Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 20:25:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260977 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:00:58 »

Sziasztok!

Nekem egy 2002-es 1.8-as mondeom van. Olyasmi problémám van, hogy enyhe gyorsításnál 1500-2000-es fordulat magasságában csörgő hangot ad majd egy hatalmas kék füstpamacsot dob! Csak terhelésnél tapasztaltam álló helyzetben se csörgés se füst. Olajfogyasztás 1000km-en kicsit több mint 1liter. Voltam két szervízben, de nem tudtak konkrétumot mondani csak ijesztgetnek a motor és hengerfej felújítás költségeivel  Undecided Azért írok, mert vissza olvastam kb 30 oldalt és láttam, hogy beszéltek valami tipus hibáról, de nem tudtam beazonosítani a dolgokat és kicsit laikus vagyok a témában. De ha valami apróbb magyarországi fizetéshez mérten javítható kisebb hibáról beszélünk akkor nem perelem a kereskedőt.
 

Az adásvételin is a kereskedő van, mint eladó, vagy csak közvetítette, illetve mikor vetted? Mert ettől függ, hogy milyen kilátásaid vannak. Mert ez nagyon zsebbenyúlós történet. Vagy veszel egy bontott motort.
Naplózva
gaben2107
Vendég
« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:18:53 »

Az adásvételin is a kereskedő van, mint eladó, vagy csak közvetítette, illetve mikor vetted? Mert ettől függ, hogy milyen kilátásaid vannak. Mert ez nagyon zsebbenyúlós történet. Vagy veszel egy bontott motort.

Sajátjaként árulta a kereskedő és idén márciusban vettem, már beszéltem ügyvéddel is. Azt mondta, hogy az eladást követő 6hónapban az eladónak kell bizonyítania, hogy jó autót adott el. Bár ezt nemtudom, hogy milyen méregdrága szakértő tudja bizonyítani és mennyi ideig fogják emiatt az autót meghurcolni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:20:34 »

Sajátjaként árulta a kereskedő és idén márciusban vettem, már beszéltem ügyvéddel is. Azt mondta, hogy az eladást követő 6hónapban az eladónak kell bizonyítania, hogy jó autót adott el. Bár ezt nemtudom, hogy milyen méregdrága szakértő tudja bizonyítani és mennyi ideig fogják emiatt az autót meghurcolni.

Akkor szerintem jól néz ki a dolog.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:36:35 »

Sziasztok!

Nekem egy 2002-es 1.8-as mondeom van. Olyasmi problémám van, hogy enyhe gyorsításnál 1500-2000-es fordulat magasságában csörgő hangot ad majd egy hatalmas kék füstpamacsot dob! Csak terhelésnél tapasztaltam álló helyzetben se csörgés se füst. Olajfogyasztás 1000km-en kicsit több mint 1liter. Voltam két szervízben, de nem tudtak konkrétumot mondani csak ijesztgetnek a motor és hengerfej felújítás költségeivel  Undecided Azért írok, mert vissza olvastam kb 30 oldalt és láttam, hogy beszéltek valami tipus hibáról, de nem tudtam beazonosítani a dolgokat és kicsit laikus vagyok a témában. De ha valami apróbb magyarországi fizetéshez mérten javítható kisebb hibáról beszélünk akkor nem perelem a kereskedőt.
 

Hát abból a szempontból én is el kell, hogy keserítselek, de az 1 liter/1000 km olajfogyi k. sok. 15000 km altt kellene hogy egyen max ennyit. (inkább kevesebbet) Amúgy tényleg 6 hó garanciát kell, hogy vállaljon a kereskedő. Egy jó szerelő meg tudja mondani, hogy mikor jött ki ez a hiba az autón. Azóta mióta megvetted, sokat mentél az autóval?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:45:18 »

Hát abból a szempontból én is el kell, hogy keserítselek, de az 1 liter/1000 km olajfogyi k. sok. 15000 km altt kellene hogy egyen max ennyit. (inkább kevesebbet) Amúgy tényleg 6 hó garanciát kell, hogy vállaljon a kereskedő. Egy jó szerelő meg tudja mondani, hogy mikor jött ki ez a hiba az autón. Azóta mióta megvetted, sokat mentél az autóval?

Vicces, de sok márka kezelési könyvében az 1 liter motorolaj fogyasztás, de még előfordul 1.5 liter is /1000 km.....ameddig nem kell felkeresni a szervizt.
Persze a gyakorlat ugye nem ez, mert sokkal kevesebbet fogyasztanak illetve jó esetben szinte elhanyagolható. De mégis a gyár ilyen adatokat ad meg, amit közölt is.
Tehát nem kell meglepődni. Nyilván ha csak az olaj fogy, akkor üzemszerű kopás miatt. Ha van(nak) egyéb hangok is hibák, akkor lehet könnyebben gyanakodni valami rendellenességre.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:53:13 »

Vicces, de sok márka kezelési könyvében az 1 liter motorolaj fogyasztás, de még előfordul 1.5 liter is /1000 km.....ameddig nem kell felkeresni a szervizt.
Persze a gyakorlat ugye nem ez, mert sokkal kevesebbet fogyasztanak illetve jó esetben szinte elhanyagolható. De mégis a gyár ilyen adatokat ad meg, amit közölt is.
Tehát nem kell meglepődni. Nyilván ha csak az olaj fogy, akkor üzemszerű kopás miatt. Ha van(nak) egyéb hangok is hibák, akkor lehet könnyebben gyanakodni valami rendellenességre.

Megnéztem a kezelésit és nem ír olajfogyasztásra értéket, de az 1l/1000 km szerintem akkor is k. sok. Akkor jóformán nem is kell benne olajat cserélni, mert mindig frissül az utántöltéssel.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2013.07.10 szerda, 21:56:51 »

Megnéztem a kezelésit és nem ír olajfogyasztásra értéket, de az 1l/1000 km szerintem akkor is k. sok. Akkor jóformán nem is kell benne olajat cserélni, mert mindig frissül az utántöltéssel.

Amíg ezt meg nem haladja (x márkánál is olvastam már), addig nem kell szakszervizhez fordulni emiatt.
Nem azt mondja, hogy jó....csak még nem kell beavatkozni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gaben2107
Vendég
« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2013.07.10 szerda, 22:34:39 »

Hát abból a szempontból én is el kell, hogy keserítselek, de az 1 liter/1000 km olajfogyi k. sok. 15000 km altt kellene hogy egyen max ennyit. (inkább kevesebbet) Amúgy tényleg 6 hó garanciát kell, hogy vállaljon a kereskedő. Egy jó szerelő meg tudja mondani, hogy mikor jött ki ez a hiba az autón. Azóta mióta megvetted, sokat mentél az autóval?


Én úgy tudom hasonló korú autóknál 2-3dl olajfogyás megengedett a csereperiódus alatt kivéve a turbósakat, az valamivel több. 7000 km-t mentem az autóval mióta megvettem de már kb 2000km után észrevettem, mert kigyulladt az olajvisszajelző. Hozzáteszem vásárláskor megnéztük a nívót és minden rendben volt, ahogy az meg van írva. Meg lett szaglászva szaki által a kipufogógáz és semmi sem érezhető rajta.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2013.07.10 szerda, 22:36:21 »

Nem a kor számít, de még a megtett km sem. Karbantartás, használat. Ezek befolyásolják a műszaki állapotot.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2013.07.10 szerda, 22:49:02 »



Én úgy tudom hasonló korú autóknál 2-3dl olajfogyás megengedett a csereperiódus alatt kivéve a turbósakat, az valamivel több. 7000 km-t mentem az autóval mióta megvettem de már kb 2000km után észrevettem, mert kigyulladt az olajvisszajelző. Hozzáteszem vásárláskor megnéztük a nívót és minden rendben volt, ahogy az meg van írva. Meg lett szaglászva szaki által a kipufogógáz és semmi sem érezhető rajta.

Ha perre kerül a sor szerintem gyorsan felejtsd el, hogy láttad azt a lámpát. Csak mert simán rádverik, hogy nem ellenőrizted az olajszintet, és a kevés olaj miatti alacsony olajnyomásnak köszönhetően kukázhatod most a motort (ami amúgy esélyes).

Te mindig a min és a max között tartottad a szintet, mint jó tulajdonos, oké?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 08:31:29 »



Én úgy tudom hasonló korú autóknál 2-3dl olajfogyás megengedett a csereperiódus alatt kivéve a turbósakat, az valamivel több. 7000 km-t mentem az autóval mióta megvettem de már kb 2000km után észrevettem, mert kigyulladt az olajvisszajelző. Hozzáteszem vásárláskor megnéztük a nívót és minden rendben volt, ahogy az meg van írva. Meg lett szaglászva szaki által a kipufogógáz és semmi sem érezhető rajta.

Maradjunk annyiban, hogy a csereperiódus alatt (15000km) a max-ról min-re megy le a szint, akkor jó. Ez a kezelési szerint benzines esetében 0,75l. A dízeleknél kicsivel több.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 09:14:08 »

Maradjunk annyiban, hogy a csereperiódus alatt (15000km) a max-ról min-re megy le a szint, akkor jó. Ez a kezelési szerint benzines esetében 0,75l. A dízeleknél kicsivel több.

Mióta 15e a csereperiódus?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 11:21:13 »

Mióta 15e a csereperiódus?

Miért, mennyi? Akkor legyen 20000. Így jó? Ne kötekedj, mert beperellek. Jaj vazze jogász vagy, akkor nem szóltam.  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 12:13:37 »

Mióta 15e a csereperiódus?

Érdekes.... nálam az összes autómban 10e km volt a csereperiódus....    fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 12:29:35 »

Érdekes.... nálam az összes autómban 10e km volt a csereperiódus....    fejvakaras

a könyv szerint 20ekm
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 12:38:00 »

a könyv szerint 20ekm

Hidd el, tudom.
Csak nem érdekel......... vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 13:05:54 »

Hidd el, tudom.
Csak nem érdekel......... vigyor3

az más   wave
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 20:52:56 »

Kicsit kezd már az agyamra menni ez a sok hiba az autómmal. EGR szelep kicserélve -hibakód alapján ezzel volt gond-, új, gyári lett bele rakva. Jobban megy, mint előtte, de az alap hiba ugyanúgy megvan. Ha pl. 40-nél harmadikba vissza váltok és gyorsulni akarok,  akkor befullad a kocsi. 50-nél negyedikben szintúgy. Kicsit jobban rálépek a pedálra akkor elkezd gyorsulgatni, igaz alig észrevehetően, de nekem kicsit "darabosnak" tűnik, aztán fullad. Nem áll meg, megy, csak fulladozik, a fordulatszám nem emelkedik, ha 3000 környékén van, akkor meg csökken. Nem gondoltam, hogy ennyi bajom lesz vele... :S Ezt mi okozhatja?

Szerk.:

Vissza olvastam pontosan 1 oldalt Smiley, lehet, hogy az én gondomnak is a gyújtás rendszer az oka, mint Maya fórumtárs esetében? Holnap új szerelőhöz viszem és reménykedek hátha egyszer csak jó lesz. Én hosszú távokra használom csak az autót, de lassan már félek elindulni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 csütörtök, 21:05:51 írta polak.attila » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 21:16:03 »

Kicsit kezd már az agyamra menni ez a sok hiba az autómmal. EGR szelep kicserélve -hibakód alapján ezzel volt gond-, új, gyári lett bele rakva. Jobban megy, mint előtte, de az alap hiba ugyanúgy megvan. Ha pl. 40-nél harmadikba vissza váltok és gyorsulni akarok,  akkor befullad a kocsi. 50-nél negyedikben szintúgy. Kicsit jobban rálépek a pedálra akkor elkezd gyorsulgatni, igaz alig észrevehetően, de nekem kicsit "darabosnak" tűnik, aztán fullad. Nem áll meg, megy, csak fulladozik, a fordulatszám nem emelkedik, ha 3000 környékén van, akkor meg csökken. Nem gondoltam, hogy ennyi bajom lesz vele... :S Ezt mi okozhatja?

Szerk.:

Vissza olvastam pontosan 1 oldalt Smiley, lehet, hogy az én gondomnak is a gyújtás rendszer az oka, mint Maya fórumtárs esetében? Holnap új szerelőhöz viszem és reménykedek hátha egyszer csak jó lesz. Én hosszú távokra használom csak az autót, de lassan már félek elindulni.

Ilyen vagy hasonló gondom nekem is volt az előző mondimon. Nekem a gyújtótrafó "rúgta le a láncot". Kis súlya miatt nagy ívben eldobandóvá vált. Azután semmi gond nem volt vele. Nézd meg a gyertyákat, hogy milyen színe van az elektródának. Ha szép barnás,akkor jó, ha fekete vagy "nedves" akkor valami gond van a gyújtásrendszereddel. Ha cserélsz benne gyújtás alkatrészt, akkor gyárit tegyél bele.
Naplózva
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 21:34:30 »

Ilyen vagy hasonló gondom nekem is volt az előző mondimon. Nekem a gyújtótrafó "rúgta le a láncot". Kis súlya miatt nagy ívben eldobandóvá vált. Azután semmi gond nem volt vele. Nézd meg a gyertyákat, hogy milyen színe van az elektródának. Ha szép barnás,akkor jó, ha fekete vagy "nedves" akkor valami gond van a gyújtásrendszereddel. Ha cserélsz benne gyújtás alkatrészt, akkor gyárit tegyél bele.

Ez lesz holnap. Viszem szerelőhöz, átnézetem vele a gyújtás és üzemanyag rendszert is. Kb. 1 hónapja (1 nappal a vásárlás után) behalt a benzinpumpa. 60 ezerből meglett a csere, de az üzemanyag szűrő nem lett cserélve. Most az EGR 34 ezerből, aztán jön a gyújtás... És tesztelgetem az olajfogyasztást is. Nem füstöl, de bő 2000 km-en nagyjából 2 és fél - 3 deci elment. De nem mértem, és mikor néztem emelkedőn álltam, akkor a nívó kb. 3/4-et mutatott. Utána töltöttem, most hajszál pontosan maxon van. Majd figyelem, de ha az olajat is eszi, akkor tuti túladok rajta.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2013.07.11 csütörtök, 22:26:49 »

Ez lesz holnap. Viszem szerelőhöz, átnézetem vele a gyújtás és üzemanyag rendszert is. Kb. 1 hónapja (1 nappal a vásárlás után) behalt a benzinpumpa. 60 ezerből meglett a csere, de az üzemanyag szűrő nem lett cserélve. Most az EGR 34 ezerből, aztán jön a gyújtás... És tesztelgetem az olajfogyasztást is. Nem füstöl, de bő 2000 km-en nagyjából 2 és fél - 3 deci elment. De nem mértem, és mikor néztem emelkedőn álltam, akkor a nívó kb. 3/4-et mutatott. Utána töltöttem, most hajszál pontosan maxon van. Majd figyelem, de ha az olajat is eszi, akkor tuti túladok rajta.

Van gond vele így első olvasatra...gondolom vezetett szervízkönyv nem volt hozzá amikor megvetted ?  szomoru1   
Mennyi km van benne óra szerint ?
Naplózva
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2013.07.12 péntek, 00:21:02 »

Van gond vele így első olvasatra...gondolom vezetett szervízkönyv nem volt hozzá amikor megvetted ?  szomoru1  
Mennyi km van benne óra szerint ?

A szervízkönyv nem volt végig vezetve, viszont vissza tudtam nézni az előéletét korrektül. Ezért vettem meg. 162.000 van benne most. A javításokról meg megkaptam a számlákat, amik cserélve lettek, azok is valósak. Viszont van egy pár dolog,  ami felett eljárt az idő úgy néz ki. Ezzel nem is lenne gond, csak 10 éves az autó, de hát minden egyszerre?! Smiley Még kap egy esélyt. Ha a gyújtással megoldódik a rángatás, erőtlenség, akkor az egy jó pont. Ha meg ráadásul nem eszi az olajat, akkor biztosan marad. Azt még komolyabban figyelnem kell.

Amikor kivillant először a motor hiba jelző lámpa, akkor emelkedőn álltam meg. Nem tudtam mi van, így megnéztem az olajszintet is, ami lehet, hogy csak az emelkedőn állás miatt volt a max. alatt, én meg idegből ráöntöttem olyan 2-3 decit. Az nem lehet, hogy túlöntöttem és bekerült az olaj a gyertyákhoz? Be tud oda egyáltalán kerülni? (Nem értek hozzá egyáltalán) Mert ha oda jutott az gondolom okozhat gyújtás problémát. Most így végig gondolva addig semmi gond nem volt, nem rángatott... Az EGR a hibakód alapján valóban *** volt, de lehet nem is az okozta a fulladozást. Ha ez így lenne, akkor én lennék a legboldogabb, meg a legpancserebb is! Smiley Kivéve, ha ezzel még nagyobb problémát okoztam...

Ha viszont hülyeséget írtam (mivel füstölés nem volt) és valóban eszi az olajat, akkor kap egy szelepszár szimmering cserét. Ha ez sem oldja meg a problémát, akkor meg kell válnunk egymástól.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.12 péntek, 00:26:24 írta polak.attila » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2013.07.12 péntek, 08:36:29 »

A szervízkönyv nem volt végig vezetve, viszont vissza tudtam nézni az előéletét korrektül. Ezért vettem meg. 162.000 van benne most. A javításokról meg megkaptam a számlákat, amik cserélve lettek, azok is valósak. Viszont van egy pár dolog,  ami felett eljárt az idő úgy néz ki. Ezzel nem is lenne gond, csak 10 éves az autó, de hát minden egyszerre?! Smiley Még kap egy esélyt. Ha a gyújtással megoldódik a rángatás, erőtlenség, akkor az egy jó pont. Ha meg ráadásul nem eszi az olajat, akkor biztosan marad. Azt még komolyabban figyelnem kell.

Amikor kivillant először a motor hiba jelző lámpa, akkor emelkedőn álltam meg. Nem tudtam mi van, így megnéztem az olajszintet is, ami lehet, hogy csak az emelkedőn állás miatt volt a max. alatt, én meg idegből ráöntöttem olyan 2-3 decit. Az nem lehet, hogy túlöntöttem és bekerült az olaj a gyertyákhoz? Be tud oda egyáltalán kerülni? (Nem értek hozzá egyáltalán) Mert ha oda jutott az gondolom okozhat gyújtás problémát. Most így végig gondolva addig semmi gond nem volt, nem rángatott... Az EGR a hibakód alapján valóban *** volt, de lehet nem is az okozta a fulladozást. Ha ez így lenne, akkor én lennék a legboldogabb, meg a legpancserebb is! Smiley Kivéve, ha ezzel még nagyobb problémát okoztam...

Ha viszont hülyeséget írtam (mivel füstölés nem volt) és valóban eszi az olajat, akkor kap egy szelepszár szimmering cserét. Ha ez sem oldja meg a problémát, akkor meg kell válnunk egymástól.

No ha télleg 160 ekm körül van akkor mindenképp érdemes rááldozni egy kis pénzmagot, és rendbe tenni. Itt még nem kellene olajat ennie, feltéve ha nem binárisan vezető korábbi tulajai voltak...Olajat normálisan nem kéne még ennie, az enyém 2-3 decit fogyaszt 16ekm alatt (saját olajcsere ciklusom), és van benne 187 ekm. Ennél a futásnál még a sz.szár szimmering sem kéne hogy cserés legyen...  kitartás, lehet csak véletlenül jött össze ennyie neked...

sok sikert Wink
Naplózva
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2013.07.12 péntek, 09:45:11 »

No ha télleg 160 ekm körül van akkor mindenképp érdemes rááldozni egy kis pénzmagot, és rendbe tenni. Itt még nem kellene olajat ennie, feltéve ha nem binárisan vezető korábbi tulajai voltak...Olajat normálisan nem kéne még ennie, az enyém 2-3 decit fogyaszt 16ekm alatt (saját olajcsere ciklusom), és van benne 187 ekm. Ennél a futásnál még a sz.szár szimmering sem kéne hogy cserés legyen...  kitartás, lehet csak véletlenül jött össze ennyie neked...

sok sikert Wink

Na elmentem ma egy másik szerelőhöz. Hétfőn tud foglalkozni a kocsival, de kb. 2 mondat után látatlanba mondta, hogy a véleménye szerint ez légtömegmérő probléma lehet, de a benzinszűrőt is cseréli... Az olajat megnéztem ma, 900 km-t mentem az utántöltés óta és még mindig addig van, mint mikor rátöltöttem.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2013.07.12 péntek, 15:45:30 »

Ez lesz holnap. Viszem szerelőhöz, átnézetem vele a gyújtás és üzemanyag rendszert is. Kb. 1 hónapja (1 nappal a vásárlás után) behalt a benzinpumpa. 60 ezerből meglett a csere, de az üzemanyag szűrő nem lett cserélve. Most az EGR 34 ezerből, aztán jön a gyújtás... És tesztelgetem az olajfogyasztást is. Nem füstöl, de bő 2000 km-en nagyjából 2 és fél - 3 deci elment. De nem mértem, és mikor néztem emelkedőn álltam, akkor a nívó kb. 3/4-et mutatott. Utána töltöttem, most hajszál pontosan maxon van. Majd figyelem, de ha az olajat is eszi, akkor tuti túladok rajta.

Ha tényleg 2-3 decit evett meg 2000 km alatt, az tök normális. Max és min között 7,5 dl a különbség a könyve szerint. Általánosságban, ha ennyit megeszik egy csereperiódus alatt (~15000 km) az még normális. Én nem szabadulnék meg tőle olyan gyorsan. Egy 10 éves autótól nem sok a 168e km. (ha tényleg valós) Túltölteni nem célszerű az olajat, mert kinyomhatja a szimeringeket. Szakszerűen nem tudnám elmagyarázni, hogy miért, de így van.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2013.07.12 péntek, 15:55:10 »

Na elmentem ma egy másik szerelőhöz. Hétfőn tud foglalkozni a kocsival, de kb. 2 mondat után látatlanba mondta, hogy a véleménye szerint ez légtömegmérő probléma lehet, de a benzinszűrőt is cseréli... Az olajat megnéztem ma, 900 km-t mentem az utántöltés óta és még mindig addig van, mint mikor rátöltöttem.

Azt nem mondta véletlenül, hogy merre kéne keresni azt a légtömegmérőt?  hehe
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2013.07.12 péntek, 16:03:18 »

Azt nem mondta véletlenül, hogy merre kéne keresni azt a légtömegmérőt?  hehe

Itt keresd :
http://mondeo.hu/index.php?topic=5063.0
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2013.07.12 péntek, 17:04:12 »


Na ezt egy mk3, nem sci, négyhengeres benzinesen mutasd be...
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.12 péntek, 18:09:08 írta tpmportal » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2013.07.12 péntek, 18:17:38 »

Na ezt egy mk3, nem sci, négyhengeres benzinesen mutasd be...
vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2013.07.12 péntek, 22:36:45 »

1.8duratec 125Le az láncos vagy szijjas? Mik azok amik cserések periodusonkent? Gondolok itt arra hogy hány szijfeszitő van vagy láncot kell e vagy van e láncfeszítő, stb.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2013.07.12 péntek, 22:41:08 »

1.8duratec 125Le az láncos vagy szijjas? Mik azok amik cserések periodusonkent? Gondolok itt arra hogy hány szijfeszitő van vagy láncot kell e vagy van e láncfeszítő, stb.

Láncos mindegyik motor. Kb 400e-nél kell cserélni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2013.07.13 szombat, 08:56:05 »

Akkor miket,érdemes cserélni? Láncfeszítő?  Vezetőgőrgő?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2013.07.13 szombat, 11:46:17 »

Akkor miket,érdemes cserélni? Láncfeszítő?  Vezetőgőrgő?


Ha nincs baja, akkor minek kicserélni?
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2013.07.13 szombat, 22:38:03 »

Láncos mindegyik motor. Kb 400e-nél kell cserélni.


Erről azért kérdezd meg a Fordot.400e? :falbav:GSR forumtárs mi a véleményed?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2013.07.13 szombat, 22:41:05 »


Erről azért kérdezd meg a Fordot.400e? :falbav:GSR forumtárs mi a véleményed?

Akkor kell cserélni a láncot, ha tönkremegy. Ez ugye sok mindentől függhet.
Nem tudok róla, hogy lenne-e futásteljesítmény meghatározás rá. Szerintem nincs.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2013.07.13 szombat, 22:55:06 »

Akkor kell cserélni a láncot, ha tönkremegy. Ez ugye sok mindentől függhet.
Nem tudok róla, hogy lenne-e futásteljesítmény meghatározás rá. Szerintem nincs.


Azért csak nem örök élet.Van ellenörzésre valamilyen meghatározás?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2013.07.13 szombat, 23:00:32 »


Azért csak nem örök élet.Van ellenörzésre valamilyen meghatározás?

Nem esett szó örök életről.
Ha nincs meghatározva rögzített csereperiódus az még nem az jelenti, hogy sosem kell. Ha szükséges, akkor.
Az elhasználódásnak nyomai, hangja van.
Vedd le a szelepfedelet és nézd meg. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2013.07.14 vasárnap, 11:46:52 »

Akkor kell cserélni a láncot, ha tönkremegy. Ez ugye sok mindentől függhet.
Nem tudok róla, hogy lenne-e futásteljesítmény meghatározás rá. Szerintem nincs.
A motor élettartamára van tervezve, ergo _elvileg_nem kellene sosem cserélni, de a gyakorlat mást mutat, igaz, ritkán.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 12:32:25 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 125le mondeo-t és van két dolog amivel kapcsolatban érdekelne a tapasztalatotok, véleményetek. Kb 2000-2300 fordulatszámon gázadásra csörgést hallani a motortérből, leginkább emelkedőn, de általánosságban abban a tartományban, amikor már erőlködni kezd vagy már erőlködik a motor. Szerelő hidrotőkére gyanakszik, hidrotőke tisztító adalék után is megmaradt a jelenség, majd motortisztítás és olajcsere után is ugyanez. A vezérműtengely nem kopott, azt mondja rendben van, az olaj ami eddig benne volt 5w-40 szép tiszta volt. Mielőtt kicseréltetem a hidrotőkéket, hátha van valakinek valami ötlete, mert olvastam már itt is,h ez normális, de lehet,h valami oknál fogva nincs elég olajnyomás, de ez nemsokára kiderül ha megmérik. Amúgy az autó szépen jár, alapjárat rendben, fogyasztás is jónak tűnik, húz is szépen, indult rendesen eddig mindig, bár én akkor indítok ha kialudtak a lámpák.
Más. Állandó jelleggel az utastérben is hallani egy folyamatos halk kopogást, ez belülről egyfajta morgásnak hallatszik, gázadásnál a nagyobb zaj miatt ezt nem lehet megfigyelni, de teljesen meleg motornál és hidegen indítás után is mindig hallani, kinyomott kuplunggal is, és a klímától függetlenül. Mintha valami csapágy bekrepált volna. Szerelő a generátor szabadonfutóra gondolt, onnan jön a hang a motortér jobb oldala felől, leszerelte azt is és még más görgőket is, de rendben vannak. Ötlet?
Előre is köszi
Folytatás.
Végülis kiderült,h ebben a motorban tényleg nincsenek hidrotőkék, olajnyomás rendben, kompresszió a hengerekben rendben. A szerelőm azt tanácsolja,h egyenlőre menjünk vele pár ezret mielőtt szétbontja az egészet,h lássuk eszi e az olajat, változnak vagy erősödnek e ezek a hangok. Az alulról jövő kopogós csapágyhang szerintem főtengely csapágy lesz, de ha valakinek bármi ötlete van azt szívesen fogadom. Esetleg nevet címet valaki szakihoz akinek meg tudnám mutatni és esetleg találkozott már ilyen jelenséggel. Smiley
üdv
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 12:37:25 »

Folytatás.
Végülis kiderült,h ebben a motorban tényleg nincsenek hidrotőkék, olajnyomás rendben, kompresszió a hengerekben rendben. A szerelőm azt tanácsolja,h egyenlőre menjünk vele pár ezret mielőtt szétbontja az egészet,h lássuk eszi e az olajat, változnak vagy erősödnek e ezek a hangok. Az alulról jövő kopogós csapágyhang szerintem főtengely csapágy lesz, de ha valakinek bármi ötlete van azt szívesen fogadom. Esetleg nevet címet valaki szakihoz akinek meg tudnám mutatni és esetleg találkozott már ilyen jelenséggel. Smiley
üdv

Végül is kiderült?
Ezzel kapcsolatban kár volt nyomozni, ez tény. Már vagy 12 éve.....  Cool
Ami alulról jön hang, az lehet főtengelycsapágy is..... de a dugattyú is kolompolhat. Le kell venni az olajteknőt és megnézni a hajtókar csapágyakat.
A nyugvókat nem lehet így és elsőként úgy is a hajtókarok kopnak el.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2013.07.15 hétfő, 12:50:06 »

Végül is kiderült?
Ezzel kapcsolatban kár volt nyomozni, ez tény. Már vagy 12 éve.....  Cool
Ami alulról jön hang, az lehet főtengelycsapágy is..... de a dugattyú is kolompolhat. Le kell venni az olajteknőt és megnézni a hajtókar csapágyakat.
A nyugvókat nem lehet így és elsőként úgy is a hajtókarok kopnak el.


Ok, de nekem csak másfél hónapja van meg ez a kocsim, még ismerkedem vele. Smiley Ez e mélyebb kopogó hang, pedig eléggé halk, kell hozzá fülelni rendesen, legjobban belülről figyelhető meg.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2013.07.16 kedd, 17:41:01 »

Folytatás.
Végülis kiderült,h ebben a motorban tényleg nincsenek hidrotőkék, olajnyomás rendben, kompresszió a hengerekben rendben. A szerelőm azt tanácsolja,h egyenlőre menjünk vele pár ezret mielőtt szétbontja az egészet,h lássuk eszi e az olajat, változnak vagy erősödnek e ezek a hangok. Az alulról jövő kopogós csapágyhang szerintem főtengely csapágy lesz, de ha valakinek bármi ötlete van azt szívesen fogadom. Esetleg nevet címet valaki szakihoz akinek meg tudnám mutatni és esetleg találkozott már ilyen jelenséggel. Smiley
üdv
Folytatás 2.
Remélem így marad ez a része a dolognak, de a 2000-2300 közötti emelkedőn gázadásra csörgést úgy néz ki megoldotta az olajcsere. Most 10w-40 olaj ment bele, eddig 5w-40-es volt.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2013.07.17 szerda, 00:28:16 »

Folytatás 2.
Remélem így marad ez a része a dolognak, de a 2000-2300 közötti emelkedőn gázadásra csörgést úgy néz ki megoldotta az olajcsere. Most 10w-40 olaj ment bele, eddig 5w-40-es volt.

Csak kár, hogy 5W30 kell bele.
Naplózva
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2013.07.17 szerda, 05:45:11 »

Csak kár, hogy 5W30 kell bele.

Tudom én is, nem az én ötletem volt hanem a szerelőé, de úgy néz ki,h igaza lett. De itt is olvastam már,h másnak is ez segített. Majd meglátjuk...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2013.07.17 szerda, 07:40:49 »

Semmi probléma nem lesz a 10-es olajtól......
-20 °C -nál már jelentene valamit.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
lcs10
Vendég
« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2013.07.17 szerda, 08:03:20 »

Semmi probléma nem lesz a 10-es olajtól......
-20 °C -nál már jelentene valamit.
És amit fentebb leírtam jelenséget, arra valami vélemény, ötlet?  rinya
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2013.07.17 szerda, 09:52:36 »

Ma reggel azt csinálta az autó, hogy az alapjárat elkezdett ingadozni. 750-nek kellene lennie, de felment 1000-1200 köré, melegen. Amint viszont bekapcsol a hűtőventillátor, abban a pillanatban visszamegy 750-re és ahogy leáll, elindul felfele a fordulatszám. Mi lehet az oka?

A motor ugyan 1.8 SCi, de ez a topic kicsit pörgősebb, azért ide írom.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2013.07.17 szerda, 19:48:00 »

kb. másfél deci olaj megy el 1000 km-en. Aggódtam, nem is kicsit... Aztán utána olvasgattam és találtam jópár olyan írást, hogy ez a mennyiség egyáltalán nem gáz egy ilyen idős motornál, pedig már azt hittem, hogy be kell terveznem haladéktalanul egy motorfelújítást. Ford 5w30 van benne. Gondolom ha 5w40-re cserélném, akkor nem enne ennyit belőle, de ha az 5w30 az előírás, akkor azt töltöm bele, inkább egye.

A rángatásos, motor letiltásos problémám egyelőre úgy tűnik megoldódott. A szerelő is rájött, hogy nincs benne légtömegmérő, a hibakód kiolvasás pedig szegény keveréket írt. Valamit állított számítógépen, azóta érezhetően jobban gyorsul, ha rálépek a gázra, akkor nem fuldoklik, hanem megy szépen. A diagnosztika közben talán a lambdaszonda "jeleit" mutatta. Alapjáraton nem egyenes volt a vonal, hanem voltak benne ívek, ami azt mondta, hogy nem kellene, hogy legyen. Most megyek vele jópár km-t, aztán jövő héten vissza viszem. Kicseréli a lambdaszondát biztos, ami biztos.

Amúgy a motorfelújítás mennyiből jönne ki, ha szükség lenne rá előbb-utóbb? Ha 200-250.000-ből meglenne mindennel együtt, akkor még azt mondanám, hogy oké, marad az autó. De ha ennél több, akkor elgondolkodnék a cserén. Tudom, hogy a motor csere valamivel kevesebből is kijönne, de egy ismeretlen előéletű motor szintén lutri. Gondolom egy profi módon felújított, nem gányolt motor még elmegy egy darabig. És akkor az biztos jó.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.17 szerda, 19:50:04 írta polak.attila » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2013.07.17 szerda, 20:19:14 »

kb. másfél deci olaj megy el 1000 km-en. Aggódtam, nem is kicsit... Aztán utána olvasgattam és találtam jópár olyan írást, hogy ez a mennyiség egyáltalán nem gáz egy ilyen idős motornál, pedig már azt hittem, hogy be kell terveznem haladéktalanul egy motorfelújítást. Ford 5w30 van benne. Gondolom ha 5w40-re cserélném, akkor nem enne ennyit belőle, de ha az 5w30 az előírás, akkor azt töltöm bele, inkább egye.

A rángatásos, motor letiltásos problémám egyelőre úgy tűnik megoldódott. A szerelő is rájött, hogy nincs benne légtömegmérő, a hibakód kiolvasás pedig szegény keveréket írt. Valamit állított számítógépen, azóta érezhetően jobban gyorsul, ha rálépek a gázra, akkor nem fuldoklik, hanem megy szépen. A diagnosztika közben talán a lambdaszonda "jeleit" mutatta. Alapjáraton nem egyenes volt a vonal, hanem voltak benne ívek, ami azt mondta, hogy nem kellene, hogy legyen. Most megyek vele jópár km-t, aztán jövő héten vissza viszem. Kicseréli a lambdaszondát biztos, ami biztos.

Amúgy a motorfelújítás mennyiből jönne ki, ha szükség lenne rá előbb-utóbb? Ha 200-250.000-ből meglenne mindennel együtt, akkor még azt mondanám, hogy oké, marad az autó. De ha ennél több, akkor elgondolkodnék a cserén. Tudom, hogy a motor csere valamivel kevesebből is kijönne, de egy ismeretlen előéletű motor szintén lutri. Gondolom egy profi módon felújított, nem gányolt motor még elmegy egy darabig. És akkor az biztos jó.
5W-30 .... 5W-40... ugyanúgy eszi
Ha 10-es olajat tennél bele, abból enne kevesebbet.
De nem vészes a mennyiség.

Valószínű az adaptív memóriát törölte és ezután lett jobb.

Motorfelújítás 200-250 Huh? vigyor3  Jó reggelt! Jóval több.....
Olcsóbb ha veszel egy komplett keveset futott motort.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
polak.attila
Vendég
« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2013.07.17 szerda, 20:41:57 »

Hmm, én meg úgy tudtam, hogy a w előtti szám a hideg üzemű viszkozitást jelöli, a w utáni az üzemi hőfokit, ahol több üzemórát jár a motor, szóval az ezen a hőmérsékleten hígabb olaj jobban fogy. De teljesen laikus vagyok, nem tudtam pl azt sem, hogy ennyivel drágább a felújítás... A kollégám focusra 200 körüli ajánlatot kapott utángyártott alkatrészekkel. Egy kompresszió, veszteség mérés nem kerül semmibe, azt is megcsináltatom max, aztán annak a tükrében mérlegelés. Ha találnék olyan motort, ami tuti keveset futott és remélhetőleg nem szopok pár 1000 km után azzal is, akkor vennék, de semmi garancia nincs rá, hogy nem járok azzal is szarul.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.