanking_plate_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3636 Dátum: 2012.09.08 szombat, 15:35:36 »

Ezt az ötletet is köszönöm, de arra azért kíváncsi vagyok hogy az előgyújtással kapcsolatos hiba hol keresendő, mert én inkább arra tippelek.

A túl magas előgyújtási szög oka elsőnek a kopogásszenzor környékén keresendő.

sziasztok

a benyás 125 lovasban az EGR hol van? Ha szembe állok a kocsival,akkor a szívósor mellett jobbra???  kitakarítanám és lehet ki is iktatnám! worship Wink

Ha ledugózod lesz csekkendzsin.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3637 Dátum: 2012.09.08 szombat, 15:37:39 »

sziasztok

a benyás 125 lovasban az EGR hol van? Ha szembe állok a kocsival,akkor a szívósor mellett jobbra???  kitakarítanám és lehet ki is iktatnám! worship Wink

nem biztos, h ott van ahol a 2.0-ban is de ha ott van akkor ha szemben állsz az autóval a motorblokk jobb oldalán találod egy elég vaskos cső alatt eldugva.
leszerelni elég szép művészet...
én 1x nekikezdtem de az 1ik csavart sikerül kb. félig kicsavarnom a másikhoz meg nem tudtam hozzáférni így feladtam.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3638 Dátum: 2012.09.08 szombat, 15:52:40 »

Szevasztok!!!Hiba  van a vassal,ujfent!!!Kiiktattam az örvénylapátokat a kocsiból pár hete.Összeraktam megy rendesen nem rángat normális az alapjárat tehát elvileg fals levegő nincs.Viszont eddig 9,3-9,6-ot evett most meg már 11 fölött jár fed.comp. falbav falbav és valós mert 5000-ből nem tudok elmenni száz km-t se.Összerakásnál kipucoltam a folytószelepet meg a szívócsőnyomás érzékelőt de annak nem hiszem hogy be kéne zavarni.Ötlet valakinek???Próbáljak egy Reset-et?? (a kis vákum csövet is ledugóztam ha esetleg kérdezné alaki)
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3639 Dátum: 2012.09.08 szombat, 16:18:11 »

A túl magas előgyújtási szög oka elsőnek a kopogásszenzor környékén keresendő.

Ha ledugózod lesz csekkendzsin.

Köszönöm!! Magyarul kopogásérzékelő cserével lehet hogy jó lesz? Ha mégsem mi a következő lépés?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3640 Dátum: 2012.09.08 szombat, 16:38:16 »


köszi Alf!!  worship   meglett!!

Akkor folyamatos check engine lesz??  Huh?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #3641 Dátum: 2012.09.08 szombat, 16:49:47 »

köszi Alf!!  worship   meglett!!

Akkor folyamatos check engine lesz??  Huh?
...ezek szerint. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3642 Dátum: 2012.09.08 szombat, 16:50:51 »

Köszönöm!! Magyarul kopogásérzékelő cserével lehet hogy jó lesz? Ha mégsem mi a következő lépés?

Mivel 20k fölött van az ára, ezért először a csatlakozásokat, kábeleket kéne ellenőrizni (néha szokott lenni ellenőrzési módszer magára a szenzorra is), illetve azt, hogy valóban az előgyújtás túlzott szöge miatt van-e a kopogás, vagy tudja a PCM, hogy kopog, de már nem tudja ennél lejjebb tekerni.

köszi Alf!!  worship   meglett!!

Akkor folyamatos check engine lesz??  Huh?

Elvileg igen, ha törlöd mindig vissza fog jönni, mint egy Euro IV-es TDCi-nél.

Szevasztok!!!Hiba  van a vassal,ujfent!!!Kiiktattam az örvénylapátokat a kocsiból pár hete.Összeraktam megy rendesen nem rángat normális az alapjárat tehát elvileg fals levegő nincs.Viszont eddig 9,3-9,6-ot evett most meg már 11 fölött jár fed.comp. falbav falbav és valós mert 5000-ből nem tudok elmenni száz km-t se.Összerakásnál kipucoltam a folytószelepet meg a szívócsőnyomás érzékelőt de annak nem hiszem hogy be kéne zavarni.Ötlet valakinek???Próbáljak egy Reset-et?? (a kis vákum csövet is ledugóztam ha esetleg kérdezné alaki)


PCM resetet meg lehet próbálni, illetve nézd meg, hogy minden vákuumcsövet, csatlakozót, egyebet visszadugtál-e. Biztos nem szív falsot sehol?
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3643 Dátum: 2012.09.08 szombat, 16:57:59 »

 

Nem találtam erre utaló jeleket.Nem rángat ned dadog alapjárat nem ingadozik azonnal szépen be áll a helyére!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #3644 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:01:28 »

Ja,most jut eszembe!!!!Pár hete megvilágosodott a "sárgatengeralattjáró" a műszerfalon.Én nem vettem észre semmit a kocsin aztán párnap múlva magától elaludt és azóta se világít.Ennek lehet köze ehhez.Csak már arra nem emlékszem hogy herélés előt vagy után történt ez.
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
Night
Vendég
« Új hozzászólás #3645 Dátum: 2012.09.08 szombat, 17:03:23 »

Mivel 20k fölött van az ára, ezért először a csatlakozásokat, kábeleket kéne ellenőrizni (néha szokott lenni ellenőrzési módszer magára a szenzorra is), illetve azt, hogy valóban az előgyújtás túlzott szöge miatt van-e a kopogás, vagy tudja a PCM, hogy kopog, de már nem tudja ennél lejjebb tekerni.

Elvileg igen, ha törlöd mindig vissza fog jönni, mint egy Euro IV-es TDCi-nél.

PCM resetet meg lehet próbálni, illetve nézd meg, hogy minden vákuumcsövet, csatlakozót, egyebet visszadugtál-e. Biztos nem szív falsot sehol?

Köszönöm a tippeket! Megnézetem amiket írtatok, és megírom hogy konkrétan mi volt a gond.
 eljen worship
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #3646 Dátum: 2012.09.08 szombat, 21:19:06 »

Ja,most jut eszembe!!!!Pár hete megvilágosodott a "sárgatengeralattjáró" a műszerfalon.Én nem vettem észre semmit a kocsin aztán párnap múlva magától elaludt és azóta se világít.Ennek lehet köze ehhez.Csak már arra nem emlékszem hogy herélés előt vagy után történt ez.
Azt mindenképp ki kéne olvasni, hogy mi volt az a hiba. Hátha segít tovább nyomozni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3647 Dátum: 2012.09.14 péntek, 18:54:11 »

ma megvolt az olajcsere.kozben megneztem alulrol ezt azt.asszem megvan a csorges helye..........szijtarcsaspanolom Sad ..................lehet gozni vagy ujat kell mindenkepp venni?Huh?Huh?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3648 Dátum: 2012.09.14 péntek, 19:55:33 »

ma megvolt az olajcsere.kozben megneztem alulrol ezt azt.asszem megvan a csorges helye..........szijtarcsaspanolom Sad ..................lehet gozni vagy ujat kell mindenkepp venni?Huh?Huh?

A szíjfeszítőt érted "szijtarcsaspanolom" alatt? Ha igen, vehetsz bontottat, de lehet, hogy egy hónapon belül ugyanúgy rossz lesz.

SKF-et (ami szerintem elég jó minőséget képvisel) 18-20k-ért lehet kapni újonnan.
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3649 Dátum: 2012.09.15 szombat, 18:24:44 »

A szíjfeszítőt érted "szijtarcsaspanolom" alatt? Ha igen, vehetsz bontottat, de lehet, hogy egy hónapon belül ugyanúgy rossz lesz.

SKF-et (ami szerintem elég jó minőséget képvisel) 18-20k-ért lehet kapni újonnan.

azt az SKF et neztem enis itt nalunk 70evriert.csak gondoltam rakerdezek hogy esetleg nem lehet e veletlen atcsapagyazni vagy valami hasonlot elkovetni vele....most fujtam oda folyekony vazelint egy honapot remelem kibir meg aztan ugyis egy kisebb javitas lesz karoszerian es kozben egypar dolgot is megcsinalok motor korul.... azert koszi az infot worship
Naplózva
Oldalak: 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.