Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:34:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 83 84 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260875 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3800 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:57:31 »

Pénzügy:
  bontott motor: 80 EFt + lutrifaktor -> keresd mk2-t vagy Motorcraftot
  felújítás: kb 150.000 Ft

A lényeg, hogy az olaj elmegy a gyűrű mellett, mert a gyűrűk szétlágyultak és nem rugalmasak. De próbáld ki, alapjáraton nincs füstöd, bemelegszik a motor, intenzív gyorsításnál masszív füst lesz mögötted.

Ovális henger: ha nem vagy mákos, akkor a hengered nem egyenletesen kopott, hanem oválisra. Ekkor komplett motorblokk csere (555.000 Ft) vagy bontott motor lesz a megoldás.

Ok kiprobálom, holnap megyek autópályán ugyis, meglátjuk! Én eddig nem tapasztaltam kis füstöt sem, de állva probáltuk, padlóztunk, Más szerint éppenhogy látni lehetett változást, szerintem nem füstöl. Ezért vagyok kétségbeesett:(
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.22 hétfő, 16:59:14 írta Zacc » Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3801 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 16:59:52 »

Kösszi a kollektiva nevében worship
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3802 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:01:54 »

Huha, van böven hozzászólásod! Esetleg szerelő ügyben tudsz e segiteni?
Veszel 16 db jó minőségű (elring, reinz) szelepszárszimeringet, leveszed a szelepdeknit, utána a vez. tengelyeket, kicseréled a szimeringeket és örülsz, hogy nem eszi az olajat!  Wink
Ha Te nem tudod megcsinálni, ezt hengerfej bontás nélkül olcsón megcsinálja egy szerelő...ha utána is baj lesz csak akkor bontanék motort. (akkor már nem kell a szimeringeket cserélni  smile)
Talán kicsit elhibázták a hengerfej hűtést a benzineseknél könnyen megkeménykednek a szimeringek, utána eszik az olajat. Dízelekkel nincs ilyen baj.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3803 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:09:17 »

Veszel 16 db jó minőségű (elring, reinz) szelepszárszimeringet, leveszed a szelepdeknit, utána a vez. tengelyeket, kicseréled a szimeringeket és örülsz, hogy nem eszi az olajat!  Wink
Ha Te nem tudod megcsinálni, ezt hengerfej bontás nélkül olcsón megcsinálja egy szerelő...ha utána is baj lesz csak akkor bontanék motort. (akkor már nem kell a szimeringeket cserélni  smile)
Talán kicsit elhibázták a hengerfej hűtést a benzineseknél könnyen megkeménykednek a szimeringek, utána eszik az olajat. Dízelekkel nincs ilyen baj.

Néztem Unixnál 12000 a készlet, cseréhez szimeringen kivül kell e még valami? tömités pl?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3804 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:15:41 »

Néztem Unixnál 12000 a készlet, cseréhez szimeringen kivül kell e még valami? tömités pl?
Nem kell semmi, miért esnél neki a motornak egyből, ha ennyivel is megúszhatod... Roll Eyes 
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3805 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:18:59 »

Nem kell semmi, miért esnél neki a motornak egyből, ha ennyivel is megúszhatod... Roll Eyes 

Ok, egy ismerös szokott szerelgetni, megkérem cserélje ki. Aztán meglátljuk!
Meg holnap megnézem a füstöt is, h füstöl e!

visszaolvaszva találtam egy linket, h lehet a  kartergáz-szellőztető szelep a rosssz?
Vélemény valaki?Smiley
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3806 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:23:13 »

Nem kell semmi, miért esnél neki a motornak egyből, ha ennyivel is megúszhatod... Roll Eyes 

Bárcsak ennyi lenne, 12ezret megér egy probát!
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3807 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 17:27:46 »

Bemelegitettem a kocsit, nagy gáznál már füstöl sajnos:(( Mintha olajat köpne maga alá!:( fél éve még nem tette ezt mikor egr cserénél néztük.
Gondolom ez azt jelenti, hogy motorgenerál?
Vagy probáljam meg azért a szelepszárszimeringet?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3808 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:19:50 »

Bemelegitettem a kocsit, nagy gáznál már füstöl sajnos:(( Mintha olajat köpne maga alá!:( fél éve még nem tette ezt mikor egr cserénél néztük.
Gondolom ez azt jelenti, hogy motorgenerál?
Vagy probáljam meg azért a szelepszárszimeringet?
Mindkét esetben olaj kerül az égéstérbe, ezért füstöl....miért akarsz motorgenerált?  Huh? 4-500 ezer nél több van a motorban? Vagy megfőzted? Vagy olajnélkül használtad? Mert ha egyik sem akkor..?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3809 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:21:46 »

Bemelegitettem a kocsit, nagy gáznál már füstöl sajnos:(( Mintha olajat köpne maga alá!:( fél éve még nem tette ezt mikor egr cserénél néztük.
Gondolom ez azt jelenti, hogy motorgenerál?
Vagy probáljam meg azért a szelepszárszimeringet?

Nézd. A szelepszálszimmering cseréhez le kell szedni a teljes hengerfejet. Ha már ott vagy, akkor alul is megbontod a motor és kifűzöd a hengereket. Utána el tudod dönteni, hogy hogyan tovább.

De ne reménykedj. Ha hátul lövi az olajat, akkor a motorban akkora olajsár lesz, hogy ha csak szelepszárral mész neki, akkor majd máshol fog széthullani a koksz miatt. Az olajteknőben fél öklömnyi, szénnéégett pirítósra hajazó kokszokat fogsz találni.

Bónusz, hogy ha volt olajmentes futásod, akkor a vezérműlánc és fogaskerék csere is benéz.

Segítség, hogy ha a BGA-tól rendelsz akkor a komplett tömítéskészlet (beleértve a szelepszár szimmeringeket is) a lánccal és kerekekkel együtt 200 EUR-ból megúszod.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3810 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:24:29 »

Mindkét esetben olaj kerül az égéstérbe, ezért füstöl....miért akarsz motorgenerált?  Huh? 4-500 ezer nél több van a motorban? Vagy megfőzted? Vagy olajnélkül használtad? Mert ha egyik sem akkor..?

Az elmúlt kb fél évben jó pár motor lett „generálos”, azaz azt mondták, hogy meg kell generálozni, olajfogyi és egyebek miatt.
Csodálkoztam is, mert azért ez így elsőre túlzás. Nyilván volt, ahol jogos, de akkor is sok.
Lehet, hogy ezeknél is csak szelepszár-szimmering volt?
Ha kompressziót mérnek, akkor kiderül a motor kopottsága... ha nem kopott, akkor elvileg nem kéne ennie az olajat, nem?
Kivéve a szelepszár dolgot. Vagy van ennél okosabb módszer? Mármint azon kívül, hogy kicseréli, aztán meg megnézzük...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3811 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:25:04 »

Nézd. A szelepszálszimmering cseréhez le kell szedni a teljes hengerfejet.

Nem kell...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3812 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:31:31 »

Nem kell...

Nem muszáj, de akkor kb. halottnak a csók.

Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3813 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:35:19 »

Sziasztok!
Lehet hülyeséget kérdezek, de mostanában feltűnt, hogy kifejezetten benzinszagú a kipufogóból jövő füst, illetve mostanában többet is eszik. Főleg indítás után érezni a benzinszagot (jó, tudom, az még az emelt alapjárat/szivató miatt van), de utána is érződik. Valamikor júliusban cseréltünk lambdaszondát, ott sajnos eltért a csati és a régit ráforrasztottuk, mert nem volt hirtelen más megoldás. Néztük aztán diag cuccal, hogy működik-e, azt jelezte, hogy rendben van minden. Azóta sem dobott hibakódot.
Normális lenne ez a benzinszag, vagy kezdjek kutatni a hibaforrás után?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3814 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:35:45 »

Nem muszáj, de akkor kb. halottnak a csók.


Tévedsz. Itt arról van szó, hogy minél költséghatékonyabban szűrje ki a hibát. Mint írta a víz meg az olaj nem keveredik, tehát nem valószínű, hogy a hengerfej a hibás. Benzineseknél amúgy sem nagyon jellemző a hengerfej hiba, tudtommal. A szelepszárszimering cseréjéhez pedig tényleg nem kell levenni a hengerfejet, csak azt meg megakadályozni, hogy a szelepek beessenek a hengertérbe.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3815 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:38:29 »

Az elmúlt kb fél évben jó pár motor lett „generálos”, azaz azt mondták, hogy meg kell generálozni, olajfogyi és egyebek miatt.
Csodálkoztam is, mert azért ez így elsőre túlzás. Nyilván volt, ahol jogos, de akkor is sok.
Lehet, hogy ezeknél is csak szelepszár-szimmering volt?
Ha kompressziót mérnek, akkor kiderül a motor kopottsága... ha nem kopott, akkor elvileg nem kéne ennie az olajat, nem?
Kivéve a szelepszár dolgot. Vagy van ennél okosabb módszer? Mármint azon kívül, hogy kicseréli, aztán meg megnézzük...

Ez nekem is feltűnt, hogy február óta - amikor én szívtam ezzel a jelenséggel - legalább 5 autónál voltak ilyen problémák.

Az igazán furcsa ezekben az esetekben (mint ahogyan az enyémben is), hogy nincsen egyéb probléma, csak a füst és az olajzabálás. Nekem a javítás előtt tökéletes volt a kompresszióm és a veszteségmérésem is. Fogyasztásom 6.4 volt (automata 2.0), gyorsult mint a fene. Csak ugye 1l/100 km volt az olajfogyi.

De nekem mindegy. Én ezt már végigharcoltam, végiggondoltam. Ha időközben szétrágódott a vezérműllánca és emiatt lerobbantja a hengerfejet, akkor majd kellemesen eldiskuráltok, hogy milyen olcsó is volt a hengerfej levétel nélküli szimering csere. (A motorban belül vastagon áll a koksz, lassan eltömíti a járatokat. De érdemes megnézni az olajszűrőt, mert egy részét felfogja a trutyinak)
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3816 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:42:38 »

Nem muszáj, de akkor kb. halottnak a csók.


Hát ha egy szelepszárszimeringhez le kell venni a hengerfejet, akkor levédetem az eddigi szimering cseréimet, mert én még sosem vettem le, és mindig tökéletes lett... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3817 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:43:46 »

Tévedsz. Itt arról van szó, hogy minél költséghatékonyabban szűrje ki a hibát. Mint írta a víz meg az olaj nem keveredik, tehát nem valószínű, hogy a hengerfej a hibás. Benzineseknél amúgy sem nagyon jellemző a hengerfej hiba, tudtommal. A szelepszárszimering cseréjéhez pedig tényleg nem kell levenni a hengerfejet, csak azt meg megakadályozni, hogy a szelepek beessenek a hengertérbe.

Ha ingyen akarja kiszűrni, akkor arra is van megoldás, felesleges ahhoz szimmeringeket cserélni. Meg azért egy normális cserénél a szelepeket és a szelepülőkét is át kellene nézni. Mert ha a szelep is el van kopva/hajolva, akkor nem lesz közelebb a megoldáshoz.

Az ingyenes vizsgálathoz le kell szedni a pillangószelepet és bele kell nézni a szívósorba. Ha a beömlő alja közepétől vastagon olajos, akkor a PCV szelepen keresztül lövi ki az olajat a motor (gyűrűhiba). Ha ott csont száraz, akkor talán lehet reménykedni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3818 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:45:51 »

Tévedsz. Itt arról van szó, hogy minél költséghatékonyabban szűrje ki a hibát. Mint írta a víz meg az olaj nem keveredik, tehát nem valószínű, hogy a hengerfej a hibás. Benzineseknél amúgy sem nagyon jellemző a hengerfej hiba, tudtommal. A szelepszárszimering cseréjéhez pedig tényleg nem kell levenni a hengerfejet, csak azt meg megakadályozni, hogy a szelepek beessenek a hengertérbe.
Aha.. Wink ha fent az adott henger dugója, akkor nem esik be a szelep.. Wink
Sokan sok pénzt kiszórnak feleslegesen.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3819 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:46:56 »

Hát ha egy szelepszárszimeringhez le kell venni a hengerfejet, akkor levédetem az eddigi szimering cseréimet, mert én még sosem vettem le, és mindig tökéletes lett... vigyor3

Te az olcsót választod én a jót. Ennyi.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3820 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:49:15 »

Aha.. Wink ha fent az adott henger dugója, akkor nem esik be a szelep.. Wink
Sokan sok pénzt kiszórnak feleslegesen.. vigyor3
Van, ahol úgy oldják meg, hogy a gyertya helyére csavarnak egy csövet és túlnyomást hoznak létre a hengerben, hogy ne essen be a szelep.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3821 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:50:10 »

Sziasztok!
Lehet hülyeséget kérdezek, de mostanában feltűnt, hogy kifejezetten benzinszagú a kipufogóból jövő füst, illetve mostanában többet is eszik. Főleg indítás után érezni a benzinszagot (jó, tudom, az még az emelt alapjárat/szivató miatt van), de utána is érződik. Valamikor júliusban cseréltünk lambdaszondát, ott sajnos eltért a csati és a régit ráforrasztottuk, mert nem volt hirtelen más megoldás. Néztük aztán diag cuccal, hogy működik-e, azt jelezte, hogy rendben van minden. Azóta sem dobott hibakódot.
Normális lenne ez a benzinszag, vagy kezdjek kutatni a hibaforrás után?

 wave
Milyen szonda került bele? Amikor a számítógépet rádugtátok, akkor csak hibakódokat néztetek, vagy azt is, hogy milyen feszt ad/váltogat a lambda?
Bele kell dugni a kipufogóba a szenzort, amit zöldkártyás mérésnél használnak, és az ott kapott adatok jó támpontot adnak, hogy mi a helyzet.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3822 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:52:30 »

wave
Milyen szonda került bele? Amikor a számítógépet rádugtátok, akkor csak hibakódokat néztetek, vagy azt is, hogy milyen feszt ad/váltogat a lambda?
Bele kell dugni a kipufogóba a szenzort, amit zöldkártyás mérésnél használnak, és az ott kapott adatok jó támpontot adnak, hogy mi a helyzet.

A lambdára az ECU csak akkor ad hibakódot, ha szakadt vagy zárlatos. Ha beáll egy fix értékre (vagy rossz, de intervallumban lévő értéket ad), akkor esélyes, hogy nincs hibakód.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3823 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:52:45 »

Te az olcsót választod én a jót. Ennyi.
Ne vedd már ennyire zokon. Egy klubtársnak próbálunk segíteni, hogy minél kevesebbet költsön.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3824 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:54:22 »

Te az olcsót választod én a jót. Ennyi.
Ja és az meg, hogy mi a jó megoldás az utólag derül ki. Lehet az olcsó is jó.
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3825 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:56:31 »

Most már csak egy normális szerelöt mondjatok! Aki megnézi ezt a dolgot,h gyűrű vagy szszár szimering? Vagy valamelyikötök rá tudna nézni? Vagy nemtom. Ismeretlen szerelötöl félnék.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3826 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:58:39 »

Ja és az meg, hogy mi a jó megoldás az utólag derül ki. Lehet az olcsó is jó.

Itt a "lehet"-en van a hangsúly. Ha szimmeringet kell cserélni, akkor illik az ellenoldalát is megnézni, megmérni, úgy lesz tökéletes.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3827 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 19:59:43 »

Most már csak egy normális szerelöt mondjatok! Aki megnézi ezt a dolgot,h gyűrű vagy szszár szimering? Vagy valamelyikötök rá tudna nézni? Vagy nemtom. Ismeretlen szerelötöl félnék.

Mondjuk segít, ha elmondod, hol laksz.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3828 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:00:28 »

Az elmúlt kb fél évben jó pár motor lett „generálos”, azaz azt mondták, hogy meg kell generálozni, olajfogyi és egyebek miatt.
Csodálkoztam is, mert azért ez így elsőre túlzás. Nyilván volt, ahol jogos, de akkor is sok.
Lehet, hogy ezeknél is csak szelepszár-szimmering volt?
Ha kompressziót mérnek, akkor kiderül a motor kopottsága... ha nem kopott, akkor elvileg nem kéne ennie az olajat, nem?
Kivéve a szelepszár dolgot. Vagy van ennél okosabb módszer? Mármint azon kívül, hogy kicseréli, aztán meg megnézzük...
Sokkal nagyobb pénz van egy motorgenerálban, mint egy pár órás szimering cserében, ezen ugye nincs mit magyarázni..engem mondjuk nem etetne meg senki motorgenerállal.
Egy motorban amiben rendszeresen cserélnek olajat, és normális olaj van benn abban 1 millió km után semmi azaz zéró olajsár van a teknőben, és semmi olajkoksz lerakódás nincs a motorban. Amit elhanyagoltak abban lehet ilyen.
Persze, ha kompresszió szhar akkor nagyobb az esélye a gyűrűk melletti olajveszteségnek, meg lehet az is lesz a vége, csak minek egyből szétbontatni a motort, mikor lehet ilyen jelentéktelen baja van, amit jelentéktelen költségből orvosolni lehet, ráadásul nem is egészében kidobott pénz, mert ha kiderül hogy más a baj, akkor sem kell már újra szimeringezni. Tényleg csak jótanácsként írtam be, de aztán mindenki arra költi a pénzét amire akarja... wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #3829 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:02:39 »

wave
Milyen szonda került bele? Amikor a számítógépet rádugtátok, akkor csak hibakódokat néztetek, vagy azt is, hogy milyen feszt ad/váltogat a lambda?
Bele kell dugni a kipufogóba a szenzort, amit zöldkártyás mérésnél használnak, és az ott kapott adatok jó támpontot adnak, hogy mi a helyzet.
Bosch szonda, Joe-n keresztül. Rendes Bosch diag cuccal néztük, a hibakódokat és lambda értéket néztük, feszültség nem rémlik.
A szondacsere után 1 nappal volt műszakin, melyik értékek kellenek? (a lambda alapjáraton 1,0   emelt üresjáraton 1,01 ) A műszakiról hazafele dobott hibalámpát, akkor olvastuk ki (azt hittük a szonda rossz), csak egr szelepre panaszkodott, azt töröltük, azóta semmi hibalámpa.
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3830 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:03:09 »

Fóton. Ill sokat vagyol újpesten,17kerben.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3831 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:04:44 »

Sokkal nagyobb pénz van egy motorgenerálban, mint egy pár órás szimering cserében, ezen ugye nincs mit magyarázni..engem mondjuk nem etetne meg senki motorgenerállal.
Egy motorban amiben rendszeresen cserélnek olajat, és normális olaj van benn abban 1 millió km után semmi azaz zéró olajsár van a teknőben, és semmi olajkoksz lerakódás nincs a motorban. Amit elhanyagoltak abban lehet ilyen.
Persze, ha kompresszió szhar akkor nagyobb az esélye a gyűrűk melletti olajveszteségnek, meg lehet az is lesz a vége, csak minek egyből szétbontatni a motort, mikor lehet ilyen jelentéktelen baja van, amit jelentéktelen költségből orvosolni lehet, ráadásul nem is egészében kidobott pénz, mert ha kiderül hogy más a baj, akkor sem kell már újra szimeringezni. Tényleg csak jótanácsként írtam be, de aztán mindenki arra költi a pénzét amire akarja... wave

Na, pont ezért kérdeztem...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3832 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:05:12 »

Itt a "lehet"-en van a hangsúly. Ha szimmeringet kell cserélni, akkor illik az ellenoldalát is megnézni, megmérni, úgy lesz tökéletes.
A költségen van a hangsúly. De ha továbbgöngyölítjük azt amit írsz, akkor olyan elven ha már lent van a hengerfej, akkor köszörüljük síkba, cseréljünk szelepket, nézessük meg a szalapülékeket is. De ha már ott vagyunk akkor meg lehet nézni az ovalitást...főtengely, dugattyú, vezérlés stb.

Van egy lehetőség, amit ÉRDEMES kipróbálni, mert sokkal olcsóbb, mintha generálozni kellene, ez a lényeg. Van egy új klubtársunk, aki ebbe a lehetőségbe kapaszkodik, ennyi.  integet2
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #3833 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:05:19 »

Te az olcsót választod én a jót. Ennyi.
hehe Nem, csak segíteni akartam, hogy egy lehet jó motort ne fúrasson meg 150-ért ami sosem lesz olyan mint a gyárilag felületkezelt...és innentől lehet el gondolkodni melyik a jó.
Tényleg ne vedd ennyire zokon.. wave  worship
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3834 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:06:53 »

Egy motorban amiben rendszeresen cserélnek olajat, és normális olaj van benn abban 1 millió km után semmi azaz zéró olajsár van a teknőben, és semmi olajkoksz lerakódás nincs a motorban. Amit elhanyagoltak abban lehet ilyen.

A probléma, hogy gyűrűhiba esetén a berobbant keverék a hengerek mellet lefúj és a forró gázok kokszot képeznek a motorolajjal.
Amit mondasz, az normál működés esetén van így. Az extrém olajveszteség viszont nem normális működés, ennélfogva az 1 millió km zéró olajsár nem állja meg a helyét.

De mondom, pillangószelep le, beömlő ellenőriz. Utána lehet tovább rugózni. Ha ott tocsog az olaj, akkor akármilyen szelepszárat reszelhetsz, a gyűrűk miatti túlnyomás miatt jön a PCV-n az olaj. A kevés olaj, nagy lefújás meg kokszot okoz. A kevés olaj meg lánchibát is.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3835 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:07:55 »

hehe Nem, csak segíteni akartam, hogy egy lehet jó motort ne fúrasson meg 150-ért ami sosem lesz olyan mint a gyárilag felületkezelt...és innentől lehet el gondolkodni melyik a jó.
Tényleg ne vedd ennyire zokon.. wave  worship

A blokk gyárilag nem felületkezelt. Ha visszaolvasol, én is ott rugóztam, hogy nikoszilos-e a motor vagy sem. Nos, nem az.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3836 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:08:19 »

Egy 4 hengeres benzinesnek mennyi a piaci ára? Durván 1 millió... vagy még annyi se.
Én biz az olcsóbb megoldást választanám... és ha lehet, nem költenék rá 200e-et, mert hogy az sohasem térül meg, az hótt ziher.
Még akkor sem, ha az ember most vette, és még 8 évig meg akarja tartani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3837 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:10:21 »

hehe Nem, csak segíteni akartam, hogy egy lehet jó motort ne fúrasson meg 150-ért ami sosem lesz olyan mint a gyárilag felületkezelt...és innentől lehet el gondolkodni melyik a jó.
Tényleg ne vedd ennyire zokon.. wave  worship

Nem veszem zokon a dolgot. Csak ugyanannyira hülyeség rögtön szelepszálszimmeringet cseréltetni hátha jó lesz alapon, mint lehurrogni a generált.
Azt kérdezte, hogy az adott jelenségeket mi okozhatja és mennyibe fog ez kerülni. Erre mondtam, hogy nagyon nagy esélye van a gyűrűzésre és mondtam neki bontott és generálos megoldást is.

Azt is elmondtam, hogy minimális megbontással és pénz ráköltése nélkül hogy ellenőrizheti, hogy ugyanaz van-e neki, mint nekem.

Egyéb probléma?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3838 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:11:47 »

Egy 4 hengeres benzinesnek mennyi a piaci ára? Durván 1 millió... vagy még annyi se.
Én biz az olcsóbb megoldást választanám... és ha lehet, nem költenék rá 200e-et, mert hogy az sohasem térül meg, az hótt ziher.
Még akkor sem, ha az ember most vette, és még 8 évig meg akarja tartani.
Szomorú igazság  integet2
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3839 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:12:28 »

Egy 4 hengeres benzinesnek mennyi a piaci ára? Durván 1 millió... vagy még annyi se.
Én biz az olcsóbb megoldást választanám... és ha lehet, nem költenék rá 200e-et, mert hogy az sohasem térül meg, az hótt ziher.
Még akkor sem, ha az ember most vette, és még 8 évig meg akarja tartani.

Ez Te vagy. Azon kívül meg minden kocsit annyit ér, amennyiért megveszik, amikor adják. Ha tartod, akkor nincs értéke.

Én eddig egyetlen kocsimat sem úgy tartottam karban, hogy minimál pénzből, hogy ha eladom, akkor ne bukjak rajta akkorát. Én azért tartom karban, hogy ha kell, akkor menjen. üzembiztosan. Érzed a különbséget?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3840 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:13:04 »


Egyéb probléma?
Nyugi van!!!!  integet2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3841 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:15:12 »

Ez Te vagy. Azon kívül meg minden kocsit annyit ér, amennyiért megveszik, amikor adják. Ha tartod, akkor nincs értéke.

Én eddig egyetlen kocsimat sem úgy tartottam karban, hogy minimál pénzből, hogy ha eladom, akkor ne bukjak rajta akkorát. Én azért tartom karban, hogy ha kell, akkor menjen. üzembiztosan. Érzed a különbséget?

Én gyári alkatrészeket használok... ami rossz, kicseréljük. Minden üzemképes benne...
(Az enyém nem mérvadó, csak 150e van benne, újonnan vettem, egy kicsit más.)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3842 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:17:04 »

Ez Te vagy. Azon kívül meg minden kocsit annyit ér, amennyiért megveszik, amikor adják. Ha tartod, akkor nincs értéke.

Én eddig egyetlen kocsimat sem úgy tartottam karban, hogy minimál pénzből, hogy ha eladom, akkor ne bukjak rajta akkorát. Én azért tartom karban, hogy ha kell, akkor menjen. üzembiztosan. Érzed a különbséget?
Elhisszük azt amit írsz, én is aláírom mert nekem is benzinesem van.

De az is igaz, amit Angel klubtárs írt, és azt is hidd el, hogy régi motoros ő itt, én van annyira intelligens, hogy érezze a különbséget!
Naplózva
Zacc
Vendég
« Új hozzászólás #3843 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:17:27 »

Fiúk tényleg ne hergelödjetek,mimdkettötöknek valahol igaza van! Kevés a pénzem,ezért ezt a pillangoszelepes dolgoz nézettném meg valakivel. Szóval fót-újpest környékén szerelöt valaki tudna mondani?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3844 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:17:47 »

Fóton. Ill sokat vagyol újpesten,17kerben.

Küldtem privát üzenetet!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3845 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:18:57 »

Szomorú igazság  integet2

Ezzen senki sem vitatkozik. Itt a kérdés, hogy próbálsz-e minél kevesebbet költeni és reménykedsz, hogy év közben nem lesz váratlan kiadásod, vagy egyszerre megcsinálsz mindent és akkor évekig csak tankolni meg olajcserélni kell a kocsit. Ez mindenkinek a saját anyagi lehetőségei határozzák meg.
Én nem tehetem meg, hogy két pár éves gyerekkel az autópályán ragadjak, amikor egy hétvégi 1200 km-es kört csinálok. De ez én vagyok.

Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3846 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:19:30 »

Fiúk tényleg ne hergelödjetek,mimdkettötöknek valahol igaza van! Kevés a pénzem,ezért ezt a pillangoszelepes dolgoz nézettném meg valakivel. Szóval fót-újpest környékén szerelöt valaki tudna mondani?
Ez nem hergelődés, hanem szakmai konzílium.  eplus2

Csak neked akarunk segíteni!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3847 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:20:46 »

Én gyári alkatrészeket használok... ami rossz, kicseréljük. Minden üzemképes benne...
(Az enyém nem mérvadó, csak 150e van benne, újonnan vettem, egy kicsit más.)

Újonnan vett kocsival persze minden más ... eljen
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3848 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:20:55 »

Bosch szonda, Joe-n keresztül. Rendes Bosch diag cuccal néztük, a hibakódokat és lambda értéket néztük, feszültség nem rémlik.
A szondacsere után 1 nappal volt műszakin, melyik értékek kellenek? (a lambda alapjáraton 1,0   emelt üresjáraton 1,01 ) A műszakiról hazafele dobott hibalámpát, akkor olvastuk ki (azt hittük a szonda rossz), csak egr szelepre panaszkodott, azt töröltük, azóta semmi hibalámpa.


Most kéne a szondát bedugni a kipufogóba, és megnézni mit ad, csere után még biztosan jó volt.


Szelepszárszimering-gyűrűcsere történettel kapcsolatos véleményem:
Alapvetően a nagy terhelés alatti füstölés nem TIPIKUSAN szelepszárszimeringes tünet, hanem olajlehúzó gyűrűs. Endoszkópot be a szívósorba, és nézni hol olajos, hogy néz ki a szívószelepek szára. Aztán szerintem innen lehet továbbmenni.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #3849 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 20:22:51 »

De az is igaz, amit Angel klubtárs írt, és azt is hidd el, hogy régi motoros ő itt, én van annyira intelligens, hogy érezze a különbséget!

Ok, szerintem ezt már túlragozzuk. Az ő megoldása olcsó, viszont veszélyeket rejtHET, ha van ott más is és akkor 2x kell szerelni a kocsit.
Az én megoldásom jelentősen drágább, de egyéb problémákat is kihoz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 83 84 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.