Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 23:33:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261479 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5200 Dátum: 2013.07.30 kedd, 13:15:17 »

Vegyél hosszabb nívópálcát. Lehet, hogy az a baja, hogy rövid és nem ér bele az olajba.  eplus2 eplus2 eplus2

Bennem is felmerült, mert mintha lenne egy nem odaillő csavar a pálcában  nyes.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5201 Dátum: 2013.07.30 kedd, 13:16:47 »

A nagyok szerint termosztáthiba után szokott jelentkezni az olajlehúzógyűrű hibája. az én autómnak is volt olajfogyasztása, és a szerelőm javaslatára tettem az autóba injektortisztító folyadékot. Úgy tapasztaltam, hogy miután beleöntöttem az autóba minimális olajfogyasztásom van, tízezer kilométerenként a nívó max jelzésétől elfogy a nívón kb. 2-3 mm-nyi mennyiséget. Bár nekem szelepfedél tömítést kell cserélnem, mert megfáradt és ott ereszti az olajat. Ha ezt is számításba veszem akkor az én motorom olajat nem fogyaszt.

Én nem vagyok híve az olajak kevergetésének. Csakis gyári olajat használok az autóba.

Milyen körülmények között fogy az olaj?
Hideg, meleg, út típusa (autópálya, országút, város, hegyi szerpentin), terheltség befolyásolja?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5202 Dátum: 2013.07.30 kedd, 13:32:02 »

Milyen körülmények között fogy az olaj?
Hideg, meleg, út típusa (autópálya, országút, város, hegyi szerpentin), terheltség befolyásolja?
Az kizárt dolog, mert nem tudom! eplus2 integet2

Majd jönnek a bölcsek és megmondják a tutit.
Naplózva
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5203 Dátum: 2013.07.30 kedd, 13:38:47 »

Bennem is felmerült, mert mintha lenne egy nem odaillő csavar a pálcában  nyes.

Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.

Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve,  Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5204 Dátum: 2013.07.30 kedd, 16:53:32 »

Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.

Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve,  Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.


Én csak viccből írtam, hogy vegyél hosszabbat.
Naplózva
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5205 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:11:03 »

Én csak viccből írtam, hogy vegyél hosszabbat.

Ők ezt állították, de mint kiderült, tévedtek a fiúk.
A mai nap eredménye: 2,2L olaj ment bele, 8e km alatt ez 2,75dl/1000 km fogyás.
Kap egy injektortisztítót, vagy olajcserénél egy motortisztítót a régi olajba.

Köszi a segítséget.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5206 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:24:13 »

Tapolcai Fordban említették, hogy nem belevaló. Tegnap elmentünk egy másik ford szervízben, ahol egy ugyanolyan korú, motorú benzines mondeó pálcáját lemértem és összehasonlítottam. Egyezik.

Terhelés: van benne város, autópálya, főút, napi több hidegindítás. Az első olajcsere alatt elment 1 liter. Termosztát sem volt jó, ez novemberben lett cserélve,  Januárban olajcsere 15e után, és most 8e km után semmi sincs a pálcán. Kap egy feltöltést v olajcserét, meg egy injektortisztítót és figyelgetjük.


Injektor tisztító olajfogyasztásra?
Ez most komoly?  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5207 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:30:00 »

Ők ezt állították, de mint kiderült, tévedtek a fiúk.
A mai nap eredménye: 2,2L olaj ment bele, 8e km alatt ez 2,75dl/1000 km fogyás.
Kap egy injektortisztítót, vagy olajcserénél egy motortisztítót a régi olajba.

Köszi a segítséget.


A te felelősséged, hogy KOMOLYAN...sűrűbben ellenőrizd az olajat! Hidd el, megéri.
Fele mennyiség hiányzott...tehát a meglévő nem tud eléggé visszahűlni, mivel az olaj is "vállal" hűtő szerepet is a kenésen kívül.
Mész egy húzósabb kanyarodós fejhajtón és máris levegőt szívhat a szivattyú!

A kevés és/vagy olaj nélküli motorhasználat jelentős károsodást okozhat.
Ott van a tankajtó belső felén, hogy 1000 km-enkénz olajszint ellenőrzés, de igazából minden elindulás előtt!

Minden fokozottabban fontos, hogy ha ismert is az olajfogyasztás....

Nem légy lusta, sokba kerülhet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5208 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:55:35 »

Injektor tisztító olajfogyasztásra?
Ez most komoly?  nyes
Nem nevetni kell, hanem visszaolvasni. Az én esetemben az injektortisztító folyadék alkalmazása után szűnt meg az (egyébként nem túlzott és nem jelentős) olajfogyasztás. A kolléga igyexik egy vékony hajszálba kapaszkodni mielőtt tágra kellene nyitnia a pénztárcáját. Nincs ebben semmi megmosolyognivaló. Elolvasta más tapasztalatát (nem kötekedett és nem nevetett rajta), és tesz egy próbát, hátha ez megoldja a problémáját.
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5209 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:26:01 »

Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:29:46 írta bzozoo » Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5210 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:26:51 »

Nem nevetni kell, hanem visszaolvasni. Az én esetemben az injektortisztító folyadék alkalmazása után szűnt meg az (egyébként nem túlzott és nem jelentős) olajfogyasztás. A kolléga igyexik egy vékony hajszálba kapaszkodni mielőtt tágra kellene nyitnia a pénztárcáját. Nincs ebben semmi megmosolyognivaló. Elolvasta más tapasztalatát (nem kötekedett és nem nevetett rajta), és tesz egy próbát, hátha ez megoldja a problémáját.

Ha visszaolvasom is hülyeség.... szerintem  nyes
Benzin - motorolaj  Cool

Akárhogyan nézem, semmi köze az injektortisztítónak a motorolaj fogyasztáshoz.  wave



A te esetedben valami más volt, ami elmúlt...... biztos lehetsz benne, hogy nem az injektortisztító okozta, amit...ha volt mit.  integet2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5211 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:31:05 »

Ha visszaolvasom is hülyeség.... szerintem  nyes
Akkor inkább ne is olvasd...

Segíteni kellene a klubtársnak, nem nevetni rajta.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:37:00 írta joxer » Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5212 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:32:24 »

Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni  szomoru1
Cseréld ki a kábeleket és a trafót is, mielőtt még az új gyertyák is legatyásodnak.
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5213 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:33:46 »

Cseréld ki a kábeleket és a trafót is, mielőtt még az új gyertyák is legatyásodnak.

Köszönöm! A márka mindegy, vagy csak gyári Ford ajánlott?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5214 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:36:33 »

Köszönöm! A márka mindegy, vagy csak gyári Ford ajánlott?
A nagyok a gyári kábelt és trafót ajánlják. Én nem gyári trafót és kábelt vettem, nekem műxik most minden rendesen.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5215 Dátum: 2013.07.30 kedd, 19:45:36 »

Akkor inkább ne is olvasd...

Segíteni kellene a klubtársnak, nem nevetni rajta.

Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.  Cool

Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.  wave


Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.

Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.

A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
 wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.30 kedd, 19:47:27 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5216 Dátum: 2013.07.30 kedd, 20:51:27 »

Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.  Cool

Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.  wave


Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.

Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.

A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
 wave
Off: Most azon gondolkoztam, hogy írjak-e neked valami nem szépet, vagy hagyjalak lógva. de inkább lógva hagylak. Én csak simán legyintek. Miért is erőlködnék, amikor két esemény közötti párhuzamot írtam le, az én tapasztalatomat. Összefüggést nem kerestem, tényként nem állítottam, hogy ez az eljárás megoldja a problémát, és nem is ajánlottam injektortisztítót tuti megoldásként. Nem is olyan régen megvitattuk ezt a problémát más (biztosan kevésbé jó humorérzékű) klubtárssal és valahogy ők nem nevettek ki, sőt. Elgondolkodtak a két dolog összefüggésének lehetőségén, és ami a legfontosabb, hogy jó klubtársakhoz híven nem hülyéztek le és nem nevettek ki. Én csak azt tudom javasolni neked, ezeknek a tényeknek a tükrében gondolkodj el azon, hogy milyen szavak hagyják el a billentyűzetedet következő esetben bárkinek is írsz hsz-t. Egy klubtárs is írt ma nekem egy karcosat, ő belátta a hibáját, elnézést kért. Példát kellene venne tőle, különben előbb-utóbb te magad leszel a vicc.
Naplózva
Szigony
Vendég
« Új hozzászólás #5217 Dátum: 2013.07.30 kedd, 21:09:48 »

Rosszul értelmezted. Egyáltalán nem nevetek a problémáján.  Cool

Én azon nevettem, hogy TE (neked is válaszoltam) injektortisztítót ajánlasz motorolaj fogyasztás ellen. Már ne haragudj, de ez tényleg vicc.... a viccen meg szabad nevetni.  wave


Írtam a dologgal kapcsolatban is, említettem a szelepszár szimmeringet is.....Felhívtam a figyelmét a mulasztására is, hogy ennél jobban oda kell figyelni.
Amúgy ennyi futott km-es motorral el lehet autópályázni is 15e km alatt 2 litert.

Képzeld...0 km-től szervizelek egy vRS-t.... most 51e van benne 2 éves...... simán elkajál motorolajat, pályán jobban...... egy periódus alatt simán 2 litert.
De ellenőrzik és töltenek utána!
Vissza is vettem a szervizperiódust rugalmasról fix-re, a mi 15e km.

A kezelésiben sokkal több a megengedett olajfogyasztás, mielőtt be kell avatkozni.
 wave

Köszönöm a tanácsokat. Egy kicsit olybá tűnhet, hogy null amatőr lennék, visszaolvas így tűnik, ez tény, de nálam háklisabb autótulaj nem biztos, hogy van. A kocsi barátnőmé, reggel megy, mindig siet, csinálja kis takarítós cégét, hajtja a kocsit. Mindig baszogatom, hogy nézze az olajat, mert nem lehetek mindig ott. Van még 2 Focusunk sokkal, de sokkal több km-rel és ilyen szintű olajfogyasztás nem volt. Ennél a mondeónál se. Tavaly vettük, olajcsere, nézegettem hetente, semmi változás, 15ekm-nél néztem, minimumon volt, de mindegy olajcsere. Pár deci és akár 1l motorolaj fogyást is elfogadhatónak tart a gyártó. Itt nem a nézegetés és a lustaság volt a probléma, hanem az eddigi tapasztalatoknak ellentmondó hirtelen olajfogyasztás. Amint villant a lámpa fékezésnél, parancsoltam is a kocsit a parkolóba és nem szívesen de asszony vitte a Volvo-t, amíg nem egy szerelőhöz.
Igen az injektortisztító viccesen hangzik, de inkább egy motortisztító adalék már annyira nem. Kaptam egy infót, hogy volt olyan tapasztalat, hogy az olajlehúzó gyűrű letapad. Nekem belefér a logikámba, hogy egy takarítás a motortérben (20 euro a cucc) olajcsere előtt nem árthat, főleg úgy, hogy kevés volt benne az olaj, és ezáltal nem volt meg a megfelelő kenés-hűtés, ki tudja mivé vált az olaj benne. Ezzel nem ártok, rosszabb nem lesz, és olcsóbb, mint ha egyből rohannék totálbafelújítani a motort. Ha nem változik semmit a dolog, akkor marad így, 24 euro 5 liter ford olaj, veszek 2x5 liter és meglátjuk, leviszem 10e km-re a csereperiódust. 10e-ből megvan a csere.
Köszi a hozzászólásokat.

Üdv:

András
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5218 Dátum: 2013.07.30 kedd, 21:49:05 »

Köszönöm a tanácsokat. Egy kicsit olybá tűnhet, hogy null amatőr lennék, visszaolvas így tűnik, ez tény, de nálam háklisabb autótulaj nem biztos, hogy van. A kocsi barátnőmé, reggel megy, mindig siet, csinálja kis takarítós cégét, hajtja a kocsit. Mindig baszogatom, hogy nézze az olajat, mert nem lehetek mindig ott. Van még 2 Focusunk sokkal, de sokkal több km-rel és ilyen szintű olajfogyasztás nem volt. Ennél a mondeónál se. Tavaly vettük, olajcsere, nézegettem hetente, semmi változás, 15ekm-nél néztem, minimumon volt, de mindegy olajcsere. Pár deci és akár 1l motorolaj fogyást is elfogadhatónak tart a gyártó. Itt nem a nézegetés és a lustaság volt a probléma, hanem az eddigi tapasztalatoknak ellentmondó hirtelen olajfogyasztás. Amint villant a lámpa fékezésnél, parancsoltam is a kocsit a parkolóba és nem szívesen de asszony vitte a Volvo-t, amíg nem egy szerelőhöz.
Igen az injektortisztító viccesen hangzik, de inkább egy motortisztító adalék már annyira nem. Kaptam egy infót, hogy volt olyan tapasztalat, hogy az olajlehúzó gyűrű letapad. Nekem belefér a logikámba, hogy egy takarítás a motortérben (20 euro a cucc) olajcsere előtt nem árthat, főleg úgy, hogy kevés volt benne az olaj, és ezáltal nem volt meg a megfelelő kenés-hűtés, ki tudja mivé vált az olaj benne. Ezzel nem ártok, rosszabb nem lesz, és olcsóbb, mint ha egyből rohannék totálbafelújítani a motort. Ha nem változik semmit a dolog, akkor marad így, 24 euro 5 liter ford olaj, veszek 2x5 liter és meglátjuk, leviszem 10e km-re a csereperiódust. 10e-ből megvan a csere.
Köszi a hozzászólásokat.

Üdv:

András


Amíg csak ennyit fogyaszt, használd...DE figyelj oda rá.

"Amint villant a lámpa fékezésnél,"................... ez ilyenkor már késő! Az a lámpa nem azért van, hogy az olajutántöltést jelezze.
Vegyetek olyan autót neki, ami indítás után kijelzi az olajszintet.....bár önteni nem tud az ember helyet...szóval ez is csak félmegoldás.

Más.....annyira nem siethet az ember, hogy 15e km alatt egyszer se legyen ideje az olajat ellenőrizni! Sőt..ugye a fékfolyadékot, gumikat...nyomást...és egyéb dolgokat is kell ellenőrizni.
Ha nem elindulás előtt, akkor este hazaéréskor. Ennyi idő KELL és van is.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5219 Dátum: 2013.07.31 szerda, 11:42:28 »

Tisztelt Fórumtársak!
Az olajfogyasztással kapcsolatban engedjétek meg, hogy felvessek néhány gondolatot. Nagyon sajnálom az olajfogyasztással küzdő Fórumtársat. Ha a probléma egyik pillanatról a másikra következett be, nagy valószínűséggel sérült egy dugattyún az olajlehúzó, vagy egy kompresszió gyűrű, vagy mindkettő. Az ilyen mértékű olajfogyasztás egyáltalán nem mondható normálisnak, különösen nem a Mondeoknál, ahol nem jellemző az olajfogyasztás. Mi ilyenkor a teendő? Először is, érdemes egy környezetvédelmi vizsgálat, és egy kompresszió mérés elvégzése. Bármelyik gyűrű sérült, az indokolja a két mérési eredmény normálistól eltérő értékét, és a megnövekedett olajfogyasztást. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.31 szerda, 15:17:50 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5220 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 19:21:13 »

Nekem is zabálja az olajat,  de nem rég vettem nem tudom volt e elözöleg termosztát baja.a kipuf vége fekete kormos.egr is jelez gondolom az olaj miatt.Én is próbáljak ki olajcsere előtt egy motortisztito adalèkot, egy injektortisztitot hátha helyrejön?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5221 Dátum: 2013.08.06 kedd, 08:45:01 »

Gyertyacsere után még mindig nem szűnt meg a rángatás alacsony fordulaton... Gyertyakábel csere, vagy gyújtótrafó csere segíthet? Rohadt idegesítő, fullra megpakolt autóval 2500-3000 rpm alatt alig lehet menni  szomoru1

Először trafó, ha nem javult meg, akkor kábel is. Lehet ugyártott, de olyan amivel mondjuk egy Cromax-nak jó tapasztalatai vannak.
Nekem elég volt a trafó csere ugyártottra, azóta a gázos (pontosabb szikra kell) autóm is szépen megy.
Hajrá...
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5222 Dátum: 2013.08.06 kedd, 11:00:52 »

Először trafó, ha nem javult meg, akkor kábel is. Lehet ugyártott, de olyan amivel mondjuk egy Cromax-nak jó tapasztalatai vannak.
Nekem elég volt a trafó csere ugyártottra, azóta a gázos (pontosabb szikra kell) autóm is szépen megy.
Hajrá...

Köszönöm, már elkezdtem utánajárni az áraknak, hamarosan meg is rendelem  Cool
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #5223 Dátum: 2013.08.06 kedd, 11:46:33 »

Ezt a szívósoros örvénylapátos kiiktatós mókát érdemes megcsinálni azoknak, akiknek nem produkál rendellenességet, vagy célszerű minél előbb megszabadulni tőlük megelőzvén a bajt? Olyan 200.000 km körül van már a gépben, így a leírtak alapján az is lehet, hogy a szívósor már volt cserélve.
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5224 Dátum: 2013.08.06 kedd, 12:19:58 »

Ezt a szívósoros örvénylapátos kiiktatós mókát érdemes megcsinálni azoknak, akiknek nem produkál rendellenességet, vagy célszerű minél előbb megszabadulni tőlük megelőzvén a bajt? Olyan 200.000 km körül van már a gépben, így a leírtak alapján az is lehet, hogy a szívósor már volt cserélve.

A bajnak vannak előjelei általában. ha semmi rendellenes hang nincs, akkor -szerintem- felesleges kiherélni most.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5225 Dátum: 2013.08.06 kedd, 19:17:14 »

Lehet hogy lerágott csont, ne kövezzetek meg érte, de előhozom a fogyasztás dolgot  nyes
Most télen kezdődött a sztori termosztát problémával. Fene a pofámat de még nem cseréltem ki.
Most így nyáron nincs probléma a víz hőmérsékletével, de a fogyasztásom a szokásosnál egyre nagyobb....
jelen pillanatban 9.5  Undecided és az olaj fogyás is kezd nagyon nőni, azaz 5 ezer km alatt max-ról majdnem min-re.
 amit még tudni érdemes hogy sajnos nagyon sok a "hideg járat" otthon - meló 5km "otthon - cba" 3km
De úgy hogy az autót kb 2-3 havonta szoktam csak megjáratni a pályán, a mindennapokban szinte mindig 3 ezres fordulat alatt elváltok. sohasincs hidegen jampizás....

Remélem nem csináltam a termosztát miatt nagyobb kárt....  rinya

U.I.: bontott termásztátot megveszek  nyes
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5226 Dátum: 2013.08.06 kedd, 19:20:38 »

Még annyit hozzátennék hogy a tavaly nyári fogyasztásom a szinte hihetetlen 6.5 volt
Nem szarrágó vagyok hogy egy - két literen szívom a fogam, csak attól tartok hogy a megnőtt olaj/benzin fogyasztás valami komolyabb bajnak az előjele  falbav
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5227 Dátum: 2013.08.06 kedd, 19:22:45 »



Remélem nem csináltam a termosztát miatt nagyobb kárt....  rinya


Pedig esélyes.
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5228 Dátum: 2013.08.06 kedd, 19:30:03 »

Fejtsd ki kérlek bővebben mire számíthatok Huh?

Pedig esélyes.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5229 Dátum: 2013.08.06 kedd, 19:40:41 »

Fejtsd ki kérlek bővebben mire számíthatok Huh?


Inkább nem ijesztgetlek. Cserélj termosztátot, és reméld, hogy az olajfogyasztás nem romlik tovább. És mindig tartsd a min csík felett az olajszintet.
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5230 Dátum: 2013.08.06 kedd, 20:22:00 »

Azért én kíváncsi vagyok a részletekre...

Inkább nem ijesztgetlek. Cserélj termosztátot, és reméld, hogy az olajfogyasztás nem romlik tovább. És mindig tartsd a min csík felett az olajszintet.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5231 Dátum: 2013.08.06 kedd, 20:23:02 »

Azért én kíváncsi vagyok a részletekre...

Motorgenerál... rinya
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5232 Dátum: 2013.08.06 kedd, 20:27:33 »

Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem

Motorgenerál... rinya
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5233 Dátum: 2013.08.06 kedd, 20:31:37 »

Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem

Hát a hatásmechanizmust nem ismerem, de a nagyok azt szokták mondani, hogy ha valaki sokat jár nem működő termosztáttal, akkor hamarosan megnövexik az olajfogyasztás és az már csak a motor megbontásával orvosolható. rinya
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5234 Dátum: 2013.08.06 kedd, 20:54:47 »

Arra gondolsz hogy a hideg víz miatt a túl dús keverék felhigította az olajat, ami nem tett túl jót az alapból is "vékony" 5w30-nak?
Mond azt hogy nem

a hideg moci jobban kopik.ergo hajlamosabb az ovális henger kopasra.ami lassan mondeo betegség a benyasoknal.az meg aztán zabálja az olajat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5235 Dátum: 2013.08.06 kedd, 21:25:36 »

Hordós a kopás neve, ovális hengert még nem láttam.  wave
Ez egyébként.....de nem is ez, hanem a kopás..... üzemi hőmérséklet alatt nagyobb mértékű és ebből lesz a gond később.
De véleményem szerint sokat kell így menni, hogy hordósra kopjon a henger... mert azért 50 fokra felmelegszik mindig, ami meg nem hideg annyira.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5236 Dátum: 2013.08.06 kedd, 21:38:37 »

Hordós a kopás neve, ovális hengert még nem láttam.  wave
Ez egyébként.....de nem is ez, hanem a kopás..... üzemi hőmérséklet alatt nagyobb mértékű és ebből lesz a gond később.
De véleményem szerint sokat kell így menni, hogy hordósra kopjon a henger... mert azért 50 fokra felmelegszik mindig, ami meg nem hideg annyira.  Cool

Hát márpedig bármennyire is hihetetlen számodra, bizony van olyan, hogy oválisra kopik a henger, ez a henger ovalitása, még én is tanultam erről. A főtengely hossztengelyével merőleges irányban terheli a legjobban a dugattyú, ezért kopik ott legjobban, ez teljesen logikus. Ez azt jelenti, hogy a henger keresztmetszete mennyire tér el a körtől, a hordós kifejezés pedig nem a keresztmetszetre igaz, hanem a teljes hengerfalra, hogy az mennyire tér el a hengertől. Szóval valami ilyesmi. De ha nekem nem hiszel, akkor tessék: https://sites.google.com/site/dieselgsite/diesel-javitas/adagolok-javitasa
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5237 Dátum: 2013.08.06 kedd, 21:43:22 »

Hát márpedig bármennyire is hihetetlen számodra, bizony van olyan, hogy oválisra kopik a henger, ez a henger ovalitása, még én is tanultam erről. A főtengely hossztengelyével merőleges irányban terheli a legjobban a dugattyú, ezért kopik ott legjobban, ez teljesen logikus. Ez azt jelenti, hogy a henger keresztmetszete mennyire tér el a körtől, a hordós kifejezés pedig nem a keresztmetszetre igaz, hanem a teljes hengerfalra, hogy az mennyire tér el a hengertől. Szóval valami ilyesmi. De ha nekem nem hiszel, akkor tessék: https://sites.google.com/site/dieselgsite/diesel-javitas/adagolok-javitasa

A henger anyaga acél. A dugattyúé aluminium.
Szerinted melyik kopik?
Ahol a szintén acél dugattyúgyűrűk mozognak, ott kophat a henger fal is. Ebből lesz a hordós kopás. A tetejénél és az aljánál elméletileg nem változik a henger átmérője. Középen megnő az átmérője a kopástól. Oldalról nézve is egy hordó forma durván. Ezért nevezik hordós kopásnak.
Ez + a gyűrűk mozgása "pumpálja" felfelé az olajat...
Adagoló javítás...... hogy jön ide?  vigyor3

Nem arról van szó, hogy ki hisz kinek.........  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 21:52:22 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5238 Dátum: 2013.08.06 kedd, 21:52:09 »

A henger anyaga acél. A dugattyúé aluminium.
Szerinted melyik kopik?
Ahol a szintén acél dugattyúgyűrűk mozognak, ott kophat a henger fal is. Ebből lesz a hordós kopás. A tetejénél és az aljánál elméletileg nem változik a henger átmérője. Középen megnő az átmérője a kopástól. Oldalról nézve is egy hordó forma durván. Ezért nevezik hordós kopásnak.
Adagoló javítás...... hogy jön ide?  vigyor3

Nem arról van szó, hogy ki hisz kinek.........  wave
Azt hiszem, hogy ez is csak egy lesz a veled folytatott vitában, ahol nem vagy képes elismerni a tévedésedet, mert volt már ilyen sok. Ha megnéznéd a gugliban, akkor látnád, hogy ez igaz nem csak az adagolókra, hanem a motor hengerére is. Legyen már benned annyi szakmai kíváncsiság, hogy utánanézel ezeknek a dolgoknak. Tudnék még mit írni, de inkább hagyom a fenébe...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5239 Dátum: 2013.08.06 kedd, 21:57:13 »

Azt hiszem, hogy ez is csak egy lesz a veled folytatott vitában, ahol nem vagy képes elismerni a tévedésedet, mert volt már ilyen sok. Ha megnéznéd a gugliban, akkor látnád, hogy ez igaz nem csak az adagolókra, hanem a motor hengerére is. Legyen már benned annyi szakmai kíváncsiság, hogy utánanézel ezeknek a dolgoknak. Tudnék még mit írni, de inkább hagyom a fenébe...

Sok tévedésem....... mert ellentmondok az itt felkapott és "bejáratott" magyarázatoknak....  nyes   taps
Nem akarok én vitatkozni..... annyira nem érdekel, hogy ki mit hisz.

Miért nézzek utána olyannak, amiben van tapasztalatom...saját mérésekkel...stb.   Nem nekem kell utánanéznem.  Wink
(adagolóban nincs gyűrű és ott acéldugattyúk vannak  Smiley )


Hagyjuk........ jó éjt!  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5240 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:10:21 »

Sok tévedésem....... mert ellentmondok az itt felkapott és "bejáratott" magyarázatoknak....  nyes   taps
Nem akarok én vitatkozni..... annyira nem érdekel, hogy ki mit hisz.

Miért nézzek utána olyannak, amiben van tapasztalatom...saját mérésekkel...stb.   Nem nekem kell utánanéznem.  Wink
(adagolóban nincs gyűrű és ott acéldugattyúk vannak  Smiley )


Hagyjuk........ jó éjt!  wave


Tehát a hozzászólásodból kiindulva a következőket tudom javasolni: ne fölényeskedj, ne legyél önelégült, soha ne legyél szakmailag hiú, és bizony érdekeljen mások véleménye is, mert egyébként megragadsz egy szinten. Azt már csak széljegyzetként említem meg, hogy gyerekes dolog még az adagoló témán rugóznod.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5241 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:29:12 »

Tehát a hozzászólásodból kiindulva a következőket tudom javasolni: ne fölényeskedj, ne legyél önelégült, soha ne legyél szakmailag hiú, és bizony érdekeljen mások véleménye is, mert egyébként megragadsz egy szinten. Azt már csak széljegyzetként említem meg, hogy gyerekes dolog még az adagoló témán rugóznod.



Igenis tanár úr!
Köszönöm a nyilvános kioktatást, bár jelentéktelen számomra. Mindezt úgy teszed, hogy mégcsak nem is  ismersz! 
 taps

Az a gyerekes, hogy finoman jeleztem, hogy nem jó az adagolós példa.......erre én rugózom rajra, mert nem jött be? Cheesy
A gerendát vedd ki a szemedből, mielőtt a szálkámmal foglalkozol. wave

« Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 22:35:40 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5242 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:33:34 »

Igenis tanár úr!
taps
Az ilyen hozzászólásokból is lehet ám képet alkotni mások jelleméről...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5243 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:43:09 »

Az ilyen hozzászólásokból is lehet ám képet alkotni mások jelleméről...

Tévedsz.

Soha ne keverd össze a személyiségemet a viselkedésemmel... Mert a személyiségem az Én vagyok, a viselkedésem meg attól függ, hogy Te ki vagy és hogyan állsz hozzám...  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5244 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:52:20 »

Tévedsz.

Soha ne keverd össze a személyiségemet a viselkedésemmel... Mert a személyiségem az Én vagyok, a viselkedésem meg attól függ, hogy Te ki vagy és hogyan állsz hozzám...  Cool
Ez nagyon nem ebbe a topicba való. És ne magyarázkodj tovább, nem lesz jobb.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5245 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:56:33 »

Ez nagyon nem ebbe a topicba való. És ne magyarázkodj tovább, nem lesz jobb.

Nem magyarázat, nincs rá szükségem....főleg veled szemben. Ezek tények, kedves felettem álló okos idegen!  eplus2
De látom neked fáj, hogy nem sikerül valakit hülyének beállítani, pedig kampányolsz ellene(m) rendesen!  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5246 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:56:48 »

Lehet itt most vitatkozni hogy mitől, hogyan, de a tapasztalat kb. azt mutatja, hogy az olajzabálás sok huzamosabb ideig hidegen (tökig nyitott termosztát) történő használat hozza elő. Ezenkívül, akinek lett generálozva a motorja brutál olajfogyasztás miatt (Hyperborg), annak a hengerfala nem volt kopva, csak az olajlehúzók voltak megpukkanva. Szóval lehet, hogy a hordó-ovál téma is értelmetlen.

Barátkozni meg menjetek a chat topicba  vigyor3
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5247 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:57:56 »

Nem magyarázat, nincs rá szükségem....főleg veled szemben. Ezek tények, kedves felettem álló okos idegen!  eplus2
De látom neked fáj, hogy nem sikerül valakit hülyének beállítani, pedig kampányolsz ellene(m) rendesen!  taps
Ez nagyon nem ebbe a topicba való.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5248 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:58:24 »

Ez nagyon nem ebbe a topicba való.

Már önkéntes moderátor is vagy?  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5249 Dátum: 2013.08.06 kedd, 22:59:56 »

Lehet itt most vitatkozni hogy mitől, hogyan, de a tapasztalat kb. azt mutatja, hogy az olajzabálás sok huzamosabb ideig hidegen (tökig nyitott termosztát) történő használat hozza elő. Ezenkívül, akinek lett generálozva a motorja brutál olajfogyasztás miatt (Hyperborg), annak a hengerfala nem volt kopva, csak az olajlehúzók voltak megpukkanva. Szóval lehet, hogy a hordó-ovál téma is értelmetlen.

Barátkozni meg menjetek a chat topicba  vigyor3
poigneemain
Naplózva
Oldalak: 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.