Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 23:38:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261495 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5350 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 18:24:32 »

Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.

Szóval leszűrve, az alapjárati szelep és a pillangószelep tisztítása mellett most gyertyát is cserélek. Örülök, hogy (eddig) senki sem gyanakodott a hiba alapján üzemanyag ellátás problémákra, de ez még nem azt jelenti, hogy nem oda lyukadok ki.
Van valakinek tapasztalata injektortisztító / üzemanyag rendszer tisztító benzinadalékokról?

Köszi!

Nem vezetéstechnikai tanáccsal láttunk el, hanem jeleztük, hogy alacsony fordulatszámon használod magas sebességi fokozatban.
Valamint üresben gurulsz motorfék helyett.
Ez nem kioktatás....

Üzemanyag ellátási problémád azért nem valószínű, hogy van, mert ha tolod neki megy. Na most akkor több benzin kell neki, így ha több van, akkor kevesebb is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5351 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 18:45:58 »

Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.

Nem érzem, hogy kioktatásnak szánta. És nem mellesleg teljesen igaza van. A 40e km semmit nem jelent, ha az ember valamit következetesen rosszul csinál, úgy fogja tenni további 40e km után is.
Két példa: kb minden második dízeltulaj rosszul használja az autóját. Pörgeti, mint a fene. Semmi értelme, nyomatékból kell autózni.
Második: nap mint nap látom: megelőzök egy bringást, kirakom az indexet. A mögöttem lévő már nem... holott, az utána jövő innen fogja észrevenni...
plusz egy: nap mint nap jönnek olyan közel mögém, hogy a reakcióidőn belül vannak (mire elkezdi nyomni a féket, már nekem jött).
Ezek is nap mint nap vezetnek - rosszul.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5352 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 21:24:58 »

De sajnos! falbav
Add el... Sajnos lefutottam ezt a kört, nekem a hengerek voltak oválisak/hordósak (kinek mi tetszik), a generál 190 ezerbe került (minden alkatrész cserélve a motorban, hengerek rendbetéve, stb), egyéb alkatrészek hamár ennyire szét van szedve jeligével 340 ezer (utángyártottak, nagy kedvezménnyel) munkadíj: 160 ezer. Vagy veszel egy keveset futott bontott motort. Lehet kísérletezni csodaszerekkel (hátha a gyűrűk tapadtak le), de nekem is zörgött alapjáraton (kuplung kinyomásra halkult a kopogás), mikor szétszedték a motort kiderült, hogy a dugattyú vergődött a hengerben, az okozta ezt a hangot...  rinya
Generál után alapvetően jó lett, 17 ezret mentem vele azóta, ezalatt sajnos a fogyasztás nem ment 8,5 alá (előtte 7 körül volt). A vége az lett, hogy most várom, hogy valaki megvegye, átültem off márka dízelébe.  szomoru1
Naplózva
Jaffy83
Vendég
« Új hozzászólás #5353 Dátum: 2013.09.29 vasárnap, 21:33:40 »

Üdv. mindenki !
Nekem is olajfogyás kb. 300-400km/l. lepadlózva füstöl , kipuf.vége kormos, EGR jelez.Hidegen torpan kb. 100m-ig azt kitisztul megindul. Néha hallok kerregő hangot van hogy hangosabb van hogy halkabb és van hogy semmi hang. Új szívósor, új olajleválasztó.
Milyen teszteket javasolnátok hogy rájöjjek mi lehet . nem akarom egyből nagy szervízre bízni mert azok egyből megbontanák szerintem.
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #5354 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 08:45:17 »

Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.

Szóval leszűrve, az alapjárati szelep és a pillangószelep tisztítása mellett most gyertyát is cserélek. Örülök, hogy (eddig) senki sem gyanakodott a hiba alapján üzemanyag ellátás problémákra, de ez még nem azt jelenti, hogy nem oda lyukadok ki.
Van valakinek tapasztalata injektortisztító / üzemanyag rendszer tisztító benzinadalékokról?

Köszi!

Én nem rég vettem a mondim, és kb 1 hétre elkezdett rángatni ilyen 2000 körül. először üzemanyagszűrőt akartam cserélni. de aztán gondoltam kimérem a gyújtó kebelt. és a kábel nem volt jó, vettem egyet 10000-, + kicseréltem a gyertyákat 13000-, 40% kedvezménnyel:)  azóta minden ok:))   vigyor3
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5355 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 09:52:42 »

Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.

Szóval leszűrve, az alapjárati szelep és a pillangószelep tisztítása mellett most gyertyát is cserélek. Örülök, hogy (eddig) senki sem gyanakodott a hiba alapján üzemanyag ellátás problémákra, de ez még nem azt jelenti, hogy nem oda lyukadok ki.
Van valakinek tapasztalata injektortisztító / üzemanyag rendszer tisztító benzinadalékokról?

Köszi!

Az injektortisztító egy petróleum alapú cucc, szóval nem kíván az előállítása rakéta technikai előképzettséget. Bármelyik akár hipermarketben is kapható injektortisztító megteszi. Winn's vagy STP, nem tudod elhibázni, tankolás előtt beleborítod, és kész.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5356 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 10:14:50 »

Add el... Sajnos lefutottam ezt a kört, nekem a hengerek voltak oválisak/hordósak (kinek mi tetszik), a generál 190 ezerbe került (minden alkatrész cserélve a motorban, hengerek rendbetéve, stb), egyéb alkatrészek hamár ennyire szét van szedve jeligével 340 ezer (utángyártottak, nagy kedvezménnyel) munkadíj: 160 ezer. Vagy veszel egy keveset futott bontott motort. Lehet kísérletezni csodaszerekkel (hátha a gyűrűk tapadtak le), de nekem is zörgött alapjáraton (kuplung kinyomásra halkult a kopogás), mikor szétszedték a motort kiderült, hogy a dugattyú vergődött a hengerben, az okozta ezt a hangot...  rinya
Generál után alapvetően jó lett, 17 ezret mentem vele azóta, ezalatt sajnos a fogyasztás nem ment 8,5 alá (előtte 7 körül volt). A vége az lett, hogy most várom, hogy valaki megvegye, átültem off márka dízelébe.  szomoru1

Érdekelne hogy milyen futott km-nél jött ez elő ?
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5357 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 11:21:32 »

Érdekelne hogy milyen futott km-nél jött ez elő ?
Mikor megvettem 131-ezret MUTATOTT az óra, már megvolt a kopogós hang, 138 ezernél jött elő a komoly olajfogyasztás és lett szétborítva.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5358 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 11:32:30 »

Mikor megvettem 131-ezret MUTATOTT az óra, már megvolt a kopogós hang, 138 ezernél jött elő a komoly olajfogyasztás és lett szétborítva.

Akkor abban legalább 2x annyi volt. Az előző 1.8-as benzinesem 210 ezer km-rel adtam el, de ilyen hibákat nem produkált. Azért 130 ezer km alatt nem mehet tönkre ennyire.
Naplózva
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5359 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 11:38:22 »

Én nem rég vettem a mondim, és kb 1 hétre elkezdett rángatni ilyen 2000 körül. először üzemanyagszűrőt akartam cserélni. de aztán gondoltam kimérem a gyújtó kebelt. és a kábel nem volt jó, vettem egyet 10000-, + kicseréltem a gyertyákat 13000-, 40% kedvezménnyel:)  azóta minden ok:))   vigyor3

Köszi,

A gyújtó kábelt hogyan mérted ki? sima rövidzárt kell mérni, vagy van valami tól-ig ellenállás érték. Csak mert szakadtnak biztos nem szakadt.
És a teljes szettet cserélted, vagy hengerenként egyet-egyet aminél gond volt. Csak mert egy utágyártott szett nem vészes összeg (1.8-hoz valót találtam, az jó?) de a gyárit egyesével lehet megvenni ami 7000/db.

Üdv,
kisg
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5360 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 11:46:48 »

Köszi,

A gyújtó kábelt hogyan mérted ki? sima rövidzárt kell mérni, vagy van valami tól-ig ellenállás érték. Csak mert szakadtnak biztos nem szakadt.
És a teljes szettet cserélted, vagy hengerenként egyet-egyet aminél gond volt. Csak mert egy utágyártott szett nem vészes összeg (1.8-hoz valót találtam, az jó?) de a gyárit egyesével lehet megvenni ami 7000/db.

Üdv,
kisg

A kábelekből célszerű a teljes szettet cserélni. Ha javasolhatok valamit, akkor gyertyából, trafóból gyárit vegyél (Gyertya: Motorcraft vagy NGK, trafó gyári, esetleg Valeo), ha esetleg nem gond, hogy kicsivel drágább, akkor iridium elektródásat. Van olyan fórumtárs, aki megjárta az olcsó, utángyártottal (pár ezer km után kukás lett az is). Az előző benzines gépemben iridium elektródás motorcraft volt és én gond nélkül elmentem velük 100e km-t+amit az előző tulaj beletett. (elvileg 60e a csereperiódusa)
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5361 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 12:12:30 »

Akkor abban legalább 2x annyi volt. Az előző 1.8-as benzinesem 210 ezer km-rel adtam el, de ilyen hibákat nem produkált. Azért 130 ezer km alatt nem mehet tönkre ennyire.
Fene tudja, az biztos, h nagyon össze lehetett törve. Többeknél jött elő már ilyen probléma óra szerint hasonló km-nél. Meg 130 ezer alatt is meg lehet főzni, le lehet gyilkolni egy motort (olcsó, nem belevaló olaj, stb), nem tudom, az biztos, h ebbe belenyúltam  rinya
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5362 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 12:28:01 »

Akkor abban legalább 2x annyi volt. Az előző 1.8-as benzinesem 210 ezer km-rel adtam el, de ilyen hibákat nem produkált. Azért 130 ezer km alatt nem mehet tönkre ennyire.

De.
Lehet úgy "használni"....de inkább gyilkolásnak nevezném.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #5363 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 13:59:55 »

Köszi,

A gyújtó kábelt hogyan mérted ki? sima rövidzárt kell mérni, vagy van valami tól-ig ellenállás érték. Csak mert szakadtnak biztos nem szakadt.
És a teljes szettet cserélted, vagy hengerenként egyet-egyet aminél gond volt. Csak mert egy utágyártott szett nem vészes összeg (1.8-hoz valót találtam, az jó?) de a gyárit egyesével lehet megvenni ami 7000/db.

Üdv,
kisg

a gyújtókábeleket természetesen cseréld ki az egészet, nekem egy 10-es volt a 2.0-hoz.  De gyertyákat NGK-t vettem annak ilyen 5500 db, ha csak nem tudsz kedvezményt. Én pl trafót nem cseréltem, mert arra nem volt szükség.

A mérés egyszerű, fogsz egy multit és mérsz ellenállást. ha jól emlékszem a leghosszabb kábelnek kell lennie a legkisebb ellenállásúnak, és ahogy rövidül úgy csökken az ellenállás (arányosan)..  Nekem pl a 2-es és a 3-es hengernek a gyújtókábelének ugyan annyi volt az ellenállás (ami nem túl jó)  egy szó mint száz vettem egy újat, és tökéletesen működik.  vigyor3
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5364 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 18:51:14 »

De.
Lehet úgy "használni"....de inkább gyilkolásnak nevezném.  Undecided

Annak nem is való autó a kezébe. Sőt, még egy talicskát sem bíznék rá. Amúgy pedig sose bírjon felállni onnan, ahol van az olyan, aki szétgyilkol 130e km alatt egy autót, elviszi egy szerelő haverjához, hogy csináljon vele valamit eladásra, majd eladja, hogy a következő tulaj szenvedjen vele.  gun violent violent violent violent violent violent violent
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5365 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 18:58:15 »

Annak nem is való autó a kezébe. Sőt, még egy talicskát sem bíznék rá. Amúgy pedig sose bírjon felállni onnan, ahol van az olyan, aki szétgyilkol 130e km alatt egy autót, elviszi egy szerelő haverjához, hogy csináljon vele valamit eladásra, majd eladja, hogy a következő tulaj szenvedjen vele.  gun violent violent violent violent violent violent violent

Nem olyan kirívó eset ez.....

Látod, még itt olvasható néha, hogy előreláthatólag sok lesz a gond és a kiadás......add el gyorsan.
Na, pontosan ugyanez történik....majd aki megveszi az bhaszik rá. Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5366 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 19:00:25 »

Nem olyan kirívó eset ez.....

Látod, még itt olvasható néha, hogy előreláthatólag sok lesz a gond és a kiadás......add el gyorsan.
Na, pontosan ugyanez történik....majd aki megveszi az bhaszik rá. Ennyi.

Még nem adom el, mert nem tudnék helyette másikat venni. Vagy ezt nem nekem szántad? Egyébként mi lett a kilincseddel?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5367 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 19:11:41 »

Még nem adom el, mert nem tudnék helyette másikat venni. Vagy ezt nem nekem szántad? Egyébként mi lett a kilincseddel?

Nem rád értettem, de neked szántam.....csak úgy általánosságban.

Az én kilincsen köszönöm, rendben.
Ügyfél autóra kell.....be, bh 3szög-et betörték és szétbarmolták a bal első kilincset.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5368 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 19:19:59 »

Nem rád értettem, de neked szántam.....csak úgy általánosságban.

Az én kilincsen köszönöm, rendben.
Ügyfél autóra kell.....be, bh 3szög-et betörték és szétbarmolták a bal első kilincset.

Aha. Szerintem holnap érdeklődd meg mk2-től. Vagy a bal és a jobb oldali zárbetét között is van különbség?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5369 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 19:25:01 »

Aha. Szerintem holnap érdeklődd meg mk2-től. Vagy a bal és a jobb oldali zárbetét között is van különbség?

Nincs neki. Az üvegek tőle vannak....
Az angolokban amúgy sincs baloldalon zárbetét.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5370 Dátum: 2013.10.01 kedd, 06:28:15 »

Általában ilyenkor szokott motorgenerál lenni.  falbav Lehet ilyenkor kopott hengerfal, latapadt olajlehúzógyűrűk, elfáradt szelepszárszimeringek. De majd jönnek a többiek is, és majd ők is segítenek ötletelni.

Termosztát volt-e romlott-e? Smiley Gyűrű lesz az. Olvass vissza engem ... végigszívtam ezt már Smiley
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5371 Dátum: 2013.10.01 kedd, 06:32:57 »

Érdekelne hogy milyen futott km-nél jött ez elő ?

Nekem 120.000-nél jött elő egy termosztáthibát követően.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5372 Dátum: 2013.10.01 kedd, 06:35:58 »

Fene tudja, az biztos, h nagyon össze lehetett törve. Többeknél jött elő már ilyen probléma óra szerint hasonló km-nél. Meg 130 ezer alatt is meg lehet főzni, le lehet gyilkolni egy motort (olcsó, nem belevaló olaj, stb), nem tudom, az biztos, h ebbe belenyúltam  rinya

Nem feltétlen. Ismert, hogy az MK3-ban a termosztát nincs a helyzet magaslatán. Ha elpukkan, akkor a motor folyamatosan dúsít, a többlet benzin lemossa az olajat a hengerfalról, a gyűrűk ettől ellágyulnak és mehet is a gyűrűcsere.

Akinek ilyen problémája van, az a szívósort ellenőrizze. Ha ott lötyög benne az olaj, akkor abból motorgenerál lesz ...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5373 Dátum: 2013.10.01 kedd, 07:22:10 »

Nem feltétlen. Ismert, hogy az MK3-ban a termosztát nincs a helyzet magaslatán. Ha elpukkan, akkor a motor folyamatosan dúsít, a többlet benzin lemossa az olajat a hengerfalról, a gyűrűk ettől ellágyulnak és mehet is a gyűrűcsere.

Akinek ilyen problémája van, az a szívósort ellenőrizze. Ha ott lötyög benne az olaj, akkor abból motorgenerál lesz ...


Ha tudnád, hogy mennyi autónak "lötyög" az olaj a szívósorban.... független a kilométertől.
Önmagában ez még nem motorgenerálra utaló jel.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5374 Dátum: 2013.10.01 kedd, 09:56:44 »

Nem feltétlen. Ismert, hogy az MK3-ban a termosztát nincs a helyzet magaslatán. Ha elpukkan, akkor a motor folyamatosan dúsít, a többlet benzin lemossa az olajat a hengerfalról, a gyűrűk ettől ellágyulnak és mehet is a gyűrűcsere.

Akinek ilyen problémája van, az a szívósort ellenőrizze. Ha ott lötyög benne az olaj, akkor abból motorgenerál lesz ...
Igen, a termosztát nekem is rossz volt benne, de nekem nem is a gyűrűkkel volt gondom, hanem a hengerekkel (aztán lehet összefügg a kettő, annyira nem tudom)
Naplózva
zsoi
Vendég
« Új hozzászólás #5375 Dátum: 2013.10.01 kedd, 17:32:57 »

Üdv. mindenkinek.
Kis segítséget szeretnék kérni, a következő problémára:
Hideg motornál gázadásra fullad az autó olyannyira, ha nem veszem el a gázt, le is állna. Ilyenkor elindulni kész gyötrelem.
Viszont ha már bemelegszik a motor, nincs ez a jelenség, de ilyenkor azt produkálja, hogy váltáskor nem esik vissza a fordulat,
hanem abban a tartományban marad, amiben kinyomtam a kuplungot. A fordulat csak akkor esik vissza, amikor a sebességem 0.
Ilyenkor az alapjáratom megfelelő stabil, nem ingadozik.Elsőkörben ellenőriztem az alapjárati motort, nem szozul, nem koszos,
gyújtás ráadásával ki is nyit a szelep, viszont pár másodperc után bezár, és egy halk sípoló hang hallatszik.
Okozhatja ez a jelenség a fent említett hibát(kat), vagy másfele keressem a probléma forrását.
A segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5376 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:14:15 »

Nincs neki. Az üvegek tőle vannak....
Az angolokban amúgy sincs baloldalon zárbetét.

Tudom, hog nincs, azért írtam oda a végére, hogy egyforma-e a jobb ill a bal oldali zárbetét. Hogy egyértelműbb legyen, ugyanolyan-e az angol zárbetét, mint az európai.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5377 Dátum: 2013.10.01 kedd, 21:23:04 »

Tudom, hog nincs, azért írtam oda a végére, hogy egyforma-e a jobb ill a bal oldali zárbetét. Hogy egyértelműbb legyen, ugyanolyan-e az angol zárbetét, mint az európai.

Csak a vezető oldalon van zárbetét a mondeo-kban. Angolnál ez a jobb oldal. A kilincs is más a betétes és nem betétes kivitelnél.
Már van amúgy.......holnap lamellázom át és mindenki örül.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5378 Dátum: 2013.10.02 szerda, 09:07:41 »

Üdv. mindenkinek.
Kis segítséget szeretnék kérni, a következő problémára:
Hideg motornál gázadásra fullad az autó olyannyira, ha nem veszem el a gázt, le is állna. Ilyenkor elindulni kész gyötrelem.
Viszont ha már bemelegszik a motor, nincs ez a jelenség, de ilyenkor azt produkálja, hogy váltáskor nem esik vissza a fordulat,
hanem abban a tartományban marad, amiben kinyomtam a kuplungot. A fordulat csak akkor esik vissza, amikor a sebességem 0.
Ilyenkor az alapjáratom megfelelő stabil, nem ingadozik.Elsőkörben ellenőriztem az alapjárati motort, nem szozul, nem koszos,
gyújtás ráadásával ki is nyit a szelep, viszont pár másodperc után bezár, és egy halk sípoló hang hallatszik.
Okozhatja ez a jelenség a fent említett hibát(kat), vagy másfele keressem a probléma forrását.
A segítséget előre is köszönöm.

A következő dolgok jutottak eszembe: alapjárati szelep tisztítás illetve egy hibátlan autóból kölcsönkérni egy garantáltan jól működőt, pillangó szelep tisztítás, fals levegő szívás ellenőrzése, majd ezek végeztével akksi le 10 percre, hogy utána az ECU újratanulhassa a különböző sensor-ok értékeit. (Ilyenkor az első 10-20 km-en furcsán fog viselkedni az autó, amig tanul...)

benzinesnél talán még a szívósort is ellenőrizhetnéd hogy az örvénylapátok megfelelően működnek e, illetve akaszd le őket, hogy folyamatosan nyitva legyenek a lapátok. Ezzel is kizáratsz egy potenciális hibaforrást, de ez már tényleg csak egy ötlet, ebben nincs tapasztalatom...

Most látom hogy LPG-zel. Néhány gázrendszer esetében el tud tanulni az autó gyári ECU-ja b@romságokat.
Javaslat : akksi le-föl, majd járj 100-200 km-t csak benzinnel. Nem tutti, ez is csak egy tipp.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.02 szerda, 10:00:07 írta FokaDriver » Naplózva
zsoi
Vendég
« Új hozzászólás #5379 Dátum: 2013.10.02 szerda, 12:09:17 »

A következő dolgok jutottak eszembe: alapjárati szelep tisztítás illetve egy hibátlan autóból kölcsönkérni egy garantáltan jól működőt, pillangó szelep tisztítás, fals levegő szívás ellenőrzése, majd ezek végeztével akksi le 10 percre, hogy utána az ECU újratanulhassa a különböző sensor-ok értékeit. (Ilyenkor az első 10-20 km-en furcsán fog viselkedni az autó, amig tanul...)

benzinesnél talán még a szívósort is ellenőrizhetnéd hogy az örvénylapátok megfelelően működnek e, illetve akaszd le őket, hogy folyamatosan nyitva legyenek a lapátok. Ezzel is kizáratsz egy potenciális hibaforrást, de ez már tényleg csak egy ötlet, ebben nincs tapasztalatom...

Most látom hogy LPG-zel. Néhány gázrendszer esetében el tud tanulni az autó gyári ECU-ja b@romságokat.
Javaslat : akksi le-föl, majd járj 100-200 km-t csak benzinnel. Nem tutti, ez is csak egy tipp.

Köszönöm az ötleteket.A hibátlan alkatrész kölcsönkérése még hátra van, a többi kört már lefutottam de eredményt nem hozott.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5380 Dátum: 2013.10.02 szerda, 15:10:43 »

Köszönöm az ötleteket.A hibátlan alkatrész kölcsönkérése még hátra van, a többi kört már lefutottam de eredményt nem hozott.
http://wrcauto.hu/?2005,alapjaratileptetomotorfordmondeoiii1816v2016v
Naplózva
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #5381 Dátum: 2013.10.05 szombat, 19:00:31 »

Érdeklődnék hogy normális e az hogy mentem ma reggel 15 km-t és a motor hőfok jelző alig kúszott felfelé, hozzáteszem 0°C volt. de hát azért ezen a távon is fel kéne már melegednie nem??
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5382 Dátum: 2013.10.05 szombat, 19:29:17 »

Érdeklődnék hogy normális e az hogy mentem ma reggel 15 km-t és a motor hőfok jelző alig kúszott felfelé, hozzáteszem 0°C volt. de hát azért ezen a távon is fel kéne már melegednie nem??

Első körben, mielőtt elindítod az autót keresd meg a műszercsoport tesztjében a hűtőfolyadék hőfokot. Hagyd ott és utána indítsd el az autót.
Ott látod fokokban a hűtőfolyadék hőmérsékletet.

(amúgy a mutató csalóka, mert 55 °C-nál már a 60-as jelzést elhagyva a normál sáv bal szélénél áll a mutató. Nekem -2 °C -ről indulva 23 km alatt 55-56-ra megy fel.
Nyugodt tempó finom 80 az M0-án.....  Nekem sem 100 %-os termosztát, hamarabb nyit, mint kéne....de legalább lezár és nincs nyitva mindig.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szili00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


E-mail
« Új hozzászólás #5383 Dátum: 2013.10.05 szombat, 19:38:26 »

Első körben, mielőtt elindítod az autót keresd meg a műszercsoport tesztjében a hűtőfolyadék hőfokot. Hagyd ott és utána indítsd el az autót.
Ott látod fokokban a hűtőfolyadék hőmérsékletet.

(amúgy a mutató csalóka, mert 55 °C-nál már a 60-as jelzést elhagyva a normál sáv bal szélénél áll a mutató. Nekem -2 °C -ről indulva 23 km alatt 55-56-ra megy fel.
Nyugodt tempó finom 80 az M0-án.....  Nekem sem 100 %-os termosztát, hamarabb nyit, mint kéne....de legalább lezár és nincs nyitva mindig.)

Ezt a tesztet, hogyan varázslom elő???
Naplózva

EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5384 Dátum: 2013.10.05 szombat, 19:40:51 »

Ezt a tesztet, hogyan varázslom elő???


http://mondeo.hu/wiki/index.php/M%C5%B1szerteszt
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5385 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 08:33:58 »

Érdeklődnék hogy normális e az hogy mentem ma reggel 15 km-t és a motor hőfok jelző alig kúszott felfelé, hozzáteszem 0°C volt. de hát azért ezen a távon is fel kéne már melegednie nem??

Termosztáthibát mielőbb javíts! Sok pénzt spórolhatsz vele!
Naplózva
bp_gabor
Vendég
« Új hozzászólás #5386 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 11:50:34 »

Tisztelt Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérni. 1,8-as benzinmotoros autóm van (2006-os), amely egyre nehezebben indul. Konkrétan ez azt jelenti, hogy csak minden kb. ötödik alkalommal indul "pöcre", egyébként kétszer-háromszor kell indítózni, amíg elindul. Ráraktunk egy ELM típusú diagnosztikai műszert, amely nem mutat hibát. A beépített "test /gage" sem mutatott hibát, illetve a "d?a 250" helyett azt írta ki, hogy "dt6CF3" és utána a "dtnone"-t. Az akkumulátor fél éve lett cserélve, a gyertyák szintén. Nehezen indul akár meleg, akár hideg a motor, bár hideg állapotban ritkábban ordul elő a probléma, de előfordul. A megszokott szerelőm tanácstalan. A budapesti átlagos fogyasztásom kb. 9,7 liter /100 km, igaz, eddig sokszor ment a klíma és egy bicikli tartó is van a tetőn. Előre is köszönöm a tippeket és a segítséget!
Naplózva
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5387 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 11:53:16 »

Tisztelt Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérni. 1,8-as benzinmotoros autóm van (2006-os), amely egyre nehezebben indul. Konkrétan ez azt jelenti, hogy csak minden kb. ötödik alkalommal indul "pöcre", egyébként kétszer-háromszor kell indítózni, amíg elindul. Ráraktunk egy ELM típusú diagnosztikai műszert, amely nem mutat hibát. A beépített "test /gage" sem mutatott hibát, illetve a "d?a 250" helyett azt írta ki, hogy "dt6CF3" és utána a "dtnone"-t. Az akkumulátor fél éve lett cserélve, a gyertyák szintén. Nehezen indul akár meleg, akár hideg a motor, bár hideg állapotban ritkábban ordul elő a probléma, de előfordul. A megszokott szerelőm tanácstalan. A budapesti átlagos fogyasztásom kb. 9,7 liter /100 km, igaz, eddig sokszor ment a klíma és egy bicikli tartó is van a tetőn. Előre is köszönöm a tippeket és a segítséget!
Benzinszűrőd mikor volt cserélve?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5388 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 12:11:37 »

Tisztelt Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérni. 1,8-as benzinmotoros autóm van (2006-os), amely egyre nehezebben indul. Konkrétan ez azt jelenti, hogy csak minden kb. ötödik alkalommal indul "pöcre", egyébként kétszer-háromszor kell indítózni, amíg elindul. Ráraktunk egy ELM típusú diagnosztikai műszert, amely nem mutat hibát. A beépített "test /gage" sem mutatott hibát, illetve a "d?a 250" helyett azt írta ki, hogy "dt6CF3" és utána a "dtnone"-t. Az akkumulátor fél éve lett cserélve, a gyertyák szintén. Nehezen indul akár meleg, akár hideg a motor, bár hideg állapotban ritkábban ordul elő a probléma, de előfordul. A megszokott szerelőm tanácstalan. A budapesti átlagos fogyasztásom kb. 9,7 liter /100 km, igaz, eddig sokszor ment a klíma és egy bicikli tartó is van a tetőn. Előre is köszönöm a tippeket és a segítséget!

Benzinnyomás mérés.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5389 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 15:24:02 »

Valaki megmérné a töltését:

- Alapjáraton (fogyasztó nélkül)
- Alapjáraton világítással
- Alapjáraton világítás + hátsó + első szélvédő fűtéssel

Köszönöm.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5390 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 16:36:07 »

Valaki megmérné a töltését:

- Alapjáraton (fogyasztó nélkül)
- Alapjáraton világítással
- Alapjáraton világítás + hátsó + első szélvédő fűtéssel

Köszönöm.
Az alapjárati töltés tudomásom szerint külső hőmérséklet függő, 13,8-14,2V között láttam eddig. Terhelésre se esett jelentősebben emlékeim szerint.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.06 vasárnap, 16:40:30 írta fehrudi » Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5391 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 16:40:10 »

Érdeklődnék hogy normális e az hogy mentem ma reggel 15 km-t és a motor hőfok jelző alig kúszott felfelé, hozzáteszem 0°C volt. de hát azért ezen a távon is fel kéne már melegednie nem??
Én is nemrég vettem észre ugyan ezt... Menet közben rádugtam a BT-os olvasót, és kiderült, hogy 62 °C a víz. Mire célba értem (35km) addigra lett 70°C-os. Visszafelé nem ment 65°C fölé.
Úgyhogy innen áldom a Fordos mérnököket, hogy 60°C felett már középen áll a hőmérő-mutató, mikor 90°C felett van az üzemi hőmérséklet... Sad Ki tudja mennyit rohangáltam emiatt nem üzem-meleg motorral.
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5392 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 16:47:54 »

Az alapjárati töltés tudomásom szerint külső hőmérséklet függő, 13,8-14,2V között láttam eddig. Terhelésre se esett jelentősebben emlékeim szerint.

Köszönöm. Tudom, hogy mi és hogyan és miért úgy működik.
Adatok érdekelnének.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5393 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 16:50:08 »

Én is nemrég vettem észre ugyan ezt... Menet közben rádugtam a BT-os olvasót, és kiderült, hogy 62 °C a víz. Mire célba értem (35km) addigra lett 70°C-os. Visszafelé nem ment 65°C fölé.
Úgyhogy innen áldom a Fordos mérnököket, hogy 60°C felett már középen áll a hőmérő-mutató, mikor 90°C felett van az üzemi hőmérséklet... Sad Ki tudja mennyit rohangáltam emiatt nem üzem-meleg motorral.

Az összes VAG járműnek beáll 90-re a mutatója (miközben akár 55-105 is lehet)....ez olyan user megnyugtató.
Tehát nem kell bántani a Ford mérnökeit  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5394 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 17:05:04 »

Az összes VAG járműnek beáll 90-re a mutatója (miközben akár 55-105 is lehet)....ez olyan user megnyugtató.
Tehát nem kell bántani a Ford mérnökeit  wave
Értem a szándékot, de 60°C szerintem még nem üzem meleg. Ha 80-105 között tenné ugyan ezt, akkor kevesebb panaszom lenne.

Diaggal mutatott érték tegnap: 14.2V volt az alap, terhelve kb. 14,1V volt.
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5395 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 17:13:48 »

Értem a szándékot, de 60°C szerintem még nem üzem meleg. Ha 80-105 között tenné ugyan ezt, akkor kevesebb panaszom lenne.

Diaggal mutatott érték tegnap: 14.2V volt az alap, terhelve kb. 14,1V volt.


A műszercsoport teszt akku feszültség értékére gondolsz a diag alatt?  (én a jobb fajta multiméternek jobban hiszek)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5396 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 17:27:10 »

A műszercsoport teszt akku feszültség értékére gondolsz a diag alatt?  (én a jobb fajta multiméternek jobban hiszek)

ODB-n kiadott feszültségadatra gondolok, de az ugyan az mint amit a műszercsoport kiír. Én is kételkednék a pontosságában, de majd ha a termosztátot szerelem, akkor kiviszem az asztali multimétert ha addig nem válaszol más. Miért érdekelnek az adatok?
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5397 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 18:38:29 »

ODB-n kiadott feszültségadatra gondolok, de az ugyan az mint amit a műszercsoport kiír. Én is kételkednék a pontosságában, de majd ha a termosztátot szerelem, akkor kiviszem az asztali multimétert ha addig nem válaszol más. Miért érdekelnek az adatok?

Milyen programmal lehet kiolvasni OBD feszültségadatot?
A motorvezérlő elvileg nem mutat adatlistában. (nem ELM, de ugye ha a motor nem küld még sorosan sem ilyen adatot, akkor érdekes)

Azért érdekelnek- multiméteres- adatok, hogy összehasonlítsam az enyémmel. Mert gyanakszom valamire.....
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.06 vasárnap, 20:59:32 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bp_gabor
Vendég
« Új hozzászólás #5398 Dátum: 2013.10.06 vasárnap, 20:29:25 »

Benzinszűrőd mikor volt cserélve?

A benzinszűrőt szintén tavasszal cserélték.
Naplózva
dmckayals
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



E-mail
« Új hozzászólás #5399 Dátum: 2013.10.07 hétfő, 13:37:07 »

Sziasztok!

Nemrégiben volt egy sebesség-jeladó cserém (vagyis kettő), ami után megmaradt egy kis rángatás 2-esben és 3-asban 1400-as fordulatszám körül. A szerelő telefonon azt mondta, valószínűleg a katalizátor lett koszos, járassam 2-300 km-t, közben kicsit "kormoljam" és ha marad a rángatás, megnézi.
Katalizátor tisztítás címen ki mit javasol? Több helyen találkoztam a CataClean -nel. Van erről valakinek tapasztalata?  A fórumban keresve nem találtam rá semmit, de hátha valaki már beletöltötte az autójába és tudna mesélni!

Köszi előre is!
Naplózva

MK3 '02 1.8 4d
Oldalak: 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.