Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 00:05:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261608 alkalommal)
0 Felhasználó és 38 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5050 Dátum: 2013.07.05 péntek, 15:58:47 »

wave Sziasztok!

1.8 -as MK3-as (110LE) benzines mondeom csinálja a fesztivált:gyorsításkor,előzéskor torpan,kihagy,olyan mintha elszálltak volna belőle a pacik,az utánnam lévő autók,akik ugyancsak előznek,meg el sem tudják képzelni mi a túró van,és reménykednek,hogy vissza tudnak sorolni-velem együtt... help Diag nem segített,rejtett a hiba.

Eddig ezek lettek cserélve (újak): gyújtógyertyák,gyújtókábelek,gyújtótrafó. Köszönöm a segítséget!  angel


Mit értesz az alatt, hogy a diag nem segített?
Ezt részletesen....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5051 Dátum: 2013.07.05 péntek, 17:42:52 »

A tegnap előtti segítséget köszönöm, valóban a fékkel volt gond, ez a probléma megoldva.

Az új: ma reggel indulás után néhány km-el elkezdett világítani a motorhiba jelző. Megálltam, felhívtam a szerelőt, azt mondta, hogy ha nem érzékelek semmilyen változást, gyorsul, pörög a motor, akkor mehetek tovább. Útközben megálltam egy szerviznél, ahol gépre kötötték és az EGR szelep hibakódját írta ki. Kiütötték a hibakódot, mondták, hogy valószínűleg tisztítani kell, de mehetek tovább. Kb. 150 km-el később azt produkálta, hogy emelkedőn visszaesett a fordulat, nem pörgött fel gázadásra sem, erőtlenné vált, nem gyorsult. Leállítás és azonnali újraindítás után viszont mint ha semmi gond nem lenne, újra úgy gyorsult, ahogy előtte. A motorhiba visszajelző viszont a szervíz óta nem gyulladt ki újra... Ez az elgyengülés az EGR szelep hibájából adódik, vagy ismét egy újabb probléma jött elő? A szelep ledugózása megoldás az alap EGR hibára?

Csak azért idegesít, mert éppen 250 km-re vagyok a szerelőmtől, holnap megyek haza (persze ha haza érek)...
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5052 Dátum: 2013.07.05 péntek, 17:54:30 »

A tegnap előtti segítséget köszönöm, valóban a fékkel volt gond, ez a probléma megoldva.

Az új: ma reggel indulás után néhány km-el elkezdett világítani a motorhiba jelző. Megálltam, felhívtam a szerelőt, azt mondta, hogy ha nem érzékelek semmilyen változást, gyorsul, pörög a motor, akkor mehetek tovább. Útközben megálltam egy szerviznél, ahol gépre kötötték és az EGR szelep hibakódját írta ki. Kiütötték a hibakódot, mondták, hogy valószínűleg tisztítani kell, de mehetek tovább. Kb. 150 km-el később azt produkálta, hogy emelkedőn visszaesett a fordulat, nem pörgött fel gázadásra sem, erőtlenné vált, nem gyorsult. Leállítás és azonnali újraindítás után viszont mint ha semmi gond nem lenne, újra úgy gyorsult, ahogy előtte. A motorhiba visszajelző viszont a szervíz óta nem gyulladt ki újra... Ez az elgyengülés az EGR szelep hibájából adódik, vagy ismét egy újabb probléma jött elő? A szelep ledugózása megoldás az alap EGR hibára?

Csak azért idegesít, mert éppen 250 km-re vagyok a szerelőmtől, holnap megyek haza (persze ha haza érek)...
Benzinesen én úgy tudom nem lehet ledugózni az EGR-t, nekem is ki szokott időnként villanni a hibakódja, de nem pucoltam még ki.
Fék: mi volt a rossz, a bovden vagy a féknyereg? A féknyerget vannak, akik nagyon szépen és jól fel tudják újítani, nem kell egyből másikat venni.  wave
Naplózva
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5053 Dátum: 2013.07.05 péntek, 18:10:13 »

Benzinesen én úgy tudom nem lehet ledugózni az EGR-t, nekem is ki szokott időnként villanni a hibakódja, de nem pucoltam még ki.
Fék: mi volt a rossz, a bovden vagy a féknyereg? A féknyerget vannak, akik nagyon szépen és jól fel tudják újítani, nem kell egyből másikat venni.  wave

Ha nem lehet dugózni, akkor marad a tisztítás, vagy csere. A féknél a bovdennel volt gond. Át lett mozgatva párszor, aztán jó lett.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5054 Dátum: 2013.07.05 péntek, 18:10:45 »


Mit értesz az alatt, hogy a diag nem segített?
Ezt részletesen....

Azt, hogy néhány helyen az a diagnosztika, hogy rácuppantom a hibakód-olvasót, aztán vagy mond valamit, vagy nem (és akkor "rejtett hiba")  levele

Benzinesen én úgy tudom nem lehet ledugózni az EGR-t, nekem is ki szokott időnként villanni a hibakódja, de nem pucoltam még ki.
Fék: mi volt a rossz, a bovden vagy a féknyereg? A féknyerget vannak, akik nagyon szépen és jól fel tudják újítani, nem kell egyből másikat venni.  wave

Ledugózni le lehet, csak nem sok értelme van.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5055 Dátum: 2013.07.05 péntek, 20:08:56 »

Ha nem lehet dugózni, akkor marad a tisztítás, vagy csere. A féknél a bovdennel volt gond. Át lett mozgatva párszor, aztán jó lett.
A fékbovdent cseréld ki, nem egy vészes összeg, rosszabb, mikor majd újra berohad és elkoptatod a féked, vagy épp csak nem otthon, esőben sárban fetrenghetsz a kocsi alatt.  hehe
Naplózva
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5056 Dátum: 2013.07.05 péntek, 22:16:19 »


Mit értesz az alatt, hogy a diag nem segített?
Ezt részletesen....

Az utolsó hibaolvasáskor,amikor még nem rakoncátlankodott teljesen törölve lett minden hibakód,még amit összeszedett és megjegyzett,elraktározott  - addig.Újraolvasáskor nem talált új hibát,vagyis nem volt hibakódra visszavezethető hibajel,és a műszerfalon sem jelent meg semmi.Az autó továbbra is megy,de gyorsításkor egy 1.4-es opel astra simán lenyom,80-nál... rinya
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5057 Dátum: 2013.07.05 péntek, 22:36:21 »

Az utolsó hibaolvasáskor,amikor még nem rakoncátlankodott teljesen törölve lett minden hibakód,még amit összeszedett és megjegyzett,elraktározott  - addig.Újraolvasáskor nem talált új hibát,vagyis nem volt hibakódra visszavezethető hibajel,és a műszerfalon sem jelent meg semmi.Az autó továbbra is megy,de gyorsításkor egy 1.4-es opel astra simán lenyom,80-nál... rinya

Milyen trafót, gyertyát, kábelt vettél?
Én is küzdöttem a rángatással, igaz ennyire drasztikus nem volt, de elindulni pláne klímával nehéz volt.

A vége az lett, hogy a gyújtáshoz csak gyári cuccok az igaziak. (Igaz most a trafó pont nem gyári, de nem is lepődöm meg ha megint rángat, mert a polcról vettem le és legközelebb gyárit veszek.) Én a Cromaxnál szoktam vásárolni, direkt rákérdeztem ezekre és mindre a gyárit javasolták, mert a többivel gondok vannak, akár rögtön is, de ha nem, akkor meg viszonylag hamar.
És csak a bosszúság, mert nem tudod mi a gond.
Persze a gyári trafó pl. most 37 000 Ft körül van, míg utángyártott 10 000 alatt kapható.

És az is igaz, hogy itt a fórumon többen írták már többször is, hogy bármennyire drága is, megéri a gyári, mert az utángyártott vagy nem jó, vagy nagyon hamar tönkre megy.

Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5058 Dátum: 2013.07.06 szombat, 07:34:05 »

Az utolsó hibaolvasáskor,amikor még nem rakoncátlankodott teljesen törölve lett minden hibakód,még amit összeszedett és megjegyzett,elraktározott  - addig.Újraolvasáskor nem talált új hibát,vagyis nem volt hibakódra visszavezethető hibajel,és a műszerfalon sem jelent meg semmi.Az autó továbbra is megy,de gyorsításkor egy 1.4-es opel astra simán lenyom,80-nál... rinya

Ez csak hibakód olvasás, nem diag.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5059 Dátum: 2013.07.06 szombat, 08:11:26 »

Ez csak hibakód olvasás, nem diag.......

Elnézést,hibakód olvasás történt. Da adhatnátok valami tippet is,köszi!  vigyor3
Naplózva
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5060 Dátum: 2013.07.06 szombat, 08:14:56 »

Milyen trafót, gyertyát, kábelt vettél?
Én is küzdöttem a rángatással, igaz ennyire drasztikus nem volt, de elindulni pláne klímával nehéz volt.

A vége az lett, hogy a gyújtáshoz csak gyári cuccok az igaziak. (Igaz most a trafó pont nem gyári, de nem is lepődöm meg ha megint rángat, mert a polcról vettem le és legközelebb gyárit veszek.) Én a Cromaxnál szoktam vásárolni, direkt rákérdeztem ezekre és mindre a gyárit javasolták, mert a többivel gondok vannak, akár rögtön is, de ha nem, akkor meg viszonylag hamar.
És csak a bosszúság, mert nem tudod mi a gond.
Persze a gyári trafó pl. most 37 000 Ft körül van, míg utángyártott 10 000 alatt kapható.

És az is igaz, hogy itt a fórumon többen írták már többször is, hogy bármennyire drága is, megéri a gyári, mert az utángyártott vagy nem jó, vagy nagyon hamar tönkre megy.



Köszönöm az infót,de a régi trafóval is ugyanez a hibajalenség,és az új (HUCO) trafóval is ugyanaz,ezért zártam ki a trafót.A gyertyáknál is detto ugyanez a helyzet,és a gyújtókábelnél is.A hiba megmaradt.  rinya
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5061 Dátum: 2013.07.06 szombat, 08:38:16 »

Köszönöm az infót,de a régi trafóval is ugyanez a hibajalenség,és az új (HUCO) trafóval is ugyanaz,ezért zártam ki a trafót.A gyertyáknál is detto ugyanez a helyzet,és a gyújtókábelnél is.A hiba megmaradt.  rinya

Pont Huco-val volt gond annak, aki másfél év alatt háromszor cserélt trafót. Milyen sorrendben lettek cserélve a gyújtásalkatrészek?

Mérjetek benzinnyomást, meg nézzétek meg, hogy milyen keverékkel fut a autó, hátha üzemanyag gond van. És cserélj szerelőt. Az összes eddigi eltárolt, függőben lévő hibakódok törlése szerintem nagy hiba volt, jó eséllyel meglett volna, hogy melyik hengerek hagynak ki, ami irányt is ad, hogy merre nézelődjön az ember.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5062 Dátum: 2013.07.06 szombat, 09:25:44 »

Köszönöm az infót,de a régi trafóval is ugyanez a hibajalenség,és az új (HUCO) trafóval is ugyanaz,ezért zártam ki a trafót.A gyertyáknál is detto ugyanez a helyzet,és a gyújtókábelnél is.A hiba megmaradt.  rinya

Az a baj ezzel, hogy nem gyáriak és pont ez a szívás benne, mert ezért mondtam, hogy míg ezek nem gyáriak, nem lehet elindulni. Szerintem legalábbis.

Igazából az én tanácsom az lenne, hogy a kábeleket ki lehet mérni, azt érdemes lenne megtenni. Pláne úgy, hogy kideríteni, mennyi lenne a gyári érték, de anélkül is lehet okosat mondani.
Ha az jó, akkor megnézni a gyertyákat, milyen állapotban vannak. (Erre is azt mondta a boltos srác, hiába NGK-t veszek, a gyári is az, mégis vitték vissza sokan, hogy rángat az autó. Miután betették a gyárit, jó lett az autó.) Szakember sokat tud mondani a gyertya állapotából kiindulva. Ha nem jók, akkor egyértelműen csere, de gyárira. És ha megmarad a hiba, érdemes elgondolkozni gyári trafón.

Az biztos, hogy gyertyából és trafóból kell a gyári, kábelekből nem biztos.

De az is igaz, hogy utángyártott cuccokkal is lehet játszani, én is azt tettem, szűk 2 évig volt jó az autó.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5063 Dátum: 2013.07.06 szombat, 13:11:31 »

Pont Huco-val volt gond annak, aki másfél év alatt háromszor cserélt trafót. Milyen sorrendben lettek cserélve a gyújtásalkatrészek?

Mérjetek benzinnyomást, meg nézzétek meg, hogy milyen keverékkel fut a autó, hátha üzemanyag gond van. És cserélj szerelőt. Az összes eddigi eltárolt, függőben lévő hibakódok törlése szerintem nagy hiba volt, jó eséllyel meglett volna, hogy melyik hengerek hagynak ki, ami irányt is ad, hogy merre nézelődjön az ember.

Gyújtásalkatrészek cseréjének sorrendje:gyújtókábel,gyújtógyertya,gyújtótrafó.Az a helyzet,hogy a hiba kb 50 km után jelentkezik,amikor üzemmeleg állapotban van a gépkocsi,és addig lehet vele előzgetni is,meg sem torpan,de a km-ek után valamiért bevariál,mintha erőlködne,és többlet üzemanyagfogyasztás is van,de nem számottevő,de van.A hibakódok törlése direkt volt,hogy újabban dob-e mégis hibát. wave
Naplózva
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5064 Dátum: 2013.07.06 szombat, 13:14:38 »

Az a baj ezzel, hogy nem gyáriak és pont ez a szívás benne, mert ezért mondtam, hogy míg ezek nem gyáriak, nem lehet elindulni. Szerintem legalábbis.

Igazából az én tanácsom az lenne, hogy a kábeleket ki lehet mérni, azt érdemes lenne megtenni. Pláne úgy, hogy kideríteni, mennyi lenne a gyári érték, de anélkül is lehet okosat mondani.
Ha az jó, akkor megnézni a gyertyákat, milyen állapotban vannak. (Erre is azt mondta a boltos srác, hiába NGK-t veszek, a gyári is az, mégis vitték vissza sokan, hogy rángat az autó. Miután betették a gyárit, jó lett az autó.) Szakember sokat tud mondani a gyertya állapotából kiindulva. Ha nem jók, akkor egyértelműen csere, de gyárira. És ha megmarad a hiba, érdemes elgondolkozni gyári trafón.

Az biztos, hogy gyertyából és trafóból kell a gyári, kábelekből nem biztos.

De az is igaz, hogy utángyártott cuccokkal is lehet játszani, én is azt tettem, szűk 2 évig volt jó az autó.

Nekem NGK Motorcraft-os gyújtógyertyák voltak benne,semmi gond nem volt vele.De ugyanezt csinálta Shampion és Denzo gyertyákkal is.A gyári trafót visszatéve is ugyanez a helyzet.  rinya
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5065 Dátum: 2013.07.06 szombat, 13:16:39 »

Gyújtásalkatrészek cseréjének sorrendje:gyújtókábel,gyújtógyertya,gyújtótrafó.Az a helyzet,hogy a hiba kb 50 km után jelentkezik,amikor üzemmeleg állapotban van a gépkocsi,és addig lehet vele előzgetni is,meg sem torpan,de a km-ek után valamiért bevariál,mintha erőlködne,és többlet üzemanyagfogyasztás is van,de nem számottevő,de van.A hibakódok törlése direkt volt,hogy újabban dob-e mégis hibát. wave

Nem csak akkor van hiba, ha van hibakód. Nem nevezhető rejtett hibának.
Vannak a motorüzemnek "élő" adatai, azok vizsgálata sokat segít.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5066 Dátum: 2013.07.06 szombat, 13:32:13 »

Nem csak akkor van hiba, ha van hibakód. Nem nevezhető rejtett hibának.
Vannak a motorüzemnek "élő" adatai, azok vizsgálata sokat segít.

Motorüzem alatt is néztük a diagnosztikát,de ha ezalatt sincs hibakód,akkor más probléma van (?),ha már a gyújtásrendszer rendben van,akár utángyártott alkatrész,akár gyári,ugyanaz a hiba még mindig:előzni életveszély 50 km után,gyorsításkor,padlógázon nem gyorsul,torpan,a gáz visszavételkor ez kicsit mérséklődik,de ugyanúgy torpan,ha kisebb sebességbe kapcsolok is,és tudom,hogy ez nem egy erőgép,de 3-ba 90-et simán ment,most meg 60-nál 2500-3000 fordulaton megtorpan.Az alapjárat néha,de nem számottevően ingadozik,főleg klímával.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.06 szombat, 13:34:32 írta Maya » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5067 Dátum: 2013.07.06 szombat, 13:49:29 »

Motorüzem alatt is néztük a diagnosztikát,de ha ezalatt sincs hibakód,akkor más probléma van (?),ha már a gyújtásrendszer rendben van,akár utángyártott alkatrész,akár gyári,ugyanaz a hiba még mindig:előzni életveszély 50 km után,gyorsításkor,padlógázon nem gyorsul,torpan,a gáz visszavételkor ez kicsit mérséklődik,de ugyanúgy torpan,ha kisebb sebességbe kapcsolok is,és tudom,hogy ez nem egy erőgép,de 3-ba 90-et simán ment,most meg 60-nál 2500-3000 fordulaton megtorpan.Az alapjárat néha,de nem számottevően ingadozik,főleg klímával.

"Motorüzem alatt is néztük a diagnosztikát,de ha ezalatt sincs hibakód"

Nem ugyanarról beszélünk. A diagnosztikát nem lehet nézni azt csinálni kell műszerekkel, vizsgáló eszközökkel, berendezésekkel.
A diagnosztika NEM a hibakód olvasás, hanem a motor működéséhez szükséges jeladók...szenzorok...értékek, berendezések ellenőrzése és vizsgálata.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5068 Dátum: 2013.07.06 szombat, 23:30:14 »

"Motorüzem alatt is néztük a diagnosztikát,de ha ezalatt sincs hibakód"

Nem ugyanarról beszélünk. A diagnosztikát nem lehet nézni azt csinálni kell műszerekkel, vizsgáló eszközökkel, berendezésekkel.
A diagnosztika NEM a hibakód olvasás, hanem a motor működéséhez szükséges jeladók...szenzorok...értékek, berendezések ellenőrzése és vizsgálata.

Értelek,de nézd más szemszögből akkor az egészet:nem akarod elvinni a lecserélendő autószerelődhöz a kocsidat,mivel a fórum ezt javasolta,nincs pénzed újabb diagra és bohóc,vagy okosabb szerelőre,a jeladókhoz és a szenzorokhoz nem értel,nincs oszcillátorod,de ha meg is hibásodna,és még a műszerfal sem jelezné,ebben az esetben akkor TE mit tennél? Én ehhez a fórumhoz fordultam.
Mi lenne az első dolog amire gyanakodnál, -az előzőleg írt hibákból-mert ezt az autót még nem igazán szedték még szét motorikusan.Megnyugodhatsz,autoidakta vagyok,ha kell darabokra szedem az egész gépkocsit,de a segítség azért elkelne!!!  integet2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5069 Dátum: 2013.07.07 vasárnap, 00:55:03 »

Értelek,de nézd más szemszögből akkor az egészet:nem akarod elvinni a lecserélendő autószerelődhöz a kocsidat,mivel a fórum ezt javasolta,nincs pénzed újabb diagra és bohóc,vagy okosabb szerelőre,a jeladókhoz és a szenzorokhoz nem értel,nincs oszcillátorod,de ha meg is hibásodna,és még a műszerfal sem jelezné,ebben az esetben akkor TE mit tennél? Én ehhez a fórumhoz fordultam.
Mi lenne az első dolog amire gyanakodnál, -az előzőleg írt hibákból-mert ezt az autót még nem igazán szedték még szét motorikusan.Megnyugodhatsz,autoidakta vagyok,ha kell darabokra szedem az egész gépkocsit,de a segítség azért elkelne!!!  integet2

Nem kell felkapni a vizet. A helyzet sz@r, amiben vagy, de ezt főként a szerelőd tapasztalatlansága okozta. Találgatásra lettek alkatrészek cserélve, nem ismerve a típus gyújtásrendszerének kényességét.
A globális tapasztalat itt az, hogy az ilyen rángatást a gyújtásrendszerben valamilyen alkatrész nem megfelelő működése okozza. Nekem pl csak akkor jött elő a gyertya porcelánjának a hibája, amikor full melegen leállított motor után hagytam felfőni a motorteret, és utána újraindítottam. Továbbá tapasztalat, hogy a gyári gyújtásalkatrészek működnek 100%-ig megbízhatóan, a többi lutri. Ez a tudás nem feltétlenül várható el egy szerelőtől, de az igen, hogy nem azt csinálja, hogy rendes hibakeresés helyett alkatrészeket dobál a kocsi irányába (természetesen a tulaj pénztárcáját terhelve ezzel), hátha valamelyiktől majd megjavul. Illetve az is, hogy a tárolt illetve függőben lévő hibakódokat értelmezni tudja, ahelyett, hogy kitörli őket, és megnézi mi jön vissza, és ezt hívja diagnosztikának.

Mit tudsz tenni?
Visszamész a mostani szerelődhöz, üzemanyagrendszert rendesen átvizsgáljátok, reménykedve, hogy ott a baj. Ezt semmi sem garantálja, és ha nem jön be, akkor ugyanott leszel, mint most.
Elmész olyan helyre, ahol megkeresik neked, hogy mi a hiba, ahelyett, hogy találgatnak. Ennek nyilvánvalóan ára van.
Kidobod, visszaviszed (ha visszaveszik) a most vett alkatrészeket, és veszel helyette gyárit. Ennek is nyilvánvalóan ára van. És szintén nem garantál semmit, de akkor is a későbbi hibák elkerülése érdekében nem hátrányos.

A fórumhoz fordulás nem egzakt diagnosztikai módszer. A fórumon keresztül senki sem tud neked pl szkópot kötni a gyújtáskábeleidre, hogy megnézze, mi a helyzet, nézni, hogy milyen keverékkel fut az autó, hihetőek-e a szenzorok értékei. Azt tudjuk leírni, hogy mi az eddigi tapasztalat a hibajelenséggel kapcsolatban. Ez megtörtént.

A motort kár darabokra szedni, a hiba nem mechanikus jellegű (beragadó szelepek nem jellemzőek). Inkább egy rendes és alapos üzemagyag és gyújtásrendszer (és egyéb, a motorhoz elektronikájához csatlakozó rendszerek) átnézése kell.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5070 Dátum: 2013.07.07 vasárnap, 10:51:33 »

Értelek,de nézd más szemszögből akkor az egészet:nem akarod elvinni a lecserélendő autószerelődhöz a kocsidat,mivel a fórum ezt javasolta,nincs pénzed újabb diagra és bohóc,vagy okosabb szerelőre,a jeladókhoz és a szenzorokhoz nem értel,nincs oszcillátorod,de ha meg is hibásodna,és még a műszerfal sem jelezné,ebben az esetben akkor TE mit tennél? Én ehhez a fórumhoz fordultam.
Mi lenne az első dolog amire gyanakodnál, -az előzőleg írt hibákból-mert ezt az autót még nem igazán szedték még szét motorikusan.Megnyugodhatsz,autoidakta vagyok,ha kell darabokra szedem az egész gépkocsit,de a segítség azért elkelne!!!  integet2

Nézd, van egy géped az autód.
Tudomásul kell venni, hogy bármikor elromolhat. A javítás költséget generál. Nem akarok a zsebedben turkálni, de ha nincs pénzed rá, akkor ott a tömegközlekedés, annak a fenntartási költségeit nem neked kell fizetni.
De az életben mindenhol jelen van ez, hogy valaki házat tervez, épít, villanyt szerel...stb. Ha elromlik valami, akkor azt meg kell javíttatni. Azzal, aki ezzel foglalkozik....
Te terveztetnél házat olyan mérnökkel, akinek íróasztala sincs és vonalzója sem? Biztos nem..... tehát rajtad áll a választás! Ha mégis vele terveztetnél.....választott szerelő, aki "nem tudja mit csinál" ...... ezt tükrözi.
Viszont az sem megoldás, hogy a szomszédból megkérdezed, hogy hogyan kell...... attól még nem fogod tudni a hibáD és az autó sem javul meg.
Írásban nem lehet diagnosztizálni, hacsak nem olyan egyszerű a helyzet, mint egy lapos keréknél....hogy bizony defektes lehet.
Azonos tapasztalt hibát sok és egymástól különálló dolog, hiba is okozhat. EZÉRT nem minden esetben azonos a hibás alkatrész és a javítási mód!
Nem mindig ugyanaz a gyógyszer kell egy fájdalomra sem, még ha ugyanott fáj is és a szomszédnak is ott fájt és akkor ezt vette be.... stb.
Gondolj bele, hogy ha felírom egy fórumra, hogy fáj a hasam....mitől lehet?  Szerinted tudnak pontos választ adni?

Ezt el kell tudni fogadni! Ezért kell elvinni és megfelelően kivizsgálni.

Vizsgálatok és eredmények nélkül teljesen felesleges itt bármennyit beszélni valamiről, mert az valóban találgatás és semmi értelme.
Erről írtam neked, amire te azt írtad, hogy nincs lehetőséged...pénzed....bármi más.
Akkor csupán az érdekel, hogy hogyan akarod megjavítani az autód? Azt gondolod, hogy majd az interneten egy oldalon le lesz írva, hogy a TE autódnak mi a hibája?
A mai autójavítás nem gyanakodáson alapul vagy ha mégis, azt be kell bizonyítani eszközökkel! Máris nem találomra csere-bere.....


« Utoljára szerkesztve: 2013.07.07 vasárnap, 10:54:18 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Maya
Vendég
« Új hozzászólás #5071 Dátum: 2013.07.07 vasárnap, 11:53:57 »

Nézd, van egy géped az autód.
Tudomásul kell venni, hogy bármikor elromolhat. A javítás költséget generál. Nem akarok a zsebedben turkálni, de ha nincs pénzed rá, akkor ott a tömegközlekedés, annak a fenntartási költségeit nem neked kell fizetni.
De az életben mindenhol jelen van ez, hogy valaki házat tervez, épít, villanyt szerel...stb. Ha elromlik valami, akkor azt meg kell javíttatni. Azzal, aki ezzel foglalkozik....
Te terveztetnél házat olyan mérnökkel, akinek íróasztala sincs és vonalzója sem? Biztos nem..... tehát rajtad áll a választás! Ha mégis vele terveztetnél.....választott szerelő, aki "nem tudja mit csinál" ...... ezt tükrözi.
Viszont az sem megoldás, hogy a szomszédból megkérdezed, hogy hogyan kell...... attól még nem fogod tudni a hibáD és az autó sem javul meg.
Írásban nem lehet diagnosztizálni, hacsak nem olyan egyszerű a helyzet, mint egy lapos keréknél....hogy bizony defektes lehet.
Azonos tapasztalt hibát sok és egymástól különálló dolog, hiba is okozhat. EZÉRT nem minden esetben azonos a hibás alkatrész és a javítási mód!
Nem mindig ugyanaz a gyógyszer kell egy fájdalomra sem, még ha ugyanott fáj is és a szomszédnak is ott fájt és akkor ezt vette be.... stb.
Gondolj bele, hogy ha felírom egy fórumra, hogy fáj a hasam....mitől lehet?  Szerinted tudnak pontos választ adni?

Ezt el kell tudni fogadni! Ezért kell elvinni és megfelelően kivizsgálni.

Vizsgálatok és eredmények nélkül teljesen felesleges itt bármennyit beszélni valamiről, mert az valóban találgatás és semmi értelme.
Erről írtam neked, amire te azt írtad, hogy nincs lehetőséged...pénzed....bármi más.
Akkor csupán az érdekel, hogy hogyan akarod megjavítani az autód? Azt gondolod, hogy majd az interneten egy oldalon le lesz írva, hogy a TE autódnak mi a hibája?
A mai autójavítás nem gyanakodáson alapul vagy ha mégis, azt be kell bizonyítani eszközökkel! Máris nem találomra csere-bere.....





Rendben,megértettem,csupán az érdeklődésem alapját az képezte,lehet-e valamit tenni,megpróbálni,vagy esetleg tisztítani,takarítani a rendszerben,anélkül,hogy máris szerelőhöz vinném,de úgy látom ez egy igen kényes téma,ahogy a gépkocsi motorja is-ezek szerint.Tudom,hogy nem autószerelők vagytok,de valamikor a tapasztalat többet ér. Azért köszönöm a segítséget!  vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5072 Dátum: 2013.07.07 vasárnap, 12:02:32 »


Rendben,megértettem,csupán az érdeklődésem alapját az képezte,lehet-e valamit tenni,megpróbálni,vagy esetleg tisztítani,takarítani a rendszerben,anélkül,hogy máris szerelőhöz vinném,de úgy látom ez egy igen kényes téma,ahogy a gépkocsi motorja is-ezek szerint.Tudom,hogy nem autószerelők vagytok,de valamikor a tapasztalat többet ér. Azért köszönöm a segítséget!  vigyor3

(valaki autószerelő  Roll Eyes , de a legtöbbet az autószerelői tapasztalat ér  Wink )

Én megnézném a benzinnyomást alapjáraton és terhelésen is....ha lehet menet közben bekötve az órát. Végig kell járni a sort.... Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5073 Dátum: 2013.07.07 vasárnap, 12:36:09 »


Rendben,megértettem,csupán az érdeklődésem alapját az képezte,lehet-e valamit tenni,megpróbálni,vagy esetleg tisztítani,takarítani a rendszerben,anélkül,hogy máris szerelőhöz vinném,de úgy látom ez egy igen kényes téma,ahogy a gépkocsi motorja is-ezek szerint.Tudom,hogy nem autószerelők vagytok,de valamikor a tapasztalat többet ér. Azért köszönöm a segítséget!  vigyor3

Szerintem felkereshetnéd GSR-t a melóhelyén vagy Vik fórumtársat...  Wink
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5074 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 06:43:38 »

Akkor benzines motor esetében az EGR ledugózása biztosan nem oldja meg az általa okozott problémát? Újra kivillant a motorhiba jelző fény, menet közben is érezni lehet, hogy gond van... (Egy darabig, kb. 120 km-ig jó, aztán egyszer csak elkezd rángatni, a fordulatszám nem megy 2500, 3000 fölé visszaváltás esetén sem, egyáltalán nem gyorsul. Leállítás és azonnali újraindítás után megint jó, de egy idő múlva újra előjön a probléma.) Most még nincs kiolvasva a hibakód, de valószínű, hogy ugyanúgy EGR-t ír. A szerelőm azt mondta, hogy ledugózza, de ha az nem oldja meg a problémát, akkor cseréltetem inkább!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 hétfő, 06:46:50 írta polak.attila » Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5075 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 10:30:21 »

Szerintem felkereshetnéd GSR-t a melóhelyén vagy Vik fórumtársat...  Wink

Nem tudom mennyire engedélyezett a direkt reklám, max. törlik.

Nekem is gyújtásproblémám volt, írtam már róla, azt gondolom felesleges ezen rágódni, én is megtettem, a lényeg: szerelők, fórumtársak, alkatrész kereskedők szerint is a Mondeo gyújtásrendszere (2002 körüli évjárat, az újabbakat nem tudom) csak gyári alkatrészekkel működik helyesen, jól és 100%-osan!
Lehet próbálkozni utángyártott cucokkal, de ha továbbra fennáll a hiba, mindig ott lebeg a kérdés: és gyárival mi lenne?
Ezért írtam korábban, hogy egy rángatásos problémánál, míg nem gyári trafó, gyertya és kábel (bár itt lehet szerintem utángyártott is, mert pl. a Cromax honlapján sincs gyári) van az autóban, addig sajna nincs kérdés.
Természetesen nem gyári cuccokból is összejöhet egy működő kombináció, nekem is összejött, kb. másfél évig.

És akkor a reklám: én is küszködtem a rángatással. Gyári gyertyák (3 éves, 30 000 km) voltak az autóban, utángyártott trafó és kábelszett. Kábelszett azért nem volt gagyi.
A gyertyák közül kettő olajban állt, ami ugye szelepfedél tömítés cserét irányzott elő. Nem én voltam ennyire okos, hanem itt adták a tippet. A csere meghaladta képességeimet mind tudás, tapasztalat és műszerezettség szinten is, ezért elvittem abba a szervizbe, ahol GSR fórumtárs dolgozik.
Maximálisan elégedett vagyok mind a műhellyel, mind GSR-el. GSR segített az időpontfoglásban is. Kedvesek, segítőkészek voltak, bent lehettem a szerelés alatt, még fényképet is csinálhattam és megítélésem szerint a számlát író ceruza vékonyan fogott. Hogy ebben volt-e valami kedvezmény GSR miatt, nem tudom, de megérte a szerelés az árát, csak ajánlani tudom GSR-t és a műhelyt is!

Amúgy megvolt a szerelés, GSR nem csak írja, hogy érti az adott típust és igényes, hanem így is van.

De a lényeg, csak rángatott ez a fránya autó utána  falbav.
Kicsit ideges lettem, de átgondolva a dolgokat, rájöttem: új gyertyák, szelepfedél tömítés cserélve, olaj kitörölve, kábelszettben kb. 400 km van és GSR ki is mérte, rendben voltak, maradt a trafó. Ami egy utángyártott és a minőségére jellemző, hogy a felfogató csavarnak az egyik lyuk nem pontosra volt fúrva a trafón, ezért csak 3 csavar fogta. Már megrendeltem volna a gyárit, mikor eszembe jutott, hogy a 2010-ben vásárol és 2012. októberében kiszerelt trafó még megvan. Beszereltem és tökéletes az autó! Hogy meddig nem tudom, de a trafó volt a ludas, ami bizonyítja, hogy a gyári a tökéletes, de működhet utángyártottal, bár kétséges, hogy meddig.

Ezért írtam én is többször és más is, míg rángatásnál nem gyári cuccok vannak az autóban, addig lehet felesleges más hibában gondolkodni.
El kell fogadni, hogy sajnos nem olcsó ennek az autónak a fenntartása gyári cuccokkal az utángyártott alkatrészekhez képest.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5076 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 10:32:43 »


Rendben,megértettem,csupán az érdeklődésem alapját az képezte,lehet-e valamit tenni,megpróbálni,vagy esetleg tisztítani,takarítani a rendszerben,anélkül,hogy máris szerelőhöz vinném,de úgy látom ez egy igen kényes téma,ahogy a gépkocsi motorja is-ezek szerint.Tudom,hogy nem autószerelők vagytok,de valamikor a tapasztalat többet ér. Azért köszönöm a segítséget!  vigyor3

Nekem megvan még a 3 éve vásárolt kábelszettem és az egyik utángyártott trafóm. A trafó nem igazán jó szerintem, a kábelszett esély. Nagyon szívesen neked adom, ha kísérleteznél velük, mert kidobnám őket.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5077 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 11:07:01 »

Akkor benzines motor esetében az EGR ledugózása biztosan nem oldja meg az általa okozott problémát? Újra kivillant a motorhiba jelző fény, menet közben is érezni lehet, hogy gond van... (Egy darabig, kb. 120 km-ig jó, aztán egyszer csak elkezd rángatni, a fordulatszám nem megy 2500, 3000 fölé visszaváltás esetén sem, egyáltalán nem gyorsul. Leállítás és azonnali újraindítás után megint jó, de egy idő múlva újra előjön a probléma.) Most még nincs kiolvasva a hibakód, de valószínű, hogy ugyanúgy EGR-t ír. A szerelőm azt mondta, hogy ledugózza, de ha az nem oldja meg a problémát, akkor cseréltetem inkább!

tudomásom szerint (de lehet tévedek) ha a benyásnál ledugózzátok az egr-t akkor állandóan világítani fog a motorhiba jelződ
ki kellene takarítani és meghajtani 20-30km-t 4000 fordulat környékén, h kikormolja
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5078 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 16:07:43 »

Akkor benzines motor esetében az EGR ledugózása biztosan nem oldja meg az általa okozott problémát? Újra kivillant a motorhiba jelző fény, menet közben is érezni lehet, hogy gond van... (Egy darabig, kb. 120 km-ig jó, aztán egyszer csak elkezd rángatni, a fordulatszám nem megy 2500, 3000 fölé visszaváltás esetén sem, egyáltalán nem gyorsul. Leállítás és azonnali újraindítás után megint jó, de egy idő múlva újra előjön a probléma.) Most még nincs kiolvasva a hibakód, de valószínű, hogy ugyanúgy EGR-t ír. A szerelőm azt mondta, hogy ledugózza, de ha az nem oldja meg a problémát, akkor cseréltetem inkább!

Azt, hogy nincs értelme, azt arra értettem, hogy a jól működőt felesleges ledugózni. Ha nyitva ragad, akkor takarítás vagy csere. Ha ledugózod, akkor megszűnik a probléma, ha azt a túl nyitott egr okozza. De lesz cserébe motorhibalámpa. Nem annyira jellemző, hogy elromlanak, én vennék egy bontottat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 hétfő, 16:14:01 írta tpmportal » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5079 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 16:17:44 »


Nekem is


Van gyári kábel cromaxnál, csak nem szettben, hanem darabonként.
Naplózva
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5080 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 19:10:28 »

Azt, hogy nincs értelme, azt arra értettem, hogy a jól működőt felesleges ledugózni. Ha nyitva ragad, akkor takarítás vagy csere. Ha ledugózod, akkor megszűnik a probléma, ha azt a túl nyitott egr okozza. De lesz cserébe motorhibalámpa. Nem annyira jellemző, hogy elromlanak, én vennék egy bontottat.

Ismét köszönöm a segítő hozzászólásokat. Végül a csere mellett döntöttem, ma kaptam gyárit hozzá nagyon jó áron, szóval nem volt kérdés, hogy tisztítás vagy csere. Az állandóan világító hibajelző zavarna, mert idegesítene, hogy lehet baj van valamivel, de nem veszem észre.
Naplózva
fekelasz
Vendég
« Új hozzászólás #5081 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 21:15:13 »

Sziasztok!
Nekem van egy 2002 8. havi 2.0 benzinesem es olyan kerdesem lenne h mivel fl elotti nekem is kellene foglalkozni a szivosor kibelezessel vagy cserevel? Igaz nem hallok sem nem tapasztalok semmit meg ,de nincs kedvem a motorcserehez.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5082 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 21:19:24 »

Sziasztok!
Nekem van egy 2002 8. havi 2.0 benzinesem es olyan kerdesem lenne h mivel fl elotti nekem is kellene foglalkozni a szivosor kibelezessel vagy cserevel? Igaz nem hallok sem nem tapasztalok semmit meg ,de nincs kedvem a motorcserehez.

Mielőtt baj lenne, hallani lehet.
Amíg nincs hangja, szerintem nem kell vele foglalkozni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5083 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 21:23:58 »

Sziasztok!
Nekem van egy 2002 8. havi 2.0 benzinesem es olyan kerdesem lenne h mivel fl elotti nekem is kellene foglalkozni a szivosor kibelezessel vagy cserevel? Igaz nem hallok sem nem tapasztalok semmit meg ,de nincs kedvem a motorcserehez.

Azt nézd meg azért, hogy a gömbfejre rá van e pattintva a kar, amivel mozgatná őket. A szívósortól a kocsi hátulja felé, szemből nézve a motor jobb oldalán van. Ha ez nincs összepattintva, akkor nem fordulnak be a lapátok amikor kellene nekik, és nem is zörögnek.
Naplózva
fekelasz
Vendég
« Új hozzászólás #5084 Dátum: 2013.07.08 hétfő, 21:27:21 »

Azt nézd meg azért, hogy a gömbfejre rá van e pattintva a kar, amivel mozgatná őket. A szívósortól a kocsi hátulja felé, szemből nézve a motor jobb oldalán van. Ha ez nincs összepattintva, akkor nem fordulnak be a lapátok amikor kellene nekik, és nem is zörögnek.

Okes!
Koszi a gyors valaszt!
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5085 Dátum: 2013.07.09 kedd, 09:08:33 »

Van gyári kábel cromaxnál, csak nem szettben, hanem darabonként.

Így van, figyelmetlen voltam. Na ennek is húzós ára van.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #5086 Dátum: 2013.07.09 kedd, 12:43:59 »

Sziasztok!
Nekem van egy 2002 8. havi 2.0 benzinesem es olyan kerdesem lenne h mivel fl elotti nekem is kellene foglalkozni a szivosor kibelezessel vagy cserevel? Igaz nem hallok sem nem tapasztalok semmit meg ,de nincs kedvem a motorcserehez.

Nekem sem zörgött csattogott a kocsim!
Először a tengelyt tartó perselyek mentek be a motorba, és azok csináltak vicceset odabent.
Én úgy vettem észre az egészet, hogy a motor, szó szerint zabálta az olajat.....és akkor a jó része a dolognak, az új motor a kocsiban, műszaki megvan, és ma meglett az új forgalmi is(csak motorkódra vizsgáztatva! eljen most már annyiszor cserélhetek motort, amennyiszer akarok...akár hetente is  falbav szomoru1 idiota )
Ja és a belezéshez...olvastam lejjebb, hogy felpörög a motor fékezéskor, vagy indításkor..én semmit nem érzékelek.
Sokkal dinamikusabb az autó, a fogyasztást még nem tudom befolyásolja-e.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.09 kedd, 12:46:40 írta Zombie » Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5087 Dátum: 2013.07.09 kedd, 22:44:11 »

Megjött az új szívósorom 118.500 ft.holnap kerül beszerelésre.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5088 Dátum: 2013.07.09 kedd, 23:14:48 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos halk kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 szerda, 06:31:00 írta lcs10 » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5089 Dátum: 2013.07.10 szerda, 05:26:59 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi

Szia!
Nincsenek hidrotőkék eben a motorban.
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #5090 Dátum: 2013.07.10 szerda, 07:33:28 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos halk kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi

az enyem is becsorgott neha neha.
a szivosor kibelezese utan.
menj el egy minitalira, majd tobben meghallgatjak az autot, vagy vic a fort nal segit.
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5091 Dátum: 2013.07.10 szerda, 09:44:26 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos halk kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi

Tapasztalatok alapján a csörgés lehet sz*r benzintől is. Ha a generátor szabadonfutója megadja magát, akkor nincs töltésed. Az is lehet, hogy a generátor csapágy adta meg magát, de így elég nehéz megmondani. Ha Bp-n vagy annak közelében laksz, akkor keresd vik-et (AutoFort - Lurdy Háznál) vagy GSR-t (Faberteam). Ő sűrűbben jár a fórumon.
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5092 Dátum: 2013.07.10 szerda, 11:01:56 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos halk kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi
Szia, csörgés lehet a kopogásérzékelő hibája miatt is, a kopogással kapcsolatban figyeld az olajszintet sűrűn, nekem a dugattyú vergődött a hengerben, az kopogott... Ha elkezdi enni az olajat, akkor ne vidd szervizbe, vissza az eladónak és vissza a pénzt, jobban jársz.
Naplózva
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #5093 Dátum: 2013.07.10 szerda, 14:12:28 »

Szia, csörgés lehet a kopogásérzékelő hibája miatt is, a kopogással kapcsolatban figyeld az olajszintet sűrűn, nekem a dugattyú vergődött a hengerben, az kopogott... Ha elkezdi enni az olajat, akkor ne vidd szervizbe, vissza az eladónak és vissza a pénzt, jobban jársz.

Szia!
Nem akarlak megijeszteni, de nekem a csörgés akkor szünt meg teljesen mikor gyűrű és szelepszár szimering csere lett.
Erős olaj fogyása is volt.
Ha tettem bele üzemanyag tisztítót, akkor valamelyest csökkent ez a hang.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5094 Dátum: 2013.07.10 szerda, 17:23:34 »

Jól kicseszett velem a Ford márkaszervíz. Lerendelték az új szívósort az ő segítségükkel csak elfelejtették közölni hogy ez nem pont olyan ehhez kell még valami 30000ft-os alkatrész. Nem vagyok ideges.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5095 Dátum: 2013.07.10 szerda, 18:15:57 »

Jól kicseszett velem a Ford márkaszervíz. Lerendelték az új szívósort az ő segítségükkel csak elfelejtették közölni hogy ez nem pont olyan ehhez kell még valami 30000ft-os alkatrész. Nem vagyok ideges.


Ki kellett volna belezned a régit és spóroltál volna minimum 150e-t.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5096 Dátum: 2013.07.10 szerda, 18:56:55 »

Jól kicseszett velem a Ford márkaszervíz. Lerendelték az új szívósort az ő segítségükkel csak elfelejtették közölni hogy ez nem pont olyan ehhez kell még valami 30000ft-os alkatrész. Nem vagyok ideges.


Olajleválsztó/karterszellőztető szerkezet? Azért kár volt 30 ezret kifizetni, a különbség a leválasztóról a szívósorra menő cső vastagsága, azt simán egy megfelelő köztes darabbal be lehetett volna toldani.
Naplózva
gaben2107
Vendég
« Új hozzászólás #5097 Dátum: 2013.07.10 szerda, 20:47:40 »

Sziasztok!

Nekem egy 2002-es 1.8-as mondeom van. Olyasmi problémám van, hogy enyhe gyorsításnál 1500-2000-es fordulat magasságában csörgő hangot ad majd egy hatalmas kék füstpamacsot dob! Csak terhelésnél tapasztaltam álló helyzetben se csörgés se füst. Olajfogyasztás 1000km-en kicsit több mint 1liter. Voltam két szervízben, de nem tudtak konkrétumot mondani csak ijesztgetnek a motor és hengerfej felújítás költségeivel  Undecided Azért írok, mert vissza olvastam kb 30 oldalt és láttam, hogy beszéltek valami tipus hibáról, de nem tudtam beazonosítani a dolgokat és kicsit laikus vagyok a témában. De ha valami apróbb magyarországi fizetéshez mérten javítható kisebb hibáról beszélünk akkor nem perelem a kereskedőt.
 
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #5098 Dátum: 2013.07.10 szerda, 20:55:31 »

Sziasztok!

Nekem egy 2002-es 1.8-as mondeom van. Olyasmi problémám van, hogy enyhe gyorsításnál 1500-2000-es fordulat magasságában csörgő hangot ad majd egy hatalmas kék füstpamacsot dob! Csak terhelésnél tapasztaltam álló helyzetben se csörgés se füst. Olajfogyasztás 1000km-en kicsit több mint 1liter. Voltam két szervízben, de nem tudtak konkrétumot mondani csak ijesztgetnek a motor és hengerfej felújítás költségeivel  Undecided Azért írok, mert vissza olvastam kb 30 oldalt és láttam, hogy beszéltek valami tipus hibáról, de nem tudtam beazonosítani a dolgokat és kicsit laikus vagyok a témában. De ha valami apróbb magyarországi fizetéshez mérten javítható kisebb hibáról beszélünk akkor nem perelem a kereskedőt.
 

sajnos motor general lesz belole!
 rinya
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5099 Dátum: 2013.07.10 szerda, 20:59:45 »

Sziasztok!

Nekem egy 2002-es 1.8-as mondeom van. Olyasmi problémám van, hogy enyhe gyorsításnál 1500-2000-es fordulat magasságában csörgő hangot ad majd egy hatalmas kék füstpamacsot dob! Csak terhelésnél tapasztaltam álló helyzetben se csörgés se füst. Olajfogyasztás 1000km-en kicsit több mint 1liter. Voltam két szervízben, de nem tudtak konkrétumot mondani csak ijesztgetnek a motor és hengerfej felújítás költségeivel  Undecided Azért írok, mert vissza olvastam kb 30 oldalt és láttam, hogy beszéltek valami tipus hibáról, de nem tudtam beazonosítani a dolgokat és kicsit laikus vagyok a témában. De ha valami apróbb magyarországi fizetéshez mérten javítható kisebb hibáról beszélünk akkor nem perelem a kereskedőt.
 

Apróbb..... egy apró motort érdemes bele venni. Sokkal olcsóbban jössz ki, mint a felújítással.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.