Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 22:07:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4261247 alkalommal)
0 Felhasználó és 48 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5750 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:48:50 »

Jaj, dehogynem, az már rég eldőlt... nézzük a szervizköltségeket. Ha 200e kilométerig vesszük, kb pont ugyanott vagyunk. A tdci-be 40e kilométerenként kell üa szűrőt cserélni, tehát az 5 darab. Modjuk 4 darab izzítógyertyát. A benzinesben 50e-ként gyertyát (4 szett), 100e-enként kábelt (2 szett). A benzinesnél jó eséllyel kell szívósort cserélni. Ha kiszámolod, pont ugyanott vagy.
Cserébe, a dízel eleve olcsóbb volt (jóval nagyobb kedvezményt adtak a dízelre), és sokkal jobban tartja az értékét. A 200e km alatt kb 2 millió forintot spórolsz meg az üzemanyagon. Ahogy egyre drágább, annál nagyobb a különbség.
Meghibásodás... a dízellel le tudsz menni minden gond nélkül 400e-et, de inkább 600-at. A benzines meg 250-300e-re van hitelesítve... de előtte jó eséllyel lesz egy motorgenerál. A dízelt meg várja 4 új csúcs és magasnyomású.
Nem tudom, ezt hogy lehet számolni másképp, de a dízelt lényegesen jobban megéri.
A klubban található 3-asok jó részében biz már megvan a 400e... igen, azoknál már van ez-az, de ha a benzinesben lenne ennyi, azt már bontanák.
Azaz, kb 2 dízel bír ki annyit, mint 3 benzines (kilométerben nézve). Ha ezt is beleveszed... megdöbbentő szám jön ki, cefetül nem éri meg benzinest venni.
Kivéve, ha az ember csak rövid távokra megy.
Pár klubos dízelt említenék, amelyeknek ismert az előélete. Kezdjük Scratch apjáét, mely emlékeim szerint 240e-rel lett eladva. Stealté kb 300e, az enyém 170e, Englishman 160e (ő már eldta), Gabó szerintem nála már megvan a 200e. Ezek mindegyikében gyári csúcs van, semmilyen komolyabb javítás nem volt.
Ja,a kéttömegű a benzinest is érinti.
De ezek a számok csak számok. Míg mk3-nál mondjuk 1/3-ada volt benzines, az mk4 esetében jó, ha van 20%, de szerintem kevesebb.
Alig van eladó benzines... kb 10 dízelre jut egy.
Jó a benzines, de csak rövid távra. Ha hosszú útra megy az ember, esetleg hegyekbe, a rendes nyomaték kell, azt szívó benzinessel nem lehet produkálni.
Amíg az 1,8i mk1-em volt, a németeknél bizony ki kellett állno az emelkedőn a küldő sávba, mert nem bírtam az iramot a turbódízelekkel.
Szóval...

Már nem akartam ehhez írni, de.........

Mi az, hogy 250-300e egy benzines "élete"?  Ne azokból merítsünk, amiket nem tartanak karban.....
Van kettőstömegű a benzinesben is. 250e km a csereperiódus kb.  Dízelben nem bír ki ennyit, csak ha autópályázás van nagyrészt.
A dízelnél ott a segédberendezéseket hajtó szíjrendszer, nem olcsó és fogyasztja a kocsi. Benzinesben nincs.
A turbók karbantartásait, esetleg cseréit is számolni kell............és nem jó az ideális esetet, mert abból van a legkevesebb.

Megéri, nem éri? Ki mire és mennyit használja és mennyire figyel oda a kocsira.

Ja és a legdurvább!  A dízel büdös!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5751 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 12:49:45 »

Hát... a te eseted véletlenül ismerem, ott abszolúte nem az autó volt a hibás, hanem a hozzá nem értő szerelők.
Így akármelyik autót tönkre lehet vágni. Nem korrekt az összehasonlítás.
Nekünk is van mindkettő, de nyilván nem lehet összehasonlítani őket.
Érdekes, de bizonyos körülmények között a fifi kevesebbet eszik. Pl amikor a tengerre mentünk, vagy fél litert rám vert.
Mondjuk a mondeo nagyobb... sokkal.

"vagy fél litert rám vert"

Ez magas labda pár embernek itt.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5752 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 13:00:38 »

"vagy fél litert rám vert"

Ez magas labda pár embernek itt.  Wink
Nem is akarom tudni ki az fifi..... hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5753 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 13:07:01 »

Már nem akartam ehhez írni, de.........

Mi az, hogy 250-300e egy benzines "élete"?  Ne azokból merítsünk, amiket nem tartanak karban.....

Jogos, de. Ugyanúgy dízelnél is van, amit karban tartanak, és amit nem.

Válasz
Van kettőstömegű a benzinesben is. 250e km a csereperiódus kb.  Dízelben nem bír ki ennyit, csak ha autópályázás van nagyrészt.

Dehogynem... amúgy is mind1, mert 250-et bír ki a kuplung. Egyiknél is, másiknál is. Ha lenn a váltó, cseréled a lendkereket is...

Válasz
A dízelnél ott a segédberendezéseket hajtó szíjrendszer, nem olcsó és fogyasztja a kocsi. Benzinesben nincs.

De ha ráteszed a szabadonfutót - ahogy benzinesnél eleve van - máris megoldódott az egész. Az én 170e-es mérlegem: 1 feszítő, 1 szíj cseréje.
Ezt el lehetett volna kerülni, de azért ez nem olyan vészes...
Ja, és a benzinesnél kihagytad a szelepek állítását... korongos a szentem.

Válasz
A turbók karbantartásait, esetleg cseréit is számolni kell............és nem jó az ideális esetet, mert abból van a legkevesebb.

Karbantartás... mondjuk 1x kipucolod a kormot, Ervin a nagy mestere ennek. Kb 200e kilométerenként...
A turbó is kibír mondjuk 250e-et. Hogy valójában mennyit, nem tudom, 2 olyan tdci-t tudok, amiben több mint 600e van, és ha igaz, a turbó eredeti.
Tudok egy olyan 1,6 tdci fókáról, amiben 750e van, és eredeti a turbó.

Válasz
Megéri, nem éri? Ki mire és mennyit használja és mennyire figyel oda a kocsira.

Ja és a legdurvább!  A dízel büdös!  eplus2

Megéri... azt mindenképpen, hogy kedvemre iszkolhatok. És ne feledjük, 80 felett a dízel a halkabb... mondjuk 150-nél szinte semmi hangja a motornak...
A benzines ott meg pörög, mint a fene.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5754 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 13:07:45 »

Nem is akarom tudni ki az fifi..... hehe

Nem ki, hanem mi. A „kedves” nejem fiestája.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5755 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 13:37:36 »

Mk3 esetében vizsgáljátok meg a szerviz költségeket is,úgy lesz teljes a kép, de azt ne gondoljátok hogy bárki is meggyőzi majd a másikat. 7 évig olvasgattam egy másik Ford fórumot, ahol a 7ből 7 évig száj karatéztak a benyások és a dízelesek. Jelentem a  "vita" még nem dőlt el... falbav

Néha én is beleolvastam abba a témába, ha nagyon unatkoztam, jókat derültem  vigyor3
(annak kapcsán olvasgattam ott, hogy ismerős 1.6 Ti-VCT-je dízelhangú lett)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5756 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 13:48:21 »

Jogos, de. Ugyanúgy dízelnél is van, amit karban tartanak, és amit nem.

Dehogynem... amúgy is mind1, mert 250-et bír ki a kuplung. Egyiknél is, másiknál is. Ha lenn a váltó, cseréled a lendkereket is...

De ha ráteszed a szabadonfutót - ahogy benzinesnél eleve van - máris megoldódott az egész. Az én 170e-es mérlegem: 1 feszítő, 1 szíj cseréje.
Ezt el lehetett volna kerülni, de azért ez nem olyan vészes...
Ja, és a benzinesnél kihagytad a szelepek állítását... korongos a szentem.

Karbantartás... mondjuk 1x kipucolod a kormot, Ervin a nagy mestere ennek. Kb 200e kilométerenként...
A turbó is kibír mondjuk 250e-et. Hogy valójában mennyit, nem tudom, 2 olyan tdci-t tudok, amiben több mint 600e van, és ha igaz, a turbó eredeti.
Tudok egy olyan 1,6 tdci fókáról, amiben 750e van, és eredeti a turbó.

Megéri... azt mindenképpen, hogy kedvemre iszkolhatok. És ne feledjük, 80 felett a dízel a halkabb... mondjuk 150-nél szinte semmi hangja a motornak...
A benzines ott meg pörög, mint a fene.

Olyan benzinest kell venni, mint a miénk, meg a Lacikáé volt (nagyon korai gyártásút), mert nincs benne DMF (szerk: állítólag)  nyes

Amúgy szerintem sem olyan vészes a dízelnek a fenntartása, hogyha nem városban tötymörgésre használják, meg rendesen megkapja amit kell gyárilag előírva. Amikor a dízelünk átlépte a 400ezret kiszámoltam, hogy kb mennyit sikerült megtakarítani az üzemanyagon, a két mondeónk átlagfogyasztását alapul véve, ha ugyanúgy vannak használva. Nem emlékszem pontosan, de lazán kijött belőle a teljes üzemanyag-rendszer cseréje, pár szíjrendszer-csere, meg turbócsere is.

A fordéknak megy egy jó nagy lóf@sz a sheggébe hogy nem rakták rá az MMT6-ost a két literes benzinesre, amikor lazán elbírta volna (nyomatékosabb és erősebb is az SCi-nél).
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.12 csütörtök, 13:58:33 írta tpmportal » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5757 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 14:40:49 »

2 komment csak egy bontós kollégától /csak a tartalmat idézve/ :
- Nagyon viszik a klasszikus dízel mk3-as alkatrészeket, és szép nagy várakozó listája van. Szerinte dízelből inkább mk4-et szabad venni. Ott kevesebb a dizel gubanc,mert sok mindenen változtattak az mk4-nél.
- Az mk3 benzines 1.8-asokból soknak beáll a motorja (tapasztalati megfigyelése), a 2.0-s benzinessel általában nincs sok baj. A benzinesek általában megbízhatók ,de a gyári Ford olajra vannak kitalálva, nem kellene eltérni tőle.    /tartalmi idézet vége/

Saját megjegyzés :
- A benzinesekben is sok futott km van, csak nem tudnak a friss tulajok róla.
Naplózva
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5758 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 15:08:38 »

Öröm olvasni ahogy próbálják az emberek bizonygatni hogy sokkal jobb a benzines/dízel a másiknál  eplus2  taps
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5759 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 15:14:17 »

2 komment csak egy bontós kollégától /csak a tartalmat idézve/ :
- Nagyon viszik a klasszikus dízel mk3-as alkatrészeket, és szép nagy várakozó listája van. Szerinte dízelből inkább mk4-et szabad venni. Ott kevesebb a dizel gubanc,mert sok mindenen változtattak az mk4-nél.

Majd szétveti az ész a tisztelt bontóst... kb mint a ford szerelőt, aki szerint a fordok romlanak... kérdem én, találkozik más márkával? Nem... így nehéz lenne... más típust javítani.
Kezdjük ott, hogy az ilyen behozott dízelekben bazisok km van. Amúgy meg ez a mondeo, a 3-as lett a legnépszerűbb középkategóriás, lehagyta a passatot, nyilván hogy sok van belőle, és nyilván van igény a bontásra.
4-esből már sok van, de még közel nem annyi, mint 3-as. Bontottan meg a töredéke. Abba még inkább boltból vesznek alkatrészt, nem bontóból.
A 4-esben is megtalálható a deplhi befecskendező rendszer, mint ami a 3-asban volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5760 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 15:17:51 »

Öröm olvasni ahogy próbálják az emberek bizonygatni hogy sokkal jobb a benzines/dízel a másiknál  eplus2  taps

Ja, tiszta vicc, pedig nyilvánvaló, hogy a benzines/dízel a jobb  vigyor3
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5761 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 15:23:47 »

Öröm olvasni ahogy próbálják az emberek bizonygatni hogy sokkal jobb a benzines/dízel a másiknál  eplus2  taps

meg azt is, h 80-nál halkabb a dízel...
egyre halkabb lesz...
meg, h a benzinesek nem mennek sokat
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_ghia-7428466
igaz mk4 de ebben még ugyanaz a motor
 zavart1
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5762 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 15:42:33 »

meg azt is, h 80-nál halkabb a dízel...

Pedig ez tény... gurultam már mindkettővel.

Válasz
egyre halkabb lesz...
meg, h a benzinesek nem mennek sokat
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_ghia-7428466
igaz mk4 de ebben még ugyanaz a motor
 zavart1

Ilyen is van... mondjuk itt végig 3-asról volt szó, de mind1.
Nyilván abból is van sokat futott példány. Két 1,6-os MK1-ről tudok, benzines, és túl a barát... izé, fél millió kilométeren.
(Vagy a Fusimében nincs ennyi? Nem vagyok biztos benne.)
Már eleve furcsa, hogy nem tekerték vissza 120-ra.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5763 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 17:02:00 »

Nem bírom ki hogy ne írjak  nyes
Leírom a véleményem én is, sajnálom ha valakit megbántok vele Smiley
Az utolsó 2 céges autó tdci volt. Mindkettő 0 km-es, és mindkettő 200 ezer felett lett eladva.
A cég az életét ráköltötte, öröm volt nézni Smiley
Még 1x mondom nem akarok senkit sem szeretnék rábeszélni arra hogy a benzines jobb...
Én a benzineseket szeretem. Sok okom van rá.
-Utálom a traktor hangot
-lassabban melegszik be
-10x jobban kell vigyázni rá, amire nincs ideje az embernek
-drága az alkatrész

Remek dolog a dízelmotor! Targoncába, kamionba, agregátorba, traktorba...
Tdci tddi túl binyolult és érzékeny dolog az én pénztárcámnak...

Persze más dolog a használat. Ami az én kezem alól került ki az még a mai napig is megy.
Több száz km után megállnak a gyökerek az autópályán és azonnal leállítják a motort, és csodálkoznak ha ráég az olaj a turbó csöveire, és kopik az egész aztán kuka. Na meg amikor beindítják a jég hideg motort és tiltásig tekerig.
Egy szó mint száz, 100 használt autóból jó ha tíz van RENDESEN üzemeltetve.
Mi csórók akiknek nincs pénze újra, ezekkel szopunk.
És a dízellel több a szopás, ez tény.

Új autó -> nem hajtod hidegen, ha turbós akkor erősebb menet után 1 percig hagyod ketyegni alapjáraton hogy visszahűljön. Kopóalkatrészek cseréjén kívül nem lesz gond... Smiley
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5764 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 17:14:22 »

Pedig ez tény... gurultam már mindkettővel.

messze nem tény, 80-nál az enyémben hidd el nem hallani motorhangot, de mást se nagyon, esetleg zenét

Válasz
Ilyen is van... mondjuk itt végig 3-asról volt szó, de mind1.
Nyilván abból is van sokat futott példány. Két 1,6-os MK1-ről tudok, benzines, és túl a barát... izé, fél millió kilométeren.
(Vagy a Fusimében nincs ennyi? Nem vagyok biztos benne.)
Már eleve furcsa, hogy nem tekerték vissza 120-ra.
azárt is írtam, h igaz ez mk4 de a motor elvileg ugyanaz
én azon csodálozom, h nem 60-ra tekerték vissza
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5765 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 17:47:38 »

messze nem tény, 80-nál az enyémben hidd el nem hallani motorhangot, de mást se nagyon, esetleg zenét

Nem hiszem... egy csómószor ültem benzinesben, vezettem nemegyszer... az a hangosabb.

Válasz
azárt is írtam, h igaz ez mk4 de a motor elvileg ugyanaz
én azon csodálozom, h nem 60-ra tekerték vissza

Így nem fogják eladni... vissza fogják tekerni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5766 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 18:19:20 »

A tavaszin beálltam gyorsulásra Balogh Tomival, nyertem.

Tapasztalatot, mert elmenni nem sikerült. Mi voltunk az utolsó kettők...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5767 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:15:38 »

Nem bírom ki hogy ne írjak  nyes
Leírom a véleményem én is, sajnálom ha valakit megbántok vele Smiley
Az utolsó 2 céges autó tdci volt. Mindkettő 0 km-es, és mindkettő 200 ezer felett lett eladva.
A cég az életét ráköltötte, öröm volt nézni Smiley
Még 1x mondom nem akarok senkit sem szeretnék rábeszélni arra hogy a benzines jobb...
Én a benzineseket szeretem. Sok okom van rá.
-Utálom a traktor hangot
-lassabban melegszik be
-10x jobban kell vigyázni rá, amire nincs ideje az embernek
-drága az alkatrész

Remek dolog a dízelmotor! Targoncába, kamionba, agregátorba, traktorba...
Tdci tddi túl binyolult és érzékeny dolog az én pénztárcámnak...

Persze más dolog a használat. Ami az én kezem alól került ki az még a mai napig is megy.
Több száz km után megállnak a gyökerek az autópályán és azonnal leállítják a motort, és csodálkoznak ha ráég az olaj a turbó csöveire, és kopik az egész aztán kuka. Na meg amikor beindítják a jég hideg motort és tiltásig tekerig.
Egy szó mint száz, 100 használt autóból jó ha tíz van RENDESEN üzemeltetve.
Mi csórók akiknek nincs pénze újra, ezekkel szopunk.
És a dízellel több a szopás, ez tény.

Új autó -> nem hajtod hidegen, ha turbós akkor erősebb menet után 1 percig hagyod ketyegni alapjáraton hogy visszahűljön. Kopóalkatrészek cseréjén kívül nem lesz gond... Smiley


"Remek dolog a dízelmotor! Targoncába, kamionba, agregátorba, traktorba..."     taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5768 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:19:10 »


"Remek dolog a dízelmotor! Targoncába, kamionba, agregátorba, traktorba..."     taps
.......Tévedőtibi.... laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5769 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:48:40 »

.......Tévedőtibi.... laugh

Ne legyen igazam, használjátok egészséggel Smiley
Ezt ne értsétek félre, nem szarkazmus
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5770 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:50:35 »

Ne legyen igazam, használjátok egészséggel Smiley
Ezt ne értsétek félre, nem szarkazmus
ez így is van.2006óta használok tdci-t megelégedéssel.Lehet,hogy több odafigyelést igényel,de megéri.Ami meg bexarik,az mind1,hogy benyás vagy dízel..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #5771 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:53:32 »

Az benzineseknél igaz, hogy 200e km környékén motorgenerál, de ez is csak ha el van hanyagolva, gyújtás meg a szívósor ennyi.... viszont a dízelnél 200e km után jöhet a turbó, porlasztócsúcs...stb..

Arról nem beszélve, hogy a benzines hamarabb bemelegszik, és sokkal komfortosabb vele a városi közlekedés, az tény és való hogy többet fogyaszt...

De a benzin/dízel vitában csak meg kell nézni a fórum hozzászólásokat, hibákat, problémákat (dízel motorok 590 komment, benyás 116   vigyor3 ) akkor hogy is van ez?  Wink
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5772 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:55:45 »


"Remek dolog a dízelmotor! Targoncába, kamionba, agregátorba, traktorba..."     taps

 taps taps taps

100% egyetértek
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5773 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:56:26 »

ez így is van.2006óta használok tdci-t megelégedéssel.Lehet,hogy több odafigyelést igényel,de megéri.Ami meg bexarik,az mind1,hogy benyás vagy dízel..... Wink

Nekem csak az az egy bajom hogy mire hozzám kerülne egy használt autó, addigra roncs az összes, de majd egyszer lesz egy új  nyes beka3
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5774 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:57:55 »

Az benzineseknél igaz, hogy 200e km környékén motorgenerál, de ez is csak ha el van hanyagolva, gyújtás meg a szívósor ennyi.... viszont a dízelnél 200e km után jöhet a turbó, porlasztócsúcs...stb..

Arról nem beszélve, hogy a benzines hamarabb bemelegszik, és sokkal komfortosabb vele a városi közlekedés, az tény és való hogy többet fogyaszt...

De a benzin/dízel vitában csak meg kell nézni a fórum hozzászólásokat, hibákat, problémákat (dízel motorok 590 komment, benyás 116   vigyor3 ) akkor hogy is van ez?  Wink

Az, hogy a dízelnél 200ezernél turbó, porlasztó, az ugyanolyan komolytalan kijelentés, minthogy a benzineseknél 200ezernél motorgenerál.

Úgy van, hogy ezeknek a kocsiknak a nagy többségét dízellel adták el, így nyilván több dízellel kapcsolatos probléma és hsz. lesz.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5775 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 19:59:59 »

Nem hiszem... egy csómószor ültem benzinesben, vezettem nemegyszer... az a hangosabb.

Így nem fogják eladni... vissza fogják tekerni.

ha 130-at írtál volna még talán talán ott hangosabb

80-nal csak akkor lehet hangosabb ha kettesben megyek  vigyor3

de mivel nagyo nem akarod elhinni, mérhetünk is, szerezz zajszint mérőt és mérjünk, vagy ha hiszel nekem akkor mérek neked zajszintet telóval, nem lesz valami pontos de legalább lesz valamilyen mérés és nem a te téves véleményed hangoztatod  eplus2
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5776 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:01:59 »

Az benzineseknél igaz, hogy 200e km környékén motorgenerál, de ez is csak ha el van hanyagolva, gyújtás meg a szívósor ennyi.... viszont a dízelnél 200e km után jöhet a turbó, porlasztócsúcs...stb..

Arról nem beszélve, hogy a benzines hamarabb bemelegszik, és sokkal komfortosabb vele a városi közlekedés, az tény és való hogy többet fogyaszt...

De a benzin/dízel vitában csak meg kell nézni a fórum hozzászólásokat, hibákat, problémákat (dízel motorok 590 komment, benyás 116   vigyor3 ) akkor hogy is van ez?  Wink
úgy hogy 1000dízelre van 50 benzines.nyilván ennek tükrében olvasol ilyen arányt.Viszont az nagyon rossz arány,hogy 10 bő 4 benzinest kell generálozni 150e km felett 600e ft-ért.ehhez képest a dízelre lehet,hogy költesz ennyit 250e km felett,de 4x annyit megspórolt az üzemanyagon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5777 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:03:22 »

Nekem csak az az egy bajom hogy mire hozzám kerülne egy használt autó, addigra roncs az összes, de majd egyszer lesz egy új  nyes beka3
sosem volt új autóm.a mostanit is 160e km-el vettem.kicsit talán jobban kell hozzá érteni,meg kifogni,illetve az előélete sem mind1.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5778 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:04:56 »

de mivel nagyo nem akarod elhinni, mérhetünk is, szerezz zajszint mérőt és mérjünk, vagy ha hiszel nekem akkor mérek neked zajszintet telóval, nem lesz valami pontos de legalább lesz valamilyen mérés és nem a te téves véleményed hangoztatod  eplus2

Inkább elhiszem... nekem ennyire nem fontos.  vigyor3 wow1
De ha legközelebb lesz pályás tali, megejthetjük, engem is érdekel.
Milyen app az a zajszint mérő? Én is letölteném.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5779 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:05:44 »

...
Milyen app az a zajszint mérő? Én is letölteném.
Alapból asszonyhoz írták!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5780 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:08:39 »

ha 130-at írtál volna még talán talán ott hangosabb

80-nal csak akkor lehet hangosabb ha kettesben megyek  vigyor3

de mivel nagyo nem akarod elhinni, mérhetünk is, szerezz zajszint mérőt és mérjünk, vagy ha hiszel nekem akkor mérek neked zajszintet telóval, nem lesz valami pontos de legalább lesz valamilyen mérés és nem a te téves véleményed hangoztatod  eplus2

Na mondj egy jó androidos progit zajszintmérésre, és holnap minkét kocsinkon megnézem, mondjuk 80-nál vagy 100-nál. Mindkettőn ugyanolyan típusú és méretű a gumi (205/55R16 A4), ajtaja egyiknek sem szelel, egyiken sincs semmi utólagos felszerelés. Dízellel megpróbálok 5.-ben is 6.-ban is nézni majd.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5781 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:09:04 »

Inkább elhiszem... nekem ennyire nem fontos.  vigyor3 wow1
De ha legközelebb lesz pályás tali, megejthetjük, engem is érdekel.
Milyen app az a zajszint mérő? Én is letölteném.



https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.sound&hl=hu
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5782 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:14:36 »

Inkább elhiszem... nekem ennyire nem fontos.  vigyor3 wow1
De ha legközelebb lesz pályás tali, megejthetjük, engem is érdekel.
Milyen app az a zajszint mérő? Én is letölteném.

smart tools-ban is van
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5783 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:15:58 »


ez pont az ami a smart tools-ban is van
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5784 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 20:50:51 »

Cool... köszi mindkettőtöknek, nem is offolnék, elhúzok a kormosok világába.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5785 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 21:17:57 »

Cool... köszi mindkettőtöknek, nem is offolnék, elhúzok a kormosok világába.

jó kormolást!  eplus2
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #5786 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 21:36:20 »

OBD II scanner + laptop + bluetooth -> működik
OBD II scanner + android teló + Torque Lite -> csak a "boost" paraméter jön be.

Mit rontottam el?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5787 Dátum: 2013.12.12 csütörtök, 21:37:56 »

OBD II scanner + laptop + bluetooth -> működik
OBD II scanner + android teló + Torque Lite -> csak a "boost" paraméter jön be.

Mit rontottam el?

Ajánlom az OBD Car Doctor-t.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
matusekr
Vendég
« Új hozzászólás #5788 Dátum: 2013.12.13 péntek, 00:59:08 »

Ha egy kicsi gázt nyomsz neki indítózáskor, akkor könnyebben indul ?
nem,
amint elindul, elkapja fel pörög, ennyit vettem észere.
semmivel nem jobb.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5789 Dátum: 2013.12.13 péntek, 08:11:51 »

Tapasztalatot, mert elmenni nem sikerült. Mi voltunk az utolsó kettők...

Mert nem akartuk alázni a többieket!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5790 Dátum: 2013.12.13 péntek, 08:26:05 »

Mert nem akartuk alázni a többieket!

Én szerettem volna, de csak szóban tudtam.  vigyor3 70-ig jó voltam, onnan már mindnki ment el, így már nem is nyomtam, csak néztem ki a fejemből... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5791 Dátum: 2013.12.13 péntek, 09:22:54 »

Én szerettem volna, de csak szóban tudtam.  vigyor3 70-ig jó voltam, onnan már mindnki ment el, így már nem is nyomtam, csak néztem ki a fejemből... vigyor3

Én meg tudod csak a szolidarítás, visszavettem a gáz.  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5792 Dátum: 2013.12.13 péntek, 09:26:34 »

Köszi, hogy nem aláztatok meg.  worship Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5793 Dátum: 2013.12.13 péntek, 09:30:44 »

Köszi, hogy nem aláztatok meg.  worship Cheesy

Köszi, hogy a füsttől nem láttuk a távolodó autókat!  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5794 Dátum: 2013.12.13 péntek, 10:01:07 »

Köszi, hogy a füsttől nem láttuk a távolodó autókat!  laugh

Legközelebb a dízeleknek kötelező hátső kötlámpát kapcsolni biztonsági okok miatt!  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5795 Dátum: 2013.12.13 péntek, 10:38:20 »

Ma elvégeztem a nagy-tudományos hangosabbeadízel tesztet.
Helyszín: M0 északi része, a rendes aszfaltos burkolaton.
Mindkét kocsiban a ventilátor legalacsonyabb fokozaton, ablakok felhúzva.
Mindkét kocsi ötajtós, ugyanolyan típusú és méretű gumikkal, mindkettőben tempomat tartotta a sebességet.
"Műszer": Sound meter androidon úgy kalibrálva, hogy csendes környezetben egy méterről a suttogás 30dB körül legyen.


80km/h
Benzines: 61-62 dB
Dízel: 62-63 dB (5. fokozat, 6.-ban hangosabb volt)

100km/h
Benzines : 64-65 dB
Dízel: 64dB (6. fokozat)

110km/h
Benzines: 66-67 dB
Dízel: 66 dB

Nagyobb sebességgel nem próbáltam, mert nem volt kedvem fényképeszkedni  vigyor3 , de szerintem (és a tendencia is ezt mutatja) nagyobb sebességeknél a dízel halkabb.

Szóval nagyon minimálisak a különbségek ezeknél a sebességeknél, inkább a hang túnusa más nagyon, az meg inkább szubjektív, hogy kinek melyik a zavaróbb.

Konklúzió: nincs ...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37277


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5796 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:06:05 »

Ma elvégeztem a nagy-tudományos hangosabbeadízel tesztet.
Helyszín: M0 északi része, a rendes aszfaltos burkolaton.
Mindkét kocsiban a ventilátor legalacsonyabb fokozaton, ablakok felhúzva.
Mindkét kocsi ötajtós, ugyanolyan típusú és méretű gumikkal, mindkettőben tempomat tartotta a sebességet.
"Műszer": Sound meter androidon úgy kalibrálva, hogy csendes környezetben egy méterről a suttogás 30dB körül legyen.


80km/h
Benzines: 61-62 dB
Dízel: 62-63 dB (5. fokozat, 6.-ban hangosabb volt)

100km/h
Benzines : 64-65 dB
Dízel: 64dB (6. fokozat)

110km/h
Benzines: 66-67 dB
Dízel: 66 dB

Nagyobb sebességgel nem próbáltam, mert nem volt kedvem fényképeszkedni  vigyor3 , de szerintem (és a tendencia is ezt mutatja) nagyobb sebességeknél a dízel halkabb.

Szóval nagyon minimálisak a különbségek ezeknél a sebességeknél, inkább a hang túnusa más nagyon, az meg inkább szubjektív, hogy kinek melyik a zavaróbb.

Konklúzió: nincs ...

Gyakorlatilag minimális a különbség. Ha lesz kedved csinálj még egy alapjárati mérést is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5797 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:22:44 »

Gyakorlatilag minimális a különbség. Ha lesz kedved csinálj még egy alapjárati mérést is.

Alapjáratot nincs értelme, mert a dízel már össze-vissza kopog-kattog-csörög, a mérés csak annyit bizonyítana, hogy a 400ezret futott üzemanyagrendszer már szeretne pihenőre térni.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5798 Dátum: 2013.12.13 péntek, 11:25:34 »

Ma elvégeztem a nagy-tudományos hangosabbeadízel tesztet.
Helyszín: M0 északi része, a rendes aszfaltos burkolaton.
Mindkét kocsiban a ventilátor legalacsonyabb fokozaton, ablakok felhúzva.
Mindkét kocsi ötajtós, ugyanolyan típusú és méretű gumikkal, mindkettőben tempomat tartotta a sebességet.
"Műszer": Sound meter androidon úgy kalibrálva, hogy csendes környezetben egy méterről a suttogás 30dB körül legyen.


80km/h
Benzines: 61-62 dB
Dízel: 62-63 dB (5. fokozat, 6.-ban hangosabb volt)

100km/h
Benzines : 64-65 dB
Dízel: 64dB (6. fokozat)

110km/h
Benzines: 66-67 dB
Dízel: 66 dB

Nagyobb sebességgel nem próbáltam, mert nem volt kedvem fényképeszkedni  vigyor3 , de szerintem (és a tendencia is ezt mutatja) nagyobb sebességeknél a dízel halkabb.

Szóval nagyon minimálisak a különbségek ezeknél a sebességeknél, inkább a hang túnusa más nagyon, az meg inkább szubjektív, hogy kinek melyik a zavaróbb.

Konklúzió: nincs ...

már hogy ne lenne konklúzió?!?!?!
az eredeti állítás miszerint 80-nál a benzines hangosabb NEM IGAZ
itt a pont
és még 100-nál sem, 110-nél is jelentéktelen a külömbség
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #5799 Dátum: 2013.12.13 péntek, 12:49:48 »

De sok szabadidőtök van  eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.1 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.