Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 00:39:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261679 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4650 Dátum: 2013.04.16 kedd, 21:11:55 »

Az új akksikra 2 év a garancia. Ha egy normális akksit veszel ( Varta, Bosch stb.) 4-5 évvel nyugodtan számolhatsz.

Hidd el, tudom...... és a garanciális ügyintézést is  wave
Nekem nem kell elmagyaráznod semmit.....

Azért pl. 1.5 év után nem egyszerű ám a garanciális ügyintézés. Rengeteg a feltétel.....és a kikötés, aminek a nagy részét nem fogod tudni bizonyítani, teljesíteni, bemutatni.
Valamint taxi és nem normál használatú járműbe szerelt aksinál 1 év a garancia.
Az új autónál pedig a gyártástól számolják az akkut, tehát mire megveszi valaki akár fél éves is lehet és 1 év van....azaz összesen kb. 1.5 év. Sajnos ez van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.16 kedd, 21:15:32 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gorsee
Vendég
« Új hozzászólás #4651 Dátum: 2013.04.16 kedd, 21:13:49 »

Hidd el, tudom...... és a garanciális ügyintézést is  wave
Nekem nem kell elmagyaráznod semmit.....

Azért pl. 1.5 év után nem egyszerű ám a garanciális ügyintézés. Rengeteg a feltétel.....és a kikötés, aminek a nagy részét nem fogod tudni bizonyítani, teljesíteni, bemutatni.
Valamint taxi és nem normál használatú járműbe szerelt aksinál 1 év a garancia.
Akkumulátor kis és nagykerben dolgozom nálunk 2 év, a Varta 2 évet vállal a 100 Ah alattira
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4652 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 11:02:47 »

Sziasztok

1.8 benzin 110 Le
kb 1000-rel ezelőtt volt olajcserén a cromaxnál.
Most néztem a nivópálcát, épp hogy beleér az olajba. Mikor elhoztam, a max jelnél volt.

Előtte 10ezer kb-et ment nálam az autó és nem volt olajfogyasztás, többször ránéztem és semennyi sem fogyott belőle.

Szerintetek mi okozhatta ezt a hirtelen olajfogyást? Nem vettem észre semmi változást, nincs új zaj, erőtlenség, füst, semmi?
Lehet, hogy nem a belevaló olajat kapta és amiatt fogyasztotta el?
Mennem kellene vele 250km-et, ha újratöltöm, szerintetek kibírja?
Milyen olaj kell bele?

Segítsetek

Köszi


Hello


A fentihez kapcsolódóan osztanám meg az eddig megtudott új információktat. Remélem lesz valaki, aki hasonló cipőben jár és van valami ötlete.

Szóval 1-2 hónapja kicseréltem a termosztátot az autóban, azóta gyorsan melegszik és az ELM327 olvasóval figyelve 102-103 fokig fel is melegszik a motor. Erre a szervíz azt mondta, hogy ilyennek kell lennie, jó ez.
Nemsokkal ezután időszerűvé vállt az olajcsere, úgyhogy a megszokott helyre elvittem, el is végezték a cserét. A gyári formula ford 5w-30 került bele - ahogy eddig is.

Olajcsere után megnéztem a nivópálcát, a maximumon volt. Ekkor azt gondoltam, hogy minden rendben van, az autó szervizelve, üzemi hőmérsékleten friss és megfelelő olajjal dolgozik.

Ezután következett egy BP-Szeged-Gyula-BP, majd egy BP-Zalaegerszeg út, egy kevés BP-i utazással,  nagyjából 850-900 Km.

Ezután ellenőriztem az olajszintet hideg motornál és azt tapasztaltam, hogy a minimum alatt van a szint kb fél centivel. Na ezen ledöbbentem, szerencsétlen kevés olajjal ment...

Alánéztem, de olajfojás nyomát nem láttam sem alul, sem felül, így csak az maradt, hogy elégette az olajat.

Felöntöttem az előző olajcseréről maradt 5w30-cal és 10w-40 volt még otthon, abból is kapott vagy fél litert.

Visszafele Zala - BP  megálltam és megnéztem mennyi az annyi és kb újabb fél litert elfogyasztott kb 200 km alatt.

Visszaérve az első út a szervízbe került - kompresszió és veszteség mérés, ellenőrzés.
Eredménye:
Kompresszió
1. henger: 12,5 bar
2. henger: 12,2 bar
3. henger: 12,8 bar
4. henger: 12,5 bar

Veszteség:
1. henger: 18%
2. henger: 15%
3. henger: 20%
4. henger: 12%

Szavakban kifejezve: "A motor kopott, de nem nagyon, ez nem indokol ilyen mértékű olajfogyasztást."

Felmerült lehetőségek:
1. más olaj használatával vizsgálni az olajfogyasztást - Valvoline Maxlife 10w-40 vagy 5w-40, amelyek melegen sűrűbbek a 30-nál, de nem rendelkeznek a Ford tanusítvánnyal.
2. motor meggyűrűzése - ez nem olyan nagyon drága, de nem találtam gyűrű készletet, ezzel kapcsolatban minden tanács érdekel
3. motor teljes felújítás - kiszerelés, gépműhelyben teljes felújítás - kb 400 ezer Ft
4. használt motor vásárlása - 1.8 benzin. Ebből van 81KW és 92 KW is. Mivel a motorkód nem egyforma (CGBA / CHBA), így nem egyszerű a csere. Az enyém a gyengébb...
5. ha már motor csere, miért ne legyen 2.0 Benzin. Azt tanácsolták, hogy a legjobb ár / érték arány az lenne, ha vennék egy jobbkormányos komlett autót. Motor átépítve az enyémbe, a többi eladva
6. autó eladása - így el lehet adni vagy 6-800 ezer Ft-os áron, tehát nem éri meg.


3 variáció esélyes:
- sűrűbb olaj
- motor meggyűrűzése
- valahonnan azonos motorkódú használt motor beszerzése

Mit ajánlatok?

Várom az építő jellegű hozzászólásokat.

Köszönöm


Kiegészítés:

Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javítsatok, ha tévedek
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 11:25:41 írta sempi » Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4653 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 11:18:24 »

Hello




Szia!

A 102-103 fok teljesen OK ezeknél a motoroknál, amiatt ne aggódj.

Az olajfogyasztásos történettel kapcsolatban szerintem keresd fel Hyperborg-ot, ő nem rég a két literesével végigzongorázta ezt a témát, ugyanígy jó kompresszióval, kis veszteséggel döntötte le a torkán az olajat a motor. Neki az olajlehúzó gyűrűk lettek végül a fő hibásak, ő motorgenerál mellett döntött.

Elég régen láttam errefelé, ha jól tudom valami devizahiteles pereskedéssel van elfoglalva  vigyor3
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4654 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 11:21:46 »



3 variáció esélyes:
- sűrűbb olaj
- motor meggyűrűzése
- valahonnan azonos motorkódú használt motor beszerzése

Mit ajánlatok?

Várom az építő jellegű hozzászólásokat.

Köszönöm


szelepszár szimering csere?
ott is elfolyhat az olaj az égéstérbe
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4655 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 11:26:23 »

szelepszár szimering csere?
ott is elfolyhat az olaj az égéstérbe

módosítottam fent, de ide is leírom:
Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javíts ki, ha tévedek
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4656 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 11:44:08 »

módosítottam fent, de ide is leírom:
Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javíts ki, ha tévedek


lehet, nem tudom
nekem csak az fura, h az olajcsere előtt nem volt olajfogyasztásod aztán egyszer csak ekkora a fogyasztás. a gyűrűk nem szoktak 100km-en elkopni, de pl. gyűrű törés bármikor megtörténhet. ebben az esetben viszont ha nem szeretnél generálozni akkor lépni kell és cserélni ha még nem karistolta össze a hengerfalat. de ezt csak szétszerelés után fogod megtudni...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 11:49:44 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4657 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 12:04:27 »

lehet, nem tudom
nekem csak az fura, h az olajcsere előtt nem volt olajfogyasztásod aztán egyszer csak ekkora a fogyasztás. a gyűrűk nem szoktak 100km-en elkopni, de pl. gyűrű törés bármikor megtörténhet. ebben az esetben viszont ha nem szeretnél generálozni akkor lépni kell és cserélni ha még nem karistolta össze a hengerfalat. de ezt csak szétszerelés után fogod megtudni...

Arra gondoltam, hogy a jó termosztát azt eredményezte, hogy a motor üzemi hőmérséklete mondjuk 50-70 fokról felment 100-ra, így az olaj hígabb lett, így meg nem húzza le a gyűtű. Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni. 

Egy gyűrűzésben benne lennék, az nem horror árú szerintem - bár nem találtam sehol készletet hozzá. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a gyűrűk cseréje meghozza-e a várt eredményt - az olaj fogyasztás megszűnését.

Szerinted?
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4658 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 12:33:21 »

Arra gondoltam, hogy a jó termosztát azt eredményezte, hogy a motor üzemi hőmérséklete mondjuk 50-70 fokról felment 100-ra, így az olaj hígabb lett, így meg nem húzza le a gyűtű. Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni. 

Egy gyűrűzésben benne lennék, az nem horror árú szerintem - bár nem találtam sehol készletet hozzá. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a gyűrűk cseréje meghozza-e a várt eredményt - az olaj fogyasztás megszűnését.

Szerinted?

nagyauto/cromax -ban érdeklődtél már?
én valahogy nem hiszek abban, h ekkora olajfogyasztást más viszkozitású olaj megszüntet, lehet egy picit mérsékel de...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4659 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 12:49:28 »

Ezért akarok vastagabb olajjal próbálkozni.
Ezt hívják tüneti kezelésnek, a valós problémát az nem oldja meg. Azelőtt a vékony olajjal sem volt olajfogyasztás, igaz? Ezért javítás kell, nincs mese. A vastagabb olajat is enné az autó, hideg olajat kevésbé, meleget jobban.
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4660 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 13:23:40 »

nagyauto/cromax -ban érdeklődtél már?
én valahogy nem hiszek abban, h ekkora olajfogyasztást más viszkozitású olaj megszüntet, lehet egy picit mérsékel de...

Cromaxnál mértek kompressziót meg veszteséget.

Azt mondták, hogy nem kopott annyira, ami indokolná ezt a nagy olajfogyasztást, és teljes felújítást javasolnak.

Én nem akarok 400 ezret kifizetni erre, de egy gyűrű csere + esetleg szelepszár szimering csere meglenne ennek a negyedéből - ha jól kalkulálok.

A gyűrűcsere járható út?
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4661 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 15:15:43 »

Cromaxnál mértek kompressziót meg veszteséget.

Azt mondták, hogy nem kopott annyira, ami indokolná ezt a nagy olajfogyasztást, és teljes felújítást javasolnak.

Én nem akarok 400 ezret kifizetni erre, de egy gyűrű csere + esetleg szelepszár szimering csere meglenne ennek a negyedéből - ha jól kalkulálok.

A gyűrűcsere járható út?

Csak nem a XIII. ker A.S. utcában voltál? Ott nekem is ki akarták cseréltetni a szívósorom, holott semmi baja nem volt azóta sem. (ennek van már vagy 4 éve.) Utoljára futómű állíttatáson voltam ott és kétszer kellett visszamennem 2 nap alatt, mert sz.rul csinálták meg. Harmadszorra máshova mentem. Azóta sem voltam ott.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4662 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 15:30:12 »

Csak nem a XIII. ker A.S. utcában voltál? Ott nekem is ki akarták cseréltetni a szívósorom, holott semmi baja nem volt azóta sem. (ennek van már vagy 4 éve.) Utoljára futómű állíttatáson voltam ott és kétszer kellett visszamennem 2 nap alatt, mert sz.rul csinálták meg. Harmadszorra máshova mentem. Azóta sem voltam ott.

Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...

én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 csütörtök, 15:31:50 írta FokaDriver » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4663 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 15:37:04 »

Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...

én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...

Amit én nem tudok vagy nem merek megcsinálni, azt a Szentendrei úti speedynél illetve most már kvikfit (vagy mi?) csináltatom meg. ÖŐk még nem akartak átverni. Az alkatrészt is onnan rendelik, ahonnan mondom, miután csináltak egy árajánlatot.
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4664 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 16:08:16 »

Amit én nem tudok vagy nem merek megcsinálni, azt a Szentendrei úti speedynél illetve most már kvikfit (vagy mi?) csináltatom meg. ÖŐk még nem akartak átverni. Az alkatrészt is onnan rendelik, ahonnan mondom, miután csináltak egy árajánlatot.


Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.



A kérdésemre mi a válaszod?

Gyűrűcsere?
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4665 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 16:19:15 »

Igen A.S. Cromax-ékkal vigyázni kell, mert hajlamosak rábeszélni a looser-eket a fél autó cseréjére. A modeóm előző tulaja oda járt, és állandóan fölösleges dolgokat akartak rajta cserélni, én húzogattam ki a nyomtatott listákról a hasba akasztásokat. Akkor még nem tudtam hogy ez az autó később az enyém lesz, de ez független a jelenségtől. Pénzből élnek ők is, ez a szerviz szakma természete...

én ezért járok ki Göd-re egy Ford szerelőhöz, benne még nem csalatkoztam, pedig már 4-5 éve oda járok több típussal is...

Csak Fordokat szerel? Szagszervízben id dolgozik? Küldd már el püben a számát, elérhetőségét, ha nem gond...
 worship
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4666 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 16:22:25 »

Csak Fordokat szerel? Szagszervízben id dolgozik? Küldd már el püben a számát, elérhetőségét, ha nem gond...
 worship

feltételezem, h hozzájuk jár
http://essmotor.hu/
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #4667 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 16:24:55 »


Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.



A kérdésemre mi a válaszod?

Gyűrűcsere?

speedybe ne vidd gyűrűcserére, ők gyorsszervíz, motort szerintem nem is szednek szét
róluk eddig csak jót lehetett hallani (legalábbis én)
http://essmotor.hu/
de itt van pl. ő is:
http://www.eszgab.hu/
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4668 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 16:27:05 »


Köszi a tippet a szervizzel kapcsolatban.



A kérdésemre mi a válaszod?

Gyűrűcsere?

 fejvakaras nemtudom

Ha eszi az olajat, az látszik a kipufogó füstjében. Kicsit kékesebb és láthatóbb a füst.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #4669 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 20:28:05 »

Gyűrűcsere?

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leállított motornál lebontod a légszűrő részt egyészen a pillangó szelepig. Esetleg a pillangó szelepet is.
Benézel a beömlőbe elemlámpával. Ha a közepén ott lötyög az olaj, akkor a PCV szelepen keresztül tolja ki a motor az olajat.
Alapesetben gyűrűcsere + tömítéscserékkel tudod megúszni a dolgot, de mivel a motort ki kell szedni (hónolás és henger ellenőrzés miatt) ezért a munkaórák miatt magasabb lehet a költség.

250.000 Ft-ot legalább allokálj a műveletre.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #4670 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 21:13:24 »

speedybe ne vidd gyűrűcserére, ők gyorsszervíz, motort szerintem nem is szednek szét
róluk eddig csak jót lehetett hallani (legalábbis én)
http://essmotor.hu/
de itt van pl. ő is:
http://www.eszgab.hu/

http://www.eszgab.hu/ - Én hozzá vittem az előző offtopic (Opel) autómat 2002 óta. Csak jót tudok mondani róla. Felesleges dolgokat nem cserélt ki, megmondta mi kb. mennyit bír még ki, és mindig mondott 2-3 árat, ha cserélt valamit (gyári, utángyártott).

http://essmotor.hu/ - Náluk 2-szer voltam eddig a Mondeóval mióta megvan (2 hónapja). Én vittem az alkatrészeket, nem dolgoznak drágán, időpontra mentem és megvártam a szerelést. Elmondták mi az amit cserélni kell, mi az ami bírja. Mondjuk Gábornál úgy müködik, hogy az olajcserére is otthagytam az Opelt, itt náluk simán megvártam. A http://www.fordfocus.hu/ oldalon van külön topikjuk, ahova ír is rendszeresen a tulaj.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4671 Dátum: 2013.04.18 csütörtök, 22:06:54 »

A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leállított motornál lebontod a légszűrő részt egyészen a pillangó szelepig. Esetleg a pillangó szelepet is.
Benézel a beömlőbe elemlámpával. Ha a közepén ott lötyög az olaj, akkor a PCV szelepen keresztül tolja ki a motor az olajat.
Alapesetben gyűrűcsere + tömítéscserékkel tudod megúszni a dolgot, de mivel a motort ki kell szedni (hónolás és henger ellenőrzés miatt) ezért a munkaórák miatt magasabb lehet a költség.

250.000 Ft-ot legalább allokálj a műveletre.

Hello

Köszönöm  a visszajelzést.

Azt nem értem, hogy miért kell kivenni a motort. Miért kell hónolni?
Én abban bízotam, hogy hengeerfej, kartel le, dugattyú ki, gyűrű csere után peding minden vissza és még a főtengelyt sem kell kivenni.
Részleteket légyszi, pontosan mit végeztek a tiéden.

Köszönöm a segítséget
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4672 Dátum: 2013.04.19 péntek, 18:49:09 »

Hello

Köszönöm  a visszajelzést.

Azt nem értem, hogy miért kell kivenni a motort. Miért kell hónolni?
Én abban bízotam, hogy hengeerfej, kartel le, dugattyú ki, gyűrű csere után peding minden vissza és még a főtengelyt sem kell kivenni.
Részleteket légyszi, pontosan mit végeztek a tiéden.

Köszönöm a segítséget

mert miután a henger ha ovál,akkor azt fúrni kell és hónolni,és mérni.aztán mehetnek a túlméretes  dugattyúgyűrű készlet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4673 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:57:33 »

mert miután a henger ha ovál,akkor azt fúrni kell és hónolni,és mérni.aztán mehetnek a túlméretes  dugattyúgyűrű készlet.

és túlméretes dugattyú is  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4674 Dátum: 2013.04.19 péntek, 21:10:20 »

és túlméretes dugattyú is  Cool
nyilván a készletben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #4675 Dátum: 2013.04.20 szombat, 08:57:38 »

nyilván a készletben.

Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...

Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4676 Dátum: 2013.04.20 szombat, 09:13:21 »

Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...


Persze.
Sosem szabad előre vásárolni, max. olajat, szűrőt és tömítéseket.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4677 Dátum: 2013.04.20 szombat, 18:17:20 »

Tehát, ne vegyek gyári méretű gyűrű készletet, mivel szétszedés után dől el, hogy mennyi meló van vele...


így van.gyárit meg semmiképp.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
imike83
Vendég
« Új hozzászólás #4678 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 13:25:51 »

2.0 benzines automata mk3 kombi! Beinindítás után néha leeseik a fordulat van mikor le is fullad? Valakinek valami ötlet!?
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4679 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 15:15:17 »

2.0 benzines automata mk3 kombi! Beinindítás után néha leeseik a fordulat van mikor le is fullad? Valakinek valami ötlet!?
Nekem akkor csinált ilyet, amikor a szívósort vezérlővákum dugattyúról leesett a gömbfejes csatlakozó a motor jobb oldalán a pillangószelep mögött. Nézd meg hátha.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4680 Dátum: 2013.04.26 péntek, 17:26:26 »

Sziasztok!

Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4681 Dátum: 2013.04.26 péntek, 21:28:10 »

Sziasztok!

Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.

Szia!
Nem csak a trafó okozhat rángatást, kábeleket, gyertyákat is meg kéne nézni. Szívócsonkon egy helyen kell lennie beragasztva, jobb oldalt, ahol a kis kar volt, ami mozgatta a lapátokat.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4682 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:07:56 »

Sziasztok!

Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.

Mennyi km volt benne mikor beszívta?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4683 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:16:54 »

Mennyi km volt benne mikor beszívta?
280 000 km
Az új motorban elméletileg 160 van.
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4684 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:17:38 »

280 000 km
Az új motorban elméletileg 160 van. 160 000
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4685 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:21:07 »

Szia!
Nem csak a trafó okozhat rángatást, kábeleket, gyertyákat is meg kéne nézni. Szívócsonkon egy helyen kell lennie beragasztva, jobb oldalt, ahol a kis kar volt, ami mozgatta a lapátokat.
Gyertyák jók, a gyújtáskábeleknél nem látszik szikra, nem pattog, úgy tűnik nem húz át...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4686 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:22:16 »

Sziasztok!

Van egy 2.0 automata benzines mondeom (2002-es). Nemrégiben besz0ptam az örvénylapátokkal. Az egyes hengernél lévőt beszippantotta a motor, szétvert mindent. Motorcsere tűnt a leggazdaságosabbnak, meg is vagyunk vele. Elhoztam, szépen működött, majd rövid idő múlva egyre idegesítőbben elkezdett rángatni a motor. Hibakód, szervíz, katalizátorom rommá volt törve: kicseréltük. A rángatás 50 km erejéig elmúlt, majd újra kezdte. A jelenség pontosan: már indításkor is befullad (nem mindig), darabos az alapjárat (nem mindig, de gyakran), ha megyek vele, lomha, lassú, dombon föl csak vánszorog, rángat a motor, 3000 fölé nem is igen pörög.
Újra előjött a motor hibajelző, elvileg a hármas henger nem mindig megy. Kipróbáltuk másik trafóval, azzal is hasonló. Most kicsit elakadt a szerelő, kérdezném, van-e valakinek ötlete... Felmerült az is, hogy a szívócsonkot kibelezte (kiszedte az örvénylapátokat), ott nem kaphat-e valahonnan fals levegőt (az örvénylapátok tengelyének a helyén)? Bár akkor szerintem vagy folyton rángatna, vagy csak erősebb gázadásnál és alapjáraton nem.
Minden ötletnek örülnék. Köszönöm.

A katalizátorból nem mehettek hátra nagyobb darabok, ami eltömődést okozhat?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #4687 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:23:54 »


Mondjad hangosabban, nem halljuk! integet2
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4688 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:31:59 »

A katalizátorból nem mehettek hátra nagyobb darabok, ami eltömődést okozhat?


Nem valószínű, de végigkopogtatom a rendszert, nem zörög-e... Illetve akkora darabok szinte biztos nem, amik eltömítenék a rendszert (szerintem). Amikor  a katalizátor miatt nem ment, akkor kívülről látni lehetett, hogy nem a motornál akad meg a dolog, hanem a kipuff csőnem engedi ki a füstöt rendesen és hátulról fojtódik vissza a rendszer, most mintha elől, a motornál dadogna...
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4689 Dátum: 2013.04.26 péntek, 22:44:23 »

Gyertyák jók, a gyújtáskábeleknél nem látszik szikra, nem pattog, úgy tűnik nem húz át...

No meg azért sem tartom valószínűnek a gyújtást, mert mindeközben meg az átlagfogyasztásom 8,5 l. Ez meg elég baráti lenne rossz gyújtásnál. Vagy rosszul gondolom?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4690 Dátum: 2013.04.27 szombat, 07:46:40 »

No meg azért sem tartom valószínűnek a gyújtást, mert mindeközben meg az átlagfogyasztásom 8,5 l. Ez meg elég baráti lenne rossz gyújtásnál. Vagy rosszul gondolom?

Nekem az első gyertyánál húzott át a porcelánon a nagyfesz, és 8 alatti vegyes átlagfogyasztással lehetett vele járni. Szerintem cseréljétek meg a gyertyát hármas (vagy amelyikre panaszkodik a PCM), meg egy másik henger között, meg a kábelt is (akár bontottra) cseréljétek ki a rossz hengernél, hátha így megjavul / átugrik a másik hengerre a probléma.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #4691 Dátum: 2013.04.27 szombat, 08:11:53 »

Nekem az első gyertyánál húzott át a porcelánon a nagyfesz, és 8 alatti vegyes átlagfogyasztással lehetett vele járni. Szerintem cseréljétek meg a gyertyát hármas (vagy amelyikre panaszkodik a PCM), meg egy másik henger között, meg a kábelt is (akár bontottra) cseréljétek ki a rossz hengernél, hátha így megjavul / átugrik a másik hengerre a probléma.
A 3000-es max fordulatot okozhatja a rossz kábel?
Nem tartom valószínűnek, lesz ott más is szerintem.
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4692 Dátum: 2013.04.27 szombat, 08:18:48 »

A 3000-es max fordulatot okozhatja a rossz kábel?
Nem tartom valószínűnek, lesz ott más is szerintem.

Egy gyertyacsere semmibe, egy bontott kábel meg zsebpénzbe kerül. Nekem amikor a legrosszabb volt a rángatás, akkor kettesben kihúzatás 4000-ig eltartott 5-6 másodpercig padlógázon, pedig csak egy henger gyertyája (meg talán kábele) volt kuka.

Persze nem ártana egy komoly élő tesztelés olyan műszerrel, amivel hozzáférhető az égéskimaradás számláló, kéne lambda-értékeket nézni, üzemanyagnyomást, mert az is lehet, hogy alig megy be kaja.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 szombat, 08:22:11 írta tpmportal » Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4693 Dátum: 2013.04.27 szombat, 08:52:43 »

Egy gyertyacsere semmibe, egy bontott kábel meg zsebpénzbe kerül. Nekem amikor a legrosszabb volt a rángatás, akkor kettesben kihúzatás 4000-ig eltartott 5-6 másodpercig padlógázon, pedig csak egy henger gyertyája (meg talán kábele) volt kuka.

Persze nem ártana egy komoly élő tesztelés olyan műszerrel, amivel hozzáférhető az égéskimaradás számláló, kéne lambda-értékeket nézni, üzemanyagnyomást, mert az is lehet, hogy alig megy be kaja.

Minden esetben az autó számítógépre lett dugva. A katalizátor hibánál ki is hozta, hogy a hátsó lambdaszonda nem kap értéket a katalizátortól, most viszont annyit ad ki, hogy a 3-as henger időnként nem műkszik.... Ezt egy (nem tökéletes) kábellel ki is próbáltuk (mármint a cserét). Hétfőn jön a MAF szenzor és minden olyan, ami mélyebben van az autóban. Azért is gondoltam, hogy írok Nektek, mert ezeket az eszmecseréket elviszem a szakinak, nézze végig egyesével Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4694 Dátum: 2013.04.27 szombat, 08:55:01 »

Nem valószínű, de végigkopogtatom a rendszert, nem zörög-e... Illetve akkora darabok szinte biztos nem, amik eltömítenék a rendszert (szerintem). Amikor  a katalizátor miatt nem ment, akkor kívülről látni lehetett, hogy nem a motornál akad meg a dolog, hanem a kipuff csőnem engedi ki a füstöt rendesen és hátulról fojtódik vissza a rendszer, most mintha elől, a motornál dadogna...

Ha be van szorulva, nem zörög.
Benzin nyomást mérj.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4695 Dátum: 2013.04.27 szombat, 09:03:12 »

Minden esetben az autó számítógépre lett dugva. A katalizátor hibánál ki is hozta, hogy a hátsó lambdaszonda nem kap értéket a katalizátortól, most viszont annyit ad ki, hogy a 3-as henger időnként nem műkszik.... Ezt egy (nem tökéletes) kábellel ki is próbáltuk (mármint a cserét). Hétfőn jön a MAF szenzor és minden olyan, ami mélyebben van az autóban. Azért is gondoltam, hogy írok Nektek, mert ezeket az eszmecseréket elviszem a szakinak, nézze végig egyesével Smiley

Hibakódot láttatok arra, hogy a hármas henger kihagyogat, vagy néztetek számlálókat is? Ha csak P0303 volt, az még nem jelenti azt, hogy csak a hármas henger hagy ki, hanem azt, hogy csak a hármas henger hagy ki annyiszor egy vizsgálati cikluson belül, hogy kódot dobjon a PCM. Ettől még lehet, hogy más hengerben is van probléma, de nem elégszer hagy ki ahhoz, hogy hibakód legyen belőle.
Naplózva
gergelyur
Vendég
« Új hozzászólás #4696 Dátum: 2013.04.27 szombat, 09:06:36 »

Hibakódot láttatok arra, hogy a hármas henger kihagyogat, vagy néztetek számlálókat is? Ha csak P0303 volt, az még nem jelenti azt, hogy csak a hármas henger hagy ki, hanem azt, hogy csak a hármas henger hagy ki annyiszor egy vizsgálati cikluson belül, hogy kódot dobjon a PCM. Ettől még lehet, hogy más hengerben is van probléma, de nem elégszer hagy ki ahhoz, hogy hibakód legyen belőle.
Na ennyire nem tudom, de a második fele lehet igaz, mert a szerelő is azt mondta, hogy nem csak a hármas hengernél lesz ez probléma, csak ott jelentkezik...
Naplózva
mazlitulla
Vendég
« Új hozzászólás #4697 Dátum: 2013.05.01 szerda, 18:53:16 »

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4698 Dátum: 2013.05.01 szerda, 19:01:12 »

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.
ha eszi az olajat:
-oválra kopott a henger,kb 5kiló  a felújítás,talán jó lehet a motorcsere
-a kartelgáz felé sok olaj megy el,az olajleválasztó szelep hibája miatt.
-szelepszár szimmering kopás
-gyűrűtörés,lásd az első pontot.

A mondeóba 5w30as olaj való.sajnos a hibát nem javítja a vastagabb olaj.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4699 Dátum: 2013.05.01 szerda, 19:02:38 »

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogy az automban most 5w30 as olaj van de ebbol 3000 km alatt megevett 2 litert mi lenne ha 10w40 et raknek bele baja lenne a motornak? vagy mi okozhatja azt hogy ennyi olajat megeszik tesom vectrajaval is ugyanez volt rakott bele 10w40 eset es azt nem eszi meg.

Nem lesz baja tőle, de télen nehezebben fogja felkapni az olajszivattyú.

5W-ből 2 liter/3000 km?  Az sok....
Mennyi km van a kocsiban/motorban?


Nekem is 5W-30 van benne, 162e km és 3500 km alatt semmit nem változott az olajszint.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.