Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 17:27:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260607 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
Sancho
Vendég
« Új hozzászólás #3750 Dátum: 2012.10.09 kedd, 22:47:07 »

Sziasztok!

Nemrég lettem Mondeo III tulajdonos, korábban egy Focus-om volt.
Az alábbi problémában szeretném kikérni a véleményeteket, drasztikus az olajfogyasztásom!  rinya
Nem tudom, valaki járt-e hasonló cipőben, hátha tudok megoldást...

A story:
2012 májusában vettem egy Mondeo III 1.8I 16V Trend 92KW-os verdát 139.000 Km-rel.
Amikor kigördültem a kereskedésből, mentem kb. 25km-ert és kigyulladt a check engine... (gyorsban elvittem kiolvastatni, EGR szelep...)

Elvittem szerelőhöz, a következőket cseréltem: motocraft oil 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, trafó (Valeo), gyújtókábel, gyertya

kb. 142.000 km-nél észrevettem, hogy a nívópálca alja éppen hogy csak olajos...  Shocked
Felöntöttem olajjal (motocraft 5w30), elvittem szerelőhöz, rádugtak egy műszert a kipufogóra... közben nyomták a gázt, füstölt ahogy a bkv buszok szoktak. (a rettenet az arcukra volt írva, a műszer is valami brutál értéket mutatott)

Nem sokkal később megmértük a kompressziót, a veszteség mindegyik hengernél 5-6% volt. hmm.... (rosszabbra számítottak)
Kartelgáz visszavezető szelepet csere, hátha az szivat minket.
10W40 motocraft olaj ment közben a gépbe, de ezzel az olajjal is 1L-t megeszik kb. 1000km-en

Nem adtam fel...

Szelepszár szimering csere... ok, megvolt.
Rettenet, ahogy kinéztek a szimeringek... fél centis olajsár a szimeringek tetején. (a szívósor szimeringjei nézek kis elég szarul, a kipufogó oldaliak nem annyira)
Örültem is, hogy megvan a hiba, most már biztos jó lesz. Biztos ami biztos azért még 10W40 ment vissza a gépbe. (majd télen 5W30)

Mentem kb 400km-ert (városban, autópályán is megnyomtam had pörögjön), ellenőrizem a nívópálcát, jeee egy csepp sem fogyott. worship

Majd nem sokkal később kigyulladt a check engine... (elvittem kiolvastatni, EGR szelep... levegőáramlás)

Közben mentem kb. 200km-ert, újra ellenőrzöm a nívópálcát, min és max között. (ha jól tudom az fél liter oil) !!! WTF !!!


Összegezve:
Kompressziót megmértük a hengerekben, jó
Kartelgáz visszavezető szelepet csere megvolt
Szelepszár szimering csere megvolt

Ezek után miért eszi az olajat? és néha miért nem?
Vagy mégis a hengerfejeken az olaj lehúzó gyűrűk a szarok, néha beragadnak?


Jövő héten kitisztítom az EGR szelepet + a tömítését is kicseréljük.


Remélem nem voltam túl hosszú... és a segítségeteket előre is köszönöm!
Valaki tapasztalt már hasonlót?


Sancho
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3751 Dátum: 2012.10.09 kedd, 23:02:12 »

Sziasztok!
.....
Sancho


1. Üdv. a klubban!   wave
2. Hyperborg-nak volt olajfogyasztási próblémája, ha jól tudom. Keresd Őt / olvass vissza!
3. 5w30 kell az autónak! (a többit hagyjuk)

u.i.: karter, nem pedig kartel, mert az más
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Sancho
Vendég
« Új hozzászólás #3752 Dátum: 2012.10.09 kedd, 23:12:29 »

1. Üdv. a klubban!   wave
2. Hyperborg-nak volt olajfogyasztási próblémája, ha jól tudom. Keresd Őt / olvass vissza!
3. 5w30 kell az autónak! (a többit hagyjuk)

u.i.: karter, nem pedig kartel, mert az más


Köszi a gyors választ, oké megnézem a korábbi bejegyzéseit.

Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3753 Dátum: 2012.10.10 szerda, 08:56:33 »

Köszi a gyors választ, oké megnézem a korábbi bejegyzéseit.

De itt vagyok kéznél, ha kell.

Ugyanezek a tünetek voltak. A gyűrűk lesznek ellágyulva, azokat kell cserélni.
Ha sérült a hengerfalad, akkor kb 400.000 EFt az új fűzött blokk.
Mivel olaj nélkül pörgött a vezérműláncod, valószínűleg az is csere, mind a 3 fogaskerékkel.
Árban (ha a hengerfalad nincs meghúzva):
- gyűrű: 27.000 (metálszakál)
- komplett tőmítés + vezérműlánc + fogaskerék: 60.000 (bgautomotive.co.uk-ból rendelve) vagy 180.000 ha dettó ugyanazokat Magyarországon rendeled
- sikolás, szerelési, olaj költségek igény szerint

Fontos, hogy valószínűleg a sok olaj a lambda-dat is taccsra vágta.

Opcionális: mivel ki kell borítanod a motort, így termosztát és vízpumpa cserét is érdemes most elvégezni, illetve ha a szívósori lapátokat még nem ellenőrozted, akkor azt is most érdemes megcsináli. (Termsézetesen ez több pénz, de évekre nyugis lesz a kocsi). Generátor szénkefe + szabadonfutó felrakása is tervbe jöhet, mert az még a másik neuralgikus pont.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3754 Dátum: 2012.10.10 szerda, 21:27:15 »


Köszi a gyors választ, oké megnézem a korábbi bejegyzéseit.

Bocsi a nyelvtanért, de az nem kartell (amikor több cég titokban összefog), hanem karter.
Gondolom, most ez a legkisebb bajod...
Én azért megnézném a bontott motort is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3755 Dátum: 2012.10.10 szerda, 21:28:07 »

Bocsi a nyelvtanért, de az nem kartell (amikor több cég titokban összefog), hanem karter.
Gondolom, most ez a legkisebb bajod...
Én azért megnézném a bontott motort is.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg704645#msg704645
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3756 Dátum: 2012.10.10 szerda, 21:53:05 »

Én azért megnézném a bontott motort is.

Ezt is végigharcoltuk a fórumban. A bontott motor olcsóbb, de lehet, hogy hónapokat kell rá várni, mert feliratkozós a lista. Nagyjából 80-120 körül van bontott motor, de mindig a kereslet/kínálat függvénye. Általában jók, de a bontott motor előélete ugyanúgy nem ismert. Így előfordulhat az, hogy lesz két kukás motorod, pénzed meg kevesebb.

A felújított motor többe kerül, azonban ha jó a szerelő, akkor szinte az utolsó alkatrészig szétszedi a motort. Minden járatot (olaj, hűtőfolyadék) kimos. Így összerakás után ismert a motor minden porcikájának az állapota és kisebb az esélye, hogy lerobbansz vele valahol.

Akármelyik utat választod, a mostani motort ki kell emelni a kocsiból. Így talán a legbölcsebb megoldás, hogy a motort kiveszed, szétszeded. Megnézed, hogy a hengerfalak hogy vannak, illetve az egyéb alkatrészek (vízpumpa, stb) milyen állapotban vannak, s utána döntesz, hogy bontott motor vagy felújítás járhatóbb az út a büdzséd, illetve a kockázatvállalásodnak megfelelően.

Nem szeretném azt sugallni, hogy a motorfelújítás az egyetlen járható és üdvözítő út. Nekem belefért a költségkeretembe, illetve 2 gyerekkel járok sokat, így nem tehetem meg, hogy kockáztassak. A Te lehetőségeidet Neked kell ismerned ...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3757 Dátum: 2012.10.10 szerda, 22:13:43 »

Ezt is végigharcoltuk a fórumban.

Nagyon jó, hogy ezt leírtad, mert a srác nagyjából tudja, mire számítson.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sancho
Vendég
« Új hozzászólás #3758 Dátum: 2012.10.10 szerda, 23:46:55 »

Köszönöm a hasznos tanácsokat!

A felújított motor mellett döntök, nem 1-2 évre vettem az autót.
De, bízom benne, hogy utána évekig (1 évtizedig min. Smiley) megbízható autó lesz.

Bontott motort csak nagyon végszükség esetén vennék... ahogy Hyperborg írta: "bontott motor előélete ugyanúgy nem ismert"... ugyanúgy ahogy a megvásárolt autóé sem volt, lehet mondani szépeket, "megkímélt", "rendszeresen karbantartott gyári alkatrészekkel", "nem volt km órapörgetés" és még sorolhatnám.
Egy ilyen hiba nem alakul csak úgy ki!


Sancho
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3759 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 00:45:08 »

Köszönöm a hasznos tanácsokat!

A felújított motor mellett döntök, nem 1-2 évre vettem az autót.
De, bízom benne, hogy utána évekig (1 évtizedig min. Smiley) megbízható autó lesz.

Sancho

Ha a felújítás mellett döntesz, akkor mindenképpen a bgautomotive.co.uk oldallal barátkozz meg. Szinte minden tömítés, termosztát, stb megtalálható náluk. Nagyjából harmadáron vehető, mint itthon. (Itthon is ettől a cégtől rendelnek, csak nagy árréssel). Postával kb 3-5 nap alatt itt vannak az alkatrészek.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3760 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 07:06:28 »

Ha a felújítás mellett döntesz, akkor mindenképpen a bgautomotive.co.uk oldallal barátkozz meg. Szinte minden tömítés, termosztát, stb megtalálható náluk. Nagyjából harmadáron vehető, mint itthon. (Itthon is ettől a cégtől rendelnek, csak nagy árréssel). Postával kb 3-5 nap alatt itt vannak az alkatrészek.
Be kell regisztrálni és utána lehet keresni és rendelni?
Pl dízelhez mennyi náluk egy kormánymű?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #3761 Dátum: 2012.10.13 szombat, 17:40:10 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek!  Mondeom alapjárata kezdi megadni magát. Egy darabig megy normálisan, majd  elkezd egyenetlenül ketyegni. Már cseréltem, trafót, kábeleket, gyertyát.  Vadi új a szívosorom is. Leszedtem az alapjárati motort is, csak azt nem tudom minek kell benne mozogni? Nekem csak az első ablakban lévö gumitömités mozog Kb 3mm-t.
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3762 Dátum: 2012.10.14 vasárnap, 12:17:39 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek!  Mondeom alapjárata kezdi megadni magát. Egy darabig megy normálisan, majd  elkezd egyenetlenül ketyegni. Már cseréltem, trafót, kábeleket, gyertyát.  Vadi új a szívosorom is. Leszedtem az alapjárati motort is, csak azt nem tudom minek kell benne mozogni? Nekem csak az első ablakban lévö gumitömités mozog Kb 3mm-t.

Járó motornál fujkáld körbe a motort ott, ahol a levegőt vezetik, féktisztítóval. Ahol megugrik a fordulatszám, ott falsot szív.
Az alapjáratit csak tisztítsd ki...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3763 Dátum: 2012.10.14 vasárnap, 15:46:47 »

Járó motornál fujkáld körbe a motort ott, ahol a levegőt vezetik, féktisztítóval. Ahol megugrik a fordulatszám, ott falsot szív.
Az alapjáratit csak tisztítsd ki...

Ahol meg belobban a kezedben, ott jó meleg volt.... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3764 Dátum: 2012.10.14 vasárnap, 19:59:53 »

Ahol meg belobban a kezedben, ott jó meleg volt.... vigyor3

Persze, majd belobban... ha csak azt nem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
harrys
Vendég
« Új hozzászólás #3765 Dátum: 2012.10.14 vasárnap, 21:59:01 »

Sziasztok Guruk!
Olyan problémám van ,hogy reggelente szépen indul a verda (2.0  16V benzin), de ha rálépek a gázpedálra le akar
állni. Ha gyorsan elengedem a pedált szépen jár alapjáraton. Megint megprobálkozok a gázfröccsel megint ugyan az.
Többször volt ,hogy le is állt. Ha egy kicsit bemelegszik akkor minden OK.
Mi lehet a baj?
Köszi  
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.14 vasárnap, 22:42:59 írta harrys » Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #3766 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:20:52 »

Gázpedál topik hiányában ide hányom:
Nyikorog a gázpedál. Kinyomáskor és visszaúton is, olyan kicsit, mintha szakaszolva mozogna, nem pedig mint egy potméter. Ez potméteres egyébként? Mivel kenjem meg és főleg hol, hogyan? WD40 van ...
 worship
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3767 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:40:39 »

Gázpedál topik hiányában ide hányom:
Nyikorog a gázpedál. Kinyomáskor és visszaúton is, olyan kicsit, mintha szakaszolva mozogna, nem pedig mint egy potméter. Ez potméteres egyébként? Mivel kenjem meg és főleg hol, hogyan? WD40 van ...
 worship

A benzines (4 hengeres) még a múlt századot idézi: bowdenes... a bowden tud szőrösödni, meg porosodni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #3768 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 19:23:29 »

Járó motornál fujkáld körbe a motort ott, ahol a levegőt vezetik, féktisztítóval. Ahol megugrik a fordulatszám, ott falsot szív.
Az alapjáratit csak tisztítsd ki...



Köszi a tanácsot. A hét végén megpróbálom.  Majd vigyázok! Az asszonnyal fogom fujatni! nyes nyes
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3769 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 19:57:25 »


Köszi a tanácsot. A hét végén megpróbálom.  Majd vigyázok! Az asszonnyal fogom fujatni! nyes nyes

Poroltó legyen kéznél. Nem vicc.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3770 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 19:59:31 »

Poroltó legyen kéznél. Nem vicc.

De vicc... nem a motorra kell ráfújni, hanem a légutak környékét. Ha az ember biztosra akar menni, akkor langyos motornál csinálja.
Amúgy a forró motor mondjuk 90 fok... ennyinél csak nem lobban be az elegy?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3771 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:10:53 »

De vicc... nem a motorra kell ráfújni, hanem a légutak környékét. Ha az ember biztosra akar menni, akkor langyos motornál csinálja.
Amúgy a forró motor mondjuk 90 fok... ennyinél csak nem lobban be az elegy?

Én nem viccnek szántam. Ez nekem olyan dolog, mint az, hogy az ember lehúzza-e az akkumulátorról a sarut, amikor az ülés alatti csatit piszkálja, vagy a kormánylégzsákot. Elvileg nem lehet belőle baj, sokaknak nem volt belőle baj, de nem szeretném kipróbálni milyen, amikor mégsem úgy jön össze, ahogy az ember elképzelte. Nem a 90 fokos blokkra, hanem az esetleg a torok felé is jutó féktisztítóra gondoltam.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3772 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:16:52 »

Én nem viccnek szántam. Ez nekem olyan dolog, mint az, hogy az ember lehúzza-e az akkumulátorról a sarut, amikor az ülés alatti csatit piszkálja, vagy a kormánylégzsákot. Elvileg nem lehet belőle baj, sokaknak nem volt belőle baj, de nem szeretném kipróbálni milyen, amikor mégsem úgy jön össze, ahogy az ember elképzelte. Nem a 90 fokos blokkra, hanem az esetleg a torok felé is jutó féktisztítóra gondoltam.
Csak egy kicsi jusson a kipuff csonkra... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3773 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:23:41 »

De vicc... nem a motorra kell ráfújni, hanem a légutak környékét. Ha az ember biztosra akar menni, akkor langyos motornál csinálja.
Amúgy a forró motor mondjuk 90 fok... ennyinél csak nem lobban be az elegy?
90 fok nem lehet.. mert az már merőleges Cheesy
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3774 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:59:02 »

Csak egy kicsi jusson a kipuff csonkra... vigyor3

Arra gondoltam én is a "torok" címszó alatt. Az indítás után nagyon gyorsan pirítóst tud csinálni az ember kezéből  vigyor3
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3775 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 21:27:20 »

 vigyor3
A benzines (4 hengeres) még a múlt századot idézi: bowdenes... a bowden tud szőrösödni, meg porosodni.
de jobb es megbizhatobb mint az elektronikus :-)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3776 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 21:48:06 »

Csak egy kicsi jusson a kipuff csonkra... vigyor3

Az a motor másik felén van... és csak akkor van gond, ha a motor meleg, sőt nagyon meleg... és a hivatalos szerelők is így tesztelik... szóval, jó az úgy, ahogy írtam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
napu
Vendég
« Új hozzászólás #3777 Dátum: 2012.10.16 kedd, 15:39:27 »

A benzines (4 hengeres) még a múlt századot idézi: bowdenes... a bowden tud szőrösödni, meg porosodni.

Ez nem válasz a pedál nyiszogására. A belső térben nyikorog ... szóval:

Nyikorog a gázpedál. Kinyomáskor és visszaúton is, olyan kicsit, mintha szakaszolva mozogna, nem pedig mint egy potméter. Mivel kenjem meg és főleg hol, hogyan? WD40 van ...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3778 Dátum: 2012.10.16 kedd, 15:48:00 »

Ez nem válasz a pedál nyiszogására. A belső térben nyikorog ... szóval:

Nyikorog a gázpedál. Kinyomáskor és visszaúton is, olyan kicsit, mintha szakaszolva mozogna, nem pedig mint egy potméter. Mivel kenjem meg és főleg hol, hogyan? WD40 van ...

Nincs benne potméter... bowden mozgatja a pillangószelepet... a bowden kiszőrösödhet. Először azt kenném meg (én nem wd 40-nel csinálnám), és megnézném, a pedál maga hol nyikorog.
Esetleg akaszd le a pillangószelepről, és nézd meg, jól jár-e. Hátha a pillangó szurul. Azt szét tudod kapni, és meg tudod tisztítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #3779 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:33:45 »

Sziasztok!

Még új vagyok!
Azt szeretném kérdezni használt e már valaki Mobil olajat a verdájában?
1,8-as benzinesem van. Konkrétan az 5w-40-re gondoltam.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3780 Dátum: 2012.10.20 szombat, 14:47:18 »

Sziasztok!

Nemrég lettem Mondeo III tulajdonos, korábban egy Focus-om volt.
Az alábbi problémában szeretném kikérni a véleményeteket, drasztikus az olajfogyasztásom!  rinya
Nem tudom, valaki járt-e hasonló cipőben, hátha tudok megoldást...

A story:
2012 májusában vettem egy Mondeo III 1.8I 16V Trend 92KW-os verdát 139.000 Km-rel.
Amikor kigördültem a kereskedésből, mentem kb. 25km-ert és kigyulladt a check engine... (gyorsban elvittem kiolvastatni, EGR szelep...)

Elvittem szerelőhöz, a következőket cseréltem: motocraft oil 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, trafó (Valeo), gyújtókábel, gyertya

kb. 142.000 km-nél észrevettem, hogy a nívópálca alja éppen hogy csak olajos...  Shocked
Felöntöttem olajjal (motocraft 5w30), elvittem szerelőhöz, rádugtak egy műszert a kipufogóra... közben nyomták a gázt, füstölt ahogy a bkv buszok szoktak. (a rettenet az arcukra volt írva, a műszer is valami brutál értéket mutatott)

Nem sokkal később megmértük a kompressziót, a veszteség mindegyik hengernél 5-6% volt. hmm.... (rosszabbra számítottak)
Kartelgáz visszavezető szelepet csere, hátha az szivat minket.
10W40 motocraft olaj ment közben a gépbe, de ezzel az olajjal is 1L-t megeszik kb. 1000km-en

Nem adtam fel...

Szelepszár szimering csere... ok, megvolt.
Rettenet, ahogy kinéztek a szimeringek... fél centis olajsár a szimeringek tetején. (a szívósor szimeringjei nézek kis elég szarul, a kipufogó oldaliak nem annyira)
Örültem is, hogy megvan a hiba, most már biztos jó lesz. Biztos ami biztos azért még 10W40 ment vissza a gépbe. (majd télen 5W30)

Mentem kb 400km-ert (városban, autópályán is megnyomtam had pörögjön), ellenőrizem a nívópálcát, jeee egy csepp sem fogyott. worship

Majd nem sokkal később kigyulladt a check engine... (elvittem kiolvastatni, EGR szelep... levegőáramlás)

Közben mentem kb. 200km-ert, újra ellenőrzöm a nívópálcát, min és max között. (ha jól tudom az fél liter oil) !!! WTF !!!


Összegezve:
Kompressziót megmértük a hengerekben, jó
Kartelgáz visszavezető szelepet csere megvolt
Szelepszár szimering csere megvolt

Ezek után miért eszi az olajat? és néha miért nem?
Vagy mégis a hengerfejeken az olaj lehúzó gyűrűk a szarok, néha beragadnak?


Jövő héten kitisztítom az EGR szelepet + a tömítését is kicseréljük.


Remélem nem voltam túl hosszú... és a segítségeteket előre is köszönöm!
Valaki tapasztalt már hasonlót?

en vetel utan egybol 10w30at raktam bele.eloszor nemvolt vele gond de a masodik csere utan elkezdte enni az olajat.nemreg valtottam 5w30ra amit itt tanacsoltak eloszor ugy tunt eszi az olajat de mikor valamiert fel volt emelve az auto alaneztem es a kiengedocsavarnal eleg nagy olajszivargast lehetett latni es a szuro is olajos volt picit.behuztam a csavart pedig nemsokat lehetett rajta es gumitomito karika is rajta volt,most tartja magat az olaj.remelem valamenyire tudtam segiteni. udv levi :-)


Sancho

Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3781 Dátum: 2012.10.20 szombat, 14:49:39 »

Sziasztok!

Még új vagyok!
Azt szeretném kérdezni használt e már valaki Mobil olajat a verdájában?
1,8-as benzinesem van. Konkrétan az 5w-40-re gondoltam.

5w30ast bele!
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #3782 Dátum: 2012.10.20 szombat, 15:00:29 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek!  Mondeom alapjárata kezdi megadni magát. Egy darabig megy normálisan, majd  elkezd egyenetlenül ketyegni. Már cseréltem, trafót, kábeleket, gyertyát.  Vadi új a szívosorom is. Leszedtem az alapjárati motort is, csak azt nem tudom minek kell benne mozogni? Nekem csak az első ablakban lévö gumitömités mozog Kb 3mm-t.


a fordulatszammerod is elkezd ugralni vagy csak siman visszamegy alapjaratra es elkezd egyenetlenul ketyegni?nekem is van ilyen problemam hogy ketyeg egyenetlenul.alapjarat oke csak siman annyi hogy ketyeg.ha ilyen a problemad vess egy pillantast az ekszijfeszitore.az kezdi magat megadni.alulrol ha meghuzod az ekszijat lefele es hallasz ropogo hangot akkor megtalaltad a hibat. ;-)
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3783 Dátum: 2012.10.20 szombat, 17:07:10 »

Remélem nem voltam túl hosszú... és a segítségeteket előre is köszönöm!
Valaki tapasztalt már hasonlót?

Welcome to gyűrűcsere. Olvass engem vissza.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3784 Dátum: 2012.10.20 szombat, 17:19:04 »

Welcome to gyűrűcsere. Olvass engem vissza.
Csak ha nem kopott oválisra a henger
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3785 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 10:41:56 »

Hali!
Trafó cserénél köll e valamire figyelni?
Vagy csak mehet bele az új oszt jó van?
Kösszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3786 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 10:47:41 »

Hali!
Trafó cserénél köll e valamire figyelni?
Vagy csak mehet bele az új oszt jó van?
Kösszi!

Ha nem gyárit veszel, akkor lehet máshogy lesz a hengerkiosztás rajta, szóval a számokat nézd, és ne feltétlenül oda dugd vissza, ahova a kábel kiadja.  wave
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3787 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 10:47:57 »

Hali!
Trafó cserénél köll e valamire figyelni?
Vagy csak mehet bele az új oszt jó van?
Kösszi!

Trafónál érdemes a kábeleket és a gyertyákat is cserélni. Mert ha azok közül valamelyik hibája okozta a trafó halálát, akkor az új sem fogja sokáig húzni.
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3788 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 10:59:43 »

Köszi!
Cserébe itt a szeszkaféle szivosorherilés leiràsa amit màr nagyon sokaknak elküldtem!
A nagyok tegyék be a fak da vagy ahova akarjàk!!
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3789 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:00:08 »

------------------------

Na a lényeg:

- aksi ki, levegőszűrő le, motorborítás le, utána a csoportkábeleket szépen le kell bontogatni, minden csatlakozót széthúzol -ezeket nem tudod összetéveszteni a visszapakolásnál, mert mindegyik más és más. - a képről ami a linkben található látni fogod, hogy 7 csavarral van felfogatva a szívósor a blokk oldalára. Egyet kell alulról kiszedni, ehhez vagy akna vagy fel kell emelni az autót. A leszerelés fog menni a legnehezebben, mert a csavarokból az alsók nagyon nehezen megközelíthetőek, van olyan amit először a kezeddel kell megkeresni és ráilleszteni a fejet, De nyugalom menni fog! Ezek után le kell venni a nívópálca tartó csövet, mert ez is rajta van a szívósoron a hűtő felőli részen, utána a gázbovdent, illetve a tempomat bovdenjét is le kell akasztani, illetve az egész gázkar tartó vasat amit 3 csavar fog és felülről látni fogod. A szívósoron van még 2 db vékony vákumcső egy a tetején -a injektor részbe megy be, egy pedig a fékerő rásegítőhöz, ez egy biztonsági záras egy pici perem van rajta amit lefelé meg kell nyomnod egy csavarhúzóval és simán kijön a cső belőle!

ha jól csináltad akkor simán lejön a szívósor azért nem könnyen, mert olyan mintha rá lenne sülve tehát picit " tépni kell" de lejön. Ha lejött mielőtt ki vennéd van a háta mögött egy gumicső ami a blokkból jön kifelé ezt simán le kell húznod róla, de csak úgy férsz ehhez ha már a szívósort elmozdítottad a helyéről és emeled kifelé. Figyelj arra, hogy a szívósor alján is van 2 db csatlakozó amit le kell húzni róla, utána simán kiszeded.

- Ha végre kint van akkor óvatosan kiszeded a tömítéseket, - ami a képen ilyen zöldes színű -és leszereled a végéről azt a csuklós vákumos részt, illetve azt a műanyagot amire a levegőszűrő csatlakozik rá. Ha ezzel is készen vagy akkor látod, hogy egy pálca van benne amire rá vannak húzgálva a lapátok. A linkbe a képen úgy mutatja, hogy minden lapát egy darab pálcán van külön külön, ez nekem egyben volt egy hosszú pálcán. Én megfogtam a pálca végét egy hosszúcsőrű fogóval és elkezdtem kihúzni, megindult kijött majdnem az utolsó lapátból, de nem jött tovább. Mivel nincs szerelőműhelyem és magam csináltam nem bírtam a pálcát kiszedni ezért egyszerűen óvatosan letörögettem a pálcáról a lapátokat és utána csak a pálca maradt ami simán kijött. - Óvatosan kell letörögetni a lapátokat, mert amiben van a lapát az is műanyag és az jó lenne ha sértettlen maradna. Végre kint a pálca és a lapátok. F O N T O S AHÓL VOLT A PÁLCA ÉS RÁCSATLAKOZOTT AZ A GÖMBCSUKLÓ NA OTT VAN A LYUKBA EGY MŰANYAG PERSELY ÉS EGY FÉMPERSELY EZEKET NE FELEJTSD EL KISZEDNI, MERT EZEKET IS BE TUDJA SZÍVNI !!!!!!!!!!!!!!!!!

Na ezek után jön a dugózás, ami abba merül ki, hogy ahonnan kihúztad a pálcát, illetve az előbb említett perselyeket azt én betömtem egy tömítő anyaggal, ami olaj -benzin - vízálló és a hőmérsékletet is bírja 200 C ig. otthon nem tudom mi a neve itt én ezt vettem :

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay? catalogId=10151&storeId=10001& partNumber=268599&langId=-1

ezek után én visszatoltam kívülről ezt a műanyag csuklót a lyukba a tömitőpasztába!

bent a lapátnál nem tömtem be a lyukakt, mert Wictor ( a nagy mondeos zseni, aki tényleg az ) azt mondta nem szükséges, mert a hengerek között nem gond ha áramlik a levegő. Visszaraktam a szívósor végére azt a vákumos megoldást, illetve a levegőszűrő csatlakozót, Itt jegyzem meg, hogy a gömbcsuklót nem akasztottam vissza hanem fűrésszel levágtam, mert ugye ha megköt a tömítő nem fogja tudni mozgatni. Ha te a szívósorra a dugózásnál nem teszed vissza a gömbfejet hanem bármilyen műanyaggal helyettesíted akkor neked nem kell levágnod, mert úgy nem lesz ott a gömbfej. Remélem érted!!!!! Nekem nem volt semmim amivel be tudtam volna tömni a lyukat azért tettem vissza a csuklót! Utána visszatettem a tömítéseket és visszapakoltam a szívósort a gépre és összepakoltam visszafelé ahogy leszedtem értelem szerűen.

Nem indítottam be csak 24 óra múlva, hogy a tömítő megszáradjon rendesen.

Na azóta mentem vele 1600 km, ami nem túl sok, de azt határozottan észleltem, hogy alacsony fordulatról nagyon könnyen gyorsul fel.

Hi ha elakadsz :06706018353
Naplózva
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3790 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 11:01:13 »

A leiràs végén az én szàmom van híjjatok a valami nem tiszta!!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3791 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 17:16:47 »

A leiràs végén az én szàmom van híjjatok a valami nem tiszta!!

 worship worship
Hiánypótló írás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3792 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 18:08:41 »

------------------------

Csinálj belőle cikket, és küldd el Alfnak. Esetleg fotó nincs?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
keke0323
Vendég
« Új hozzászólás #3793 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 21:42:55 »

Csinálj belőle cikket, és küldd el Alfnak. Esetleg fotó nincs?


Ezen a linken vannak a fotok: http://www.robert-jenkins.co.uk/mondeo/index.php
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3794 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 15:45:27 »

Sziasztok, nekem is hasonló problémám van mint Sancho-nak.

Majd 1éve vettem egy 1.8as mondeot, De eszi az olajat, nézte egy szerelő, de nem volt túl böbeszédű, nem érdekelte túlságosan a dolog, a lényeg, hogy 1000km-en kb 0,5-1l olajat eszik, mikor hogy. Szerelő azt mondta hogy felújitás segit csak. Nem füstöl kéken, az olaj nem vizes, a viz nem olajos, szépen jár a motor, semmi hangja sincs, ennyi maradt meg bennem. Vezetés közben még sose volt probléma, -20c fokban is pöccre indul, az van, max nagy néha, föleg melegmotornál, néha(3-4naponta van ilyen, kis gázadásra rögtön indul) kétszer kell inditani, Volt egy EGR cserém. Volt benne 5w-30,10v-30,10w-40, 5w-30 longlife-os olaj is kb 10.000km-én cserélve az olajat: Az olajfogyás hektikus, van,hogy 1 hétig nem mozdul szinte semmi, van, hogy fél litert vagy kicsit többet kell utánnatöltenem, heti 800-1000km-et megyek.
Most elolvastam az utolsó pár oldalt, de csak jobban összekuszált. Van tanácsotok? Ötletetek? Esetleg Fót-Dunakeszi-Újpest környékén normális szerelő aki ért hozzá, ilyet tudtok ajánlani? Végső elkeseredetségben messzire is elvinném! Szeretem a mondeot, pedig voltak drágább kocsijaim is régen, mégis a szivemhez nött 1év alat, az olajfogyasztás ellenére is. Sose hagyott ott még.
Ami nem volt még trafócsere, gyertya és kábelcsere, bár én nem értem,h ez miért befoljásolják az olajfogyasztást, valaki elmagyarázná?
Mikor megvettem, másnap olaj, szürök cseréje rögtön megvolt, ill állapotfelmérés amin megdicsérték, h egybe van.
Mindenkinek köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.22 hétfő, 16:00:17 írta Zacc » Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3795 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:37:19 »

Sziasztok, nekem is hasonló problémám van mint Sancho-nak.

Majd 1éve vettem egy 1.8as mondeot, De eszi az olajat, nézte egy szerelő, de nem volt túl böbeszédű, nem érdekelte túlságosan a dolog, a lényeg, hogy 1000km-en kb 0,5-1l olajat eszik, mikor hogy. Szerelő azt mondta hogy felújitás segit csak. Nem füstöl kéken, az olaj nem vizes, a viz nem olajos, szépen jár a motor, semmi hangja sincs, ennyi maradt meg bennem. Vezetés közben még sose volt probléma, -20c fokban is pöccre indul, az van, max nagy néha, föleg melegmotornál, néha(3-4naponta van ilyen, kis gázadásra rögtön indul) kétszer kell inditani, Volt egy EGR cserém. Volt benne 5w-30,10v-30,10w-40, 5w-30 longlife-os olaj is kb 10.000km-én cserélve az olajat: Az olajfogyás hektikus, van,hogy 1 hétig nem mozdul szinte semmi, van, hogy fél litert vagy kicsit többet kell utánnatöltenem, heti 800-1000km-et megyek.
Most elolvastam az utolsó pár oldalt, de csak jobban összekuszált. Van tanácsotok? Ötletetek? Esetleg Fót-Dunakeszi-Újpest környékén normális szerelő aki ért hozzá, ilyet tudtok ajánlani? Végső elkeseredetségben messzire is elvinném! Szeretem a mondeot, pedig voltak drágább kocsijaim is régen, mégis a szivemhez nött 1év alat, az olajfogyasztás ellenére is. Sose hagyott ott még.
Ami nem volt még trafócsere, gyertya és kábelcsere, bár én nem értem,h ez miért befoljásolják az olajfogyasztást, valaki elmagyarázná?
Mikor megvettem, másnap olaj, szürök cseréje rögtön megvolt, ill állapotfelmérés amin megdicsérték, h egybe van.
Mindenkinek köszi.

Engem olvass vissza. Gyűrűcsere lesz rá a megoldás, hanem ovális a hengered.
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3796 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:46:12 »

Engem olvass vissza. Gyűrűcsere lesz rá a megoldás, hanem ovális a hengered.

Okés, rádkeresek.
Kb mit jelent ez pénzben?  gyűrűcsere vagy ovális henger? ezt nem értem? most melyik is?
Mi az az ovális henger?Smiley
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3797 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:49:04 »

Huha, van böven hozzászólásod! Esetleg szerelő ügyben tudsz e segiteni?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3798 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:51:10 »

Okés, rádkeresek.
Kb mit jelent ez pénzben?  gyűrűcsere vagy ovális henger? ezt nem értem? most melyik is?
Mi az az ovális henger?Smiley

Pénzügy:
  bontott motor: 80 EFt + lutrifaktor -> keresd mk2-t vagy Motorcraftot
  felújítás: kb 150.000 Ft

A lényeg, hogy az olaj elmegy a gyűrű mellett, mert a gyűrűk szétlágyultak és nem rugalmasak. De próbáld ki, alapjáraton nincs füstöd, bemelegszik a motor, intenzív gyorsításnál masszív füst lesz mögötted.

Ovális henger: ha nem vagy mákos, akkor a hengered nem egyenletesen kopott, hanem oválisra. Ekkor komplett motorblokk csere (555.000 Ft) vagy bontott motor lesz a megoldás.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3799 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:53:14 »

Huha, van böven hozzászólásod! Esetleg szerelő ügyben tudsz e segiteni?

Keress a "PCV hyperborgra" ott fent a keresőben.
Szerelőt meg nem tudok ajánlani. Egyszer ajánlottam és a végén nekem volt kellemetlen (nem Ford-os kocsiról volt szó)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.